Behoorlijk snel inderdaadquote:Op donderdag 8 november 2012 22:18 schreef Phaelanx_NL het volgende:
In 2 uur een topic volgeluld.
Vroeger duurde dat nog 2 maanden.
M16.. en ik heb een kokosnoot voor een dollar gekocht. Bam eerste schot door middenquote:Op donderdag 8 november 2012 22:18 schreef Keyos het volgende:
Btw Boter, dat geweer, was dat een M4A1 of een M16?
Denk een M4A1, leek behoorlijk kort.quote:Op donderdag 8 november 2012 22:18 schreef Keyos het volgende:
Btw Boter, dat geweer, was dat een M4A1 of een M16?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt./edit: O lol, niet dus.Geen referral hier.
Prachtige gewerenquote:Op donderdag 8 november 2012 22:19 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
M16.. en ik heb een kokosnoot voor een dollar gekocht. Bam eerste schot door midden
Echt een record.quote:Op donderdag 8 november 2012 22:18 schreef Phaelanx_NL het volgende:
In 2 uur een topic volgeluld.
Vroeger duurde dat nog 2 maanden.
De mensheidquote:Op donderdag 8 november 2012 22:20 schreef Maharbal het volgende:
In Cambodja kon je voor $350 een koe opblazen met een Bazooka.
Nicequote:Op donderdag 8 november 2012 22:20 schreef Maharbal het volgende:
Dats echt sickquote:Op donderdag 8 november 2012 22:20 schreef Maharbal het volgende:
Ik weet het.. had alleen weinig geldquote:Op donderdag 8 november 2012 22:20 schreef Maharbal het volgende:
Nah, ik wilde het gewoon niet. Dat werd me een beetje te echtquote:Op donderdag 8 november 2012 22:22 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ik weet het.. had alleen weinig geld
Ik hoefde geen koe maar als ik meer geld had.. granaatjes, shotgun, machinegeweren.. dat soort dingen. Leek me best leukquote:Op donderdag 8 november 2012 22:23 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Nah, ik wilde het gewoon niet. Dat werd me een beetje te echt
Ik heb er meer gelezen dit blok maar de enige arresten die ik nu nog een keer ga bekijken zijn de verplichte. Ik ben bang dat ik niet aan alles ga toekomen dus ik kan mij niet gaan spitsen op "extra" werkquote:Op donderdag 8 november 2012 22:23 schreef N0rah het volgende:
[..]
Leer jij overigens alleen de verplichte arresten die op Lawweb staan of ook andere arresten?
Wat een vraagquote:Op donderdag 8 november 2012 22:25 schreef eriksd het volgende:
Wanneer gaan jullie de kerstversiering ophangen?
als de sint weer naar spanje isquote:Op donderdag 8 november 2012 22:25 schreef eriksd het volgende:
Wanneer komt ie eigenlijk?quote:
ik ben mij daar sinds pepernoten in augustus niet echt meer van bewust.quote:Op donderdag 8 november 2012 22:26 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Wanneer komt ie eigenlijk?
Niet.quote:Op donderdag 8 november 2012 22:25 schreef eriksd het volgende:
Van de zotte eigenlijk zo vroeg. Verkoop het dan het hele jaar die meuk.quote:Op donderdag 8 november 2012 22:26 schreef Yreal het volgende:
[..]
ik ben mij daar sinds pepernoten in augustus niet echt meer van bewust.
Held.quote:Op donderdag 8 november 2012 22:26 schreef Boterbartje het volgende:
Ik heb de kerstversiering sinds juli al hangen
Volgende week zaterdag.quote:Op donderdag 8 november 2012 22:26 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Wanneer komt ie eigenlijk?
Benieuwd wat er nu weer verkeerd gaatquote:Op donderdag 8 november 2012 22:28 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Volgende week zaterdag.
Ik blijf dat altijd leuk vinden om te kijken, die intocht
Ok, ja, gelukkig. Ja, ik ben ook in tijdgebrek gekomen. Wilde aanvankelijk Nieuwenhuis niet lezen, maar heb het toch maar gedaan en moet nog 20 pagina's. Wil nog de hoorcolleges herhalen, extra oude tentamenvragen maken en de arresten bestuderen. Pff, ik heb een extra dag nodig.quote:Op donderdag 8 november 2012 22:25 schreef Keyos het volgende:
[..]
Ik heb er meer gelezen dit blok maar de enige arresten die ik nu nog een keer ga bekijken zijn de verplichte. Ik ben bang dat ik niet aan alles ga toekomen dus ik kan mij niet gaan spitsen op "extra" werk. Moet nog steeds alle hoorcolleges teruglezen namelijk, daarnaast heb ik alle aantekeningen van de leerdoelen nog niet bekeken, maar volgens mij is dat niet nodig aangezien vrijwel al het belangrijke in de hoorcolleges is teruggekomen.
Ik verkoop kerstpakkettenquote:
Hopelijk levert AH fatsoenlijke kerstpakketten dit jaar...quote:Op donderdag 8 november 2012 22:29 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ik verkoop kerstpakkettenIk luister nu al sinds eind september Skyradio christmas channel
Sint is slechts houder, geen eigenaar.quote:Op donderdag 8 november 2012 22:29 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Benieuwd wat er nu weer verkeerd gaat
waarvan?quote:Op donderdag 8 november 2012 22:31 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Sint is slechts houder, geen eigenaar.
?quote:Op donderdag 8 november 2012 22:31 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Sint is slechts houder, geen eigenaar.
Waarschijnlijk niet; ze hebben het niet bij ons vandaan..quote:Op donderdag 8 november 2012 22:30 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Hopelijk levert AH fatsoenlijke kerstpakketten dit jaar...
Yes klopt, moet alleen nog hoofdstuk 10 & 11 lezen (12 en 13 hoeven toch beide niet?). Vind het lezen van Nieuwenhuis echt heel erg prettig omdat je alles beknopt op een rijtje krijgt. Ik markeer ook gelijk alle artikelen die langskomen (of iig een plakkertje bij de onderdelen), zo mis ik morgen hopelijk niets.quote:Op donderdag 8 november 2012 22:29 schreef N0rah het volgende:
[..]
Ok, ja, gelukkig. Ja, ik ben ook in tijdgebrek gekomen. Wilde aanvankelijk Nieuwenhuis niet lezen, maar heb het toch maar gedaan en moet nog 20 pagina's. Wil nog de hoorcolleges herhalen, extra oude tentamenvragen maken en de arresten bestuderen. Pff, ik heb een extra dag nodig.![]()
Nou, de leerdoelen hebben soms nog wel 's aanvullende stof die niet in de hoorcolleges aan bod komen. Maar jij hebt Nieuwenhuis toch (grotendeels) gelezen? Dat boek staat wel gelijk aan de leerdoelen (en meer, uiteraard).
Goede poging welquote:Op donderdag 8 november 2012 22:32 schreef Phaelanx_NL het volgende:
. Poging tot grap.
Elk jaar is er weer zo'n onzinnig probleem
[..]
Ja, hst. 12 en 13 hoefden inderdaad beiden niet. Ik vind Nieuwenhuis ook prettig en ik merk ook gewoon bij de oude tentamenvragen dat die toch wel vaak slaan op de inhoud van dat boek.quote:Op donderdag 8 november 2012 22:33 schreef Keyos het volgende:
[..]
Yes klopt, moet alleen nog hoofdstuk 10 & 11 lezen (12 en 13 hoeven toch beide niet?). Vind het lezen van Nieuwenhuis echt heel erg prettig omdat je alles beknopt op een rijtje krijgt. Ik markeer ook gelijk alle artikelen die langskomen (of iig een plakkertje bij de onderdelen), zo mis ik morgen hopelijk niets.
Ik heb ook totaal geen idee waar de open vragen over zullen gaan, ik vermoed eerder een casus dan bijvoorbeeld een uitwerking van Correctie-Langemeijer (waar Nuytinck een hint naar gaf), het kan namelijk toch een makkelijke 10 á 20 punten worden op het open gedeelte als precies het juiste wordt gevraagd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 8 november 2012 22:42 schreef Ayca het volgende:
Moesten jullie ook dit maken? Moet voor vannachtzo even snel opsturen dan maar..
Ja, twee weken geleden of zo. :p Dat zijn die casussen volgens de Firac-methoden, het tweede gedeelte van het tentamen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, dat gebeurt dus niet tijdens het tentamen.quote:Op donderdag 8 november 2012 22:43 schreef Keyos het volgende:
Yep, vorige week tijdens het practicum gemaakt, vond ze zeer makkelijk (helemaal omdat ze de artikelen weggeven).
Je zit zeker toevallig niet in 24?quote:Op donderdag 8 november 2012 22:44 schreef N0rah het volgende:
Ik zit het volgend blok trouwens met een ongelofelijke kneus opgescheept in m'n onderwijsgroep. Mijn nachtmerrie is gewoon werkelijkheid geworden.. Ik grapte wel 's dat als ik met hem in een onderwijsgroep zou zitten, ik er gewoon een einde aan zou maken..Godverdomme, ik kan hem zo niet uitstaan.
Nee, 26.quote:Op donderdag 8 november 2012 22:45 schreef Keyos het volgende:
[..]
Je zit zeker toevallig niet in 24?
Wil dit zeggen dat er 26 werkgroepen zijn?quote:
quote:Op donderdag 8 november 2012 22:42 schreef Ayca het volgende:
Moesten jullie ook dit maken? Moet voor vannachtzo even snel opsturen dan maar..
fuck, wat is dit??SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, minstens!quote:Op donderdag 8 november 2012 22:46 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Wil dit zeggen dat er 26 werkgroepen zijn?
Haha, ik heb ze wel maar gezien je tentamen morgen denk ik dat het écht beter is als je er zelf naar gaat kijken. Gaat over de stof uit het hoorcollege van vorige week woensdag (onverschuldigde betaling, ongerechtvaardigde verrijking)quote:
Holyquote:
Ja eigenlijk wel maar moet nog zoveel dat ik dit een beetje uitgesteld hebquote:Op donderdag 8 november 2012 22:47 schreef Keyos het volgende:
[..]
Haha, ik heb ze wel maar gezien je tentamen morgen denk ik dat het écht beter is als je er zelf naar gaat kijken. Gaat over de stof uit het hoorcollege van vorige week woensdag (onverschuldigde betaling, ongerechtvaardigde verrijking)
Ik doe deeltijd.quote:Op donderdag 8 november 2012 22:48 schreef N0rah het volgende:
[..]
Uhmmm denk 't wel ja. Hoezo moet jij deze nu pas inleveren?
Tha fuck?quote:Op donderdag 8 november 2012 22:46 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Wil dit zeggen dat er 26 werkgroepen zijn?
Ongetwijfeld, maar dat is voor mij al een tijdje geledenquote:Op donderdag 8 november 2012 22:48 schreef Yreal het volgende:
[..]
uva heeft er ook dik over de 30 hoor in het eerste jaar
Als je wil kan je je mail dm'en of zo, dan stuur ik 't wel naar je.quote:Op donderdag 8 november 2012 22:49 schreef Ayca het volgende:
[..]
Ja eigenlijk wel maar moet nog zoveel dat ik dit een beetje uitgesteld heb
[..]
Ik doe deeltijd.
Wordt er dan ook echt een cijfer bekendgemaakt of krijg je slechts te horen dat je het hebt gehaald of niet?quote:Op donderdag 8 november 2012 22:51 schreef Keyos het volgende:
Ik kan niet bij mijn bestanden Ayca , Lawweb heeft weer eens problemen.
Voor de EUR mensen, ik hoor dat zaterdag de uitslag gepubliceerd gaat worden van de taaltoets, zou eens tijd worden....
Als ik me niet vergis, dan krijg je te zien wat je per onderdeel hebt gescoord (alleen laten ze volgens mij niet zien op welk(e) onderdelen je de fouten hebt gemaakt).quote:Op donderdag 8 november 2012 22:54 schreef N0rah het volgende:
Wordt er dan ook echt een cijfer bekendgemaakt of krijg je slechts te horen dat je het hebt gehaald of niet?
Het was weer geweldig aapjes kijken.quote:
Het is toch gewoon op de omroep? Dan kan je hem binnen no-time de aflevering terugkijken op uitzending gemist. Wat bazenprogramma's betreft: Van Rossem For Presidentquote:Op donderdag 8 november 2012 23:02 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Morgen maar even terugkijken dan
Ja, maar voordat ie op Programma Gemist staat van KPN zijn we een uurtje of 2 verder. Kijk ik 'm liever morgen in wat betere kwaliteitquote:Op donderdag 8 november 2012 23:04 schreef Keyos het volgende:
[..]
Het is toch gewoon op de omroep? Dan kan je hem binnen no-time de aflevering terugkijken op uitzending gemist. Wat bazenprogramma's betreft: Van Rossem For President, geweldig die droogkloot.
En nog steeds wachten we op pics van jou!quote:Op donderdag 8 november 2012 23:50 schreef Actaeon het volgende:
Ben je even een avondje druk is er gewoon 1.5 topic doorheen gegaan
alsof mensen die foto's vinden.. ze staan niet op je naam ofzo, dus je kan ze ook niet googlenquote:Op vrijdag 9 november 2012 00:06 schreef eriksd het volgende:
Wat dacht je van mij dan met duizenden posts in een dramatisch platte sc
That avatar change.quote:
Zei jij niet iets over vroeg slapenquote:Op vrijdag 9 november 2012 00:25 schreef Keyos het volgende:
Je kan het ook van de andere kant zien, als straks ineens iemand succesvol wordt, kan je altijd zeggen dat je hem gekend hebt via FOK. Je weet maar nooit hoe het leven gaat lopen.
02:00 slapen is vroeg voor mijn doen ^^. Heb écht te weinig geproduceerd na het eten, heb inmiddels maar een Bruce Springsteen DVD opgezet om de aandacht weer ergens bij te krijgen.quote:Op vrijdag 9 november 2012 00:41 schreef Morera het volgende:
[..]
Zei jij niet iets over vroeg slapen?
quote:
vrijdag 9 november 2012 @ 00:41:45 #81quote:Op vrijdag 9 november 2012 00:41 schreef Morera het volgende:
[..]
Zei jij niet iets over vroeg slapen?
quote:Op vrijdag 9 november 2012 00:43 schreef Morera het volgende:
[..]
[..]
vrijdag 9 november 2012 @ 00:41:45 #81
vrijdag 9 november 2012 @ 00:41:45 #82
Ik kom ook echt tijd tekort maar er zit nu wel een beetje vaart in. Ik lees niets nieuws, zit me meer te ergeren aan alle fouten die in de slimstuderen samenvattingen staan. Van verkeerde artikelnummers tot halve zinnen, tot ordinaire typo's tot gewoonweg verkeerde uitleg van begrippen.quote:Op vrijdag 9 november 2012 00:42 schreef Keyos het volgende:
[..]
02:00 slapen is vroeg voor mijn doen ^^. Heb écht te weinig geproduceerd na het eten, heb inmiddels maar een Bruce Springsteen DVD opgezet om de aandacht weer ergens bij te krijgen.
Ik heb ze dus ook gekocht maar eigenlijk weinig (tot niets) mee gedaan. Aangezien ik de Nieuwenhuis heb aangeschaft lees ik die veel liever weg dan de samenvatting die wel uitgebreider is maar aan de andere kant teveel extra's geeft. ¤15 down the drain dus.quote:Op vrijdag 9 november 2012 00:46 schreef Morera het volgende:
[..]
Ik kom ook echt tijd tekort maar er zit nu wel een beetje vaart in. Ik lees niets nieuws, zit me meer te ergeren aan alle fouten die in de slimstuderen samenvattingen staan. Van verkeerde artikelnummers tot halve zinnen, tot ordinaire typo's tot gewoonweg verkeerde uitleg van begrippen.
Je mist niks. Ik heb Nieuwenhuis ook en slimstuderen weet zelfs van Nieuwenhuis een "kutboek" te maken terwijl Nieuwenhuis juist lekker weg leest. Ik bestel ze niet nog een keer, volgend blok maak ik zelf wel samenvattingen.quote:Op vrijdag 9 november 2012 00:47 schreef Keyos het volgende:
[..]
Ik heb ze dus ook gekocht maar eigenlijk weinig (tot niets) mee gedaan. Aangezien ik de Nieuwenhuis heb aangeschaft lees ik die veel liever weg dan de samenvatting die wel uitgebreider is maar aan de andere kant teveel extra's geeft. ¤15 down the drain dus.
Klopt, dat heeft hij al vanaf het begin aangegeven dat Nieuwenhuis het minimale zou zijn, het lijkt mij echter dat al de moeite die ik in de werkgroepen heb gestoken met andere boeken, het lezen van Nieuwenhuis voor het tentamen en het bekijken van de HC aantekeningen dit samen wel voldoende moet zijn. Nieuwenhuis is idd niet voldoende voor de werkgroepen, ik heb niet de indruk dat dit onvoldoende zou zijn voor een tentamenvoldoende aangezien in voorgaande jaren alleen de Nieuwenhuis verplicht was.quote:Op vrijdag 9 november 2012 00:51 schreef Morera het volgende:
[..]
Je mist niks. Ik heb Nieuwenhuis ook en slimstuderen weet zelfs van Nieuwenhuis een "kutboek" te maken terwijl Nieuwenhuis juist lekker weg leest. Ik bestel ze niet nog een keer, volgend blok maak ik zelf wel samenvattingen.
Hou er wel rekening mee dat Nuytinck een keer na een hoorcollege tegen mij heeft gezegd dat alleen Nieuwenhuis iets te beperkt is. Je moet wel een beetje van Compendium of Zwaartepunten erbij pakken.
Welke proeftentamens? Bedoel je die op lawweb of heb je ook oude tentamens gemaakt?quote:Op vrijdag 9 november 2012 00:55 schreef Keyos het volgende:
[..]
Klopt, dat heeft hij al vanaf het begin aangegeven dat Nieuwenhuis het minimale zou zijn, het lijkt mij echter dat al de moeite die ik in de werkgroepen heb gestoken met andere boeken, het lezen van Nieuwenhuis voor het tentamen en het bekijken van de HC aantekeningen dit samen wel voldoende moet zijn. Nieuwenhuis is idd niet voldoende voor de werkgroepen, ik heb niet de indruk dat dit onvoldoende zou zijn voor een tentamenvoldoende aangezien in voorgaande jaren alleen de Nieuwenhuis verplicht was.
Ook gaan die MC vragen uit de proeftentamens nou niet echt heel erg diep in de stof.
Op www.studeersnel.nl kan je 3 tentamens met antwoordenmodel vinden, gratis en voor niets.quote:Op vrijdag 9 november 2012 01:04 schreef Morera het volgende:
[..]
Welke proeftentamens? Bedoel je die op lawweb of heb je ook oude tentamens gemaakt?
Thanks, die heb ik ook gemaakt. 54 vragen en inderdaad ontiegelijk veel instinkers. Die op lawweb zijn een stuk makkelijker vond ik. Dus ik hoop dat ze dat niveau aanhouden aan gezien de tentamens van studeersnel niet vanuit PGO komen, maar van voorgaande jaren.quote:Op vrijdag 9 november 2012 01:04 schreef Keyos het volgende:
[..]
Op www.slimstuderen.nl kan je 3 tentamens met antwoordenmodel vinden, gratis en voor niets.
Let goed op de multiple choice, zitten vreselijk veel instinkers bij.
Check even mijn edit, ik maakte een fout met de sitequote:Op vrijdag 9 november 2012 01:07 schreef Morera het volgende:
[..]
Thanks, die heb ik ook gemaakt. 54 vragen en inderdaad ontiegelijk veel instinkers. Die op lawweb zijn een stuk makkelijker vond ik. Dus ik hoop dat ze dat niveau aanhouden aan gezien de tentamens van slimstuderen niet vanuit PGO komen.
Ik had het al als een ninja aangepastquote:Op vrijdag 9 november 2012 01:07 schreef Keyos het volgende:
[..]
Check even mijn edit, ik maakte een fout met de site.
Die ligt er de afgelopen weken echt heel vaak uitquote:Op vrijdag 9 november 2012 01:08 schreef Keyos het volgende:
Ook leuk overigens, de leeromgeving van Lawweb ligt eruit op dit moment, kan niet bij de zelfstudie opdrachten.
Welke?quote:Op vrijdag 9 november 2012 00:42 schreef Keyos het volgende:
[..]
02:00 slapen is vroeg voor mijn doen ^^. Heb écht te weinig geproduceerd na het eten, heb inmiddels maar een Bruce Springsteen DVD opgezet om de aandacht weer ergens bij te krijgen.
Hij doet het met een andere browser ineens wel, heel vaag dit.quote:Op vrijdag 9 november 2012 01:10 schreef Morera het volgende:
[..]
Die ligt er de afgelopen weken echt heel vaak uit![]()
Ik heb er wel een paar op mijn laptop. Ik mail ze zo wel even naar je.
Okay dan mail ik ze nietquote:Op vrijdag 9 november 2012 01:11 schreef Keyos het volgende:
[..]
Hij doet het met een andere browser ineens wel, heel vaag dit.
@Acteon
De Hyde Park dvd.
De Barcelona dvdquote:Op vrijdag 9 november 2012 01:11 schreef Keyos het volgende:
[..]
Hij doet het met een andere browser ineens wel, heel vaag dit.
@Acteon
De Hyde Park dvd.
Was de technologie vroeger maar zo goed, had graag wat meer live concerten uit de 70's en 80's periode willen zien. Live 1975- 1985 is nog steeds de cd die ik het vaakst opzet namelijk.quote:Op vrijdag 9 november 2012 01:13 schreef Actaeon het volgende:
[..]
De Barcelona dvd! En de NY City dvd ook trouwens.
Inderdaad een heerlijk nummertje, zeker de introquote:
quote:Op vrijdag 9 november 2012 01:24 schreef Keyos het volgende:
[..]
Inderdaad een heerlijk nummertje, zeker de intro.
Wat vind jij hiervan?:
.
Moet wel maar geen tijd voorquote:
Ik ook!quote:Op vrijdag 9 november 2012 01:17 schreef Keyos het volgende:
[..]
Was de technologie vroeger maar zo goed, had graag wat meer live concerten uit de 70's en 80's periode willen zien. Live 1975- 1985 is nog steeds de cd die ik het vaakst opzet namelijk.
We wachten alleen nog op pics van jou.quote:Op vrijdag 9 november 2012 09:01 schreef Ryon het volgende:
Praktisch drie topics gemist in 1 dag. Gaat hard.
Even aangepast voor je.quote:Op vrijdag 9 november 2012 09:01 schreef Ryon het volgende:
Praktisch drie topics gemist niet gelezen in 1 dag. Gaat hard.
Madness _0_ Zo heerlijk droog en Brits.quote:Op vrijdag 9 november 2012 02:45 schreef Morera het volgende:
[..]
Moet wel maar geen tijd voor![]()
Ben je al klaar dan?
edit: Ik weet niet wat ik van dat nummer vind hoor![]()
quote:Op vrijdag 9 november 2012 09:01 schreef Ryon het volgende:
Praktisch drie topics gemist in 1 dag. Gaat hard.
quote:Op donderdag 8 november 2012 21:38 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Ik wil een foto van Ryon zien, dan kan ik hem ontmaskeren als de FOK!-autist bij het college ambtenarenrecht
Nee, hij wordt niet beschermd door art. 3:88, omdat de beschikkingsonbevoegdheid van C voortvloeit uit de beschikkingsonbevoegdheid van B.quote:Op vrijdag 9 november 2012 09:57 schreef VonBallusseck het volgende:
Goedemorgen iedereen.
Nog 1 vraagje waar ik nog steeds niet uitkom:
A verkoopt+levert een huis aan B. B v+l het huis aan C. C v+l het huis aan D. De koopovereenkomst A-B wordt vernietigd wegens een titelgebrek. Is D eigenaar van het huis?
Preciesquote:Op vrijdag 9 november 2012 10:21 schreef N0rah het volgende:
[..]
Nee, hij wordt niet beschermd door art. 3:88, omdat de beschikkingsonbevoegdheid van C voortvloeit uit de beschikkingsonbevoegdheid van B.
Als je D buiten beschouwing zou laten, zou C zich wel kunnen beroepen op art. 3:88. Aangezien de beschikkingsonbevoegdheid van B niet voortvloeit uit de beschikkingsonbevoegdheid van A, maar door een titelgebrek.
Maak je ook tekeningetjes? Dat werkt echt superfijn, je hebt dan gewoon een overzicht over alle betrokken partijen e.d.quote:Op vrijdag 9 november 2012 10:25 schreef VonBallusseck het volgende:
Ah. Ik snap de toepassing opzich wel, maar ik maak het onnodig ingewikkeld zodra er een D, E of F in de casus is.
Dan zet je er de namen van je vrienden neer ofzoquote:Op vrijdag 9 november 2012 10:25 schreef VonBallusseck het volgende:
Ah. Ik snap de toepassing opzich wel, maar ik maak het onnodig ingewikkeld zodra er een D, E of F in de casus is.
Geen idee ik stress wel behoorlijkquote:Op vrijdag 9 november 2012 10:24 schreef N0rah het volgende:
[..]
Gaan we de toets nailen of hoe zit dat.
Ja, dat dacht ik dus de vorige keer ook. Het ligt dan gewoon aan de vraagstelling. Bij een open vraag zou je dat er best neer kunnen zetten. Bij een gesloten vraag wordt het lastiger en dan moet je je gewoon echt beperken tot de vraag en de optionele antwoorden die er gegeven worden en niet te ver doordenken.quote:Op vrijdag 9 november 2012 10:27 schreef VonBallusseck het volgende:
Ja, ik maak tekeningetjes. Maar ik ging ervan uit dat, zodra C zich beroept op 3:88, hij dan beschikkingsbevoegdheid verwerft, en dat daarom de overdracht van C-D gewoon rechtsgeldig is (en blijft), en D dus eigenaar is geworden.
Je hebt dan de eisen niet goed gelezen. Het staat letterlijk in 3:88quote:Op vrijdag 9 november 2012 10:27 schreef VonBallusseck het volgende:
Ja, ik maak tekeningetjes. Maar ik ging ervan uit dat, zodra C zich beroept op 3:88, hij dan beschikkingsbevoegdheid verwerft, en dat daarom de overdracht van C-D gewoon rechtsgeldig is (en blijft), en D dus eigenaar is geworden.
Ja juist.quote:Op vrijdag 9 november 2012 10:27 schreef VonBallusseck het volgende:
Echter, als D zich wil beroepen op 3:88 moet hij naar de overdracht kijken B-C kijken. C was daar niet beschikkingsbevoegd en dus kan D zich er niet op beroepen, aangezien het B'tje niet aanwezig is, i.p.v. de T of L.Als ik hem goed begrijp nu?
Bij een open vraag kan je dat ook niet neerzetten. 3:88 sluit het heel duidelijk uit aangezien A beschikkingsonbevoegd isquote:Op vrijdag 9 november 2012 10:28 schreef N0rah het volgende:
[..]
Ja, dat dacht ik dus de vorige keer ook. Het ligt dan gewoon aan de vraagstelling. Bij een open vraag zou je dat er best neer kunnen zetten. Bij een gesloten vraag wordt het lastiger en dan moet je je gewoon echt beperken tot de vraag en de optionele antwoorden die er gegeven worden en niet te ver doordenken.
quote:Op vrijdag 9 november 2012 10:23 schreef N0rah het volgende:
Heb ff een casusje:
A heeft een woonhuis geërfd en verkoopt dit door aan B. B verkoopt dit door aan C. Later blijkt dat het testament op grond waarvan A het huis heeft geërfd, nietig.
C kan zich dan toch NIET beroepen op art. 3:88? De beschikkingsonbevoegdheid van B vloeit immers voort uit de beschikkingsonbevoegdheid van A (omdat de erfenis nietig is, is hij nooit beschikkingsbevoegd geweest om het huis door te verkopen)?
Nee, A is niet beschikkingsonbevoegd. Overeenkomst A-B is nietig wegens een titelgebrek, niet door A's beschikkingsonbevoegdheid?quote:Op vrijdag 9 november 2012 10:29 schreef Morera het volgende:
[..]
Bij een open vraag kan je dat ook niet neerzetten. 3:88 sluit het heel duidelijk uit aangezien A beschikkingsonbevoegd is
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 10:23 schreef N0rah het volgende:quote:Op vrijdag 9 november 2012 10:30 schreef N0rah het volgende:
[..]
Nee, A is niet beschikkingsonbevoegd. Overeenkomst A-B is nietig wegens een titelgebrek, niet door A's beschikkingsonbevoegdheid?
We hebben het toch over de casus van VonBallusseck? :pquote:Op vrijdag 9 november 2012 10:32 schreef Morera het volgende:
[..]
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 10:23 schreef N0rah het volgende:
Heb ff een casusje:
A heeft een woonhuis geërfd en verkoopt dit door aan B. B verkoopt dit door aan C. Later blijkt dat het testament op grond waarvan A het huis heeft geërfd, nietig.
C kan zich dan toch NIET beroepen op art. 3:88? De beschikkingsonbevoegdheid van B vloeit immers voort uit de beschikkingsonbevoegdheid van A (omdat de erfenis nietig is, is hij nooit beschikkingsbevoegd geweest om het huis door te verkopen)?
Vanavond bedoel je.quote:Op vrijdag 9 november 2012 10:32 schreef VonBallusseck het volgende:
Succes bij het tentamen vanmiddag.
Jij ook succes!quote:Op vrijdag 9 november 2012 10:33 schreef Boterbartje het volgende:
Succes! Ik hoop dat ik m'n tentamen vanmiddag ook ff nail
Thanks, komt hopelijk goed.. de helft is multipegok gelukkigquote:
3de bescherming creëert geen bb !! Het beschermt enkel tegen onbevoegdheid !!!quote:Op vrijdag 9 november 2012 10:27 schreef VonBallusseck het volgende:
Echter, als D zich wil beroepen op 3:88 moet hij naar de overdracht kijken B-C kijken. C was daar niet beschikkingsbevoegd en dus kan D zich er niet op beroepen, aangezien het B'tje niet aanwezig is, i.p.v. de T of L.Als ik hem goed begrijp nu?
Ja, maar dan ben jij toch uiteindelijk wel eigenaar en dus wel beschikkingsbevoegd?quote:Op vrijdag 9 november 2012 10:50 schreef Yreal het volgende:
[..]
3de bescherming creëert geen bb !! Het beschermt enkel tegen onbevoegdheid !!!
Wtf, waarom is het antwoord c? De gehele overeenkomst is dan toch nietig, niet alleen het betreffende beding?quote:6. Rob huurt bij Stef een studentenkamer. In de algemene voorwaarden is bepaald dat de overeenkomst eindigt door opzegging door een van beide partijen en dat voor beide partijen de opzeggingstermijn twee maanden bedraagt. Dit is in strijd met de bepalingen omtrent huur van woonruimte in Boek 7 BW, die dwingendrechtelijk meer huurbescherming geven. Rob kent de regels omtrent huurbescherming niet, vindt de opzegtermijn wat kort, maar ondertekent - vanwege de kamernood - de huurovereenkomst voor akkoord.
Welk alternatief is juist?
a. De huurovereenkomst is nietig, dus Rob zit zonder recht of titel in de kamer (art. 3:40 lid 2 BW).
b. De huurovereenkomst is vernietigbaar, want het betreft strijd met een beschermingsbepaling (art. 3:40 lid 1 BW).
c. De huurovereenkomst is geldig, maar het betreffende beding uit de algemene voorwaarden is nietig (art. 3:41 BW).
Nope, de huurovk zelf is niet in strijd met de wet, goede zeden, etc. Enkel de algemene voorwaarden.quote:Op vrijdag 9 november 2012 10:52 schreef N0rah het volgende:
[..]
Wtf, waarom is het antwoord c? De gehele overeenkomst is dan toch nietig, niet alleen het betreffende beding?
Wacht eens even, in de wet staat duidelijk bij 3:88 "ongeldigheid van een vroegere overdracht" , dat is niet specifiek gericht op alleen de overdracht voor de huidige bezitter. Als het al naar F zou zijn gegaan zou het niet wenselijk zijn als deze niet beschermd zou worden door een titelgebrek tussen A-> B. Volgens mij zitten de EURs fout hier, of zit ik nu hier fout?quote:Op vrijdag 9 november 2012 10:50 schreef Yreal het volgende:
[..]
3de bescherming creëert geen bb !! Het beschermt enkel tegen onbevoegdheid !!!
En dit geldt voor alle overeenkomsten? Als een regel of bepaling die voortvloeit uit die overeenkomst in strijd is met een dwingende wetsbepaling, is niet de gehele overeenkomst nietig alleen het betreffende beding?quote:Op vrijdag 9 november 2012 10:55 schreef VonBallusseck het volgende:
[..]
Nope, de huurovk zelf is niet in strijd met de wet, goede zeden, etc. Enkel de algemene voorwaarden.
Nee je hebt het goed, maar dat is ook wat VonB en ik beweren? D is dus geen eigenaar, omdat de beschikkingsonbevoegdheid van C voortvloeit uit de BOB van B. A heeft hier nu niets meer mee te maken, omdat het inderdaad gaat om een vroegere overdracht (dus B-C in dit geval) en niet per se om de eerste overdracht (A-B)quote:Op vrijdag 9 november 2012 10:55 schreef Keyos het volgende:
[..]
Wacht eens even, in de wet staat duidelijk bij 3:88 "ongeldigheid van een vroegere overdracht" , dat is niet specifiek gericht op alleen de overdracht voor de huidige bezitter. Als het al naar F zou zijn gegaan zou het niet wenselijk zijn als deze niet beschermd zou worden door een titelgebrek tussen A-> B. Volgens mij zitten de EURs fout hier, of zit ik nu hier fout?
Erfenis die wegvalt tast de schenking (en dus titel) aan van de overeenkomst. C wordt dus beschermd.quote:Op vrijdag 9 november 2012 10:32 schreef Morera het volgende:
[..]
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 10:23 schreef N0rah het volgende:
Heb ff een casusje:
Oh echt? Ik had begrepen dat een erfenis die nietig is, het de beschikkingsbevoegdheid aantast en niet dat er sprake is van een titelgebrek?quote:Op vrijdag 9 november 2012 11:06 schreef Keyos het volgende:
[..]
Erfenis die wegvalt tast de schenking (en dus titel) aan van de overeenkomst. C wordt dus beschermd.
We hebben in de vorige werkgroep beide problemen van die week uitgewerkt, één daarvan was ook met een erfenis die vernietigd werd, de uitkomst was dat de schenking titel verviel en de persoon toch beschermd werd. Ik hoop maar dat dit juist is anders zou ik op het verkeerde pad gebracht zijn door een tutor.quote:Op vrijdag 9 november 2012 11:08 schreef N0rah het volgende:
[..]
Oh echt? Ik had begrepen dat een erfenis die nietig is, het de beschikkingsbevoegdheid aantast en niet dat er sprake is van een titelgebrek?
Ja, de persoon werd wel beschermd, maar degene die de erfenis ontving was wel BOB. Casus was zo:quote:Op vrijdag 9 november 2012 11:11 schreef Keyos het volgende:
[..]
We hebben in de vorige werkgroep beide problemen van die week uitgewerkt, één daarvan was ook met een erfenis die vernietigd werd, de uitkomst was dat de schenking titel verviel en de persoon toch beschermd werd. Ik hoop maar dat dit juist is anders zou ik op het verkeerde pad gebracht zijn door een tutor.
Maar dan is mijn antwoord op de eerste casus toch juist?quote:Op vrijdag 9 november 2012 11:25 schreef Keyos het volgende:
Yep, zo is hij juist. Wat mensen misschien vergeten is dat wanneer je zo een casus uitwerkt, de erfenis van de overledene naar de eerste verkoper net zo behandeld moet worden als de verkoop van C -> D e.v.
Volgens mij niet omdat je daar beweerde dat D niet beschermd kan worden door een titelgebrek tussen A-> B maar C wel. Ik weet het ook allemaal niet meerquote:Op vrijdag 9 november 2012 11:26 schreef N0rah het volgende:
[..]
Maar dan is mijn antwoord op de eerste casus toch juist?
Nee, je haalt volgens mij de casus van mij en de casus van VonB door elkaar. In mijn casus, die jij citeerde, was er namelijk helemaal geen sprake van D.quote:Op vrijdag 9 november 2012 11:31 schreef Keyos het volgende:
[..]
Volgens mij niet omdat je daar beweerde dat D niet beschermd kan worden door een titelgebrek tussen A-> B maar C wel. Ik weet het ook allemaal niet meerHopelijk is er iemand die duidelijkheid kan verschaffen.
Ow ja klopt, ik dacht dat je op die doelde. De casus die je hier uit hebt geschreven lijkt mij de juiste.quote:Op vrijdag 9 november 2012 11:32 schreef N0rah het volgende:
[..]
Nee, je haalt volgens mij de casus van mij en de casus van VonB door elkaar. In mijn casus, die jij citeerde, was er namelijk helemaal geen sprake van D.
Ja, vooral omdat de mc vragen voor 80% meetellen!quote:Op vrijdag 9 november 2012 11:36 schreef Keyos het volgende:
[..]
Ow ja klopt, ik dacht dat je op die doelde. De casus die je hier uit hebt geschreven lijkt mij de juiste.
Ik hoop dat we het antwoordmodel vanavond nog krijgen, weet je gelijk in welke zone je cijfer zit.
Ik heb ze even door elkaar gehaald in de voorbeelden, echter blijven het beide toch titels zoals toegepast moeten worden hier?quote:Op vrijdag 9 november 2012 11:37 schreef Actaeon het volgende:
Hee lieve medestudenten,
Een schenking is iets anders dan een erfenis/legaat hè?
'Ey mang, kmis die T.quote:Op vrijdag 9 november 2012 11:52 schreef Actaeon het volgende:
En erfgenaam verkrijgt natuurlijk onder bijzondere titel (4:182 jo. 3:80 lid 2 BW) en treedt dan ex lege in de plaats van de erflater voor zijn rechten en verplichtingen. Maar dat gebeurd ook ten titel van erfrecht...dus ik denk dat als het testament nietig blijkt te zijn ook hier de rechtsgrond voor de opvolging ex lege wegvalt en er ook dan een titelgebrek is.
Fuck yeah!!!! Veel te veel geld betalen om een man te zien die lang niet meer op zijn best is en liedjes speelt die sowieso al niets meer zijn sinds The Floyd uit elkaar is !!!!quote:Op vrijdag 9 november 2012 13:29 schreef Keyos het volgende:
Fuck yeah!!!! Roger Waters komt dit jaar weer met The Wall naar Nederland ( waarschijnlijk de laatste keer) !!!!
Another brick in the wall.quote:Op vrijdag 9 november 2012 13:29 schreef Keyos het volgende:
Fuck yeah!!!! Roger Waters komt dit jaar weer met The Wall naar Nederland ( waarschijnlijk de laatste keer) !!!!
Het is natuurlijk niet meer de oude Floyd en hij heeft The Wall compleet uitgemolken, echter heb ik het vorige concert gemist (omdat ik toen nog niet veel Floyd draaide) en het is en blijft een happening om het nog eens live te zienquote:Op vrijdag 9 november 2012 13:41 schreef Tchock het volgende:
[..]
Fuck yeah!!!! Veel te veel geld betalen om een man te zien die lang niet meer op zijn best is en liedjes speelt die sowieso al niets meer zijn sinds The Floyd uit elkaar is !!!!
Waters staat in de ArenA, dus het geluid is kut, kaarten kosten waarschijnlijk minstens 70 euro, nee laat maarquote:Op vrijdag 9 november 2012 13:43 schreef Keyos het volgende:
[..]
Het is natuurlijk niet meer de oude Floyd en hij heeft The Wall compleet uitgemolken, echter heb ik het vorige concert gemist (omdat ik toen nog niet veel Floyd draaide) en het is en blijft een happening om het nog eens live te zien. Al had ik liever de setlist van Gilmour zijn Floyd tour, echter speelt hij amper/niet meer sinds de dood van Richard Wright.
Hij speelt ook op het terrein van Werchter in juli, ben aan het overwegen dat concert te pakken. Zie ik het eerder en heb je waarschijnlijk beter geluid (al zal het door de grote van het terrein en geen tribunes wel meer moeite kosten om geweldige staanplaatsen te krijgen).quote:Op vrijdag 9 november 2012 13:44 schreef Tchock het volgende:
[..]
Waters staat in de ArenA, dus het geluid is kut, kaarten kosten waarschijnlijk minstens 70 euro, nee laat maar
Ik ben inmiddels gestopt met leren, heeft amper zin meer om nog wat te lezen. Ga op de heenweg hooguit de hc aantekeningen nog een keer lezen en de arresten, dan vind ik het wel best.quote:Op vrijdag 9 november 2012 13:45 schreef N0rah het volgende:
Ik weet trouwens niet wat ik nog kan leren..
Ja ik had met mezelf afgesproken dat ik om 15:00 zou stoppen, maar ik kan niet bedenken wat ik nog kan doen en als ik niks doe heb ik het gevoel dat ik m'n tijd niet optimaal benut. Misschien moet ik ook maar gewoon stoppen of zo.quote:Op vrijdag 9 november 2012 13:47 schreef Keyos het volgende:
[..]
Ik ben inmiddels gestopt met leren, heeft amper zin meer om nog wat te lezen. Ga op de heenweg hooguit de hc aantekeningen nog een keer lezen en de arresten, dan vind ik het wel best.
Yes, altijd in het M-gebouw. Ik heb het zodanig gehad met leren dat ik amper meer een pagina kan bekijken, hopelijk komt het plezier/scherpte terug tijdens het tentamen.quote:Op vrijdag 9 november 2012 13:49 schreef N0rah het volgende:
[..]
Ja ik had met mezelf afgesproken dat ik om 15:00 zou stoppen, maar ik kan niet bedenken wat ik nog kan doen en als ik niks doe heb ik het gevoel dat ik m'n tijd niet optimaal benut. Misschien moet ik ook maar gewoon stoppen of zo.
Tentamen is toch wederom in het M-gebouw?
Lol, was het zo erg?quote:Op vrijdag 9 november 2012 14:56 schreef Boterbartje het volgende:
Potverdikkie zeg.. ik heb nog nooit zo'n vaag tentamen gezien
Vraag..
Boterbartje denkt: AH HAA DEZE WEET IK;
antwoorden.
Echt pure vage shit met woorden als: onzin, toch geen zin en vele rare vage antwoorden die ook maar NIETS met mijn idee van het antwoord te maken hadden. Allemaal niet.
Ja gewoon allemaal zo vaag geformuleerd en vragen stonden er dubbel in en elke keer kwam die gast met z'n microfoon er weer doorheen. Sloeg echt nergens opquote:
Ik drink een biertje op ze.quote:Op vrijdag 9 november 2012 19:26 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Je zal maar een tentamen hebben op het moment
Jammer Keyos.. Je hebt gelukkig al wel een compensatiepunt, en kunt deze nog herkansen ook. Staan de antwoorden al op internet trouwens? Ofja, hoe weet je dat je er 13 fout hebt?quote:Op vrijdag 9 november 2012 21:22 schreef Keyos het volgende:
Ging niet geweldig hier, 14 fout uit de multiple choice wat resulteert in een 4,3 , kan nog 20 punten uit het open deel halen, ik heb hoop dat ik er daar wel meer dan 12 uit ga halen (deze gingen wel goed voor mijn gevoel) , zeker weet je het jammer genoeg nooit.
Heb een paar keer bij twijfel precies de verkeerde gepakt, niets meer aan te doen.
Als ik nou verdomme 2 á 3 vragen meer goed had gehad had ik rustig af kunnen wachten tot de 6 zou verschijnen -_-.
Ze hingen aan de muur na het tentamen. Ben nog onderweg naar huis dus ik kan de foto met antwoorden nog niet posten. Verwacht pas over 10en thuis te zijn.quote:Op vrijdag 9 november 2012 21:23 schreef VonBallusseck het volgende:
Jammer Keyos.. Je hebt gelukkig al wel een compensatiepunt, en kunt deze nog herkansen ook. Staan de antwoorden al op internet trouwens? Ofja, hoe weet je dat je er 13 fout hebt?
Bij mij ging het ook wel lekker.quote:Op vrijdag 9 november 2012 21:10 schreef VonBallusseck het volgende:
Nou dat was prima te doen! Sowieso wel een voldoende, hoe hoog de voldoende is is afwachten uiteraard, maar een 7 is toch wel de ondergrens.
Oh balen! Gelukkig heb je sowieso wel een compensatiepunt.quote:Op vrijdag 9 november 2012 21:22 schreef Keyos het volgende:
Ging niet geweldig hier, 14 fout uit de multiple choice wat resulteert in een 4,3 , kan nog 20 punten uit het open deel halen, ik heb hoop dat ik er daar wel meer dan 12 uit ga halen (deze gingen wel goed voor mijn gevoel) , zeker weet je het jammer genoeg nooit.
Heb een paar keer bij twijfel precies de verkeerde gepakt, niets meer aan te doen.
Als ik nou verdomme 2 á 3 vragen meer goed had gehad had ik rustig af kunnen wachten tot de 6 zou verschijnen -_-.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het antwoordenmodel van de multiple choice.
Tweede casus heb ik denk ik wel een punt of 8-9 uit, eerste casus ging ook niet verkeerd. 12 punten moet ik er wel uitgehaald hebben, zo niet herkans ik hem gewoon en probeer een 7 of hoger te pakken (moeten er wel minder stellingvragen in het tentamen zitten, damn wat waren die irritant).The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
Nice.quote:Op vrijdag 9 november 2012 22:41 schreef VonBallusseck het volgende:
Ik ben er zojuist achtergekomen, mede dankzij Keyos, dat ik minimaal een 6.4 heb, op grond van de mc. 1 puntje bij de open vragen en ik heb een 7. Ik ga er wel een beetje van uit.
Je kan er nu niets meer aan veranderen alhoewel even lullen erover wel oplucht. Maargoed, wacht rustig af en wie weet valt het allemaal wel mee.quote:Op vrijdag 9 november 2012 21:22 schreef Keyos het volgende:
Bedrijfskundequote:
Goedzo.quote:Op vrijdag 9 november 2012 22:41 schreef VonBallusseck het volgende:
Ik ben er zojuist achtergekomen, mede dankzij Keyos, dat ik minimaal een 6.4 heb, op grond van de mc. 1 puntje bij de open vragen en ik heb een 7. Ik ga er wel een beetje van uit.
Goedzo! Ja, de open vragen vielen heel erg mee. Ik denk dat ik daar toch wel minimaal 12 punten heb, wat zou neerkomen op een afgeronde 8.quote:Op zaterdag 10 november 2012 10:48 schreef N0rah het volgende:
[..]
Goedzo.Zal vast wel, de open vragen vond ik eigenlijk best makkelijk.
Vraag 29 en vraag 33, alhoewel vooral dat laatste gewoon meer is in de trant is van 'niet geschoten is altijd mis'. Tenzij ik iets heb gemist uit de hoorcolleges/onderwijsgroepen/Nieuwenhuis en het puur aan mij te wijten is dat ik vraag 29 niet wist. :pquote:Op zaterdag 10 november 2012 10:54 schreef VonBallusseck het volgende:
[..]
Goedzo! Ja, de open vragen vielen heel erg mee. Ik denk dat ik daar toch wel minimaal 12 punten heb, wat zou neerkomen op een afgeronde 8.Als je je mail naar studiepunt stuurt, met of ze je e.v.t. kunnen doorverwijzen (mochten zij niet verantwoordelijk zijn), dat het dan wel goed komt. Over welke vraag heb je een klacht als ik vragen mag? Wellicht e.v.t. de examencommissie, maar waarschijnlijk is dat een te extreme oplossing?
quote:Op zaterdag 10 november 2012 11:09 schreef eriksd het volgende:
De UI van Norah straalt hihihihi uit.
Welke versie had je? Ik kan er zo wel even naar kijken als je wilt, maar ik geloof dat de vragen van versie 1 en 2 verschilden.quote:
Versie 2!quote:Op zaterdag 10 november 2012 11:26 schreef VonBallusseck het volgende:
[..]
Welke versie had je? Ik kan er zo wel even naar kijken als je wilt, maar ik geloof dat de vragen van versie 1 en 2 verschilden.
Ik kan nu eigenlijk niet meer bedenken waarom ik 33 wilde aanvechten.quote:Op zaterdag 10 november 2012 11:53 schreef VonBallusseck het volgende:
Hmm, ik had ze allebei goed. Vraag 33 hebben wij in de laatste onderwijsgroep besproken (zie art. 3:94 BW). Vraag 29 heb je als het goed is een keer in de (ik meen) 3e dan wel 4e practicumgroep gehad..
Wat dan?quote:Op zaterdag 10 november 2012 09:16 schreef laares het volgende:
[..]
In Nijmegen? Denk ook maar niet dat die tentamens anders worden dan dat
Nouja wat je zegt, het is allemaal extreem vaag en abstract. Zeker in vergelijking met de rechtenvakken is dat bij vrijwel al die bedrijfskunde vakken die worden gegeven bij het schakelprogramma van R&M het geval (muv de methodevakken).quote:
Frustrerend he, hoop komende week toch echt wel wat te horen.quote:Op zaterdag 10 november 2012 20:56 schreef Yreal het volgende:
Nog steeds geen cijfers van de tentamens van het eerste blok. We gaan verdomme alweer bijna richting tentamens..
Hebben jullie niet van die kekke mc-tentamens?quote:Op zaterdag 10 november 2012 20:56 schreef Yreal het volgende:
Nog steeds geen cijfers van de tentamens van het eerste blok. We gaan verdomme alweer bijna richting tentamens..
Gelukkig niet.quote:Op zaterdag 10 november 2012 21:52 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Hebben jullie niet van die kekke mc-tentamens?
Gelukkig?quote:
Ja maar abstract heb ik geen problemen mee.. Zolang het maar duidelijke multiple choice is ipv allemaal rare zinnen met want dit is onzin ofzoiets dergelijks.quote:Op zaterdag 10 november 2012 20:40 schreef laares het volgende:
ing met de rechtenvakken is dat bij vrijwel al die bedrijfskunde vakken die worden gegeven bij het schakelprogramma van R&M
Hoe dan?quote:Op zondag 11 november 2012 19:16 schreef Morera het volgende:
Ik vind het tijd voor een nieuw account
Hoe was/is jullie weekend?![]()
Maandag vrij haha!quote:Op zondag 11 november 2012 21:43 schreef Maharbal het volgende:
Na een lange werkweek hoor je in het weekend uit te rusten.
Ik ben na het weekend meestal vermoeider dan ervoor
Hihi, ik weet ook hoe jij eruit ziet.quote:Op maandag 12 november 2012 02:03 schreef eriksd het volgende:
Hihi, ik weet hoe jij eruit ziet.
Week vrij btw, geen idee hoe dat te vullen.
Heb je nog steeds verplichte colleges?quote:Op maandag 12 november 2012 10:01 schreef Ryon het volgende:
Vandaag voor de eerste keer dit jaar geen zin om naar (werk)college te gaan. Te moe om mijn bed uit te komen en te veel verplichte onzin vandaag. Maar goed, over een uur begint het alweer.
Verplicht is een groot woord denk ik. In mijn master is er (dit blok althans) geen aanwezigheidsplicht, maar ik moet bijvoorbeeld voor een vak wel opdrachten een dag van te voren in leveren via Blackboard anders mag je de werkgroep niet bijwonen. Valt wat voor te zeggen, maar het is zo schools hequote:Op maandag 12 november 2012 10:09 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Heb je nog steeds verplichte colleges?
pics?quote:Op maandag 12 november 2012 10:19 schreef Maharbal het volgende:
Gelukkig is het mooi weer en heb ik 1 v/d mooiste uitzichten van de stad.
Als ik die post, weet je meteen waar ik zitquote:
Oh dat heb ik gelukkig niet. Of nouja, 2x in een jaar ofzo. Dus dat is nog wel te overzien.quote:Op maandag 12 november 2012 10:17 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Verplicht is een groot woord denk ik. In mijn master is er (dit blok althans) geen aanwezigheidsplicht, maar ik moet bijvoorbeeld voor een vak wel opdrachten een dag van te voren in leveren via Blackboard anders mag je de werkgroep niet bijwonen. Valt wat voor te zeggen, maar het is zo schools he
Is dat een bakje Arabische lente ofzo?quote:Op maandag 12 november 2012 10:24 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Als ik die post, weet je meteen waar ik zit.
Laat ik het erop houden dat ik aardig hoog zit!
Zo, nu 10:24, tijd voor coup-a-soup. (Brood was op vanochtend)
quote:Op maandag 12 november 2012 10:28 schreef eriksd het volgende:
[..]
Is dat een bakje Arabische lente ofzo?
Tot nog toe bij de verplichte vakken waar er opdrachten moeten worden gemaakt heb ik dat moeten doen. Gelukkig heb ik volgend semester nog maar één verplicht vakquote:Op maandag 12 november 2012 10:26 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Oh dat heb ik gelukkig niet. Of nouja, 2x in een jaar ofzo. Dus dat is nog wel te overzien.
Patatje oorlog, maar dan in een mok.quote:Op maandag 12 november 2012 10:28 schreef eriksd het volgende:
[..]
Is dat een bakje Arabische lente ofzo?
Ik vind het helemaal belachelijk aan het einde van het collegejaar. Dan heb je je tentamen eind mei/begin juni en dan schuilen ze zich achter de termijn van 15 dagen en krijg je 2 dagen voor de her je cijfer te horen. True storyquote:
Je dacht aan office wars?quote:Op maandag 12 november 2012 10:33 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Patatje oorlog, maar dan in een mok.
Hoe the hell kom ik bij coup.
Streng daar dan. Hier is het gelukkig allemaal wat vrijblijvender denk ikquote:Op maandag 12 november 2012 10:32 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Tot nog toe bij de verplichte vakken waar er opdrachten moeten worden gemaakt heb ik dat moeten doen. Gelukkig heb ik volgend semester nog maar één verplicht vak
Bij de keuzevakken is het gelukkig milder, daar maakt de docent het vrij weinig uit of je er al dan niet bent. Hoewel er wel een presentielijst isquote:Op maandag 12 november 2012 10:34 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Streng daar dan. Hier is het gelukkig allemaal wat vrijblijvender denk ik
Ik weet het al: heb nu net m'n presentatie openstaan over bepaalde (internationale) structuren. Er zitten een aantal landen bij die in de categorie Libie vallenquote:
Internationaalrecht hoorcollege?quote:Op maandag 12 november 2012 10:35 schreef Tchock het volgende:
En weer thuis. Productieve ochtend dus
Is er wat veranderd? Ik kon nog verplichte vakken volgen zonder ooit op te komen dagen.quote:Op maandag 12 november 2012 10:35 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Bij de keuzevakken is het gelukkig milder, daar maakt de docent het vrij weinig uit of je er al dan niet bent. Hoewel er wel een presentielijst is
Oh dat schoolse van de uva
Nee, Ik was op weg naar een werkgroep die morgenochtend is. Daar kwam ik in de trein pas achter, dus ik snel op Schiphol uitgestapt, net aansluiting gemist natuurlijkquote:
Maar je komt uit zwolle?quote:Op maandag 12 november 2012 10:38 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, Ik was op weg naar een werkgroep die morgenochtend is. Daar kwam ik in de trein pas achter, dus ik snel op Schiphol uitgestapt, net aansluiting gemist natuurlijk
quote:Op maandag 12 november 2012 10:38 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, Ik was op weg naar een werkgroep die morgenochtend is. Daar kwam ik in de trein pas achter, dus ik snel op Schiphol uitgestapt, net aansluiting gemist natuurlijk
Ik kan hier alle verplichte en keuzevakken 'volgen' zonder ooit een college bij te wonen mocht ik dat willen.quote:Op maandag 12 november 2012 10:35 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Bij de keuzevakken is het gelukkig milder, daar maakt de docent het vrij weinig uit of je er al dan niet bent. Hoewel er wel een presentielijst is
Oh dat schoolse van de uva
Je mag best een wg skippen, maar als je er bent, dan moet je in ieder geval de opdrachten hebben ingeleverd (als er überhaupt opdrachten voor dat vak zijn natuurlijk). Ze hebben dit naar mijn weten pas dit collegejaar ingevoerd. Ze beredeneren als volgt: "uit onderzoek blijkt dat de participatie dermate hoog is, wanneer de student zich goed heeft voorbereid". Zal ook allemaal best, maar het klink zoquote:Op maandag 12 november 2012 10:37 schreef eriksd het volgende:
[..]
Is er wat veranderd? Ik kon nog verplichte vakken volgen zonder ooit op te komen dagen.
Bij sociale wetenschappen is er een aanwezigheidsverplichting en is de werkgroep 10 a 20% van het cijfer. Bij rechten kan je een vrijstelling verdienen, ook fijn.quote:Op maandag 12 november 2012 10:34 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Streng daar dan. Hier is het gelukkig allemaal wat vrijblijvender denk ik
Voor mij hoeft dat allemaal niet.quote:Op maandag 12 november 2012 10:53 schreef Ryon het volgende:
[..]
Bij sociale wetenschappen is er een aanwezigheidsverplichting en is de werkgroep 10 a 20% van het cijfer. Bij rechten kan je een vrijstelling verdienen, ook fijn.
Mijn lijstje met mogelijke-kantoren-waar-Maharbal-werkt is weer wat geslonken. BBW en Houthoff staan hoog genoteerdquote:Op maandag 12 november 2012 10:24 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Als ik die post, weet je meteen waar ik zit.
Laat ik het erop houden dat ik aardig hoog zit!
Ik dacht even dat je Big Breasted Women bedoeldequote:Op maandag 12 november 2012 11:05 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Mijn lijstje met mogelijke-kantoren-waar-Maharbal-werkt is weer wat geslonken. BBW en Houthoff staan hoog genoteerd
In Nederland had je ,althans in meerdere mate voor de Flex-bv tijd, toch ook allemaal van die half malafide bedrijfjes waar je dan plank-Gmbh's/Ltd's e.d. kon kopen als je hier geen verklaring van geen bezwaar meer kreeg. Wij hadden destijds bij Ondernemingsrecht een HC-docent die dan in het hoorcollege zo'n club ging bellen en dan deed of ie zo'n vennootschap wilde kopen, wel geinigquote:Op maandag 12 november 2012 11:05 schreef Maharbal het volgende:
Leuk detail: in Duitsland is het een redelijk lang proces om vennootschappen op te richten. Je kunt daar dus allemaal al bestaande (plank) vennootschappen kopen. Die kregen/krijgen vaak de naam 'Blitz...' en dan een nummer.
Al die Blitzovernames ook altijd.
De Duitsers snappen nog steeds niets van de wereld.
Haha, wat een bazenactie.quote:Op maandag 12 november 2012 11:10 schreef Actaeon het volgende:
[..]
In Nederland had je ,althans in meerdere mate voor de Flex-bv tijd, toch ook allemaal van die half malafide bedrijfjes waar je dan plank-Gmbh's/Ltd's e.d. kon kopen als je hier geen verklaring van geen bezwaar meer kreeg. Wij hadden destijds bij Ondernemingsrecht een HC-docent die dan in het hoorcollege zo'n club ging bellen en dan deed of ie zo'n vennootschap wilde kopen, wel geinig.
Zijn er heel veel formele eisen dan?quote:Op maandag 12 november 2012 11:11 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Haha, wat een bazenactie.
Nee, maar dit is ook voor legitieme doeleinden. Schijnbaar duurt het in Duitsland redelijk lang voordat je een vennootschap kunt oprichten, legitiem of niet.
Goed zo.quote:Op maandag 12 november 2012 11:13 schreef Tchock het volgende:
Nieuwe wettenbundels zijn er trouwens. Ik ben echt te lui om te gaan labelen dus ik doe uit luiheid met de 'less is more'-gang hier mee.
Taalnazi'squote:Op maandag 12 november 2012 11:15 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Zijn er heel veel formele eisen dan?
Is het niet blijkbaar i.p.v. schijnbaar trouwens aangezien het echt zo is?
Schijnbaar omdat ik het niet zeker weetquote:Op maandag 12 november 2012 11:15 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Zijn er heel veel formele eisen dan?
Is het niet blijkbaar i.p.v. schijnbaar trouwens aangezien het echt zo is?
Oke dat kan ook.quote:Op maandag 12 november 2012 11:16 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Schijnbaar omdat ik het niet zeker weet
Plus, het was geen bijvoegelijk naamwoord in deze!quote:
quote:Volgens Van Dale heeft schijnbaar in bijwoordelijk gebruik een andere betekenis: 'klaarblijkelijk'. Het gebruik van schijnbaar in deze betekenis is vergelijkbaar met dat van blijkbaar. Vergelijk:
(2) Hij heeft de zaak schijnbaar zo voorgesteld, dat...
(3) Hij heeft de zaak blijkbaar zo voorgesteld, dat...
Je originele post klopte wel, maar dit nietquote:Op maandag 12 november 2012 11:16 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Schijnbaar omdat ik het niet zeker weet
Dan neem ik mijn woorden terugquote:Op maandag 12 november 2012 11:18 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Plus, het was geen bijvoegelijk naamwoord in deze!
[..]
M'n koffie werkt nu geloof ik wel
Het kan ook gewoon betekenen dat het de schijn heeft van. Voor mij heeft het de schijn van, maar ik kan inhoudelijk niet hun civiele recht beoordelen. Maar dan is het een bijvoegelijk naamwoord geloof ik.quote:Op maandag 12 november 2012 11:18 schreef Tchock het volgende:
[..]
Je originele post klopte wel, maar dit niet
Als bijvoeglijk naamwoord wel ja, maar niet als bijwoord zoals jij het gebruiktequote:Op maandag 12 november 2012 11:19 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Het kan ook gewoon betekenen dat het de schijn heeft van. Voor mij heeft het de schijn van, maar ik kan inhoudelijk niet hun civiele recht beoordelen.
Ik was lekker eerder met googlenquote:Op maandag 12 november 2012 11:19 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als bijvoegelijk naamwoord wel ja, maar niet als bijwoord zoals jij het gebruikte
Ik googelde niet.quote:Op maandag 12 november 2012 11:20 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik was lekker eerder met googlen
Baas.quote:
quote:Op maandag 12 november 2012 11:22 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Overigens vind ik ' googelen' een verschrikkelijk woord. Ik weiger om 'm te gebruiken.
quote:Op maandag 12 november 2012 11:20 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik was lekker eerder met googlen
Ik vind het ook heel erg lelijk. En sinds dat woord bestaat weet ik niet meer hoe je de praktijken van een goochelaar noemtquote:Op maandag 12 november 2012 11:22 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Baas.
Overigens vind ik ' googelen' een verschrikkelijk woord. Ik weiger om 'm te gebruiken.
Google verdorie!
Ik neem aan dat daar nog een 'e' tussen moestquote:
Nee, het ging juist om de aanwezigheid van die 'e' terwijl het in het oorspronkelijke woord (google) niet zit.quote:Op maandag 12 november 2012 11:25 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Ik neem aan dat daar nog een 'e' tussen moest
Dit.quote:Op maandag 12 november 2012 11:26 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, het ging juist om de aanwezigheid van die 'e' terwijl het in het oorspronkelijke woord (google) niet zit.
Ja, ik herken het probleemquote:Op maandag 12 november 2012 11:25 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik vind het ook heel erg lelijk. En sinds dat woord bestaat weet ik niet meer hoe je de praktijken van een goochelaar noemt![]()
I know, maar googlen vind ik niet klinkenquote:Op maandag 12 november 2012 11:26 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, het ging juist om de aanwezigheid van die 'e' terwijl het in het oorspronkelijke woord (google) niet zit.
Hoezo niet? En hoe zeg jij 'Google' dan?quote:Op maandag 12 november 2012 11:27 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
I know, maar googlen vind ik niet klinken
Eh, de uitspraak is hetzelfde?quote:Op maandag 12 november 2012 11:27 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
I know, maar googlen vind ik niet klinken
Het is wel zo dat in de uitspraak van 'googlen' twee e-klanken zitten. goo-gel-en. Dus die spelling is misschien wel logischer.quote:
Vind ik niet, met de toegevoegde 'e' heb je nog een extra klankquote:
Dit dusquote:Op maandag 12 november 2012 11:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het is wel zo dat in de uitspraak van 'googlen' twee e-klanken zitten. goo-gel-en. Dus die spelling is misschien wel logischer.
QFTquote:Op maandag 12 november 2012 11:32 schreef Tchock het volgende:
Maar eigenlijk is het gewoon onzin dat merkwerkwoorden als 'googelen' en 'whatsappen' in ons woordenboek terecht komen. Donder op man
TAALVERLOEDERING zeg ik u!
quote:Op maandag 12 november 2012 11:32 schreef Maharbal het volgende:
Ach, dan zal ik 'm wel iets Engelser uitspreken.
Ik weet alleen niet zeker of 'Engelser' bestaat
Xeroxenquote:Op maandag 12 november 2012 11:32 schreef Tchock het volgende:
Maar eigenlijk is het gewoon onzin dat merkwerkwoorden als 'googelen' en 'whatsappen' in ons woordenboek terecht komen. Donder op man
TAALVERLOEDERING zeg ik u!
Ja, natuurlijk. Ook taalverloedering: de mode tegenwoordig om alles te formuleren als 'meer Engels' en 'meest fantastisch'quote:Op maandag 12 november 2012 11:32 schreef Maharbal het volgende:
Ach, dan zal ik 'm wel iets Engelser uitspreken.
Ik weet alleen niet zeker of 'Engelser' bestaat
Nee toch?!quote:
Ik weet eerlijk gezegd niet of dat in de Van Dale staat. Maar het is wel een grappig woord vind ik altijd.quote:
Ik ken niemand die dat doet?quote:Op maandag 12 november 2012 11:35 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk. Ook taalverloedering: de mode tegenwoordig om alles te formuleren als 'meer Engels' en 'meest fantastisch'
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |