abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 08:58:15 #126
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_118449436
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 08:32 schreef Nielsch het volgende:
Er was al een aanzet gemaakt in het kindszijn akkoord. Belangrijk is nu dat veel partijen dit compromis voor de langere termijn steunen en niet blijven hameren op nog meer afbouw, anders komt die rust er nooit.
Ik vrees dat de afbouw van de HRA een continuing story is tot ie helemaal weg is, het gaat al 30 jaar door , dus dat stopt echt niet, de pot is te groot.
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_118449658
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 08:20 schreef RemcoDelft het volgende:
Zo he, dat zet aan :O De komende jaren wordt er dus vrijwel niets bespaard... En over 6 jaar, als de aftrek op 49% zit, zal het plan om de belasting naar 49% te verlagen ook wel worden doorgevoerd. Netto besparing: niets....
Gefrustreerd? :D
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 09:17:24 #128
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_118449787
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 09:11 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Gefrustreerd? :D
Kijk hier maar eens: Domme Haagse hypotheekplanne
De frustratie is enorm bij (in dit geval een) hypotheekadviseur. Stel je voor zeg, na 10 jaar aflossingsvrij opeens je schulden moeten aflossen in 20 jaar tijd :X

Maar er is ook goed nieuws. Ik citeer:
quote:
De gevolgen voor de huizenprijzen zijn ook enorm; ze zullen flink gaan dalen.
Tsja, als aflossingsvrij lenen prijzen opblaast, laat aflossen prijzen weer leeglopen :)

quote:
De kans is dan groot is dat het potje van NHG te klein is om alles te kunnen betalen.
Wat mij betreft wordt de NHG dan ook gewoon afgeschaft.
censuur :O
pi_118449825
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 08:58 schreef HD9 het volgende:

[..]

Ik vrees dat de afbouw van de HRA een continuing story is tot ie helemaal weg is, het gaat al 30 jaar door , dus dat stopt echt niet, de pot is te groot.
Er is een opening gecreeerd en dat is maar goed ook, want elk systeem moet uiteindelijk met zn tijd meegaan. Kritisch beoordelen eens in de zoveel tijd en er ook aan durven sleutelen als het nodig is zou met meer dingen gedaan moeten worden.Het slaat echt nergens op dat sommige dingen die 50 jaar geleden bedacht zijn krampachtig in stand gehouden worden terwijl de hele wereld eromheen veranderd is.

En ja ik heb een eigen huis en een deels aflossingsvrije hypotheek.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 09:19:42 #130
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118449830
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 00:09 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Ben geen huurder he... :p

Ik laat het klussen gewoon over aan mensen die er voor geleerd hebben :P

quote:
Vraag jij dan maar eens aan je verhuurder of je wat gaten in je betonnen vloer mag maken voor een rookkanaal. :P

Of dat je je dak vol mag leggen met PV panelen.
Laatst heeft mijn huisbaas nog een mooi zonneboilertje op het dak gelegd voor weinig :Y)
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 09:21:32 #131
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118449862
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 01:23 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

En nu? Heb ik vroeger kniestukken op mijn spijkerbroek gehad, en jij niet. Maar inmiddels zit ik er beter bij dan jij. :D
Knielappen waren vorig jaar anders maar wat modieus :*
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_118449879
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 09:17 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Kijk hier maar eens: Domme Haagse hypotheekplanne
De frustratie is enorm bij (in dit geval een) hypotheekadviseur. Stel je voor zeg, na 10 jaar aflossingsvrij opeens je schulden moeten aflossen in 20 jaar tijd :X

Maar er is ook goed nieuws. Ik citeer:

[..]

Tsja, als aflossingsvrij lenen prijzen opblaast, laat aflossen prijzen weer leeglopen :)

[..]

Gefeliciteerd Remco, je hebt zojuist de meest desastreuze plannen voor de economie van Nederland weten te presenteren als een goed idee. Met jouw plannen zorg je er niet alleen voor dat de koopkracht van heel Nederland als een baksteen naar beneden gaat, je zorgt er ook nog even voor dat de schuldhulpsanering overuren zal moeten draaien en de kosten voor deze groep mensen groter is dan het potentiele voordeel wat je er zelf mee hoopt te doen.

Goed plan pik!
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 09:22:25 #133
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118449890
Hebben jullie ook gehoord dat we een minister voor de huizenmarkt gaan krijgen _O-

We hadden toch al volkshuisvesting?

What's next voor het volgende kabinet? Een minister voor schuldhulpverlening :')
pi_118449910
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 09:19 schreef ohmoetdatzo het volgende:

[..]

Er is een opening gecreeerd en dat is maar goed ook, want elk systeem moet uiteindelijk met zn tijd meegaan. Kritisch beoordelen eens in de zoveel tijd en er ook aan durven sleutelen als het nodig is zou met meer dingen gedaan moeten worden.Het slaat echt nergens op dat sommige dingen die 50 jaar geleden bedacht zijn krampachtig in stand gehouden worden terwijl de hele wereld eromheen veranderd is.

En ja ik heb een eigen huis en een deels aflossingsvrije hypotheek.
Je hebt groot gelijk! Huursubsidie, ontwikkelingssamenwerking en studiefinanciering mogen er allemaal linea recta uit, ook allemaal 50 jaar geleden bedacht en krampachtig in stand gehouden terwijl de wereld veranderd is.

Eindelijk iemand met visie _O_
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 09:24:26 #135
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_118449936
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 09:17 schreef RemcoDelft het volgende:

Wat mij betreft trekt de overheid zich helemaal terug van de woningbubble, de overheid doet meer kwaad dan goed

Er komt wel een minister die de bouw een zet gaat geven begrijp ik, dat zou een goede zaak zijn want nu zitten er teveel mensen werkloos thuis, en gemeentes barsten van bouwgrond.

Ik verwacht dat deze minister ook de woningcorporaties onder zich krijgt
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 09:24:35 #136
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118449940
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 08:15 schreef Sjabba het volgende:
Vanaf 2014 wordt de maximale aftrek jaarlijks met een half procent verminderd. In 28 jaar wordt de fiscale stimulans beperkt van de huidige maximale 52 procent naar 38 procent.De maatregel treft daardoor als eerste huizenbezitters die nu in het hoogste belastingtarief vallen

Volgens de telegraaf dus.

Mag ik even de ballen uit mijn broek lachen?
Ik denk het wel ja :P

Want dit gaat de situatie op de woningmarkt natuurlijk niet verbeteren, iedereen met meer dan twee werkende hersencellen weet dat dit geen enkele garantie geeft voor de toekomst. Misschien dat ze hiermee nog de laatste restjes debielen over de streep willen trekken om hun hoofd door de strop te steken _O-

Kopen? Voorlopig maar even niet :{w
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 09:27:08 #137
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118449997
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 08:16 schreef Sjabba het volgende:
Overigens wel een eerlijke mooie afbouw, precies zoals ik heb verwacht zou hebben. Geleidelijk en de groostste eerst.
Typisch gevalletje cognitieve dissonantie, blij zijn met een dood paard :D

Een half procent per jaar gaat natuurlijk niemand voelen maar het gaat ook bijna niets opleveren.

Zie daar waarom de HRA door een later kabinet nog genadeloos weggestreept gaat worden.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 09:28:23 #138
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118450015
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 08:20 schreef RemcoDelft het volgende:

De bank moet je toestaan je spaargeld op te nemen...
Stap maar eens een bank binnen dat je anderhalf miljoen cash mee wilt nemen, kijken ze je aan alsof ze water zien branden :+

De meeste mensen die 1,5 miljoen bij een bank komen ophalen vragen dat niet netjes hè })
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 09:30:35 #139
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118450068
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 08:30 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Hoe niets? Reken het zelf eens door joh.

gefe maar toe je bent gewoon afgunstig. Het is niet genoeg om mensen te zien bloeden (wat ook logisch is waarom zou je meer stuk maken dan nodig) en dan noem jij het een besparing van niets...
Welke mensen bloeden er dan?

Ik zie het bloed nog niet over de straten van de vinex wijken vloeien? Dus waar heb je het over?

Het echte bloeden gaat nog komen hoor, dat is een kwestie van tijd. Kijk voor de vooruitzichten maar even naar Griekenland, Ierland en Spanje. Gaat hier ook nog komen, no doubt about it.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 09:31:33 #140
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118450089
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 08:58 schreef HD9 het volgende:

[..]

Kijk... een realist i.p.v. een struisvogel.

Maar goed een kinderhand is snel gevuld zullen we maar zeggen :7
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 09:34:50 #141
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_118450173
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 09:30 schreef ComplexConjugate het volgende:

Kijk voor de vooruitzichten maar even naar Griekenland, Ierland en Spanje. Gaat hier ook nog komen, no doubt about it.
En toch zal men de bouw weer willen aanjagen, het kost nu teveel uitkeringen en omzet voor het MKB en er ligt veel te veel grond klaar bij gemeentes
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 09:34:57 #142
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118450176
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 09:22 schreef Scorpie het volgende:

Gefeliciteerd Remco, je hebt zojuist de meest desastreuze plannen voor de economie van Nederland weten te presenteren als een goed idee. Met jouw plannen zorg je er niet alleen voor dat de koopkracht van heel Nederland als een baksteen naar beneden gaat, je zorgt er ook nog even voor dat de schuldhulpsanering overuren zal moeten draaien en de kosten voor deze groep mensen groter is dan het potentiele voordeel wat je er zelf mee hoopt te doen.

Goed plan pik!
Welke koopkracht bedoel je? Die koopkracht die ze geleend hebben uit de toekomst en in het verleden reeds besteed?

Tja... dat is het vervelende van teveel geld lenen. Daarom is de prijs van geleend geld zo belangrijk, als deze te goedkoop is krijg je bubbles. Als de rente niet meer de prijs van geld reguleert gaan er andere effecten optreden. Dan eindig je bijvoorbeeld met de grootste recessie van de afgelopen 80 jaar :D
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 09:36:14 #143
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118450210
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 09:34 schreef HD9 het volgende:

[..]

En toch zal men de bouw weer willen aanjagen, het kost nu teveel uitkeringen en omzet voor het MKB en er ligt veel te veel grond klaar bij gemeentes
Ooh... en hoe gaan ze dat dan doen? Opnieuw de premies invoeren? Leuk.... gratis geld voor starters...
Wat kun jij niet genoeg lenen voor dat te dure huis? Nou... dan krijg je toch gewoon een gratis lening van ons?

Dat soort perverse oplossingen?
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 09:38:39 #144
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_118450273
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 09:36 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ooh... en hoe gaan ze dat dan doen? Opnieuw de premies invoeren? Leuk.... gratis geld voor starters...
Wat kun jij niet genoeg lenen voor dat te dure huis? Nou... dan krijg je toch gewoon een gratis lening van ons?

Dat soort perverse oplossingen?
huurwoningen bouwen
En de huurmarkt vrijgeven tegelijk
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 09:38:53 #145
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118450281
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 09:23 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je hebt groot gelijk! Huursubsidie, ontwikkelingssamenwerking en studiefinanciering mogen er allemaal linea recta uit, ook allemaal 50 jaar geleden bedacht en krampachtig in stand gehouden terwijl de wereld veranderd is.

Eindelijk iemand met visie _O_
Te makkelijk... we zitten ook met een outdated economisch en monetair systeem. Lijkt mij verstandiger om daar eerst eens wat aan te doen.
pi_118450313
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 09:34 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Welke koopkracht bedoel je? Die koopkracht die ze geleend hebben uit de toekomst en in het verleden reeds besteed?

Tja... dat is het vervelende van teveel geld lenen. Daarom is de prijs van geleend geld zo belangrijk, als deze te goedkoop is krijg je bubbles. Als de rente niet meer de prijs van geld reguleert gaan er andere effecten optreden. Dan eindig je bijvoorbeeld met de grootste recessie van de afgelopen 80 jaar :D
Dat zeg ik, gebakken lucht en onzinnige verhaaltjes verkopen als een goed idee, en het dan gek vinden dat je hard uitgelachten wordt _O_
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 09:40:11 #147
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118450322
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 09:38 schreef HD9 het volgende:

[..]

huurwoningen bouwen
Dat gaat het snelst
Vanuit de overheid? Misschien dat ze de pensioenfondsen zo gek kunnen krijgen om weer te investeren in stenen i.p.v. de obligatiebubble.... Ooh wacht... :')
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 09:41:17 #148
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118450342
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 09:39 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat zeg ik, gebakken lucht en onzinnige verhaaltjes verkopen als een goed idee, en het dan gek vinden dat je hard uitgelachten wordt _O_
Volgens mij ben jij een van de clowns die het minst inhoudelijk post in deze reeks :D
pi_118450416
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 09:38 schreef HD9 het volgende:
En de huurmarkt vrijgeven tegelijk
Precies! Wonen is een privilege. Maak eens ruimte onder die brug.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 09:47:28 #150
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_118450493
quote:
6s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 09:44 schreef Litpho het volgende:

[..]

Precies! Wonen is een privilege. Maak eens ruimte onder die brug.
het is niet gezegd dat als de overheid zich terugtrekt dat huren fors stijgen.
Wel mogelijk dat grond goedkoper zal worden

Het is onzin dat de overheid zich in Nederland zo strak bemoeit met de woningen en de prijs daarvan
Stel je voor dat ze zich dat ook doet met de prijs van schepen of tractoren
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')