Dus bij deze: het allereerste huizenmarktnieuwstopic!quote:Op maandag 13 augustus 2012 20:29 schreef iamcj het volgende:
Is dit een idee?:
Een apart topic waarin je het dagelijkse nieuws kunt/moet posten. De mensen die dat willen kunnen zo op de hoogte blijven en andere topics blijven schoon.
quote:vr 21 sep 2012, 09:52 | 57 reacties
Huizenprijzen weer 8 procent lager
DEN HAAG - De prijzen van bestaande koopwoningen zijn in augustus met 8 procent gedaald vergeleken met dezelfde maand een jaar eerder. Het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) heeft dat vrijdag bekendgemaakt. Ook in juli daalden de huizenprijzen met 8 procent. Het zijn de grootste prijsdalingen ten opzichte van een jaar eerder sinds deze prijsindex van het CBS en het Kadaster in 1995 van start ging.
De prijzen van bestaande koopwoningen lagen in augustus weer op het niveau van ruim acht jaar geleden. Vergeleken met augustus 2008, toen ze een piek bereikten, zijn de huizenprijzen met bijna 16 procent gedaald.
In de eerste acht maanden van dit jaar verwisselden 74.000 woningen van eigenaar. Dat is 5 procent minder dan in dezelfde periode van 2011.
Alles maar dan ook echt ALLES om de banken te redden van hun eigen hebzucht, domheid en grootheidswaanzinquote:Op vrijdag 21 september 2012 11:37 schreef michaelmoore het volgende:
Het gaat nu wel erg hard he, misschien moet de overheid de te koop staande huizen opkopen en laten slopen.
Of babyboomers verbieden om nu te cashen.
Of huurders gewoon dwingen een huis te kopen of anders hun huur met 100% omhoog
Als ze boven de 50.000 euro bruto hebben, gewoon verplicht kopen tegen de vraagprijs
http://www.telegraaf.nl/d(...)en_weer_lager__.html
[..]
Huren is _altijd_ je geld over de schutting smijtenquote:Op vrijdag 21 september 2012 11:39 schreef ComplexConjugate het volgende:
De zwaartekracht begint fors meer momentum uit te oefenen op de vallende baksteen. Dat is aardig gebruikelijk zodra de markt dichter bij de bodem komt (de natuurkunde levert vaak mooie analogieën op).
Ik voorspel dat we voor het einde van 2015 op een CPI adjusted prijsnivea zitten van 1996![]()
Nu kopen is je geld over de schutting smijten![]()
Ooh en de rente blijft ook nog jarenlang ongekend laag want elke verdere stijging gaat de banken volledig kapot maken.
ik zie dit niet stoppen , er zijn veel en veel meer potentiële verkopers dan kopers , die ook nog gene cent te makken hebben en die moeten eigen geld meenemen volgend jaarquote:Op vrijdag 21 september 2012 11:47 schreef RemcoDelft het volgende:
Plaatje van CBS-data vanaf 1995 t/m augustus 2012. Het relatieve verloop van de prijsindex (gemiddeld over 12 maanden):
[ afbeelding ]
Eigenlijk laat dit mooi zien hoe weinig prijzen gedaald zijn t.o.v. de prijsexplosie 5 jaar rond de millenniumwisseling. En tegelijkertijd is de impact op de markt al gigantisch.
De prijzen dalen wel degelijk, dat er nog steeds mensen zijn die een gelijk bedrag uitgeven aan een woning maar daar wel veel meer woning voor krijgen neemt het het CBS niet mee.quote:Op vrijdag 21 september 2012 11:51 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik zie dit niet stoppen , er zijn veel en veel meer potentiële verkopers dan kopers , die ook nog gene cent te makken hebben en die moeten eigen geld meenemen volgend jaar![]()
Over cherrypicking gesproken, met een proxymeting je gelijk proberen te halen.quote:Op vrijdag 21 september 2012 11:55 schreef ComplexConjugate het volgende:
Cherry picking en meer value for money.
Uit de verkoop aantallen is gewoon duidelijk afleesbaar dat 'tot aan zijn oogballen gefinancierd NL' niet eens kan verkopen
Waarom zou de belastingbetaler hier voor op moeten draaien?quote:Op vrijdag 21 september 2012 11:37 schreef michaelmoore het volgende:
Het gaat nu wel erg hard he, misschien moet de overheid de te koop staande huizen opkopen en laten slopen.
Dat hoort zo, de hypotheekrente-aftrek wordt ook betaald door jan lul en gaat naar de 52% mensen met miljoenen hypotheken en een even groot spaarsaldoquote:Op vrijdag 21 september 2012 13:05 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Waarom zou de belastingbetaler hier voor op moeten draaien?
Je had het over huizen opkopen, laten we er geen HRA discussie over gaan maken.quote:Op vrijdag 21 september 2012 13:07 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat hoort zo, de hypotheekrente-aftrek wordt ook betaald door jan lul en gaat naar de 52% mensen met miljoenen hypotheken en een even groot spaarsaldo
want de HRA is niet relevant voor de woningmarkt?quote:Op vrijdag 21 september 2012 13:12 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Je had het over huizen opkopen, laten we er geen HRA discussie over gaan maken.
De overheid moet helemaal geen huizen op gaan kopen of de markt op een andere manier 'stimuleren'. Deze daling is gewoon een correctie en als de eisen voor de HRA verder worden aangescherpt zullen de prijzen nog wel verder gecorrigeerd worden.
Even verbeterdquote:Op vrijdag 21 september 2012 13:40 schreef Artimunor het volgende:
hij probeerde trouwens geen wending aan de discussie te geven richting HRA maar deed aan zogenaamde subtiele humorzuur gewauwel van een babyboomer die al 50 jaar uit de staatskas heeft gegraaid en ons graag met de schuld wil opzadelen, net als de kleine lettertjes van de hypotheek voorwaarden: niet voor iedereen weggelegd
quote:Op vrijdag 21 september 2012 14:44 schreef WammesWaggel het volgende:
Weer 8 procent daling, wij zijn blij dat wij al gekocht hebben! De prijzen dalen maandelijks en het spaargeld neemt toe.
quote:Op vrijdag 21 september 2012 14:48 schreef Whuzz het volgende:
[..]
dik 12 duizend euro per jaar dat niet meer naar een huurbaas gaat, maar naar mijn eigen huis BANK
Welk deel van aflossen had je niet begrepenquote:
quote:Op vrijdag 21 september 2012 15:05 schreef michaelmoore het volgende:
Ach nog een paar jaar en dan ben ik weg uit deze woningbubble
http://www.green-acres.com/en/properties/19548a-f1147.htm
Even rekenen hoor!quote:Op vrijdag 21 september 2012 14:48 schreef Whuzz het volgende:
[..]
dik 12 duizend euro per jaar dat niet meer naar een huurbaas gaat, maar naar mijn eigen huis
En dat al bijna 2 jaar
De huizenprijs daling in deze buurt was slechts 1.7% en 2.3% over die twee jaarquote:Op vrijdag 21 september 2012 15:34 schreef Istrilyin het volgende:
[..]
Even rekenen hoor!
Als je een woning hebt die vorig jaar 200k kostte, dan daalt de waarde waarschijnlijk 16k / jaar... 12k per jaar erin stoppen en toch je totale kapitaal met 4k / jaar zien afnemen! Joepieeee! En dan moet je ook nog rente, onderhoud, belasting, HWF betalen. Of zat dat al in die 12k? Dan gaat je kapitaal harder dan 4k / jaar naar beneden natuurlijk.
Dat opkopen en slopen zie ik serieus nog wel gebeuren eigenlijkquote:Op vrijdag 21 september 2012 11:37 schreef michaelmoore het volgende:
Of babyboomers verbieden om nu te cashen.
Of huurders gewoon dwingen een huis te kopen of anders hun huur met 100% omhoog
Als ze boven de 50.000 euro bruto hebben, gewoon verplicht kopen tegen de vraagprijs
http://www.telegraaf.nl/d(...)en_weer_lager__.html
[..]
Nieuwbouw wordt wel kapitaalvernietiging genoemd (omdat het leidt tot grotere prijsdalingen elders dan de nieuwbouw waard is), huizen slopen is dus kapitaalcreatie volgens die argumentatie.quote:Op vrijdag 21 september 2012 17:35 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Dat opkopen en slopen zie ik serieus nog wel gebeuren eigenlijk.
Als slopen leidt tot schaarste waardoor prijzen omhoog gaan, klopt dat ook!quote:Op vrijdag 21 september 2012 18:03 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Nieuwbouw wordt wel kapitaalvernietiging genoemd (omdat het leidt tot grotere prijsdalingen elders dan de nieuwbouw waard is), huizen slopen is dus kapitaalcreatie volgens die argumentatie.
De schaarste op de woningmarkt is al enorm, dat heeft juist tot die opgeblazen huizenprijzen geleid die nu met veel pijn en moeite naar een realistisch niveau moeten zakken...quote:Op vrijdag 21 september 2012 19:24 schreef Clupea het volgende:
[..]
Als slopen leidt tot schaarste waardoor prijzen omhoog gaan, klopt dat ook!
dat is echt volstrekt belachelijkquote:Op vrijdag 21 september 2012 16:24 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
Maar goed, volgens Complex gaan over 2 jaar de ééngezinswoningen voor 80k over de toonbank, dus ik krijg de deksel nog wel op mijn neus.![]()
gewoon alles slopen wat leeg komt , dat is pas waardecreatie, iedereen in een wasmachinedoos met 500.000 hypotheekquote:Op vrijdag 21 september 2012 18:03 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Nieuwbouw wordt wel kapitaalvernietiging genoemd (omdat het leidt tot grotere prijsdalingen elders dan de nieuwbouw waard is), huizen slopen is dus kapitaalcreatie volgens die argumentatie.
Hyperdeflatie hoeven we niet bang voor te zijn. 16% in 4 jaar is iig geen hyperdeflatie, het is fors, dat wel. Maar ik kan me niet voorstellen dat we uiteindelijk, zelfs met een kwakkelende economie (veel) verder zullen gaan dan een procentje of 25 eraf vanaf de top in augustus 2008. Op zo'n prijsniveau moet toch voor heel veel huishoudens een fatsoenlijke eensgezinswoning te bekostigen zijn.quote:Op vrijdag 21 september 2012 20:26 schreef Julius.Strandjutter het volgende:
[..]
dat is echt volstrekt belachelijk
mijn voorspelling is dat het uiteindelijk allemaal wel meevalt en dan horen we de predikers van de woningmarkthyperdeflatie niet meer.
maar wat ik niet begrijp is dat het idee bestaat dat wanneer de prijzen eenmaal op een 'normaal' niveau zijn aangekomen, opeens iedereen een huis kan kopen? dat was vroeger ook niet zo.quote:Op vrijdag 21 september 2012 20:33 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Hyperdeflatie hoeven we niet bang voor te zijn. 16% in 4 jaar is iig geen hyperdeflatie, het is fors, dat wel. Maar ik kan me niet voorstellen dat we uiteindelijk, zelfs met een kwakkelende economie (veel) verder zullen gaan dan een procentje of 25 eraf vanaf de top in augustus 2008. Op zo'n prijsniveau moet toch voor heel veel huishoudens een fatsoenlijke eensgezinswoning te bekostigen zijn.
Maar eerst maar eens kijken wat de politiek voor de komende jaren aan spelregels gaat bedenken. Ben benieuwd.
Dat kan dan ook niet. En zou het wel kunnen, dan stijgen de prijzen weer als een raket.quote:Op vrijdag 21 september 2012 20:36 schreef Julius.Strandjutter het volgende:
maar wat ik niet begrijp is dat het idee bestaat dat wanneer de prijzen eenmaal op een 'normaal' niveau zijn aangekomen, opeens iedereen een huis kan kopen? dat was vroeger ook niet zo.
Dit. Maar daar lult hier iedereen makkelijk over heen. Dat hele huizenprijzen zakken zodat iedereen een huis kan kopen is een stokpaardje, maar al worden huizen 75.000 euro goedkoper, Xeno en consorten kunnen dan nog steeds geen huis kopen.quote:Op vrijdag 21 september 2012 20:50 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat kan dan ook niet. En zou het wel kunnen, dan stijgen de prijzen weer als een raket.
Het gros van de mensen die schreeuwen om 'betaalbare' huizen vergeet dat als de prijzen zakken doordat men minder financieringsmogelijkheid heeft en er daardoor dus minder kopers zijn, zij zeer waarschijnlijk tot de groep behoren die daar het meeste last van heeft.
Ik denk dat ermee bedoeld wordt dat de huizenprijzen weer net zo stijgen als de lonen.quote:Op vrijdag 21 september 2012 20:36 schreef Julius.Strandjutter het volgende:
[..]
maar wat ik niet begrijp is dat het idee bestaat dat wanneer de prijzen eenmaal op een 'normaal' niveau zijn aangekomen, opeens iedereen een huis kan kopen? dat was vroeger ook niet zo.
De halve Nederlandse bevolking komt aan de verkoopkant te zitten, door ouderdom, de komende tientallen jarenquote:Op vrijdag 21 september 2012 20:50 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat kan dan ook niet. En zou het wel kunnen, dan stijgen de prijzen weer als een raket.
Het gros van de mensen die schreeuwen om 'betaalbare' huizen vergeet dat als de prijzen zakken doordat men minder financieringsmogelijkheid heeft en er daardoor dus minder kopers zijn, zij zeer waarschijnlijk tot de groep behoren die daar het meeste last van heeft.
Prima toch, dan mogen ze voor belachelijk veel een huisje van me huren, en zielsgelukkig hun centjes naar mij brengen, maand na maand.quote:Op vrijdag 21 september 2012 20:50 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
en jij maand na maand op komen draven als er weer eens iets kapot is of geschilderd moet worden of een andere ketel laten neerzettenquote:Op zaterdag 22 september 2012 08:02 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Prima toch, dan mogen ze voor belachelijk veel een huisje van me huren, en zielsgelukkig hun centjes naar mij brengen, maand na maand.
Ik zou het natuurlijk nooit aan piszeikerds verhuren, en ze het anders snel afleren. Op internet mogen ze gallen tot ze een ons wegen, de binken.quote:Op zaterdag 22 september 2012 09:34 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
en jij maand na maand op komen draven als er weer eens iets kapot is of geschilderd moet worden of een andere ketel laten neerzetten
Komt hier nog al eens wat volk over de vloer hoor
Nu is de ruit van de achterdeur lek, dubbelglas, ik moet nog bellen maandag
Er zit vocht in, en dat beslaat
Dan zal je gauw voor de rechtbank staan en ga je er ook aan voor de proceskostenquote:Op zaterdag 22 september 2012 10:17 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ik zou het natuurlijk nooit aan piszeikerds verhuren, en ze het anders snel afleren. Op internet mogen ze gallen tot ze een ons wegen, de binken.
Ik betwijfel hetquote:Op zaterdag 22 september 2012 10:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dan zal je gauw voor de rechtbank staan met je grote mond
je hebt een verplichting als verhuurder en niet zuinig ook , ik hou me ook aan mijn verplichtingquote:Op zaterdag 22 september 2012 10:19 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ik betwijfel het
Idem voor je edit(s)
Dat klopt, je moet me tweemaal de maandlast van de hypotheek maandelijks overmaken, en verder doe ik wat redelijk is. Dus niet wat jij vindt wat redelijk is. En waar toetst de rechter aan? Redelijkheid en billijkheid. Dus niet michaelmoores tranenland.quote:Op zaterdag 22 september 2012 10:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
je hebt een verplichting als verhuurder en niet zuinig ook , ik hou me ook aan mijn verplichting
Maar hoe dan ook als ik bel staan ze maandag op de stoep, of moeten de ruit eerst bestellen
Kun je ons het wetsartikel aanwijzen dat een verhuurder meteen moet komen opdraven om een lekkende dubbelglas raam meteen te vervangen, toon maar eens aan in hoeverre dit kleine euvel je woongenot aantast.quote:Op zaterdag 22 september 2012 10:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
je hebt een verplichting als verhuurder en niet zuinig ook , ik hou me ook aan mijn verplichting
als je in de vrije sector verhuurt heb je als verhuurder al wel meer vrijheid door simpelweg goede voorwaarden in het contract op te nemen. en misschien komt er ook meer vrijheid op de huurmarkt vanuit de overheid de komende jaren, zodat huurders minder beschermd zijn. er zitten toch wat zuigers tussen hoorquote:Op zaterdag 22 september 2012 10:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Maar hoe dan ook als ik nu bel staan ze maandag op de stoep, of moeten de ruit eerst bestellen
Dan hoef ik me ook niet aan mijn verplichting te houdenquote:Op zaterdag 22 september 2012 10:25 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Dat klopt, je moet me tweemaal de maandlast van de hypotheek maandelijks overmaken, en verder doe ik wat redelijk is. Dus niet wat jij vindt wat redelijk is. En waar toetst de rechter aan? Redelijkheid en billijkheid. Dus niet michaelmoores tranenland.
Er staan hier al heel wat huurwoningen leeg (midden van het land) de prettijd is een beetje over voor de verhuurdersquote:Op zaterdag 22 september 2012 10:26 schreef Julius.Strandjutter het volgende:
[..]
als je in de vrije sector verhuurt heb je als verhuurder al wel meer vrijheid door simpelweg goede voorwaarden in het contract op te nemen. en misschien komt er ook meer vrijheid op de huurmarkt vanuit de overheid de komende jaren, zodat huurders minder beschermd zijn. er zitten toch wat zuigers tussen hoor
die moet nog beginnenquote:Op zaterdag 22 september 2012 10:28 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Er staan hier al heel wat huurwoningen leeg (midden van het land) de prettijd is een beetje over voor de verhuurders
Bescherming van de vrije markt is de beste bescherming, huursubsidie en HRA weg zeg ik
Nee hoor, die is al begonnen met de verkoop van de corporatieflatsquote:Op zaterdag 22 september 2012 10:29 schreef Julius.Strandjutter het volgende:
[..]
die moet nog beginnen
Prooi voor (buitenalandse) investeerders, die dan trouwens in Nederland allemaal renteaftrek krijgen, ook als de HRA ter ziele is. Krijgen we ook marktconforme buitenlandse huren, dat wordt ff bibberen dan.quote:Op zaterdag 22 september 2012 10:31 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Nee hoor, die is al begonnen met de verkoop van de corporatieflats
1.000.000 staan er op de nominatie om te verpatsen
Ze kunne de huurwoningen nu al niet kwijtquote:Op zaterdag 22 september 2012 10:52 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Prooi voor (buitenlandse) investeerders, die dan trouwens in Nederland allemaal renteaftrek krijgen, ook als de HRA ter ziele is.
Krijgen we ook marktconforme buitenlandse huren, dat wordt ff bibberen dan.
In Tranenland niet nee, in de normale wereld moet je maar eens proberen om een huurwoning op een goede/gewilde locatie te bemachtigen.quote:Op zaterdag 22 september 2012 10:59 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ze kunne de huurwoningen nu al niet kwijt
kletspraat, je loopt achter maatquote:Op zaterdag 22 september 2012 11:05 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
In Tranenland niet nee, in de normale wereld moet je maar eens proberen om een huurwoning op een goede/gewilde locatie te bemachtigen.
Nou geef ons eens wat linkjes van betaalbare huurwoningen in de randstad of de grote steden van brabant en gelderland.quote:Op zaterdag 22 september 2012 11:06 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
kletspraat, je loopt achter maat
http://lmgtfy.com/?q=vrije+sector+huurwoningenquote:Op zaterdag 22 september 2012 12:06 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nou geef ons eens wat linkjes van betaalbare huurwoningen in de randstad of de grote steden van brabant en gelderland.
quote:Huurvoorwaarden
- Huurtermijn, minimaal 1 jaar.
- De inkomenseis voor een huurwoning is over het algemeen: 4 x de maandhuurprijs = bruto maandinkomen. Bijvoorbeeld voor een huurwoning van ¤ 850,- dient het bruto maandinkomen 4 x ¤ 850,- = ¤ 3.400,- te bedragen. Het eventuele tweede inkomen mag voor maximaal 50% meetellen.
en de ketel vervangen voor HR en schilderen en voordeur is pas vervangen met nieuw hang en sluitwerk inbraakproof en mechanische ventilatie afstellen iedere 5 jaar en goten schoonmaken iedere twee jaar en inderdaad glas vervangen of plaatsen en de WOZ betalen.quote:Op zaterdag 22 september 2012 13:07 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Komt ie met Leidsche Rijn aan...... had net zo goed focking Dronten kunnen zijn.
Doe mij maar een blokje in Amsterdam binnen de ring voor 800 per maand per stuk dan.
Ow ja, het is het equivalent van de netto rentelast op een slordige 400k financiering, en als ik het met eigen geld zou financieren levert een whopping 700k op de bank nettto nog minder op....
Om het maar even in perspectief te zetten
Maar ja, ze komme uiteindelijk wel een keer een stukje glas vervangen als ik erover zeik
Als ik daar twee keer zoveel voor mag betalen dan als ik het koop (en stijgende) dan steek ik zelf wel de handjes uit de mouwen, en laat ik die ketel ook wel om de twintig jaar vervangenquote:Op zaterdag 22 september 2012 13:23 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
en de ketel vervangen voor HR en schilderen en voordeur is pas vervangen met nieuw hang en sluitwerk inbraakproof en mechanische ventilatie afstellen iedere 5 jaar en goten schoonmaken iedere twee jaar en inderdaad glas vervangen of plaatsen en de WOZ betalen.
nou ik ga niet graag een ladder meer op, ik wil nog langer meequote:Op zaterdag 22 september 2012 13:29 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Als ik daar twee keer zoveel voor mag betalen dan als ik het koop (en stijgende) dan steek ik zelf wel de handjes uit de mouwen, en laat ik die ketel ook wel om de twintig jaar vervangen
Ahc, Ik ben niet zo'n klagende zeikhoer cq. jankbal, dus ik hobbel met alle plezier een paar keer per jaar op de ladder om m'n goten zuiver te maken. Al helemaal als me dat klauwen met geld scheelt, maand na maand.quote:Op zaterdag 22 september 2012 13:30 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou ik ga niet graag een ladder meer op, ik wil nog langer mee
maar de service is prima dat zeker , je bent echt een klant van ze, maar minimaal een jaar tekenen, want dat inchecken en uitchecken kost ook veel tijd en geld voor ze met soms een maand huur minder
Nou er zal wel een woontoeslag voor terugkomen , de kinderopvang-, zorgtoeslag en kindertoeslag is er ook niet voor niets gekomenquote:Op zaterdag 22 september 2012 13:45 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Wat trouwens erg populair zal gaan worden als de HRA 'verdwijnt'.
Dat idee bestaat alleen bij mensen die het niet helemaal begrepen hebbenquote:Op vrijdag 21 september 2012 20:36 schreef Julius.Strandjutter het volgende:
[..]
nee waardering van woningen gaat middels de payabillity ofwel betaalbaarheid.quote:Op vrijdag 21 september 2012 20:36 schreef Julius.Strandjutter het volgende:
[..]
Ja, die mening deel ik ook wel.quote:Op zaterdag 22 september 2012 16:09 schreef Ravvie het volgende:
Volgens mij zijn er weinig mensen die denken dat bij een daling van de woningprijzen door een beperking op de HRA, dat droomhuis voor een ieder binnen bereik komt. Want dit zal gepaard gaan met een een lager maximaal te financieren bedrag bij de bank.
Maar dat is dan ook helemaal niet het doel van het beperken van de HRA.
Wat je wel krijgt is dat de mensen lagere schulden hebben, de overheid geen bakken met geld meer naar de banken brengt en dat sparen weer de moeite loont (Immers voor dezelfde 20k spaargeld, kan je opeens een hoop meer extra huis kopen). Wat mij betreft allemaal positieve ontwikkelingen, waar je alleen niet voor kan zijn als je grootaandeelhouder bent van een van de instanties die hypotheken uitgeven.
Dan zouden ze in bijv. Australia, waar ze geen HRA hebben, lagere schulden moeten hebben.quote:Op zaterdag 22 september 2012 16:09 schreef Ravvie het volgende:
Volgens mij zijn er weinig mensen die denken dat bij een daling van de woningprijzen door een beperking op de HRA, dat droomhuis voor een ieder binnen bereik komt. Want dit zal gepaard gaan met een een lager maximaal te financieren bedrag bij de bank.
Maar dat is dan ook helemaal niet het doel van het beperken van de HRA.
Wat je wel krijgt is dat de mensen lagere schulden hebben, de overheid geen bakken met geld meer naar de banken brengt en dat sparen weer de moeite loont (Immers voor dezelfde 20k spaargeld, kan je opeens een hoop meer extra huis kopen). Wat mij betreft allemaal positieve ontwikkelingen, waar je alleen niet voor kan zijn als je grootaandeelhouder bent van een van de instanties die hypotheken uitgeven.
Een vergelijking met een willekeurig ander land loopt natuurlijk per definitie mank. Zoveel landen, even zoveel verschillende wetgeving/omstandigheden.quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:16 schreef michaelHD9 het volgende:
[..]
Dan zouden ze in bijv. Australia, waar ze geen HRA hebben, lagere schulden moeten hebben.
Nou, daar verbleken de Nederlandse schulden bij. 8x je inkomen (ow ja, en de rente is daar een tik hoger) is daar ook nog steeds vrij geaccepteerd (zoals ook 'low doc' leningen). Wat ze daar wel doen is de eis dat je circa 20% eigen geld inbrengt. Doe je dat niet, kan, maar dan ga je een hoger rentepercentage betalen (omdat het deel >80% namelijk (her)verzekerd wordt).
Maar geen HRA betekent dus overduidelijk niet per definitie lagere schulden.
Wel is het minder lonend om centjes niet af te lossen maar de lening zo hoog mogelijk te laten zijn, en de centjes op een alternatieve manier te beleggen.
Wat daar overigens ook vrij gebruikelijk is, is dat je zelf een pand huurt, maar tegelijk ook één of meerdere panden in bezit hebt, en die verhuurt. Rente op investeringspanden is namelijk wel aftrekbaar. Dat samen met een kleine sociale huursector, maakt dat prijzen in de steden van Australia skyhigh zijn (twee a dire keer zo hoog als in NL).
Het vetgedrukte is dus aantoonbaar niet per definitie waar.quote:Op zondag 23 september 2012 13:55 schreef Ravvie het volgende:
[..]
Een vergelijking met een willekeurig ander land loopt natuurlijk per definitie mank. Zoveel landen, even zoveel verschillende wetgeving/omstandigheden.
Waarom de schuld in Nederland wel lager komt te liggen (Misschien niet in absolute bedragen, maar in ieder geval wanneer we inflatie erbij betrekken)? Bij het beperken van de HRA, zal ook het maximaal te financieren bedrag lager komen te liggen. Wanneer mensen minder kunnen lenen voor hun huis zullen ze automatisch dus ook een lagere schuld hebben. Zelfs in het uitzonderlijke geval dat de huizenprijzen NIET zullen dalen bij een beperking van de HRA, zal de schuldenlast lager worden doordat mensen minder kunnen lenen en dus meer eigen vermogen moeten meenemen.
vroeger kon jer nooit meer lenen dan 90% van de executiewaarde, en die lag op 70% van de marktwaarde.quote:Op maandag 24 september 2012 00:21 schreef michaelHD9 het volgende:
[..]
Het vetgedrukte is dus aantoonbaar niet per definitie waar.
Ik durf wel te voorspellen dat NL ook naar een systeem toegaat waarbij je meer eigen geld moet inbrengen, maar vervolgens wel meer keer je inkomen kan lenen. Want het probleem zit 'm niet in de woonquote, maar in de verhouding schuld vs. waarde woning.
Als aflossingsvrije leningen in de ban gaan, zal dat eerder een hogere hypotheek mogelijkheid betekenen, omdat het risico voor de banken stukken minder wordt.
Dat lijkt me een prima percentage.quote:Op maandag 24 september 2012 09:21 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
vroeger kon jer nooit meer lenen dan 90% van de executiewaarde, en die lag op 70% van de marktwaarde.
maar het begrip executiewaarde bestaat denk ik niet eens meerquote:Op maandag 24 september 2012 09:23 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat lijkt me een prima percentage.
Het bloed vloeit over de straten, nog even en er is geen vakman meer te vinden die nog bereid is om een huis te bouwen. Ooh ooh... ooh wat zullen de prijzen exploderen als de markt weer aantrekt.... als ze ooit nog aantrekt natuurlijkquote:Stijging faillissementen in hele bouwbranche
UTRECHT - De gehele bouwbranche heeft te kampen met een stijgend aantal faillissementen. Het gaat niet alleen om aannemers maar ook om bijvoorbeeld stukadoors, schilders en doe-het-zelfzaken. Dit blijkt uit cijfers over de eerste 8 maanden van dit jaar die Faillissementsdossier.nl maandag heeft bekendgemaakt.
In totaal gingen in de bouwsector in de periode van januari tot en met augustus 1330 bedrijven bankroet. Dat is een stijging met 45 procent ten opzichte van dezelfde periode in 2011.
Zelfstandige specialisten zoals stukadoors, loodgieters, schilders en glaszetters deelden in de malaise. Het aantal failliete bedrijven in deze groep steeg de eerste 8 maanden met gemiddeld een kleine 50 procent.
bron: Telegraaf
Okay, toon het maar aan dan. Ik vraag zelden om linkjes, maar in dit geval ben ik benieuwd. Minder HRA betekent volgens mij lagere maximale hypotheek sommen, als alle andere factoren gelijk blijven. Misschien als tegelijk de rente halveert?quote:Op maandag 24 september 2012 00:21 schreef michaelHD9 het volgende:
[..]
Het vetgedrukte is dus aantoonbaar niet per definitie waar.
Het lobby-en om nog meer douceurtjes voor een stervende woningmarkt is weer volop begonnen. Eens kijken welke spins er tegenaan gesmeten worden om 'de rust' op de woningmarkt te handhavenquote:VEH: Nieuwe regels helpen huizenmarkt om zeep
door Harrie Nijen Twilhaar
AMSTERDAM - Nieuwe regels voor huizenkopers, zoals het verlagen van het maximum te lenen bedrag, het betalen van hypotheekadvies en versobering van de koopgrens Nationale Hypotheek Garantie, betekent de doodsteek voor de woningmarkt.
Dat stelt de Vereniging Eigen Huis (VEH) in een vertrouwelijke notitie die vandaag naar de informateurs Henk Kamp (VVD) en Wouter Bos (PvdA) wordt gestuurd.
De berg aan nieuwe maatregelen dreigt de woningmarkt vanaf volgend jaar dieper in de afgrond te duwen, oordeelt de vereniging.
Gedragscode
Door aanscherping van de Gedragscode Hypothecaire Financieringen vanaf 2013, stijgen de hypotheeklasten en moet een gehele lening annuitair worden afgelost. Vooral starters worden de dupe en kunnen tot tienduizenden euro’s minder lenen. Door het provisieverbod per 1 januari moeten consumenten bovendien zelf hypotheekadvies betalen dat kan oplopen tot duizenden euro’s.
bron: Telegraaf
Slechte zaak! De bouwers zijn nooit het (grote) probleem geweest, de grondspeculatie wel. En dat wordt nog steeds in stand gehouden, terwijl de bouwers daadwerkelijk iets echt toevoegen aan de markt, economie en het land.quote:Op maandag 24 september 2012 09:28 schreef ComplexConjugate het volgende:
"Stijging faillissementen in hele bouwbranche"
Zolang grondspeculanten en locale overheden weigeren af te waarderen op hun grond voorraad gaat de markt niet los komen. Mede dankzij de bail outs die banken en overheden krijgen zullen ze ook niet af hoeven te boeken. Liever laat men de markt compleet kapot gaan om de cijfers in de boekhouding op orde te houden.quote:Op maandag 24 september 2012 09:40 schreef RemcoDelft het volgende:
Slechte zaak! De bouwers zijn nooit het (grote) probleem geweest, de grondspeculatie wel. En dat wordt nog steeds in stand gehouden, terwijl de bouwers daadwerkelijk iets echt toevoegen aan de markt, economie en het land.
Even samenvatten:
1. er zijn mensen die huizen willen bouwen ==> deze gaan failliet en zitten werkloos thuis
2. er zijn mensen die nieuwe huizen willen laten bouwen en kunnen betalen ==> deze kunnen/mogen het niet, want:
3. er zijn ambtenaren/grondspeculanten die tot enkele tonnen vragen voor piepkleine stukjes grond, daar een monopoly op hebben, en hiermee 1. en 2. blokkeren.
het grote toverwoord is VERGUNNINGquote:Op maandag 24 september 2012 09:40 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Slechte zaak! De bouwers zijn nooit het (grote) probleem geweest, de grondspeculatie wel. En dat wordt nog steeds in stand gehouden, terwijl de bouwers daadwerkelijk iets echt toevoegen aan de markt, economie en het land.
Even samenvatten:
1. er zijn mensen die huizen willen bouwen ==> deze gaan failliet en zitten werkloos thuis
2. er zijn mensen die nieuwe huizen willen laten bouwen en kunnen betalen ==> deze kunnen/mogen het niet, want:
3. er zijn ambtenaren/grondspeculanten die tot enkele tonnen vragen voor piepkleine stukjes grond, daar een monopoly op hebben, en hiermee 1. en 2. blokkeren.
Tja...quote:Op maandag 24 september 2012 09:40 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Even samenvatten:
Als we dan toch iemand de schuld moeten geven laten we dan idd bij de ambtenaren beginnen. Die zijn ook mede bepalend voor het beleid. Regeringen gaan en komen maar de onderliggende ambtenaren blijven vaak dezelfde. En er is toch iemand nodig die het hele spulletje moet doorrekenen of iets kan ja of nee.quote:Op maandag 24 september 2012 10:52 schreef Basp1 het volgende:
Maar gaan nu bij jullie de ambtenaren de schuld krijgen van de beperkte beschikbare vrij ruimte in NL.
Die ambtenaren voeren maar uit wat de politici bedenken en die kiezen we nog altijd allemaal.
er is ruimte zat , slechts 1% is bebouwd, laten we 1,5% bebouwenquote:Op maandag 24 september 2012 10:52 schreef Basp1 het volgende:
Maar gaan nu bij jullie de ambtenaren de schuld krijgen van de beperkte beschikbare vrij ruimte in NL.
Die ambtenaren voeren maar uit wat de politici bedenken en die kiezen we nog altijd allemaal.
En de overheid verhoogt ook doodleuk de consumptiebelasting naar 21%.... leuk voor de bouwbedrijven die nu nog meer geld moeten incasseren voor de overheid en daarmee hun eigen omzet verder zien dalen.quote:Op maandag 24 september 2012 10:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
het grote tocerwoord is VERGUNNING
En daar hebben de ambtenaren de macht, vooral degenen die het hardst roepen om marktwerking, willen dat de gemeentes de prijs erop houden
De grondbedrijven van gemeentes die vroeger bakken geld binnebrachten , die leveren niets meer op nu
Kom eens uit je vissenkom manquote:Op maandag 24 september 2012 10:52 schreef Basp1 het volgende:
Check eerst je feiten voordat je wat neerzet.quote:Op maandag 24 september 2012 11:16 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
er is ruimte zat , slechts 1% is bebouwd, laten we 1,5% bebouwen
Maar er zijn ambtenaren die over de vergunningen gaan
Kun je nagaan hoe LEEG die landen zijn, nog genoeg ruimte voor het laten grazen van miljoenen koeien, schapen, paarden en de aanleg van natuurgebieden. (ooh wacht... dan kan zelfs in Nederland).quote:Op maandag 24 september 2012 11:18 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Check eerst je feiten voordat je wat neerzet.![]()
Van alle lidstaten van de Europese Unie heeft Nederland het hoogste percentage bebouwd gebied. Ons land (13 procent) wordt gevolgd door België (10 procent). Dit blijkt uit een publicatie van statistisch bureau Eurostat.
Ah, ik zie dat je je stokpaardje weer van stal hebt gehaald. Overigens, ik voel me helemaal niet claustrofobisch, hoe kom je daarbij?quote:Op maandag 24 september 2012 11:19 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Kun je nagaan hoe LEEG die landen zijn, nog genoeg ruimte voor het laten grazen van miljoenen koeien, schapen, paarden en de aanleg van natuurgebieden. (ooh wacht... dan kan zelfs in Nederland).
Weet je waarom de meeste mensen zo'n claustrofobisch gevoel hebben? Omdat ze als kippen in een batterij kooi op elkaar gestapeld zitten (het reeds bekende stapel stenen op een postzegel syndroom), cognitieve dissonantie doet de rest![]()
Aah... goede morgen CG.... maar even FYI.... de wereld draait niet om wat jij vind hèquote:Op maandag 24 september 2012 11:24 schreef CoolGuy het volgende:
Ah, ik zie dat je je stokpaardje weer van stal hebt gehaald. Overigens, ik voel me helemaal niet claustrofobisch, hoe kom je daarbij?
MIJN wereld draait wel om wat ik vind, en ik ben niet claustrofobisch terwijl jij stelt dat de Nederlander zo claustrofobish is. Jij bgrijpt het begip schaarste niet? Wat begrijp je daar niet aan dan?quote:Op maandag 24 september 2012 11:28 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Aah... goede morgen CG.... maar even FYI.... de wereld draait niet om wat jij vind hè![]()
Basp1 vind het wel erg vol... tja... ik vind het helemaal niet vol in NL, ik begrijp dat schaarste argument eigenlijk niet zo. Als je aan de rand van de gemiddelde stad staat kun je tot aan de horizon kijken en zie je alleen maar wat koeien, boompjes en een windmolen.
Dan moet het in de meeste andere landen nog wel veel slechter gesteld zijn met het claustrofobisch gevoel.quote:Op maandag 24 september 2012 11:19 schreef ComplexConjugate het volgende:
Weet je waarom de meeste mensen zo'n claustrofobisch gevoel hebben? Omdat ze als kippen in een batterij kooi op elkaar gestapeld zitten (het reeds bekende stapel stenen op een postzegel syndroom), cognitieve dissonantie doet de rest![]()
Da's mooi, bij mij in de buurt komen ze met hangende pootjes terug uit Belgie en Frankrijk. Zijn het zat om als citroentje behandeld te worden in de locale belastingwetgevingquote:Op maandag 24 september 2012 12:19 schreef michaelmoore het volgende:
maar er zijn nu eenmaal meer en veel meer verkopers dan kopers en dat gaat ook niet veranderen
iedereen wordt de komende jaren pensionado bij mij in de buurt , (ik heb nu ook een seniorenregeling al), en gaat en wil rustig en goedkoop gaan wonen en een spaarpotje opmaken
Ik wil je best teruglinken naar mijn post hoor, waar ik uitleg dat het risico voor banken niet in woonquote zit (die hilarisch laag is in NL als je die vergelijkt in internationaal verband), maar in de buffer tussen aanschafwaarde en lening. Maak je daar 20% van (dus eerst een paar knaken sparen voordat je gaat kopen), gaan de loan to income ratios omhoog, Want veel minder risico.quote:Op maandag 24 september 2012 09:31 schreef Istrilyin het volgende:
[..]
Okay, toon het maar aan dan. Ik vraag zelden om linkjes, maar in dit geval ben ik benieuwd. Minder HRA betekent volgens mij lagere maximale hypotheek sommen, als alle andere factoren gelijk blijven. Misschien als tegelijk de rente halveert?
Misschien was dat dan persoonsafhankelijk, want ik had toch echt heel andere ervaring.quote:Op maandag 24 september 2012 09:21 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
vroeger kon jer nooit meer lenen dan 90% van de executiewaarde, en die lag op 70% van de marktwaarde.
Ik had bij mijn eerste huis ook 35.000 eigen geld op 110.000 gulden, ondanks dat ik toen ook gemeentegarantie had.
Bestaande woningen daar gaf men niet veel op , nieuwbouw met A-subsidie wel die kon je soms 100% lenen met gemeentegarantie, had je slechts een paar duizend gulden nodig
Maar kosten zelf betalen en 10% eigen geld lijkt me minimaal en aflossen in 30Jaar
ik heb het over 1975 he,m toen hoefde mijn vrouw niet te werken en kreeg het volgend jaar een kindje en hoefde ook geen vermogen aan Kind opvang te gevenquote:Op maandag 24 september 2012 12:28 schreef michaelHD9 het volgende:
[..]
Misschien was dat dan persoonsafhankelijk, want ik had toch echt heel andere ervaring.
Ze hielden wel liever de eikhols, azijnpissers, lamlullen en klaplopers buiten de deur, dat wel.
1975 een huis van 110.000 gulden kopen, het modaal inkomen was toch maar 23.000 gulden per jaar, toch wel mooi 4.8* een modaal jaarsalaris. Tegenwoordig is ook genoeg te vinden voor 160.000 euro, ook 4.8* modaal op dit moment.quote:Op maandag 24 september 2012 12:33 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik heb het over 1975 he
voor jouw is vroeger 2006 toch
Neen, 2006 is toen je vrouw gillend bij je weggelopen is. Beetje in de war?quote:Op maandag 24 september 2012 12:33 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik heb het over 1975 he,m toen hoefde mijn vrouw niet te werken en kreeg het volgend jaar een kindje en hoefde ook geen vermogen aan Kind opvang te geven
voor jouw is vroeger 2006 toch
nou een vergelijkbare woning kost hier nu nog steeds 240.000 euroquote:Op maandag 24 september 2012 12:38 schreef Basp1 het volgende:
[..]
1975 een huis van 110.000 gulden kopen, het modaal inkomen was toch maar 23.000 gulden per jaar, toch wel mooi 4.8* een modaal jaarsalaris. Tegenwoordig is ook genoeg te vinden voor 160.000 euro, ook 4.8* modaal op dit moment.
Koopsom 110.000 - 35.000 eigen vermogen = 75.000 hypotheek.quote:Op maandag 24 september 2012 12:38 schreef Basp1 het volgende:
[..]
1975 een huis van 110.000 gulden kopen, het modaal inkomen was toch maar 23.000 gulden per jaar, toch wel mooi 4.8* een modaal jaarsalaris. Tegenwoordig is ook genoeg te vinden voor 160.000 euro, ook 4.8* modaal op dit moment.
staat me bij dat de woonlasten 400 gulden bruto was tegen 8,75 % rentequote:Op maandag 24 september 2012 12:45 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Koopsom 110.000 - 35.000 eigen vermogen = 75.000 hypotheek.
Dus zo'n 3 maal Jan Mo hypotheek....
quote:Op maandag 24 september 2012 12:45 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Gaat de gemiddelde woning toch weer minder dan 150k kosten![]()
quote:Op maandag 24 september 2012 09:21 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Bestaande woningen daar gaf men niet veel op , nieuwbouw met A-subsidie wel die kon je soms 100% lenen met gemeentegarantie, had je slechts een paar duizend gulden nodig
Kijk je ook nog eens wat een modaal gezinsinkomen tussen 1975 en nu gedaan heeft?quote:Op maandag 24 september 2012 12:45 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Gaat de gemiddelde woning toch weer minder dan 150k kosten![]()
Als ze die subsidie voor die kinderopvang weer even allemaal opheffen zitten er zo weer een hoop dames op het viva forum te kniezen over hun man die niet genoeg centjes inbrengt om de decadente levensstijl in stand te houdenquote:Op maandag 24 september 2012 12:48 schreef michaelHD9 het volgende:
[..]
Kijk je ook nog eens wat een modaal gezinsinkomen tussen 1975 en nu gedaan heeft?
Niet iedereen zit in ze uppie achter een pc te kniezen he
maar die moeten een godsvermogen aan kinderopvang betalen,quote:Op maandag 24 september 2012 12:48 schreef michaelHD9 het volgende:
[..]
Kijk je ook nog eens wat een modaal gezinsinkomen tussen 1975 en nu gedaan heeft?
Niet iedereen zit in ze uppie achter een pc te kniezen he
Opa en oma kunnen toch wel even op de kinderen gaan letten? Papa en mama hebben het namelijk te druk om de huizenmarkt zeepbel in stand te houdenquote:Op maandag 24 september 2012 12:49 schreef michaelmoore het volgende:
maar die moeten een godsvermogen aan kinderopvang betalen,
Mijn kinderen werken ook met twee, maar die hebben nog geen kinderen , ja dan gaat het allemaal geweldig
Kletskoek. Die droppen ze gewoon bij jou. lieve paquote:Op maandag 24 september 2012 12:49 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
maar die moeten een godsvermogen aan kinderopvang betalen,
Mijn kinderen werken ook fulltime met twee, maar die hebben nog geen kinderen , ja dan gaat het allemaal geweldig
opa en zijn vriendin pleuren lekker op naar Frankrijk, komen ze maar op bezoek in de zomer zal ik wel een hokkie extra bouwen daarquote:Op maandag 24 september 2012 12:50 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Opa en oma kunnen toch wel even op de kinderen gaan letten? Papa en mama hebben het namelijk te druk om de huizenmarkt zeepbel in stand te houden
die betalen daar meer aan diverse locale heffingen en andere belastingen dan hun kinderen aan opvang, die zijn zo weer terug, en een illusie en een boel centjes armer.quote:Op maandag 24 september 2012 12:51 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
opa en zijn vriendin pleuren lekker op naar Frankrijk, komen ze maar op bezoek in de zomer
nee kletspraat, opa gaat lekker vissenquote:Op maandag 24 september 2012 12:52 schreef michaelHD9 het volgende:
[..]
die betalen daar meer aan diverse locale heffingen en andere belastingen dan hun kinderen aan opvang, die zijn zo weer terug, en een illusie en een boel centjes armer.
Vergeet je "Carte de Peche"1 van de 8 verschillende niet. Daar zijn ze net zo bureaucratisch als in NL.quote:Op maandag 24 september 2012 12:53 schreef michaelmoore het volgende:
nee kletspraat, opa gaat lekker vissen
is dat een recpt voor riviervis??quote:Op maandag 24 september 2012 12:55 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Vergeet je "Carte de Peche"1 van de 8 verschillende niet. Daar zijn ze net zo bureaucratisch als in NL.
De burgermeester verzint er nog wel 10 andere vergunningen voor opa bij.quote:Op maandag 24 september 2012 12:55 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Vergeet je "Carte de Peche"1 van de 8 verschillende niet. Daar zijn ze net zo bureaucratisch als in NL.
Hoe wil jij je in frankrijk gaan redden als je niet eens basaal de franse taal machtig lijkt te zijn.quote:Op maandag 24 september 2012 12:55 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
is dat een recpt voor riviervis??
valt mee hoor, ik had op de lagere school al fransquote:Op maandag 24 september 2012 12:57 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hoe wil jij je in frankrijk gaan redden als je niet eens basaal de franse taal machtig lijkt te zijn.
Dat is dan al heel wat jaartjes terug voor jou.quote:Op maandag 24 september 2012 12:58 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
valt mee hoor, ik had op de lagere school al frans
Dat slijt nietquote:Op maandag 24 september 2012 12:59 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat is dan al heel wat jaartjes terug voor jou.
Nog bij de nonnen, zo te lezen. Of waarschijnlijker: paters.quote:Op maandag 24 september 2012 13:00 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat slijt niet
Toen kreeg je nog echt school en dat was met de MULO
De mulo was toch niet de lagere school, maar stiekum al de middelbare school. Ik begin toch het vermoeden te krijgen dat je leeftijd toch je geheugen al iets aan het aantasten is.quote:Op maandag 24 september 2012 13:00 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat slijt niet
Toen kreeg je nog echt school en dat was met de MULO
MULO was na de lagere school, goed zo jongen.quote:Op maandag 24 september 2012 13:03 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De mulo was toch niet de lagere school, maar stiekum al de middelbare school. Ik begin toch het vermoeden te krijgen dat je leeftijd toch je geheugen al iets aan het aantasten is.
En juist op de mulo kreeg je je talen, toch niet op de basisschool in die tijd?quote:Op maandag 24 september 2012 13:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
MULO was na de lagere school, goed zo jongen.
Nu gaan ze allemaal naar het ROC en kunnen niets
jawel in klas zes kreeg je al Frans en dat was geen vrije keuzequote:Op maandag 24 september 2012 13:07 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En juist op de mulo kreeg je je talen, toch niet op de basisschool in die tijd?
Gelukkig gaat er tegenwoordig ook nog jeugd naar havo en vwo waar men ook gewoon die talen onderwezen krijgt.
Misschien had je je kinderen toch beter iets kunnen motiveren ipv al die doom en gloom verhalen.quote:Op maandag 24 september 2012 13:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
MULO was na de lagere school, goed zo jongen.
Dat was met Frans Duits en Engels weetje
Nu gaan ze allemaal naar het ROC en kunnen niets
Die hebben allemaal een zeer goede baan tot mijn verbazingquote:Op maandag 24 september 2012 13:08 schreef michaelHD9 het volgende:
[..]
Misschien had je je kinderen toch beter iets kunnen motiveren ipv al die doom en gloom verhalen.
klinkt allemaal heel logisch - wel lichtelijk in in contradictie met wat je de vorige pagina nog suggereerde, maar enfin we zullen het maar schuiven onderquote:Op maandag 24 september 2012 13:09 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Die hebben allemaal een zeer goede baan tot mijn verbazing
Nou krijgen ze tegenwoordig soms al in groep 3 engels. Dat is de oude 1e klas.quote:Op maandag 24 september 2012 13:08 schreef michaelmoore het volgende:
jawel in klas zes kreeg je al Frans en dat was geen vrije keuze
nee het is realisme knulquote:Op maandag 24 september 2012 13:12 schreef michaelHD9 het volgende:
[..]
klinkt allemaal heel logisch - wel lichtelijk in in contradictie met wat je de vorige pagina nog suggereerde, maar enfin we zullen het maar schuiven onder
http://www.welingelichtek(...)ier-zo-groot-is.html
Lijkt me dat het na die lessen van de Paters niet meer goed is gekomen.
ik heb niet met je geknikkerd schatquote:Op maandag 24 september 2012 13:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee het is realisme knul
die schulden toestand overal daar zit iets fundamenteel fout en veel zit er fout bij de bankenmaffia, die is niet meer te vertrouwen en de AFM ook niet
ik pas me snel aan , komt goed meidquote:Op maandag 24 september 2012 13:23 schreef michaelHD9 het volgende:
[..]
ik heb niet met je geknikkerd schat
maar het is inderdaad allemaal een complot. dat dit kan in Nederland! (nou, ze kunnen het nog beter iin Frankrijk hoor, zo'n heel durp tegen zo'n étranger)
Geef mij maar troebel niet vervuild water ipv helder water met arseen er in.quote:Op maandag 24 september 2012 13:36 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik pas me snel aan , komt goed meid
een design radiator is voor mij niet een essentieel onderdeel van het leven, met helder water ben ik al heel gelukkig
ik heb in Noorwegen gewandeld en dat is lekker water daar, zo van de berg af en in Frankrijk komt er ook genoeg water naar beneequote:Op maandag 24 september 2012 13:39 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Geef mij maar troebel niet vervuild water ipv helder water met arseen er in.
Dus iemand die modaal verdient (35000 inclusief vakantiegeld) Zou in dit geval een huis kopen van (3500*9*100)/80 = Euro 393750. Hiervan is 315000 Hypotheek en de rest eigen geld. Daar staat een een netto maandlast tegenover van Euro 1669.quote:Op maandag 24 september 2012 12:27 schreef michaelHD9 het volgende:
[..]
Ik wil je best teruglinken naar mijn post hoor, waar ik uitleg dat het risico voor banken niet in woonquote zit (die hilarisch laag is in NL als je die vergelijkt in internationaal verband), maar in de buffer tussen aanschafwaarde en lening. Maak je daar 20% van (dus eerst een paar knaken sparen voordat je gaat kopen), gaan de loan to income ratios omhoog, Want veel minder risico.
Doe voor de gein maar eens een berekening op http://www.westpac.com.au/personal-banking/home-loans/
Geen HRA - dus dat zou een idioot lage verhouding inikomen - lening moeten zijn, he? Nou, ongeveer 9. Wordt wel een stuk lager als je meer dan 80% wil financieren.
Hebben jullie een collectief leesgebrek?quote:Op maandag 24 september 2012 13:59 schreef Ravvie het volgende:
[..]
Dus iemand die modaal verdient (35000 inclusief vakantiegeld) Zou in dit geval een huis kopen van (3500*9*100)/80 = Euro 393750. Hiervan is 315000 Hypotheek en de rest eigen geld. Daar staat een een netto maandlast tegenover van Euro 1669.
Diezelfde persoon heeft ongeveer een netto salaris van 1800 euro per maand (ex vakantiegeld), wat hem exact 130 Euro per maand geeft om GWL, gemeentelijke belastingen, eten, kleding etc. etc. te kopen.
En jij gelooft echt dat de bank dit gaat doen in Nederland. Vergeet het maar.
gefeliciteerd: modale woning <--> modaal gezinsinkomen: we zijn er alquote:Op maandag 24 september 2012 14:01 schreef ComplexConjugate het volgende:
Banken gaan denk ik terug naar 3..4,5 maal Jan Mo. Meer krijgen ze gewoon niet langer gezond op de balans. De gemiddelde huizenprijs gaat dus gewoon weer terug naar 150k.
Er zit dus nog een gap van zo'n 50k tussen de realistische marktprijs en de gewenste vraagprijs.
Ik denk dat ze dit nog wel eens gaan oplossen door de BTW te verhogen naar 30%![]()
Michael, die link is een australische hypotheek boer... Vraag is "betekent afschaffen HRA ook lagere max hypotheken?" en het antwoord is nog steeds, wat mij betreft: "ja, want mensen kunnen anders de maandelijkse lasten niet meer betalen". De prijzen zullen omlaag gaan, hand in hand met de max leenbedragen. Natuurlijk, als je de randvoorwaarden meteen meeverandert (20% eigen geld inderdaad) dan krijg je andere uitkomsten, maar dat is de vraag niet.quote:Op maandag 24 september 2012 12:27 schreef michaelHD9 het volgende:
[..]
Ik wil je best teruglinken naar mijn post hoor, waar ik uitleg dat het risico voor banken niet in woonquote zit (die hilarisch laag is in NL als je die vergelijkt in internationaal verband), maar in de buffer tussen aanschafwaarde en lening. Maak je daar 20% van (dus eerst een paar knaken sparen voordat je gaat kopen), gaan de loan to income ratios omhoog, Want veel minder risico.
Doe voor de gein maar eens een berekening op http://www.westpac.com.au/personal-banking/home-loans/
Geen HRA - dus dat zou een idioot lage verhouding inikomen - lening moeten zijn, he? Nou, ongeveer 9. Wordt wel een stuk lager als je meer dan 80% wil financieren.
Natuurlijk leid het niet tot lagere hypotheken als de overheid je koopkracht vergroot door minder belastingen te heffen. Bij een gelijkblijvende belastingdruk (in feite een hogere belastingdruk voor kopers met geleend geld indien de HRA word afgeschaft) leid het uiteraard wel tot lagere prijzen.quote:Op maandag 24 september 2012 14:03 schreef michaelHD9 het volgende:
Hebben jullie een collectief leesgebrek?
De stelling was dat het beperken van HRA zou leiden tot lagere hypotheken.
Ik toon aan dat in landen waar geen HRA is, dit niet leidt tot lagere hypotheken
En ten tweede: gezinsinkomen FTW
Het feit dat er landen zijn waar de loan-to-income verhouding hoger is dan hier, kan toch op geen enkele wijze tot bewijs dienen in deze discussie? In Nederland wordt er gewoon van hogerhand bepaald hoe hoog te de hypotheekkosten mogen zijn in vergelijking tot iemands inkomen. Wanneer de HRA wordt afgeschaft, gaan deze kosten omhoog terwijl iedereens inkomen gelijk blijft. Ergo er kan minder geld geleend worden. Ergo de hypotheekschuld komt lager. Dat dit in Australie anders is, is totaal niet relevant.quote:Op maandag 24 september 2012 14:03 schreef michaelHD9 het volgende:
[..]
Ik toon aan dat in landen waar geen HRA is, dit niet leidt tot lagere hypotheken
Michael, Australie is redelijk uitzonderlijk. Down under hebben ze belachelijk veel geleend voor steeds duurder wordende woningen. Er was namelijk "ruimtegebrek" (echt - serieus ja, in Australie). Op Canada na is het zo ongeveer de laatste markt om boem te doen. Op het moment is de bubble daar heel hard aan het knallen, en de complete economie gaat naar de knoppen omdat China ook minder erts nodig heeft.quote:Op maandag 24 september 2012 14:03 schreef michaelHD9 het volgende:
[..]
Wat wel relevant is dat Australië bezig is met het opblazen van een vastgoed zeepbel die zijn gelijke in de wereld niet kent.quote:Op maandag 24 september 2012 14:08 schreef Ravvie het volgende:
[..]
Het feit dat er landen zijn waar de loan-to-income verhouding hoger is dan hier, kan toch op geen enkele wijze tot bewijs dienen in deze discussie? In Nederland wordt er gewoon van hogerhand bepaald hoe hoog te de hypotheekkosten mogen zijn in vergelijking tot iemands inkomen. Wanneer de HRA wordt afgeschaft, gaan deze kosten omhoog terwijl iedereens inkomen gelijk blijft. Ergo er kan minder geld geleend worden. Ergo de hypotheekschuld komt lager. Dat dit in Australie anders is, is totaal niet relevant.
Als we het aan de banken zouden overlaten had je nog steeds 7* je gezinsjaarinkomen met 125% wozwaarde mogen lenen. Dus daarin vind ik onze overheid nog niet zo slecht dat ze paal en perk gesteld hebben hieraan.quote:Op maandag 24 september 2012 14:08 schreef Ravvie het volgende:
[..]
Het feit dat er landen zijn waar de loan-to-income verhouding hoger is dan hier, kan toch op geen enkele wijze tot bewijs dienen in deze discussie? In Nederland wordt er gewoon van hogerhand bepaald hoe hoog te de hypotheekkosten mogen zijn in vergelijking tot iemands inkomen. .
Geloof je dit nu werkelijk zelfquote:Op maandag 24 september 2012 14:17 schreef Basp1 het volgende:
Als we het aan de banken zouden overlaten had je nog steeds 7* je gezinsjaarinkomen met 125% wozwaarde mogen lenen. Dus daarin vind ik onze overheid nog niet zo slecht dat ze paal en perk gesteld hebben hieraan.
Van dezelfde blog: "Instead of meeting its targets, I propose Hollande's policies have made it highly likely France is poised to implode. It should not take more than a few months, if that." Dat soort niveauquote:Op maandag 24 september 2012 14:13 schreef Istrilyin het volgende:
[..]
Michael, Australie is redelijk uitzonderlijk. Down under hebben ze belachelijk veel geleend voor steeds duurder wordende woningen. Er was namelijk "ruimtegebrek" (echt - serieus ja, in Australie). Op Canada na is het zo ongeveer de laatste markt om boem te doen. Op het moment is de bubble daar heel hard aan het knallen, en de complete economie gaat naar de knoppen omdat China ook minder erts nodig heeft.
Leuk leesvoer...
En ik maar denken dat de VVD het socialisme voor de rijken gaat aanpakkenquote:Op maandag 24 september 2012 14:30 schreef michaelHD9 het volgende:
En aangezien de SP toch niet haar socialistische heilstaat mag bouwen, denk ik dat het gedaan is met die betuttelende regels
VVD is voor de mensen met 100 keer tot 1000 keer modaal en niet voor jan lul met zijn zielige hypotheekjequote:Op maandag 24 september 2012 14:57 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
En ik maar denken dat de VVD het socialisme voor de rijken gaat aanpakken
En al die ZZP-ers maar stemmen op Mark Rutte omdat deze belooft dat er werk aan de winkel isquote:Op maandag 24 september 2012 18:50 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
VVD is voor de mensen met 100 keer tot 1000 keer modaal en niet voor jan lul met zijn zielige hypotheekje
er zijn nog nooit zoveel ZZP ers failliet gegaan als de afgelopen 2 jaar , mark hebt poep aan kleine zelfstandigenquote:Op maandag 24 september 2012 22:56 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
En al die ZZP-ers maar stemmen op Mark Rutte omdat deze belooft dat er werk aan de winkel is![]()
Als er 1 partij die die hun uurtarieven gaat uitpersen voor de echte grote jongens dan is het de VVD, wat dat betreft is er inderdaad nog heel wat werk aan de winkel
Dat snap jij, dat snap ik. Helaas zijn er grote groepen die zich echter laten misleiden door de demagogie van Rutte. Misschien verdient die groep het dan ook wel om failliet te gaan, een land krijgt immers de leiders die het verdientquote:Op maandag 24 september 2012 23:01 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
er zijn nog nooit zoveel ZZP ers failliet gegaan als de afgelopen 2 jaar , mark hebt poep aan kleine zelfstandigen
Nou toen het als zodanig nog "goed" ging hoorde je de zzp-ers ook niet klagen. Nu het wat minder gaat wel natuurlijk. Tja ik zie een zzp-er als werknemer met direct opzegbaar contract. Straks zijn we dat allemaal en maakt het niks meer uit natuurlijk. Hmm nu ik erover nadenk zzp-ers zijn ingevoerd om ons er allemaal alvast aan te laten wennen dat je straks geen vastigheid meer hebt. En dat was niet alleen een idee van de vvd. Goh zo kunnen we dit topic ook wel verplaatsen naar BNW.quote:Op maandag 24 september 2012 23:07 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Dat snap jij, dat snap ik. Helaas zijn er grote groepen die zich echter laten misleiden door de demagogie van Rutte. Misschien verdient die groep het dan ook wel om failliet te gaan, een land krijgt immers de leiders die het verdient
Toen het goed ging hoorde je vrijwel niemand klagen of een kritische noot uiten, deed je dat wel dan was je een verzuurde azijnpisserquote:Op dinsdag 25 september 2012 09:12 schreef Tikbalang het volgende:
Nou toen het als zodanig nog "goed" ging hoorde je de zzp-ers ook niet klagen.
Je vergeet dat in de bouw je als ZZP-er veel meer geld bij elkaar kon harken, er waren genoeg werknemers die zelfstandig werden om zo meer geld te kunnen verdienen. Toen men de huizenmarkt zeepbel aan het opblazen was, was the sky the limit en werkgevers moesten vechten om het personeel.quote:Nu het wat minder gaat wel natuurlijk. Tja ik zie een zzp-er als werknemer met direct opzegbaar contract. Straks zijn we dat allemaal en maakt het niks meer uit natuurlijk. Hmm nu ik erover nadenk zzp-ers zijn ingevoerd om ons er allemaal alvast aan te laten wennen dat je straks geen vastigheid meer hebt. En dat was niet alleen een idee van de vvd. Goh zo kunnen we dit topic ook wel verplaatsen naar BNW.
Nou dan ken je mijn werkgever nog niet. Volgens hem ging het al niet goed toen het wel goed ging, maar goed dat is normaal voor een reder.We boeren verder nog steeds goed dus eigenlijk heb ik nergens last van en recentelijk een huis gekocht. Daar moet ik dan weer wel bij zeggen ik had al een huis dus of je ene huis nou minder waard word of het andere huis maakt geen zak uit.quote:Op dinsdag 25 september 2012 09:31 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Toen het goed ging hoorde je vrijwel niemand klagen of een kritische noot uiten, deed je dat wel dan was je een verzuurde azijnpisser
En oh ja dat gebeurde in de zeevaart ook vroeger (nu nog) al, lekker varen onder buitenlandse vlag en geld binnen harken waar je u tegen zei. En vervolgensd ook klagen over dat je geen HRA had en geen WW en van alles nog meer niet. Heb ik geen medelijden mee.quote:Op dinsdag 25 september 2012 09:31 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Je vergeet dat in de bouw je als ZZP-er veel meer geld bij elkaar kon harken, er waren genoeg werknemers die zelfstandig werden om zo meer geld te kunnen verdienen. Toen men de huizenmarkt zeepbel aan het opblazen was, was the sky the limit en werkgevers moesten vechten om het personeel.
Nu hoor je veel van die ondernemertjes klagen dat 'de Polen' en andere oostblokkers het werk jatten of zwaar onder de prijs duiken. Tja.... het mechanisme waar je eerst van profiteert keert zich nu ook tegen hen. Hetzelfde zie je bij alle belanghebbenden bij het in stand houden van de huizenmarkt zeepbel, banken, makelaars, bouwbedrijven etc... etc... het was allemaal goed grazen....
Tegenwoordig is regeren niet meer vooruitzien maar eerder gewoon proberen om de rotzooi zoveel mogelijk door te schuiven naar de volgende regering en de puinhopen van voorgaande zoveel mogelijk weer te dichten.quote:Op dinsdag 25 september 2012 09:39 schreef ComplexConjugate het volgende:
Regeren is vooruit zien. Juist daarom had men het opblazen van de zeepbel moeten temperen en op tijd maatregelen moeten treffen om de schulden niet te hoog op te laten lopen. Ondanks dat dit de economie op dat moment had geschaad. Nu zitten we namelijk in een vicieuze cirkel die alleen doorbroken kan worden als er zeer grote verliezen genomen gaan worden.
Gewoon de HRA helemaal afschaffen in ruil voor lagere belastingen, is veel simpeler, rechtvaardiger en het kost de overheid een bak minder geld. Lang leve het liberalismequote:Op dinsdag 25 september 2012 09:52 schreef Basp1 het volgende:
Tegenwoordig is regeren niet meer vooruitzien maar eerder gewoon proberen om de rotzooi zoveel mogelijk door te schuiven naar de volgende regering en de puinhopen van voorgaande zoveel mogelijk weer te dichten.
De laatste regering die nog wat visie had was paars, met een beetje geluk krijgen we dit ook weer een beetje terug.
En zulke grote verliezen hoeft de regering qau HRA niet te nemen. Zoals ik al vaker hier geroepen heb, HRA alleen over de echte schuld, dus je spaargeld wordt verrekend met het openstaande bedrag (dan dus ook geen vermogensrendement heffing meer over dat geld als het tegen je HRA weggestreept wordt) . Vanaf heden nieuwe hypotheken alleen nog maar liniear of annuitair.
En alles wat boven modaal verdient verplicht te verhuizen uit de sociale sector.quote:Op dinsdag 25 september 2012 09:55 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Gewoon de HRA helemaal afschaffen in ruil voor lagere belastingen, is veel simpeler, rechtvaardiger en het kost de overheid een bak minder geld. Lang leve het liberalisme
Zou ik mee kunnen leven, ben beniewd hoeveel hypotheken er dan nog openstaat na vereffening met spaargelden. Ik vrees bij de 'starters' niet zoveel...quote:Op dinsdag 25 september 2012 09:52 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Tegenwoordig is regeren niet meer vooruitzien maar eerder gewoon proberen om de rotzooi zoveel mogelijk door te schuiven naar de volgende regering en de puinhopen van voorgaande zoveel mogelijk weer te dichten.
De laatste regering die nog wat visie had was paars, met een beetje geluk krijgen we dit ook weer een beetje terug.
En zulke grote verliezen hoeft de regering qau HRA niet te nemen. Zoals ik al vaker hier geroepen heb, HRA alleen over de echte schuld, dus je spaargeld wordt verrekend met het openstaande bedrag (dan dus ook geen vermogensrendement heffing meer over dat geld als het tegen je HRA weggestreept wordt) . Vanaf heden nieuwe hypotheken alleen nog maar liniear of annuitair.
dit vind ik heel zinnig klinken eerlijk gezegd, gezien de situatie waar we momenteel in zitten..quote:Op dinsdag 25 september 2012 09:52 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zoals ik al vaker hier geroepen heb, HRA alleen over de echte schuld, dus je spaargeld wordt verrekend met het openstaande bedrag (dan dus ook geen vermogensrendement heffing meer over dat geld als het tegen je HRA weggestreept wordt) . Vanaf heden nieuwe hypotheken alleen nog maar liniear of annuitair.
Dat is idd ontzettend zinnig, aangezien die 'hoge' hypotheekschulden voor een groot deel het gevolg zijn van arbitrage tussen box 1 en box 3.quote:Op dinsdag 25 september 2012 10:36 schreef Artimunor het volgende:
[..]
dit vind ik heel zinnig klinken eerlijk gezegd
+1
pensioenen heeft niets met hypotheken van doenquote:Op dinsdag 25 september 2012 10:45 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Ik zag laatst een staatje met vergelijkinigen tussen verschillende landen van hoogte van de hypotheekschulden en spaargelden. En welk land scoorde op beide relatief hoog? Nederland
wat beegrijp jij niet aan spaargelden?quote:Op dinsdag 25 september 2012 10:47 schreef HD9 het volgende:
[..]
pensioenen heeft niets met hypotheken van doen
quote:di 25 sep 2012, 11:22
Finanzagentur voorziet einde lage rente
FRANKFURT (AFN) - Het Duitse Finanzagentur, dat zich primair bezighoudt met de uitgifte van staatsobligaties, ziet signalen dat de periode van een historisch lage rente op dat schuldpapier ten einde loopt.
Dat maakte de evenknie van het Nederlandse Agentschap van de Generale Thesaurie dinsdag bekend.
,,We zien signalen dat een nieuwe periode van oplopende rentes zich aandient na een tijd van historisch lage rentes'', aldus topman Carl Heinz Daube.
Wanneer de omslag komt, kon hij echter niet aangeven.
Het Finanzagentur handhaafde het bedrag dat Duitsland in het vierde kwartaal op wil halen op 52 miljard euro. In het tweede en derde kwartaal vielen de bedragen hoger uit dan gepland vanwege de Duitse bijdrage aan het Europese noodfonds ESM.
Ik verwacht niet dat de prijzen tot in alle eeuwigheid met 8% per jaar zullen blijven zakken eerlijk gezegdquote:Op maandag 24 september 2012 09:28 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Het bloed vloeit over de straten, nog even en er is geen vakman meer te vinden die nog bereid is om een huis te bouwen. Ooh ooh... ooh wat zullen de prijzen exploderen als de markt weer aantrekt.... als ze ooit nog aantrekt natuurlijk
De boomers kunnen alleen niet alles direct aflossen aangezien de meeste hyoptheken maar maximaal 10% boetevrij mogen aflossen, maar dat maakt dan niet uit dan worden de vermogende bayaboomers maar een jaar of 10 maximaal financieel een beetje gestraft door de belasting dienst, die hoeven niet te huilen (dat zouden mijns inziens niet meer dan krokodillentranen zijn) want die hebben waarschijnlijk 40 jaar totaal gebruik gemaakt van HRA en overwaardes verzilverd.quote:Op dinsdag 25 september 2012 10:30 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Zou ik mee kunnen leven, ben beniewd hoeveel hypotheken er dan nog openstaat na vereffening met spaargelden. Ik vrees bij de 'starters' niet zoveel...
De 'boomers' zullen het wel direct 'afgelost' hebben.
dat hadden ze in Spanje en USA ook niet gedachtquote:Op dinsdag 25 september 2012 12:30 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik verwacht niet dat de prijzen tot in alle eeuwigheid met 8% per jaar zullen blijven zakken eerlijk gezegd
Aangezien de huidige rente veelal ligt onder de contractrente, zal meer dan 10% aflossen in de regel geen probleem zijnquote:Op dinsdag 25 september 2012 12:38 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De boomers kunnen alleen niet alles direct aflossen aangezien de meeste hyoptheken maar maximaal 10% boetevrij mogen aflossen, maar dat maakt dan niet uit dan worden de vermogende bayaboomers maar een jaar of 10 maximaal financieel een beetje gestraft door de belasting dienst, die hoeven niet te huilen (dat zouden mijns inziens niet meer dan krokodillentranen zijn) want die hebben waarschijnlijk 40 jaar totaal gebruik gemaakt van HRA en overwaardes verzilverd.
Moet juist niet de huidige rente niet boven de contractrente liggen om versneld boven de 10% te mogen aflossen?quote:Op dinsdag 25 september 2012 13:01 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Aangezien de huidige rente veelal ligt onder de contractrente, zal meer dan 10% aflossen in de regel geen probleem zijn
Onzin natuurlijk, de woningmarkt en economie kan helemaal geen hogere rentestanden aan. Dan heb je direct een systeemcrashquote:Op dinsdag 25 september 2012 11:57 schreef HD9 het volgende:
eind lage rente is in zicht
pas op met variabele rente
Je hebt gelijk. Te lang geleden dat ik mijn hypotheek vervroegd heb afgelostquote:Op dinsdag 25 september 2012 13:05 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Moet juist niet de huidige rente niet boven de contractrente liggen om versneld boven de 10% te mogen aflossen?
Als ik tegen 5% mijn hypotheek weg heb gezet en de rente is nu 3% dan heeft de bank toch een probleem als ik te snel aflos, terwij juist andersom ze snel meer geld kunnen maken met meer rente.
Maar aangezien we geen politici zijn en de HRA bij de VVD niet aan getornd zou gaan worden zal dat wel niet gebeuren.quote:Op dinsdag 25 september 2012 13:20 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Te lang geleden dat ik mijn hypotheek vervroegd heb afgelost
Maar 30 december 10% aflossen en 2 januari nog eens 10% is al 20%. Einde rentevaste termijn kan in de regel ook onbeperkt boetevrij afgelost worden. Variabel ook onbeperkt. En wie (nog) meer liquide middelen voorradig heeft kan e.e.a. makkelijk opvangen. Dus dat lijkt me allemaal geen beletsel voor jouw voorstel.
' Alle onderhandelingsruimte eruit gehaald' dat is toch compleet kansloos? Zo van..... nu of nooit.... wees er snel bij... De makeleugenaars in de keistad hebben kennelijk nog helemaal NIETS geleerd van de afgelopen jaren. Dit soort constructies werken gewoon niet, als de woningen aantrekkelijk geprijsd waren geweest dan waren ze al reeds verkocht. Er is immers een markt voor elk product tegen de juiste prijs.quote:“Tienduizenden euro's in prijs gezakt voor de Open Huizen Dag"
In aanloop naar de NVM Open Huizen Dag op 29 september zijn er bij Woonaccent Makelaars Amersfoort in totaal 23 woningen sterk in prijs verlaagd. Deze woningen worden tegen zogenaamde vaste lage koopprijzen aangeboden. Bij deze woningen is namelijk alle onderhandelingsruimte uit de prijs gehaald. In sommige gevallen gaat het om tienduizenden euro's. Het initiatief komt van Woonaccent Makelaars, een franchiseformule met 24 kantoren door heel Nederland.
Woningzoekenden kunnen zaterdag 29 september a.s. weer vrijblijvend bij woningen binnenkijken tijdens de landelijke NVM Open Huizen Dag. Alle deelnemende woningen stellen hun huis open van 11.00 uur tot 15.00 uur. Geïnteresseerden kunnen dan zonder makelaar de woning bekijken en op die manier ook meerdere woningen op één dag bezoeken.
Peter van Griensven, directeur van Woonaccent Amersfoort, licht de collectieve prijsverlaging van de woningen toe: “Ten eerste is scherp prijzen een vereiste. De concurrentie tussen woningen onderling is groot en de prijs is het belangrijkste middel om onderscheid te maken. Daarnaast moet je als woningverkoper mee met de marktontwikkelingen. Dit zijn, helaas, dalende woningprijzen. En dat gaat ook redelijk snel: woningen die vorig jaar marktconform zijn geprijsd, zijn inmiddels alweer 5 tot 10% te duur. De manier waarop onze woningen nu worden gepresenteerd, is soms zelfs ónder de marktprijs. De verkopers die mee doen, zijn bereid om tot het maximale te gaan om hun woning te verkopen. Daarom zit er ook geen onderhandelingsruimte meer in. In totaal doet maar liefst 50% van onze verkopers hieraan mee.”
De woningen met de vaste lage koopprijs zijn te vinden op de website van Woonaccent. Een overzicht van alle deelnemers aan de Open Huizen Dag op 29 september 2012 is onder andere te vinden op funda.nl. Er wordt dit jaar een goede opkomst verwacht, mede door de veranderende hypotheekregels per 1 januari 2013. Het is echter de vraag of deze wijzigingen zullen doorgaan, gezien de uitslag van de verkiezingen en het nieuwe regeerakkoord wat daaruit voortvloeit.
Peter van Griensven wil daar nog iets aan toevoegen: “Ik wil graag aan iedereen die twijfelt over het wel of niet kopen van een huis, meegeven dat ze verder moeten kijken dan het komende regeerakkoord. Het is een besluit dat gaat over een periode van 30 jaar. Kijk dus, samen met een financieel adviseur, naar je eigen situatie en toekomstplannen en laat dit nauwgezet in kaart brengen en doorrekenen. Houd er rekening mee dat aflossen moet, ook voor je pensioen. Tevens kunnen we verwachten dat de hypotheekrenteaftrek versoberd gaat worden. Als je dat op een rij hebt en jezelf goed hebt laten informeren dan staat niets je in de weg om juist nu, met deze lage prijzen, een woning te kopen.”
bron
Die Brinkman is een ontzettend grote gluiperd typje sociopaat met een obsessie voor te duur vastgoed. Die man lijkt nog niet te beseffen dat zijn eigen bouwsector in bed lag met banksters die helemaal niets om hem en zijn bouwmaffia geven.quote:Brinkman: 'Het is vreselijk'
Auteur: door Gert van Harskamp
ACHTERGROND - De bouwsector ligt op apegapen, maar na elk dieptepunt blijkt het nog dramatischer te kunnen. Elco Brinkman van Bouwend Nederland maakt zich grote zorgen.
De eerste acht maanden van dit jaar is het aantal faillissementen in de bouwsector met maar liefst 38 procent gestegen ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar, aldus internationaal kredietadviseur, Creditsafe. Het drama lijkt niet te stoppen, want tijdens de kabinetsformatie wordt ook 30 miljard aan bezuinigingen in elkaar gedraaid.
De overheid
De grootste opdrachtgever van de bouw, de overheid, moet dus nog eens de broekriem aanhalen. "Dat begint natuurlijk al komend jaar, in 2013. De overheid bezuinigt 5 miljard op het huur- en koophuis en anderhalf miljard op infrastructuur. Geld dat gewoon uit de bouwsector wordt weggehaald", zegt voorzitter Elco Brinkman van branchevereniging Bouwend Nederland.
Hoe kijkt u naar de bouw, nu ook de overheid fors moet bezuinigen en geld wordt weggehaald bij de woningcorporaties?
"Ik heb het nog nooit zo zout gegeten en zit toch al achttien jaar in de bouw. Het is vreselijk, het regent faillissementen. Veertigduizend mensen hebben hun baan al verloren. Allemaal mensen die verloren gaan voor de hele sector. Technisch personeel dat wij hard nodig hebben als het weer een beetje aantrekt. Ook onze opleidingen worden geraakt, er is nauwelijks instroom. Er moet wel iets gebeuren, nu ook de overheid minder investeert en geld van corporaties wordt afgeroomd."
Die bezuinigingen moeten doorgevoerd worden, die miljarden zijn niet zomaar op te vangen.
"In de eerste plaats gaat het natuurlijk om keuzes. Je kunt als gemeente volop subsidie verstrekken aan de medewerker in de bibliotheek of ervoor zorgen dat de vrijwilliger bij de sportclub zijn of haar werk kan doen. Alle uitgaven concurreren met elkaar. Hoe belangrijk de bibliotheek en de sportclub ook zijn, als subsidies ten koste gaan van investeringen in de openbare ruimte, moet je je afvragen of het verstandig is om daar het geld aan uit te geven. Dat is namelijk geen lange termijninvestering, terwijl het opknappen en onderhoud van de openbare ruimte dat wel is."
Maar het opofferen van de gesubsidieerde vrijwilliger bij de sportvereniging vult niet het gat dat overheden en corporaties achterlaten.
"Dat klopt. Ik vind het dan ook niet verstandig dat de rijksoverheid aan woningcorporaties een heffing oplegt, omdat zij meer geld binnen krijgen door de huurverhoging. Die huurverhoging op zich is heel goed, want van de 2,4 miljoen sociale huurwoningen worden er 800.000 bewoond door scheefwoners. Scheefwoners kun je best de keuze voorhouden of verhuizen of meer huur betalen. Maar als die huurverhoging direct van de corporatie naar de staatskas gaat, dan gaat dat ten koste van het onderhoudsbudget van corporaties. Waarom zou iemand meer huur betalen als zijn woning er niet op vooruit gaat."
Er moet bezuinigd worden, dus dan is het toch logisch dat er ook bezuinigd wordt op woningmarkt en infrastructuur?
"Het moet voor private investeerders als particulieren en pensioenfondsen veel interessanter en gemakkelijker worden om te investeren in de woningmarkt. Dan moeten zij wel zeker zijn van een bepaald rendement. Particulieren hebben 350 miljard euro gespaard. Dat wil je pas in een woning steken als je daar ook iets voor terugkrijgt. Het moet voor mensen met geld gunstig worden om het in de woningmarkt te steken door bijvoorbeeld goedkope leningen. Gemeenten en provincies mogen vanwege de nieuwe wet op overheidsfinanciën geen geld meer reserveren voor grote investeringen als bruggen, wegen en trottoirs. Dat onderhoud kan nooit op peil gehouden worden, want zij hebben dat geld niet meer."
Geen geld voor onderhoud van wegen en bruggen? Amerikaanse taferelen, waar vorig jaar nog veel bruggen zijn gesloten vanwege de veiligheid?
"Nou ja, je moet je inderdaad afvragen of het trottoir pas vernieuwd moet worden als de eerste mensen gestruikeld zijn, of dat het eerder moet worden vernieuwd. Datzelfde geldt natuurlijk voor bruggen en wegen. We hebben duidelijk in kaart wanneer onderhoud gepleegd moet worden, zodat de staalconstructie en het asfalt veilig zijn. Als je dat laat verslonzen vanwege bezuinigingen of omdat lagere overheden geen geld mogen reserveren voor groot toekomstig onderhoud, dan gaat dat ten koste van de veiligheid."
bron
Als ze na een jaar nog te koop staan, waren ze vorig jaar niet marktconform maar toen ook al te duur.quote:En dat gaat ook redelijk snel: woningen die vorig jaar marktconform zijn geprijsd, zijn inmiddels alweer 5 tot 10% te duur.
Er is altijd onderhandelingsruimte... Als een verkoper 200k wil, en een koper biedt 190k, is het alsnog aan de verkoper om dat bod te accepteren of niet. Een jaar wachten kost al snel meer dan de 10k verschil...quote:Daarom zit er ook geen onderhandelingsruimte meer in.
Dat is de verkoper/makelaar die spreekt. Dit plaatje van SeLang laat zien dat de huizenprijzen na inflatiecorrectie historisch nog steeds erg hoog zijn:quote:met deze lage prijzen
Maar het is leuk dat ze iedere keer weer dezelfde plaat afspelen, ze lijken echt helemaal niets geleerd te hebben. De stumperds blijven gewoon achter de feiten aan sukkelen.quote:Op woensdag 26 september 2012 12:24 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Als ze na een jaar nog te koop staan, waren ze vorig jaar niet marktconform maar toen ook al te duur.
[..]
Er is altijd onderhandelingsruimte... Als een verkoper 200k wil, en een koper biedt 190k, is het alsnog aan de verkoper om dat bod te accepteren of niet. Een jaar wachten kost al snel meer dan de 10k verschil...
[..]
Dat is de verkoper/makelaar die spreekt. Dit plaatje van SeLang laat zien dat de huizenprijzen na inflatiecorrectie historisch nog steeds erg hoog zijn:
[ afbeelding ]
Nou dat valt wel mee. net dit jaar mijn huis verkocht in 3 maand tijd. Netjes met makelaar mooie prijs afgesproken en tada verkocht. Zit dan ook verwerkt in het grafiekje boven van dalende huizenprijzen. Tja er zijn ook stumperds natuurlijk van verkopers (niet makelaars) die vinden dat hun huis meer waard is dan wat makelaar zegt. Nu trouwens groter huis weer verkocht en of die nou in waarde daalt dan mijn huis welke ik dus verkocht heb zal mij verder aan mijn achterwerk roesten.quote:Op woensdag 26 september 2012 12:27 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Maar het is leuk dat ze iedere keer weer dezelfde plaat afspelen, ze lijken echt helemaal niets geleerd te hebben. De stumperds blijven gewoon achter de feiten aan sukkelen.
Kennelijk is er vrijwel geen enkel talent te bespeuren onder deze beroepsgroep, niet zo raar natuurlijk want tot een paar jaar terug kon echt iedereen met 1 werkende hersencel het beroep van makelaar uitoefenen.
Als je de juiste prijs vraagt ben je je woning inderdaad zo kwijt. Elk huis is verkoopbaar tegen de juiste prijs. Het probleem is dat er een hele hoop dromers zijn die een onrealistische kijk op de realiteit hebben. Komt ook omdat veel mensen totaal niet aflossen en dat is een probleem wanneer de prijzen dalen. De markt gaat de komende jaren gedomineerd worden door ouderen die wel hun huis kunnen verkopen tegen de marktprijs, met name omdat zij nog makkelijk enorm kunnen dalen met de prijs, dit in tegenstelling tot mensen die zich maximaal in de schulden hebben gestoken en nog niets hebben afgelost.quote:Op woensdag 26 september 2012 16:50 schreef Tikbalang het volgende:
Nou dat valt wel mee. net dit jaar mijn huis verkocht in 3 maand tijd. Netjes met makelaar mooie prijs afgesproken en tada verkocht. Zit dan ook verwerkt in het grafiekje boven van dalende huizenprijzen. Tja er zijn ook stumperds natuurlijk van verkopers (niet makelaars) die vinden dat hun huis meer waard is dan wat makelaar zegt. Nu trouwens groter huis weer verkocht en of die nou in waarde daalt dan mijn huis welke ik dus verkocht heb zal mij verder aan mijn achterwerk roesten.
Totaal kansloos natuurlijk, feitelijk pleiten alle belanghebbenden voor het weer verder opblazen van de zeepbel, kennelijk hebben ze nog helemaal NIETS geleerd.quote:Bouwsector vraagt groot stimuleringspakket
AMSTERDAM - De bouwsector wil dat het nieuwe kabinet met een groot stimuleringspakket komt. Ook wil de sector dat er voor de bouw een vorm van deeltijd-ww wordt ingevoerd.
Dat schrijven vijftien partijen, waaronder de vakbonden en de brancheorganisaties van projectontwikkelaars en bouwbedrijven, in een brief aan de Tweede Kamer.
De bouwsector vraagt het rijk om een jaarlijkse extra bijdrage van veertig miljoen euro voor startersleningen. Daarnaast zou er een subsidieregeling moeten komen om de bouw en verbouw van energiezuinige woningen te stimuleren. In de brief wordt geen suggestie gedaan waar dat geld vandaan moet komen.
Hypotheekrenteaftrek
Ook wil de sector dat het nieuwe kabinet terugkomt op de voorgestelde beperking van de hypotheekrenteaftrek. De prijsdaling die deze maatregel tot gevolg heeft, zou 'het herstel van de woningmarkt ernstig bemoeilijken'.
De briefondertekenaars pleiten niet alleen voor behoud van de hypotheekrenteaftrek. Ze willen die zelfs uitbreiden door de financiering van een restschuld voor doorstromers ook aftrekbaar te maken.
Restschuld
Volgens voorzitter Charley Ramdas van FNV Bouw kan zo'n regeling bijdragen aan het in beweging brengen van de woningmarkt. Veel woningbezitters die het afgelopen decennium een huis hebben gekocht, blijven zitten vanwege hun restschuld.
Het standpunt van FNV Bouw is opvallend, aangezien vakcentrale FNV juist voorstander is van inperking van de hypotheekrenteaftrek.
Toezichthouder
De bouwsector wil verder onder meer dat het rijk er bij toezichthouder AFM op aandringt het toezicht op hypotheekverstrekkers te versoepelen, zodat die makkelijker leningen gaan verstrekken.
Ook zou de overheid volgens de briefondertekenaars de hypotheekverstrekking buiten banken om moeten stimuleren, om zo de rentetarieven omlaag te krijgen.
Tenslotte pleiten de briefschrijvers voor invoering van deeltijd-ww tot en met 2014. Dit om te voorkomen dat duizenden bouwvakkers door de malaise op de woningmarkt hun baan verliezen, terwijl ze over een paar jaar misschien weer hard nodig zijn.
bron: nu.nl
Zij hebben nog genoeg vet op de botten dankzij de bouwfraude. Laat het ze maar lekker zelf uitzoeken.quote:Op donderdag 27 september 2012 10:08 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Totaal kansloos natuurlijk, feitelijk pleiten alle belanghebbenden voor het weer verder opblazen van de zeepbel, kennelijk hebben ze nog helemaal NIETS geleerd.
In plaats van hun tijd te verdoen aan een kansloos plan kunnen ze beter kijken hoe ze nog wel productie kunnen maken door b.v. te luisteren naar de klant, technologische innovaties toe te passen en te gaan praten met de speculanten die nog steeds van mening zijn dat een stukje polderklei goud waard is.
Is natuurlijk best moeilijk voor mannetjes die de afgelopen 20 jaar alleen maar de wind mee gehad hebben en kruiwagens met geld binnen kregen voor het stapelen van wat baksteentjes en het uitgieten van beton
http://www.wegwijs.nl/art(...)nu-lager-dan-in-1999quote:Wie nu nog langer wacht met het kopen van een woning is "een dief van zijn eigen portemonnee"! Op woensdag 26 september verlaagt de op de Nederlandse hypotheekmarkt werkende Belgische bank Argenta haar hypotheektarief naar 4,2 procent, voor hypotheken met een rentevaste termijn van tien jaar. Omdat de koopsommen van woningen de laatste tijd aanzienlijk zijn gedaald, komen de maandlasten voor een koopwoning nu lager te liggen dan in 1999, het absolute topjaar in de woningverkoop.
Dan heb je wel een plank voor je kop hoor. Om gewoon te verkondigen dat het beste op dit moment is, om niet de HRA te beperken, nee we moeten heb uitbreiden! Dan zit je in een schuldencrisis, en dan is het beste antwoord wat je kan bedenken meer schulden maken.quote:Op donderdag 27 september 2012 10:08 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Totaal kansloos natuurlijk, feitelijk pleiten alle belanghebbenden voor het weer verder opblazen van de zeepbel, kennelijk hebben ze nog helemaal NIETS geleerd.
In plaats van hun tijd te verdoen aan een kansloos plan kunnen ze beter kijken hoe ze nog wel productie kunnen maken door b.v. te luisteren naar de klant, technologische innovaties toe te passen en te gaan praten met de speculanten die nog steeds van mening zijn dat een stukje polderklei goud waard is.
Is natuurlijk best moeilijk voor mannetjes die de afgelopen 20 jaar alleen maar de wind mee gehad hebben en kruiwagens met geld binnen kregen voor het stapelen van wat baksteentjes en het uitgieten van beton
Waar ik mij aan erger is dat ze nu 'spinnen' dat de lasten door het invoeren van verplicht aflossen omhoog gaan. Wat de demagoogjes er niet bij vertellen is dat je door af te lossen een vermogen opbouwt. Maar goed... dat snapt de gemiddelde huizenkoper toch ook wel? Euhm.... nou.... waarschijnlijk niet maar goed...quote:Op donderdag 27 september 2012 12:44 schreef Artimunor het volgende:
waar ik me aan erger is dat ze het zo zeker denken te weten zelfs na er zo vaak naast gezeten te hebben
Nou maar net hoe het gaat natuurlijk. Zou ik nou aflossen dan los ik 1000 euro af en dan is het een jaar later nog maar 900 waard. Zou ik 1000 op spaar zetten is het jaar later 1023 winst van 123. Aflossen nu is niet altijd slim, maar ook net hoe je het bekijkt natuurlijk want wel rente betaald over die 1000 euro die je had kunnen aflossen. Ach ja rekensommetjes en aflossen op zich is natuurlijk nooit verkeerd na 30 jaar dat het (op het moment) toch niet meer aftrekbaar is.quote:Op donderdag 27 september 2012 14:19 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Waar ik mij aan erger is dat ze nu 'spinnen' dat de lasten door het invoeren van verplicht aflossen omhoog gaan. Wat de demagoogjes er niet bij vertellen is dat je door af te lossen een vermogen opbouwt. Maar goed... dat snapt de gemiddelde huizenkoper toch ook wel? Euhm.... nou.... waarschijnlijk niet maar goed...
Wheut? Je denkt dat de waarde van je huis niet daalt als je het met geleend geld betaalt?quote:Op donderdag 27 september 2012 16:26 schreef Tikbalang het volgende:
Zou ik nou aflossen dan los ik 1000 euro af en dan is het een jaar later nog maar 900 waard.
Nee ik heb het niet over de waarde van mijn huis maar over de waarde van mijn geld.quote:Op donderdag 27 september 2012 16:53 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Wheut? Je denkt dat de waarde van je huis niet daalt als je het met geleend geld betaalt?
Lol. Zelden heb ik ze zo creatief gezien. Dit verhaal zou opgaan als je hypotheek ook 10% omlaag gaat met de waarde van je huis. Helaas werkt het niet zo. Wat de waarde van je huis doet, is voor het rekensommentje wat je hierboven maakt natuurlijk helemaal niet relevant. Je lijkt mijn vriendin wel zo creatief reken je.quote:Op donderdag 27 september 2012 16:26 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Nou maar net hoe het gaat natuurlijk. Zou ik nou aflossen dan los ik 1000 euro af en dan is het een jaar later nog maar 900 waard. Zou ik 1000 op spaar zetten is het jaar later 1023 winst van 123. Aflossen nu is niet altijd slim, maar ook net hoe je het bekijkt natuurlijk want wel rente betaald over die 1000 euro die je had kunnen aflossen. Ach ja rekensommetjes en aflossen op zich is natuurlijk nooit verkeerd na 30 jaar dat het (op het moment) toch niet meer aftrekbaar is.
Laat mij en je vriendin dan maar lekker creatief zijn. Tot op heden werkt het voor mij prima en daar gaat het om. Huis met genoeg overwaarde om nog even 25% waardedaling op te vangen en oh ja mocht daar nog 25% bijkomen dan mijn is mijn spaarrekekning goed in staat om mij schulden vrij te houden na verkoop ofzo.quote:Op donderdag 27 september 2012 17:26 schreef Ravvie het volgende:
[..]
Lol. Zelden heb ik ze zo creatief gezien. Dit verhaal zou opgaan als je hypotheek ook 10% omlaag gaat met de waarde van je huis. Helaas werkt het niet zo. Wat de waarde van je huis doet, is voor het rekensommentje wat je hierboven maakt natuurlijk helemaal niet relevant. Je lijkt mijn vriendin wel zo creatief reken je.
Je kan dus bijstand krijgen als je 46.000 euro bakstenen bezit! Nooit geweten...quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 21:15 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Dat is prettig als je ooit in de bijstand komt. Dan krijg je wel bijstand, maar die wordt dan verstrekt als lening. () Pas als je 'overwaarde' onder de 46.000 daalt, dan krijg je pas weer bijstand als 'uitkering'.
Dus als je in een schulden crisis zit dan moet je nog meer schulden maken en nog minder belasting ontvangen , zodat je nog dieper in de schulden komt??/quote:Op donderdag 27 september 2012 13:16 schreef Ravvie het volgende:
Om gewoon te verkondigen dat het beste op dit moment is, om niet de HRA te beperken, nee we moeten uitbreiden!
Dan zit je in een schuldencrisis, en dan is het beste antwoord wat je kan bedenken meer schulden maken.
quote:Op vrijdag 28 september 2012 08:46 schreef HD9 het volgende:
[..]
Dus als je in een schulden crisis zit dan moet je nog meer schulden maken en nog minder belasting ontvangen , zodat je nog dieper in de schulden komt??/
quote:vr 28 sep 2012, 10:12 | 0 reacties
Rente gaat aanzienlijk stijgen
AMSTERDAM - In de komende maanden verwacht ik een aanzienlijke stijging van de 10-jaars rente. Ik kijk daarvoor naar de Bund-future.
De Bund-future is het termijncontract op de 10-jarige staatsobligatie in Duitsland en beweegt tegengesteld aan de rente.
Medio april dit jaar brak de Bund boven de zware en langdurige weerstand en tevens zijn voormalige all-time high van 140. Hierna werd een blow-off fase ingezet
Dat geloof jezelf toch niet? Iedere vorm van een stijgende rente is rampzalig voor economisch herstel. De centrale banken durven de rente niet eens te verhogen vanwege de rampzalige en destructieve gevolgen. Wie de rente verhoogt snijd onherroepelijk in zijn eigen vlees.quote:Op vrijdag 28 september 2012 11:49 schreef HD9 het volgende:
Rente gaat omhoog de komende maanden
http://www.telegraaf.nl/d(...)nlijk_stijgen__.html
[..]
http://www.nu.nl/economie(...)open-huizen-dag.htmlquote:107.000 huisbezoeken op Open Huizen Dag
NIEUWEGEIN - De Open Huizen Dag was zaterdag goed voor 107.000 bezoeken aan woningen. Dat heeft de NVM, die de dag organiseert, zaterdag aan het einde van de dag bekendgemaakt.
De Nederlandse Vereniging voor Makelaars spreekt van een ''succes'' en noemt de dag een effectief middel om een huis onder de aandacht van kopers te brengen.
Zes maanden geleden was er ook een Open Huizen Dag, toen werden praktisch evenveel woningen bezocht, aldus de NVM. In totaal konden zaterdag 50.000 woningen worden bezichtigd. Gemiddeld kreeg 1 op de 3,5 deelnemende woning zaterdag geen bezoek.
Volgens een NVM-woordvoerder zijn enkelen zaterdag daadwerkelijk overgegaan tot het kopen van een woning. Ook verwacht de woordvoerder dat de komende dagen nog koopovereenkomsten worden gesloten naar aanleiding van de Open Huizen Dag.
De Open Huizen Dag vindt ieder half jaar plaats.
Ik las van de week een leuk artikel. Verkopers die zeurden dat de hypotheekregeltjes wel erg streng waren en dat de woningmarkt zo nooit uit het slop zou raken. Het werd ook steeds gekker, er werd voorgesteld dat de overheid maar de banken moest verplichten om een minimum aantal hypotheken te verstrekkenquote:Op donderdag 27 september 2012 13:16 schreef Ravvie het volgende:
[..]
Dan heb je wel een plank voor je kop hoor. Om gewoon te verkondigen dat het beste op dit moment is, om niet de HRA te beperken, nee we moeten heb uitbreiden! Dan zit je in een schuldencrisis, en dan is het beste antwoord wat je kan bedenken meer schulden maken.
Video: http://nieuwsuur.nl/video(...)-open-huizendag.htmlquote:Alles uit de kast op Open Huizendag
http://nieuwsuur.nl/onder(...)-open-huizendag.html
Toegevoegd: zaterdag 29 sep 2012, 13:48
Update: zaterdag 29 sep 2012, 22:33
Vandaag was het Open Huizendag. Sommige verkopers zijn de wanhoop nabij en velen halen alles uit de kast om hun huis zo aantrekkelijk mogelijk te presenteren en een koper te vinden. In Nieuwsuur zit hoogleraar Peter Boelhouwer die vindt dat het kabinet hoognodig maatregelen moet nemen.
Hervormingen
Boelhouwer zou graag zien dat het nieuwe kabinet een aantal structurele hervormingen doorvoert. "Er worden veel politieke keuzes gemaakt die ik niet zou maken en de timing is zo ongelooflijk slecht", zei Boelhouwer eerder.
Het huidige hypotheekrentesysteem vindt hij ondoelmatig en fiscaal inconsequent, temeer daar het mensen in het lage segment benadeelt. Het kan op vele manieren worden aangepast, maar dan liever over 20 of 25 jaar, want de woningmarkt is juist nu gebaat bij rust en regelmaat.
Afschaffen
Hij is voorstander van het afschaffen van de overdrachtsbelasting: "Die zorgt voor vertraging in het verhuizen van mensen." En hij is groot fan van de NHG, de Nationale Hypotheek Garantie. "De NHG zorgt voor stabiliteit op de markt," vindt Boelhouwer.
Het nieuwe kabinet moet extra geld storten in het Stimuleringsfonds voor de Volkshuisvesting, zodat vooral starters makkelijker een huis kunnen kopen. Bovendien moeten banken mensen die met schulden blijven zitten na de verkoop van hun huis, kunnen blijven helpen, vindt de hoogleraar. Nu is het zo dat banken niet bereid zijn om die zogenoemde restschuld te financieren.
Aantrekkelijker
Simpelweg de ramen lappen en de tuin aanharken is allang niet meer voldoende om een huis verkocht te krijgen. Particulieren huren tegenwoordig professionals in om hun woning aantrekkelijker te maken.
Tienduizenden huiseigenaren hopen vandaag tijdens de NVM Open Huizendag mensen voor hun huis te interesseren. Velen van hen hebben een verkoopstylist in de arm genomen. Die lopen door het huis en bekijken wat er aan de inrichting verbeterd kan worden.
Styliste
Nieuwsuur ging mee met styliste Sandy Utermark, die laat zien hoe ze twee huizen in Drenthe aantrekkelijker laat ogen: een rijtjeshuis in Assen en een villa op het platteland, in Eext.
"Je betaalt er een paar duizend euro voor, maar je hoopt het dan toch voor twintigduizend of dertigduizend extra te verkopen. Dat het er leuk ingericht en mooi uitziet, is super belangrijk. Je krijgt maar één keer de kans van een eerste indruk", zegt een verkoper.
Ik vraag me af waarom dit is? Ben je zo gefrustreerd dat je hier je plezier uit haalt?quote:Op zondag 30 september 2012 17:08 schreef WammesWaggel het volgende:
Even kijken straks, heerlijk om van die wanhopige figuren te zien met veel te dure hokken in de provincie.
Voor een econoom is het een intressant schouwspel, wellicht zoals een bioloog kijkt naar parende pandaberen.quote:Op zondag 30 september 2012 17:18 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik vraag me af waarom dit is? Ben je zo gefrustreerd dat je hier je plezier uit haalt?
Ik denk niet dat een bioloog het heerlijk vindt om te kijken naar een pandabeer in nood. Ik denk ook niet dat je het zo bedoeld maar dat het gewoon voortkomt uit frustratie ergens om.quote:Op zondag 30 september 2012 17:20 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Voor een econoom is het een intressant schouwspel, wellicht zoals een bioloog kijkt naar parende pandaberen.
Dat is natuurlijk afhankelijk van de bioloog maar opzich is het een apart en intressant proces.quote:Op zondag 30 september 2012 17:36 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik denk niet dat een bioloog het heerlijk vindt om te kijken naar een pandabeer in nood.
Mja, naar iets gaan kijken alleen maar om te genieten van mensen die in de financiële problemen zitten vanwege een huis dat ze gekocht hebben levert jou blijkbaar genoegdoening op. Sneu.quote:Op zondag 30 september 2012 17:55 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk afhankelijk van de bioloog maar opzich is het een apart en intressant proces.
Als je denkt dat het voortkomt uit frustratie zit je goed fout.
Je vergeet dat jij straks mag betalen voor die lui met je belastinggeldquote:Op zondag 30 september 2012 17:08 schreef WammesWaggel het volgende:
Even kijken straks, heerlijk om van die wanhopige figuren te zien met veel te dure hokken in de provincie.
Die mensen zitten veelal niet echt in de problemen hoor, dat zicht slechts tussen de oren.quote:Op zondag 30 september 2012 18:20 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Mja, naar iets gaan kijken alleen maar om te genieten van mensen die in de financiële problemen zitten vanwege een huis dat ze gekocht hebben levert jou blijkbaar genoegdoening op. Sneu.
Dan krijgt ie er toch nog wat amusement voor terug.quote:Op zondag 30 september 2012 18:28 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je vergeet dat jij straks mag betalen voor die lui met je belastinggeld
nou nee, ik beleef er gewoon geen plezier aan mensen wanhopig te zien zijn vanwege hun (financiële) situatie. Jij wel, of die situatie nou tussen de oren zit of niet, jij 'geniet' daar blijkbaar van.quote:Op zondag 30 september 2012 18:28 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Die mensen zitten veelal niet echt in de problemen hoor, dat zicht slechts tussen de oren.
Droef dat jij in die hype mee lijkt te willen gaan.
Ik denk dat Wammes niet zo snugger is te realiseren dat mensen die in de shit zitten in het socialistische Nederland worden geholpen door het belastinggeld wat hij zelf mag ophoesten. Derhalve zit hij te lachen om de verkwisting van zijn eigen belastinggeld. Nu had ik hem al niet hoog aangeschreven staan, dus echt verbazen doet me dit niet.quote:Op zondag 30 september 2012 19:24 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
nou nee, ik beleef er gewoon geen plezier aan mensen wanhopig te zien zijn vanwege hun (financiële) situatie. Jij wel, of die situatie nou tussen de oren zit of niet, jij 'geniet' daar blijkbaar van.
Dat is echt een simpel programma. Los van het feit dat het uitbuiten is van mensen die al niet al te intelligent zijn (Want anders hang je niet de redeneringen aan die die mensen in dat programma aanhangen) zijn dat ook mensen die niet snappen dat je een probleem hebt als er meer uit gaat dan er binnen komt.quote:Op zondag 30 september 2012 21:29 schreef Terrorizer het volgende:
Uitstel van executie is ook weer op TV.
Geheel nieuw seizoen.
http://www.rtl.nl/huistuinkeuken/uitstelvanexecutie/home/
Zo makkelijk is dat niet altijd, je kan soms door de gemeente verplicht worden ergens ongunstig te gaan werken.quote:Op zondag 30 september 2012 21:37 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat is echt een simpel programma. Los van het feit dat het uitbuiten is van mensen die al niet al te intelligent zijn (Want anders hang je niet de redeneringen aan die die mensen in dat programma aanhangen) zijn dat ook mensen die niet snappen dat je een probleem hebt als er meer uit gaat dan er binnen komt.
Met als hoogtepunt de aflevering van een stel waarbij de vrouw tig km verderop ging werken, iets van 1,5 dag in de week, waar ze dus een auto voor nodig had, waardoor die auto aanhouden meer kostte dan die baan haar opleverde (of iets in die richting) en ze er dus geld op toelegde.
En toen dat werd aangekaart wou ze daar en niet stoppen met werken en ze wilde de auto niet weg doen want dat was lastig met de supermarkt die 150 meter verderop wasDat soort mensen moet je met zo'n programma naar mijn mening helemaal geen aandacht aan besteden.
OMG zo had ik het nog niet bekekenquote:Op zondag 30 september 2012 17:20 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Voor een econoom is het een intressant schouwspel, wellicht zoals een bioloog kijkt naar parende pandaberen.
Biologen kijken ook vol interesse naar een leeuw die een trage gnoe verschalkt.quote:Op zondag 30 september 2012 17:36 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik denk niet dat een bioloog het heerlijk vindt om te kijken naar een pandabeer in nood. Ik denk ook niet dat je het zo bedoeld maar dat het gewoon voortkomt uit frustratie ergens om.
Ooh? Vanwaar de dubbele moraal? Jij weet toch wat jij getekend hebt? Wat een ander betreft interesseert jouw toch geen bal? Althans dat is het verhaal wat je altijd ophangt als we het over jou persoonlijkheid hebbenquote:Op zondag 30 september 2012 18:20 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Mja, naar iets gaan kijken alleen maar om te genieten van mensen die in de financiële problemen zitten vanwege een huis dat ze gekocht hebben levert jou blijkbaar genoegdoening op. Sneu.
WSNPquote:Op zondag 30 september 2012 18:28 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je vergeet dat jij straks mag betalen voor die lui met je belastinggeld
Dat is nog eens een knap staaltje van wensvol denken Scorpiequote:Op zondag 30 september 2012 21:35 schreef Scorpie het volgende:
Ik denk dat Wammes niet zo snugger is te realiseren dat mensen die in de shit zitten in het socialistische Nederland worden geholpen door het belastinggeld wat hij zelf mag ophoesten.
Goeie spin... maar zo werkt het simpelweg niet. Alle instrumenten die de politiek heeft aangewend zijn alleen maar in het belang van de banken en overheden geweest. Zodra de markt echt verder inzakt zullen private schulden gewoon eigendom blijven van de schuldslaaf en anders is er altijd nog de WSNP.quote:Derhalve zit hij te lachen om de verkwisting van zijn eigen belastinggeld. Nu had ik hem al niet hoog aangeschreven staan, dus echt verbazen doet me dit niet.
Tegenwoordig kom je niet zomaar meer in aanmerking voor de WSNP, zelfs daar hebben ze enorme wachtlijsten. Dus die mensen gaan eerst jaren door een hel waarbij ze achtervolgt worden door schuldeisers en leven in armoede. Daarna mogen ze nog jarenlang leven in de armoede van de WSNP. Mooi vooruitzicht waarbij elke hoop op een beter leven voorlopig zinloos is, vergeet niet welke impact zoiets heeft op de menselijke psyche.quote:
En allemaal gesponsord door belastinggeld opgehoest door mensen die nu in dit topic als een volleerde idioot lachen om andermans problemen. Je komt er wel xeno.quote:Op maandag 1 oktober 2012 09:15 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Tegenwoordig kom je niet zomaar meer in aanmerking voor de WSNP, zelfs daar hebben ze enorme wachtlijsten. Dus die mensen gaan eerst jaren door een hel waarbij ze achtervolgt worden door schuldeisers en leven in armoede. Daarna mogen ze nog jarenlang leven in de armoede van de WSNP. Mooi vooruitzicht waarbij elke hoop op een beter leven voorlopig zinloos is, vergeet niet welke impact zoiets heeft op de menselijke psyche.
Natuurlijk niet, dit is Nederland.quote:Op maandag 1 oktober 2012 09:13 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Dat is nog eens een knap staaltje van wensvol denken Scorpie![]()
Ja... nog even en die mensen krijgen allemaal hun persoonlijke bailout op een fluwelen kussentje aangereikt![]()
Nee Scorpie, de banken worden gered niet het individu met torenhoge schulden, die word gewoon geslachtofferd.
Natuurlijk niet, dit is Nederland. Er is nog nooit iemand aan zijn lot overgelaten.quote:Goeie spin... maar zo werkt het simpelweg niet. Alle instrumenten die de politiek heeft aangewend zijn alleen maar in het belang van de banken en overheden geweest. Zodra de markt echt verder inzakt zullen private schulden gewoon eigendom blijven van de schuldslaaf en anders is er altijd nog de WSNP.
Private partijen nemen anders ook behoorlijke verliezen voor hun rekening, dus de belastinginkomsten voor de overheid dalen dan ook. Nog meer ophalen bij de burger zal wel weer op het nodige protest stuiten. Ik denk dat als de overheid een beetje slim is ze de woonbelastingen fors gaat verhogen, een soort van koperssolidariteitsheffingquote:Op maandag 1 oktober 2012 09:16 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En allemaal gesponsord door belastinggeld. Je komt er wel xeno.
We laten mensen niet doodgaan van de honger, dat klopt.quote:
Er worden hier genoeg mensen aan 'hun lot' overgelaten. Neem nou die oudjes in het verzorgingstehuis die in hun eigen stront liggen te wachten totdat ze van de week nog eens een wasbeurt krijgenquote:Natuurlijk niet, dit is Nederland. Er is nog nooit iemand aan zijn lot overgelaten.
Dat is dan ook niet voor iedereen weggelegd.quote:Op maandag 1 oktober 2012 09:19 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
We laten mensen niet doodgaan van de honger, dat klopt.
Maar een leven vol van luxe zit er meestal niet meer in. (tenzij je zwart geld binnenhaalt).
Dat valt allemaal wel mee.quote:Er worden hier genoeg mensen aan 'hun lot' overgelaten. Neem nou die oudjes in het verzorgingstehuis die in hun eigen stront liggen te wachten totdat ze van de week nog eens een wasbeurt krijgen
Als ik op google wachtlijst en wsnp in type krijg ik voornamelijk fok topics te zien, heb je ook wat relevante links die deze stelling van jou onderbouwen.quote:Op maandag 1 oktober 2012 09:15 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Tegenwoordig kom je niet zomaar meer in aanmerking voor de WSNP, zelfs daar hebben ze enorme wachtlijsten.
Ik ken maar 1 iemand die in de schuldhulpverlening zit en deze vertelde mij dat je niet zomaar in aanmerking komt voor een persoonlijk faillissement. Het is minder makkelijk dan het lijkt om van je schulden weg te lopen. Je moet onder andere aantonen dat je alles in het werk gesteld hebt om van je schulden af te komen maar dat ondanks dat de situatie uitzichtloos is.quote:Op maandag 1 oktober 2012 09:23 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als ik op google wachtlijst en wsnp in type krijg ik voornamelijk fok topics te zien, heb je ook wat relevante links die deze stelling van jou onderbouwen.
http://www.vng.nl/onderwe(...)-schuldhulpverleningquote:Op maandag 1 oktober 2012 09:41 schreef Basp1 het volgende:
Dat is heel leuk dat je iemand kent die in dat traject zit, en zoals je al schrijft is het moeilijk okm hiervoor in aanmerking te komen, maar dat onderbouwd niet jou stelling die je poneerde dat er enorme wachtlijsten gegroeid zijn voor de WSNP.
Dat is geen dubele moraal. IK lig niet wakker van de financiele situatie van iemand anders, want IK heb daar geen last van, ik hoef die last niet te dragen. Maar dat betekent niet dat ik dus maar naar de tv ga kijken en ga 'genieten' van de ellende van iemand anders.quote:Op maandag 1 oktober 2012 09:09 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ooh? Vanwaar de dubbele moraal? Jij weet toch wat jij getekend hebt? Wat een ander betreft interesseert jouw toch geen bal? Althans dat is het verhaal wat je altijd ophangt als we het over jou persoonlijkheid hebben![]()
Die mensen hadden dan maar beter moeten nadenken over de verplichtingen die ze aangaan. De starters die dat nu doen en dus profiteren van andermans ellende zijn gewoon 'slimmer' dan die sukkels die zich een molensteen lieten aanmeten. Toch?
Ja maar dat is volgens CG dan ook weer fout hè... je mag wel een ieder aan zijn lot overlaten maar als je er dan op wijst dat het ook een voorbeeld functie heeft dan ben je ineens een sadist.quote:Op maandag 1 oktober 2012 11:20 schreef Terrorizer het volgende:
Het is gewoon ter lering en vermaak van hoe het niet moet.
Niet meer niet minder.
Je wil er per se iets van maken wat ik niet gezegd heb, maar dat geeft niet. Al wat ik zeg is dat ik er niet van GENIET als ik mensen op tv zie praten over hun financiele sores. Tja, wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten, maar daar van genieten als je iemand in die positie ziet is iets heel anders, en dat doe ik niet.quote:Op maandag 1 oktober 2012 12:56 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ja maar dat is volgens CG dan ook weer fout hè... je mag wel een ieder aan zijn lot overlaten maar als je er dan op wijst dat het ook een voorbeeld functie heeft dan ben je ineens een sadist.
Tja... CG kijkt gewoon liever de andere kant op en negeert gewoon de hele boel, hadden ze maar beter moeten opletten maar ga er vooral niet al te veel aandacht aan besteden want dan is het ineens wreed![]()
Ik weet niet wat meer wreed is CG, doen alsof er niets aan de hand is en de onnozele schaapjes gewoon met beide ogen de andere kant op gericht richting de wolven sturen of de schaapjes erop wijzen hoe de wolven een paar schapen aan stukken schuren ter lering en vermaak![]()
Ik denk dat het laatste heel wat leerzamer is voor de onschuldige lammetjes.
Ik zou die man dan het advies geven dat jij hier met grote regelmaat gegeven hebt.:quote:Op maandag 1 oktober 2012 13:06 schreef CoolGuy het volgende:
Maar ik ga dan dus niet genietend toe zitten kijken hoe wanhopig die man is.
Dus je bent deze maal niet naar de openhuizen route geweest om appeltaarten te scoren.quote:Op maandag 1 oktober 2012 13:41 schreef ComplexConjugate het volgende:
ik geniet echt niet van andermans ellende
Dat advies ga ik niet zomaar geven natuurlijk. Uiteraard is het wel waar, maar ik ga het niet zomaar zonder aanleiding zeggen want die man vraagt me toch niks? Dan ga ik daar niet heen lopen en dat ongevraagd maar roepen, want dat is iemand trappen die al op de grond ligt.quote:Op maandag 1 oktober 2012 13:41 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ik zou die man dan het advies geven dat jij hier met grote regelmaat gegeven hebt.:
Zorg dat je een betere baan zoekt waarmee je het wel kunt betalen
of:
Dan moet je je eisen maar bijstellen naar hetgeen je wel kan betalen
Moet toch niet zo moeilijk zijn![]()
FYI ik geniet echt niet van andermans ellende maar ik geniet wel van een return to normal op de woningmarkt. Dat dit gepaard gaat met mensen die geconfronteerd worden met de gevonden van het doen van domme dingen.... tja.... dat hoort allemaal bij het speculeren met vastgoed.
Ik ben op dieet, er waren de laatste tijd bijna geen lustige mannenogen die mijn kant op kekenquote:Op maandag 1 oktober 2012 13:44 schreef Basp1 het volgende:
Dus je bent deze maal niet naar de openhuizen route geweest om appeltaarten te scoren.![]()
Kijk... mijn neus groeitquote:Dat je dit serieus uit je toetsen bord krijgt, als fok een leugendetector had zou er of bij de ene of bij de andere postings van jou een heel lange neus groeien.
Ik zou proberen die man overeind te helpen voordat er een bankster komt die hem genadeloos afmaakt. Maar helaas kan ik ook weinig aan hun slavenstatus veranderen, ze hebben zelf hun ziel aan de duivel verkocht.quote:Op maandag 1 oktober 2012 14:35 schreef CoolGuy het volgende:
Dat advies ga ik niet zomaar geven natuurlijk. Uiteraard is het wel waar, maar ik ga het niet zomaar zonder aanleiding zeggen want die man vraagt me toch niks? Dan ga ik daar niet heen lopen en dat ongevraagd maar roepen, want dat is iemand trappen die al op de grond ligt.
Dus als ik blij ben met dalende huizenprijzen ben ik een sadist? Man.... je moet met dat soort spins voor de VEHm NVM of het bankkartel gaan werkenquote:Overigens, wat Basp1 ook al zegt, jij geniet dus echt wel van andermans ellende. Kom daar dan ook gewoon voor uit man
Nee dat zou je niet proberen. Je zou gewoon genieten van de ellende van die man. Oh nee hoor, daarom ben je niet een sadist, maar jij geeft aan dat je blij bent met de dalende huizenprijzen en dat daarbij dan toevallig ook mensen in de ellende komen...tja...maar stiekem vind je die ellende van die mensen maar wat mooi.quote:Op maandag 1 oktober 2012 14:43 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ik zou proberen die man overeind te helpen voordat er een bankster komt die hem genadeloos afmaakt. Maar helaas kan ik ook weinig aan hun slavenstatus veranderen, ze hebben zelf hun ziel aan de duivel verkocht.
[..]
Dus als ik blij ben met dalende huizenprijzen ben ik een sadist? Man.... je moet met dat soort spins voor de VEHm NVM of het bankkartel gaan werken
Een wat ongefundeerde post boordevol simplisme, dat siert je niet.quote:Op zondag 30 september 2012 21:35 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik denk dat Wammes niet zo snugger is te realiseren dat mensen die in de shit zitten in het socialistische Nederland worden geholpen door het belastinggeld wat hij zelf mag ophoesten. Derhalve zit hij te lachen om de verkwisting van zijn eigen belastinggeld. Nu had ik hem al niet hoog aangeschreven staan, dus echt verbazen doet me dit niet.
Prachtige non-inhoudelijke argumentatie. Je weet dat je zal bloeden voor andermans keuzes, je kiest er echter voor je oogklepjes op te houden en sterker nog, te lachen om het feit dat je zal moeten betalen. Ik weet niet waar ik meer medelijden mee heb.quote:Op maandag 1 oktober 2012 15:11 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Een wat ongefundeerde en post boordevol simplisme, dat siert je niet.
Wellicht dat het volgen van enig onderwijs je beperkte denkvermogen tot een hoger niveau zou kunnen tillen, daar betaal ik immers grif voor dus maak het meeste van die mogelijkheid!
Kan de overheid geen hypotheken subsidieren??quote:Op zaterdag 29 september 2012 20:57 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Het werd ook steeds gekker, er werd voorgesteld dat de overheid maar de banken moest verplichten om een minimum aantal hypotheken te verstrekken![]()
![]()
.
FTFY.quote:Op maandag 1 oktober 2012 15:19 schreef HD9 het volgende:
Anders zetten ze toch iedereen die meer dan 50.000 verdient en desondanks een sociale huurwoning bezet houdt uit hun huurhuis ??/
Dat zal ze leren.
Je kan niet eens krakers uit je eigen huis zetten. Teveel rechtenquote:Op maandag 1 oktober 2012 15:19 schreef HD9 het volgende:
[..]
Anders zetten ze toch iedereen die meer dan 50.000 verdient uit hun huurhuis ??/
Dat zal ze leren.
Die ellende is wel relatief natuurlijk, of denk jij dat die mensen die met een flinke restschuld blijven zitten onder de brug eindigen?quote:Op maandag 1 oktober 2012 14:35 schreef CoolGuy het volgende:
Overigens, wat Basp1 ook al zegt, jij geniet dus echt wel van andermans ellende. Kom daar dan ook gewoon voor uit man
Duitse woningmarkt is erg afhankelijk van de lokatie, op het platteland hebben ze geen last van luchtbellen en zijn de huizen goedkoop en praktisch onverkoopbaar.quote:Op maandag 1 oktober 2012 16:29 schreef Sound.Cloud het volgende:
Heeft iemand hier verstand van de Duitse woningmarkt en hoe deze wordt beinvloedt door de crisis?
In welk land is de woningmarkt dan niet afhankelijk van de locatiequote:Op maandag 1 oktober 2012 17:51 schreef sorcees het volgende:
Duitse woningmarkt is erg afhankelijk van de lokatie,
quote:ma 01 okt 2012, 18:52
Mensheid vergrijst steeds harder
TOKIO - De leeftijdsgroep van mensen boven de 60 jaar groeit wereldwijd het hardst. Dit stelt het VN-bevolkingsfonds UNFPA in een maandag gepresenteerd rapport.
In 2050 zullen er meer mensen van boven de 60 zijn dan kinderen van 15 jaar of jonger.
Vooral voor ontwikkelingslanden zijn er grote veranderingen op komst. Armere landen hebben nu juist vaak een bijzonder jonge bevolking. Landen moeten zich op die veranderingen voorbereiden, aldus UNFPA. De organisatie probeert te bereiken dat mensen overal in waardigheid en veiligheid oud kunnen worden.
Frankrijk ookquote:Op maandag 1 oktober 2012 17:51 schreef sorcees het volgende:
[..]
Duitse woningmarkt is erg afhankelijk van de lokatie, op het platteland hebben ze geen last van luchtbellen en zijn de huizen goedkoop en praktisch onverkoopbaar.
quote:Op maandag 1 oktober 2012 19:05 schreef michaelmoore het volgende:
Veel mensen die willen verkopen en nog heel erg weinig die kunne kopen
http://www.telegraaf.nl/b(...)grijst_harder__.html
Ik ken niet zo gek veel kinderen onder de 15 jaar die een huis kunnen kopen?quote:In 2050 zullen er meer mensen van boven de 60 zijn dan kinderen van 15 jaar of jonger.
Die hebben ook geen vaste baan, krantenwijk welquote:Op maandag 1 oktober 2012 19:18 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
[..]
Ik ken niet zo gek veel kinderen onder de 15 jaar die een huis kunnen kopen?
Nee dat denk ik niet. Maar als je je huis moet opgeven lijkt me dat best wel ellendig. Ja, dat is in veel gevallen ook eigen schuld dikke bult, dat zei ik ook al, als je goed leest. Daar hoef je dus geen medelijden mee te hebben, maar om nou voor de tv te gaan zitten en dan eens lekker te gaan genieten van mensen die wanhopig zijn is het totaal andere uiterste.quote:Op maandag 1 oktober 2012 17:21 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Die ellende is wel relatief natuurlijk, of denk jij dat die mensen die met een flinke restschuld blijven zitten onder de brug eindigen?
In de meeste gevallen zal het nog een gevalletje eigen schuld dikke bult zijn ook. Hoeveel medelijden moet je daarmee hebben?
Dat dus.quote:Op maandag 1 oktober 2012 20:48 schreef CoolGuy het volgende:
Nee dat denk ik niet. Maar als je je huis moet opgeven lijkt me dat best wel ellendig. Ja, dat is in veel gevallen ook eigen schuld dikke bult, dat zei ik ook al, als je goed leest. Daar hoef je dus geen medelijden mee te hebben, maar om nou voor de tv te gaan zitten en dan eens lekker te gaan genieten van mensen die wanhopig zijn is het totaal andere uiterste.
Dat snap jij ook wel. Je kunt praten tot morgenvroeg, maar dat komt voort uit een soort van verkracht rechtvaardigheidsgevoel (wat dus eigenlijk frustratie is).
Ja, die zijn er...quote:Op maandag 1 oktober 2012 22:39 schreef ComplexConjugate het volgende:
Ach.... wat schattig zeepbelblazers met een rechtvaardigheidsgevoel![]()
"jaarlijks beslag op de rijksbegroting is maximaal 25 miljoen euro. Het percentage van de bonus wordt daarop aangepast."quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 08:28 schreef HD9 het volgende:
CDA: Eerst flink sparen, dan huis kopen
Eerst 20.000 sparen en thuis blijven wonen
Met de kunstmatig lage rente en de kunstmatige hoge vermogensbelasting mag de overheid wel eens wat veranderen aan deze spaarbelasting. Het is toch bizar dat de overheid nog steeds rekent met een effectief rendement van 4% terwijl dat voor de meeste spaarders niet de realiteit is. Misschien moeten overheden stoppen met het kunstmatig laag houden van de rentestanden en de markt zijn destructieve werk laten doen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 09:07 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
"jaarlijks beslag op de rijksbegroting is maximaal 25 miljoen euro. Het percentage van de bonus wordt daarop aangepast."
20k is toch niet "flink" als het minder dan 10% is van de gemiddelde huizenprijs? Ik zie veel liever dat max. 80% lenen weer de norm wordt.
En voor 20k heb je toch geen speciale gesubsidieerde overheidsspaarregeling nodig? Politici doen niets anders dan nieuwe regeltjes verzinnen, terwijl de huizenmarkt al veel te veel regulering kent.
nee dat doen ze juist om die mensen die een deel van de hypotheek gespaard hebben en dus de volle HRA aftrek genieten, een beetje te plagenquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 10:12 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Met de kunstmatig lage rente en de kunstmatige hoge vermogensbelasting mag de overheid wel eens wat veranderen aan deze spaarbelasting. Het is toch bizar dat de overheid nog steeds rekent met een effectief rendement van 4% terwijl dat voor de meeste spaarders niet de realiteit is. Misschien moeten overheden stoppen met het kunstmatig laag houden van de rentestanden en de markt zijn destructieve werk laten doen.
Nu zit er nog overal zoveel lucht in het systeem dat het alleen met kunst en vliegwerk van instorten behoud kan worden, elke ingreep die men doet heeft gevolgen elders die weer d.m.v. ingrepen aangepakt moet worden. De burger verliest daardoor het overzicht en kan geen verstandige beslissingen meer nemen op basis van betrouwbare informatie.
Rutte blaat iedere keer weer dat de 'rust' op de woningmarkt nodig hebben... nou dat zal ie dan krijgen ook
Dhr. Boot noemde spaarhypotheken reeds 'gelegaliseerde diefstal' omdat over het spaardeel geen vermogensbelasting word afgedragen en over de openstaande schuld volledige subsidie werd verkregen. Ik vind dat hij daar moreel gezien groot gelijk in heeft.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 10:18 schreef HD9 het volgende:
[..]
nee dat doen ze juist om die mensen die een deel van de hypotheek gespaard hebben en dus de volle HRA aftrek genieten, een beetje te plagen
Je bedoelt huurders met afgunst? Dat merk ik wel ja. Huizenbezitters zijn de nieuwe criminelen voor de have-nots onder ons.quote:Op maandag 1 oktober 2012 22:42 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ja, die zijn er...
Wannabee kopers met een rechtvaardigheidsgevoel zijn echter dun gezaaid.
(NB: Let op de toevoeging 'met', wannabee kopers 'zonder' zijn er hier meer dan genoeg...)
Huizenbezitters zijn geen criminelen hoor... hooguit zijn het vuige profiteurs van een wanstaltig fiscaal stelselquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 10:22 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je bedoelt huurders met afgunst? Dat merk ik wel ja. Huizenbezitters zijn de nieuwe criminelen voor de have-nots onder ons.
Dank je, ik was hypocriet vergeten toe te voegen aan de have-not-huurders.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 10:23 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Huizenbezitters zijn geen criminelen hoor... hooguit zijn het vuige profiteurs van een wanstaltig fiscaal stelsel
Zolang je je maar realiseert dat je een gesubsidieerde schuldslaaf bentquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 10:24 schreef Scorpie het volgende:
Dank je, ik was hypocriet vergeten toe te voegen aan de have-not-huurders.
Net zoals bovenmodaal verdienende sociale huureders profiteurs zijn van een wanstaltig sociaal huursysteem.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 10:23 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Huizenbezitters zijn geen criminelen hoor... hooguit zijn het vuige profiteurs van een wanstaltig fiscaal stelsel
Zegt de gesubsidieerde op-huurpof-levende-profiteur. Pot, ketel.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 10:26 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Zolang je je maar realiseert dat je een gesubsidieerde schuldslaaf bent
Sssssssssst, dat mag je niet zeggen van de have-nots.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 10:26 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Net zoals bovenmodaal verdienende sociale huureders profiteurs zijn van een wanstaltig sociaal huursysteem.
Maar dat krijg ik dan ook regelmatig te horen van onze hypocriete politieke elite maar dezelfde elite zit zelf tot aan de oogballen toe gefinancierd te profiteren van het fiscale stelsel.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 10:26 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Net zoals bovenmodaal verdienende sociale huureders profiteurs zijn van een wanstaltig sociaal huursysteem.
Dus wat je zegt is dat iedereen profiteert van het fiscale stelsel. Toevallig lid van de stichting Open Deur? Je past er zo tussen met je inhoudloze one-liners.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 10:27 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Maar dat krijg ik dan ook regelmatig te horen van onze hypocriete politieke elite maar dezelfde elite zit zelf tot aan de oogballen toe gefinancierd te profiteren van het fiscale stelsel.
Dus daar hoor je ze dan ook niet over.... triest maar waar
Nog even Scorpie en de prijzen van koopwoningen zijn zover gedaald dat ik voor minder geld kan kopen dan dat ik nu aan sociale huur betaal. Tja... dan ga je je haast afvragen hoeveel subsidie er daadwerkelijk bij de sociale sector moet.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 10:27 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zegt de gesubsidieerde op-huurpof-levende-profiteur. Pot, ketel.
Nou volgens mij wou de PVDA toch echt wat meer aan de HRA gaan morrelen, verder vergeet je wederom dat de hypotheekregels al flink terug geschroefd zijn en als de eerder genomen maatregelen doorgaan HRA bij nieuwe hypotheken alleen nog maar geldt voor annuitaire en linieare aflossende dingen. Je moet niet zo blijven klagen en ook wel eens realistisch worden dat ze al met flink wat maatregelen bezig zijn geweest en nog steeds bezig zijn.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 10:27 schreef ComplexConjugate het volgende:
Dus daar hoor je ze dan ook niet over.... triest maar waar
Ik beweer volgens mij niets wat niet waar is. Doe eens een feitencheck voordat je mijn 'one liners' als dusdanig gaat kwalificerenquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 10:29 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dus wat je zegt is dat iedereen profiteert van het fiscale stelsel. Toevallig lid van de stichting Open Deur? Je past er zo tussen met je inhoudloze one-liners.
Ah, die misvatting is er nog steeds bij je? Je weet dat je vanaf 1 januari 2013 nooit meer een hypotheek zal kunnen krijgen met jouw inkomen, dat hebben we je 2 maanden geleden al voorgerekend. Ik zou als ik jou was maar heel gauw iets gaan proberen te kopen, straks is het te laat.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 10:31 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Nog even Scorpie en de prijzen van koopwoningen zijn zover gedaald dat ik voor minder geld kan kopen dan dat ik nu aan sociale huur betaal.
'De wereld is rond' is feitelijk waar, komt door de feitencheck maar is net zo inhoudloos en acteert op hetzelfde niveau als jouw opmerkingen over het fiscale stelsel en de mensen die daarvan 'profiteren'.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 10:32 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ik beweer volgens mij niets wat niet waar is. Doe eens een feitencheck voordat je mijn 'one liners' als dusdanig gaat kwalificeren
Dat komt omdat ze alle huren aan het maximaliseren zijn, dan wordt het voor bovenmodaal verdienenden financieel aantrekkelijker om hun afgeleefde en niet geisoleerde rotzooi van de WBV over te kopen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 10:31 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Nog even Scorpie en de prijzen van koopwoningen zijn zover gedaald dat ik voor minder geld kan kopen dan dat ik nu aan sociale huur betaal.
En het leuke is dat als je maar lang genoeg wacht je alsnog keihard afgestraft wordt door de strengere hypotheekverstrekkingquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 10:36 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat komt omdat ze alle huren aan het maximaliseren zijn, dan wordt het voor bovenmodaal verdienenden financieel aantrekkelijker om hun afgeleefde en niet geisoleerde rotzooi van de WBV over te kopen.
En als je nog niet meteen wordt leeggetrokkken door de WBV dan kun je niet meer verhuizen want dan wordt je door de ander WBV wel leeggetrokkken vanwege de huurmaximalisatie die ze altijd bij nieuwe huurders doorvoeren. Ow wat heb je toch een flexibiliteit als huurder zijnde.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 10:37 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En het leuke is dat als je maar lang genoeg wacht je alsnog keihard afgestraft wordt door de strengere hypotheekverstrekkingzit je dan tot aan je oogballen in de huurmaximalisatie, wordt je leeggetrokken door je huurcorporatie en kan je niet eens wat kopen om iets aan je situatie te doen, en dan maar lachen dat kopers vastzitten in hun woning
'Maar je bent vrij als huurder en dat zijn kopers niet, die zitten vast aan hun woning', ik hoor het ze nog zeggen, bwhehehequote:Op dinsdag 2 oktober 2012 10:39 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En als je nog niet meteen wordt leeggetrokkken door de WBV dan kun je niet meer verhuizen want dan wordt je door de ander WBV wel leeggetrokkken vanwege de huurmaximalisatie die ze altijd bij nieuwe huurders doorvoeren. Ow wat heb je toch een flexibiliteit als huurder zijnde.
Samen met bouwsparen, gaan we de goede kant op.quote:Sneller hypotheek afgelost met nieuwe Annuïteit Extra Hypotheek
Op 30 augustus jl. lanceerde De Hypotheker een nieuwe hypotheek op de Nederlandse markt; de Annuïteit Extra Hypotheek van Argenta. De hypotheek is toekomstbestendiger dan veel andere producten en sluit naadloos aan bij de stijgende vraag om hypotheken versneld af te lossen. Daarbij kent deze hypotheek een leningdeel kosten koper waarmee de klant de kosten koper versneld aflost. Over dit leningdeel is de klant geen rente verschuldigd. De looptijd van deze hypotheek kan verlengd worden tot maximaal 40 jaar.
Kosten koper rentevrij in vijf jaar afgelost
Door de aanhoudend dalende huizenprijzen zien veel mensen de noodzaak in van het (versneld) aflossen van hun hypotheek. Deze nieuwe annuïteitenhypotheek voldoet aan die wens. Bas Millenaar, commercieel directeur, van De Hypotheker: “ Wij hebben de annuïteitenhypotheek zoals we die kennen op wezenlijke onderdelen aangepast. Speciaal gericht op consumenten die optimale zekerheid willen. Omdat veel consumenten niet alleen willen aflossen maar dat ook versneld willen doen, worden in deze nieuwe hypotheek de meegefinancierde kosten koper in 5 jaar afgelost. Dat levert tevens een bijdrage aan de lagere rentelasten over de gehele looptijd. De verlenging van de looptijd naar 40 jaar kan met name voor starters aantrekkelijk zijn omdat ze daarmee de maandelijkse lasten kunnen drukken. Kies je voor een verlengde looptijd dan moet de lening wel uiterlijk op de AOW leeftijd moet de lening wel afgelost zijn.’’
Makkelijker bij verhuizen naar volgend huis
De Argenta Spectrum Annuïteit Extra Hypotheek is exclusief bij De Hypotheker verkrijgbaar. “Deze hypotheek heeft als bijkomend voordeel dat bij een eventuele verhuizing de restschuld lager is waardoor je de kans op een restschuld verkleind meer geld beschikbaar hebt voor je volgende huis.” Aldus Bas Millenaar: ‘’De consument vindt het steeds belangrijker om de hypotheek tijdens de looptijd af te lossen. Wij voorspellen dat deze trend zich gaat doorzetten en daar spelen wij met deze hypotheek ook op in. Hij is toekomstbestendig en de rentelasten zijn aanzienlijk lager als je over de hele looptijd kijkt.”
Als dat zo is moeten starters vooral blijven wachten want dan stort de markt met zo'n vaart in dat je op een gegeven moment zelfs banken krijgt die je gaan smeken om een hypotheek te nemen. Al was het alleen maar om nog wat centjes te beuren op de executieveilingquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 10:34 schreef Scorpie het volgende:
Ah, die misvatting is er nog steeds bij je? Je weet dat je vanaf 1 januari 2013 nooit meer een hypotheek zal kunnen krijgen met jouw inkomen, dat hebben we je 2 maanden geleden al voorgerekend. Ik zou als ik jou was maar heel gauw iets gaan proberen te kopen, straks is het te laat.
Dat is waarquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 10:36 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat komt omdat ze alle huren aan het maximaliseren zijn, dan wordt het voor bovenmodaal verdienenden financieel aantrekkelijker om hun afgeleefde en niet geisoleerde rotzooi van de WBV over te kopen.
Starters zijn verwaarloosbaar op die markt. Het echte geld wordt op de doorstromers verdiend.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 10:43 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Als dat zo is moeten starters vooral blijven wachten want dan stort de markt met zo'n vaart in dat je op een gegeven moment zelfs banken krijgt die je gaan smeken om een hypotheek te nemen. Al was het alleen maar om nog wat centjes te beuren op de executieveiling
Correct. Gewoon stil blijven zitten terwijl je aan alle kanten door je falende woningcorporatie wordt kaalgeplukt, dat doet het minste pijnquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 10:44 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Dat is waar![]()
Gelukkig heb ik net van Scorpie begrepen dat die kans er niet meer inzit na 1 januari 2013
Doe even normaal manquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 10:41 schreef Terrorizer het volgende:
Ondertussen heeft de Hypotheker ook wat nieuws uitgevonden.
[..]
Samen met bouwsparen, gaan we de goede kant op.
Aah... ja en doorstromers zitten met hun starterswoning... gaan ze dan hun eigen vastgoedimperium beginnen en deze soms verhurenquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 10:44 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Starters zijn verwaarloosbaar op die markt. Het echte geld wordt op de doorstromers verdiend.
De woningcorporatie heeft natuurlijk weinig te zeggen, net als een bank die te maken heeft met wanbetalers. Je kan niet plukken wat er niet is Scorpiequote:Op dinsdag 2 oktober 2012 10:44 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Correct. Gewoon stil blijven zitten terwijl je aan alle kanten door je falende woningcorporatie wordt kaalgeplukt, dat doet het minste pijn
KK mee financieren en 40 jaar looptijd is een keuze, maar de rest valt toch best mee. Je lost tenminste af en zit niet vast aan 'spaarproducten' van een bank.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 10:48 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Doe even normaal man![]()
Sneller aflossen en wel de looptijd oprekken naar 40 jaar![]()
God.... wat een demagogen zijn het daar bij 'jazeker', je moet wel een volslagen idioot zijn om ooit nog een stap over de drempel te zetten bij die pipo's![]()
Een rentevrije lening voor de 'kosten koper' en dat dan aanwenden om 'lagere lasten' en 'versneld aflossen' te promoten. Kennelijk richt de hypotheker zich nog steeds op het infantiele deel van de bevolking
Je vergist je, jij als huurder hebt weinig te zeggen, je zal die verhoging gewoon slikken als lekkere zoete koek, en gewoon betalen, omdat je simpelweg geen andere keus hebt. Dat weten de corporaties ook natuurlijk, en je bent dan ook niks anders dan 1 van hun ontelbare cashkoetjes. Betalen Xenotje, betalen moet je. Even een toepasselijk filmpje voor Xenotje:quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 10:50 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
De woningcorporatie heeft natuurlijk weinig te zeggen, net als een bank die te maken heeft met wanbetalers. Je kan niet plukken wat er niet is Scorpie
40 jaar looptijd betekend vooral heel veel meer rente inkomsten voor de bank. Als koper heb je totaal geen belang bij een langere looptijd. Wat wel scheelt zijn lagere leningen, dus uiteindelijk is dit gewoon een ordinaire spin om de huizenprijzen hoog te willen houden.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 10:52 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
KK mee financieren en 40 jaar looptijd is een keuze, maar de rest valt toch best mee. Je lost tenminste af en zit niet vast aan 'spaarproducten' van een bank.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |