Ja mooi bij die challengesquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 14:20 schreef TheGeneral het volgende:
Mooi, direct de rebreak. 1-1.
Dat publiek is echt 100% voor Federer
Leuk publiek.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 14:20 schreef Federer-fan het volgende:
Wel leuk dat ze zo onwijs enthousiast zijn daar.
Ik denk niet dat hij er ooit 4 in 1 game sloeg nee.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 14:35 schreef BobW het volgende:
Slechtste servicegame ooit voor Federer?
Waarschijnlijk wel, maar dan in een lange game; niet vier achter elkaar vanaf het begin van de game.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 14:36 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Ik denk niet dat hij er ooit 4 in 1 game sloeg nee.
Ja umpire wilde wel doorspelen, maar leek wel alsof hij dat niet direct durfde te zeggen. Federer krijgt zijn zin, maar ze konden gewoon door.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 15:10 schreef Norrage het volgende:
Fedje is aan het miepen geloof ik....
Duurt 30 minuten hoorde ik ze geloof ik zeggen. Maar ik dacht dat het dak wel dicht ging, maar dat ze gewoon door gingen spelen.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 15:13 schreef Norrage het volgende:
Of het dak is hier gewoon wel snel dicht vergeleken met Wimbledon
Idd, "I don't care" zei hij.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 15:15 schreef TheGeneral het volgende:
Overigens hoorde ik Murray niet klagen dat het spel even gestopt werd. Je zou zeggen dat als hij het echt onzin vind dat er gestopt wordt hij zou aangeven dat er gewoon doorgespeeld moet worden. Zeker met het momentum dat hij had.
Daar is hij dan ook het beste van de wereld in.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 15:47 schreef Norrage het volgende:
Die returns van Murray gaan wel aardig vandaag
Djokovic denk ik nog iets beter. Al is Murray vandaag wel heel goed aan het retourneren. Maar ik vind Djoko nog wat sterker.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 15:47 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Daar is hij dan ook het beste van de wereld in.
Ik vind Djoko zijn return helemaal niet zo goed, wat mij betreft overrated....hij slaat in ieder geval niet zo makkelijk return winners...hij heeft wellicht wel meer returns terug dan Murray...Murray is aan de andere kant wel beter tegen service kanonnen, waar Djoko weer veel minder tegen kan. Djoko kan wel beter een slechte service aanpakken...quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 15:49 schreef TheGeneral het volgende:
[..]
Djokovic denk ik nog iets beter. Al is Murray vandaag wel heel goed aan het retourneren. Maar ik vind Djoko nog wat sterker.
Niet zo goed en erg overrated, maar je vindt wel dat hij er meer terug krijgt dan Murray.. Beetje vreemd. Daarnaast heb ik liever een return waar ik vrijwel alles terug krijg dan dat ik af en toe wat meer direct winners vanuit de return sla..quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 15:51 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik vind Djoko zijn return helemaal niet zo goed, wat mij betreft overrated....hij slaat in ieder geval niet zo makkelijk return winners...hij heeft wellicht wel meer returns terug dan Murray...Murray is aan de andere kant wel beter tegen service kanonnen, waar Djoko weer veel minder tegen kan. Djoko kan wel beter een slechte service aanpakken...
Ach, ze hebben beide hun goede punten bij de return, en zijn beide goede retourneerders....maar ik vind Djoko zeker overrated...
Nou, men zegt altijd dat Djoko de beste return heeft van iedereen...wellicht allertijden. Dat vind ik dus overrated...En verder is het maar wat je een goede retourneerder vind. Murray retourneert veel indrukwekkender, veel meer winners, spectaculaire Agassi returns. Djoko daarentegne kan niks tegen de echte kanonnen en wordt vaak ernstig overpowered. Maar is wel weer iemand die weinig fouten maakt op de return en ook bij slechte spelers gewoon de rally vervolgens domineert.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 15:56 schreef TheGeneral het volgende:
[..]
Niet zo goed en erg overrated, maar je vindt wel dat hij er meer terug krijgt dan Murray.. Beetje vreemd. Daarnaast heb ik liever een return waar ik vrijwel alles terug krijg dan dat ik af en toe wat meer direct winners vanuit de return sla..
Nou goed, dat vind ik dus niet. Ik vind Djoko zeer indrukwekkend retourneren en zie hem ook vaak direct het punt er mee winnen. Echt ballen waarvan ik me soms afvraag hoe hij in godsnaam die bal überhaupt terug kon krijgen.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 16:11 schreef Norrage het volgende:
[..]
Nou, men zegt altijd dat Djoko de beste return heeft van iedereen...wellicht allertijden. Dat vind ik dus overrated...En verder is het maar wat je een goede retourneerder vind. Murray retourneert veel indrukwekkender, veel meer winners, spectaculaire Agassi returns. Djoko daarentegne kan niks tegen de echte kanonnen en wordt vaak ernstig overpowered. Maar is wel weer iemand die weinig fouten maakt op de return en ook bij slechte spelers gewoon de rally vervolgens domineert.
10.30.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 20:16 schreef Anonymousz het volgende:
weet iemand hoe laat de finale begint (NL tijd)?
bedanktquote:
faalquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 23:01 schreef TheGeneral het volgende:
Had dit nog niet eens gezien... Stepanek![]()
Logisch hè, niks meer te verliezen.quote:Op zondag 14 oktober 2012 12:41 schreef Norrage het volgende:
Zo Djoko lijkt een tandje bij te schakelenwat een rallies!
Doet djoko wel vaker jaquote:Op zondag 14 oktober 2012 12:42 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Logisch hè, niks meer te verliezen.
MP nu.
Je moet 't 'm nageven, hij is hier wel vreselijk clutch.quote:
Jij bent voor Murray man.quote:Op zondag 14 oktober 2012 13:11 schreef Norrage het volgende:
(ik ben niet echt voor een van de twee spelers trouwens, maar hoe irritant moet het zijn zoals djoko altijd dit soort punten wegspeelt)
Ja. Misschien is Fedjes tijdperk toch ten einde, en wordt er vanaf nu gedomineerd door Djoko en Murray. Dat verwacht ik tenminste, als je kijkt naar Feds sinds Cincinnatti, met als dieptepunt die ongelooflijk slechte pot tegen Berdych op de US Open.quote:Op zondag 14 oktober 2012 14:09 schreef Morthill het volgende:
dus Djoker gaat echt het jaar afsluiten als nummer 1, jammer voor Fed.
Ik verwacht wel dat Nadal er volgend jaar maart weer bij is hoor...quote:Op zondag 14 oktober 2012 18:59 schreef Rosario het volgende:
Als Nadal dan nog niet terug is kunnen ze Monte Carlo in ieder geval onderling uitmaken.
En zo komen we steeds dichter bij Nadalquote:Op maandag 15 oktober 2012 13:30 schreef luckass het volgende:
Tennissers werkten met dopingdokter Armstrong
quote:Op maandag 15 oktober 2012 13:34 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
En zo komen we steeds dichter bij Nadal
Aan de andere kant: Als kettingroker zijn er goedkopere (en minder riskante) manieren om een betere conditie te krijgen dan je volspuiten met doping.quote:Op maandag 15 oktober 2012 13:47 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik vrees inderdaad ook wel voor Ferrer...een kettingroker die zo fit is? En onvermoeibaar is? Interesssant....ik denk dat er in elke topsport onwijs veel doping wordt gebruikt, ook in het tennis. Maar dat het in het wielrennen gewoon volledig geescaleerd is.
Ik ook wel, maar je weet niet of hij weer helemaal meteen op z'n oude niveau is, toch?quote:Op maandag 15 oktober 2012 01:12 schreef Salamando het volgende:
[..]
Ik verwacht wel dat Nadal er volgend jaar maart weer bij is hoor...
Ook o.a. Safina, Safin, Andreev, Kirilenko en Medina-Garrigues hebben gebruik gemaakt van de uitstekende faciliteiten in Valencia.quote:Op maandag 15 oktober 2012 13:30 schreef luckass het volgende:
Tennissers werkten met dopingdokter Armstrong
Het zou bij Safina veel verklarenquote:Op maandag 15 oktober 2012 16:25 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ook o.a. Safina, Safin, Andreev, Kirilenko en Medina-Garrigues hebben gebruik gemaakt van de uitstekende faciliteiten in Valencia.
Laat me aub mijn illusies houden. Mijn jeugd is al kapot genoeg.quote:Op maandag 15 oktober 2012 16:16 schreef Angelof9 het volgende:
Wie weet? In topsport is niemand te vertrouwen.
quote:In een gesprek met de krant The Australian sluit hij zelfs niet uit dat hij komende maand nog in actie komt tijdens de ATP World Tour Finals en de finale van de Davis Cup tussen Spanje en Tsjechië.
“Alles is mogelijk, maar het is niet erg waarschijnlijk”, meldt Nadal, die sinds eind juni niet meer in actie kwam. “Ik voer uit wat de dokters me vertellen.”
Even een edit in Lance-stijlquote:In een gesprek met de krant The Australian sluit hij zelfs niet uit dat hij komende maand nog in actie komt tijdens de ATP World Tour Finals en de finale van de Davis Cup tussen Spanje en Tsjechië.
“Alles is mogelijk, maar het is niet erg waarschijnlijk”, meldt Nadal, die sinds eind juni niet meer in actie kwam. “Ik speel zo goed als wat de dokters me drogeren.”
Nee het was Djoko zijn gluten-dieet hoor!!!quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 12:13 schreef Morthill het volgende:
Waarom? Hij zegt dat hij doet wat de doktoren hem vertellen. Dat zou natuurlijk prima doping kunnen zijn, daar is geen edit voor nodig
Nu ik erover nadenk, het zou veel verklaren. Djokovic die plots alles wint een seizoen lang, na altijd een net-nietspeler te zijn geweest...
dat vetophoping ook een bijwerking is van doping?quote:Op maandag 15 oktober 2012 17:13 schreef Morthill het volgende:
[..]
Het zou bij Safina veel verklaren
Of Federer die al 10 jaar aan de top staat met een bovenmenselijk regeneratievermogen, nagenoeg altijd blessurevrij en een boven-de-sport-status onaantastbaarheid....quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 12:13 schreef Morthill het volgende:
Waarom? Hij zegt dat hij doet wat de doktoren hem vertellen. Dat zou natuurlijk prima doping kunnen zijn, daar is geen edit voor nodig
Nu ik erover nadenk, het zou veel verklaren. Djokovic die plots alles wint een seizoen lang, na altijd een net-nietspeler te zijn geweest...
Als kettingroker betaal je duizenden euro's per jaar om kanker te krijgen, erg rationeel is dat sowieso niet.quote:Op maandag 15 oktober 2012 14:03 schreef thijsdetweede het volgende:
[..]
Aan de andere kant: Als kettingroker zijn er goedkopere (en minder riskante) manieren om een betere conditie te krijgen dan je volspuiten met doping.
Volgens mij rookt hij af en toe een sigaret, kan mij niet voorstellen dat hij 's morgens voor het ontbijt vier peuken opsteekt en 's nachts nog even eentje op het toilet rookt.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 18:57 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Als kettingroker betaal je duizenden euro's per jaar om kanker te krijgen, erg rationeel is dat sowieso niet.
Dan wint 'ie de tweede in een kwartier, maar verliest alsnog de derdequote:Op dinsdag 16 oktober 2012 22:58 schreef Ambrosius het volgende:
Monfils. Staat te kutten tegen een Zweed die buiten de top 400 staat.
Nee, dat ze gestopt is, waarna ze niks meer presteerdequote:Op dinsdag 16 oktober 2012 16:44 schreef franklop het volgende:
[..]
dat vetophoping ook een bijwerking is van doping?
Of ze bieden gewoon een bak geld.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 01:15 schreef TheGeneral het volgende:
Nadal volgend seizoen geen Dubai, maar het gravel van Acapulco. Het veranderen van zijn schema ten behoeve van zijn knieën is begonnen.
Dat zullen ze in Dubai ook wel doen lijkt me.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 01:17 schreef wimderon het volgende:
[..]
Of ze bieden gewoon een bak geld.
Almangro en Ferrer balen dusquote:Op donderdag 18 oktober 2012 01:15 schreef TheGeneral het volgende:
Nadal volgend seizoen geen Dubai, maar het gravel van Acapulco. Het veranderen van zijn schema ten behoeve van zijn knieën is begonnen.
Heel tof, maar hij mag dan ook wel even naar die top twintig-status spelen. Staat nu te verliezen van Zemlja.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 20:26 schreef Morthill het volgende:
Zie nu pas dat Haas weer terug is in de top 20, wat een fucking held is die gast ook
In de eerste stond hij een mini-break achter zelfs, in de tweede stond hij er 2 voor.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 16:05 schreef Rosario het volgende:
Wat is Del Potro toch een luie speler. Gewoon lekker elke servicebeurt van de tegenstander achterover leunen, en dan de tiebreak met één minibreakje winnen.
quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 09:46 schreef Morthill het volgende:
De uitdrukking "naar huis sturen" is in het tennis eigenlijk best vreemddie tennissers gaan echt niet naar huis na een verliespartij, maar gewoon richting hun volgende toernooi.
Inderdaad, maar in beide had hij uiteindelijk ééntje nodig toch?quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 16:07 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
In de eerste stond hij een mini-break achter zelfs, in de tweede stond hij er 2 voor.
Wel 5 tie-breaks in z'n laatste 5 sets.
Tis toch zoquote:
Er is een verschil tussen opake woordvorming en domme uitdrukkingen. (al vind ik blow job nog niet eens zo opaak, aangezien het vast bedacht is op basis van de mondvorm)quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 16:44 schreef kevin_ het volgende:
[..]
Een blow job heeft ook niets met blazen te maken.
Dus...
Ik hoop Tsonga. Toffe gast. In tegenstelling tot Berdych, wat een kwal is dat. Maar goed, hij zal wel weer winnen.quote:
Ik wil nou niet direct over Kramer gaan hebben, maar dat lijkt me toch wel een wat duidelijkere blessure en zo (hij was ook echt slechter toen hij weer begon etc en je zag echt duidelijk pijn...bij Rafa zie je helemaal niets). En dat is toch bovendien ook allemaal niet zo groots als bij het tennis of wielrennen dat ze dat helemaal met rare constructies gaan proberen te verbloemen.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 22:12 schreef APK het volgende:
Denk ik ook en dat gevoel had ik ook bij Sven Kramer
Ja, daar verwoordt je het wel goed inderdaad. Mij doet het ook helemaal niets, ik zie ook Lance nog steeds als een fantastische wielrenner. En als Rafa het doet, zijn er waarschijnlijk vele andere die het ook doen.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 22:52 schreef Morthill het volgende:
Misschien dopet hij, misschien ook niet. Hetzelfde kan gezegd worden van Djoko sinds 2011, geen glutenvrij dieet, maar gewoon doping.
Maakt het echt uit? Dat Armstrong dopet doet me eigenlijk weinig. Iedereen deed het, hij was nog steeds veruit de beste.
Tsja, dat is natuurlijk wel waar, en dat is ook meestal mijn eigen tegen-argument. Daarom zie ik ook alleen spelers als Rafa, Ferrer, Tsonga, weet ik veel...dat soort op kracht en uithouding gerichte spelers...doping gebruiken. Vooral zo iemand als Rafa, zijn speelstijl is gewoon te bizar voor woorden...daar moet wat doping aan te pas komen, toch?quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 22:54 schreef Rosario het volgende:
Tennis is geen duursport, als je kijkt naar de netto speeltijd heb je er mijns inziens geen doping voor nodig.
Verder maakt het mij wel veel uit, als tennis net zo'n door en door zieke sport was als wielrennen zou ik het de rug toekeren.
Mjah, bij de Williams zusjes heb ik totaal niet dat gevoel eigenlijk. Die zijn gewoon van nature ongelooflijk krachtig, sterk en getalenteerd. En ze steken er ook keihard bovenuit, maar dat ligt ook aan de concurrentiequote:Op zaterdag 20 oktober 2012 23:02 schreef Morthill het volgende:
Als je ziet hoe spelers er na 5 sets soms bijlopen, dan kan een beetje doping geen kwaad
Zou overigens ook veel verklaren bij de Williams-zusjes. Met name hoe belachelijk ver Serena boven de rest uit steekt.
Je zegt het goed, Federer is technisch(ik zie Federer ook echt geen doping gebruiken)....maar Rafa, Djoko zijn echt voor het merendeel fysiek. En zie mijn laatste argument, bij de dames is het volgens mij veel minder nodig, want daar zijn andere manieren om beter te worden veel meer rendabel.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 23:12 schreef Morthill het volgende:
Ok, maar waarom zou Serena het wel van nature kunnen, maar Rafa niet? De top zoals Federer is niet zozeer fysiek, maar technisch.
Door de doping?quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 23:21 schreef Morthill het volgende:
Rafa is volgens mij twee keer zo breed als Fed
Dat is onzin. Het heeft niet op iedereen hetzelfde effect, niet iedereen heeft dezelfde financiële mogelijkheden en toegang tot de beste artsen en daarnaast is er bij de een ook veel meer te doen tot je de grenzen van het gezonde/toelaatbare/gewenste bereikt dan bij een ander, die van nature al veel dichter bij die grenzen kan zitten.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 22:52 schreef Morthill het volgende:
Maakt het echt uit? Dat Armstrong dopet doet me eigenlijk weinig. Iedereen deed het, hij was nog steeds veruit de beste.
Ok, tot nooit meer ziens dan.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 22:54 schreef Rosario het volgende:
Verder maakt het mij wel veel uit, als tennis net zo'n door en door zieke sport was als wielrennen zou ik het de rug toekeren.
Federer is voor mij ook de laatste die ik van doping zou verdenken, maar bij Nadal, Djokovic en Ferrer heb ik wel mijn bedenkingen.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 23:15 schreef Norrage het volgende:
Je zegt het goed, Federer is technisch(ik zie Federer ook echt geen doping gebruiken)....maar Rafa, Djoko zijn echt voor het merendeel fysiek.
Uiteindelijk kan doping overal effectief zijn, tot in concentratiesporten aan toe.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 23:15 schreef Norrage het volgende:
[..]
Je zegt het goed, Federer is technisch(ik zie Federer ook echt geen doping gebruiken)....maar Rafa, Djoko zijn echt voor het merendeel fysiek. En zie mijn laatste argument, bij de dames is het volgens mij veel minder nodig, want daar zijn andere manieren om beter te worden veel meer rendabel.
En ik vind Rafa of Djoko er niet echt als beesten uit zien ofzo. Venus en Serena zijn (en waren dat toen ze klein waren al) al ongeveer 3x zo groot, breed en lang als de meeste dames.
Dan ben je Nalbandian.quote:En wat als je met wat kilo's teveel uit het kerstdiner komt bijvoorbeeld?
Maar de Williams-zusjes zijn het wel van nature, want het zijn vrouwen? Dit begint een beetje zwak te worden.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 23:28 schreef Norrage het volgende:
[..]
Door de doping?maar goed, dit is een beetje andere discussie. Voor mijn part gebruiken de Williamsen ook doping, maar ik vind het minder overduidelijk
En dus? Sport is per definitie niet eerlijk, want mensen zijn nooit gelijk. Iedereen krijgt in zijn leven andere kansen, waardoor sommigen wel de top kunnen bereiken en andere niet. Doping is gewoon een factor, maar niet dé factor.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 23:30 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dat is onzin. Het heeft niet op iedereen hetzelfde effect, niet iedereen heeft dezelfde financiële mogelijkheden en toegang tot de beste artsen en daarnaast is er bij de een ook veel meer te doen tot je de grenzen van het gezonde/toelaatbare/gewenste bereikt dan bij een ander, die van nature al veel dichter bij die grenzen kan zitten.
Gast, ik heb gewoon geen zin om het over de wta te hebben dus ik neem gewoon alles aan wat je zegt.quote:Op zondag 21 oktober 2012 10:22 schreef Morthill het volgende:
[..]
Maar de Williams-zusjes zijn het wel van nature, want het zijn vrouwen? Dit begint een beetje zwak te worden.
Primaquote:Op zondag 21 oktober 2012 10:24 schreef Norrage het volgende:
[..]
Gast, ik heb gewoon geen zin om het over de wta te hebben dus ik neem gewoon alles aan wat je zegt.
quote:Op zondag 21 oktober 2012 10:25 schreef Morthill het volgende:
[..]
PrimaDat zou je altijd moeten doen
Je geeft het antwoord zelf in je laatste zin op je meeste vragen. Ik denk dat de spelers zogenaamd ongepubliceerd geschorst worden voor een bak geld ofzo, en dan weer terug mogen komen.quote:Op zondag 21 oktober 2012 10:32 schreef Angelof9 het volgende:
Bij Henin zie ik nou juist weer niet zo... bij Serena Williams is het overduidelijk. Als die geen doping gebruikt, snap ik echt niets meer van de natuur.
Wat ik niet begrijp is wat je eerder zei over Nadal, dat hij gestopt is omdat hij betrapt is. Wat levert hem dat dan op om niet te spelen? En waarom wordt het niet openbaar gemaakt?
En worden die lui bij de OS ook niet gecontroleerd?
Ik begrijp zowiezo niet dat er zo weinig doping verhalen naar buiten komen in het tennis. Worden die controles afgekocht ofzo?
Ja die Argentijnen gebruiken ze een beetje als excuus van "kijk we controleren echt wel hoorquote:Op zondag 21 oktober 2012 10:37 schreef Morthill het volgende:
Volgens mij was dat de stelling waar Norrage het mee begondat zo de status van de sport beschermd wordt.
Niet dat er nooit dopingzondaars betrapt worden en dat dat vervolgens niet naar buiten komt. Maar het gebeurt zelden.
Het is ook lastig. Er zijn ook veel meer factoren interessant dan bij wielrennen. Je hebt er bij tennis gewoon veel minder aan, verder is de sport ook veel meer mentaal.quote:Op zondag 21 oktober 2012 10:42 schreef Morthill het volgende:
Henin was mentaal gewoon vele malen sterker dan de rest van het veld waardoor ze grote toernooien won en was technisch veruit superieur.
Wat maar weer aantoont hoe zinloos deze speculaties zijn, want argumenten die gegeven worden waarom persoon A doping heeft gebruikt zijn plots niet meer relevant voor persoon B. Er is altijd wel iets te verzinnen.
Dat terwijl het prima mogelijk is dat de sport grotendeels gewoon schoon is.
Dit is vooral een pareltje.quote:Het lijkt mij dan zo moeilijk voor Federer om altijd respectvol met die tegenstanders om te gaan.
Vind je die gedachte zo raar? Federer haalt zijn kracht uit zijn techniek, niet uit zijn kracht. Natuurlijk halen Nadal en Djoko etc ook veel kracht uit hun techniek, maar je begrijpt het punt toch wel gewoon? Natuurlijk zou ook Federer profijt kunnen hebben van doping (voor conditie, mentale balans etc) maar veel minder dan de anderen. Techniek kan je niet dopen.quote:Op zondag 21 oktober 2012 14:46 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
Mensen die overtuigd zijn dat Federer nooit zou gebruiken maar Djokovic, Nadal of Ferrer wel.Federer is de enige sporter ter wereld in welke sport dan ook die niet van doping zou profiteren.
[..]
Dit is vooral een pareltje.
Luister wat meer naar Wimberdon.quote:Op zondag 21 oktober 2012 14:48 schreef Norrage het volgende:
[..]
Vind je die gedachte zo raar? Federer haalt zijn kracht uit zijn techniek, niet uit zijn kracht. Natuurlijk halen Nadal en Djoko etc ook veel kracht uit hun techniek, maar je begrijpt het punt toch wel gewoon? Natuurlijk zou ook Federer profijt kunnen hebben van doping (voor conditie, mentale balans etc) maar veel minder dan de anderen. Techniek kan je niet dopen.
Er zijn redenen dat fed nooit geblesseerd is hoor, dat komt bijvoorbeeld door zijn superieure techniek. Ik zeg niet dat zijn techniek beter is dan die van anderen, maar hij is veel geschikter om blessures te voorkomen.quote:Op zondag 21 oktober 2012 14:59 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]
Luister wat meer naar Wimberdon.
Ik begrijp het punt dat je wil maken, maar het is gewoon geen goed punt. Alle topspeler hebben grotendeels perfecte techniek, zeker in het baselinespel. Misschien vind je het niet zo mooi als Federer, misschien zijn de commentatoren er minder lyrisch over, misschien is het minder klassiek, maar het is gewoon zo. Er is technisch niets mis met de forehand of backhand van een Djokovic of Ferrer of Nadal.
Daarnaast dope je niet voor kracht, het zijn geen steroïden, je dopet voor conditie, voor het herstelvermogen, voor de mentale rust en het vermogen harder te trainen, om langer scherp te blijven. Men zou zo zelfs het punt kunnen maken dat Federer MEER aan dopen heeft dan bijvoorbeeld Nadal omdat zijn sweetspot veel kleiner is en het met zijn zweepforehand raken van die sweetspot diep in een vermoeiende vijfde set moeilijker is dan met Nadals lassoforehand als je door vermoeidheid niet meer zo fris bent.![]()
Ik wil niet zeggen dat Federer dopet, maar het idee dat hij er niks aan heeft of beduidend minder dan andere topspelers is gewoon onzin.
heb je RG niet gezien dit jaar waar hij 2-0 voorstond tegen Djoko in de 4e ronde? Seppi speelde toen zo geweldigquote:Op zondag 21 oktober 2012 16:10 schreef Rosario het volgende:
Vierde finale van Seppi dit jaar. Erg knap. Ik zie 'm eigenlijk nooit op Grand Slams? Hij verloor in de US Open van Robredo in de eerste ronde.
Is nu wel op weg naar de zege.![]()
En J.W. staat 5-3* voor in de eerste set!
Ik herinner me ook wel wat chokes van Seppi trouwens, dubbele breaks voorstaan en de set nog weggeven enzo. Hij zou het niet slecht gedaan hebben op wereldkampioenschappen choken.quote:Op zondag 21 oktober 2012 15:36 schreef Norrage het volgende:
Bellucci is ook zo'n heerlijk labiele speler
Daar hebben we er echt te veel van op de tour
Oh, dat had ik even gemist dan, jammer.quote:Op zondag 21 oktober 2012 16:14 schreef Norrage het volgende:
[..]
heb je RG niet gezien dit jaar waar hij 2-0 voorstond tegen Djoko in de 4e ronde? Seppi speelde toen zo geweldig
Ga jij het alsnog zitten jinxenquote:Op zondag 21 oktober 2012 16:36 schreef Rosario het volgende:
[..]
Goede anti-jinx!
Set en een break voor.
Dit is ook een beetje het jaar waarin Seppi echt doorbreekt hoor.quote:Op zondag 21 oktober 2012 16:19 schreef Rosario het volgende:
[..]
Oh, dat had ik even gemist dan, jammer.
Dat is z'n enige vierde ronde zie ik nu. Voor de rest drie keer derde ronde en dat is het wel zo'n beetje. Kan alleen maar beter gaan zou je zeggen.Vier finales in een jaar is niet niks.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |