Geen last van maar who cares manquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 21:32 schreef Paxcon het volgende:
Die Kluwers zijn best wel pauper eigenlijkDie buitenkant (dat geplastificeerde) is al helemaal los en ik zag dat bij anderen ook al
Haha, ja zeker. Aansluitingmodule vwo-wo is erg boeiend, ik doe een aantal vakken die onder 't civiel recht vallen (denk aan romeinsrecht, ondernemingsrecht etc.), kon ook publiek doen maar dit spreekt me toch meer aan. Ook prima cijfers gehaald tot nu toequote:Op zaterdag 27 oktober 2012 21:52 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Hey daar is onze knuffelscholierLig je nog op schema ?
quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 20:56 schreef Tchock het volgende:
Taxibus heette trouwens bij ons 'Shockschade'. Die beschrijving in dat arrest![]()
![]()
![]()
![]()
Goed om te horen! Leuk ook dat die mogelijkheid er is.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 21:54 schreef DanielBackward het volgende:
[..]
Haha, ja zeker. Aansluitingmodule vwo-wo is erg boeiend, ik doe een aantal vakken die onder 't civiel recht vallen (denk aan romeinsrecht, ondernemingsrecht etc.), kon ook publiek doen maar dit spreekt me toch meer aan. Ook prima cijfers gehaald tot nu toe
quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 22:46 schreef Giku het volgende:
p.s. Mag ik ook in het rijtje Groningen?
12 angry men.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 22:46 schreef Giku het volgende:
[..]verschrikkelijke zaak indd
Net de film '12 Angry Men' gekeken, dat had ik wel even eerder mogen doenFantastische film, ook al heb ik niets met strafrecht legt het wel pijnlijk uit hoe subjectief het rechtssysteem is, en altijd zal blijven. Geeft ook meteen de reden aan waarom ik het strafrecht niet in kán, kan ik psychologisch niet aan. Zou helemaal aan me vreten als ik er later achter komt dat je het verkeerd hebt gedaan.
Oja, Fonda is een baas, in Once upon a time in the west ook al zo'n briljante rol, ook een briljante film![]()
p.s. Mag ik ook in het rijtje Groningen?
Ik denk dat het antwoord in elk geval volhouden is.quote:Op zondag 28 oktober 2012 10:13 schreef N0rah het volgende:
Ik vond een vraag overigens vreemd in de taaltoets.. Je moest aangeven welk woord het beste aansluit bij de term 'persisteren' en je kon dan kiezen uit volhouden, uithouden en inhouden. Ik twijfelde enorm tussen volhouden en uithouden en vond het dan ook eigenlijk vrij dubbelzinnig. Als ik achteraf ook in de Van Dale kijk, zie ik dat als definitie van 'uithouden', 'volhouden' wordt gegeven..
Ik snap niet helemaal wat je met trucjes bedoelt, maar gefeliciteerdquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 16:25 schreef KOG het volgende:
[..]
Misschien had iemand simpele trucjes o.i.d., maar ik zie dat ik hier moet uitkijken met mijn vragen. Ik heb trouwens al een stage weten te bemachtigen, dus eind goed al goed.
Persisteren is volhouden.quote:Op zondag 28 oktober 2012 10:13 schreef N0rah het volgende:
Ik vond een vraag overigens vreemd in de taaltoets.. Je moest aangeven welk woord het beste aansluit bij de term 'persisteren' en je kon dan kiezen uit volhouden, uithouden en inhouden. Ik twijfelde enorm tussen volhouden en uithouden en vond het dan ook eigenlijk vrij dubbelzinnig. Als ik achteraf ook in de Van Dale kijk, zie ik dat als definitie van 'uithouden', 'volhouden' wordt gegeven..
Omdat het er toch niet uitziet zo.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 21:33 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Geen last van maar who cares man
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 28 april 2013 22:57 schreef Schaamlipposaurus het volgende:
Dit is een serieuze vraag.
Graag serieuze reacties graag, waar ik op kan masturberen.
ik heb werkelijk waar geen flauw idee waar zeug geel over gaatquote:Op zondag 28 oktober 2012 12:16 schreef Ties02 het volgende:
Eigenlijk moet je ze allemaal kennen natuurlijk
pleit ik al maanden voorquote:Op zondag 28 oktober 2012 12:15 schreef KOG het volgende:
Het lijkt me eigenlijk wel een goed idee als de topicstarter het arrest heel beknopt weergeeft, zodat iedereen elke keer weet waar het over gaat. Wie zegt er doen?
Idemquote:Op zondag 28 oktober 2012 12:17 schreef Yreal het volgende:
[..]
ik heb werkelijk waar geen flauw idee waar zeug geel over gaat
Gaat erover dat de HR niet de feiten betwist en in casu was er sprake van de varkenspest. (zo even uit het hoofd)quote:Op zondag 28 oktober 2012 12:17 schreef Yreal het volgende:
[..]
ik heb werkelijk waar geen flauw idee waar zeug geel over gaat
Wie het niet wil, moet maar geen topics openen dan. Toch? Arresten die men gebruikt, moet men ook kennen.quote:
Vaak zijn het allemaal bekende arresten die het gros van de studenten wel kent. Als iemand er hier achter komt dat hij of zij het arrest in kwestie niet kent kan die het gewoon vragen in het topic of zelf opzoeken. Dit lijkt mij prima zo.quote:Op zondag 28 oktober 2012 12:15 schreef KOG het volgende:
Het lijkt me eigenlijk wel een goed idee als de topicstarter het arrest heel beknopt weergeeft, zodat iedereen elke keer weet waar het over gaat. Wie zegt er doen?
Ik zou het doen op de manier zoals je ook naar een bijdrage van een auteur in een boek verwijst. In Navigator kan je ook de bibliografische gegevens zien dus dat moet geen probleem zijn verder lijkt me.quote:Op zondag 28 oktober 2012 12:39 schreef Durnstic het volgende:
Ik hoop dat iemand van jullie mij kan helpen.
In essays moeten wij naar bronnen verwijzen conform de Leidraad voor juridische auteurs 2010, maar ik nergens uit opmaken hoe ik moet verwijzen naar het commentaar op artikel 94 Grondwet uit de Tekst & Commentaar-serie, die ik raadpleeg via de Kluwer Navigator.
Weet iemand dit?
Hugo Boss.quote:Op zondag 28 oktober 2012 13:30 schreef Yreal het volgende:
Ik moet ook maar eens een overjas gaan kopen. Iemand tips?
450 volgens google. Dat vind ik niet zo fantastisch. Beetje rond de 50-150quote:Op zondag 28 oktober 2012 13:49 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Tot hoeveel wil je gaan?
HB is niet heeeeel duur hr
Oh mijne was 380 ofzoquote:Op zondag 28 oktober 2012 13:52 schreef Yreal het volgende:
[..]
450 volgens google. Dat vind ik niet zo fantastisch. Beetje rond de 50-150
Ja. 3:41 lid 1 j.o 6:8 lid 1 awb.quote:Op zondag 28 oktober 2012 15:27 schreef Yreal het volgende:
De bezwaar termijn slaat toch op de dag waarop het bezwaar verzonden moet zijn, niet aangekomen?
Kutzooi, kom er net achter dat ik er nog eentje heb liggen voor een naheffingsaanslag van 17-9quote:
WE heeft ook regelmatig leuk spul.quote:Op zondag 28 oktober 2012 13:52 schreef Actaeon het volgende:
Maar anders misschien V&D ofzo? Dan ben je echt voor heel weinig geld klaar.
Zat toevallig net een artikel te lezen waar dit ook gedaan werd.quote:Op zondag 28 oktober 2012 12:39 schreef Durnstic het volgende:
Ik hoop dat iemand van jullie mij kan helpen.
In essays moeten wij naar bronnen verwijzen conform de Leidraad voor juridische auteurs 2010, maar ik nergens uit opmaken hoe ik moet verwijzen naar het commentaar op artikel 94 Grondwet uit de Tekst & Commentaar-serie, die ik raadpleeg via de Kluwer Navigator.
Weet iemand dit?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Owja ik vergat de WE gewoonquote:Op zondag 28 oktober 2012 15:38 schreef Maharbal het volgende:
[..]
WE heeft ook regelmatig leuk spul.
Ik vind Boss juist weer fijner dan TH eigenlijk.quote:Op zondag 28 oktober 2012 14:19 schreef eriksd het volgende:
Ik vond Boss tegenvallen. Tommy ging wel. Maar ben tevreden met mijn twee jassen.
Tevens: deel 100!
Ach je moet gewoon kopen wat jezelf wilt natuurlijk. Als je het geld hebt en het ervoor over hebt is het allemaal wel leuk maar als je het niet hebt of er niet voor over hebt is de keuze ook snel gemaaktquote:Op zondag 28 oktober 2012 18:07 schreef solo020 het volgende:
De beginnende rechtenstudenten hebben nog geen uurtarief van rond de ¤450,-, die moeten het over het algemeen dus doen met iets goedkopere jassen. Anders kunnen we geen bier meer betalen.
Welke en waar heb je hem gekocht? Ben zelf ook op zoek naar een overjas namelijk voor een redelijk bedrag (wintercollecties komen er langzaam aan, dan is er denk ik ook wel iets meer keus dan nu).quote:Op zondag 28 oktober 2012 18:14 schreef Tchock het volgende:
Ik heb trouwens gewoon gezocht naar een overjas die ik mooi vond zonder verder veel op merken te letten. Ik wilde een mooi klassiek model met enkele rij knopen en zonder ritsen en capuchons en dat soort linkse hobby's en nu heb ik een hele fijne voor niet te veel geld.
Waar heb je 'm gehaald uiteindelijk dan?quote:Op zondag 28 oktober 2012 18:14 schreef Tchock het volgende:
Ik heb trouwens gewoon gezocht naar een overjas die ik mooi vond zonder verder veel op merken te letten. Ik wilde een mooi klassiek model met enkele rij knopen en zonder ritsen en capuchons en dat soort linkse hobby's en nu heb ik een hele fijne voor niet te veel geld.
Geen idee meer waar ik 'm gekocht heb. Hij is van Jack & Jones Premium staat er in, goedkoop merk dus, maar ik had op dat moment niet echt geld voor een jas en ik wilde gewoon een die er goed uitzagquote:Op zondag 28 oktober 2012 18:17 schreef Keyos het volgende:
[..]
Welke en waar heb je hem gekocht? Ben zelf ook op zoek naar een overjas namelijk voor een redelijk bedrag (wintercollecties komen er langzaam aan, dan is er denk ik ook wel iets meer keus dan nu).
Dan heb je 'm vast ook bij Jack & Jones gekocht denk ik zoquote:Op zondag 28 oktober 2012 18:18 schreef Tchock het volgende:
[..]
Geen idee meer waar ik 'm gekocht heb. Hij is van Jack & Jones Premium staat er in, goedkoop merk dus, maar ik had op dat moment niet echt geld voor een jas en ik wilde gewoon een die er goed uitzag
Oh, ik dacht van niet maar als ik opzoek waar die winkel zit zou het best kunnenquote:Op zondag 28 oktober 2012 18:21 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dan heb je 'm vast ook bij Jack & Jones gekocht denk ik zo
Ik denk het welquote:Op zondag 28 oktober 2012 18:23 schreef Tchock het volgende:
[..]
Oh, ik dacht van niet maar als ik opzoek waar die winkel zit zou het best kunnen
Wat wil je dan eigenlijk echt?quote:Op zondag 28 oktober 2012 18:23 schreef Tchock het volgende:
Ik kijk heel erg uit naar het moment dat ik genoeg verdien om me te kunnen kleden zoals ik eigenlijk echt wil
Correct, voor de wollen.quote:Op zondag 28 oktober 2012 18:21 schreef Speedy_T het volgende:
Suit supply heeft ook wel mooie jassen hangen. Prijzen vanaf 250 geloof ik
Je smaak verandert ook mee met je portemonnee. Je zult dus altijd iets willen dat eigenlijk te achterlijk duur is, zelfs als je veel verdient.quote:Op zondag 28 oktober 2012 18:23 schreef Tchock het volgende:
Ik kijk heel erg uit naar het moment dat ik genoeg verdien om me te kunnen kleden zoals ik eigenlijk echt wil
Meer kleren, overhemden die echt heerlijk zitten zoals ik er nu maar één van heb, fijne wollen jas, meer blazers, verschillende leren schoenen, dat soort zakenquote:
Ja, daar heb je natuurlijk wel gelijk inquote:Op zondag 28 oktober 2012 18:27 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Je smaak verandert ook mee met je portemonnee. Je zult dus altijd iets willen dat eigenlijk te achterlijk duur is, zelfs als je veel verdient.
Oh ja dat is wel leuk inderdaad!quote:Op zondag 28 oktober 2012 18:27 schreef Tchock het volgende:
[..]
Meer kleren, overhemden die echt heerlijk zitten zoals ik er nu maar één van heb, fijne wollen jas, meer blazers, verschillende leren schoenen, dat soort zaken
Ik draag heel vaak een blazer naar college eigenlijk.quote:Op zondag 28 oktober 2012 18:31 schreef Tchock het volgende:
Ik heb een hele fijne blazer van Hugo Boss die ik nooit draag omdat ik het altijd zo raar vind om in een blazer naar college te gaan
Ik ga het binnenkort ook gewoon een keer doenquote:Op zondag 28 oktober 2012 18:34 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik draag heel vaak een blazer naar college eigenlijk.
Gewoon doen inderdaad! Watvoor kleur is ie? Als het vriendelijke kleur is als blauw is het helemaal easy te doen.quote:Op zondag 28 oktober 2012 18:34 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik ga het binnenkort ook gewoon een keer doen
Blauw/groen.quote:Op zondag 28 oktober 2012 18:38 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Gewoon doen inderdaad! Watvoor kleur is ie? Als het vriendelijke kleur is als blauw is het helemaal easy te doen.
Nee, alleen diequote:Op zondag 28 oktober 2012 18:39 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Leuk
Heb je er meer eigenlijk? Of alleen die?
Ik heb er 3 en ben een scholierquote:
Ik weet dat je scholier bent, dat staat in de OPquote:Op zondag 28 oktober 2012 18:41 schreef DanielBackward het volgende:
[..]
Ik heb er 3 en ben een scholier![]()
doe ze alleen nooit naar school aan
quote:Op zondag 28 oktober 2012 18:41 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik weet dat je scholier bent, dat staat in de OP
Haal er wat bij danquote:
Leuke vinden is lastig. Leuke die ik kan betalen al helemaal.quote:Op zondag 28 oktober 2012 18:42 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Haal er wat bij danis handig, kun je meer combinaties maken e.d. En voor verschillende situaties/gelegenheden.
De 2 meest bekende NL zaken zijn:quote:Op zondag 28 oktober 2012 18:36 schreef DanielBackward het volgende:
Hoi weet iemand toevallig nog een voorbeeld waarbij naast dat er via het tuchtrecht een zaak is aangespannen ook nog bijvoorbeeld een civiele-procedure is gestart?
Dus denk aan een voetballer X krijgt van voetballer Y een tackel vervolgens krijgt voetballer Y een boete van de KNVB via het tuchtrecht. Maar voetballer X wil zelf ook nog een zaak aanspannen om zijn schade te verhalen.
Ik moet dus zo een soort gelijk voorbeeld hebben van iets wat echt is gebeurd :-) dank!
Wat vind je mooi dan over het algemeen? Meer klassiek of juist wat moderner/strakker?quote:Op zondag 28 oktober 2012 18:43 schreef Tchock het volgende:
[..]
Leuke vinden is lastig. Leuke die ik kan betalen al helemaal.
Bedankt voor je reactie, ik was overigens niet specifiek op zoek naar voetbal gerelateerde zaken, weet je toevallig een niet-voetbalcase? Van een arts/advocaat/notaris wat dan ook die bijv. een beroepsfout maakt o.i.d?quote:Op zondag 28 oktober 2012 18:43 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
De 2 meest bekende NL zaken zijn:
- de zaak Danny_Hoekman: http://nl.wikipedia.org/wiki/Danny_Hoekman
- en de zaak Kokmeijer: http://nl.wikipedia.org/wiki/Niels_Kokmeijer
Heftiger dan dit zijn de NL rechtszaken niet geweest, dit zijn echt de uitzonderingen
Weet ik wel, maar je hebt zo al wel genoeg infoquote:Op zondag 28 oktober 2012 18:44 schreef DanielBackward het volgende:
[..]
Bedankt voor je reactie, ik was overigens niet specifiek op zoek naar voetbal gerelateerde zaken, weet je toevallig een niet-voetbalcase? Van een arts/advocaat/notaris wat dan ook die bijv. een beroepsfout maakt o.i.d?
meh, okquote:Op zondag 28 oktober 2012 18:47 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Weet ik wel, maar je hebt zo al wel genoeg infoSuc6
Louter teleurgesteld.quote:
Wat wil je horen? Internationaal recht is natuurlijk een hoop gezever over allerlei internationale instanties, verdragen e.d. Burgerlijk procesrecht heb ik ook nog niet gehad maar de naam is opzich self-explanatoryquote:Op zondag 28 oktober 2012 18:51 schreef Tchock het volgende:
Iemand hier die Nationaal en Internationaal Burgerlijk Procesrecht of Internationaal recht al gedaan heeft?Wat kan ik verwachten enzo?
Is het dan een voortbouwing op constitutioneel recht, zeg maar?quote:Op zondag 28 oktober 2012 20:47 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Wat wil je horen? Internationaal recht is natuurlijk een hoop gezever over allerlei internationale instanties, verdragen e.d. Burgerlijk procesrecht heb ik ook nog niet gehad maar de naam is opzich self-explanatory
Hammerstein?quote:Op zondag 28 oktober 2012 18:44 schreef DanielBackward het volgende:
[..]
Bedankt voor je reactie, ik was overigens niet specifiek op zoek naar voetbal gerelateerde zaken, weet je toevallig een niet-voetbalcase? Van een arts/advocaat/notaris wat dan ook die bijv. een beroepsfout maakt o.i.d?
Wrongful Birth-arrest maybe? Gaat over een fout die een arts maakt door het niet terugplaatsen van een spiraaltje tijdens een operatie waardoor een vrouw ongewild zwanger is geraakt. De vraag was of de arts verantwoordelijk gehouden moest worden voor de kosten die de vrouw extra moet maken voor het grootbrengen van dit kind.quote:Op zondag 28 oktober 2012 18:44 schreef DanielBackward het volgende:
[..]
Je mist de crux van het verhaal: het kind was gehandicapt (en de ethisch/morele aspect was dat het voor de vrouw natuurlijk extra moeilijk was. Ze wilde het kind uiteindelijk, ook gehandicapt, maar ze wilde ook 'schadevergoeding')quote:Op zondag 28 oktober 2012 20:59 schreef Keyos het volgende:
[..]
Wrongful Birth-arrest maybe? Gaat over een fout die een arts maakt door het niet terugplaatsen van een spiraaltje tijdens een operatie waardoor een vrouw ongewild zwanger is geraakt. De vraag was of de arts verantwoordelijk gehouden moest worden voor de kosten die de vrouw extra moet maken voor het grootbrengen van dit kind.
Dat was pas een bizar arrest man. Ik wil dit kind niet, ik heb het toch, ga jij er maar lekker voor betalenquote:Op zondag 28 oktober 2012 21:03 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Je mist de crux van het verhaal: het kind was gehandicapt (en de ethisch/morele aspect was dat het voor de vrouw natuurlijk extra moeilijk was. Ze wilde het kind uiteindelijk, ook gehandicapt, maar ze wilde ook 'schadevergoeding')
Excuse me, in de war met wrongful-life. Die namen ook![]()
Ik begrijp de verwarring, op een gegeven moment gaan de namen een beetje door elkaar lopen. Zo haalde ik in eerste instantie ook het "tandarts-arrest" door de war met het "elektriciteit-arrest". Zo zijn er nog velen.quote:Op zondag 28 oktober 2012 21:03 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Je mist de crux van het verhaal: het kind was gehandicapt (en de ethisch/morele aspect was dat het voor de vrouw natuurlijk extra moeilijk was. Ze wilde het kind uiteindelijk, ook gehandicapt, maar ze wilde ook 'schadevergoeding')
Excuse me, in de war met wrongful-life. Die namen ook![]()
Parate kennistest:quote:Op zondag 28 oktober 2012 21:07 schreef Keyos het volgende:
[..]
Ik begrijp de verwarring, op een gegeven moment gaan de namen een beetje door elkaar lopen. Zo haalde ik in eerste instantie ook het "tandarts-arrest" door de war met het "elektriciteit-arrest". Zo zijn er nog velen.
Chapeauquote:Op zondag 28 oktober 2012 21:09 schreef Tchock het volgende:
[..]
Parate kennistest:
Elektriciteit gaat over de vraag of stroom valt onder een voor menselijke beheersing vatbare stoffelijke zaak en daarom gestolen kan worden (ja), tandarts over de vraag of een regel bedoeld om patiënten te beschermen kan worden gebruikt om oneerlijke concurrentie tegen te gaan (nee) toch?
Waar ik trouwens benieuwd naar ben, als ik besluit om "fiscaal strafrecht' als pakket te nemen, kan je dan zowel de fiscale kant als de "normale" strafrecht kant op? Een goede vriend van mij die fiscalist is had het laatst over deze combinatie die hij had willen doen als hij vanaf het begin op de universiteit rechten had gestudeerd in plaats van hbo naar master. Dit lijkt mij een interessante combinatie namelijk.quote:Op zondag 28 oktober 2012 21:12 schreef eriksd het volgende:
Wat een onzinarresten zijn dat toch. Het draait om fiscaal mensen.
Nee.quote:Op zondag 28 oktober 2012 21:12 schreef eriksd het volgende:
Wat een onzinarresten zijn dat toch. Het draait om fiscaal mensen.
Wat een rukmuziek.quote:Op zondag 28 oktober 2012 21:45 schreef Paxcon het volgende:
Ik moest trouwens toen ik dit luisterde heel erg aan een aantal lieden hier denken
1.38-1.45
Soms wel. En soms is het gewoon herrie.quote:Op zondag 28 oktober 2012 21:47 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Muziek heeft natuurlijk altijd een enigszins arbitrair karakter...
Maar het blijft altijd iets subjectiefs hebben.quote:Op zondag 28 oktober 2012 21:48 schreef Tchock het volgende:
[..]
Soms wel. En soms is het gewoon herrie.
En dat laatste noemen wij, met een mooi woord ...?quote:Op zondag 28 oktober 2012 21:09 schreef Tchock het volgende:
[..]
Parate kennistest:
Elektriciteit gaat over de vraag of stroom valt onder een voor menselijke beheersing vatbare stoffelijke zaak en daarom gestolen kan worden (ja), tandarts over de vraag of een regel bedoeld om patiënten te beschermen kan worden gebruikt om oneerlijke concurrentie tegen te gaan (nee) toch?
detournement pouvoir?quote:Op zondag 28 oktober 2012 23:56 schreef Yreal het volgende:
[..]
En dat laatste noemen wij, met een mooi woord ...?
Maar hoe bedoel je precies dan? Waar de HR die begrippen uitlegt? Want die goederenrechtelijke posities spelen vaak op de achtergrond van allerlei casus een rol...maar misschien Texeira de Mattos? Dat is een arrest wat me zo even te binnen schiet waar die begrippen aan de orde komen.quote:Op maandag 29 oktober 2012 00:09 schreef Morera het volgende:
Weet iemand een goed arrest met betrekking tot eigendom, bezit, houder ?
Ik heb alle verplichte arresten bekeken, maar er zit geen eentje tussen die bij een inleiding tot goederenrecht lijkt te passen.
Wat wil je hebben?quote:Op maandag 29 oktober 2012 00:09 schreef Morera het volgende:
Ik heb alle verplichte arresten bekeken, maar er zit geen eentje tussen die bij een inleiding tot goederenrecht lijkt te passen.
Helemaal nietquote:Op maandag 29 oktober 2012 00:28 schreef Actaeon het volgende:
En sowieso gaat de HR natuurlijk ook niet een arrest wijzen om te zeggen wat er in het algemeen onder het begrip 'eigendom' ofzo moet worden verstaan. Dat staat gewoon in de wet.
IBM? Zijn niet echt arresten over de standaard begrippenquote:Op maandag 29 oktober 2012 00:09 schreef Morera het volgende:
In een hele algemene enigszins abstracte vorm staat het er wel. Dus een algemeen kader heb je sowieso al.quote:
Dankje, daar ga ik even naar kijkenquote:Op maandag 29 oktober 2012 00:36 schreef Yreal het volgende:
[..]
IBM? Zijn niet echt arresten over de standaard begrippen
Thanks, jij ook Yreal. Dit was precies wat ik zochtquote:Op maandag 29 oktober 2012 01:56 schreef Tchock het volgende:
[..]
Die Yreal noemt heet trouwens Lease Plan Nederland/IBM. Makkelijker zoeken.
ben je nog zo laat bezig? wanneer is je tentamen?quote:Op maandag 29 oktober 2012 02:32 schreef Morera het volgende:
[..]
Thanks, jij ook Yreal. Dit was precies wat ik zocht
9 november geloof ik. Maar wij krijgen om de 5 weken een tentamen en in die laatste week heb je nog allemaal nieuwe informatie. Je hebt geen keus, je moet wel tussendoor leren en samenvattingen maken want er zit geen ruimte tussen het einde van het blok en het tentamen.quote:Op maandag 29 oktober 2012 02:55 schreef sanasoufi het volgende:
[..]
ben je nog zo laat bezig? wanneer is je tentamen?
die van mij zijn op 6 en 8 november.....heb nog niets gedaan! Door jou voel ik me schuldig nu! En ook ik heb deze week nog colleges.quote:Op maandag 29 oktober 2012 03:11 schreef Morera het volgende:
[..]
9 november geloof ik. Maar wij krijgen om de 5 weken een tentamen en in die laatste week heb je nog allemaal nieuwe informatie. Je hebt geen keus, je moet wel tussendoor leren en samenvattingen maken want er zit geen ruimte tussen het einde van het blok en het tentamen.
Beiden casi gaan eigenlijk nog steeds over verbintenissenrecht, want ze gaan over de titel. HET arrest voor de 2e casus is Hofland/Hennis: http://nl.wikipedia.org/wiki/Arrest_Hofland/Hennisquote:Op maandag 29 oktober 2012 01:01 schreef Morera het volgende:
Ik hoef niet te weten wat het is of wat de verschillen zijn, dat heb ik dit weekend allemaal uitgewerkt. Er wordt alleen van mij verwacht dat ik ook altijd minstens 1 relevant arrest heb gelezen. Omdat dit de eerste casus mbt goedenrecht is ( hiervoor ging het over verbintenissen ) zocht ik dus naar iets wat er mee te maken heeft.
De casus, waar we leerdoelen voor geformuleerd hebben, had te maken met het uitlenen van boeken en de verkoop van boeken. In het ene geval had de eigenaar een boek verkocht. Dat boek was op dat moment bij een vriend die het geleend had. De koper ging het boek bij die persoon ophalen. In het andere geval was er een boek dat in het bezit van de eigenaar was. Iemand zei dat hij dat boek best zou willen kopen, waarop de eigenaar een bedrag noemde en vervolgens ging nadenken over het feit dat hij op twee manieren een boek had verkocht.
Van het tweede geval meende ik te begrijpen dat het helemaal nog niet verkocht is. De eigenaar kreeg een "vraag". Die vraag kwam voort uit interesse om een boek te kopen. Vervolgens doet de eigenaar een bod -> Ja je mag het voor een tientje kopen. Degene die het boek wil kopen is nog helemaal geen eigenaar en het boek is nog helemaal niet verkocht want het aanbod is nog niet aanvaard. Mijn onderwijsgroepje vond tijdens de voorbespreking, dat het boek dus wel verkocht was. Hier was ik het niet mee eens maar morgen is er veel tijd voor discussie.
Ik zoek dus een arrest dat relevant is bij het bovenstaande. Niet omdat ik wil weten wat eigendom is, maar omdat ik niets relevants heb kunnen vinden.
Valt mee toch? Ik begin altijd met leren op de maandag (dan ben ik vrij), dinsdag bespreken we nog de laatste leerdoelen en dan heb ik ook nog de hele dag om te leren, woensdag zal de helft van de hoorcolleges waarschijnlijk weer een terugblik zijn met de mogelijkheid om vragen te stellen en donderdag weer heel de dag vrij om te leren.quote:Op maandag 29 oktober 2012 03:11 schreef Morera het volgende:
[..]
9 november geloof ik. Maar wij krijgen om de 5 weken een tentamen en in die laatste week heb je nog allemaal nieuwe informatie. Je hebt geen keus, je moet wel tussendoor leren en samenvattingen maken want er zit geen ruimte tussen het einde van het blok en het tentamen.
Casus is een woord van de vierde declinatie en heeft daarom een meervoudsvorm die ook op -us eindigt; casus dus.quote:
Casi is geen woord toch? Meervoud van casus is gewoon casus. Zeg anders gewoon casussen. Maar casus is beter natuurlijk.quote:Op maandag 29 oktober 2012 08:44 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Beiden casi gaan eigenlijk nog steeds over verbintenissenrecht, want ze gaan over de titel. HET arrest voor de 2e casus is Hofland/Hennis: http://nl.wikipedia.org/wiki/Arrest_Hofland/Hennis
Ja in de Nederlandse meervoudsvorm. Je kunt ook gewoon het Latijn gebruiken. Dan is het casus.quote:Op maandag 29 oktober 2012 10:59 schreef Keyos het volgende:
Het is inderdaad casussen in de meervoudsvorm. Klinkt voor geen meter.
Vind sowieso dat het Nederlands als taal compleet ongeschikt is uit te gaan van je gevoel (zoals je dat met Engels wel kan). Soms ziet iets er zo debiel uit dat je gewoon vrijwel zeker weet dat het niet kan kloppen, maar dan is het toch juist geschreven.quote:Op maandag 29 oktober 2012 11:01 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ja in de Nederlandse meervoudsvorm. Je kunt ook gewoon het Latijn gebruiken. Dan is het casus.
Oh dat vind ik dan wel weer meevallen. Ik denk dat je toch wel gewoon aanvoelt dat Nederlandse meervoud van 'casus' is 'casussen'. Dat is an sich vrij logisch.quote:Op maandag 29 oktober 2012 11:02 schreef Keyos het volgende:
[..]
Vind sowieso dat het Nederlands als taal compleet ongeschikt is om uit te gaan op gevoel (zoals je dat met Engels wel kan). Soms ziet iets er zo debiel uit dat je gewoon vrijwel zeker weet dat het niet kan kloppen, maar dan is het toch juist geschreven.
Dat maakte voor mij niet veel uit aangezien ik voor Bestuursrecht koos. Ik kies voor Bestuursrecht om mij een beetje voor te bereiden op blok 3.quote:Op maandag 29 oktober 2012 08:35 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Gelukkig op tijd opgestaan om me in te schrijven voor oefenrechtbank, 1 minuut na opening van de keuze voor een rechtsgebied voor de casus die je gaat krijgen (privaatrecht, bestuursrecht of strafrecht) waren er al 50 van de 74 plaatsen ingeschreven voor het rechtsgebied dat ik wil.
Dan kan je inderdaad rustig aan doen, strafrecht en privaatrecht zitten nu vol, bestuursrecht 12/74quote:Op maandag 29 oktober 2012 11:05 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Dat maakte voor mij niet veel uit aangezien ik voor Bestuursrecht koos. Ik kies voor Bestuursrecht om mij een beetje voor te bereiden op blok 3.
Welk rechtsgebied heb jij gekozen?quote:Op maandag 29 oktober 2012 11:43 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Dan kan je inderdaad rustig aan doen, strafrecht en privaatrecht zitten nu vol, bestuursrecht 12/74.
Men weet niet wat zij missen.quote:Op maandag 29 oktober 2012 11:43 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Dan kan je inderdaad rustig aan doen, strafrecht en privaatrecht zitten nu vol, bestuursrecht 12/74.
Of juist wel.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je het zo stelt lijkt het inderdaad wel mee te vallen. Ik ben benieuwd, ik heb er op de 1 of andere manier wel zin in.quote:Op maandag 29 oktober 2012 09:22 schreef N0rah het volgende:
[..]
Valt mee toch? Ik begin altijd met leren op de maandag (dan ben ik vrij), dinsdag bespreken we nog de laatste leerdoelen en dan heb ik ook nog de hele dag om te leren, woensdag zal de helft van de hoorcolleges waarschijnlijk weer een terugblik zijn met de mogelijkheid om vragen te stellen en donderdag weer heel de dag vrij om te leren.En vrijdag is er ook nog tijd om te leren omdat het tentamen in de avond plaatsvindt.
![]()
oefenrechtbankquote:Op maandag 29 oktober 2012 08:35 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Gelukkig op tijd opgestaan om me in te schrijven voor oefenrechtbank, 1 minuut na opening van de keuze voor een rechtsgebied voor de casus die je gaat krijgen (privaatrecht, bestuursrecht of strafrecht) waren er al 50 van de 74 plaatsen ingeschreven voor het rechtsgebied dat ik wil.
moet je zowel staats als bestuursrecht niet gehaald hebben tegenwoordig? om deel te mogen nemen?quote:Op maandag 29 oktober 2012 11:05 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Dat maakte voor mij niet veel uit aangezien ik voor Bestuursrecht koos. Ik kies voor Bestuursrecht om mij een beetje voor te bereiden op blok 3.
Dan ga ik minimaal voor een 9.quote:Op maandag 29 oktober 2012 12:21 schreef sanasoufi het volgende:
oefenrechtbank ik had staats- en bestuursrecht gekozen, terwijl ik beide vakken nu 2 jaar later nog steeds niet heb gehaald Voor oefenrechtbank een 8! Iedereen krijgt daar voldoende voor en als je een leuke opening verzint dan geven ze extra punten zoals bij mij
Bestuursrecht zit in het derde blok van het derde jaar, oefenrechtbank kan je doen in het 2e of 3e blok van het derde jaar.quote:Op maandag 29 oktober 2012 12:22 schreef sanasoufi het volgende:
[..]
moet je zowel staats als bestuursrecht niet gehaald hebben tegenwoordig? om deel te mogen nemen?
bestuursrecht is makkelijk
dan moet je geen fouten maken. die arme ik had toen nog geen rijbewijs en wist niet dat ambtenaren niet 80 km/u mogen rijden binnen de bebouwde komquote:Op maandag 29 oktober 2012 12:22 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Dan ga ik minimaal voor een 9.
ik ken de nieuwe regels niet....bij mij was het dat je alleen je B1 gehaald moet hebben om deel te mogen nemen.quote:Op maandag 29 oktober 2012 12:23 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Bestuursrecht zit in het derde blok van het derde jaar, oefenrechtbank kan je doen in het 2e of 3e blok van het derde jaar.
Wat denk je zelf?
quote:Op maandag 29 oktober 2012 11:56 schreef Morera het volgende:
[..]
Als je het zo stelt lijkt het inderdaad wel mee te vallen. Ik ben benieuwd, ik heb er op de 1 of andere manier wel zin in.Oh fuck, kom er net achter dat 9 november volgende week vrijdag is.. dacht dat ik nog een extra week had.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Oh ok, ja klinkt logisch. Ga je naar de inzage a.s. woensdag?
quote:Op maandag 29 oktober 2012 12:25 schreef sanasoufi het volgende:
[..]
dan moet je geen fouten maken. die arme ik had toen nog geen rijbewijs en wist niet dat ambtenaren niet 80 km/u mogen rijden binnen de bebouwde komik wist niet eens wat binnen de bebouwde kom was
de twee rechters die ons beoordeelden moesten erom lachen
Ik heb er 5 minuten gekeken , van eh?quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:21 schreef Snax het volgende:
Zit je nog bij constitutioneel recht yreal?Ik heb dat nog niet op blackboard staan, echt vaag..
Verklaar uzelf nader.quote:Op maandag 29 oktober 2012 17:09 schreef Ryon het volgende:
Oef, het regeerakkoord sloopt niet alleen de student, maar ook de rest van Nederland. Goed voor juristen, maar daar is dan ook alles mee gezegd.
15 miljard bezuinigingen is nooit leuk en de gevolgen daarvan raken iedereen. Studenten via het sociale leenstelsel + afschaffen van de ov kaart.quote:Op maandag 29 oktober 2012 18:25 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Verklaar uzelf nader.
Ik heb 'm ook gelezen, en zo erg is 'ie niet. Veel nivellering weer (Pvda), terwijl men toch wat poogt te doen aan de huidige economische bende. Verder ben ik onder de indruk van de snelheid waarmee dit gedaan is. Het is m.i. duidelijk dat er nu een nieuwe (jongere) generatie politici aankomt dat meer is van het credo 'niet lullen maar poetsen'.
HRA / Zorg worden ook nog zodanig gunstig aangepakt dat de modaalverdiener / starter er (erg) bij gebaat is.
Of een generatie die meer pragmatisch is en minder waarde hecht aan partij-ideologie. Maar hoe dan ook het is wel aangenaam dat we zo snel een nieuw kabinet hebben.quote:Op maandag 29 oktober 2012 18:25 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Verklaar uzelf nader.
Ik heb 'm ook gelezen, en zo erg is 'ie niet. Veel nivellering weer (Pvda), terwijl men toch wat poogt te doen aan de huidige economische bende. Verder ben ik onder de indruk van de snelheid waarmee dit gedaan is. Het is m.i. duidelijk dat er nu een nieuwe (jongere) generatie politici aankomt dat meer is van het credo 'niet lullen maar poetsen'.
HRA / Zorg worden ook nog zodanig gunstig aangepakt dat de modaalverdiener / starter er (erg) bij gebaat is.
Ik dacht dat we zelfs 16 miljard moesten ombuigen en geen 15quote:Op maandag 29 oktober 2012 18:33 schreef Ryon het volgende:
[..]
15 miljard bezuinigingen is nooit leuk en de gevolgen daarvan raken iedereen. Studenten via het sociale leenstelsel + afschaffen van de ov kaart.
Zorg wordt vrij hard maar ook onhandig aangepakt. Het inkomensafhankelijk maken van de Zvw voelt goed (20 euro premie) maar dit gaat ten koste van het aanbod. De rekening wordt nu via de linker betaald, maar de concurrentieprikkel verdwijnt.
De verhuurderspremie tikt de 1.2 mld aan ipv de verwachtte 0.75 mld. Iets te lang verhaal om via de telefoon te tikken, maar dat gaan met name ouderen en sociale huurders via een omweg voelen.
Bezuinigen is nooit 'goed' en kan meestal op weinig steun rekenen. Toch vind ik het een aardig pakket aan maatregelen (nog maar zien hoe ver deze komen).quote:Op maandag 29 oktober 2012 18:33 schreef Ryon het volgende:
[..]
15 miljard bezuinigingen is nooit leuk en de gevolgen daarvan raken iedereen. Studenten via het sociale leenstelsel + afschaffen van de ov kaart.
Zorg wordt vrij hard maar ook onhandig aangepakt. Het inkomensafhankelijk maken van de Zvw voelt goed (20 euro premie) maar dit gaat ten koste van het aanbod. De rekening wordt nu via de linker betaald, maar de concurrentieprikkel verdwijnt.
De verhuurderspremie tikt de 1.2 mld aan ipv de verwachtte 0.75 mld. Iets te lang verhaal om via de telefoon te tikken, maar dat gaan met name ouderen en sociale huurders via een omweg voelen.
En pragmatischer in deze is dus niet lullen maar poetsen, lijkt mij. Met je conclusie ben ik het eens. Eens kijken hoe dit gaat uitwerken.quote:Op maandag 29 oktober 2012 18:34 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Of een generatie die meer pragmatisch is en minder waarde hecht aan partij-ideologie. Maar hoe dan ook het is wel aangenaam dat we zo snel een nieuw kabinet hebben.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op maandag 29 oktober 2012 18:49 schreef Paxcon het volgende:
Post iemand op Nestor (blackboard) op het forum van ARW wat dus iedereen die dat vak volgt kan lezen met voor- en achternaam:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Het was meer bedoeld als dat ik in jouw formulering een overwegend positieve toon bemerkte en misschien in die van mij een iets gematigdere toon. Als in dat het niet per definitie meteen goed is dat die nieuwe mentaliteit er is. Maar goed we wachten gewoon af. Het zorgt in ieder geval voor (snelle) resultaten.quote:Op maandag 29 oktober 2012 18:36 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Bezuinigen is nooit 'goed' en kan meestal op weinig steun rekenen. Toch vind ik het een aardig pakket aan maatregelen (nog maar zien hoe ver deze komen).
Verder snap ik je opmerking niet. De Zvw is altijd al inkomensafhankelijk geweest. Deze gaat juist verdwijnen. Je bedoelt denk ik de zorgpremie. Overigens wordt ook de eigen risico inkomensafhankelijk.
Ook de studenten zullen mee moeten betalen, hoe je het ook wendt of keert. Maargoed, ik ben persoonlijk nooit tegenstander geweest van de langstudeerboete, maar dan in een andere vorm (en zonder directe werking). Het wegvallen van de OV is wel zorgelijk, inderdaad.
Maar de aanpak van de HRA en Zorg stemt mij in ieder geval, voor zover dat kan bij bezuinigingen, enigszins tevreden.
[..]
En pragmatischer in deze is dus niet lullen maar poetsen, lijkt mij. Met je conclusie ben ik het eens. Eens kijken hoe dit gaat uitwerken.
Mijn toon was inderdaad enigszins positief. Het eeuwige gepolder wordt nu eens opzij gezet. We zullen het inderdaad wel zien.quote:Op maandag 29 oktober 2012 18:54 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Het was meer bedoeld als dat ik in jouw formulering een overwegend positieve toon bemerkte en misschien in die van mij een iets gematigdere toon. Als in dat het niet per definitie meteen goed is dat die nieuwe mentaliteit er is. Maar goed we wachten gewoon af. Het zorgt in ieder geval voor (snelle) resultaten.
Ik ben ook niet per definitie negatief. Wellicht wel wat terughoudender.quote:Op maandag 29 oktober 2012 18:55 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Mijn toon was inderdaad enigszins positief. Het eeuwige gepolder wordt nu eens opzij gezet. We zullen het inderdaad wel zien.
Beide.quote:Op maandag 29 oktober 2012 19:06 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Eigen risico inkomensafhankelijk vind ik complete onzin.
Afschaffing van de zorgtoeslag is prima, dat was toch doorschuiven van geld, maar ik vraag me wel af of de zorgpremies nu niet gaan stijgen voor de hogere inkomens, in plaats van dalen voor de lagere inkomens.
Omdat premie een solidariteitskwestie is, die al inkomensafhankelijk was via de zorgtoeslag.quote:Op maandag 29 oktober 2012 19:08 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Beide.
Hoezo is eigen risico inkomensafhankelijk maken precies onzin en premie niet?
Ik zie niet in hoe eigen risico geen solidariteitskwestie kan zijn. Het principe is precies hetzelfde: je verdient meer dus je betaalt meer. Of dat nou premie of risico is, dat is nivellering / solidariteit.quote:Op maandag 29 oktober 2012 19:13 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Omdat premie een solidariteitskwestie is, die al inkomensafhankelijk was via de zorgtoeslag.
Eigen risico vertegenwoordigt een concrete aanspraak, ik vind het zeer onterecht dat mensen die al een hogere premie betalen (en minder vaak ziek zijn), dan ook nog eens meer moeten betalen als ze wel aanspraak maken op de zorg.
Het gaat mij te ver om iemand ook nog meer te laten betalen als hij eenmaal ziek is.quote:Op maandag 29 oktober 2012 19:15 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik zie niet in hoe eigen risico geen solidariteitskwestie kan zijn. Het principe is precies hetzelfde: je verdient meer dus je betaalt meer. Of dat nou premie of risico is, dat is nivellering / solidariteit.
Dan is het toch helemaal onzin dat ze meer premie moeten betalen?quote:Daarbij vergeet je ook nog eens dat de mensen die meer verdienen statistisch gezien hoger opgeleid zijn en daarmee gezonder, waardoor minder aanspraak op zorg nodig is. Dus eigenlijk is dit 'voordeliger' voor de minder verdienende mensen, die vaak statistisch gezien ook al ongezonder en dus vaker ziek zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Geen referral hier.
Mooi. Wanneer lever je je stufi en toeslagen in?quote:Op maandag 29 oktober 2012 19:17 schreef Phaelanx_NL het volgende:
De overheid heeft wat mij betreft nergens recht op.
quote:Op maandag 29 oktober 2012 19:17 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Dan is het toch helemaal onzin dat ze meer premie moeten betalen?
De vervuiler betaalt is altijd het credo, waarom zou dit in de zorg niet gelden?Omdat dat nou eenmaal solidariteit is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor principes moet je niet bij mij zijnquote:Op maandag 29 oktober 2012 19:18 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Mooi. Wanneer lever je je stufi en toeslagen in?
Ik heb het niet per sé over principes. Ik was gewoon aan het wachten op je argumenten. Zo is het wel makkelijk om dingen te roepen he.quote:Op maandag 29 oktober 2012 19:19 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Voor principes moet je niet bij mij zijn, ik ben een profiteur.
Hoezo heeft de overheid nèrgens recht op?quote:Op maandag 29 oktober 2012 19:17 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
De overheid heeft wat mij betreft nergens recht op.
Nogmaals, ik overtrek bewust mijn stellingen wat, maar ik vind het erg vreemd dat de VVD notabene instemt met een dermate ingrijpende overheidsmaatregel.quote:Op maandag 29 oktober 2012 19:20 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Hoezo heeft de overheid nèrgens recht op?
Ik denk dat het een grote rol heeft gespeeld in de onderhandelingen met de Pvda. Maar zo ingrijpend is deze toch niet? Het beinvloedt niet rechtstreeks de burger in zijn of haar gedrag. Het is gewoon nivellering optima forma, een Pvda standpunt.quote:Op maandag 29 oktober 2012 19:23 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Nogmaals, ik overtrek bewust mijn stellingen wat, maar ik vind het erg vreemd dat de VVD notabene instemt met een dermate ingrijpende overheidsmaatregel.
De tendens is een beetje aan het worden dat we de overheid straks op onze blote knietjes mogen bedanken voor elke euro die we nog te besteden hebben. Wat mij betreft zou het andersom moeten zijn.
De verzekeringen zijn allemaal geprivatiseerd, en nu gaat de overheid beslissen hoe die hun prijsbeleid moeten voeren. Dat vind ik nogal ingrijpend.quote:Op maandag 29 oktober 2012 19:25 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik denk dat het een grote rol heeft gespeeld in de onderhandelingen met de Pvda. Maar zo ingrijpend is deze toch niet? Het beinvloedt niet rechtstreeks de burger in zijn of haar gedrag. Het is gewoon nivellering optima forma, een Pvda standpunt.
Mwah ik vind wel dat je een beetje doordraaft. Zo extreem is dit nou ook weer niet. En ook die tendens zie ik niet helemaal. En uitspraken als 'de overheid heeft nergens recht op' en ' de overheid zou ons op hun blote knieën moeten danken voor elke euro die ze van ons krijgen' vind ik ook altijd ietwat misplaatst.quote:Op maandag 29 oktober 2012 19:23 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Nogmaals, ik overtrek bewust mijn stellingen wat, maar ik vind het erg vreemd dat de VVD notabene instemt met een dermate ingrijpende overheidsmaatregel.
De tendens is een beetje aan het worden dat we de overheid straks op onze blote knietjes mogen bedanken voor elke euro die we nog te besteden hebben. Wat mij betreft zou het andersom moeten zijn.
Zolang een deel van de premies via de overheid blijven lopen ga ik niet spreken over (volledige) privatisatie. Ik vraag me ook af of je de zorg volledig kunt privatiseren, maar dat is een ander onderwerp van discussie.quote:Op maandag 29 oktober 2012 19:28 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
De verzekeringen zijn allemaal geprivatiseerd, en nu gaat de overheid beslissen hoe die hun prijsbeleid moeten voeren. Dat vind ik nogal ingrijpend.
Maar echt zorgen maak ik me er niet om, het zijn twee redelijke partijen, en ik heb geen kennis van de dossiers.
Ik vind het altijd van die populistische uitspraken. Phalanx overdrijft ongetwijfeld, maar er zijn echt mensen die niet snappen waarom het nodig is dat wij de overheid geld 'geven'. Daar krijg ik altijd facepalm gevoelens van, helemaal omdat die over het algemeen optimaal profiteren van alle vangnetten en voorzieningen die dit land rijk is.quote:Op maandag 29 oktober 2012 19:28 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Mwah ik vind wel dat je een beetje doordraaft. Zo extreem is dit nou ook weer niet. En ook die tendens zie ik niet helemaal. En uitspraken als 'de overheid heeft nergens recht op' en ' de overheid zou ons op hun blote knieën moeten danken voor elke euro die ze van ons krijgen' vind ik ook altijd ietwat misplaatst.
Even tussendoor ik denk overigens dat je iets als de zorg/onderwijs niet volledig kan privatiseren. In een volledig ideaal vrije markt model natuurlijk wel. Maar ik denk dat het in de praktijk des levens toch nodig is dat de overheid hier iets van een sturende rol in heeft.quote:Op maandag 29 oktober 2012 19:29 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Zolang een deel van de premies via de overheid blijven lopen ga ik niet spreken over (volledige) privatisatie. Ik vraag me ook af of je de zorg volledig kunt privatiseren, maar dat is een ander onderwerp van discussie.
[..]
Ik vind het altijd van die populistische uitspraken. Phalanx overdrijft ongetwijfeld, maar er zijn echt mensen die niet snappen waarom het nodig is dat wij de overheid geld 'geven'. Daar krijg ik altijd facepalm gevoelens van, helemaal omdat die over het algemeen optimaal profiteren van alle vangnetten en voorzieningen die dit land rijk is.
Ik dus ook. Dat zijn een paar van de sectoren die je m.i. nooit volledig kunt (of mag) privatiseren. Het is te zeer van algemeen belang. Maargoed, daar kun je natuurlijk ook over discussieren.quote:Op maandag 29 oktober 2012 19:33 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Even tussendoor ik denk overigens dat je iets als de zorg/onderwijs niet volledig kan privatiseren. In een volledig ideaal vrije markt model natuurlijk wel. Maar ik denk dat het in de praktijk des levens toch nodig is dat de overheid hier iets van een sturende rol in heeft.
Ik ga die discussies meestal wel uit de weg ja. Ieder weldenkend mens weet dat de lantaarnpaal niet gratis is en/of gratis brandt. Maar op de één of andere manier gaat dat er bij die mensen niet in vanwege vooringenomenheid. De overheid is per definitie de grote boeman.quote:En inderdaad die gevoelens krijg ik ook ja. Overigens ga ik met mensen die dat ècht geloven ook niet in discussie hierover. Dat heeft toch nooit zin. Die mensen vinden vaak alles wat ze af moeten dragen diefstal maar menen wel recht te hebben op zo ongeveer alles en het liefst moet de overheid ook nog alles voor ze oplossen en financieren.
Helemaal eens. Maar daar kan je inderdaad een andere mening over hebben.quote:Op maandag 29 oktober 2012 19:38 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik dus ook. Dat zijn een paar van de sectoren die je m.i. nooit volledig kunt (of mag) privatiseren. Het is te zeer van algemeen belang. Maargoed, daar kun je natuurlijk ook over discussieren.
[..]
Ik ga die discussies meestal wel uit de weg ja. Ieder weldenkend mens weet dat de lantaarnpaal niet gratis is en/of gratis brandt. Maar op de één of andere manier gaat dat er bij die mensen niet in vanwege vooringenomenheid. De overheid is per definitie de grote boeman.
Het heeft altijd het niveau van 'Godverdomme moet ik nog meer belasting betalen' en 'ze moeten van m'n HRA/WW/Whatever afblijven'quote:Op maandag 29 oktober 2012 19:43 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Helemaal eens. Maar daar kan je inderdaad een andere mening over hebben.
Ja meestal zien die mensen de overheid zo. Maar ik vind het wel dubbel vaak want ik heb weleens gemerkt in dergelijke discussies dat diezelfde mensen die vinden dat de overheid de grote boosdoener is tegelijkertijd wel allerlei verwachten hebben van die grote boosdoener. Als in dat er allerlei voorzieningen/subsidies..name it..ter beschikking gesteld worden. En dat snap ik dan gewoon niet. Dat je zo denkt. (Ja oké ik snap het natuurlijk wel maar ik vind het gewoon enigszins dom/kortzichtig hoe je het ook wilt noemen)
Nouja natuurlijk snap ik zo'n eerste reactie wel. Dat is verder ook wel logisch gewoon. Maar als het vervolgens daarbij blijft is het wel een beetje jammer.quote:Op maandag 29 oktober 2012 19:48 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Het heeft altijd het niveau van 'Godverdomme moet ik nog meer belasting betalen' en 'ze moeten van m'n HRA/WW/Whatever afblijven'
Ik vind een fundamentele discussie over de rol van de overheid wel leuk in de kroeg.quote:Op maandag 29 oktober 2012 19:48 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Het heeft altijd het niveau van 'Godverdomme moet ik nog meer belasting betalen' en 'ze moeten van m'n HRA/WW/Whatever afblijven'
Prima, die zal ik onthouden. Verdiep je jezelf er alvast een beetje in mijn waarde?quote:Op maandag 29 oktober 2012 19:51 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik vind een fundamentele discussie over de rol van de overheid wel leuk in de kroeg.
Ik heb in het bestuur van een VVE gezeten. Ik heb discussies gevoerd met mensen die niet begrepen dat ook zij aan de reservering voor het vervangen van het dak moesten meebetalen, want ze woonden immers niet op de bovenste verdieping.quote:Op maandag 29 oktober 2012 19:38 schreef Maharbal het volgende:
Ik ga die discussies meestal wel uit de weg ja. Ieder weldenkend mens weet dat de lantaarnpaal niet gratis is en/of gratis brandt. Maar op de één of andere manier gaat dat er bij die mensen niet in vanwege vooringenomenheid. De overheid is per definitie de grote boeman.
quote:Op maandag 29 oktober 2012 19:53 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ik heb in het bestuur van een VVE gezeten. Ik heb discussies gevoerd met mensen die niet begrepen dat ook zij aan de reservering voor het vervangen van het dak moesten meebetalen, want ze woonden immers niet op de bovenste verdieping.
Ik denk eigenlijk vaak in dat soort gevallen dat het antwoord gewoon simpel is. En het dus is dat sommige mensen gewoon dom zijn. No offence.quote:Op maandag 29 oktober 2012 19:54 schreef Maharbal het volgende:
[..]![]()
Helaas keiharde realiteit en dagelijkse gang van zaken. Ik vraag me alleen af of dat toegerekend kan worden aan het alsmaar groeiende individualisme in de maatschappij of dat mensen gewoon dom zijn, met alle respect.
Mijn moeder werkt in de vastgoedsector en heeft daarom heel veel te maken met dat soort VVE's, waar die over kunnen zeiken zegquote:Op maandag 29 oktober 2012 19:53 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ik heb in het bestuur van een VVE gezeten. Ik heb discussies gevoerd met mensen die niet begrepen dat ook zij aan de reservering voor het vervangen van het dak moesten meebetalen, want ze woonden immers niet op de bovenste verdieping.
quote:Op maandag 29 oktober 2012 19:57 schreef Tchock het volgende:
Ohja en ik denk dat ik wel namens alle studenten spreek als ik zeg
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 29 oktober 2012 19:57 schreef Tchock het volgende:
[ afbeelding ]
Gaat moeilijk in een busquote:Op maandag 29 oktober 2012 19:58 schreef Yreal het volgende:
Maar toch.. studenten ov. Gaat lekker iedereen zo dicht mogelijk bij huis studeren en massale zwartrij praktijken
Nouja. Gelukkig ben ik bijna klaar met studeren. Dus dat valt nog wel mee.quote:Op maandag 29 oktober 2012 19:57 schreef Tchock het volgende:
[ afbeelding ]
Trippend als hij zo half langzaam laad. Maargoed, alle werkgroepen dan maar op 1 dag inplannen en hoorcolleges op internet, ofzo.quote:Op maandag 29 oktober 2012 19:57 schreef Tchock het volgende:
[ afbeelding ]
Inderdaad, kamernood en zwartrijden in plaats van een grote groep mensen bekend laten worden met het OV, zodat ze dat later misschien ook gebruiken.quote:Op maandag 29 oktober 2012 19:58 schreef Yreal het volgende:
Maar toch.. studenten ov. Gaat lekker iedereen zo dicht mogelijk bij huis studeren en massale zwartrij praktijken
Mwah. Ik geloof in rechts, maar dan moet iedereen wel de mogelijkheid hebben om te studeren wat en waar hij wil. Als jij niet kan bereiken wat je wil bereiken in het leven is eigen verantwoordelijkheid ook moeilijk te verkopen.quote:Op maandag 29 oktober 2012 19:58 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Nouja. Gelukkig ben ik bijna klaar met studeren. Dus dat valt nog wel mee.
Ik heb hardop gelachenquote:Op maandag 29 oktober 2012 19:57 schreef Tchock het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb toch nooit gezegd dat ik dat een goede maatregel vind? Alleen dat ik er persoonlijk gewoon geen enkele last van heb.quote:Op maandag 29 oktober 2012 20:00 schreef Yreal het volgende:
[..]
Mwah. Ik geloof in rechts, maar dan moet iedereen wel de mogelijkheid hebben om te studeren wat en waar hij wil. Als jij niet kan bereiken wat je wil bereiken in het leven is eigen verantwoordelijkheid ook moeilijk te verkopen.
Ik heb 9000+ euro bespaard door het afschaffen van de langstudeerboete, je zal mij niet horen klagen. Vind het wel dubbel genaaid dit voor de nieuwe studenten, ik had verwacht dat ze wat zaken overeind konden houden met de honderden miljoenen die overblijven door het leenstelselquote:Op maandag 29 oktober 2012 19:57 schreef Tchock het volgende:
[ afbeelding ]
Grappig dat je dat zegt, want als er ergens een visie achter zit (manipuleren, ook wel 'sturen'), dan is het wel accijns.quote:Op maandag 29 oktober 2012 20:00 schreef eriksd het volgende:
Dan heb je ook nog het compleet visieloze gerommel met accijns en de hang naar inkomensafhankelijkheid. Want de overheid is er om je te helpen, nietwaar?
beetje verder denken dan jezelf mag ook wel.quote:Op maandag 29 oktober 2012 20:00 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik heb toch nooit gezegd dat ik dat een goede maatregel vind? Alleen dat ik er persoonlijk gewoon geen enkele last van heb.
Look on the bright side, met risico-element waren ze waarschijnlijk belastingplichtig als ondernemer.quote:Op maandag 29 oktober 2012 20:02 schreef eriksd het volgende:
Kan ik nog verder ranten tegen de overheid? Owja. Het risico-element ontbreekt waardoor de overheid haast per definitie faalt.
Dat is hier natuurlijk niet het geval. Men had gewoon wat geld nodig, dan dit maar. Kan je ook een visie noemen, ik zie liever dat er gewoon bezuinigd in de zuivere zin van het woord plaatsvindt in plaats van meer harken.quote:Op maandag 29 oktober 2012 20:01 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Grappig dat je dat zegt, want als er ergens een visie achter zit (manipuleren, ook wel 'sturen'), dan is het wel accijns.
Ach, net als de verhoging van de assurantiebelasting (wat een verkapte 'we brengen de verzekeringen alsnog onder de btw' actie is). Het moet ergens vandaan komen.quote:Op maandag 29 oktober 2012 20:03 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat is hier natuurlijk niet het geval. Men had gewoon wat geld nodig, dan dit maar. Kan je ook een visie noemen, ik zie liever dat er gewoon bezuinigd in de zuivere zin van het woord plaatsvindt in plaats van meer harken.
Morgen op SBS 6: Boer Hedwig ziet zijn polder onderlopen.quote:Op maandag 29 oktober 2012 20:04 schreef eriksd het volgende:
Hoop dat ze vanavond al die dijk doorsteken. En live filmen als dat weiland onderloopt. Koppejan met zakdoek ernaast.
Ik heb nergens iets gezegd over mijn standpunt in deze. Dus je hoeft me niet te beschuldigen van egoïsme. Ik constateerde alleen dat ik er zelf geen last van heb, right? Dat het vervolgens vervelend is voor de vele studenten (in spe) staat natuurlijk buiten kijf.quote:Op maandag 29 oktober 2012 20:02 schreef Yreal het volgende:
[..]
beetje verder denken dan jezelf mag ook wel.
Vooral de provincieèn. Al die dorpen waar je uren in de bus moet zitten om ergens te komen, zal ook niet snel nog iemand gaan studeren nu.
Truequote:Op maandag 29 oktober 2012 20:05 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik heb nergens iets gezegd over mijn standpunt in deze. Dus je hoeft me niet te beschuldigen van egoïsme. Ik constateerde alleen dat ik er zelf geen last van heb, right? Dat het vervolgens vervelend is voor de vele studenten (in spe) staat natuurlijk buiten kijf.
Dat vond ik inderdaad wel één van de triestere dingen in het akkoord. Maar ach, you can't have it all.quote:Op maandag 29 oktober 2012 20:03 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ach, net als de verhoging van de assurantiebelasting (wat een verkapte 'we brengen de verzekeringen alsnog onder de btw' actie is). Het moet ergens vandaan komen.
quote:Op maandag 29 oktober 2012 20:05 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik heb nergens iets gezegd over mijn standpunt in deze. Dus je hoeft me niet te beschuldigen van egoïsme. Ik constateerde alleen dat ik er zelf geen last van heb, right? Dat het vervolgens vervelend is voor de vele studenten (in spe) staat natuurlijk buiten kijf.
Als dat geen egoïsme isquote:Gelukkig ben ik bijna klaar met studeren. Dus dat valt nog wel mee.
D66, de partij die goede sier maakte op demonstraties tegen de langstudeerboete en deze onderwijl in hun tegenbegroting opnam. Jaja.quote:Op maandag 29 oktober 2012 20:04 schreef Paxcon het volgende:
Daarom had de onderwijspartij ook in de regering moeten komen.
Boer zoekt vrouw. Ze moet hier ergens drijven....quote:Op maandag 29 oktober 2012 20:04 schreef eriksd het volgende:
Hoop dat ze vanavond al die dijk doorsteken. En live filmen als dat weiland onderloopt. Koppejan met zakdoek ernaast.
Jij als rasechte <insert je partij hier, welke partij ik niet nader zal noemen>, wat vind jij van dit akkoord?quote:Op maandag 29 oktober 2012 20:06 schreef eriksd het volgende:
[..]
D66, de partij die goede sier maakte op demonstraties tegen de langstudeerboete en deze onderwijl in hun tegenbegroting opnam. Jaja.
Vind het wel goed, dat uitkleden van die financiering. Zinloze gehamer op 50% hogeropgeleid, opzouten ermee.
quote:Op maandag 29 oktober 2012 20:07 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Boer zoekt vrouw. Ze moet hier ergens drijven....
Dat was gewoon een constatering dat het voor mij persoonlijk niet zoveel gevolgen had. Daar staat niks over mijn mening over allerlei geplande maatregelen mbt het (hoger) onderwijs.quote:Op maandag 29 oktober 2012 20:06 schreef Tchock het volgende:
[..]Ik zeg dat het kut is voor alle studenten, jij zegt:
[..]
Als dat geen egoïsme is
Hij rant tegen de overheid, is duidelijk geen PvdA'er of VVD'er, niet D'66... Ook geen SGP/PVV/CDA schat ik zo. Groenlinkser misschien?quote:Op maandag 29 oktober 2012 20:07 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Jij als rasechte <insert je partij hier, welke partij ik niet nader zal noemen>, wat vind jij van dit akkoord?
Ik vind het zo-zo.quote:Op maandag 29 oktober 2012 20:07 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Jij als rasechte <insert je partij hier, welke partij ik niet nader zal noemen>, wat vind jij van dit akkoord?
[..]![]()
Het is ronduit belachelijk dat partijen allemaal negatieve maatregelen door laten rekenen terwijl ze daar niets van in het partijprogamma zetten. Ik weet nog goed dat er na doorrekening van de cijfers ineens allemaal extra belastingen bij de PvdA naar boven kwamen waar de burger niet van kon weten omdat het achtergehouden werdquote:Op maandag 29 oktober 2012 20:06 schreef eriksd het volgende:
[..]
D66, de partij die goede sier maakte op demonstraties tegen de langstudeerboete en deze onderwijl in hun tegenbegroting opnam. Jaja.
Vind het wel goed, dat uitkleden van die financiering. Zinloze gehamer op 50% hogeropgeleid, opzouten ermee.
Ja.quote:Op maandag 29 oktober 2012 20:26 schreef Paxcon het volgende:
Wordt dat gedoe over de inkrimping van het aantal gemeentes ook nog doorgevoerd?
Ja prima te doen mits je een shawl draagt. Zo doe ik het meestal in ieder geval.quote:Op maandag 29 oktober 2012 20:31 schreef Keyos het volgende:
Beetje offtopic trouwens, maar ik wil nog even inhaken op een discussie van een paar dagen terug waar we het over winterjassen hadden. Ik heb nu dus een vrij mooie overjas gevonden bij de Suitsupply waar ik interesse in heb (http://www.suitsupply.com(...)l?start=3&cgid=Coats) , maar wat ik mij afvraag is of een jas als deze geschikt is om in de koude winter te dragen aangezien hij vrij open is in het midden (eventueel met sjaal en leren handschoenen aan natuurlijk)?
Ik heb echt een afkeer tegen de spelling ''Shawl''quote:Op maandag 29 oktober 2012 20:32 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ja prima te doen mits je een shawl draagt. Zo doe ik het meestal in ieder geval.
Ik vind dergelijke jassen bij vrieskou niet echt geschikt wanneer het sneeuwt enzo. Voor de rest: leren handschoenen en sjaal en je zit goed.quote:Op maandag 29 oktober 2012 20:31 schreef Keyos het volgende:
Beetje offtopic trouwens, maar ik wil nog even inhaken op een discussie van een paar dagen terug waar we het over winterjassen hadden. Ik heb nu dus een vrij mooie overjas gevonden bij de Suitsupply waar ik interesse in heb (http://www.suitsupply.com(...)l?start=3&cgid=Coats) , maar wat ik mij afvraag is of een jas als deze geschikt is om in de koude winter te dragen aangezien hij vrij open is in het midden (eventueel met sjaal en leren handschoenen aan natuurlijk)?
Excuses Pax.quote:Op maandag 29 oktober 2012 20:38 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ik heb echt een afkeer tegen de spelling ''Shawl''
Dan doe jij een das omquote:Op maandag 29 oktober 2012 20:38 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ik heb echt een afkeer tegen de spelling ''Shawl''
Wat draag jij bij vrieskou eigenlijk dan?quote:Op maandag 29 oktober 2012 20:40 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik vind dergelijke jassen bij vrieskou niet echt geschikt wanneer het sneeuwt enzo. Voor de rest: leren handschoenen en sjaal en je zit goed.
Ga gewoon niet naar buiten. Ook zulke jassen maar echt warm had ik het niet.quote:Op maandag 29 oktober 2012 20:41 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Wat draag jij bij vrieskou eigenlijk dan?
Geen idee, gewoon sjaalquote:Op maandag 29 oktober 2012 20:40 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Excuses Pax.
Maar waarom eigenlijk?
quote:Op maandag 29 oktober 2012 20:41 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ga gewoon niet naar buiten. Ook zulke jassen maar echt warm had ik het niet.
Bij een das denk ik altijd aan een stropdas.quote:
Niemand heeft het warm met vrieskou Erik. Dat hoort. Ik draag die jassen ook gewoon met die temperaturen overigens.quote:Op maandag 29 oktober 2012 20:41 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ga gewoon niet naar buiten. Ook zulke jassen maar echt warm had ik het niet.
Shawl staat mooier.quote:
Goed bezig. Dat soort basics moet je wel hebben inderdaad.quote:Op maandag 29 oktober 2012 20:47 schreef Keyos het volgende:
Mijn dank voor de info is groot, binnenkort dan maar eens een bezoek brengen aan de winkel om over te gaan tot de aankoop van zo een jas en bijbehorende accessoires.
Gefeliciteerd!quote:Op maandag 29 oktober 2012 20:50 schreef Paxcon het volgende:
Niet dat het iemand boeit denk ik, maar ook 1,0 punt voor het tentamen rechtsgeschiedenis verdiend. Antwoorden stonden er vandaag op. Ik had 11 fout, waar je er 13 fout mocht hebben.
Gefeliciteerd. En natuurlijk boeit het. We zitten immers allemaal in hetzelfde schuitje.quote:Op maandag 29 oktober 2012 20:50 schreef Paxcon het volgende:
Niet dat het iemand boeit denk ik, maar ook 1,0 punt voor het tentamen rechtsgeschiedenis verdiend. Antwoorden stonden er vandaag op. Ik had 11 fout, waar je er 13 fout mocht hebben.
Achja, die ''tussentoetsjes'' zijn natuurlijk niet het echte werk...quote:Op maandag 29 oktober 2012 20:51 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Goed bezig. Dat soort basics moet je wel hebben inderdaad.
[..]
Gefeliciteerd!
Waarom zou het niemand boeien?
quote:Op maandag 29 oktober 2012 20:53 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Je moet jezelf en je prestaties niet onnodig bagatelliseren Pax.
quote:Op maandag 29 oktober 2012 20:53 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Je moet jezelf en je prestaties niet onnodig bagatelliseren Pax.
Pax kan met zijn 2 maanden wo inmiddels al heel goed afgeven op hbo'rsquote:
Nog even en ik duikel jouw quote weer opquote:Op maandag 29 oktober 2012 20:58 schreef Yreal het volgende:
[..]
[..]
Pax kan met zijn 2 maanden wo inmiddels al heel goed afgeven op hbo'rs
ik ben 4de jaars hbo, ik mag erop kotsen als ik dat wilquote:Op maandag 29 oktober 2012 20:59 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Nog even en ik duikel jouw quote weer op
Hoe doe je dat eigenlijk? Heeft hbo niet allemaal van die verplichte uren?quote:Op maandag 29 oktober 2012 21:01 schreef Yreal het volgende:
[..]
ik ben 4de jaars hbo, ik mag erop kotsen als ik dat wilkijk mijn spelling
Ja, en het WO heel weinig. Bovendien zou ik nu stage moeten lopen, en dat doe ik momenteel nietquote:Op maandag 29 oktober 2012 21:03 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Hoe doe je dat eigenlijk? Heeft hbo niet allemaal van die verplichte uren?
Zit je je dan ook te ergeren aan het niveau van de rest, of ben je dat nog niet echt ontstegen?quote:Op maandag 29 oktober 2012 21:05 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ja, en het WO heel weinig. Bovendien zou ik nu stage moeten lopen, en dat doe ik momenteel niet
op het hbo bedoel je?quote:Op maandag 29 oktober 2012 21:06 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Zit je je dan ook te ergeren aan het niveau van de rest, of ben je dat nog niet echt ontstegen?
Ja, dat is echt vreselijk nu. Daarom heb ik zoveel mogelijk deals gesloten daar. Vooral al die management presentaties en shit zijn om te janken. Echt heel treurig, en dan nog denken die mensen dat ze een goede baan krijgen.quote:
Moet zeggen dat het mij erg meevalt. Nu ik het allemaal een beetje door heb en het ritme heb opgepakt is het erg goed te doen. Wanneer ben jij overgestapt dan?quote:Op maandag 29 oktober 2012 21:09 schreef Keyos het volgende:
Het is niet dat het niveau van mensen op het hbo laag is, er zijn genoeg goede vwo'ers die uiteindelijk hbo doen, het enige verschil is dat je op het hbo kan wegkomen met zeer weinig doen, waar je op het WO keihard wordt afgerekend (als je een bovengemiddeld hbo student bent dan).
ik heb helemaal nooit huiswerk gemaakt op de havo, ik stond 32 uur per week in de supermarktquote:Op maandag 29 oktober 2012 21:13 schreef Paxcon het volgende:
Oh vreemd... 120 pagina's leren binnen 16 weken hebben we op vwo geregeld gehad; op havo toch ook wel lijkt me?
baasquote:Op maandag 29 oktober 2012 21:14 schreef Yreal het volgende:
[..]
ik heb helemaal nooit huiswerk gemaakt op de havo, ik stond 32 uur per week in de supermarkt
Ben in de jaren voor deze september meerdere malen met een hbo opleiding begonnen. Het was voor mij één grote vakantie, je hoeft totaal geen interesse in het vakgebied te hebben, je hoeft nooit je huiswerk te maken (op de verplichte presentaties en werkjes na), om alsnog met een voldoende weg te komen door 1 á 2 dagen ervoor te beginnen met leren. Ik heb alleen maar eerstejaars ervaringen dus het zal vast en zeker wel moeilijker/intensiever worden, ik denk wel dat een hbo diploma voor het gros te halen moet zijn. Ik wil niet bij het gros horen, dus dan moet je naar WO.quote:Op maandag 29 oktober 2012 21:10 schreef Yreal het volgende:
[..]
Moet zeggen dat het mij erg meevalt. Nu ik het allemaal een beetje door heb en het ritme heb opgepakt is het erg goed te doen. Wanneer ben jij overgestapt dan?
Ik was natuurlijk weer zo'n nerd die alles netjes bijhieldquote:Op maandag 29 oktober 2012 21:14 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Huiswerk en havo kan ik ook niet echt herinneren, vwo ook niet trouwens
Voor de schoolonderzoeken en examens leerde ik wel netjes hoor. Zo ruig was ik ook niet, maar huiswerk heb ik echt nooit bijgehouden.quote:Op maandag 29 oktober 2012 21:15 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ik was natuurlijk weer zo'n nerd die alles netjes bijhield
Ik vraag mij nog steeds af waar al dat geld naar toe is gestroomt... Heel veel bier, feestjes geven en mijn crackhoerige ex die ik zovaak moest bellen omdat ze borderline psycho was dat mijn telefoonrekening 160+ per maand wasquote:
examens ook echt hoogstens 2 uurtjes per stuk. Ik was net begonnen met sex'en de week voor de examensquote:Op maandag 29 oktober 2012 21:16 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Voor de schoolonderzoeken en examens leerde ik wel netjes hoor. Zo ruig was ik ook niet, maar huiswerk heb ik echt nooit bijgehouden.
quote:Op maandag 29 oktober 2012 21:18 schreef Yreal het volgende:
[..]
examens ook echt hoogstens 2 uurtjes per stuk. Ik was net begonnen met sex'en de week voor de examens![]()
wat is dat dan?quote:Op maandag 29 oktober 2012 21:20 schreef SpotlessMind00 het volgende:
In die tijd was het alleen nog maar de "four-knuckle shuffle"
een rukgrapquote:Op maandag 29 oktober 2012 21:23 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Maak eens een vuist en tel eens
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |