abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 1 september 2012 @ 13:19:11 #1
104871 remlof
Europees federalist
pi_116267545
Maandag 3-9 live gesprek D66 Kees Verhoeven 18.30-19.30 u.

Aanstaande maandag, 3 september, zal Kees Verhoeven van D66 van 18.30 tot 19.30 uur live op FOK! aanwezig zijn om onze en jullie vragen te beantwoorden. Hij heeft daarvoor tijd vrij gemaakt in deze drukke campagnetijd in de aanloop naar de verkiezingen, waarvoor wij hem erkentelijk zijn.

D66
Dit land staat al veel te lang stil. Taboes worden uitgeruild tegen taboes. Breekpunten worden opgeworpen en patstellingen betrokken. Olifanten staan verveeld in de hoek van de kamer en worden stug genegeerd. Politici verwijten elkaar obstructie en spelbederf. En ondertussen kun je alleen maar wachten. Wachten op een baan, wachten op een huis, wachten op de dokter, of nog erger, op een nieuwe heup. Stop met wachten. D66 wil VOORUIT.

Kees Verhoeven.
Tweede Kamerlid voor D66. Tot 12 september 2012 campagneleider en nummer vier op de kandidatenlijst van D66. Klik op zijn naam hierboven voor meer informatie.

Zorg dat je er bij bent!
Als je er maandag aanstaande live bij bent kan je je vraag zelf stellen aan Kees. Mocht je op dat uur niet live op FOK! aanwezig kunnen zijn, kan je ook in dit topic vast je vraag achter laten. De gespreksleider van FOK! zal dan trachten jouw vraag alsnog voor te leggen maandag!

En laten we het wel netjes houden: hij waagt zich in het hol van de leeuw om het zo maar even te noemen, iets waar een aantal andere politici het lef niet voor hadden en/of de tijd niet voor wilden nemen. En dat verdient respect, wat je onder andere kunt uiten door normaal te reageren en geen zinloze beledigende oneliners te gaan spammen.
Doe je dat wel, zit er maandag een team van moderators klaar om daar snel op te reageren. Want het bederven van een discussie dupeert de velen die wel inhoudelijk op dit gesprek in willen gaan.

We hopen op een verhelderende, kritische en pittige discussie :)

Tenslotte
Dit is het topic waar het live gesprek zal gaan plaatsvinden: Stel hier je vragen aan Kees Verhoeven van D66
Open vanaf vanavond 18:30.

[ Bericht 4% gewijzigd door remlof op 03-09-2012 09:59:25 ]
pi_116267674
Pechtold kon niet?
  zaterdag 1 september 2012 @ 13:26:50 #3
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_116267799
quote:
5s.gif Op zaterdag 1 september 2012 13:22 schreef Ron.Jeremy het volgende:
Pechtold kon niet?
Je verwacht het misschien niet, maar sommige lijsttrekkers hebben het een beetje druk in campagnetijd. Om van de grote partijen een lijsttrekker te ontfutselen is welhaast onmogelijk, dat kunnen ze gewoon niet in hun schema erbij hebben. Campagneleider is the next best thing, dus we hebben een goede gesprekspartner
Laffe huichelaar
pi_116271141
Daar mag je inderdaad niet over klagen.
Ik hoop dat de oproep tot respect niet wordt verward met het niet mogen stellen van kritische vragen.
Twee vragen heb ik al in gedachte: het al te experimentele hervormen wat D66 wil en het inruilen van punten die voor veel mensen meer wezenlijk zijn tegen zogenoemde kroonjuwelen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_116273134
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 15:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Daar mag je inderdaad niet over klagen.
Ik hoop dat de oproep tot respect niet wordt verward met het niet mogen stellen van kritische vragen.
Twee vragen heb ik al in gedachte: het al te experimentele hervormen wat D66 wil en het inruilen van punten die voor veel mensen meer wezenlijk zijn tegen zogenoemde kroonjuwelen.
Op welke manier zijn dit vragen? :')

Hier wel een vraag van mijn kant:
Tot in hoeverre zitten er echt speerpunten in het programma van D66? Zaken die jullie belangrijker vinden dan andere zaken. Afgezien van de voor de hand liggende opties onderwijs en het begrotingstekort terug brengen naar 3%.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op maandag 17 juni 2013 schreef Murdera:
Had ik maar jouw benen. :@
pi_116274621
Het zijn de onderwerpen van de vragen, het in een vraagvorm gieten komt nog en dat is bijzaak. Iedereen die een klein beetje kan nadenken en die een beetje verstand heeft van politiek kan direct uit hetgeen ik noemde afleiden wat die vragen zullen worden.
#NoDAPL
pi_116274799
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 17:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het zijn de onderwerpen van de vragen, het in een vraagvorm gieten komt nog en dat is bijzaak. Iedereen die een klein beetje kan nadenken en die een beetje verstand heeft van politiek kan direct uit hetgeen ik noemde afleiden wat die vragen zullen worden.
Je kan heel veel kanten op met de onderwerpen die jij gepost hebt :') Dat zouden mensen met een beetje verstand van politiek kunnen beamen :')
  zaterdag 1 september 2012 @ 17:31:41 #8
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_116275261
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 september 2012 16:34 schreef Drommeldaris het volgende:

[..]

Op welke manier zijn dit vragen? :')

Hier wel een vraag van mijn kant:
Tot in hoeverre zitten er echt speerpunten in het programma van D66? Zaken die jullie belangrijker vinden dan andere zaken. Afgezien van de voor de hand liggende opties onderwijs en het begrotingstekort terug brengen naar 3%.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je er niet bent, DM me even op de dag zelf, dan stel ik de vraag voor je ;)
Laffe huichelaar
pi_116280263
Mooi dat jullie Kees Verhoeven hebben weten te strikken, goede kerel :Y . Heb hem twee jaar terug ook kunnen uitnodigen voor een lokale partijbijeenkomst. Wist alles helder uit te leggen, interessante en duidelijke visie van iemand die nog relatief kort in de kamer zit.

Ik ben wel benieuwd
hoe D66 de (verdere) bezuinigingen op defensie kan laten rijmen met hun visie op een krachtige krijgsmacht.
"Verder bezuinigen met een kaasschaaf is geen optie", staat in het verkiezingsprogramma. Maar wat ziet D66 dan wel voor zich?
..non est vivere sed valere vita est ..
  zaterdag 1 september 2012 @ 20:17:24 #10
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_116280364
quote:
99s.gif Op zaterdag 1 september 2012 20:14 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Mooi dat jullie Kees Verhoeven hebben weten te strikken, goede kerel :Y . Heb hem twee jaar terug ook kunnen uitnodigen voor een lokale partijbijeenkomst. Wist alles helder uit te leggen, interessante en duidelijke visie van iemand die nog relatief kort in de kamer zit.

Ik ben wel benieuwd
hoe D66 de (verdere) bezuinigingen op defensie kan laten rijmen met hun visie op een krachtige krijgsmacht.
"Verder bezuinigen met een kaasschaaf is geen optie", staat in het verkiezingsprogramma. Maar wat ziet D66 dan wel voor zich?
Denktank: links draait defensie de nek om

quote:
De SP wil anderhalf miljard euro bezuinigen op defensie, de PvdA en GroenLinks ieder een miljard en D66 500 miljoen. De veelzijdig inzetbare krijgsmacht die ze nastreven zou daarmee onmogelijk worden.
Laffe huichelaar
pi_116280671
Daar staat inderdaad dat D66 500 miljoen wil bezuinigen op defensie, maar niet waar ze het vandaan willen halen en tegelijkertijd toch aan hun speerpunt van hechtere Europese samenwerking op defensiegebied willen werken.
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_116280808
Europese krijgsmacht misschien?
  zaterdag 1 september 2012 @ 20:29:37 #13
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_116280823
quote:
99s.gif Op zaterdag 1 september 2012 20:25 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Daar staat inderdaad dat D66 500 miljoen wil bezuinigen op defensie, maar niet waar ze het vandaan willen halen en tegelijkertijd toch aan hun speerpunt van hechtere Europese samenwerking op defensiegebied willen werken.
Ik onderstreepte de noodzaak van je vraag, door een nieuwsbericht aan te halen dat deskundigen aangetoond hebben dat en veelzijdig inzetbare krijgsmacht onmogelijk is met deze mate van bezuinigen. Ik vond het een goede vraag
Laffe huichelaar
  zaterdag 1 september 2012 @ 21:28:54 #14
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_116283694
Ik ga dit ook proberen te volgen! Mijn D66 stem staat al vast, maar ik weet nog niet naar welk lid mijn stem gaat. Misschien gaat deze wel naar Kees... :)
pi_116290005
Het hol van de leeuw, het lijkt me sterk met al die rechtse posters hier, desalniettemin zal ik er bij proberen te zijn inderdaad.
pi_116290692
Ik weet zeker dat ik niet op D66 ga stemmen:
- sociaal-economisch veel te rechts
- wil veel teveel experimenteren met allerlei hervormingen
- ruilt alle in en offert alles op voor bijzaakjes zoals het referendum, het homohuwelijk, de verkozen burgemeester, euthanasie enz.
Niet dat deze punten geen waarde hebben maar het gemak waarmee deze partij met enkel zo'n standpunt genoegen neemt en hiervoor waardevollere en urgentere zaken opoffert...
- de partij lijkt niet echt een visie te hebben voor de lange termijn. Misschien verklaart dat punt 2 en punt 3?
#NoDAPL
pi_116290774
Ik heb ook een vraag geformuleerd voor de heer Verhoeven. Dit keer een vraag over het Nederlandse onderwijs, aangezien het verkiezingsprogramma te onduidelijk is.

''In de verkiezingsprogramma van D66 staat dat het niveau van het Nederlandse onderwijs internationaal gezien zakt en dat kinderen, jongeren én volwassenen te weinig worden uitgedaagd''. Uit het verkiezingsprogramma wordt alleen niet duidelijk hoe D66 het kwaliteit van het Nederlandse onderwijs wil verbeteren zodat we er internationaal beter voor gaan staan en hoe ze (top)leerlingen in het Nederlandse onderwijs willen gaan uitdagen om het maximale uit zichzelf te halen. Mijn vraag is hoe ze dit willen bewerkstelligen en hoe we het voor ons moeten zien?
pi_116291006
Oh, ik heb er zin in _O_
  zondag 2 september 2012 @ 00:04:47 #19
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_116291046
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 00:03 schreef robin007bond het volgende:
Oh, ik heb er zin in _O_
Helaas kan ik er dan niet bij zijn, vindt het héél jammer, op zijn zachtst gezegd.
pi_116291317
Leuke kandidaat voor een interview.
  zondag 2 september 2012 @ 03:19:22 #21
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_116295775
quote:
14s.gif Op zondag 2 september 2012 00:11 schreef 99.999 het volgende:
Leuke kandidaat voor een interview.
Dit.

Ik moet nog vragen verzinnen :@
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_116297361
Wat vind D66 van de uitspraken van Roemer dat het nu of links, of rechts moet worden en dat er niet in het midden geprutst moet worden?
pi_116303484
Hoe stookt D66 de libertarische gedachte van een kleine, democratische overheid, met veel ruimte over voor het individu, met een steeds maar groter wordende EU die nationale bevoegdheden opslokt en niet-gekozen commissarissen die het beleid bepalen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2012 14:19:43 ]
pi_116304595
Ook ik heb een vraag. Ik moet hem wel toelichten om mijn punt duidelijker te maken.

De PVV is groot geworden, hoofdzakelijk vanwege de standpunten over allochtonen en integratie. Het feit dat dit veel burgers aanspreekt, zodat ze op de PVV stemmen, geeft al aan dat het een serieus probleem is.

Ik persoonlijk ben het wel eens met de PVV dat er grote problemen zijn met allochtonen en integratie en dat daar iets aan gedaan moet worden. Ik ben het echter niet eens met hoe de PVV dit denkt op te lossen met simplistische ideeën zoals bijvoorbeeld de beruchte 'kopvoddentax' en Polenmeldpunt; in mijn ogen werken dit soort ideeën alleen maar averechts, omdat het haat, onbegrip en tweedracht bevordert. Toch is de PVV wel de enige partij die tegen deze problematiek een duidelijk geluid laat horen. Andere partijen zoals bijvoorbeeld D66 gaan tegen de PVV in; echter laten zij nauwelijks blijken hoe zij tegen de betreffende problematiek aankijken en hoe zij dat denken op te lossen.

Hoe kijkt D66 tegen deze problematiek aan? Is het volgens D66 wel een probleem? Neemt D66 het serieus? Is het op te lossen? Kan er aandacht aan worden besteed ondanks de EU-crisis, of heeft de crisis nu voorrang? Moet er meer geld naar taal- en integratiecursussen of juist minder? Zijn mensen die in Nederland wonen verplicht de Nederlandse taal te spreken? etc...
pi_116307549
Ben benieuwd naar het standpunt van D66 mbt de arbeidsmigranten uit Midden- en Oost-europa. Van die 150duizend polen/bulgaren etc. "pikt" een deel als het gevolg van oneerlijke concurrentie het werk in van Nederlanders. Met name in de transport en bouw is er een verdringing op de arbeidsmarkt waarneembaar. Deze oneerlijke concurrentie wordt veroorzaakt door een zzp-constructie waarbij deze arbeidsmigranten (al dan niet bewust) staan ingeschreven als zzper en daarom hun eigen (lage) loon kunnen vragen (onder het minimumloon). Het schadelijke is ook nog eens dat deze werknemers hier zelf lang niet altijd bewust van zijn omdat het uitzendbureau dit stiekem doet.

In een van de afgelopen debatten heeft Pechtold gezegd dat de D66 dmv Europese maatregelen dit wil oplossen. Gezien elke lidstaat echter een veto-recht heeft wanneer het gaat over maatregelen mbt de interne markt van de EU lijkt het mij onwaarschijnlijk dat er ooit zulke maatregelen zullen komen. Mijn vraag is daarom ook wat de D66 op dit gebied in Nederland van plan is? Wil de D66 actief gaan controleren of arbeidsmigranten daadwerkelijk als zzp'er aan het werk zijn en malafide uitzendbureau's een halt toe roepen of laat zij dit over aan "Europa"?
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')