abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 09:49:41 #151
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118450550
quote:
6s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 09:44 schreef Litpho het volgende:

[..]

Precies! Wonen is een privilege. Maak eens ruimte onder die brug.
Zo is het maar net :7

Ik heb nog wel wat leuke ideetjes voor nog meer lastenverhoging:

- adembelasting
- vergunning invoeren om voedsel te mogen kopen
- accijns invoeren voor kleding
- voortplantingsvergunning invoeren

Dat soort dingetjes... :7
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_118450558
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 09:41 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Volgens mij ben jij een van de clowns die het minst inhoudelijk post in deze reeks :D
It takes one to know one right :D
pi_118450563
Ik snap ook niet waarom al die huurders zich rijk rekenen. Als de prijzen van koophuizen echt teveel dalen gaat de markt toch weer op slot. Huizen gaan namelijk ook niet voor een habbekrats weg. Daarmee zijn een hoop mensen straks overgeleverd aan een compleet vrijgegeven huurmarkt waar er teveel woningzoekenden zijn en te weinig huizen. Veel plezier, 1400 euro per maand ophoesten voor een klein vochtig kutappartement in de randstad en maar smeken bij de huisbaas of hij asjeblieft die lekkage wil verhelpen.

Nee, dan betaal ik toch liever netto zo'n 850 voor een mooie eensgezinswoning met 6 kamers in het centrum van Utrecht, zoals ik nu doe. Ach ja, dan gaan daar de komende jaren een paar euro's per maand bij komen. Kunnen we makkelijk hebben.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 09:51:26 #154
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118450601
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 09:47 schreef HD9 het volgende:

[..]

het is niet gezegd dat als de overheid zich terugtrekt dat huren fors stijgen.
Wel mogelijk dat grond goedkoper zal worden

Het is onzin dat de overheid zich in Nederland zo strak bemoeit met de woningen en de prijs daarvan
Stel je voor dat ze zich dat ook doet met de prijs van schepen of tractoren
De overheid is per definitie betrokken bij de ruimtelijke ordening, dat is nu juist het probleem met onroerende goederen.

Daarnaast moeten de belangen van machtige mensen behartigt worden, so some things will never change. Tenzij ze onder de valbijl belanden :7
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 09:52:26 #155
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118450628
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 09:49 schreef Scorpie het volgende:

It takes one to know one right :D
Gelukkig beschik ik over vele kwaliteiten 8-)
pi_118450653
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 09:52 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Gelukkig beschik ik over vele kwaliteiten 8-)
Jij of je kloontjes?
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 09:57:37 #157
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118450756
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 09:50 schreef Nielsch het volgende:
Ik snap ook niet waarom al die huurders zich rijk rekenen. Als de prijzen van koophuizen echt teveel dalen gaat de markt toch weer op slot. Huizen gaan namelijk ook niet voor een habbekrats weg.
De markt zit daardoor al op slot. Grote delen van de markt staan onder water en daardoor neemt het aantal transacties ook hard af. Maar er is ook nog een groep mensen die wel kan verkopen nl. degene die in goede tijden kochten en geen overwaarde opgenomen hebben. Sommigen uit deze groep gaan ook richting de eeuwige jachtvelden en dan moet het huis vaak toch verdeelt worden onder de nabestaanden. Dat kan de nodige gelegenheden creëren.

quote:
Daarmee zijn een hoop mensen straks overgeleverd aan een compleet vrijgegeven huurmarkt waar er teveel woningzoekenden zijn en te weinig huizen. Veel plezier, 1400 euro per maand ophoesten voor een klein vochtig kutappartement in de randstad en maar smeken bij de huisbaas of hij asjeblieft die lekkage wil verhelpen.
Bangmakerij... wat snap jij niet aan de werking van de markt? Als huren te duur worden dempt dat de vraag en als huren te duur word stapt een deel over naar de koopmarkt met wederom dalende vraag.
Uiteraard zijn er dan nog mensen die met 6 mensen in een pandje gaan wonen, zie ik nu al om me heen gebeuren (vooral Polen).

quote:
Nee, dan betaal ik toch liever netto zo'n 850 voor een mooie eensgezinswoning met 6 kamers in het centrum van Utrecht, zoals ik nu doe. Ach ja, dan gaan daar de komende jaren een paar euro's per maand bij komen. Kunnen we makkelijk hebben.
Toe maar.... volledig aflossingsvrij in het hartje van Utrecht _O_

En ook nog eens dik gesubsidieerd, nou... dan moeten ze maar snel de HRA afschaffen, dan ga je vanzelf op zoek naar iets wat beter te betalen valt... b.v. een huurwoning :P
pi_118450832
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 09:57 schreef ComplexConjugate het volgende:

Toe maar.... volledig aflossingsvrij in het hartje van Utrecht _O_

En ook nog eens dik gesubsidieerd, nou... dan moeten ze maar snel de HRA afschaffen, dan ga je vanzelf op zoek naar iets wat beter te betalen valt... b.v. een huurwoning :P
Haha, nee hoor, bijna alles spaarhypotheek. Ja, dat zal jij ook wel aflossingsvrij noemen maar dat boeit me niet.

En zoals uit de plannen blijkt gaan ze de HRA helemaal niet snel afschaffen. Aangezien we onze volledige teruggave nu toch elke maand op de spaarrekening zetten, kan dat halve procentje per jaar er wel af.

:6 :6 :6

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 26-10-2012 10:03:33 ]
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 10:05:59 #159
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118450932
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 10:01 schreef Nielsch het volgende:

Haha, nee hoor, bijna alles spaarhypotheek. Ja, dat zal jij ook wel aflossingsvrij noemen maar dat boeit me niet.
Is inderdaad de aflossingsvrij variant, goed je spaart maar je probeert ook maximaal te profiteren van de fiscale maatregelen. Ik zelf vind het een perverse constructie waar ze snel wat aan moeten doen.
Als huurders op dezelfde manier gesubsidieerd zouden worden dan was huren stukken goedkoper geweest dan nu.

quote:
En zoals uit de plannen blijkt gaan ze de HRA helemaal niet snel afschaffen. Aangezien we onze volledige teruggave nu toch elke maand op de spaarrekening zetten, kan dat halve procentje per jaar er wel af.
Je snapt het nog niet denk ik. De HRA is onhoudbaar en het huidige voorstel geeft geen enkele garantie dat dit plan als dusdanig stand gaat houden. Het neemt de onzekerheid niet weg en is daarom bij voorbaat al gedoemd om zijn doel voorbij te schieten.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 10:06:50 #160
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118450949
Maar goed... de beschaving die de grootste piramide ter wereld bouwde ging ook ten onder :P
pi_118450990
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 10:05 schreef ComplexConjugate het volgende:

Als huurders op dezelfde manier gesubsidieerd zouden worden dan was huren stukken goedkoper geweest dan nu.

Nee juist niet, want dan zouden huuurders meer te besteden hebben en daardoor de huurprijzen nog verder opgedreven zijn. :D
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 10:09:51 #162
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_118451015
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 10:08 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nee juist niet, want dan zouden huuurders meer te besteden hebben en daardoor de huurprijzen nog verder opgedreven zijn. :D
Als men de bouw weer aan het werk wil krijgen dan zal grond goedkoper moeten worden
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_118451057
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 10:09 schreef HD9 het volgende:

[..]

Als men de bouw weer aan het werk wil krijgen dan zal grond goedkoper moeten worden
Heb je een nieuw stokpaardje gevonden nu danhaag niet het HWF jaarlijks gaat verhogen. _O-

De bouw bestaat voornamelijk nog uit polen die komen wel aanrijden als we ze nodig hebben. Dat er hierdoor baggerkwaliteit gemaakt wordt boeit dan ook niet . :D
pi_118451081
quote:

[..]

Dat is ook niet gezegd over tandartstarieven. Om maar een willekeurig voorbeeld te geven :+.

Ja, als grond wat meer vrijgegeven wordt, gaan de prijzen uiteindelijk wel dalen door meer aanbod - in tegenstelling tot de numerus fixus voor tandartsopleidingen
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_118451459
quote:

[..]

Wel mogelijk dat grond goedkoper zal worden

Het is onzin dat de overheid zich in Nederland zo strak bemoeit met de woningen en de prijs daarvan
Stel je voor dat ze zich dat ook doet met de prijs van schepen of tractoren
Kijk eens over de grens. Huren zullen opgetrokken worden naar 6 tot 8% van de stichtingskosten, en da's ruim het dubbele van nu.

Hoe voelt dat nou, 0,5% belastingvoordeel inruilen tegen ongebreidelde huurstijgingen? Terwijl Nederland jeremiert over Griekenland staat het inmense paard van Troje de speculantjes aan te staren.
pi_118451519
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 23:37 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

In Dronten is altijd plek :7
Om goede redenen :)
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 10:32:24 #167
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_118451541
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 10:29 schreef michaelHD9 het volgende:

[..]

Kijk eens over de grens. Huren zullen opgetrokken worden naar 6 tot 8% van de stichtingskosten, en da's ruim het dubbele van nu.

Hoe voelt dat nou, 0,5% belastingvoordeel inruilen tegen ongebreidelde huurstijgingen? Terwijl Nederland jeremiert over Griekenland staat het inmense paard van Troje de speculantjes aan te staren.
zullen stichtingskosten dalen
grond hoeft geen 500 euro per m2 te kosten

Laat de markt maar eens haar werk doen
pi_118451551
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 16:22 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Huizen worden niet duurder maar gaan ook niet weg voor een habbekrats. Dus onbetaalbaar, dus onverkoopbaar. Zie hier de huurmaffia staat op.

Samen met een vrije huurmarkt van de VVD. HRA gaat er langzaam aan en dus worden starters overgeleverd aan de vrije huurmarkt. Hoera zeker...
QFT
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 10:33:12 #169
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_118451559
quote:
6s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 10:12 schreef Litpho het volgende:
Ja, als grond wat meer vrijgegeven wordt, gaan de prijzen uiteindelijk wel dalen door meer aanbod - in tegenstelling tot de numerus fixus voor tandartsopleidingen
^^ Dat. Overal waar de overheid vanwege belangenlobby's beperkingen oplegt, stijgen de prijzen.
censuur :O
pi_118451567
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 10:32 schreef HD9 het volgende:

[..]

zullen stichtingskosten dalen
grond hoeft geen 500 euro per m2 te kosten

Laat de markt maar eens haar werk doen
Die 60m2 zal inderdaad het verschil gaan maken als die 50 euro goedkoper wordt.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 10:34:37 #171
62913 Blik
The one and Only!
pi_118451597
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 10:05 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Is inderdaad de aflossingsvrij variant, goed je spaart maar je probeert ook maximaal te profiteren van de fiscale maatregelen. Ik zelf vind het een perverse constructie waar ze snel wat aan moeten doen.

[..]
Dus sparen op een afgeschermde rekening is aflossingsvrij? Interessant. Volgens mij wordt toch echt alles afgelost op het einde van de looptijd.

Dat deze variant bedacht is om maximaal te profiteren van de HRA is een feit, maar het is de overheid die de fout heeft gemaakt om dergelijke constructies toe te laten. Ze hadden ook in de jaren 80/90 kunnen zeggen dat alleen annuieteit of lineair aflossen recht geeft op HRA. Je kunt niet de consument de schuld geven dat ze keuzes maken die ten goede komen van hun eigen portemonnee
pi_118451604
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 10:33 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

^^ Dat. Overal waar de overheid vanwege belangenlobby's beperkingen oplegt, stijgen de prijzen.
Overal waar de overheid geen beperkingen oplegt, maar beperkte ruimte is op de plekken waar mensen willen wonen (dus geen Dronten), stijgen de prijzen. Vergelijk maar met andere zwaar verstedelijkte gebieden ter wereld.

In dit topic wordt je al herhaalde goedkope grond in Noordoost Nederland aangeboden, en ik maar niet begrijpen waarom je je neus daarvoor ophaalt ;) Vet goeiekoop man, wat wil je nog meer?
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 10:40:27 #173
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_118451751
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 09:24 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ik denk het wel ja :P

Want dit gaat de situatie op de woningmarkt natuurlijk niet verbeteren, iedereen met meer dan twee werkende hersencellen weet dat dit geen enkele garantie geeft voor de toekomst. Misschien dat ze hiermee nog de laatste restjes debielen over de streep willen trekken om hun hoofd door de strop te steken _O-

Kopen? Voorlopig maar even niet :{w
Dit geeft heel duidelijk aan dat de overheid huiseigenaren niet het vel over de neus gaat trekken. Wat wil je nog meer, iedereen moet wat inlevren. De manier waarop bepaald of je vertrouwen hebt in de toekomst.

De zekerheid die jij zoekt heb je met huren nog minder...
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_118451815
Speculeren met je woonkosten. Ik heb er straks geen medelijden mee hoor. Laat maar bloeden die baissers. Ik hoop alleen dat ze geen familie hebben die ze duperen, dat vind ik dan wel weer triest.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 10:53:21 #175
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_118452050
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 10:33 schreef michaelHD9 het volgende:

[..]

Die 60m2 zal inderdaad het verschil gaan maken als die 50 euro goedkoper wordt.
Toch zijn huurwoningen het enige wat nog gebouwd kan worden , winkels , kantoren , wegen , koopwoningen zijn er meer dan genoeg
En de overheid wil echt de bouw graag weer vlot trekken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')