Internationaalrecht hoorcollege?quote:Op maandag 12 november 2012 10:35 schreef Tchock het volgende:
En weer thuis. Productieve ochtend dus
Is er wat veranderd? Ik kon nog verplichte vakken volgen zonder ooit op te komen dagen.quote:Op maandag 12 november 2012 10:35 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Bij de keuzevakken is het gelukkig milder, daar maakt de docent het vrij weinig uit of je er al dan niet bent. Hoewel er wel een presentielijst is
Oh dat schoolse van de uva
Nee, Ik was op weg naar een werkgroep die morgenochtend is. Daar kwam ik in de trein pas achter, dus ik snel op Schiphol uitgestapt, net aansluiting gemist natuurlijkquote:
Maar je komt uit zwolle?quote:Op maandag 12 november 2012 10:38 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, Ik was op weg naar een werkgroep die morgenochtend is. Daar kwam ik in de trein pas achter, dus ik snel op Schiphol uitgestapt, net aansluiting gemist natuurlijk
quote:Op maandag 12 november 2012 10:38 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, Ik was op weg naar een werkgroep die morgenochtend is. Daar kwam ik in de trein pas achter, dus ik snel op Schiphol uitgestapt, net aansluiting gemist natuurlijk
Ik kan hier alle verplichte en keuzevakken 'volgen' zonder ooit een college bij te wonen mocht ik dat willen.quote:Op maandag 12 november 2012 10:35 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Bij de keuzevakken is het gelukkig milder, daar maakt de docent het vrij weinig uit of je er al dan niet bent. Hoewel er wel een presentielijst is
Oh dat schoolse van de uva
Je mag best een wg skippen, maar als je er bent, dan moet je in ieder geval de opdrachten hebben ingeleverd (als er überhaupt opdrachten voor dat vak zijn natuurlijk). Ze hebben dit naar mijn weten pas dit collegejaar ingevoerd. Ze beredeneren als volgt: "uit onderzoek blijkt dat de participatie dermate hoog is, wanneer de student zich goed heeft voorbereid". Zal ook allemaal best, maar het klink zoquote:Op maandag 12 november 2012 10:37 schreef eriksd het volgende:
[..]
Is er wat veranderd? Ik kon nog verplichte vakken volgen zonder ooit op te komen dagen.
Bij sociale wetenschappen is er een aanwezigheidsverplichting en is de werkgroep 10 a 20% van het cijfer. Bij rechten kan je een vrijstelling verdienen, ook fijn.quote:Op maandag 12 november 2012 10:34 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Streng daar dan. Hier is het gelukkig allemaal wat vrijblijvender denk ik
Voor mij hoeft dat allemaal niet.quote:Op maandag 12 november 2012 10:53 schreef Ryon het volgende:
[..]
Bij sociale wetenschappen is er een aanwezigheidsverplichting en is de werkgroep 10 a 20% van het cijfer. Bij rechten kan je een vrijstelling verdienen, ook fijn.
Mijn lijstje met mogelijke-kantoren-waar-Maharbal-werkt is weer wat geslonken. BBW en Houthoff staan hoog genoteerdquote:Op maandag 12 november 2012 10:24 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Als ik die post, weet je meteen waar ik zit.
Laat ik het erop houden dat ik aardig hoog zit!
Ik dacht even dat je Big Breasted Women bedoeldequote:Op maandag 12 november 2012 11:05 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Mijn lijstje met mogelijke-kantoren-waar-Maharbal-werkt is weer wat geslonken. BBW en Houthoff staan hoog genoteerd
In Nederland had je ,althans in meerdere mate voor de Flex-bv tijd, toch ook allemaal van die half malafide bedrijfjes waar je dan plank-Gmbh's/Ltd's e.d. kon kopen als je hier geen verklaring van geen bezwaar meer kreeg. Wij hadden destijds bij Ondernemingsrecht een HC-docent die dan in het hoorcollege zo'n club ging bellen en dan deed of ie zo'n vennootschap wilde kopen, wel geinigquote:Op maandag 12 november 2012 11:05 schreef Maharbal het volgende:
Leuk detail: in Duitsland is het een redelijk lang proces om vennootschappen op te richten. Je kunt daar dus allemaal al bestaande (plank) vennootschappen kopen. Die kregen/krijgen vaak de naam 'Blitz...' en dan een nummer.
Al die Blitzovernames ook altijd.
De Duitsers snappen nog steeds niets van de wereld.
Haha, wat een bazenactie.quote:Op maandag 12 november 2012 11:10 schreef Actaeon het volgende:
[..]
In Nederland had je ,althans in meerdere mate voor de Flex-bv tijd, toch ook allemaal van die half malafide bedrijfjes waar je dan plank-Gmbh's/Ltd's e.d. kon kopen als je hier geen verklaring van geen bezwaar meer kreeg. Wij hadden destijds bij Ondernemingsrecht een HC-docent die dan in het hoorcollege zo'n club ging bellen en dan deed of ie zo'n vennootschap wilde kopen, wel geinig.
Zijn er heel veel formele eisen dan?quote:Op maandag 12 november 2012 11:11 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Haha, wat een bazenactie.
Nee, maar dit is ook voor legitieme doeleinden. Schijnbaar duurt het in Duitsland redelijk lang voordat je een vennootschap kunt oprichten, legitiem of niet.
Goed zo.quote:Op maandag 12 november 2012 11:13 schreef Tchock het volgende:
Nieuwe wettenbundels zijn er trouwens. Ik ben echt te lui om te gaan labelen dus ik doe uit luiheid met de 'less is more'-gang hier mee.
Taalnazi'squote:Op maandag 12 november 2012 11:15 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Zijn er heel veel formele eisen dan?
Is het niet blijkbaar i.p.v. schijnbaar trouwens aangezien het echt zo is?
Schijnbaar omdat ik het niet zeker weetquote:Op maandag 12 november 2012 11:15 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Zijn er heel veel formele eisen dan?
Is het niet blijkbaar i.p.v. schijnbaar trouwens aangezien het echt zo is?
Oke dat kan ook.quote:Op maandag 12 november 2012 11:16 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Schijnbaar omdat ik het niet zeker weet
Plus, het was geen bijvoegelijk naamwoord in deze!quote:
quote:Volgens Van Dale heeft schijnbaar in bijwoordelijk gebruik een andere betekenis: 'klaarblijkelijk'. Het gebruik van schijnbaar in deze betekenis is vergelijkbaar met dat van blijkbaar. Vergelijk:
(2) Hij heeft de zaak schijnbaar zo voorgesteld, dat...
(3) Hij heeft de zaak blijkbaar zo voorgesteld, dat...
Je originele post klopte wel, maar dit nietquote:Op maandag 12 november 2012 11:16 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Schijnbaar omdat ik het niet zeker weet
Dan neem ik mijn woorden terugquote:Op maandag 12 november 2012 11:18 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Plus, het was geen bijvoegelijk naamwoord in deze!
[..]
M'n koffie werkt nu geloof ik wel
Het kan ook gewoon betekenen dat het de schijn heeft van. Voor mij heeft het de schijn van, maar ik kan inhoudelijk niet hun civiele recht beoordelen. Maar dan is het een bijvoegelijk naamwoord geloof ik.quote:Op maandag 12 november 2012 11:18 schreef Tchock het volgende:
[..]
Je originele post klopte wel, maar dit niet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |