Ik krijg geen HRA (wat geen subsidie is, lees de wet IB nog maar eens), noch krijg ik vrije tijd.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 16:12 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ik heb jarenlang veel belastingen mogen betalen maar nog nooit kreeg ik daar wat voor terug.
Als de overheid mij fiscaal eerlijker had behandeld dan had ik nu nog gewerkt. Maar eerst ga ik een deel van mijn teveel betaalde IB terug vorderen via de bijstand. Noem het een door mijzelf betaalde sabbatical
[..]
Ik zeg net dat ik er zelf reeds jarenlang voor betaald heb, jij krijg je HRA en ik krijg mijn vrije tijd.
In mijn geval begrijp ik dat, maar in jouw geval: welk geld?quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 16:08 schreef ComplexConjugate het volgende:
Subsidies zijn er in dit geval gewoon om invloed uit te oefenen om de beslissingen die mensen nemen. Kennelijk vind de overheid het onverantwoordelijk dat jij en ik zelf bepalen waar we ons geld aan uit willen geven.
Daar heb ik nog even over nagedacht, maar jij vindt jezelf de grootste subsidielurker van het stel?quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 16:08 schreef ComplexConjugate het volgende:
Ja, zodra een beperkte groep mensen een voordeel krijgt die anderen onthouden word dan is dat een subsidie.
Hij bedoelt, waar hij mijn geld aan uitgeeftquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 16:18 schreef michaelHD9 het volgende:
[..]
In mijn geval begrijp ik dat, maar in jouw geval: welk geld?
Zodra ik mijn rekening met vadertje staat vereffend heb ga ik gewoon weer aan het werk hoorquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 16:23 schreef HD9 het volgende:
[..]
Hij bedoelt, waar hij mijn geld aan uitgeeft
Dus die huurders moeten meer belasting betalen zodat de overheid wel de nodige Tanks en derg kan blijven kopenquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 16:23 schreef ComplexConjugate het volgende:
De HRA is gewoon een ordinaire subsidie.
Het is heel moeilijk voor sommigen om dat concept te visualiseren, gelukkig voor die mensen beschik ik over heel veel geduld om het gerust nog 100.001 keer uit te leggen.
Jij krijgt van de BD een korting op je effectieve belastingdruk omdat je een huis gekocht hebt met geleend geld en hier dus rente over moet betalen. Deze som mag je van je belastbare inkomen aftrekken. Dat is dus een geldelijke ondersteuning vanuit de overheid voor jouw woonlasten.
Een ander die zijn huis met eigen centjes betaald heeft of een woning huurt komt niet voor deze geldelijke ondersteuning in aanmerking. Zij krijgen dus geen subsidie op hun woonlasten.
Is dat nou zo moeilijk te begrijpen
Nope, dat is een correctie van mijn te hoge belastingdruk.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 16:23 schreef ComplexConjugate het volgende:
Het is heel moeilijk voor sommigen om dat concept te visualiseren, gelukkig voor die mensen beschik ik over heel veel geduld om het gerust nog 100.001 keer uit te leggen.
Jij krijgt van de BD een korting op je effectieve belastingdruk omdat je een huis gekocht hebt met geleend geld en hier dus rente over moet betalen. Deze som mag je van je belastbare inkomen aftrekken. Dat is dus een geldelijke ondersteuning vanuit de overheid voor jouw woonlasten.
Een ander die zijn huis met eigen centjes betaald heeft of een woning huurt komt niet voor deze geldelijke ondersteuning in aanmerking. Zij krijgen dus geen subsidie op hun woonlasten.
Omdat ze anders overgeleverd zijn aan de verhuurmafia...quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 16:02 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Waarom subsidiëren? We geven mensen die een eerste auto willen kopen toch ook geen subsidie
Dat ze het geld bij uitvreters zoals ComplexConjugate gaan halen, en brave burgermensen met ruscht laten!quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 16:25 schreef HD9 het volgende:
[..]
Dus die huurders moeten meer belasting betalen zodat de overheid wel de nodige Tanks en derg kan blijven kopen
Is dat het....quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 16:26 schreef HD9 het volgende:
Als kopers geen HRA subsie terugkregen dan kon mijn belasting omlaag
Dat ga je toch ook een hypotheek nemen als je vindt dat dat beter is.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 16:23 schreef ComplexConjugate het volgende:
Ik wil gewoon dat iedereen fiscaal gelijk behandelt wordt. Het past dus niet in een dergelijk systeem om mensen die een huis kopen met geleend geld een bevoorrechte status te geven. Deze mensen moeten gewoon net zoveel bijdragen aan de schatkist.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 16:31 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Dat ga je toch ook een hypotheek nemen als je vindt dat dat beter is.
Of wat wil je hier nou mee zeggen?
Wanneer begin jij eens met bijdragen?quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 16:34 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ik wil gewoon dat iedereen fiscaal gelijk behandelt wordt. Het past dus niet in een dergelijk systeem om mensen die een huis kopen met geleend geld een bevoorrechte status te geven. Deze mensen moeten gewoon net zoveel bijdragen aan de schatkist.
HRA == onrecht
Ik ben in kopersstakingquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 16:35 schreef michaelHD9 het volgende:
[..]
Wanneer begin jij eens met bijdragen?
Verbeter de wereld, begin bij jezelf.
Die mensen dragen meer bij aan de schatkist dan jij momenteel....quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 16:34 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ik wil gewoon dat iedereen fiscaal gelijk behandelt wordt. Het past dus niet in een dergelijk systeem om mensen die een huis kopen met geleend geld een bevoorrechte status te geven. Deze mensen moeten gewoon net zoveel bijdragen aan de schatkist.
HRA == onrecht
Dat komt omdat ik mijn geld aan het terughalen ben via de bijstand. Straks als de balans weer hersteld is ga ik wederom weer MEER bijdragen omdat ik nog steeds geen HRA krijg.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 16:41 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Die mensen dragen meer bij aan de schatkist dan jij momenteel....
Dat heet nou bijstandsfraudequote:Op vrijdag 26 oktober 2012 16:42 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Dat komt omdat ik mijn geld aan het terughalen ben via de bijstand. Straks als de balans weer hersteld is ga ik wederom weer MEER bijdragen omdat ik nog steeds geen HRA krijg.
Hoezo? Ze kennen mijn standpunt en wenste mij daarna veel succes met mijn bijstandsuitkeringquote:
arsenicum?quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 16:45 schreef ComplexConjugate het volgende:
Ik ben benieuwd wat er dit jaar in het kerstpakket zal zitten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |