Sinister-D- | vrijdag 9 november 2012 @ 14:42 | |
![]() Openingsposts van de Grands Prix van seizoen 2012: 1. Australië (18 maart) 2. Maleisië (25 maart) 3. China (15 april) 4. Bahrein (22 april) 5. Spanje (13 mei) 6. Monaco (27 mei) 7. Canada (10 juni) 8. Europa (24 juni) 9. Groot-Brittannië (8 juli) 10. Duitsland (22 juli) 11. Hongarije (29 juli) 12. België (2 september) 13. Italië (9 september) 14. Singapore (23 september) 15. Japan (7 oktober) 16. Zuid-Korea (14 oktober) 17. India (28 oktober) 18. Abu Dhabi (4 november) 19. Verenigde Staten (18 november) 20. Brazilië (25 november) Teams: - Ferrari - Force India - Hispania Racing Team - Lotus F1 Team - McLaren - Mercedes AMG - Red Bull Racing - Sauber - Scuderia Toro Rosso - Caterham F1 Team - Marussia F1 Team - Williams Wie staan er in 2012 aan de start: ![]() WCC 2011 Chassis/Motor: RB8 - Renault RS27-2012 KERS: Ja 01. Sebastian Vettel WDC 2010/11 02. Mark Webber ![]() Chassis/Motor: McLaren MP4-27 - Mercedes FO108Z KERS: Ja 03. Jenson Button WDC 2009 04. Lewis Hamilton WDC 2008 ![]() Chassis/Motor: Ferrari F2012 - Ferrari 056 KERS: Ja 05. Fernando Alonso WDC 2005/06 06. Felipe Massa ![]() Chassis/Motor: Mercedes F1 W03 - Mercedes FO108Z KERS: Ja 07. Michael Schumacher WDC 94/95/00/01/02/03/04 08. Nico Rosberg ![]() Chassis/Motor: Lotus E20 - Renault RS27-2012 KERS: Ja 09. Kimi Räikkönen WDC 2007 10. Romain Grosjean ![]() Chassis/Motor: Force India VJM05 - Mercedes FO108Z KERS: Ja 11. Paul Di Resta 12. Nico Hülkenberg ![]() Chassis/Motor: Sauber C31 - Ferrari 056 KERS: Ja 14. Kamui Kobayashi 15. Sergio Pérez ![]() Chassis/Motor: Toro Rosso STR7 - Ferrari 056 KERS: Ja 16. Daniel Ricciardo 17. Jean-Éric Vergne ![]() Chassis/Motor: Williams FW34 - Renault RS27-2012 KERS: Ja 18. Pastor Maldonado 19. Bruno Senna ![]() Chassis/Motor: Caterham CT01 - Renault RS27-2012 KERS: Ja 20. Vitaly Petrov 21. Heikki Kovalainen ![]() Chassis/Motor: HRT F112 - Cosworth CA2012 KERS: Ja 22. Pedro de la Rosa 23. Narain Karthikeyan ![]() Chassis/Motor: Marussia MR-01 - Cosworth CA2012 KERS: Nee 24. Timo Glock 25. Charles Pic Voor meer info zie het [F1] Silly season 2012-topic en de voorlopige entry list 2012 van de FIA (30-11-2011). F1 nieuws portal: - FOK!sport, Formule 1-gedeelte - NewsNow - NewsNow NL - Formule1.nl - F1 Racing - F1 Today - Autosport.com - Blog James Allen - Auto Motor und Sport - BBC F1 (Aankomende) Nederlandse coureurs: - Ho-Pin Tung - Beitske Visser - Giedo van der Garde - Nigel Melker - Robin Frijns - Max & Jos Verstappen - Nyck de Vries - Jeroen Slaghekke - Kelvin Snoeks - Daniël de Jong Zie verder het topic over Nederlandse Talenten Official F1 Sites: - The Official Formula 1 Site - FIA - Live Timing (F1.com) Sporting & Technical Regulations + gerelateerden (o.a. apendices) Regulations pagina van FIA Testschema 2012 ![]() De kalender voor 2012 met 20 races ![]() Uitzendingen van BBC Tv-gids voor BBC One. Overzicht van Upcoming Formula 1 Events. Denk aan het uur verschil met Engeland! De GP's die live worden uitgezonden: China - 15 April Spain - 13 May Monaco - 27 May Europe - 24 June Britain - 8 July Belgium - 2 September Singapore - 23 September Korea - 14 October Abu Dhabi - 4 November Brazil - 25 November ![]() FOK!sport F1-gedeelte FOK! Formule 1-manager 2012 De OP is hier te vinden | ||
Sinister-D- | vrijdag 9 november 2012 @ 14:42 | |
Laatste post:Waar heb ik het over de regels? Ik heb het all de hele tijd erover de werking in de praktijk, die anders zijn dan resultaten tijdens tests. Al dan niet die van de FIA, of windtunnel tests. Spreek ik ergens tegen dat het volgens de natuurkunde niet kan dan? Het enige wat ik daar over gezegd is dat de essentie van die regels is dat het niet zou mogen bewegen, maar omdat dit in de praktijk onmogelijk is, er een limiet aan vastgesteld is. Nogmaals, ik heb het over de resultaten op de baan die anders zijn tov tests, niet over de regels. Een wagen gedraagt zich anders op de baan als bij tests. Daarom spreek ik over resultaten bij test tov de praktijk. Ik heb ook niet gezegd dat die wagen illegaal is, ik heb gezegd dat ik het met LWD-Godius eens was toen hij zei dat alles extreem flexte. Iets wat je btw ook zelf heb gezegd: En dan terug bij Vosss zijn post: En hoef ik het allemaal zelf niet te typen. [ Bericht 0% gewijzigd door Sinister-D- op 09-11-2012 15:05:16 ] | ||
Weltschmerz | vrijdag 9 november 2012 @ 14:55 | |
Maar dat is totaal niet relevant. De FIA meet ook de boring en de slag na om te controleren of het slagvolume wel conform de regels is. Dat er in de praktijk meer mengsel in de motor gaat dan die inhoud bij 1 bar dankzij de airbox doet daar niks aan af. Ja, en nu? Deze post gaf mij toch echt een andere indruk:
| ||
JohnB52 | vrijdag 9 november 2012 @ 14:56 | |
Als die Red Bulls niet zo hard zouden gaan, buigt t ook niet zo ver door... Regels zijn duidelijk toch? Daar voldoen ze aan. Dus legaal. | ||
Sinister-D- | vrijdag 9 november 2012 @ 14:59 | |
Over iets wat totaal niet relevant is gesproken ![]() Nu zit ik op de bank. Daar staat ook in: En heb ik mezelf gecorrigeerd. | ||
JohnB52 | vrijdag 9 november 2012 @ 15:00 | |
http://www.bbc.co.uk/sport/0/formula1/20267305 Dit al gelezen? | ||
Weltschmerz | vrijdag 9 november 2012 @ 15:12 | |
Daar heb je ook een verschil tussen de praktijk van wat er tijdens een rondje gebeurt en de vaststelling van regelconformiteit terwijl dat ding stil staat. En dat is inderdaad totaal niet relevant voor de toepassing van de regels. | ||
darkshadow16 | vrijdag 9 november 2012 @ 19:15 | |
![]() | ||
sasquatsch | vrijdag 9 november 2012 @ 21:56 | |
De Red Bull is legaal, omdat de vleugels niet buigen. De neus buigt wel, maar ook dat is legaal, omdat deze de impact van een crash moet opvangen. Red Bull heeft dat zover geperfectioneerd door hier de ophanging van de vleugel aan te monteren, waardoor deze bij hoge snelheid iets zakt, zonder dat de vleugels buigen. Zie ook http://www.f1technical.net/development/382 | ||
kepler | vrijdag 9 november 2012 @ 22:26 | |
Ik vind dat mooi hoor ![]() ![]() | ||
Trystar | zaterdag 10 november 2012 @ 00:28 | |
![]() | ||
Xebber | zaterdag 10 november 2012 @ 08:49 | |
![]() ![]() | ||
sasquatsch | zaterdag 10 november 2012 @ 19:24 | |
Raikkonen schijnt er 500 aan zijn team gegeven te hebben. | ||
JohnB52 | zondag 11 november 2012 @ 02:08 | |
Bron? Oja, mijn post n paar hier boven... | ||
Anne | zondag 11 november 2012 @ 10:55 | |
Ik mag hier vast ook wel een vraag stellen, ofnie? Ik wil eigenlijk al graag kaarten bestellen voor 2013, maar enkel voor Duitsland (en die wil ik) kun je ze nog niet bestellen. Heeft dat te maken met de toekomst van Hockenheimring? Of is dit vaste prik elk jaar? En zo ja, weet iemand wanneer die kaarten vrij komen, zodat ik weet wanneer ik de websites in de gaten moet gaan houden? | ||
Peterselieman | zondag 11 november 2012 @ 11:00 | |
Goeie vraag. Het heeft er denk ik mee te maken dat de locatie voor de race van volgend jaar nog niet vast staat. Het plan is om de race op de Nürburgring te gaan houden, maar de onderhandelingen hierover lopen nog. | ||
nils7 | zondag 11 november 2012 @ 15:15 | |
Ik heb net 't blad Formule1 gelezen en dan met name het interview met Frijns... Ja ik lees 't nu pas omdat dat blad nog bij mn ouders aan komt en ik dat gister pas heb opgehaald Anyway ik verbaas me erover dat die Red Bull-rel er in uitgemeten werd en dat het eruit blijkt dat het ANP artikel uit z'n verband is gerukt... maar dan laat hij het blad Formule1 wel in dat artikel zetten dat hij Red Bull ervan verdenkt de auto te manipuleren als hij moet testen.. ![]() | ||
Anne | zondag 11 november 2012 @ 15:26 | |
Dank voor het antwoord. Hier weet jij vast ook wel iets zinnigs op te zeggen; welke race is leuker om bij te wonen? Die in Duitsland of België? Of maakt het niet veel uit? | ||
JohnB52 | zondag 11 november 2012 @ 15:39 | |
Wat wel uitmaakt is het aantal rondjes dat ze voorbij komen, in Belgie slechts 44, in duitsland toch minimaal 60 rondjes... | ||
Anne | zondag 11 november 2012 @ 16:01 | |
Hmm! Goed punt! | ||
vosss | zondag 11 november 2012 @ 16:55 | |
Aan de andere kant is Spa-Francorchamps wel het betere circuit van die 2. By far imo. Ben je ooit al eens bij een F1 wedstrijd geweest Anne? ![]() | ||
Toekito | zondag 11 november 2012 @ 16:56 | |
Maar SPA is altijd bijzonder. | ||
nils7 | zondag 11 november 2012 @ 17:04 | |
Voor de toeschouwer niet hoor.... Lijken mij Hockenheim of de Nurburgring zeker mooier idd dat je ze vaker voorbij ziet komen... plus Spa is prijzig vergeleken met Duitsland... | ||
vosss | zondag 11 november 2012 @ 17:43 | |
| ||
THEFXR | zondag 11 november 2012 @ 18:28 | |
wat is het toch een BAAS ![]() | ||
Anne | zondag 11 november 2012 @ 18:52 | |
Nope! Nog nooit, dus dit gaat de eerste keer worden. | ||
vosss | zondag 11 november 2012 @ 19:27 | |
Veel plezier; laat je oordoppen thuis en geniet ervan zou ik zeggen ![]() | ||
Anne | zondag 11 november 2012 @ 19:30 | |
Dankje ![]() | ||
Peterselieman | zondag 11 november 2012 @ 19:35 | |
Zeer veel plezier iig ![]() Als je één keer bent geweest dan wil je meteen nog een keer ![]() | ||
WEST | zondag 11 november 2012 @ 20:55 | |
In het begin van het seizoen is er een link voorbij gekomen met beelden met radio communicatie nu heb ik overal gezocht maar kan niks meer vinden. Heeft iemand die link nog? | ||
Sinister-D- | zondag 11 november 2012 @ 21:17 | |
beelden van/met wat of wie. Een specifieke GP of een compilatie? Is misschien makkelijk als er een een beetje uitgebreidere omschrijving bij zat ![]() Edit: staat me idd ook weer iets van bij. Dat was er een van de offciele F1 site volgens mij. | ||
WEST | zondag 11 november 2012 @ 21:20 | |
waren beelden van de Australische en Maleisische GP | ||
Tarado | maandag 12 november 2012 @ 17:06 | |
HRT F1 team looking for new owners after being put up for sale By Pablo Elizalde Monday, November 12th 2012, 15:46 GMT http://www.autosport.com/news/report.php/id/104183 | ||
Earl_J_Hickey | maandag 12 november 2012 @ 17:10 | |
Volgens mij heeft HRT nu elk jaar een andere eigenaar gehad ![]() | ||
wimderon | maandag 12 november 2012 @ 17:21 | |
http://www.dailymotion.co(...)m-radio-feature_auto http://www.dailymotion.co(...)adio-highlights_auto http://www.dailymotion.co(...)adio-highlights_auto | ||
vosss | maandag 12 november 2012 @ 18:36 | |
Persoonlijk vind ik het nogal raar dat de prijzenpot verdeeld wordt over plek 1 t/m 10 terwijl er 12 teams zijn. Ik bedoel geef de nummers 1 t/m 10 net iets minder en de laatste 2 teams krijgen dan ook een beetje geld. Misschien net genoeg om zo nu en dan eens iets speciaals te kunnen laten zien. | ||
RJD | maandag 12 november 2012 @ 18:36 | |
Ja, hij is lekker bezig met uitspraken over Red Bull. Toch zie ik hem graag als coureur bij Sauber. Ben wel benieuwd wat hij er van bakt als F1-coureur. | ||
Kill_em_all | dinsdag 13 november 2012 @ 08:17 | |
Dat is juist zo gedaan om ervoor te zorgen dat teams zullen proberen hogerop te komen en niet alleen maar blijven hangen zodat ze prijzengeld kunnen vangen ookal zijn ze niet vooruit te branden. | ||
vosss | dinsdag 13 november 2012 @ 11:56 | |
Nouja van HRT is het nog maar de vraag of ze er nog bij zijn komend jaar of het jaar erop lijkt me. Wat is er tegenwoordig van terecht gekomen dat Bernie 24 auto's op de grid MOET hebben? Dat was een paar jaar geleden toch een vereiste of iets? Wat nou als ze geen geld meer hebben en er mee kappen? Dan hebben we er 22. Wat dan? | ||
sasquatsch | dinsdag 13 november 2012 @ 16:43 | |
Nee, het minimum is 20 auto's (contractueel vastgesteld met de circuits). En het maximum was gesteld op 26, zodat iedereen kon meedoen aan een race en er geen coureurs afvallen tijdens de kwalificatie. Alleen is dat 13de team er nooit gekomen door het debacle van USF1. In de tijd dat er steeds meer teams afvielen (Super Aguri, Toyota) heeft de FIA de inschrijving voor de andere (max 3 teams) geopend, zodat de 20 auto's gegarandeerd was. Op het moment dat er een team afvalt zal er wel weer een inschrijving gestart worden. | ||
sasquatsch | dinsdag 13 november 2012 @ 16:46 | |
Als iemand nog een F1 simulator wil hebben, kost maar ¤ 113.000,-![]() ![]() | ||
Kleffe_Dop | dinsdag 13 november 2012 @ 18:00 | |
En dan heb je nog drie losse schermen met zwarte randen ertussen... | ||
vosss | dinsdag 13 november 2012 @ 18:35 | |
Ow ok, ik dacht dat het op 24 stond minimum. 20 dus. Niks aan de hand voorlopig ![]() | ||
vosss | dinsdag 13 november 2012 @ 19:38 | |
Bianchi vind dattie een zitje verdient in 2013: http://www.f1journaal.be/(...)+Dagelijks+F1+Nieuws Lulhannes ![]() | ||
JohnB52 | woensdag 14 november 2012 @ 12:29 | |
http://www.rtl.nl/(/sport/rtl_gp/formule1/nieuws/)/sport/rtl_gp/components/formule1/nieuws/2012/11_november/121114_geen_formule_1_race_op_nurburgring.xml | ||
Anne | woensdag 14 november 2012 @ 12:39 | |
Nou. Hopelijk geven ze de kaarten vlot vrij dan ![]() | ||
bloodymary1 | woensdag 14 november 2012 @ 13:36 | |
GVD, balen zeg, wij gaan altijd naar de Nurburgring, al vanaf 1998...... | ||
JohnB52 | woensdag 14 november 2012 @ 14:28 | |
Nouja, 2008 en 2010 ben je ook niet geweest, Dan maar 2014, ook prima. | ||
nils7 | woensdag 14 november 2012 @ 17:34 | |
Google maps is geupdate rond Austin (volgens mij een vrij recente foto)_ http://maps.google.com/?l(...)55,0.027788&t=h&z=16 | ||
Sinister-D- | woensdag 14 november 2012 @ 20:42 | |
Zou dit dan eindelijk een mooi kansje zijn voor Dave Richards om in te stappen met Prodrive. En gewoon de boel runnen vanuit Engeland, want in principe koopt de volgende eigenaar, als die al komt, enkel een licentie. Misschien dat er nog wat machines te recupereren valt maar dan heb je 't ook wel ver gehad. | ||
vosss | woensdag 14 november 2012 @ 20:51 | |
Even offtopic, die F1 Race Stars game is 3x niks. Zegmaar Mariokart in het zuur.![]() | ||
Gebraden_Wombat | woensdag 14 november 2012 @ 21:48 | |
Over een paar jaar gebruiken ze dit circuit om een paar Europese circuits uit het kampioenschap te gooien. "Want de beste delen van Silverstone, Istanbul en Hockenheim zijn ook in Austin te vinden. Toch?" | ||
H_T | donderdag 15 november 2012 @ 01:02 | |
Gary Hartstein is er vanaf volgend jaar niet meer bij. Onbekend wie zijn opvolger wordt. | ||
vosss | donderdag 15 november 2012 @ 01:38 | |
Jammer. Hij is er in Spa al sinds 90 ofzo bij en sinds eind 90-er jaren bij de FIA. Overigens vraag ik me af of ze zo een paar maanden voor de start nog geen geschikte kandidaat hebben. Ik bedoel het is nou niet bepaald een alledaags baantje waar er duizenden voor in de rij staan met de juiste papieren. Ik gok zomaar dattie zelf wellicht al gehint heeft naar een opvolger die geschikt is. Maargoed, we zullen het (zoals altijd in de F1) wel weer zien. Bedankt in elk geval voor het goeie werk zou ik zeggen ![]() | ||
vosss | donderdag 15 november 2012 @ 01:39 | |
House in die medcar lijkt me wel wat, maar dat is natuurlijk geen echte arts ![]() ![]() | ||
vosss | donderdag 15 november 2012 @ 13:17 | |
Hij stapt dus niet zelf op. Vreemd. Hij deed volgens mij gewoon altijd goed werk toch? ![]() | ||
Tarado | donderdag 15 november 2012 @ 13:21 | |
Hij is niet Brits genoeg | ||
vosss | donderdag 15 november 2012 @ 13:23 | |
Hij heeft denk ik nog wel connecties in het ziekenhuis in Luik dus hij zal wel niet lang zonder werk zitten denk ik. Toch vreemd dat ze zijn contract niet verlengen vind ik ![]() | ||
Tarado | donderdag 15 november 2012 @ 13:25 | |
Ze zullen wel een alternatief hebben lijkt me | ||
vosss | donderdag 15 november 2012 @ 13:26 | |
Jamaar waarom iemand eruit gooien (ofja contract niet verlengen) die gewoon goed werk levert en alle ins en outs kent en een grote bijdrage geleverd heeft aan de sport? | ||
Tarado | donderdag 15 november 2012 @ 13:31 | |
In zo'n organisatie wordt veel politiek bedreven dus of hij heeft op de verkeerde tenen gestaan of iemand hoog in de rangen heeft een vriendje die het uiteraard veel beter kan | ||
vosss | donderdag 15 november 2012 @ 13:33 | |
Zoiets zal het wel zijn ja. Wel vreemd dat ie te horen krijgt dat zn contract niet verlengd wordt, maar niet waarom ![]() | ||
sasquatsch | donderdag 15 november 2012 @ 15:51 | |
Volgens Joe Saward is Todt langzaam bezig de FIA te verfransen. ![]() | ||
Tarado | donderdag 15 november 2012 @ 15:55 | |
![]() | ||
sasquatsch | vrijdag 16 november 2012 @ 12:54 | |
Naar aanleiding van de controverse rond de neus van de Red Bull wagens worden voor volgend jaar de testen aangescherpt.
| ||
nils7 | vrijdag 16 november 2012 @ 13:48 | |
Ik denk dat ik maar voor Vettel wordt, heb ik tenminste iets om voor te juichen en bij Top Gear en het WK Gala vorig jaar kwam die op zich best leuk uit de hoek. ![]() | ||
Tarado | vrijdag 16 november 2012 @ 14:02 | |
Mij gaat het toch meer om het racen en het kampioenschap dan wie er uiteindelijk winnaar wordt, ik heb niets tegen Vettel. Dit jaar is Alonso met stip de beste coureur, maar om kampioenschappen te winnen gaat het om de combinatie rijder/auto en als Vettel dus weer kampioen wordt is het gewoon knap van hem en RBR. | ||
nils7 | vrijdag 16 november 2012 @ 14:22 | |
Ben vanaf 2003 al fan van Alonso en sinds 96 van McLaren ![]() 2007 was dus een leuk jaar op zich hahaha | ||
Peterselieman | vrijdag 16 november 2012 @ 14:26 | |
mja, dat jaar reden Alonso en Hamilton elkaar zo in de weg dat Räikkönen alsnog kampioen kon worden ![]() | ||
Scrutinizer | vrijdag 16 november 2012 @ 14:32 | |
Hij is een Duitser met humor. Ik wist ook niet dat dat bestond. | ||
Sinister-D- | vrijdag 16 november 2012 @ 15:24 | |
Kai Ebel heeft anders ook wel humor, want met die kleren van hem schieten er genoeg mensen in de lach ![]() | ||
Schunckelstar | vrijdag 16 november 2012 @ 16:02 | |
ondertussen gaat het lekker in macau ![]() beetje offtopic, maar toch.. | ||
Beach | vrijdag 16 november 2012 @ 16:49 | |
Elk jaar zo bij Macao en Isle of Man. Hoort bij de motorsport he. | ||
sasquatsch | vrijdag 16 november 2012 @ 16:52 | |
FIA wil puntensysteem voor overtredingen
| ||
RingBewoner | vrijdag 16 november 2012 @ 16:54 | |
Opzich geen slecht plan. Moeten ze echter wel één lijn trekken in wanneer ze straffen, nu is dat niet altijd het geval. | ||
Tarado | vrijdag 16 november 2012 @ 16:55 | |
Een paar keer geweest, toen reden er geen motoren maar een heel gevaarlijk circuit is het wel, laatste keer dat ik er was werd er s'avonds nog een coureur afgemaakt door de Triads omdat hij zich niet aan de afspraken had gehouden op welke plek te finishen | ||
Schunckelstar | vrijdag 16 november 2012 @ 17:45 | |
klinkt gezellig ![]() | ||
Sinister-D- | vrijdag 16 november 2012 @ 17:50 | |
Rare definitie van gezellig heb jij dan ![]() | ||
vosss | vrijdag 16 november 2012 @ 17:59 | |
Ziet er niet heel heftig uit. Tuurlijk, flinke klap enzo, maar je zou verwachten dat iemand dat wel overleefd toch? ![]() | ||
Sinister-D- | vrijdag 16 november 2012 @ 18:38 | |
Als je niet beter zou weten zou je zelfs denken dat 't niets zou voorstellen ![]() | ||
Fir3fly | vrijdag 16 november 2012 @ 18:42 | |
Alleen mensen in dit topic zouden iemand kunnen veroordelen voor het overlijden bij een ongeluk dat niet ernstig genoeg lijkt. | ||
vosss | vrijdag 16 november 2012 @ 18:49 | |
Coronel heeft toch in diezelfde muur eens gehangen? | ||
Sinister-D- | vrijdag 16 november 2012 @ 19:19 | |
En voor diegene wat nog hoop hadden in Kubica ![]() | ||
Tarado | vrijdag 16 november 2012 @ 19:21 | |
Heel jammer ![]() | ||
wimderon | vrijdag 16 november 2012 @ 19:50 | |
Tja, als ie dat wel kon dat had hij nu niet in rallywagens rondgereden. Comeback kan er nog steeds van komen. | ||
JohnB52 | zaterdag 17 november 2012 @ 17:34 | |
Waar heb je die gespeeld? Of is er n demo uit? | ||
JohnB52 | woensdag 21 november 2012 @ 23:04 | |
BREAKING NEWS HRT sluit aanstaande maandag de deuren. bron: http://www.f1today.net/nl(...)it-maandag-de-deuren | ||
RJD | donderdag 22 november 2012 @ 13:12 | |
Mooi, dan zijn we daar ook van af. Toen waren er nog maar 22 auto's... Ben benieuwd wanneer Marussia of Caterham er mee stopt. | ||
Tarado | donderdag 22 november 2012 @ 13:13 | |
Coca-Cola set to enter F1 with a leading teamhttp://www.autosport.com/news/report.php/id/104458 | ||
Peterselieman | donderdag 22 november 2012 @ 13:16 | |
blijven dus Ferrari, Lotus en in mindere mate Mercedes over als mogelijke kandidaten | ||
Tarado | donderdag 22 november 2012 @ 13:19 | |
Williams ook nog ![]() | ||
Peterselieman | donderdag 22 november 2012 @ 13:21 | |
kan ook nog ja. Moeten ze wel Bottas laten racen ipv een van die andere paydrivers. | ||
Fir3fly | donderdag 22 november 2012 @ 13:21 | |
Edit: never mind ![]() [ Bericht 77% gewijzigd door Fir3fly op 22-11-2012 13:27:00 ] | ||
Tarado | donderdag 22 november 2012 @ 13:22 | |
Lotus dus
| ||
Fiorano | donderdag 22 november 2012 @ 13:26 | |
Is trouwens best lekker dat Burn. Maar hoeveel centjes zijn er mee bemoeit ? | ||
Tarado | donderdag 22 november 2012 @ 13:27 | |
Ik had er nog nooit van gehoord, geen idee wat het bedrag is | ||
Fiorano | donderdag 22 november 2012 @ 13:28 | |
Gewoon te koop bij de AH ![]() | ||
Tarado | donderdag 22 november 2012 @ 13:39 | |
Het zal me vanaf vandaag misschien wel gaan opvallen ![]() | ||
sasquatsch | donderdag 22 november 2012 @ 14:14 | |
Ik had Mercedes verwacht. Eerder in het seizoen (voordat Hamilton getekend had) ging het gerucht dat Coca-Cola Hamilton's salaris bij Mercedes zou gaan betalen in ruil voor promotiewerk. | ||
Tarado | donderdag 22 november 2012 @ 14:18 | |
Die doen toch iets met Monster? Of niet meer | ||
Kleffe_Dop | donderdag 22 november 2012 @ 14:24 | |
In 2012 in ieder geval wel ja. | ||
sasquatsch | donderdag 22 november 2012 @ 14:31 | |
Ja, maar Coca-Cola aast hier al een tijdje op. Het gerucht ging daar ook over. | ||
Meike26 | donderdag 22 november 2012 @ 14:46 | |
Het lijkt mij dat Ferrari het meeste voor de hand ligt. Coca Cola is rood / Ferrari is rood. 2 fantastische merken met een legende. Het lijkt mij dat ze hier in iedergeval wel op uit zijn en ik zie dit dan ook als enige echt goede huwelijk. Coca Cola naar Williams of naar Lotus? Nah. Ook MGP word een blamage voor Coca Cola als dat team weer gaat blunderen. Conclusie: Coca Cola flesjes met Ferrari-win-prijzen, Ferrari merchandising + gratis blikje cola ! | ||
Scrutinizer | donderdag 22 november 2012 @ 14:50 | |
Het wordt op de site van Lotus bevestigd. http://lotusf1team.com/LOTUS-F1-TEAM-IGNITES-NEW,10822.html | ||
ElmarO | donderdag 22 november 2012 @ 14:52 | |
Lijkt me mede op basis van vorig seizoen een logische combinatie: ![]() ![]() Wel benieuwd of er dan iets gaat veranderen met de deal tussen Monster en Mercedes. Aangezien Monster van Coca Cola is. | ||
Meike26 | donderdag 22 november 2012 @ 14:54 | |
Die kunnen dan best wel eens fluiten ja naar hun deal. Jammer, ik had het merk Coca Cola zelf graag op de Ferrari's willen zien ![]() | ||
ElmarO | donderdag 22 november 2012 @ 14:56 | |
Kan me zo indenken dat aan het sponsoren van Ferrari een hoger prijskaartje hangt. Tevens heeft Ferrari al twee grote sponsoren in Banco Santander en Philip Morris. Kan me dus voorstellen dat een team als Lotus een stuk interessanter voor ze is. Ook qua plaatsing van het logo op de wagen. | ||
Scrutinizer | donderdag 22 november 2012 @ 14:57 | |
Monster is een persoonlijke sponsor van Jenson Button volgens de wikipedia http://nl.wikipedia.org/wiki/Monster_Energy | ||
ElmarO | donderdag 22 november 2012 @ 14:58 | |
Op de Engelse versie zie ik hem niet staan. Wel Nico Rosberg en Schumacher. | ||
Scrutinizer | donderdag 22 november 2012 @ 15:03 | |
Hmmm ja, de Nederlandse lijkt niet erg up-to-date. Op de site van Monster is veel Mercedes GP te zien. | ||
Kleffe_Dop | donderdag 22 november 2012 @ 15:34 | |
Zoals ook op de vorige pagina al stond, het gaat niet om het drankje Coca Cola zelf, maar om sponsoring van The Coca Cola Company. Het gaat om één van hun Energy Drinks ('Burn' dus blijkbaar). | ||
Meike26 | donderdag 22 november 2012 @ 15:55 | |
Ja, misverstand van mijn kant dus.. ![]()
| ||
sasquatsch | donderdag 22 november 2012 @ 15:56 | |
Dat is dus een misverstand. Monster is niet van Coca-Cola, ze willen het graag hebben, maar dat is ze tot op heden nog niet gelukt! | ||
Tarado | donderdag 22 november 2012 @ 15:57 | |
Klopt, ze doen wel de distributie in verschillende landen | ||
ElmarO | donderdag 22 november 2012 @ 15:59 | |
Dan heb ik het verkeerd begrepen/gelezen. | ||
vosss | donderdag 22 november 2012 @ 16:57 | |
Ik zie net dat de race zondag om 17:00 uur is. Was dat altijd om 17:00 in het verleden?! Ik zat in mn hoofd met 20:00 uur of iets in die geest?! ![]() | ||
Toekito | donderdag 22 november 2012 @ 16:58 | |
was vroeger idd later volgens mij. | ||
vosss | donderdag 22 november 2012 @ 17:00 | |
Nouja 1700 uur is wel weer een godvergete graftijd zeg. Moet je dus of belachelijk vroeg eten of veel te laat ![]() Waar is de tijd toch gebleven dat je vroeg je nest uit moest of een nacht moest doorhalen om je sport te kunnen volgen ![]() ![]() | ||
Peterselieman | donderdag 22 november 2012 @ 17:00 | |
is volgens mij wel om 18.00 of 19.00 uur geweest | ||
vosss | donderdag 22 november 2012 @ 17:02 | |
Nouja 5 uur is een kuttijd. ![]() | ||
Earl_J_Hickey | donderdag 22 november 2012 @ 17:13 | |
Volgens mij was het 'vroeger' altijd om 19.00 uur. Maar nu lekker bord op schoot kijken naar de ontknoping, niets mis mee! | ||
#ANONIEM | donderdag 22 november 2012 @ 17:25 | |
Was altijd 19:00 idd. | ||
JohnB52 | donderdag 22 november 2012 @ 17:36 | |
Nou zo moeilijk is t toch niet om alle blikjes te kopen? | ||
Meike26 | donderdag 22 november 2012 @ 17:41 | |
Volgens mij doen ze dat volgens mij voornamelijk voor de veiligheid van crewleden en coureurs na de race. Als ze om 19:00 starten, dan word het daar na de race best wel snel donker... dat komt de veiligheid niet te goede. Zeker niet met zo'n seizoensfinale ! | ||
Tarado | donderdag 22 november 2012 @ 17:48 | |
Dat heeft ook met de tijd van het jaar te maken, voorheen was het in een periode met geloof ik 5 uur verschil met NL nu is het 3 uur tijdverschil (zij zijn nu op hun zomertijd en wij op onze wintertijd) | ||
THEFXR | donderdag 22 november 2012 @ 18:10 | |
kom op, iedereen kijkt met het bord op schoot ![]() | ||
David Letterman | donderdag 22 november 2012 @ 18:12 | |
Vroeger was alles beter, ook de F1... ![]() | ||
Peterselieman | donderdag 22 november 2012 @ 18:27 | |
Formule 1 verdwijnt achter decoder De komende drie seizoenen gaat Sport1 de races uitzenden | ||
vosss | donderdag 22 november 2012 @ 18:29 | |
GODVERDEHOERESTERVENDEKANKERKACHEL ![]() ![]() ![]() | ||
ElmarO | donderdag 22 november 2012 @ 18:30 | |
Da's niet zo mooi voor heel wat mensen. ![]() | ||
vosss | donderdag 22 november 2012 @ 18:31 | |
En dat kost dan 15 euo. Lekker dan. Dat is gewoon 150 euro op een jaar alleen voor de F1 ![]() ![]() | ||
Toekito | donderdag 22 november 2012 @ 18:31 | |
dan rijden ze per 2013 maar massaal de pits in wat mij betreft. | ||
vosss | donderdag 22 november 2012 @ 18:32 | |
De rest van al die flutsporten boeit me niet. Is al bekend wat de BBC volgend jaar doet? Ik neem aan dat Sky daar nog de rechten heeft toch? Zijn er wel weer enkele races die de BBC live zal doen? | ||
David Letterman | donderdag 22 november 2012 @ 18:33 | |
Slecht nieuws. Zat er al wel aan te komen, maar het is toch veel geld om alleen voor de F1 zo'n abo te nemen. Ik ga dat iig niet doen. Ach, misschien verander ik wel weer van mening als ik het ga missen. Of niet... | ||
vosss | donderdag 22 november 2012 @ 18:36 | |
Aan de andere kant, genoeg maanden waar 2 races zijn, dus dat is 15 euro voor 4 uur zegmaar, FP's en Q'1 niet meegeteld. Dat is 4 euro per uur. In de kroeg ben je duurder uit. Evengoed een naaistreek, maar dat abo zal er hier wel komen ben ik bang ![]() | ||
Fir3fly | donderdag 22 november 2012 @ 18:39 | |
Bah, ik heb geen eens digitale tv. Dan maar hopen op fatsoenlijke streams. | ||
vosss | donderdag 22 november 2012 @ 18:45 | |
Ja die streams kun je naar fluiten. Ik ben nog nooit een fullHD stream tegengekomen. Als je al geen digitale tv hebt dan ben ik bang dat je aangewezen bent op achteraf de race downloaden. | ||
Schunckelstar | donderdag 22 november 2012 @ 19:02 | |
gewoon op de pruus kijken ![]() | ||
Nattekat | donderdag 22 november 2012 @ 19:02 | |
Godverdomme... geen woorden voor dit ![]() En ook jammer voor Olav, ik ben met hem opgegroeid en ondanks zijn foutjes was hij toch genoeg reden om prut rtl7 te blijven kijken. RIP Formule 1 in Nederland | ||
Gebraden_Wombat | donderdag 22 november 2012 @ 19:08 | |
Ik ben vooral benieuwd naar welke commentaar-kanalen we gaan krijgen op Sport1. Edit: zo te zien doen ze ook aan streams en betalen per wedstrijd. ¤ 25 voor 10 races zou zo gek nog niet zijn. En ik heb toch een pc aan mijn tv hangen. http://video.sport1.nl | ||
Tarado | donderdag 22 november 2012 @ 19:08 | |
Ik heb Sport1 gelukkig al en slechter dan RTL 7 kan bijna nietBBC blijft doen wat ze nu doen tot 2018 dus zullen volgend jaar wel dezelfde races doen of in ieder geval hetzelfde aantal. | ||
µ | donderdag 22 november 2012 @ 19:21 | |
SPT / [Furmule 1] Formule 1 verdwijnt achter decoder | ||
Tarado | donderdag 22 november 2012 @ 19:22 | |
Moet je daar een topic voor openen? Zo hard lopen de F1 topics niet | ||
Meike26 | donderdag 22 november 2012 @ 19:27 | |
Niet alleen betreft het tv kijken en wel/niet nemen van zo'n abbonement, Curcuit Park Zandvoort en Assen gaan dit ook voelen. Alleen tijdens of na het F1 programma kijkt men eigenlijk de programma's waar ook de Nederlandse autosport besproken word. Nu dat verdwijnt, gaan de bezoekersaantallen op Zandvoort en Assen ook terug lopen. Wat ik trouwens een nog grotere blunder vind, de RTL bobo's hadden totaal geen oog voor autosport, liever nog dikke buiken die pijltjes gooien. En maar wachten tot er weer een Nederlander in de F1 zou komen. Als ze dit slimmer hadden aangepakt, voor & narogramma, het idee van Olav om Repertator te worden, gewoon een alles omvattend programma, hadden ze helemaal geen Nederlander in de F1 nodig voor goede kijkcijfers en juist het jongere talent veel meer kunnen aanspreken dan het uurtje voor programma en het kwartier na de Finish en er dan snel uit te moeten. Door hun slechte aanpak / veul te lange commercials hebben ze de kijkers zelf weggejaagd. Heel erg knap in één van de leukste seizoenen sinds 2008. | ||
ElmarO | donderdag 22 november 2012 @ 20:09 | |
Idem hier en RTL7 was inderdaad een drama. Helemaal als je dat vergelijkt met vroeger. Ben wel benieuwd of Sport1 de vrije trainingen ook gaat uitzenden. Doen ze dacht ik wel met de MotoGP. Ze hebben Olav en Allard dan ook het budget gegeven van twee paperclips en een pakje kauwgom. Dus wat dat betreft hebben ze het nog aardig gedaan. | ||
Beach | donderdag 22 november 2012 @ 20:17 | |
Ik downloadde het toch al de helft vd tijd; nu dus altijd wanneer de BBC niet uitzendt. In dm/pm kan ik overigens 2 goede torrentsites voor races geven ![]() | ||
Earl_J_Hickey | donderdag 22 november 2012 @ 21:42 | |
Dat is mooi klote! Ik zou Sport1 wel aan willen schaffen maar de digitaleTV boer (lijbrandt) heeft geen sport1 in het pakket..... | ||
Tarahumara | donderdag 22 november 2012 @ 21:49 | |
Ik vind het geen probleem dat F1 achter de decoder gaat, ik ga er vanuit dat je dan wel een goede rapportage voor krijgt in lijn met BBC of SKY. Die bagger van RTL en SBS zit ik totaal niet op te wachten. De mensen die F1 voor de crashes en spectaculaire races kijken, ben je wellicht kwijt. Geen probleem, de echte liefhebber zal echt wel een paar euro over hebben voor een goeie rapportage. | ||
Tarado | donderdag 22 november 2012 @ 22:04 | |
Duitse RTL heb je ook niet? | ||
Tarado | donderdag 22 november 2012 @ 22:06 | |
Als ze een beetje slim zijn nemen ze gewoon de Sky uitzending live over | ||
JohnB52 | donderdag 22 november 2012 @ 22:16 | |
T is crisis. Is gewoon geen geld meer voor.... helaas. | ||
H_T | donderdag 22 november 2012 @ 22:21 | |
Of niet natuurlijk, want ze hebben je dan al te pakken. | ||
Tarahumara | donderdag 22 november 2012 @ 22:24 | |
Ja zou perfect zijn, inclusief alle trainingen en onboardcams. ![]() Geen probleem om daar een paar eurootjes voor te lappen. Hoop wel dat je alleen F1 kunt kiezen, want andere sporten geef ik geen reet om. Wat doet BBC eigenlijk volgend jaar? Zal daar ook wel verder bezuinigd gaan worden. Jake Humphrey gaat voebal doen geloof ik. | ||
Droopie | donderdag 22 november 2012 @ 22:27 | |
Misschien gaat sport1 wel een deal maken dat naast espn je ook espn2 krijgt (upc) dan heb je ook nascar. | ||
Nieuwschierig | donderdag 22 november 2012 @ 22:32 | |
In de tijd dat Canal+ 5 kanalen F1 tegelijk uitzond werd het commentaar geleverd door Ronald van Dam. Volgens mij werkt hij nu bij de NOS. | ||
JohnB52 | donderdag 22 november 2012 @ 22:36 | |
Eurosport. Doet daar t basketbal. En bij langs de lijn te horen. Doet sport1 ook basketbal? | ||
kepler | donderdag 22 november 2012 @ 22:37 | |
Ik hoorde Olav Mol vanmiddag op de radio en hij had er over dat hij (samen met een boel anderen) aan een alternatief werkt. Hij klonk erg optimistisch en zeker van zijn zaak. Nu wil het zo zijn dat hij een tijdje terug grandprixradio.nl heeft opgericht, misschien dat ze met een grandprixtv.nl komen?? (die is nog niet geregistreerd, dus als je snel bent ![]() | ||
Nieuwschierig | donderdag 22 november 2012 @ 22:39 | |
http://video.sport1.nl/ma(...)sketball-en-nba-live | ||
JohnB52 | donderdag 22 november 2012 @ 22:42 | |
En grandprix.tv dan? :-) | ||
kepler | donderdag 22 november 2012 @ 22:48 | |
Ik ga trouwens gewoon naar het Duitse RTL kijken, ik stream wel ergens commentaar vandaag ![]() | ||
TommyGun | donderdag 22 november 2012 @ 22:54 | |
15 euro per maand is nog te doen maar het feit dat ik dan niet meer elders kan kijken... gloeiende! | ||
Kleffe_Dop | vrijdag 23 november 2012 @ 04:11 | |
Heb toch al Sport1, prima dus! En Olav moe was ik ook al jaren. Benieuwd wat er voor in de plaats komt though... | ||
nils7 | vrijdag 23 november 2012 @ 10:49 | |
Wat jij zegt.... sinds dat Olav helaas niet meer op locatie zit is het minder (maar dat ligt niet aan hem). Het Mol-Kalff-duo op locatie en Olav in een hokje (hahah) was super. Jarenlang is ook F1 op RTL en Canal+ geweest... dat ging ook goed, toen deed Jan Lammers het volgens mij. | ||
Tarahumara | vrijdag 23 november 2012 @ 11:46 | |
Veel mensen geven aan dat de dramatische verslaggeving van Olav komt doordat hij niet meer op locatie zit. Toen hij (allard en die tandarts) nog wel op locatie waren, was het ook al helemaal ruk. Het enige wat Olav doet is op een infantiele manier roepen wat er op de baan gebeurt, als je geluk hebt klopt het wat hij roept. Op enig inzicht in de racestrategieen heb ik m nog nooit kunnen betrappen. Ik ben benieuwd wat Sport 1 te bieden heeft, kan alleen maar beter worden. | ||
vosss | vrijdag 23 november 2012 @ 11:47 | |
Is 370 GP's verslaan niet ook een record zegmaar wereldwijd? Volgens mij is niemand die er zoveel gedaan heeft toch? ![]() | ||
Tarahumara | vrijdag 23 november 2012 @ 11:51 | |
Ik denk dat Murray Walker hem wel overtreft, die heeft een paar eeuwen commentaar gedaan. ![]() | ||
Gramulanion | vrijdag 23 november 2012 @ 12:03 | |
Gutierrez tweede coureur Sauber en Frijns testrijder. | ||
Tarado | vrijdag 23 november 2012 @ 12:10 | |
| ||
Fir3fly | vrijdag 23 november 2012 @ 12:23 | |
Weer geen Nederlander in de F1 dus. | ||
vosss | vrijdag 23 november 2012 @ 12:24 | |
Jawel, Frijns als testrijder. | ||
Peterselieman | vrijdag 23 november 2012 @ 12:30 | |
Caterham heeft nog maar één coureur vastgelegd, dus er is nog kans voor Van der Garde | ||
vosss | vrijdag 23 november 2012 @ 12:36 | |
Frijns 2 jaar testen in de Sauber en 2 seizoenen DTM voor Mercedes, daarna 1 jaar coureur bij Sauber en vervolgens naar Mercedes F1 om de daar compleet gedesillusioneerde Hamilton op te volgen die 3 jaar op rij in een knakenbak rondgereden heeft en achteraf blijkt 1 seizoen te vroeg gestopt te zijn met F1 in zijn geheel, omdat ze nu wél een auto hebben neergezet die mee kan doen voor de overwinningen. En dat jaar wordt Frijns WC. In de Mercedes dus. ![]() | ||
JohnB52 | vrijdag 23 november 2012 @ 12:54 | |
Waarom naar Mercedes? Sauber Ferrari... En ook nog mogelijke steun van Renault? | ||
vosss | vrijdag 23 november 2012 @ 12:57 | |
Omdat ie DTM gaat doen natuurlijk ![]() | ||
LWD-Godius | vrijdag 23 november 2012 @ 13:03 | |
Wat is het voordeel om van open wheel class naar DTM over te stappen? Alleen voor de MGP connectie? Daar hebben ze bij Mercedes volgens mij Nigel Melker voor. | ||
sasquatsch | vrijdag 23 november 2012 @ 13:14 | |
Omdat GP2 te duur is voor Frijns. Hij heeft geen groot budget (> 2 miljoen euro) achter zich staan om daar te rijden. De afgelopen jaren betaalde hij ook vanuit de winstpremie van het jaar ervoor. En Nigel Melker rijdt volgend jaar GP2, heeft-ie bevestigd. Alleen het team is nog niet bekend gemaakt. | ||
JohnB52 | vrijdag 23 november 2012 @ 13:15 | |
Vosss is alvast aan t weekend begonnen (bier en onzin uitkramen) ;-) | ||
vosss | vrijdag 23 november 2012 @ 13:16 | |
Dat zeiden jullie ook toen ik zei dat Button het jaar erop WC zou worden. We weten allemaal hoe dat af liep ![]() | ||
vosss | vrijdag 23 november 2012 @ 13:16 | |
En het is nu meer de kater van gisteren uitzitten, dus wel onzin, maar nog geen bier nu ![]() | ||
LWD-Godius | vrijdag 23 november 2012 @ 13:17 | |
Ok, dat maakt een en ander duidelijk voor mij. Wel jammer dat GP2 een pay driver instituut is geworden. Als hij volgend jaar dat kampioenschap ook weet te winnen of in ieder geval hoge ogen weet te gooien dan is een f1-zitje bij hoger dan middenmoot wel verzekerd. | ||
Fiorano | vrijdag 23 november 2012 @ 13:18 | |
Frijns en DTM? is dat Specula(as)tie of gefundeerde geruchten ? | ||
RingBewoner | vrijdag 23 november 2012 @ 13:18 | |
Ja, koekkoek. Als je dat nog gelooft. Veel te lang stil geweest. Hij moet er gewoon lekker mee stoppen. | ||
vosss | vrijdag 23 november 2012 @ 13:19 | |
Het is een optie die zeer wel mogelijk is, maar voor zover mij bekend staat er nog niets vast. Mogelijk is het echter wel. Dus gedeeltelijk speculaas en gedeeltelijk gerucht en gedeeltelijk stiekeme hoop van mij ![]() ![]() | ||
vosss | vrijdag 23 november 2012 @ 13:21 | |
Testrijder en DTM coureur is in principe gewoon te combineren lijkt me zo ![]() | ||
sasquatsch | vrijdag 23 november 2012 @ 13:21 | |
Niet alleen wij, maar ook het gros van de F1 journalisten gelooft dat. ![]() | ||
RingBewoner | vrijdag 23 november 2012 @ 13:23 | |
Bij Caterham? Ten koste van wie dan? | ||
Fiorano | vrijdag 23 november 2012 @ 13:23 | |
Mwah, de stoeltjes van Coulthard en Wolff zou ik nou niet gelijk een stijve van krijgen als ik Frijns was. Waren nou niet de auto's die het snelst gingen afgelopen seizoen | ||
Fiorano | vrijdag 23 november 2012 @ 13:24 | |
Kovalainen of Petrov. Petrov is geldloos | ||
vosss | vrijdag 23 november 2012 @ 13:24 | |
Dat maakt ook niet uit. Het gaat erom dat je jezelf in de kijker kan rijden en je kan altijd in positieve zin opvallen als je meer laat zien dan wat eigenlijk in die auto zit. Je hoeft niet per se kampioen te worden hoor ![]() | ||
Fiorano | vrijdag 23 november 2012 @ 13:26 | |
Neuh, maar top 8 rijden is dan toch wel fijn. Ik bedoel rondhakken in de DTM is nou niet echt lekker om op te vallen. | ||
sasquatsch | vrijdag 23 november 2012 @ 13:27 | |
Beiden, want Pic is al bevestigd. Kovalainen heeft pech dat Caterham geen top 10 team wordt en dus minimaal 10 miljoen dollar misloopt. Om dat op te vangen hebben ze nog een coureur nodig die geld mee brengt en Giedo maakt volgens velen de beste kans. (Al wil ik niet uitsluiten dat ze een andere coureur met nog meer geld halen, Senna bijvoorbeeld) | ||
vosss | vrijdag 23 november 2012 @ 13:27 | |
![]() | ||
Fiorano | vrijdag 23 november 2012 @ 13:28 | |
Hoop dat die gozert gelijk heeft, Senna is de F1 niet waard. Bottas lijkt me wel interessant. Chilton ken ik verder niet. | ||
Tarado | vrijdag 23 november 2012 @ 13:32 | |
Maar het is wel heel anders rijden dan "open wheel" racing, ik weet niet of dat wel zo'n goeie combinatie is | ||
sasquatsch | vrijdag 23 november 2012 @ 13:44 | |
Di Resta is ook via de DTM in de F1 terecht gekomen. En in het verleden Christijan Albers ook. ![]() | ||
Tarado | vrijdag 23 november 2012 @ 13:47 | |
Ja en die waren/zijn allebei niet goed genoeg, nogmaals het lijkt mij niet zo'n goeie combinatie, maar als er geen ander alternatief is is het beter dan niets | ||
Fir3fly | vrijdag 23 november 2012 @ 14:00 | |
Chilton is overrated maar wordt op handen gedragen door de zeer machtige Britse pers. | ||
sasquatsch | vrijdag 23 november 2012 @ 14:21 | |
En neemt flink wat geld mee dankzij sponsor Aon, waar zijn vader vice-voorzitter van de raad van bestuur is. | ||
Funzel | vrijdag 23 november 2012 @ 16:24 | |
Mwa Di Resta kan echt wel een potje sturen hoor. | ||
Rodawa | vrijdag 23 november 2012 @ 16:32 | |
Chilton is ook niet zo'n slechte coureur. Deklasseert Haryanto (al is dat niet zo moeilijk) en werd afgelopen seizoen vierde in de GP2. Volgens mij rijdt hij er wel al zo'n drie jaar. Aan de andere kant is hij nog jong, net 21 jaar. De Britse pers maakt hem natuurlijk wel groter dan hij is, daar zijn ze overigens meestal wel goed in. Een toptalent is hij zeker niet, maar hij kan zich vast wel staande houden in de F1. | ||
Tarado | vrijdag 23 november 2012 @ 16:32 | |
Vond hem in zijn eerste jaar wel goed, ook gezien zijn achtergrond, komende uit de DTM, hij laat nu weinig progressie zien en is eigenlijk de mindere van Hulkenberg terwijl die er een jaar uit is geweest | ||
vosss | vrijdag 23 november 2012 @ 16:37 | |
Hulkenberg heeft ook zowat alles gewonnen in aanloop naar de F1 | ||
RJD | zondag 25 november 2012 @ 20:54 | |
Een prachtige finale-race gezien. Enige smet op de race van de safetycar in de laatste ronde. Verder heb ik de hele race op het puntje van mijn stoel gezeten. Een terechte winnaar ook, wel jammer van Hülkenberg. Had hem graag de race zien winnen. | ||
borisz | maandag 26 november 2012 @ 16:46 | |
TOpic verder [ Bericht 87% gewijzigd door borisz op 26-11-2012 16:55:39 ] | ||
Beach | maandag 26 november 2012 @ 16:46 | |
Cool F1 nieuwtje. | ||
rubbereend | maandag 26 november 2012 @ 16:52 | |
ff spammen: Schumacherweek op FOK!sport | ||
borisz | maandag 26 november 2012 @ 16:55 | |
`Ja he ![]() | ||
sasquatsch | woensdag 28 november 2012 @ 10:56 | |
Dronken HRT medewerkers op de vuist
| ||
Tarahumara | woensdag 28 november 2012 @ 12:05 | |
Bottas bevestigd bij Williams. | ||
JohnB52 | woensdag 28 november 2012 @ 13:01 | |
Bron? En maldonado ook dus!!!! http://www.f1today.net/nl(...)-maldonado-voor-2013 En Frank Williams heeft het over talenten :-) | ||
JohnB52 | woensdag 28 november 2012 @ 13:02 | |
http://www.f1today.net/nl(...)grands-prix-live-uit | ||
Nieuwschierig | woensdag 28 november 2012 @ 21:50 | |
Dat zijn de avondwedstrijden dus, waarbij de kijkcijfers hoog genoeg zijn om wat te verdienen | ||
ColtZ40 | woensdag 28 november 2012 @ 21:55 | |
Dan ga ik volgend jaar voor afwisseling tussen BBC, SBS6 en RTL Duitsland. ![]() | ||
kepler | woensdag 28 november 2012 @ 22:54 | |
Ik ken daar iemand ![]() ![]() | ||
sasquatsch | donderdag 29 november 2012 @ 11:10 | |
Joe Saward hoorde een ander verhaal, namelijk dat ze niet dronken waren maar werden gedwongen om een ontslagbrief te tekenen, anders mochten ze het terrein niet verlaten. Dat is toen uit de hand gelopen, waarop de politie is ingeschakeld. | ||
JohnB52 | vrijdag 30 november 2012 @ 10:55 | |
Marussia-coureur Charles Pic heeft in 2012 een nieuw record gevestigd. De Fransman is van alle Formule 1-piloten degene die het vaakst is ingehaald in een seizoen. Het afgelopen seizoen moest hij maar liefst zeventig maal zijn meerdere erkennen in een ander. Recordhouder Pic neemt het record over van de Italiaan Stefano Modena, die in 1989 68 keer werd ingehaald. De Brabham-coureur heeft nog wel een hoger gemiddelde, omdat het seizoen destijds vier races korter was. Modena is ook medehouder van het record als coureur die het vaakst is ingehaald in een enkele race met 15 stuks. Hij vestigde dat record in de Australische Grand Prix van 1989. Later is het geëvenaard door Olivier Grouillard bij de race in Canada van 1990, Markus Winkelhock op de Nürburgring in 2007 en Heikki Kovalainen in de Chinese Grand Prix van 2010. Auto's De Marussia MR01 waarmee Pic en teamgenoot Timo Glock dit jaar aan de start verschenen gaat de geschiedenisboeken in als de auto die het vaakst is ingehaald in een seizoen, met 134 keer. Dat is vijftien keer vaker dan de Caterham CT01, en twintig keer vaker dan de HRT F112. De auto die het meest heeft ingehaald is de Red Bull RB8, die 113 keer een andere auto langszij kwam. | ||
Peterselieman | vrijdag 30 november 2012 @ 10:59 | |
je kunt het verhaal ook omdraaien. Het betekent wel dat Pic goed bezig was, anders zouden niet zeventig van zijn directe concurrenten moeite moeten hebben gedaan om hem in te halen | ||
Tarado | vrijdag 30 november 2012 @ 11:00 | |
![]() | ||
Peterselieman | vrijdag 30 november 2012 @ 11:02 | |
ik ga er vanuit dat het ingehaald worden door directe concurrenten is. Anders zou ik het niet kunnen rijmen, tenzij op een rondje zetten ook meetelt. Jammer dat het artikel daar geen uitsluitsel over geeft | ||
Tarado | vrijdag 30 november 2012 @ 11:17 | |
Tja zulke artikelen zullen de komende tijd wat meer voorbij komen bij gebrek aan echt nieuws, nog 106 dagen tot eerste race en iets van 65 tot de eerste tests? | ||
sasquatsch | vrijdag 30 november 2012 @ 11:58 | |
Of juist niet. Goed kwalificeren en vervolgens elke race door meerdere coureurs ingehaald worden omdat ie niet kan racen. ![]() | ||
vosss | vrijdag 30 november 2012 @ 12:48 | |
Het wordt er niet goedkoper op met die nieuwe inschrijfgelden ![]() | ||
Tarado | vrijdag 30 november 2012 @ 12:50 | |
Vreemd systeem | ||
vosss | vrijdag 30 november 2012 @ 12:50 | |
16,56 miljoen bij elkaar. Voorheen was het 309.000 * 12 = 3.708.000 3,7 miljoen. Dat scheelt bijna 13 miljoen ![]() | ||
vosss | vrijdag 30 november 2012 @ 12:50 | |
| ||
Tarado | vrijdag 30 november 2012 @ 12:51 | |
![]() | ||
vosss | vrijdag 30 november 2012 @ 12:52 | |
Red Bull betaald dus in 2013 slechts 440.000 minder dan de totale opbrengst van de inschrijfgelden van alle teams bij elkaar in 2012. Dat lijkt me niet echt fair ![]() | ||
Tarado | vrijdag 30 november 2012 @ 12:54 | |
Belachelijk maar dat is weer typisch Bernie | ||
ElmarO | vrijdag 30 november 2012 @ 12:57 | |
Bij de coureurs geldt een soortgelijk systeem voor de superlicentie. Dus een Alonso en een Vettel zijn duurder uit dan een Perez. | ||
sasquatsch | vrijdag 30 november 2012 @ 12:59 | |
De oorzaak ligt bij het feit dat de FIA meer gelden (3%) van de TV gelden en dergelijke wil hebben. Ecclestone wilde niet verder gaan dan 1,5 % en vond dat de FIA maar de rest bij de teams moest gaan halen omdat die toch al de helft van die opbrengsten kregen. Om te voorkomen dat de kleine teams veel meer moeten betalen werd er een systeem bedacht dat de meest verdienende teams meer laat betalen dan de mindere teams (een soort belasting dus). Je kan het unfair noemen, maar teams die geen prijzengeld ontvangen ook meer dan 1 milljoen te laten betalen lijkt mij unfair. Zeker als de topteams ruim 80 miljoen dollar verdienen aan prijzengeld. [ Bericht 0% gewijzigd door sasquatsch op 30-11-2012 13:06:21 ] | ||
THEFXR | vrijdag 30 november 2012 @ 13:28 | |
ik vind dat ze het geld maar bij biljonair bernie moeten gaan halen, de vuile oplichter! | ||
rubbereend | vrijdag 30 november 2012 @ 14:47 | |
klinkt makkelijk, is wel de man die al die bergen geld ook voor de F1 heeft binnengehaald. | ||
wimderon | vrijdag 30 november 2012 @ 16:56 | |
Zowat alle mogelijke statistieken wat betreft inhalen worden vermeld, behalve dat Vettel degene was met de meeste inhaalacties. | ||
Nieuwschierig | vrijdag 30 november 2012 @ 16:59 | |
En sinds DRS zijn de statistieken ook niet meer wat ze geweest zijn | ||
Tarado | vrijdag 30 november 2012 @ 17:07 | |
Het is er wel: 74 klopt dat? Daar hebben Abu Dhabi en Brasil wel een enorm aan bij gedragen http://cliptheapex.com/community/overtaking/ | ||
wimderon | vrijdag 30 november 2012 @ 17:14 | |
Maar ook qua inhalen van 'concurrende' auto's (RB, Ferrari, McLaren, Lotus, Mercedes) staat hij volgens mij bovenaan. | ||
Tarado | vrijdag 30 november 2012 @ 17:16 | |
Je bedoelt dit jaar of totaal? | ||
wimderon | vrijdag 30 november 2012 @ 17:42 | |
Dit jaar. Vorig jaar zal het wel niet zo zijn, omdat hij bijna alleen maar vooraan reed na al vooraan te zijn gestart. | ||
Tarado | vrijdag 30 november 2012 @ 18:01 | |
Zou kunnen, maar wat jij over vorig jaar zegt geldt ook voor zijn overwinningen dit jaar, meestal van pole. | ||
ElmarO | vrijdag 30 november 2012 @ 18:44 | |
Ik kom nog heel even terug op deze post. Volgens een artikel uit de Neue Zürcher Zeitung heeft Red Bull in 2011 585 miljoen Zwitserse Franken uitgegeven. Dus dat bedrag is peanuts voor ze. Als dit klopt natuurlijk. | ||
Tarado | vrijdag 30 november 2012 @ 18:56 | |
Hoe dan ook ik blijf het vreemd vinden, net als die superlicenties die jij eerder noemde. Als de FIA meer geld wil zouden ze dat op een andere manier moeten ophalen | ||
M.Melandri | vrijdag 30 november 2012 @ 18:56 | |
Heeft Ross Brawn ook al vaker aangegeven, door die truc met RBT kunnen ze gewoon meer uitgeven dan de rest, titels zijn ook min of meer gewoon gekocht. | ||
Tarado | vrijdag 30 november 2012 @ 18:57 | |
wat is RBT? | ||
ElmarO | vrijdag 30 november 2012 @ 18:59 | |
Red Bull Technology. Was eerder het vehikel waardoor ze aan zowel RBR als STR hetzelfde chassis konden leveren. Adrian Newey is dus ook in dienst van RBT en niet RBR. | ||
M.Melandri | vrijdag 30 november 2012 @ 19:00 | |
Red Bull Technology, ze schuiven een deel van de ontwikkelingskosten door naar Red Bull Technology, zo komt dit niet op de begroting bij Red Bull Racing, voor een team als Mercedes is dit niet zo creatief op te lossen. | ||
Tarado | vrijdag 30 november 2012 @ 19:08 | |
Thanks, dan heeft zo'n budget cap inderdaad weinig zin, als het niet goed is te controleren, beter afschaffen. | ||
M.Melandri | vrijdag 30 november 2012 @ 19:21 | |
Klopt, dat is ook waar Red Bull het grootste voordeel uit kan halen, meer uit kunnen geven aan de ontwikkeling van de auto, met een man als Newey heb je dan een zeer grote kans op succes. | ||
wimderon | vrijdag 30 november 2012 @ 21:12 | |
Die 585 miljoen is de turnover, een zin later wordt over 250 miljoen CHF gesproken. Wat ook in lijn ligt met andere bronnen, zoals AMuS. http://www.auto-motor-und(...)ie-wand-5957339.html Denk niet dat Ferrari veel minder uitgeeft eerlijkgezegd. | ||
M.Melandri | zaterdag 1 december 2012 @ 01:25 | |
Dat zijn idd de officiële cijfers die ze naar buiten gebracht hebben, maar daar zijn door een accountantsbureau al eerder onregelmatigheden in ontdekt. Ook niet voor niks dat Red Bull zoveel weerstand heeft tegen een nieuw RRA. | ||
Peterselieman | zaterdag 1 december 2012 @ 17:27 | |
je kunt nu zo ongeveer wel stellen dat het over en uit is voor HRT. Jammer maar helaas. het is alleen nog wachten op de officiële bevestiging van het nieuws | ||
Toekito | zaterdag 1 december 2012 @ 17:44 | |
HRT ![]() | ||
Syntix | zaterdag 1 december 2012 @ 23:53 | |
![]() | ||
Fir3fly | zondag 2 december 2012 @ 00:04 | |
Jammer? Uitstekend nieuws juist. Rijdende chicanes heeft niemand wat aan. | ||
mar456 | zondag 2 december 2012 @ 12:00 | |
Baai Baai Zwaai Zwaai HRT Niet ingeschreven, dus waarschijnlijk doen ze niet meer mee. Tijd voor een nieuwe quali ![]() Q1: 22 Q2: 16 Q3: 10 | ||
Tarado | zondag 2 december 2012 @ 12:07 | |
Jammer in de zin dat er niemand (serieuze partij) in is gestapt | ||
Fir3fly | zondag 2 december 2012 @ 12:13 | |
Of gewoon weer een uur, 12 rondjes, waarvan 4 in het eerste kwartier moeten. | ||
Sinister-D- | zondag 2 december 2012 @ 12:14 | |
Ja jammer. Oké rijdende chicanes heb je idd niets aan, en zeker als ze geen jong talent de kans geven. Maar langzame(re) teams ga je altijd hebben, moeten die dan altijd verdwijnen? Ga je volgend jaar soms hetzelfde zeggen over Marussia? | ||
rubbereend | zondag 2 december 2012 @ 12:40 | |
vrijdag en zaterdagtraining en de tijden bij elkaar opgeteld net als vroeger ![]() | ||
Tarado | zondag 2 december 2012 @ 12:41 | |
Dat kan ook maar dat kan je ook in 2 of 3 sessies op de zaterdag doen binnen het Q uur | ||
sasquatsch | dinsdag 4 december 2012 @ 09:45 | |
'Adam Parr wil Ecclestone voor de rechter dagen'En hier een artikel die het over een voormalige teammanager heeft, die Ecclestone wil aanklagen. Dit stond blijkbaar in de prospectus van de aandelenuitgifte van de F1.
| ||
Tarado | woensdag 5 december 2012 @ 11:47 | |
| ||
µ | woensdag 5 december 2012 @ 11:48 | |
Lijkt mij goed nieuws ![]() | ||
rubbereend | woensdag 5 december 2012 @ 12:34 | |
want tot nu toe gebeurde het niet goed ![]() | ||
Meike26 | woensdag 5 december 2012 @ 12:43 | |
Moet wel zeggen dat ik de huidige tijdwaarneming wel erg mooi vond qua vormgeving, overzichtelijk was het nu niet echt. Het liefst zou ik weer Tag Heuer live-timing willen zien, met de bekende gele blokjes en duidelijke tussentijden: ![]() ![]() Benieuwd wat Rolex er van bakt !! | ||
rubbereend | woensdag 5 december 2012 @ 12:48 | |
Hoelang doet Tag Heuer het eigenlijk al, kan me eigenlijk bijna niks anders herinneren | ||
Kleffe_Dop | woensdag 5 december 2012 @ 13:07 | |
Ik denk niet dat TAG ook maar iets te maken heeft met de graphical overlays op tv. Ze verzorgen puur de tijdswaarneming. Een andere partij zal verantwoordelijk zijn voor vormgeving en graphics. | ||
vosss | woensdag 5 december 2012 @ 13:13 | |
Die graphics waren echt tof ja. Alles wat daarna kwam was ruk ![]() ![]() | ||
Mexicanobakker | woensdag 5 december 2012 @ 13:31 | |
Waarheid dit. En de 6-uitvoering was toffer dan de 8-uitvoering. | ||
H_T | woensdag 5 december 2012 @ 13:34 | |
Volgens mij hebben Siemens en LG het recentelijk nog gedaan | ||
Fiorano | woensdag 5 december 2012 @ 13:35 | |
Die gele layout was echt gruwelijk! | ||
Bluurgh | woensdag 5 december 2012 @ 13:45 | |
Deze ziet er iig naar m'n herinnering niet uit zoals ze waren, ander lettertype bijvoorbeeld ![]() | ||
ElmarO | woensdag 5 december 2012 @ 13:49 | |
LG kwam dit seizoen met dit soort pareltjes: ![]() | ||
vosss | woensdag 5 december 2012 @ 14:00 | |
Ik vind persoonlijk die doorlopende balk in beeld met de tijden ook rete irritant ![]() In Amerika hebben ze dat ook bij alle autosporten. ![]() Doe gewoon netjes links in beeld een lijstje met namen en tijden. Veel overzichtelijker was dat. ![]() Vroeger was alles beter ![]() | ||
nils7 | woensdag 5 december 2012 @ 15:21 | |
Deed tot 2008 dus... maar je bent niet de enige die dacht dat ze het nog deden hahahah Dat plaatje lijkt wel een photoshop joh.... zo helder... als ik een screenshot maak van een Full HD krijg ik 't nog niet eens zo scherp gok ik. | ||
RingBewoner | woensdag 5 december 2012 @ 16:02 | |
Ferrari heeft toch elk jaar een feestje in de sneeuw? Is het al bekend waar en wanneer dat is? | ||
Tarado | woensdag 5 december 2012 @ 16:15 | |
13-20.01.2013 Madonna di Campiglio, Palawrooom Wrooom 2013 Per tutti gli appassionati i motori, è ora di inizare a pensare al più grande evento dell'inverno riservato alla velocità. Dall 13 al 20 gennaio 2013 a Madonna di Campiglio torna Wrooom - F1&MotoGp Press Ski Meeting, il tradizionale appuntamento con le scuderie Ferrari Formula1 e Ducati MotoGp e la stampa internazionale. Programma Martedì 15 gennaio Ore 17.30 – Villaggio Conca Verde DUCATI INCONTRA I Piloti del Team Ducati incontrano il pubblico Ore 22.30 – Pista Belvedere FIACCOLATA con arrivo dei Piloti Ducati e Ferrari Accoglienza con vin brulè Giovedì 17 gennaio Ore 17.30 – Villaggio Conca Verde FERRARI INCONTRA I Piloti della Scuderia Ferrari incontrano il pubblico Ore 22.30 – Telecabina Spinale FIACCOLATA con arrivo dei Piloti Ducati e Ferrari Accoglienza con vin brulè Venerdì 18 gennaio Ore 17.45 – Laghetto CHALLENGE EXHIBITION Gara di Go Kart sul laghetto ghiacciato con i Piloti Ducati e Ferrari Info e dettagli: www.campigliowrooom.it | ||
Tarado | woensdag 5 december 2012 @ 19:21 | |
World Motor Sport Council 2012 The final 2012 meeting of the World Motor Sport Council (WMSC) took place today, 5 December, in Istanbul. WED 05.12.12, 2:02PM The final 2012 meeting of the World Motor Sport Council (WMSC) took place today, 5 December, in Istanbul. The FIA President, Jean Todt, opened the meeting by thanking Demir Berberoglu, Műmtaz Tahincioglu and the Turkish Automobile Sports Federation for their hospitality and for hosting the week of FIA meetings in Turkey. The following decisions were taken. FIA FORMULA ONE WORLD CHAMPIONSHIP http://www.fia.com/news/world-motor-sport-council-2012 | ||
vosss | woensdag 5 december 2012 @ 20:36 | |
Goedzo. Schrap het maar compleet en plak er wat extra cilinders aan vast. F1 moet helemaal niet groen zijn. Dat is het nooit geweest en moet het imo ook zeker niet worden. ![]() | ||
vosss | woensdag 5 december 2012 @ 20:38 | |
En voila. Heel dat akkefietje van toen dus nu wel duidelijk. Ik zei het destijds al dat ze het op deze manier zouden moeten doen. ![]() | ||
kepler | woensdag 5 december 2012 @ 21:41 | |
Alleen de pits is prima, heb je toch geen 1000 pk voor nodig ![]() | ||
Peterselieman | woensdag 5 december 2012 @ 22:05 | |
Op twee cilinders de pits in ![]() | ||
sasquatsch | donderdag 6 december 2012 @ 10:27 | |
Waarom extra cilinders? Zelfs met minder cilinders krijg je er meer pk uit dan met de huidige atmosferische motoren. Kijk maar naar de jaren '80 toen er meer dan 1000 pk kwam uit een 1.5 liter 4 cilinder turbo motor met maar 12000 toeren. Dus dat moet met de nieuwe motoren ook kunnen. ![]() En dat met minder verbruik en uitstoot, dus imho een win-win situatie. Kijk naar de nieuwe BMW M5, teruggegaan van een 5L V10 naar een 4,4L V8 turbo, maar wel betere prestaties (meer pk), minder verbruik en schoner. En de F1 volgt deze trend, omdat dat relevant is voor de auto-industrie. | ||
H_T | donderdag 6 december 2012 @ 15:09 | |
De motorenbouwers waren er tegen omdat je er zo goed als geen brandstof mee bespaart en het wel een flinke zak geld kost om te ontwikkelen. Daarbij zou het ook gevaarlijker zijn, omdat je de auto's niet meer hoort aankomen. | ||
Tarado | donderdag 6 december 2012 @ 15:15 | |
makes sense | ||
kepler | donderdag 6 december 2012 @ 19:14 | |
Als iedereen op deze manier denkt zal er nooit iets innovatief gedaan worden ![]() | ||
Fir3fly | donderdag 6 december 2012 @ 19:20 | |
Alsof dat nog kan in de huidige F1 zonder dat het verboden wordt. | ||
Bluurgh | donderdag 6 december 2012 @ 19:55 | |
Er wordt altijd een punt gemaakt over het besparen van extra kosten, dus in dat opzicht is het een prima reden. Waarom hameren op kostenbesparing als er om de zoveel jaar een nieuw iets ontwikkeld moet worden? | ||
sasquatsch | donderdag 6 december 2012 @ 20:09 | |
Jazeker, zolang het niet tegen (de geest) van de regels is. | ||
Fir3fly | donderdag 6 december 2012 @ 20:11 | |
Noem eens een innovatie sinds 2009 die niet verboden werd in het volgende seizoen (of nog tijdens het seizoen). | ||
Peterselieman | donderdag 6 december 2012 @ 20:17 | |
de passieve F-duct ![]() deze is straks niet meer toegestaan, maar is iig niet meteen verboden | ||
Fir3fly | donderdag 6 december 2012 @ 20:32 | |
Wat ik al zei, iets dat niet verboden werd in het volgende seizoen. | ||
Peterselieman | donderdag 6 december 2012 @ 20:46 | |
het is vier seizoenen toegestaan geweest | ||
kepler | donderdag 6 december 2012 @ 21:10 | |
Goed punt, maar de F1 mag best toonaangevend zijn en innoverend ![]() ![]() ![]() | ||
Fir3fly | donderdag 6 december 2012 @ 21:13 | |
Totdat iemand het ging gebruiken ja. | ||
sasquatsch | vrijdag 7 december 2012 @ 12:06 | |
• F-Duct (was mijn eerste gedachte, maar die had Peterselieman al genoemd) • KERS (En dan met name het flywheel systeem van Williams, dat ontwikkeld werd voor de F1, maar nu gebruikt wordt in de Porsche GTR en de Audi e-tron racewagens en Jaguar CX-75 concept car). Hoewel (volgens mij) niet officieel verboden in de F1 is er tegenwoordig wel een overeenkomst tussen de teams om alleen de batterij variant te gebruiken. sowieso was het systeem uiteindelijk te groot om in een F1 wagen te gebruiken, maar wordt dus wel in andere racewagens en straatauto's gebruikt (zelfs Ferrari is er mee bezig). • Coanda uitlaatsysteem dat nu door de meeste teams gebruikt wordt | ||
sasquatsch | vrijdag 7 december 2012 @ 12:21 | |
Wat betreft de 20ste race op de kalender: Turkije lijkt niet door te gaan omdat de regering geen geld beschikbaar wil stellen. Het lijkt er steeds meer op dat het Oostenrijk gaat worden, nu de merknaam Austrian Grand Prix is vastgelegd. | ||
Fir3fly | vrijdag 7 december 2012 @ 15:04 | |
Dat is dus slechts één innovatie die nog toegestaan is. En dat sinds 2009. F1 gaat daar al lang niet meer over. | ||
Tarado | vrijdag 7 december 2012 @ 16:55 | |
| ||
Fir3fly | vrijdag 7 december 2012 @ 17:01 | |
Goed nieuws, misschien krijgen we dan weer een fatsoenlijke livery ![]() | ||
rubbereend | vrijdag 7 december 2012 @ 17:20 | |
da's een flink bedrijf | ||
vosss | vrijdag 7 december 2012 @ 17:30 | |
Hoe staat het met de A1 ring op dit moment? ![]() |