Nu generaliseer je, klagen over hoge huizenprijzen is namelijk in heel veel gevallen volkomen terecht.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 13:06 schreef michaelHD9 het volgende:
[..]
Hollanders klagen over alles, zoals te hoge huizenprijzen. Gebrek aan reflectievermogen heet dat.
Nope. Typisch een voorbeeld van het Calvinistiche 'sla me'quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 13:09 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Nu generaliseer je, klagen over hoge huizenprijzen is namelijk in heel veel gevallen volkomen terecht.
Dat is dan ter compensatie van het hedonistische 'slave me'quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 13:09 schreef michaelHD9 het volgende:
[..]
Nope. Typisch een voorbeeld van het Calvinistiche 'sla me'
Lees de posts van Sjabba nog maar eens, dan begrijp je dat er een prima middenweg isquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 13:10 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Dat is dan ter compensatie van het hedonistische 'slave me'
Deze middenweg is dus niet prima, misschien dat het voor hem momenteel financieel hetzelfde uitpakt, maar ik neem aan dat stabiliteit, en bijvoorbeeld goed onderwijs voor zijn kinderen ook belangerijk voor hem is (om het even binnen de egoistische sfeer te houden, we zouden eigenlijk moeten redeneren vanuit het algemeen belang bij het maken van algemene wetgevingen, ook als je naar de stembus gaat)quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 13:11 schreef michaelHD9 het volgende:
[..]
Lees de posts van Sjabba nog maar eens, dan begrijp je dat er een prima middenweg is
Ik vermag niet te bevroeden waar je het verband tussen huizenbezit en onstabiliteit en slecht onderwijs vandaan haalt?quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 13:25 schreef Artimunor het volgende:
[..]
Deze middenweg is dus niet prima, misschien dat het voor hem momenteel financieel hetzelfde uitpakt, maar ik neem aan dat stabiliteit, en bijvoorbeeld goed onderwijs voor zijn kinderen ook belangerijk voor hem is (om het even binnen de egoistische sfeer te houden, we zouden eigenlijk moeten redeneren vanuit het algemeen belang bij het maken van algemene wetgevingen, ook als je naar de stembus gaat)
Daarom stem ik ook op een partij die tegen hra is. Maar zolang het bestaat ga ik niet de moraalridder uithangen.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 13:25 schreef Artimunor het volgende:
[..]
Deze middenweg is dus niet prima, misschien dat het voor hem momenteel financieel hetzelfde uitpakt, maar ik neem aan dat stabiliteit, en bijvoorbeeld goed onderwijs voor zijn kinderen ook belangerijk voor hem is (om het even binnen de egoistische sfeer te houden, we zouden eigenlijk moeten redeneren vanuit het algemeen belang bij het maken van algemene wetgevingen, ook als je naar de stembus gaat)
Ach wat is goedkoop, alles is relatiefquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 13:27 schreef michaelHD9 het volgende:
[..]
Ik vermag niet te bevroeden waar je het verband tussen huizenbezit en onstabiliteit en slecht onderwijs vandaan haalt?
Ik begrijp wel dat het slecht nieuws is voor mensen die op een prijsdaling speculeren, en goedkoop iemand zijn huis willen aftroggelen.
Dat hadden we 224 topics terug ook al in de gaten toen hij nog onder zijn oude Xeno account postte.quote:
alle subsidies zijn volledig fout en de VVD zou er dan ook tegen moeten zijn, maar ja het is een villasubsidie, anders was het al weg geweestquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 14:08 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Daarom stem ik ook op een partij die tegen hra is. Maar zolang het bestaat ga ik niet de moraalridder uithangen.
Onzin dat alle subsidies volledig fout zijn.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 14:47 schreef HD9 het volgende:
[..]
alle subsidies zijn volledig fout en de VVD zou er dan ook tegen moeten zijn, maar ja het is een villasubsidie, anders was het al weg geweest
Wat mij betreft zouden alle subsidies in beginsel tijdelijk moeten zijn, om iets op te starten. Ik kan eigenlijk bar weinig bedenken wat langdurig gesubsidieerd zou moeten worden.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 14:52 schreef Basp1 het volgende:
Onzin dat alle subsidies volledig fout zijn.
De overheid kan als het wil op die manier een beetje de maatschappij sturen in de richting die men wenst.
DAt dusquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 14:57 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Wat mij betreft zouden alle subsidies in beginsel tijdelijk moeten zijn, om iets op te starten. Ik kan eigenlijk bar weinig bedenken wat langdurig gesubsidieerd zou moeten worden.
Langer dan een jaar kan ook prima, de Duitse subsidie op duurzame energie bijvoorbeeld. Maar daar ligt vooraf vast wanneer en hoeveel de subsidie wordt afgebouwd.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 14:59 schreef HD9 het volgende:
Geen enkele subside of stimulatie zou langer moeten duren dan een jaar, ander werkt het verslavend en kan men er niet meer buiten, of meent recht te hebben, en gaat er financieringen en levensstijl op afstemmen
Oh dat is al wel heel wat anders dan de stellig die je poneerd waarop ik reageerde. Je lijkt wel een polticus.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 14:59 schreef HD9 het volgende:
[..]
DAt dus
Geen enkele subside of stimulatie zou langer moeten duren dan een jaar, ander werkt het verslavend en kan men er niet meer buiten, of meent recht te hebben, en gaat er financieringen en levensstijl op afstemmen
-het geld wat nu onnodig van de overheid naar de banken gaat door de HRA en 100% aflossingsvrij, had uitgegeven kunnen worden aan scholingquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 13:27 schreef michaelHD9 het volgende:
[..]
Ik vermag niet te bevroeden waar je het verband tussen huizenbezit en onstabiliteit en slecht onderwijs vandaan haalt?
Ik begrijp wel dat het slecht nieuws is voor mensen die op een prijsdaling speculeren, en goedkoop iemand zijn huis willen aftroggelen.
quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 14:08 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Daarom stem ik ook op een partij die tegen hra is. Maar zolang het bestaat ga ik niet de moraalridder uithangen.
Huidige afbouwen en daarbij laten lijkt me nog beter.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 15:31 schreef Artimunor het volgende:
[..]
-het geld wat nu onnodig van de overheid naar de banken gaat door de HRA en 100% aflossingsvrij, had uitgegeven kunnen worden aan scholing
dit mensen met een huis dit verband niet zien is een graadmeter voor hoe succesvol de grote verdrijntruck geweest is.
-dat jij mensen van aftroggelen verdenkt is typisch voor een materialist zn belevingswereld
er zijn mensen die verder denken dan alleen hebzucht...
[..]klasse, dat hebben veel mensen niet gedaan.
De plannen van een aantal linkse partijen om HRA aan te pakken door bovengrenzen te stellen had vooral voor de starters en middenklasse beter geweest.
Ik geloof dat het plan was onder de 3,5 ton ongemoeid laten?
http://www.eigenhuis.nl/a(...)sten-baten-overheid/quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 15:31 schreef Artimunor het volgende:
[..]
-het geld wat nu onnodig van de overheid naar de banken gaat door de HRA en 100% aflossingsvrij, had uitgegeven kunnen worden aan scholing
dit mensen met een huis dit verband niet zien is een graadmeter voor hoe succesvol de grote verdrijntruck geweest is.
-dat jij mensen van aftroggelen verdenkt is typisch voor een materialist zn belevingswereld
er zijn mensen die verder denken dan alleen hebzucht...
[..]
Waarom subsidiėren? We geven mensen die een eerste auto willen kopen toch ook geen subsidiequote:Op vrijdag 26 oktober 2012 15:53 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Huidige afbouwen en daarbij laten lijkt me nog beter.
Je kan dan paralel aan de afbouwende HRA een startsubidie invoeren. Voor echte starters.
De hebzucht zit vooral bij de subsidielurkers die niet eerlijk hun deel van de maatschappelijke kosten wensen te betalen. Die mensen hebben zich vooral rijk gerekend door op slinkse wijze misbruik te maken van fiscale regels.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 16:01 schreef michaelHD9 het volgende:
Dat er mensen zijn die verder denken dan hebzucht en afgunst, blijkt niet echt uit dit topic. Maar mocht ik me vergissen: kudos!
Het is dan ook geen subsidiequote:Op vrijdag 26 oktober 2012 16:02 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Waarom subsidiėren? We geven mensen die een eerste auto willen kopen toch ook geen subsidie
Zegt de man die enkel zijn handje ophoudt en (met de andere) zijn zak krabt.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 16:05 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
De hebzucht zit vooral bij de subsidielurkers die niet eerlijk hun deel van de maatschappelijke kosten wensen te betalen. Die mensen hebben zich vooral rijk gerekend door op slinkse wijze misbruik te maken van fiscale regels.
Maar wat graag luisterde ze naar de plannetjes van financiele mannetjes die constructies bedachten om maximaal te profiteren.
Als huurders moesten wij dat met lede ogen aanzien, ieder jaar hoopte wij ook dat er een huurpenningenaftrek zou komen. Helaas kwam die er enkel voor degene die van de bank huurde
Nee, is een omkostenvergoeding betaald door de werkgever.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 16:05 schreef michaelHD9 het volgende:
Is reiskostenaftrek ook een verboden subsidie.
Ja, zodra een beperkte groep mensen een voordeel krijgt die anderen onthouden word dan is dat een subsidie.quote:We laten immers mensen eerst belasting betalen en geven ze dan een miniem deel terug? Ziektekostensubsidie? Zijn alle mogelijkeaftrekposten subsidie?
Ik heb jarenlang veel belastingen mogen betalen maar nog nooit kreeg ik daar wat voor terug.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 16:06 schreef michaelHD9 het volgende:
Zegt de man die enkel zijn handje ophoudt en (met de andere) zijn zak krabt.
Ik zeg net dat ik er zelf reeds jarenlang voor betaald heb, jij krijg je HRA en ik krijg mijn vrije tijd.quote:Wij werkenden zouden ons tegen een beetje meer moeten afzetten tegen die soort profiteurs.
Kunnen de centen naar onderwijs, Artimunor. Goed idee?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |