abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118412684
Nadat Huizenmarkttopic #208: De subsidie op geldlenen is niet van deze tijd op mysterieuze wijze is gesloten ontstond er in [FB] Waar alles zo nu en dan om moderatie smeekt enige discussie over. Daar kwam deze suggestie in langs:

quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 20:29 schreef iamcj het volgende:
Is dit een idee?:

Een apart topic waarin je het dagelijkse nieuws kunt/moet posten. De mensen die dat willen kunnen zo op de hoogte blijven en andere topics blijven schoon.
Dus bij deze: het allereerste huizenmarktnieuwstopic!
Als TS stel ik hierbij de HUISREGELS op:
• Post alleen nieuws, in de vorm van een link naar de bron en een samenvatting in 1 of 2 regels. Pleeg geen copyrightschendingen door een heel artikel te kopieren.
• Houd de samenvatting objectief.
• Reageer in dit topic niet op nieuwsberichten, dan wordt het een slowchat, discussie, moddergooien en uiteindelijk gewoon een slotje!
• "Ouder" nieuws bij voorkeur achterwege laten. En mocht je het nodig achten om oudere berichten hier samen te vatten: zet er dan zeer duidelijk een datum bij, dat voorkomt misverstanden, gevolgd door discussie, slowchat, moddergooien en uiteindelijk gewoon weer een slotje...
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_118412697
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 12:11 schreef graaierrr het volgende:

[..]

Ongelooflijk, nooit gedacht dat het zoveel zou zijn. We zijn allemaal slaven van de bank.
Ik roep het al een tijdje maar krijg dan iedere keer weer een hoop ongeloof over mij heen gegooid.... gekke xeno dit, gekke xeno dat.

De realiteit is nog veel zieker dan de meesten zich hier kunnen voorstellen :X
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_118412754
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 12:32 schreef graaierrr het volgende:

[..]

kloon?
Ja.... jij ja... iedereen die niet euforisch is over het eigen woningbezit is een kloon van xeno. Is toch algemeen bekend?
pi_118412759
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 12:34 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ik roep het al een tijdje maar krijg dan iedere keer weer een hoop ongeloof over mij heen gegooid.... gekke xeno dit, gekke xeno dat.

De realiteit is nog veel zieker dan de meesten zich hier kunnen voorstellen :X
Als het net zo gaat als in Spanje dan houd ik mn hart vast.
pi_118412812
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 12:35 schreef graaierrr het volgende:

[..]

En dan te bedenken dat Spanje nog niet eens op de bodem zit :|W

Spanje is inderdaad ons voorland, alleen hebben wij zelfs een nog grotere zeepbel :{
pi_118412819
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 12:35 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ja.... jij ja... iedereen die niet euforisch is over het eigen woningbezit is een kloon van xeno. Is toch algemeen bekend?
Helaas is het geen 'eigen' woningbezit maar bezit van de bank tot dat het afbetaald is.
pi_118412856
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 12:35 schreef graaierrr het volgende:

[..]

De werkeloosheid naar de 25%, vele niet afgebouwde bouwprojecten, een teveel aan vastgoed, nee dat scenario is nog lang geen waarheid. Je we hebben hier mensen die zeggen dat er veel huizen bij moeten komen dat is juist wat er in spanje gebeurd is. :D
pi_118412871
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 12:37 schreef graaierrr het volgende:

[..]

Helaas is het geen 'eigen' woningbezit maar bezit van de bank tot dat het afbetaald is.
Strikt juridisch gezien is het 'jouw huis' maar als je je verplichtingen richten de hypotheeknemer niet nakomt dan kan daar heel snel verandering in komen.

Je opmerking zit dus niet ver van de waarheid.
  Moderator donderdag 25 oktober 2012 @ 12:38:38 #9
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_118412875
Sjonge, iemand die zich geregistreerd heeft en alleen maar in dit topic zit, met de naam graaierrr. Van wie is de kloon?

Och ja Xeno, raar he, de kloon ComplexConjugate aanmaken en dan proberen vol te houden dat je niet Xeno bent. Als de Zuurders kloons moeten gaan aanmaken om op die manier meer gewicht in de schaal te gooien...beetje vreemd...je zou verwachten dat als datgene wat je zegt waar is, je geen kloons nodig hebt.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_118412911
Ik moet zo werken dus ik ben geen kloon van ComplexConjugate.
pi_118412946
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 12:38 schreef CoolGuy het volgende:
Sjonge, iemand die zich geregistreerd heeft en alleen maar in dit topic zit, met de naam graaierrr. Van wie is de kloon?

Och ja Xeno, raar he, de kloon ComplexConjugate aanmaken en dan proberen vol te houden dat je niet Xeno bent. Als de Zuurders kloons moeten gaan aanmaken om op die manier meer gewicht in de schaal te gooien...beetje vreemd...je zou verwachten dat als datgene wat je zegt waar is, je geen kloons nodig hebt.
xeno heeft een permban voor de AEX en het opperhoofd wil dat zo laten. Daar kan ik niks aan doen vriendje CG :)
  Moderator donderdag 25 oktober 2012 @ 12:40:29 #12
16180 crew  CoolGuy
pi_118412968
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 12:39 schreef graaierrr het volgende:
Nee, dat beweer ik ook niet, ik gaf alleen maar dat het niet gek is dat Xeno daarvan verdacht wordt, gezien zijn geintje Xeno -> ComplexConjugate.

Maar dat je een kloontje bent lijkt me wel.
pi_118412974
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 12:39 schreef graaierrr het volgende:
_O_

Bedankt voor je inzet, iemand moet tenslotte werken voor mijn uitkering O+
pi_118413049
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 12:40 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

_O_

Bedankt voor je inzet, iemand moet tenslotte werken voor mijn uitkering O+
Tja iedereen teert op de overheid en uiteindelijk is het allemaal ons eigen geld.
pi_118413051
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 12:40 schreef CoolGuy het volgende:

Maar dat je een kloontje bent lijkt me wel.
Zou kunnen maar wat dan nog?

Niet iedereen wil onder zijn eigen aka commentaar geven op de bizarre realiteit van de huizenmarkt.
  Moderator donderdag 25 oktober 2012 @ 12:42:22 #16
16180 crew  CoolGuy
pi_118413056
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 12:40 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

xeno heeft een permban voor de AEX en het opperhoofd wil dat zo laten. Daar kan ik niks aan doen vriendje CG :)
Ja, en toen jij een ban kreeg op AEX was daar ineens Complex...ik dacht altijd dat doorposten onder een kloon na een ban een permban als resultaat had.

Nou, als je onder je nick Xeno gewoon normaal had gedaan, dan had je geen permban gehad. Die permban komt niet uit de lucht vallen he. Heb je weer dat verantwoordelijkheid afwijzen he. Het is de schuld van het opperhoofd..nee, het is je eigen schuld.
pi_118413081
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 12:42 schreef graaierrr het volgende:

[..]

Tja iedereen teert op de overheid en uiteindelijk is het allemaal ons eigen geld.
Na jarenlang netto betaler te zijn geweest dacht ik :"ik ga ook maar eens graaien, iedereen doet het en ik ben gekke henkie dat ik alleen maar iedere keer mijn zakken laat legen door de roverheid".
pi_118413086
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 12:42 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Niet iedereen wil onder zijn eigen aka commentaar geven op de bizarre realiteit van de huizenmarkt.
Idd je wordt gelijk veroordeeld als je eerlijk bent :)
pi_118413201
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 12:42 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Waarom zou niet iedereen dat willen, het is te zielig voor woorden dat er mensen denken dat ze een kloon moeten aanmaken omdat ze hun mening niet met hun normale account zouden kunnen geven. Ok als je nu rutte was dan kan ik me voorstellen dat je met een kloon gaat werken, maar aangezien we rutte nog nooit in dit topic voorbij hebben zien komen en graaiieer wel alle ins en out weet van dit topic is het gewooneen kloon van een regeulat hier.
pi_118413208
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 12:42 schreef CoolGuy het volgende:

Ja, en toen jij een ban kreeg op AEX was daar ineens Complex...ik dacht altijd dat doorposten onder een kloon na een ban een permban als resultaat had.

Nou, als je onder je nick Xeno gewoon normaal had gedaan, dan had je geen permban gehad. Die permban komt niet uit de lucht vallen he. Heb je weer dat verantwoordelijkheid afwijzen he. Het is de schuld van het opperhoofd..nee, het is je eigen schuld.
Ik ga er even niet inhoudelijk op in, als je het fijne ervan wilt weten moet je maar even PM'en :)
pi_118413290
Wij hebben allemaal last van cognitieve dissonantie zegt de persoon met een dissociatieve identiteitsstoornis. :')
pi_118413301
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 12:43 schreef graaierrr het volgende:

[..]

Idd je wordt gelijk veroordeeld als je eerlijk bent :)
Gelukkig neemt het realiteitsbesef langzaam toe, ik schat dat we over 5 jaar gewoon op een normale manier kunnen praten over de rampzalige praktijken die plaats hebben gevonden in de kredietverstrekking en woningbouw.
pi_118413339
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 12:48 schreef Basp1 het volgende:
Wij hebben allemaal last van cognitieve dissonantie zegt de persoon met een dissociatieve identiteitsstoornis. :')
Gezellig :D
pi_118413380
Over die restschuld: meefinancieren in de nieuwe hypotheek kan wel, mits 1 het inkomen hoog genoeg is en 2 de waarde van het nieuwe huis hoog genoeg is.
Volgens GHF: 106% financiering, en met restschuld max 115%. 9% van de aankoopwaarde van het nieuwe huis mag dus restschuld zijn. Heb je 30.000 euro restschuld, dan heb je dus een huis nodig van minimaal 333.333 euro. Om daar de hypotheek voor te kunnen krijgen heb je ook een behoorlijk hoog inkomen nodig. Daardoor is het voor veel mensen niet mogelijk, maar dat betekent niet dat het onmogelijk is met de huidige regelgeving.
Aftrekbaar maken vd restschuld verandert wel de verhouding woonlasten tov inkomen, maar niet die regel vd waarde vd woning tov de hoogte vd mee te financieren restschuld. Voor veel mensen blijft dan de restschuld het slot op de woningmarkt.
pi_118413387
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 12:50 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Laat je je kloon dadelijk ongeveer hetzelfde zeggen?
  donderdag 25 oktober 2012 @ 12:57:39 #26
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_118413558
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 12:51 schreef poemojn het volgende:
Over die restschuld: meefinancieren in de nieuwe hypotheek kan wel, mits 1 het inkomen hoog genoeg is en 2 de waarde van het nieuwe huis hoog genoeg is.
Volgens GHF: 106% financiering, en met restschuld max 115%. 9% van de aankoopwaarde van het nieuwe huis mag dus restschuld zijn. Heb je 30.000 euro restschuld, dan heb je dus een huis nodig van minimaal 333.333 euro. Om daar de hypotheek voor te kunnen krijgen heb je ook een behoorlijk hoog inkomen nodig. Daardoor is het voor veel mensen niet mogelijk, maar dat betekent niet dat het onmogelijk is met de huidige regelgeving.
Aftrekbaar maken vd restschuld verandert wel de verhouding woonlasten tov inkomen, maar niet die regel vd waarde vd woning tov de hoogte vd mee te financieren restschuld. Voor veel mensen blijft dan de restschuld het slot op de woningmarkt.
Daarom zoeken wij ook huizen bóven een bepaald bedrag, daaronder kunnen we niet genoeg restschuld meefinancieren :P.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_118413642
Haha, heb je wel een mooi huis straks. ;) Maar het bindt je wel bij je onderhandelmogelijkheden.
pi_118413691
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 12:46 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ik ga er even niet inhoudelijk op in, als je het fijne ervan wilt weten moet je maar even PM'en :)
Hoezo? Coolguy verteld precies hoe het zit. Jij bent Xeno, dat weet iedereen, zelfs de mods en de admins.
pi_118413863
quote:
Het NHG-plan gaat dus verder dan alleen aftrekbaar maken zie ik nu
quote:
http://www.eigenhuis.nl/a(...)izen-met-restschuld/

Nationale Hypotheek Garantie (NHG) speelt in het plan van de drie organisaties een belangrijke rol bij het oplossen van een aanzienlijk deel van de restschuldenproblematiek. De NHG-voorwaarden moeten worden aangepast door op te nemen dat een restschuld meefinancierbaar is bij de aankoop van een volgende woning als de hypotheek op de te verkopen woning ook met NHG is verstrekt en wordt voldaan aan inkomensnormen. Hierdoor blijven de risico's voor de overheid nagenoeg gelijk en is een restschuld op een NHG-hypotheek geen belemmering meer bij verhuizing. Langs deze weg kan de restschuld worden meeverhuisd naar de volgende woning en vervolgens desgewenst in een in overleg met de woningeigenaar vast te stellen termijn worden afgebouwd.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 13:08:18 #30
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_118413966
quote:
De restschuld zou alleen aftrekbaar en/of meefinancierbaar moeten zijn, als de totale nieuwe hypotheek lager is dan de oude hypotheek. M.a.w. mensen die onder water staan omdat ze hun schulden niet meer kunnen betalen zouden uitsluitend de optie moeten krijgen om lagere maandlasten te nemen (en af te lossen). Met restschuld naar een duurder huis gaan is waanzin!

Of misschien is het gewoon beter om mensen met restschuld die af te laten betalen, en daarna alsnog een 5 jarige negatieve BKR-registratie te geven! Iets met op de blaren zitten en niet meteen dezelfde fout maken...
censuur :O
pi_118414096
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 13:08 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

De restschuld zou alleen aftrekbaar en/of meefinancierbaar moeten zijn, als de totale nieuwe hypotheek lager is dan de oude hypotheek. M.a.w. mensen die onder water staan omdat ze hun schulden niet meer kunnen betalen zouden uitsluitend de optie moeten krijgen om lagere maandlasten te nemen (en af te lossen). Met restschuld naar een duurder huis gaan is waanzin!

Of misschien is het gewoon beter om mensen met restschuld die af te laten betalen, en daarna alsnog een 5 jarige negatieve BKR-registratie te geven! Iets met op de blaren zitten en niet meteen dezelfde fout maken...
^O^ Idd ik had het niet beter kunnen omschrijven.

Maar zoals we zien hebben de financials al de loopholes ontdekt en weten hoe ze zichzelf met nog meer schulden kunnen opzadelen. :')
pi_118414906
pi_118415179
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 13:34 schreef michaelHD9 het volgende:
O+
pi_118415557
Je mag met de GHF-regels nog maar 50% volledig aflossingsvrij financieren he.. Dus 166.666 euro in bovenstaand voorbeeld. De rest incl die 30.000 restschuld wordt sowieso afgelost, al is dat misschien pas na 30 jaar. Betekent dat er meer tijd is om dat te doen, en t niet in 1/2/3 jaar bij elkaar gespaard hoeft te worden in een dalende markt.
En het staat banken vrij om eea anders af te spreken, zoals bijv die restschuld in 12 jaar lineair aflossen.

Misschien zorgt het er nog voor dat de huizenprijzen minder hard dalen ook O+
  donderdag 25 oktober 2012 @ 14:42:09 #35
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_118417275
75% vind de beperking van de HRA subside niet erg als het maar niet henzelf is dan
37% is zelfs blij als het wordt aangepakt bij anderen

http://www.telegraaf.nl/d(...)oor_economie___.html
quote:
'Beperking hypotheekrenteaftrek geen ramp voor economie'
door Johan Wiering
AMSTERDAM - De VVD en de PvdA hoeven niet al te bevreesd te zijn dat de Nederlandse economie inklapt als de hypotheekrenteaftrek verder wordt beperkt.
Althans als afgegaan wordt op de reacties van 4500 deelnemers aan een peiling op DFT.
Een ruime meerderheid denkt dat de gevolgen voor de huizenmarkt of de bestedingen zullen meevallen, op voorwaarde dat de bestaande gevallen ontzien worden. 37% juicht een ingreep zelfs toe.

Begin deze week lekten plannen uit dat de VVD en de PvdA overwegen om ook de aftrek voor bestaande huiseigenaren aan te pakken. Eenvijfde van de respondenten vindt dit een slecht idee en meent dat alleen toekomstige huiseigenaren moeten worden aangepakt.
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_118419012
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 13:08 schreef RemcoDelft het volgende:
Dat zal al die nare mensen die gewoon wilden wonen leren ~O> .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  donderdag 25 oktober 2012 @ 15:21:33 #37
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_118419139
quote:
14s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 15:19 schreef Litpho het volgende:

[..]

Dat zal al die nare mensen die gewoon goedkoop wilden wonen leren ~O> .
Fixed! Zeg nou zelf, ondanks subsidie van de overheid nog in de problemen komen, en dat alles omdat "huren geld weggooien is"?
  Moderator donderdag 25 oktober 2012 @ 15:24:58 #38
16180 crew  CoolGuy
pi_118419319
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 15:21 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Fixed! Zeg nou zelf, ondanks subsidie van de overheid nog in de problemen komen, en dat alles omdat "huren geld weggooien is"?
je doet moeite om subsidie cursief te drukken. Zit je toch niet zo aan te stellen jongen, je laat je wel erg kennen zo :') Huren is ook geld weg gooien, als er een alternatief is waarbij je een huis terug krijgt voor het bedrag dat je betaald.
pi_118419367
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 15:21 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Fixed!
Ja, dat mag je best vinden, maar het merendeel van de mensen die nu een restschuld hebben zijn nou niet direkt de mensen die op het laagste punt zijn ingestapt. Ja, kopen is altijd een risico ten opzichte van huren, maar het natrappen naar de mensen die NIET extra hun best hebben gedaan om dat risico zo groot mogelijk te maken lijkt me ook wat overbodig.

De "100% aflossingsvrij want dat is belastingtechnisch zo handig"-crowd daarentegen, mjah, daar valt niet veel positiefs over te zeggen.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 15:33:00 #40
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_118419665
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 15:24 schreef CoolGuy het volgende:
je doet moeite om subsidie cursief te drukken. Zit je toch niet zo aan te stellen jongen, je laat je wel erg kennen zo :')
Het doet de lenertjes echt pijn he, horen dat ze subsidie krijgen :') Of is dit een poging om af te leiden van het hetgeen ik zeg over mensen die ondanks subsidie in de problemen komen?

quote:
Huren is ook geld weg gooien, als er een alternatief is waarbij je een huis terug krijgt voor het bedrag dat je betaald.
Vertel dat maar aan de 900.000 mensen die onder water staan, en nu hopen op nog meer subsidie...
  Moderator donderdag 25 oktober 2012 @ 15:34:56 #41
16180 crew  CoolGuy
pi_118419761
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 15:33 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Het doet de lenertjes echt pijn he, horen dat ze subsidie krijgen :')

[..]

Vertel dat maar aan de 900.000 mensen die onder water staan, en nu hopen op nog meer subsidie...
Wat makkelijk zeg :') let op.

"het doet de Zuurdertjes pijn he, dat ze geen huis kunnen kopen" makkelijk joh.

Die 900.000 mensen interesseren me niet, die hadden maar op moeten letten en/of niet zo hebberig moeten zijn.
pi_118420039
quote:

Het doet de lenertjes echt pijn he, horen dat ze subsidie krijgen :')
Mij doet dat geen pijn hoor ik ben toch een vuige linkserd die een subsidiehoer is. :D

Ook al is het maar 100 euro per maand omdat ik wel een aflosmoraal heb. ;)
  donderdag 25 oktober 2012 @ 15:50:23 #43
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_118420439
quote:

[..]

Het doet de lenertjes echt pijn he, horen dat ze subsidie krijgen :') Of is dit een poging om af te leiden van het hetgeen ik zeg over mensen die ondanks subsidie in de problemen komen?

[..]

Blijkbaar is het niet genoeg dat die mesnen in de problemen zitten, het moet erger?
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
  donderdag 25 oktober 2012 @ 15:58:08 #44
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_118420786
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 15:50 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Blijkbaar is het niet genoeg dat die mesnen in de problemen zitten, het moet erger?
nou huizen kunnen niet nog duurder worden want dan wordt de bubble nog groter
pi_118420899
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 15:50 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Het word erger..... let maar op.

Om alvast is de stemming te komen :P

donderdag 25 oktober 2012 @ 16:03:18 #46
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_118421027
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 16:00 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Het word erger..... let maar op.

Om alvast is de stemming te komen :P

[ afbeelding ]
De terugtrekkende overheid
pi_118421038
quote:
Nederlandse rijkdom oneerlijk verdeeld tussen jong en oud

AMSTERDAM – Nederland is in de afgelopen twintig jaar een stuk rijker geworden, maar die rijkdom is wel oneerlijk tussen jong en oud verdeeld. .....

Welke zuurder werkt bij de DNB :P
pi_118421163
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 16:03 schreef HD9 het volgende:

[..]

De terugtrekkende overheid
Mark zijn vrindjes willen gewoon dat de slaafjes beginnen met ontschulden anders valt er straks helemaal niets meer te halen.
Hoe stimuleer je die kapitale leners om terug te gaan betalen? Juist.... door het reduceren van hun geliefde leensubsidie.

In betere tijden wisten banksters niet beter dan dat woningprijzen altijd maar zouden stijgen maar recente ontwikkelingen hebben hun inzichten bijgesteld. Uitgegeven hypotheken uit het verleden garanderen niet langer een royaal belegde boterham in de toekomst dus willen ze hun geld terug.
pi_118421216
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 16:03 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Welke zuurder werkt bij de DNB :P
DNB constateert gewoon terecht dat er simpelweg te weinig koopkracht zit bij de jeugd om de dure paleisjes van de boomers te gaan kopen. Dat is best vervelend voor de banksters.
pi_118421557
Een grappig stukje over hoe banksters denken, ze hebben het zelfs over het werkpaard model.

Goed om te weten dat wij de werkpaardjes zijn waar ze vol ironie naar verwijzen :')

Dit werkpaard doet in ieder geval niet meer mee met de 'rat race' :W
  donderdag 25 oktober 2012 @ 16:22:41 #51
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_118421822
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 15:58 schreef HD9 het volgende:

[..]

nou huizen kunnen niet nog duurder worden want dan wordt de bubble nog groter
Huizen worden niet duurder maar gaan ook niet weg voor een habbekrats. Dus onbetaalbaar, dus onverkoopbaar. Zie hier de huurmaffia staat op.

Samen met een vrije huurmarkt van de VVD. HRA gaat er langzaam aan en dus worden starters overgeleverd aan de vrije huurmarkt. Hoera zeker...
and made it rain upward
pi_118421952
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 16:22 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Huizen worden niet duurder maar gaan ook niet weg voor een habbekrats. Dus onbetaalbaar, dus onverkoopbaar. Zie hier de huurmaffia staat op.

Samen met een vrije huurmarkt van de VVD. HRA gaat er langzaam aan en dus worden starters overgeleverd aan de vrije huurmarkt. Hoera zeker...
We wilden zo graag net zoals het buitenland zijn. Ben benieuwd wat die zuiger/speculantjes zo meteen denken van de woonkosten :) Moet je maar niet zo gokken met je woonkosten :W
pi_118421993
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 16:07 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

DNB constateert gewoon terecht dat er simpelweg te weinig koopkracht zit bij de jeugd om de dure paleisjes van de boomers te gaan kopen. Dat is best vervelend voor de banksters.
Gelukkig hebben ze genoeg koopkracht om gadgets te kopen. En andere shit.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 16:28:37 #54
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_118422054
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 16:25 schreef michaelHD9 het volgende:

[..]

We wilden zo graag net zoals het buitenland zijn. Ben benieuwd wat die zuiger/speculantjes zo meteen denken van de woonkosten :) Moet je maar niet zo gokken met je woonkosten :W
Nu mensen wilden gewoon een leuk huis en vaak is huur geen optie tenzij wachtlijst van 8 jaar minimaal.

Maargoed wacht maar, straks vliegen de huren omhoog, net als de zorgkosten, je hebt geen keuze. Slikken. Allemaal als gevolg van het onmogelijk maken van het verschaffen van eigen woonruimte.
and made it rain upward
  Moderator donderdag 25 oktober 2012 @ 16:29:05 #55
16180 crew  CoolGuy
pi_118422069
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 16:27 schreef michaelHD9 het volgende:

[..]

Gelukkig hebben ze genoeg koopkracht om gadgets te kopen. En andere shit.
Gadgets FTW (als je je andere zooi al betaald hebt en netjes ook spaart en zo).
pi_118422116
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 16:28 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Nu mensen wilden gewoon een leuk huis en vaak is huur geen optie tenzij wachtlijst van 8 jaar minimaal.

Maargoed wacht maar, straks vliegen de huren omhoog, net als de zorgkosten, je hebt geen keuze. Slikken. Allemaal als gevolg van het onmogelijk maken van het verschaffen van eigen woonruimte.
En straks maar roepen dat ze het niet zagen aankomen, en dat ze zeker wisten dat het zonder HRA allemaal veeeeeel beter zou worden. Hadden ze maar een keer hun neus in het buitenland moeten opsteken waar geen HRA is, maar wel een geliberaliseerde huurmarkt (met volledige renteaftrek trouwens).

En bedankt voor dat paard van Troje. Can ComplexConjugate alvast een kleinerend woordje bedenken voor investeerders?

Wat is dat toch met Nederlanders dat ze zo graag geslagen willen worden?
  donderdag 25 oktober 2012 @ 16:32:21 #57
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_118422188
Toch klopt het als ik in mijn omgeving kijk, wel dat het meeste geld bij de ouderen zit. Mijn ouders hebben het niet slecht en dragen dan ook bij aan de aankoop van een nieuw huis voor ons, hetzelfde doen ze voor mijn broertje (alleen moet hij nog twee jaar wachten :P ). En ik zie dat bij meer mensen in onze omgeving.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_118422394
Nederland heeft mede dankzij de royale leensubsidie de hoogste hypotheekschuld ter wereld in verhouding tot het BBP.
Dus ga nu niet zeggen dat bij afschaf van de HRA deze positie nog verder verbeterd zal worden _O-

De betaalbaarheid is meestal alleen maar goed omdat er niet word afgelost, tja... wat is er mis met vermogensopbouw in de eigen woning door daadwerkelijk af te betalen?

Nee... dat is volgens alle financiele experts vies en not done want dan loop je fiscaal voordeel mis.

Als dat het probleem is moet je het fiscale voordeel per direct verbannen, word alles beter van.
  Moderator donderdag 25 oktober 2012 @ 16:40:35 #59
16180 crew  CoolGuy
pi_118422500
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 16:37 schreef ComplexConjugate het volgende:
Nederland heeft mede dankzij de royale leensubsidie de hoogste hypotheekschuld ter wereld in verhouding tot het BBP.
Dus ga nu niet zeggen dat bij afschaf van de HRA deze positie nog verder verbeterd zal worden _O-

De betaalbaarheid is meestal alleen maar goed omdat er niet word afgelost, tja... wat is er mis met vermogensopbouw in de eigen woning door daadwerkelijk af te betalen?

Nee... dat is volgens alle financiele experts vies en not done want dan loop je fiscaal voordeel mis.

Als dat het probleem is moet je het fiscale voordeel per direct verbannen, word alles beter van.
En alle sukkels die niet zelf nadenken en leuk hun krabbel zetten en dus blijkbaar niet snappen dat je dat geld ooit terug moet betalen zijn daar zelf bij. De meeste mensen kunnen gewoon niet met geld omgaan.
pi_118422616
quote:
Hypotheekverstrekking laagst sinds 2003

AMSTERDAM - De hypotheekverstrekking aan huishoudens is op het diepste punt in bijna 10 jaar beland.

In september hadden banken 1,8 procent meer hypotheken uitstaan dan een jaar geleden, de laagste groei sinds de eerste meting in 2003.
Dat meldde De Nederlandsche Bank (DNB) donderdag.
Over de laatste 12 maanden groeide de hypotheekportefeuille van banken met netto 10 miljard euro. In de eerste helft van 2008 (voor de crisis) bedroeg de jaargroei nog 30 miljard euro.

Neergang

Volgens DNB is de vraag naar hypotheken sterk afgenomen als gevolg van de economische neergang en de slechte situatie op de huizenmarkt. Ook de aangescherpte regels voor hypotheekverstrekking speelden een rol.
Anderzijds is de hypotheekrente sinds begin dit jaar wel iets afgenomen, zegt DNB. Huishoudens die in augustus een hypotheek afsloten, kwamen met de bank een rente overeen van gemiddeld 4,2 procent.
Dat is bijna een half procentpunt minder dan een jaar eerder. Vooral de hypotheken met een korte rentevaste periode (tot en met 5 jaar) werden goedkoper.

bron: nu.nl
Ondanks:

- royale leensubsidie (HRA voor dummies)
- dalende rente
- dalende woningprijzen (of mede dankzij :D )
- fors ruimere keuze voor de koper

Daalt de omzet in de hypotheekproductie en groeit de schuld van huiseigenaren. M.a.w. er word praktisch niet afgelost op bestaande leningen.

Nederland ligt grotendeels onder water :+
pi_118422690
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 16:40 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

En alle sukkels die niet zelf nadenken en leuk hun krabbel zetten en dus blijkbaar niet snappen dat je dat geld ooit terug moet betalen zijn daar zelf bij. De meeste mensen kunnen gewoon niet met geld omgaan.
Vorig jaar was er zelfs onderzoek gedaan onder mensen met een aflossingsvrije hypotheek, de helft daarvan wist niet eens dat ze nog flink wat geld terug moesten betalen aan de bank na het verlopen van de termijn _O-

Ongelofelijk maar waar :|W
  Moderator donderdag 25 oktober 2012 @ 16:55:43 #62
16180 crew  CoolGuy
pi_118423116
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 16:44 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Vorig jaar was er zelfs onderzoek gedaan onder mensen met een aflossingsvrije hypotheek, de helft daarvan wist niet eens dat ze nog flink wat geld terug moesten betalen aan de bank na het verlopen van de termijn _O-

Dat vindt je zogenaamd vreemd, maar als je een polisje afsluit dan snap je zelf niet dat dat ook fout kan aflopen, ondanks de Gouden Bergen die de persoon voor je je verteld? :')
pi_118424253
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 16:44 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Heb je een link naar dat onderzoek?
pi_118424678
quote:

[..]

ja, dat laatste ken ik wel een paar voorbeelden van in dit topic. Die hebben vaak wel de grootste mond trouwens. zou daar soms een wetenschappelijk verband tussen bestaan?
  donderdag 25 oktober 2012 @ 17:39:14 #65
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_118424948
Als ze maar stoppen met het subsidieren van de hoogste inkomens met die villasubsidie, dan komt het wel goed
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  Moderator donderdag 25 oktober 2012 @ 17:51:35 #66
16180 crew  CoolGuy
pi_118425418
quote:
11s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 17:32 schreef michaelHD9 het volgende:

[..]

ja, dat laatste ken ik wel een paar voorbeelden van in dit topic. Die hebben vaak wel de grootste mond trouwens. zou daar soms een wetenschappelijk verband tussen bestaan?
Niet alleen in dit topic, je ziet zoveel mensen voorbij komen die iets willen wat ze (nu) niet kunnen betalen, maar dan toch willen he. Ik snap dat niet, zijn die mensen op dat gebied allemaal gewoon niet fatsoenlijk opgevoed, of doen ze juist hun ouders na.

Als het dat laatste is, dan ben ik bij deze nog blijer met de mijne dan ik al was.
pi_118425942
quote:

[..]

Maar als we als maatschappij weten dat de meeste mensen niet goed met geld kunnen omgaan dan kunnen we daarop voortbordurend ook de conclusie trekken dat bank dit in principe ook zouden moeten weten, en de volgende logica die er dan in zit is dat banken mensen producten hebben verkocht die totaal niet bij die mensen paste. Ja qau hoeveelheid geld die die mensen wilden lenen wel, maar qau zorgplicht en de daarmee samenhangde financiele discipline die deze mensen dus niet hebben faalden die banken.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 18:35:23 #68
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_118426796
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 18:08 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Maar als we als maatschappij weten dat de meeste mensen niet goed met geld kunnen omgaan dan kunnen we daarop voortbordurend ook de conclusie trekken dat bank dit in principe ook zouden moeten weten, en de volgende logica die er dan in zit is dat banken mensen producten hebben verkocht die totaal niet bij die mensen paste. Ja qau hoeveelheid geld die die mensen wilden lenen wel, maar qau zorgplicht en de daarmee samenhangde financiele discipline die deze mensen dus niet hebben faalden die banken.
Klopt. Maar het heeft bankiers geen windeieren gelegd!
pi_118427143
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 18:08 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nee, dat mag niet, dat is "betuttelend" en "links" en meer van dat soort zaken volgens de VVD. Dat juist de VVD-vrinden het meest verdienen aan het bedenken van wurgconstructies voor dat soort mensen heeft er niks mee te maken natuurlijk.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_118429318
quote:
6s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 18:46 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Nee, dat mag niet, dat is "betuttelend" en "links" en meer van dat soort zaken volgens de VVD. Dat juist de VVD-vrinden het meest verdienen aan het bedenken van wurgconstructies voor dat soort mensen heeft er niks mee te maken natuurlijk.
Ja.... maar.... die bewindslieden doen dat voor de maatschappij, niet voor zichzelf hoor :Y

Vooral de bewindslieden van de VVD zijn heel begaan met het economisch welzijn van de burger, soms gaat er wel eens wat mis maar dat is echt nooit opzet hoor, nooit.

Voor vuige lieden die het wel te bont maken geldt:

Minder begrip
En meer straf :7
  donderdag 25 oktober 2012 @ 19:34:16 #71
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_118429404
Trouwens nu er zo weinig hypotheken worden verstrekt loopt de hoeveel HRA toch vanzelf terug???
and made it rain upward
pi_118429663
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 19:34 schreef Sjabba het volgende:
Trouwens nu er zo weinig hypotheken worden verstrekt loopt de hoeveel HRA toch vanzelf terug???
Nee.... want 37% betaald helemaal niet af en nog een ander deel betaald slechts een beetje af, komt bij dat de onderste laag van de piramide vooral oververtegenwoordigd is in volledig aflossingsvrij.
M.a.w. de meeste schuld die nog open staat is aflossingsvrij, dus als die mensen niet gaan aflossen dalen de kosten voor de BD amper.

Tja.. als die mensen gewoon hadden afbetaald dan stond de HRA misschien niet eens ter discussie.

Er word gewoon alsmaar meer geleend ook in de huidige situatie groeide de schuld met 10 miljard in het afgelopen jaar. Dat kost de schatkist toch weer even 150 miljoen per jaar extra.

Daar kunnen we dus amper tegen bezuinigen, dus je mag dan wel raden wat er gaat gebeuren met de HRA. Die gaat er hoe dan ook aan *O*
  donderdag 25 oktober 2012 @ 19:40:44 #73
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_118429705
quote:
Nee!
quote:
In september hadden banken 1,8 procent meer hypotheken uitstaan dan een jaar geleden, de laagste groei sinds de eerste meting in 2003.
Oftewel de groei is afgenomen, maar de schuldenberg groeit nog steeds. Denk aan iemand die een huis koopt van een babyboomer zonder hypotheek.
pi_118430126
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 19:40 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Nee!
[quote]In september hadden banken 1,8 procent meer hypotheken uitstaan dan een jaar geleden, de laagste groei sinds de eerste meting in 2003.
Oftewel de groei is afgenomen, maar de schuldenberg groeit nog steeds. Denk aan iemand die een huis koopt van een babyboomer zonder hypotheek.
[/quote]

Er vind ook nog steeds nieuwbouw plaats hoor, niet mee zoveel als vroeger.

Tegenwoordig nog maar maximaal 50% AV, dus het is een beginnetje, weet je nog hoe hard de VEH en andere clubs schreeuwden toen dat werd ingevoerd? En hoe hard ze juichten toen de OB naar beneden ging :D

Over 10 jaar vertellen we elkaar de mooiste anekdotes over deze interessante tijden, weet je nog dat vroeger mensen geld leende zonder terug te betalen! Ja joh... dat waren nog eens zotte tijden :P
pi_118432910
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 19:48 schreef ComplexConjugate het volgende:
Over 10 jaar vertellen we elkaar de mooiste anekdotes over deze interessante tijden, weet je nog dat vroeger mensen geld leende zonder terug te betalen! Ja joh... dat waren nog eens zotte tijden :P
Inderdaad, dat is gewoon echt van de zotte. Denk er eens over na hoe bizar het is om een schuld aan te gaan en door overheidsbeleid gestimuleerd worden die niet af te betalen. Wat dat betreft vind ik het op zich niet vreemd dat er plannen zijn om ook de bestaande gevallen aan te pakken.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 20:52:10 #76
323876 michaelmoore
pi_118433353
quote:
nee hoor steeds meer babyboomers gaan cashen en willen de overwaarde consumeren en starters (die er steeds minder zijn) moeten dat kopen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_118434174
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 19:48 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Wie weet leren we er misschien wel van.
pi_118435823
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 20:52 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nee hoor steeds meer babyboomers gaan cashen en willen de overwaarde consumeren en starters (die er steeds minder zijn) moeten dat kopen
Helaas vrees ik dat dat waarheid is. Overigens verwacht ik de komende 15 jaar nog wel druk op de huizenmarkt, met name de woningen die uit meerdere bouwlagen bestaan zullen naar mijn verwachting lange tijd moeilijk verkoopbaar blijven. Niet alleen vanwege het willen cashen, maar ook uit noodzaak bij de babyboomers. Het kan maar zo zijn dat over enkele jaren een appartement van 70m² wat met een lift bereikbaar is duurder wordt dan een gezinswoning met tuin van 100m². Mij zou dat in elk geval niets verbazen. Dan ga ik hierbij uit van woningen met een vergelijkbare bouwkwaliteit en afwerkingsniveau.

Waarom verwacht ik dit? Heel simpel:
Een heleboel van deze woningen worden momenteel bewoond door babyboomers.
Deze babyboom-generatie zal voor een groot deel de komende 15 jaar slecht ter been raken of sterven. Raken ze slecht ter been, dan gaan ze op zoek naar een gelijkvloerse woning of verhuizen naar een verzorgingstehuis. Sterven ze, dan komt de huidige gezinswoning ook beschikbaar voor de markt tenzij de kinderen er gaan wonen.
Vergeet niet dat over 15 jaar de hele babyboom generatie 68 tot 83 jaar oud is. Als ik zo om mij heen kijk, vinden velen het tussen hun 70e en 80e wel tijd worden om gelijkvloers te gaan wonen. Dit is een verandering in de markt die zo ongeveer nu wordt ingezet.

Cijfers heb ik helaas geen beschikking over. Ik zou het leuk vinden als er iemand is die dit verder kan onderbouwen óf onderuit kan halen.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 21:51:51 #79
323876 michaelmoore
pi_118436740
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 21:35 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Helaas vrees ik dat dat waarheid is. Overigens verwacht ik de komende 15 jaar nog wel druk op de huizenmarkt, met name de woningen die uit meerdere bouwlagen bestaan zullen naar mijn verwachting lange tijd moeilijk verkoopbaar blijven. Niet alleen vanwege het willen cashen, maar ook uit noodzaak bij de babyboomers. Het kan maar zo zijn dat over enkele jaren een appartement van 70m² wat met een lift bereikbaar is duurder wordt dan een gezinswoning met tuin van 100m². Mij zou dat in elk geval niets verbazen. Dan ga ik hierbij uit van woningen met een vergelijkbare bouwkwaliteit en afwerkingsniveau.

Een heleboel van deze woningen worden momenteel bewoond door babyboomers.
Deze babyboom-generatie zal voor een groot deel de komende 15 jaar slecht ter been raken of sterven. Raken ze slecht ter been, dan gaan ze op zoek naar een gelijkvloerse woning of verhuizen naar een verzorgingstehuis. Sterven ze, dan komt de huidige gezinswoning ook beschikbaar voor de markt tenzij de kinderen er gaan wonen.
Vergeet niet dat over 15 jaar de hele babyboom generatie 68 tot 83 jaar oud is. Als ik zo om mij heen kijk, vinden velen het tussen hun 70e en 80e wel tijd worden om gelijkvloers te gaan wonen. Dit is een verandering in de markt die zo ongeveer nu wordt ingezet.

Cijfers heb ik helaas geen beschikking over. Ik zou het leuk vinden als er iemand is die dit verder kan onderbouwen óf onderuit kan halen.
De toekomst is aan appartments van 70 m2 met slechts vloerverwarming via electra verkregen van eigen zonnespiegels met zonliggng op het zuidwesten en driedubbel glas

Zowel voor ouderen als voor jonge starters

Zulke appartementen kunnen er nog zat gebouwd worden
Maar ook woningen op recreatieparken zodat je een aantal maanden naar Spanje kan om te overwinteren
pi_118437459
Zeik zeik zeik. Kom op zeg ik heb net een ander huis gekocht. Vanwege scheiding helaas meer bij moeten lenen. Iets meer hypotheek schuld maar vanwege lagere rente minder HRA. En daar ik ook zeker geen tophypo heb maakt het einde van HRA mij niet zoveel uit al is het mooi meegenomen.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
pi_118437652
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 21:07 schreef graaierrr het volgende:

[..]

Wie weet leren we er misschien wel van.
Een hele generatie gaat een harde les leren imo. Is helaas ook broodnodig, we zijn toch een beetje het contact met de werkelijke aard van de realiteit verloren.
pi_118437851
quote:

Je hebt gewoon helemaal gelijk, ouderen die er gewoon eerlijk en nuchter over zijn durven het ook gewoon hardop te zeggen. En je laatste hemd heeft geen zakken ;)
pi_118438946
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 19:32 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ja.... maar.... die bewindslieden doen dat voor de maatschappij, niet voor zichzelf hoor :Y

Vooral de bewindslieden van de VVD zijn heel begaan met het economisch welzijn van de burger, soms gaat er wel eens wat mis maar dat is echt nooit opzet hoor, nooit.

Voor vuige lieden die het wel te bont maken geldt:

Minder begrip
En meer straf :7
ben jij nog niet genoeg gestraft dan??????
  donderdag 25 oktober 2012 @ 22:46:48 #84
323876 michaelmoore
pi_118439875
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 22:12 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Je hebt gewoon helemaal gelijk, ouderen die er gewoon eerlijk en nuchter over zijn durven het ook gewoon hardop te zeggen. En je laatste hemd heeft geen zakken ;)
anders krijgen ze er toch maar ruzie over en je weet niet wat je in de toekomt zelf moet betalen
pi_118440189
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 22:31 schreef michaelHD9 het volgende:

[..]

ben jij nog niet genoeg gestraft dan??????
Met mijn uitkering en kwijtschelding via de WSNP? Dat is geen straf... dat is een feestje *O*
pi_118440311
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 22:46 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

anders krijgen ze er toch maar ruzie over en je weet niet wat je in de toekomt zelf moet betalen
Precies, beter kun je het zelf allemaal opmaken, is ook beter voor de economie. Als je wat voor je kinderen wilt doen, geeft ze dan een fijne jeugd en ze de kans om zichzelf te ontplooien, maar bovenal hebben ze een veilig nest en veel liefde nodig.

Een dikke erfenis is misschien handig maar absoluut geen noodzaak.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 23:10:03 #87
323876 michaelmoore
pi_118441108
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 22:55 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Precies, beter kun je het zelf allemaal opmaken, is ook beter voor de economie.
Het beste is dat de bouw weer aan het werk gaat, het hele MKB zit in de uitkering omdat men de bubble weer wil opblazen terwijl de koopkracht zakt en schulden toenemen
pi_118441500
quote:
Het kan maar zo zijn dat over enkele jaren een appartement van 70m² wat met een lift bereikbaar is duurder wordt dan een gezinswoning met tuin van 100m². Mij zou dat in elk geval niets verbazen. Dan ga ik hierbij uit van woningen met een vergelijkbare bouwkwaliteit en afwerkingsniveau.

[knip...]
Volgens mij zit jij met een appartement in je maag. :D

Doe geen moeite, ik wil hem ook niet. :{w
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  donderdag 25 oktober 2012 @ 23:21:07 #89
323876 michaelmoore
pi_118441712
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 23:17 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ik verwacht flinke nieuwbouw van zulke appartementen, maar ook veel meer sloop van ouwe huurhokken, zeg maar vervangingsbouw
pi_118441908
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 23:17 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Nee hoor. Ik heb gelukkig mijn onderbuikgevoelens gevolgd en mijn appartement niet vlak voor de crisis overgekocht van de woningbouw. Ondanks dat dat met een 50% aflossingsvrije hypotheek netto een paar tientjes per maand goedkoper was dan mijn maandelijkse huur.

Middels een aangetekende brief die ik maandag verstuurd heb, ben ik over 4 weken van mijn woning af. Ik ga het land voor ongeveer een jaar verlaten en zie daarna wel weer hoe het er hier in Nederland voor staat.
pi_118441915
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 23:21 schreef michaelmoore het volgende:
Ik verwacht flinke nieuwbouw van zulke appartementen, maar ook veel meer sloop van ouwe huurhokken, zeg maar vervangingsbouw
Als dat al zo zou zijn worden het wel huurhokken. Je gaat niet op je 70'ste je huis verkopen en dan alsnog even een woning kopen lijkt me. Dan ga je natuurlijk gewoon huren. (Xeno niet, die doet het andersom. Die huurt tot zijn 70'ste en hoopt daarna een woning te kunnen kopen)
pi_118442043
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 23:24 schreef Ivo1985 het volgende:
Middels een aangetekende brief die ik maandag verstuurd heb, ben ik over 4 weken van mijn woning af. Ik ga het land voor ongeveer een jaar verlaten en zie daarna wel weer hoe het er hier in Nederland voor staat.
Succes met het vinden van woonruimte over een jaar ^O^
pi_118442568
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 23:24 schreef Ivo1985 het volgende:

Nee hoor. Ik heb gelukkig mijn onderbuikgevoelens gevolgd en mijn appartement niet vlak voor de crisis overgekocht van de woningbouw. Ondanks dat dat met een 50% aflossingsvrije hypotheek netto een paar tientjes per maand goedkoper was dan mijn maandelijkse huur.
Jawel we hebben er weer 1 :D

Een huurder _O_

Kom..! Vertel nog eens over die riante positie waarin jij zit, klopt het dat jij zomaar kan gaan staan waar jij wilt :?

quote:
En ja hoor de Baas :D _O_ *O*

De vrijheid en de intelligentie van deze avonturier zijn ongeëvenaard :Y

Veel succes ^O^
pi_118442594
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 23:27 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

In Dronten is altijd plek :7
  donderdag 25 oktober 2012 @ 23:37:36 #95
323876 michaelmoore
pi_118442601
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 23:24 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Als dat al zo zou zijn worden het wel huurhokken. Je gaat niet op je 70'ste je huis verkopen en dan alsnog even een woning kopen lijkt me. Dan ga je natuurlijk gewoon huren. (Xeno niet, die doet het andersom. Die huurt tot zijn 70'ste en hoopt daarna een woning te kunnen kopen)
Ja maakt niet uit, huur is prima hoor
met nauwelijks energiekosten en goede zonligging
pi_118442621
quote:
17s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 23:36 schreef ComplexConjugate het volgende:
De lamme helpt de blinde...
Fixed. ^O^
pi_118442726
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 23:37 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Fixed. ^O^
Aaah.... wat schattig.... die afgunst O+

Ben je niet blij voor Ivo1985 :?

Die jongen gaat het avontuur tegemoet en jij doet daar alleen maar onhebbelijk over... ik krijg haast het idee dat je eigenlijk een beetje jaloers bent BVZ-tje :)
pi_118442882
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 23:39 schreef ComplexConjugate het volgende:
Ben je niet blij voor Ivo1985 :?

Die jongen gaat het avontuur tegemoet en jij doet daar alleen maar onhebbelijk over... ik krijg haast het idee dat je eigenlijk een beetje jaloers bent BVZ-tje :)
Ben heel blij voor hem, maar waarschijnlijk had ie er wijzer aan gedaan om gewoon zijn huur een jaar door te betalen. Dat heeft ie straks binnen een jaar vrije sector huren terugverdiend :Y
pi_118442918
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 23:27 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ik ben niet zo kieskeurig en alleenstaand. Ik lig er niet wakker van als ik de eerste paar maanden niet verder kom dan ergens een kamer huren. Bied mooi de mogelijkheid om flink geld opzij te zetten.

Overigens heb ik gezien het huidige aanbod goede hoop dat ik in korte tijd veel verder kom dan alleen een kamer.

Door niet te kopen heb ik nu een gouden kans gekregen om er een jaar tussenuit te gaan. Had ik wel gekocht, dan zat ik nu met een huis wat intussen 20 a 25k in waarde was gedaald en wat ik aan de straatstenen niet kwijt zou raken. In het blok staan al lange tijd 3 identieke appartementen te koop voor minder dan het bedrag waarvoor deze destijds (begin 2008) zijn aangekocht.
pi_118443118
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 23:42 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ben heel blij voor hem, maar waarschijnlijk had ie er wijzer aan gedaan om gewoon zijn huur een jaar door te betalen. Dat heeft ie straks binnen een jaar vrije sector huren terugverdiend :Y
Zo verschrikkelijk is het verschil maximale 'sociale' huur (wat ik betaal) vs vrije sector hier niet.
Bovendien was ik toch al niet van plan om nog vele jaren in mijn huidige woning te blijven wonen. hooguit nog een jaar of 2 a 3.
Het opzeggen van de huur is een weloverwogen beslissing. Tuurlijk, het heeft nadelen. Maar ook een voordeel van 600 euro per maand.
pi_118443198
Denk dat ik over een tijdje gewoon een klein huisje cash ga kopen, als de banken dit tenminste toelaten? Als de rente net als in de jaren 80 omhoog schiet is het onmogelijk om nog een hypotheek te nemen.
pi_118443227
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 23:43 schreef Ivo1985 het volgende:
Door niet te kopen heb ik nu een gouden kans gekregen om er een jaar tussenuit te gaan. Had ik wel gekocht, dan zat ik nu met een huis wat intussen 20 a 25k in waarde was gedaald en wat ik aan de straatstenen niet kwijt zou raken. In het blok staan al lange tijd 3 identieke appartementen te koop voor minder dan het bedrag waarvoor deze destijds (begin 2008) zijn aangekocht.
Non argument natuurlijk. Als je niet weet of je ergens minimaal 15 a 20 jaar wilt wonen moet je sowieso niet kopen. Of de prijzen nu stijgen of dalen.

Maar nogmaals, je doet er makkelijk over, maar zo simpel is het niet om betaalbare woonruimte te vinden. En je kunt dan wel zeggen 'och, dan huur ik een kamer', maar het zou zomaar kunnen dat die net zoveel kost als je huidige appartement.

Maakt mij verder niet uit, jouw pakkie an.
pi_118443301
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 23:47 schreef graaierrr het volgende:
Denk dat ik over een tijdje gewoon een klein huisje cash ga kopen, als de banken dit tenminste toelaten? Als de rente net als in de jaren 80 omhoog schiet is het onmogelijk om nog een hypotheek te nemen.
Hey troll...

Als jij een huis cash koopt he... Waar heb je dan precies ook al weer die bank voor nodig? :W
pi_118443488
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 23:49 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Hey troll...

Als jij een huis cash koopt he... Waar heb je dan precies ook al weer die bank voor nodig? :W
De banken hebben tegenwoordig de meeste huizen in hun bezit.

[ Bericht 0% gewijzigd door graaierrr op 25-10-2012 23:58:53 ]
pi_118443626
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 23:48 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Non argument natuurlijk. Als je niet weet of je ergens minimaal 15 a 20 jaar wilt wonen moet je sowieso niet kopen. Of de prijzen nu stijgen of dalen.
Klopt. Blijkbaar zijn de buren van in elk geval 3 van de 40 woningen wel zo stom geweest om te kopen voor slechts een paar jaar.
quote:
Maar nogmaals, je doet er makkelijk over, maar zo simpel is het niet om betaalbare woonruimte te vinden. En je kunt dan wel zeggen 'och, dan huur ik een kamer', maar het zou zomaar kunnen dat die net zoveel kost als je huidige appartement.

Maakt mij verder niet uit, jouw pakkie an.
Kamers worden hier zéér regelmatig aangeboden, de regio is niet zo populair bij studenten dus er is niet echt veel vraag naar kamers, woonlasten daarvan hier in de regio inclusief energie- tv/internet en servicekosten liggen grofweg tussen de 300 en 450 euro per maand. Soms heb je nog het geluk van een eigen keuken en/of badkamer ook en ik heb het niet over kamers van het formaat bezemkast.

Denk je nu werkelijk dat elke huurder zo stom is om niet eerst uit te zoeken wat voor zijn situatie het beste is?
pi_118443818
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 23:56 schreef Ivo1985 het volgende:
Denk je nu werkelijk dat elke huurder zo stom is om niet eerst uit te zoeken wat voor zijn situatie het beste is?
Geen idee hoe slim de gemiddelde huurder is.

Wat ik wel weet is dat ik voor 501,- per maand een 5 kamer hoekwoning heb, met vrijstaande garage, inclusief een stenen berging en voor en achtertuin. En zelfs het geluk van een eigen keuken en badkamer. :Y

Gekocht in 2005.

Maar zeg jij het maar.... Hoe slim ben je?
pi_118443938
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 23:59 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Wat ik wel weet is dat ik voor 501,- per maand een 5 kamer hoekwoning heb, met vrijstaande garage, inclusief een stenen berging en voor en achtertuin. En zelfs het geluk van een eigen keuken en badkamer. :Y

Gekocht in 2005.

Je moet niet alleen naar de prijs kijken, vrijheid is net zo belangrijk zo niet belangrijker.
pi_118444011
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 00:01 schreef graaierrr het volgende:
Je moet niet alleen naar de prijs kijken, vrijheid is net zo belangrijk zo niet belangrijker.
Yup. En die vrijheid is zalig.

Muurtje weg? Geen probleem. Andere keuken? Geen probleem. Rookkanaal aanleggen? Geen probleem.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 00:06:21 #109
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118444203
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 00:02 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Yup. En die vrijheid is zalig.

Muurtje weg? Geen probleem. Andere keuken? Geen probleem. Rookkanaal aanleggen? Geen probleem.
Wel eerst even checken of je moet stutten hè... anders moet een ander je komen bevrijden :P

Overigens heeft mijn vader zijn hele huurhuis ook verbouwd.... was geen probleem.
pi_118444374
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 00:06 schreef ComplexConjugate het volgende:
Wel eerst even checken of je moet stutten hè... anders moet een ander je komen bevrijden :P
Ben geen huurder he... :p

quote:
Overigens heeft mijn vader zijn hele huurhuis ook verbouwd.... was geen probleem.
Vraag jij dan maar eens aan je verhuurder of je wat gaten in je betonnen vloer mag maken voor een rookkanaal. :P

Of dat je je dak vol mag leggen met PV panelen.
pi_118444865
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 23:59 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Gekocht in 2005.

Maar die woning vind je niet in de regio waar ik woon voor dat geld. En die 501 euro is inclusief gas, water, licht, onderhoud, gemeentebelastingen etc? Want dat is bij een kamer allemaal verwerkt in de servicekosten. Het is dus appels met peren vergelijken.
En kan jij volgende maand verhuizen zonder dubbele lasten en/of restschuld over te houden?

Bovendien zal ik voorlopig niet gelukkig worden van een woning met 5 kamers. Véél te groot en daarmee kil en ongezellig voor mij allen.

En wat betreft je verbouwingen. Mijn ouders hebben met toestemming een gat van 2 bij 2,5 meter in het dak mogen (laten) zagen. Geen enkel probleem. Staat nu een keurig dakkapel op. Ook in de betonnen zoldervloer aldaar is een gat gezaagd van ca. 1 bij 2 meter. Echt handig voor een vaste trap! Rookkanaal is bij diverse huurwoningen in de straat aanwezig. Badkamers, keukens e.d. worden naar hartenlust verbouwd door huurders.

Maar veel kopers beseffen niet dat je in een huurwoning ook zéér veel zelf mag aanpassen. Als de woning door de aanpassingen niet minder aantrekkelijk wordt voor eventuele volgende huurders, dan mag de verhuurder de verbouwing niet eens weigeren! Je hebt simpelweg het recht als huurder om je woning aan je eigen wensen aan te passen, mits alles deugdelijk wordt uitgevoerd.

Nee, huren is zo slecht nog niet. Waarmee ik zeker NIET wil ontkennen dat kopen zeer aantrekkelijk is als je van plan bent om ergens langere tijd te blijven hangen (15+ jaar). Ook nu in een markt met dalende huizenprijzen kan kopen nog steeds de meest verstandige keuze zijn.
pi_118445542
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 00:20 schreef Ivo1985 het volgende:
Maar die woning vind je niet in de regio waar ik woon voor dat geld. En die 501 euro is inclusief gas, water, licht, onderhoud, gemeentebelastingen etc? Want dat is bij een kamer allemaal verwerkt in de servicekosten. Het is dus appels met peren vergelijken.
Je kunt inderdaad een kamer niet vergelijken met een woning.

quote:
En kan jij volgende maand verhuizen zonder dubbele lasten en/of restschuld over te houden?
Dat zou zeker moeten lukken

quote:
Bovendien zal ik voorlopig niet gelukkig worden van een woning met 5 kamers. Véél te groot en daarmee kil en ongezellig voor mij allen.
Begrijp ik niet. Ik zou zelfs in mijn eentje graag in een 25 kamer woning wonen.

quote:
En wat betreft je verbouwingen. Mijn ouders hebben met toestemming een gat van 2 bij 2,5 meter in het dak mogen (laten) zagen. Geen enkel probleem.
Je zegt eerst dat je toestemming moet vragen, en daarna 'geen enkel probleem'. Geen enkel probleem heb je pas als je geen toestemming hoeft te vragen.

quote:
Staat nu een keurig dakkapel op. Ook in de betonnen zoldervloer aldaar is een gat gezaagd van ca. 1 bij 2 meter. Echt handig voor een vaste trap!
Dus je had al een betonnen zoldervloer, zonder vaste trap? Really?

quote:
Rookkanaal is bij diverse huurwoningen in de straat aanwezig.
Je boft maar met je verhuurder is het niet?

quote:
Badkamers, keukens e.d. worden naar hartenlust verbouwd door huurders.
Ja logisch :P. Als jij je morgen geroepen voelt om in mijn woning te investeren, geef maar even een seintje dan :P

Maatje van me moest anders wel eerst een tekening van de keuken overleggen voordat hij aan de slag mocht. Maar bij jouw verhuurder is dat zeker ook anders?

quote:
Maar veel kopers beseffen niet dat je in een huurwoning ook zéér veel zelf mag aanpassen. Als de woning door de aanpassingen niet minder aantrekkelijk wordt voor eventuele volgende huurders, dan mag de verhuurder de verbouwing niet eens weigeren! Je hebt simpelweg het recht als huurder om je woning aan je eigen wensen aan te passen, mits alles deugdelijk wordt uitgevoerd.
Yup, je mag er zo een (naar mening van de verhuurder) nette keuken van 20.000 instoppen en een badkamer van 10.000. Geen probleem.

Dat verhuurt wel zo makkelijk aan de volgende huurder....

quote:
Nee, huren is zo slecht nog niet. Waarmee ik zeker NIET wil ontkennen dat kopen zeer aantrekkelijk is als je van plan bent om ergens langere tijd te blijven hangen (15+ jaar). Ook nu in een markt met dalende huizenprijzen kan kopen nog steeds de meest verstandige keuze zijn.
Alles valt of staat (imho) met de tijdsduur waarin je er wilt blijven wonen, en bovenal wat je toekomstplannen zijn. Een woning kopen waarvan je weet dat je er over 10 jaar uitgegroeid bent door gezinsuitbreiding is kolder. Die meuk moet je huren.

[ Bericht 3% gewijzigd door Bijvlagenzinvol op 26-10-2012 01:01:59 ]
pi_118446226
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 00:39 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

*knip*
quote:
10s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 22:32 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[ afbeelding ]

"Slechts voor een enkeling weggelegd" volgens BVZ.
Ga je hier nog op reageren overigens of ga je het wegzetten als 'off-topic'?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_118446725
quote:
6s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 01:02 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ga je hier nog op reageren overigens of ga je het wegzetten als 'off-topic'?
Voordat ik terug ga bladeren... Daar was toch al op gereageerd?

Toen ik 40 jaar jonger was, was er bij mij thuis in ieder geval nog geen tv. En ja, bij jou natuurlijk wel. En jij hebt natuurlijk ook nooit meegemaakt dat je moeder je spijkerbroeken repareerde door er een kniestuk op te zetten, en je had thuis waarschijnlijk toen ook al internet en een GSM.

En nu? Heb ik vroeger kniestukken op mijn spijkerbroek gehad, en jij niet. Maar inmiddels zit ik er beter bij dan jij. :D
pi_118446841
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 01:23 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Voordat ik terug ga bladeren... Daar was toch al op gereageerd?
Nope, je hebt het voor het gemak maar even genegeerd en nergens toegegeven dat je de grootste onzin ever hebt lopen blaten (niet voor het eerst overigens maar dat terzijde...).

quote:
Toen ik 40 jaar jonger was, was er bij mij thuis in ieder geval nog geen tv. En ja, bij jou natuurlijk wel. En jij hebt natuurlijk ook nooit meegemaakt dat je moeder je spijkerbroeken repareerde door er een kniestuk op te zetten, en je had thuis waarschijnlijk toen ook al internet en een GSM.

En nu? Heb ik vroeger kniestukken op mijn spijkerbroek gehad, en jij niet. Maar inmiddels zit ik er beter bij dan jij. :D
En zelfs nadat je echt keihard gewezen bent op je volkomen verwrongen wereldbeeld blijf je voor anderen de werkelijkheid voorschrijven.... Waar baséér je het toch allemaal op kerel? :')
pi_118447089
Kniestukken waren destijds net zo zeldzaam als tv's overigens, slechts voor een enkeling weggelegd.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 07:44:35 #117
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_118448624
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 19:39 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Nee.... want 37% betaald helemaal niet af en nog een ander deel betaald slechts een beetje af, komt bij dat de onderste laag van de piramide vooral oververtegenwoordigd is in volledig aflossingsvrij.
M.a.w. de meeste schuld die nog open staat is aflossingsvrij, dus als die mensen niet gaan aflossen dalen de kosten voor de BD amper.

Tja.. als die mensen gewoon hadden afbetaald dan stond de HRA misschien niet eens ter discussie.

Er word gewoon alsmaar meer geleend ook in de huidige situatie groeide de schuld met 10 miljard in het afgelopen jaar. Dat kost de schatkist toch weer even 150 miljoen per jaar extra.

Daar kunnen we dus amper tegen bezuinigen, dus je mag dan wel raden wat er gaat gebeuren met de HRA. Die gaat er hoe dan ook aan *O*
Een record aantal aannames in 1 post!!!

Gefeliciteerd!
and made it rain upward
pi_118448860
Iets inhoudelijker nieuws van de Telegraaf. Vanaf 2014 aftrek omlaag met een half procent per jaar, te beginnen vanaf 52% als ik het goed begrijp. Dus vanaf 2014 maximale aftrek 51,5 procent, 2015 maximale aftrek 51 procent etc...

Wel netjes, zo voelen vooral de hogere inkomens er wat van, de lage en midden inkomens voorlopig nog niet.

[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 26-10-2012 08:15:40 ]
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 08:15:38 #119
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_118448884
Vanaf 2014 wordt de maximale aftrek jaarlijks met een half procent verminderd. In 28 jaar wordt de fiscale stimulans beperkt van de huidige maximale 52 procent naar 38 procent.De maatregel treft daardoor als eerste huizenbezitters die nu in het hoogste belastingtarief vallen

Volgens de telegraaf dus.

Mag ik even de ballen uit mijn broek lachen?
and made it rain upward
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 08:16:18 #120
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_118448889
Overigens wel een eerlijke mooie afbouw, precies zoals ik heb verwacht zou hebben. Geleidelijk en de groostste eerst.
and made it rain upward
pi_118448914
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 00:09 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Niet zo negatief over de verhuurders, ook daar zijn ze mee bezig dat huurders ook zelf mee mogen participeren in zonnecellen: ^O^

http://www.limburg.nl/Act(...)ig_Limburg_van_start
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 08:20:28 #122
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_118448931
quote:
Raken ze slecht ter been, dan gaan ze op zoek naar een gelijkvloerse woning of verhuizen naar een verzorgingstehuis.
Waarom? Op kosten van de belastingbetaler komt er eerst gewoon een elektrische traplift in dat huis...

quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 23:49 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
De bank moet je toestaan je spaargeld op te nemen...
Stap maar eens een bank binnen dat je anderhalf miljoen cash mee wilt nemen, kijken ze je aan alsof ze water zien branden :+

quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 08:15 schreef Sjabba het volgende:
Vanaf 2014 wordt de maximale aftrek jaarlijks met een half procent verminderd. In 28 jaar wordt de fiscale stimulans beperkt van de huidige maximale 52 procent naar 38 procent.De maatregel treft daardoor als eerste huizenbezitters die nu in het hoogste belastingtarief vallen

Zo he, dat zet aan :O De komende jaren wordt er dus vrijwel niets bespaard... En over 6 jaar, als de aftrek op 49% zit, zal het plan om de belasting naar 49% te verlagen ook wel worden doorgevoerd. Netto besparing: niets....
pi_118449041
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 08:20 schreef RemcoDelft het volgende:

Zo he, dat zet aan :O De komende jaren wordt er dus vrijwel niets bespaard... En over 6 jaar, als de aftrek op 49% zit, zal het plan om de belasting naar 49% te verlagen ook wel worden doorgevoerd. Netto besparing: niets....
Mocht over 6 jaar de belasting van 52 naar 49 gaan zou het zelfs een netto lastenvermindering zijn voor de overheid want niet iedereen zal maxmimaal aftrekken bij die 52%. ;)

Maar geod er wordt een aanzet met de aanpak van het extreme gebruik van de HRA gemaakt.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 08:30:48 #124
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_118449044
quote:

Hoe niets? Reken het zelf eens door joh.

gefe maar toe je bent gewoon afgunstig. Het is niet genoeg om mensen te zien bloeden (wat ook logisch is waarom zou je meer stuk maken dan nodig) en dan noem jij het een besparing van niets...
and made it rain upward
pi_118449078
Er was al een aanzet gemaakt in het kindszijn akkoord. Belangrijk is nu dat veel partijen dit compromis voor de langere termijn steunen en niet blijven hameren op nog meer afbouw, anders komt die rust er nooit.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 08:58:15 #126
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_118449436
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 08:32 schreef Nielsch het volgende:
Er was al een aanzet gemaakt in het kindszijn akkoord. Belangrijk is nu dat veel partijen dit compromis voor de langere termijn steunen en niet blijven hameren op nog meer afbouw, anders komt die rust er nooit.
Ik vrees dat de afbouw van de HRA een continuing story is tot ie helemaal weg is, het gaat al 30 jaar door , dus dat stopt echt niet, de pot is te groot.
pi_118449658
quote:
Gefrustreerd? :D
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 09:17:24 #128
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_118449787
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 09:11 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Gefrustreerd? :D
Kijk hier maar eens: Domme Haagse hypotheekplanne
De frustratie is enorm bij (in dit geval een) hypotheekadviseur. Stel je voor zeg, na 10 jaar aflossingsvrij opeens je schulden moeten aflossen in 20 jaar tijd :X

Maar er is ook goed nieuws. Ik citeer:
quote:
De gevolgen voor de huizenprijzen zijn ook enorm; ze zullen flink gaan dalen.
Tsja, als aflossingsvrij lenen prijzen opblaast, laat aflossen prijzen weer leeglopen :)

quote:
De kans is dan groot is dat het potje van NHG te klein is om alles te kunnen betalen.
Wat mij betreft wordt de NHG dan ook gewoon afgeschaft.
pi_118449825
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 08:58 schreef HD9 het volgende:

[..]

Ik vrees dat de afbouw van de HRA een continuing story is tot ie helemaal weg is, het gaat al 30 jaar door , dus dat stopt echt niet, de pot is te groot.
Er is een opening gecreeerd en dat is maar goed ook, want elk systeem moet uiteindelijk met zn tijd meegaan. Kritisch beoordelen eens in de zoveel tijd en er ook aan durven sleutelen als het nodig is zou met meer dingen gedaan moeten worden.Het slaat echt nergens op dat sommige dingen die 50 jaar geleden bedacht zijn krampachtig in stand gehouden worden terwijl de hele wereld eromheen veranderd is.

En ja ik heb een eigen huis en een deels aflossingsvrije hypotheek.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 09:19:42 #130
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118449830
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 00:09 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Ben geen huurder he... :p

Ik laat het klussen gewoon over aan mensen die er voor geleerd hebben :P

quote:
Vraag jij dan maar eens aan je verhuurder of je wat gaten in je betonnen vloer mag maken voor een rookkanaal. :P

Laatst heeft mijn huisbaas nog een mooi zonneboilertje op het dak gelegd voor weinig :Y)
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 09:21:32 #131
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118449862
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 01:23 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Knielappen waren vorig jaar anders maar wat modieus :*
pi_118449879
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 09:17 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Kijk hier maar eens: Domme Haagse hypotheekplanne
De frustratie is enorm bij (in dit geval een) hypotheekadviseur. Stel je voor zeg, na 10 jaar aflossingsvrij opeens je schulden moeten aflossen in 20 jaar tijd :X

Maar er is ook goed nieuws. Ik citeer:

[..]

Tsja, als aflossingsvrij lenen prijzen opblaast, laat aflossen prijzen weer leeglopen :)

[..]

Gefeliciteerd Remco, je hebt zojuist de meest desastreuze plannen voor de economie van Nederland weten te presenteren als een goed idee. Met jouw plannen zorg je er niet alleen voor dat de koopkracht van heel Nederland als een baksteen naar beneden gaat, je zorgt er ook nog even voor dat de schuldhulpsanering overuren zal moeten draaien en de kosten voor deze groep mensen groter is dan het potentiele voordeel wat je er zelf mee hoopt te doen.

Goed plan pik!
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 09:22:25 #133
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118449890
Hebben jullie ook gehoord dat we een minister voor de huizenmarkt gaan krijgen _O-

We hadden toch al volkshuisvesting?

What's next voor het volgende kabinet? Een minister voor schuldhulpverlening :')
pi_118449910
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 09:19 schreef ohmoetdatzo het volgende:

[..]

Er is een opening gecreeerd en dat is maar goed ook, want elk systeem moet uiteindelijk met zn tijd meegaan. Kritisch beoordelen eens in de zoveel tijd en er ook aan durven sleutelen als het nodig is zou met meer dingen gedaan moeten worden.Het slaat echt nergens op dat sommige dingen die 50 jaar geleden bedacht zijn krampachtig in stand gehouden worden terwijl de hele wereld eromheen veranderd is.

En ja ik heb een eigen huis en een deels aflossingsvrije hypotheek.
Je hebt groot gelijk! Huursubsidie, ontwikkelingssamenwerking en studiefinanciering mogen er allemaal linea recta uit, ook allemaal 50 jaar geleden bedacht en krampachtig in stand gehouden terwijl de wereld veranderd is.

Eindelijk iemand met visie _O_
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 09:24:26 #135
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_118449936
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 09:17 schreef RemcoDelft het volgende:

Wat mij betreft trekt de overheid zich helemaal terug van de woningbubble, de overheid doet meer kwaad dan goed

Er komt wel een minister die de bouw een zet gaat geven begrijp ik, dat zou een goede zaak zijn want nu zitten er teveel mensen werkloos thuis, en gemeentes barsten van bouwgrond.

Ik verwacht dat deze minister ook de woningcorporaties onder zich krijgt
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 09:24:35 #136
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118449940
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 08:15 schreef Sjabba het volgende:

Ik denk het wel ja :P

Want dit gaat de situatie op de woningmarkt natuurlijk niet verbeteren, iedereen met meer dan twee werkende hersencellen weet dat dit geen enkele garantie geeft voor de toekomst. Misschien dat ze hiermee nog de laatste restjes debielen over de streep willen trekken om hun hoofd door de strop te steken _O-

Kopen? Voorlopig maar even niet :{w
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 09:27:08 #137
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118449997
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 08:16 schreef Sjabba het volgende:
Overigens wel een eerlijke mooie afbouw, precies zoals ik heb verwacht zou hebben. Geleidelijk en de groostste eerst.
Typisch gevalletje cognitieve dissonantie, blij zijn met een dood paard :D

Een half procent per jaar gaat natuurlijk niemand voelen maar het gaat ook bijna niets opleveren.

Zie daar waarom de HRA door een later kabinet nog genadeloos weggestreept gaat worden.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 09:28:23 #138
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118450015
quote:

De bank moet je toestaan je spaargeld op te nemen...
Stap maar eens een bank binnen dat je anderhalf miljoen cash mee wilt nemen, kijken ze je aan alsof ze water zien branden :+

De meeste mensen die 1,5 miljoen bij een bank komen ophalen vragen dat niet netjes hè })
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 09:30:35 #139
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118450068
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 08:30 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Hoe niets? Reken het zelf eens door joh.

gefe maar toe je bent gewoon afgunstig. Het is niet genoeg om mensen te zien bloeden (wat ook logisch is waarom zou je meer stuk maken dan nodig) en dan noem jij het een besparing van niets...
Welke mensen bloeden er dan?

Ik zie het bloed nog niet over de straten van de vinex wijken vloeien? Dus waar heb je het over?

Het echte bloeden gaat nog komen hoor, dat is een kwestie van tijd. Kijk voor de vooruitzichten maar even naar Griekenland, Ierland en Spanje. Gaat hier ook nog komen, no doubt about it.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 09:31:33 #140
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118450089
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 08:58 schreef HD9 het volgende:

[..]

Kijk... een realist i.p.v. een struisvogel.

Maar goed een kinderhand is snel gevuld zullen we maar zeggen :7
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 09:34:50 #141
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_118450173
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 09:30 schreef ComplexConjugate het volgende:

Kijk voor de vooruitzichten maar even naar Griekenland, Ierland en Spanje. Gaat hier ook nog komen, no doubt about it.
En toch zal men de bouw weer willen aanjagen, het kost nu teveel uitkeringen en omzet voor het MKB en er ligt veel te veel grond klaar bij gemeentes
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 09:34:57 #142
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118450176
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 09:22 schreef Scorpie het volgende:

Gefeliciteerd Remco, je hebt zojuist de meest desastreuze plannen voor de economie van Nederland weten te presenteren als een goed idee. Met jouw plannen zorg je er niet alleen voor dat de koopkracht van heel Nederland als een baksteen naar beneden gaat, je zorgt er ook nog even voor dat de schuldhulpsanering overuren zal moeten draaien en de kosten voor deze groep mensen groter is dan het potentiele voordeel wat je er zelf mee hoopt te doen.

Goed plan pik!
Welke koopkracht bedoel je? Die koopkracht die ze geleend hebben uit de toekomst en in het verleden reeds besteed?

Tja... dat is het vervelende van teveel geld lenen. Daarom is de prijs van geleend geld zo belangrijk, als deze te goedkoop is krijg je bubbles. Als de rente niet meer de prijs van geld reguleert gaan er andere effecten optreden. Dan eindig je bijvoorbeeld met de grootste recessie van de afgelopen 80 jaar :D
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 09:36:14 #143
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118450210
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 09:34 schreef HD9 het volgende:

[..]

En toch zal men de bouw weer willen aanjagen, het kost nu teveel uitkeringen en omzet voor het MKB en er ligt veel te veel grond klaar bij gemeentes
Ooh... en hoe gaan ze dat dan doen? Opnieuw de premies invoeren? Leuk.... gratis geld voor starters...
Wat kun jij niet genoeg lenen voor dat te dure huis? Nou... dan krijg je toch gewoon een gratis lening van ons?

Dat soort perverse oplossingen?
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 09:38:39 #144
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_118450273
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 09:36 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ooh... en hoe gaan ze dat dan doen? Opnieuw de premies invoeren? Leuk.... gratis geld voor starters...
Wat kun jij niet genoeg lenen voor dat te dure huis? Nou... dan krijg je toch gewoon een gratis lening van ons?

Dat soort perverse oplossingen?
huurwoningen bouwen
En de huurmarkt vrijgeven tegelijk
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 09:38:53 #145
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118450281
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 09:23 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je hebt groot gelijk! Huursubsidie, ontwikkelingssamenwerking en studiefinanciering mogen er allemaal linea recta uit, ook allemaal 50 jaar geleden bedacht en krampachtig in stand gehouden terwijl de wereld veranderd is.

Eindelijk iemand met visie _O_
Te makkelijk... we zitten ook met een outdated economisch en monetair systeem. Lijkt mij verstandiger om daar eerst eens wat aan te doen.
pi_118450313
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 09:34 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Welke koopkracht bedoel je? Die koopkracht die ze geleend hebben uit de toekomst en in het verleden reeds besteed?

Tja... dat is het vervelende van teveel geld lenen. Daarom is de prijs van geleend geld zo belangrijk, als deze te goedkoop is krijg je bubbles. Als de rente niet meer de prijs van geld reguleert gaan er andere effecten optreden. Dan eindig je bijvoorbeeld met de grootste recessie van de afgelopen 80 jaar :D
Dat zeg ik, gebakken lucht en onzinnige verhaaltjes verkopen als een goed idee, en het dan gek vinden dat je hard uitgelachten wordt _O_
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 09:40:11 #147
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118450322
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 09:38 schreef HD9 het volgende:

[..]

huurwoningen bouwen
Dat gaat het snelst
Vanuit de overheid? Misschien dat ze de pensioenfondsen zo gek kunnen krijgen om weer te investeren in stenen i.p.v. de obligatiebubble.... Ooh wacht... :')
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 09:41:17 #148
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118450342
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 09:39 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat zeg ik, gebakken lucht en onzinnige verhaaltjes verkopen als een goed idee, en het dan gek vinden dat je hard uitgelachten wordt _O_
Volgens mij ben jij een van de clowns die het minst inhoudelijk post in deze reeks :D
pi_118450416
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 09:38 schreef HD9 het volgende:
En de huurmarkt vrijgeven tegelijk
Precies! Wonen is een privilege. Maak eens ruimte onder die brug.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 09:47:28 #150
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_118450493
quote:
6s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 09:44 schreef Litpho het volgende:

[..]

het is niet gezegd dat als de overheid zich terugtrekt dat huren fors stijgen.
Wel mogelijk dat grond goedkoper zal worden

Het is onzin dat de overheid zich in Nederland zo strak bemoeit met de woningen en de prijs daarvan
Stel je voor dat ze zich dat ook doet met de prijs van schepen of tractoren
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 09:49:41 #151
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118450550
quote:
6s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 09:44 schreef Litpho het volgende:

[..]

Zo is het maar net :7

Ik heb nog wel wat leuke ideetjes voor nog meer lastenverhoging:

- adembelasting
- vergunning invoeren om voedsel te mogen kopen
- accijns invoeren voor kleding
- voortplantingsvergunning invoeren

Dat soort dingetjes... :7
pi_118450558
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 09:41 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Volgens mij ben jij een van de clowns die het minst inhoudelijk post in deze reeks :D
It takes one to know one right :D
pi_118450563
Ik snap ook niet waarom al die huurders zich rijk rekenen. Als de prijzen van koophuizen echt teveel dalen gaat de markt toch weer op slot. Huizen gaan namelijk ook niet voor een habbekrats weg. Daarmee zijn een hoop mensen straks overgeleverd aan een compleet vrijgegeven huurmarkt waar er teveel woningzoekenden zijn en te weinig huizen. Veel plezier, 1400 euro per maand ophoesten voor een klein vochtig kutappartement in de randstad en maar smeken bij de huisbaas of hij asjeblieft die lekkage wil verhelpen.

Nee, dan betaal ik toch liever netto zo'n 850 voor een mooie eensgezinswoning met 6 kamers in het centrum van Utrecht, zoals ik nu doe. Ach ja, dan gaan daar de komende jaren een paar euro's per maand bij komen. Kunnen we makkelijk hebben.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 09:51:26 #154
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118450601
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 09:47 schreef HD9 het volgende:

[..]

Het is onzin dat de overheid zich in Nederland zo strak bemoeit met de woningen en de prijs daarvan
De overheid is per definitie betrokken bij de ruimtelijke ordening, dat is nu juist het probleem met onroerende goederen.

Daarnaast moeten de belangen van machtige mensen behartigt worden, so some things will never change. Tenzij ze onder de valbijl belanden :7
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 09:52:26 #155
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118450628
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 09:49 schreef Scorpie het volgende:

It takes one to know one right :D
Gelukkig beschik ik over vele kwaliteiten 8-)
pi_118450653
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 09:52 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Gelukkig beschik ik over vele kwaliteiten 8-)
Jij of je kloontjes?
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 09:57:37 #157
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118450756
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 09:50 schreef Nielsch het volgende:
Ik snap ook niet waarom al die huurders zich rijk rekenen. Als de prijzen van koophuizen echt teveel dalen gaat de markt toch weer op slot. Huizen gaan namelijk ook niet voor een habbekrats weg.
De markt zit daardoor al op slot. Grote delen van de markt staan onder water en daardoor neemt het aantal transacties ook hard af. Maar er is ook nog een groep mensen die wel kan verkopen nl. degene die in goede tijden kochten en geen overwaarde opgenomen hebben. Sommigen uit deze groep gaan ook richting de eeuwige jachtvelden en dan moet het huis vaak toch verdeelt worden onder de nabestaanden. Dat kan de nodige gelegenheden creëren.

quote:
Daarmee zijn een hoop mensen straks overgeleverd aan een compleet vrijgegeven huurmarkt waar er teveel woningzoekenden zijn en te weinig huizen. Veel plezier, 1400 euro per maand ophoesten voor een klein vochtig kutappartement in de randstad en maar smeken bij de huisbaas of hij asjeblieft die lekkage wil verhelpen.
Bangmakerij... wat snap jij niet aan de werking van de markt? Als huren te duur worden dempt dat de vraag en als huren te duur word stapt een deel over naar de koopmarkt met wederom dalende vraag.
Uiteraard zijn er dan nog mensen die met 6 mensen in een pandje gaan wonen, zie ik nu al om me heen gebeuren (vooral Polen).

quote:
Nee, dan betaal ik toch liever netto zo'n 850 voor een mooie eensgezinswoning met 6 kamers in het centrum van Utrecht, zoals ik nu doe. Ach ja, dan gaan daar de komende jaren een paar euro's per maand bij komen. Kunnen we makkelijk hebben.
Toe maar.... volledig aflossingsvrij in het hartje van Utrecht _O_

En ook nog eens dik gesubsidieerd, nou... dan moeten ze maar snel de HRA afschaffen, dan ga je vanzelf op zoek naar iets wat beter te betalen valt... b.v. een huurwoning :P
pi_118450832
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 09:57 schreef ComplexConjugate het volgende:

Toe maar.... volledig aflossingsvrij in het hartje van Utrecht _O_

En ook nog eens dik gesubsidieerd, nou... dan moeten ze maar snel de HRA afschaffen, dan ga je vanzelf op zoek naar iets wat beter te betalen valt... b.v. een huurwoning :P
Haha, nee hoor, bijna alles spaarhypotheek. Ja, dat zal jij ook wel aflossingsvrij noemen maar dat boeit me niet.

En zoals uit de plannen blijkt gaan ze de HRA helemaal niet snel afschaffen. Aangezien we onze volledige teruggave nu toch elke maand op de spaarrekening zetten, kan dat halve procentje per jaar er wel af.

:6 :6 :6

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 26-10-2012 10:03:33 ]
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 10:05:59 #159
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118450932
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 10:01 schreef Nielsch het volgende:

Haha, nee hoor, bijna alles spaarhypotheek. Ja, dat zal jij ook wel aflossingsvrij noemen maar dat boeit me niet.
Is inderdaad de aflossingsvrij variant, goed je spaart maar je probeert ook maximaal te profiteren van de fiscale maatregelen. Ik zelf vind het een perverse constructie waar ze snel wat aan moeten doen.
Als huurders op dezelfde manier gesubsidieerd zouden worden dan was huren stukken goedkoper geweest dan nu.

quote:
En zoals uit de plannen blijkt gaan ze de HRA helemaal niet snel afschaffen. Aangezien we onze volledige teruggave nu toch elke maand op de spaarrekening zetten, kan dat halve procentje per jaar er wel af.
Je snapt het nog niet denk ik. De HRA is onhoudbaar en het huidige voorstel geeft geen enkele garantie dat dit plan als dusdanig stand gaat houden. Het neemt de onzekerheid niet weg en is daarom bij voorbaat al gedoemd om zijn doel voorbij te schieten.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 10:06:50 #160
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118450949
Maar goed... de beschaving die de grootste piramide ter wereld bouwde ging ook ten onder :P
pi_118450990
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 10:05 schreef ComplexConjugate het volgende:

Als huurders op dezelfde manier gesubsidieerd zouden worden dan was huren stukken goedkoper geweest dan nu.

Nee juist niet, want dan zouden huuurders meer te besteden hebben en daardoor de huurprijzen nog verder opgedreven zijn. :D
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 10:09:51 #162
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_118451015
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 10:08 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nee juist niet, want dan zouden huuurders meer te besteden hebben en daardoor de huurprijzen nog verder opgedreven zijn. :D
Als men de bouw weer aan het werk wil krijgen dan zal grond goedkoper moeten worden
pi_118451057
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 10:09 schreef HD9 het volgende:

[..]

Als men de bouw weer aan het werk wil krijgen dan zal grond goedkoper moeten worden
Heb je een nieuw stokpaardje gevonden nu danhaag niet het HWF jaarlijks gaat verhogen. _O-

De bouw bestaat voornamelijk nog uit polen die komen wel aanrijden als we ze nodig hebben. Dat er hierdoor baggerkwaliteit gemaakt wordt boeit dan ook niet . :D
pi_118451081
quote:

[..]

Dat is ook niet gezegd over tandartstarieven. Om maar een willekeurig voorbeeld te geven :+.

Ja, als grond wat meer vrijgegeven wordt, gaan de prijzen uiteindelijk wel dalen door meer aanbod - in tegenstelling tot de numerus fixus voor tandartsopleidingen
pi_118451459
quote:

[..]

Kijk eens over de grens. Huren zullen opgetrokken worden naar 6 tot 8% van de stichtingskosten, en da's ruim het dubbele van nu.

Hoe voelt dat nou, 0,5% belastingvoordeel inruilen tegen ongebreidelde huurstijgingen? Terwijl Nederland jeremiert over Griekenland staat het inmense paard van Troje de speculantjes aan te staren.
pi_118451519
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 23:37 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

In Dronten is altijd plek :7
Om goede redenen :)
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 10:32:24 #167
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_118451541
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 10:29 schreef michaelHD9 het volgende:

[..]

Kijk eens over de grens. Huren zullen opgetrokken worden naar 6 tot 8% van de stichtingskosten, en da's ruim het dubbele van nu.

Hoe voelt dat nou, 0,5% belastingvoordeel inruilen tegen ongebreidelde huurstijgingen? Terwijl Nederland jeremiert over Griekenland staat het inmense paard van Troje de speculantjes aan te staren.
zullen stichtingskosten dalen
grond hoeft geen 500 euro per m2 te kosten

Laat de markt maar eens haar werk doen
pi_118451551
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 16:22 schreef Sjabba het volgende:

[..]

QFT
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 10:33:12 #169
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_118451559
quote:
6s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 10:12 schreef Litpho het volgende:
Ja, als grond wat meer vrijgegeven wordt, gaan de prijzen uiteindelijk wel dalen door meer aanbod - in tegenstelling tot de numerus fixus voor tandartsopleidingen
^^ Dat. Overal waar de overheid vanwege belangenlobby's beperkingen oplegt, stijgen de prijzen.
pi_118451567
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 10:32 schreef HD9 het volgende:

[..]

zullen stichtingskosten dalen
grond hoeft geen 500 euro per m2 te kosten

Laat de markt maar eens haar werk doen
Die 60m2 zal inderdaad het verschil gaan maken als die 50 euro goedkoper wordt.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 10:34:37 #171
62913 Blik
The one and Only!
pi_118451597
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 10:05 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Is inderdaad de aflossingsvrij variant, goed je spaart maar je probeert ook maximaal te profiteren van de fiscale maatregelen. Ik zelf vind het een perverse constructie waar ze snel wat aan moeten doen.

[..]
Dus sparen op een afgeschermde rekening is aflossingsvrij? Interessant. Volgens mij wordt toch echt alles afgelost op het einde van de looptijd.

Dat deze variant bedacht is om maximaal te profiteren van de HRA is een feit, maar het is de overheid die de fout heeft gemaakt om dergelijke constructies toe te laten. Ze hadden ook in de jaren 80/90 kunnen zeggen dat alleen annuieteit of lineair aflossen recht geeft op HRA. Je kunt niet de consument de schuld geven dat ze keuzes maken die ten goede komen van hun eigen portemonnee
pi_118451604
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 10:33 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

^^ Dat. Overal waar de overheid vanwege belangenlobby's beperkingen oplegt, stijgen de prijzen.
Overal waar de overheid geen beperkingen oplegt, maar beperkte ruimte is op de plekken waar mensen willen wonen (dus geen Dronten), stijgen de prijzen. Vergelijk maar met andere zwaar verstedelijkte gebieden ter wereld.

In dit topic wordt je al herhaalde goedkope grond in Noordoost Nederland aangeboden, en ik maar niet begrijpen waarom je je neus daarvoor ophaalt ;) Vet goeiekoop man, wat wil je nog meer?
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 10:40:27 #173
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_118451751
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 09:24 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ik denk het wel ja :P

Want dit gaat de situatie op de woningmarkt natuurlijk niet verbeteren, iedereen met meer dan twee werkende hersencellen weet dat dit geen enkele garantie geeft voor de toekomst. Misschien dat ze hiermee nog de laatste restjes debielen over de streep willen trekken om hun hoofd door de strop te steken _O-

Kopen? Voorlopig maar even niet :{w
Dit geeft heel duidelijk aan dat de overheid huiseigenaren niet het vel over de neus gaat trekken. Wat wil je nog meer, iedereen moet wat inlevren. De manier waarop bepaald of je vertrouwen hebt in de toekomst.

De zekerheid die jij zoekt heb je met huren nog minder...
and made it rain upward
pi_118451815
Speculeren met je woonkosten. Ik heb er straks geen medelijden mee hoor. Laat maar bloeden die baissers. Ik hoop alleen dat ze geen familie hebben die ze duperen, dat vind ik dan wel weer triest.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 10:53:21 #175
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_118452050
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 10:33 schreef michaelHD9 het volgende:

[..]

Die 60m2 zal inderdaad het verschil gaan maken als die 50 euro goedkoper wordt.
Toch zijn huurwoningen het enige wat nog gebouwd kan worden , winkels , kantoren , wegen , koopwoningen zijn er meer dan genoeg
En de overheid wil echt de bouw graag weer vlot trekken
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 10:59:51 #176
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_118452212
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 10:53 schreef HD9 het volgende:

[..]

Toch zijn huurwoningen het enige wat nog gebouwd kan worden , winkels , kantoren , wegen , koopwoningen zijn er meer dan genoeg
Klopt, private huur. Vrije huurmarkt.
and made it rain upward
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 11:08:16 #177
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_118452443
quote:
Toch zijn huurwoningen het enige wat nog gebouwd kan worden [...] koopwoningen zijn er meer dan genoeg
Probleem 1 is natuurlijk dat er onderscheid gemaakt wordt tussen huur- en koopwoningen! Terwijl het uiteindelijk op precies hetzelfde neerkomt: een huis, met een eigenaar, en een bewoner.
pi_118452452
quote:

[..]

Ow ja, dan moet de overheid zich opeens wel met de markt bemoeien :) Dat was ik vergeten.

De overheid heeft daarvoor investeerders nodig. En die doen niks voor niks - al helemaal niks voor de goegemeente hier. Er is een prijs te betalen. En die betalen huurders. Oud nieuws, het is al vaker voorspeld hier. Niet zo gek dat in vergelijkbare gebieden in het buitenland, er geen HRA is, maar de huur en woning prijzen een veelvoud hoger zijn dan hier.

Woningen bouwen? Sure, gooi de huurpijzen maar omhoog. Wie gaat er anders met verlies bouwen?
pi_118452467
Ik denk trouwens dat ik harder geraakt ga worden door de inkomensafhankelijke zorgpremie dan door deze maatregel.
pi_118452569
quote:

[..]

Volgens mij kunnen we de komende jaren nog wel wat extra verzorgingstehuizen gebruiken.

En een deel van de bouwsector is trouwens ook gewoon tenonder gegaan aan speculeren en niet omdat er niets te bouwen valt: de kleinere aan pandje kopen, renoveren, verkopen en dan opeens 8 panden hebben niets verkopen en de bank die je niets meer leent, de grotere aan megalomane vastgoedportefeuilles.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 11:14:16 #181
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_118452627
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 11:08 schreef michaelHD9 het volgende:

[..]

Ow ja, dan moet de overheid zich opeens wel met de markt bemoeien :) Dat was ik vergeten.
Ja bestemmingsplannen vrijgeven
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 11:24:10 #182
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_118452866
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 11:08 schreef michaelHD9 het volgende:

[..]

De overheid heeft daarvoor investeerders nodig. En die doen niks voor niks - al helemaal niks voor de goegemeente hier. Er is een prijs te betalen. En die betalen huurders. Oud nieuws, het is al vaker voorspeld hier. Niet zo gek dat in vergelijkbare gebieden in het buitenland, er geen HRA is, maar de huur en woning prijzen een veelvoud hoger zijn dan hier.

Woningen bouwen? Sure, gooi de huurpijzen maar omhoog. Wie gaat er anders met verlies bouwen?
ja de overheid moet bestemmingsplannen vrijgeven, das niet anders

persoonlijk ben ik voor marktprijzen en als dat hoger is dan ok
en ook tegen de HRA en huursubsidie
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 11:37:38 #183
37248 BertV
Klei indiaan
pi_118453254
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 09:50 schreef Nielsch het volgende:
Ik snap ook niet waarom al die huurders zich rijk rekenen. Als de prijzen van koophuizen echt teveel dalen gaat de markt toch weer op slot.
De belangrijkste reden om je niet rijk te rekenen is de oorzaak van de daling van de huizenprijzen: banken geven steeds lagere hypotheken.
Aan de andere kant, als ik nu 200.000 tot mijn beschikking had dan huurde ik nog lekker tot de prijzen tot er wat stabiliteit ontstaat.
Handgemaakt | Doggerland-overlever
pi_118453809
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 11:37 schreef BertV het volgende:

[..]

De belangrijkste reden om je niet rijk te rekenen is de oorzaak van de daling van de huizenprijzen: banken geven steeds lagere hypotheken.
Aan de andere kant, als ik nu 200.000 tot mijn beschikking had dan huurde ik nog lekker tot de prijzen tot er wat stabiliteit ontstaat.
BertV - een man die het begrijpt!

Die 200k wordt elke maand meer bakstenen waard. En inflatie, eventueel over een paar jaar, is ook niet erg. In eerste instantie gaan niet de lonen maar wel de prijzen van voedsel, energie etc omhoog. Ook rente tarieven (voor sparen en lenen) zullen stijgen. De Jan Modaal starter, die een dikke hypotheek nodig heeft, kan er niet tegen op bieden, want z'n loon is nog niet gestegen en de rente wordt al gauw onbetaalbaar. Het begin van een periode van inflatie is een niet verkeerd koopmomentje, als je je poen hebt droog gehouden. Maar goed, dat is de nabije toekomst, niet nu.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 11:58:24 #185
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118453932
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 10:59 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Klopt, private huur. Vrije huurmarkt.
Niks mis mee, zodra de huren te hoog worden blijven die pandjes lekker leeg staan. Kunnen ze je in de kantoormarkt alles over vertellen.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:00:44 #186
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118453980
Daarom.... sparen en vooral niet kopen.

Sparen
Zeker nu!!!
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:05:59 #187
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_118454164
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 11:58 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Niks mis mee, zodra de huren te hoog worden blijven die pandjes lekker leeg staan. Kunnen ze je in de kantoormarkt alles over vertellen.
Je snapt het niet he. Of bent naief dat kan ook.

Als er nieuwe huurwoning gebouwd worden dan kan je kiezen. Of 5% elk jaar op je huidige woning of naar een nieuwe betere woning die wel direct een stuk duurder is en waar je ook elk jaar een verhoging krijgt. Het goedkoop huren is klar.

Dan liever elk jaar een half % inleveren...
and made it rain upward
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:06:52 #188
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_118454188
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 12:00 schreef ComplexConjugate het volgende:
Daarom.... sparen en vooral niet kopen.

Sparen
Zeker nu!!!
Zeker als je nu een leuke huurwoning hebt dan moet je blijven zitten. Wil je in de toekomst iets anders en is het nu binnen bereik. Wacht dan niet totdat het niet meer binnen bereik is...
and made it rain upward
pi_118454191
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 12:05 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Volgens Xeno moeten mensen gewoon maar niet wonen als ze het niet kunnen betalen, blijkbaar.
pi_118454611
Wat is de verwachting dat er met de huizenprijzen gaat gebeuren na dit akkoord? Een scherpe daling?
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:20:44 #191
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_118454626
quote:
6s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 12:06 schreef Litpho het volgende:

[..]

Volgens Xeno moeten mensen gewoon maar niet wonen als ze het niet kunnen betalen, blijkbaar.
He! Laat dat, stop ermee!

Met wat?

Met dat wonen van je!
and made it rain upward
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:20:44 #192
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118454627
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 12:05 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Als er nieuwe huurwoning gebouwd worden dan kan je kiezen. Of 5% elk jaar op je huidige woning of naar een nieuwe betere woning die wel direct een stuk duurder is en waar je ook elk jaar een verhoging krijgt. Het goedkoop huren is klar.

Dan liever elk jaar een half % inleveren...
Jij denkt nog steeds dat het bij die 0,5% per jaar gaat blijven :')

Face it... de geesten worden rijp gemaakt voor de totale afschaffing van de HRA. Het is nog nooit één kabinet gelukt om 28 jaar vooruit te begroten. Weet je nog dat er bij de formering van het vorige kabinet werd gezegd dat het een breekpunt was? Weet je nog dat bij de VVD de leensubsidie stond als een huis? (mooie metafoor want huizen zakken de laatste tijd kwa kosten nogal weg).

Houd vooral je hoofd in het zand en maak jezelf blij met die 0,5%
Als huurder weet je gewoon dat je 'genaaid' word kwa kostenontwikkeling. Huurders zijn daar reeds aan gewend, nu de verwende leenschaapjes nog :D
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:21:15 #193
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118454648
quote:
6s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 12:06 schreef Litpho het volgende:

[..]

Zoek gewoon een brug uit :7
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:22:33 #194
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_118454689
quote:
19s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 12:20 schreef Guidetti het volgende:
Wat is de verwachting dat er met de huizenprijzen gaat gebeuren na dit akkoord? Een scherpe daling?
De optimisten/belanghebbende zeggen dat er nu zekerheid is mbt HRA en dus ene stabilisering.
Echter denk ik dat de betaalbaarheid nog steeds achterblijft en de daling dus langzaam voortduurt.
Maar de betaalbaarheid wordt er niet beter op. Wachten heeft dus alleen zin als je iets anders al hebt waar je je prettig bij voelt. Heb je geen alternatief dan kan je beter maar iets kopen dat toekomstbestendig is zolang het nog kan...
and made it rain upward
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:24:19 #195
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_118454748
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 12:20 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Jij denkt nog steeds dat het bij die 0,5% per jaar gaat blijven :')

Face it... de geesten worden rijp gemaakt voor de totale afschaffing van de HRA. Het is nog nooit één kabinet gelukt om 28 jaar vooruit te begroten. Weet je nog dat er bij de formering van het vorige kabinet werd gezegd dat het een breekpunt was? Weet je nog dat bij de VVD de leensubsidie stond als een huis? (mooie metafoor want huizen zakken de laatste tijd kwa kosten nogal weg).

Houd vooral je hoofd in het zand en maak jezelf blij met die 0,5%
Als huurder weet je gewoon dat je 'genaaid' word kwa kostenontwikkeling. Huurders zijn daar reeds aan gewend, nu de verwende leenschaapjes nog :D
Inmiddels roep jij al bijna 5 jaar dat de HRA eraan gaat. Nu wordt hij straks vanaf 52% een halve % per jaar ingeperkt.

Moet je eens uitrekenen boeveel je mis bent gelopen aan HRA als je een gemiddelde woning had gekocht! Had je de prijsdaling wel mee kunnen opvangen hoor...
and made it rain upward
pi_118454825
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 12:22 schreef Sjabba het volgende:

[..]

De optimisten/belanghebbende zeggen dat er nu zekerheid is mbt HRA en dus ene stabilisering.
Echter denk ik dat de betaalbaarheid nog steeds achterblijft en de daling dus langzaam voortduurt.
Maar de betaalbaarheid wordt er niet beter op. Wachten heeft dus alleen zin als je iets anders al hebt waar je je prettig bij voelt. Heb je geen alternatief dan kan je beter maar iets kopen dat toekomstbestendig is zolang het nog kan...
Leuk die stabilisering, maar het niveau van wat er besteed kan worden gaat wel omlaag. Dan zal de prijs ook wel omlaag gaan. Het is gewoon marktwerking.
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
pi_118454829
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 12:24 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Inmiddels roep jij al bijna 5 jaar dat de HRA eraan gaat. Nu wordt hij straks vanaf 52% een halve % per jaar ingeperkt.

Moet je eens uitrekenen boeveel je mis bent gelopen aan HRA als je een gemiddelde woning had gekocht! Had je de prijsdaling wel mee kunnen opvangen hoor...
Sommigen hebben nou eenmaal een ego dat groter is dan hun realiteitsbesef.

Zo ken ik mensen die al sinds medio jaren '90 roepen dat huizen te duur zijn, en dat ze spekkoper zijn als ze geduldig wachten met kopen. Die krijgen nu spontaan een orgasme. Een soort omgekeerde echternachprocessie :)
pi_118454872
quote:
19s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 12:27 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Leuk die stabilisering, maar het niveau van wat er besteed kan worden gaat wel omlaag. Dan zal de prijs ook wel omlaag gaan. Het is gewoon marktwerking.
Dus dan huur je liever duurder? Lekker uitgeknepen worden door een investeerder?

Het deel van het inkomen wat aan wonen besteed gaat worden, zal omhoog gaan. Dan maar geen nieuwe ipad.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:28:37 #199
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_118454874
quote:

[..]

Dat zeg ik...

Maar tot de huisbezetter maar genoegen neemt met meer reistijd of geen leuker huis en dus de verkoop staakt of vol blijft houden aan een prijs die niemand kan betalen. Dan maar niet.
and made it rain upward
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:29:56 #200
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118454919
quote:
19s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 12:20 schreef Guidetti het volgende:
Nou... ik denk niet dat er voorlopig weer een heel leger kooplustige vastgoedspeculanten opstaat :P
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:31:18 #201
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_118454961
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 12:29 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Nou... ik denk niet dat er voorlopig weer een heel leger kooplustige vastgoedspeculanten opstaat :P
Die wachten tot de overheid de huurmarkt vrij geeft en nieuwbouw gaat subsidieren om de bouwmarkt vlot te trekken. Investeren in nieuw niet is wat losse pandje her en der.
and made it rain upward
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:31:22 #202
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118454965
quote:

[..]

Principes kosten geld, echter weet ik ook dat tegen de huidige daling simpelweg niet valt op te sparen en subsidie te lurken :*
pi_118455007
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 12:29 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Die staan al aan de grenzen te wachten :) We gaan ook onze huisvesting offshoren namelijk :)
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:33:12 #204
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_118455017
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 12:31 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Die wachten tot de overheid de huurmarkt vrij geeft en nieuwbouw gaat subsidieren om de bouwmarkt vlot te trekken. Investeren in nieuw niet is wat losse pandje her en der.
ik denk dat de overheid locaties gaat vrijgeven waar huur gebouwd kan worden en dat pensioenfondsen en corporaties verzocht worden om deel te nemen
Mogelijk dat grote bouwers zelf in gaan stappen
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:34:09 #205
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118455036
quote:

[..]

De vrije val zit gewoon nog in de pijplijn hoor, het sentiment is al dusdanig aangetast dat het aantal transacties doodleuk blijft dalen. Misschien dat de toekomstige minister van speculatieve zeepbellen wel een leuke premie bedenkt?

@Mark Rutte: Heeft u al eens overwogen om Betty de Boer voor deze functie voor te dragen?
Als er een kamerlid is wat voorstander was het stimuleren van het eigen woningbezit dan was het wel deze charmante trekpop :D
pi_118455062
Ik heb trouwens ook nog een nieuwtje.

In ruil voor de PVDA wens van extreem geleidelijk afbouwen van het belastingpercentage van de aftrek ook voor bestaande gevallen, krijgt de VVD ook wat.

Namelijk geen verplichte aflossing, maar enkel een aftrekbeperking, berekend aan de hand van fictieve aflossing.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:36:03 #207
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118455082
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 12:31 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Nou... dat zou best wel eens kunnen ja...

Niet leuk voor de wannabe verkopers maar dat geeft ook niet, die zijn reeds geknecht door de banksters. Eerst moeten de grondspeculanten dan maar een bail out krijgen via de belastingbetaler ^O^
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:38:05 #208
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_118455149
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 12:31 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Principes kosten geld, echter weet ik ook dat tegen de huidige daling simpelweg niet valt op te sparen en subsidie te lurken :*
Iemand met een hypotheek van 200.000 euro tegen een rentepercentage van 6% per jaar, zal 12.000 euro per jaar aan hypotheekrente betalen. Met een inkomen dat belast wordt volgens het tarief van 42% is het belastingvoordeel voor deze persoon 5.040 euro per jaar (12.000 × 0,42).

Keer 5 is ruim 25.000 al ontvangen. En dan heb ik het niet over een 52% lurker!
and made it rain upward
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:38:55 #209
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118455169
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 12:35 schreef michaelHD9 het volgende:
Ik heb trouwens ook nog een nieuwtje.

In ruil voor de PVDA wens van extreem geleidelijk afbouwen van het belastingpercentage van de aftrek ook voor bestaande gevallen, krijgt de VVD ook wat.

Namelijk geen verplichte aflossing, maar enkel een aftrekbeperking, berekend aan de hand van fictieve aflossing.
De banken gaan wel zorgen voor die verplichte aflossing, zeker als de prijzen nog verder dalen.
Dan gaan er ineens allemaal mannetjes door het land rijden die de staat van onderhoud en waarde opnieuw gaan beoordelen.
Vervolgens krijgen de mensen die niet voldoen aan de eisen zoals opgesteld in het hypohteekcontract een leuke aangename brief van de bank krijgen. Mogelijk zal er geld bijgestort moeten worden of zal er een rente opslag komen.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:39:23 #210
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_118455180
Als je dat keer 30 doet (looptijd) heb je al 150k bij elkaar op je "aflossingsvrije" hypotheek...
and made it rain upward
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:40:32 #211
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118455204
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 12:38 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Iemand met een hypotheek van 200.000 euro tegen een rentepercentage van 6% per jaar, zal 12.000 euro per jaar aan hypotheekrente betalen. Met een inkomen dat belast wordt volgens het tarief van 42% is het belastingvoordeel voor deze persoon 5.040 euro per jaar (12.000 × 0,42).

Keer 5 is ruim 25.000 al ontvangen. En dan heb ik het niet over een 52% lurker!
Haha... je bent echte een ongelofelijke sukkel als je denkt de subsidie op de rentelasten jou voordeel zijn. Ga toch weg man... in die tussentijd is de waarde van die woning ook met 25k gezakt, geld dat je uberhaupt nooit meer hoeft te lenen _O_
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:41:02 #212
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118455223
En dus ook nooit meer terug hoeft te betalen 8-)
pi_118455230
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 12:39 schreef Sjabba het volgende:
Als je dat keer 30 doet (looptijd) heb je al 150k bij elkaar op je "aflossingsvrije" hypotheek...
Dan moet je wel aflossen als je dat niet doet blijf je gewoon na 30 jaar ook nog steeds betalen alleen krijg je van de BD geen korting op je betaalde rente meer. ;)
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:42:15 #214
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118455253
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 12:41 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dan moet je wel aflossen als je dat niet doet blijf je gewoon na 30 jaar ook nog steeds betalen alleen krijg je van de BD geen korting op je betaalde rente meer. ;)
Kijk.... Bas stond wel vooraan tijdens de lessen economie ^O^
pi_118455282
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 12:38 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

De banken gaan wel zorgen voor die verplichte aflossing, zeker als de prijzen nog verder dalen.
Dan gaan er ineens allemaal mannetjes door het land rijden die de staat van onderhoud en waarde opnieuw gaan beoordelen.
Vervolgens krijgen de mensen die niet voldoen aan de eisen zoals opgesteld in het hypohteekcontract een leuke aangename brief van de bank krijgen. Mogelijk zal er geld bijgestort moeten worden of zal er een rente opslag komen.
:D

en dan noem je iemand anders een sukkel

/dromenland

deze broodje aap bagger is al ongeveer twintig keer weeglegt hier
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:44:15 #216
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118455313
De HRA is een banksubsidie, zo simpel is het. De stijgende waarde is alleen leuk als je uit de woningmarkt stapt. Feitelijk zouden zelfs woningbezitters voordeel hebben bij zulke laag mogelijke prijzen. Konden ze dat geld lekker aan andere dingen besteden.

Dure huizen en hoge leningen zijn vooral de natte droom van elke bankster.
pi_118455323
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 12:42 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Kijk.... Bas stond wel vooraan tijdens de lessen economie ^O^
Nee die waren nooit boeiend genoeg, veel te simpel alleen maar rekenregeltjes toepassen ipv kritische moeten zijn om te kijken wat je nu aan het berekenen bent.

In mijn tijd hadden ze nog geen lessen trollen anders had ik daar wel vooraan gestaan om net zo goed als jou te worden. :D
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:44:47 #218
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118455334
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 12:43 schreef michaelHD9 het volgende:

[..]

en dan noem je iemand anders een sukkel

/dromenland

deze broodje aap bagger is al ongeveer twintig keer weeglegt hier
Ik noem niemand een sukkel, ik zeg alleen dat je een sukkel bent als je zo denkt :*
pi_118455336
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 12:44 schreef ComplexConjugate het volgende:
De HRA is een banksubsidie, zo simpel is het. De stijgende waarde is alleen leuk als je uit de woningmarkt stapt. Feitelijk zouden zelfs woningbezitters voordeel hebben bij zulke laag mogelijke prijzen. Konden ze dat geld lekker aan andere dingen besteden.

Dure huizen en hoge leningen zijn vooral de natte droom van elke bankster.
Blaat, is geen subsidie :)

Zo simpel is het.
pi_118455343
quote:

[..]

Dus het geld is zo gelopen:

Jouw belasting -> Overheid -> Banken

Dat het voor jou wegstreepbaar is t.a.v. maandkosten wil niet zeggen dat dit de beste manier is om het belasting geld te besteden.

De banken hebben nu veel meer geld uitstaan dan ze anders gehad hadden omdat zonder de HRA en aflossingsvrij prijzen niet zo hard gestegen waren.

Ik geef toe het gaat lastig worden om dit weer te veranderen.
Het veranderen gaat pijn doen bij mensen die hier geen schuld aan gehad hebben (ook al was je er zelf bij toen je de handtekening onder het contract zetten; gevalletje kat op het spek binden)
Maar toch moeten we dit doen voor de toekomst van ons land.

We betalen al meer dan genoeg rente aan banken over onze staatsschuld.
Om dan over de woning voorraad ook nog is miljarden extra kwijt te zijn op jaarbasis is gewoon geen gezonde situatie.

Jouw gedachte dat omdat je tot op heden inclusief prijsdaling netto ongeveer net zo duur uit bent geweest er niets aan de hand is, is kortzichtig.
Dit omdat je nu wel een veel grotere schuld hebt staan dan nodig was geweest als er geen HRA en aflossingsvrij bestaan had.
Een schuld die voor jou wel nadelig kan uitpakken als er bepaalde situaties onstabiel worden.
Een schuld die voor vele nu al nadelig aan het uitpakken is.

Korte termijn en alleen aan jezelf denken is zoooo kamikaze...
pi_118455357
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 12:44 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ik noem niemand een sukkel, ik zeg alleen dat je een sukkel bent als je zo denkt :*
Dito
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:45:38 #222
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118455370
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 12:44 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nee die waren nooit boeiend genoeg, veel te simpel alleen maar rekenregeltjes toepassen ipv kritische moeten zijn om te kijken wat je nu aan het berekenen bent.

In mijn tijd hadden ze nog geen lessen trollen anders had ik daar wel vooraan gestaan om net zo goed als jou te worden. :D
Ik wou ook eerst wat anders typen maar dat vond zelfs ik een beetje teveel op de man gespeeld :@
pi_118455378
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 12:44 schreef Artimunor het volgende:

Daar zijn wel heel wat voorbeelden van de speculantjes/baissers hier aan te wijzen, ja
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:48:38 #224
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118455458
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 12:44 schreef Artimunor het volgende:
Het is gewoon een gevalletje van cognitieve dissonantie, je weet dat er iets niet klopt maar het is te pijnlijk om de zaken goed te analyseren. Vooral als je zelf in de val gelopen bent.

Dan word je irrationeel en ga je proberen de situatie recht te praten, gewoon om je eigen ego maar te beschermen tegen de vervelende waarheid.

Jouw analyse daarentegen was (weer/wederom) zeer scherp ^O^
pi_118455479
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 12:48 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Het is gewoon een gevalletje van cognitieve dissonantie, je weet dat er iets niet klopt maar het is te pijnlijk om de zaken goed te analyseren. Vooral als je zelf in de val gelopen bent.

Dan word je irrationeel en ga je proberen de situatie recht te praten, gewoon om je eigen ego maar te beschermen tegen de vervelende waarheid.

Jouw analyse daarentegen was (weer/wederom) zeer scherp ^O^
Maar gelukkig begint het met een beter zelfbeeld/zelfinzicht, dus er is hoop
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:49:38 #226
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118455483
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 12:45 schreef michaelHD9 het volgende:

[..]

Daar zijn wel heel wat voorbeelden van de speculantjes/baissers hier aan te wijzen, ja
Als je domme dingen doet mogen anderen daar toch wel wat van zeggen?
pi_118455487
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 12:45 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ik wou ook eerst wat anders typen maar dat vond zelfs ik een beetje teveel op de man gespeeld :@
Je had het percentage in de titel van dit topic wel bijna goed, volgende titel moet dan worden HRA aftopping to 38% 8-)
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:51:37 #228
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118455541
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 12:49 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Je had het percentage in de titel van dit topic wel bijna goed, volgende titel moet dan worden HRA aftopping to 38% 8-)
Ik dacht eerder aan iets in de trant van: "het begin van het einde is nabij".
Natuurlijk gaat het niet bij de huidige maatregelen blijven, de kosten van de overheid blijven stijgen en die post van vele miljarden blijft dus een gewilde buit voor de roverheid :Y
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:54:24 #229
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_118455595
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 12:41 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Die 150 k los je dan toch ook gewoon af aan het einde, wat is er nou zo moeilijk aan.
and made it rain upward
pi_118455601
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 12:49 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Als je domme dingen doet mogen anderen daar toch wel wat van zeggen?
Dat doen velen, maar je wil niet luisteren.

dan maar voelen

Lees nou eens wat oom Sjabba je probeert uit te leggen.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:55:19 #231
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_118455619
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 12:40 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Haha... je bent echte een ongelofelijke sukkel als je denkt de subsidie op de rentelasten jou voordeel zijn. Ga toch weg man... in die tussentijd is de waarde van die woning ook met 25k gezakt, geld dat je uberhaupt nooit meer hoeft te lenen _O_
In de afgelopen 5 jaar zijn de huizenprijs 12% gezakt?
Tevens heb je niet 5 jaar huur weggegooid...
Bron please voordat je me een sukkel noemt.
and made it rain upward
pi_118455671
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 12:54 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Die 150 k los je dan toch ook gewoon af aan het einde, wat is er nou zo moeilijk aan.
Dan moet je wel jaarlijks die 5000 euro die je van de BD terug krijgt sparen, en er zijn er genoeg die dat niet lukt.

Kijk eens in dit topic : Huis verbouwen, hypotheek verhogen?

Samenvatting, hypotheek staat al onder water, mevrouw wil verbouwen, spaargeld wil men zo min mogelijk aanspreken, en ook het huidige uitgave partoon niet aanpassen, maar wel een nog hogere hypotheek.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:58:17 #233
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_118455695
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 12:57 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dan moet je wel jaarlijks die 5000 euro die je van de BD terug krijgt sparen, en er zijn er genoeg die dat niet lukt.

Samenvatting, hypotheek staat al onder water, mevrouw wil verbouwen, spaargeld wil men zo min mogelijk aanspreken, en ook het huidige uitgave partoon niet aanpassen, maar wel een nog hogere hypotheek.
Dat je hem wel of niet spaart is een keuze....
Feit is dat je na 30 jaar wonen met hypotheek van 2ton ruim 150k krijgt...
zucht...
and made it rain upward
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:59:50 #234
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_118455745
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 12:38 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

dat denk ik ook
wie niet zwaar zit hoeft niet af te lossen van mij, als de bank het goed vindt prima toch
pi_118455749
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 12:57 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik ken ook huurders die in de schuldhulpverlening lopen, ondanks dat ze zoveel beter af zijn :)

Niet de enkele malloot tot norm verheffen, he :)
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 13:00:12 #236
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118455754
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 12:55 schreef Sjabba het volgende:

[..]

In de afgelopen 5 jaar zijn de huizenprijs 12% gezakt?
Tevens heb je niet 5 jaar huur weggegooid...
Bron please voordat je me een sukkel noemt.
Geloof jij de cijfertjes van het CBS?

Ik heb huizen gezien die meer dan 40% in waarde daalden t.o.v. wat de buren er 4 jaar geleden nog voor betaalden. En nee... dat waren geen huizen van boven de 3 ton. (ik check regelmatig koopsommen van referentie objecten ter lering en vermeack :D )

Het lage segment begint nu ook hard erosie te vertonen, cherry picking doet het voorkomen alsof de daling nog maar een lullig percentage is maar de realiteit is vele malen erger.

Maar blijf gerust met je hoofd in het zand zitten, zolang jij niet hoeft te verkopen en je lasten kan betalen is daar niets mis mee :)
pi_118455764
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 13:00 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Geloof jij de cijfertjes van het CBS?

Ik heb huizen gezien die meer dan 40% in waarde daalden t.o.v. wat de buren er 4 jaar geleden nog voor betaalden. En nee... dat waren geen huizen van boven de 3 ton. (ik check regelmatig koopsommen van referentie objecten ter lering en vermeack :D )

Het lage segment begint nu ook hard erosie te vertonen, cherry picking doet het voorkomen alsof de daling nog maar een lullig percentage is maar de realiteit is vele malen erger.

Maar blijf gerust met je hoofd in het zand zitten, zolang jij niet hoeft te verkopen en je lasten kan betalen is daar niets mis mee :)
kom maar op met de links en adressen :)
pi_118455782
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 12:58 schreef Sjabba het volgende:

[..]

zucht...
Feit is dat het zo de overheid 150K aan belastinginkomsten kost, mocht je alleen nog maar annuitaire/linieare hypotheken mogen afsluiten kost het de overheid maar 75K aan belastinginkomsten, bijkomend voordeel is dat er veel minder gevallen geweest zouden zijn die hypotheken hebben die onder water staan.
pi_118455804
quote:

[..]

Maar na verloop van tijd gaat het besteedbare bedrag natuurlijk wel weer omhoog ivm hogere lonen.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 13:02:07 #240
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118455808
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 12:59 schreef michaelHD9 het volgende:

[..]

Ik ken ook huurders die in de schuldhulpverlening lopen, ondanks dat ze zoveel beter af zijn :)

37% van alle Nederlandse hypotheken is VOLLEDIG aflossingsvrij.

Dat wil ik niet kwalificeren als een enkele malloot ;)
pi_118455854
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 12:59 schreef michaelHD9 het volgende:

[..]

Ik verhef niet elke malloot tot norm, geef alleen aan dat er nog steeds veel mensen rondslingeren die in mijn optiek niet inzien dat ze ook wel een keer te tering naar de nering kunnen zetten. IPV alles nu meteen te willen hebben en later wel te zien hoe ze het financieren.
pi_118455870
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 13:02 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

37% van alle Nederlandse hypotheken is VOLLEDIG aflossingsvrij.

Dat wil ik niet kwalificeren als een enkele malloot ;)
Ik heb ook altijd een VOLLEDIG aflossingsvrije hypotheek gehad. :)

Lekker HRA lurken, en de 'aflossing' fijn sparen. En da's kennelijk een goed voorbeeld, want dat zijn er hopen meer.

Wel een beetje goed blijven lezen in dit topic, he.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 13:04:45 #243
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_118455887
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 12:58 schreef Sjabba het volgende:

[..]

zucht...
and made it rain upward
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 13:04:46 #244
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118455888
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 13:00 schreef michaelHD9 het volgende:

[..]

kom maar op met de links en adressen :)
Nope... houd ik lekker voor mijzelf. Ik beschik over de feiten en dat is eigenlijk ook het enige wat telt.

Ik probeer je alleen maar te stimuleren om door het rookgordijn van cijfers heen te kijken.

In de bijbel staat:

Onderzoekt alle dingen en behoudt het goede

Dus neem niet alles aan wat die satanische bankiers schrijven en lees zelf ook mee in de boekhouding :)
pi_118455904
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 13:03 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik verhef niet elke malloot tot norm, geef alleen aan dat er nog steeds veel mensen rondslingeren die in mijn optiek niet inzien dat ze ook wel een keer te tering naar de nering kunnen zetten. IPV alles nu meteen te willen hebben en later wel te zien hoe ze het financieren.
ja, die gokkers zie je in alle rangen en standen, ik ken mensen die hebberig een koopsompolisgok deden, en nu daar de consequenties van moeten dragen.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 13:05:47 #246
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_118455910
Het goede in the eye of the beholder...
and made it rain upward
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 13:05:49 #247
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118455911
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 13:02 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Maar na verloop van tijd gaat het besteedbare bedrag natuurlijk wel weer omhoog ivm hogere lonen.
Dat is het dogma maar wat als de salarissen niet meestijgen met de inflatie?

Volgens mij klagen Hollanders al jaren over het verlies van koopkracht.
pi_118455914
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 13:04 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Nope... houd ik lekker voor mijzelf. Ik beschik over de feiten en dat is eigenlijk ook het enige wat telt.

Ik probeer je alleen maar te stimuleren om door het rookgordijn van cijfers heen te kijken.

In de bijbel staat:

Onderzoekt alle dingen en behoudt het goede

Dus neem niet alles aan wat die satanische bankiers schrijven en lees zelf ook mee in de boekhouding :)
Dus: gelul :)
pi_118455925
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 13:05 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Dat is het dogma maar wat als de salarissen niet meestijgen met de inflatie?

Volgens mij klagen Hollanders al jaren over het verlies van koopkracht.
Hollanders klagen over alles, zoals te hoge huizenprijzen. Gebrek aan reflectievermogen heet dat.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 13:08:12 #250
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118455967
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 13:05 schreef michaelHD9 het volgende:

[..]

ja, die gokkers zie je in alle rangen en standen, ik ken mensen die hebberig een koopsompolisgok deden, en nu daar de consequenties van moeten dragen.
Gewoon je verlies nemen, is goed leergeld.

quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 13:05 schreef Sjabba het volgende:
Het goede in the eye of the beholder...
Mmm.... gedeeltelijk met je eens, toch zijn er morele waarden die grote delen van de mensheid met elkaar delen. En ik denk dat de meeste mensen fraude en bedrog wel veroordelen als zijnde slecht.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 13:09:02 #251
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118455982
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 13:06 schreef michaelHD9 het volgende:

[..]

Hollanders klagen over alles, zoals te hoge huizenprijzen. Gebrek aan reflectievermogen heet dat.
Nu generaliseer je, klagen over hoge huizenprijzen is namelijk in heel veel gevallen volkomen terecht.
pi_118455993
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 13:09 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Nu generaliseer je, klagen over hoge huizenprijzen is namelijk in heel veel gevallen volkomen terecht.
Nope. Typisch een voorbeeld van het Calvinistiche 'sla me'

Begrijp me niet verkeerd, ik ben ook een kruideniertje en wil alles zo goeiekoop mogelijk. Maar een beetje realistische n zakelijk denken, kan ook geen kwaad. Het staat zo lullig die deksel op je neus.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 13:10:54 #253
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118456022
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 13:09 schreef michaelHD9 het volgende:

[..]

Nope. Typisch een voorbeeld van het Calvinistiche 'sla me'
Dat is dan ter compensatie van het hedonistische 'slave me'
pi_118456032
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 13:10 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Dat is dan ter compensatie van het hedonistische 'slave me'
Lees de posts van Sjabba nog maar eens, dan begrijp je dat er een prima middenweg is :)
pi_118456393
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 13:11 schreef michaelHD9 het volgende:

[..]

Lees de posts van Sjabba nog maar eens, dan begrijp je dat er een prima middenweg is :)
Deze middenweg is dus niet prima, misschien dat het voor hem momenteel financieel hetzelfde uitpakt, maar ik neem aan dat stabiliteit, en bijvoorbeeld goed onderwijs voor zijn kinderen ook belangerijk voor hem is (om het even binnen de egoistische sfeer te houden, we zouden eigenlijk moeten redeneren vanuit het algemeen belang bij het maken van algemene wetgevingen, ook als je naar de stembus gaat)
pi_118456463
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 13:25 schreef Artimunor het volgende:

[..]

Deze middenweg is dus niet prima, misschien dat het voor hem momenteel financieel hetzelfde uitpakt, maar ik neem aan dat stabiliteit, en bijvoorbeeld goed onderwijs voor zijn kinderen ook belangerijk voor hem is (om het even binnen de egoistische sfeer te houden, we zouden eigenlijk moeten redeneren vanuit het algemeen belang bij het maken van algemene wetgevingen, ook als je naar de stembus gaat)
Ik vermag niet te bevroeden waar je het verband tussen huizenbezit en onstabiliteit en slecht onderwijs vandaan haalt?

Ik begrijp wel dat het slecht nieuws is voor mensen die op een prijsdaling speculeren, en goedkoop iemand zijn huis willen aftroggelen.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 14:08:10 #257
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_118457935
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 13:25 schreef Artimunor het volgende:

[..]

Daarom stem ik ook op een partij die tegen hra is. Maar zolang het bestaat ga ik niet de moraalridder uithangen.
and made it rain upward
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 14:12:16 #258
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_118458128
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 13:27 schreef michaelHD9 het volgende:

[..]

Ik vermag niet te bevroeden waar je het verband tussen huizenbezit en onstabiliteit en slecht onderwijs vandaan haalt?

Ik begrijp wel dat het slecht nieuws is voor mensen die op een prijsdaling speculeren, en goedkoop iemand zijn huis willen aftroggelen.
Ach wat is goedkoop, alles is relatief
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 14:35:13 #259
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118459044
Voor de schaapjes, luister eens naar koning Kees :7

http://www.bnr.nl/?service=player&type=column&audioId=1698735
pi_118459125
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 13:05 schreef michaelHD9 het volgende:

[..]

Dus: gelul :)
Dat hadden we 224 topics terug ook al in de gaten toen hij nog onder zijn oude Xeno account postte.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 14:47:45 #261
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_118459493
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 14:08 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Daarom stem ik ook op een partij die tegen hra is. Maar zolang het bestaat ga ik niet de moraalridder uithangen.
alle subsidies zijn volledig fout en de VVD zou er dan ook tegen moeten zijn, maar ja het is een villasubsidie, anders was het al weg geweest
pi_118459649
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 14:47 schreef HD9 het volgende:

[..]

alle subsidies zijn volledig fout en de VVD zou er dan ook tegen moeten zijn, maar ja het is een villasubsidie, anders was het al weg geweest
Onzin dat alle subsidies volledig fout zijn.

De overheid kan als het wil op die manier een beetje de maatschappij sturen in de richting die men wenst.

Dan zouden ook alle belastingen net zo fout zijn, en als we de helemaal zwart wit gaan denken zouden ook voor alle bedrijven dezelfde belasting regimes gevoerd moeten worden en dat is ook niet het geval.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 14:57:34 #263
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_118459870
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 14:52 schreef Basp1 het volgende:
Onzin dat alle subsidies volledig fout zijn.

De overheid kan als het wil op die manier een beetje de maatschappij sturen in de richting die men wenst.
Wat mij betreft zouden alle subsidies in beginsel tijdelijk moeten zijn, om iets op te starten. Ik kan eigenlijk bar weinig bedenken wat langdurig gesubsidieerd zou moeten worden.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 14:59:03 #264
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_118459931
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 14:57 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Wat mij betreft zouden alle subsidies in beginsel tijdelijk moeten zijn, om iets op te starten. Ik kan eigenlijk bar weinig bedenken wat langdurig gesubsidieerd zou moeten worden.
DAt dus

Geen enkele subside of stimulatie zou langer moeten duren dan een jaar, ander werkt het verslavend en kan men er niet meer buiten, of meent recht te hebben, en gaat er financieringen en levensstijl op afstemmen
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 15:09:49 #265
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_118460324
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 14:59 schreef HD9 het volgende:
Geen enkele subside of stimulatie zou langer moeten duren dan een jaar, ander werkt het verslavend en kan men er niet meer buiten, of meent recht te hebben, en gaat er financieringen en levensstijl op afstemmen
Langer dan een jaar kan ook prima, de Duitse subsidie op duurzame energie bijvoorbeeld. Maar daar ligt vooraf vast wanneer en hoeveel de subsidie wordt afgebouwd.
pi_118460779
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 14:59 schreef HD9 het volgende:

[..]

DAt dus

Oh dat is al wel heel wat anders dan de stellig die je poneerd waarop ik reageerde. Je lijkt wel een polticus. ;)
pi_118461208
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 13:27 schreef michaelHD9 het volgende:

[..]

-het geld wat nu onnodig van de overheid naar de banken gaat door de HRA en 100% aflossingsvrij, had uitgegeven kunnen worden aan scholing
dit mensen met een huis dit verband niet zien is een graadmeter voor hoe succesvol de grote verdrijntruck geweest is.

-dat jij mensen van aftroggelen verdenkt is typisch voor een materialist zn belevingswereld
er zijn mensen die verder denken dan alleen hebzucht...

quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 14:08 schreef Sjabba het volgende:

[..]

^O^ klasse, dat hebben veel mensen niet gedaan.

De plannen van een aantal linkse partijen om HRA aan te pakken door bovengrenzen te stellen had vooral voor de starters en middenklasse beter geweest.
Ik geloof dat het plan was onder de 3,5 ton ongemoeid laten?

[ Bericht 29% gewijzigd door Artimunor op 26-10-2012 15:37:00 ]
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 15:53:07 #268
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_118462148
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 15:31 schreef Artimunor het volgende:

[..]

-het geld wat nu onnodig van de overheid naar de banken gaat door de HRA en 100% aflossingsvrij, had uitgegeven kunnen worden aan scholing
dit mensen met een huis dit verband niet zien is een graadmeter voor hoe succesvol de grote verdrijntruck geweest is.

-dat jij mensen van aftroggelen verdenkt is typisch voor een materialist zn belevingswereld

[..]

^O^ klasse, dat hebben veel mensen niet gedaan.

De plannen van een aantal linkse partijen om HRA aan te pakken door bovengrenzen te stellen had vooral voor de starters en middenklasse beter geweest.
Ik geloof dat het plan was onder de 3,5 ton ongemoeid laten?
Huidige afbouwen en daarbij laten lijkt me nog beter.
Je kan dan paralel aan de afbouwende HRA een startsubidie invoeren. Voor echte starters.
and made it rain upward
pi_118462481
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 15:31 schreef Artimunor het volgende:

[..]

[..]

http://www.eigenhuis.nl/a(...)sten-baten-overheid/
Misschien moeten ze ComplexConjugate c.s. z'n uitkering maar eens inhouden en investeren in mensen die wel iets constructiefs willen met hun leven? Nog even afgezien dat er weinig mis is met het onderwijs in NL, anders dan dat het extreem zwaar gesubsidieerd is (leest u subsidiefoben mee svp?).

Dat er mensen zijn die verder denken dan hebzucht en afgunst, blijkt niet echt uit dit topic. Maar mocht ik me vergissen: kudos! :)
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 16:02:15 #270
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118462498
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 15:53 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Huidige afbouwen en daarbij laten lijkt me nog beter.
Je kan dan paralel aan de afbouwende HRA een startsubidie invoeren. Voor echte starters.
Waarom subsidiëren? We geven mensen die een eerste auto willen kopen toch ook geen subsidie :7
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 16:05:23 #271
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118462593
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 16:01 schreef michaelHD9 het volgende:

Dat er mensen zijn die verder denken dan hebzucht en afgunst, blijkt niet echt uit dit topic. Maar mocht ik me vergissen: kudos! :)
De hebzucht zit vooral bij de subsidielurkers die niet eerlijk hun deel van de maatschappelijke kosten wensen te betalen. Die mensen hebben zich vooral rijk gerekend door op slinkse wijze misbruik te maken van fiscale regels.
Maar wat graag luisterde ze naar de plannetjes van financiele mannetjes die constructies bedachten om maximaal te profiteren.

Als huurders moesten wij dat met lede ogen aanzien, ieder jaar hoopte wij ook dat er een huurpenningenaftrek zou komen. Helaas kwam die er enkel voor degene die van de bank huurde :|W
pi_118462603
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 16:02 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Waarom subsidiëren? We geven mensen die een eerste auto willen kopen toch ook geen subsidie :7
Het is dan ook geen subsidie :)

Let nou eens op......

Is reiskostenaftrek ook een verboden subsidie. We laten immers mensen eerst belasting betalen en geven ze dan een miniem deel terug? Ziektekostensubsidie? Zijn alle mogelijkeaftrekposten subsidie?
pi_118462629
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 16:05 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

De hebzucht zit vooral bij de subsidielurkers die niet eerlijk hun deel van de maatschappelijke kosten wensen te betalen. Die mensen hebben zich vooral rijk gerekend door op slinkse wijze misbruik te maken van fiscale regels.
Maar wat graag luisterde ze naar de plannetjes van financiele mannetjes die constructies bedachten om maximaal te profiteren.

Als huurders moesten wij dat met lede ogen aanzien, ieder jaar hoopte wij ook dat er een huurpenningenaftrek zou komen. Helaas kwam die er enkel voor degene die van de bank huurde :|W
Zegt de man die enkel zijn handje ophoudt en (met de andere) zijn zak krabt.

Wij werkenden zouden ons tegen een beetje meer moeten afzetten tegen die soort profiteurs.
Kunnen de centen naar onderwijs, Artimunor. Goed idee?
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 16:08:49 #274
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118462736
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 16:05 schreef michaelHD9 het volgende:

Is reiskostenaftrek ook een verboden subsidie.
Nee, is een omkostenvergoeding betaald door de werkgever.

Iedereen heeft kosten voor zijn huisvesting maar enkel en alleen kopers met geleend geld krijgen een tegemoetkoming in deze kosten via een subsidie :7

quote:
We laten immers mensen eerst belasting betalen en geven ze dan een miniem deel terug? Ziektekostensubsidie? Zijn alle mogelijkeaftrekposten subsidie?
Ja, zodra een beperkte groep mensen een voordeel krijgt die anderen onthouden word dan is dat een subsidie.

Subsidies zijn er in dit geval gewoon om invloed uit te oefenen om de beslissingen die mensen nemen. Kennelijk vind de overheid het onverantwoordelijk dat jij en ik zelf bepalen waar we ons geld aan uit willen geven.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 16:12:03 #275
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118462867
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 16:06 schreef michaelHD9 het volgende:

Zegt de man die enkel zijn handje ophoudt en (met de andere) zijn zak krabt.
Ik heb jarenlang veel belastingen mogen betalen maar nog nooit kreeg ik daar wat voor terug.
Als de overheid mij fiscaal eerlijker had behandeld dan had ik nu nog gewerkt. Maar eerst ga ik een deel van mijn teveel betaalde IB terug vorderen via de bijstand. Noem het een door mijzelf betaalde sabbatical :7

quote:
Wij werkenden zouden ons tegen een beetje meer moeten afzetten tegen die soort profiteurs.
Kunnen de centen naar onderwijs, Artimunor. Goed idee?
Ik zeg net dat ik er zelf reeds jarenlang voor betaald heb, jij krijg je HRA en ik krijg mijn vrije tijd.
pi_118463014
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 16:12 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ik heb jarenlang veel belastingen mogen betalen maar nog nooit kreeg ik daar wat voor terug.
Als de overheid mij fiscaal eerlijker had behandeld dan had ik nu nog gewerkt. Maar eerst ga ik een deel van mijn teveel betaalde IB terug vorderen via de bijstand. Noem het een door mijzelf betaalde sabbatical :7

[..]

Ik zeg net dat ik er zelf reeds jarenlang voor betaald heb, jij krijg je HRA en ik krijg mijn vrije tijd.
Ik krijg geen HRA (wat geen subsidie is, lees de wet IB nog maar eens), noch krijg ik vrije tijd.

Mag ik je naam en adres, dan ga ik een gelijksheidsprocedure aanspannen. :)

En zou je je aanslagen IB eens willen inscannen, want ik geloof er geen moer van :P

En tenslotte kan je niks vorderen. Ook het burgerlijk wetboek nog eens lezen (je hebt immers toch tijd zat :P )
pi_118463095
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 16:08 schreef ComplexConjugate het volgende:

Subsidies zijn er in dit geval gewoon om invloed uit te oefenen om de beslissingen die mensen nemen. Kennelijk vind de overheid het onverantwoordelijk dat jij en ik zelf bepalen waar we ons geld aan uit willen geven.
In mijn geval begrijp ik dat, maar in jouw geval: welk geld?
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 16:23:30 #278
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118463286
De HRA is gewoon een ordinaire subsidie.

Het is heel moeilijk voor sommigen om dat concept te visualiseren, gelukkig voor die mensen beschik ik over heel veel geduld om het gerust nog 100.001 keer uit te leggen.

Jij krijgt van de BD een korting op je effectieve belastingdruk omdat je een huis gekocht hebt met geleend geld en hier dus rente over moet betalen. Deze som mag je van je belastbare inkomen aftrekken. Dat is dus een geldelijke ondersteuning vanuit de overheid voor jouw woonlasten.

Een ander die zijn huis met eigen centjes betaald heeft of een woning huurt komt niet voor deze geldelijke ondersteuning in aanmerking. Zij krijgen dus geen subsidie op hun woonlasten.

Is dat nou zo moeilijk te begrijpen :?
pi_118463300
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 16:08 schreef ComplexConjugate het volgende:

Ja, zodra een beperkte groep mensen een voordeel krijgt die anderen onthouden word dan is dat een subsidie.

Daar heb ik nog even over nagedacht, maar jij vindt jezelf de grootste subsidielurker van het stel?
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 16:23:47 #280
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_118463301
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 16:18 schreef michaelHD9 het volgende:

[..]

In mijn geval begrijp ik dat, maar in jouw geval: welk geld?
Hij bedoelt, waar hij mijn geld aan uitgeeft
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 16:25:05 #281
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118463357
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 16:23 schreef HD9 het volgende:

[..]

Hij bedoelt, waar hij mijn geld aan uitgeeft
Zodra ik mijn rekening met vadertje staat vereffend heb ga ik gewoon weer aan het werk hoor :*
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 16:25:18 #282
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_118463363
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 16:23 schreef ComplexConjugate het volgende:

Het is heel moeilijk voor sommigen om dat concept te visualiseren, gelukkig voor die mensen beschik ik over heel veel geduld om het gerust nog 100.001 keer uit te leggen.

Jij krijgt van de BD een korting op je effectieve belastingdruk omdat je een huis gekocht hebt met geleend geld en hier dus rente over moet betalen. Deze som mag je van je belastbare inkomen aftrekken. Dat is dus een geldelijke ondersteuning vanuit de overheid voor jouw woonlasten.

Een ander die zijn huis met eigen centjes betaald heeft of een woning huurt komt niet voor deze geldelijke ondersteuning in aanmerking. Zij krijgen dus geen subsidie op hun woonlasten.

Dus die huurders moeten meer belasting betalen zodat de overheid wel de nodige Tanks en derg kan blijven kopen
pi_118463372
quote:

Nope, dat is een correctie van mijn te hoge belastingdruk.

Zoals jij in de post hieronder gaat betogen dat jouw subsidieuitkering (die wel een subsidie is) een correctie op jouw vermeende fictieve te hoge belastingdruk in het verleden.

/edit/ excuus 'hieronder' moet zijn 'twee posts hierboven'
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 16:25:52 #284
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_118463392
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 16:02 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Omdat ze anders overgeleverd zijn aan de verhuurmafia...
and made it rain upward
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 16:26:27 #285
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_118463412
Als kopers geen HRA subsie terugkregen dan kon mijn belasting omlaag
pi_118463423
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 16:25 schreef HD9 het volgende:

[..]

Dus die huurders moeten meer belasting betalen zodat de overheid wel de nodige Tanks en derg kan blijven kopen
Dat ze het geld bij uitvreters zoals ComplexConjugate gaan halen, en brave burgermensen met ruscht laten!
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 16:28:26 #287
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_118463502
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 16:26 schreef HD9 het volgende:
Als kopers geen HRA subsie terugkregen dan kon mijn belasting omlaag
Is dat het....
and made it rain upward
pi_118463528
Ik wacht nog even op Artimunor.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 16:31:53 #289
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_118463655
quote:

Dat ga je toch ook een hypotheek nemen als je vindt dat dat beter is.

Of wat wil je hier nou mee zeggen?
and made it rain upward
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 16:34:45 #290
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118463774
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 16:31 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Dat ga je toch ook een hypotheek nemen als je vindt dat dat beter is.

Of wat wil je hier nou mee zeggen?
Ik wil gewoon dat iedereen fiscaal gelijk behandelt wordt. Het past dus niet in een dergelijk systeem om mensen die een huis kopen met geleend geld een bevoorrechte status te geven. Deze mensen moeten gewoon net zoveel bijdragen aan de schatkist.

HRA == onrecht :7
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 16:35:09 #291
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118463790
En onrecht moet aangepakt worden om de wereld een betere plek te maken :Y
pi_118463809
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 16:34 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ik wil gewoon dat iedereen fiscaal gelijk behandelt wordt. Het past dus niet in een dergelijk systeem om mensen die een huis kopen met geleend geld een bevoorrechte status te geven. Deze mensen moeten gewoon net zoveel bijdragen aan de schatkist.

Wanneer begin jij eens met bijdragen?

Verbeter de wereld, begin bij jezelf.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 16:37:37 #293
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118463885
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 16:35 schreef michaelHD9 het volgende:

[..]

Wanneer begin jij eens met bijdragen?

Verbeter de wereld, begin bij jezelf.
Ik ben in kopersstaking :D
pi_118463994
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 16:37 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ik ben in kopersstaking :D
Ik weiger voorlopig ook om nog Boeings en Airbussen te kopen, ik begrijp het helemaal :P
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 16:41:24 #295
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_118464041
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 16:34 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Die mensen dragen meer bij aan de schatkist dan jij momenteel....
and made it rain upward
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 16:42:49 #296
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118464102
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 16:41 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Die mensen dragen meer bij aan de schatkist dan jij momenteel....
Dat komt omdat ik mijn geld aan het terughalen ben via de bijstand. Straks als de balans weer hersteld is ga ik wederom weer MEER bijdragen omdat ik nog steeds geen HRA krijg.
pi_118464143
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 16:42 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Dat komt omdat ik mijn geld aan het terughalen ben via de bijstand. Straks als de balans weer hersteld is ga ik wederom weer MEER bijdragen omdat ik nog steeds geen HRA krijg.
Dat heet nou bijstandsfraude
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 16:44:50 #298
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118464193
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 16:44 schreef michaelHD9 het volgende:

[..]

Dat heet nou bijstandsfraude
Hoezo? Ze kennen mijn standpunt en wenste mij daarna veel succes met mijn bijstandsuitkering :D
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 16:45:22 #299
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118464213
Ik ben benieuwd wat er dit jaar in het kerstpakket zal zitten :Y

Van de voedselbank hè... vorig jaar smaakte die droge worst die een maandje over de datum was verrukkelijk.
pi_118464225
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 16:45 schreef ComplexConjugate het volgende:
Ik ben benieuwd wat er dit jaar in het kerstpakket zal zitten :Y
arsenicum?
pi_118464237
vol
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')