Hammerstein?quote:Op zondag 28 oktober 2012 18:44 schreef DanielBackward het volgende:
[..]
Bedankt voor je reactie, ik was overigens niet specifiek op zoek naar voetbal gerelateerde zaken, weet je toevallig een niet-voetbalcase? Van een arts/advocaat/notaris wat dan ook die bijv. een beroepsfout maakt o.i.d?
Wrongful Birth-arrest maybe? Gaat over een fout die een arts maakt door het niet terugplaatsen van een spiraaltje tijdens een operatie waardoor een vrouw ongewild zwanger is geraakt. De vraag was of de arts verantwoordelijk gehouden moest worden voor de kosten die de vrouw extra moet maken voor het grootbrengen van dit kind.quote:Op zondag 28 oktober 2012 18:44 schreef DanielBackward het volgende:
[..]
Bedankt voor je reactie, ik was overigens niet specifiek op zoek naar voetbal gerelateerde zaken, weet je toevallig een niet-voetbalcase? Van een arts/advocaat/notaris wat dan ook die bijv. een beroepsfout maakt o.i.d?
Je mist de crux van het verhaal: het kind was gehandicapt (en de ethisch/morele aspect was dat het voor de vrouw natuurlijk extra moeilijk was. Ze wilde het kind uiteindelijk, ook gehandicapt, maar ze wilde ook 'schadevergoeding')quote:Op zondag 28 oktober 2012 20:59 schreef Keyos het volgende:
[..]
Wrongful Birth-arrest maybe? Gaat over een fout die een arts maakt door het niet terugplaatsen van een spiraaltje tijdens een operatie waardoor een vrouw ongewild zwanger is geraakt. De vraag was of de arts verantwoordelijk gehouden moest worden voor de kosten die de vrouw extra moet maken voor het grootbrengen van dit kind.
Dat was pas een bizar arrest man. Ik wil dit kind niet, ik heb het toch, ga jij er maar lekker voor betalenquote:Op zondag 28 oktober 2012 21:03 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Je mist de crux van het verhaal: het kind was gehandicapt (en de ethisch/morele aspect was dat het voor de vrouw natuurlijk extra moeilijk was. Ze wilde het kind uiteindelijk, ook gehandicapt, maar ze wilde ook 'schadevergoeding')
Excuse me, in de war met wrongful-life. Die namen ook![]()
Ik begrijp de verwarring, op een gegeven moment gaan de namen een beetje door elkaar lopen. Zo haalde ik in eerste instantie ook het "tandarts-arrest" door de war met het "elektriciteit-arrest". Zo zijn er nog velen.quote:Op zondag 28 oktober 2012 21:03 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Je mist de crux van het verhaal: het kind was gehandicapt (en de ethisch/morele aspect was dat het voor de vrouw natuurlijk extra moeilijk was. Ze wilde het kind uiteindelijk, ook gehandicapt, maar ze wilde ook 'schadevergoeding')
Excuse me, in de war met wrongful-life. Die namen ook![]()
Parate kennistest:quote:Op zondag 28 oktober 2012 21:07 schreef Keyos het volgende:
[..]
Ik begrijp de verwarring, op een gegeven moment gaan de namen een beetje door elkaar lopen. Zo haalde ik in eerste instantie ook het "tandarts-arrest" door de war met het "elektriciteit-arrest". Zo zijn er nog velen.
Chapeauquote:Op zondag 28 oktober 2012 21:09 schreef Tchock het volgende:
[..]
Parate kennistest:
Elektriciteit gaat over de vraag of stroom valt onder een voor menselijke beheersing vatbare stoffelijke zaak en daarom gestolen kan worden (ja), tandarts over de vraag of een regel bedoeld om patiënten te beschermen kan worden gebruikt om oneerlijke concurrentie tegen te gaan (nee) toch?
Waar ik trouwens benieuwd naar ben, als ik besluit om "fiscaal strafrecht' als pakket te nemen, kan je dan zowel de fiscale kant als de "normale" strafrecht kant op? Een goede vriend van mij die fiscalist is had het laatst over deze combinatie die hij had willen doen als hij vanaf het begin op de universiteit rechten had gestudeerd in plaats van hbo naar master. Dit lijkt mij een interessante combinatie namelijk.quote:Op zondag 28 oktober 2012 21:12 schreef eriksd het volgende:
Wat een onzinarresten zijn dat toch. Het draait om fiscaal mensen.
Nee.quote:Op zondag 28 oktober 2012 21:12 schreef eriksd het volgende:
Wat een onzinarresten zijn dat toch. Het draait om fiscaal mensen.
Wat een rukmuziek.quote:Op zondag 28 oktober 2012 21:45 schreef Paxcon het volgende:
Ik moest trouwens toen ik dit luisterde heel erg aan een aantal lieden hier denken
1.38-1.45
Soms wel. En soms is het gewoon herrie.quote:Op zondag 28 oktober 2012 21:47 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Muziek heeft natuurlijk altijd een enigszins arbitrair karakter...
Maar het blijft altijd iets subjectiefs hebben.quote:Op zondag 28 oktober 2012 21:48 schreef Tchock het volgende:
[..]
Soms wel. En soms is het gewoon herrie.
En dat laatste noemen wij, met een mooi woord ...?quote:Op zondag 28 oktober 2012 21:09 schreef Tchock het volgende:
[..]
Parate kennistest:
Elektriciteit gaat over de vraag of stroom valt onder een voor menselijke beheersing vatbare stoffelijke zaak en daarom gestolen kan worden (ja), tandarts over de vraag of een regel bedoeld om patiënten te beschermen kan worden gebruikt om oneerlijke concurrentie tegen te gaan (nee) toch?
detournement pouvoir?quote:Op zondag 28 oktober 2012 23:56 schreef Yreal het volgende:
[..]
En dat laatste noemen wij, met een mooi woord ...?
Maar hoe bedoel je precies dan? Waar de HR die begrippen uitlegt? Want die goederenrechtelijke posities spelen vaak op de achtergrond van allerlei casus een rol...maar misschien Texeira de Mattos? Dat is een arrest wat me zo even te binnen schiet waar die begrippen aan de orde komen.quote:Op maandag 29 oktober 2012 00:09 schreef Morera het volgende:
Weet iemand een goed arrest met betrekking tot eigendom, bezit, houder ?
Ik heb alle verplichte arresten bekeken, maar er zit geen eentje tussen die bij een inleiding tot goederenrecht lijkt te passen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |