Want die ¤50 euro per maand meer (¤600 per jaar) zorgt er 'dús' voor dat ze direct aan het gas gaan?quote:Op woensdag 24 oktober 2012 22:28 schreef Guidetti het volgende:
Hypotheek verhogen kan maar als je met 2 personen al geen 10-15k kan sparen zou ik toch eens flink achter je oren krabben of het wel verstandig is om die verbouwing te doen.
Nee, maar ik neem aan dat een huishouden van twee personen toch wel binnen 1 tot 1,5 jaar 10k bij elkaar kan sparen. Eigen geld inbrengen is veel goedkoper dan lenen. Als je een badkamer en toilet verbouwd door het geld van een lening betaal je hem uiteindelijk twee keer.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 22:34 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Want die ¤50 euro per maand meer (¤600 per jaar) zorgt er 'dús' voor dat ze direct aan het gas gaan?
Niet als je deze simpelweg aflost.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 22:40 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Nee, maar ik neem aan dat een huishouden van twee personen toch wel binnen 1 tot 1,5 jaar 10k bij elkaar kan sparen. Eigen geld inbrengen is veel goedkoper dan lenen. Als je een badkamer en toilet verbouwd door het geld van een lening betaal je hem uiteindelijk twee keer.
Leuk zo'n aanname en er zullen vast huishoudens zijn waarvoor dat geldt. Maar dat heeft in dit topic verder natuurlijk geen enkele betekenis.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 22:40 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Nee, maar ik neem aan dat een huishouden van twee personen toch wel binnen 1 tot 1,5 jaar 10k bij elkaar kan sparen.
80% bouwdepot (dus hypotheek) 20% spaargeld..quote:Op donderdag 25 oktober 2012 08:54 schreef driver79 het volgende:
Ik zou trouwens nog wel willen weten hoe jullie de verbouwing gefinancierd hebben.
Dat bouwdepot moet toch altijd tegelijk met je hypotheek afgesloten worden, of heb ik dat mis?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 09:23 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
80% bouwdepot (dus hypotheek) 20% spaargeld..
Dat heb ik idd wel gedaan.. Maar de vraag was hoe fokkers hun verbouwing hebben gefinancierd.. En dat is hoe ik t gedaan hebquote:Op donderdag 25 oktober 2012 09:30 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Dat bouwdepot moet toch altijd tegelijk met je hypotheek afgesloten worden, of heb ik dat mis?
Een goedkopere vloer was geen optie?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 09:39 schreef WvdL het volgende:
Is ons niet gelukt.
Huis gekocht plus alle k.k. etc in hypotheek alten opnemen.
115% hypotheek t.o.v. huiswaarde.
In mei schimmel ontdekt in vloer, nieuwe vloer (hout -> beton ) total 11k inmiddels.
Bank wil dat niet meer mee financieren in de hypotheek.
Wegens waarde daling van het huis en de geringe waarde vermeerdering van de verbouwing zouden we op 120% hypotheek uitkomen.
Helaas wegens noodzaak hebben we de verbouwing anders moeten financieren.
Voor een externe geldpartij oplossing kun je kijken naar doorlopende kredieten.
Ik heb een offerte gekregen van 15.000 voor 7% rente als ik het me juist herinner. Niet zo gunstig als de hypotheek rente stand, maar soms zijn er geen andere opties.
uiteraard, weer een houten vloer. Maar dan grote kans dat je na 10-15 jaar weer schimmel krijgt.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 09:40 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Een goedkopere vloer was geen optie?
niet als alle vloerbalken vervangen moesten worden.. En je zelf niet in staat bent iets dergelijks uit te voeren..quote:Op donderdag 25 oktober 2012 09:40 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Een goedkopere vloer was geen optie?
Maar goed.. Het hangt natuurlijk wel af over wat voor soort type verbouwing je het hebt.. trek je alleen een keuken er uit of moet alles van boven naar beneden.. 10K of 60K maakt best een verschil voor de keuze van financiering lijkt mijquote:Op donderdag 25 oktober 2012 09:34 schreef Scorpie het volgende:
Elke verbouwing die ik tot nu toe gefinancierd heb heb ik met eigen geld gedaan. Banken zijn niet zo happig meer om een extra verbouwing even mee te financieren met een hypotheek die toch al onder water staat.
precies, al het houtwerk was aangetast (huis uit 1915). Heb alleen het sloopwerk kunnen doen.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 09:44 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
niet als alle vloerbalken vervangen moesten worden.. En je zelf niet in staat bent iets dergelijks uit te voeren..
[..]
Maar goed.. Het hangt natuurlijk wel af over wat voor soort type verbouwing je het hebt.. trek je alleen een keuken er uit of moet alles van boven naar beneden.. 10K of 60K maakt best een verschil voor de keuze van financiering lijkt mij
Net een inkomen van 75k op jaarbasis zou je toch in een jaar wel 10k moeten kunnen sparen?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 08:54 schreef driver79 het volgende:
Er zit nu ca 5k in het spaardeel van de hypotheek...
Spaargeld ca 7k. Toename berekening was een aanname gebaseerd op de stijging van ons huidige saldo, dus inclusief alle vervangingsuitgaven e.d.
Op basis van onze inkomsten (60k +15) k zouden we meer hypotheek kunnen krijgen dan we nu hebben (307). Maar ik begrijp dat de verlaagde WOZ wel eens de grote belemmering zou kunnen zijn...Tijdje terug was het nog 290. Toch maar eens een gesprek aanvragen bij de adviseur.
Ik zou trouwens nog wel willen weten hoe jullie de verbouwing gefinancierd hebben.
In dit geval ben ik het met je eens.. maar stel hij neemt ook dubbel glas of isolatie etc.. dan is het wel een directe meerwaarde voor je huis en dan zou jij mijn inziens een andere redenatie moeten volgenquote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:11 schreef Guidetti het volgende:
Ik zou het echt proberen bij elkaar te sparen. Maar dat is mijn idee. Een doorlopend krediet met 7% rente vind ik echt absurd. Dan is de kans dat je dat ooit weer terug ziet bij de verkoop van je huis bijna 0.
Dat is zeker een meerwaarde voor het huis. En de verbouwing die TS wil gaan doen ook vast wel. Maar door die rente van 7% betaal je bijna het dubbele dan wanneer je het met je eigen spaargeld zou bekostigen.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:18 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
In dit geval ben ik het met je eens.. maar stel hij neemt ook dubbel glas of isolatie etc.. dan is het wel een directe meerwaarde voor je huis en dan zou jij mijn inziens een andere redenatie moeten volgen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |