abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118410598
quote:
'Aftrek hypotheekrente ook voor restschuld'

RIJSWIJK - De hypotheekrenteaftrek moet ook gelden op eventuele restschulden bij een verhuizing.

Dat vinden het Verbond van Verzekeraars, Vereniging Eigen Huis en de NVM.
Volgens de drie organisaties staat 1 op de 6 koophuizen momenteel 'onder water'. Dat betekent dat bij een eventuele verkoop de hypotheek hoger is dan de verkoopprijs, waardoor mensen een restschuld overhouden.
Vooral mensen die sinds 2001 een huis hebben gekocht bevinden zich volgens de organisaties in die situatie, wegens de daling van de huizenprijzen.
''Er zijn veel mensen die willen of moeten verhuizen, maar dat toch niet doen omdat ze geen restschuld willen'', constateert een woordvoerder van Vereniging Eigen Huis donderdag.
''Het is een relatief eenvoudige politieke ingreep om de renteaftrek daar ook voor te laten gelden." Dat zou de doorstroom op de huizenmarkt bevorderen, menen de verenigingen.
Hypotheekgarantie
Ook in het geval van de Nationale Hypotheek Garantie (NHG) moet dit mogelijk zijn, vinden de organisaties, op voorwaarde dat de te verkopen woning ook met NHG is verstrekt en de verkoper voldoet aan de inkomensnormen.
''Hierdoor blijven de risico's voor de overheid nagenoeg gelijk." Bij verhuizing naar een huurwoning moet de restschuld ook aftrekbaar worden.
De drie organisaties roepen de politiek op hun plannen nog in het belastingplan van 2013 op te nemen.

bron: ANP/nu.nl
De banken blijven aansturen op het financierbaar houden van restschulden, het gaat natuurlijk niet gebeuren dat zij de rekening van het feestje gaan betalen :D

Van kopen naar huren en dan toch nog je rentelasten op schuld uit een vorig leven mogen aftrekken, wat een fijn voorrecht _O_

De NHG gaat d.m.v. deze regeling de restschuld gewoon verhalen op de mensjes. Want de betalingsruimte word groter door deze voorstellen. Lang leven de banksters w/

In een tijd van toenemende problemen zal het steeds moeilijker worden om van je schulden af te komen, want een enkel probleempje is nog wel op te lossen maar als de problemen epidemische vormen beginnen aan te nemen is gewoon iedereen het schaapje (was het haasje).

Tegen de tijd dat de huurhuizen rond mij worden opgevuld met verzuurde ex-kopers, dan word het tijd om anti cyclisch te handelen een een huis te kopen :P
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_118410639
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 11:40 schreef HD9 het volgende:

[..]

de bank zal NOOIT een restschuld hypothecair financieren, tenzij de overheid hiervoor garant wil staan
Ach genoeg mensen die 120% financiering hebben gehad dus wat bazel je nu, juist omdat de overheid er nu limieten aan stelt financieren ze niet meer zoveel. :')
pi_118410770
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 11:42 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Oja...

Spaarder; Hoi ik verkoop mijn huis van 2 ton voor 150k
Bank; Ok dat moet dan maar.
Spaarder; Ik wil de restschuld wel meenemen naar mijn volgende woning.
Bank; Dat denk ik niet, dan gaan we nog meer het schip in.
Spaarder; Maar ik heb 50k gespaard dus blijf onder de executiewaarde met mijn totaalhypo incl restschuld.
Bank; Geef die 50k maar hier als jij je woning voor 150k ipv 200k verkoopt.
Klinkt toch als een prima oplossing? Heeft de spaarder direct een lagere schuld en lagere lasten en dus voordeel.
Sowieso is het aftrekken van je hypothecaire rente nbatuurlijk een bedenkelijke subsidie. Deze subsidie is veranderd van een koperstimuleringsregeling in een "gratis geld en schulden maken"-strop om de nek. Grote aantallen minder verstandige nederlanders hebben zich door de banken producten aan laten smeren omdat "alle huizen toch alleen maar meer waard worden".

tijd om door de zure appel heen te bijten en die hele handel afschaffen.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_118410813
Wie heeft trouwens gisteren naar 1 vandaag gekeken?

Daar wist de presentator te vermelden dat:

37% van alle hypotheken in NL VOLLEDIG AFLOSSINGSVRIJ is

Meer dan 1 op de 3 hypotheken in NL is volledig aflossingsvrij, dat is echt complete waanzin 8)7

Vandaar al die zure reacties op de telegraaf en nu.nl m.b.t. het beperken van de HRA. Je zal maar gegokt hebben op 30 jaar lang gesubsidieerd huisleasen _O-

Bummer... :7
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  Moderator donderdag 25 oktober 2012 @ 12:01:38 #280
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_118411416
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 11:48 schreef ComplexConjugate het volgende:

Meer dan 1 op de 3 hypotheken in NL is volledig aflossingsvrij, dat is echt complete waanzin 8)7

Vandaar al die zure reacties op de telegraaf en nu.nl m.b.t. het beperken van de HRA. Je zal maar gegokt hebben op 30 jaar lang gesubsidieerd huisleasen _O-

Ja, dat waren allemaal mensen die een hele hoop wilden, maar dat niet konden betalen, anders dan het op deze manier doen. Daar mogen ze nu dan de rekening voor gaan betalen.

Moet jij herkennen Xeno, stiekem een hele hoop willen (maar vooral hard roepen dat je dat niet wil) maar niet kunnen.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_118411498
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 11:30 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Als je onder de 80% blijft heb je natuurlijk geen restschuld maar spaargeld.
Zo zou het inderdaad moeten zijn. Max. 80% lenen i.p.v. 125+% lenen door restschulden mee te financieren.

[..]

Mensen die politici op hun woord geloven, bestaan die nog?!
Rutte zit al maanden onderonsjes te smeden met die kale van de draaikontenpartij.
Nee, ik zeg niet dat ik Rutte geloof. Ik zeg dat dit een tactiek is van de Telegraaf.
pi_118411514
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 11:48 schreef ComplexConjugate het volgende:

En wist hij ook te vertellen hoeveel spaargeld bij die hypotheekgevers er tegenover stond? Nee he, wederom lekker stemmingsmakerij zonder het gehele plaatje te willen schetsen.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 12:04:24 #283
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_118411547
quote:
3s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 11:47 schreef Deetch het volgende:

[..]

Klinkt toch als een prima oplossing? Heeft de spaarder direct een lagere schuld en lagere lasten en dus voordeel.
Sowieso is het aftrekken van je hypothecaire rente nbatuurlijk een bedenkelijke subsidie. Deze subsidie is veranderd van een koperstimuleringsregeling in een "gratis geld en schulden maken"-strop om de nek. Grote aantallen minder verstandige nederlanders hebben zich door de banken producten aan laten smeren omdat "alle huizen toch alleen maar meer waard worden".

tijd om door de zure appel heen te bijten en die hele handel afschaffen.
Echt he, lees jij de rest wel?
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
  donderdag 25 oktober 2012 @ 12:05:48 #284
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_118411608
quote:

Ik kijk geen 1 vandaag over de huizenmarkt... Ik kijk leuke series uit mijn betaalpakket...
and made it rain upward
pi_118411687
quote:

Werd daar ook bij vermeld hoeveel van die huizen nog gewoon boven water staan? Dus die meer opleveren dan de hypotheek? Volgens mij zijn dat er nog best veel, zeker als de woning al wat langer geleden is gekocht. Fijne stemmingmakerij weer.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-10-2012 12:08:34 ]
pi_118411813
quote:

Ongelooflijk, nooit gedacht dat het zoveel zou zijn. We zijn allemaal slaven van de bank.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 12:11:57 #287
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_118411849
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 10:30 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Banken geneigd zijn restschuld te financieren? Banken mogen volgens mij door strengere regels toch gewoon niet meer dat 1XX% van de waarde financieren?

Dat banken mensen te hoge financiering ten opzicht van de huiswaarde lieten afsluiten is een van de redenen geweest dat de bubbel opgeblazen werd, en nu willen sommmige organisatie wederom de grenzen oprekken.
1xx% én de restschuld mogen ze meefinancieren. Echter doet alleen de ING dat in bepaalde gevallen.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_118411856
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 12:07 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Werd daar ook bij vermeld hoeveel van die huizen nog gewoon boven water staan? Dus die meer opleveren dan de hypotheek? Volgens mij zijn dat er nog best veel, zeker als de woning al wat langer geleden is gekocht. Fijne stemmingmakerij weer.
Dat worden er steeds minder, gaat snel nu.
pi_118411883
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 12:12 schreef graaierrr het volgende:

[..]

Dat worden er steeds minder, gaat snel nu.
Zo moest er weer iemand een nieuwe kloon aanmaken omdat hij zichzelf gelijk moet geven. :')
pi_118411897
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 12:11 schreef graaierrr het volgende:

[..]

Ongelooflijk, nooit gedacht dat het zoveel zou zijn. We zijn allemaal slaven van de bank.
Het zijn vooral de oudere hypotheken, van huizen die toch wel boven water staan. Veel van mijn oudere collega's hebben volledig aflossingsvrije hypotheken en maken zich echt totaal nog geen zorgen. Overwaardes tot 3 ton zijn niet vreemd hier.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 12:18:19 #291
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_118412083
Tja, als je je huis 30 jaar geleden hebt gekocht voor 40.000gulden en dat is nu volledig aflossingsvrij....

Straks is iedereen overgeleverd aan de verhuurders let maar op.
and made it rain upward
  donderdag 25 oktober 2012 @ 12:24:16 #292
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_118412302
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 12:18 schreef Sjabba het volgende:
Tja, als je je huis 30 jaar geleden hebt gekocht voor 40.000gulden en dat is nu volledig aflossingsvrij....

Straks is iedereen overgeleverd aan de verhuurders let maar op.
net als nu iedereen overgeleverd is aan de garages voor de auto en aan de kappers voor je haar

De overheid moet zich volledig terugtrekken van de woningmarkt, stoppen met die bemoeizucht, met toelagen en kortingen
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_118412438
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 12:24 schreef HD9 het volgende:

[..]

net als nu iedereen overgeleverd is aan de garages voor de auto en aan de kappers voor je haar

De overheid moet zich volledig terugtrekken van de woningmarkt, stoppen met die bemoeizucht, met toelagen en kortingen
Dat gebeurt toch niet, wordt steeds erger. Dit land is meer communistisch dan democratisch.
pi_118412480
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 12:03 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En wist hij ook te vertellen hoeveel spaargeld bij die hypotheekgevers er tegenover stond? Nee he, wederom lekker stemmingsmakerij zonder het gehele plaatje te willen schetsen.
Een deel zal een spaardeel in de hypotheek hebben zitten, anderen hebben nog wat spaarcentjes op de bank. Maar als een groot deel vet in de doekoes zit dan is de restschuld problematiek toch non existent? Of is het zoals CG zegt.... allemaal hebzucht van mensen die alles willen hebben?
pi_118412549
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 12:05 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Ik kijk geen 1 vandaag over de huizenmarkt... Ik kijk leuke series uit mijn betaalpakket...
Ik kijk helemaal geen TV, is slecht voor je cognitieve vermogens :P
pi_118412552
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 12:29 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Een deel zal een spaardeel in de hypotheek hebben zitten, anderen hebben nog wat spaarcentjes op de bank. Maar als een groot deel vet in de doekoes zit dan is de restschuld problematiek toch non existent? Of is het zoals CG zegt.... allemaal hebzucht van mensen die alles willen hebben?
Refereer je nu naar jezelf in de 3de persoon enkelvoud of maak je een foutje met je kloon graaierrr?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 25-10-2012 12:30:51 ]
pi_118412594
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 12:07 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dat was een leuke opmerking :D

Definieer 'best veel', ik hoor makelaars alleen maar steen en been klagen over de lage verkoopaantallen. Ga jij ze eens vertellen dat het er best veel zijn ~O>
pi_118412629
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 12:30 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Refereer je nu naar jezelf in de 3de persoon enkelvoud of maak je een foutje met je kloon graaierrr?
kloon?
pi_118412631
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 12:31 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Dat was een leuke opmerking :D

Definieer 'best veel', ik hoor makelaars alleen maar steen en been klagen over de lage verkoopaantallen. Ga jij ze eens vertellen dat het er best veel zijn ~O>
75% van de woningen zal in 2013 boven water staan.
pi_118412651
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 12:32 schreef graaierrr het volgende:

[..]

kloon?
:')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')