abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 november 2012 @ 21:07:58 #101
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_119480957
En het feit is dat woningbouw de enige snelle manier is om de economie flink aan te zwengelen, en dat gemeenten voor vele miljarden aan speculatieve grondposities hebben.

Dus we moeten wel gaan bouwen, energiezuinig dan, en eigenlijk ook gaan slopen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 21 november 2012 @ 21:14:18 #102
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_119481231
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 21:07 schreef michaelmoore het volgende:
En het feit is dat woningbouw de enige snelle manier is om de economie flink aan te zwengelen, en dat gemeenten voor vele miljarden aan speculatieve grondposities hebben.

Dus we moeten wel gaan bouwen, energiezuinig dan, en eigenlijk ook gaan slopen
Slopen komt vanzelf als er voldoende woningen zijn: de slechtste panden komen dan leeg te staan. Of de prijs/kwaliteit-verhouding wordt gewoon aangepast.
censuur :O
  woensdag 21 november 2012 @ 22:00:39 #103
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_119483953
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 21:14 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Slopen komt vanzelf als er voldoende woningen zijn: de slechtste panden komen dan leeg te staan. Of de prijs/kwaliteit-verhouding wordt gewoon aangepast.
hier staan sinds kort ook wat vrije sector huurwoningen leeg, kennelijk te duur.
zeker niet slecht.
Er is momenteel toch een maximumprijs in de markt voor een nette rijwoning in een parkomgeving, kennelijk dacht men na leegkomst er 5% op te gooien, dat lukt niet.

Ben benieuwd hoeveel maanden ze gaan wachten.
Vastgoedmaatschappijen houden niet van leegstand , ze lopen hard terug zonder tuinonderhoud en glazenwassers, komt de wijk niet ten goede

De buren zijn er helemaal niet blij mee merkte ik, voor je het weet zit er allerlei gespuis in

[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 21-11-2012 22:09:31 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_119486274
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 22:00 schreef michaelmoore het volgende:
hier staan sinds kort ook wat vrije sector huurwoningen leeg, kennelijk te duur.
Of ze doen de inkomenseisen gewoon wat omlaag. ;)
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  woensdag 21 november 2012 @ 22:35:00 #105
367642 Jackie-Treehorn
treats objects like women
pi_119486298
Qua prijs/kwaliteit en de huizenprijzen valt er nog best wat te discusseren.

Hier in de stad zijn tussen halverwege de jaren 70 en eind jaren 80 tienduizenden huizen uit de grond gestampt. Allemaal dit werk of vergelijkbaar;

Daar staan er momenteel honderdmiljoenmiljard van te koop en daar zie ik echt schrijnende gevallen. Mensen die het in 2008 voor 210 te koop hebben gezet en er momenteel voor 150 nog niet vanaf komen.

Aan de andere kant zie ik oude en relatief nieuwe woningen die modern zijn ingericht, uitstekende staat van onderhoud, gunstige ligging en die gaan nog steeds voor heel redelijke prijzen binnen een aantal maanden weg.

Ik denk dan ook dat het met de prijsdalingen van courante woningen over het algemeen best meevalt.
Het verschil is dat je voor 2008 met een goede verhaal en een paar kekke foto's een schoenendoos nog aan de man kon brengen. Die situatie is inmiddels echt wel over.
Refill?
-Does the Pope shit in the woods?
pi_119486397
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 22:00 schreef michaelmoore het volgende:

zeker niet slecht.
Er is momenteel toch een maximumprijs in de markt voor een nette rijwoning in een parkomgeving, kennelijk dacht men na leegkomst er 5% op te gooien, dat lukt niet.
De woningen in de vrije markt zijn gewoon te duur en niet marktconform, hoe graag de zeepbel lovers ons dat wel willen doen geloven.

Uit het artikel:

quote:
Twee derde van alle leegstaande woningen zijn huurhuizen, die voor bijna 70 procent in handen zijn van institutionele beleggers en particuliere verhuurders. Een op de zes leegstaande woningen die zij te huur aanbieden is in deze eeuw gebouwd.
Men dacht de hoofdprijs voor deze woningen te kunnen krijgen maar vergat te lobby-en voor een huurpenningenaftrek :')
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  woensdag 21 november 2012 @ 22:47:27 #107
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_119487101
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 22:36 schreef ComplexConjugate het volgende:
"Twee derde van alle leegstaande woningen zijn huurhuizen, die voor bijna 70 procent in handen zijn van institutionele beleggers en particuliere verhuurders."
Maar dat is toch niet zo gek?
(Ver)kopers blijven tot/vanaf de overdracht snel in dat huis wonen. Sociale huurders hebben 10+ jaar wachtlijst en blijven dus ook lang wonen. Particuliere huurders betalen dusdanig veel huur en hebben daadwerkelijk de vrijheid om snel te vertrekken, dat ze dat ook geregeld doen.
Dan is het ook niet zo gek dat deze dure verhuurders ook met de meeste leegstand te maken hebben. Maar blijkbaar hebben ze nog steeds liever maandenlange leegstand dan de prijs te verlagen! Of "de eerste maand huur gratis" bieden i.p.v. gewoon de gehele huur 10% te verlagen.
pi_119487232
Stef Blok, de nieuwe demagoog voor wonen denkt het plebs wel wat leugens voor te kunnen houden.
Het is allemaal een gebrek aan vertrouwen... gewoon een kwestie van mensen geld geven. Echt waar :Y

Hij vergeet alleen even dat de meeste mensen al tot hun pupillen gefinancierd zijn met een giflening, dat de economie in een neerwaartse spiraal verkeerd, de lonen onder druk staan en de kosten van de vergrijzing exploderen. Gelooft u de overheid, de banken en de makelaars nog?

"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  woensdag 21 november 2012 @ 22:51:17 #109
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_119487317
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 22:34 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Of ze doen de inkomenseisen gewoon wat omlaag. ;)
ach met twee samen ben je er makkelijk, ik geloof dat ze hier wel de hand mee lichtten , maar mensen hun huis uitzetten das ook geen sinecure en tegenwoordig ga je sneller van 5000 bruto naar 900 bruto dan andersom

Reken maar uit wat de gevolgen zijn.
Men gaat heel snel op zoek naar een partner en er ontstaan opeens hele nieuwe samenlevingsvormen en voorwaarden, oud met jong en andersom , twee mannen die geen homo zijn, een betalende kennis op zolder:)

Indikken dus

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 21-11-2012 23:05:36 ]
pi_119487389
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 22:47 schreef RemcoDelft het volgende:

Maar blijkbaar hebben ze nog steeds liever maandenlange leegstand dan de prijs te verlagen! Of "de eerste maand huur gratis" bieden i.p.v. gewoon de gehele huur 10% te verlagen.
Dat is een truc om maar te kunnen blijven liegen over de werkelijke rendementen van de belegging. Zie je ook in commercieel vastgoed. Als op papier de huursom maar zus of zo is dan is het goed.

Keken de accountants daar maar eens wat beter na, zou de beleggers en pensioenfondsen een hoop ellende schelen. Ach... wat maakt het uit... ze mogen zelf ook rekenen met fictief te hoge rendementen :')

Belazeren en belazert worden is immers het verdienmodel van onze financieel goochelaars :D
pi_119487908

Aantal executieveilingen woningen in 10 jaar verviervoudigd

Dit jaar op na de 2500 executieveilingen _O_

Ik denk dat het er minstens 3500 gaan worden in 2013 :Y
pi_119488028
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 22:51 schreef michaelmoore het volgende:

Indikken dus
Stef Blok wil geloof ik ook dat het energiecertificaat vrijwillig blijft. Ben benieuwd wat Brussel van deze opstandige minister vind?

In ieder geval zou ik als koper wel willen weten wat de energieprestatie index is, anders gaat er toch al gauw flink wat van het bod af :P

Voor hetzelfde geld tocht het binnen net zo hard als buiten :o
  woensdag 21 november 2012 @ 23:06:56 #113
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_119488137
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 23:04 schreef ComplexConjugate het volgende:

P

Voor hetzelfde geld tocht het binnen net zo hard als buiten :o
ik zou nooit een woning kopen die ouder is dan 10 jaar

woningen die de laatste 4 jaar gebouwd zijn hebben nauwelijks energielasten
pi_119488181
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 23:06 schreef michaelmoore het volgende:
ik zou nooit een woning kopen die ouder is dan 10 jaar
Schei uit man, die green-acres meuk van je is allemaal 200+ jaar oud. :+
pi_119488482
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 23:07 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

In een zachter klimaat :)
pi_119488556
quote:
3s.gif Op woensdag 21 november 2012 22:35 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
Qua prijs/kwaliteit en de huizenprijzen valt er nog best wat te discusseren.

Hier in de stad zijn tussen halverwege de jaren 70 en eind jaren 80 tienduizenden huizen uit de grond gestampt. Allemaal dit werk of vergelijkbaar; [ afbeelding ]

Daar staan er momenteel honderdmiljoenmiljard van te koop en daar zie ik echt schrijnende gevallen. Mensen die het in 2008 voor 210 te koop hebben gezet en er momenteel voor 150 nog niet vanaf komen.

Aan de andere kant zie ik oude en relatief nieuwe woningen die modern zijn ingericht, uitstekende staat van onderhoud, gunstige ligging en die gaan nog steeds voor heel redelijke prijzen binnen een aantal maanden weg.

Ik denk dan ook dat het met de prijsdalingen van courante woningen over het algemeen best meevalt.
Het verschil is dat je voor 2008 met een goede verhaal en een paar kekke foto's een schoenendoos nog aan de man kon brengen. Die situatie is inmiddels echt wel over.
Persoonlijk vind ik die huizen best aantrekkelijk van buitenaf. Als je maar met z'n 2en of 3en bent, waarom zou je hierop afknappen bijvoorbeeld. Als ik als starter zo'n huis kan kopen voor 1.5 ton, (ik weet natuurlijk niet hoe diep, inrichtingswijze en dergelijke die woning is) wrijf ik wel in mijn handjes.
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 22:52 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Dat is een truc om maar te kunnen blijven liegen over de werkelijke rendementen van de belegging. Zie je ook in commercieel vastgoed. Als op papier de huursom maar zus of zo is dan is het goed.

Keken de accountants daar maar eens wat beter na, zou de beleggers en pensioenfondsen een hoop ellende schelen. Ach... wat maakt het uit... ze mogen zelf ook rekenen met fictief te hoge rendementen :')

Belazeren en belazert worden is immers het verdienmodel van onze financieel goochelaars :D
Ben het een keer met jou eens wat betreft het verdienmodel van financiele dienstverleners. De rabobank bijvoorbeeld wil ook 'bezuinigen'. Waarom? :') Ronduit belachelijk, ze maken echt rete veel winst.
pi_119488797
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 23:16 schreef .FuckFace. het volgende:

Ben het een keer met jou eens wat betreft het verdienmodel van financiele dienstverleners. De rabobank bijvoorbeeld wil ook 'bezuinigen'. Waarom? :') Ronduit belachelijk, ze maken echt rete veel winst.
Rabo heeft dan ook veel centjes uitgeleend aan hogehuizenprijsminnend Nederland

Helaas moet een hoop van dat geld uit het buitenland komen (zoals demagoog Blok aangeeft) want de noeste spaarzame Nederlander heeft niet zoveel doekoes.
Als Blok dus praat over vertrouwen dan praat hij dus niet over het vertrouwen van de consument maar van de investeerder die zijn geld ergens wil parkeren.
pi_119488808
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 23:06 schreef michaelmoore het volgende:
woningen die de laatste 4 jaar gebouwd zijn hebben nauwelijks energielasten
Dat is ook al onzin. Ja, ze zijn wat beter geisoleerd, dus je bespaard gas. Maar qua elektra maakt het natuurlijk geen reet uit. (Behalve dan dat je WTW ook nog extra stroom verbruikt :P )

[ Bericht 0% gewijzigd door Bijvlagenzinvol op 21-11-2012 23:31:48 ]
pi_119488870
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 23:16 schreef .FuckFace. het volgende:
Persoonlijk vind ik die huizen best aantrekkelijk van buitenaf. Als je maar met z'n 2en of 3en bent, waarom zou je hierop afknappen bijvoorbeeld. Als ik als starter zo'n huis kan kopen voor 1.5 ton, (ik weet natuurlijk niet hoe diep, inrichtingswijze en dergelijke die woning is) wrijf ik wel in mijn handjes.
Die woningen zijn gewoon te vinden voor 150K hoor.
pi_119489180
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 23:22 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Die woningen zijn gewoon te vinden voor 150K hoor.
Tja, op wat voor plekken. Hier in de buurt is dat absoluut onmogelijk.
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 23:21 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Rabo heeft dan ook veel centjes uitgeleend aan hogehuizenprijsminnend Nederland

[ afbeelding ]

Helaas moet een hoop van dat geld uit het buitenland komen (zoals demagoog Blok aangeeft) want de noeste spaarzame Nederlander heeft niet zoveel doekoes.
Als Blok dus praat over vertrouwen dan praat hij dus niet over het vertrouwen van de consument maar van de investeerder die zijn geld ergens wil parkeren.
Niets mis met dat plaatje op het 1e oog.
pi_119489346
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 23:29 schreef .FuckFace. het volgende:
Tja, op wat voor plekken. Hier in de buurt is dat absoluut onmogelijk.
Waar is 'hier in de buurt'?
pi_119489481
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 23:33 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Waar is 'hier in de buurt'?
Ik geef mijn positie niet prijs. Je zult het met die post moeten doen. :)
pi_119489663
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 23:35 schreef .FuckFace. het volgende:
Ik geef mijn positie niet prijs. Je zult het met die post moeten doen. :)
Ik vraag je pincode niet. :D

Gewoon regio Den Haag, Rotterdam, Amsterdam weet ik veel.
pi_119489974
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 23:39 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ik vraag je pincode niet. :D

Gewoon regio Den Haag, Rotterdam, Amsterdam weet ik veel.
Ik snap niet hoe dat enigszins relevant kan zijn. Immers, regio Amsterdam zou evengoed Amstelveel bv kunnen zijn. Met andere woorden: het zegt dus niet zoveel. :P

Laat ik het afsluiten met dat ik al redelijk wat heb gespaard om m'n toekomstig 1e huisje van in te richten, wiehoeee.
pi_119490385
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 23:47 schreef .FuckFace. het volgende:
Laat ik het afsluiten met dat ik al redelijk wat heb gespaard om m'n toekomstig 1e huisje van in te richten, wiehoeee.
En zelf de kosten koper te betalen hoop ik. :Y
  donderdag 22 november 2012 @ 00:10:38 #126
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_119490875
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 23:47 schreef .FuckFace. het volgende:
Dat kan je zo gek maken als je zelf wilt... Je kan met 2000 euro een complete inrichting kopen, of je kan 2000 euro uitgeven aan 1 keukenkastje...
  donderdag 22 november 2012 @ 03:26:48 #127
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_119492820
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 23:21 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dat is ook al onzin. Ja, ze zijn wat beter geisoleerd, dus je bespaard gas. Maar qua elektra maakt het natuurlijk geen reet uit. (Behalve dan dat je WTW ook nog extra stroom verbruikt :P )
nee die hebben geen gas
  donderdag 22 november 2012 @ 06:33:08 #128
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_119493055
Er is 1 maatregel die ik mis bij dit kabinet. Men moet de banken dwingen om strenger te zijn bij het verstrekken van hypotheken. Ik stel voor dat men MAXIMAAL 3x het jaarinkomen als hypotheek verstrekt, waarbij het inkomen van de partner niet mag worden meegeteld!,

Alleen dan dalen de huizenprijzen weer naar realistische waarden en wordt de schuldenberg minder. Vervolgens komt er een generaal pardon voor mensen met een hypotheek, waarbij huizen worden getaxeerd en iedereen waarbij de schuld boven de waarde van het huis ligt de schuld wordt kwijtgescholden.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_119493127
_O-
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_119493699
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 06:33 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Er is 1 maatregel die ik mis bij dit kabinet. Men moet de banken dwingen om strenger te zijn bij het verstrekken van hypotheken. Ik stel voor dat men MAXIMAAL 3x het jaarinkomen als hypotheek verstrekt, waarbij het inkomen van de partner niet mag worden meegeteld!,

De schuldenberg moeten we gewoon laten groeien, dus minimaal 6* het gezinsinkomen als hypotheek afsluiten, geen gezeik iedereen rijk. :D
  donderdag 22 november 2012 @ 08:58:43 #131
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_119494025
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 08:33 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De schuldenberg moeten we gewoon laten groeien, dus minimaal 6* het gezinsinkomen als hypotheek afsluiten, geen gezeik iedereen rijk. :D
Dat kan alleen als de pensioengelden voortaan ook naar de banken gaat, banken zijn gelimiteerd qua uitleencapaciteit door de nieuwe EU regels omtrent hun leveradge.
pi_119494236
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 08:58 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dat kan alleen als de pensioengelden voortaan ook naar de banken gaat, banken zijn gelimiteerd qua uitleencapaciteit door de nieuwe EU regels omtrent hun leveradge.
dan komt er net zoals bij het doldwaze BHFH plan gewoon een generaal pardon dat we die regels mogen overtreden. :D
  donderdag 22 november 2012 @ 09:15:01 #133
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_119494271
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 23:07 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

maar dat weet je, kwalitatief heb ik liever een vrijstaand huis met mooie open haard van 200 jaar oud, dan een niet geïsoleerd hok uit de revolutiebouw van de jaren 60 -70 met vuren kozijnen, rotte spouwankers, oude bedrading en kippengaas in het keukenplafond
http://www.green-acres.com/en/properties/3258a-1142.htm
pi_119494356
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 09:15 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

maar dat weet je, kwalitatief heb ik liever een vrijstaand huis van 200 jaar oud, dan een niet geïsoleerd hok uit de revolutiebouw van de jaren 60 -70 met vuren kozijnen, oude bedrading en kippengaas in het keukenplafond
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 23:14 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

In een zachter klimaat :)
Volgens mij moet je je eens in landklimaten verdiepen want in de vogezen waar MM mee aankomt kakken zijn de winters flink wat strenger als in NL. :')
  donderdag 22 november 2012 @ 09:20:52 #135
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_119494398
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 09:18 schreef Basp1 het volgende:

[..]

[..]

Volgens mij moet je je eens in landklimaten verdiepen want in de vogezen waar MM mee aankomt kakken zijn de winters flink wat strenger als in NL. :')
maar daar zijn die muren ook naar en hebben vaak allemaal een open haard of spekkachel
pi_119494435
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 09:20 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

maar daar zijn die muren ook naar en hebben vaak allemaal een open haard of spekkachel
Lekker dikke muren zonder spouwmuur isolatie, die hebben nog steeds een heel goede warmte geleidingscoefficient, en dat krot wat je net poste daar zitten niet eens ramen meer in. :D
  donderdag 22 november 2012 @ 09:24:26 #137
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_119494467
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 09:22 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Lekker dikke muren zonder spouwmuur isolatie, die hebben nog steeds een heel goede warmte geleidingscoefficient, en dat krot wat je net poste daar zitten niet eens ramen meer in. :D
klopt die ramen staan open, nee die kozijnen zijn beter dan van een 60 jaren hok hier, ga maar ens kijken
pi_119494691
Tot aan de oogballen :|W

pi_119494733
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 00:10 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dat kan je zo gek maken als je zelf wilt... Je kan met 2000 euro een complete inrichting kopen, of je kan 2000 euro uitgeven aan 1 keukenkastje...
Het kan zelfs gratis 8-)
Goed... je bent wat geld kwijt aan brandstof maar het is zo dat je heel veel spulletjes gratis af kan halen, vaak nog in prima conditie.
pi_119494751
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 09:24 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

klopt die ramen staan open, nee die kozijnen zijn beter dan van een 60 jaren hok hier, ga maar ens kijken
Waarom zou ik gaan kijken naar een afgeleefd krot in het midden van niets. :?

Ik woon en werk in NL en wil in de buurt van mijn werk, familie en vrienden blijven wonen.

Waarom woon jij al niet in zo'n mooie pandje met vele mogelijkheden, waarom blijf je alleen maar bij posten over onzinnige vastgoedobjecten hangen, krijgen we over een paar maanden weer je florida periode dat je daar pandjes gaat aanprijzen of vind je dadelijk een nieuw goedkoop vastgoed paradijs. :P
pi_119494823
quote:
En xeno wat bedoelen ze met dit stukje waaarin men opeens andere cijfers heeft?

quote:
Mortgage debt in Holland

Total long term Dutch household debt rose from 56% of GDP in 1995 to over 125% in 2011. More than 90% of this is mortgage debt. The rise in long term debt was faster than in France, Spain or the UK. In Germany, relative household debt even fell. Hence, while Germany had the same debt quota as Holland in 1995, in 2011, it had half that of Holland.
Waar komt de discrepantie van een factor 2 vandaan?
pi_119494879
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 06:33 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

Alleen dan dalen de huizenprijzen weer naar realistische waarden en wordt de schuldenberg minder. Vervolgens komt er een generaal pardon voor mensen met een hypotheek, waarbij huizen worden getaxeerd en iedereen waarbij de schuld boven de waarde van het huis ligt de schuld wordt kwijtgescholden.
Een soort van schuld debt jubilee?

Maar wie gaat die kwijtschelding dan betalen? Tegenover de schuldenaren staan ook schuldeisers/spaarders. En wat te denken van mensen die geen domme dingen hebben gedaan en daardoor niet 'profiteren' van de debt jubilee? Ik zie het niet zomaar even gaan gebeuren, wat te denken van de rest van de wereld? Die zien hun papieren beloften in rook opgaan, hebben ze daar nu zo hard voor gewerkt? Nee.. wij leven in een wereld waarin de mensen die schulden maken hun schulden moeten terug betalen. Hun enige vriend die ze nog een beetje kan helpen is de inflatie.
  donderdag 22 november 2012 @ 09:48:26 #143
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_119494965
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 09:15 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

maar dat weet je, kwalitatief heb ik liever een vrijstaand huis met mooie open haard van 200 jaar oud, dan een niet geïsoleerd hok uit de revolutiebouw van de jaren 60 -70 met vuren kozijnen, rotte spouwankers, oude bedrading en kippengaas in het keukenplafond
Daar ben ik het voor de verandering geheel mee eens, maar woon dan zelf ook naar volle tevredenheid in een 103 jaar oud huis :) (wel geheel gerenoveerd uiteraard)
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_119494980
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 09:42 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En xeno wat bedoelen ze met dit stukje waaarin men opeens andere cijfers heeft?

[..]

Waar komt de discrepantie van een factor 2 vandaan?
Het ene getal van 249% is in verhouding tot het inkomen, die 125% t.o.v. GDP :)
pi_119495134
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 09:49 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Het ene getal van 249% is in verhouding tot het inkomen, die 125% t.o.v. GDP :)
Dus een gemiddelde huiseigenaar heeft nog maar een hypotheek van 2.5* zijn inkomen open staan. Waar maken we ons dan druk over.
pi_119495162
Rutte krijgt nog veel meer van zijn 'rust op de markt' :D

quote:
Streep door nieuwbouw huurhuizen

Veel nieuwbouwprojecten van woningbouwcorporaties worden geschrapt. Het Waarborgfonds Sociale Woningbouw, WSW, zal vanaf 2014 geen nieuwe leningen meer garanderen.

Volgens het fonds hebben de corporaties door het nieuwe regeringsbeleid geen geld meer om rente en aflossingen te betalen.

Zonder steun van het WSW is het onwaarschijnlijk dat woningcorporaties nog nieuwe projecten kunnen uitvoeren. Bijna alle corporaties zijn bij het WSW aangesloten.

Het fonds garandeert nu ruim 86 miljard euro aan leningen, zodat corporaties goedkoper kunnen lenen bij een bank. Zo konden ze vorig jaar voor bijna 8 miljard euro lenen voor nieuwbouw.

Gevolgen

Het WSW zegt dat de kabinetsplannen ingrijpende gevolgen hebben. Het kabinet wil de corporaties een heffing opleggen die oploopt tot 2 miljard in 2017. Om die heffing te kunnen betalen, mogen de huren worden verhoogd, maar dat is volgens het WSW niet voldoende om de heffing te betalen.

Deze week waarschuwde de toezichthouder, het Centraal Fonds Volkshuisvesting, dat door het beleid van het kabinet bijna 10 procent van de corporaties zal omvallen. Bijna eenderde heeft nog nauwelijks ruimte voor nieuwe activiteiten, zei het CFV.

De analyse van het WSW is nog alarmerender. Volgens het fonds voldoet volgend jaar al bijna 50 procent van de corporaties niet meer aan de WSW-criteria en loopt dat op tot 89 procent in 2016. Daarom wil het WSW na 2014 alleen nog garant staan als een corporatie kan aantonen dat die in staat is de rente te betalen.

bron: NOS
De VVD... jeweetz de partij waar veel 'harde werkers' op gestemd hebben omdat zij de economie wel even gaan aanslingeren, gaat doodleuk door met slecht beleid om de markt de nek om te draaien.
Als de bankmannetjes maar gered worden, want als die vallen dan valt de hemel :')
  donderdag 22 november 2012 @ 10:00:30 #147
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_119495208
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 09:56 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dus een gemiddelde huiseigenaar heeft nog maar een hypotheek van 2.5* zijn inkomen open staan. Waar maken we ons dan druk over.
Zijn de huurders niet meegerekend? Dus 2 huurders en 3 huiseigenaren hebben samen 250% van hun jaarinkomen schuld?
pi_119495210
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 09:56 schreef Basp1 het volgende:

De gemiddelde Nederlander heeft 2,5 maal zijn inkomen aan schuld. 90% van deze schuld bestaat uit hypotheekschuld. Als je bedenkt dat slechts de helft van de Nederlanders een hypotheek heeft dan weet je dat er een hoop mensen fors rood staan 8-)
pi_119495314
Maar gelukkig voor jullie bemoeid onze brombeer opstelten zich ook al met de huizenmarkt. Ik snap niet wat hij ermee te maken heeft maar kijk eens iedereen zou mee moeten kunnen gaan bieden bij openbare huizen veilingen:

quote:
Betere prijs door op huis bieden via internet

DEN HAAG - Particulieren kunnen straks via internet een bod doen op een huis dat gedwongen wordt geveild.

Dat moet niet alleen de mogelijkheden voor deze kooplustigen vergroten, maar er ook toe leiden dat minder huizen (ver) beneden de marktwaarde worden verkocht.

Nu houden handelaren de prijs vaak laag.

Dat staat in een plan van minister Ivo Opstelten (Veiligheid en Justitie). Hij stuurde het wetsvoorstel donderdag naar de Tweede Kamer.

Door met name de praktijken van die handelaren lijden de banken verlies en zitten verkopers met een restschuld.
pi_119495472
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 10:06 schreef Basp1 het volgende:
Maar gelukkig voor jullie bemoeid onze brombeer opstelten zich ook al met de huizenmarkt. Ik snap niet wat hij ermee te maken heeft maar kijk eens iedereen zou mee moeten kunnen gaan bieden bij openbare huizen veilingen:

[..]

Het idee is natuurlijk dat executieveilingen meer moeten gaan opbrengen als er vermogende particulieren mee gaan bieden. Ik heb echter niet de illusie dat die vermogende particulieren de weg niet weten te vinden.

Als de opbrengsten bij executieveilingen te laag zijn dan geeft dat wat mij betreft aan de de zeepbel nog lang niet leeg is. Bij zo'n executieveiling komt gewoon de marktprijs boven water.

Particulieren die naar de bank toe gaan voor een zak fiat betalen gewoon een dikke bonus omdat de banken hun eigen zeepbel onder druk willen houden en daar maximaal rente uit willen ophalen. De vermogende handelaren steken deze bonus liever in hun eigen zak, dat is immers hun core business.

Als Opstelten dus meent dat er onderlinge afspraken worden gemaakt om de banksters geld af te troggelen dan hanteert hij imo een verkeerde zienswijze van het probleem. Het zijn immers de banksters die verantwoordelijk zijn voor de immense omvang van de speculatieve zeepbel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')