Ja, de persoon werd wel beschermd, maar degene die de erfenis ontving was wel BOB. Casus was zo:quote:Op vrijdag 9 november 2012 11:11 schreef Keyos het volgende:
[..]
We hebben in de vorige werkgroep beide problemen van die week uitgewerkt, één daarvan was ook met een erfenis die vernietigd werd, de uitkomst was dat de schenking titel verviel en de persoon toch beschermd werd. Ik hoop maar dat dit juist is anders zou ik op het verkeerde pad gebracht zijn door een tutor.
Maar dan is mijn antwoord op de eerste casus toch juist?quote:Op vrijdag 9 november 2012 11:25 schreef Keyos het volgende:
Yep, zo is hij juist. Wat mensen misschien vergeten is dat wanneer je zo een casus uitwerkt, de erfenis van de overledene naar de eerste verkoper net zo behandeld moet worden als de verkoop van C -> D e.v.
Volgens mij niet omdat je daar beweerde dat D niet beschermd kan worden door een titelgebrek tussen A-> B maar C wel. Ik weet het ook allemaal niet meerquote:Op vrijdag 9 november 2012 11:26 schreef N0rah het volgende:
[..]
Maar dan is mijn antwoord op de eerste casus toch juist?
Nee, je haalt volgens mij de casus van mij en de casus van VonB door elkaar. In mijn casus, die jij citeerde, was er namelijk helemaal geen sprake van D.quote:Op vrijdag 9 november 2012 11:31 schreef Keyos het volgende:
[..]
Volgens mij niet omdat je daar beweerde dat D niet beschermd kan worden door een titelgebrek tussen A-> B maar C wel. Ik weet het ook allemaal niet meerHopelijk is er iemand die duidelijkheid kan verschaffen.
Ow ja klopt, ik dacht dat je op die doelde. De casus die je hier uit hebt geschreven lijkt mij de juiste.quote:Op vrijdag 9 november 2012 11:32 schreef N0rah het volgende:
[..]
Nee, je haalt volgens mij de casus van mij en de casus van VonB door elkaar. In mijn casus, die jij citeerde, was er namelijk helemaal geen sprake van D.
Ja, vooral omdat de mc vragen voor 80% meetellen!quote:Op vrijdag 9 november 2012 11:36 schreef Keyos het volgende:
[..]
Ow ja klopt, ik dacht dat je op die doelde. De casus die je hier uit hebt geschreven lijkt mij de juiste.
Ik hoop dat we het antwoordmodel vanavond nog krijgen, weet je gelijk in welke zone je cijfer zit.
Ik heb ze even door elkaar gehaald in de voorbeelden, echter blijven het beide toch titels zoals toegepast moeten worden hier?quote:Op vrijdag 9 november 2012 11:37 schreef Actaeon het volgende:
Hee lieve medestudenten,
Een schenking is iets anders dan een erfenis/legaat hè?
'Ey mang, kmis die T.quote:Op vrijdag 9 november 2012 11:52 schreef Actaeon het volgende:
En erfgenaam verkrijgt natuurlijk onder bijzondere titel (4:182 jo. 3:80 lid 2 BW) en treedt dan ex lege in de plaats van de erflater voor zijn rechten en verplichtingen. Maar dat gebeurd ook ten titel van erfrecht...dus ik denk dat als het testament nietig blijkt te zijn ook hier de rechtsgrond voor de opvolging ex lege wegvalt en er ook dan een titelgebrek is.
Fuck yeah!!!! Veel te veel geld betalen om een man te zien die lang niet meer op zijn best is en liedjes speelt die sowieso al niets meer zijn sinds The Floyd uit elkaar is !!!!quote:Op vrijdag 9 november 2012 13:29 schreef Keyos het volgende:
Fuck yeah!!!! Roger Waters komt dit jaar weer met The Wall naar Nederland ( waarschijnlijk de laatste keer) !!!!
Another brick in the wall.quote:Op vrijdag 9 november 2012 13:29 schreef Keyos het volgende:
Fuck yeah!!!! Roger Waters komt dit jaar weer met The Wall naar Nederland ( waarschijnlijk de laatste keer) !!!!
Het is natuurlijk niet meer de oude Floyd en hij heeft The Wall compleet uitgemolken, echter heb ik het vorige concert gemist (omdat ik toen nog niet veel Floyd draaide) en het is en blijft een happening om het nog eens live te zienquote:Op vrijdag 9 november 2012 13:41 schreef Tchock het volgende:
[..]
Fuck yeah!!!! Veel te veel geld betalen om een man te zien die lang niet meer op zijn best is en liedjes speelt die sowieso al niets meer zijn sinds The Floyd uit elkaar is !!!!
Waters staat in de ArenA, dus het geluid is kut, kaarten kosten waarschijnlijk minstens 70 euro, nee laat maarquote:Op vrijdag 9 november 2012 13:43 schreef Keyos het volgende:
[..]
Het is natuurlijk niet meer de oude Floyd en hij heeft The Wall compleet uitgemolken, echter heb ik het vorige concert gemist (omdat ik toen nog niet veel Floyd draaide) en het is en blijft een happening om het nog eens live te zien. Al had ik liever de setlist van Gilmour zijn Floyd tour, echter speelt hij amper/niet meer sinds de dood van Richard Wright.
Hij speelt ook op het terrein van Werchter in juli, ben aan het overwegen dat concert te pakken. Zie ik het eerder en heb je waarschijnlijk beter geluid (al zal het door de grote van het terrein en geen tribunes wel meer moeite kosten om geweldige staanplaatsen te krijgen).quote:Op vrijdag 9 november 2012 13:44 schreef Tchock het volgende:
[..]
Waters staat in de ArenA, dus het geluid is kut, kaarten kosten waarschijnlijk minstens 70 euro, nee laat maar
Ik ben inmiddels gestopt met leren, heeft amper zin meer om nog wat te lezen. Ga op de heenweg hooguit de hc aantekeningen nog een keer lezen en de arresten, dan vind ik het wel best.quote:Op vrijdag 9 november 2012 13:45 schreef N0rah het volgende:
Ik weet trouwens niet wat ik nog kan leren..
Ja ik had met mezelf afgesproken dat ik om 15:00 zou stoppen, maar ik kan niet bedenken wat ik nog kan doen en als ik niks doe heb ik het gevoel dat ik m'n tijd niet optimaal benut. Misschien moet ik ook maar gewoon stoppen of zo.quote:Op vrijdag 9 november 2012 13:47 schreef Keyos het volgende:
[..]
Ik ben inmiddels gestopt met leren, heeft amper zin meer om nog wat te lezen. Ga op de heenweg hooguit de hc aantekeningen nog een keer lezen en de arresten, dan vind ik het wel best.
Yes, altijd in het M-gebouw. Ik heb het zodanig gehad met leren dat ik amper meer een pagina kan bekijken, hopelijk komt het plezier/scherpte terug tijdens het tentamen.quote:Op vrijdag 9 november 2012 13:49 schreef N0rah het volgende:
[..]
Ja ik had met mezelf afgesproken dat ik om 15:00 zou stoppen, maar ik kan niet bedenken wat ik nog kan doen en als ik niks doe heb ik het gevoel dat ik m'n tijd niet optimaal benut. Misschien moet ik ook maar gewoon stoppen of zo.
Tentamen is toch wederom in het M-gebouw?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |