Er zijn ook mensen die gaan samenwonen bv. Of zelfs trouwen. Sommigen krijgen zelfs gezinsuitbreiding. Dan mogen ze straks als tweeverdieners naar de vrije sector als ze een ruimere woning nodig hebben, omdat ze eerst nog even 10 a 15 jaar moeten sparen.quote:Op donderdag 22 november 2012 17:07 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
een woning is een woning. ik vind het prima. heb niet perse behoefte aan een koopwoning.
Ach ja dat is ook een discussie die nooit zal ophouden. Ha je huren, ga je kopen elk heeft zijn voors en tegens. Zo her en der in K&W WGR komt die vraag wel eens langs. Is eigenlijk geen zinnig antwoord op te geven net hoe je eigen situatie is natuurlijk. Voor mij was het alleen nog maar mogelijk via een slinkse manier in de sociale huur terecht te komen. Ook heel even gedaan maar meteen voor mij 1 grote bak met ergernis vanwege een of andere oude k**douche ruimte. Blijkt nu dat ik eruit ben is de woningstichting dat meteen aan het opknappen, kon dat niet eerder denk ik dan maar weer.quote:Op donderdag 22 november 2012 17:07 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
een woning is een woning. ik vind het prima. heb niet perse behoefte aan een koopwoning.
het zal wel meevallen. als het vroeger kon kan het straks ook weer.quote:Op donderdag 22 november 2012 17:12 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Er zijn ook mensen die gaan samenwonen bv. Of zelfs trouwen. Sommigen krijgen zelfs gezinsuitbreiding. Dan mogen ze straks als tweeverdieners naar de vrije sector als ze een ruimere woning nodig hebben, omdat ze eerst nog even 10 a 15 jaar moeten sparen.
Vroeger kon het ook niet zonder jaren te sparen....quote:Op donderdag 22 november 2012 17:13 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
het zal wel meevallen. als het vroeger kon kan het straks ook weer.
ja dus, blijkbaar was het dan geen probleem. komt gewoon weer terug, dat je eigen geld mee moet nemen. nhg potje gaat al harder leeg dan dat er bijkomt. en de overheid is niet gek, en ook niet betrouwbaar.quote:Op donderdag 22 november 2012 17:14 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Vroeger kon het ook niet zonder jaren te sparen....
Het kon de laatste jaren ook wel natuurlijk maar weinig die het deden. Ik deed het wel en heeft mij geen windeieren gelegd. Voordat mijn huis onderwater nou komt te staan zijn we de door CC voorgestelde 50% wel gapaseerd.quote:Op donderdag 22 november 2012 17:14 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Daar is toch niets mis mee? Tenminste, als je niet hoeft te concurreren met mensen die 125% lenen tegen 7 jaarsalarissen van tweeverdieners!quote:Op donderdag 22 november 2012 17:14 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat zeg ik dan ook niet. Het lijkt me alleen knap vervelend.quote:
Dat wordt dan gewoon langer bij papa en mama wonen kun je idd als knap vervelend ervaren. Wel goedkoop en goed voor je spaarrekening dan ook nog.quote:Op donderdag 22 november 2012 17:20 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat zeg ik dan ook niet. Het lijkt me alleen knap vervelend.
nu wonen ze langer bij papa en mama omdat het stervensduur is en je zo'n hypotheek nooit rondkrijgt als je net begint. straks omdat ze nog even moeten sparen. ik denk dat het in de praktijk weinig verschil uitmaakt, behalve dan voor de schuldopbouw.quote:Op donderdag 22 november 2012 17:22 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Dat wordt dan gewoon langer bij papa en mama wonen kun je idd als knap vervelend ervaren. Wel goedkoop en goed voor je spaarrekening dan ook nog.
Voor wie? Voor de verkopers die hun tonnen papieren waarde niet kunnen cashen?quote:Op donderdag 22 november 2012 17:20 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat zeg ik dan ook niet. Het lijkt me alleen knap vervelend.
Ik heb helemaal niet het idee dat zo'n maatregel de huizen goedkoper zouden gaan maken. Verkopers krijgen hun poen toch wel, kopers hebben dan alleen minder schuld.quote:Op donderdag 22 november 2012 17:41 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Voor wie? Voor de verkopers die hun tonnen papieren waarde niet kunnen cashen?
Of voor de kopers, die straks veel goedkoper een huis kopen en aflossen?
Maakt mij niet uit hoe je aan je geld komt, als je maar betaald...quote:Op donderdag 22 november 2012 17:41 schreef RemcoDelft het volgende:
Voor wie? Voor de verkopers die hun tonnen papieren waarde niet kunnen cashen?
Ja, vast.quote:Of voor de kopers, die straks veel goedkoper een huis kopen en aflossen?
Er is niks mis met jaren sparen. Echter, als je daar pas op je 28e ofzo mee begint omdat je tegen die tijdpas begint te snappen waarom sparen belangrijk is, dan ben je wel een beetje te laat ja.quote:Op donderdag 22 november 2012 17:14 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Van die studenten (losers) die van leengeld bij het DUO een nieuwe tv of nieuwe telefoon kopen met allerlei achterlijke argumenten.quote:Op donderdag 22 november 2012 18:11 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Er is niks mis met jaren sparen. Echter, als je daar pas op je 28e ofzo mee begint omdat je tegen die tijdpas begint te snappen waarom sparen belangrijk is, dan ben je wel een beetje te laat ja.
Maar ja, op jonge leeftijd is het belangrijker voor veel mensen om alle nieuwe zooi te hebben. Daar is op zich helemaal niks mis mee, zolang je daarnaast ook maar fatsoenlijk spaart. Als je al je geld uitgeeft aan nieuwe shit, en geen cent spaart, ja, dan zul je, zoals ik al vaak heb gezegd, alles moeten lenen omdat je nog geen serviessetje kunt kopen omdat je daar geen geld voor hebt.
En als je in die situatie zit en toch met alle geweld wil kopen, ja, dan spring je een gat in de lucht als een of andere vage financieringsconstructie geboden wordt waarmee je toch kunt kopen. Immers, je hebt al op tig plaatsen NEE als antwoord gekregen, dus als je dan JA hoort, dan ben je, als je geen al te helder licht bent helemaal niet bezig met de mitsen en de maren en de voorwaarden.
Dan teken je gewoon, en dan ga je achteraf huilen omdat je in de shit zit. Ja, had je maar (veel) eerder moeten beginnen met nadenken.
Ja hoor, wat een onzin. Hoe wil het gros uberhaupt die 30% bij elkaar sprokkelen, om nog maar niet te spreken dat je dat geld ook nog eens moet gaan beleggen aangezien je naders alleen maar erop achteruit gaat met belastingheffing o.a.quote:Op donderdag 22 november 2012 16:56 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
misschien is het nu te makkelijk.
er komt gewoon een nieuw evenwicht dat gaat werken. ik denk gewoon weer wat meer zoals vroeger; max 70% lenen, 30% eigen geld. zoiets. alleen maar goed.
Dit is dan de oplossing lijkt mij ook.quote:Op donderdag 22 november 2012 17:06 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Yup. Gewoon 10 a 15 jaar langer blijven huren. Word je vrolijk van.
Nou, als het gros die 30% niet bij elkaar gespaard krijgt, moeten ze lekker gaan huren, en niet met alle geweld willen kopen.quote:Op donderdag 22 november 2012 22:06 schreef .FuckFace. het volgende:
[..]
Van die studenten (losers) die van leengeld bij het DUO een nieuwe tv of nieuwe telefoon kopen met allerlei achterlijke argumenten.Ik zag vroeger ook nooit zo het nut in aan de ene kant van sparen, verdien je 4 euro per uur en dan ook nog eens van dat bedrag iets moeten sparen vna je ouders. "later verdien ik dit toch makkelijk terug, dus wat heeft het voor zin." .. tja, ben toch wel blij dat ik redelijk wat geld heb als 21 jarig pikkie. Je kan hier als jongere niet vroeg genoeg mee beginnnen.
[..]
Ja hoor, wat een onzin. Hoe wil het gros uberhaupt die 30% bij elkaar sprokkelen, om nog maar niet te spreken dat je dat geld ook nog eens moet gaan beleggen aangezien je naders alleen maar erop achteruit gaat met belastingheffing o.a.
[..]
Dit is dan de oplossing lijkt mij ook.Mij niet gezien.
Wat een onzin, wie kan er nu 30% zo even bij elkaar sprokkelen? Daar moet je jaren voor sparen. Als starter helemaal. Zelfs op 150k is dat nog 45k eigen inleg, echt onbegonnen werk. Of wil je soms zien dat mensen daar weer een aparte lening voor gaan afsluiten en dit geld inzetten als zijnde eigen vermogen.quote:Op donderdag 22 november 2012 22:09 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou, als het gros die 30% niet bij elkaar gespaard krijgt, moeten ze lekker gaan huren, en niet met alle geweld willen kopen.
Dan ben je er nog niet. Je moet ook nog het huis inrichten.quote:Op donderdag 22 november 2012 22:13 schreef .FuckFace. het volgende:
Zelfs op 150k is dat nog 45k eigen inleg
Niet veel mensen, maar het is niet MIJN oplossing he.quote:Op donderdag 22 november 2012 22:13 schreef .FuckFace. het volgende:
[..]
Wat een onzin, wie kan er nu 30% zo even bij elkaar sprokkelen? Daar moet je jaren voor sparen. Als starter helemaal. Zelfs op 150k is dat nog 45k eigen inleg, echt onbegonnen werk. Of wil je soms zien dat mensen daar weer een aparte lening voor gaan afsluiten en dit geld inzetten als zijnde eigen vermogen.
Hmmhmm, NOG meer kosten dus.quote:Op donderdag 22 november 2012 22:18 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dan ben je er nog niet. Je moet ook nog het huis inrichten.
ik had vroeger 30% eigen geld met mij partner, maar dat moest ook wel, want de bank financierde maar 70% van exec. waarde, met gemeentegarantie 90%quote:Op donderdag 22 november 2012 22:13 schreef .FuckFace. het volgende:
[..]
Wat een onzin, wie kan er nu 30% zo even bij elkaar sprokkelen? Daar moet je jaren voor sparen. Als starter helemaal. Zelfs op 150k is dat nog 45k eigen inleg, echt onbegonnen werk. Of wil je soms zien dat mensen daar weer een aparte lening voor gaan afsluiten en dit geld inzetten als zijnde eigen vermogen.
Jij hebt nu makkelijk praten omdat je een redelijk goed inkomen hebt en die 45k sneller bereikt kan worden dan een buschauffeur met een hongerloontje. Maar dat geef je zelf ook al aan. Daarnaast, al zou je dit bij elkaar moeten sparen dan moeten mensen zich helemaal gaan verdiepen omdat ze anders box 3 belasting moeten betalen als je boven de 20.5k komt. Het overgrote deel kan niet beleggen en heeft al helemaal geen zin om zich hierin te verdiepen. Beheer kan niet bij zulke pietluttige bedragen. Enige oplossing zou dan zijn om vrij van belasting te kunnen sparen met als doel dat het voor een eigen woning is. Aparte bankrekening bijv. Maar goed, gaat teveel off topic nu vind ik. Mijn spaarrekening vergoedt trouwens 5% rente, hehe.quote:Op donderdag 22 november 2012 22:19 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Niet veel mensen, maar het is niet MIJN oplossing he.Ik suggereer die oplossing niet. Ik snap ook wel dat als je mensen verplicht om eerst 30% bij elkaar te sparen, dat heel weinig mensen dat maar kunnen, en dus minder mensen een huis gaan kopen.
Overigens is 45k sparen geen onbegonnen werk, das echt klets. Alleen dan moet je niet 2 jaar geleden pas zijn begonnen met sparen.
Nogmaals, die 30% komen niet van mij af. Maar een huis kopen + k.k. mee financieren + inboedel mee financieren + verbouwinkje mee financieren is natuurlijk debiel, dat moet je als consument ook helemaal niet willen.quote:Op donderdag 22 november 2012 22:24 schreef .FuckFace. het volgende:
[..]
Jij hebt nu makkelijk praten omdat je een redelijk goed inkomen hebt en die 45k sneller bereikt kan worden dan een buschauffeur met een hongerloontje. Daarnaast, al zou je dit bij elkaar moeten sparen dan moeten mensen zich helemaal gaan verdiepen omdat ze anders box 3 belasting moeten betalen als je boven de 20.5k komt. Het overgrote deel kan niet beleggen en heeft al helemaal geen zin om zich hierin te verdiepen. Beheer kan niet bij zulke pietluttige bedragen. Enige oplossing zou dan zijn om vrij van belasting te kunnen sparen met als doel dat het voor een eigen woning is. Aparte bankrekening bijv. Maar goed, gaat teveel off topic nu vind ik. Mijn spaarrekening vergoedt trouwens 5% rente, hehe.
Had ik al gelezen, maar jij 'verdedigde' die 30% regeling vandaar mijn reactie op jou logischerwijs...quote:Op donderdag 22 november 2012 22:26 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nogmaals, die 30% komen niet van mij af. Maar een huis kopen + k.k. mee financieren + inboedel mee financieren + verbouwinkje mee financieren is natuurlijk debiel, dat moet je als consument ook helemaal niet willen.
Nee, maar als Jan Modaal dat niet bij elkaar gesprokkeld krijgt, (misschien geen 30% maar ook zelfs geen 15%), dan moet ie misschien niet met alle geweld in die prijsklasse een huis willen kopen want hoe duurder het huis, hoe meer geld dat % van dat totaalbedrag is he.
Sommige mensen moeten gewoon accepteren dat ze op hun salaris geen huis kunnen kopen.
Precies. 100% hypotheek heb ik geen probleem mee. Maar betaal op zijn minst zelf de K.K. en je inrichting.quote:Op donderdag 22 november 2012 22:26 schreef CoolGuy het volgende:
Nogmaals, die 30% komen niet van mij af. Maar een huis kopen + k.k. mee financieren + inboedel mee financieren + verbouwinkje mee financieren is natuurlijk debiel, dat moet je als consument ook helemaal niet willen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |