Dat maakte voor mij niet veel uit aangezien ik voor Bestuursrecht koos. Ik kies voor Bestuursrecht om mij een beetje voor te bereiden op blok 3.quote:Op maandag 29 oktober 2012 08:35 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Gelukkig op tijd opgestaan om me in te schrijven voor oefenrechtbank, 1 minuut na opening van de keuze voor een rechtsgebied voor de casus die je gaat krijgen (privaatrecht, bestuursrecht of strafrecht) waren er al 50 van de 74 plaatsen ingeschreven voor het rechtsgebied dat ik wil.
Dan kan je inderdaad rustig aan doen, strafrecht en privaatrecht zitten nu vol, bestuursrecht 12/74quote:Op maandag 29 oktober 2012 11:05 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Dat maakte voor mij niet veel uit aangezien ik voor Bestuursrecht koos. Ik kies voor Bestuursrecht om mij een beetje voor te bereiden op blok 3.
Welk rechtsgebied heb jij gekozen?quote:Op maandag 29 oktober 2012 11:43 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Dan kan je inderdaad rustig aan doen, strafrecht en privaatrecht zitten nu vol, bestuursrecht 12/74.
Men weet niet wat zij missen.quote:Op maandag 29 oktober 2012 11:43 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Dan kan je inderdaad rustig aan doen, strafrecht en privaatrecht zitten nu vol, bestuursrecht 12/74.
Of juist wel.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je het zo stelt lijkt het inderdaad wel mee te vallen. Ik ben benieuwd, ik heb er op de 1 of andere manier wel zin in.quote:Op maandag 29 oktober 2012 09:22 schreef N0rah het volgende:
[..]
Valt mee toch? Ik begin altijd met leren op de maandag (dan ben ik vrij), dinsdag bespreken we nog de laatste leerdoelen en dan heb ik ook nog de hele dag om te leren, woensdag zal de helft van de hoorcolleges waarschijnlijk weer een terugblik zijn met de mogelijkheid om vragen te stellen en donderdag weer heel de dag vrij om te leren.En vrijdag is er ook nog tijd om te leren omdat het tentamen in de avond plaatsvindt.
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
oefenrechtbankquote:Op maandag 29 oktober 2012 08:35 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Gelukkig op tijd opgestaan om me in te schrijven voor oefenrechtbank, 1 minuut na opening van de keuze voor een rechtsgebied voor de casus die je gaat krijgen (privaatrecht, bestuursrecht of strafrecht) waren er al 50 van de 74 plaatsen ingeschreven voor het rechtsgebied dat ik wil.
moet je zowel staats als bestuursrecht niet gehaald hebben tegenwoordig? om deel te mogen nemen?quote:Op maandag 29 oktober 2012 11:05 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Dat maakte voor mij niet veel uit aangezien ik voor Bestuursrecht koos. Ik kies voor Bestuursrecht om mij een beetje voor te bereiden op blok 3.
Dan ga ik minimaal voor een 9.quote:Op maandag 29 oktober 2012 12:21 schreef sanasoufi het volgende:
oefenrechtbank ik had staats- en bestuursrecht gekozen, terwijl ik beide vakken nu 2 jaar later nog steeds niet heb gehaald Voor oefenrechtbank een 8! Iedereen krijgt daar voldoende voor en als je een leuke opening verzint dan geven ze extra punten zoals bij mij
Bestuursrecht zit in het derde blok van het derde jaar, oefenrechtbank kan je doen in het 2e of 3e blok van het derde jaar.quote:Op maandag 29 oktober 2012 12:22 schreef sanasoufi het volgende:
[..]
moet je zowel staats als bestuursrecht niet gehaald hebben tegenwoordig? om deel te mogen nemen?
bestuursrecht is makkelijk
dan moet je geen fouten maken. die arme ik had toen nog geen rijbewijs en wist niet dat ambtenaren niet 80 km/u mogen rijden binnen de bebouwde komquote:Op maandag 29 oktober 2012 12:22 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Dan ga ik minimaal voor een 9.
ik ken de nieuwe regels niet....bij mij was het dat je alleen je B1 gehaald moet hebben om deel te mogen nemen.quote:Op maandag 29 oktober 2012 12:23 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Bestuursrecht zit in het derde blok van het derde jaar, oefenrechtbank kan je doen in het 2e of 3e blok van het derde jaar.
Wat denk je zelf?
quote:Op maandag 29 oktober 2012 11:56 schreef Morera het volgende:
[..]
Als je het zo stelt lijkt het inderdaad wel mee te vallen. Ik ben benieuwd, ik heb er op de 1 of andere manier wel zin in.Oh fuck, kom er net achter dat 9 november volgende week vrijdag is.. dacht dat ik nog een extra week had.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Oh ok, ja klinkt logisch. Ga je naar de inzage a.s. woensdag?
quote:Op maandag 29 oktober 2012 12:25 schreef sanasoufi het volgende:
[..]
dan moet je geen fouten maken. die arme ik had toen nog geen rijbewijs en wist niet dat ambtenaren niet 80 km/u mogen rijden binnen de bebouwde komik wist niet eens wat binnen de bebouwde kom was
de twee rechters die ons beoordeelden moesten erom lachen
Ik heb er 5 minuten gekeken , van eh?quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:21 schreef Snax het volgende:
Zit je nog bij constitutioneel recht yreal?Ik heb dat nog niet op blackboard staan, echt vaag..
Verklaar uzelf nader.quote:Op maandag 29 oktober 2012 17:09 schreef Ryon het volgende:
Oef, het regeerakkoord sloopt niet alleen de student, maar ook de rest van Nederland. Goed voor juristen, maar daar is dan ook alles mee gezegd.
15 miljard bezuinigingen is nooit leuk en de gevolgen daarvan raken iedereen. Studenten via het sociale leenstelsel + afschaffen van de ov kaart.quote:Op maandag 29 oktober 2012 18:25 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Verklaar uzelf nader.
Ik heb 'm ook gelezen, en zo erg is 'ie niet. Veel nivellering weer (Pvda), terwijl men toch wat poogt te doen aan de huidige economische bende. Verder ben ik onder de indruk van de snelheid waarmee dit gedaan is. Het is m.i. duidelijk dat er nu een nieuwe (jongere) generatie politici aankomt dat meer is van het credo 'niet lullen maar poetsen'.
HRA / Zorg worden ook nog zodanig gunstig aangepakt dat de modaalverdiener / starter er (erg) bij gebaat is.
Of een generatie die meer pragmatisch is en minder waarde hecht aan partij-ideologie. Maar hoe dan ook het is wel aangenaam dat we zo snel een nieuw kabinet hebben.quote:Op maandag 29 oktober 2012 18:25 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Verklaar uzelf nader.
Ik heb 'm ook gelezen, en zo erg is 'ie niet. Veel nivellering weer (Pvda), terwijl men toch wat poogt te doen aan de huidige economische bende. Verder ben ik onder de indruk van de snelheid waarmee dit gedaan is. Het is m.i. duidelijk dat er nu een nieuwe (jongere) generatie politici aankomt dat meer is van het credo 'niet lullen maar poetsen'.
HRA / Zorg worden ook nog zodanig gunstig aangepakt dat de modaalverdiener / starter er (erg) bij gebaat is.
Ik dacht dat we zelfs 16 miljard moesten ombuigen en geen 15quote:Op maandag 29 oktober 2012 18:33 schreef Ryon het volgende:
[..]
15 miljard bezuinigingen is nooit leuk en de gevolgen daarvan raken iedereen. Studenten via het sociale leenstelsel + afschaffen van de ov kaart.
Zorg wordt vrij hard maar ook onhandig aangepakt. Het inkomensafhankelijk maken van de Zvw voelt goed (20 euro premie) maar dit gaat ten koste van het aanbod. De rekening wordt nu via de linker betaald, maar de concurrentieprikkel verdwijnt.
De verhuurderspremie tikt de 1.2 mld aan ipv de verwachtte 0.75 mld. Iets te lang verhaal om via de telefoon te tikken, maar dat gaan met name ouderen en sociale huurders via een omweg voelen.
Bezuinigen is nooit 'goed' en kan meestal op weinig steun rekenen. Toch vind ik het een aardig pakket aan maatregelen (nog maar zien hoe ver deze komen).quote:Op maandag 29 oktober 2012 18:33 schreef Ryon het volgende:
[..]
15 miljard bezuinigingen is nooit leuk en de gevolgen daarvan raken iedereen. Studenten via het sociale leenstelsel + afschaffen van de ov kaart.
Zorg wordt vrij hard maar ook onhandig aangepakt. Het inkomensafhankelijk maken van de Zvw voelt goed (20 euro premie) maar dit gaat ten koste van het aanbod. De rekening wordt nu via de linker betaald, maar de concurrentieprikkel verdwijnt.
De verhuurderspremie tikt de 1.2 mld aan ipv de verwachtte 0.75 mld. Iets te lang verhaal om via de telefoon te tikken, maar dat gaan met name ouderen en sociale huurders via een omweg voelen.
En pragmatischer in deze is dus niet lullen maar poetsen, lijkt mij. Met je conclusie ben ik het eens. Eens kijken hoe dit gaat uitwerken.quote:Op maandag 29 oktober 2012 18:34 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Of een generatie die meer pragmatisch is en minder waarde hecht aan partij-ideologie. Maar hoe dan ook het is wel aangenaam dat we zo snel een nieuw kabinet hebben.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op maandag 29 oktober 2012 18:49 schreef Paxcon het volgende:
Post iemand op Nestor (blackboard) op het forum van ARW wat dus iedereen die dat vak volgt kan lezen met voor- en achternaam:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Het was meer bedoeld als dat ik in jouw formulering een overwegend positieve toon bemerkte en misschien in die van mij een iets gematigdere toon. Als in dat het niet per definitie meteen goed is dat die nieuwe mentaliteit er is. Maar goed we wachten gewoon af. Het zorgt in ieder geval voor (snelle) resultaten.quote:Op maandag 29 oktober 2012 18:36 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Bezuinigen is nooit 'goed' en kan meestal op weinig steun rekenen. Toch vind ik het een aardig pakket aan maatregelen (nog maar zien hoe ver deze komen).
Verder snap ik je opmerking niet. De Zvw is altijd al inkomensafhankelijk geweest. Deze gaat juist verdwijnen. Je bedoelt denk ik de zorgpremie. Overigens wordt ook de eigen risico inkomensafhankelijk.
Ook de studenten zullen mee moeten betalen, hoe je het ook wendt of keert. Maargoed, ik ben persoonlijk nooit tegenstander geweest van de langstudeerboete, maar dan in een andere vorm (en zonder directe werking). Het wegvallen van de OV is wel zorgelijk, inderdaad.
Maar de aanpak van de HRA en Zorg stemt mij in ieder geval, voor zover dat kan bij bezuinigingen, enigszins tevreden.
[..]
En pragmatischer in deze is dus niet lullen maar poetsen, lijkt mij. Met je conclusie ben ik het eens. Eens kijken hoe dit gaat uitwerken.
Mijn toon was inderdaad enigszins positief. Het eeuwige gepolder wordt nu eens opzij gezet. We zullen het inderdaad wel zien.quote:Op maandag 29 oktober 2012 18:54 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Het was meer bedoeld als dat ik in jouw formulering een overwegend positieve toon bemerkte en misschien in die van mij een iets gematigdere toon. Als in dat het niet per definitie meteen goed is dat die nieuwe mentaliteit er is. Maar goed we wachten gewoon af. Het zorgt in ieder geval voor (snelle) resultaten.
Ik ben ook niet per definitie negatief. Wellicht wel wat terughoudender.quote:Op maandag 29 oktober 2012 18:55 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Mijn toon was inderdaad enigszins positief. Het eeuwige gepolder wordt nu eens opzij gezet. We zullen het inderdaad wel zien.
Beide.quote:Op maandag 29 oktober 2012 19:06 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Eigen risico inkomensafhankelijk vind ik complete onzin.
Afschaffing van de zorgtoeslag is prima, dat was toch doorschuiven van geld, maar ik vraag me wel af of de zorgpremies nu niet gaan stijgen voor de hogere inkomens, in plaats van dalen voor de lagere inkomens.
Omdat premie een solidariteitskwestie is, die al inkomensafhankelijk was via de zorgtoeslag.quote:Op maandag 29 oktober 2012 19:08 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Beide.
Hoezo is eigen risico inkomensafhankelijk maken precies onzin en premie niet?
Ik zie niet in hoe eigen risico geen solidariteitskwestie kan zijn. Het principe is precies hetzelfde: je verdient meer dus je betaalt meer. Of dat nou premie of risico is, dat is nivellering / solidariteit.quote:Op maandag 29 oktober 2012 19:13 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Omdat premie een solidariteitskwestie is, die al inkomensafhankelijk was via de zorgtoeslag.
Eigen risico vertegenwoordigt een concrete aanspraak, ik vind het zeer onterecht dat mensen die al een hogere premie betalen (en minder vaak ziek zijn), dan ook nog eens meer moeten betalen als ze wel aanspraak maken op de zorg.
Het gaat mij te ver om iemand ook nog meer te laten betalen als hij eenmaal ziek is.quote:Op maandag 29 oktober 2012 19:15 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik zie niet in hoe eigen risico geen solidariteitskwestie kan zijn. Het principe is precies hetzelfde: je verdient meer dus je betaalt meer. Of dat nou premie of risico is, dat is nivellering / solidariteit.
Dan is het toch helemaal onzin dat ze meer premie moeten betalen?quote:Daarbij vergeet je ook nog eens dat de mensen die meer verdienen statistisch gezien hoger opgeleid zijn en daarmee gezonder, waardoor minder aanspraak op zorg nodig is. Dus eigenlijk is dit 'voordeliger' voor de minder verdienende mensen, die vaak statistisch gezien ook al ongezonder en dus vaker ziek zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Geen referral hier.
Mooi. Wanneer lever je je stufi en toeslagen in?quote:Op maandag 29 oktober 2012 19:17 schreef Phaelanx_NL het volgende:
De overheid heeft wat mij betreft nergens recht op.
quote:Op maandag 29 oktober 2012 19:17 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Dan is het toch helemaal onzin dat ze meer premie moeten betalen?
De vervuiler betaalt is altijd het credo, waarom zou dit in de zorg niet gelden?Omdat dat nou eenmaal solidariteit is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor principes moet je niet bij mij zijnquote:Op maandag 29 oktober 2012 19:18 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Mooi. Wanneer lever je je stufi en toeslagen in?
Ik heb het niet per sé over principes. Ik was gewoon aan het wachten op je argumenten. Zo is het wel makkelijk om dingen te roepen he.quote:Op maandag 29 oktober 2012 19:19 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Voor principes moet je niet bij mij zijn, ik ben een profiteur.
Hoezo heeft de overheid nèrgens recht op?quote:Op maandag 29 oktober 2012 19:17 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
De overheid heeft wat mij betreft nergens recht op.
Nogmaals, ik overtrek bewust mijn stellingen wat, maar ik vind het erg vreemd dat de VVD notabene instemt met een dermate ingrijpende overheidsmaatregel.quote:Op maandag 29 oktober 2012 19:20 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Hoezo heeft de overheid nèrgens recht op?
Ik denk dat het een grote rol heeft gespeeld in de onderhandelingen met de Pvda. Maar zo ingrijpend is deze toch niet? Het beinvloedt niet rechtstreeks de burger in zijn of haar gedrag. Het is gewoon nivellering optima forma, een Pvda standpunt.quote:Op maandag 29 oktober 2012 19:23 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Nogmaals, ik overtrek bewust mijn stellingen wat, maar ik vind het erg vreemd dat de VVD notabene instemt met een dermate ingrijpende overheidsmaatregel.
De tendens is een beetje aan het worden dat we de overheid straks op onze blote knietjes mogen bedanken voor elke euro die we nog te besteden hebben. Wat mij betreft zou het andersom moeten zijn.
De verzekeringen zijn allemaal geprivatiseerd, en nu gaat de overheid beslissen hoe die hun prijsbeleid moeten voeren. Dat vind ik nogal ingrijpend.quote:Op maandag 29 oktober 2012 19:25 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik denk dat het een grote rol heeft gespeeld in de onderhandelingen met de Pvda. Maar zo ingrijpend is deze toch niet? Het beinvloedt niet rechtstreeks de burger in zijn of haar gedrag. Het is gewoon nivellering optima forma, een Pvda standpunt.
Mwah ik vind wel dat je een beetje doordraaft. Zo extreem is dit nou ook weer niet. En ook die tendens zie ik niet helemaal. En uitspraken als 'de overheid heeft nergens recht op' en ' de overheid zou ons op hun blote knieën moeten danken voor elke euro die ze van ons krijgen' vind ik ook altijd ietwat misplaatst.quote:Op maandag 29 oktober 2012 19:23 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Nogmaals, ik overtrek bewust mijn stellingen wat, maar ik vind het erg vreemd dat de VVD notabene instemt met een dermate ingrijpende overheidsmaatregel.
De tendens is een beetje aan het worden dat we de overheid straks op onze blote knietjes mogen bedanken voor elke euro die we nog te besteden hebben. Wat mij betreft zou het andersom moeten zijn.
Zolang een deel van de premies via de overheid blijven lopen ga ik niet spreken over (volledige) privatisatie. Ik vraag me ook af of je de zorg volledig kunt privatiseren, maar dat is een ander onderwerp van discussie.quote:Op maandag 29 oktober 2012 19:28 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
De verzekeringen zijn allemaal geprivatiseerd, en nu gaat de overheid beslissen hoe die hun prijsbeleid moeten voeren. Dat vind ik nogal ingrijpend.
Maar echt zorgen maak ik me er niet om, het zijn twee redelijke partijen, en ik heb geen kennis van de dossiers.
Ik vind het altijd van die populistische uitspraken. Phalanx overdrijft ongetwijfeld, maar er zijn echt mensen die niet snappen waarom het nodig is dat wij de overheid geld 'geven'. Daar krijg ik altijd facepalm gevoelens van, helemaal omdat die over het algemeen optimaal profiteren van alle vangnetten en voorzieningen die dit land rijk is.quote:Op maandag 29 oktober 2012 19:28 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Mwah ik vind wel dat je een beetje doordraaft. Zo extreem is dit nou ook weer niet. En ook die tendens zie ik niet helemaal. En uitspraken als 'de overheid heeft nergens recht op' en ' de overheid zou ons op hun blote knieën moeten danken voor elke euro die ze van ons krijgen' vind ik ook altijd ietwat misplaatst.
Even tussendoor ik denk overigens dat je iets als de zorg/onderwijs niet volledig kan privatiseren. In een volledig ideaal vrije markt model natuurlijk wel. Maar ik denk dat het in de praktijk des levens toch nodig is dat de overheid hier iets van een sturende rol in heeft.quote:Op maandag 29 oktober 2012 19:29 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Zolang een deel van de premies via de overheid blijven lopen ga ik niet spreken over (volledige) privatisatie. Ik vraag me ook af of je de zorg volledig kunt privatiseren, maar dat is een ander onderwerp van discussie.
[..]
Ik vind het altijd van die populistische uitspraken. Phalanx overdrijft ongetwijfeld, maar er zijn echt mensen die niet snappen waarom het nodig is dat wij de overheid geld 'geven'. Daar krijg ik altijd facepalm gevoelens van, helemaal omdat die over het algemeen optimaal profiteren van alle vangnetten en voorzieningen die dit land rijk is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |