Ook daar heb je gradaties in, er zijn een heleboel gevallen bekend waarbij die mensen prima in staat zijn/waren om een kind op te voeden. Een kind wordt in vrijwel alle gevallen zonder het syndroom geboren.quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:32 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik bedoel mensen met het syndroom van down.
Maar vaak durven mensen het gesprek niet aan te gaan, of doen dit op de verkeerde manier.quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:33 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Dat dus, hier hetzelfde hoor. Het probleem is dat mensen zoals bijvoorbeeld Myraela die bevolkingsgroep niet eens een kans geeft. Waardoor het voor hen erg frusterend is/kan zijn waardoor het makkelijke wordt om zich tegen de autochtonen te keren. Ik snap het echt wel.
De meeste van die herrieschoppers zijn super vriendelijke jongens. Waar je prima een praatje mee kan maken en meestal alleen uit verveling handelen.
Herrieschoppers heb je ook gewoon overal in alle lagen van de bevolking en around the Globequote:Op zaterdag 1 september 2012 22:33 schreef PeuRac het volgende:
De meeste van die herrieschoppers zijn super vriendelijke jongens. Waar je prima een praatje mee kan maken en meestal alleen uit verveling handelen.
De GGZ instellingen waar ik werkte was dit standaard huisregel.quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:30 schreef Myraela het volgende:
[..]
Neehoor, die kunnen ze krijgen, maar ze zijn nergens toe verplicht.
Het is ook niet erfelijk hequote:Op zaterdag 1 september 2012 22:34 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Ook daar heb je gradaties in, er zijn een heleboel gevallen bekend waarbij die mensen prima in staat zijn/waren om een kind op te voeden. Een kind wordt in vrijwel alle gevallen zonder het syndroom geboren.
Maar vooral bij de jostiband ;Pquote:Op zaterdag 1 september 2012 22:35 schreef -Engel- het volgende:
[..]
Herrieschoppers heb je ook gewoon overal in alle lagen van de bevolking en around the Globe
Klopt, maar het makkelijker om naar anderen te wijzenquote:Op zaterdag 1 september 2012 22:35 schreef -Engel- het volgende:
[..]
Herrieschoppers heb je ook gewoon overal in alle lagen van de bevolking en around the Globe
Dat ook nog eens, terwijl het zo makkelijk is! Gewoon eens beginnen met vriendelijke groeten, dat doe je toch ook naar je blanke buurman?quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:35 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Maar vaak durven mensen het gesprek niet aan te gaan, of doen dit op de verkeerde manier.
Die kunnen wel herrie maken ja.... maar goed... zet toevallige voorbijgangers op een spoffin festival achter een rek met pannen en het is zelfs ergerquote:Op zaterdag 1 september 2012 22:36 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Maar vooral bij de jostiband ;P
Helemaal mee eens. Mits er een goed psychologisch onderzoek gedaan word heb ik dit 10x liever. Mijn oom is 2 jaar terug gestorven aan keelkanker. Hij had euthenasie aagevraagd maar door het moeilijke beleid is hij uiteindelijk toch best met een lijdensweg gestorven. Ik vind het mens onterend dat dit niet anders kanquote:Op zaterdag 1 september 2012 22:31 schreef -Engel- het volgende:
[..]
Ja, met alle gevolgen daar weer van
Ik ken een aantal mensen die van dichtbij zelfmoord of euthanasie meegemaakt hebben,
Zelf kiezen voor de dood en hierbij op een goede manier beleid worden, is beter dan de andere manieren. Niemand wil iemand vinden die zich gesneden heeft of een hangman vinden en die jumpers voor de trein zijn ook niet echt fijn.
Die fout in de celdeling schijnt wel erfelijk te kunnen zijn.quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:35 schreef Joysa het volgende:
[..]
Het is ook niet erfelijk heEr gaat alleen iets mis bij de celdeling
Mijn leraar vertelde me gisteren nog dat het niet erfelijk isquote:Op zaterdag 1 september 2012 22:38 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Die fout in de celdeling schijnt wel erfelijk te kunnen zijn.
Hoe dan ook als het een ;;gezond'' kind betreft zal de ontwikkeling hier onder te lijden hebben.quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:38 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Die fout in de celdeling schijnt wel erfelijk te kunnen zijn.
Juist gezonde kinderen zou je niet bij ouders met een verstandelijke beperking moeten willen zetten.quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:34 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Ook daar heb je gradaties in, er zijn een heleboel gevallen bekend waarbij die mensen prima in staat zijn/waren om een kind op te voeden. Een kind wordt in vrijwel alle gevallen zonder het syndroom geboren.
Er zijn 2 soorten van het syndroom. Meer dan de helft van de mensen heeft het erfelijke syndroom.quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:39 schreef Joysa het volgende:
[..]
Mijn leraar vertelde me gisteren nog dat het niet erfelijk is
Ik ga het opzoeken vd week
Daar scheelt het soms wel aan....quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:38 schreef Lot88 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Mits er een goed psychologisch onderzoek gedaan word heb ik dit 10x liever.
Dat denk ik niet, "It takes a village to raise a child" daar geloof ik heilig in, er is ook nog familie en omgeving die daarmee helpt.quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:40 schreef Lot88 het volgende:
[..]
Hoe dan ook als het een ;;gezond'' kind betreft zal de ontwikkeling hier onder te lijden hebben.
Tenzij er een zeer lichte beperking is en er volledige begeleiding is tijdens de opvoeding. Wanneer dat niet van toepassing is ben ik het met je eens.quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:40 schreef Myraela het volgende:
[..]
Juist gezonde kinderen zou je niet bij ouders met een verstandelijke beperking moeten willen zetten.
Moet de fam. en omgeving dan wel willen..... en niet opgedrongen worden....quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:41 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Dat denk ik niet, "It takes a village to raise a child" daar geloof ik heilig in, er is ook nog familie en omgeving die daarmee helpt.
In de theorie ja absoluut. Helaas is de praktijk anders... De famillie vooral als het mensen zonder beperking betreft zijn hier meestal op tegen. Ouders van het kind voorzien alle gevolgen niet die van een zwangerschap komen.. Ik heb vreselijk vaak gezien dat familie hun handen van deze mensen aftrekt. Of dat de mensen met de beperking de famillie volledig buitenspel zet...quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:41 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Dat denk ik niet, "It takes a village to raise a child" daar geloof ik heilig in, er is ook nog familie en omgeving die daarmee helpt.
'De numerieke chromosoom afwijkingen zijn dus eigenlijk niet erfelijk in de zin van overerfbaar, alhoewel het wel afwijkingen zijn van ons erfelijk materiaal.'quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:40 schreef Myraela het volgende:
[..]
Er zijn 2 soorten van het syndroom. Meer dan de helft van de mensen heeft het erfelijke syndroom.
Precies. En oudere vrouwen zijn daar gevoeliger voor.quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:45 schreef Joysa het volgende:
[..]
'De numerieke chromosoom afwijkingen zijn dus eigenlijk niet erfelijk in de zin van overerfbaar, alhoewel het wel afwijkingen zijn van ons erfelijk materiaal.'
Mja, je zou in ieder geval de groep die zelf constante verzorging nodig heeft en op een jonge leeftijd is blijven hangen al kunnen afstrepen naar mijn mening. De groep zelfstandig wonende of met minimale begeleiding zou misschien nog wel kunnen, maar dan vind ik het alsnog eigenlijk egoïstisch.quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:42 schreef Lot88 het volgende:
[..]
Tenzij er een zeer lichte beperking is en er volledige begeleiding is tijdens de opvoeding. Wanneer dat niet van toepassing is ben ik het met je eens.
MAAR hoe doe je dat bij mensen die op jonge leeftijd een hersenbloeding hebben gehad? Die pak je de kinderen niet 1,2,3 af
En dat op een zaterdagavond....quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:47 schreef Kaneelstokje het volgende:
Hebben we daadwerkelijk interessante inhoudelijke discussies?
Chapeau!
quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:47 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Precies. En oudere vrouwen zijn daar gevoeliger voor.
Ja, ik ben helemaal van slag nu.quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:48 schreef -Engel- het volgende:
[..]
En dat op een zaterdagavond....
hoi Kaneel
Het beperkt wel de vrijheid die mensen hebben en dat vind ik zorgelijk. Het is heel moeilijk te bepalen wie wel en wie niet een kind zou mogen krijgen.quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:47 schreef Myraela het volgende:
[..]
Mja, je zou in ieder geval de groep die zelf constante verzorging nodig heeft en op een jonge leeftijd is blijven hangen al kunnen afstrepen naar mijn mening. De groep zelfstandig wonende of met minimale begeleiding zou misschien nog wel kunnen, maar dan vind ik het alsnog eigenlijk egoïstisch.
Sommige mensen willen graag een hond, maar wonen 7 hoog in een flat en zijn maar sporadisch thuis. Ze kunnen dus niet volwaardig voor het dier zorgen, als ze dan toch een hond nemen is het egoïstisch. Zo is het ook als je een kind neemt en weet dat je afhankelijk bent van andere om het te verzorgen of weet dat je het nooit alles kan geven dat het nodig zou hebben.
Tja ik ben er ook geen voorstander van maarja..quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:47 schreef Myraela het volgende:
[..]
Mja, je zou in ieder geval de groep die zelf constante verzorging nodig heeft en op een jonge leeftijd is blijven hangen al kunnen afstrepen naar mijn mening. De groep zelfstandig wonende of met minimale begeleiding zou misschien nog wel kunnen, maar dan vind ik het alsnog eigenlijk egoïstisch.
Sommige mensen willen graag een hond, maar wonen 7 hoog in een flat en zijn maar sporadisch thuis. Ze kunnen dus niet volwaardig voor het dier zorgen, als ze dan toch een hond nemen is het egoïstisch. Zo is het ook als je een kind neemt en weet dat je afhankelijk bent van andere om het te verzorgen of weet dat je het nooit alles kan geven dat het nodig zou hebben.
Gewoon een biertje pakken en mee doenquote:Op zaterdag 1 september 2012 22:49 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ja, ik ben helemaal van slag nu.
Hoi Engel.
Maar het is eigenlijk wel iets waar je niet omheen kunt...quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:49 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Het beperkt wel de vrijheid die mensen hebben en dat vind ik zorgelijk. Het is heel moeilijk te bepalen wie wel en wie niet een kind zou mogen krijgen.
Idiocracy.quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:50 schreef Lot88 het volgende:
[..]
Maar het is eigenlijk wel iets waar je niet omheen kunt...
In het (eigen)belang en het belang van de mensheid zou je het echter wel moeten doen.quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:49 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Het beperkt wel de vrijheid die mensen hebben en dat vind ik zorgelijk. Het is heel moeilijk te bepalen wie wel en wie niet een kind zou mogen krijgen.
Tuurlijk wel. Gewoon iedereen vrij keus laten en als het niet goed gaat achteraf ingrijpen. Een gezin met een verstandige beperking dat veel hulp krijgt van oma kan ook prima uiteindelijkquote:Op zaterdag 1 september 2012 22:50 schreef Lot88 het volgende:
[..]
Maar het is eigenlijk wel iets waar je niet omheen kunt...
Je moet voorlichten en uitleggen wat de gevolgen zijn, maar je kan m.i. niet dat soort dingen opleggen.quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:53 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
In het (eigen)belang en het belang van de mensheid zou je het echter wel moeten doen.
Denk je serieus dat oma achter die beslissing staat? De zorg die daar over de vloer komt is de kinderbescherming. Tot de ouders het kind helemaal niet meer begrijpen en er grondig moet worden ingegrepen waarbij het kind uit huis geplaatst word. Ik heb echt vreselijke verhalen gehoord en de ouders in kwestie fokken vrolijk door '' we gaan gewoon door tot we er wel 1 mogen houden'' dat is inmiddels al 6 kinderen geleden.quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:53 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Gewoon iedereen vrij keus laten en als het niet goed gaat achteraf ingrijpen. Een gezin met een verstandige beperking dat veel hulp krijgt van oma kan ook prima uiteindelijk
Dat kan helpen, zonder meer. Het probleem zal dan minder snel groter worden, maar niet weggaan.quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:54 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Je moet voorlichten en uitleggen wat de gevolgen zijn, maar je kan m.i. niet dat soort dingen opleggen.
De taak van de overheid is om het land leefbaar te houden voor iedereen. Het is dus indirect gewoon hun kerntaak.quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:54 schreef -Engel- het volgende:
Het is en blijft een moeilijk onderwerp, vooral omdat het krijgen van kinderen een onderdeel is van onze natuur......
maar de overheid heeft dat niet als taak.... die heeft als taak om zaken te regelen die in de huidige samenleving nodig zijn zodat een aantal belangrijke zaken geborgd zijn....
(naja zo goed als)
Engel, lang geleden, hoe gaan de zaken? Al kindjes?quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:55 schreef -Engel- het volgende:
[..]
Hee E_M....
Ja daar is zelfs een film overgemaakt.
Mijn manier van formuleren is wat onjuist merk ik...quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:56 schreef Kaneelstokje het volgende:
De taak van de overheid is om het land leefbaar te houden voor iedereen. Het is dus indirect gewoon hun kerntaak.
Ik denk dat oma het liever doet dan de jeugdzorg en ik kan me best voorstellen dat ze de keus van haar kind begrijpt en hen zo veel mogelijk wil ondersteunen.quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:56 schreef Lot88 het volgende:
[..]
Denk je serieus dat oma achter die beslissing staat? De zorg die daar over de vloer komt is de kinderbescherming. Tot de ouders het kind helemaal niet meer begrijpen en er grondig moet worden ingegrepen waarbij het kind uit huis geplaatst word. Ik heb echt vreselijke verhalen gehoord en de ouders in kwestie fokken vrolijk door '' we gaan gewoon door tot we er wel 1 mogen houden'' dat is inmiddels al 6 kinderen geleden.
Ja best wel....quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:57 schreef El_Matador het volgende:
Engel, lang geleden, hoe gaan de zaken? Al kindjes?
Ik geloof dat wij hier erg over van mening verschillenquote:Op zaterdag 1 september 2012 22:58 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik denk dat oma het liever doet dan de jeugdzorg en ik kan me best voorstellen dat ze de keus van haar kind begrijpt en hen zo veel mogelijk wil ondersteunen.
En natuurlijk zijn er vreselijke verhalen. Maar ik vind dat je gewoon niet aan de vrijheid op dit gebied mag komen. Anders is het einde zoek.
Drie cellencomplexen verder?quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:59 schreef -Engel- het volgende:
[..]
Ja best wel....
Zaken = geen
Kindjes = geen...
Tussenstand 3x nieuwe buren ofzo
Ligt er aan hoe je die vrijheid definieert.... Oma is die igg gewoon kwijt ...quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:58 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik denk dat oma het liever doet dan de jeugdzorg en ik kan me best voorstellen dat ze de keus van haar kind begrijpt en hen zo veel mogelijk wil ondersteunen.
En natuurlijk zijn er vreselijke verhalen. Maar ik vind dat je gewoon niet aan de vrijheid op dit gebied mag komen. Anders is het einde zoek.
Dat ook.... sommige lagen overheid is werkelijk waar onnodig... maar dat geldt ook voor man.lagen in bij bedrijven.quote:
En wat als oma vroegtijdig wegvalt. Het is voor oma ook nogal een belasting. Heb je net je zorgenkind de deur uit kan je weer opnieuw beginnen..quote:Op zaterdag 1 september 2012 23:01 schreef -Engel- het volgende:
[..]
Ligt er aan hoe je die vrijheid definieert.... Oma is die igg gewoon kwijt ...
Oma hoeft het niet te doen. Maar als zij het uit liefde of verantwoordelijkheid doet, zie ik er geen bezwaar in.quote:Op zaterdag 1 september 2012 23:01 schreef -Engel- het volgende:
[..]
Ligt er aan hoe je die vrijheid definieert.... Oma is die igg gewoon kwijt ...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |