quote:Op zaterdag 1 september 2012 18:45 schreef kree het volgende:
ik ga deze eens doen http://www.kieskompas.nl/
jullie horen het zo
haha je komt wel een beetje hetzelfde uit als mij.quote:
TR gemaakt, PVV/AeuPquote:Op zaterdag 1 september 2012 19:13 schreef Faxie het volgende:
Ik ga een one issue partij stemmen denk ik
Wat?quote:
Alle partijen op de Piratenpartij en de PvdD hebben geen idealen meer?quote:Op zaterdag 1 september 2012 19:25 schreef Faxie het volgende:
[..]
Wat?
Nee Piraten denk ik. Omdat ik hun onderwerp belangrijk genoeg vind om ze minstens een zetel te gunnen. PvdD stem ik niet meer, die hebben hun zetels toch wel nu.
De rest zijn een stel egoistische jankers die geen idealen meer hebben imho.
Die zitten er vooral voor hun eigen hachie ja. Tevens leg je nu woorden in mijn mondquote:Op zaterdag 1 september 2012 19:26 schreef Drommeldaris het volgende:
[..]
Alle partijen op de Piratenpartij en de PvdD hebben geen idealen meer?_!!!!!!!!!!!
Ik leg helemaal niks in je mondquote:Op zaterdag 1 september 2012 19:29 schreef Faxie het volgende:
[..]
Die zitten er vooral voor hun eigen hachie ja. Tevens leg je nu woorden in mijn mond
En ik ga geen discussie voeren met iemand die al een jaar lang D66 zit te spammen![]()
Alsof jij nog objectief kunt zijn
Ik kwam bovenop de PvdAquote:
Vlees kost naar verhouding veel meer inspanning om te produceren dan groentes e.d.quote:Op zaterdag 1 september 2012 20:06 schreef kree het volgende:
DIe vraag van extra belasting op vlees ook bij stemwijzer.
Fucking belachelijk tis jammer hoor maar mensen eten nu eenmaal vlees. Echt weer iets om nog meer belasting te trekken over alles.
Wowquote:Op zaterdag 1 september 2012 19:29 schreef Faxie het volgende:
[..]
Die zitten er vooral voor hun eigen hachie ja. Tevens leg je nu woorden in mijn mond
En ik ga geen discussie voeren met iemand die al een jaar lang D66 zit te spammen![]()
Alsof jij nog objectief kunt zijn
Dan komt er dus sowieso al meer belasting binnen.quote:Op zaterdag 1 september 2012 20:22 schreef Drommeldaris het volgende:
[..]
Vlees kost naar verhouding veel meer inspanning om te produceren dan groentes e.d.
Mja ik las er zelf ook een beetje overheen, never mindquote:Op zaterdag 1 september 2012 19:41 schreef Drommeldaris het volgende:
[..]
Ik leg helemaal niks in je mond
Jij zegt dat de rest een stel egoïstische jankers zijn die geen idealen meer hebben. Wat moet ik er anders van maken?
Nee? ..quote:Op zaterdag 1 september 2012 20:22 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Wow
Faxie die fel wordt, dat maak je niet vaak mee
Dat vind ik dus ook, maar dan moeten ze wel een zeteltje kunnen halen.quote:Op zaterdag 1 september 2012 20:37 schreef Drommeldaris het volgende:
Piratenpartij heeft inhoudelijk een paar goede punten waarvan ik wel hoop dat ze ze op de kaart kunnen zetten
Niet mee eens. Maar goed wat mij betreft snijden ze overal flink in en gaan we terug in welvaart. Maar die opvatting zullen weinig mensen delen gok ikquote:Op zaterdag 1 september 2012 20:33 schreef Rafeiro het volgende:
De stelling "Op ontwikkelingssamenwerking mag worden bezuinigd" ben ik het zo ontzettend eens en vind ik eigenlijk heel belangrijk, laat die bijdrage lekker met de economische conjunctuur meegaan, het gaat hier nu "slecht", nu snijden dus en hier de zooi op orde maken. Loopt de economie weer goed, hup omhoog ermee.
Heel erg die armoede in Afrika, maar zet er hier even goed de schouders onder met een procentueel lagere bijdrage aan ontwikkelingshulp en schroef het percentage maar weer iets omhoog als het weer goed gaat dubbel winst (lager percentage van een laag BNP, hoger percentage van een hoog BNP), per saldo gaat er dus meer die kant op, maar wel op momenten dat het kan.
Klopt. Murdera heeft me hier van overtuigd. Maar ben het op teveel punten niet echt met ze eens, dus ga er niet op stemmen, maar aandacht voor meer privacy en zo is zeer terecht.quote:Op zaterdag 1 september 2012 20:37 schreef Drommeldaris het volgende:
Piratenpartij heeft inhoudelijk een paar goede punten waarvan ik wel hoop dat ze ze op de kaart kunnen zetten
Wat ga je stemmen?quote:Op zaterdag 1 september 2012 20:39 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Niet mee eens. Maar goed wat mij betreft snijden ze overal flink in en gaan we terug in welvaart. Maar die opvatting zullen weinig mensen delen gok ik
Stem PvdA, Stem Heloefquote:Op zaterdag 1 september 2012 20:41 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Een van deze: PvdA, PvdD () en CU.
Ik wilde Leerdam stemmenquote:
Ze willen meer vrouwen in de top van het bedrijfsleven?quote:Op zaterdag 1 september 2012 20:43 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik wilde Leerdam stemmen
Maar even serieus dat gedoe over man/vrouw verhouding bij de PvdA is-waardig...
dit moest ik stemmen volgens de kieswijzer...quote:Op zaterdag 1 september 2012 20:42 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Oh en als ik richting de verkiezingen zwaar gefrustreerd ben stem ik SGP
Overdreven gedoequote:Op zaterdag 1 september 2012 20:44 schreef Drommeldaris het volgende:
[..]
Ze willen meer vrouwen in de top van het bedrijfsleven?
Vind ik ook zo'n onzin. Positief discrimeren....quote:Op zaterdag 1 september 2012 20:44 schreef Drommeldaris het volgende:
[..]
Ze willen meer vrouwen in de top van het bedrijfsleven?
Zoals ik.quote:Op zaterdag 1 september 2012 20:51 schreef muhahaha het volgende:
Die stemwijzer heb je toch geen flikker aan? Geenstijl had daar een artikel over geschreven en elk standpunt onder de loep genomen. Ik vond het erg grappig dat een aantal mensen in het topic hier toen op PVV uit kwamen
weet ik maar ik weet ook echt even niet meer waar ik wel op moet stemmen...quote:Op zaterdag 1 september 2012 20:51 schreef muhahaha het volgende:
Die stemwijzer heb je toch geen flikker aan? Geenstijl had daar een artikel over geschreven en elk standpunt onder de loep genomen. Ik vond het erg grappig dat een aantal mensen in het topic hier toen op PVV uit kwamen
Er rest niks anders op dan de standpunten van elke partij door te nemenquote:Op zaterdag 1 september 2012 21:06 schreef Lot88 het volgende:
[..]
weet ik maar ik weet ook echt even niet meer waar ik wel op moet stemmen...
of blanco stemmenquote:Op zaterdag 1 september 2012 21:06 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Er rest niks anders op dan de standpunten van elke partij door te nemen
Of je pakt het heel simpel aan:quote:
Daar zit t probleem ik ben op dit moment werkeloos dus nu komt pvda t beste uit maar Diederik Samson vertrouw ik voor geen meter. Mocht ik in januari toch verder studeren moet ik d66 hebben maar dit is nog niet zeker mocht ik werk vinden waar ik vooral op hoop is de vvd voor mij het meest voordeligquote:Op zaterdag 1 september 2012 21:08 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Of je pakt het heel simpel aan:
Student: D66
Rijk: VVD
Arm: PVDA
Dierenliefhebber: PVDD
Grappig: Piratenpartij
Henk of Ingrid: PVV
Gelovig: CU
Vrouwen achter het fornuis: SGP
Wehehe het is ook wel erg kort door de bochtquote:Op zaterdag 1 september 2012 21:13 schreef Lot88 het volgende:
[..]
Daar zit t probleem ik ben op dit moment werkeloos dus nu komt pvda t beste uit maar Diederik Samson vertrouw ik voor geen meter. Mocht ik in januari toch verder studeren moet ik d66 hebben maar dit is nog niet zeker mocht ik werk vinden waar ik vooral op hoop is de vvd voor mij het meest voordelig
precies zoals ik t graag hebquote:Op zaterdag 1 september 2012 21:14 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Wehehe het is ook wel erg kort door de bocht
Zo slecht is de PVV nog niet.quote:Op zaterdag 1 september 2012 20:51 schreef muhahaha het volgende:
Die sluit ik idd ook uitquote:Op zaterdag 1 september 2012 21:16 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Ik bedoelde mijn lijstje
Ik weet ook niet waar ik op ga stemmen. Sowieso geen CU, PVV of SGU.
Dat kan wel zijn, de andere partijen nemen de PVV niet serieus, wat voor kans denk je dan te maken door PVV te stemmen. Mochten ze veel zetels scoren dan is de kans groot dat we over 6 maanden weer mogen stemmen.quote:
Wat is het probleem daarvan dan? Dan komt er maar geen kabinet en beginnen we weer overnieuw, geeft de andere partijen weer eens de kans om na te denken.quote:Op zaterdag 1 september 2012 21:19 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Dat kan wel zijn, de andere partijen nemen de PVV niet serieus, wat voor kans denk je dan te maken door PVV te stemmen. Mochten ze veel zetels scoren dan is de kans groot dat we over 6 maanden weer mogen stemmen.
Stilstand is achteruitgang. Waarom denk jij dat ze de PVV niet serieus nemen?quote:Op zaterdag 1 september 2012 21:20 schreef Myraela het volgende:
[..]
Wat is het probleem daarvan dan? Dan komt er maar geen kabinet en beginnen we weer overnieuw, geeft de andere partijen weer eens de kans om na te denken.
Dat er op dat moment te veel onzekerheid heerst waardoor de schuld hoger oploopt? Dat het land geen nieuwe besluiten kan maken die Nederland juist nu hard nodig heeft...quote:Op zaterdag 1 september 2012 21:20 schreef Myraela het volgende:
[..]
Wat is het probleem daarvan dan? Dan komt er maar geen kabinet en beginnen we weer overnieuw, geeft de andere partijen weer eens de kans om na te denken.
Liever geen besluiten dan de besluiten die een hoop andere partijen zouden maken.quote:Op zaterdag 1 september 2012 21:22 schreef Lot88 het volgende:
[..]
Dat er op dat moment te veel onzekerheid heerst waardoor de schuld hoger oploopt? Dat het land geen nieuwe besluiten kan maken die Nederland juist nu hard nodig heeft...
Klein voorbeeldje dan:quote:Op zaterdag 1 september 2012 21:26 schreef Myraela het volgende:
[..]
Liever geen besluiten dan de besluiten die een hoop andere partijen zouden maken.
Overigens ga ik toch niet stemmen, en als ik wel zou stemmen weet ik niet of dat de PVV zou zijn, maar ik snap niet waarom ze als achterlijke afgedaan worden.
Er staat hier nergens dat de PVV achterlijk is. Dat is een keuze die ieder voor zich moet maken ik begrijp veel van de standpunten wel maar ik ben absoluut tegen het uit de EU stappen tegen het stoppen met de euro en bovenal vind ik de wijze waarop zij kort door de bocht kijken naar mensen met een niet Nederlandse nationaliteit ergerlijk. Ik ben voor een zakenkabinet en daar hoort Geertje imo niet tussen..quote:Op zaterdag 1 september 2012 21:26 schreef Myraela het volgende:
[..]
Liever geen besluiten dan de besluiten die een hoop andere partijen zouden maken.
Overigens ga ik toch niet stemmen, en als ik wel zou stemmen weet ik niet of dat de PVV zou zijn, maar ik snap niet waarom ze als achterlijke afgedaan worden.
Uit de EU stappen gaat toch nooit lukken, daarbij vind ik wel dat landen zoals Turkije niet bij de EU moeten. En is het natuurlijk al helemaal achterlijk als wij de schulden van een ander land moeten oplossen.quote:Op zaterdag 1 september 2012 21:28 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Klein voorbeeldje dan:
Ze willen uit de EU stappen maar hebben niet berekend hoeveel dat uiteindelijk gaat kosten ....
Eehm ja niet mee eens?
quote:Op zaterdag 1 september 2012 21:29 schreef Lot88 het volgende:
Er staat hier nergens dat de PVV achterlijk is.
quote:
Het is 1 van de standpunten van de PVV.quote:Op zaterdag 1 september 2012 21:36 schreef Myraela het volgende:
[..]
Uit de EU stappen gaat toch nooit lukken, daarbij vind ik wel dat landen zoals Turkije niet bij de EU moeten. En is het natuurlijk al helemaal achterlijk als wij de schulden van een ander land moeten oplossen.
quote:Op zaterdag 1 september 2012 21:08 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Of je pakt het heel simpel aan:
Student: D66
Rijk: VVD
Arm: PVDA
Dierenliefhebber: PVDD
Grappig: Piratenpartij
Henk of Ingrid: PVV
Gelovig: CU
Vrouwen achter het fornuis: SGP
Kleine toevoeging ook niet studenten stemmen D66. Maar verder klopt het welquote:
Waarom mag Turkije niet bij de EU?Je bent op de hoogte van t feit dat als Griekenland over de kop gaat dit ook gevolgen heeft voor Nederland? Dat is zeg maar het hele idee van de EUquote:Op zaterdag 1 september 2012 21:36 schreef Myraela het volgende:
[..]
Uit de EU stappen gaat toch nooit lukken, daarbij vind ik wel dat landen zoals Turkije niet bij de EU moeten. En is het natuurlijk al helemaal achterlijk als wij de schulden van een ander land moeten oplossen.
Standpunten zijn om een richting duidelijk te maken, de richting is prima, de EU en de macht daarvan beperken of in ieder geval niet verder uitbreiden.quote:Op zaterdag 1 september 2012 21:38 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Het is 1 van de standpunten van de PVV.
Dat we nu opdraaien voor Griekenland gaat iets verder dan alleen eventjes oplossen. De toelatingseisen zijn ook niet nageleefd toen Griekenland werd toegelaten.
Welkom op FOK!.quote:Op zaterdag 1 september 2012 21:43 schreef Lot88 het volgende:
[..]
IMO zijn Henk en Ingrid geen namen die enkel aan zwakzinnige mensen word gegeven
We hebben een Unie gemaakt om ervan te profiteren maar ook om elkaar te helpen. Dat Griekenland moet hervormen ben ik het wel mee eens maar om ze te laten stikken.... Dat raakt ons net zo goed. Wil je kunnen concurreren met Amerika en China, dan moet je een eenheid worden en niet los gaan zoals we dat in het verleden hebben gedaan. De EU probeert met haar macht richtlijnen uit te zetten voor elk lidstaat om zo te globaliseren. Doet ze dat niet, dan blijven we per landje aparte regeltjes houden.quote:Op zaterdag 1 september 2012 21:43 schreef Myraela het volgende:
[..]
Standpunten zijn om een richting duidelijk te maken, de richting is prima, de EU en de macht daarvan beperken of in ieder geval niet verder uitbreiden.
Dan zou Griekenland er dus gewoon weer uit moeten, die inwoners belasting gaan betalen en ze hun prioriteiten niet bij tanks moeten leggen.
Griekenland had er nooit in mogen komen, maar nu moeten we idd gewoon helpen.quote:Op zaterdag 1 september 2012 21:45 schreef muhahaha het volgende:
[..]
We hebben een Unie gemaakt om ervan te profiteren maar ook om elkaar te helpen. Dat Griekenland moet hervormen ben ik het wel mee eens maar om ze te laten stikken.... Dat raakt ons net zo goed. Wil je kunnen concurreren met Amerika en China, dan moet je een eenheid worden en niet los gaan zoals we dat in het verleden hebben gedaan. De EU probeert met haar macht richtlijnen uit te zetten voor elk lidstaat om zo te globaliseren. Doet ze dat niet, dan blijven we per landje aparte regeltjes houden.
Dat is wat ik al eerder aangafquote:Op zaterdag 1 september 2012 21:46 schreef Rafeiro het volgende:
[..]
Griekenland had er nooit in mogen komen, maar nu moeten we idd gewoon helpen.
Omdat turken.quote:Op zaterdag 1 september 2012 21:42 schreef Lot88 het volgende:
[..]
Waarom mag Turkije niet bij de EU?Je bent op de hoogte van t feit dat als Griekenland over de kop gaat dit ook gevolgen heeft voor Nederland? Dat is zeg maar het hele idee van de EU
Ze doen wel iets echter stuiten ze op heel veel tegenstand van de bevolking (wat overigens niet zo gek isquote:Op zaterdag 1 september 2012 21:48 schreef Myraela het volgende:
[..]
Omdat turken.![]()
Ja, maar Griekenland doet zelf veel te weinig. Ik zeg niet dat je ze niet moet helpen, maar met geld wat ze zelf toch fout besteden schiet niemand iets op.
Ja raar he, die bevolking verzet zich wel en dus moeten wij het maar gaan betalen.quote:Op zaterdag 1 september 2012 21:49 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Ze doen wel iets echter stuiten ze op heel veel tegenstand van de bevolking (wat overigens niet zo gek is.
De hervormingen kun je niet in 1 dag invoeren ... Daar gaan jaren over heen.quote:Op zaterdag 1 september 2012 21:49 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ja raar he, die bevolking verzet zich wel en dus moeten wij het maar gaan betalen.Ik mis de logica.
Dat dus. En sowieso wel "europa" houden. Landen met een totaal andere manier van samenleven vind ik geen europa.quote:Op zaterdag 1 september 2012 21:49 schreef Rafeiro het volgende:
Net zo met de gulden, die hadden we moeten houden, maar nu kan je niet meer terug.
Zelfde voor meer dingen m.b.t. Europa (ik ben redelijk anti-Europa, maar terug draaien is kwalijker dan hanteren), dus nu wel de rem erop en HARD.
Ze hadden kunnen beginnen met geen tanks kopen.quote:Op zaterdag 1 september 2012 21:50 schreef muhahaha het volgende:
[..]
De hervormingen kun je niet in 1 dag invoeren ... Daar gaan jaren over heen.
De EU is oorspronkelijk ontstaan tussen Nederland, Belgie, Duitsland en Luxemburg. Die leven helemaal niet compleet anders... Later zijn daar pas de andere landen bij gekomen.quote:Op zaterdag 1 september 2012 21:50 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dat dus. En sowieso wel "europa" houden. Landen met een totaal andere manier van samenleven vind ik geen europa.
Wij investeren veel in Europa, dat klopt, maar daar komt ook heel veel voor terug.quote:Op zaterdag 1 september 2012 21:49 schreef Rafeiro het volgende:
Net zo met de gulden, die hadden we moeten houden, maar nu kan je niet meer terug.
Zelfde voor meer dingen m.b.t. Europa (ik ben redelijk anti-Europa, maar terug draaien is kwalijker dan hanteren), dus nu wel de rem erop en HARD.
De Benelux/EEG/EG waren prima en zo had het moeten blijven.quote:Op zaterdag 1 september 2012 21:52 schreef muhahaha het volgende:
[..]
De EU is oorspronkelijk ontstaan tussen Nederland, Belgie, Duitsland en Luxemburg. Die leven helemaal niet compleet anders... Later zijn daar pas de andere landen bij gekomen.
Dat is ook nog eens zo ja. Het begon allemaal ooit met een handels initiatief op basis van kolen.quote:Op zaterdag 1 september 2012 21:52 schreef muhahaha het volgende:
[..]
De EU is oorspronkelijk ontstaan tussen Nederland, Belgie, Duitsland en Luxemburg. Die leven helemaal niet compleet anders... Later zijn daar pas de andere landen bij gekomen.
Dat de bedrijven hie zitten heeft niks met de EU te maken... sterker nog, de EU had plannen om hier iets aan te doen. Was een paar weken terug in het nieuws. Het belastingklimaat is iets van Nederland zelf en we zijn daar de uitzondering op ja (een doorn in het oog van de EU).quote:Op zaterdag 1 september 2012 21:53 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Wij investeren veel in Europa, dat klopt, maar daar komt ook heel veel voor terug.
De héél internationale bedrijven, hebben hun Europese hoofdkantoor in Nederland, waardoor wij de belasting ervan ontvangen. Zonder EU, waren ze ergens anders heen gegaan. De Rotterdamse haven heeft zo kunnen groeien, dankzij onze zetel in Europa.
Dus de rem daarop zetten, is ongelofelijk schadelijk voor de Nederlandse economie, véle malen schadelijker dan geld richting Griekenland en Spanje smijten.
Nope, dat heeft met onze fiscale wetgeving te maken.quote:Op zaterdag 1 september 2012 21:53 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Wij investeren veel in Europa, dat klopt, maar daar komt ook heel veel voor terug.
De héél internationale bedrijven, hebben hun Europese hoofdkantoor in Nederland, waardoor wij de belasting ervan ontvangen. Zonder EU, waren ze ergens anders heen gegaan. De Rotterdamse haven heeft zo kunnen groeien, dankzij onze zetel in Europa.
Die verdragen waren te beperkt om in deze tijd houdbaar te kunnen zijn. Handel gaat veel sneller, dat was niet mogelijk met verdragen uit de jaren 50.quote:Op zaterdag 1 september 2012 21:54 schreef Rafeiro het volgende:
[..]
De Benelux/EEG/EG waren prima en zo had het moeten blijven.
Schengen verdrag is ook prima.
Daar ben ik toch ook niet tegen? Ik bedoel daar alleen mee dat ik niet snap wat een islamitisch land bij de EU moet. En de regering kan misschien beweren niet islamitisch te zijn, zolang de bevolking dat wel is en het een democratisch land is, vind ik de regering ook islamitisch.quote:Op zaterdag 1 september 2012 21:52 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Het heeft er zeker wel mee te maken, niet in de laatste plaats, dat het gemak waarme internationale handel gedreven kan worden vanuit NL.quote:Op zaterdag 1 september 2012 21:54 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Dat de bedrijven hie zitten heeft niks met de EU te maken... sterker nog, de EU had plannen om hier iets aan te doen. Was een paar weken terug in het nieuws. Het belastingklimaat is iets van Nederland zelf en we zijn daar de uitzondering op ja (een doorn in het oog van de EU).
En wat is er zo mis met het islam dan? Het is gewoon een geloofsvorm? Net als katholieken revos en jehovas ?quote:Op zaterdag 1 september 2012 21:56 schreef Myraela het volgende:
[..]
Daar ben ik toch ook niet tegen? Ik bedoel daar alleen mee dat ik niet snap wat een islamitisch land bij de EU moet. En de regering kan misschien beweren niet islamitisch te zijn, zolang de bevolking dat wel is en het een democratisch land is, vind ik de regering ook islamitisch.
Dat komt omdat Turkije voor een heel klein deel in Europa ligt... en dat deel is zo westers als wat. 1 van de redenen waarom Turkije niet word toegelaten is omdat ze de mensenrechten schenden op oa de Koerden. (dat was iig een paar jaar terug het argument).quote:Op zaterdag 1 september 2012 21:56 schreef Myraela het volgende:
[..]
Daar ben ik toch ook niet tegen? Ik bedoel daar alleen mee dat ik niet snap wat een islamitisch land bij de EU moet. En de regering kan misschien beweren niet islamitisch te zijn, zolang de bevolking dat wel is en het een democratisch land is, vind ik de regering ook islamitisch.
Wat heeft religie met democratie te maken? Er zijn genoeg Islamitische landen met een democratie. Overigens is Europa een economische eenheid, dus ik snap niet echt wat cultuur daarmee van doen heeft.quote:Op zaterdag 1 september 2012 21:56 schreef Myraela het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |