Vraag 29 en vraag 33, alhoewel vooral dat laatste gewoon meer is in de trant is van 'niet geschoten is altijd mis'. Tenzij ik iets heb gemist uit de hoorcolleges/onderwijsgroepen/Nieuwenhuis en het puur aan mij te wijten is dat ik vraag 29 niet wist. :pquote:Op zaterdag 10 november 2012 10:54 schreef VonBallusseck het volgende:
[..]
Goedzo! Ja, de open vragen vielen heel erg mee. Ik denk dat ik daar toch wel minimaal 12 punten heb, wat zou neerkomen op een afgeronde 8.Als je je mail naar studiepunt stuurt, met of ze je e.v.t. kunnen doorverwijzen (mochten zij niet verantwoordelijk zijn), dat het dan wel goed komt. Over welke vraag heb je een klacht als ik vragen mag? Wellicht e.v.t. de examencommissie, maar waarschijnlijk is dat een te extreme oplossing?
quote:Op zaterdag 10 november 2012 11:09 schreef eriksd het volgende:
De UI van Norah straalt hihihihi uit.
Welke versie had je? Ik kan er zo wel even naar kijken als je wilt, maar ik geloof dat de vragen van versie 1 en 2 verschilden.quote:
Versie 2!quote:Op zaterdag 10 november 2012 11:26 schreef VonBallusseck het volgende:
[..]
Welke versie had je? Ik kan er zo wel even naar kijken als je wilt, maar ik geloof dat de vragen van versie 1 en 2 verschilden.
Ik kan nu eigenlijk niet meer bedenken waarom ik 33 wilde aanvechten.quote:Op zaterdag 10 november 2012 11:53 schreef VonBallusseck het volgende:
Hmm, ik had ze allebei goed. Vraag 33 hebben wij in de laatste onderwijsgroep besproken (zie art. 3:94 BW). Vraag 29 heb je als het goed is een keer in de (ik meen) 3e dan wel 4e practicumgroep gehad..
Wat dan?quote:Op zaterdag 10 november 2012 09:16 schreef laares het volgende:
[..]
In Nijmegen? Denk ook maar niet dat die tentamens anders worden dan dat
Nouja wat je zegt, het is allemaal extreem vaag en abstract. Zeker in vergelijking met de rechtenvakken is dat bij vrijwel al die bedrijfskunde vakken die worden gegeven bij het schakelprogramma van R&M het geval (muv de methodevakken).quote:
Frustrerend he, hoop komende week toch echt wel wat te horen.quote:Op zaterdag 10 november 2012 20:56 schreef Yreal het volgende:
Nog steeds geen cijfers van de tentamens van het eerste blok. We gaan verdomme alweer bijna richting tentamens..
Hebben jullie niet van die kekke mc-tentamens?quote:Op zaterdag 10 november 2012 20:56 schreef Yreal het volgende:
Nog steeds geen cijfers van de tentamens van het eerste blok. We gaan verdomme alweer bijna richting tentamens..
Gelukkig niet.quote:Op zaterdag 10 november 2012 21:52 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Hebben jullie niet van die kekke mc-tentamens?
Gelukkig?quote:
Ja maar abstract heb ik geen problemen mee.. Zolang het maar duidelijke multiple choice is ipv allemaal rare zinnen met want dit is onzin ofzoiets dergelijks.quote:Op zaterdag 10 november 2012 20:40 schreef laares het volgende:
ing met de rechtenvakken is dat bij vrijwel al die bedrijfskunde vakken die worden gegeven bij het schakelprogramma van R&M
Hoe dan?quote:Op zondag 11 november 2012 19:16 schreef Morera het volgende:
Ik vind het tijd voor een nieuw account
Hoe was/is jullie weekend?![]()
Maandag vrij haha!quote:Op zondag 11 november 2012 21:43 schreef Maharbal het volgende:
Na een lange werkweek hoor je in het weekend uit te rusten.
Ik ben na het weekend meestal vermoeider dan ervoor
Hihi, ik weet ook hoe jij eruit ziet.quote:Op maandag 12 november 2012 02:03 schreef eriksd het volgende:
Hihi, ik weet hoe jij eruit ziet.
Week vrij btw, geen idee hoe dat te vullen.
Heb je nog steeds verplichte colleges?quote:Op maandag 12 november 2012 10:01 schreef Ryon het volgende:
Vandaag voor de eerste keer dit jaar geen zin om naar (werk)college te gaan. Te moe om mijn bed uit te komen en te veel verplichte onzin vandaag. Maar goed, over een uur begint het alweer.
Verplicht is een groot woord denk ik. In mijn master is er (dit blok althans) geen aanwezigheidsplicht, maar ik moet bijvoorbeeld voor een vak wel opdrachten een dag van te voren in leveren via Blackboard anders mag je de werkgroep niet bijwonen. Valt wat voor te zeggen, maar het is zo schools hequote:Op maandag 12 november 2012 10:09 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Heb je nog steeds verplichte colleges?
pics?quote:Op maandag 12 november 2012 10:19 schreef Maharbal het volgende:
Gelukkig is het mooi weer en heb ik 1 v/d mooiste uitzichten van de stad.
Als ik die post, weet je meteen waar ik zitquote:
Oh dat heb ik gelukkig niet. Of nouja, 2x in een jaar ofzo. Dus dat is nog wel te overzien.quote:Op maandag 12 november 2012 10:17 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Verplicht is een groot woord denk ik. In mijn master is er (dit blok althans) geen aanwezigheidsplicht, maar ik moet bijvoorbeeld voor een vak wel opdrachten een dag van te voren in leveren via Blackboard anders mag je de werkgroep niet bijwonen. Valt wat voor te zeggen, maar het is zo schools he
Is dat een bakje Arabische lente ofzo?quote:Op maandag 12 november 2012 10:24 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Als ik die post, weet je meteen waar ik zit.
Laat ik het erop houden dat ik aardig hoog zit!
Zo, nu 10:24, tijd voor coup-a-soup. (Brood was op vanochtend)
quote:Op maandag 12 november 2012 10:28 schreef eriksd het volgende:
[..]
Is dat een bakje Arabische lente ofzo?
Tot nog toe bij de verplichte vakken waar er opdrachten moeten worden gemaakt heb ik dat moeten doen. Gelukkig heb ik volgend semester nog maar één verplicht vakquote:Op maandag 12 november 2012 10:26 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Oh dat heb ik gelukkig niet. Of nouja, 2x in een jaar ofzo. Dus dat is nog wel te overzien.
Patatje oorlog, maar dan in een mok.quote:Op maandag 12 november 2012 10:28 schreef eriksd het volgende:
[..]
Is dat een bakje Arabische lente ofzo?
Ik vind het helemaal belachelijk aan het einde van het collegejaar. Dan heb je je tentamen eind mei/begin juni en dan schuilen ze zich achter de termijn van 15 dagen en krijg je 2 dagen voor de her je cijfer te horen. True storyquote:
Je dacht aan office wars?quote:Op maandag 12 november 2012 10:33 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Patatje oorlog, maar dan in een mok.
Hoe the hell kom ik bij coup.
Streng daar dan. Hier is het gelukkig allemaal wat vrijblijvender denk ikquote:Op maandag 12 november 2012 10:32 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Tot nog toe bij de verplichte vakken waar er opdrachten moeten worden gemaakt heb ik dat moeten doen. Gelukkig heb ik volgend semester nog maar één verplicht vak
Bij de keuzevakken is het gelukkig milder, daar maakt de docent het vrij weinig uit of je er al dan niet bent. Hoewel er wel een presentielijst isquote:Op maandag 12 november 2012 10:34 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Streng daar dan. Hier is het gelukkig allemaal wat vrijblijvender denk ik
Ik weet het al: heb nu net m'n presentatie openstaan over bepaalde (internationale) structuren. Er zitten een aantal landen bij die in de categorie Libie vallenquote:
Internationaalrecht hoorcollege?quote:Op maandag 12 november 2012 10:35 schreef Tchock het volgende:
En weer thuis. Productieve ochtend dus
Is er wat veranderd? Ik kon nog verplichte vakken volgen zonder ooit op te komen dagen.quote:Op maandag 12 november 2012 10:35 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Bij de keuzevakken is het gelukkig milder, daar maakt de docent het vrij weinig uit of je er al dan niet bent. Hoewel er wel een presentielijst is
Oh dat schoolse van de uva
Nee, Ik was op weg naar een werkgroep die morgenochtend is. Daar kwam ik in de trein pas achter, dus ik snel op Schiphol uitgestapt, net aansluiting gemist natuurlijkquote:
Maar je komt uit zwolle?quote:Op maandag 12 november 2012 10:38 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, Ik was op weg naar een werkgroep die morgenochtend is. Daar kwam ik in de trein pas achter, dus ik snel op Schiphol uitgestapt, net aansluiting gemist natuurlijk
quote:Op maandag 12 november 2012 10:38 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, Ik was op weg naar een werkgroep die morgenochtend is. Daar kwam ik in de trein pas achter, dus ik snel op Schiphol uitgestapt, net aansluiting gemist natuurlijk
Ik kan hier alle verplichte en keuzevakken 'volgen' zonder ooit een college bij te wonen mocht ik dat willen.quote:Op maandag 12 november 2012 10:35 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Bij de keuzevakken is het gelukkig milder, daar maakt de docent het vrij weinig uit of je er al dan niet bent. Hoewel er wel een presentielijst is
Oh dat schoolse van de uva
Je mag best een wg skippen, maar als je er bent, dan moet je in ieder geval de opdrachten hebben ingeleverd (als er überhaupt opdrachten voor dat vak zijn natuurlijk). Ze hebben dit naar mijn weten pas dit collegejaar ingevoerd. Ze beredeneren als volgt: "uit onderzoek blijkt dat de participatie dermate hoog is, wanneer de student zich goed heeft voorbereid". Zal ook allemaal best, maar het klink zoquote:Op maandag 12 november 2012 10:37 schreef eriksd het volgende:
[..]
Is er wat veranderd? Ik kon nog verplichte vakken volgen zonder ooit op te komen dagen.
Bij sociale wetenschappen is er een aanwezigheidsverplichting en is de werkgroep 10 a 20% van het cijfer. Bij rechten kan je een vrijstelling verdienen, ook fijn.quote:Op maandag 12 november 2012 10:34 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Streng daar dan. Hier is het gelukkig allemaal wat vrijblijvender denk ik
Voor mij hoeft dat allemaal niet.quote:Op maandag 12 november 2012 10:53 schreef Ryon het volgende:
[..]
Bij sociale wetenschappen is er een aanwezigheidsverplichting en is de werkgroep 10 a 20% van het cijfer. Bij rechten kan je een vrijstelling verdienen, ook fijn.
Mijn lijstje met mogelijke-kantoren-waar-Maharbal-werkt is weer wat geslonken. BBW en Houthoff staan hoog genoteerdquote:Op maandag 12 november 2012 10:24 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Als ik die post, weet je meteen waar ik zit.
Laat ik het erop houden dat ik aardig hoog zit!
Ik dacht even dat je Big Breasted Women bedoeldequote:Op maandag 12 november 2012 11:05 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Mijn lijstje met mogelijke-kantoren-waar-Maharbal-werkt is weer wat geslonken. BBW en Houthoff staan hoog genoteerd
In Nederland had je ,althans in meerdere mate voor de Flex-bv tijd, toch ook allemaal van die half malafide bedrijfjes waar je dan plank-Gmbh's/Ltd's e.d. kon kopen als je hier geen verklaring van geen bezwaar meer kreeg. Wij hadden destijds bij Ondernemingsrecht een HC-docent die dan in het hoorcollege zo'n club ging bellen en dan deed of ie zo'n vennootschap wilde kopen, wel geinigquote:Op maandag 12 november 2012 11:05 schreef Maharbal het volgende:
Leuk detail: in Duitsland is het een redelijk lang proces om vennootschappen op te richten. Je kunt daar dus allemaal al bestaande (plank) vennootschappen kopen. Die kregen/krijgen vaak de naam 'Blitz...' en dan een nummer.
Al die Blitzovernames ook altijd.
De Duitsers snappen nog steeds niets van de wereld.
Haha, wat een bazenactie.quote:Op maandag 12 november 2012 11:10 schreef Actaeon het volgende:
[..]
In Nederland had je ,althans in meerdere mate voor de Flex-bv tijd, toch ook allemaal van die half malafide bedrijfjes waar je dan plank-Gmbh's/Ltd's e.d. kon kopen als je hier geen verklaring van geen bezwaar meer kreeg. Wij hadden destijds bij Ondernemingsrecht een HC-docent die dan in het hoorcollege zo'n club ging bellen en dan deed of ie zo'n vennootschap wilde kopen, wel geinig.
Zijn er heel veel formele eisen dan?quote:Op maandag 12 november 2012 11:11 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Haha, wat een bazenactie.
Nee, maar dit is ook voor legitieme doeleinden. Schijnbaar duurt het in Duitsland redelijk lang voordat je een vennootschap kunt oprichten, legitiem of niet.
Goed zo.quote:Op maandag 12 november 2012 11:13 schreef Tchock het volgende:
Nieuwe wettenbundels zijn er trouwens. Ik ben echt te lui om te gaan labelen dus ik doe uit luiheid met de 'less is more'-gang hier mee.
Taalnazi'squote:Op maandag 12 november 2012 11:15 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Zijn er heel veel formele eisen dan?
Is het niet blijkbaar i.p.v. schijnbaar trouwens aangezien het echt zo is?
Schijnbaar omdat ik het niet zeker weetquote:Op maandag 12 november 2012 11:15 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Zijn er heel veel formele eisen dan?
Is het niet blijkbaar i.p.v. schijnbaar trouwens aangezien het echt zo is?
Oke dat kan ook.quote:Op maandag 12 november 2012 11:16 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Schijnbaar omdat ik het niet zeker weet
Plus, het was geen bijvoegelijk naamwoord in deze!quote:
quote:Volgens Van Dale heeft schijnbaar in bijwoordelijk gebruik een andere betekenis: 'klaarblijkelijk'. Het gebruik van schijnbaar in deze betekenis is vergelijkbaar met dat van blijkbaar. Vergelijk:
(2) Hij heeft de zaak schijnbaar zo voorgesteld, dat...
(3) Hij heeft de zaak blijkbaar zo voorgesteld, dat...
Je originele post klopte wel, maar dit nietquote:Op maandag 12 november 2012 11:16 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Schijnbaar omdat ik het niet zeker weet
Dan neem ik mijn woorden terugquote:Op maandag 12 november 2012 11:18 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Plus, het was geen bijvoegelijk naamwoord in deze!
[..]
M'n koffie werkt nu geloof ik wel
Het kan ook gewoon betekenen dat het de schijn heeft van. Voor mij heeft het de schijn van, maar ik kan inhoudelijk niet hun civiele recht beoordelen. Maar dan is het een bijvoegelijk naamwoord geloof ik.quote:Op maandag 12 november 2012 11:18 schreef Tchock het volgende:
[..]
Je originele post klopte wel, maar dit niet
Als bijvoeglijk naamwoord wel ja, maar niet als bijwoord zoals jij het gebruiktequote:Op maandag 12 november 2012 11:19 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Het kan ook gewoon betekenen dat het de schijn heeft van. Voor mij heeft het de schijn van, maar ik kan inhoudelijk niet hun civiele recht beoordelen.
Ik was lekker eerder met googlenquote:Op maandag 12 november 2012 11:19 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als bijvoegelijk naamwoord wel ja, maar niet als bijwoord zoals jij het gebruikte
Ik googelde niet.quote:Op maandag 12 november 2012 11:20 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik was lekker eerder met googlen
Baas.quote:
quote:Op maandag 12 november 2012 11:22 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Overigens vind ik ' googelen' een verschrikkelijk woord. Ik weiger om 'm te gebruiken.
quote:Op maandag 12 november 2012 11:20 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik was lekker eerder met googlen
Ik vind het ook heel erg lelijk. En sinds dat woord bestaat weet ik niet meer hoe je de praktijken van een goochelaar noemtquote:Op maandag 12 november 2012 11:22 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Baas.
Overigens vind ik ' googelen' een verschrikkelijk woord. Ik weiger om 'm te gebruiken.
Google verdorie!
Ik neem aan dat daar nog een 'e' tussen moestquote:
Nee, het ging juist om de aanwezigheid van die 'e' terwijl het in het oorspronkelijke woord (google) niet zit.quote:Op maandag 12 november 2012 11:25 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Ik neem aan dat daar nog een 'e' tussen moest
Dit.quote:Op maandag 12 november 2012 11:26 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, het ging juist om de aanwezigheid van die 'e' terwijl het in het oorspronkelijke woord (google) niet zit.
Ja, ik herken het probleemquote:Op maandag 12 november 2012 11:25 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik vind het ook heel erg lelijk. En sinds dat woord bestaat weet ik niet meer hoe je de praktijken van een goochelaar noemt![]()
I know, maar googlen vind ik niet klinkenquote:Op maandag 12 november 2012 11:26 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, het ging juist om de aanwezigheid van die 'e' terwijl het in het oorspronkelijke woord (google) niet zit.
Hoezo niet? En hoe zeg jij 'Google' dan?quote:Op maandag 12 november 2012 11:27 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
I know, maar googlen vind ik niet klinken
Eh, de uitspraak is hetzelfde?quote:Op maandag 12 november 2012 11:27 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
I know, maar googlen vind ik niet klinken
Het is wel zo dat in de uitspraak van 'googlen' twee e-klanken zitten. goo-gel-en. Dus die spelling is misschien wel logischer.quote:
Vind ik niet, met de toegevoegde 'e' heb je nog een extra klankquote:
Dit dusquote:Op maandag 12 november 2012 11:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het is wel zo dat in de uitspraak van 'googlen' twee e-klanken zitten. goo-gel-en. Dus die spelling is misschien wel logischer.
QFTquote:Op maandag 12 november 2012 11:32 schreef Tchock het volgende:
Maar eigenlijk is het gewoon onzin dat merkwerkwoorden als 'googelen' en 'whatsappen' in ons woordenboek terecht komen. Donder op man
TAALVERLOEDERING zeg ik u!
quote:Op maandag 12 november 2012 11:32 schreef Maharbal het volgende:
Ach, dan zal ik 'm wel iets Engelser uitspreken.
Ik weet alleen niet zeker of 'Engelser' bestaat
Xeroxenquote:Op maandag 12 november 2012 11:32 schreef Tchock het volgende:
Maar eigenlijk is het gewoon onzin dat merkwerkwoorden als 'googelen' en 'whatsappen' in ons woordenboek terecht komen. Donder op man
TAALVERLOEDERING zeg ik u!
Ja, natuurlijk. Ook taalverloedering: de mode tegenwoordig om alles te formuleren als 'meer Engels' en 'meest fantastisch'quote:Op maandag 12 november 2012 11:32 schreef Maharbal het volgende:
Ach, dan zal ik 'm wel iets Engelser uitspreken.
Ik weet alleen niet zeker of 'Engelser' bestaat
Nee toch?!quote:
Ik weet eerlijk gezegd niet of dat in de Van Dale staat. Maar het is wel een grappig woord vind ik altijd.quote:
Ik ken niemand die dat doet?quote:Op maandag 12 november 2012 11:35 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk. Ook taalverloedering: de mode tegenwoordig om alles te formuleren als 'meer Engels' en 'meest fantastisch'
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |