abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219356323
Boeiend.
Ze spelen ook toernooien in China en Amerika.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_219356403
quote:
12s.gif Op dinsdag 18 november 2025 06:29 schreef mitt het volgende:
[ x ]

Lekker Tallon..
Tipsarevic genot
U MAD?
pi_219388629
twitter

Federer en @wimderon met dezelfde mening.
pi_219388697
quote:
1s.gif Op maandag 1 december 2025 18:47 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[ x ]
Federer en @:wimderon met dezelfde mening.
Kenners.
pi_219465664
twitter

Gazatta steunt geen dopingveroordeelde :')
[b]Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:[/b]
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
pi_219467518
quote:
10s.gif Op donderdag 11 december 2025 16:26 schreef mitt het volgende:
[ x ]

_O-

Als je toch wilt trollen neem ik aan dat ze wel een atleet uit een andere sport hebben die beter heeft gepresteerd dan Musetti met zijn nul titels dit jaar? Zelfs Cobolli was een betere keuze geweest met twee titels en de Davis Cup
pi_219488714
Komende week de Next Gen Finals, jawel!
pi_219489175
quote:
10s.gif Op zondag 14 december 2025 02:41 schreef wimderon het volgende:
Komende week de Next Gen Finals, jawel!
:O

Opvallend dat Tien wel speelt. Die is het wel een beetje ontstegen.
pi_219517860
Carlos Alcaraz ends 7-year partnership with coach Juan Carlos Ferrero. Top-ranked Carlos Alcaraz is parting ways with his longtime coach Juan Carlos Ferrero. Alcaraz announced their decision to end a seven-year partnership on Wednesday in a message on his social networks
pi_219519968
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 15:23 schreef danusz1986 het volgende:
Carlos Alcaraz ends 7-year partnership with coach Juan Carlos Ferrero. Top-ranked Carlos Alcaraz is parting ways with his longtime coach Juan Carlos Ferrero. Alcaraz announced their decision to end a seven-year partnership on Wednesday in a message on his social networks
Die zag ik niet aankomen :o
pi_219520058
Wel een goed besluit denk ik, hij is geen nieuwkomer meer en heeft een rustiger iemand nodig die hem meer stabiliteit brengt maar ook zijn eigen ding laat doen. JCF tetterde hem na elk punt van alles in de oren
pi_219521637
quote:
12s.gif Op zondag 14 december 2025 07:52 schreef mitt het volgende:

[..]
:O

Opvallend dat Tien wel speelt. Die is het wel een beetje ontstegen.
Verliest de eerste pot van Jodar.
pi_219537373
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 22:07 schreef wimderon het volgende:

[..]
Verliest de eerste pot van Jodar.
De rek is wel een beetje uit het evenement.

Was ook opmaat in Arabie voor het grote werk. Nu ze dat binnen hebben zullen ze hier wel vanaf willen.
pi_219538773
Ach Stan the Man.

Toch wel een van de meest epische tennissers van het tijdperk.
pi_219540466
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2025 21:31 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ach Stan the Man.

Eind 2026 pas hè :P
pi_219540487
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2025 21:31 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ach Stan the Man.

Bijna een career slam in dat tijdperk :D _O_
Jack does it in real time...
pi_219543385
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2025 01:38 schreef wimderon het volgende:

[..]
Eind 2026 pas hè :P
Ging er inderdaad blind van uit dat het per direct was _O-
pi_219553231
quote:
10s.gif Op donderdag 11 december 2025 16:26 schreef mitt het volgende:
[ x ]

Dit is wel heel opmerkelijk _O-
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_219615913

quote:
“De enige reden: geld”: ‘Battle of the Sexes 2.0’ tussen Aryna Sabalenka en Nick Kyrgios verdeelt tenniswereld

52 jaar na de meest iconische ‘Battle of the Sexes’ is het weer zover: zondag tennist Aryna Sabalenka (27) als het nummer één bij de vrouwen in Dubai tegen Nick Kyrgios (30), ex-top twintig bij de mannen. De krachtmeting moet de gelijkheid in sport helpen promoten, maar stuit op veel kritiek in de tenniswereld zelf: “De enige reden dat ze dit organiseren, is omdat hun managementbureau dacht: ‘Hier gaan we wat geld mee verdienen’.”

Links Aryna Sabalenka met vastberaden blik, rechts Nick Kyrgios met opengesperde mond brullend als een leeuw: de in goudkleur gedrenkte affiche van ‘The Battle of the Sexes’ op 28 december in de Coca-Cola Arena in Dubai lijkt op die van een boksduel.

Maar hier nemen twee toptennissers de handschoen tegen elkaar op in de strijd tussen man en vrouw die in de sport tot de verbeelding spreekt.

Of toch zeker één toptennister: Sabalenka is het nummer één bij de vrouwen. De ‘beste’ Kyrgios schommelde tussen de top tien en top twintig, maar die piek ligt al ver achter de rug. Sinds 2023 ging het voor Kyrgios mede door blessures stijl bergaf naar zijn huidige plek 671. Zijn laatste officiële wedstrijd speelde hij in maart 2025 in Miami.

Sabalenka en Kyrgios treden wel in de voetsporen van de meest iconische ‘Battle of the Sexes’ tussen Billie Jean King en Bobby Riggs in 1973. Dat duel gold toen als een feministische triomf over seksisme en had wereldwijd enorme maatschappelijke weerklank.

Sindsdien vonden nog vele afkooksels van het origineel plaats, maar die hadden nooit dezelfde impact. En dat lijkt ook het lot van het duel tussen Sabalenka en Kyrgios, al doen beiden hun best om de hype errond op te poken.
“Ik ga proberen om hem voor zijn kont te schoppen”, zei Sabalenka met een lachje tijdens de US Open.

Ook deze maand benadrukte ze aan de BBC het duel heel serieus op te vatten: “Ik ga laten zien dat vrouwen sterk en krachtig zijn. Fans kunnen een intense wedstrijd en veel plezier verwachten – ik kom om te winnen. Nick kan zich maar beter voorbereiden.”

Kyrgios is op zijn beurt gerust in een goede afloop voor hem. “Ze gaat me niet verslaan”, zei hij in een podcast met Alexander Bublik: “Denk je echt dat ik op 100 procent moet spelen? Maar ik zal gefocust zijn. Ik vertegenwoordig het mannenteam. Ik zou zeggen 6-2, misschien.”

Al verborg hij ook zijn respect voor Sabalenka niet: “Ze is een krachtpatser en kampioen. Als de nummer één van de wereld je uitdaagt, moet je die uitdaging accepteren. Ik ben hier niet alleen om te spelen, maar ook om te entertainen.”

Het sportagentschap Evolve dat het event organiseert wil de buitenwereld wel doen geloven dat het om meer dan entertainment gaat. “Het gaat hier om respect, rivaliteit en een nieuwe kijk op hoe gelijkheid in de sport eruit kan zien”, zei Stuart Duguid als mede-oprichter van Evolve aan de BBC.

Maar critici zien toch vooral commerciële motieven achter het event. Zowel Kyrgios als Sabalenka staan onder contract bij Evolve, waarbij Sabalenka eind 2024 de overstap van IMG had gemaakt.

De ‘Battle of the Sexes’ past in het kraam om haar beter te vermarkten. “De enige reden dat ze dit organiseren, is omdat hun managementbureau dacht: ‘Hier gaan we wat geld mee verdienen’”, zei de Australische Rennae Stubbs, zesvoudige grandslamwinnares in het dubbelspel, in haar podcast.

“Maar wat levert dit het vrouwentennis op? Kyrgios gaat deze wedstrijd makkelijk winnen, tenzij hij echt geblesseerd is en niet meer kan rennen. (...) Het slaat gewoon nergens op. Meent Sabalenka het serieus?”

Ook Catherine Whitaker liet zich als gezaghebbende Britse tennisomroepster sceptisch uit aan de BBC: “Ik zie absoluut geen voordeel voor het vrouwentennis – ik zie alleen maar somberheid.”

“Het is een schaamteloze commerciële onderneming en een vehikel voor een van de meest uitgesproken vrouwenhaters in de tenniswereld, die alleen maar aandacht wil. Als Sabalenka wint, verslaat ze een man die niet in vorm is en al jaren volkomen irrelevant is. Wat heeft ze daaraan? Niets.”

En ex-topper Greg Rusedski keurde de aparte regels voor het event af. Om het krachts- en snelheidsverschil tussen mannen en vrouwen uit te vlakken, heeft Evolve de kant van het veld van Sabalenka zowel in de lengte als de breedte 9% kleiner gemaakt dan de baanhelft van Kyrgios. Ook krijgen beide tennissers bij de opslag slechts één poging.

“Voor een echte ‘Battle of the Sexes’ moeten de afmetingen van de baan hetzelfde zijn, want zo spelen we tennis”, aldus Rusedski in zijn podcast. “Het kan één set zijn, maar er moeten twee services zijn. (...) Ik vind het een kunstgreep.”

Critici hebben ook vragen bij de locatie van het duel in Dubai. Voor een event dat de gelijkheid tussen vrouwen en mannen wil promoten, zijn de conservatieve Verenigde Arabische Emiraten (VAE) een paradoxale keuze.

Mensenrechtenorganisaties wijzen de VAE terecht op genderdiscriminatie, de criminalisering van homoseksuele relaties en het beknotten van vrijheid van meningsuiting en persvrijheid: de ‘Battle of the Sexes’ spiegelt een ander imago voor aan het land, wat onder de noemer van ‘sportswashing’ kan vallen.

Zelf is Kyrgios als tennisser ook geen onbeschreven blad. Hij sprak zich in het verleden meermaals uit tegen ‘equal pay’ in het toptennis tussen mannen en vrouwen en raakte in zijn carrière in opspraak door zijn publieke uitbarstingen op het veld en ‘trash talking’ richting tegenstanders.

Zoals bij het fameuze incident in de Rogers Cup in Montreal in 2015. Een microfoon langs het veld pikte een uitspraak van Kyrgios naar Stanislav Wawrinka op: “Kokkinakis heeft met je vriendin geslapen. Sorry dat ik je dat moet vertellen, vriend.” Wawrinka was nadien not amused: “Zijn gedrag is laag, onacceptabel en niet te geloven.”

Provocerende uitspraken passen wel in het plaatje van de ‘originele’ ‘Battle of the Sexes’: Riggs speelde toen met overdreven seksistische uitspraken het spelletje gretig mee.

Overigens trekt Kyrgios zich van alle kritiek op het duel niets aan. Zo deelde hij al een foto van zichzelf en Sabalenka op zijn Instagram-story.

“Trouwens, alle negatieve reacties op de ‘Battle of the Sexes’ zorgen er alleen maar voor dat het meer aandacht krijgt. Uiteindelijk zal Aryna de geschiedenis ingaan als een van de grootste speelsters aller tijden. Ik zal wereldwijd het publiek geëntertaind hebben. We zijn twee goede vrienden die een show willen neerzetten en meer mensen naar tennis trekken.”
We zitten er niet op te wachten en dringen er ook niet op aan.
pi_219713401
Griekspoor - Zverev bij de United Cup, opwarmertje voor zijn wedstrijd tegen Sinner bij de Australian Open
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')