Gewoon doen inderdaad! Watvoor kleur is ie? Als het vriendelijke kleur is als blauw is het helemaal easy te doen.quote:Op zondag 28 oktober 2012 18:34 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik ga het binnenkort ook gewoon een keer doen
Blauw/groen.quote:Op zondag 28 oktober 2012 18:38 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Gewoon doen inderdaad! Watvoor kleur is ie? Als het vriendelijke kleur is als blauw is het helemaal easy te doen.
Nee, alleen diequote:Op zondag 28 oktober 2012 18:39 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Leuk
Heb je er meer eigenlijk? Of alleen die?
Ik heb er 3 en ben een scholierquote:
Ik weet dat je scholier bent, dat staat in de OPquote:Op zondag 28 oktober 2012 18:41 schreef DanielBackward het volgende:
[..]
Ik heb er 3 en ben een scholier![]()
doe ze alleen nooit naar school aan
quote:Op zondag 28 oktober 2012 18:41 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik weet dat je scholier bent, dat staat in de OP
Haal er wat bij danquote:
Leuke vinden is lastig. Leuke die ik kan betalen al helemaal.quote:Op zondag 28 oktober 2012 18:42 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Haal er wat bij danis handig, kun je meer combinaties maken e.d. En voor verschillende situaties/gelegenheden.
De 2 meest bekende NL zaken zijn:quote:Op zondag 28 oktober 2012 18:36 schreef DanielBackward het volgende:
Hoi weet iemand toevallig nog een voorbeeld waarbij naast dat er via het tuchtrecht een zaak is aangespannen ook nog bijvoorbeeld een civiele-procedure is gestart?
Dus denk aan een voetballer X krijgt van voetballer Y een tackel vervolgens krijgt voetballer Y een boete van de KNVB via het tuchtrecht. Maar voetballer X wil zelf ook nog een zaak aanspannen om zijn schade te verhalen.
Ik moet dus zo een soort gelijk voorbeeld hebben van iets wat echt is gebeurd :-) dank!
Wat vind je mooi dan over het algemeen? Meer klassiek of juist wat moderner/strakker?quote:Op zondag 28 oktober 2012 18:43 schreef Tchock het volgende:
[..]
Leuke vinden is lastig. Leuke die ik kan betalen al helemaal.
Bedankt voor je reactie, ik was overigens niet specifiek op zoek naar voetbal gerelateerde zaken, weet je toevallig een niet-voetbalcase? Van een arts/advocaat/notaris wat dan ook die bijv. een beroepsfout maakt o.i.d?quote:Op zondag 28 oktober 2012 18:43 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
De 2 meest bekende NL zaken zijn:
- de zaak Danny_Hoekman: http://nl.wikipedia.org/wiki/Danny_Hoekman
- en de zaak Kokmeijer: http://nl.wikipedia.org/wiki/Niels_Kokmeijer
Heftiger dan dit zijn de NL rechtszaken niet geweest, dit zijn echt de uitzonderingen
Weet ik wel, maar je hebt zo al wel genoeg infoquote:Op zondag 28 oktober 2012 18:44 schreef DanielBackward het volgende:
[..]
Bedankt voor je reactie, ik was overigens niet specifiek op zoek naar voetbal gerelateerde zaken, weet je toevallig een niet-voetbalcase? Van een arts/advocaat/notaris wat dan ook die bijv. een beroepsfout maakt o.i.d?
meh, okquote:Op zondag 28 oktober 2012 18:47 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Weet ik wel, maar je hebt zo al wel genoeg infoSuc6
Louter teleurgesteld.quote:
Wat wil je horen? Internationaal recht is natuurlijk een hoop gezever over allerlei internationale instanties, verdragen e.d. Burgerlijk procesrecht heb ik ook nog niet gehad maar de naam is opzich self-explanatoryquote:Op zondag 28 oktober 2012 18:51 schreef Tchock het volgende:
Iemand hier die Nationaal en Internationaal Burgerlijk Procesrecht of Internationaal recht al gedaan heeft?Wat kan ik verwachten enzo?
Is het dan een voortbouwing op constitutioneel recht, zeg maar?quote:Op zondag 28 oktober 2012 20:47 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Wat wil je horen? Internationaal recht is natuurlijk een hoop gezever over allerlei internationale instanties, verdragen e.d. Burgerlijk procesrecht heb ik ook nog niet gehad maar de naam is opzich self-explanatory
Hammerstein?quote:Op zondag 28 oktober 2012 18:44 schreef DanielBackward het volgende:
[..]
Bedankt voor je reactie, ik was overigens niet specifiek op zoek naar voetbal gerelateerde zaken, weet je toevallig een niet-voetbalcase? Van een arts/advocaat/notaris wat dan ook die bijv. een beroepsfout maakt o.i.d?
Wrongful Birth-arrest maybe? Gaat over een fout die een arts maakt door het niet terugplaatsen van een spiraaltje tijdens een operatie waardoor een vrouw ongewild zwanger is geraakt. De vraag was of de arts verantwoordelijk gehouden moest worden voor de kosten die de vrouw extra moet maken voor het grootbrengen van dit kind.quote:Op zondag 28 oktober 2012 18:44 schreef DanielBackward het volgende:
[..]
Je mist de crux van het verhaal: het kind was gehandicapt (en de ethisch/morele aspect was dat het voor de vrouw natuurlijk extra moeilijk was. Ze wilde het kind uiteindelijk, ook gehandicapt, maar ze wilde ook 'schadevergoeding')quote:Op zondag 28 oktober 2012 20:59 schreef Keyos het volgende:
[..]
Wrongful Birth-arrest maybe? Gaat over een fout die een arts maakt door het niet terugplaatsen van een spiraaltje tijdens een operatie waardoor een vrouw ongewild zwanger is geraakt. De vraag was of de arts verantwoordelijk gehouden moest worden voor de kosten die de vrouw extra moet maken voor het grootbrengen van dit kind.
Dat was pas een bizar arrest man. Ik wil dit kind niet, ik heb het toch, ga jij er maar lekker voor betalenquote:Op zondag 28 oktober 2012 21:03 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Je mist de crux van het verhaal: het kind was gehandicapt (en de ethisch/morele aspect was dat het voor de vrouw natuurlijk extra moeilijk was. Ze wilde het kind uiteindelijk, ook gehandicapt, maar ze wilde ook 'schadevergoeding')
Excuse me, in de war met wrongful-life. Die namen ook![]()
Ik begrijp de verwarring, op een gegeven moment gaan de namen een beetje door elkaar lopen. Zo haalde ik in eerste instantie ook het "tandarts-arrest" door de war met het "elektriciteit-arrest". Zo zijn er nog velen.quote:Op zondag 28 oktober 2012 21:03 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Je mist de crux van het verhaal: het kind was gehandicapt (en de ethisch/morele aspect was dat het voor de vrouw natuurlijk extra moeilijk was. Ze wilde het kind uiteindelijk, ook gehandicapt, maar ze wilde ook 'schadevergoeding')
Excuse me, in de war met wrongful-life. Die namen ook![]()
Parate kennistest:quote:Op zondag 28 oktober 2012 21:07 schreef Keyos het volgende:
[..]
Ik begrijp de verwarring, op een gegeven moment gaan de namen een beetje door elkaar lopen. Zo haalde ik in eerste instantie ook het "tandarts-arrest" door de war met het "elektriciteit-arrest". Zo zijn er nog velen.
Chapeauquote:Op zondag 28 oktober 2012 21:09 schreef Tchock het volgende:
[..]
Parate kennistest:
Elektriciteit gaat over de vraag of stroom valt onder een voor menselijke beheersing vatbare stoffelijke zaak en daarom gestolen kan worden (ja), tandarts over de vraag of een regel bedoeld om patiënten te beschermen kan worden gebruikt om oneerlijke concurrentie tegen te gaan (nee) toch?
Waar ik trouwens benieuwd naar ben, als ik besluit om "fiscaal strafrecht' als pakket te nemen, kan je dan zowel de fiscale kant als de "normale" strafrecht kant op? Een goede vriend van mij die fiscalist is had het laatst over deze combinatie die hij had willen doen als hij vanaf het begin op de universiteit rechten had gestudeerd in plaats van hbo naar master. Dit lijkt mij een interessante combinatie namelijk.quote:Op zondag 28 oktober 2012 21:12 schreef eriksd het volgende:
Wat een onzinarresten zijn dat toch. Het draait om fiscaal mensen.
Nee.quote:Op zondag 28 oktober 2012 21:12 schreef eriksd het volgende:
Wat een onzinarresten zijn dat toch. Het draait om fiscaal mensen.
Wat een rukmuziek.quote:Op zondag 28 oktober 2012 21:45 schreef Paxcon het volgende:
Ik moest trouwens toen ik dit luisterde heel erg aan een aantal lieden hier denken
1.38-1.45
Soms wel. En soms is het gewoon herrie.quote:Op zondag 28 oktober 2012 21:47 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Muziek heeft natuurlijk altijd een enigszins arbitrair karakter...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |