Gaat met name om de kruiden,quote:Op zaterdag 1 september 2012 16:37 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Jumbo adverteert altijd met vers vlees
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haters die niet wetenquote:Op zaterdag 1 september 2012 16:39 schreef Faxie het volgende:
Brabant![]()
Ik had liever iets naar het westen gewoond in Zeeland
Ja, sorry.quote:
Ben er al te vaak geweest ivm schoonfamilie.quote:Op zaterdag 1 september 2012 16:38 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Totdat je een keer in Brabant komt, dan wil je niet meer terug
quote:Op zaterdag 1 september 2012 16:40 schreef Drommeldaris het volgende:
[..]Nou, met je D66 slogan in de TTSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt., faal.
later als ik groot ben wil ik best een boerderij in braband... met 2 dwerggeitjes en heel veel honden... en dan een soort interne hondenschool waar mensen ook met vakantie..... hm.. sorry ik kan dit topic vullen met alles wat ik wil als ik groot benquote:Op zaterdag 1 september 2012 16:39 schreef Faxie het volgende:
Brabant![]()
Ik had liever iets naar het westen gewoond in Zeeland
+ ao Rood vlees en orgaanvlees.. kan je idd jicht van krijgen. Zijn echter niet de lange termijnsgevolgen waar men meteen aan denkt bij jouw vergelijking. Maar het is een mooie save van je.quote:Op zaterdag 1 september 2012 16:37 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
van overmatig rode wijn of port dri ken krijg je jicht
dat wil niet zeggen dat iedereen met jicht een (ex) verslaafde is
en dat wil ook niet zeggen dat iedereen dan maar nooit meer een glas port moet drinken
jij kunt wel vinden dat het het zelfde is maar dat is het niet
drinken verslaafden overmatig veel alcohol? ja
Is iedereen die die meer alcohol drinkt dan goed voor hem is verslaafd? Nee
Je maakt een inductie fout
en sorry maar om dan de discussie meteen persoonlijk tw maken terwijl je zulke grote fouten maakt als het gaat om de inhoud is niet echt gezellig van je
ik lees eromheen moet ik eerlijk zeggen, die E-discussie vind ik niet heel boeiendquote:
Als je alles met mate doet is het wel altijd heel gezelligquote:Op zaterdag 1 september 2012 16:42 schreef STING het volgende:
Gewoon alles met mate, rustig aan doen met fructose/sucrose, zout & alcohol.
Kom je al een heel eind
Slogan?quote:Op zaterdag 1 september 2012 16:40 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Nou, met je D66 slogan in de TT, faal.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ja sorry maar als jij dat inductie probleem blijft maken is een discussie gewoon onmogelijkquote:Op zaterdag 1 september 2012 16:41 schreef Evie het volgende:
[..]
+ ao Rood vlees en orgaanvlees.. kan je idd jicht van krijgen. Zijn echter niet de lange termijnsgevolgen waar men meteen aan denkt bij jouw vergelijking. Maar het is een mooie save van je.
Als je er zo veel van drinkt dat je er jicht van krijgt dan ben je inderdaad meestal een verslaafde.
Hoe maak ik de discussie persoonlijk? Misschien moet je je realiseren wie daar keer op keer mee begint? Ik vind het anders best gezelligom met mensen te praten die niet echt vooraan in de rij hebben gestaan toen alles werd uitgedeeld
![]()
PERSOONLIJK
Voor sommige zaken ligt de 'met mate' wat hogerquote:Op zaterdag 1 september 2012 16:42 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Als je alles met mate doet is het wel altijd heel gezellig
Je weet dat je na een bepaalde leeftijd niet meer groeit hea....quote:Op zaterdag 1 september 2012 16:40 schreef marbasnarf het volgende:
[..]
later als ik groot ben wil ik best een boerderij in braband... met 2 dwerggeitjes en heel veel honden... en dan een soort interne hondenschool waar mensen ook met vakantie..... hm.. sorry ik kan dit topic vullen met alles wat ik wil als ik groot ben
Braband? Waar ligt dat?quote:Op zaterdag 1 september 2012 16:40 schreef marbasnarf het volgende:
[..]
later als ik groot ben wil ik best een boerderij in braband... met 2 dwerggeitjes en heel veel honden... en dan een soort interne hondenschool waar mensen ook met vakantie..... hm.. sorry ik kan dit topic vullen met alles wat ik wil als ik groot ben
Bestaat niet?quote:
Ja, sex met mate lijkt me dan weer wat minder plezantquote:Op zaterdag 1 september 2012 16:43 schreef STING het volgende:
[..]
Voor sommige zaken ligt de 'met mate' wat hoger
had t toch niet over "later, als ik lang ben"quote:Op zaterdag 1 september 2012 16:43 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Je weet dat je na een bepaalde leeftijd niet meer groeit hea....
just sayin'
Het is allemaal relatief, zullen we maar zeggen. Wat voor de een met mate is, is voor de ander misschien veelquote:Op zaterdag 1 september 2012 16:44 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Bestaat niet?
[..]
Ja, zeg met mate lijkt me dan weer wat minder plezant
Later, als ik dik ben...quote:Op zaterdag 1 september 2012 16:44 schreef marbasnarf het volgende:
[..]
had t toch niet over "later, als ik lang ben"
Toch? Je zou toch eerst iets anders stemmen?quote:
Ik had een typo gemachtquote:Op zaterdag 1 september 2012 16:44 schreef STING het volgende:
[..]
Het is allemaal relatief, zullen we maar zeggen. Wat voor de een met mate is, is voor de ander misschien veel
later... als ik kreupel benquote:Op zaterdag 1 september 2012 16:45 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Later, als ik dik ben...
[..]
Toch? Je zou toch eerst iets anders stemmen?
SP doet het bar slecht in debatten. Ik heb er wel vertrouwen in dat de SP niet de grootste gaat worden.quote:Op zaterdag 1 september 2012 16:45 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Later, als ik dik ben...
[..]
Toch? Je zou toch eerst iets anders stemmen?
amper, volt, watt..... allemaal 1 pot natquote:Op zaterdag 1 september 2012 16:45 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Hoax, want panda's propageren amper.
Je wil gewoon breed worden G?quote:Op zaterdag 1 september 2012 16:44 schreef marbasnarf het volgende:
[..]
had t toch niet over "later, als ik lang ben"
Hehequote:Op zaterdag 1 september 2012 16:46 schreef STING het volgende:
[..]
Ik had dat ontbrekende woordje al geinterpoleerd
Dat is Ampere.quote:Op zaterdag 1 september 2012 16:46 schreef marbasnarf het volgende:
[..]
amper, volt, watt..... allemaal 1 pot nat
Mensen die niet Groningenquote:Op zaterdag 1 september 2012 16:43 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Propaganda
Beetje mijn kans ontnemen om Brabant in de TT te zetten
Is uberhaubt onmogelijk met iemand die met slecht gerelateerde vergelijkingen komt en er geen verstand van heeft.quote:Op zaterdag 1 september 2012 16:43 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
ja sorry maar als jij dat inductie probleem blijft maken is een discussie gewoon onmogelijk
Waarom ga je d66 stemmen? (vergroot nu je kans om mensen over te halen met je goede argumenten.. GO GO GO )quote:
dank, ik schrijf t in mn pandaboekquote:Op zaterdag 1 september 2012 16:48 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Dat is Ampere.
Propageren als in: voortplanten.
Amper als in: praktisch niet.
D66 heeft een goed programma. Het is reëel, eerlijk en ambitieus. De nodige hervormingen zullen worden doorgevoerd en er zal geïnvesteerd worden in de toekomst. Op naar de volgende gouden eeuwquote:Op zaterdag 1 september 2012 16:49 schreef Evie het volgende:
[..]
Waarom ga je d66 stemmen? (vergroot nu je kans om mensen over te halen met je goede argumenten.. GO GO GO )
Partij van de Dieren zeker?quote:Op zaterdag 1 september 2012 16:52 schreef marbasnarf het volgende:
ik wil t niet over politiek hebbenik geef eerlijk toe dak me er niet echt in verdiept heb, ik vertrouw blindelings op de stemwijzer....
(over brabant: ik ben er morgen!!)
quote:Op zaterdag 1 september 2012 16:52 schreef Drommeldaris het volgende:
[..]
D66 heeft een goed programma. Het is reëel, eerlijk en ambitieus. De nodige hervormingen zullen worden doorgevoerd en er zal geïnvesteerd worden in de toekomst. Op naar de volgende gouden eeuwSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt._!
Die hebben best een goed programma buiten de dieren omquote:Op zaterdag 1 september 2012 16:53 schreef Drommeldaris het volgende:
[..]
Partij van de Dieren zeker?
Dat zou ik maar niet doen als ik jou was...quote:Op zaterdag 1 september 2012 16:52 schreef marbasnarf het volgende:
ik wil t niet over politiek hebbenik geef eerlijk toe dak me er niet echt in verdiept heb, ik vertrouw blindelings op de stemwijzer....
neequote:Op zaterdag 1 september 2012 16:53 schreef Drommeldaris het volgende:
[..]
Partij van de Dieren zeker?
Wil je koffie of thee? En zal ik gebak halen?quote:Op zaterdag 1 september 2012 16:52 schreef marbasnarf het volgende:
Hosselbaasje. Was er bij het concert niemand te versieren?quote:Op zaterdag 1 september 2012 16:56 schreef Faxie het volgende:
[..]
Wil je koffie of thee? En zal ik gebak halen?
Neuh totaal niet mee bezig geweest...quote:Op zaterdag 1 september 2012 16:57 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Hosselbaasje. Was er bij het concert niemand te versieren?
nee, vind t lastig...pvv en sp hadden exact evenveel punten... maar volgens mij hebben beide partijen een behoorlijk verschillende meningquote:
morgen wedstrijd in made... als je t langs komt brengen wil ik best een hapjequote:Op zaterdag 1 september 2012 16:56 schreef Faxie het volgende:
[..]
Wil je koffie of thee? En zal ik gebak halen?(met slagroom natuurlijk
)
Motherfokking Madequote:Op zaterdag 1 september 2012 16:58 schreef marbasnarf het volgende:
[..]
morgen wedstrijd in made... als je t langs komt brengen wil ik best een hapje
Nee hoor.quote:Op zaterdag 1 september 2012 16:57 schreef marbasnarf het volgende:
[..]
nee, vind t lastig...pvv en sp hadden exact evenveel punten... maar volgens mij hebben beide partijen een behoorlijk verschillende mening
PVV: uit de euro en de Nederlandse economie verneukenquote:Op zaterdag 1 september 2012 16:57 schreef marbasnarf het volgende:
[..]
nee, vind t lastig...pvv en sp hadden exact evenveel punten... maar volgens mij hebben beide partijen een behoorlijk verschillende mening
neequote:Op zaterdag 1 september 2012 16:58 schreef Faxie het volgende:
[..]
Motherfokking Made![]()
Kon je niet verder in het westen zitten?
Valt me tegen van jequote:Op zaterdag 1 september 2012 16:59 schreef marbasnarf het volgende:
[..]
neeheb die wedstrijd niet zelf georganiseerd
hm.. mja mn gevoel zegt wel dak liever op sp stem... wil niet alle buitenlanders de schuld geven, vind ik nogal naief... maar partijen hebben allemaal nogal een extreem uitgangspunt...quote:Op zaterdag 1 september 2012 16:59 schreef Drommeldaris het volgende:
[..]
PVV: uit de euro en de Nederlandse economie verneuken
SP: geldpers aan en de Europese economie verneuken
SP en PVV liggen erg dicht bij elkaar op alle punten behalve immigratiebeleid
quote:Op zaterdag 1 september 2012 16:52 schreef Drommeldaris het volgende:
[..]
D66 heeft een goed programma. Het is reëel, eerlijk en ambitieus. De nodige hervormingen zullen worden doorgevoerd en er zal geïnvesteerd worden in de toekomst. Op naar de volgende gouden eeuwOp welke termijn is er gekeken mbt de banen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
dus
40 jaar dacht ikquote:Op zaterdag 1 september 2012 17:03 schreef Evie het volgende:
[..]
Op welke termijn is er gekeken mbt de banen?
Dat zijn dingen die iedereen wil.quote:Op zaterdag 1 september 2012 17:01 schreef marbasnarf het volgende:
[..]
hm.. mja mn gevoel zegt wel dak liever op sp stem... wil niet alle buitenlanders de schuld geven, vind ik nogal naief... maar partijen hebben allemaal nogal een extreem uitgangspunt...
en verdien t weinig om op de partijen voor rijke mensen te stemmen, ben een voorstander van huursubsidie en vind dat zorg en onderwijs voor iedereen betaalbaar moet blijven. en wil dat openbaar vervoer goedkoper wordt, zodat minder files enzo
PvdA heeft wel een goed programmaquote:Op zaterdag 1 september 2012 17:01 schreef marbasnarf het volgende:
[..]
hm.. mja mn gevoel zegt wel dak liever op sp stem... wil niet alle buitenlanders de schuld geven, vind ik nogal naief... maar partijen hebben allemaal nogal een extreem uitgangspunt...
en verdien t weinig om op de partijen voor rijke mensen te stemmen, ben een voorstander van huursubsidie en vind dat zorg en onderwijs voor iedereen betaalbaar moet blijven. en wil dat openbaar vervoer goedkoper wordt, zodat minder files enzo
en op dat moment verdwaal ik in mn zoektocht naar DE perfecte partijquote:Op zaterdag 1 september 2012 17:04 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Dat zijn dingen die iedereen wil.
Alleen het belang ervan en de wijze waarop, daarin verschillen de partijen.
Ik gok 4 jaar maar weet het niet zeker.quote:Op zaterdag 1 september 2012 17:03 schreef Evie het volgende:
[..]
Op welke termijn is er gekeken mbt de banen?
ff gericht hun programma lezen danquote:Op zaterdag 1 september 2012 17:05 schreef Drommeldaris het volgende:
[..]
PvdA heeft wel een goed programma
Student zeker?quote:Op zaterdag 1 september 2012 16:52 schreef Drommeldaris het volgende:
[..]
D66 *blabla* goed programma.*blabla*
hm.. programma ziet er wel goed uit, maar kan nergens vinden waar ze WEL op gaan bezuinigen... ergens moet t geld voor hogere salarissen en extra banen vandaan komen..quote:Op zaterdag 1 september 2012 17:06 schreef marbasnarf het volgende:
[..]
ff gericht hun programma lezen dan
quote:Op zaterdag 1 september 2012 17:10 schreef Drommeldaris het volgende:
[..]
Ja maar met een jaar working class hero
Gewoon hoeken, dan stoppen zequote:Op zaterdag 1 september 2012 18:05 schreef debeterebob het volgende:
Behoorlijk cliché, maar toch wel interessant om te horen. Kwam dit toevallig tegen
Noem eens wat zaken die je belangrijk vindt?quote:Op zaterdag 1 september 2012 18:36 schreef kree het volgende:
Om maar ff in te haken op de TT.
D66 kwam er bij mij niet best uit op stemwijzer
Maargoed die site is af entoe ook niet helemaal lekker, want veranderde maar 1 antwoord van een vraag en toen kwam er een totaal andere uitslag uit.
Nog eff die andere doen wat was het kieswijzer oid.
Nou die vraag kreeg ik ook aan het einde van die stellingen.quote:Op zaterdag 1 september 2012 18:37 schreef Drommeldaris het volgende:
[..]
Noem eens wat zaken die je belangrijk vindt?
Dat zei ik niet, ik zeg dat dat zo daar uit komt als je die stellingen invult.quote:
Mensen die willen dat mensen uit Turkije mogen meebeslissen over de openingstijden van winkels hier.quote:
Dat gaat te verquote:Op zaterdag 1 september 2012 18:43 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Mensen die willen dat mensen uit Turkije mogen meebeslissen over de openingstijden van winkels hier.
Natuurlijk niet, volgens mij gingen er 3/4 vragen over Europa ofzo in de stemwijzerquote:Op zaterdag 1 september 2012 18:42 schreef kree het volgende:
[..]
Dat zei ik niet, ik zeg dat dat zo daar uit komt als je die stellingen invult.
Er is geen vraag van ben je tegen europa ofzo.
Maar ik vul dat dan in zoals ik denk en dan komt dit eruit.
Ik zie namelijk ook wel voordelen van europa maar ook nadelen.
Daarom heb ik weinig met Europa.quote:
quote:Op zaterdag 1 september 2012 18:45 schreef kree het volgende:
ik ga deze eens doen http://www.kieskompas.nl/
jullie horen het zo
haha je komt wel een beetje hetzelfde uit als mij.quote:
TR gemaakt, PVV/AeuPquote:Op zaterdag 1 september 2012 19:13 schreef Faxie het volgende:
Ik ga een one issue partij stemmen denk ik
Wat?quote:
Alle partijen op de Piratenpartij en de PvdD hebben geen idealen meer?quote:Op zaterdag 1 september 2012 19:25 schreef Faxie het volgende:
[..]
Wat?
Nee Piraten denk ik. Omdat ik hun onderwerp belangrijk genoeg vind om ze minstens een zetel te gunnen. PvdD stem ik niet meer, die hebben hun zetels toch wel nu.
De rest zijn een stel egoistische jankers die geen idealen meer hebben imho.
Die zitten er vooral voor hun eigen hachie ja. Tevens leg je nu woorden in mijn mondquote:Op zaterdag 1 september 2012 19:26 schreef Drommeldaris het volgende:
[..]
Alle partijen op de Piratenpartij en de PvdD hebben geen idealen meer?_!!!!!!!!!!!
Ik leg helemaal niks in je mondquote:Op zaterdag 1 september 2012 19:29 schreef Faxie het volgende:
[..]
Die zitten er vooral voor hun eigen hachie ja. Tevens leg je nu woorden in mijn mond
En ik ga geen discussie voeren met iemand die al een jaar lang D66 zit te spammen![]()
Alsof jij nog objectief kunt zijn
Ik kwam bovenop de PvdAquote:
Vlees kost naar verhouding veel meer inspanning om te produceren dan groentes e.d.quote:Op zaterdag 1 september 2012 20:06 schreef kree het volgende:
DIe vraag van extra belasting op vlees ook bij stemwijzer.
Fucking belachelijk tis jammer hoor maar mensen eten nu eenmaal vlees. Echt weer iets om nog meer belasting te trekken over alles.
Wowquote:Op zaterdag 1 september 2012 19:29 schreef Faxie het volgende:
[..]
Die zitten er vooral voor hun eigen hachie ja. Tevens leg je nu woorden in mijn mond
En ik ga geen discussie voeren met iemand die al een jaar lang D66 zit te spammen![]()
Alsof jij nog objectief kunt zijn
Dan komt er dus sowieso al meer belasting binnen.quote:Op zaterdag 1 september 2012 20:22 schreef Drommeldaris het volgende:
[..]
Vlees kost naar verhouding veel meer inspanning om te produceren dan groentes e.d.
Mja ik las er zelf ook een beetje overheen, never mindquote:Op zaterdag 1 september 2012 19:41 schreef Drommeldaris het volgende:
[..]
Ik leg helemaal niks in je mond
Jij zegt dat de rest een stel egoïstische jankers zijn die geen idealen meer hebben. Wat moet ik er anders van maken?
Nee? ..quote:Op zaterdag 1 september 2012 20:22 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Wow
Faxie die fel wordt, dat maak je niet vaak mee
Dat vind ik dus ook, maar dan moeten ze wel een zeteltje kunnen halen.quote:Op zaterdag 1 september 2012 20:37 schreef Drommeldaris het volgende:
Piratenpartij heeft inhoudelijk een paar goede punten waarvan ik wel hoop dat ze ze op de kaart kunnen zetten
Niet mee eens. Maar goed wat mij betreft snijden ze overal flink in en gaan we terug in welvaart. Maar die opvatting zullen weinig mensen delen gok ikquote:Op zaterdag 1 september 2012 20:33 schreef Rafeiro het volgende:
De stelling "Op ontwikkelingssamenwerking mag worden bezuinigd" ben ik het zo ontzettend eens en vind ik eigenlijk heel belangrijk, laat die bijdrage lekker met de economische conjunctuur meegaan, het gaat hier nu "slecht", nu snijden dus en hier de zooi op orde maken. Loopt de economie weer goed, hup omhoog ermee.
Heel erg die armoede in Afrika, maar zet er hier even goed de schouders onder met een procentueel lagere bijdrage aan ontwikkelingshulp en schroef het percentage maar weer iets omhoog als het weer goed gaat dubbel winst (lager percentage van een laag BNP, hoger percentage van een hoog BNP), per saldo gaat er dus meer die kant op, maar wel op momenten dat het kan.
Klopt. Murdera heeft me hier van overtuigd. Maar ben het op teveel punten niet echt met ze eens, dus ga er niet op stemmen, maar aandacht voor meer privacy en zo is zeer terecht.quote:Op zaterdag 1 september 2012 20:37 schreef Drommeldaris het volgende:
Piratenpartij heeft inhoudelijk een paar goede punten waarvan ik wel hoop dat ze ze op de kaart kunnen zetten
Wat ga je stemmen?quote:Op zaterdag 1 september 2012 20:39 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Niet mee eens. Maar goed wat mij betreft snijden ze overal flink in en gaan we terug in welvaart. Maar die opvatting zullen weinig mensen delen gok ik
Stem PvdA, Stem Heloefquote:Op zaterdag 1 september 2012 20:41 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Een van deze: PvdA, PvdD () en CU.
Ik wilde Leerdam stemmenquote:
Ze willen meer vrouwen in de top van het bedrijfsleven?quote:Op zaterdag 1 september 2012 20:43 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik wilde Leerdam stemmen
Maar even serieus dat gedoe over man/vrouw verhouding bij de PvdA is-waardig...
dit moest ik stemmen volgens de kieswijzer...quote:Op zaterdag 1 september 2012 20:42 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Oh en als ik richting de verkiezingen zwaar gefrustreerd ben stem ik SGP
Overdreven gedoequote:Op zaterdag 1 september 2012 20:44 schreef Drommeldaris het volgende:
[..]
Ze willen meer vrouwen in de top van het bedrijfsleven?
Vind ik ook zo'n onzin. Positief discrimeren....quote:Op zaterdag 1 september 2012 20:44 schreef Drommeldaris het volgende:
[..]
Ze willen meer vrouwen in de top van het bedrijfsleven?
Zoals ik.quote:Op zaterdag 1 september 2012 20:51 schreef muhahaha het volgende:
Die stemwijzer heb je toch geen flikker aan? Geenstijl had daar een artikel over geschreven en elk standpunt onder de loep genomen. Ik vond het erg grappig dat een aantal mensen in het topic hier toen op PVV uit kwamen
weet ik maar ik weet ook echt even niet meer waar ik wel op moet stemmen...quote:Op zaterdag 1 september 2012 20:51 schreef muhahaha het volgende:
Die stemwijzer heb je toch geen flikker aan? Geenstijl had daar een artikel over geschreven en elk standpunt onder de loep genomen. Ik vond het erg grappig dat een aantal mensen in het topic hier toen op PVV uit kwamen
Er rest niks anders op dan de standpunten van elke partij door te nemenquote:Op zaterdag 1 september 2012 21:06 schreef Lot88 het volgende:
[..]
weet ik maar ik weet ook echt even niet meer waar ik wel op moet stemmen...
of blanco stemmenquote:Op zaterdag 1 september 2012 21:06 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Er rest niks anders op dan de standpunten van elke partij door te nemen
Of je pakt het heel simpel aan:quote:
Daar zit t probleem ik ben op dit moment werkeloos dus nu komt pvda t beste uit maar Diederik Samson vertrouw ik voor geen meter. Mocht ik in januari toch verder studeren moet ik d66 hebben maar dit is nog niet zeker mocht ik werk vinden waar ik vooral op hoop is de vvd voor mij het meest voordeligquote:Op zaterdag 1 september 2012 21:08 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Of je pakt het heel simpel aan:
Student: D66
Rijk: VVD
Arm: PVDA
Dierenliefhebber: PVDD
Grappig: Piratenpartij
Henk of Ingrid: PVV
Gelovig: CU
Vrouwen achter het fornuis: SGP
Wehehe het is ook wel erg kort door de bochtquote:Op zaterdag 1 september 2012 21:13 schreef Lot88 het volgende:
[..]
Daar zit t probleem ik ben op dit moment werkeloos dus nu komt pvda t beste uit maar Diederik Samson vertrouw ik voor geen meter. Mocht ik in januari toch verder studeren moet ik d66 hebben maar dit is nog niet zeker mocht ik werk vinden waar ik vooral op hoop is de vvd voor mij het meest voordelig
precies zoals ik t graag hebquote:Op zaterdag 1 september 2012 21:14 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Wehehe het is ook wel erg kort door de bocht
Zo slecht is de PVV nog niet.quote:Op zaterdag 1 september 2012 20:51 schreef muhahaha het volgende:
Die sluit ik idd ook uitquote:Op zaterdag 1 september 2012 21:16 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Ik bedoelde mijn lijstje
Ik weet ook niet waar ik op ga stemmen. Sowieso geen CU, PVV of SGU.
Dat kan wel zijn, de andere partijen nemen de PVV niet serieus, wat voor kans denk je dan te maken door PVV te stemmen. Mochten ze veel zetels scoren dan is de kans groot dat we over 6 maanden weer mogen stemmen.quote:
Wat is het probleem daarvan dan? Dan komt er maar geen kabinet en beginnen we weer overnieuw, geeft de andere partijen weer eens de kans om na te denken.quote:Op zaterdag 1 september 2012 21:19 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Dat kan wel zijn, de andere partijen nemen de PVV niet serieus, wat voor kans denk je dan te maken door PVV te stemmen. Mochten ze veel zetels scoren dan is de kans groot dat we over 6 maanden weer mogen stemmen.
Stilstand is achteruitgang. Waarom denk jij dat ze de PVV niet serieus nemen?quote:Op zaterdag 1 september 2012 21:20 schreef Myraela het volgende:
[..]
Wat is het probleem daarvan dan? Dan komt er maar geen kabinet en beginnen we weer overnieuw, geeft de andere partijen weer eens de kans om na te denken.
Dat er op dat moment te veel onzekerheid heerst waardoor de schuld hoger oploopt? Dat het land geen nieuwe besluiten kan maken die Nederland juist nu hard nodig heeft...quote:Op zaterdag 1 september 2012 21:20 schreef Myraela het volgende:
[..]
Wat is het probleem daarvan dan? Dan komt er maar geen kabinet en beginnen we weer overnieuw, geeft de andere partijen weer eens de kans om na te denken.
Liever geen besluiten dan de besluiten die een hoop andere partijen zouden maken.quote:Op zaterdag 1 september 2012 21:22 schreef Lot88 het volgende:
[..]
Dat er op dat moment te veel onzekerheid heerst waardoor de schuld hoger oploopt? Dat het land geen nieuwe besluiten kan maken die Nederland juist nu hard nodig heeft...
Klein voorbeeldje dan:quote:Op zaterdag 1 september 2012 21:26 schreef Myraela het volgende:
[..]
Liever geen besluiten dan de besluiten die een hoop andere partijen zouden maken.
Overigens ga ik toch niet stemmen, en als ik wel zou stemmen weet ik niet of dat de PVV zou zijn, maar ik snap niet waarom ze als achterlijke afgedaan worden.
Er staat hier nergens dat de PVV achterlijk is. Dat is een keuze die ieder voor zich moet maken ik begrijp veel van de standpunten wel maar ik ben absoluut tegen het uit de EU stappen tegen het stoppen met de euro en bovenal vind ik de wijze waarop zij kort door de bocht kijken naar mensen met een niet Nederlandse nationaliteit ergerlijk. Ik ben voor een zakenkabinet en daar hoort Geertje imo niet tussen..quote:Op zaterdag 1 september 2012 21:26 schreef Myraela het volgende:
[..]
Liever geen besluiten dan de besluiten die een hoop andere partijen zouden maken.
Overigens ga ik toch niet stemmen, en als ik wel zou stemmen weet ik niet of dat de PVV zou zijn, maar ik snap niet waarom ze als achterlijke afgedaan worden.
Uit de EU stappen gaat toch nooit lukken, daarbij vind ik wel dat landen zoals Turkije niet bij de EU moeten. En is het natuurlijk al helemaal achterlijk als wij de schulden van een ander land moeten oplossen.quote:Op zaterdag 1 september 2012 21:28 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Klein voorbeeldje dan:
Ze willen uit de EU stappen maar hebben niet berekend hoeveel dat uiteindelijk gaat kosten ....
Eehm ja niet mee eens?
quote:Op zaterdag 1 september 2012 21:29 schreef Lot88 het volgende:
Er staat hier nergens dat de PVV achterlijk is.
quote:
Het is 1 van de standpunten van de PVV.quote:Op zaterdag 1 september 2012 21:36 schreef Myraela het volgende:
[..]
Uit de EU stappen gaat toch nooit lukken, daarbij vind ik wel dat landen zoals Turkije niet bij de EU moeten. En is het natuurlijk al helemaal achterlijk als wij de schulden van een ander land moeten oplossen.
quote:Op zaterdag 1 september 2012 21:08 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Of je pakt het heel simpel aan:
Student: D66
Rijk: VVD
Arm: PVDA
Dierenliefhebber: PVDD
Grappig: Piratenpartij
Henk of Ingrid: PVV
Gelovig: CU
Vrouwen achter het fornuis: SGP
Kleine toevoeging ook niet studenten stemmen D66. Maar verder klopt het welquote:
Waarom mag Turkije niet bij de EU?Je bent op de hoogte van t feit dat als Griekenland over de kop gaat dit ook gevolgen heeft voor Nederland? Dat is zeg maar het hele idee van de EUquote:Op zaterdag 1 september 2012 21:36 schreef Myraela het volgende:
[..]
Uit de EU stappen gaat toch nooit lukken, daarbij vind ik wel dat landen zoals Turkije niet bij de EU moeten. En is het natuurlijk al helemaal achterlijk als wij de schulden van een ander land moeten oplossen.
Standpunten zijn om een richting duidelijk te maken, de richting is prima, de EU en de macht daarvan beperken of in ieder geval niet verder uitbreiden.quote:Op zaterdag 1 september 2012 21:38 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Het is 1 van de standpunten van de PVV.
Dat we nu opdraaien voor Griekenland gaat iets verder dan alleen eventjes oplossen. De toelatingseisen zijn ook niet nageleefd toen Griekenland werd toegelaten.
Welkom op FOK!.quote:Op zaterdag 1 september 2012 21:43 schreef Lot88 het volgende:
[..]
IMO zijn Henk en Ingrid geen namen die enkel aan zwakzinnige mensen word gegeven
We hebben een Unie gemaakt om ervan te profiteren maar ook om elkaar te helpen. Dat Griekenland moet hervormen ben ik het wel mee eens maar om ze te laten stikken.... Dat raakt ons net zo goed. Wil je kunnen concurreren met Amerika en China, dan moet je een eenheid worden en niet los gaan zoals we dat in het verleden hebben gedaan. De EU probeert met haar macht richtlijnen uit te zetten voor elk lidstaat om zo te globaliseren. Doet ze dat niet, dan blijven we per landje aparte regeltjes houden.quote:Op zaterdag 1 september 2012 21:43 schreef Myraela het volgende:
[..]
Standpunten zijn om een richting duidelijk te maken, de richting is prima, de EU en de macht daarvan beperken of in ieder geval niet verder uitbreiden.
Dan zou Griekenland er dus gewoon weer uit moeten, die inwoners belasting gaan betalen en ze hun prioriteiten niet bij tanks moeten leggen.
Griekenland had er nooit in mogen komen, maar nu moeten we idd gewoon helpen.quote:Op zaterdag 1 september 2012 21:45 schreef muhahaha het volgende:
[..]
We hebben een Unie gemaakt om ervan te profiteren maar ook om elkaar te helpen. Dat Griekenland moet hervormen ben ik het wel mee eens maar om ze te laten stikken.... Dat raakt ons net zo goed. Wil je kunnen concurreren met Amerika en China, dan moet je een eenheid worden en niet los gaan zoals we dat in het verleden hebben gedaan. De EU probeert met haar macht richtlijnen uit te zetten voor elk lidstaat om zo te globaliseren. Doet ze dat niet, dan blijven we per landje aparte regeltjes houden.
Dat is wat ik al eerder aangafquote:Op zaterdag 1 september 2012 21:46 schreef Rafeiro het volgende:
[..]
Griekenland had er nooit in mogen komen, maar nu moeten we idd gewoon helpen.
Omdat turken.quote:Op zaterdag 1 september 2012 21:42 schreef Lot88 het volgende:
[..]
Waarom mag Turkije niet bij de EU?Je bent op de hoogte van t feit dat als Griekenland over de kop gaat dit ook gevolgen heeft voor Nederland? Dat is zeg maar het hele idee van de EU
Ze doen wel iets echter stuiten ze op heel veel tegenstand van de bevolking (wat overigens niet zo gek isquote:Op zaterdag 1 september 2012 21:48 schreef Myraela het volgende:
[..]
Omdat turken.![]()
Ja, maar Griekenland doet zelf veel te weinig. Ik zeg niet dat je ze niet moet helpen, maar met geld wat ze zelf toch fout besteden schiet niemand iets op.
Ja raar he, die bevolking verzet zich wel en dus moeten wij het maar gaan betalen.quote:Op zaterdag 1 september 2012 21:49 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Ze doen wel iets echter stuiten ze op heel veel tegenstand van de bevolking (wat overigens niet zo gek is.
De hervormingen kun je niet in 1 dag invoeren ... Daar gaan jaren over heen.quote:Op zaterdag 1 september 2012 21:49 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ja raar he, die bevolking verzet zich wel en dus moeten wij het maar gaan betalen.Ik mis de logica.
Dat dus. En sowieso wel "europa" houden. Landen met een totaal andere manier van samenleven vind ik geen europa.quote:Op zaterdag 1 september 2012 21:49 schreef Rafeiro het volgende:
Net zo met de gulden, die hadden we moeten houden, maar nu kan je niet meer terug.
Zelfde voor meer dingen m.b.t. Europa (ik ben redelijk anti-Europa, maar terug draaien is kwalijker dan hanteren), dus nu wel de rem erop en HARD.
Ze hadden kunnen beginnen met geen tanks kopen.quote:Op zaterdag 1 september 2012 21:50 schreef muhahaha het volgende:
[..]
De hervormingen kun je niet in 1 dag invoeren ... Daar gaan jaren over heen.
De EU is oorspronkelijk ontstaan tussen Nederland, Belgie, Duitsland en Luxemburg. Die leven helemaal niet compleet anders... Later zijn daar pas de andere landen bij gekomen.quote:Op zaterdag 1 september 2012 21:50 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dat dus. En sowieso wel "europa" houden. Landen met een totaal andere manier van samenleven vind ik geen europa.
Wij investeren veel in Europa, dat klopt, maar daar komt ook heel veel voor terug.quote:Op zaterdag 1 september 2012 21:49 schreef Rafeiro het volgende:
Net zo met de gulden, die hadden we moeten houden, maar nu kan je niet meer terug.
Zelfde voor meer dingen m.b.t. Europa (ik ben redelijk anti-Europa, maar terug draaien is kwalijker dan hanteren), dus nu wel de rem erop en HARD.
De Benelux/EEG/EG waren prima en zo had het moeten blijven.quote:Op zaterdag 1 september 2012 21:52 schreef muhahaha het volgende:
[..]
De EU is oorspronkelijk ontstaan tussen Nederland, Belgie, Duitsland en Luxemburg. Die leven helemaal niet compleet anders... Later zijn daar pas de andere landen bij gekomen.
Dat is ook nog eens zo ja. Het begon allemaal ooit met een handels initiatief op basis van kolen.quote:Op zaterdag 1 september 2012 21:52 schreef muhahaha het volgende:
[..]
De EU is oorspronkelijk ontstaan tussen Nederland, Belgie, Duitsland en Luxemburg. Die leven helemaal niet compleet anders... Later zijn daar pas de andere landen bij gekomen.
Dat de bedrijven hie zitten heeft niks met de EU te maken... sterker nog, de EU had plannen om hier iets aan te doen. Was een paar weken terug in het nieuws. Het belastingklimaat is iets van Nederland zelf en we zijn daar de uitzondering op ja (een doorn in het oog van de EU).quote:Op zaterdag 1 september 2012 21:53 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Wij investeren veel in Europa, dat klopt, maar daar komt ook heel veel voor terug.
De héél internationale bedrijven, hebben hun Europese hoofdkantoor in Nederland, waardoor wij de belasting ervan ontvangen. Zonder EU, waren ze ergens anders heen gegaan. De Rotterdamse haven heeft zo kunnen groeien, dankzij onze zetel in Europa.
Dus de rem daarop zetten, is ongelofelijk schadelijk voor de Nederlandse economie, véle malen schadelijker dan geld richting Griekenland en Spanje smijten.
Nope, dat heeft met onze fiscale wetgeving te maken.quote:Op zaterdag 1 september 2012 21:53 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Wij investeren veel in Europa, dat klopt, maar daar komt ook heel veel voor terug.
De héél internationale bedrijven, hebben hun Europese hoofdkantoor in Nederland, waardoor wij de belasting ervan ontvangen. Zonder EU, waren ze ergens anders heen gegaan. De Rotterdamse haven heeft zo kunnen groeien, dankzij onze zetel in Europa.
Die verdragen waren te beperkt om in deze tijd houdbaar te kunnen zijn. Handel gaat veel sneller, dat was niet mogelijk met verdragen uit de jaren 50.quote:Op zaterdag 1 september 2012 21:54 schreef Rafeiro het volgende:
[..]
De Benelux/EEG/EG waren prima en zo had het moeten blijven.
Schengen verdrag is ook prima.
Daar ben ik toch ook niet tegen? Ik bedoel daar alleen mee dat ik niet snap wat een islamitisch land bij de EU moet. En de regering kan misschien beweren niet islamitisch te zijn, zolang de bevolking dat wel is en het een democratisch land is, vind ik de regering ook islamitisch.quote:Op zaterdag 1 september 2012 21:52 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Het heeft er zeker wel mee te maken, niet in de laatste plaats, dat het gemak waarme internationale handel gedreven kan worden vanuit NL.quote:Op zaterdag 1 september 2012 21:54 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Dat de bedrijven hie zitten heeft niks met de EU te maken... sterker nog, de EU had plannen om hier iets aan te doen. Was een paar weken terug in het nieuws. Het belastingklimaat is iets van Nederland zelf en we zijn daar de uitzondering op ja (een doorn in het oog van de EU).
En wat is er zo mis met het islam dan? Het is gewoon een geloofsvorm? Net als katholieken revos en jehovas ?quote:Op zaterdag 1 september 2012 21:56 schreef Myraela het volgende:
[..]
Daar ben ik toch ook niet tegen? Ik bedoel daar alleen mee dat ik niet snap wat een islamitisch land bij de EU moet. En de regering kan misschien beweren niet islamitisch te zijn, zolang de bevolking dat wel is en het een democratisch land is, vind ik de regering ook islamitisch.
Dat komt omdat Turkije voor een heel klein deel in Europa ligt... en dat deel is zo westers als wat. 1 van de redenen waarom Turkije niet word toegelaten is omdat ze de mensenrechten schenden op oa de Koerden. (dat was iig een paar jaar terug het argument).quote:Op zaterdag 1 september 2012 21:56 schreef Myraela het volgende:
[..]
Daar ben ik toch ook niet tegen? Ik bedoel daar alleen mee dat ik niet snap wat een islamitisch land bij de EU moet. En de regering kan misschien beweren niet islamitisch te zijn, zolang de bevolking dat wel is en het een democratisch land is, vind ik de regering ook islamitisch.
Wat heeft religie met democratie te maken? Er zijn genoeg Islamitische landen met een democratie. Overigens is Europa een economische eenheid, dus ik snap niet echt wat cultuur daarmee van doen heeft.quote:Op zaterdag 1 september 2012 21:56 schreef Myraela het volgende:
[..]
Klopt, daarom is mijn Ierse bedrijfje ook in NL gevestigdquote:Op zaterdag 1 september 2012 21:58 schreef Rafeiro het volgende:
Een BV is gewoon voordeliger als een LTD.
Door de belastingverdragen die Nederland met belachelijk veel landen heeft.
Ja, en je ziet het in achterhoek misschien niet, maar we hebben er al genoeg hier in Nederland en ik hoef er niet nog meer te hebben.quote:Op zaterdag 1 september 2012 21:57 schreef Lot88 het volgende:
[..]
En wat is er zo mis met het islam dan? Het is gewoon een geloofsvorm? Net als katholieken revos en jehovas ?
Het gemak is toegenomen ja, het belastingklimaat is door Nederland zelf in stand gezet en niet door de EU.quote:Op zaterdag 1 september 2012 21:57 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Het heeft er zeker wel mee te maken, niet in de laatste plaats, dat het gemak waarme internationale handel gedreven kan worden vanuit NL.
Als NL geen zetel zou hebben in Europa, dan zijn die belastingen misschien wel laag, maar dan zijn tientallen andere voordelen weg, waardoor die lage belasting geen nut meer heeft. Niet voor niets heeft de Shell zijn hoofdkantoor vanuit Londen naar Den Haag verplaatst.
Dan ben je te laat. Het gemiddeld aantal kinderen per gezin is 1.5quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:00 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ja, en je ziet het in achterhoek misschien niet, maar we hebben er al genoeg hier in Nederland en ik hoef er niet nog meer te hebben.
Het maakt het wel erger. En de volgende generaties van de mensen die hier al wonen worden steeds minder erg.quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:04 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Dan ben je te laat. Het gemiddeld aantal kinderen per gezin is 1.5
Gemiddeld aantal kinderen in een gezin van islamitische afkomst: 8
Daar gaat het opengooien van de grenzen niets meer aan veranderen
Misschien moeten we Frankrijk etc ook maar uit de EU gooien die katholieken zijn ook een vies volkjequote:Op zaterdag 1 september 2012 22:00 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ja, en je ziet het in achterhoek misschien niet, maar we hebben er al genoeg hier in Nederland en ik hoef er niet nog meer te hebben.
Je kunt het tegengaan, werp zelf 10 kinderenquote:Op zaterdag 1 september 2012 22:05 schreef Myraela het volgende:
[..]
Het maakt het wel erger. En de volgende generaties van de mensen die hier al wonen worden steeds minder erg.
10..... 20 .... kom op ff door Fok!enquote:Op zaterdag 1 september 2012 22:06 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Je kunt het tegengaan, werp zelf 10 kinderen
Ja toch, je moet in oplossingen denken zeg ik maar. Zeg nu je hier toch bent, wij kunnen dat probleem natuurlijk ook gaan bestrijden hequote:Op zaterdag 1 september 2012 22:08 schreef -Engel- het volgende:
[..]
10..... 20 .... kom op ff door Fok!en
Je stemt zeker SGP....quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:08 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Ja toch, je moet in oplossingen denken zeg ik maar. Zeg nu je hier toch bent, wij kunnen dat probleem natuurlijk ook gaan bestrijden he
quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:11 schreef -Engel- het volgende:
[..]
Je stemt zeker SGP....Welnee, jij moet ook geld verdienen om al die kinderen te kunnen onderhoudenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Weet je wat dat tegenwoordig kost?
![]()
Beter steriliseren ze verplicht alle vrouwen nadat ze een 3de kind hebben gehad.quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:06 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Je kunt het tegengaan, werp zelf 10 kinderen
Dat is niet echt iets waar de regering achter zal gaan staan. Ze proberen het juist te stimuleren om kinderen te nemen .....quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:12 schreef Myraela het volgende:
[..]
Beter steriliseren ze verplicht alle vrouwen nadat ze een 3de kind hebben gehad.
Een huis heb ik mij wel eens laten vertellenquote:Op zaterdag 1 september 2012 22:12 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Welnee, jij moet ook geld verdienen om al die kinderen te kunnen onderhouden. Weet je wat dat tegenwoordig kost?
idd vanaf 3de kind geen extra bijslag meer he..quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:12 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Welnee, jij moet ook geld verdienen om al die kinderen te kunnen onderhouden. Weet je wat dat tegenwoordig kost?
Als ze nu ook eens euthanasie zouden stimuleren....quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:13 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Dat is niet echt iets waar de regering achter zal gaan staan. Ze proberen het juist te stimuleren om kinderen te nemen .....
Wij laten onze kinderen natuurlijk al vroeg werken he, er moet tenslotte brood op de plankquote:Op zaterdag 1 september 2012 22:13 schreef -Engel- het volgende:
[..]
Een huis heb ik mij wel eens laten vertellen
Dat geld nu toch niet? (geen ideequote:Op zaterdag 1 september 2012 22:13 schreef Lot88 het volgende:
[..]
idd vanaf 3de kind geen extra bijslag meer he..
Moeilijk issue, in geval van ziekte allicht maar als je physiek kerngezond bent zou ik eerder neigen om eerst hulp aan te bieden.quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:14 schreef -Engel- het volgende:
[..]
Als ze nu ook eens euthanasie zouden stimuleren....
Natuurlijkquote:Op zaterdag 1 september 2012 22:14 schreef muhahaha het volgende:
Wij laten onze kinderen natuurlijk al vroeg werken he, er moet tenslotte brood op de plank
Zeker wel! Vroegah toen ik nog lief en klein was kreeg je voor elk kind een extra onderhoudsbedrag ongeacht of je een 11 tal of 1 kind hebt.. Toen ik 18 werdt is dit afgeschaft.. Als je er meer dan 3 geworpen hebt krijg je geen extra centjes meer. Het heeft dus geen zin meer om door te fokken tot je een ons weegt en alle kinderen in het kippenhok op te laten groeienquote:Op zaterdag 1 september 2012 22:14 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Wij laten onze kinderen natuurlijk al vroeg werken he, er moet tenslotte brood op de plank
[..]
Dat geld nu toch niet? (geen idee)
Zo is het maar net, en die niet luisteren wil gaat over de kniequote:Op zaterdag 1 september 2012 22:17 schreef -Engel- het volgende:
[..]
Natuurlijk... vanaf een jaar of 6 worden ze alvast getraind in het huishouden en de moestuin... vanaf 12 alvast folders lopen en vanaf hun 16de kranten etc.... oja en met het 18de slaan ze hun vleugels maar uit....
Hm, dat wist ik nietquote:Op zaterdag 1 september 2012 22:17 schreef Lot88 het volgende:
[..]
Zeker wel! Vroegah toen ik nog lief en klein was kreeg je voor elk kind een extra onderhoudsbedrag ongeacht of je een 11 tal of 1 kind hebt.. Toen ik 18 werdt is dit afgeschaft.. Als je er meer dan 3 geworpen hebt krijg je geen extra centjes meer. Het heeft dus geen zin meer om door te fokken tot je een ons weegt en alle kinderen in het kippenhok op te laten groeien
De huidige voorwaarden om Euthanasie te plegen gaan hier al vanuit.quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:16 schreef muhahaha het volgende:
Moeilijk issue, in geval van ziekte allicht maar als je physiek kerngezond bent zou ik eerder neigen om eerst hulp aan te bieden.
Mattenklopper of pollepelquote:Op zaterdag 1 september 2012 22:18 schreef muhahaha het volgende:
Zo is het maar net, en die niet luisteren wil gaat over de knie
Het is een moeilijk issue. Ik vind wel dat als iemand lichamelijk te lijden heeft dat dat een optie zou moeten zijn.quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:19 schreef -Engel- het volgende:
[..]
De huidige voorwaarden om Euthanasie te plegen gaan hier al vanuit.
Tot zover ik weet is de richtlijn over een bredere linie getrokken, maar is het nog altijd met een heleboel mitsen en maren.....
Geestelijk net zo. Mensen moeten deze keuze zelf kunnen maken en op een mens waardige manier er een einde aan kunnen maken.quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:20 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Het is een moeilijk issue. Ik vind wel dat als iemand lichamelijk te lijden heeft dat dat een optie zou moeten zijn.
In geval van ziekte sowieso, mijn buurman heeft 5 maanden geleden een hartaanval gehad, in coma gelegen, is nu weer bij. Maar hij weigert gewoon te eten omdat hij dood wilt. (zijn hart werkt nog maar voor 30%, dus helemaal genezen zal hij nooit.) Beter dat hij gewoon normaal dood gaat, dan dat die zichzelf nu moet uithongeren en veel langzamer en lastiger dood gaat.quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:16 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Moeilijk issue, in geval van ziekte allicht maar als je physiek kerngezond bent zou ik eerder neigen om eerst hulp aan te bieden.
Geestelijk is lastiger vind ik, er zijn genoeg mensen die een poging doen om later toch gelukkig te kunnen leven (iemand die ik ken had een poging ondernomen). Was het makkelijk geweest dan was ze nu misschien dood geweest.quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:21 schreef Lot88 het volgende:
[..]
Geestelijk net zo. Mensen moeten deze keuze zelf kunnen maken en op een mens waardige manier er een einde aan kunnen maken.
Zó, hoor ik hier de pvv praten? Misschien dat jij toevallig die foute paar procent ziet. Overigens heeft dat totaal niks met het geloof te maken dat deze mensen 'probleem mensen' worden. Helaas houden mensen zoals jij het foute beeld in stand.quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:00 schreef Myraela het volgende:
[..]
Er zijn ook veel mensen die meerdere pogingen doen en dit volhouden tot het ze gelukt is..quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:22 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Geestelijk is lastiger vind ik, er zijn genoeg mensen die een poging doen om later toch gelukkig te kunnen leven (iemand die ik ken had een poging ondernomen). Was het makkelijk geweest dan was ze nu misschien dood geweest.
Misschien moet je in Amerika gaan wonen, daar horen ze zulke dingen graag, zeker in de zuiderlijke statenquote:Op zaterdag 1 september 2012 22:12 schreef Myraela het volgende:
[..]
Beter steriliseren ze verplicht alle vrouwen nadat ze een 3de kind hebben gehad.
True, als iemand echt wil dan lukt het wel.quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:24 schreef Lot88 het volgende:
[..]
Er zijn ook veel mensen die meerdere pogingen doen en dit volhouden tot het ze gelukt is..
En dan te bedenken dat er veeeeel turkse mensen onzettend goede legale handelsgeest hebben. Ik snap echt de hele ophef over het islam niet. Die boeren in mijn omgeving zeiken daar ook altijd zo over jaa al die terroristen. Als je je enigzins verdiept in het islam ben je op de hoogte van t feit dat de koran terroristen afkeurt.quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:23 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Zó, hoor ik hier de pvv praten? Misschien dat jij toevallig die foute paar procent ziet. Overigens heeft dat totaal niks met het geloof te maken dat deze mensen 'probleem mensen' worden. Helaas houden mensen zoals jij het foute beeld in stand.
Misschien moet je alles niet zo serieus nemen.quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:24 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Misschien moet je in Amerika gaan wonen, daar horen ze zulke dingen graag, zeker in de zuiderlijke staten
Je bent al gehandicapt als je 1 been mist.quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:26 schreef Myraela het volgende:
[..]
Misschien moet je alles niet zo serieus nemen.De enige verplichte sterilisatie zou bij gehandicapten moeten zijn.
Die krijgen de prikpil..quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:26 schreef Myraela het volgende:
[..]
Misschien moet je alles niet zo serieus nemen.De enige verplichte sterilisatie zou bij gehandicapten moeten zijn.
Precies, ik hield van de meeste allochtonen in mijn buurt toen ik in Utrecht woonde. Een van mn betere vriendinnen woont in wat zogenaamd de slechtste wijk van Utrecht is, Kanalenwijk, maar kan geweldig opschieten met al die Turken en Marokkanen daaro. Ze werd zelfs uitgenodigd elke avond tijdens de ramadan, terwijl ze niet eens mee deed.quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:26 schreef Lot88 het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat er veeeeel turkse mensen onzettend goede legale handelsgeest hebben. Ik snap echt de hele ophef over het islam niet. Die boeren in mijn omgeving zeiken daar ook altijd zo over jaa al die terroristen. Als je je enigzins verdiept in het islam ben je op de hoogte van t feit dat de koran terroristen afkeurt.
Nou dan is de overbevolking snel verholpenquote:Op zaterdag 1 september 2012 22:27 schreef Joysa het volgende:
[..]
Je bent al gehandicapt als je 1 been mist.
Ik heb verhalen gehoord van mensen die daar zijn weggepest.quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:28 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Precies, ik hield van de meeste allochtonen in mijn buurt toen ik in Utrecht woonde. Een van mn betere vriendinnen woont in wat zogenaamd de slechtste wijk van Utrecht is, Kanalenwijk, maar kan geweldig opschieten met al die Turken en Marokkanen daaro. Ze werd zelfs uitgenodigd elke avond tijdens de ramadan, terwijl ze niet eens mee deed.
Ik neem aan dat je geestelijk gehandicapten bedoeld. Dat is ook overdreven, die zijn vaak prima in staat om kinderen op te voeden. En wanneer is iemand geestelijk gehandicapt? Met een IQ onder de 80 ben je meende ik al beperkt. Toch zijn er veel mensen die een kind hebben met een iq onder de 80quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:26 schreef Myraela het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:29 schreef Lot88 het volgende:
[..]
Nou dan is de overbevolking snel verholpenAls e je vingerkootje kwijt bent telt het ook toch?
Ja.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The way that you flip your hair gets me overwhelmed.
Andere wijk en daar waren het ook nog eens vooral de autochtonen die voor de problemen zorgden (vriend van me woont in die straat)quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:29 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Ik heb verhalen gehoord van mensen die daar zijn weggepest.
Hier ben ik het wel mee eens.quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:29 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je geestelijk gehandicapten bedoeld. Dat is ook overdreven, die zijn vaak prima in staat om kinderen op te voeden. En wanneer is iemand geestelijk gehandicapt? Met een IQ onder de 80 ben je meende ik al beperkt. Toch zijn er veel mensen die een kind hebben met een iq onder de 80
Ik ken ze niet anders dan zeer gastvrije vriendelijke mensen. De kinderen hier in de omgeving met een turkse afkomst hebben een betere opvoeding dan al die Nederlandse verwende etters in mijn omgevingquote:Op zaterdag 1 september 2012 22:28 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Precies, ik hield van de meeste allochtonen in mijn buurt toen ik in Utrecht woonde. Een van mn betere vriendinnen woont in wat zogenaamd de slechtste wijk van Utrecht is, Kanalenwijk, maar kan geweldig opschieten met al die Turken en Marokkanen daaro. Ze werd zelfs uitgenodigd elke avond tijdens de ramadan, terwijl ze niet eens mee deed.
Ja, met alle gevolgen daar weer vanquote:Op zaterdag 1 september 2012 22:24 schreef Lot88 het volgende:
[..]
Er zijn ook veel mensen die meerdere pogingen doen en dit volhouden tot het ze gelukt is..
Ik bedoel mensen met het syndroom van down.quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:29 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je geestelijk gehandicapten bedoeld. Dat is ook overdreven, die zijn vaak prima in staat om kinderen op te voeden. En wanneer is iemand geestelijk gehandicapt? Met een IQ onder de 80 ben je meende ik al beperkt. Toch zijn er veel mensen die een kind hebben met een iq onder de 80
Dat dus, hier hetzelfde hoor. Het probleem is dat mensen zoals bijvoorbeeld Myraela die bevolkingsgroep niet eens een kans geeft. Waardoor het voor hen erg frusterend is/kan zijn waardoor het makkelijke wordt om zich tegen de autochtonen te keren. Ik snap het echt wel.quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:31 schreef Lot88 het volgende:
[..]
Ik ken ze niet anders dan zeer gastvrije vriendelijke mensen. De kinderen hier in de omgeving met een turkse afkomst hebben een betere opvoeding dan al die Nederlandse verwende etters in mijn omgeving
Ook daar heb je gradaties in, er zijn een heleboel gevallen bekend waarbij die mensen prima in staat zijn/waren om een kind op te voeden. Een kind wordt in vrijwel alle gevallen zonder het syndroom geboren.quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:32 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik bedoel mensen met het syndroom van down.
Maar vaak durven mensen het gesprek niet aan te gaan, of doen dit op de verkeerde manier.quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:33 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Dat dus, hier hetzelfde hoor. Het probleem is dat mensen zoals bijvoorbeeld Myraela die bevolkingsgroep niet eens een kans geeft. Waardoor het voor hen erg frusterend is/kan zijn waardoor het makkelijke wordt om zich tegen de autochtonen te keren. Ik snap het echt wel.
De meeste van die herrieschoppers zijn super vriendelijke jongens. Waar je prima een praatje mee kan maken en meestal alleen uit verveling handelen.
Herrieschoppers heb je ook gewoon overal in alle lagen van de bevolking en around the Globequote:Op zaterdag 1 september 2012 22:33 schreef PeuRac het volgende:
De meeste van die herrieschoppers zijn super vriendelijke jongens. Waar je prima een praatje mee kan maken en meestal alleen uit verveling handelen.
De GGZ instellingen waar ik werkte was dit standaard huisregel.quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:30 schreef Myraela het volgende:
[..]
Neehoor, die kunnen ze krijgen, maar ze zijn nergens toe verplicht.
Het is ook niet erfelijk hequote:Op zaterdag 1 september 2012 22:34 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Ook daar heb je gradaties in, er zijn een heleboel gevallen bekend waarbij die mensen prima in staat zijn/waren om een kind op te voeden. Een kind wordt in vrijwel alle gevallen zonder het syndroom geboren.
Maar vooral bij de jostiband ;Pquote:Op zaterdag 1 september 2012 22:35 schreef -Engel- het volgende:
[..]
Herrieschoppers heb je ook gewoon overal in alle lagen van de bevolking en around the Globe
Klopt, maar het makkelijker om naar anderen te wijzenquote:Op zaterdag 1 september 2012 22:35 schreef -Engel- het volgende:
[..]
Herrieschoppers heb je ook gewoon overal in alle lagen van de bevolking en around the Globe
Dat ook nog eens, terwijl het zo makkelijk is! Gewoon eens beginnen met vriendelijke groeten, dat doe je toch ook naar je blanke buurman?quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:35 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Maar vaak durven mensen het gesprek niet aan te gaan, of doen dit op de verkeerde manier.
Die kunnen wel herrie maken ja.... maar goed... zet toevallige voorbijgangers op een spoffin festival achter een rek met pannen en het is zelfs ergerquote:Op zaterdag 1 september 2012 22:36 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Maar vooral bij de jostiband ;P
Helemaal mee eens. Mits er een goed psychologisch onderzoek gedaan word heb ik dit 10x liever. Mijn oom is 2 jaar terug gestorven aan keelkanker. Hij had euthenasie aagevraagd maar door het moeilijke beleid is hij uiteindelijk toch best met een lijdensweg gestorven. Ik vind het mens onterend dat dit niet anders kanquote:Op zaterdag 1 september 2012 22:31 schreef -Engel- het volgende:
[..]
Ja, met alle gevolgen daar weer van
Ik ken een aantal mensen die van dichtbij zelfmoord of euthanasie meegemaakt hebben,
Zelf kiezen voor de dood en hierbij op een goede manier beleid worden, is beter dan de andere manieren. Niemand wil iemand vinden die zich gesneden heeft of een hangman vinden en die jumpers voor de trein zijn ook niet echt fijn.
Die fout in de celdeling schijnt wel erfelijk te kunnen zijn.quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:35 schreef Joysa het volgende:
[..]
Het is ook niet erfelijk heEr gaat alleen iets mis bij de celdeling
Mijn leraar vertelde me gisteren nog dat het niet erfelijk isquote:Op zaterdag 1 september 2012 22:38 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Die fout in de celdeling schijnt wel erfelijk te kunnen zijn.
Hoe dan ook als het een ;;gezond'' kind betreft zal de ontwikkeling hier onder te lijden hebben.quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:38 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Die fout in de celdeling schijnt wel erfelijk te kunnen zijn.
Juist gezonde kinderen zou je niet bij ouders met een verstandelijke beperking moeten willen zetten.quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:34 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Ook daar heb je gradaties in, er zijn een heleboel gevallen bekend waarbij die mensen prima in staat zijn/waren om een kind op te voeden. Een kind wordt in vrijwel alle gevallen zonder het syndroom geboren.
Er zijn 2 soorten van het syndroom. Meer dan de helft van de mensen heeft het erfelijke syndroom.quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:39 schreef Joysa het volgende:
[..]
Mijn leraar vertelde me gisteren nog dat het niet erfelijk is
Ik ga het opzoeken vd week
Daar scheelt het soms wel aan....quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:38 schreef Lot88 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Mits er een goed psychologisch onderzoek gedaan word heb ik dit 10x liever.
Dat denk ik niet, "It takes a village to raise a child" daar geloof ik heilig in, er is ook nog familie en omgeving die daarmee helpt.quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:40 schreef Lot88 het volgende:
[..]
Hoe dan ook als het een ;;gezond'' kind betreft zal de ontwikkeling hier onder te lijden hebben.
Tenzij er een zeer lichte beperking is en er volledige begeleiding is tijdens de opvoeding. Wanneer dat niet van toepassing is ben ik het met je eens.quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:40 schreef Myraela het volgende:
[..]
Juist gezonde kinderen zou je niet bij ouders met een verstandelijke beperking moeten willen zetten.
Moet de fam. en omgeving dan wel willen..... en niet opgedrongen worden....quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:41 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Dat denk ik niet, "It takes a village to raise a child" daar geloof ik heilig in, er is ook nog familie en omgeving die daarmee helpt.
In de theorie ja absoluut. Helaas is de praktijk anders... De famillie vooral als het mensen zonder beperking betreft zijn hier meestal op tegen. Ouders van het kind voorzien alle gevolgen niet die van een zwangerschap komen.. Ik heb vreselijk vaak gezien dat familie hun handen van deze mensen aftrekt. Of dat de mensen met de beperking de famillie volledig buitenspel zet...quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:41 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Dat denk ik niet, "It takes a village to raise a child" daar geloof ik heilig in, er is ook nog familie en omgeving die daarmee helpt.
'De numerieke chromosoom afwijkingen zijn dus eigenlijk niet erfelijk in de zin van overerfbaar, alhoewel het wel afwijkingen zijn van ons erfelijk materiaal.'quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:40 schreef Myraela het volgende:
[..]
Er zijn 2 soorten van het syndroom. Meer dan de helft van de mensen heeft het erfelijke syndroom.
Precies. En oudere vrouwen zijn daar gevoeliger voor.quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:45 schreef Joysa het volgende:
[..]
'De numerieke chromosoom afwijkingen zijn dus eigenlijk niet erfelijk in de zin van overerfbaar, alhoewel het wel afwijkingen zijn van ons erfelijk materiaal.'
Mja, je zou in ieder geval de groep die zelf constante verzorging nodig heeft en op een jonge leeftijd is blijven hangen al kunnen afstrepen naar mijn mening. De groep zelfstandig wonende of met minimale begeleiding zou misschien nog wel kunnen, maar dan vind ik het alsnog eigenlijk egoïstisch.quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:42 schreef Lot88 het volgende:
[..]
Tenzij er een zeer lichte beperking is en er volledige begeleiding is tijdens de opvoeding. Wanneer dat niet van toepassing is ben ik het met je eens.
MAAR hoe doe je dat bij mensen die op jonge leeftijd een hersenbloeding hebben gehad? Die pak je de kinderen niet 1,2,3 af
En dat op een zaterdagavond....quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:47 schreef Kaneelstokje het volgende:
Hebben we daadwerkelijk interessante inhoudelijke discussies?
Chapeau!
quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:47 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Precies. En oudere vrouwen zijn daar gevoeliger voor.
Ja, ik ben helemaal van slag nu.quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:48 schreef -Engel- het volgende:
[..]
En dat op een zaterdagavond....
hoi Kaneel
Het beperkt wel de vrijheid die mensen hebben en dat vind ik zorgelijk. Het is heel moeilijk te bepalen wie wel en wie niet een kind zou mogen krijgen.quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:47 schreef Myraela het volgende:
[..]
Mja, je zou in ieder geval de groep die zelf constante verzorging nodig heeft en op een jonge leeftijd is blijven hangen al kunnen afstrepen naar mijn mening. De groep zelfstandig wonende of met minimale begeleiding zou misschien nog wel kunnen, maar dan vind ik het alsnog eigenlijk egoïstisch.
Sommige mensen willen graag een hond, maar wonen 7 hoog in een flat en zijn maar sporadisch thuis. Ze kunnen dus niet volwaardig voor het dier zorgen, als ze dan toch een hond nemen is het egoïstisch. Zo is het ook als je een kind neemt en weet dat je afhankelijk bent van andere om het te verzorgen of weet dat je het nooit alles kan geven dat het nodig zou hebben.
Tja ik ben er ook geen voorstander van maarja..quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:47 schreef Myraela het volgende:
[..]
Mja, je zou in ieder geval de groep die zelf constante verzorging nodig heeft en op een jonge leeftijd is blijven hangen al kunnen afstrepen naar mijn mening. De groep zelfstandig wonende of met minimale begeleiding zou misschien nog wel kunnen, maar dan vind ik het alsnog eigenlijk egoïstisch.
Sommige mensen willen graag een hond, maar wonen 7 hoog in een flat en zijn maar sporadisch thuis. Ze kunnen dus niet volwaardig voor het dier zorgen, als ze dan toch een hond nemen is het egoïstisch. Zo is het ook als je een kind neemt en weet dat je afhankelijk bent van andere om het te verzorgen of weet dat je het nooit alles kan geven dat het nodig zou hebben.
Gewoon een biertje pakken en mee doenquote:Op zaterdag 1 september 2012 22:49 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ja, ik ben helemaal van slag nu.
Hoi Engel.
Maar het is eigenlijk wel iets waar je niet omheen kunt...quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:49 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Het beperkt wel de vrijheid die mensen hebben en dat vind ik zorgelijk. Het is heel moeilijk te bepalen wie wel en wie niet een kind zou mogen krijgen.
Idiocracy.quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:50 schreef Lot88 het volgende:
[..]
Maar het is eigenlijk wel iets waar je niet omheen kunt...
In het (eigen)belang en het belang van de mensheid zou je het echter wel moeten doen.quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:49 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Het beperkt wel de vrijheid die mensen hebben en dat vind ik zorgelijk. Het is heel moeilijk te bepalen wie wel en wie niet een kind zou mogen krijgen.
Tuurlijk wel. Gewoon iedereen vrij keus laten en als het niet goed gaat achteraf ingrijpen. Een gezin met een verstandige beperking dat veel hulp krijgt van oma kan ook prima uiteindelijkquote:Op zaterdag 1 september 2012 22:50 schreef Lot88 het volgende:
[..]
Maar het is eigenlijk wel iets waar je niet omheen kunt...
Je moet voorlichten en uitleggen wat de gevolgen zijn, maar je kan m.i. niet dat soort dingen opleggen.quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:53 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
In het (eigen)belang en het belang van de mensheid zou je het echter wel moeten doen.
Denk je serieus dat oma achter die beslissing staat? De zorg die daar over de vloer komt is de kinderbescherming. Tot de ouders het kind helemaal niet meer begrijpen en er grondig moet worden ingegrepen waarbij het kind uit huis geplaatst word. Ik heb echt vreselijke verhalen gehoord en de ouders in kwestie fokken vrolijk door '' we gaan gewoon door tot we er wel 1 mogen houden'' dat is inmiddels al 6 kinderen geleden.quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:53 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Gewoon iedereen vrij keus laten en als het niet goed gaat achteraf ingrijpen. Een gezin met een verstandige beperking dat veel hulp krijgt van oma kan ook prima uiteindelijk
Dat kan helpen, zonder meer. Het probleem zal dan minder snel groter worden, maar niet weggaan.quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:54 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Je moet voorlichten en uitleggen wat de gevolgen zijn, maar je kan m.i. niet dat soort dingen opleggen.
De taak van de overheid is om het land leefbaar te houden voor iedereen. Het is dus indirect gewoon hun kerntaak.quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:54 schreef -Engel- het volgende:
Het is en blijft een moeilijk onderwerp, vooral omdat het krijgen van kinderen een onderdeel is van onze natuur......
maar de overheid heeft dat niet als taak.... die heeft als taak om zaken te regelen die in de huidige samenleving nodig zijn zodat een aantal belangrijke zaken geborgd zijn....
(naja zo goed als)
Engel, lang geleden, hoe gaan de zaken? Al kindjes?quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:55 schreef -Engel- het volgende:
[..]
Hee E_M....
Ja daar is zelfs een film overgemaakt.
Mijn manier van formuleren is wat onjuist merk ik...quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:56 schreef Kaneelstokje het volgende:
De taak van de overheid is om het land leefbaar te houden voor iedereen. Het is dus indirect gewoon hun kerntaak.
Ik denk dat oma het liever doet dan de jeugdzorg en ik kan me best voorstellen dat ze de keus van haar kind begrijpt en hen zo veel mogelijk wil ondersteunen.quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:56 schreef Lot88 het volgende:
[..]
Denk je serieus dat oma achter die beslissing staat? De zorg die daar over de vloer komt is de kinderbescherming. Tot de ouders het kind helemaal niet meer begrijpen en er grondig moet worden ingegrepen waarbij het kind uit huis geplaatst word. Ik heb echt vreselijke verhalen gehoord en de ouders in kwestie fokken vrolijk door '' we gaan gewoon door tot we er wel 1 mogen houden'' dat is inmiddels al 6 kinderen geleden.
Ja best wel....quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:57 schreef El_Matador het volgende:
Engel, lang geleden, hoe gaan de zaken? Al kindjes?
Ik geloof dat wij hier erg over van mening verschillenquote:Op zaterdag 1 september 2012 22:58 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik denk dat oma het liever doet dan de jeugdzorg en ik kan me best voorstellen dat ze de keus van haar kind begrijpt en hen zo veel mogelijk wil ondersteunen.
En natuurlijk zijn er vreselijke verhalen. Maar ik vind dat je gewoon niet aan de vrijheid op dit gebied mag komen. Anders is het einde zoek.
Drie cellencomplexen verder?quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:59 schreef -Engel- het volgende:
[..]
Ja best wel....
Zaken = geen
Kindjes = geen...
Tussenstand 3x nieuwe buren ofzo
Ligt er aan hoe je die vrijheid definieert.... Oma is die igg gewoon kwijt ...quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:58 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik denk dat oma het liever doet dan de jeugdzorg en ik kan me best voorstellen dat ze de keus van haar kind begrijpt en hen zo veel mogelijk wil ondersteunen.
En natuurlijk zijn er vreselijke verhalen. Maar ik vind dat je gewoon niet aan de vrijheid op dit gebied mag komen. Anders is het einde zoek.
Dat ook.... sommige lagen overheid is werkelijk waar onnodig... maar dat geldt ook voor man.lagen in bij bedrijven.quote:
En wat als oma vroegtijdig wegvalt. Het is voor oma ook nogal een belasting. Heb je net je zorgenkind de deur uit kan je weer opnieuw beginnen..quote:Op zaterdag 1 september 2012 23:01 schreef -Engel- het volgende:
[..]
Ligt er aan hoe je die vrijheid definieert.... Oma is die igg gewoon kwijt ...
Oma hoeft het niet te doen. Maar als zij het uit liefde of verantwoordelijkheid doet, zie ik er geen bezwaar in.quote:Op zaterdag 1 september 2012 23:01 schreef -Engel- het volgende:
[..]
Ligt er aan hoe je die vrijheid definieert.... Oma is die igg gewoon kwijt ...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |