abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118225127
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 23:12 schreef Morthill het volgende:
Ok, maar waarom zou Serena het wel van nature kunnen, maar Rafa niet? De top zoals Federer is niet zozeer fysiek, maar technisch.
Je zegt het goed, Federer is technisch(ik zie Federer ook echt geen doping gebruiken)....maar Rafa, Djoko zijn echt voor het merendeel fysiek. En zie mijn laatste argument, bij de dames is het volgens mij veel minder nodig, want daar zijn andere manieren om beter te worden veel meer rendabel.
En ik vind Rafa of Djoko er niet echt als beesten uit zien ofzo. Venus en Serena zijn (en waren dat toen ze klein waren al) al ongeveer 3x zo groot, breed en lang als de meeste dames.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_118225354
Rafa is volgens mij twee keer zo breed als Fed :D
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
pi_118225622
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 23:21 schreef Morthill het volgende:
Rafa is volgens mij twee keer zo breed als Fed :D
Door de doping? ;) maar goed, dit is een beetje andere discussie. Voor mijn part gebruiken de Williamsen ook doping, maar ik vind het minder overduidelijk
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_118225725
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 22:52 schreef Morthill het volgende:

Maakt het echt uit? Dat Armstrong dopet doet me eigenlijk weinig. Iedereen deed het, hij was nog steeds veruit de beste.
Dat is onzin. Het heeft niet op iedereen hetzelfde effect, niet iedereen heeft dezelfde financiële mogelijkheden en toegang tot de beste artsen en daarnaast is er bij de een ook veel meer te doen tot je de grenzen van het gezonde/toelaatbare/gewenste bereikt dan bij een ander, die van nature al veel dichter bij die grenzen kan zitten.
pi_118225842
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 22:54 schreef Rosario het volgende:

Verder maakt het mij wel veel uit, als tennis net zo'n door en door zieke sport was als wielrennen zou ik het de rug toekeren. :)
Ok, tot nooit meer ziens dan.

Als je het totaalplaatje van doping en fixing gaat vergelijken met het wielrennen dan zal er per saldo niet veel verschil zijn verwacht ik. Sterker nog, bij tennis zijn dit soort zaken veel gemakkelijker mogelijk omdat er amper controle is en werk van gemaakt wordt.
  zaterdag 20 oktober 2012 @ 23:35:23 #256
6941 APK
Factual, I think.
pi_118225942
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 23:15 schreef Norrage het volgende:

Je zegt het goed, Federer is technisch(ik zie Federer ook echt geen doping gebruiken)....maar Rafa, Djoko zijn echt voor het merendeel fysiek.
Federer is voor mij ook de laatste die ik van doping zou verdenken, maar bij Nadal, Djokovic en Ferrer heb ik wel mijn bedenkingen.

Het lijkt mij dan zo moeilijk voor Federer om altijd respectvol met die tegenstanders om te gaan.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_118226196
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 23:15 schreef Norrage het volgende:

[..]

Je zegt het goed, Federer is technisch(ik zie Federer ook echt geen doping gebruiken)....maar Rafa, Djoko zijn echt voor het merendeel fysiek. En zie mijn laatste argument, bij de dames is het volgens mij veel minder nodig, want daar zijn andere manieren om beter te worden veel meer rendabel.
En ik vind Rafa of Djoko er niet echt als beesten uit zien ofzo. Venus en Serena zijn (en waren dat toen ze klein waren al) al ongeveer 3x zo groot, breed en lang als de meeste dames.
Uiteindelijk kan doping overal effectief zijn, tot in concentratiesporten aan toe.

Je kunt technisch superieur zijn, maar hoe goed je in staat bent die superioriteit uit te buiten draait het om natuurlijk. Als je sneller bij de bal bent en minder vermoeid op dat punt tijdens de rally, hoe beter het resultaat per saldo is. Daarnaast uiteraard het herstel tussen wedstrijden in en trainingsperiodes die veel intensiever kunnen. En wat als je met wat kilo's teveel uit het kerstdiner komt bijvoorbeeld?
  zondag 21 oktober 2012 @ 00:09:55 #258
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_118227346
quote:
En wat als je met wat kilo's teveel uit het kerstdiner komt bijvoorbeeld?
Dan ben je Nalbandian.
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
pi_118234758
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 23:28 schreef Norrage het volgende:

[..]

Door de doping? ;) maar goed, dit is een beetje andere discussie. Voor mijn part gebruiken de Williamsen ook doping, maar ik vind het minder overduidelijk
Maar de Williams-zusjes zijn het wel van nature, want het zijn vrouwen? Dit begint een beetje zwak te worden.

quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 23:30 schreef wimderon het volgende:

[..]

Dat is onzin. Het heeft niet op iedereen hetzelfde effect, niet iedereen heeft dezelfde financiële mogelijkheden en toegang tot de beste artsen en daarnaast is er bij de een ook veel meer te doen tot je de grenzen van het gezonde/toelaatbare/gewenste bereikt dan bij een ander, die van nature al veel dichter bij die grenzen kan zitten.
En dus? Sport is per definitie niet eerlijk, want mensen zijn nooit gelijk. Iedereen krijgt in zijn leven andere kansen, waardoor sommigen wel de top kunnen bereiken en andere niet. Doping is gewoon een factor, maar niet dé factor.
pi_118234779
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 10:22 schreef Morthill het volgende:

[..]

Maar de Williams-zusjes zijn het wel van nature, want het zijn vrouwen? Dit begint een beetje zwak te worden.
Gast, ik heb gewoon geen zin om het over de wta te hebben dus ik neem gewoon alles aan wat je zegt.
pi_118234792
quote:
1s.gif Op zondag 21 oktober 2012 10:24 schreef Norrage het volgende:

[..]

Gast, ik heb gewoon geen zin om het over de wta te hebben dus ik neem gewoon alles aan wat je zegt.
Prima ^O^ Dat zou je altijd moeten doen :Y
pi_118234833
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 10:25 schreef Morthill het volgende:

[..]

Prima ^O^ Dat zou je altijd moeten doen :Y
:D alhoewel ik Henin wel nog als voorbeeld gebruikte dus op zich praat ik wel een beetje krom. Maar daar lijkt het me toch ook redelijk overduidelijk...
  zondag 21 oktober 2012 @ 10:32:40 #263
211083 Angelof9
I must go first
pi_118234887
Bij Henin zie ik nou juist weer niet zo... bij Serena Williams is het overduidelijk. Als die geen doping gebruikt, snap ik echt niets meer van de natuur.

Wat ik niet begrijp is wat je eerder zei over Nadal, dat hij gestopt is omdat hij betrapt is. Wat levert hem dat dan op om niet te spelen? En waarom wordt het niet openbaar gemaakt?
En worden die lui bij de OS ook niet gecontroleerd?

Ik begrijp zowiezo niet dat er zo weinig doping verhalen naar buiten komen in het tennis. Worden die controles afgekocht ofzo?
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_118234939
Volgens mij was dat de stelling waar Norrage het mee begon :P dat zo de status van de sport beschermd wordt.

Niet dat er nooit dopingzondaars betrapt worden en dat dat vervolgens niet naar buiten komt. Maar het gebeurt zelden.
  zondag 21 oktober 2012 @ 10:38:53 #265
211083 Angelof9
I must go first
pi_118234962
Dus Nadal wordt een soort interne straf opgelegd? Je mag de rest van het seizoen niet meer spelen en dan hebben we het er nooit meer over? Zoiets?
pi_118234975
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 10:32 schreef Angelof9 het volgende:
Bij Henin zie ik nou juist weer niet zo... bij Serena Williams is het overduidelijk. Als die geen doping gebruikt, snap ik echt niets meer van de natuur.

Wat ik niet begrijp is wat je eerder zei over Nadal, dat hij gestopt is omdat hij betrapt is. Wat levert hem dat dan op om niet te spelen? En waarom wordt het niet openbaar gemaakt?
En worden die lui bij de OS ook niet gecontroleerd?

Ik begrijp zowiezo niet dat er zo weinig doping verhalen naar buiten komen in het tennis. Worden die controles afgekocht ofzo?
Je geeft het antwoord zelf in je laatste zin op je meeste vragen. Ik denk dat de spelers zogenaamd ongepubliceerd geschorst worden voor een bak geld ofzo, en dan weer terug mogen komen.

En wat betreft Henin, daar ging het me ook meer om de overduidelijkheid van haar "afscheid" om vervolgens na precies een jaar weer terug te keren. Verder is ze zó fragiel maar ook weer zo krachtig?
  zondag 21 oktober 2012 @ 10:42:06 #267
211083 Angelof9
I must go first
pi_118234991
Volgens mij zat het het probleem bij Henin voornamleijk tussen haar oren. Die zat mentaal echt niet lekker in elkaar.
Het zou best kunnen dat ze ook doping gebruikte hoor. Maar ik vind het niet echt overduidelijk zoals bij Williams of Nadal of Ferrer.
pi_118234995
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 10:37 schreef Morthill het volgende:
Volgens mij was dat de stelling waar Norrage het mee begon :P dat zo de status van de sport beschermd wordt.

Niet dat er nooit dopingzondaars betrapt worden en dat dat vervolgens niet naar buiten komt. Maar het gebeurt zelden.
Ja die Argentijnen gebruiken ze een beetje als excuus van "kijk we controleren echt wel hoor :Y"

Maar de echte grote namen gebeurt niks mee.
pi_118234997
Henin was mentaal gewoon vele malen sterker dan de rest van het veld waardoor ze grote toernooien won en was technisch veruit superieur.

Wat maar weer aantoont hoe zinloos deze speculaties zijn, want argumenten die gegeven worden waarom persoon A doping heeft gebruikt zijn plots niet meer relevant voor persoon B. Er is altijd wel iets te verzinnen.

Dat terwijl het prima mogelijk is dat de sport grotendeels gewoon schoon is.
pi_118235026
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 10:42 schreef Morthill het volgende:
Henin was mentaal gewoon vele malen sterker dan de rest van het veld waardoor ze grote toernooien won en was technisch veruit superieur.

Wat maar weer aantoont hoe zinloos deze speculaties zijn, want argumenten die gegeven worden waarom persoon A doping heeft gebruikt zijn plots niet meer relevant voor persoon B. Er is altijd wel iets te verzinnen.

Dat terwijl het prima mogelijk is dat de sport grotendeels gewoon schoon is.
Het is ook lastig. Er zijn ook veel meer factoren interessant dan bij wielrennen. Je hebt er bij tennis gewoon veel minder aan, verder is de sport ook veel meer mentaal.
  zondag 21 oktober 2012 @ 10:47:08 #271
211083 Angelof9
I must go first
pi_118235050
En Agassi die met een lading hormonen in zijn rug een grand slam wint, dat is in feite toch ook een vorm van doping? En dat was gewoon open en bloot en niets geheims aan.
pi_118235190
McEnroe toch ook? Nou zou je met steroïden natuurlijk niet meer wegkomen als je betrapt zou worden, althans, dat hoop ik dan maar.
pi_118240792
Mensen die overtuigd zijn dat Federer nooit zou gebruiken maar Djokovic, Nadal of Ferrer wel. :D Federer is de enige sporter ter wereld in welke sport dan ook die niet van doping zou profiteren. :?

quote:
Het lijkt mij dan zo moeilijk voor Federer om altijd respectvol met die tegenstanders om te gaan.
Dit is vooral een pareltje. _O-
pi_118240866
quote:
14s.gif Op zondag 21 oktober 2012 14:46 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
Mensen die overtuigd zijn dat Federer nooit zou gebruiken maar Djokovic, Nadal of Ferrer wel. :D Federer is de enige sporter ter wereld in welke sport dan ook die niet van doping zou profiteren. :?

[..]

Dit is vooral een pareltje. _O-
Vind je die gedachte zo raar? Federer haalt zijn kracht uit zijn techniek, niet uit zijn kracht. Natuurlijk halen Nadal en Djoko etc ook veel kracht uit hun techniek, maar je begrijpt het punt toch wel gewoon? Natuurlijk zou ook Federer profijt kunnen hebben van doping (voor conditie, mentale balans etc) maar veel minder dan de anderen. Techniek kan je niet dopen.
pi_118241277
Met zijn huidige leeftijd kan Fed ook wel wat conditieboosters gebruiken :Y
pi_118241372
quote:
7s.gif Op zondag 21 oktober 2012 14:48 schreef Norrage het volgende:

[..]

Vind je die gedachte zo raar? Federer haalt zijn kracht uit zijn techniek, niet uit zijn kracht. Natuurlijk halen Nadal en Djoko etc ook veel kracht uit hun techniek, maar je begrijpt het punt toch wel gewoon? Natuurlijk zou ook Federer profijt kunnen hebben van doping (voor conditie, mentale balans etc) maar veel minder dan de anderen. Techniek kan je niet dopen.
Luister wat meer naar Wimberdon.

Ik begrijp het punt dat je wil maken, maar het is gewoon geen goed punt. Alle topspeler hebben grotendeels perfecte techniek, zeker in het baselinespel. Misschien vind je het niet zo mooi als Federer, misschien zijn de commentatoren er minder lyrisch over, misschien is het minder klassiek, maar het is gewoon zo. Er is technisch niets mis met de forehand of backhand van een Djokovic of Ferrer of Nadal.

Daarnaast dope je niet voor kracht, het zijn geen steroïden, je dopet voor conditie, voor het herstelvermogen, voor de mentale rust en het vermogen harder te trainen, om langer scherp te blijven. Men zou zo zelfs het punt kunnen maken dat Federer MEER aan dopen heeft dan bijvoorbeeld Nadal omdat zijn sweetspot veel kleiner is en het met zijn zweepforehand raken van die sweetspot diep in een vermoeiende vijfde set moeilijker is dan met Nadals lassoforehand als je door vermoeidheid niet meer zo fris bent. :o

Ik wil niet zeggen dat Federer dopet, maar het idee dat hij er niks aan heeft of beduidend minder dan andere topspelers is gewoon onzin.
pi_118241542
Ondertussen geeft Zemlja de eerste set aan Del Potro weg.
pi_118241920
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 14:59 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:

[..]

Luister wat meer naar Wimberdon.

Ik begrijp het punt dat je wil maken, maar het is gewoon geen goed punt. Alle topspeler hebben grotendeels perfecte techniek, zeker in het baselinespel. Misschien vind je het niet zo mooi als Federer, misschien zijn de commentatoren er minder lyrisch over, misschien is het minder klassiek, maar het is gewoon zo. Er is technisch niets mis met de forehand of backhand van een Djokovic of Ferrer of Nadal.

Daarnaast dope je niet voor kracht, het zijn geen steroïden, je dopet voor conditie, voor het herstelvermogen, voor de mentale rust en het vermogen harder te trainen, om langer scherp te blijven. Men zou zo zelfs het punt kunnen maken dat Federer MEER aan dopen heeft dan bijvoorbeeld Nadal omdat zijn sweetspot veel kleiner is en het met zijn zweepforehand raken van die sweetspot diep in een vermoeiende vijfde set moeilijker is dan met Nadals lassoforehand als je door vermoeidheid niet meer zo fris bent. :o

Ik wil niet zeggen dat Federer dopet, maar het idee dat hij er niks aan heeft of beduidend minder dan andere topspelers is gewoon onzin.
Er zijn redenen dat fed nooit geblesseerd is hoor, dat komt bijvoorbeeld door zijn superieure techniek. Ik zeg niet dat zijn techniek beter is dan die van anderen, maar hij is veel geschikter om blessures te voorkomen.

Kijk al die andere aspecten komen er ook bij, dat ben ik met jullie eens maar serieus ik zie Federer echt minder snel doping gebruiken. En je zegt het zelf, het gaat ook om conditie dat dopen. Fed zijn speelstijl/techniek maakt hem simpelweg minder snel moe. Daar kan geloof ik gewoon geen discussie over bestaan. Wil iemand als Rafa het met zijn (ok, niet techniek maar) speelstijl bolwerken dan zie ik daar doping snel in terug...en fed is niet degene die van de ene op de andere maand 30km/u harder serveert, die van de ene op de andere maand eerste rondes verliest en vervolgens 50 potten op rij kan winnen.
pi_118242217
Bellucci loopt flink te choken in Moskou, twee keer gebroken bij het serveren voor de zege tegen Seppi.

Del Potro gaat wel winnen in Wenen.
sig verwijderd door FA
pi_118242233
Seppi _O_
pi_118242421
Wint de tiebreak.
pi_118242620
Bellucci is ook zo'n heerlijk labiele speler O+
Daar hebben we er echt te veel van op de tour :D
pi_118244030
Vierde finale van Seppi dit jaar. Erg knap. Ik zie 'm eigenlijk nooit op Grand Slams? Hij verloor in de US Open van Robredo in de eerste ronde. :')

Is nu wel op weg naar de zege. *O*
En J.W. staat 5-3* voor in de eerste set!
pi_118244174
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 16:10 schreef Rosario het volgende:
Vierde finale van Seppi dit jaar. Erg knap. Ik zie 'm eigenlijk nooit op Grand Slams? Hij verloor in de US Open van Robredo in de eerste ronde. :')

Is nu wel op weg naar de zege. *O*
En J.W. staat 5-3* voor in de eerste set!
heb je RG niet gezien dit jaar waar hij 2-0 voorstond tegen Djoko in de 4e ronde? Seppi speelde toen zo geweldig _O_
pi_118244242
quote:
7s.gif Op zondag 21 oktober 2012 15:36 schreef Norrage het volgende:
Bellucci is ook zo'n heerlijk labiele speler O+
Daar hebben we er echt te veel van op de tour :D
Ik herinner me ook wel wat chokes van Seppi trouwens, dubbele breaks voorstaan en de set nog weggeven enzo. Hij zou het niet slecht gedaan hebben op wereldkampioenschappen choken.

Seppi wint nu wel in Moskou het toernooi.
sig verwijderd door FA
pi_118244407
quote:
7s.gif Op zondag 21 oktober 2012 16:14 schreef Norrage het volgende:

[..]

heb je RG niet gezien dit jaar waar hij 2-0 voorstond tegen Djoko in de 4e ronde? Seppi speelde toen zo geweldig _O_
Oh, dat had ik even gemist dan, jammer. :P
Dat is z'n enige vierde ronde zie ik nu. Voor de rest drie keer derde ronde en dat is het wel zo'n beetje. Kan alleen maar beter gaan zou je zeggen.Vier finales in een jaar is niet niks.
pi_118244821
Tsonga bezig met opruimen van Berdych *O*
pi_118245047
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 16:28 schreef Morthill het volgende:
Tsonga bezig met opruimen van Berdych *O*
Goede anti-jinx!
Set en een break voor. *O*
pi_118245337
Bazenrally!
pi_118245661
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 16:36 schreef Rosario het volgende:

[..]

Goede anti-jinx!
Set en een break voor. *O*
Ga jij het alsnog zitten jinxen :{w
pi_118245856
:'(
Dit is wel heel schrijnend zo.
pi_118246036
Je post als hij een break voor staat en daarna gaat hij alsnog met 6-4 de boot in :')
pi_118246169
Nu weer tweedrie breakpunten verneukt.
pi_118246425
Klizan - Cilic 6-1 0-6 ... :')
pi_118246475
Tsonga :')
pi_118247407
Tsonga geeft het mentaal echt helemaal op hoor. Roekeloos spelen met twee breakpunten tegen..
  zondag 21 oktober 2012 @ 17:49:43 #297
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_118247508
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 16:19 schreef Rosario het volgende:

[..]

Oh, dat had ik even gemist dan, jammer. :P
Dat is z'n enige vierde ronde zie ik nu. Voor de rest drie keer derde ronde en dat is het wel zo'n beetje. Kan alleen maar beter gaan zou je zeggen.Vier finales in een jaar is niet niks.
Dit is ook een beetje het jaar waarin Seppi echt doorbreekt hoor.
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
pi_118247978
Tsonga :') :') :') . Had allang moeten winnen.
pi_118248033
Met een Rooowbin... :'(
pi_118248458
Tsooooowwwwnga :')
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')