quote:Stemmen voor de Top 2000
We naderen het einde van het jaar, dus de Top 2000 komt ook steeds dichterbij! Maar vanaf wanneer kan er eigenlijk gestemd worden?
Hoe dichter we bij de maand december komen, hoe vaker de vraag komt wanneer er weer gestemd kan worden voor de Top 2000. Dit jaar openen de stembussen op 16 november!
De Top 2000 wordt uitgezonden van Eerste Kerstdag tot en met oudejaarsavond op Radio 2.
Dat is die alleen nog wel gestuurd door Radio 2.quote:Op maandag 29 oktober 2012 13:54 schreef CoJackso het volgende:
Ik mag toch hopen dat de keuzelijst beter is als de beperkte keuzelijst van Radio Veronica. Slechter wordt het namelijk niet.
Daar ga ik niet meer op hopen, ben al blij als ze niet de helft van de top 10 bezettenquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:30 schreef TLC het volgende:
En geen 2 keer Coldplay en Adele in de top 10 for crying out loud
quote:Beste Top2000 liefhebber,
We hebben uw aanmelding voor het bijwonen van de Top2000 a Gogo in behandeling genomen.
U heeft zich in zeer grote getale aangemeld!
Helaas moeten wij u teleurstellen. U bent er dit jaar niet bij.
quote:Op zaterdag 3 november 2012 13:07 schreef Bosbeetle het volgende:
Eigenlijk hadden ze in 2010 moeten stoppendan blijft het ook nog een beetje uniek
quote:Stemmen en nieuwe site online
Het is bijna zover, de nieuwe Top 2000 website gaat op 16 november online, en dan kun je gelijk ook gaan stemmen voor de Top 2000 van 2012!
Spectaculair
De uitzending rondom de opening van de stembus op 16 november begint om 14:00 uur. Wat we precies gaan doen blijft nog even geheim, maar om 16:00 wordt de Top 2000 stembus in ieder geval op spectaculaire wijze geopend! Als je vanaf dan online gaat stemmen voor de Top 2000 zul je zien dat we een hele mooie nieuwe stemtool hebben gebouwd waarin je alle platenhoezen kunt bekijken en ook stukjes van elk nummer kunt beluisteren!
Online gaan we er ook weer een feestje van maken; zo bevat de nieuwe Top 2000 website vanaf 16 november de volgende onderdelen:
• Een nieuw blog, waarin de dj's en andere medewerkers van de Top 2000 een kijkje achter de schermen geven.
• Previews van nieuwe afleveringen van Top 2000 a gogo.
• Uitgebreide agenda waarin alle activiteiten op Radio 2 / TV / Beeld en Geluid staan vermeldt.
• Top 10 van de dj's met extra filmpje.
Dynamische lijst
Als de Top 2000 lijst op 3 december bekend wordt gemaakt kun je 'm online bekijken in 'dynamische vorm'. Dat wil zeggen dat we een schat aan informatie aan elk Top 2000 nummer hebben toegevoegd, zoals: statistieken, bijzondere weetjes, video's, foto's en audio.
Voor mij gelukkig niet... hele dag Coldplay, Snow Patrol en dergelijke op de radio zou bij mij geen goede sfeer opleveren.quote:Op zaterdag 3 november 2012 17:46 schreef Nicson het volgende:
Dit jaar weer volop luisteren. Top 2000 is voor mij toch altijd sfeerbepalend in die laatste Decemberweek
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik gok dat die er toch wel in komtquote:Op vrijdag 16 november 2012 15:11 schreef Headlong het volgende:
Kut... Ik heb gestemd, allerlei Queen liedjes genomineerd natuutlijk, maar Boh Rap vergeten...
quote:Op vrijdag 16 november 2012 15:10 schreef Jovatov het volgende:
Zo, ik heb alweer gestemd.Mooie lijst alleen Jurk begrijp ik nietSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
Niet? Tja, ik vind het prachtige Nederlandstalige muziek. Goed, niet fenomenaal en past natuurlijk eigenlijk niet naast een Pink Floyd of Muse. Maar ik hou er toch wel erg van. Zeker het nummer tram 7, heerlijk lieflijk klein liedjequote:Op vrijdag 16 november 2012 15:20 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Mooie lijst alleen Jurk begrijp ik niet
quote:Op vrijdag 16 november 2012 15:10 schreef Jovatov het volgende:
Zo, ik heb alweer gestemd.hoe voegde jij eigen keuze toe. Bij wordt ie niet rood. Weet ik veel hoe t werkt. Eerste keer.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tja gewoon nummer/artiest invoeren. Maar bij mij werkt die site nu ook niet. Denk dat het wat drukker is nu en dat het systeem een beetje platligt.quote:Op vrijdag 16 november 2012 15:32 schreef AgeEll het volgende:
[..]
hoe voegde jij eigen keuze toe. Bij wordt ie niet rood. Weet ik veel hoe t werkt. Eerste keer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jammer dat The Smiths nog steeds niet in de keuzelijst staan. Net als Come Together van The Beatles..
eigenlijk zou je gewoon 10 per letter van het alfabet moeten kunnen kiezen.quote:Op vrijdag 16 november 2012 15:53 schreef AgeEll het volgende:
20 is ook een belachelijk laag aantal.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Of God de mens schiep, staat te bezien. Dat de mens God schiep, staat vast." - Adriaan Roland Holst
Ja dat laatste is zo herkenbaarquote:Op vrijdag 16 november 2012 18:20 schreef TLC het volgende:
Ik moet nog stemmen, ik probeer niet teveel te kijken naar wat andere stemmen, dat beinvloed me toch maar
En als ik mijn lijstje klaar heb merk ik na afloop dat ik er weer -tig ben vergeten![]()
Ik wilde er net een opmerking over makenquote:Op maandag 29 oktober 2012 09:41 schreef Morpheus2002 het volgende:
Ik zal de OP updaten zodra er meer bekend is
quote:Wie het zat is om in de Top 2000 uitsluitend flauwe popmuziek aan te treffen heeft nu de kans om daar verandering in aan te brengen. Op Facebook heeft een groep mensen namelijk het idee gevat om de thrashmetalband Slayer dit jaar eens een plekje te gunnen.
Het nummer Angel of Death verdient volgens de metalheads absoluut een positie in de jaarlijks terugkerende lijst die eind december weer integraal wordt uitgezonden op Radio 2. Het nummer is afkomstig van het album Reign in Blood dat in 1986 werd uitgebracht. Dat album geldt nog altijd als ijkpunt in het metalgenre.
Stemmen op Angel of Death (of enig ander nummer) kan via de website van de Top 2000. Het nummer moet wel zelf ingevoerd worden, aangezien het nog niet terug te vinden is in de standaardopties.
quote:
Waarom Angel of Death en niet Raining Blood, die is veel beterquote:
Waarom niet gewoon een nummer wat sowieso wel in de lijst staat omhoog stemmen? Dan maak je tenmiste kansquote:Op vrijdag 16 november 2012 22:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Waarom Angel of Death en niet Raining Blood, die is veel beter
Die laatste is niet te doen en die eerste niet interessantquote:Op vrijdag 16 november 2012 22:39 schreef D. het volgende:
[..]
Waarom niet gewoon een nummer wat sowieso wel in de lijst staat omhoog stemmen? Dan maak je tenmiste kans
Of een actie om de huidige top 10 te boycotten
Dit, verder Blur ook een kansloos gemis.quote:Op vrijdag 16 november 2012 22:34 schreef WeezerButler het volgende:
Een lijst waar the Smiths niet in voor komen kan ik niet serieus meer nemen.
Je hoeft de lijst ook niet serieus te nemen, je hebt het er maar mee te doenquote:Op vrijdag 16 november 2012 22:34 schreef WeezerButler het volgende:
Meen je.quote:Op zaterdag 17 november 2012 00:39 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Gers Pardoel in de keuzelijst. Het zal toch godverdomme niet he?
quote:Op zaterdag 17 november 2012 00:45 schreef Cee het volgende:
[..]
Meen je.En ik me rot zoeken naar de grootste pareltjes die ik onverhoopt als vrije keuze door moet geven (waar ik al snel doorheen was). Maar Gers, Gers mag niet vergeten worden, Gers zal als een razende raket met zijn bagagedrager de top 250 doorstuiven. Ik voel het aan m'n klapband.
Ach ja.
Uiteindelijk is het me gelukt een lijstje te maken.Waarom geen Song 2?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.niet het beste van Blur, maar ik vind het een nummer wat in de keuzelijst MOET.
En ja, The Universal, Girls and Boys, Beetlebum, Parklife, She's So High, Stereotypes zijn leuker.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Ik wil zo lang mogelijk Blur horen, en dan is 2 minuten gewoon te kort.quote:Op zaterdag 17 november 2012 00:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Waarom geen Song 2?niet het beste van Blur, maar ik vind het een nummer wat in de keuzelijst MOET.
En ja, The Universal, Girls and Boys, Beetlebum, Parklife, She's So High, Stereotypes zijn leuker.
Ja, maar ik hoop dat radio 2 iets met de vrije keuze doet. Maar ik heb er een hard hoofd in.quote:Op zaterdag 17 november 2012 00:56 schreef Cee het volgende:
[..]
Ik wil zo lang mogelijk Blur horen, en dan is 2 minuten gewoon te kort.En Song 2 vind ik wel een leuk JAAAAAAAA DAAR GAAN WE, EN LOSSSS liedje, maar ze hebben zo veel mooiere nummers, vind ik. The Universal (en In The End) zijn daar voorbeelden van.
Tja, twee woorden: Ede Staal.quote:
Yep, Beetlebum is natuurlijk ook het meest geslaagde Beatlesque-nummer na het uiteenvallen van The Beatles en van de Beatles zijn ze bij deze lijst niet vies.quote:Op zaterdag 17 november 2012 01:02 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Maar Beetlebumals ik een Blurnummer zou stemmen om het nummer zou het die zijn.
"waarin de stem van de kiezer dus minder bepalend is dan word gesuggereerd"quote:Op maandag 29 oktober 2012 09:41 schreef Morpheus2002 het volgende:
Ik zal de OP updaten zodra er meer bekend is
Niets nieuws, maar ze zouden er ook niet misstaan.quote:Op zaterdag 17 november 2012 10:31 schreef Beathoven het volgende:
The Smiths staat niet in de keuzelijst
Nee. Hebben ze nog nooit ingestaan. Weer zo'n typische halsstarrigheid van radio 2.quote:Op zaterdag 17 november 2012 10:31 schreef Beathoven het volgende:
The Smiths staat niet in de keuzelijst
quote:I AM THE WALRUS
THE BEATLES
CARRY ON
CROSBY, STILLS, NASH & YOUNG
AMERICAN PIE
DON MCLEAN
EVERLONG
FOO FIGHTERS
SOMEBODY TO LOVE
JEFFERSON AIRPLANE
SANGRILA
THE KINKS
STAIRWAY TO HEAVEN
LED ZEPPELIN
THE CAVE
MUMFORD AND SONS
ROCKIN' IN THE FREE WORLD
NEIL YOUNG
WONDERWALL
OASIS
DON'T LOOK BACK IN ANGER
OASIS
BLACK
PEARL JAM
COMFORTABLY NUMB
PINK FLOYD
GIMME SHELTER
THE ROLLING STONES
BITTER SWEET SYMPHONY
THE VERVE
THE MASTERPLAN
OASIS
SECONDS
U2
LOVE REIGN O'ER ME
THE WHO
LOOKING GLASS
THE LA'S
SHE BANGS THE DRUMS
THE STONE ROSES
In de voorgaande edities nog wel met Big mouth strikes again en How soon is now. 'Big Mouth..' komt zo nu en dan ook weleens voorbij in de reguliere programmering. Ik vermoed dat ze gesneuveld zijn door een aantal toegevoegde nummers van de 3 J's.quote:Op zaterdag 17 november 2012 12:07 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Nee. Hebben ze nog nooit ingestaan. Weer zo'n typische halsstarrigheid van radio 2.
Teveel vrijheid geeft zo'n middle-of-the-road lijst met alleen de populaire Skyradio meuk die naar de top stijgt. Dat is niet voor niets de meest gemiddelde zender van Nederland. Dat spul wordt niemand echt warm of koud, iedereen vind wel 'ok'. Nu kom je nog weleens wat tegen waar je niet aan gedacht had.quote:Op zaterdag 17 november 2012 12:14 schreef Elusive het volgende:
bah zoveel voorgekauwde typische radio 2 meuk in die lijst
waarom niet alleen 15 vrije keuzes, dan pas krijg je een echte top 2000
nu krijg je weer zo'n standaard lijst met uiteindelijk geen 1 vrije keuze erin
dit is de mijne geworden
[..]
Oh, is me nooit opgevallen. Dan is het helemaal vreemd dat ze er nu niet meer instaan...quote:Op zaterdag 17 november 2012 12:30 schreef Beathoven het volgende:
[..]
In de voorgaande edities nog wel met Big mouth strikes again en How soon is now. 'Big Mouth..' komt zo nu en dan ook weleens voorbij in de reguliere programmering. Ik vermoed dat ze gesneuveld zijn door een aantal toegevoegde nummers van de 3 J's.
Als How Soon Is Now? er ooit in stond was dat voor 2007 hoor. Bigmouth zou kunnen. There Is A Light staat wel vaak in de 3fm 90's request keuzelijst (vanwege de 92 reissue)quote:Op zaterdag 17 november 2012 12:36 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Oh, is me nooit opgevallen. Dan is het helemaal vreemd dat ze er nu niet meer instaan...
Als ze een paar keer de top 2000 niet halen worden ze volgens mij uit de lijst gegooid. Er zijn wel meer songs die voorheen wel in de keuzelijst stonden maar op een bepaald moment niet meer.quote:Op zaterdag 17 november 2012 12:36 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Oh, is me nooit opgevallen. Dan is het helemaal vreemd dat ze er nu niet meer instaan...
quote:KLEINE JONGEN
ANDRE HAZES
GOOD VIBRATIONS
THE BEACH BOYS
THE RIVER
BRUCE SPRINGSTEEN
THE LAST RESORT
THE EAGLES
HURT
JOHNNY CASH
OVER DE MUUR
KLEIN ORKEST
STAIRWAY TO HEAVEN
LED ZEPPELIN
ONE
METALLICA
ENTER SANDMAN
METALLICA
(SITTIN' ON)THE DOCK OF THE BAY
OTIS REDDING
WISH YOU WERE HERE
PINK FLOYD
BOHEMIAN RHAPSODY
QUEEN
KILLING IN THE NAME OF
RAGE AGAINST THE MACHINE
BRIDGE OVER TROUBLED WATER
SIMON & GARFUNKEL
PAPA
STEF BOS
MASTER OF PUPPETS
METALLICA
INSOMNIA
FAITHLESS
LIVE FOR THIS
HATEBREED
DRUNKEN LULLABIES
FLOGGING MOLLY
DE ZIN VAN RAP
OSDORP POSSE
Als iedereen nou eens de juiste titel zou gebruiken bij dat nummer, zou het misschien nog eens lukken in de lijst te komen.quote:Op zaterdag 17 november 2012 13:19 schreef Morpheus2002 het volgende:
Bezig met m'n lijst
Killing In The Name Of in de voorkeuze
Mijn ingevulde bijdrage 'Killing in the name of - Now they do what they told ya' sneuvelde helaas in de vroege voorrondes van de vorige edities. En het was zo een alleraardigst bandje.quote:Op zaterdag 17 november 2012 14:25 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Als iedereen nou eens de juiste titel zou gebruiken bij dat nummer, zou het misschien nog eens lukken in de lijst te komen.
Prima lijstje...quote:Op vrijdag 16 november 2012 18:50 schreef jantje1234 het volgende:
Voodoo Child (Slight Return) - Jimi Hendrix Experience
All Along The Watchtower - Jimi Hendrix Experience
The Thrill Is Gone - BB King
Right Next Door - The Robert Cray Band
Snatch it back and hold it - Junior Wells
Mannish Boy - Muddy Waters
Long Tall Sally - Little Richard
I believe to my soul - Ray Charles
Ain't Got No - I Got Life - Nina Simone
Don't Let Me Be Misunderstood - Nina Simone
I Just Want To Make Love To You - Etta James
Green Onions - Booker T & The MG's
Smokestack lightning - Howlin 'Wolf
Roll Over Beethoven - Chuck Berry
Hey Joe - Jimi Hendrix Experience
A Boy Named Sue - Johnny Cash
Need Your Love So Bad - Fleetwood Mac
Europa (Earth's Cry Heaven Smile) - Santana
The Healer - Santana & John Lee Hooker
Death Letter Blues - Son House
Valt weinig te kiezen eigenlijk..
Mannenpraat!quote:Op vrijdag 16 november 2012 22:34 schreef WeezerButler het volgende:
Sorry, ieder zijn eigen smaak maar..quote:Op zaterdag 17 november 2012 17:30 schreef Norrage het volgende:
Mijn lijstje. Tsja, ze maken het je wel makkelijk doordat je nergens uit kunt kiezen. Heb het ook maar bij 3 eigen keuzes gehouden, ik ga daar niet eens moeite voor doen
IK NEEM JE MEE
GERS PARDOEL
dat was zo rond 2010 ook wel over...quote:Op zaterdag 17 november 2012 17:12 schreef Norrage het volgende:
Leuk als je oude muziek wilt luisteren,
Gewoon lekker nummer manquote:Op zaterdag 17 november 2012 18:21 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Sorry, ieder zijn eigen smaak maar..
Adele straks 10x in de top 10quote:Op zaterdag 17 november 2012 18:59 schreef Ferdo het volgende:
Ik gok erop dat Skyfall minimaal top 20 wordt.
Succes, je zult het nodig hebbenquote:Op zaterdag 17 november 2012 20:26 schreef Scorpion_17 het volgende:
Mensen, ik heb een idee. Misschien is het zinloos, maar is het een idee om eens een lijst te maken van pakweg 500 nummers waarover wij (of een groot deel) het eens zijn dat deze niet mogen ontbreken in de lijst. Vervolgens sturen wij deze lijst op naar radio 2 en wie weet, nemen ze er iets van op in de keuzelijst.
Wat ik nu vooral zie, is een diaspora aan vrije keuzes, waarvan dus maar weinig platen t gaan halen of heel laag in de lijst komen aangezien er zo verschillend wordt gestemd.
Oh ja, luister dit weekend eens naar een echte lijst:
http://www.orinocoradio.n(...)d8e9911cb03b4b10a0d/
Terechte klachtquote:Op zaterdag 17 november 2012 21:02 schreef Stickertje het volgende:
sylvana![]()
doet die nog andere dingen dan programmas verzieken?
quote:WHOLE LOTTA ROSIE
ACDC
ALS HET VUUR GEDOOFD IS
ACDA EN DE MUNNIK
GOOD VIBRATIONS
THE BEACH BOYS
GREEN ONIONS
BOOKER T & THE MG'S
OOPS! I DID IT AGAIN
BRITNEY SPEARS
SPEED OF SOUND
COLDPLAY
JE LOOG TEGEN MIJ
DRUKWERK
THE REFLEX
DURAN DURAN
WHEN THE RAIN BEGINS TO FALL
JERMAINE JACKSON & PIA ZADORA
IS SHE REALLY GOING OUT WITH HIM
JOE JACKSON
OVER DE MUUR
KLEIN ORKEST
ALEJANDRO
LADY GAGA
BEAT IT
MICHAEL JACKSON
1999
PRINCE
TIE YOUR MOTHER DOWN
QUEEN
SUPERMAN (IT'S NOT EASY)
FIVE FOR FIGHTING
WALKING WITH A GHOST
TEGAN AND SARA
quote:Op zaterdag 17 november 2012 21:10 schreef Stickertje het volgende:
disco![]()
meest walgelijke muziek imo
En weer zijn we het niet eensquote:Op zaterdag 17 november 2012 21:11 schreef Stickertje het volgende:
[..]
goed.. ok.. motown is het ergst gevolgd door disco
Jammer dat ze met Dave von Raven zit, want die mag van mij wel winnenquote:
O.oquote:Op zaterdag 17 november 2012 21:20 schreef waaromniet1988 het volgende:
Leek op het nummer Are you gonna Go my way
oke dus het is wel normaal?quote:Op zaterdag 17 november 2012 21:25 schreef Cee het volgende:
"Niet normaal, maar dan echt, ECHT niet normaal."
Meeste vragen zijn niet zo moeilijk als je wat meer *kuch* levenservaring hebt.quote:
Dat is waar, als er een vraag zou komen over een band van nu dan zou ik het ook niet wetenquote:Op zaterdag 17 november 2012 21:32 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Meeste vragen zijn niet zo moeilijk als je wat meer *kuch* levenservaring hebt.
quote:
Nou je 't zegt.quote:Op zaterdag 17 november 2012 21:39 schreef TLC het volgende:
Volgens mij heeft Freddy de Spelen in Barcelona nooit mogen meemaken
Ik heb het ook lang vreselijk gevondenquote:Op zaterdag 17 november 2012 21:37 schreef Karina het volgende:
AbbaZo leuk. Vroeger vond ik er niks aan, dat kwam pas later.
Die was inderdaad minder irritantquote:
quote:
quote:Op zaterdag 17 november 2012 21:41 schreef Stickertje het volgende:
hou je bek sylvana, je doet niet meer mee
Wansmaak is ook smaak?quote:Op zaterdag 17 november 2012 18:21 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Sorry, ieder zijn eigen smaak maar..
Beide teams om en om, wie het langste door kan gaanquote:Op zaterdag 17 november 2012 21:43 schreef Karina het volgende:
Kun je ook een spel van maken, wat is de volgende vraag.
Shit, gemistquote:Op zaterdag 17 november 2012 20:40 schreef Morpheus2002 het volgende:
Zometeen de Top 2000 Quiz op Ned. 3!
quote:Op zaterdag 17 november 2012 21:45 schreef Karina het volgende:
Die domme kut moet haar mond houden, ze heeft verloren, heeft ze het niet door of zo?
Iedere weekquote:Op zaterdag 17 november 2012 21:47 schreef Stickertje het volgende:
top 2000
de quiz en het programma moeten vaker op tv komen...
quote:Op zaterdag 17 november 2012 21:47 schreef Stickertje het volgende:
top 2000
de quiz en het programma moeten vaker op tv komen...
Nou idd, ik zit er ook weer helemaal inquote:Op zaterdag 17 november 2012 21:48 schreef Morpheus2002 het volgende:
Het was weer genietenIk heb al helemaal dat Top 2000 gevoel
Wat dat betreft hadden ze wel de twee juiste personen bij elkaar gezet: wat was die vent met die zonnebril irritantquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."The greatest distance in the universe is that between two minds"
quote:Op zaterdag 17 november 2012 23:57 schreef FritsFlits het volgende:
Mijn lijst voor deze keer dan:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Ten eerste is dat al heel wat voor Top2000-maatstaven en ten tweede is het ook wel zijn beste nummer.quote:Op zondag 18 november 2012 15:58 schreef Norrage het volgende:
Waarom is er eigenlijk maar 1 Spinvis nummer in de lijst? En dat is Voor Ik Vergeet?
Maar wat mij betreft niet zijn bekendstequote:Op zondag 18 november 2012 16:06 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ten eerste is dat al heel wat voor Top2000-maatstaven en ten tweede is het ook wel zijn beste nummer.
Jazeker, ik heb er dan ook op gestemd ondanks dat ik dat persoonlijk niet zijn beste nummer vind (zelfde geldt trouwens voor vele andere artiesten...je stemt gewoon op de artiest niet op het nummer perse...)..quote:Op zondag 18 november 2012 16:09 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ach, laten we het koesteren dat in de keuzelijst een keer het beste en niet het meest toegankelijke of het bekendste nummer is opgenomen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
quote:Nirvana - Smells Like Teen Spirit
Guns N' Roses - November Rain
Pearl Jam - Black
No Doubt - Don't Speak
Foo Fighters - Pretender
Led Zeppelin - Stairway To Heaven
Queen - Bohemian Rhapsody
Soundgarden - Black Hole Sun
Metallica - Nothing Else Matters
John Lennon - Working Class Hero
REM - Losing My Religion
Alice Cooper - Poison
Jimi Hendrix Experience - All Along The Watchtower
Oasis - Don't Look Back In Anger
Guns N' Roses - Knockin' On Heavens Door
---Vrije Keuzes---
Green day - Basket case
Motley Crue - Home Sweet Home
The Libertines - Time For Heroes
The Strokes - You Only Live Once
Sex Pistols - God Save The Queen
Ben nu aan het luisteren: Top muziek!quote:Op zaterdag 17 november 2012 20:26 schreef Scorpion_17 het volgende:
Mensen, ik heb een idee. Misschien is het zinloos, maar is het een idee om eens een lijst te maken van pakweg 500 nummers waarover wij (of een groot deel) het eens zijn dat deze niet mogen ontbreken in de lijst. Vervolgens sturen wij deze lijst op naar radio 2 en wie weet, nemen ze er iets van op in de keuzelijst.
Wat ik nu vooral zie, is een diaspora aan vrije keuzes, waarvan dus maar weinig platen t gaan halen of heel laag in de lijst komen aangezien er zo verschillend wordt gestemd.
Oh ja, luister dit weekend eens naar een echte lijst:
http://www.orinocoradio.n(...)d8e9911cb03b4b10a0d/
Aparte keuze, maar wel tofquote:
Haha precies hetzelfdequote:Op zondag 18 november 2012 22:24 schreef Fred_B het volgende:
Ik moet er ook nog even over gaan nadenken wat ik ga stemmen (en proberen te voorkomen dat ik de helft weer vergeet, zoals meestal)
haal je dit jaar nog met je lijst?quote:Op zondag 18 november 2012 22:24 schreef Fred_B het volgende:
Ik moet er ook nog even over gaan nadenken wat ik ga stemmen (en proberen te voorkomen dat ik de helft weer vergeet, zoals meestal)
quote:Op maandag 19 november 2012 16:52 schreef Felagund het volgende:
Mijn lijstje:
For No One - The Beatles
Subterranean Homesick Blues - Bob Dylan
Thunder Road - Bruce Springsteen
Take Five - Dave Brubeck
Doris Day - Doe Maar
Lust For Life - Iggy Pop
Unfinished Sympathy - Massive Attack
Mannish Boy - Muddy Waters
Ain't Got No - I Got Life - Nina Simone
(Sittin' on)The Dock Of The Bay - Otis Redding
Man On The Moon - REM
Street Spirit - Radiohead
A message To You Rudy - The Specials
Tom Traubert's Blues - Tom Waits
The Whole Of The Moon - The Waterboys
Move on Up - Curtis Mayfield
Debaser - Pixies
Jesus, Etc - Wilco
Moanin' - Charles Mingus
Numb - Portishead
quote:Old And Wise The Alan Parsons Project
Veteran of the Psychic Wars Blue Oyster Cult
The river Bruce Springsteen
November Rain Guns N' Roses
Ice Queen Within Temptation
Mother Earth Within Temptation
Bohemian Rhapsody Queen
Innuendo Queen
Livin' Thing Electric Light Orchestra
Paranoid Black Sabbath
Don't Fear The Reaper Blue Oyster Cult
Owner Of A Lonely Heart Yes
Starlight Muse
Nothing Else Matters Metallica
Smells Like Teen Spirit Nirvana
Black Horse And The Cherry Tree KT Tunstall
Human The Killers
Smoke On The Water Deep Purple
Teardrop Massive Attack
Ik ben dan wel 19, maar de meeste muziek in m'n lijst is uit de jaren 60/70 of nog ouderquote:Op woensdag 21 november 2012 10:30 schreef Roolio het volgende:
Goed als zoveel mogeijk mensen op Fok stemmen, dan wordt de lijst misschien een beetje verjongd, en komen misschien wat leuke vrije keuzes van nu in de keuzelijst van volgend jaar.
Zet je dat ook altijd op Youtube en hoe teleurgesteld je bent in de muziek van jouw generatie?quote:Op woensdag 21 november 2012 16:38 schreef CrazyAces het volgende:
[..]
Ik ben dan wel 19, maar de meeste muziek in m'n lijst is uit de jaren 60/70 of nog ouder
Nee niet echt. Want er word best wel goede muziek gemaakt nog hoor.quote:Op woensdag 21 november 2012 17:08 schreef Roolio het volgende:
[..]
Zet je dat ook altijd op Youtube en hoe teleurgesteld je bent in de muziek van jouw generatie?
Waarom niet stemmen?quote:Op woensdag 21 november 2012 22:53 schreef Diaan73 het volgende:
goedenavond. Ik ga niet stemmen, maar wel luisteren en hier weer posten.
Ik vind het altijd erg lastig en heb het gevoel dat er toch niets mee wordt gedaan. Ik bespaar mezelf dit jaar de moeite maar eens.quote:
Beatlesfan?quote:Op woensdag 21 november 2012 22:38 schreef DO2 het volgende:
FOR NO ONE
THE BEATLES
ELEANOR RIGBY
THE BEATLES
NORWEGIAN WOOD (THIS BIRD HAS FLOWN)
THE BEATLES
HERE COMES THE SUN
THE BEATLES
GIRL
THE BEATLES
STRAWBERRY FIELDS FOREVER
THE BEATLES
I AM THE WALRUS
THE BEATLES
WHILE MY GUITAR GENTLY WEEPS
THE BEATLES
A DAY IN THE LIFE
THE BEATLES
HERE THERE AND EVERYWHERE
THE BEATLES
MICHELLE
THE BEATLES
SGT PEPPER'S LONELY HEARTS CLUB BAND
THE BEATLES
PENNY LANE
THE BEATLES
FOOL ON THE HILL
THE BEATLES
LUCY IN THE SKY WITH DIAMONDS
THE BEATLES
quote:Op woensdag 21 november 2012 22:38 schreef DO2 het volgende:
FOR NO ONE
THE BEATLES
ELEANOR RIGBY
THE BEATLES
NORWEGIAN WOOD (THIS BIRD HAS FLOWN)
THE BEATLES
HERE COMES THE SUN
THE BEATLES
GIRL
THE BEATLES
STRAWBERRY FIELDS FOREVER
THE BEATLES
I AM THE WALRUS
THE BEATLES
WHILE MY GUITAR GENTLY WEEPS
THE BEATLES
A DAY IN THE LIFE
THE BEATLES
HERE THERE AND EVERYWHERE
THE BEATLES
MICHELLE
THE BEATLES
SGT PEPPER'S LONELY HEARTS CLUB BAND
THE BEATLES
PENNY LANE
THE BEATLES
FOOL ON THE HILL
THE BEATLES
LUCY IN THE SKY WITH DIAMONDS
THE BEATLES
Oh, maar ik denk ook niet dat de aanwezigheid van Adele in de lijst an sich een heel groot probleem is, hoor. Maar een plek bij de bovenste 25 is wel weer wat te hoog gegrepen.quote:Op donderdag 22 november 2012 09:52 schreef Doedezemaar het volgende:
Zelfs hier zitten mensen die op Adele stemmen.
Ik moet nog even goed voor mijn lijstje gaan zitten
huh ? waar zie je dat ?quote:Op donderdag 22 november 2012 14:01 schreef Mip1988 het volgende:
Wat een haat en nijd toch in dit topic![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Of bands/zangers waarvan de naam met een letter die vroeg in het alfabet zit zijn gewoon beter, dat kan ook![]()
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
quote:Op donderdag 22 november 2012 16:15 schreef Zith het volgende:
De manier waarop de lijsten op alfabetische volgorde staan zorgt echt voor een 'biased' uitkomst.
Hoe de gemiddelde stemmer werkt:
Kiest 3-6 liedjes die hij top vind en gelijk in kan vullen (Queen, springsteen, enz), en gaat voor de resterende liedjes door de lijst heen. Hij begint hiermee vaak bovenaan en de lijst is gesorteerd op alfabetische volgorde.
Hierdoor:
-is hij minder kritisch bij de eerste groep liedjes
-is hij eerder geneigd te stoppen met zoeken als hij de 3-6 liedjes heeft gevonden
Oftewel: liedjes van bands of zangers waarvan de eerste letter vroeg in het alfabet voorkomt hebben meer kans om gekozen te worden.![]()
Heb de ljist van 2011 even door STATA genomen met als uitkomt:
[ afbeelding ]
Dit zie je ook terug in de volgende lijstjes (let op, misschien heeftde gequotte persoon niet zo gewerkt als ik claim, ik bedoel alleen dat er een groter deel bands/zangers in zit die vroeg in het alfabet staan)
Hehe ik heb inderdaad niet zo gewerkt. Sterker nog: Ik ben meer dan 2 uur bezig geweest met het samenstellen van mijn keuze. Nadat ik mijn 15 nummers bij elkaar had, heb ik ze gewoon alfabetisch ingevoerdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Of bands/zangers waarvan de naam met een letter die vroeg in het alfabet zit zijn gewoon beter, dat kan ook![]()
"These four walls saw the rise and fall and your midnight getaway"
quote:Op donderdag 22 november 2012 16:15 schreef Zith het volgende:
De manier waarop de lijsten op alfabetische volgorde staan zorgt echt voor een 'biased' uitkomst.
Hoe de gemiddelde stemmer werkt:
Kiest 3-6 liedjes die hij top vind en gelijk in kan vullen (Queen, springsteen, enz), en gaat voor de resterende liedjes door de lijst heen. Hij begint hiermee vaak bovenaan en de lijst is gesorteerd op alfabetische volgorde.
Hierdoor:
-is hij minder kritisch bij de eerste groep liedjes
-is hij eerder geneigd te stoppen met zoeken als hij de 3-6 liedjes heeft gevonden
Oftewel: liedjes van bands of zangers waarvan de eerste letter vroeg in het alfabet voorkomt hebben meer kans om gekozen te worden.![]()
Heb de ljist van 2011 even door STATA genomen met als uitkomt:
[ afbeelding ]
Dit zie je ook terug in de volgende lijstjes (let op, misschien heeftde gequotte persoon niet zo gewerkt als ik claim, ik bedoel alleen dat er een groter deel bands/zangers in zit die vroeg in het alfabet staan)
Wow netjes!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Of bands/zangers waarvan de naam met een letter die vroeg in het alfabet zit zijn gewoon beter, dat kan ook![]()
Maar heb je er ook rekening mee gehouden dat de namen van de bands/artiesten ook niet perfect in het hele alfabet verdeeld zijn?
En volgens mij is deze stem-site dit jaar er voor het eerst, ik weet niet of het vorig jaar ook al op alfabetische volgorde ging. (waarschijnlijk wel, want hoe anders? Jaartal is misschien een optie alleen.)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |