abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116284711
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 21:45 schreef muhahaha het volgende:

[..]

We hebben een Unie gemaakt om ervan te profiteren maar ook om elkaar te helpen. Dat Griekenland moet hervormen ben ik het wel mee eens maar om ze te laten stikken.... Dat raakt ons net zo goed. Wil je kunnen concurreren met Amerika en China, dan moet je een eenheid worden en niet los gaan zoals we dat in het verleden hebben gedaan. De EU probeert met haar macht richtlijnen uit te zetten voor elk lidstaat om zo te globaliseren. Doet ze dat niet, dan blijven we per landje aparte regeltjes houden.
Griekenland had er nooit in mogen komen, maar nu moeten we idd gewoon helpen.
You sound reasonable...Time to up my medication.
pi_116284785
quote:
4s.gif Op zaterdag 1 september 2012 21:46 schreef Rafeiro het volgende:

[..]

Griekenland had er nooit in mogen komen, maar nu moeten we idd gewoon helpen.
Dat is wat ik al eerder aangaf :). Ze voldeden niet aan de toen geldende toelatingseisen tezamen met een aantal andere landen (ik meen Spanje en Italie). Dan laat ik Oost Europa nog even buiten beschouwing.
pi_116284835
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 21:42 schreef Lot88 het volgende:

[..]

Waarom mag Turkije niet bij de EU?Je bent op de hoogte van t feit dat als Griekenland over de kop gaat dit ook gevolgen heeft voor Nederland? Dat is zeg maar het hele idee van de EU
Omdat turken. :')

Ja, maar Griekenland doet zelf veel te weinig. Ik zeg niet dat je ze niet moet helpen, maar met geld wat ze zelf toch fout besteden schiet niemand iets op.
pi_116284884
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 september 2012 21:48 schreef Myraela het volgende:

[..]

Omdat turken. :')

Ja, maar Griekenland doet zelf veel te weinig. Ik zeg niet dat je ze niet moet helpen, maar met geld wat ze zelf toch fout besteden schiet niemand iets op.
Ze doen wel iets echter stuiten ze op heel veel tegenstand van de bevolking (wat overigens niet zo gek is :').
pi_116284928
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 21:49 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Ze doen wel iets echter stuiten ze op heel veel tegenstand van de bevolking (wat overigens niet zo gek is :').
Ja raar he, die bevolking verzet zich wel en dus moeten wij het maar gaan betalen. :') Ik mis de logica.
pi_116284935
Net zo met de gulden, die hadden we moeten houden, maar nu kan je niet meer terug.
Zelfde voor meer dingen m.b.t. Europa (ik ben redelijk anti-Europa, maar terug draaien is kwalijker dan hanteren), dus nu wel de rem erop en HARD.
pi_116284975
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 september 2012 21:49 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ja raar he, die bevolking verzet zich wel en dus moeten wij het maar gaan betalen. :') Ik mis de logica.
De hervormingen kun je niet in 1 dag invoeren ... Daar gaan jaren over heen.
pi_116284985
quote:
4s.gif Op zaterdag 1 september 2012 21:49 schreef Rafeiro het volgende:
Net zo met de gulden, die hadden we moeten houden, maar nu kan je niet meer terug.
Zelfde voor meer dingen m.b.t. Europa (ik ben redelijk anti-Europa, maar terug draaien is kwalijker dan hanteren), dus nu wel de rem erop en HARD.
Dat dus. En sowieso wel "europa" houden. Landen met een totaal andere manier van samenleven vind ik geen europa.
pi_116285043
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 21:50 schreef muhahaha het volgende:

[..]

De hervormingen kun je niet in 1 dag invoeren ... Daar gaan jaren over heen.
Ze hadden kunnen beginnen met geen tanks kopen.
pi_116285073
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 september 2012 21:50 schreef Myraela het volgende:

[..]

Dat dus. En sowieso wel "europa" houden. Landen met een totaal andere manier van samenleven vind ik geen europa.
De EU is oorspronkelijk ontstaan tussen Nederland, Belgie, Duitsland en Luxemburg. Die leven helemaal niet compleet anders... Later zijn daar pas de andere landen bij gekomen.
pi_116285086
10 uur op 2

Pechtold in debat met de PVV-kiezers omdat Wilders af heeft gezegd _O_
Op maandag 17 juni 2013 schreef Murdera:
Had ik maar jouw benen. :@
pi_116285108
Nu ben ik weg :W
Op maandag 17 juni 2013 schreef Murdera:
Had ik maar jouw benen. :@
pi_116285124
quote:
4s.gif Op zaterdag 1 september 2012 21:49 schreef Rafeiro het volgende:
Wij investeren veel in Europa, dat klopt, maar daar komt ook heel veel voor terug.

De héél internationale bedrijven, hebben hun Europese hoofdkantoor in Nederland, waardoor wij de belasting ervan ontvangen. Zonder EU, waren ze ergens anders heen gegaan. De Rotterdamse haven heeft zo kunnen groeien, dankzij onze zetel in Europa.

Dus de rem daarop zetten, is ongelofelijk schadelijk voor de Nederlandse economie, véle malen schadelijker dan geld richting Griekenland en Spanje smijten.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_116285157
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 21:52 schreef muhahaha het volgende:

[..]

De EU is oorspronkelijk ontstaan tussen Nederland, Belgie, Duitsland en Luxemburg. Die leven helemaal niet compleet anders... Later zijn daar pas de andere landen bij gekomen.
De Benelux/EEG/EG waren prima en zo had het moeten blijven.
Schengen verdrag is ook prima.
pi_116285174
quote:

[..]

Dat is ook nog eens zo ja. Het begon allemaal ooit met een handels initiatief op basis van kolen.
pi_116285189
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 21:53 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Wij investeren veel in Europa, dat klopt, maar daar komt ook heel veel voor terug.

De héél internationale bedrijven, hebben hun Europese hoofdkantoor in Nederland, waardoor wij de belasting ervan ontvangen. Zonder EU, waren ze ergens anders heen gegaan. De Rotterdamse haven heeft zo kunnen groeien, dankzij onze zetel in Europa.

Dus de rem daarop zetten, is ongelofelijk schadelijk voor de Nederlandse economie, véle malen schadelijker dan geld richting Griekenland en Spanje smijten.
Dat de bedrijven hie zitten heeft niks met de EU te maken... sterker nog, de EU had plannen om hier iets aan te doen. Was een paar weken terug in het nieuws. Het belastingklimaat is iets van Nederland zelf en we zijn daar de uitzondering op ja (een doorn in het oog van de EU).
pi_116285192
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 21:53 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Nope, dat heeft met onze fiscale wetgeving te maken.
pi_116285205
quote:
4s.gif Op zaterdag 1 september 2012 21:54 schreef Rafeiro het volgende:

[..]

De Benelux/EEG/EG waren prima en zo had het moeten blijven.
Schengen verdrag is ook prima.
Die verdragen waren te beperkt om in deze tijd houdbaar te kunnen zijn. Handel gaat veel sneller, dat was niet mogelijk met verdragen uit de jaren 50.
pi_116285263
quote:

[..]

Daar ben ik toch ook niet tegen? Ik bedoel daar alleen mee dat ik niet snap wat een islamitisch land bij de EU moet. En de regering kan misschien beweren niet islamitisch te zijn, zolang de bevolking dat wel is en het een democratisch land is, vind ik de regering ook islamitisch.
pi_116285286
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 21:54 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Dat de bedrijven hie zitten heeft niks met de EU te maken... sterker nog, de EU had plannen om hier iets aan te doen. Was een paar weken terug in het nieuws. Het belastingklimaat is iets van Nederland zelf en we zijn daar de uitzondering op ja (een doorn in het oog van de EU).
Het heeft er zeker wel mee te maken, niet in de laatste plaats, dat het gemak waarme internationale handel gedreven kan worden vanuit NL.

Als NL geen zetel zou hebben in Europa, dan zijn die belastingen misschien wel laag, maar dan zijn tientallen andere voordelen weg, waardoor die lage belasting geen nut meer heeft. Niet voor niets heeft de Shell zijn hoofdkantoor vanuit Londen naar Den Haag verplaatst.
pi_116285319
Anyhow, ik heb wel weer genoeg politiek gehoord. :')

Tijd om oude vieze mannetjes op te lichten voor geld.
pi_116285321
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 september 2012 21:56 schreef Myraela het volgende:

[..]

Daar ben ik toch ook niet tegen? Ik bedoel daar alleen mee dat ik niet snap wat een islamitisch land bij de EU moet. En de regering kan misschien beweren niet islamitisch te zijn, zolang de bevolking dat wel is en het een democratisch land is, vind ik de regering ook islamitisch.
En wat is er zo mis met het islam dan? Het is gewoon een geloofsvorm? Net als katholieken revos en jehovas ?
pi_116285326
quote:

[..]

Dat komt omdat Turkije voor een heel klein deel in Europa ligt... en dat deel is zo westers als wat. 1 van de redenen waarom Turkije niet word toegelaten is omdat ze de mensenrechten schenden op oa de Koerden. (dat was iig een paar jaar terug het argument).
pi_116285328
quote:

[..]

Wat heeft religie met democratie te maken? Er zijn genoeg Islamitische landen met een democratie. Overigens is Europa een economische eenheid, dus ik snap niet echt wat cultuur daarmee van doen heeft.
pi_116285337
Een BV is gewoon voordeliger als een LTD.
Door de belastingverdragen die Nederland met belachelijk veel landen heeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')