Ik dus ook. Dat zijn een paar van de sectoren die je m.i. nooit volledig kunt (of mag) privatiseren. Het is te zeer van algemeen belang. Maargoed, daar kun je natuurlijk ook over discussieren.quote:Op maandag 29 oktober 2012 19:33 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Even tussendoor ik denk overigens dat je iets als de zorg/onderwijs niet volledig kan privatiseren. In een volledig ideaal vrije markt model natuurlijk wel. Maar ik denk dat het in de praktijk des levens toch nodig is dat de overheid hier iets van een sturende rol in heeft.
Ik ga die discussies meestal wel uit de weg ja. Ieder weldenkend mens weet dat de lantaarnpaal niet gratis is en/of gratis brandt. Maar op de één of andere manier gaat dat er bij die mensen niet in vanwege vooringenomenheid. De overheid is per definitie de grote boeman.quote:En inderdaad die gevoelens krijg ik ook ja. Overigens ga ik met mensen die dat ècht geloven ook niet in discussie hierover. Dat heeft toch nooit zin. Die mensen vinden vaak alles wat ze af moeten dragen diefstal maar menen wel recht te hebben op zo ongeveer alles en het liefst moet de overheid ook nog alles voor ze oplossen en financieren.
Helemaal eens. Maar daar kan je inderdaad een andere mening over hebben.quote:Op maandag 29 oktober 2012 19:38 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik dus ook. Dat zijn een paar van de sectoren die je m.i. nooit volledig kunt (of mag) privatiseren. Het is te zeer van algemeen belang. Maargoed, daar kun je natuurlijk ook over discussieren.
[..]
Ik ga die discussies meestal wel uit de weg ja. Ieder weldenkend mens weet dat de lantaarnpaal niet gratis is en/of gratis brandt. Maar op de één of andere manier gaat dat er bij die mensen niet in vanwege vooringenomenheid. De overheid is per definitie de grote boeman.
Het heeft altijd het niveau van 'Godverdomme moet ik nog meer belasting betalen' en 'ze moeten van m'n HRA/WW/Whatever afblijven'quote:Op maandag 29 oktober 2012 19:43 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Helemaal eens. Maar daar kan je inderdaad een andere mening over hebben.
Ja meestal zien die mensen de overheid zo. Maar ik vind het wel dubbel vaak want ik heb weleens gemerkt in dergelijke discussies dat diezelfde mensen die vinden dat de overheid de grote boosdoener is tegelijkertijd wel allerlei verwachten hebben van die grote boosdoener. Als in dat er allerlei voorzieningen/subsidies..name it..ter beschikking gesteld worden. En dat snap ik dan gewoon niet. Dat je zo denkt. (Ja oké ik snap het natuurlijk wel maar ik vind het gewoon enigszins dom/kortzichtig hoe je het ook wilt noemen)
Nouja natuurlijk snap ik zo'n eerste reactie wel. Dat is verder ook wel logisch gewoon. Maar als het vervolgens daarbij blijft is het wel een beetje jammer.quote:Op maandag 29 oktober 2012 19:48 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Het heeft altijd het niveau van 'Godverdomme moet ik nog meer belasting betalen' en 'ze moeten van m'n HRA/WW/Whatever afblijven'
Ik vind een fundamentele discussie over de rol van de overheid wel leuk in de kroeg.quote:Op maandag 29 oktober 2012 19:48 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Het heeft altijd het niveau van 'Godverdomme moet ik nog meer belasting betalen' en 'ze moeten van m'n HRA/WW/Whatever afblijven'
Prima, die zal ik onthouden. Verdiep je jezelf er alvast een beetje in mijn waarde?quote:Op maandag 29 oktober 2012 19:51 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik vind een fundamentele discussie over de rol van de overheid wel leuk in de kroeg.
Ik heb in het bestuur van een VVE gezeten. Ik heb discussies gevoerd met mensen die niet begrepen dat ook zij aan de reservering voor het vervangen van het dak moesten meebetalen, want ze woonden immers niet op de bovenste verdieping.quote:Op maandag 29 oktober 2012 19:38 schreef Maharbal het volgende:
Ik ga die discussies meestal wel uit de weg ja. Ieder weldenkend mens weet dat de lantaarnpaal niet gratis is en/of gratis brandt. Maar op de één of andere manier gaat dat er bij die mensen niet in vanwege vooringenomenheid. De overheid is per definitie de grote boeman.
quote:Op maandag 29 oktober 2012 19:53 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ik heb in het bestuur van een VVE gezeten. Ik heb discussies gevoerd met mensen die niet begrepen dat ook zij aan de reservering voor het vervangen van het dak moesten meebetalen, want ze woonden immers niet op de bovenste verdieping.
Ik denk eigenlijk vaak in dat soort gevallen dat het antwoord gewoon simpel is. En het dus is dat sommige mensen gewoon dom zijn. No offence.quote:Op maandag 29 oktober 2012 19:54 schreef Maharbal het volgende:
[..]![]()
Helaas keiharde realiteit en dagelijkse gang van zaken. Ik vraag me alleen af of dat toegerekend kan worden aan het alsmaar groeiende individualisme in de maatschappij of dat mensen gewoon dom zijn, met alle respect.
Mijn moeder werkt in de vastgoedsector en heeft daarom heel veel te maken met dat soort VVE's, waar die over kunnen zeiken zegquote:Op maandag 29 oktober 2012 19:53 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ik heb in het bestuur van een VVE gezeten. Ik heb discussies gevoerd met mensen die niet begrepen dat ook zij aan de reservering voor het vervangen van het dak moesten meebetalen, want ze woonden immers niet op de bovenste verdieping.
quote:Op maandag 29 oktober 2012 19:57 schreef Tchock het volgende:
Ohja en ik denk dat ik wel namens alle studenten spreek als ik zeg
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 29 oktober 2012 19:57 schreef Tchock het volgende:
[ afbeelding ]
Gaat moeilijk in een busquote:Op maandag 29 oktober 2012 19:58 schreef Yreal het volgende:
Maar toch.. studenten ov. Gaat lekker iedereen zo dicht mogelijk bij huis studeren en massale zwartrij praktijken
Nouja. Gelukkig ben ik bijna klaar met studeren. Dus dat valt nog wel mee.quote:Op maandag 29 oktober 2012 19:57 schreef Tchock het volgende:
[ afbeelding ]
Trippend als hij zo half langzaam laad. Maargoed, alle werkgroepen dan maar op 1 dag inplannen en hoorcolleges op internet, ofzo.quote:Op maandag 29 oktober 2012 19:57 schreef Tchock het volgende:
[ afbeelding ]
Inderdaad, kamernood en zwartrijden in plaats van een grote groep mensen bekend laten worden met het OV, zodat ze dat later misschien ook gebruiken.quote:Op maandag 29 oktober 2012 19:58 schreef Yreal het volgende:
Maar toch.. studenten ov. Gaat lekker iedereen zo dicht mogelijk bij huis studeren en massale zwartrij praktijken
Mwah. Ik geloof in rechts, maar dan moet iedereen wel de mogelijkheid hebben om te studeren wat en waar hij wil. Als jij niet kan bereiken wat je wil bereiken in het leven is eigen verantwoordelijkheid ook moeilijk te verkopen.quote:Op maandag 29 oktober 2012 19:58 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Nouja. Gelukkig ben ik bijna klaar met studeren. Dus dat valt nog wel mee.
Ik heb hardop gelachenquote:Op maandag 29 oktober 2012 19:57 schreef Tchock het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb toch nooit gezegd dat ik dat een goede maatregel vind? Alleen dat ik er persoonlijk gewoon geen enkele last van heb.quote:Op maandag 29 oktober 2012 20:00 schreef Yreal het volgende:
[..]
Mwah. Ik geloof in rechts, maar dan moet iedereen wel de mogelijkheid hebben om te studeren wat en waar hij wil. Als jij niet kan bereiken wat je wil bereiken in het leven is eigen verantwoordelijkheid ook moeilijk te verkopen.
Ik heb 9000+ euro bespaard door het afschaffen van de langstudeerboete, je zal mij niet horen klagen. Vind het wel dubbel genaaid dit voor de nieuwe studenten, ik had verwacht dat ze wat zaken overeind konden houden met de honderden miljoenen die overblijven door het leenstelselquote:Op maandag 29 oktober 2012 19:57 schreef Tchock het volgende:
[ afbeelding ]
Grappig dat je dat zegt, want als er ergens een visie achter zit (manipuleren, ook wel 'sturen'), dan is het wel accijns.quote:Op maandag 29 oktober 2012 20:00 schreef eriksd het volgende:
Dan heb je ook nog het compleet visieloze gerommel met accijns en de hang naar inkomensafhankelijkheid. Want de overheid is er om je te helpen, nietwaar?
beetje verder denken dan jezelf mag ook wel.quote:Op maandag 29 oktober 2012 20:00 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik heb toch nooit gezegd dat ik dat een goede maatregel vind? Alleen dat ik er persoonlijk gewoon geen enkele last van heb.
Look on the bright side, met risico-element waren ze waarschijnlijk belastingplichtig als ondernemer.quote:Op maandag 29 oktober 2012 20:02 schreef eriksd het volgende:
Kan ik nog verder ranten tegen de overheid? Owja. Het risico-element ontbreekt waardoor de overheid haast per definitie faalt.
Dat is hier natuurlijk niet het geval. Men had gewoon wat geld nodig, dan dit maar. Kan je ook een visie noemen, ik zie liever dat er gewoon bezuinigd in de zuivere zin van het woord plaatsvindt in plaats van meer harken.quote:Op maandag 29 oktober 2012 20:01 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Grappig dat je dat zegt, want als er ergens een visie achter zit (manipuleren, ook wel 'sturen'), dan is het wel accijns.
Ach, net als de verhoging van de assurantiebelasting (wat een verkapte 'we brengen de verzekeringen alsnog onder de btw' actie is). Het moet ergens vandaan komen.quote:Op maandag 29 oktober 2012 20:03 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat is hier natuurlijk niet het geval. Men had gewoon wat geld nodig, dan dit maar. Kan je ook een visie noemen, ik zie liever dat er gewoon bezuinigd in de zuivere zin van het woord plaatsvindt in plaats van meer harken.
Morgen op SBS 6: Boer Hedwig ziet zijn polder onderlopen.quote:Op maandag 29 oktober 2012 20:04 schreef eriksd het volgende:
Hoop dat ze vanavond al die dijk doorsteken. En live filmen als dat weiland onderloopt. Koppejan met zakdoek ernaast.
Ik heb nergens iets gezegd over mijn standpunt in deze. Dus je hoeft me niet te beschuldigen van egoïsme. Ik constateerde alleen dat ik er zelf geen last van heb, right? Dat het vervolgens vervelend is voor de vele studenten (in spe) staat natuurlijk buiten kijf.quote:Op maandag 29 oktober 2012 20:02 schreef Yreal het volgende:
[..]
beetje verder denken dan jezelf mag ook wel.
Vooral de provincieèn. Al die dorpen waar je uren in de bus moet zitten om ergens te komen, zal ook niet snel nog iemand gaan studeren nu.
Truequote:Op maandag 29 oktober 2012 20:05 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik heb nergens iets gezegd over mijn standpunt in deze. Dus je hoeft me niet te beschuldigen van egoïsme. Ik constateerde alleen dat ik er zelf geen last van heb, right? Dat het vervolgens vervelend is voor de vele studenten (in spe) staat natuurlijk buiten kijf.
Dat vond ik inderdaad wel één van de triestere dingen in het akkoord. Maar ach, you can't have it all.quote:Op maandag 29 oktober 2012 20:03 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ach, net als de verhoging van de assurantiebelasting (wat een verkapte 'we brengen de verzekeringen alsnog onder de btw' actie is). Het moet ergens vandaan komen.
quote:Op maandag 29 oktober 2012 20:05 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik heb nergens iets gezegd over mijn standpunt in deze. Dus je hoeft me niet te beschuldigen van egoïsme. Ik constateerde alleen dat ik er zelf geen last van heb, right? Dat het vervolgens vervelend is voor de vele studenten (in spe) staat natuurlijk buiten kijf.
Als dat geen egoïsme isquote:Gelukkig ben ik bijna klaar met studeren. Dus dat valt nog wel mee.
D66, de partij die goede sier maakte op demonstraties tegen de langstudeerboete en deze onderwijl in hun tegenbegroting opnam. Jaja.quote:Op maandag 29 oktober 2012 20:04 schreef Paxcon het volgende:
Daarom had de onderwijspartij ook in de regering moeten komen.
Boer zoekt vrouw. Ze moet hier ergens drijven....quote:Op maandag 29 oktober 2012 20:04 schreef eriksd het volgende:
Hoop dat ze vanavond al die dijk doorsteken. En live filmen als dat weiland onderloopt. Koppejan met zakdoek ernaast.
Jij als rasechte <insert je partij hier, welke partij ik niet nader zal noemen>, wat vind jij van dit akkoord?quote:Op maandag 29 oktober 2012 20:06 schreef eriksd het volgende:
[..]
D66, de partij die goede sier maakte op demonstraties tegen de langstudeerboete en deze onderwijl in hun tegenbegroting opnam. Jaja.
Vind het wel goed, dat uitkleden van die financiering. Zinloze gehamer op 50% hogeropgeleid, opzouten ermee.
quote:Op maandag 29 oktober 2012 20:07 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Boer zoekt vrouw. Ze moet hier ergens drijven....
Dat was gewoon een constatering dat het voor mij persoonlijk niet zoveel gevolgen had. Daar staat niks over mijn mening over allerlei geplande maatregelen mbt het (hoger) onderwijs.quote:Op maandag 29 oktober 2012 20:06 schreef Tchock het volgende:
[..]Ik zeg dat het kut is voor alle studenten, jij zegt:
[..]
Als dat geen egoïsme is
Hij rant tegen de overheid, is duidelijk geen PvdA'er of VVD'er, niet D'66... Ook geen SGP/PVV/CDA schat ik zo. Groenlinkser misschien?quote:Op maandag 29 oktober 2012 20:07 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Jij als rasechte <insert je partij hier, welke partij ik niet nader zal noemen>, wat vind jij van dit akkoord?
Ik vind het zo-zo.quote:Op maandag 29 oktober 2012 20:07 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Jij als rasechte <insert je partij hier, welke partij ik niet nader zal noemen>, wat vind jij van dit akkoord?
[..]![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |