abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 november 2012 @ 11:39:08 #276
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_119532718
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 11:36 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Zolang dat niet gebeurt wordt het niet beter op de huizenmarkt. De prijzen dalen wel maar het wordt steesd slechter. De betaalbaarheid gaat achteruit en en huur gaat omhoog. Er wordt nauwelijks gebouwd. En de gemeentes gaan massaal failliet als ze hun aangekochten bouwgrond werkelijk gaan afwaarderen.
Men begrijpt niet dat de bouw de economie aan de gang zal trekken en maakt zich zorgen dat er een stukje van de bubble afgaat, dan maar allemaal naar de filistijnen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_119532739
Wat doen jullie toch negatief, ik dacht juist dat er al flinke maatregelen genomen waren dat er niet meer zulke bizarre hypotheken afgesloten kunnen gaan worden en toch is het nog steeds niet genoeg voor de rupsjes nooit genoeg hier. Bij het aanpassen van spelregels moet je ook niet teveel tegelijk veranderen anders kun je helemaal niet voorspellen wat precies de uitkomst gaat worden van die veranderingen.

Als ik hier op mijn werk kijk dan zitten er ook van die brassers die zeggen dat iets niet werkt, dan meteen aan alle knopjes draaien en zeggen kijk het werkt nog steeds niet, maar als ze gestructuureerd te werk waren gegaan hadden ze kunnen zien dat als ze aan de 2 juiste knopjes een beetje gedraaid zouden hebben het opeens wel weer werkt.
  vrijdag 23 november 2012 @ 11:41:48 #278
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_119532794
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 11:40 schreef Basp1 het volgende:
Wat doen jullie toch negatief, ik dacht juist dat er al flinke maatregelen genomen waren dat er niet meer zulke bizarre hypotheken afgesloten kunnen gaan worden
Dat is alleen maar om de banken te bedienen.

De basiseconomie moet aan de gang geholpen

quote:
Als ik hier op mijn werk kijk dan zitten er ook van die brassers die zeggen dat iets niet werkt, dan meteen aan alle knopjes draaien en zeggen kijk het werkt nog steeds niet, maar als ze gestructuureerd te werk waren gegaan hadden ze kunnen zien dat als ze aan de 2 juiste knopjes een beetje gedraaid zouden hebben het opeens wel weer werkt.
Juist en het knopje subsidie daar moet men nu eens vanaf blijven
Het knopje bouwvergunning daar moet aan gedraaid worden
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_119533038
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 11:39 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Men begrijpt niet dat de bouw de economie aan de gang zal trekken en maakt zich zorgen dat er een stukje van de bubble afgaat, dan maar allemaal naar de filistijnen
Ik begrijp jou niet zo goed. Het ene moment sta je te krijsen dat er alleen nog maar Polen en Roemenen in de bouw werken, het volgende moment gaat de bouw de economie lostrekken. Welke economie, de Poolse, of de Roemeense?
pi_119533117
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 11:20 schreef ComplexConjugate het volgende:

Tja... spaarders verdienen deflatie ter compensatie van al die jaren dat ze flink te grazen genomen zijn. Sparen is de basis van het kapitalisme en dat moet een hele generatie weer eens leren :7
Volgens mij is dat dezelfde generatie die zo loopt te piepen dat huizen te duur zijn, ze te hard moeten werken, dat alles de schuld is van iedereen en alles behalve zichzelf etc.

Ik vind het niet zo consistent allemaal :D
pi_119533224
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 11:41 schreef michaelmoore het volgende:

Dat is alleen maar om de banken te bedienen.

Als het aan banken had gelegen had men nog steeds 125% tegen 8 jaarsalarissen verstrekt, dus deze maatregelen qau finacieringsconstructies bedient de banken niet, maar beschermt de consument tegen het winstbejag van banken.

Of zie ik dat fout, dan gaarne wat meer onderbouwing van jou zijde uit waarom beperking van financieringen banken zou helpen.
pi_119533324
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 11:54 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Als het aan banken had gelegen had men nog steeds 125% tegen 8 jaarsalarissen verstrekt, dus deze maatregelen qau finacieringsconstructies bedient de banken niet, maar beschermt de consument tegen het winstbejag van banken.

Of zie ik dat fout, dan gaarne wat meer onderbouwing van jou zijde uit waarom beperking van financieringen banken zou helpen.
Nou dat heb ik nooit gekregen 125% tegen 8 jaarsalarissen. Toen de bomen niet hoog genoeg konden groeien kreeg ik al niet meer dan 90% tegen wel iets meer salarissen dan 3 eigenlijk maar goed voor een starter moet dat kunnen. Nou ben ik geen starter meer en zou ik zeggen niet doen voor niet starters. Wel starten dan op moment dat je nog veel kunt groeien. 40 zijn en dan huis kopen maakt voor mij ook dat je geen starter meer bent.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
pi_119533362
Nee, ik ga die laatste zin niet inkoppen :+
  vrijdag 23 november 2012 @ 12:13:18 #284
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_119533785
quote:

bij het behalen van de opgelegde beperking van de leverage
  vrijdag 23 november 2012 @ 12:13:44 #285
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_119533804
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 11:48 schreef michaelHD9 het volgende:

[..]

Ik begrijp jou niet zo goed. Het ene moment sta je te krijsen dat er alleen nog maar Polen en Roemenen in de bouw werken, het volgende moment gaat de bouw de economie lostrekken. Welke economie, de Poolse, of de Roemeense?
Nederlandse

ik zeg dat er alleen nog maar Roemenen werken , niet dat dit handig is ofzo
Beter is het om de Roemenen te weren , is ook wat gezelliger voor de Nederlanders, anders moeten ze Roemeens leren

Laat de Roemenen maar in Roemenië gaan bouwen

Maar in afwerking, kozijnen, tuinen , straten, grondwerk en inrichting levert een huis heel veel werk op ook voor bouwmarkten en keukens en keukenfabrieken, Grondspeculanten, BTW voor belastingdienst en scheelt uitkeringen

[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 23-11-2012 12:33:45 ]
  vrijdag 23 november 2012 @ 12:39:53 #286
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_119534604
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 12:13 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Nederlandse

ik zeg dat er alleen nog maar Roemenen werken , niet dat dit handig is ofzo
Beter is het om de Roemenen te weren , is ook wat gezelliger voor de Nederlanders, anders moeten ze Roemeens leren

Laat de Roemenen maar in Roemenië gaan bouwen

Maar in afwerking, kozijnen, tuinen , straten, grondwerk en inrichting levert een huis heel veel werk op ook voor bouwmarkten en keukens en keukenfabrieken, Grondspeculanten, BTW voor belastingdienst en scheelt uitkeringen
Het grote probleem is grondspeculatie. Zoals overal het grote probleem is winstbejag. Te grote winsten forceren is een voorschot op de toekomst.
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_119534610
quote:

[..]

onwaar.
het zijn juist de banken die het niet meer zo hoog willen verstrekken, puur omdat de wereldmarkt het geld niet meer wil leveren aan ze, omdat we als land te hoge schulden hebben.
als dat omlaag is (dus een berg afgelost is) mogen we weer geld lenen.
we zijn stiekem onze kredietwaardigheid kwijt.
onze rating is nog steeds wel hoog 1 stapje onder max, maar die verlaging kort geleden was de eerste stapje van het knopje dat stapsgewijs omlaag gedraait gaat worden totdat onze rating een meer realistisch niveau bereikt heeft (en geloof me dat is een stuk lager dan het nu is, de berg bezittingen die tegenover onze berg schuld staat slinkt met de dag, de berg schuld blijft groeien tewijl we al 4 jaar weten dat ie juist kleiner moet worden)

het grote probleem van Nederland: de politiek is met handen en voeten gebonden, omdat de kiezer niet wil accepteren dat het uit is met de pret, en niet accepteerd als er strenge maatregelen genomen worden om er wat aan te doen.
Na ons de zondvloed is de mentaliteit... pas na die 'zondvloed' zal het dan ook weer beter gaan.
  vrijdag 23 november 2012 @ 12:43:07 #288
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_119534685
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 12:39 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Het grote probleem is grondspeculatie. Zoals overal het grote probleem is winstbejag. Te grote winsten forceren is een voorschot op de toekomst.
Die slimme grondspeculanten hebben in 2008 gemeentes volgepompt met hele dure grond, al dan niet in overleg met de lokale directies gemeentelijk grondbedrijf,

Die zitten nu voor vele tientallen miljarden in de schuld, ze zullen er toch vanaf moeten lijkt me.

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 23-11-2012 13:11:59 ]
pi_119534700
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 11:58 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Nou dat heb ik nooit gekregen 125% tegen 8 jaarsalarissen. Toen de bomen niet hoog genoeg konden groeien kreeg ik al niet meer dan 90% tegen wel iets meer salarissen dan 3 eigenlijk maar goed voor een starter moet dat kunnen. Nou ben ik geen starter meer en zou ik zeggen niet doen voor niet starters. Wel starten dan op moment dat je nog veel kunt groeien. 40 zijn en dan huis kopen maakt voor mij ook dat je geen starter meer bent.
Ik heb het ook niet geprobeerd, maar die 125% en 8* jaarsalaris was ook wel een beetje gechargeerd. :P

Ik was 37 toen ik mijn tochtige exhuurkrotflat kocht. :')
75% van hypotheekadviseurs toendertijd verklaarde mij voor gek dat ik eigen geld erin stak en een minimale hypotheek afsloot , meneer weet u wel hoeveel fiscaal voordeel u hiermee mist, ja dat weet ik, maar ik wil gewoon minimale rentelasten hebben waardoor je nog meer overhoudt en je lasten jaarlijks nog minimaler kan maken.

Het gaat er in mijn optiek gewoon om dat je wel maximaal kan lenen, maar als je er nooit wat van kan aflossen is er iets mis met de afgesloten lening in mijn visie. Wanneer ik NHG regels zou opgesteld hebben zouden voor NHG hypotheken alleen annuitaire of linieare hypotheken in aanmerking komen en dus niet nog 50% aflossingsvrij. NHG nooit of te nimmer zo hoog als deze nu nog steeds gezet is. NHG zie ik als de sociale component van de koopsector en deze is nu ook zo opgetuigd dat ook de scheefleners (in analogie met de scheefhuurders) ervan gebruik hebben kunnen maken waardoor de risico's veel te veel opgelopen zijn.
pi_119534838
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 12:40 schreef Artimunor het volgende:

onwaar.

Dan zou ik graag een nieuwsbericht zien dat deze hypotheekregels door banken zelf aangescherpt zijn, want voor zover ik de media gevolgd heb zijn deze regels toch echt vanuit de overheid opgelegd.

http://www.rijksoverheid.(...)uwe-regels-hypotheek
  vrijdag 23 november 2012 @ 12:52:14 #291
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_119534918
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 12:48 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dan zou ik graag een nieuwsbericht zien dat deze hypotheekregels door banken zelf aangescherpt zijn, want voor zover ik de media gevolgd heb zijn deze regels toch echt vanuit de overheid opgelegd.

http://www.rijksoverheid.(...)uwe-regels-hypotheek
door de overheid opgelegd op verzoek van de banken, die vroegen om aanvullende regulering om de opgelegde deleverage te bewerkstelligen
pi_119535056
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 12:52 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

door de overheid opgelegd op verzoek van de banken, die vroegen om aanvullende regulering om de opgelegde deleverage te bewerkstelligen
Graag een betrouwbare bron hiervoor anders is het wat mij betreft niet meer als aluhoedjes geneuzel wat jullie zeggen. ;)
  vrijdag 23 november 2012 @ 12:59:57 #293
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_119535144
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 12:52 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Hahaha zo kan je alles aan elkaar verbinden.
and made it rain upward
  vrijdag 23 november 2012 @ 13:02:14 #294
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_119535207
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 12:59 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Hahaha zo kan je alles aan elkaar verbinden.
nou ja het is ook niet zo belangrijk, feit is dat er een deleverage MOEST komen, en de banken moesten en wilden daar ook gehoor aan geven
  vrijdag 23 november 2012 @ 13:04:35 #295
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_119535254
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 13:02 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nou ja het is ook niet zo belangrijk, feit is dat er een deleverage MOEST komen, en de banken moesten en wilden daar ook gehoor aan geven

Juist dat is de goede volgorde.
and made it rain upward
  vrijdag 23 november 2012 @ 13:19:16 #296
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_119535684
Wat zegt de geschiedenis eigenlijk over een periode waarin deleverage plaats vindt?
Inflatie en zo ja hoeveel?
and made it rain upward
  vrijdag 23 november 2012 @ 13:22:14 #297
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_119535790
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 13:19 schreef Sjabba het volgende:
Wat zegt de geschiedenis eigenlijk over een periode waarin deleverage plaats vindt?
Inflatie en zo ja hoeveel?
inperking van kredietverstrekking is negatieve geldgroei en dus geen inflatie, risico op Deflatie, daarom ging HelikopterBen ook geld strooien
pi_119535812
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 13:02 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

klopt, daarom potten ze hun winsten dan ook massaal op :) Nu alleen nog de truuc om de winsten te understaten en tegelijk de politiek onder maximale druk te houden. eighties all over again, en waar dat toe leidde weten we allemaal.
pi_119535901
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 13:23 schreef michaelHD9 het volgende:

[..]

klopt, daarom potten ze hun winsten dan ook massaal op :) Nu alleen nog de truuc om de winsten te understaten en tegelijk de politiek onder maximale druk te houden. eighties all over again, en waar dat toe leidde weten we allemaal.
Rentes van 12%?

Dat komt de financierbaarheid van huizen ook niet ten goede behalve de spekkopers die genoeg gespaard hebben, maar dat zijn er niet zoveel verwacht ik.

Verder zie ik met zulke rentes wel grotere problemen voor hypotheekgevers met kortlopende rentes die gaan dan een probleem met hun aflossingen krijgen.
pi_119535947
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 13:26 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Rentes van 12%?

Dat komt de financierbaarheid van huizen ook niet ten goede behalve de spekkopers die genoeg gespaard hebben, maar dat zijn er niet zoveel verwacht ik.

Verder zie ik met zulke rentes wel grotere problemen voor hypotheekgevers met kortlopende rentes die gaan dan een probleem met hun aflossingen krijgen.
Nee, dat was onderdeel van die druk, dat was ervoor. Banken draaiden de kraan op verzoek weer open en kregen vergaande concessies qua regelgeving ervoor terug.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')