abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116287113
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 september 2012 22:32 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik bedoel mensen met het syndroom van down.
Ook daar heb je gradaties in, er zijn een heleboel gevallen bekend waarbij die mensen prima in staat zijn/waren om een kind op te voeden. Een kind wordt in vrijwel alle gevallen zonder het syndroom geboren.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  zaterdag 1 september 2012 @ 22:35:09 #252
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_116287149
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 22:33 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Dat dus, hier hetzelfde hoor. Het probleem is dat mensen zoals bijvoorbeeld Myraela die bevolkingsgroep niet eens een kans geeft. Waardoor het voor hen erg frusterend is/kan zijn waardoor het makkelijke wordt om zich tegen de autochtonen te keren. Ik snap het echt wel.

De meeste van die herrieschoppers zijn super vriendelijke jongens. Waar je prima een praatje mee kan maken en meestal alleen uit verveling handelen.
Maar vaak durven mensen het gesprek niet aan te gaan, of doen dit op de verkeerde manier.
pi_116287168
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 22:33 schreef PeuRac het volgende:

De meeste van die herrieschoppers zijn super vriendelijke jongens. Waar je prima een praatje mee kan maken en meestal alleen uit verveling handelen.
Herrieschoppers heb je ook gewoon overal in alle lagen van de bevolking en around the Globe
pi_116287170
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 22:30 schreef Myraela het volgende:

[..]

Neehoor, die kunnen ze krijgen, maar ze zijn nergens toe verplicht.
De GGZ instellingen waar ik werkte was dit standaard huisregel.

Mbt de regel dat mensen met een verminderd IQ zich niet mogen voortplanten ben ik het gedeeltelijk wel eens. Ik heb 2 jaar lang gezag voogdij en uithuisplaatsingen van kinderen behandeld op de rechtbank. Het is erg triest maar echt een groot deel van deze mensen hebben toch een geestelijke beperking. Dit betreft natuurlijk bij lange na niet al deze mensen er zullen er absoluut tussen zitten die met de juiste begeleiding prima een kind op kunnen voeden maar ik ken ze alleen maar met een negatief gevolg. Dit brengt kinderen zo veel schade toe. Veel van deze kinderen hebben geen beperking en krijgen puur door onvermogen van de ouders een leer achterstand.
pi_116287177
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 22:34 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Ook daar heb je gradaties in, er zijn een heleboel gevallen bekend waarbij die mensen prima in staat zijn/waren om een kind op te voeden. Een kind wordt in vrijwel alle gevallen zonder het syndroom geboren.
Het is ook niet erfelijk he :) Er gaat alleen iets mis bij de celdeling :)
The way that you flip your hair gets me overwhelmed.
pi_116287207
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 22:35 schreef -Engel- het volgende:

[..]

Herrieschoppers heb je ook gewoon overal in alle lagen van de bevolking en around the Globe
Maar vooral bij de jostiband ;P
pi_116287244
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 22:35 schreef -Engel- het volgende:

[..]

Klopt, maar het makkelijker om naar anderen te wijzen :)
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 22:35 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Maar vaak durven mensen het gesprek niet aan te gaan, of doen dit op de verkeerde manier.
Dat ook nog eens, terwijl het zo makkelijk is! Gewoon eens beginnen met vriendelijke groeten, dat doe je toch ook naar je blanke buurman?

Daarna eens vragen hoe hun vakantie was bijvoorbeeld, of hoe ze de ramadan ervaren hebben (is net afgelopen) .
pi_116287255
quote:
17s.gif Op zaterdag 1 september 2012 22:36 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Maar vooral bij de jostiband ;P
Die kunnen wel herrie maken ja.... maar goed... zet toevallige voorbijgangers op een spoffin festival achter een rek met pannen en het is zelfs erger O+ Lang leven het kind in ieder mens :P
pi_116287291
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 22:31 schreef -Engel- het volgende:

[..]

Ja, met alle gevolgen daar weer van

Ik ken een aantal mensen die van dichtbij zelfmoord of euthanasie meegemaakt hebben,

Zelf kiezen voor de dood en hierbij op een goede manier beleid worden, is beter dan de andere manieren. Niemand wil iemand vinden die zich gesneden heeft of een hangman vinden en die jumpers voor de trein zijn ook niet echt fijn.
Helemaal mee eens. Mits er een goed psychologisch onderzoek gedaan word heb ik dit 10x liever. Mijn oom is 2 jaar terug gestorven aan keelkanker. Hij had euthenasie aagevraagd maar door het moeilijke beleid is hij uiteindelijk toch best met een lijdensweg gestorven. Ik vind het mens onterend dat dit niet anders kan
pi_116287303
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 22:35 schreef Joysa het volgende:

[..]

Het is ook niet erfelijk he :) Er gaat alleen iets mis bij de celdeling :)
Die fout in de celdeling schijnt wel erfelijk te kunnen zijn. :)
pi_116287357
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 22:38 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Mijn leraar vertelde me gisteren nog dat het niet erfelijk is :@
Ik ga het opzoeken vd week :o
pi_116287399
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 22:38 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Hoe dan ook als het een ;;gezond'' kind betreft zal de ontwikkeling hier onder te lijden hebben.
pi_116287409
ik kan het ook fout hebben, ban alles behalve medisch onderlegd.
pi_116287413
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 22:34 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Juist gezonde kinderen zou je niet bij ouders met een verstandelijke beperking moeten willen zetten.
pi_116287434
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 22:39 schreef Joysa het volgende:

[..]

Mijn leraar vertelde me gisteren nog dat het niet erfelijk is :@
Ik ga het opzoeken vd week :o
Er zijn 2 soorten van het syndroom. Meer dan de helft van de mensen heeft het erfelijke syndroom.
pi_116287453
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 22:38 schreef Lot88 het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Mits er een goed psychologisch onderzoek gedaan word heb ik dit 10x liever.
Daar scheelt het soms wel aan....
pi_116287459
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 22:40 schreef Lot88 het volgende:

[..]

Hoe dan ook als het een ;;gezond'' kind betreft zal de ontwikkeling hier onder te lijden hebben.
Dat denk ik niet, "It takes a village to raise a child" daar geloof ik heilig in, er is ook nog familie en omgeving die daarmee helpt.
pi_116287502
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 september 2012 22:40 schreef Myraela het volgende:

[..]

Juist gezonde kinderen zou je niet bij ouders met een verstandelijke beperking moeten willen zetten.
Tenzij er een zeer lichte beperking is en er volledige begeleiding is tijdens de opvoeding. Wanneer dat niet van toepassing is ben ik het met je eens.
MAAR hoe doe je dat bij mensen die op jonge leeftijd een hersenbloeding hebben gehad? Die pak je de kinderen niet 1,2,3 af ;)
pi_116287540
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 22:41 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Dat denk ik niet, "It takes a village to raise a child" daar geloof ik heilig in, er is ook nog familie en omgeving die daarmee helpt.
Moet de fam. en omgeving dan wel willen..... en niet opgedrongen worden....

maar als idd de support er is... tsja wie ben ik dan om te zeggen.... Je mag geen kind
pi_116287632
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 22:41 schreef PeuRac het volgende:

[..]

In de theorie ja absoluut. Helaas is de praktijk anders... De famillie vooral als het mensen zonder beperking betreft zijn hier meestal op tegen. Ouders van het kind voorzien alle gevolgen niet die van een zwangerschap komen.. Ik heb vreselijk vaak gezien dat familie hun handen van deze mensen aftrekt. Of dat de mensen met de beperking de famillie volledig buitenspel zet...
pi_116287667
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 september 2012 22:40 schreef Myraela het volgende:

[..]

Er zijn 2 soorten van het syndroom. Meer dan de helft van de mensen heeft het erfelijke syndroom.
'De numerieke chromosoom afwijkingen zijn dus eigenlijk niet erfelijk in de zin van overerfbaar, alhoewel het wel afwijkingen zijn van ons erfelijk materiaal.'
pi_116287757
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 22:45 schreef Joysa het volgende:

[..]

'De numerieke chromosoom afwijkingen zijn dus eigenlijk niet erfelijk in de zin van overerfbaar, alhoewel het wel afwijkingen zijn van ons erfelijk materiaal.'
Precies. En oudere vrouwen zijn daar gevoeliger voor.
pi_116287765
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 22:42 schreef Lot88 het volgende:

[..]

Tenzij er een zeer lichte beperking is en er volledige begeleiding is tijdens de opvoeding. Wanneer dat niet van toepassing is ben ik het met je eens.
MAAR hoe doe je dat bij mensen die op jonge leeftijd een hersenbloeding hebben gehad? Die pak je de kinderen niet 1,2,3 af ;)
Mja, je zou in ieder geval de groep die zelf constante verzorging nodig heeft en op een jonge leeftijd is blijven hangen al kunnen afstrepen naar mijn mening. De groep zelfstandig wonende of met minimale begeleiding zou misschien nog wel kunnen, maar dan vind ik het alsnog eigenlijk egoïstisch.

Sommige mensen willen graag een hond, maar wonen 7 hoog in een flat en zijn maar sporadisch thuis. Ze kunnen dus niet volwaardig voor het dier zorgen, als ze dan toch een hond nemen is het egoïstisch. Zo is het ook als je een kind neemt en weet dat je afhankelijk bent van andere om het te verzorgen of weet dat je het nooit alles kan geven dat het nodig zou hebben.
  zaterdag 1 september 2012 @ 22:47:40 #274
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_116287768
Hebben we daadwerkelijk interessante inhoudelijke discussies?
Chapeau!
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_116287812
quote:
99s.gif Op zaterdag 1 september 2012 22:47 schreef Kaneelstokje het volgende:
Hebben we daadwerkelijk interessante inhoudelijke discussies?
Chapeau!
En dat op een zaterdagavond....

hoi Kaneel :W
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')