abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118591065
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 19:33 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Even tussendoor ik denk overigens dat je iets als de zorg/onderwijs niet volledig kan privatiseren. In een volledig ideaal vrije markt model natuurlijk wel. Maar ik denk dat het in de praktijk des levens toch nodig is dat de overheid hier iets van een sturende rol in heeft.

Ik dus ook. Dat zijn een paar van de sectoren die je m.i. nooit volledig kunt (of mag) privatiseren. Het is te zeer van algemeen belang. Maargoed, daar kun je natuurlijk ook over discussieren.

quote:
En inderdaad die gevoelens krijg ik ook ja. Overigens ga ik met mensen die dat ècht geloven ook niet in discussie hierover. Dat heeft toch nooit zin. Die mensen vinden vaak alles wat ze af moeten dragen diefstal maar menen wel recht te hebben op zo ongeveer alles en het liefst moet de overheid ook nog alles voor ze oplossen en financieren.
Ik ga die discussies meestal wel uit de weg ja. Ieder weldenkend mens weet dat de lantaarnpaal niet gratis is en/of gratis brandt. Maar op de één of andere manier gaat dat er bij die mensen niet in vanwege vooringenomenheid. De overheid is per definitie de grote boeman.
pi_118591293
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 19:38 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Ik dus ook. Dat zijn een paar van de sectoren die je m.i. nooit volledig kunt (of mag) privatiseren. Het is te zeer van algemeen belang. Maargoed, daar kun je natuurlijk ook over discussieren.

[..]

Ik ga die discussies meestal wel uit de weg ja. Ieder weldenkend mens weet dat de lantaarnpaal niet gratis is en/of gratis brandt. Maar op de één of andere manier gaat dat er bij die mensen niet in vanwege vooringenomenheid. De overheid is per definitie de grote boeman.
Helemaal eens. Maar daar kan je inderdaad een andere mening over hebben.

Ja meestal zien die mensen de overheid zo. Maar ik vind het wel dubbel vaak want ik heb weleens gemerkt in dergelijke discussies dat diezelfde mensen die vinden dat de overheid de grote boosdoener is tegelijkertijd wel allerlei verwachten hebben van die grote boosdoener. Als in dat er allerlei voorzieningen/subsidies..name it..ter beschikking gesteld worden. En dat snap ik dan gewoon niet. Dat je zo denkt. (Ja oké ik snap het natuurlijk wel maar ik vind het gewoon enigszins dom/kortzichtig hoe je het ook wilt noemen)
pi_118591561
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 19:43 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Helemaal eens. Maar daar kan je inderdaad een andere mening over hebben.

Ja meestal zien die mensen de overheid zo. Maar ik vind het wel dubbel vaak want ik heb weleens gemerkt in dergelijke discussies dat diezelfde mensen die vinden dat de overheid de grote boosdoener is tegelijkertijd wel allerlei verwachten hebben van die grote boosdoener. Als in dat er allerlei voorzieningen/subsidies..name it..ter beschikking gesteld worden. En dat snap ik dan gewoon niet. Dat je zo denkt. (Ja oké ik snap het natuurlijk wel maar ik vind het gewoon enigszins dom/kortzichtig hoe je het ook wilt noemen)
Het heeft altijd het niveau van 'Godverdomme moet ik nog meer belasting betalen' en 'ze moeten van m'n HRA/WW/Whatever afblijven'

;(
pi_118591714
quote:
8s.gif Op maandag 29 oktober 2012 19:48 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Het heeft altijd het niveau van 'Godverdomme moet ik nog meer belasting betalen' en 'ze moeten van m'n HRA/WW/Whatever afblijven'

;(
Nouja natuurlijk snap ik zo'n eerste reactie wel. Dat is verder ook wel logisch gewoon. Maar als het vervolgens daarbij blijft is het wel een beetje jammer.
Iedereen heeft altijd wel dingetjes waarvan ze zoiets hebben als 'Overheid laat me eens met rust!' . Die heb ik ook. En ik denk ook weleens van 'nou, het mag wel wat minder'. Maar om nou zo ongenuanceerd te gaan roepen dat de overheid nergens recht op heeft of iets van dien aard. Nee.
  maandag 29 oktober 2012 @ 19:51:53 #205
165633 eriksd
The grand facade...
pi_118591749
quote:
8s.gif Op maandag 29 oktober 2012 19:48 schreef Maharbal het volgende:

[..]

;(
Ik vind een fundamentele discussie over de rol van de overheid wel leuk in de kroeg.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_118591817
quote:
6s.gif Op maandag 29 oktober 2012 19:51 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ik vind een fundamentele discussie over de rol van de overheid wel leuk in de kroeg.
Prima, die zal ik onthouden. Verdiep je jezelf er alvast een beetje in mijn waarde?
pi_118591833
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 19:38 schreef Maharbal het volgende:
Ik heb in het bestuur van een VVE gezeten. Ik heb discussies gevoerd met mensen die niet begrepen dat ook zij aan de reservering voor het vervangen van het dak moesten meebetalen, want ze woonden immers niet op de bovenste verdieping.
pi_118591898
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 19:53 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Ik heb in het bestuur van een VVE gezeten. Ik heb discussies gevoerd met mensen die niet begrepen dat ook zij aan de reservering voor het vervangen van het dak moesten meebetalen, want ze woonden immers niet op de bovenste verdieping.
;(

Helaas keiharde realiteit en dagelijkse gang van zaken. Ik vraag me alleen af of dat toegerekend kan worden aan het alsmaar groeiende individualisme in de maatschappij of dat mensen gewoon dom zijn, met alle respect.
  maandag 29 oktober 2012 @ 19:55:45 #209
263417 Keyos
Like a Boss
pi_118591983
Ik ben zelf ook absoluut geen voorstander van overmatig belasting heffen en ben al helemaal geen voorstander van verdere nivellering. Ik heb echter het gevoel dat ze vaker voorzieningen wegnemen terwijl de burger er niets voor terugkrijgt in de vorm van een lastenverlichting.

Dit zal vast en zeker niet mogelijk zijn omdat er zaken betaald moeten worden die niet te betalen zijn, jaarlijks in prijs stijgen, en daardoor nooit ingevoerd hadden mogen worden.

Je moet men niet blij maken met voorzieningen die je niet kan betalen, als je iets afschaft waar mensen jarenlang van hebben kunnen profiteren stuit dat altijd op weerstand.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_118592009
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 19:54 schreef Maharbal het volgende:

[..]

;(

Helaas keiharde realiteit en dagelijkse gang van zaken. Ik vraag me alleen af of dat toegerekend kan worden aan het alsmaar groeiende individualisme in de maatschappij of dat mensen gewoon dom zijn, met alle respect.
Ik denk eigenlijk vaak in dat soort gevallen dat het antwoord gewoon simpel is. En het dus is dat sommige mensen gewoon dom zijn. No offence.

Sommige mensen zijn gewoon totaal niet in staat groter te denken dan hun eigen persoon. En dat is soms lastig communiceren.
pi_118592047
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 19:53 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Mijn moeder werkt in de vastgoedsector en heeft daarom heel veel te maken met dat soort VVE's, waar die over kunnen zeiken zeg :') Hilarisch.
pi_118592091
Ohja en ik denk dat ik wel namens alle studenten spreek als ik zeg

pi_118592121
Maar toch.. studenten ov. Gaat lekker iedereen zo dicht mogelijk bij huis studeren en massale zwartrij praktijken *O*
pi_118592129
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 19:57 schreef Tchock het volgende:

[ afbeelding ]
_O-

Ik moest luidop lachen.
pi_118592138
quote:

[ afbeelding ]
_O-

Gelukkig "bijna" (nog anderhalf jaar) klaar, zonder schuld.
Geen referral hier.
pi_118592149
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 19:58 schreef Yreal het volgende:
Maar toch.. studenten ov. Gaat lekker iedereen zo dicht mogelijk bij huis studeren en massale zwartrij praktijken *O*
Gaat moeilijk in een bus ;(
pi_118592166
quote:

[ afbeelding ]
Nouja. Gelukkig ben ik bijna klaar met studeren. Dus dat valt nog wel mee.
pi_118592178
quote:

[ afbeelding ]
Trippend als hij zo half langzaam laad. Maargoed, alle werkgroepen dan maar op 1 dag inplannen en hoorcolleges op internet, ofzo.

Dan is de schade wel te overzien
  maandag 29 oktober 2012 @ 19:59:18 #219
165633 eriksd
The grand facade...
pi_118592196
Overigens bezuinigt de overheid natuurlijk ook niet hé. Bezuinigen is dat je hetzelfde levert (de overheid levert zogenaamd een dienst aan klanten :') ) tegen lagere kosten. In de praktijk betekent het gewoon een verschuiving van lasten naar de burger en het uitkleden van diensten. Aan het eind van de rit betaal je exact hetzelfde voor minder.
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_118592200
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 19:58 schreef Yreal het volgende:
Inderdaad, kamernood en zwartrijden in plaats van een grote groep mensen bekend laten worden met het OV, zodat ze dat later misschien ook gebruiken.
Geen referral hier.
pi_118592206
Als alle maatregelen uit het regeerakkoord vandaag in zouden gaan weet ik vrij zeker dat ik met mijn studie moet stoppen.
pi_118592244
Ik kan me in veel van die voorstellen van het regeerakkoord vinden, maar het afschaffen van de OV-kaart voor studenten...mwah. Zelfs als niet (meer) student zijnde vind ik die maatregel erg wrang.
pi_118592245
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 19:58 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Nouja. Gelukkig ben ik bijna klaar met studeren. Dus dat valt nog wel mee.
Mwah. Ik geloof in rechts, maar dan moet iedereen wel de mogelijkheid hebben om te studeren wat en waar hij wil. Als jij niet kan bereiken wat je wil bereiken in het leven is eigen verantwoordelijkheid ook moeilijk te verkopen.
  maandag 29 oktober 2012 @ 20:00:29 #224
165633 eriksd
The grand facade...
pi_118592268
Dan heb je ook nog het compleet visieloze gerommel met accijns en de hang naar inkomensafhankelijkheid. Want de overheid is er om je te helpen, nietwaar? :')
Bis bis bis
pi_118592273
quote:

[ afbeelding ]
Ik heb hardop gelachen _O- toen besefte ik dat ik geen student in de letterlijke zin van het woord meer was *) en tenslotte besefte ik dat ik een arbeider met een eigen woning was }:| FML.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')