abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_117550264


Een van de meest verslavende sporten die er bestaat: roeien. De sport waarin kracht, coördinatie en uithoudingsvermogen subliem gecombineerd moeten worden om de boot onder controle te houden terwijl men in een race ook nog aan tactiek moet denken. Een Nederlandse sport bij uitstek, maar bovenal: de mooiste sport die er bestaat.

Schroom niet om een vraag over roeien of (roei)ergometeren te stellen, wij zullen hem maar wat graag beantwoorden.

De volgende FOK!-leden roeien:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ons rijke verleden:

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 |

Belangrijke sites:

Foto's:
NLroei - Voor al uw foto's, de laatste weetjes en nog veel meer. Zo kan je er je eigen trainingslog op aanmaken zodat je kan bijhouden hoeveel kilometers je vaart.
Merijn Soeters - De huisfotograaf van de Roeien is op praktisch alle wedstrijden aanwezig en maakt zeer mooie plaatjes. Te herkennen aan de karakteristieke morsetekens!
Roeifotograaf.nl - Jorrit Salverda was vroeger huisfotograaf van Gyas, maar heeft tegenwoordig zijn aandachtsveld verbreed door ook andere verenigingen te fotograferen. Met succes! Prima kwaliteit!
Jan-Edwin.nl - Niet altijd aanwezig op wedstrijden (eigenlijk alleen op langebaan), maar de foto's zijn net als op NLroei en bij Jorrit prima te doen! Voor al uw Winterwedstrijden / H4K / Head nostalgie.
A-foto's - Pieter Appelman, oud-roeier van Okeanos, schiet eveneens frequent zijn foto's.
Aviron - relatief nieuwe website met foto's gemaakt door Wouter Nuijten van Vidar.

Algemeen
KNRB - De site van de Koninklijke Nederlandse Roeibond. Start je een wedstrijd? Controleer hier wie je tegenstand is via inschrijvingen.knrb.nl
KNSRB - Overkoepelende orgaan voor de studentenroeiverenigingen. Organiseert ook de mooiste wedstrijd van het jaar (de Varsity). Ook bereikbaar via www.varsity.nl
World Rowing / FISA - Site van FISA (Internationale Roeibond), met allerhande informatie. Zo kan je in de gaten houden wat er nou precies gebeurt op de Australische Nationale Kampioenschappen, en wat Olaf Tufte nou weer aan het uitspoken is op zijn boerderij in Noorwegen. Ook filmpjes van eerdere WK's te zien via Media!
RowingOne - Benieuwd naar het (roei)verleden van die ene toproeier? Hoop je te achterhalen hoe oud die leuke roeister van de wereldbeker is? Of wil je gewoon je ego strelen door jezelf te vinden in de database van de internationale roeiwereld?
Roei.tv - De site met allerlei bewegend beeldmateriaal omtrent de roeisport in al zijn facetten.
TopRow - Toprow biedt roeicursussen en bedrijfsroeien aan. De cursussen worden nu gegeven in onze roeicentra in Tilburg, Den Haag, Groningen en Rotterdam.

[ Bericht 0% gewijzigd door pullup op 05-10-2012 09:48:15 ]
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_117550685
Om nog even te reageren op je laatste post, pullup: ik heb John in alle eerlijkheid nog nooit op veel visie kunnen betrappen. Ik vind het een teambuilder, die ook dit opzicht iets te beperkt is. Hij schakelt zich te veel gelijk aan de roeiers, gaat op hun niveau opereren terwijl je er als coach boven moet staan. Susannah doet dat ook, maar iets minder erg -- voor zover je het delen van je privéleven 'minder erg' kunt noemen.

Verder vind ik het natuurlijk uitermate goed dat John zich in de discussie mengt. Denk niet dat hij zich zo direct aangevallen moet voelen - Nils verwoordt redelijk goed wat er in het artikel wordt gezegd. Ook al dat hij dat een beetje in steenkolen-Engels.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_117551050
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:23 schreef WanEnOonlie het volgende:
Om nog even te reageren op je laatste post, pullup: ik heb John in alle eerlijkheid nog nooit op veel visie kunnen betrappen. Ik vind het een teambuilder, die ook dit opzicht iets te beperkt is. Hij schakelt zich te veel gelijk aan de roeiers, gaat op hun niveau opereren terwijl je er als coach boven moet staan. Susannah doet dat ook, maar iets minder erg -- voor zover je het delen van je privéleven 'minder erg' kunt noemen.

Verder vind ik het natuurlijk uitermate goed dat John zich in de discussie mengt. Denk niet dat hij zich zo direct aangevallen moet voelen - Nils verwoordt redelijk goed wat er in het artikel wordt gezegd. Ook al dat hij dat een beetje in steenkolen-Engels.
Wel een mooie uitnodiging van John om hem ook aan een interview te onderwerpen. Grijp je kans Wan :)

Ik ben blij dat er een coach reageert. Afgelopen weekeinde heb ik via het bekende informele circuit ook weer een ruim inzicht gekregen in bepaalde processen en onderlinge verhoudingen. Maar veel blijft hangen in dit soort circuits ipv dat er in de openheid wordt gezocht naar verbetering. De reactie van John is wat mij betreft dan ook positief.
pi_117552225
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:23 schreef WanEnOonlie het volgende:
Om nog even te reageren op je laatste post, pullup: ik heb John in alle eerlijkheid nog nooit op veel visie kunnen betrappen. Ik vind het een teambuilder, die ook dit opzicht iets te beperkt is. Hij schakelt zich te veel gelijk aan de roeiers, gaat op hun niveau opereren terwijl je er als coach boven moet staan. Susannah doet dat ook, maar iets minder erg -- voor zover je het delen van je privéleven 'minder erg' kunt noemen.

Verder vind ik het natuurlijk uitermate goed dat John zich in de discussie mengt. Denk niet dat hij zich zo direct aangevallen moet voelen - Nils verwoordt redelijk goed wat er in het artikel wordt gezegd. Ook al dat hij dat een beetje in steenkolen-Engels.
Ok, ik was wellicht wat kort door de bocht met de visie, ik bedoelde meer dat hij beeld heeft hoe hij het roeien van zijn ploeg wil en hoe dit te bereiken en ben het wel met je eens dat hij hiervoor zich wellicht wat onhandig opstelde.
Een visie over hoe het lichte roeien van Nederland ontwikkeld zou moeten worden in een wat ruimer perspectief heeft hij inderdaad nooit gehad vrees ik. In ieder geval is hij nooit in de positie gekomen waar het van hem gevraagd werd.

Op zich zijn Nederlandse roeiers ook wel redelijk uniek te noemen binnen het mondiale roeiwereldje in zoverre dat ze zelfs in ploegen wel heel eigenzinnig zijn en alleen lijken te functioneren als ze mogen meedenken over de trainingsopbouw en uitvoering.
Wat dat betreft is het non-autoritaire van John juist wel verrassend te noemen en apart dat net hij nu net op die ploeg werd gezet. Ook nu laat hij door deze uitnodiging zien dat hij absoluut openstaat voor de dialoog en dat lijkt me een goede eigenschap, ik hoop ook eigenlijk dat hij blijft maar gezien de berichten over zijn sollicitaties elders zal dat wel niet.

Overigens heeft men nu zowel bij de mannen als bij de vrouwen voor in ieder geval een kick-off gekozen die al een paar maanden vroeger is gepland dan de afgelopen drie olympische cycli maar ik ben een beetje bang dat dit wat schoten in het luchtledige zullen zijn.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_117552512
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 17:01 schreef pullup het volgende:

[..]

Ok, ik was wellicht wat kort door de bocht met de visie, ik bedoelde meer dat hij beeld heeft hoe hij het roeien van zijn ploeg wil en hoe dit te bereiken en ben het wel met je eens dat hij hiervoor zich wellicht wat onhandig opstelde.
Een visie over hoe het lichte roeien van Nederland ontwikkeld zou moeten worden in een wat ruimer perspectief heeft hij inderdaad nooit gehad vrees ik. In ieder geval is hij nooit in de positie gekomen waar het van hem gevraagd werd.

Op zich zijn Nederlandse roeiers ook wel redelijk uniek te noemen binnen het mondiale roeiwereldje in zoverre dat ze zelfs in ploegen wel heel eigenzinnig zijn en alleen lijken te functioneren als ze mogen meedenken over de trainingsopbouw en uitvoering.
Wat dat betreft is het non-autoritaire van John juist wel verrassend te noemen en apart dat net hij nu net op die ploeg werd gezet. Ook nu laat hij door deze uitnodiging zien dat hij absoluut openstaat voor de dialoog en dat lijkt me een goede eigenschap, ik hoop ook eigenlijk dat hij blijft maar gezien de berichten over zijn sollicitaties elders zal dat wel niet.

Overigens heeft men nu zowel bij de mannen als bij de vrouwen voor in ieder geval een kick-off gekozen die al een paar maanden vroeger is gepland dan de afgelopen drie olympische cycli maar ik ben een beetje bang dat dit wat schoten in het luchtledige zullen zijn.
Ik vind de kick-off van de zware mannen onhandig. Testen? Dat soort dingen deed het RTC toch? Vraag me af of daar onderling overleg over is geweest.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_117552770
Wordt tijd dat Pullup gewoon weer gaat coachen daaro ^O^

Kom je trouwens nog wel een keer weer bitterballen eten Pullup? ;(
pi_117553811
Ga je John interviewen als follow-up Michiel?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_117554433
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 17:08 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Ik vind de kick-off van de zware mannen onhandig. Testen? Dat soort dingen deed het RTC toch? Vraag me af of daar onderling overleg over is geweest.
Ik heb op basis van de eerdere melding over de vrouwendag contact gehad om eea op een lijn te krijgen, dat is naar tevredenheid gegaan en ik zie dat ook terug in de laatste aankondiging.

Het lijkt me niet dat testen om te zicht krijgen over wie er in aanmerking komen voor de bondsploegen aan de RTC's horen overigens. :?
Dat zou een beetje omgekeerde wereld zijn.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_117554466
En jouw zelf gemaakte bitterballen weer een keertje proeven lijkt me een goed idee BEFEM :9
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_117555480
Dit jaar ga ik EJD'13 coachen, Pullup kan jij dat in de OP aanpassen?
Steun je politieke partij, verander je UserIcon!
[UserIcons] Steunt uw partij!
BF4: SeanFerdi
pi_117557308
Gepiept :)
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_117573124
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 17:47 schreef La_Tramposa het volgende:
Ga je John interviewen als follow-up Michiel?
Dat zou best wel eens kunnen. Waarom ook niet?
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 3 oktober 2012 @ 23:47:25 #13
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_117573187
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 19:19 schreef pullup het volgende:
Gepiept :)
Nou dan mag ik er ook uit als roeiert, coach OJD (SB2-) :7
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_117576804
quote:
6s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 23:47 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Nou dan mag ik er ook uit als roeiert, coach OJD (SB2-) :7
Fixed

Nog meer mensen met wensen ? w/
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_117577240
Coach EJL '13 :)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_117587749
Coach van MGL '13 :)
pi_117589848
Bij mij mag er ''ouwe zeur'' achter ;(
pi_117591208
TJD '13! :D
pi_117606092
Een en ander aangepast 8-) en mezelf maar voor dit jaar clubloos genoemd :')
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_117606336
Ik volg die discussie wat op nlroei en ben het met de mensen eens die vinden dat men gewoon weer die wedstrijden als meetmomenten kan opvoeren.

Een wat meer afgebakende trial kan ook geen kwaad op een of meer momenten in het seizoen maar die hele equipe bleef wel heel erg onzichtbaar voor de buitenwereld de laatste paar jaar. Ik heb dat nooit zo begrepen.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 4 oktober 2012 @ 22:09:21 #21
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_117606945
quote:
14s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 21:53 schreef pullup het volgende:
Een en ander aangepast 8-) en mezelf maar voor dit jaar clubloos genoemd :')
Fiets je nog wel een beetje mee? Ik wil nog wel wat fijne kneepjes leren van het coach vak :7
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_117607063
quote:
6s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 22:09 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Fiets je nog wel een beetje mee? Ik wil nog wel wat fijne kneepjes leren van het coach vak :7
In Utrecht :P maar ik coach Kirsten nog wel en je bent altijd welkom.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 4 oktober 2012 @ 22:19:21 #23
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_117607622
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 22:11 schreef pullup het volgende:

[..]

In Utrecht :P maar ik coach Kirsten nog wel en je bent altijd welkom.
Top, lijkt me leuk! ^O^
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 09:31:01 #24
371615 Grapjurk
Niet serieus te nemen
pi_117618442
Mag ik ook in de lijst? Bij Asopos dan (voor zover dat niet duidelijk was) en als coach van EJH (gezamelijk coachkader voor EJZ en EJL)
Verstand is onvoldoende aanwezig op deze wereld, iedereen denkt er genoeg van te hebben.
pi_117618512
Geregeld :)

Geinige nicks bij Asopos
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_117618810
Ik ga EJD '13 coachen! :s)
pi_117618914
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 09:45 schreef Fiekie het volgende:
Ik ga EJD '13 coachen! :s)
`Ik hoop op een damesacht die weer net zo overheersend is als enige Skoll damesachten in de jaren negentig :P
(en dat ze vervolgens allemaal doorgaan)
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_117649843
Zet mij maar neer onder TopRow, dat zal nog het meeste de lading dekken. Misschien is dat ook wel de categorie voor Pulp....
pi_117663819
Als ik betaald zou krijgen wel natuurlijk
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_117683814
Ik ga EJZ '13 coachen (bij Phocas)
pi_117714417
Self trolling:



_O- ~O>
Barlid - "want van roeien word je moe"
pi_117722630
wtf?
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
  maandag 8 oktober 2012 @ 11:34:36 #33
371615 Grapjurk
Niet serieus te nemen
pi_117725773
Zo gespierd ben je niet! Wel cool dat ie het logo van het éénnalaatste lustrum als plakplaatje heeft!
Verstand is onvoldoende aanwezig op deze wereld, iedereen denkt er genoeg van te hebben.
pi_117737163
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 11:34 schreef Grapjurk het volgende:
Zo gespierd ben je niet! Wel cool dat ie het logo van het éénnalaatste lustrum als plakplaatje heeft!
Ha, dat had ik nog niet eens gerealiseerd, de Smaragd uit het Oosten.

Voor Michiel: er kwam een keer een fotograaf langs die met wat modellen foto's wilde maken op het terrein. Zo ook deze...

Niet voor NLroei bedoeld trouwens :X
Barlid - "want van roeien word je moe"
pi_117738182
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 16:54 schreef Virmes het volgende:

[..]

Ha, dat had ik nog niet eens gerealiseerd, de Smaragd uit het Oosten.

Voor Michiel: er kwam een keer een fotograaf langs die met wat modellen foto's wilde maken op het terrein. Zo ook deze...

Niet voor NLroei bedoeld trouwens :X
ik dacht even dat één of andere neried een weddenschap had verloren...
Steun je politieke partij, verander je UserIcon!
[UserIcons] Steunt uw partij!
BF4: SeanFerdi
pi_117813281
Zo, vanochtend mooi een C4 vol sjaarsen gestuurd, stiekem toch wel mooi om weer eens gedaan te hebben. En ook nog eens lekker strak aangelegd.
Steun je politieke partij, verander je UserIcon!
[UserIcons] Steunt uw partij!
BF4: SeanFerdi
  FOK!fossiel woensdag 10 oktober 2012 @ 18:09:06 #37
1455 Keroppi
kool kikker
pi_117822129
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 14:21 schreef SeanFerdi het volgende:
En ook nog eens lekker strak aangelegd.
Maar dat is toch niet zo moeilijk in een C4? ;)
Chick on a mission
pi_117831707
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 18:09 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Maar dat is toch niet zo moeilijk in een C4? ;)
Dan ken je onze leden nog niet :)
  FOK!fossiel woensdag 10 oktober 2012 @ 22:50:19 #39
1455 Keroppi
kool kikker
pi_117836463
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 21:32 schreef Thrawn het volgende:

[..]

Dan ken je onze leden nog niet :)
;)

Ik stuurde wel eens C4tjes tijdens de UIT in Utrecht om de nieuwe studenten kennis met roeien te laten maken. Een ervaren slag en drie mensen die geen commando kennen... Dat was af en toe wel een ramp eh ik bedoel uitdaging :)
Chick on a mission
pi_117839320
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 18:09 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Maar dat is toch niet zo moeilijk in een C4? ;)
ik heb überhaupt al 2,5 jaar lang niet meer in een boot gezeten, en de paar keren dat ik ooit gestuurd heb waren nog langer geleden, dus ik was er best content mee :P

[ Bericht 1% gewijzigd door SeanFerdi op 11-10-2012 00:12:19 ]
Steun je politieke partij, verander je UserIcon!
[UserIcons] Steunt uw partij!
BF4: SeanFerdi
pi_117840847
juist wel moeilijk in een c4, je hebt niet echt lekker vaart en de roeiers weten sowieso niet waar ze mee bezig zijn dus werken je op alle mogelijke manieren tegen :p
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_117882951
Na 7 jaar lid-af geworden bij Phocas.
Ben nu aan het werk in Tilburg, dus ga mij eens informeren bij TOR of evt. Vidar, mocht het mogelijk zijn om daar als niet student binnen kan komen.

Las bij TOR al dat je enkel op het verbrede 2km stuk onbegeleid mag uitgaan. Wat zeer deprimerend is natuurlijk, vooral als je van lange afstanden houdt en je geen zin hebt om fietsapen te fixen.
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_117981266
Abcoude - Amsterdam zit er ook weer op. Het blijft een bijzondere wedstrijd. 12 km in C of wherrie materiaal is toch wel een mooi gezicht. Met regen zon en wind was het weer compleet
pi_117984297
Had zo graag mee willen doen ;(

Mijn favoriete wedstrijd.
pi_117994528
Als Nanne niet mee had gedaan was ik in de boot gestapt met Meindert. Toch blij dat ik dat niet heb gedaan -- zaterdag meegeroeid met een dubbelvier van de Laak en heb nu al last van mijn rug. Kan je nagaan hoe erg het was geweest als ik twaalf kilometer lang in hoog tempo een 150 kilo zware boot had moeten verplaatsen.

Au.

[ Bericht 0% gewijzigd door WanEnOonlie op 15-10-2012 16:17:04 ]
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_118000802
Haha, was wel mooi geweest, ik ben benieuwd hoe je dan over de onthaasting geschreven had ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_118002014
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 15:50 schreef La_Tramposa het volgende:
Haha, was wel mooi geweest, ik ben benieuwd hoe je dan over de onthaasting geschreven had ;)
Dan was het niet over onthaasting gegaan, denk ik. Eerder een gepijnigd verslag vanuit de boot. Wat ook wel leuk zou zijn.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_118059792
Leuk die roeifilm! Hij zou zo nog een uur langer kunnen duren als die man leert roeien, had dat wel willen zien! :p
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_118092319
Goede tijden voor Wan zo _O-
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_118097803
quote:
10s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 18:58 schreef pullup het volgende:
Goede tijden voor Wan zo _O-
Hoe bedoel je?
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_118098060
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 20:48 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Hoe bedoel je?
Niets bijzonders, behalve dat je voorlopig nog wel vaker nieuws voor nlroei zal krijgen want dit gaat nog wat langer duren op deze manier.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_118098328
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 20:53 schreef pullup het volgende:

[..]

Niets bijzonders, behalve dat je voorlopig nog wel vaker nieuws voor nlroei zal krijgen want dit gaat nog wat langer duren op deze manier.
Je bedoelt de ontwikkelingen binnen de roeibond?
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_118098653
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 20:57 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Je bedoelt de ontwikkelingen binnen de roeibond?
Het lijkt me wel dat er behoorlijk veranderingen kunnen gaan plaatsvinden.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_118099419
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 21:03 schreef pullup het volgende:

[..]

Het lijkt me wel dat er behoorlijk veranderingen kunnen gaan plaatsvinden.
Dat geloof ik ook wel. Heb medelijden met Monica -- die is goed bezig maar het hele team om haar heen is gedesillusioneerd afgehaakt lijkt wel. Jaren van slecht management? Misschien toch de oude directeur aankijken.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_118173319
Rabobank dan maar als sponsor van de roeisport ? Geen cent in te verdienen dus doping lijkt me vrij zinloos, in ieder geval de komende jaren.
pi_118173775
Ze willen graag een grote volkssport, dus ik verwacht ze eerder binnen een jaar of 4 in het voetbal. Of misschien volleybal, maar roeien is niet helemaal de doelgroep van de rabobank. ;)

Maar het is wel een leuk selling point komend jaar: gegarandeerd geen doping.
Barlid - "want van roeien word je moe"
pi_118179081
Gegarandeerd geen doping in het roeien is wat overdreven maar er is gelukkig bij mijn weten nog nooit een Nederlander op gepakt.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 19 oktober 2012 @ 18:45:11 #58
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_118180990
Tromp *O* Zon *O* Zin in *O*
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_118181216
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 18:45 schreef Dark_Angelus het volgende:
Tromp *O* Zon *O* Zin in *O*
Wat ga je starten ?
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 19 oktober 2012 @ 21:37:13 #60
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_118188724
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 18:51 schreef pullup het volgende:

[..]

Wat ga je starten ?
Ploegnaam: Okeanos
Veld: D 2-
Boeg: Pronk, Lotte
Slag: Zielman, Elsbeth
Coach: Heemskerk, Bart
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_118270590
Gaat er nog iemand van jullie de RC3 cursus in Amstelveen volgen?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 22 oktober 2012 @ 09:13:54 #62
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_118270835
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 08:58 schreef La_Tramposa het volgende:
Gaat er nog iemand van jullie de RC3 cursus in Amstelveen volgen?
Nee, dit jaar nog niet :)

En de *O* Tromp *O* was leuk! 1e & 2e *O*
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_118271632
quote:
6s.gif Op maandag 22 oktober 2012 09:13 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Nee, dit jaar nog niet :)

En de *O* Tromp *O* was leuk! 1e & 2e *O*
Gefeliciteerd met je blik :)
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 22 oktober 2012 @ 09:51:19 #64
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_118271668
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 09:49 schreef pullup het volgende:

[..]

Gefeliciteerd met je blik :)
Ik zag je nog, maar goed het moet natuurlijk wel een verrassing blijven welke persoon er achter het FOK! accountje zit :7
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_118271830
quote:
6s.gif Op maandag 22 oktober 2012 09:51 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Ik zag je nog, maar goed het moet natuurlijk wel een verrassing blijven welke persoon er achter het FOK! accountje zit :7
ik was even met Marleen meefietsen want die gaat weer in Utrecht mee trainen en wilde ook even zien wat voor SB meisjes dat waren want daar heb ik ook een zooi goede van.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 22 oktober 2012 @ 10:07:13 #66
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_118271989
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 09:59 schreef pullup het volgende:

[..]

ik was even met Marleen meefietsen want die gaat weer in Utrecht mee trainen en wilde ook even zien wat voor SB meisjes dat waren want daar heb ik ook een zooi goede van.
Dan komen we elkaar ongetwijfeld nog tegen :+
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_118275587
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 09:59 schreef pullup het volgende:

[..]

ik was even met Marleen meefietsen want die gaat weer in Utrecht mee trainen en wilde ook even zien wat voor SB meisjes dat waren want daar heb ik ook een zooi goede van.
Marleen is toch geen SB meer?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_118279501
@Dark_Angelus gefeliciteerd. Tromp was weer mooi dit jaar. Het weer hielp natuurlijk erg mee, maar ook de organisatie was goed. Veel starts en toch behoorlijk op tijd en de uitslagen ook bij de Tromp eindelijk digitaal en dus direct beschikbaar in plaats van na ruim een uur wachten op een paar blaadjes.

Op naar de volgende najaarswedstrijden. Voor mijn dames wordt dat de silverskiff en de Hel. Hopen dat deze beide dit jaar wel doorgaan.

@La_Tramposa daarom staat er 'en'. Volgens mij bedoelt Pullup dat hij naar Marleen ging kijken en ook naar de SB dames in de skiff.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 22 oktober 2012 @ 14:00:09 #69
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_118279815
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 12:06 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Marleen is toch geen SB meer?
Marleen is geen SB meer.

Maar mijn dames wel, en die startten in hetzelfde veld.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_118281199
quote:
14s.gif Op maandag 22 oktober 2012 14:00 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Marleen is geen SB meer.

Maar mijn dames wel, en die startten in hetzelfde veld.
ik kreeg ze in een oogopslag te zieninderdaad. ^O^
Leuk dat tripje naar de silverskiff wvdwest dat lijkt ook een wedstrijd te worden die steeds drukker bezet aan het worden is. :)
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_118281963
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 14:35 schreef pullup het volgende:

[..]

ik kreeg ze in een oogopslag te zieninderdaad. ^O^
Leuk dat tripje naar de silverskiff wvdwest dat lijkt ook een wedstrijd te worden die steeds drukker bezet aan het worden is. :)
Ja de silverskiff wordt idd steeds populairder. Meer dan 500 skiffs en steeds meer uit Nederland. Kijk er ook echt naar uit. Ben benieuwd hoe dat is 11km met keerboei. Blijft toch een beetje klinken als een competitiewedstrijd. Alleen wel een met alleen maar toppers als winnaar de laatste jaren.
pi_118305091
Even iets totaal anders dan ervaringen van de Tromp en vooruitblikken richting de Silverskiff: dit jaar ga ik weer met mijn mede-commentatoren van de Bosbaan een radioshow maken voor de Hel van het Noorden. Vorig jaar ging het jammer genoeg niet door, maar dit jaar (mits het weer niet tegenzit) wel. Ben erg benieuwd!
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_118317110
Toch was de show vorig jaar ook wel erg gezellig
pi_118409558
Bij ons zijn de eerstejaars selecties van start gegaan, met een voor Triton ongekend hoog aantal aanmeldingen. Heel wat logistiek gedoe, maar echt superleuk!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_118440442
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 08:58 schreef La_Tramposa het volgende:
Gaat er nog iemand van jullie de RC3 cursus in Amstelveen volgen?
Ik ga 'm vrolijk hier in Enschede doen :)
pi_118504030
Ik ga volgend jaar in Leiden studeren, heb nooit iets aan roeien gedaan, maar de vereniging (Asopos) straalt gezelligheid uit.

Hoe kan ik te weten komen of deze sport wel iets voor mij is?
pi_118509832
Volgens mij kun je tijdens de introductiedagen (in Augustus) meestal wel even roeien. Of lid worden in de lente, dan heb je een paar maanden om erachter te komen of het wat voor je is!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_118514501
Nog iemand vandaag op de Asopos geweest die kan bevestigen of het zo suf was als Wan in zijn artikel beschrijft?

In mijn eerste jaar vond ik het wel gaaf, maar je moet er sowieso voor corrigeren dat de helft van de aanwezigen om 0930 alweer klaar is, dus dan wordt het snel rustiger.
Barlid - "want van roeien word je moe"
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 27 oktober 2012 @ 23:20:25 #79
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_118514952
Ach ik zat in de zon met een biertje en m'n zonnebril op. Was ook prima.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  FOK!fossiel zaterdag 27 oktober 2012 @ 23:26:33 #80
1455 Keroppi
kool kikker
pi_118515233
Jammer dat Orca niet meer meedoet. In mijn jaar gingen alle ploegen die in het pre-selectie proces zaten (dus nog niet de echte selecties) erheen.

Ik heb goede ervaringen aan die wedstrijd, maar dat kwam omdat wij een ploeg waren die steeds weer een ronde verder kwamen. Tot onze grote verbazing. Uiteindelijk zijn we 2e of 3e geworden in de finale :)

Dat is trouwens het enige moment dat ik heb getwijfeld of ik toch niet verder ging selecteren voor wedstrijdroeier. Want na de Asopos Najaars begon toen de officiele selectie en ging de hele club dingen doen als met z'n allen pannenkoeken eten. Terwijl wij op zoek moesten naar coaches en op eigen houtje de wondere wereld van het competitieroeien moesten ontdekken :)

(Later nooit spijt van gehad overigens :) )
Chick on a mission
pi_118531099
Jeuh! M'n ploegje heeft gewonnen. Nu op naar de selectie met ze.
pi_118531460
Ben het wel met Wan eens, het is op dit moment gewoon een wedstrijd met weinig aandacht aan het maken van een evenement. Dit is echter helaas voor veel meer wedstrijden het geval, dus zeker iets wat niet alleen op de Najaars opvalt. Denk wel dat er veel meer van de najaars te maken is en dat ook voor de mensen die in de ochtend klaar zijn er toch wat te doen moet zijn zodat ze ook in de middag kunnen blijven. Mooi iets om voor komende edities over na te denken. Als er suggesties zijn zet ze hier neer, wie weet kunnen ze er wat mee.
pi_118549067
Woensdag met Pullup meefietsen *O*
pi_118560358
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 12:48 schreef jw3 het volgende:
Ben het wel met Wan eens, het is op dit moment gewoon een wedstrijd met weinig aandacht aan het maken van een evenement. Dit is echter helaas voor veel meer wedstrijden het geval, dus zeker iets wat niet alleen op de Najaars opvalt. Denk wel dat er veel meer van de najaars te maken is en dat ook voor de mensen die in de ochtend klaar zijn er toch wat te doen moet zijn zodat ze ook in de middag kunnen blijven. Mooi iets om voor komende edities over na te denken. Als er suggesties zijn zet ze hier neer, wie weet kunnen ze er wat mee.
Ik ben het hier wel mee eens, het is nu vooral aan de verenigingen om het voor hun leden aantrekkelijk te maken om te blijven als je om half 9 4e geworden bent. Als je een beetje hechting hebt gaat dit goed maar qua evenement is het inderdaad knudde, de commentatoren zijn grappig maar op een gegeven moment houdt het op. Aangezien dit vooral een wedstrijd is die bezocht wordt door sjaars en ouderejaars wedstrijdselectanten lijkt het mij een idee om er bijvoorbeeld clinics oid aan te verbinden waarbij roeiers iets interessant te doen krijgen in de tijd die ze zitten te wachten of vervelen.

Een ander idee is om een soort van herkansingssysteem (zoals bij olympisch judo) te bouwen waarin iedereen minstens 2x mag roeien. Gezien het hoge gehalte van amateurisme bij deze wedstrijd is het niet geheel onwaarschijnlijk dat er bij een ploeg ergens iets fout gegaan is, op die manier kan het tenminste ten dele rechtgezet kan worden en je niet om 10 over half 9 's ochtends onder de douche staat terwijl je om half 5 opgestaan bent om op tijd in A'dam te zijn. Binnen het huidige tijdschema een onmogelijke optie maar in principe kan je alle niet-beginnelingennummers (die toch al nauwelijks bezet zijn) schrappen waarmee je ook de ombouwtijd bespaart, het inschrijfgeld iets omhoog gooien om de gederfde inkomsten te dekken en er op die manier een echte sjaarswedstrijd voor de hele vereniging van maken.
  maandag 29 oktober 2012 @ 07:25:25 #85
371615 Grapjurk
Niet serieus te nemen
pi_118565844
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 18:46 schreef kossikvassik2 het volgende:
Ik ga volgend jaar in Leiden studeren, heb nooit iets aan roeien gedaan, maar de vereniging (Asopos) straalt gezelligheid uit.

Hoe kan ik te weten komen of deze sport wel iets voor mij is?
In augustus is er idd wel een introductie/kennismakingsprogramma. Als je eerder al eens een kijkje wil nemen op een soosavond moet je maar eens een gil geven. Natuurlijk wel sportkleren meenemen, want dan heb je wel kans dat ik je op een roeiergometer of in een bootje zet! ;)
Verstand is onvoldoende aanwezig op deze wereld, iedereen denkt er genoeg van te hebben.
  maandag 29 oktober 2012 @ 08:21:31 #86
371615 Grapjurk
Niet serieus te nemen
pi_118566288
Ik ben het wat betreft de wedstrijd er wel mee eens dat deze vrij zakelijk is gebleven. En het blijft cru voor sjaarsen die vroeg eruit liggen. En dat er kansen liggen om er meer een evenement van te maken.

Maar bekijk je het dan niet teveel vanuit een perspectief van een doorgewinterde wedstrijdroeiveteraan? Ben je niet gewoon te oud aan het worden om datzelfde enthousiasme van de sjaarsen te voelen of beleven? Een avond op de club is toch ook niet meer hetzelfde qua beleving als in je eerste paar jaren?

Want daar gaat het toch om op de Najaars? Dat zij meemaken wat het inhoudt om je eerste echte halen te maken? Dus als ik de Najaars wil evalueren, zou ik nagaan of de beleving van de sjaarsen slechter of beter is dan in andere jaren? En minder op mijn eigen beleving afgaan, omdat ik ook al teveel Najaarswedstrijden heb meegemaakt om de spannning en nieuwigheid te voelen. Feit is wel dat iedereen deze wedstrijd onthoudt, en er nog jaren vol braveure over zal vertellen aan de bar.

En dat een overwinning van een boot op de Najaars niks zegt qua resultaten is mij te kort door de bocht. Als je gaat vergelijken hoeveel blikken Najaarsfinaleroeiers halen in de 3 seizoenen erna, dan denk ik je een groot verschil gaat zien tov de roeiers die in de halve finale gestand zijn.

Er zijn namelijk ook een hoop andere dingen waar dit artikel over had kunnen gaan. Over hoe de verenigingen het deden in de heats. Over de commentators die in de kwartfinale constant over de strijd tussen nr 3 en 4 in de heat berichtten, omdat ze niet wisten dat slechts de eerste 2 doorgingen. Over de wingrigger van een 6 maanden oude Swift Racing skiff die brak tijdens de race en daardoor snoekte. Over de opnames van feuten. Over dat de vlaggen er wel gingen, maar er niks om gebrast is.

Kortom: persoonlijk denk ik dat dit artikel teveel is gebaseerd op de emotie/beleving van de auteur. Dit artikel had je ook kunnen schrijven zonder op de wedstrijd aanwezig te zijn geweest. Alsof je de wedstrijd amper meegemaakt hebt. Het komt op mij over alsof je er in gedachten niet bij was die dag. Misschien volgende keer iemand anders sturen om verslag te doen?
Verstand is onvoldoende aanwezig op deze wereld, iedereen denkt er genoeg van te hebben.
pi_118573498
Over de resultaten gesproken. Afgelopen 2 jaar heeft de winnaar van de mannen op de Najaars ook het klassement van zwaar gewonnen. Laten we hopen dat dat zo blijft!
pi_118581185
Dat is wel een leuk statistiekje :D
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_118582031
Het is een leuke wetenswaardigheid, 2 waarnemingen is geen statistiek te noemen :p
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_118582262
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 16:27 schreef La_Tramposa het volgende:
Het is een leuke wetenswaardigheid, 2 waarnemingen is geen statistiek te noemen :p
Haha, point taken :)
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_118592027
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 08:21 schreef Grapjurk het volgende:
Ik ben het wat betreft de wedstrijd er wel mee eens dat deze vrij zakelijk is gebleven. En het blijft cru voor sjaarsen die vroeg eruit liggen. En dat er kansen liggen om er meer een evenement van te maken.

Maar bekijk je het dan niet teveel vanuit een perspectief van een doorgewinterde wedstrijdroeiveteraan? Ben je niet gewoon te oud aan het worden om datzelfde enthousiasme van de sjaarsen te voelen of beleven? Een avond op de club is toch ook niet meer hetzelfde qua beleving als in je eerste paar jaren?

Want daar gaat het toch om op de Najaars? Dat zij meemaken wat het inhoudt om je eerste echte halen te maken? Dus als ik de Najaars wil evalueren, zou ik nagaan of de beleving van de sjaarsen slechter of beter is dan in andere jaren? En minder op mijn eigen beleving afgaan, omdat ik ook al teveel Najaarswedstrijden heb meegemaakt om de spannning en nieuwigheid te voelen. Feit is wel dat iedereen deze wedstrijd onthoudt, en er nog jaren vol braveure over zal vertellen aan de bar.

En dat een overwinning van een boot op de Najaars niks zegt qua resultaten is mij te kort door de bocht. Als je gaat vergelijken hoeveel blikken Najaarsfinaleroeiers halen in de 3 seizoenen erna, dan denk ik je een groot verschil gaat zien tov de roeiers die in de halve finale gestand zijn.

Er zijn namelijk ook een hoop andere dingen waar dit artikel over had kunnen gaan. Over hoe de verenigingen het deden in de heats. Over de commentators die in de kwartfinale constant over de strijd tussen nr 3 en 4 in de heat berichtten, omdat ze niet wisten dat slechts de eerste 2 doorgingen. Over de wingrigger van een 6 maanden oude Swift Racing skiff die brak tijdens de race en daardoor snoekte. Over de opnames van feuten. Over dat de vlaggen er wel gingen, maar er niks om gebrast is.

Kortom: persoonlijk denk ik dat dit artikel teveel is gebaseerd op de emotie/beleving van de auteur. Dit artikel had je ook kunnen schrijven zonder op de wedstrijd aanwezig te zijn geweest. Alsof je de wedstrijd amper meegemaakt hebt. Het komt op mij over alsof je er in gedachten niet bij was die dag. Misschien volgende keer iemand anders sturen om verslag te doen?
Iemand anders sturen om verslag te doen? Welke iemand anders? We hebben vorig jaar nog een oproep gedaan op NLroei; of mensen die wilden schrijven zich wilden melden. Daar hebben we welgeteld vijf reacties op gekregen. Van die vijf reacties hebben er twee mensen ook echt gereageerd op mijn verzoek om een keer een proefartikel te schrijven. Uiteindelijk is er één iemand geweest die een keer iets geschreven heeft (Skiffhead 2011). Uiteindelijk is het ook bij dat ene artikel gebleven, omdat (en ik citeer): "Het toch best wel veel werk is om een artikel voor NLroei te schrijven."

Ik vind het daarnaast opmerkelijk dat je me beticht van oppervlakkigheid. Als er iets is wat ik niet ben is het wel oppervlakkig -- in het overgrote deel van de gevallen reis ik het hele land af (en het buitenland) om goed verslag te kunnen doen van een wedstrijd. En met de jaren heb ik één ding geleerd: doe dat niet altijd. Te vaak heb ik op een wedstrijd gestaan en na zes uur rondhangen en rondkijken geconcludeerd dat het eigenlijk weinig zinvol was om naar de Suikerrace, de Asopos Najaars of de Schubbekutteveense afroeiwedstrijden te gaan. Dus volsta je met een korte impressie - als ik er langer rondhang kan ik de andere dagelijkse bezigheden van NLroei niet bijhouden: het zoekwerk naar nieuw materiaal, het updaten van Twitter en Facebook, het beantwoorden van e-mails en het professionaliseren op de achtergrond. Tijd is kostbaar.

En denk je nu echt dat ik enkel op basis van mijn eigen mening schrijf? Ik vraag rond. Ik pols bij andere mensen hoe de meningen ervoor staan. Ik kijk hoe roeiers op het botenterrein hangen. Hoeveel sfeer de wedstrijd uitstraalt. Ik koppel het aan mijn eigen ervaringen van de jaren hiervoor. Ik wik en weeg -- kan ik deze conclusie nu trekken? Ik leg mijn stuk voor aan mensen die de roeiwereld door en door kennen. En op basis daarvan trek ik mijn definitieve conclusies; conclusies die gek genoeg (!?) worden gedeeld door het merendeel van de mensen die het hebben gelezen. Wat als er één ding is wat ik gehoord heb, dan is het wel dat mensen mijn mening delen. Ook mensen binnen Asopos. Ze beamen dat de Asopos Najaars een weinig spetterende wedstrijd is. En ze snappen dat je dat weliswaar kunt lezen als kritiek, maar dat je het ook kunt zien als een uitdaging: waarom niet iets meer maken van de wedstrijd? Waarom hetzelfde riedeltje blijven afdraaien, waarom niet de honger naar verbetering? Dat proef ik gewoonweg niet. En dat heeft niks te maken met het feit dat ik oorspronkelijk van Njord kom en alles wat paars-rood-wit is haat (wat namelijk onzin is). Dat komt gewoon vanuit de kritische blik die ik altijd probeer te hebben.

Het enige punt dat ik je wil geven is dat er voor de Asopos Najaars (zoals elke andere wedstrijd) verhalen zijn om over te schrijven. Maar heeft het zin om de commentatoren aan te vallen op hun commentaar - in de wetenschap dat driekwart van de lezers dat dan opvat als een jaloeziekwestie omdat ik nu eenmaal wedstrijdcommentator ben op veel roei-evenementen? Heeft het zin om, op een wedstrijd die toch primair over eerstejaars C4-roeien gaat, een gebroken skiff-rigger aan te halen? Dan haal je de complete lijn uit het verhaal weg - dus nee. De opnames van Feuten had ik aan kunnen halen, maar daar had ik net twee dagen daarvoor over geschreven en buiten het hele "er waren camera's en iedereen speelde een Varsity-menigte" was er niet veel te melden. Leuker was het geweest om de andere opnames mee te maken, maar ja -- dat kon niet want ik werd pas op het allerlaatste moment ingeseind. Vandaar ook dat ik de organisatie van de Asopos Najaars heb gebeld met de mededeling dat ik het jammer vond dat ze NLroei niet hadden ingeseind (en ja, dat is een eufemisme -- ik vond het meer dan jammer).

Ironisch genoeg zat ik gisteren nog te kijken naar mijn artikel en dacht ik "Goh, zou het nou net zo gaan als vorige keer toen ik kritiek had op een wedstrijd?" Toen waren de Winterwedstrijden de klos. En ook toen vond ik dat die wedstrijd te weinig bracht, te veel achterover leunde terwijl de roeiwereld al lang een andere richting op bewoog. Een jaar later, toen ik de voorzitter van Proteus-Eretes sprak tijdens de Winterwedstrijden in 2012, zei hij dat ze niet blij waren met de kritiek. Als een volgroeide Calimero oreerde hij tegenover mij dat het allemaal niet terecht was -- die arme Winterwedstrijden. Maar toen puntje bij paaltje kwam kreeg ik wél gelijk. Hij beaamde dat Proteus ook had geconcludeerd had dat het de wedstrijd moest veranderen en dat ze daar al druk over aan het denken waren. En nu dus vanuit Asopos hetzelfde verhaal - ook al komt dat van een persoon op een anoniem internetforum en niet de voorzitter.

De kern van het verhaal: kijk eerst eens goed naar jezelf. Don't shoot the messenger.

[ Bericht 0% gewijzigd door WanEnOonlie op 30-10-2012 10:27:10 ]
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_118592104
Sorry als het wat fel overkomt. Ik ben een botte Nederlander wat dat betreft.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_118597962
Zo anoniem is dit forum niet, ik ben nu uit het roeien maar de meeste mensen hier heb ik weleens in het echt gezien :P
pi_118610998
Jammer inderdaad dat er op dit moment niet meer mensen de handschoen opnemen om over roeien te schrijven.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 30 oktober 2012 @ 10:21:16 #95
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_118612340
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 09:30 schreef pullup het volgende:
Jammer inderdaad dat er op dit moment niet meer mensen de handschoen opnemen om over roeien te schrijven.
En dat terwijl roeiers, coaches, betrokkenen niet uitgeluld raken over roeien.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_118612955
Ik zou best bang zijn om heel erg in een hokje geduwd te worden om wat je schrijft, juist omdat de roeiwereld niet anoniem is :o
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_118614059
Mij lijkt het wel leuk maar ik zit niet diep genoeg in de materie ben ik bang ;(
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:34:32 #98
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_118614544
quote:
9s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 11:21 schreef BEFEM het volgende:
Mij lijkt het wel leuk maar ik zit niet diep genoeg in de materie ben ik bang ;(
Maakt het juist interessant denk, al die ego's die zo diep in de roeiwereld zijn niet persé interessant. Dus! Pak die pan en schrijf mooie stukken over bitterballen en dat ergometers zinken.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  woensdag 31 oktober 2012 @ 12:31:16 #99
371615 Grapjurk
Niet serieus te nemen
pi_118662067
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 19:57 schreef WanEnOonlie het volgende:
Sorry als het wat fel overkomt. Ik ben een botte Nederlander wat dat betreft.
Sorry. Mijn stuk was niet bedoeld om je als journalist aan te vallen, laat staan je in de verdediging te duwen. En het is ook zeker niet mijn bedoeling om Asopos te verdedigen. Maar ik denk dat je oprecht steken hebt laten vallen. Aan jou de keus of je ze wil horen, het hoeft van mij niet op een openbaar forum. Het gaat me niet om mijn gelijk te halen, noch om Asopos per se te verdedigen.

Verder was ik tempted om toendertijd te reageren op de oproep, aangezien ik in het verleden ook al voor een studentenmagazine geschreven heb. Ik dacht alleen dat ik niet kon voldoen aan de verwachtingen, omdat ik niet de tijd/prioriteit heb om er veel energie in te steken op dit moment. Maar misschien ga ik dat alsnog maar eens doen als ik mijn scriptie af heb.
Verstand is onvoldoende aanwezig op deze wereld, iedereen denkt er genoeg van te hebben.
pi_118662476
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 12:31 schreef Grapjurk het volgende:

[..]

Sorry. Mijn stuk was niet bedoeld om je als journalist aan te vallen, laat staan je in de verdediging te duwen. En het is ook zeker niet mijn bedoeling om Asopos te verdedigen. Maar ik denk dat je oprecht steken hebt laten vallen. Aan jou de keus of je ze wil horen, het hoeft van mij niet op een openbaar forum. Het gaat me niet om mijn gelijk te halen, noch om Asopos per se te verdedigen.

Verder was ik tempted om toendertijd te reageren op de oproep, aangezien ik in het verleden ook al voor een studentenmagazine geschreven heb. Ik dacht alleen dat ik niet kon voldoen aan de verwachtingen, omdat ik niet de tijd/prioriteit heb om er veel energie in te steken op dit moment. Maar misschien ga ik dat alsnog maar eens doen als ik mijn scriptie af heb.
Je moet niet doen alsof ik de argumenten niet wil horen. Ik heb ze wél gehoord, en ik heb je mijn tegenargumenten gegeven, uitleggend waarom ik bepaalde keuzes heb gemaakt. Meer kan ik niet doen.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_118675628
Hai! Ik heb op het moment eigenlijk niet veel zinnigs te melden, behalve dan dat ik dit jaar begonnen ben met roeien. Dus ik kom even meekijken enzo!
pi_118675670
quote:
11s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 18:00 schreef LadyGrey het volgende:
Hai! Ik heb op het moment eigenlijk niet veel zinnigs te melden, behalve dan dat ik dit jaar begonnen ben met roeien. Dus ik kom even meekijken enzo!
Hallo, waar ben je begonnen en ben je van plan heel fanatiek te wedstrijdroeien komend jaar als junior/student ?
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_118675753
Asopos! Ik was eigenlijk van plan om selectie te lopen voor de EJD, maar ik schat mijn kansen daar op het moment niet meer zo extreem hoog in vanwege een blessure. Je moet natuurlijk wel een beetje betrouwbare mensen erin hebben zitten. Maar goed, een top-C4 zou kunnen, ik hoop wel bij de beste 20 te zitten. Maar dat is nog anderhalve week afwachten.
pi_118676850
Prachtig weer om te coachen vandaag.
pi_118676906
quote:
6s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 18:39 schreef BEFEM het volgende:
Prachtig weer om te coachen vandaag.
Het was een goede dag :)
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 31 oktober 2012 @ 18:41:57 #106
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_118676949
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 18:05 schreef LadyGrey het volgende:
Asopos! Ik was eigenlijk van plan om selectie te lopen voor de EJD, maar ik schat mijn kansen daar op het moment niet meer zo extreem hoog in vanwege een blessure. Je moet natuurlijk wel een beetje betrouwbare mensen erin hebben zitten. Maar goed, een top-C4 zou kunnen, ik hoop wel bij de beste 20 te zitten. Maar dat is nog anderhalve week afwachten.
Gewoon selecteren, voordat de boel rond is ben je ongetwijfeld alweer hersteld.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_118676982
quote:
6s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 18:41 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Gewoon selecteren, voordat de boel rond is ben je ongetwijfeld alweer hersteld.
^^ Dat en er is vrijwel niemand die helemaal zonder blessures het jaar doorkomt.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_118681173
Oh, ik ga zeker gewoon door :P. Ik was niet bepaald van plan op te geven, want als er ook maar 1 klein kansje is dan pak ik die.
  donderdag 1 november 2012 @ 12:04:57 #109
371615 Grapjurk
Niet serieus te nemen
pi_118700595
Schande voor de Najaars-organisatie. Wist er uberhaupt iemand dat het veld Stuurboord1- was uitgeschreven? :D


Zonder dollen, is er iemand (met verstand van lassen) die hier iets zinnigs over kan zeggen?
Mij valt op dat de lasnaad niet lijkt te sluiten over de hele lengte van het plaatje dat erin zit. Is dat normaal?

Verstand is onvoldoende aanwezig op deze wereld, iedereen denkt er genoeg van te hebben.
  donderdag 1 november 2012 @ 12:08:22 #110
371615 Grapjurk
Niet serieus te nemen
pi_118700711
Ter aanvulling: Het gaat niet om een Asoposboot, ook al lijkt dat misschien zo.
Verstand is onvoldoende aanwezig op deze wereld, iedereen denkt er genoeg van te hebben.
pi_118703917
Ik vermoed dat het plaatje in de rigger bedoeld is om vervorming tegen te gaan. Dus zorgen dat de rigger zijn vorm behoud. Aangezien dit op druk wordt belast is er geen noodzaak om deze volledig vast te zetten. Je moet alleen zorgen dat het plaatje niet kan verplaatsen.

De lasnaad is om de bocht te maken. Deze wordt vooral op trek belast en daar is de lasnaad wel heel belangrijk voor. Het gaat er dus om of beide delen goed aan elkaar zaten. Gezien de breuk lijkt het op vermoeiing aangezien de breuk niet 'mooi' is. Als de las niet goed zou zijn dan zou je de nette delen meer zien. Juist de rafels tonen aan dat de las zich heeft gehouden en dat net naast de las de vermoeidheid is opgetreden.

Dit is mijn niet geheel deskundige analyse op basis van enkele foto's.
pi_118710156
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 13:42 schreef wvdwest het volgende:
Ik vermoed dat het plaatje in de rigger bedoeld is om vervorming tegen te gaan. Dus zorgen dat de rigger zijn vorm behoud. Aangezien dit op druk wordt belast is er geen noodzaak om deze volledig vast te zetten. Je moet alleen zorgen dat het plaatje niet kan verplaatsen.

De lasnaad is om de bocht te maken. Deze wordt vooral op trek belast en daar is de lasnaad wel heel belangrijk voor. Het gaat er dus om of beide delen goed aan elkaar zaten. Gezien de breuk lijkt het op vermoeiing aangezien de breuk niet 'mooi' is. Als de las niet goed zou zijn dan zou je de nette delen meer zien. Juist de rafels tonen aan dat de las zich heeft gehouden en dat net naast de las de vermoeidheid is opgetreden.

Dit is mijn niet geheel deskundige analyse op basis van enkele foto's.
Ik zou gewoon zeggen een Swift boot, die hebben regelmatig dit probleem.
pi_118750145
Ik kwam dit tegen:

quote:
Kan iemand mij uitleggen wat het nut hiervan is? En wat het verschil is met de oude schone sportverklaring? Varen met een invaller is dus niet meer mogelijk aangezien je niet mag starten zonder contract en je het niet op het laatste moment kan tekenen.
Daarnaast is doping gebruik toch zo ie zo verboden? Dus waarom moet iedereen daar dan elk jaar een contract voor ondertekenen? En in de statuten van de vereniging zijn ook al regels opgenomen. Ik teken toch ook geen contract dat ik niet door rood zal rijden?
Alles moet altijd weer lekker onnodig ingewikkeld worden gemaakt!
http://www.knrb.nl/content.php/nl/110?id=2311%2Cnl

Iemand?
pi_118750347
Overigens zou de KNRB eens contact op moeten nemen met TVM, die zoeken weer een nieuwe sport :s)
pi_118766293
Het verbaast me weinig, zal weer ingegeven zijn door dat dopingautoriteitgebeuren, nare mannetjes in dat clubje (in ieder geval toen ik nog bestuur was), jammer dat de bond zich daar al te veel mee in laat.
Steun je politieke partij, verander je UserIcon!
[UserIcons] Steunt uw partij!
BF4: SeanFerdi
pi_118777234
Zin in morgen w/
  FOK!fossiel zaterdag 3 november 2012 @ 19:05:22 #117
1455 Keroppi
kool kikker
pi_118781427
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 november 2012 16:38 schreef BEFEM het volgende:
Zin in morgen w/
NovemberVieren? Leuke wedstrijd. Ik doe dit jaar helaas niet mee.

Zijn hier nog mensen uit Leiden en omgeving die de Korte Vliet van Dieleythe gaan starten? Omdat we te weinig hebben getraind in de 4+ gaan we 'm nu toch maar in de 4x+ starten. Als veteranen... boehoe ik word oud! (Ben 28 ;) )
Chick on a mission
pi_118781843
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 19:05 schreef Keroppi het volgende:

[..]

NovemberVieren? Leuke wedstrijd. Ik doe dit jaar helaas niet mee.

Zijn hier nog mensen uit Leiden en omgeving die de Korte Vliet van Dieleythe gaan starten? Omdat we te weinig hebben getraind in de 4+ gaan we 'm nu toch maar in de 4x+ starten. Als veteranen... boehoe ik word oud! (Ben 28 ;) )
Ik ga kijken bij de November444 ja. Veel leuke boten, zeker bij de DSA* en SA*. Spektakel :9
pi_118821455
Gezellige boel vandaag langs de Amstel :-)
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_118837384
Die uitslagen van de November44 waren wel lastig te vinden.

Wij hebben gisteren ons eerste selectiemoment gehad, van 78 naar 40 mannen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_118838653
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 08:57 schreef La_Tramposa het volgende:
Die uitslagen van de November44 waren wel lastig te vinden.

Wij hebben gisteren ons eerste selectiemoment gehad, van 78 naar 40 mannen.
Het was best lekker druk met al die bootjes van jullie maar dit gaat overzichtelijker worden. Ik heb nog nooit zoveel Triton aspiranten voor het wedstrijdroeien gezien overigens.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_118838963
Ik ga deze week eindelijk weer meetrainen!

Zijn er hier trouwens mensen die ervaring hebben met een talent identificatie test van de KNRB? Kennelijk komt er donderdag iemand van de KNRB daarvoor naar ons toe, maar ik ben best benieuwd wat ik dan moet verwachten, want ik heb geen idee :P
pi_118839478
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 10:04 schreef LadyGrey het volgende:

Zijn er hier trouwens mensen die ervaring hebben met een talent identificatie test van de KNRB? Kennelijk komt er donderdag iemand van de KNRB daarvoor naar ons toe, maar ik ben best benieuwd wat ik dan moet verwachten, want ik heb geen idee :P
Er is een speciale fiets en een soort legpress apparaat, en dan moet je een paar minuutjes keihard pompen ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_118839502
quote:
14s.gif Op maandag 5 november 2012 09:51 schreef pullup het volgende:

[..]

Het was best lekker druk met al die bootjes van jullie maar dit gaat overzichtelijker worden. Ik heb nog nooit zoveel Triton aspiranten voor het wedstrijdroeien gezien overigens.
Ja, het was logistiek ook een hel, maar wel echt heel leuk. We zijn op de goede weg qua mentaliteitsverandering en ik denk ook dat er al redelijk goede achten kunnen komen dit jaar.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_118839782
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 10:26 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Er is een speciale fiets en een soort legpress apparaat, en dan moet je een paar minuutjes keihard pompen ;)
:P Een paar minuutjes. Ik ben heel erg benieuwd :D
pi_118839859
Wel jammer dat Triton in zijn geheel ontbrak tijdens de Novembervieren!
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_118839885
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 10:36 schreef LadyGrey het volgende:

[..]

:P Een paar minuutjes. Ik ben heel erg benieuwd :D
Het is inderdaad lekker pompen, alleen maar leuk. Behalve die fiets dan, dat apparaat is gemaakt om jou uit te spelen ipv andersom.
pi_118839974
Ik heb er ook wel echt zin in, maar het is waarschijnlijk ook een van de weinige trainingen die ik doe met de andere echt fanatieke roeiers. Ik train nu alleen maar mee als er mensen zijn die uitvallen omdat ze even geen zin hebben of omdat ze een feestje hebben enzo, maar daardoor zit ik ingedeeld bij de minder fanatieke boten. Op zich geen probleem verder, maar dan vind ik het wel echt leuk dat ik dan hierbij waarschijnlijk juist wel weer met alle fanatieke mensen een beetje tegelijk mag.
pi_118840069
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 10:39 schreef WanEnOonlie het volgende:
Wel jammer dat Triton in zijn geheel ontbrak tijdens de Novembervieren!
Mja het was het eerste weekend dat wij in de boot gingen trainen met de selectie, dus was niet echt mogelijk.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_118840099
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 10:42 schreef LadyGrey het volgende:
in in, maar het is waarschijnlijk ook een van de weinige trainingen die ik doe met de andere echt fanatieke roeiers. Ik train nu alleen maar mee als er mensen zijn die uitvallen omdat ze even geen zin hebben of omdat ze een feestje hebben enzo, maar daardoor zit ik ingedeeld bij de minder fanatieke boten. Op zich geen probleem verder, maar dan vind ik het wel echt leuk dat ik dan hierbij waarschijnlijk juist wel weer met alle fanatieke mensen een beetje tegelijk mag.
Het is niet echt een training, en je doet het ook niet met mensen samen. Het is een manier om te laten zien dat jij heel veel kracht in je hebt, die misschien de coaches nog niet opgevallen was omdat je bijvoorbeeld een slechte techniek hebt bij ergometeren.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_118840126
Nou ja, samen. Samen als in, in dezelfde shift :P
pi_118841564
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 10:46 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Mja het was het eerste weekend dat wij in de boot gingen trainen met de selectie, dus was niet echt mogelijk.
En alle oudere jaars mannen gaan naar Basel geloof ik binnenkort
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_118841853
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:37 schreef pullup het volgende:

[..]

En alle oudere jaars mannen gaan naar Basel geloof ik binnenkort
Ja, maar daarvan heeft wel een groot deel de Asopos gestart. Gerco had zelfs dubbelbliktaart ;)
Ik ben benieuwd of er een mooie oude acht voor de H&H voortkomt uit die Baselachten.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 5 november 2012 @ 11:47:44 #134
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_118841908
Ik vond het maar frisjes zo onderaan de Berlage brug.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_118841983
quote:
6s.gif Op maandag 5 november 2012 11:47 schreef Dark_Angelus het volgende:
Ik vond het maar frisjes zo onderaan de Berlage brug.
Dat kwam door een gebrek aan warme chocolademelk.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_118884480
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 22:57 schreef Thrawn het volgende:

[..]

Ik ga 'm vrolijk hier in Enschede doen :)
Al begonnen? Wie geeft het en hoe bevalt het?

Ik vond de eerste sessie (met Erik Landman) echt heel leuk en inspirerend! Alleen die PVB's gaan altijd trager dan je wilt, weinig mensen hebben tijd om naast hun eigen coachwerk nog met je mee te fietsen.. Zijn er in omgeving Enschede wel veel gegadigden met RC4?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_118892145
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 12:28 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Al begonnen? Wie geeft het en hoe bevalt het?

Ik vond de eerste sessie (met Erik Landman) echt heel leuk en inspirerend! Alleen die PVB's gaan altijd trager dan je wilt, weinig mensen hebben tijd om naast hun eigen coachwerk nog met je mee te fietsen.. Zijn er in omgeving Enschede wel veel gegadigden met RC4?
Ik vond 'm heel interessant, geeft me vooral een andere, meer gestructureerde en verdiepende kijk op de dingen die ik doe. Hij wordt bij ons gegeven door Jan Diederik van den Berg & Lars Hoeksel. Die PvB's komen wel goed hier, Lars heeft RC4 en we hebben hier ook een profcoach rondlopen die ze af mag nemen. Wij kregen ook te horen dat (in overleg) de 3e en 4e beoordeeld mogen worden door iemand zonder RC4 maar wel met verstand van zaken op het betreffende gebied, zoals een communicatieexpert of een docent.

Heb jij overigens Rowing Faster erbij gekregen? of was die bij jullie ook op? Onze docent zei dat ie niet meer te bestellen was maar Bol heeft 'm gewoon in het systeem staan.

[ Bericht 6% gewijzigd door Thrawn op 06-11-2012 16:08:29 ]
pi_118898747
Ja maar dat is de 2e druk :o Die had ik al thuis, maar dat is een compleet ander boek dan de 1e druk. Maar we krijgen kopies/scans daarvan volgens mij.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_118932193
Hoera! Ik mag toch de talenidentificatietest doen, dus ik ben weer een beetje blij.
pi_118934380
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 18:34 schreef La_Tramposa het volgende:
Ja maar dat is de 2e druk :o Die had ik al thuis, maar dat is een compleet ander boek dan de 1e druk. Maar we krijgen kopies/scans daarvan volgens mij.
Nou, zo wezenlijk anders is het niet. Er staan wat nieuwe dingen.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_118938136
Heel veel dingen uit de 1e druk staan niet meer in de 2e druk, dat is wel een probleem.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_118943483
quote:
Maar waar de ambities bij verenigingen als Proteus-Eretes en Skøll ietwat lijken weggezakt, wil Vidar juist wel winnen in Houten
2 jaar geleden wilden we nog starten met Muda/Muda/Heijbrock/Van den Ende. Ik hoop dat dat dit jaar weer het idee is (en ze dan wel mogen starten), hoezo is dat iets weggezakt dan? 3 jaar geleden haalden we ook het beste resultaat ooit.
pi_118943953
quote:
5s.gif Op woensdag 7 november 2012 17:39 schreef BEFEM het volgende:

[..]

2 jaar geleden wilden we nog starten met Muda/Muda/Heijbrock/Van den Ende. Ik hoop dat dat dit jaar weer het idee is (en ze dan wel mogen starten), hoezo is dat iets weggezakt dan? 3 jaar geleden haalden we ook het beste resultaat ooit.
Ik kan je melden dat ambitie er toch wat ander uitziet :D
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_118944483
Lichte pikken winnen de varsity niet. :{w
Ze moeten relatief gewoon teveel dood gewicht meeslepen.
Barlid - "want van roeien word je moe"
pi_118958697
quote:
10s.gif Op woensdag 7 november 2012 17:55 schreef pullup het volgende:

[..]

Ik kan je melden dat ambitie er toch wat ander uitziet :D
Ja maar het resultaat is nog nooit zo goed geweest als 3 jaar geleden. Vorig jaar waren de OS dus dat is altijd kut voor ons :P En het jaar ervoor waren toen 3 blessures ofzo en Heijbrock mocht niet starten. Ik denk dat de ambitie van de Muda's toch wel goed genoeg is.
pi_118959149
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 22:19 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Ja maar het resultaat is nog nooit zo goed geweest als 3 jaar geleden. Vorig jaar waren de OS dus dat is altijd kut voor ons :P En het jaar ervoor waren toen 3 blessures ofzo en Heijbrock mocht niet starten. Ik denk dat de ambitie van de Muda's toch wel goed genoeg is.
ik heb de ploegen op het water gezet he ;) maar ik bemerk gewoon een groot verschil in graag even het water op gaan om een wedstrijdje te varen en dan wel je best doen om te winnen of zoals bij Skadi ( en waarschijnlijk vele corporale verenigingen) waar ik ook zat natuurlijk en waar alles echt even opzij werd gezet voor die wedstrijd :)
Dat is echt iets heel anders.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_118960223
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 22:25 schreef pullup het volgende:

[..]

ik heb de ploegen op het water gezet he ;) maar ik bemerk gewoon een groot verschil in graag even het water op gaan om een wedstrijdje te varen en dan wel je best doen om te winnen of zoals bij Skadi ( en waarschijnlijk vele corporale verenigingen) waar ik ook zat natuurlijk en waar alles echt even opzij werd gezet voor die wedstrijd :)
Dat is echt iets heel anders.
Maar het ging over Skoll hé, dat het daar de laatste jaren minder is geworden terwijl dat in mijn perceptie niet zo is. Zeker omdat de Muda's juist zo graag de Varsity willen winnen.
pi_118960649
quote:
11s.gif Op woensdag 7 november 2012 22:38 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Maar het ging over Skoll hé, dat het daar de laatste jaren minder is geworden terwijl dat in mijn perceptie niet zo is. Zeker omdat de Muda's juist zo graag de Varsity willen winnen.
Alleen de Mudas willen starten en winnen, voor de rest is er geen interesse.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_118960772
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 22:45 schreef pullup het volgende:

[..]

Alleen de Mudas willen starten en winnen, voor de rest is er geen interesse.
We zullen zien :P
pi_119013019
Ik had nog wel wat andere verenigingen kunnen noemen. Thêta bijvoorbeeld. Orca waaiert ook op en neer. De ene keer wel en de andere keer niet.

Je zou die verenigingen opportunistisch kunnen noemen: alleen geïnteresseerd als de kans op winst aanwezig is. Typerend voor het huidige roeiklimaat in Nederland. Men is bang om ergens voor te staan en te verliezen onderweg naar dat doel.

(mijn mening en perceptie)
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_119014931
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 12:44 schreef WanEnOonlie het volgende:
Ik had nog wel wat andere verenigingen kunnen noemen. Thêta bijvoorbeeld. Orca waaiert ook op en neer. De ene keer wel en de andere keer niet.

Je zou die verenigingen opportunistisch kunnen noemen: alleen geïnteresseerd als de kans op winst aanwezig is. Typerend voor het huidige roeiklimaat in Nederland. Men is bang om ergens voor te staan en te verliezen onderweg naar dat doel.

(mijn mening en perceptie)
(Y) Alhoewel die verenigingen dan wel vaak geroemd worden, terwijl Triton al jaren consequent in de top5 eindigt, wat niemand opvalt.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_119017552
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 13:40 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

(Y) Alhoewel die verenigingen dan wel vaak geroemd worden, terwijl Triton al jaren consequent in de top5 eindigt, wat niemand opvalt.
Ik denk dat je je daarin vergist. Genoeg mensen die merken dat Triton het op de Varsity al jaren goed doet in het Oude Vieren-veld. Maar het nadeel is dat er geen uitschieters naar boven zijn. Op 2005 na dan. Dat soort uitschieters helpen voor de bekendheid. Daarom kreeg Njord ook opeens aandacht omdat ze (door diskwalificatie van Nereus) tweede werden in 2008.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_119017958
Oja, en bewondering uitspreken is niet iets Nederlands. Wij kraken liever af.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_119024316
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 12:44 schreef WanEnOonlie het volgende:
Ik had nog wel wat andere verenigingen kunnen noemen. Thêta bijvoorbeeld. Orca waaiert ook op en neer. De ene keer wel en de andere keer niet.

Je zou die verenigingen opportunistisch kunnen noemen: alleen geïnteresseerd als de kans op winst aanwezig is. Typerend voor het huidige roeiklimaat in Nederland. Men is bang om ergens voor te staan en te verliezen onderweg naar dat doel.

(mijn mening en perceptie)
Hier ben ik het mee eens. Maar aangezien de laatste jaren wij als Skoll juist wat beter presteren op de Varsity (eigenlijk maar 1x maar het jaar erop kans op en misschien komend jaar weer) is nu juist de interesse wat hoger dan daarvoor. Mijn mening :P
pi_119033890
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 november 2012 18:02 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Maar aangezien de laatste jaren wij als Skoll juist wat beter presteren op de Varsity (eigenlijk maar 1x maar het jaar erop kans op en misschien komend jaar weer) is nu juist de interesse wat hoger dan daarvoor. Mijn mening :P
Je haalt je eigen argument een beetje onderuit :p
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_119037632
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 21:31 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Je haalt je eigen argument een beetje onderuit :p
Nee. Ik zei dat ik het idee heb dat de ambitie voor de Varsity de laatste jaren op Skoll hoger is geworden. En daarna zeg ik dat dat komt omdat we in potentie beter kunnen presteren. Heel opportunistisch maar momenteel wel ambitieus :P
pi_119048626
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 november 2012 22:31 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Nee. Ik zei dat ik het idee heb dat de ambitie voor de Varsity de laatste jaren op Skoll hoger is geworden. En daarna zeg ik dat dat komt omdat we in potentie beter kunnen presteren. Heel opportunistisch maar momenteel wel ambitieus :P
Opportunisme is het zoeken van een voordeel in mogelijkheden, terwijl ambitie eerzucht of dorst naar roem wordt genoemd in het woordenboek. Dat spreekt elkaar tegen, in ieder geval genoeg om te kunnen zeggen dat de ambitie ietwat is weggezakt.

Maargoed, hoe lang gaan jullie het hier nog over hebben? :)
pi_119049113
quote:
6s.gif Op zaterdag 10 november 2012 11:07 schreef Nicholaz het volgende:

[..]

Opportunisme is het zoeken van een voordeel in mogelijkheden, terwijl ambitie eerzucht of dorst naar roem wordt genoemd in het woordenboek. Dat spreekt elkaar tegen, in ieder geval genoeg om te kunnen zeggen dat de ambitie ietwat is weggezakt.

Maargoed, hoe lang gaan jullie het hier nog over hebben? :)
Nu één post langer omdat je er naar vraagt :6
pi_119085605
quote:
6s.gif Op zaterdag 10 november 2012 11:07 schreef Nicholaz het volgende:

[..]

Opportunisme is het zoeken van een voordeel in mogelijkheden, terwijl ambitie eerzucht of dorst naar roem wordt genoemd in het woordenboek. Dat spreekt elkaar tegen, in ieder geval genoeg om te kunnen zeggen dat de ambitie ietwat is weggezakt.

Maargoed, hoe lang gaan jullie het hier nog over hebben? :)
Haha, mooie post! :-)

Wie heeft het fragment met Gerrit Hiemstra allemaal gezien? Zo niet: kijken! Leuke roeireclame tijdens het weerbericht, ook al komt het ietwat knullig over. http://nos.nl/video/43919(...)0-november-2012.html
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_119086752
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 15:05 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Haha, mooie post! :-)

Wie heeft het fragment met Gerrit Hiemstra allemaal gezien? Zo niet: kijken! Leuke roeireclame tijdens het weerbericht, ook al komt het ietwat knullig over. http://nos.nl/video/43919(...)0-november-2012.html
Hiemstra in de boot:

Steun je politieke partij, verander je UserIcon!
[UserIcons] Steunt uw partij!
BF4: SeanFerdi
  FOK!fossiel zondag 11 november 2012 @ 16:33:43 #161
1455 Keroppi
kool kikker
pi_119089429
Foto doet 't niet?
Chick on a mission
pi_119114414
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 16:33 schreef Keroppi het volgende:
Foto doet 't niet?
ik had 'm uit deze tweet:

Steun je politieke partij, verander je UserIcon!
[UserIcons] Steunt uw partij!
BF4: SeanFerdi
  FOK!fossiel maandag 12 november 2012 @ 08:51:39 #164
1455 Keroppi
kool kikker
pi_119114554
Op die foto van Nicholaz lijkt het vrij duidelijk een C4x+, maar wel een hippe versie zeg ;)
Chick on a mission
pi_119116080
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 08:51 schreef Keroppi het volgende:
Op die foto van Nicholaz lijkt het vrij duidelijk een C4x+, maar wel een hippe versie zeg ;)
Ach je ziet tegenwoordig ook eerstejaars in C4en met wingriggers over de bosbaan knallen dus ik verbaas me nergens meer over ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  FOK!fossiel maandag 12 november 2012 @ 12:27:04 #166
1455 Keroppi
kool kikker
pi_119120504
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 10:05 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ach je ziet tegenwoordig ook eerstejaars in C4en met wingriggers over de bosbaan knallen dus ik verbaas me nergens meer over ;)
In mijn eerste jaar (2003/2004) bij Orca waren wij al helemaal blij dat wij een van de twee ploegen waren die de polyester C4+ mochten 'hebben'. Maar wat bleek, in dat jaar werd voor het eerst de Hudson C4+ van Nereus (De Blaffende Vis) met inderdaad wingriggers en hakbladen geintroduceerd. Leverde trouwens toen nog wel wat consternatie op of dat wel toegestaan was enzo :)
Chick on a mission
pi_119125076
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 15:05 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Haha, mooie post! :-)

Wie heeft het fragment met Gerrit Hiemstra allemaal gezien? Zo niet: kijken! Leuke roeireclame tijdens het weerbericht, ook al komt het ietwat knullig over. http://nos.nl/video/43919(...)0-november-2012.html
Van de week was hij nog in Wageningen op de Universiteit voor screentesten van een nieuwe weerman. Schijnt dat hij zelf vroeger 2 jaar bij Argo geroeid heeft en in hetzelfde huis woonde waar ik nu woon. Wel grappig om te zien dat hij nu nog steeds enthousiast aan het roeien is :)
pi_119129506
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 14:41 schreef Acheron_89 het volgende:

[..]

Van de week was hij nog in Wageningen op de Universiteit voor screentesten van een nieuwe weerman. Schijnt dat hij zelf vroeger 2 jaar bij Argo geroeid heeft en in hetzelfde huis woonde waar ik nu woon. Wel grappig om te zien dat hij nu nog steeds enthousiast aan het roeien is :)
Een enthousiaste roeier die het heeft over blik rukken. Of is dat écht de terminologie op Argo?

Ik moest ook wel lachen om zijn 'joepie!'. Dat heeft toch iets kneuterigs. Alsof hij 'joechei!' riep. :D
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_119132467
Apart dat hij 2 jaar zou hebben geroeid en nu in een C4 zit?
Barlid - "want van roeien word je moe"
pi_119133080
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 17:50 schreef Virmes het volgende:
Apart dat hij 2 jaar zou hebben geroeid en nu in een C4 zit?
De leuke burgerwedstrijden zijn toch vaak in C materiaal?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_119133423
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 17:50 schreef Virmes het volgende:
Apart dat hij 2 jaar zou hebben geroeid en nu in een C4 zit?
Tja regioroeien naar het schijnt. Als je dan ook nog een tijd niet roeit en pas net weer begonnen bent dan zou ik ook eerst in een C4 gaan zitten. Zelfde over blik rukken, hij is duidelijk geen wedstrijdroeier geweest ;)
pi_119157136
Even of topic, maar BEFEM gefeliciteerd met het bereiken van de burger status
pi_119162081
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 10:50 schreef jw3 het volgende:
Even of topic, maar BEFEM gefeliciteerd met het bereiken van de burger status
Skollburger!! _O-

Sorry kon het niet laten.
pi_119166461
:')

Verder bedankt JW, misschien zie je me in de toekomst wel bij Willem 3 rondlopen :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_119170293
Even tussen de bedrijven door: tijdens de Hel van het Noorden leveren we weer commentaar dat via een stream op NLroei te beluisteren is. Voor alle thuisblijvers die toch willen weten hoe het er in Groningen aan toe gaat. We zijn al een tijdje aan het schaven aan een mooi programma, dus ik hoop dat alles goed uit de verf komt.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_119176159
Kom je met een interview met Faulkner eigenlijk Wan?
pi_119176169
-

[ Bericht 100% gewijzigd door BEFEM op 13-11-2012 19:58:49 ]
pi_119176323
quote:
5s.gif Op dinsdag 13 november 2012 19:58 schreef BEFEM het volgende:
Kom je met een interview met Faulkner eigenlijk Wan?
Dat zou kunnen. Maar ik denk het niet. Morgen wel een interview met bondsdirecteur Monica Visser.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_119176467
Ik dacht dat hij het had aangeboden om geinterviewd te worden? Of is het gewoon lastig plannen? :P
pi_119176545
quote:
5s.gif Op dinsdag 13 november 2012 20:04 schreef BEFEM het volgende:
Ik dacht dat hij het had aangeboden om geinterviewd te worden? Of is het gewoon lastig plannen? :P
Nou, wat is aanbieden? Hij wilde zijn verhaal wel vertellen. Dat wil niet zeggen dat het gebeurt.

Daarbij komt dat hij me de afgelopen jaren ook niet echt als een welkome bezoeker heeft beschouwd tijdens wedstrijden. Alleen als het hem uitkwam. Well, right back at ya.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_119177162
;(

Ik zou zijn verhaal wel willen weten, lijkt me boeiend.
pi_119177338
quote:
9s.gif Op dinsdag 13 november 2012 20:17 schreef BEFEM het volgende:
;(

Ik zou zijn verhaal wel willen weten, lijkt me boeiend.
Ik neem het in overweging ;)
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_119177448
Het zou een inkijkje geven in het toproeien binnen Nederland voor buitenstaanders zoals ik. Dat soort interviews zijn juist altijd erg interessant!
pi_119177485
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 november 2012 20:23 schreef BEFEM het volgende:
Het zou een inkijkje geven in het toproeien binnen Nederland voor buitenstaanders zoals ik. Dat soort interviews zijn juist altijd erg interessant!
En een interview met Josy Verdonkschot of Monica Visser is dat niet? ;)
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_119177756
Ook natuurlijk maar hoe meer hoe beter :P En misschien dat de vuile was buiten gehangen gaat worden :9 Niet van dat halfzachte gedoe wat je weleens hoort.
pi_119178852
John is er de man niet naar de vuile was buiten te gaan hangen :)
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_119191888
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 20:55 schreef pullup het volgende:
John is er de man niet naar de vuile was buiten te gaan hangen :)
Dat denk ik dus ook.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_119194680
Ik bedoel dat hij natuurlijk een ander verhaal heeft dan wat de bond naar buiten brengt of wat in dat andere interview naar voren kwam. Hoeft niet per sé de vuile was te zijn maar werpt wel meer licht op de zaak hoe het is 'misgelopen'.

Vaak lees je iets van kritiek van roeiers, of bondsleden en dan in de comments mensen die het er niet mee eens zijn. In een interview komt het tegenwoord beter naar voren :P
pi_119198059
quote:
14s.gif Op woensdag 14 november 2012 11:25 schreef BEFEM het volgende:
Ik bedoel dat hij natuurlijk een ander verhaal heeft dan wat de bond naar buiten brengt of wat in dat andere interview naar voren kwam. Hoeft niet per sé de vuile was te zijn maar werpt wel meer licht op de zaak hoe het is 'misgelopen'.

Vaak lees je iets van kritiek van roeiers, of bondsleden en dan in de comments mensen die het er niet mee eens zijn. In een interview komt het tegenwoord beter naar voren :P
ik ben het wel met je eens dat het best leuke informatie kan opleveren van hoe een buitenlander naar de specifieke Nederlandse situatie aankijkt. :)
Wellicht nog meer dan de serie van Nederlanders in het buitenland.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_119199565
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 13:09 schreef pullup het volgende:

[..]

ik ben het wel met je eens dat het best leuke informatie kan opleveren van hoe een buitenlander naar de specifieke Nederlandse situatie aankijkt. :)
Wellicht nog meer dan de serie van Nederlanders in het buitenland.
Ook dat kan een keer. Maar het nadeel is dat dat soort interviews meer voorbereiding en moeite vergen. Dan is het een kosten/baten-verhaal. Wat levert het je sec op?
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_119208871
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 13:56 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Ook dat kan een keer. Maar het nadeel is dat dat soort interviews meer voorbereiding en moeite vergen. Dan is het een kosten/baten-verhaal. Wat levert het je sec op?
In dit specifieke geval niet veel wat je nog niet wist denk ik maar als je dezelfde vragen zou stellen aan Leif Petterson, John, Antonio en Dave zou ik me kunnen voorstellen dat er wel wat interessants uit zou kunnen rollen.

Ik weet in ieder geval uit de verhalen dat Nederland nu ook niet meer zo interessant is voor buitenlandse coaches na de afgelopen jaren.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_119212955
Wie is Leif Petterson?
pi_119213596
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 20:24 schreef De_Brok het volgende:
Wie is Leif Petterson?
De coach die het een half jaartje van Susannah heeft overgenomen twee jaar geleden.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_119221226
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 20:35 schreef pullup het volgende:

[..]

De coach die het een half jaartje van Susannah heeft overgenomen twee jaar geleden.
En afgelopen zomer verantwoordelijk was voor zowel Lassi Karonen als Frida Svensson. Zowel succes als falen dus.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_119279211
quote:
quote:
Volgens het Brusselse parket was het zeker niet de eerste aanvaring tussen binnenschippers en roeiers. De twee groepen leven op gespannen voet met elkaar. Tussen de voorhaven en de Budabrug wordt het kanaal zowel door sporters als door de binnenvaart intensief gebruikt.
Bizar dat er lokaal zulke spanningen zijn! Als roeier had ik nooit contact met binnenvaartschippers -schepen waren gewoon grote objecten die omzeild moesten worden- en als stuur zwaai ik altijd vrolijk en wordt er teruggezwaaid. En je zou toch denken dat je dezelfde schippers overal tegen komt...

Opvallend dat zo'n rustige sport als roeien al agressie uit kan lokken. Het is nog maar anderhalf jaar geleden dat onze 75 jarige coach van de dijk af geduwd werd omdat hij zijn aanvaller blijkbaar wakker had gemaakt met zijn megafoon.
pi_119297146
De lichte vier-zonder met Tycho Muda, Vincent Muda, Roeland Lievens en Tim Heijbrock is genomineerd voor een Fanny in de categorie Sportploeg van het Jaar.

Echt, waarom in hemelsnaam!?!?
pi_119300004
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 22:48 schreef Acheron_89 het volgende:
De lichte vier-zonder met Tycho Muda, Vincent Muda, Roeland Lievens en Tim Heijbrock is genomineerd voor een Fanny in de categorie Sportploeg van het Jaar.

Echt, waarom in hemelsnaam!?!?
Zie ook de kanttekening van Tim Heijbrock. Kennelijk heerst er in Amsterdam ploegarmoede. Ik vond het ook wat opmerkelijk namelijk (al is het niet erg dat roeien in de spotlights staat).
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_119305774
:W Ola. Sinds begin september begonnen met roeien bij Viking.

en gelijk weer tijd om te gaan. Wil niet te laat komen op de eerste les van de nieuwe coach (boorden-1/st2)
  FOK!fossiel zaterdag 17 november 2012 @ 13:51:55 #200
1455 Keroppi
kool kikker
pi_119310974
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 10:06 schreef flying-dutchman het volgende:
:W Ola. Sinds begin september begonnen met roeien bij Viking.

en gelijk weer tijd om te gaan. Wil niet te laat komen op de eerste les van de nieuwe coach (boorden-1/st2)
Ha! Een mede-burger erbij!
Chick on a mission
pi_119313422
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 november 2012 13:51 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Ha! Een mede-burger erbij!
Even de rest doorgelezen, krijg inderdaad het gevoel dat de burgers redelijk in minderheid zijn.
Mijn tip van de dag: een thermo shirt is best handig om mee te nemen en niet droog aan het wasrek te hebben hangen. Was best koud.

Training was naar mijn idee niet intensief genoeg, volgende keer maar bij het zelfde nog even op de ergo kruipen, wil wel in april hart van holland toch gaan roeien.
pi_119313616
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 15:28 schreef flying-dutchman het volgende:

[..]

Even de rest doorgelezen, krijg inderdaad het gevoel dat de burgers redelijk in minderheid zijn.
Mijn tip van de dag: een thermo shirt is best handig om mee te nemen en niet droog aan het wasrek te hebben hangen. Was best koud.

Training was naar mijn idee niet intensief genoeg, volgende keer maar bij het zelfde nog even op de ergo kruipen, wil wel in april hart van holland toch gaan roeien.
Gratis tip vanuit mijn kant: liever te warm aankleden en halverwege de training iets uitdoen dan de hele training kou. In deze tijd van het jaar is het niet erg om twee thermo's en een lange broek aan te hebben!
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_119313826
Nu we het toch over kleding hebben. De laatste tijd schaf ik voornamelijk hardloop kleding aan voor het roeien omdat vrij strak zit. Maar nog andere adviezen?
pi_119315029
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 15:43 schreef flying-dutchman het volgende:
Nu we het toch over kleding hebben. De laatste tijd schaf ik voornamelijk hardloop kleding aan voor het roeien omdat vrij strak zit. Maar nog andere adviezen?
Hardloop- en roeikleding is goed uitwisselbaar (Ik ga hardlopen in mijn roeikleding). Als je wedstrijden wil starten is het handig om dezelfde kleding te hebben als je ploeggenoten: bij nationale wedstrijden is dit verplicht. Meestal heeft een vereniging roeikleding in de aanbieding dus als je nieuwe kleren wil hebben kan je het beste verenigingsthermos kopen. Kan je dus ook weer in gaan hardlopen.

Verder wat Wan al zegt: trek je vikingthermo over je hardloopthermo aan en blijf gewoon op die manier warm. In de zomer maakt het allemaal wat minder uit, bij een lange thermo kan je de mouwen opstropen en als zelfs dat te warm wordt roeit een beetje strak T-shirt ook wel prima.
pi_119325889
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 15:43 schreef flying-dutchman het volgende:
Nu we het toch over kleding hebben. De laatste tijd schaf ik voornamelijk hardloop kleding aan voor het roeien omdat vrij strak zit. Maar nog andere adviezen?
Welkom!

Kledingtips: Zorg dat je rug bedekt is! Omdat je voorover buigt heb je al snel een blote onderrug en dan krijg je sneller blessures. Lange thermo's of iig met een lange achterkant zijn handig, roeipakjes bestaan uit één stuk dus dan heb je dat probleem sowieso niet. Verder heb ik vaak meer aan een muts op en afgeknipte sokken om mijn polsen dan aan een extra thermo maar dat verschilt vast per persoon.
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 17 november 2012 @ 21:48:18 #206
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_119326041
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 15:43 schreef flying-dutchman het volgende:
Nu we het toch over kleding hebben. De laatste tijd schaf ik voornamelijk hardloop kleding aan voor het roeien omdat vrij strak zit. Maar nog andere adviezen?
http://shop.concept2.nl/kleding

En verder, thermo's.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  FOK!fossiel maandag 19 november 2012 @ 09:59:55 #207
1455 Keroppi
kool kikker
pi_119375524
Als vrouw roei ik in de mannen thermo's van Craft (kleinste maat past precies, als thermo's niet strak genoeg zitten verliezen ze ook hun functie) want die hebben een model met aan de achterkant een 'flapje' wat je onderrug goed bedekt.

Verder heb ik ook veel hardloopkleding. Maar eigenlijk zou wielrenkleding nog beter moeten zijn omdat die ook een voorovergebogen positie hebben, en dus een langer rugpand. Maar in de praktijk zie ik niemand met wielrenshirtjes :)


Gisteren de Korte Vliet van Die leythe gestart. Helaas de enige in ons veld (D4x) en het was niet mogelijk om ons bij de veteranen dames te voegen. Gezien het feit dat we maar 1x in deze opstelling getraind hadden konden we ons best wel vinden in deze 'spek en bonen' constructie. Maar eigenlijk hebben we nog best lekker (en snel) geroeid. Als we bij de veteranen hadden meegeroeid waren we derde geworden. En daar zit alleen maar ruimte voor verbetering :)

Maar we hebben ook een oars/boordploegje en ik merk dat ik dat stiekem toch leuker blijf vinden, het voelt sneller :)
Chick on a mission
pi_119376933
Als coach zweer ik de laatste paar jaar bij een regenbroek en en muts als het rond deze temperatuur is.
Vooral als je drie of vier sessies moet doen bijna onmisbaar.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  FOK!fossiel maandag 19 november 2012 @ 11:30:32 #209
1455 Keroppi
kool kikker
pi_119377874
quote:
14s.gif Op maandag 19 november 2012 11:00 schreef pullup het volgende:
Als coach zweer ik de laatste paar jaar bij een regenbroek en en muts als het rond deze temperatuur is.
Vooral als je drie of vier sessies moet doen bijna onmisbaar.
Onze coach had afgelopen zaterdag geen handschoenen, ik kreeg het al koud als ik alleen maar naar 'm keek :)
Chick on a mission
pi_119381951
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 09:59 schreef Keroppi het volgende:
Gisteren de Korte Vliet van Die leythe gestart. Helaas de enige in ons veld (D4x) en het was niet mogelijk om ons bij de veteranen dames te voegen. Gezien het feit dat we maar 1x in deze opstelling getraind hadden konden we ons best wel vinden in deze 'spek en bonen' constructie. Maar eigenlijk hebben we nog best lekker (en snel) geroeid. Als we bij de veteranen hadden meegeroeid waren we derde geworden. En daar zit alleen maar ruimte voor verbetering :)

Maar we hebben ook een oars/boordploegje en ik merk dat ik dat stiekem toch leuker blijf vinden, het voelt sneller :)
Veteraan wordt je vanzelf, gewoon nog even wachten :)
pi_119382037
  FOK!fossiel maandag 19 november 2012 @ 14:51:32 #212
1455 Keroppi
kool kikker
pi_119384518
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 13:38 schreef Thrawn het volgende:

[..]

Veteraan wordt je vanzelf, gewoon nog even wachten :)
Ik ben 28, volgens mijn ben je dan al veteraan hoor ;)
Chick on a mission
pi_119400586
De 24 jongens die bij ons het NKIR gaan starten (2x EJ8, 1x LEJ8) zijn bekend. Het wordt steeds leuker :D
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_119411742
Fiekie, die knaap van Aegir die er net bij zat. Is dat dezelfde als die jullie coachte een paar jaar terug?
pi_119412690
quote:
5s.gif Op maandag 19 november 2012 23:40 schreef BEFEM het volgende:
Fiekie, die knaap van Aegir die er net bij zat. Is dat dezelfde als die jullie coachte een paar jaar terug?
Ja! Die ene keer dat hij mij gecoacht heeft was jij erbij! :-D
pi_119413012
Wat doet die bij ons?
pi_119418361
Coachen.
pi_119425167
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 20:27 schreef La_Tramposa het volgende:
De 24 jongens die bij ons het NKIR gaan starten (2x EJ8, 1x LEJ8) zijn bekend. Het wordt steeds leuker :D
Toe maar, drie achten voor Triton. Krijg er nu ook al zin in!
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_119430359
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 14:10 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Toe maar, drie achten voor Triton. Krijg er nu ook al zin in!
ja, een van de zware achten zal half zwaar en half licht zijn :)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_119430411
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 16:37 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

ja, een van de zware achten zal half zwaar en half licht zijn :)
Van Nelle. Altijd gezellig.

(Lezen met dichterlijke vrijheid in het achterhoofd)
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_119494228
Hmmm dat lichte dames NKIR veld :{
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  donderdag 22 november 2012 @ 10:55:16 #222
371615 Grapjurk
Niet serieus te nemen
pi_119496533
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 09:13 schreef La_Tramposa het volgende:
Hmmm dat lichte dames NKIR veld :{
Tempting?
Verstand is onvoldoende aanwezig op deze wereld, iedereen denkt er genoeg van te hebben.
pi_119498551
Ik denk dat het op de NKIR niet heel veel soeps zal zijn. Ik vind het idee en de begeisterung die ik her en der proefde goed, maar het is wat kortdag voor een breed en spannend veld. Maar wie weet...!
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_119498938
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 10:55 schreef Grapjurk het volgende:

[..]

Tempting?
Haha nou nee, dan moet er meer dan 10 kilo vanaf.
Ik denk gewoon dat het niet heel aantrekkelijk is om naar kleine eerstejaars meisjes te kijken die 9 minuten over een 2k doen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_119498962
Maar goed zo werd in het begin natuurlijk ook naar lichte mannen roeien gekeken :)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_119500102
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 12:17 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Haha nou nee, dan moet er meer dan 10 kilo vanaf.
Ik denk gewoon dat het niet heel aantrekkelijk is om naar kleine eerstejaars meisjes te kijken die 9 minuten over een 2k doen.
Als we met tijdsduur en aantrekkelijkheid gaan redenereren kan je heel veel dingen afschaffen. Veteranenroeien, aangepast roeien, damesroeien, en ga zo maar door. Daar wordt het natuurlijk niet beter van. Ik denk dat je alle velden op een bepaalde manier aantrekkelijk kunt maken. Alleen wordt daar tot op heden nog niet genoeg over nagedacht.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_119500115
Ik kan wel wat bedenken :9~
pi_119500156
quote:
10s.gif Op donderdag 22 november 2012 13:04 schreef BEFEM het volgende:
Ik kan wel wat bedenken :9~
Be my guest :)
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_119503990
Het lichte dames wet-tshirt veld? ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_119508034
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 15:07 schreef La_Tramposa het volgende:
Het lichte dames wet-tshirt veld? ;)
:Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y
pi_119509021
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 15:07 schreef La_Tramposa het volgende:
Het lichte dames wet-tshirt veld? ;)
Jij zegt het, ik denk het.
pi_119509290
Ik ken ook genoeg lichte dames die ik niet zo nodig in een nat t-shirt hoef te zien hoor ;)
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_119509627
Wie gaan hier overigens starten?
pi_119510966
Ik zal die dag m'n roeiers aanmoedigen. Ze starten Ej8.
pi_119512430
Niet starten. Wel commentaren (waarschijnlijk).
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_119521361
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 09:13 schreef La_Tramposa het volgende:
Hmmm dat lichte dames NKIR veld :{
Mijn idee
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_119526592
quote:
14s.gif Op donderdag 22 november 2012 22:34 schreef pullup het volgende:

[..]

Mijn idee
Ik vind hooguit het moment onhandig. Als ze dit veld gevuld hadden willen zien hadden ze er eerder mee moeten komen. Maar overall zie ik er weinig problemen mee. Ik denk dat het een aantal verenigingen houvast biedt waar er nog weinig houvast was, en andere verenigingen kunnen naast een eerstejaars damesacht ook een dubbelvier maken. En ja, sommige verenigingen zullen tussen wal en schip terecht komen -- maar dat blijf je houden.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_119528038
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 00:40 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Ik vind hooguit het moment onhandig. Als ze dit veld gevuld hadden willen zien hadden ze er eerder mee moeten komen. Maar overall zie ik er weinig problemen mee. Ik denk dat het een aantal verenigingen houvast biedt waar er nog weinig houvast was, en andere verenigingen kunnen naast een eerstejaars damesacht ook een dubbelvier maken. En ja, sommige verenigingen zullen tussen wal en schip terecht komen -- maar dat blijf je houden.
Ik wilde uitgebreid reageren maar lees nu de posts van Coen onder het stuk en heb daar eigenlijk weinig aan toe te voegen want dat is precies zoals ik er tegen aan kijk.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  FOK!fossiel vrijdag 23 november 2012 @ 10:25:47 #239
1455 Keroppi
kool kikker
pi_119530696
Even een vraagje waar jullie me misschien mee kunnen helpen.

Ik heb altijd snel last van blaren (na eigenlijk bijna iedere training...) wat in mijn beroep (ik moet ook opereren) echt bijzonder onhandig is. Voor een deel is dat te wijten aan het feit dat ik teveel 'knijp'.

Maar zeker nu ik ook scull heb ik het idee dat die scull-hendels veel te klein zijn voor mijn handen.
Niet dat ik van de enorme kolenschoppen heb, maar ik heb wel best lange vingers. Klopt mijn zelfverzonnen hypothese, of is het toch een kwestie van meer ontspannen vasthouden. En als het toch aan de hendels ligt, is er een optie. Riemen aanpassen is niet echt mogelijk omdat het boten zijn die door meerdere ploegen gebruikt worden.
Chick on a mission
pi_119530806
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 10:25 schreef Keroppi het volgende:
Even een vraagje waar jullie me misschien mee kunnen helpen.

Ik heb altijd snel last van blaren (na eigenlijk bijna iedere training...) wat in mijn beroep (ik moet ook opereren) echt bijzonder onhandig is. Voor een deel is dat te wijten aan het feit dat ik teveel 'knijp'.

Maar zeker nu ik ook scull heb ik het idee dat die scull-hendels veel te klein zijn voor mijn handen.
Niet dat ik van de enorme kolenschoppen heb, maar ik heb wel best lange vingers. Klopt mijn zelfverzonnen hypothese, of is het toch een kwestie van meer ontspannen vasthouden. En als het toch aan de hendels ligt, is er een optie. Riemen aanpassen is niet echt mogelijk omdat het boten zijn die door meerdere ploegen gebruikt worden.
Iets kopen waar de huid op je handen steviger van wordt. Zelf zweer ik bij uierzalf (is ook ontsmettend en kan je op open blaren smeren), anderen gaan voor kampfer spiritus (kan niet in open blaren en stinkt erg, maar werkt wel sneller).
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_119530895
Er zijn wel al 2 prijzen beloofd aan de lichte dames, misschien moet ik toch nog die 10 kg proberen af te vallen ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_119530939
Ik zie het lichte eerstejaars dames veld nergens staan op de website van de nkir? Alleen bij de inschrijvingen op de website vd knrb.
  vrijdag 23 november 2012 @ 11:27:23 #243
371615 Grapjurk
Niet serieus te nemen
pi_119532366
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 13:04 schreef LadyGrey het volgende:
Hoera! Ik mag toch de talenidentificatietest doen, dus ik ben weer een beetje blij.
Gister was de bekendmaking. Is het gelukt?
Verstand is onvoldoende aanwezig op deze wereld, iedereen denkt er genoeg van te hebben.
pi_119532617
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 10:36 schreef C.est_Bon het volgende:
Ik zie het lichte eerstejaars dames veld nergens staan op de website van de nkir? Alleen bij de inschrijvingen op de website vd knrb.
Zoals in het artikel staat (en in mijn reactie): de KNRB heeft het klassement (nog) niet ingevoerd voor komend jaar. Vandaar.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_119532632
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 10:34 schreef La_Tramposa het volgende:
Er zijn wel al 2 prijzen beloofd aan de lichte dames, misschien moet ik toch nog die 10 kg proberen af te vallen ;)
Twee prijzen? Ik heb alleen die van Jacques gezien. Eerst beloofde hij via Facebook 'een prijs' en nu dus een Speedcoach GPS.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_119532658
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 10:30 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Iets kopen waar de huid op je handen steviger van wordt. Zelf zweer ik bij uierzalf (is ook ontsmettend en kan je op open blaren smeren), anderen gaan voor kampfer spiritus (kan niet in open blaren en stinkt erg, maar werkt wel sneller).
Ik zou daar iets aan toe willen voegen: het kan NIET (!!!!!) op open blaren. Tenzij je houdt van heel veel pijn.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_119533102
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 11:36 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Twee prijzen? Ik heb alleen die van Jacques gezien. Eerst beloofde hij via Facebook 'een prijs' en nu dus een Speedcoach GPS.
Oh oke, had niet door dat dat dezelfde was :)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_119533475
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 november 2012 07:38 schreef pullup het volgende:

[..]

Ik wilde uitgebreid reageren maar lees nu de posts van Coen onder het stuk en heb daar eigenlijk weinig aan toe te voegen want dat is precies zoals ik er tegen aan kijk.
Ik vind scepsis op zich prima -- ik ben zelf ook aanhanger van die religie. Dus wat dat betreft vind ik kanttekeningen, in welke vorm dan ook, een prima verschijnsel. In het geval van Coen vind ik het iets te. Ik denk bovendien dat te weinig mensen in roeiend Nederland zich realiseren hoe vaak ze 'nee' zeggen tegen dingen en daarmee de spiraal versterken van het negatieve. Dat is misschien ook wel waar AEGON tegen te hoop loopt; de neiging in roeiend Nederland om het maaiveld elke keer weer vlak te maken.

Ik sprak op de AEGON-borrel in de ArenA Maarten van der Linden. Die zei opeens: "Het is goed wat je doet met NLroei. Dat zeikerige is er vanaf en het positieve overheerst. Dat heeft de roeiwereld nodig. Goed zo."

Dat schrijf ik niet op omdat ik wil koketteren met complimenten die ik krijg, maar meer omdat het onderschrijft wat ik heb gemerkt de laatste jaren: dat roeiend Nederland behoefte heeft aan een positieve draai. Ik denk ook dat Lieve uitermate teleurgesteld is in de harde woorden van haar voormalig coach.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_119536641
Goede ontwikkeling dat er LD4x komt op de NKIR, hopelijk zijn er dit seizoen ook genoeg boten om er een veld van te maken. Ik weet dat ze er bij ons in ieder geval wel over aan het denken zijn om zo'n 4 te maken. Verder ben ik bang dat er van Argo weinig tot niemand de NKIR zal gaan starten. Zelfs vanuit de eerstejaars coachkaders nog weinig geluiden gehoord dat ze er heen wilden. Ze geven er geloof ik de voorkeur aan om een 20min test te doen ergens in December (ook wel begrijpelijk eigenlijk, en kunnen ze lekker met de ouderejaars meedoen).

Wordt weer leuk zondag met de Hel, voorspelling ziet er wederom nogal winderig uit:
pi_119536797
Een lange tijd geleden was ik aan het coachen in Zuid Afrika, redelijk net na de boycot. Ik had het grote genoegen daar met denk ik een van werelds beste roeicoaches ooit te mogen samenwerken, Harry Mahon. Had het idee om te kijken of we met een junioren acht naar het junioren WK konden komen. Als echte goede Nederlander begon ik meteen te bedenken wat alle problemen waren en waarom het niet zou kunnen, en deze wilde ik ook met Harry bespreken.

Zijn enige vraag was, geloof je erin dat het kan? Mijn antwoord toen: ja, maar .....
Harry: Mooi, dan gaan we het gewoon doen

Al met al is de ploeg 5de geworden op de JWK, en de eerste junioren ploeg die na de boycot weer A finale voer.

Het Nederlandse roeien staat helaas nog stijf van heel veel conservatisme en het zoeken naar problemen ipv te kijken hoe iets mogelijk is. Gelukkig lukt het af en toe wel eens nieuwe dingen te introduceren, maar het kost altijd veel energie en moeite. Echter als je er vol voor wilt gaan is er in roeiend Nederland ook nog echt heel veel mogelijk.

Zoals IJsbrand Haagsma ooit als visie had als KNRB bestuurder: Het kan niet maar we doen het toch, mag wel weer wat meer terug komen, ook bij de verenigingen etc.

+++++++++++++++++++++++++

Yoda: try? there is no try! Do or Do not!
pi_119536904
Gisteren selectie afgerond voor EJD. Ik heb heel veel zin in dit seizoen! :-D
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 23 november 2012 @ 13:59:53 #252
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_119537017
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 13:56 schreef Fiekie het volgende:
Gisteren selectie afgerond voor EJD. Ik heb heel veel zin in dit seizoen! :-D
Hup harder *O*
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_119537104
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 13:56 schreef Fiekie het volgende:
Gisteren selectie afgerond voor EJD. Ik heb heel veel zin in dit seizoen! :-D
Dat is altijd een mooi moment
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 23 november 2012 @ 14:03:34 #254
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_119537149
Ik heb mijn eigen toeter maar gekocht, ook enorm interessant 8}
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_119537251
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 13:53 schreef jw3 het volgende:
Een lange tijd geleden was ik aan het coachen in Zuid Afrika, redelijk net na de boycot. Ik had het grote genoegen daar met denk ik een van werelds beste roeicoaches ooit te mogen samenwerken, Harry Mahon. Had het idee om te kijken of we met een junioren acht naar het junioren WK konden komen. Als echte goede Nederlander begon ik meteen te bedenken wat alle problemen waren en waarom het niet zou kunnen, en deze wilde ik ook met Harry bespreken.

Zijn enige vraag was, geloof je erin dat het kan? Mijn antwoord toen: ja, maar .....
Harry: Mooi, dan gaan we het gewoon doen

Al met al is de ploeg 5de geworden op de JWK, en de eerste junioren ploeg die na de boycot weer A finale voer.

Het Nederlandse roeien staat helaas nog stijf van heel veel conservatisme en het zoeken naar problemen ipv te kijken hoe iets mogelijk is. Gelukkig lukt het af en toe wel eens nieuwe dingen te introduceren, maar het kost altijd veel energie en moeite. Echter als je er vol voor wilt gaan is er in roeiend Nederland ook nog echt heel veel mogelijk.

Zoals IJsbrand Haagsma ooit als visie had als KNRB bestuurder: Het kan niet maar we doen het toch, mag wel weer wat meer terug komen, ook bij de verenigingen etc.

+++++++++++++++++++++++++

Yoda: try? there is no try! Do or Do not!
Ik wist wel dat je een groot voorstander van dat lichte damesveld was. ^O^
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_119537315
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 november 2012 14:06 schreef pullup het volgende:

[..]

Ik wist wel dat je een groot voorstander van dat lichte damesveld was. ^O^
Zo is er tenminste tijd om eens heel rustig een kop koffie te kunnen drinken.
pi_119537798
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 november 2012 14:03 schreef Dark_Angelus het volgende:
Ik heb mijn eigen toeter maar gekocht, ook enorm interessant 8}
Waar koop je dat?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 23 november 2012 @ 14:20:33 #258
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_119537813
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 14:20 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Waar koop je dat?
Concept2.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_119538143
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 14:20 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Waar koop je dat?
Conrad
pi_119538527
Oja jullie bedoelen zo'n loudhaler. In Utrecht mag je alleen een aluminium toeter gebruiken, niks elektrisch :o
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_119538651
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 14:40 schreef La_Tramposa het volgende:
Oja jullie bedoelen zo'n loudhaler. In Utrecht mag je alleen een aluminium toeter gebruiken, niks elektrisch :o
Ja -O- Redelijk irritant is dat.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 23 november 2012 @ 14:54:25 #262
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_119539054
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 14:40 schreef La_Tramposa het volgende:
Oja jullie bedoelen zo'n loudhaler. In Utrecht mag je alleen een aluminium toeter gebruiken, niks elektrisch :o
_O- Dus.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_119540663
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 14:40 schreef La_Tramposa het volgende:
Oja jullie bedoelen zo'n loudhaler. In Utrecht mag je alleen een aluminium toeter gebruiken, niks elektrisch :o
Moet je aan Jo vragen. Die heeft mij ooit zo'n klassieke toeter cadeau gegeven.
pi_119540702
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 13:53 schreef jw3 het volgende:
Een lange tijd geleden was ik aan het coachen in Zuid Afrika, redelijk net na de boycot. Ik had het grote genoegen daar met denk ik een van werelds beste roeicoaches ooit te mogen samenwerken, Harry Mahon. Had het idee om te kijken of we met een junioren acht naar het junioren WK konden komen. Als echte goede Nederlander begon ik meteen te bedenken wat alle problemen waren en waarom het niet zou kunnen, en deze wilde ik ook met Harry bespreken.

Zijn enige vraag was, geloof je erin dat het kan? Mijn antwoord toen: ja, maar .....
Harry: Mooi, dan gaan we het gewoon doen

Al met al is de ploeg 5de geworden op de JWK, en de eerste junioren ploeg die na de boycot weer A finale voer.

Het Nederlandse roeien staat helaas nog stijf van heel veel conservatisme en het zoeken naar problemen ipv te kijken hoe iets mogelijk is. Gelukkig lukt het af en toe wel eens nieuwe dingen te introduceren, maar het kost altijd veel energie en moeite. Echter als je er vol voor wilt gaan is er in roeiend Nederland ook nog echt heel veel mogelijk.

Zoals IJsbrand Haagsma ooit als visie had als KNRB bestuurder: Het kan niet maar we doen het toch, mag wel weer wat meer terug komen, ook bij de verenigingen etc.

+++++++++++++++++++++++++

Yoda: try? there is no try! Do or Do not!
Mooie uitspraak van de heer Haagsma. En ik ben het er wel mee eens. Gewoon doen. Constateren dat het niet kan, kan je beter doen nadat het is mislukt dan voordat je het hebt geprobeerd.
pi_119542728
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 14:40 schreef La_Tramposa het volgende:
Oja jullie bedoelen zo'n loudhaler. In Utrecht mag je alleen een aluminium toeter gebruiken, niks elektrisch :o
Bij Euros hebben we een paar hobbyisten die van glasvezel zelf zo'n ding gemaakt hebben, ze werken best goed als je een goede mal hebt
pi_119544152
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 16:38 schreef Thrawn het volgende:

[..]

Bij Euros hebben we een paar hobbyisten die van glasvezel zelf zo'n ding gemaakt hebben, ze werken best goed als je een goede mal hebt
ik gebruik in Utrecht nu mijn bijna klassieke koperen toeter die me ooit door een eerste jaars damesploeg is gegeven.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_119545436
Ik ben overigens in te huren om zondag mee te fietsen met ploegen. Elke keer als ik meefiets is het prachtig weer ^O^

Vraag pullup maar voor referenties :P
  vrijdag 23 november 2012 @ 18:48:21 #268
134716 Schotse_Hooglander
Koeien, bedaard in de wei
pi_119547052


Duur stuurfoutje wel!
En dat allemaal volledig belangeloos, zonder er iets voor terug te vragen....
pi_119547446
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 november 2012 17:58 schreef BEFEM het volgende:
Ik ben overigens in te huren om zondag mee te fietsen met ploegen. Elke keer als ik meefiets is het prachtig weer ^O^

Vraag pullup maar voor referenties :P
Je was er vanochtend duidelijk niet bij.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_119547454
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:48 schreef Schotse_Hooglander het volgende:
[ afbeelding ]

Duur stuurfoutje wel!
Waar is dat ?
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  vrijdag 23 november 2012 @ 19:22:30 #271
134716 Schotse_Hooglander
Koeien, bedaard in de wei
pi_119548438
quote:
11s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:58 schreef pullup het volgende:

[..]

Waar is dat ?
Ziet er niet uit als Amsterdam-Groningen ;) gelukkig.
Komt van een Franse website website staan wel meer akelige foto's op!

En dat allemaal volledig belangeloos, zonder er iets voor terug te vragen....
pi_119548592
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 19:22 schreef Schotse_Hooglander het volgende:

[..]

Ziet er niet uit als Amsterdam-Groningen ;) gelukkig.

De bootjes waren ook wat te groot :D

Ik heb ooit op een trainingskamp in Sevilla meegemaakt dat de botenwagen gecrashed was en ongeveer op die wijze in een greppel was beland gelukkig kon na een korte reparatie met een dagje vertraging toch Sevilla bereikt worden.
De foto's die ik achteraf zag waren ook best eng want het had net zo kunnen aflopen als die botenwagen.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_119551499
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 13:53 schreef jw3 het volgende:
Yoda
pi_119555081
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 14:08 schreef jw3 het volgende:

[..]

Zo is er tenminste tijd om eens heel rustig een kop koffie te kunnen drinken.
Tijd zat, of doen ze dan minder dan 2k.
pi_119555253
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 15:39 schreef wvdwest het volgende:
Mooie uitspraak van de heer Haagsma. En ik ben het er wel mee eens. Gewoon doen. Constateren dat het niet kan, kan je beter doen nadat het is mislukt dan voordat je het hebt geprobeerd gedaan.
Zie Yoda.
pi_119555997
quote:
3s.gif Op vrijdag 23 november 2012 21:46 schreef nogeenmaarten het volgende:

[..]

Zie Yoda.
nogeenmaarten! Dat is lang geleden!

(of heb ik wat gemist?)
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_119556195
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 22:02 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

nogeenmaarten! Dat is lang geleden!

(of heb ik wat gemist?)
Volgens mij mis ik ook wat.
pi_119556312
quote:
5s.gif Op vrijdag 23 november 2012 22:05 schreef nogeenmaarten het volgende:

[..]

Volgens mij mis ik ook wat.
Ik dacht dat ik je al een tijdje niet in deze topicreeks had gezien, maar kennelijk vergis ik me :D
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
  vrijdag 23 november 2012 @ 22:10:55 #279
134716 Schotse_Hooglander
Koeien, bedaard in de wei
pi_119556453
De kerstfoto op NLroei komt me bekend voor, die Franse site afgestruind?
Leuk idee wel, zullen vast wel verenigingen zo gek zijn om wat te klussen!
En dat allemaal volledig belangeloos, zonder er iets voor terug te vragen....
pi_119556770
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 22:07 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Ik dacht dat ik je al een tijdje niet in deze topicreeks had gezien, maar kennelijk vergis ik me :D
Allicht dat je mij verwart met een andere Maarten (er zijn er nog meer). Idd kom ik hier niet zoveel meer. Wel suppermooie sport, met veel plezier gedaan, maar inmiddels gestopt.
pi_119556791
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 22:10 schreef Schotse_Hooglander het volgende:
De kerstfoto op NLroei komt me bekend voor, die Franse site afgestruind?
Leuk idee wel, zullen vast wel verenigingen zo gek zijn om wat te klussen!
Ik kwam 'm inderdaad daar tegen. En toen ik een berichtje aan het typen was met de strekking "kijk, leuke foto", en tot de conclusie kwam dat het écht te mager was voor een artikel borrelde dit spontaan op. We liepen al langer met een idee voor acties, maar dit is de eerste keer dat we het doorvoeren.

Ben benieuwd hoeveel inzendingen we krijgen. :)
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_119564482
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 19:26 schreef pullup het volgende:

[..]

De bootjes waren ook wat te groot :D

Ik heb ooit op een trainingskamp in Sevilla meegemaakt dat de botenwagen gecrashed was en ongeveer op die wijze in een greppel was beland gelukkig kon na een korte reparatie met een dagje vertraging toch Sevilla bereikt worden.
De foto's die ik achteraf zag waren ook best eng want het had net zo kunnen aflopen als die botenwagen.
Wat moet dat dan een goed stevig ontworpen en gemaakte botenwagen zijn geweest dat het zo goed nog is gegaan... 8-)
pi_119590515
Gezien de aanhangerconstructie en de 2 pickups op de weg en het wegontwerp, ga ik ervan uit dat dit een amerikaanse botenwagen is.
Barlid - "want van roeien word je moe"
pi_119629085
Roeien blijft een buitensport :D
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_119630127
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 08:35 schreef pullup het volgende:
Roeien blijft een buitensport :D
Zie ook http://www.cherwell.org/n(...)-multiple-collisions Dan vallen een paar omgeslagen skiffs nog mee.
pi_119631003
Heeft iemand nog heldenverhalen uit Groningen?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_119631010
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 09:48 schreef wvdwest het volgende:

[..]

Zie ook http://www.cherwell.org/n(...)-multiple-collisions Dan vallen een paar omgeslagen skiffs nog mee.
Dat is nog wel pittiger. Ik vond het eigenlijk best al op het randje van wat veilig was gisteren in het eerste blok.
Volgens mij kun je je tegenwoordig ook niet meer beroepen dat het allemaal op het moment van op het water gaan wel meeviel want die voorspellingen zijn best nauwkeurig.

Ik vond ze in ieder geval net iets te vrolijk doen alsof er niets aan de hand was van te voren en heb bij het terugfietsen mensen ingehaald die maar waren afgestapt omdat ze niet tegen de wind inkwamen zo erg was het op dat moment :D

Gelukkig is alles goed gegaan :)
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_119633533
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 10:27 schreef pullup het volgende:

[..]

Dat is nog wel pittiger. Ik vond het eigenlijk best al op het randje van wat veilig was gisteren in het eerste blok.
Volgens mij kun je je tegenwoordig ook niet meer beroepen dat het allemaal op het moment van op het water gaan wel meeviel want die voorspellingen zijn best nauwkeurig.

Ik vond ze in ieder geval net iets te vrolijk doen alsof er niets aan de hand was van te voren en heb bij het terugfietsen mensen ingehaald die maar waren afgestapt omdat ze niet tegen de wind inkwamen zo erg was het op dat moment :D

Gelukkig is alles goed gegaan :)
En dan lever ik geen kritiek op de organisatie maar op de roeiwereld die vorig jaar over de organisatie heen buitelde door te zeggen dat het toen "best had gekund". Dan kom je dit jaar onder grote druk te staan om het toch door te laten gaan.

Het voorval van de Argo-roeier - ik zet het er niet voor niets in - spreekt boekdelen.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_119641474
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 11:53 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

En dan lever ik geen kritiek op de organisatie maar op de roeiwereld die vorig jaar over de organisatie heen buitelde door te zeggen dat het toen "best had gekund". Dan kom je dit jaar onder grote druk te staan om het toch door te laten gaan.

Het voorval van de Argo-roeier - ik zet het er niet voor niets in - spreekt boekdelen.
Inderdaad kun je beter voorzichtig zijn als organisatie.

Ik denk af en toe dat ik iets te voorzichtig ben in dit soort dingen maar ook coaches hebben er zelf ook af en toe een handje van om toch nog even die training te doen terwijl het eigenlijk niet kan.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_119642247
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 16:18 schreef pullup het volgende:

[..]

Inderdaad kun je beter voorzichtig zijn als organisatie.

Ik denk af en toe dat ik iets te voorzichtig ben in dit soort dingen maar ook coaches hebben er zelf ook af en toe een handje van om toch nog even die training te doen terwijl het eigenlijk niet kan.
Met windkracht 7 of 8 ben ik gaan varen omdat jw3 me ging coachen toen :D Ik moest 4x van het vlot worden weggeduwd omdat ik er steeds weer tegenaan waaide _O-

Gelukkig woensdag weer goed weer ;)
pi_119644674
Ingeselecteerd voor EJZ Skoll :) dus ik dacht ik kom hier maar weer eens langs.

http://twitter.com/annemiekdh/status/271687625436446720/photo/1
pi_119645081
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 17:45 schreef Thomasg het volgende:
Ingeselecteerd voor EJZ Skoll :) dus ik dacht ik kom hier maar weer eens langs.

http://twitter.com/annemiekdh/status/271687625436446720/photo/1
Dat zijn wel erg veel ramptoeristen :D
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  FOK!fossiel maandag 26 november 2012 @ 18:42:10 #293
1455 Keroppi
kool kikker
pi_119646544
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 17:57 schreef pullup het volgende:

[..]

Dat zijn wel erg veel ramptoeristen :D
En zuurstof is meestal al schaars...
Chick on a mission
pi_119647629
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2012 18:42 schreef Keroppi het volgende:

[..]

En zuurstof is meestal al schaars...
Nou ja, zo kunnen ze al vast wennen voor wat ze te wachten staat op de NKIR. :)
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 26 november 2012 @ 19:14:32 #295
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_119647840
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 19:09 schreef pullup het volgende:

[..]

Nou ja, zo kunnen ze al vast wennen voor wat ze te wachten staat op de NKIR. :)
Met een tijd inschrijven dat je net bij de zijdeur zit :+
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_119651227
Op Laga eerder deze week ook 8 ergometers boven, met een tribune van banken en afzetlint :p
pi_119652427
quote:
6s.gif Op maandag 26 november 2012 20:29 schreef Nicholaz het volgende:
Op Laga eerder deze week ook 8 ergometers boven, met een tribune van banken en afzetlint :p
Dat is wel weer geinig _O-
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_119665290
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 16:18 schreef pullup het volgende:

[..]

Inderdaad kun je beter voorzichtig zijn als organisatie.

Ik denk af en toe dat ik iets te voorzichtig ben in dit soort dingen maar ook coaches hebben er zelf ook af en toe een handje van om toch nog even die training te doen terwijl het eigenlijk niet kan.
Denk dat sommige roeiers ook wel een beetje eigen verantwoordelijkheid mogen nemen met dit soort golven. En dan komt het nog steeds voor dat nJortjes in het water raken. Zo te zien zat de Argo baas in een Hassle, dus geeft ook wel iets aan over hoe goed hij kon skiffen.

Maar het aflassen van het middagblok had zeker al om 7 uur s'ochtends kunnen plaatsvinden, en ook had er rond die tijd al een kleine waarschuwing kunnen staan dat de wind ging toenemen ipv het jolige berichtje over het mooie water.

Het aflassen van een wedstrijd is echt wel een heel heftige beslissing die niet lichtzinnig wordt genomen. Gelet op het veranderende weerbeeld met meer extremen is wel te verwachten dat dit soort dingen vaker gaat voorkomen, en enige richtlijnen hierover zou geen kwaad kunnen.
pi_119669476
Mensen zullen vast ook meer risico hebben willen nemen omdat ze er toch zijn. Want voor de meeste zal het niet echt om de hoek zijn.

Vroeger met honkbal ook tegen een club in groningen mogen spelen. Ondanks dat het weer eigenlijk te slecht was om door te spelen toch de wedstrijd minimaal vol gemaakt zodat we niet nog een keer op en neer hoefden.
pi_119672293
Zo ver is Groningen nou ook weer niet! En als er in Amsterdam of Amstelveen een wedstrijd is zijn de mensen uit Maastricht en Groningen net zo goed van ver gekomen. :s)
pi_119673167
Vol.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')