abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117230337
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 13:05 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Moet juist niet de huidige rente niet boven de contractrente liggen om versneld boven de 10% te mogen aflossen?

Als ik tegen 5% mijn hypotheek weg heb gezet en de rente is nu 3% dan heeft de bank toch een probleem als ik te snel aflos, terwij juist andersom ze snel meer geld kunnen maken met meer rente.
Je hebt gelijk. Te lang geleden dat ik mijn hypotheek vervroegd heb afgelost ;)

Maar 30 december 10% aflossen en 2 januari nog eens 10% is al 20%. Einde rentevaste termijn kan in de regel ook onbeperkt boetevrij afgelost worden. Variabel ook onbeperkt. En wie (nog) meer liquide middelen voorradig heeft kan e.e.a. makkelijk opvangen. Dus dat lijkt me allemaal geen beletsel voor jouw voorstel.
pi_117231936
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 13:20 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. Te lang geleden dat ik mijn hypotheek vervroegd heb afgelost ;)

Maar 30 december 10% aflossen en 2 januari nog eens 10% is al 20%. Einde rentevaste termijn kan in de regel ook onbeperkt boetevrij afgelost worden. Variabel ook onbeperkt. En wie (nog) meer liquide middelen voorradig heeft kan e.e.a. makkelijk opvangen. Dus dat lijkt me allemaal geen beletsel voor jouw voorstel.
Maar aangezien we geen politici zijn en de HRA bij de VVD niet aan getornd zou gaan worden zal dat wel niet gebeuren. ;)

We gaan het zien wat ze allemaal uitonderhandelen.
pi_117268247
quote:
“Tienduizenden euro's in prijs gezakt voor de Open Huizen Dag"

In aanloop naar de NVM Open Huizen Dag op 29 september zijn er bij Woonaccent Makelaars Amersfoort in totaal 23 woningen sterk in prijs verlaagd. Deze woningen worden tegen zogenaamde vaste lage koopprijzen aangeboden. Bij deze woningen is namelijk alle onderhandelingsruimte uit de prijs gehaald. In sommige gevallen gaat het om tienduizenden euro's. Het initiatief komt van Woonaccent Makelaars, een franchiseformule met 24 kantoren door heel Nederland.

Woningzoekenden kunnen zaterdag 29 september a.s. weer vrijblijvend bij woningen binnenkijken tijdens de landelijke NVM Open Huizen Dag. Alle deelnemende woningen stellen hun huis open van 11.00 uur tot 15.00 uur. Geïnteresseerden kunnen dan zonder makelaar de woning bekijken en op die manier ook meerdere woningen op één dag bezoeken.

Peter van Griensven, directeur van Woonaccent Amersfoort, licht de collectieve prijsverlaging van de woningen toe: “Ten eerste is scherp prijzen een vereiste. De concurrentie tussen woningen onderling is groot en de prijs is het belangrijkste middel om onderscheid te maken. Daarnaast moet je als woningverkoper mee met de marktontwikkelingen. Dit zijn, helaas, dalende woningprijzen. En dat gaat ook redelijk snel: woningen die vorig jaar marktconform zijn geprijsd, zijn inmiddels alweer 5 tot 10% te duur. De manier waarop onze woningen nu worden gepresenteerd, is soms zelfs ónder de marktprijs. De verkopers die mee doen, zijn bereid om tot het maximale te gaan om hun woning te verkopen. Daarom zit er ook geen onderhandelingsruimte meer in. In totaal doet maar liefst 50% van onze verkopers hieraan mee.”

De woningen met de vaste lage koopprijs zijn te vinden op de website van Woonaccent. Een overzicht van alle deelnemers aan de Open Huizen Dag op 29 september 2012 is onder andere te vinden op funda.nl. Er wordt dit jaar een goede opkomst verwacht, mede door de veranderende hypotheekregels per 1 januari 2013. Het is echter de vraag of deze wijzigingen zullen doorgaan, gezien de uitslag van de verkiezingen en het nieuwe regeerakkoord wat daaruit voortvloeit.

Peter van Griensven wil daar nog iets aan toevoegen: “Ik wil graag aan iedereen die twijfelt over het wel of niet kopen van een huis, meegeven dat ze verder moeten kijken dan het komende regeerakkoord. Het is een besluit dat gaat over een periode van 30 jaar. Kijk dus, samen met een financieel adviseur, naar je eigen situatie en toekomstplannen en laat dit nauwgezet in kaart brengen en doorrekenen. Houd er rekening mee dat aflossen moet, ook voor je pensioen. Tevens kunnen we verwachten dat de hypotheekrenteaftrek versoberd gaat worden. Als je dat op een rij hebt en jezelf goed hebt laten informeren dan staat niets je in de weg om juist nu, met deze lage prijzen, een woning te kopen.”

bron
' Alle onderhandelingsruimte eruit gehaald' dat is toch compleet kansloos? Zo van..... nu of nooit.... wees er snel bij... De makeleugenaars in de keistad hebben kennelijk nog helemaal NIETS geleerd van de afgelopen jaren. Dit soort constructies werken gewoon niet, als de woningen aantrekkelijk geprijsd waren geweest dan waren ze al reeds verkocht. Er is immers een markt voor elk product tegen de juiste prijs.

En als we even de geschiedenis erop naslaan dan blijkt dat wie in 2009, 2010 en 2011 op het goed bedoelde advies van een makelaar was ingegaan m.b.t. 'nu is het juiste moment om te kopen want groot aanbod en aantrekkelijk geprijsd' die blijkt dan nu al voor duizenden euro's onder water te staan.
Amersfoort mag dan volgens klimaat deskundigen een toekomstige badplaats worden het is maar de vraag of ze het daar wel werkelijk droog gaan houden :P
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_117268483
quote:
Brinkman: 'Het is vreselijk'

Auteur: door Gert van Harskamp

ACHTERGROND - De bouwsector ligt op apegapen, maar na elk dieptepunt blijkt het nog dramatischer te kunnen. Elco Brinkman van Bouwend Nederland maakt zich grote zorgen.

De eerste acht maanden van dit jaar is het aantal faillissementen in de bouwsector met maar liefst 38 procent gestegen ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar, aldus internationaal kredietadviseur, Creditsafe. Het drama lijkt niet te stoppen, want tijdens de kabinetsformatie wordt ook 30 miljard aan bezuinigingen in elkaar gedraaid.

De overheid
De grootste opdrachtgever van de bouw, de overheid, moet dus nog eens de broekriem aanhalen. "Dat begint natuurlijk al komend jaar, in 2013. De overheid bezuinigt 5 miljard op het huur- en koophuis en anderhalf miljard op infrastructuur. Geld dat gewoon uit de bouwsector wordt weggehaald", zegt voorzitter Elco Brinkman van branchevereniging Bouwend Nederland.

Hoe kijkt u naar de bouw, nu ook de overheid fors moet bezuinigen en geld wordt weggehaald bij de woningcorporaties?

"Ik heb het nog nooit zo zout gegeten en zit toch al achttien jaar in de bouw. Het is vreselijk, het regent faillissementen. Veertigduizend mensen hebben hun baan al verloren. Allemaal mensen die verloren gaan voor de hele sector. Technisch personeel dat wij hard nodig hebben als het weer een beetje aantrekt. Ook onze opleidingen worden geraakt, er is nauwelijks instroom. Er moet wel iets gebeuren, nu ook de overheid minder investeert en geld van corporaties wordt afgeroomd."

Die bezuinigingen moeten doorgevoerd worden, die miljarden zijn niet zomaar op te vangen.

"In de eerste plaats gaat het natuurlijk om keuzes. Je kunt als gemeente volop subsidie verstrekken aan de medewerker in de bibliotheek of ervoor zorgen dat de vrijwilliger bij de sportclub zijn of haar werk kan doen. Alle uitgaven concurreren met elkaar. Hoe belangrijk de bibliotheek en de sportclub ook zijn, als subsidies ten koste gaan van investeringen in de openbare ruimte, moet je je afvragen of het verstandig is om daar het geld aan uit te geven. Dat is namelijk geen lange termijninvestering, terwijl het opknappen en onderhoud van de openbare ruimte dat wel is."

Maar het opofferen van de gesubsidieerde vrijwilliger bij de sportvereniging vult niet het gat dat overheden en corporaties achterlaten.

"Dat klopt. Ik vind het dan ook niet verstandig dat de rijksoverheid aan woningcorporaties een heffing oplegt, omdat zij meer geld binnen krijgen door de huurverhoging. Die huurverhoging op zich is heel goed, want van de 2,4 miljoen sociale huurwoningen worden er 800.000 bewoond door scheefwoners. Scheefwoners kun je best de keuze voorhouden of verhuizen of meer huur betalen. Maar als die huurverhoging direct van de corporatie naar de staatskas gaat, dan gaat dat ten koste van het onderhoudsbudget van corporaties. Waarom zou iemand meer huur betalen als zijn woning er niet op vooruit gaat."

Er moet bezuinigd worden, dus dan is het toch logisch dat er ook bezuinigd wordt op woningmarkt en infrastructuur?

"Het moet voor private investeerders als particulieren en pensioenfondsen veel interessanter en gemakkelijker worden om te investeren in de woningmarkt. Dan moeten zij wel zeker zijn van een bepaald rendement. Particulieren hebben 350 miljard euro gespaard. Dat wil je pas in een woning steken als je daar ook iets voor terugkrijgt. Het moet voor mensen met geld gunstig worden om het in de woningmarkt te steken door bijvoorbeeld goedkope leningen. Gemeenten en provincies mogen vanwege de nieuwe wet op overheidsfinanciën geen geld meer reserveren voor grote investeringen als bruggen, wegen en trottoirs. Dat onderhoud kan nooit op peil gehouden worden, want zij hebben dat geld niet meer."

Geen geld voor onderhoud van wegen en bruggen? Amerikaanse taferelen, waar vorig jaar nog veel bruggen zijn gesloten vanwege de veiligheid?

"Nou ja, je moet je inderdaad afvragen of het trottoir pas vernieuwd moet worden als de eerste mensen gestruikeld zijn, of dat het eerder moet worden vernieuwd. Datzelfde geldt natuurlijk voor bruggen en wegen. We hebben duidelijk in kaart wanneer onderhoud gepleegd moet worden, zodat de staalconstructie en het asfalt veilig zijn. Als je dat laat verslonzen vanwege bezuinigingen of omdat lagere overheden geen geld mogen reserveren voor groot toekomstig onderhoud, dan gaat dat ten koste van de veiligheid."

bron
Die Brinkman is een ontzettend grote gluiperd typje sociopaat met een obsessie voor te duur vastgoed. Die man lijkt nog niet te beseffen dat zijn eigen bouwsector in bed lag met banksters die helemaal niets om hem en zijn bouwmaffia geven.
Nu het allemaal kapot gaat doet hij huilie huilie over wat scheefhuurders die wel netjes hun belastingen betalen en geen misbruik maken van het fiscale stelsel. Hoe diep ben je dan wel niet afgegleden? Gaat het echt zo slecht met de zaken Elco :')

De scheefhuurder is de laatste strohalm van Elco Brinkman.... nou dit maakt mijn hele dag weer goed. Snel jaag ze een te dure koopdoos in :D

[ Bericht 0% gewijzigd door ComplexConjugate op 26-09-2012 12:31:04 ]
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  woensdag 26 september 2012 @ 12:24:59 #180
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_117268589
quote:
En dat gaat ook redelijk snel: woningen die vorig jaar marktconform zijn geprijsd, zijn inmiddels alweer 5 tot 10% te duur.
Als ze na een jaar nog te koop staan, waren ze vorig jaar niet marktconform maar toen ook al te duur.

quote:
Daarom zit er ook geen onderhandelingsruimte meer in.
Er is altijd onderhandelingsruimte... Als een verkoper 200k wil, en een koper biedt 190k, is het alsnog aan de verkoper om dat bod te accepteren of niet. Een jaar wachten kost al snel meer dan de 10k verschil...

quote:
met deze lage prijzen
Dat is de verkoper/makelaar die spreekt. Dit plaatje van SeLang laat zien dat de huizenprijzen na inflatiecorrectie historisch nog steeds erg hoog zijn:
censuur :O
pi_117268671
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 12:24 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Als ze na een jaar nog te koop staan, waren ze vorig jaar niet marktconform maar toen ook al te duur.

[..]

Er is altijd onderhandelingsruimte... Als een verkoper 200k wil, en een koper biedt 190k, is het alsnog aan de verkoper om dat bod te accepteren of niet. Een jaar wachten kost al snel meer dan de 10k verschil...

[..]

Dat is de verkoper/makelaar die spreekt. Dit plaatje van SeLang laat zien dat de huizenprijzen na inflatiecorrectie historisch nog steeds erg hoog zijn:
[ afbeelding ]
Maar het is leuk dat ze iedere keer weer dezelfde plaat afspelen, ze lijken echt helemaal niets geleerd te hebben. De stumperds blijven gewoon achter de feiten aan sukkelen.
Kennelijk is er vrijwel geen enkel talent te bespeuren onder deze beroepsgroep, niet zo raar natuurlijk want tot een paar jaar terug kon echt iedereen met 1 werkende hersencel het beroep van makelaar uitoefenen.
pi_117278076
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 12:27 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Maar het is leuk dat ze iedere keer weer dezelfde plaat afspelen, ze lijken echt helemaal niets geleerd te hebben. De stumperds blijven gewoon achter de feiten aan sukkelen.
Kennelijk is er vrijwel geen enkel talent te bespeuren onder deze beroepsgroep, niet zo raar natuurlijk want tot een paar jaar terug kon echt iedereen met 1 werkende hersencel het beroep van makelaar uitoefenen.
Nou dat valt wel mee. net dit jaar mijn huis verkocht in 3 maand tijd. Netjes met makelaar mooie prijs afgesproken en tada verkocht. Zit dan ook verwerkt in het grafiekje boven van dalende huizenprijzen. Tja er zijn ook stumperds natuurlijk van verkopers (niet makelaars) die vinden dat hun huis meer waard is dan wat makelaar zegt. Nu trouwens groter huis weer verkocht en of die nou in waarde daalt dan mijn huis welke ik dus verkocht heb zal mij verder aan mijn achterwerk roesten.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
pi_117304186
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 16:50 schreef Tikbalang het volgende:

Nou dat valt wel mee. net dit jaar mijn huis verkocht in 3 maand tijd. Netjes met makelaar mooie prijs afgesproken en tada verkocht. Zit dan ook verwerkt in het grafiekje boven van dalende huizenprijzen. Tja er zijn ook stumperds natuurlijk van verkopers (niet makelaars) die vinden dat hun huis meer waard is dan wat makelaar zegt. Nu trouwens groter huis weer verkocht en of die nou in waarde daalt dan mijn huis welke ik dus verkocht heb zal mij verder aan mijn achterwerk roesten.
Als je de juiste prijs vraagt ben je je woning inderdaad zo kwijt. Elk huis is verkoopbaar tegen de juiste prijs. Het probleem is dat er een hele hoop dromers zijn die een onrealistische kijk op de realiteit hebben. Komt ook omdat veel mensen totaal niet aflossen en dat is een probleem wanneer de prijzen dalen. De markt gaat de komende jaren gedomineerd worden door ouderen die wel hun huis kunnen verkopen tegen de marktprijs, met name omdat zij nog makkelijk enorm kunnen dalen met de prijs, dit in tegenstelling tot mensen die zich maximaal in de schulden hebben gestoken en nog niets hebben afgelost.
pi_117304268
quote:
Bouwsector vraagt groot stimuleringspakket

AMSTERDAM - De bouwsector wil dat het nieuwe kabinet met een groot stimuleringspakket komt. Ook wil de sector dat er voor de bouw een vorm van deeltijd-ww wordt ingevoerd.

Dat schrijven vijftien partijen, waaronder de vakbonden en de brancheorganisaties van projectontwikkelaars en bouwbedrijven, in een brief aan de Tweede Kamer.
De bouwsector vraagt het rijk om een jaarlijkse extra bijdrage van veertig miljoen euro voor startersleningen. Daarnaast zou er een subsidieregeling moeten komen om de bouw en verbouw van energiezuinige woningen te stimuleren. In de brief wordt geen suggestie gedaan waar dat geld vandaan moet komen.

Hypotheekrenteaftrek

Ook wil de sector dat het nieuwe kabinet terugkomt op de voorgestelde beperking van de hypotheekrenteaftrek. De prijsdaling die deze maatregel tot gevolg heeft, zou 'het herstel van de woningmarkt ernstig bemoeilijken'.
De briefondertekenaars pleiten niet alleen voor behoud van de hypotheekrenteaftrek. Ze willen die zelfs uitbreiden door de financiering van een restschuld voor doorstromers ook aftrekbaar te maken.

Restschuld

Volgens voorzitter Charley Ramdas van FNV Bouw kan zo'n regeling bijdragen aan het in beweging brengen van de woningmarkt. Veel woningbezitters die het afgelopen decennium een huis hebben gekocht, blijven zitten vanwege hun restschuld.
Het standpunt van FNV Bouw is opvallend, aangezien vakcentrale FNV juist voorstander is van inperking van de hypotheekrenteaftrek.

Toezichthouder

De bouwsector wil verder onder meer dat het rijk er bij toezichthouder AFM op aandringt het toezicht op hypotheekverstrekkers te versoepelen, zodat die makkelijker leningen gaan verstrekken.
Ook zou de overheid volgens de briefondertekenaars de hypotheekverstrekking buiten banken om moeten stimuleren, om zo de rentetarieven omlaag te krijgen.
Tenslotte pleiten de briefschrijvers voor invoering van deeltijd-ww tot en met 2014. Dit om te voorkomen dat duizenden bouwvakkers door de malaise op de woningmarkt hun baan verliezen, terwijl ze over een paar jaar misschien weer hard nodig zijn.

bron: nu.nl
Totaal kansloos natuurlijk, feitelijk pleiten alle belanghebbenden voor het weer verder opblazen van de zeepbel, kennelijk hebben ze nog helemaal NIETS geleerd.
In plaats van hun tijd te verdoen aan een kansloos plan kunnen ze beter kijken hoe ze nog wel productie kunnen maken door b.v. te luisteren naar de klant, technologische innovaties toe te passen en te gaan praten met de speculanten die nog steeds van mening zijn dat een stukje polderklei goud waard is.

Is natuurlijk best moeilijk voor mannetjes die de afgelopen 20 jaar alleen maar de wind mee gehad hebben en kruiwagens met geld binnen kregen voor het stapelen van wat baksteentjes en het uitgieten van beton :')
pi_117308257
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 10:08 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Totaal kansloos natuurlijk, feitelijk pleiten alle belanghebbenden voor het weer verder opblazen van de zeepbel, kennelijk hebben ze nog helemaal NIETS geleerd.
In plaats van hun tijd te verdoen aan een kansloos plan kunnen ze beter kijken hoe ze nog wel productie kunnen maken door b.v. te luisteren naar de klant, technologische innovaties toe te passen en te gaan praten met de speculanten die nog steeds van mening zijn dat een stukje polderklei goud waard is.

Is natuurlijk best moeilijk voor mannetjes die de afgelopen 20 jaar alleen maar de wind mee gehad hebben en kruiwagens met geld binnen kregen voor het stapelen van wat baksteentjes en het uitgieten van beton :')
Zij hebben nog genoeg vet op de botten dankzij de bouwfraude. Laat het ze maar lekker zelf uitzoeken.
pi_117308922
quote:
Wie nu nog langer wacht met het kopen van een woning is "een dief van zijn eigen portemonnee"! Op woensdag 26 september verlaagt de op de Nederlandse hypotheekmarkt werkende Belgische bank Argenta haar hypotheektarief naar 4,2 procent, voor hypotheken met een rentevaste termijn van tien jaar. Omdat de koopsommen van woningen de laatste tijd aanzienlijk zijn gedaald, komen de maandlasten voor een koopwoning nu lager te liggen dan in 1999, het absolute topjaar in de woningverkoop.
http://www.wegwijs.nl/art(...)nu-lager-dan-in-1999

Dit roepen ze (wegwijs) elke paar maanden een keer al jaren lang, tot nu toe hebben ze nog geen gelijk gehad.
Wat ik me afvraag is hoe ze zo onomstotelijk de toekomst denken te kennen, vooral omdat ze toch geleerd moeten hebben dat hun eerdere uitspraken (geen zin om te linken zoek zelf maar in het archief mocht je willen) kant nog wal hebben geraakt.

Dit is bijna van het kaliber anti-propeganda wat de FBI ook doet..
Zo van cospiracy om de olie van irak te stelen verweven met een alien-theorie, zodat het gross denkt dat mensen die het 1 denken ook het ander denken en dus gek zijn. (en tot hun grote vreugde heb je altijd mensen die zelfs in het alien verhaal gaan geloven en meewerken aan het creeren van het gewesnte stereotype)

starters zouden websites op moeten richten met: Aliens voorspellen wederopleving van de economie, Griekenland zal door cosmische straling zeer binnenkort de sterkste economie ter wereld zijn wat gaat leiden tot verdubbeling van de huizen-prijzen wereldwijd, ook staat de galactic federation garant voor de HRA en NHG met triljarden, er kan dus niets mis gaan!
Koop Nu! Slimme Zet! Zeker Nu!

P.S. omdat niemand in de toekomst kan kijken zouden ze nog gelijk kunnen hebben ook. waar ik me aan erger is dat ze het zo zeker denken te weten zelfs na er zo vaak naast gezeten te hebben

P.P.S. omdat ik 'm al aan zie komen: niet beginnen met dat binnen dit kader de huizenmarktzeepbel site wel eens van de NVM kon zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door Artimunor op 27-09-2012 12:51:17 ]
  donderdag 27 september 2012 @ 12:58:40 #187
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_117309335
"Wie nu nog langer wacht met het kopen van een woning is "een dief van zijn eigen portemonnee"!"
Serieus, gebruiken ze die slogan nu nog steeds?
pi_117309829
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 10:08 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Dan heb je wel een plank voor je kop hoor. Om gewoon te verkondigen dat het beste op dit moment is, om niet de HRA te beperken, nee we moeten heb uitbreiden! Dan zit je in een schuldencrisis, en dan is het beste antwoord wat je kan bedenken meer schulden maken.
pi_117311783
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 12:44 schreef Artimunor het volgende:

waar ik me aan erger is dat ze het zo zeker denken te weten zelfs na er zo vaak naast gezeten te hebben

Waar ik mij aan erger is dat ze nu 'spinnen' dat de lasten door het invoeren van verplicht aflossen omhoog gaan. Wat de demagoogjes er niet bij vertellen is dat je door af te lossen een vermogen opbouwt. Maar goed... dat snapt de gemiddelde huizenkoper toch ook wel? Euhm.... nou.... waarschijnlijk niet maar goed... :')
pi_117316462
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 14:19 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Waar ik mij aan erger is dat ze nu 'spinnen' dat de lasten door het invoeren van verplicht aflossen omhoog gaan. Wat de demagoogjes er niet bij vertellen is dat je door af te lossen een vermogen opbouwt. Maar goed... dat snapt de gemiddelde huizenkoper toch ook wel? Euhm.... nou.... waarschijnlijk niet maar goed... :')
Nou maar net hoe het gaat natuurlijk. Zou ik nou aflossen dan los ik 1000 euro af en dan is het een jaar later nog maar 900 waard. Zou ik 1000 op spaar zetten is het jaar later 1023 winst van 123. Aflossen nu is niet altijd slim, maar ook net hoe je het bekijkt natuurlijk want wel rente betaald over die 1000 euro die je had kunnen aflossen. Ach ja rekensommetjes en aflossen op zich is natuurlijk nooit verkeerd na 30 jaar dat het (op het moment) toch niet meer aftrekbaar is.
  donderdag 27 september 2012 @ 16:53:41 #191
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_117317702
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 16:26 schreef Tikbalang het volgende:
Zou ik nou aflossen dan los ik 1000 euro af en dan is het een jaar later nog maar 900 waard.
Wheut? Je denkt dat de waarde van je huis niet daalt als je het met geleend geld betaalt?
pi_117317795
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 16:53 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Wheut? Je denkt dat de waarde van je huis niet daalt als je het met geleend geld betaalt?
Nee ik heb het niet over de waarde van mijn huis maar over de waarde van mijn geld.
pi_117318960
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 16:26 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Nou maar net hoe het gaat natuurlijk. Zou ik nou aflossen dan los ik 1000 euro af en dan is het een jaar later nog maar 900 waard. Zou ik 1000 op spaar zetten is het jaar later 1023 winst van 123. Aflossen nu is niet altijd slim, maar ook net hoe je het bekijkt natuurlijk want wel rente betaald over die 1000 euro die je had kunnen aflossen. Ach ja rekensommetjes en aflossen op zich is natuurlijk nooit verkeerd na 30 jaar dat het (op het moment) toch niet meer aftrekbaar is.
Lol. Zelden heb ik ze zo creatief gezien. Dit verhaal zou opgaan als je hypotheek ook 10% omlaag gaat met de waarde van je huis. Helaas werkt het niet zo. Wat de waarde van je huis doet, is voor het rekensommentje wat je hierboven maakt natuurlijk helemaal niet relevant. Je lijkt mijn vriendin wel zo creatief reken je.
pi_117319296
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 17:26 schreef Ravvie het volgende:

[..]

Lol. Zelden heb ik ze zo creatief gezien. Dit verhaal zou opgaan als je hypotheek ook 10% omlaag gaat met de waarde van je huis. Helaas werkt het niet zo. Wat de waarde van je huis doet, is voor het rekensommentje wat je hierboven maakt natuurlijk helemaal niet relevant. Je lijkt mijn vriendin wel zo creatief reken je.
Laat mij en je vriendin dan maar lekker creatief zijn. Tot op heden werkt het voor mij prima en daar gaat het om. Huis met genoeg overwaarde om nog even 25% waardedaling op te vangen en oh ja mocht daar nog 25% bijkomen dan mijn is mijn spaarrekekning goed in staat om mij schulden vrij te houden na verkoop ofzo.
  vrijdag 28 september 2012 @ 08:33:52 #195
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_117341904
Uit het vorige topic:
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 21:15 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Dat is prettig als je ooit in de bijstand komt. Dan krijg je wel bijstand, maar die wordt dan verstrekt als lening. ( :Y ) Pas als je 'overwaarde' onder de 46.000 daalt, dan krijg je pas weer bijstand als 'uitkering'.
Je kan dus bijstand krijgen als je 46.000 euro bakstenen bezit! Nooit geweten...
Want normaalgesproken mag je slechts 5685 euro bezitten.

Deze site legt het uit: je mag 48k overwaarde hebben als je maar dezelfde woonkosten hebt als een huurwoning zou opleveren. De zoveelste motivatie om vooral maar schulden op te bouwen en niet af te lossen...
  vrijdag 28 september 2012 @ 08:46:01 #196
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_117342095
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 13:16 schreef Ravvie het volgende:

Om gewoon te verkondigen dat het beste op dit moment is, om niet de HRA te beperken, nee we moeten uitbreiden!
Dan zit je in een schuldencrisis, en dan is het beste antwoord wat je kan bedenken meer schulden maken.
Dus als je in een schulden crisis zit dan moet je nog meer schulden maken en nog minder belasting ontvangen , zodat je nog dieper in de schulden komt??/
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
  vrijdag 28 september 2012 @ 09:25:19 #197
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_117342739
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 08:46 schreef HD9 het volgende:

[..]

Dus als je in een schulden crisis zit dan moet je nog meer schulden maken en nog minder belasting ontvangen , zodat je nog dieper in de schulden komt??/
  vrijdag 28 september 2012 @ 11:49:09 #198
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_117346514
Rente gaat omhoog de komende maanden

http://www.telegraaf.nl/d(...)nlijk_stijgen__.html

quote:
vr 28 sep 2012, 10:12 | 0 reacties
Rente gaat aanzienlijk stijgen

AMSTERDAM - In de komende maanden verwacht ik een aanzienlijke stijging van de 10-jaars rente. Ik kijk daarvoor naar de Bund-future.
De Bund-future is het termijncontract op de 10-jarige staatsobligatie in Duitsland en beweegt tegengesteld aan de rente.
Medio april dit jaar brak de Bund boven de zware en langdurige weerstand en tevens zijn voormalige all-time high van 140. Hierna werd een blow-off fase ingezet
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_117358982
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 11:49 schreef HD9 het volgende:
Rente gaat omhoog de komende maanden

http://www.telegraaf.nl/d(...)nlijk_stijgen__.html

[..]

Dat geloof jezelf toch niet? Iedere vorm van een stijgende rente is rampzalig voor economisch herstel. De centrale banken durven de rente niet eens te verhogen vanwege de rampzalige en destructieve gevolgen. Wie de rente verhoogt snijd onherroepelijk in zijn eigen vlees.
pi_117394983
De half jaarlijkse "wij van WC-eend........ NVM promo" is er weer *O*

quote:
107.000 huisbezoeken op Open Huizen Dag
NIEUWEGEIN - De Open Huizen Dag was zaterdag goed voor 107.000 bezoeken aan woningen. Dat heeft de NVM, die de dag organiseert, zaterdag aan het einde van de dag bekendgemaakt.

De Nederlandse Vereniging voor Makelaars spreekt van een ''succes'' en noemt de dag een effectief middel om een huis onder de aandacht van kopers te brengen.
Zes maanden geleden was er ook een Open Huizen Dag, toen werden praktisch evenveel woningen bezocht, aldus de NVM. In totaal konden zaterdag 50.000 woningen worden bezichtigd. Gemiddeld kreeg 1 op de 3,5 deelnemende woning zaterdag geen bezoek.

Volgens een NVM-woordvoerder zijn enkelen zaterdag daadwerkelijk overgegaan tot het kopen van een woning. Ook verwacht de woordvoerder dat de komende dagen nog koopovereenkomsten worden gesloten naar aanleiding van de Open Huizen Dag.
De Open Huizen Dag vindt ieder half jaar plaats.

http://www.nu.nl/economie(...)open-huizen-dag.html
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')