Als bijvoeglijk naamwoord wel ja, maar niet als bijwoord zoals jij het gebruiktequote:Op maandag 12 november 2012 11:19 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Het kan ook gewoon betekenen dat het de schijn heeft van. Voor mij heeft het de schijn van, maar ik kan inhoudelijk niet hun civiele recht beoordelen.
Ik was lekker eerder met googlenquote:Op maandag 12 november 2012 11:19 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als bijvoegelijk naamwoord wel ja, maar niet als bijwoord zoals jij het gebruikte
Ik googelde niet.quote:Op maandag 12 november 2012 11:20 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik was lekker eerder met googlen
Baas.quote:
quote:Op maandag 12 november 2012 11:22 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Overigens vind ik ' googelen' een verschrikkelijk woord. Ik weiger om 'm te gebruiken.
quote:Op maandag 12 november 2012 11:20 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik was lekker eerder met googlen
Ik vind het ook heel erg lelijk. En sinds dat woord bestaat weet ik niet meer hoe je de praktijken van een goochelaar noemtquote:Op maandag 12 november 2012 11:22 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Baas.
Overigens vind ik ' googelen' een verschrikkelijk woord. Ik weiger om 'm te gebruiken.
Google verdorie!
Ik neem aan dat daar nog een 'e' tussen moestquote:
Nee, het ging juist om de aanwezigheid van die 'e' terwijl het in het oorspronkelijke woord (google) niet zit.quote:Op maandag 12 november 2012 11:25 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Ik neem aan dat daar nog een 'e' tussen moest
Dit.quote:Op maandag 12 november 2012 11:26 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, het ging juist om de aanwezigheid van die 'e' terwijl het in het oorspronkelijke woord (google) niet zit.
Ja, ik herken het probleemquote:Op maandag 12 november 2012 11:25 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik vind het ook heel erg lelijk. En sinds dat woord bestaat weet ik niet meer hoe je de praktijken van een goochelaar noemt![]()
I know, maar googlen vind ik niet klinkenquote:Op maandag 12 november 2012 11:26 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, het ging juist om de aanwezigheid van die 'e' terwijl het in het oorspronkelijke woord (google) niet zit.
Hoezo niet? En hoe zeg jij 'Google' dan?quote:Op maandag 12 november 2012 11:27 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
I know, maar googlen vind ik niet klinken
Eh, de uitspraak is hetzelfde?quote:Op maandag 12 november 2012 11:27 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
I know, maar googlen vind ik niet klinken
Het is wel zo dat in de uitspraak van 'googlen' twee e-klanken zitten. goo-gel-en. Dus die spelling is misschien wel logischer.quote:
Vind ik niet, met de toegevoegde 'e' heb je nog een extra klankquote:
Dit dusquote:Op maandag 12 november 2012 11:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het is wel zo dat in de uitspraak van 'googlen' twee e-klanken zitten. goo-gel-en. Dus die spelling is misschien wel logischer.
QFTquote:Op maandag 12 november 2012 11:32 schreef Tchock het volgende:
Maar eigenlijk is het gewoon onzin dat merkwerkwoorden als 'googelen' en 'whatsappen' in ons woordenboek terecht komen. Donder op man
TAALVERLOEDERING zeg ik u!
quote:Op maandag 12 november 2012 11:32 schreef Maharbal het volgende:
Ach, dan zal ik 'm wel iets Engelser uitspreken.
Ik weet alleen niet zeker of 'Engelser' bestaat
Xeroxenquote:Op maandag 12 november 2012 11:32 schreef Tchock het volgende:
Maar eigenlijk is het gewoon onzin dat merkwerkwoorden als 'googelen' en 'whatsappen' in ons woordenboek terecht komen. Donder op man
TAALVERLOEDERING zeg ik u!
Ja, natuurlijk. Ook taalverloedering: de mode tegenwoordig om alles te formuleren als 'meer Engels' en 'meest fantastisch'quote:Op maandag 12 november 2012 11:32 schreef Maharbal het volgende:
Ach, dan zal ik 'm wel iets Engelser uitspreken.
Ik weet alleen niet zeker of 'Engelser' bestaat
Nee toch?!quote:
Ik weet eerlijk gezegd niet of dat in de Van Dale staat. Maar het is wel een grappig woord vind ik altijd.quote:
Ik ken niemand die dat doet?quote:Op maandag 12 november 2012 11:35 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk. Ook taalverloedering: de mode tegenwoordig om alles te formuleren als 'meer Engels' en 'meest fantastisch'
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |