Slopen komt vanzelf als er voldoende woningen zijn: de slechtste panden komen dan leeg te staan. Of de prijs/kwaliteit-verhouding wordt gewoon aangepast.quote:Op woensdag 21 november 2012 21:07 schreef michaelmoore het volgende:
En het feit is dat woningbouw de enige snelle manier is om de economie flink aan te zwengelen, en dat gemeenten voor vele miljarden aan speculatieve grondposities hebben.
Dus we moeten wel gaan bouwen, energiezuinig dan, en eigenlijk ook gaan slopen
hier staan sinds kort ook wat vrije sector huurwoningen leeg, kennelijk te duur.quote:Op woensdag 21 november 2012 21:14 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Slopen komt vanzelf als er voldoende woningen zijn: de slechtste panden komen dan leeg te staan. Of de prijs/kwaliteit-verhouding wordt gewoon aangepast.
Of ze doen de inkomenseisen gewoon wat omlaag.quote:Op woensdag 21 november 2012 22:00 schreef michaelmoore het volgende:
hier staan sinds kort ook wat vrije sector huurwoningen leeg, kennelijk te duur.
De woningen in de vrije markt zijn gewoon te duur en niet marktconform, hoe graag de zeepbel lovers ons dat wel willen doen geloven.quote:Op woensdag 21 november 2012 22:00 schreef michaelmoore het volgende:
hier staan sinds kort ook wat vrije sector huurwoningen leeg, kennelijk te duur.
zeker niet slecht.
Er is momenteel toch een maximumprijs in de markt voor een nette rijwoning in een parkomgeving, kennelijk dacht men na leegkomst er 5% op te gooien, dat lukt niet.
Men dacht de hoofdprijs voor deze woningen te kunnen krijgen maar vergat te lobby-en voor een huurpenningenaftrekquote:Twee derde van alle leegstaande woningen zijn huurhuizen, die voor bijna 70 procent in handen zijn van institutionele beleggers en particuliere verhuurders. Een op de zes leegstaande woningen die zij te huur aanbieden is in deze eeuw gebouwd.
Maar dat is toch niet zo gek?quote:Op woensdag 21 november 2012 22:36 schreef ComplexConjugate het volgende:
"Twee derde van alle leegstaande woningen zijn huurhuizen, die voor bijna 70 procent in handen zijn van institutionele beleggers en particuliere verhuurders."
ach met twee samen ben je er makkelijk, ik geloof dat ze hier wel de hand mee lichtten , maar mensen hun huis uitzetten das ook geen sinecure en tegenwoordig ga je sneller van 5000 bruto naar 900 bruto dan andersomquote:Op woensdag 21 november 2012 22:34 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Of ze doen de inkomenseisen gewoon wat omlaag.
Dat is een truc om maar te kunnen blijven liegen over de werkelijke rendementen van de belegging. Zie je ook in commercieel vastgoed. Als op papier de huursom maar zus of zo is dan is het goed.quote:Op woensdag 21 november 2012 22:47 schreef RemcoDelft het volgende:
Maar blijkbaar hebben ze nog steeds liever maandenlange leegstand dan de prijs te verlagen! Of "de eerste maand huur gratis" bieden i.p.v. gewoon de gehele huur 10% te verlagen.
Stef Blok wil geloof ik ook dat het energiecertificaat vrijwillig blijft. Ben benieuwd wat Brussel van deze opstandige minister vind?quote:
ik zou nooit een woning kopen die ouder is dan 10 jaarquote:Op woensdag 21 november 2012 23:04 schreef ComplexConjugate het volgende:
P
Voor hetzelfde geld tocht het binnen net zo hard als buiten
Schei uit man, die green-acres meuk van je is allemaal 200+ jaar oud.quote:Op woensdag 21 november 2012 23:06 schreef michaelmoore het volgende:
ik zou nooit een woning kopen die ouder is dan 10 jaar
In een zachter klimaatquote:Op woensdag 21 november 2012 23:07 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Schei uit man, die green-acres meuk van je is allemaal 200+ jaar oud.
Persoonlijk vind ik die huizen best aantrekkelijk van buitenaf. Als je maar met z'n 2en of 3en bent, waarom zou je hierop afknappen bijvoorbeeld. Als ik als starter zo'n huis kan kopen voor 1.5 ton, (ik weet natuurlijk niet hoe diep, inrichtingswijze en dergelijke die woning is) wrijf ik wel in mijn handjes.quote:Op woensdag 21 november 2012 22:35 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
Qua prijs/kwaliteit en de huizenprijzen valt er nog best wat te discusseren.
Hier in de stad zijn tussen halverwege de jaren 70 en eind jaren 80 tienduizenden huizen uit de grond gestampt. Allemaal dit werk of vergelijkbaar; [ afbeelding ]
Daar staan er momenteel honderdmiljoenmiljard van te koop en daar zie ik echt schrijnende gevallen. Mensen die het in 2008 voor 210 te koop hebben gezet en er momenteel voor 150 nog niet vanaf komen.
Aan de andere kant zie ik oude en relatief nieuwe woningen die modern zijn ingericht, uitstekende staat van onderhoud, gunstige ligging en die gaan nog steeds voor heel redelijke prijzen binnen een aantal maanden weg.
Ik denk dan ook dat het met de prijsdalingen van courante woningen over het algemeen best meevalt.
Het verschil is dat je voor 2008 met een goede verhaal en een paar kekke foto's een schoenendoos nog aan de man kon brengen. Die situatie is inmiddels echt wel over.
Ben het een keer met jou eens wat betreft het verdienmodel van financiele dienstverleners. De rabobank bijvoorbeeld wil ook 'bezuinigen'. Waarom?quote:Op woensdag 21 november 2012 22:52 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Dat is een truc om maar te kunnen blijven liegen over de werkelijke rendementen van de belegging. Zie je ook in commercieel vastgoed. Als op papier de huursom maar zus of zo is dan is het goed.
Keken de accountants daar maar eens wat beter na, zou de beleggers en pensioenfondsen een hoop ellende schelen. Ach... wat maakt het uit... ze mogen zelf ook rekenen met fictief te hoge rendementen![]()
Belazeren en belazert worden is immers het verdienmodel van onze financieel goochelaars
Rabo heeft dan ook veel centjes uitgeleend aan hogehuizenprijsminnend Nederlandquote:Op woensdag 21 november 2012 23:16 schreef .FuckFace. het volgende:
Ben het een keer met jou eens wat betreft het verdienmodel van financiele dienstverleners. De rabobank bijvoorbeeld wil ook 'bezuinigen'. Waarom?Ronduit belachelijk, ze maken echt rete veel winst.
Dat is ook al onzin. Ja, ze zijn wat beter geisoleerd, dus je bespaard gas. Maar qua elektra maakt het natuurlijk geen reet uit. (Behalve dan dat je WTW ook nog extra stroom verbruiktquote:Op woensdag 21 november 2012 23:06 schreef michaelmoore het volgende:
woningen die de laatste 4 jaar gebouwd zijn hebben nauwelijks energielasten
Die woningen zijn gewoon te vinden voor 150K hoor.quote:Op woensdag 21 november 2012 23:16 schreef .FuckFace. het volgende:
Persoonlijk vind ik die huizen best aantrekkelijk van buitenaf. Als je maar met z'n 2en of 3en bent, waarom zou je hierop afknappen bijvoorbeeld. Als ik als starter zo'n huis kan kopen voor 1.5 ton, (ik weet natuurlijk niet hoe diep, inrichtingswijze en dergelijke die woning is) wrijf ik wel in mijn handjes.
Tja, op wat voor plekken. Hier in de buurt is dat absoluut onmogelijk.quote:Op woensdag 21 november 2012 23:22 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Die woningen zijn gewoon te vinden voor 150K hoor.
Niets mis met dat plaatje op het 1e oog.quote:Op woensdag 21 november 2012 23:21 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Rabo heeft dan ook veel centjes uitgeleend aan hogehuizenprijsminnend Nederland
[ afbeelding ]
Helaas moet een hoop van dat geld uit het buitenland komen (zoals demagoog Blok aangeeft) want de noeste spaarzame Nederlander heeft niet zoveel doekoes.
Als Blok dus praat over vertrouwen dan praat hij dus niet over het vertrouwen van de consument maar van de investeerder die zijn geld ergens wil parkeren.
Waar is 'hier in de buurt'?quote:Op woensdag 21 november 2012 23:29 schreef .FuckFace. het volgende:
Tja, op wat voor plekken. Hier in de buurt is dat absoluut onmogelijk.
Ik geef mijn positie niet prijs. Je zult het met die post moeten doen.quote:Op woensdag 21 november 2012 23:33 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Waar is 'hier in de buurt'?
Ik vraag je pincode niet.quote:Op woensdag 21 november 2012 23:35 schreef .FuckFace. het volgende:
Ik geef mijn positie niet prijs. Je zult het met die post moeten doen.
Ik snap niet hoe dat enigszins relevant kan zijn. Immers, regio Amsterdam zou evengoed Amstelveel bv kunnen zijn. Met andere woorden: het zegt dus niet zoveel.quote:Op woensdag 21 november 2012 23:39 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik vraag je pincode niet.![]()
Gewoon regio Den Haag, Rotterdam, Amsterdam weet ik veel.
En zelf de kosten koper te betalen hoop ik.quote:Op woensdag 21 november 2012 23:47 schreef .FuckFace. het volgende:
Laat ik het afsluiten met dat ik al redelijk wat heb gespaard om m'n toekomstig 1e huisje van in te richten, wiehoeee.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |