abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116287834
quote:
17s.gif Op zaterdag 1 september 2012 22:47 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Precies. En oudere vrouwen zijn daar gevoeliger voor.
:Y
The way that you flip your hair gets me overwhelmed.
  zaterdag 1 september 2012 @ 22:49:24 #277
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_116287849
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 september 2012 22:48 schreef -Engel- het volgende:

[..]

En dat op een zaterdagavond....

hoi Kaneel :W
Ja, ik ben helemaal van slag nu.

Hoi Engel. :*
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_116287856
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 september 2012 22:47 schreef Myraela het volgende:

[..]

Mja, je zou in ieder geval de groep die zelf constante verzorging nodig heeft en op een jonge leeftijd is blijven hangen al kunnen afstrepen naar mijn mening. De groep zelfstandig wonende of met minimale begeleiding zou misschien nog wel kunnen, maar dan vind ik het alsnog eigenlijk egoïstisch.

Sommige mensen willen graag een hond, maar wonen 7 hoog in een flat en zijn maar sporadisch thuis. Ze kunnen dus niet volwaardig voor het dier zorgen, als ze dan toch een hond nemen is het egoïstisch. Zo is het ook als je een kind neemt en weet dat je afhankelijk bent van andere om het te verzorgen of weet dat je het nooit alles kan geven dat het nodig zou hebben.
Het beperkt wel de vrijheid die mensen hebben en dat vind ik zorgelijk. Het is heel moeilijk te bepalen wie wel en wie niet een kind zou mogen krijgen.
pi_116287858
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 september 2012 22:47 schreef Myraela het volgende:

[..]

Mja, je zou in ieder geval de groep die zelf constante verzorging nodig heeft en op een jonge leeftijd is blijven hangen al kunnen afstrepen naar mijn mening. De groep zelfstandig wonende of met minimale begeleiding zou misschien nog wel kunnen, maar dan vind ik het alsnog eigenlijk egoïstisch.

Sommige mensen willen graag een hond, maar wonen 7 hoog in een flat en zijn maar sporadisch thuis. Ze kunnen dus niet volwaardig voor het dier zorgen, als ze dan toch een hond nemen is het egoïstisch. Zo is het ook als je een kind neemt en weet dat je afhankelijk bent van andere om het te verzorgen of weet dat je het nooit alles kan geven dat het nodig zou hebben.
Tja ik ben er ook geen voorstander van maarja..
pi_116287889
quote:
99s.gif Op zaterdag 1 september 2012 22:49 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Ja, ik ben helemaal van slag nu.

Hoi Engel. :*
Gewoon een biertje pakken en mee doen :Y
pi_116287899
quote:
17s.gif Op zaterdag 1 september 2012 22:49 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Het beperkt wel de vrijheid die mensen hebben en dat vind ik zorgelijk. Het is heel moeilijk te bepalen wie wel en wie niet een kind zou mogen krijgen.
Maar het is eigenlijk wel iets waar je niet omheen kunt...
pi_116287954
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 22:50 schreef Lot88 het volgende:

[..]

Idiocracy.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zaterdag 1 september 2012 @ 22:53:03 #283
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_116288020
quote:
17s.gif Op zaterdag 1 september 2012 22:49 schreef debeterebob het volgende:

[..]

In het (eigen)belang en het belang van de mensheid zou je het echter wel moeten doen.
pi_116288025
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 22:50 schreef Lot88 het volgende:

[..]

Tuurlijk wel. Gewoon iedereen vrij keus laten en als het niet goed gaat achteraf ingrijpen. Een gezin met een verstandige beperking dat veel hulp krijgt van oma kan ook prima uiteindelijk ;)
pi_116288087
quote:
99s.gif Op zaterdag 1 september 2012 22:53 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

In het (eigen)belang en het belang van de mensheid zou je het echter wel moeten doen.
Je moet voorlichten en uitleggen wat de gevolgen zijn, maar je kan m.i. niet dat soort dingen opleggen.
pi_116288105
Het is en blijft een moeilijk onderwerp, vooral omdat het krijgen van kinderen een onderdeel is van onze natuur......

maar de overheid heeft dat niet als taak.... die heeft als taak om zaken te regelen die in de huidige samenleving nodig zijn zodat een aantal belangrijke zaken geborgd zijn....

(naja zo goed als)
pi_116288137
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 september 2012 22:51 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Idiocracy.
Hee E_M....

Ja daar is zelfs een film overgemaakt.
pi_116288172
quote:
17s.gif Op zaterdag 1 september 2012 22:53 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Tuurlijk wel. Gewoon iedereen vrij keus laten en als het niet goed gaat achteraf ingrijpen. Een gezin met een verstandige beperking dat veel hulp krijgt van oma kan ook prima uiteindelijk ;)
Denk je serieus dat oma achter die beslissing staat? De zorg die daar over de vloer komt is de kinderbescherming. Tot de ouders het kind helemaal niet meer begrijpen en er grondig moet worden ingegrepen waarbij het kind uit huis geplaatst word. Ik heb echt vreselijke verhalen gehoord en de ouders in kwestie fokken vrolijk door '' we gaan gewoon door tot we er wel 1 mogen houden'' dat is inmiddels al 6 kinderen geleden.
  zaterdag 1 september 2012 @ 22:56:20 #289
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_116288185
quote:
17s.gif Op zaterdag 1 september 2012 22:54 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Je moet voorlichten en uitleggen wat de gevolgen zijn, maar je kan m.i. niet dat soort dingen opleggen.
Dat kan helpen, zonder meer. Het probleem zal dan minder snel groter worden, maar niet weggaan.

quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 22:54 schreef -Engel- het volgende:
Het is en blijft een moeilijk onderwerp, vooral omdat het krijgen van kinderen een onderdeel is van onze natuur......

maar de overheid heeft dat niet als taak.... die heeft als taak om zaken te regelen die in de huidige samenleving nodig zijn zodat een aantal belangrijke zaken geborgd zijn....

(naja zo goed als)
De taak van de overheid is om het land leefbaar te houden voor iedereen. Het is dus indirect gewoon hun kerntaak.
pi_116288234
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 22:55 schreef -Engel- het volgende:

[..]

Hee E_M....

Ja daar is zelfs een film overgemaakt.
Engel, lang geleden, hoe gaan de zaken? Al kindjes? :P
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_116288265
quote:
99s.gif Op zaterdag 1 september 2012 22:56 schreef Kaneelstokje het volgende:
De taak van de overheid is om het land leefbaar te houden voor iedereen. Het is dus indirect gewoon hun kerntaak.
Mijn manier van formuleren is wat onjuist merk ik...
maar dat bedoel ik....

De overheid is er omdat we die nodig hebben in het algemeen belang van het land.... dat is ook de reden dat we over het algemeen netjes belasting betalen en tevens de wetten en regels volgen die de overheid ons oplegt... weet niet meer hoe dat principe heet....
pi_116288285
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 22:56 schreef Lot88 het volgende:

[..]

Denk je serieus dat oma achter die beslissing staat? De zorg die daar over de vloer komt is de kinderbescherming. Tot de ouders het kind helemaal niet meer begrijpen en er grondig moet worden ingegrepen waarbij het kind uit huis geplaatst word. Ik heb echt vreselijke verhalen gehoord en de ouders in kwestie fokken vrolijk door '' we gaan gewoon door tot we er wel 1 mogen houden'' dat is inmiddels al 6 kinderen geleden.
Ik denk dat oma het liever doet dan de jeugdzorg en ik kan me best voorstellen dat ze de keus van haar kind begrijpt en hen zo veel mogelijk wil ondersteunen.

En natuurlijk zijn er vreselijke verhalen. Maar ik vind dat je gewoon niet aan de vrijheid op dit gebied mag komen. Anders is het einde zoek.
pi_116288292
Hoe minder overheid hoe beter.

pi_116288298
quote:
6s.gif Op zaterdag 1 september 2012 22:57 schreef El_Matador het volgende:
Engel, lang geleden, hoe gaan de zaken? Al kindjes? :P
Ja best wel....

Zaken = geen
Kindjes = geen...

Tussenstand 3x nieuwe buren ofzo :7
pi_116288343
quote:
17s.gif Op zaterdag 1 september 2012 22:58 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Ik denk dat oma het liever doet dan de jeugdzorg en ik kan me best voorstellen dat ze de keus van haar kind begrijpt en hen zo veel mogelijk wil ondersteunen.

En natuurlijk zijn er vreselijke verhalen. Maar ik vind dat je gewoon niet aan de vrijheid op dit gebied mag komen. Anders is het einde zoek.
Ik geloof dat wij hier erg over van mening verschillen ;)
pi_116288366
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 22:59 schreef -Engel- het volgende:

[..]

Ja best wel....

Zaken = geen
Kindjes = geen...

Tussenstand 3x nieuwe buren ofzo :7
Drie cellencomplexen verder? :o

Klinkt niet al te relaxed allemaal?

pi_116288380
quote:
17s.gif Op zaterdag 1 september 2012 22:58 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Ligt er aan hoe je die vrijheid definieert.... Oma is die igg gewoon kwijt ...
pi_116288404
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 september 2012 22:59 schreef El_Matador het volgende:
Hoe minder overheid hoe beter.
Dat ook.... sommige lagen overheid is werkelijk waar onnodig... maar dat geldt ook voor man.lagen in bij bedrijven.
pi_116288432
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 23:01 schreef -Engel- het volgende:

[..]

En wat als oma vroegtijdig wegvalt. Het is voor oma ook nogal een belasting. Heb je net je zorgenkind de deur uit kan je weer opnieuw beginnen..
pi_116288449
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 23:01 schreef -Engel- het volgende:

[..]

Oma hoeft het niet te doen. Maar als zij het uit liefde of verantwoordelijkheid doet, zie ik er geen bezwaar in.

Je snapt sowieso mijn bezwaren tegen beperkingen wel toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')