abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 november 2012 @ 21:07:58 #101
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_119480957
En het feit is dat woningbouw de enige snelle manier is om de economie flink aan te zwengelen, en dat gemeenten voor vele miljarden aan speculatieve grondposities hebben.

Dus we moeten wel gaan bouwen, energiezuinig dan, en eigenlijk ook gaan slopen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 21 november 2012 @ 21:14:18 #102
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_119481231
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 21:07 schreef michaelmoore het volgende:
En het feit is dat woningbouw de enige snelle manier is om de economie flink aan te zwengelen, en dat gemeenten voor vele miljarden aan speculatieve grondposities hebben.

Dus we moeten wel gaan bouwen, energiezuinig dan, en eigenlijk ook gaan slopen
Slopen komt vanzelf als er voldoende woningen zijn: de slechtste panden komen dan leeg te staan. Of de prijs/kwaliteit-verhouding wordt gewoon aangepast.
censuur :O
  woensdag 21 november 2012 @ 22:00:39 #103
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_119483953
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 21:14 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Slopen komt vanzelf als er voldoende woningen zijn: de slechtste panden komen dan leeg te staan. Of de prijs/kwaliteit-verhouding wordt gewoon aangepast.
hier staan sinds kort ook wat vrije sector huurwoningen leeg, kennelijk te duur.
zeker niet slecht.
Er is momenteel toch een maximumprijs in de markt voor een nette rijwoning in een parkomgeving, kennelijk dacht men na leegkomst er 5% op te gooien, dat lukt niet.

Ben benieuwd hoeveel maanden ze gaan wachten.
Vastgoedmaatschappijen houden niet van leegstand , ze lopen hard terug zonder tuinonderhoud en glazenwassers, komt de wijk niet ten goede

De buren zijn er helemaal niet blij mee merkte ik, voor je het weet zit er allerlei gespuis in

[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 21-11-2012 22:09:31 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_119486274
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 22:00 schreef michaelmoore het volgende:
hier staan sinds kort ook wat vrije sector huurwoningen leeg, kennelijk te duur.
Of ze doen de inkomenseisen gewoon wat omlaag. ;)
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  woensdag 21 november 2012 @ 22:35:00 #105
367642 Jackie-Treehorn
treats objects like women
pi_119486298
Qua prijs/kwaliteit en de huizenprijzen valt er nog best wat te discusseren.

Hier in de stad zijn tussen halverwege de jaren 70 en eind jaren 80 tienduizenden huizen uit de grond gestampt. Allemaal dit werk of vergelijkbaar;

Daar staan er momenteel honderdmiljoenmiljard van te koop en daar zie ik echt schrijnende gevallen. Mensen die het in 2008 voor 210 te koop hebben gezet en er momenteel voor 150 nog niet vanaf komen.

Aan de andere kant zie ik oude en relatief nieuwe woningen die modern zijn ingericht, uitstekende staat van onderhoud, gunstige ligging en die gaan nog steeds voor heel redelijke prijzen binnen een aantal maanden weg.

Ik denk dan ook dat het met de prijsdalingen van courante woningen over het algemeen best meevalt.
Het verschil is dat je voor 2008 met een goede verhaal en een paar kekke foto's een schoenendoos nog aan de man kon brengen. Die situatie is inmiddels echt wel over.
Refill?
-Does the Pope shit in the woods?
pi_119486397
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 22:00 schreef michaelmoore het volgende:

zeker niet slecht.
Er is momenteel toch een maximumprijs in de markt voor een nette rijwoning in een parkomgeving, kennelijk dacht men na leegkomst er 5% op te gooien, dat lukt niet.
De woningen in de vrije markt zijn gewoon te duur en niet marktconform, hoe graag de zeepbel lovers ons dat wel willen doen geloven.

Uit het artikel:

quote:
Twee derde van alle leegstaande woningen zijn huurhuizen, die voor bijna 70 procent in handen zijn van institutionele beleggers en particuliere verhuurders. Een op de zes leegstaande woningen die zij te huur aanbieden is in deze eeuw gebouwd.
Men dacht de hoofdprijs voor deze woningen te kunnen krijgen maar vergat te lobby-en voor een huurpenningenaftrek :')
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  woensdag 21 november 2012 @ 22:47:27 #107
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_119487101
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 22:36 schreef ComplexConjugate het volgende:
"Twee derde van alle leegstaande woningen zijn huurhuizen, die voor bijna 70 procent in handen zijn van institutionele beleggers en particuliere verhuurders."
Maar dat is toch niet zo gek?
(Ver)kopers blijven tot/vanaf de overdracht snel in dat huis wonen. Sociale huurders hebben 10+ jaar wachtlijst en blijven dus ook lang wonen. Particuliere huurders betalen dusdanig veel huur en hebben daadwerkelijk de vrijheid om snel te vertrekken, dat ze dat ook geregeld doen.
Dan is het ook niet zo gek dat deze dure verhuurders ook met de meeste leegstand te maken hebben. Maar blijkbaar hebben ze nog steeds liever maandenlange leegstand dan de prijs te verlagen! Of "de eerste maand huur gratis" bieden i.p.v. gewoon de gehele huur 10% te verlagen.
censuur :O
pi_119487232
Stef Blok, de nieuwe demagoog voor wonen denkt het plebs wel wat leugens voor te kunnen houden.
Het is allemaal een gebrek aan vertrouwen... gewoon een kwestie van mensen geld geven. Echt waar :Y

Hij vergeet alleen even dat de meeste mensen al tot hun pupillen gefinancierd zijn met een giflening, dat de economie in een neerwaartse spiraal verkeerd, de lonen onder druk staan en de kosten van de vergrijzing exploderen. Gelooft u de overheid, de banken en de makelaars nog?

"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  woensdag 21 november 2012 @ 22:51:17 #109
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_119487317
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 22:34 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Of ze doen de inkomenseisen gewoon wat omlaag. ;)
ach met twee samen ben je er makkelijk, ik geloof dat ze hier wel de hand mee lichtten , maar mensen hun huis uitzetten das ook geen sinecure en tegenwoordig ga je sneller van 5000 bruto naar 900 bruto dan andersom

Reken maar uit wat de gevolgen zijn.
Men gaat heel snel op zoek naar een partner en er ontstaan opeens hele nieuwe samenlevingsvormen en voorwaarden, oud met jong en andersom , twee mannen die geen homo zijn, een betalende kennis op zolder:)

Indikken dus

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 21-11-2012 23:05:36 ]
pi_119487389
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 22:47 schreef RemcoDelft het volgende:

Maar blijkbaar hebben ze nog steeds liever maandenlange leegstand dan de prijs te verlagen! Of "de eerste maand huur gratis" bieden i.p.v. gewoon de gehele huur 10% te verlagen.
Dat is een truc om maar te kunnen blijven liegen over de werkelijke rendementen van de belegging. Zie je ook in commercieel vastgoed. Als op papier de huursom maar zus of zo is dan is het goed.

Keken de accountants daar maar eens wat beter na, zou de beleggers en pensioenfondsen een hoop ellende schelen. Ach... wat maakt het uit... ze mogen zelf ook rekenen met fictief te hoge rendementen :')

Belazeren en belazert worden is immers het verdienmodel van onze financieel goochelaars :D
pi_119487908

Aantal executieveilingen woningen in 10 jaar verviervoudigd

Dit jaar op na de 2500 executieveilingen _O_

Ik denk dat het er minstens 3500 gaan worden in 2013 :Y
pi_119488028
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 22:51 schreef michaelmoore het volgende:

Indikken dus
Stef Blok wil geloof ik ook dat het energiecertificaat vrijwillig blijft. Ben benieuwd wat Brussel van deze opstandige minister vind?

In ieder geval zou ik als koper wel willen weten wat de energieprestatie index is, anders gaat er toch al gauw flink wat van het bod af :P

Voor hetzelfde geld tocht het binnen net zo hard als buiten :o
  woensdag 21 november 2012 @ 23:06:56 #113
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_119488137
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 23:04 schreef ComplexConjugate het volgende:

P

Voor hetzelfde geld tocht het binnen net zo hard als buiten :o
ik zou nooit een woning kopen die ouder is dan 10 jaar

woningen die de laatste 4 jaar gebouwd zijn hebben nauwelijks energielasten
pi_119488181
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 23:06 schreef michaelmoore het volgende:
ik zou nooit een woning kopen die ouder is dan 10 jaar
Schei uit man, die green-acres meuk van je is allemaal 200+ jaar oud. :+
pi_119488482
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 23:07 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Schei uit man, die green-acres meuk van je is allemaal 200+ jaar oud. :+
In een zachter klimaat :)
pi_119488556
quote:
3s.gif Op woensdag 21 november 2012 22:35 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
Qua prijs/kwaliteit en de huizenprijzen valt er nog best wat te discusseren.

Hier in de stad zijn tussen halverwege de jaren 70 en eind jaren 80 tienduizenden huizen uit de grond gestampt. Allemaal dit werk of vergelijkbaar; [ afbeelding ]

Daar staan er momenteel honderdmiljoenmiljard van te koop en daar zie ik echt schrijnende gevallen. Mensen die het in 2008 voor 210 te koop hebben gezet en er momenteel voor 150 nog niet vanaf komen.

Aan de andere kant zie ik oude en relatief nieuwe woningen die modern zijn ingericht, uitstekende staat van onderhoud, gunstige ligging en die gaan nog steeds voor heel redelijke prijzen binnen een aantal maanden weg.

Ik denk dan ook dat het met de prijsdalingen van courante woningen over het algemeen best meevalt.
Het verschil is dat je voor 2008 met een goede verhaal en een paar kekke foto's een schoenendoos nog aan de man kon brengen. Die situatie is inmiddels echt wel over.
Persoonlijk vind ik die huizen best aantrekkelijk van buitenaf. Als je maar met z'n 2en of 3en bent, waarom zou je hierop afknappen bijvoorbeeld. Als ik als starter zo'n huis kan kopen voor 1.5 ton, (ik weet natuurlijk niet hoe diep, inrichtingswijze en dergelijke die woning is) wrijf ik wel in mijn handjes.
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 22:52 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Dat is een truc om maar te kunnen blijven liegen over de werkelijke rendementen van de belegging. Zie je ook in commercieel vastgoed. Als op papier de huursom maar zus of zo is dan is het goed.

Keken de accountants daar maar eens wat beter na, zou de beleggers en pensioenfondsen een hoop ellende schelen. Ach... wat maakt het uit... ze mogen zelf ook rekenen met fictief te hoge rendementen :')

Belazeren en belazert worden is immers het verdienmodel van onze financieel goochelaars :D
Ben het een keer met jou eens wat betreft het verdienmodel van financiele dienstverleners. De rabobank bijvoorbeeld wil ook 'bezuinigen'. Waarom? :') Ronduit belachelijk, ze maken echt rete veel winst.
pi_119488797
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 23:16 schreef .FuckFace. het volgende:

Ben het een keer met jou eens wat betreft het verdienmodel van financiele dienstverleners. De rabobank bijvoorbeeld wil ook 'bezuinigen'. Waarom? :') Ronduit belachelijk, ze maken echt rete veel winst.
Rabo heeft dan ook veel centjes uitgeleend aan hogehuizenprijsminnend Nederland

Helaas moet een hoop van dat geld uit het buitenland komen (zoals demagoog Blok aangeeft) want de noeste spaarzame Nederlander heeft niet zoveel doekoes.
Als Blok dus praat over vertrouwen dan praat hij dus niet over het vertrouwen van de consument maar van de investeerder die zijn geld ergens wil parkeren.
pi_119488808
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 23:06 schreef michaelmoore het volgende:
woningen die de laatste 4 jaar gebouwd zijn hebben nauwelijks energielasten
Dat is ook al onzin. Ja, ze zijn wat beter geisoleerd, dus je bespaard gas. Maar qua elektra maakt het natuurlijk geen reet uit. (Behalve dan dat je WTW ook nog extra stroom verbruikt :P )

[ Bericht 0% gewijzigd door Bijvlagenzinvol op 21-11-2012 23:31:48 ]
pi_119488870
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 23:16 schreef .FuckFace. het volgende:
Persoonlijk vind ik die huizen best aantrekkelijk van buitenaf. Als je maar met z'n 2en of 3en bent, waarom zou je hierop afknappen bijvoorbeeld. Als ik als starter zo'n huis kan kopen voor 1.5 ton, (ik weet natuurlijk niet hoe diep, inrichtingswijze en dergelijke die woning is) wrijf ik wel in mijn handjes.
Die woningen zijn gewoon te vinden voor 150K hoor.
pi_119489180
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 23:22 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Die woningen zijn gewoon te vinden voor 150K hoor.
Tja, op wat voor plekken. Hier in de buurt is dat absoluut onmogelijk.
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 23:21 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Rabo heeft dan ook veel centjes uitgeleend aan hogehuizenprijsminnend Nederland

[ afbeelding ]

Helaas moet een hoop van dat geld uit het buitenland komen (zoals demagoog Blok aangeeft) want de noeste spaarzame Nederlander heeft niet zoveel doekoes.
Als Blok dus praat over vertrouwen dan praat hij dus niet over het vertrouwen van de consument maar van de investeerder die zijn geld ergens wil parkeren.
Niets mis met dat plaatje op het 1e oog.
pi_119489346
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 23:29 schreef .FuckFace. het volgende:
Tja, op wat voor plekken. Hier in de buurt is dat absoluut onmogelijk.
Waar is 'hier in de buurt'?
pi_119489481
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 23:33 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Waar is 'hier in de buurt'?
Ik geef mijn positie niet prijs. Je zult het met die post moeten doen. :)
pi_119489663
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 23:35 schreef .FuckFace. het volgende:
Ik geef mijn positie niet prijs. Je zult het met die post moeten doen. :)
Ik vraag je pincode niet. :D

Gewoon regio Den Haag, Rotterdam, Amsterdam weet ik veel.
pi_119489974
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 23:39 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ik vraag je pincode niet. :D

Gewoon regio Den Haag, Rotterdam, Amsterdam weet ik veel.
Ik snap niet hoe dat enigszins relevant kan zijn. Immers, regio Amsterdam zou evengoed Amstelveel bv kunnen zijn. Met andere woorden: het zegt dus niet zoveel. :P

Laat ik het afsluiten met dat ik al redelijk wat heb gespaard om m'n toekomstig 1e huisje van in te richten, wiehoeee.
pi_119490385
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 23:47 schreef .FuckFace. het volgende:
Laat ik het afsluiten met dat ik al redelijk wat heb gespaard om m'n toekomstig 1e huisje van in te richten, wiehoeee.
En zelf de kosten koper te betalen hoop ik. :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')