Waarom niet stemmen?quote:Op woensdag 21 november 2012 22:53 schreef Diaan73 het volgende:
goedenavond. Ik ga niet stemmen, maar wel luisteren en hier weer posten.
Ik vind het altijd erg lastig en heb het gevoel dat er toch niets mee wordt gedaan. Ik bespaar mezelf dit jaar de moeite maar eens.quote:
Beatlesfan?quote:Op woensdag 21 november 2012 22:38 schreef DO2 het volgende:
FOR NO ONE
THE BEATLES
ELEANOR RIGBY
THE BEATLES
NORWEGIAN WOOD (THIS BIRD HAS FLOWN)
THE BEATLES
HERE COMES THE SUN
THE BEATLES
GIRL
THE BEATLES
STRAWBERRY FIELDS FOREVER
THE BEATLES
I AM THE WALRUS
THE BEATLES
WHILE MY GUITAR GENTLY WEEPS
THE BEATLES
A DAY IN THE LIFE
THE BEATLES
HERE THERE AND EVERYWHERE
THE BEATLES
MICHELLE
THE BEATLES
SGT PEPPER'S LONELY HEARTS CLUB BAND
THE BEATLES
PENNY LANE
THE BEATLES
FOOL ON THE HILL
THE BEATLES
LUCY IN THE SKY WITH DIAMONDS
THE BEATLES
quote:Op woensdag 21 november 2012 22:38 schreef DO2 het volgende:
FOR NO ONE
THE BEATLES
ELEANOR RIGBY
THE BEATLES
NORWEGIAN WOOD (THIS BIRD HAS FLOWN)
THE BEATLES
HERE COMES THE SUN
THE BEATLES
GIRL
THE BEATLES
STRAWBERRY FIELDS FOREVER
THE BEATLES
I AM THE WALRUS
THE BEATLES
WHILE MY GUITAR GENTLY WEEPS
THE BEATLES
A DAY IN THE LIFE
THE BEATLES
HERE THERE AND EVERYWHERE
THE BEATLES
MICHELLE
THE BEATLES
SGT PEPPER'S LONELY HEARTS CLUB BAND
THE BEATLES
PENNY LANE
THE BEATLES
FOOL ON THE HILL
THE BEATLES
LUCY IN THE SKY WITH DIAMONDS
THE BEATLES
Oh, maar ik denk ook niet dat de aanwezigheid van Adele in de lijst an sich een heel groot probleem is, hoor. Maar een plek bij de bovenste 25 is wel weer wat te hoog gegrepen.quote:Op donderdag 22 november 2012 09:52 schreef Doedezemaar het volgende:
Zelfs hier zitten mensen die op Adele stemmen.
Ik moet nog even goed voor mijn lijstje gaan zitten
huh ? waar zie je dat ?quote:Op donderdag 22 november 2012 14:01 schreef Mip1988 het volgende:
Wat een haat en nijd toch in dit topic![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Of bands/zangers waarvan de naam met een letter die vroeg in het alfabet zit zijn gewoon beter, dat kan ook![]()
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
quote:Op donderdag 22 november 2012 16:15 schreef Zith het volgende:
De manier waarop de lijsten op alfabetische volgorde staan zorgt echt voor een 'biased' uitkomst.
Hoe de gemiddelde stemmer werkt:
Kiest 3-6 liedjes die hij top vind en gelijk in kan vullen (Queen, springsteen, enz), en gaat voor de resterende liedjes door de lijst heen. Hij begint hiermee vaak bovenaan en de lijst is gesorteerd op alfabetische volgorde.
Hierdoor:
-is hij minder kritisch bij de eerste groep liedjes
-is hij eerder geneigd te stoppen met zoeken als hij de 3-6 liedjes heeft gevonden
Oftewel: liedjes van bands of zangers waarvan de eerste letter vroeg in het alfabet voorkomt hebben meer kans om gekozen te worden.![]()
Heb de ljist van 2011 even door STATA genomen met als uitkomt:
[ afbeelding ]
Dit zie je ook terug in de volgende lijstjes (let op, misschien heeftde gequotte persoon niet zo gewerkt als ik claim, ik bedoel alleen dat er een groter deel bands/zangers in zit die vroeg in het alfabet staan)
Hehe ik heb inderdaad niet zo gewerkt. Sterker nog: Ik ben meer dan 2 uur bezig geweest met het samenstellen van mijn keuze. Nadat ik mijn 15 nummers bij elkaar had, heb ik ze gewoon alfabetisch ingevoerdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Of bands/zangers waarvan de naam met een letter die vroeg in het alfabet zit zijn gewoon beter, dat kan ook![]()
"These four walls saw the rise and fall and your midnight getaway"
quote:Op donderdag 22 november 2012 16:15 schreef Zith het volgende:
De manier waarop de lijsten op alfabetische volgorde staan zorgt echt voor een 'biased' uitkomst.
Hoe de gemiddelde stemmer werkt:
Kiest 3-6 liedjes die hij top vind en gelijk in kan vullen (Queen, springsteen, enz), en gaat voor de resterende liedjes door de lijst heen. Hij begint hiermee vaak bovenaan en de lijst is gesorteerd op alfabetische volgorde.
Hierdoor:
-is hij minder kritisch bij de eerste groep liedjes
-is hij eerder geneigd te stoppen met zoeken als hij de 3-6 liedjes heeft gevonden
Oftewel: liedjes van bands of zangers waarvan de eerste letter vroeg in het alfabet voorkomt hebben meer kans om gekozen te worden.![]()
Heb de ljist van 2011 even door STATA genomen met als uitkomt:
[ afbeelding ]
Dit zie je ook terug in de volgende lijstjes (let op, misschien heeftde gequotte persoon niet zo gewerkt als ik claim, ik bedoel alleen dat er een groter deel bands/zangers in zit die vroeg in het alfabet staan)
Wow netjes!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Of bands/zangers waarvan de naam met een letter die vroeg in het alfabet zit zijn gewoon beter, dat kan ook![]()
Maar heb je er ook rekening mee gehouden dat de namen van de bands/artiesten ook niet perfect in het hele alfabet verdeeld zijn?
En volgens mij is deze stem-site dit jaar er voor het eerst, ik weet niet of het vorig jaar ook al op alfabetische volgorde ging. (waarschijnlijk wel, want hoe anders? Jaartal is misschien een optie alleen.)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |