Wij zijn allen paupers.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 01:09 schreef Grrrrrrrr het volgende:
99 is voor paupers, 100 is de shit!
Ze moeten duidelijk nog aan elkaar wennen maar naarmate de wedstrijd vorderde begon Narsingh Matavz steeds beter te vinden en werd Matavz een paar keer erg gevaarlijk na een voorzet van Narsingh.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 01:02 schreef Lange_Lans het volgende:
Net even de samenvatting gezien. Precies 0 aanvallen over rechts. Mag ik er van uit gaan dat Narsingh Matavz niet of nauwelijks heeft bediend?
In watquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 01:20 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Wij zijn allen paupers.
Kan iemand de tt veranderen?
Wij zijn allen paupers.quote:
Ben blij dat ik geen nieuwe uit en thuisshirt heb gekocht... 100 jaarquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 01:32 schreef mrstylo het volgende:
We krijgen ook nieuwe uit shirt binnenkort denk ik.![]()
![]()
[ afbeelding ]
Dat klinkt wel heel bijzonderquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 08:02 schreef HL_Dog43 het volgende:
Net even na een samenvatting gezocht, negers te vinden.
Genoeg negers hier.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 08:02 schreef HL_Dog43 het volgende:
Net even na een samenvatting gezocht, negers te vinden.
de verwachting is dat er een speciaal uit-shirt komt voor het eeuwfeest volgend jaar.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 01:32 schreef mrstylo het volgende:
We krijgen ook nieuwe uit shirt binnenkort denk ik.![]()
![]()
[ afbeelding ]
ik youtube zoeken.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 09:35 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Genoeg negers hier.
http://www.psv.tv/index.p(...)ayer&ProductID=10402
En vergeet niet de kwaal die achter Narsingh stond: Manolev. Narsingh heeft ook meer ruimte met Hutchinson achter zich. Het was wel zo dat veel voorzetten van Narsingh uit de kluts bij een medespeler terecht kwamen, maar op zich maak ik me daar niet zorgen over.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 01:25 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Ze moeten duidelijk nog aan elkaar wennen maar naarmate de wedstrijd vorderde begon Narsingh Matavz steeds beter te vinden en werd Matavz een paar keer erg gevaarlijk na een voorzet van Narsingh.
Watquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 10:28 schreef 3M1N3M het volgende:
Toch moet Willems niet meer in de EL spelen.. Pas als Pieters terug is.. of Zanka op niveau.
Anders heb je niks ter vervanging. tja.. Ritzmaier
omdat je bang bent voor een blessure?quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 10:28 schreef 3M1N3M het volgende:
Toch moet Willems niet meer in de EL spelen.. Pas als Pieters terug is.. of Zanka op niveau.
Anders heb je niks ter vervanging. tja.. Ritzmaier
Droom die uitkomt.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 10:30 schreef rubbereend het volgende:
[..]
omdat je bang bent voor een blessure?lekker angsthazen instelling. Desnoods kan Bouma daar ook nog ballen
Ik kan hier alleen maar dit op doen:quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 10:34 schreef 3M1N3M het volgende:
Nou in wedstrijden zoals gister.. hij krijgt snel een ''dipje''
en tegen AZ moet dan Ritzmaier spelen, of Derijck daar en Bouma LB.
Ik zou eerder wachten tot Pieters terug is voordat je Willems in al gespeelde wedstrijden inzet.
ok.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 10:35 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Ik kan hier alleen maar dit op doen:!!!!!!!
ja inderdaad, dat slaat echt nergens opquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 10:35 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Ik kan hier alleen maar dit op doen:!!!!!!!
Nice.quote:
Inderdaad, jammer.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:35 schreef Lange_Lans het volgende:
Newcastle of BMG was wel top geweest.
Hopen op Levante dan.quote:
Idd. Die had ik niet zien staan.quote:
quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:45 schreef Lange_Lans het volgende:
Shmona.
Moet ik altijd aan Michael Jackson denken.
Aantal leuke poules. Spreekt meer aan dan de vorige edities naar mijn bescheiden mening.quote:
toch 2 leuke wedstrijden erbijquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:48 schreef Dj_Day-V het volgende:
Groep F:
PSV Eindhoven
Napoli
Dnipro Dnipropetrovsk
AIK
Waar kan ik nu al kaarten kopen?quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
PSV - Napoli wordt 7-5. Allebei kunnen nog beter zwemmen dan verdedigen.
Enige gevaar is dat er ook een 4-8 in zit. Die zie ik liever niet.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:51 schreef Lemming22 het volgende:
[..]
Waar kan ik nu al kaarten kopen?
Moet te doen zijnquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:48 schreef Dj_Day-V het volgende:
Groep F:
PSV Eindhoven
Napoli
Dnipro Dnipropetrovsk
AIK
Tenzij je de finale weet te halenquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 14:27 schreef mrstylo het volgende:
PSV speelt maar 1 keer uit tijdens EL wedstrijden en dat is tegen PEC.
Ik had alleen over groep wedstrijden.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 14:28 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Tenzij je de finale weet te halen
Blijft te bizar voor woorden dat de Russen langer de tijd hebben om spelers te kopen... Maargoed, alleen als ze komen voor Engelaar of Manolev de deur open zetten. Anders doorverwijzen naar de winter, aangezien we zelf geen vervangers meer kunnen halen.twitter:RikElfrink twitterde op vrijdag 31-08-2012 om 13:58:13Advocaat benadrukt dat Russische transfermarkt nog twee weken open is. reageer retweet
Bij een goed bedrag kun je altijd praten natuurlijk. Moet zelfs.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 14:33 schreef Lemming22 het volgende:
Blijft te bizar voor woorden dat de Russen langer de tijd hebben om spelers te kopen... Maargoed, alleen als ze komen voor Engelaar of Manolev de deur open zetten. Anders doorverwijzen naar de winter, aangezien we zelf geen vervangers meer kunnen halen.twitter:RikElfrink twitterde op vrijdag 31-08-2012 om 13:58:13Advocaat benadrukt dat Russische transfermarkt nog twee weken open is. reageer retweet
Napoli en AIK is leuk, alleen jammer dat je weer enorm moet reizen maarja die kans was sowieso wel grootquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 14:44 schreef Devv het volgende:
[..]
Het is weer eens iets anders dan Real Madrid voor de duizendste keer.
Helaas wel ja. Beter/eerlijker was het geweest als de Russische transfermarkt vanavond ook op slot ging.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 14:46 schreef Kenju het volgende:
[..]
Bij een goed bedrag kun je altijd praten natuurlijk. Moet zelfs.
Als PSV dien je ten alle tijde de poule te overleven, kom op zegquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 14:53 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Nadeel aan die lange reizen is dat je de poulefase wel MOET overleven om winst te maken in Europa.
Ben ik met je eens, maar je kan het slecht treffen met bijvoorbeeld een Liverpool in de poulequote:Op vrijdag 31 augustus 2012 14:54 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Als PSV dien je ten alle tijde de poule te overleven, kom op zeg
iddquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 15:05 schreef Geo4kant het volgende:
gister zag ik hem lachen toen hij naar Engelaar liep dacht pfiew hij heeft toch emoties..
http://nl.wikipedia.org/wiki/Diana_Spencerquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 15:19 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Aimo_Diana
Hij leeft nog gewoon hoor.
Ik denk dat we dat wel begrepen. Maar waarom moet die als topic titel gelden in dit topic?quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 15:21 schreef Nober het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Diana_Spencer
Niet weten wie ik bedoelMaar heb al heel mijn leven een verjaardag op deze dag dus ik wist wel dat PSV ook 'jarig' is.
omgquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 15:21 schreef Nober het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Diana_Spencer
Niet weten wie ik bedoelMaar heb al heel mijn leven een verjaardag op deze dag dus ik wist wel dat PSV ook 'jarig' is.
De winterstop lijkt onze grootste vijand.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 16:55 schreef Lange_Lans het volgende:
Wel eens lekker zo een rustige laatste transferdag.
al ligt het wel dichter bij Rusland dan bij Polenquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 17:08 schreef Pedroso het volgende:
Moet te doen zijn. Dacht dat Dnjepr ergens in een erg ver, onbegaanbaar oord lag waar je alleen met paard en wagen kon komen maar dat valt mee. Oekraine ligt naast Polen.
Het is eerder de vraag of er iemand zo gek is om Manolev te kopen..quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 17:26 schreef mrstylo het volgende:
Stilte voor de storm of kan Brands ook niet verkopen?
zelfs de zaakwaarnemer kan Manolev niet slijten....... en Vukovic kan gewoon niks. Engelaar is onbetaalbaar.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 17:26 schreef mrstylo het volgende:
quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 17:26 schreef mrstylo het volgende:
quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 16:30 schreef mrstylo het volgende:
Donderdag 6 december SSC Napoli - PSV 19.00 uur
Zondag 9 december PSV - FC Twente ERE
Dat was vroeger toch ook? Toen PSV daar tegen moest, in zo'n weiland landen met het vliegtuig?quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 17:08 schreef Pedroso het volgende:
Moet te doen zijn. Dacht dat Dnjepr ergens in een erg ver, onbegaanbaar oord lag waar je alleen met paard en wagen kon komen maar dat valt mee. Oekraine ligt naast Polen.
Tering bijna alle toppers thuis terwijl PSV het altijd moeilijk UIT heeft na winterstopquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 16:30 schreef mrstylo het volgende:
Donderdag 20 september FC Dnipro Dnipropetrovsk - PSV 19.00 uur (lokale tijd)
Zondag 23 september PSV - Feyenoord
Donderdag 4 oktober PSV - SSC Napoli 21.05 uur
Zondag 7 oktober PSV - NAC Breda ERE
Donderdag 25 oktober PSV - AIK Solna 21.05 uur
Zondag 28 oktober PEC Zwolle - PSV ERE
Donderdag 8 november AIK Solna - PSV 19.00 uur
Zondag 11 november PSV - SC Heerenveen ERE
Donderdag 22 november PSV – FC Dnipro Dnipropetrovsk 21.05 uur
Zondag 25 november PSV - Vitesse ERE
Donderdag 6 december SSC Napoli - PSV 19.00 uur
Zondag 9 december PSV - FC Twente ERE
Niet mieten..quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 18:53 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Tering bijna alle toppers thuis terwijl PSV het altijd moeilijk UIT heeft na winterstop
quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 18:59 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Niet mieten..
LET ME SEE YOUR WARFACE..
Dit jaar moest ik m wel kopen met Bommel achterop. Stel dat hij volgend jaar er mee kaptquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 01:43 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Ben blij dat ik geen nieuwe uit en thuisshirt heb gekocht... 100 jaar
Hij komt toch begin 2013 uit?quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 19:11 schreef Rob_La_Chouffe het volgende:
[..]
Dit jaar moest ik m wel kopen met Bommel achterop. Stel dat hij volgend jaar er mee kapt
Volgend jaar ook kopen als hij mooi is natuurlijk
Had ik het ook, 100 jarige logo wat erop gaat komen..quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 19:18 schreef Rob_La_Chouffe het volgende:
Zoiets zei Slegers idd, afwachten in hoeverre dat echt is.
Ik dacht trouwens dat je het over het thuisshirt had.
twitter:thijsslegers twitterde op vrijdag 31-08-2012 om 19:20:34Opmerkelijk: transfermarkten Denemarken (2/9) Frankrijk (4/9) Turkije (5/9) Rusland (6/9) en Portugal (21/9) nog lang niet dicht. reageer retweet
twitter:thijsslegers twitterde op vrijdag 31-08-2012 om 19:21:26#Benfica heeft dus bv nog 3 wkn om PSV te verleiden Matavz te verkopen. NL-clubs mogen na vanavond niets meer kopen reageer retweet
twitter:thijsslegers twitterde op vrijdag 31-08-2012 om 19:22:15#Vukovic verwacht voor dinsdag 4/9 naar Frankrijk te vertrekken. Manolev hoopt ook van deze krankzinnige situatie te profiteren reageer retweet
twitter:RikElfrink twitterde op vrijdag 31-08-2012 om 19:26:42Bij #PSV geen in- of uitgaande transfers meer vandaag, stellen de insiders. Vizier kan op #AZ zondag. reageer retweet
Jullie krijgen Ajax thuis na de winterstop (die overigens hetzelfde probleem hebben, alleen Feyenoord thuis na de winterstop. De rest van de 'toppers' allemaal uit.)quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 18:53 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Tering bijna alle toppers thuis terwijl PSV het altijd moeilijk UIT heeft na winterstop
Helaas wel jaquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 20:24 schreef Scarface88 het volgende:
Is AZ nou rond met Markus Henriksen?
Haha das wel vet ja! Waarom ben je daar atm? (Stockholm?)quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 20:31 schreef GotenSSJ het volgende:
Leuk! AIK Solna!
Die wedstrijd ga ik zeker meepakken, half uurtje met de metroWel gehoopt maar niet verwacht PSV hier te kunnen zien
Echt heel scheef jaquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 20:34 schreef FL_Freak het volgende:
andere sluitingstijden is toch eigenlijk mega oneerlijk of zie ik dat verkeerd?
quote:
quote:Uitleg KNVB: 'Landen mogen afwijken van deadlines'
31/08/2012 20:21
De KNVB verkiest wat betreft de deadline van de transferperiode het gros van de Europese landen te volgen. Een woordvoerder van de voetbalbond legt uit waarom het in andere Europese landen wel mogelijk is om nog na middernacht spelers te kopen of verkopen.
Lang niet in alle Europese landen geldt dezelfde deadline als in Nederland. Een aantal deadlines op een rijtje:
- Denemarken 2 september
- Frankrijk 4 september
- Turkije 5 september
- Rusland 6 september
- Portugal 21 (!) september
'De FIFA hanteert als richtlijn dat er sprake moet zijn van een transferperiode die twaalf weken aaneengesloten is. Binnen de UEFA is afgesproken dat de Europese landen 31 augustus aanhouden als einddatum. Daar mag echter van worden afgeweken', stelt de KNVB. 'Dat hebben we in het verleden wel eens gezien toen Engeland vanwege een feestdag wilde opschuiven met de deadline.'
'Andere landen volgen dan omdat het gunstiger is om gelijk te eindigen, althans zo denkt de KNVB erover', luidt het vervolg van de uitleg. 'Portugal staat het vrij om op 21 september af te sluiten, want ze hebben de transfermarkt ook later geopend. Dat mag ook. Het is dus wel zo dat de Nederlandse markt na vanavond sluit en clubs dus geen spelers meer kunnen kopen. Portugese clubs kunnen hier wel spelers weghalen.'
Stockholm/Solna inderdaadquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 20:45 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Haha das wel vet ja! Waarom ben je daar atm? (Stockholm?)
Ooh kijk, mooi geregeldquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 21:01 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Stockholm/Solna inderdaadIk begin volgende week met mijn Master opleiding hier. (Gratis studie ftw
)
Dit is eigenlijk altijd toch al geweest of zit ik nou mis?quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 20:34 schreef FL_Freak het volgende:
andere sluitingstijden is toch eigenlijk mega oneerlijk of zie ik dat verkeerd?
Ik kon me eigenlijk alleen Rusland en volgens mij ook Turkije herinneren, de rest liep bijna altijd wel gelijk?quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 21:35 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Ooh kijk, mooi geregeld
[..]
Dit is eigenlijk altijd toch al geweest of zit ik nou mis?
Het zou me niets verbazen dat het als marktverstorend wordt beoordeeld, wanneer men een rechter er naar laat kijken. Op die manier heeft het Bosmanarrest ook voor een aardverschuiving gezorgd bij de Europese voetbalclubs.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 20:57 schreef rubbereend het volgende:
[..]
[..]handig geregeld allemaal. Zo kan je er net zo goed niet aan doen
Had niemand hier Brands daar even op kunnen wijzen? Die man heeft het ook druk zat.quote:Brands, technisch manager van PSV, lijkt tot voor kort geen weet te hebben gehad van de verschillende deadlines door Europa. “Ik ben hier onlangs op gewezen door een makelaar. Dit is een zeer vreemde situatie. We gaan dit zeker bij de UEFA aankaarten. Er kan immers na middernacht nog op onze spelers geboden worden, terwijl wij dan geen vervangers meer kunnen halen.”
Mooi dat de eigen jeugd steeds nadrukkelijker aanwezig is bij de hoofdselectie.quote:Jurgen Locadia en Peter van Ooijen maken vanaf vandaag officieel deel uit van de A-selectie. Het tweetal was al veelvuldig bij de A-selectie en maken nu definitief de stap. Ze worden daarmee beloond voor hun goede ontwikkeling gedurende de afgelopen twee maanden.
Dat zijn ook gewoon 2 baasjes en ik ben een voorstander van het vaker opstellen van deze gasten. Van Ooijen wordt lastig, maar ik zou Locadia als 2e spits inzetten. En als ie beter blijkt te zijn dan Matavz, omwisselen. Net als Berg-Reis toentertijd.quote:Op zaterdag 1 september 2012 10:58 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Mooi dat de eigen jeugd steeds nadrukkelijker aanwezig is bij de hoofdselectie.
Van Ooijen zou ook eerst naar Eindhoven gaan begreep ik maar Advocaat wilde hem graag een kans geven. Hij schijnt vorig jaar ook flink aan spierkracht gewonnen te hebben. Extra veel in het krachthonk gezeten om meer body te krijgen. Dat is wel een goede mentaliteit, extra werk verrichten om het te halen.quote:Op zaterdag 1 september 2012 18:43 schreef 3M1N3M het volgende:
Van Ooijen, eerlijk gezegd nog NOOIT van gehoord sinds deze voorbereiding..
Maar zal wel komen omdat de helft van de jeugd naar Eindhoven gaat
Inderdaad. Ook goed gezien van Advocaat.. Hoop dat hij tegen een PEC zwolle kan beginnen...quote:Op zaterdag 1 september 2012 19:03 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Van Ooijen zou ook eerst naar Eindhoven gaan begreep ik maar Advocaat wilde hem graag een kans geven. Hij schijnt vorig jaar ook flink aan spierkracht gewonnen te hebben. Extra veel in het krachthonk gezeten om meer body te krijgen. Dat is wel een goede mentaliteit, extra werk verrichten om het te halen.
en wie moet hij eruit spelen dan?quote:Op zaterdag 1 september 2012 19:32 schreef 3M1N3M het volgende:
[..]
Inderdaad. Ook goed gezien van Advocaat.. Hoop dat hij tegen een PEC zwolle kan beginnen...
Chadli is gelukkig de helft van de tijd geblesseerd.. En Douglas en Michailov vallen ook wel mee kwa kwaliteit imo..quote:Op zaterdag 1 september 2012 20:25 schreef Scarface88 het volgende:
Ik vind Twente de gedoodverfde titelkandidaat, het staat voorin goed met Tadic en Chadli, het middenveld is prima verzorgd met Fer, en de defensie is met Douglas en Michailov ook meer dan voldoende.
Geldt voor ons op het middenveld met v Bommel en Strootman, die gaan in de beslissende fase van het seizoen nogal wat missen als het zo door gaat...quote:Op zaterdag 1 september 2012 20:33 schreef rubbereend het volgende:
als Dougas straks weer lekker geel gaat rapen hebben ze achterin toch een probleem daar
Zeg je gekscherend. Maar ik zou serieus willen zien of hij de controlerende problemen zou kunnen oplossen.quote:
Als voorhoede Mertens - Lens - Narsingh is. dan counter we ze kapot. Dus heb voor het eerst niet echt spanning.quote:Op zondag 2 september 2012 10:59 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Ook al is het pas de vierde wedstrijd van het seizoen, ik heb toch wel wedstrijdspanning
Ik ben er niet zo zeker van, AZ heeft echt wel een goed team hoorquote:Op zondag 2 september 2012 11:03 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Als voorhoede Mertens - Lens - Narsingh is. dan counter we ze kapot. Dus heb voor het eerst niet echt spanning.
PSV speelt toch thuis, dus waarom wordt er dan countervoetbal verwacht?quote:Op zondag 2 september 2012 11:24 schreef 3M1N3M het volgende:
AZ kan je heel makkelijk op de counter pakken.
Maar het is Mertens-Matavz-Lens vandaag.
Ach, als ze maar gewoon winnen. Als ze daarnaast ook nog een beetje vooruitgang laten zien, dan ben ik dik tevreden.quote:Op zondag 2 september 2012 12:12 schreef ZuidGrens het volgende:
Ik verwacht en eis eigenlijk gewoon dat PSV vandaag domineert. AZ stelt weinig meer voor in mijn ogen. 3-1.
En de maar weer de stad in om mijn kater weg te drinken en vervolgens naar het stadion. Zwaar leven.
Jongens die opvallend goed presteren wil ik best als baas labelen. Maar Van Bommel en zeker Strootman vallen juist tegen.quote:Op zondag 2 september 2012 13:41 schreef Compliment het volgende:
PSV heeft best wel veel bazen in de selectie eigenlijk: Willems, van Ooijen, Depay, Strootman, Bommel.
Bommel en Strootman hebben dan weer een bazenuitstraling.quote:Op zondag 2 september 2012 14:03 schreef Xaobotnik het volgende:
Matavz weer in de spits....
[..]
Jongens die opvallend goed presteren wil ik best als baas labelen. Maar Van Bommel en zeker Strootman vallen juist tegen.
Manolevquote:Op zondag 2 september 2012 13:41 schreef Compliment het volgende:
PSV heeft best wel veel bazen in de selectie eigenlijk: Willems, van Ooijen, Depay, Strootman, Bommel.
Ja Opa Bommel en wannabe Bommel doen het goed in het kaartenklassement.quote:Op zondag 2 september 2012 14:23 schreef Compliment het volgende:
[..]
Bommel en Strootman hebben dan weer een bazenuitstraling.
Eens.quote:Op zondag 2 september 2012 16:37 schreef GotenSSJ het volgende:
Bommel en Strootman pakken echt teveel kaarten. Die ga je op deze manier aan het einde van het seizoen vaak missen of ze grijpen halfbakken in met het oog op een evt. schorsing
Mensen die hun complete mening over een speler na 1 wedstrijd herzienquote:Op zondag 2 september 2012 16:45 schreef Doublepain het volgende:
En mensen vonden dat matavz weg moet![]()
Advocaat is zn verademing om naar te kijken na drie seizoenen Rutten. Heerlijkquote:Op zondag 2 september 2012 17:11 schreef HetBrabandertje het volgende:
http://eredivisielive.nl/(...)rdig-in-de-rust.html
Advocaat merkt nog eventjes op dat de conditie van Barbara Barend aan het begin van het seizoen beter zou zijn dan die van Matavz toen.. Verder weer een heel logisch en goed te volgen verhaal
quote:Op zondag 2 september 2012 17:19 schreef ZuidGrens het volgende:
Ik vond het enigszins jammer dat Reijen rood kreeg, ik bedoel, dan is het geen wedstrijd meer.
Ja, kom op. Ik ben voor PSV en ik hoop dat PSV wint maar ik wil ook gewoon een beetje spanning wanneer ik in het stadion zit. Nu was de spanning totaal weg. Geef mij maar een 3-2 zoals vorig jaarquote:
Wátquote:Op zondag 2 september 2012 17:24 schreef ZuidGrens het volgende:
[..]
Ja, kom op. Ik ben voor PSV en ik hoop dat PSV wint maar ik wil ook gewoon een beetje spanning wanneer ik in het stadion zit. Nu was de spanning totaal weg. Geef mij maar een 3-2 zoals vorig jaar
Da's een mening, ik ben meer resultaatgericht.quote:Op zondag 2 september 2012 17:24 schreef ZuidGrens het volgende:
[..]
Ja, kom op. Ik ben voor PSV en ik hoop dat PSV wint maar ik wil ook gewoon een beetje spanning wanneer ik in het stadion zit. Nu was de spanning totaal weg. Geef mij maar een 3-2 zoals vorig jaar
De Ketelbrug, naar het schijnt.quote:Op zondag 2 september 2012 17:27 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Is Immers al van een brug gesprongen?
Ja, wat kom jij je er nou weer mee bemoeien. Ik vind het gewoon leuk als er wat spanning in een wedstrijd zit, en dat PSV dan aan het langste eind trekt. Tuurlijk heb ik liever een 5-1 dan een 3-3, maar ik prefereer wel meer spanning dan vandaag. Het wordt al snel zo gezapig dan.quote:
Ja, als je als neutrale supporter naar een wedstrijd kijkt. Ik heb het nog nooit kut gevonden als er een tegenstander rood kreeg in ieder geval.quote:Op zondag 2 september 2012 17:28 schreef ZuidGrens het volgende:
[..]
Ja, wat kom jij je er nou weer mee bemoeien. Ik vind het gewoon leuk als er wat spanning in een wedstrijd zit.
Kut is overdreven, maar ik was er ook niet blij mee. Had liever dat hij hem in de 70e minuut kreeg.quote:Op zondag 2 september 2012 17:29 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja, als je als neutrale supporter naar een wedstrijd kijkt. Ik heb het nog nooit kut gevonden als er een tegenstander rood kreeg in ieder geval.
Je mening is in ieder geval origineel.quote:Op zondag 2 september 2012 17:30 schreef ZuidGrens het volgende:
[..]
Kut is overdreven, maar ik was er ook niet blij mee. Had liever dat hij hem in de 70e minuut kreeg.
Nee, dat ook weer niet. Maar ik hoorde achter me ook iemand zeggen: aah...slecht voor de wedstrijd!quote:Op zondag 2 september 2012 17:32 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Je mening is in ieder geval origineel.
Scheids trekt rood*
HIER BEN IK DUS NIET BLIJ MEE HE!!!
quote:Op zondag 2 september 2012 17:37 schreef ZuidGrens het volgende:
[..]
Nee, dat ook weer niet. Maar ik hoorde achter me ook iemand zeggen: aah...slecht voor de wedstrijd!
Vorig seizoen genoeg spannende wedstrijden gehad waarbij je tot de laatste minuut nog op het puntje van je stoel zat. Af en toe lekker achterover leunen en genieten van het spel is ook prettig op zijn tijd.quote:Op zondag 2 september 2012 17:37 schreef ZuidGrens het volgende:
[..]
Nee, dat ook weer niet. Maar ik hoorde achter me ook iemand zeggen: aah...slecht voor de wedstrijd!
Maar goed, laat er geen misverstanden over bestaan, ik wil natuurlijk niets liever dan dat PSV wint, maar ik ben ook gek op een spannende wedstrijd
Of gewoon het hele seizoen. Mag ook.quote:Op zondag 2 september 2012 17:41 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Vorig seizoen genoeg spannende wedstrijden gehad waarbij je tot de laatste minuut nog op het puntje van je stoel zat. Af en toe lekker achterover leunen en genieten van het spel is ook prettig op zijn tijd.
AZ was vandaag een ordinaire schopploeg.quote:Op zondag 2 september 2012 19:43 schreef HetBrabandertje het volgende:
Het was ook niet de enige rode kaart die had kunnen vallen. Als Nijhuis consequent was geweest had Gorter namelijk ook al rood gehad (in dat kader vond ik het commentaar van Leo Driessen erg vreemd die het prettig vond dat Nijhuis inconsequent was: "Want waar staat geschreven dat een scheidsrechter consequent moet zijn?") . Een groot gedeelte van de wedstrijd waren overtredingen de enige manier voor AZ om PSV te stoppen.
Waarschijnlijk wel. Ik hoop dat Faber goed kijkt hoe Advocaat er goed bovenop zit. Dat is blijkbaar dringend nodig bij deze selectie..quote:
Ik vind die Driessen sowieso de slechtste verslaggever van Eredivisie-Live. Hij legt het er ook zo gruwelijk dik bovenop dat hij een hekel aan PSV heeft. Gewoon tragisch.quote:Op zondag 2 september 2012 19:43 schreef HetBrabandertje het volgende:
Het was ook niet de enige rode kaart die had kunnen vallen. Als Nijhuis consequent was geweest had Gorter namelijk ook al rood gehad (in dat kader vond ik het commentaar van Leo Driessen erg vreemd die het prettig vond dat Nijhuis inconsequent was: "Want waar staat geschreven dat een scheidsrechter consequent moet zijn?") . Een groot gedeelte van de wedstrijd waren overtredingen de enige manier voor AZ om PSV te stoppen.
Ik vind dat je wel een tikkie overdrijft. PSV kon ook gewoon lekker combineren door de man meer situatie. En zo goed was PSV nou ook weer niet.quote:Op zondag 2 september 2012 20:00 schreef Buitendam het volgende:
[..]
AZ was vandaag een ordinaire schopploeg.
Mooi dat dat door combinatievoetbal wordt afgestraft.
Moeten.quote:Op zondag 2 september 2012 20:03 schreef Geo4kant het volgende:
Nijhuis verdient een compliment, goed gefloten. (Alleen bij Gorter had het ook rood kunnen/moeten zijn ja)
Ik vond de verdediging weer behoorlijk instabiel, maar heel veel meer dan trappen en trekken naar alles met een rood-wit shirt kwam AZ niet. Ook niet in de eerste minuten met 11 man.quote:Op zondag 2 september 2012 20:03 schreef Hoppahoppa het volgende:
Ik vind dat je wel een tikkie overdrijft. PSV kon ook gewoon lekker combineren door de man meer situatie. En zo goed was PSV nou ook weer niet.
Mening herzien?? Ik roep al tijden dat hij moet blijven, je vindt niet 1 2 3 weer zo'n spits als tim en zo goedkoop. Hij bewijst maar dat een kans een goal is.. Ben blij dat Narsingh hem kan vindenquote:Op zondag 2 september 2012 17:16 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Mensen die hun complete mening over een speler na 1 wedstrijd herzien
In deze tactiek is ie zeer bruikbaar, maar houdt Advocaat hem weer op de bank dan is het een te dure bankzitter. De financiele situatie doet niets af aan een 5-1 overwinning op AZ.
Ah, ik vind het allemaal zo overdreven na 1 goeie wedstrijd. Advocaat gebruik Matavz grotendeels als bankzitter en een bankzitter waar je vele miljoenen voor kunt krijgen moet je gewoon altijd verkopen imo. Narsingh vindt Lens net zo makkelijk als Matavz.quote:Op zondag 2 september 2012 20:15 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Mening herzien?? Ik roep al tijden dat hij moet blijven, je vindt niet 1 2 3 weer zo'n spits als tim en zo goedkoop. Hij bewijst maar dat een kans een goal is.. Ben blij dat Narsingh hem kan vinden
Dat kan je nu nog niet zeggen, Advcaat pakte hem even aan.. Die gaat echt niet meer naar de bank toe, lens had Matavz vandaag 0x bereikt. Die is geen rechtsbuiten. Dat zag je vandaag duidelijk, haast onzichtbaar.. Had een kans om te scoren uit gefrommel, waar hij naast matavz stond. Lens is gewoon een spits..quote:Op zondag 2 september 2012 20:16 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ah, ik vind het allemaal zo overdreven na 1 goeie wedstrijd. Advocaat gebruik Matavz grotendeels als bankzitter en een bankzitter waar je vele miljoenen voor kunt krijgen moet je gewoon altijd verkopen imo. Narsingh vindt Lens net zo makkelijk als Matavz.
Lens is inderdaad de basisspits als ik Advocaat de opstellingen zie maken, de afgelopen wedstrijden. Heeft Lens ook prima ingevuld want hij is ontzettend gevaarlijk, helemaal als hij in de diepte wordt bediend door v. Bommel. Matavz is complete wedstrijden onzichtbaar en wacht op dat ene momentje. Vandaag lukte dat twee keer, maar het zou mij niks verbazen dat als hij de volgende wedstrijd na 45 minuten en 0 kansen wordt gewisseld en weer op de bank zal moeten zitten.quote:Op zondag 2 september 2012 20:20 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Dat kan je nu nog niet zeggen, Advcaat pakte hem even aan.. Die gaat echt niet meer naar de bank toe, lens had Matavz vandaag 0x bereikt. Die is geen rechtsbuiten. Dat zag je vandaag duidelijk, haast onzichtbaar.. Had een kans om te scoren uit gefrommel, waar hij naast matavz stond. Lens is gewoon een spits..
Klopt, dat zijn ook 2 verschillende spitsen. Maar dat is juist lekker om iig 1 op de bank te hebben? Vooral als het even niet loopt met matavz, kan je lens inzetten. Verras je de tegenstander mee aangezien ze nu flink mogen rennen achter lens aan.quote:Op zondag 2 september 2012 20:23 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Lens is inderdaad de basisspits als ik Advocaat de opstellingen zie maken, de afgelopen wedstrijden. Heeft Lens ook prima ingevuld want hij is ontzettend gevaarlijk, helemaal als hij in de diepte wordt bediend door v. Bommel. Matavz is complete wedstrijden onzichtbaar en wacht op dat ene momentje. Vandaag lukte dat twee keer, maar het zou mij niks verbazen dat als hij de volgende wedstrijd na 45 minuten en 0 kansen wordt gewisseld en weer op de bank zal moeten zitten.
Lens is sleuren, rennen en werken. Dat kent Matavz niet. Compleet andere voetballer.
De verdediging van PSV is niet beter dan die van Feyenoord. De aanval duidelijk wel. En daar maak je het verschil. In Nederland.quote:Op zondag 2 september 2012 20:05 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik vond de verdediging weer behoorlijk instabiel, maar heel veel meer dan trappen en trekken naar alles met een rood-wit shirt kwam AZ niet. Ook niet in de eerste minuten met 11 man.
We zijn PSV en niet Real Madrid.quote:Op zondag 2 september 2012 20:30 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Klopt, dat zijn ook 2 verschillende spitsen. Maar dat is juist lekker om iig 1 op de bank te hebben? Vooral als het even niet loopt met matavz, kan je lens inzetten. Verras je de tegenstander mee aangezien ze nu flink mogen rennen achter lens aan.
Nog niet, maar als deze ploeg drie jaar bij elkaar blijft onder Dicks leiding, paar verdedigers erbij. Je weet maar nooit. De knaken zijn straks bij andere clubs in Europa ook een stuk minder (als alles eerlijk gaat, fairplay en zaken).quote:
Inderdaad. Als je als PSV twee gelijkwaardige spitsen hebt die beide goed genoeg zijn voor een basisplaats, dan gaat er vanzelf één onrust stoken.quote:
Matavz doet dat niet, maar ik zie Lens dat wel doen. Wijnaldum gaat dat ook op een gegeven moment doen.quote:Op zondag 2 september 2012 20:42 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Inderdaad. Als je als PSV twee gelijkwaardige spitsen hebt die beide goed genoeg zijn voor een basisplaats, dan gaat er vanzelf één onrust stoken.
Dat kun je als PSV zijnde toch nooit in stand houden. Twee seizoenen terug haast failliet en nu een wisselspeler van 8 miljoen.quote:Op zondag 2 september 2012 20:30 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Klopt, dat zijn ook 2 verschillende spitsen. Maar dat is juist lekker om iig 1 op de bank te hebben? Vooral als het even niet loopt met matavz, kan je lens inzetten. Verras je de tegenstander mee aangezien ze nu flink mogen rennen achter lens aan.
Wie zegt dat Matavz wissel gaat staan?quote:Op zondag 2 september 2012 21:30 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat kun je als PSV zijnde toch nooit in stand houden. Twee seizoenen terug haast failliet en nu een wisselspeler van 8 miljoen.
Iedereen was fit en speelgerechtigd, en de wedstrijd tegen AZ mag toch wel als een van de toppers gezien worden. En volgens mij stond Matavz in de basis, dus wisselspeler? Het lijkt erop dat hij zich in de basis gespeeld heeft, en dat is zijn verdienste. Matavz is bij mij gestegen in aanzien, hij scoort makkelijk de laatste wedstrijd, en is niet te beroerd om een bal af te geven. Als hij deze lijn voort kan zetten, ben ik blij dat hij niet verkocht wordt. Maar ja....ALS.....quote:Op zondag 2 september 2012 21:30 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat kun je als PSV zijnde toch nooit in stand houden. Twee seizoenen terug haast failliet en nu een wisselspeler van 8 miljoen.
Matavz heeft tot vandaag constant op de bank plaats moeten nemen, omdat Advocaat kiest voor Lens. Het is tot dusver een hele dure wisselspeler, ook al heeft hij vandaag laten zien tegen de juiste tegenstander een PSVwaardige speler te kunnen zijn, maar hoe je het ook went of keert; als Advocaat in de meeste gevallen voor Lens zal kiezen moet PSV Matavz gewoon verpatsen voor die 8 miljoen.quote:Op zondag 2 september 2012 21:33 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Wie zegt dat Matavz wissel gaat staan?
De wedstrijd tegen Zeta was om den keizers baard, maar Matavz speelde vanaf het begin, en speelde goed tegen die neo amateurs. Het feit dat hij vandaag mocht starten, zegt wel degelijk wat.quote:Op zondag 2 september 2012 21:46 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Matavz heeft tot vandaag constant op de bank plaats moeten nemen, omdat Advocaat kiest voor Lens. Het is tot dusver een hele dure wisselspeler, ook al heeft hij vandaag laten zien tegen de juiste tegenstander een PSVwaardige speler te kunnen zijn, maar hoe je het ook went of keert; als Advocaat in de meeste gevallen voor Lens zal kiezen moet PSV Matavz gewoon verpatsen voor die 8 miljoen.
Ik lees vaker dat users lijken te weten wat Advocaat zal gaan doen, maar wat als Advocaat anders kiest? Als hij gaat voor Lens en de marktwaarde van Matavz daardoor achteruit zal gaan? Zoals eerder werd gezegd is PSV geen Madrid en op het moment dat je een bod hebt liggen van 8 miljoen voor een, tot op heden, wisselspeler dan is de aanname dat het allemaal wel goedkomt nogal naief.quote:Op zondag 2 september 2012 21:52 schreef tja77 het volgende:
[..]
De wedstrijd tegen Zeta was om den keizers baard, maar Matavz speelde vanaf het begin, en speelde goed tegen die neo amateurs. Het feit dat hij vandaag mocht starten, zegt wel degelijk wat.
Advocaat zal op den duur voor Mertens Matavz Narsingh gaan, en Lens eventueel als wisselspeler. Lens speelt goed tot op heden. Maar qua spits heeft Matavz meer potentie. Goede aanvallers heeft PSV voloende, goede spitsen daarentegen???
Ik neem aan dat Advocaat voor de sterkst mogelijke opstelling zal gaan, en Matavz is tijdelijk teruggezet naar het 2e. Matavz heeft flink op z'n donder gehad, en lijkt er beter op geworden te zijn. Of dat ook echt zo is, zal de tijd ons leren. Zonder Matavz heeft PSV geen echte spits. Jij noemt Matavz tot op heden een wisselspeler, maar hoeveel wedstrijden zijn er gespeeld? 1 voor de jc schaal, 2 europese, en 4 voor de competitie.quote:Op zondag 2 september 2012 22:19 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik lees vaker dat users lijken te weten wat Advocaat zal gaan doen, maar wat als Advocaat anders kiest? Als hij gaat voor Lens en de marktwaarde van Matavz daardoor achteruit zal gaan? Zoals eerder werd gezegd is PSV geen Madrid en op het moment dat je een bod hebt liggen van 8 miljoen voor een, tot op heden, wisselspeler dan is de aanname dat het allemaal wel goedkomt nogal naief.
Stamp ze op hun neuzen ja zo hard als je maar kan. Wat het leven, duurt maar even. Alle...quote:Op maandag 3 september 2012 00:10 schreef FL_Freak het volgende:
Mooie dag gehad vandaag![]()
Trouwens toen ik de trein uitstapte in het dorp liep ik langs een stel ajacieden die nog in de trein zaten. Riepen zo he kut boertje.
Ik zo he goed bezig met 2-2![]()
Gelijk uitdagen
quote:Op maandag 3 september 2012 01:12 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Stamp ze op hun neuzen ja zo hard als je maar kan. Wat het leven, duurt maar even. Alle...
Helmond denk ik.quote:Op maandag 3 september 2012 01:14 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Maar wat doen ajacieden in een brabants dorpje?
Gingen richting Nijmegen.quote:Op maandag 3 september 2012 01:14 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
financial fair play haalt niet veel uitquote:Op zondag 2 september 2012 20:42 schreef Rubberen_Robin het volgende:
[..]
Nog niet, maar als deze ploeg drie jaar bij elkaar blijft onder Dicks leiding, paar verdedigers erbij. Je weet maar nooit. De knaken zijn straks bij andere clubs in Europa ook een stuk minder (als alles eerlijk gaat, fairplay en zaken).
Ajacieden zitten overal.quote:Op maandag 3 september 2012 01:14 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Eigenlijk zijn het net kakkerlakken.quote:
We zijn in ieder geval net zo groot, dan niet groter. Dat kunnen jullie niet zeggen.quote:Op maandag 3 september 2012 09:25 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Eigenlijk zijn het net kakkerlakken.
Fijn om te weten.quote:Op maandag 3 september 2012 09:26 schreef Devv het volgende:
[..]
We zijn in ieder geval net zo groot, dan niet groter. Dat kunnen jullie niet zeggen.
Dat zal wel weer ja. Je zal eens een speler opleiden.quote:Op maandag 3 september 2012 00:49 schreef mrstylo het volgende:
Maar onze aankoop voor volgende jaar zomer (Maher) is wel van prijs gestegen na vandaag.
Maar de cijfers van vandaag:
[ afbeelding ]
Gefrustreerd?quote:Op maandag 3 september 2012 09:32 schreef TIM-846 het volgende:
[..]
Dat zal wel weer ja. Je zal eens een speler opleiden.
Volgens mij is het 6 om 6. Kijk gerust even hier http://www.transfermarkt.(...)fers/verein_383.html en hier http://www.transfermarkt.(...)fers/verein_610.htmlquote:Op maandag 3 september 2012 09:38 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Oke dan. Je weet dat jouw cluppie dit seizoen meer spelers heeft gehaald dan PSV?
Tot op heden is Lens de vaste spits. Daarom zat hij ook op de bank en matavz in de spits toen PSV met een B-elftal aantrad in Europa. stellingen dat Mertens minder egoïstisch is neem ik na zo weinig speelronden nog niet aan, lijkt me overigens sterk. Nog sterker lijkt me dat je als speler 3 miljoen meer waard wordt als je met 11 tegen 10 thuis van een zwak AZ wint. Ik vind het allemaal nogal opportunistisch wat ik om me heen hoor en lees.quote:Op zondag 2 september 2012 22:40 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat Advocaat voor de sterkst mogelijke opstelling zal gaan, en Matavz is tijdelijk teruggezet naar het 2e. Matavz heeft flink op z'n donder gehad, en lijkt er beter op geworden te zijn. Of dat ook echt zo is, zal de tijd ons leren. Zonder Matavz heeft PSV geen echte spits. Jij noemt Matavz tot op heden een wisselspeler, maar hoeveel wedstrijden zijn er gespeeld? 1 voor de jc schaal, 2 europese, en 4 voor de competitie.
Bij de 2 europese wedstrijden stond Matavz in de basis, vandaag stond hij in de basis. Dus zeker de laatste wedstrijden lijkt Matavz een basisplaats te hebben afgedwongen. En ondanks dat Matavz in jouw ogen een wisselspeler is, dan nog heeft hij in die spaarzame minuten veel doelpunten gemaakt, 3 in de competitie, en 4 europees? Ofzo? Hij lijkt sinds zijn uitje naar het tweede, het doel makkelijker te hebben gevonden. Zijn contract loopt nog 4 jaar, dus wat is er op tegen om hem nog een jaar te laten blijven? Een veel slechter seizoen als vorig jaar, zal hij toch niet draaien. Mertens speelt minder egoistisch, en Narsingh is min of meer voor Matavz gehaald (zie de 2e goal van Matavz) in de laatste 3-4 wedstrijden, heeft hij nu 6-7 keer gescoord. Dat is een hele verbetering ten opzichte van vorig jaar. Alleen vandaag al is Matavz 2-3 miljoen meer waard geworden. Zijn contract loopt nog lekker lang door.
Die Maher stond op het eid nog wt te lullen met een paar PSVers en dat van bommel tijdens de wedstrijd hem omhelsde en gingen lachen... Tjah, Maher is leuk, maar zijn prijs niet..quote:Op maandag 3 september 2012 00:49 schreef mrstylo het volgende:
Maar onze aankoop voor volgende jaar zomer (Maher) is wel van prijs gestegen na vandaag.
Maar de cijfers van vandaag:
[ afbeelding ]
Ajax 7, Boccara hebben ze ook nog gehaald. PSV 5, Tyton was er vorig seizoen al.quote:Op maandag 3 september 2012 09:45 schreef TIM-846 het volgende:
[..]
Volgens mij is het 6 om 6. Kijk gerust even hier http://www.transfermarkt.(...)fers/verein_383.html en hier http://www.transfermarkt.(...)fers/verein_610.html
Daarbij heeft Ajax heel wat meer eigen jeugd doorgeschoven en op het veld staan.
Kneuzen. In mijn woonplaats ook wel een handjevol ajax-supporters maar 85 % is toch wel voor PSV (de rest Ajax, FC Eindhoven en paar Feyenoord). Maar die PSV-supporters hier zijn allemaal nogal fanatiek dus heb nog nooit last gehad van fans van andere clubs.quote:Op maandag 3 september 2012 00:10 schreef FL_Freak het volgende:
Mooie dag gehad vandaag![]()
Trouwens toen ik de trein uitstapte in het dorp liep ik langs een stel ajacieden die nog in de trein zaten. Riepen zo he kut boertje.
Gelijk uitdagen
PSV leidt zo vaak spelers op, Ajax koopt er ook wel eens weg. Ik dacht dat die zelf zo geweldig waren in opleiden, waarom dan de beste spelers van andere clubs kapen?quote:Op maandag 3 september 2012 09:32 schreef TIM-846 het volgende:
[..]
Dat zal wel weer ja. Je zal eens een speler opleiden.
Ajax haalt jonge spelers om ze verder op te leiden. Daar zit het verschil met andere clubs zoals PSV. Ze vullen de eigen opleiding aan met talenten van buitenaf. Maar het doel blijft om spelers op te leiden en zo min mogelijk gevestigde spelers te kopen. Zie het maar als polijsten van ruwe diamanten...quote:Op maandag 3 september 2012 11:15 schreef Brabiliaan het volgende:
[..]
Ik dacht dat die zelf zo geweldig waren in opleiden, waarom dan de beste spelers van andere clubs kapen?
Ajax koopt jonge Denen en dan roepen dat die Ajax opgeleide spelers zijn.. Droom verderquote:Op maandag 3 september 2012 11:20 schreef Devv het volgende:
[..]
Ajax haalt jonge spelers om ze verder op te leiden. Daar zit het verschil met andere clubs zoals PSV. Ze vullen de eigen opleiding aan met talenten van buitenaf. Maar het doel blijft om spelers op te leiden en zo min mogelijk gevestigde spelers te kopen. Zie het maar als polijsten van ruwe diamanten...
Opleiden is wat anders dan eigen jeugd...quote:Op maandag 3 september 2012 11:24 schreef Caland het volgende:
Spelers halen als ze 17 zijn en dan roepen dat het eigen jeugd is. Ja, zo lust ik er nog wel een paar.
Ze worden ook opgeleid door Ajax. Ze komen naar Ajax voordat het gevestigde namen zijn en worden verder opgeleid om in het Ajax-systeem te spelen. Dat is een filosofie die ze bij PSV natuurlijk niet kennen. Dus ik neem je die onwetendheid niet kwalijk.quote:Op maandag 3 september 2012 12:06 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Ajax koopt jonge Denen en dan roepen dat die Ajax opgeleide spelers zijn.. Droom verder
Oké Ajax is de bestequote:Op maandag 3 september 2012 12:17 schreef Devv het volgende:
[..]
Ze worden ook opgeleid door Ajax. Ze komen naar Ajax voordat het gevestigde namen zijn en worden verder opgeleid om in het Ajax-systeem te spelen. Dat is een filosofie die ze bij PSV natuurlijk niet kennen. Dus ik neem je die onwetendheid niet kwalijk.
Dat gejank over jeugdspelers is blijkbaar een must tegenwoordig, alsof je dan ineens kan evenaren met Barcelona.. Ben blij hoe het nu gaat bij PSV. 60% Nederlanders volgensmij, beter dan die -40% ervoorquote:Op maandag 3 september 2012 12:28 schreef Buitendam het volgende:
Dat gejank over die jeugdspelers
Feyenoord een fantastische jeugdopleiding, sterk door eigen jeugd, Feyenoordbloed door de aderen van het eerste team en ondertussen 3 keer kampioen in 30 jaar worden. Veel plezier met je jeugd, het werpt echt z'n vruchten af, ja. Ga zo door.
Als de volgende generatie maar goed genoeg is om de vertrekkende spelers op te vangen, verder maakt het niet echt veel uit of het nu eigen jeugd is of vroeg gekochte spelertjes.
Als koopploeg ben je wel afhankelijk van je successen. Het trucje 20/30 miljoen uitgeven, kun je niet ieder jaar blijven herhalen. Op een gegeven moment is het potje met geld op, zelfs bij PSV.quote:Op maandag 3 september 2012 12:28 schreef Buitendam het volgende:
Feyenoord een fantastische jeugdopleiding, sterk door eigen jeugd, Feyenoordbloed door de aderen van het eerste team en ondertussen 3 keer kampioen in 30 jaar worden. Veel plezier met je jeugd, het werpt echt z'n vruchten af, ja. Ga zo door.
Als de volgende generatie maar goed genoeg is om de vertrekkende spelers op te vangen, verder maakt het niet echt veel uit of het nu eigen jeugd is of vroeg gekochte spelertjes.
In de selectie misschien.quote:Op maandag 3 september 2012 12:30 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Dat gejank over jeugdspelers is blijkbaar een must tegenwoordig, alsof je dan ineens kan evenaren met Barcelona.. Ben blij hoe het nu gaat bij PSV. 60% Nederlanders volgensmij, beter dan die -40% ervoor
Dat heeft alleen maar te maken met beleid, Feyenoord met zijn jeugdopleiding en niet kopen zit harder aan de grond dan PSV.quote:Op maandag 3 september 2012 12:30 schreef TIM-846 het volgende:
[..]
Als koopploeg ben je wel afhankelijk van je successen. Het trucje 20/30 miljoen uitgeven, kun je niet ieder jaar blijven herhalen. Op een gegeven moment is het potje met geld op, zelfs bij PSV.
Klopt. Maar dat heeft met het verkeerde beleid van enkele jaren terug te maken zoals je al zegt.quote:Op maandag 3 september 2012 12:32 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat heeft alleen maar te maken met beleid, Feyenoord met zijn jeugdopleiding en niet kopen zit harder aan de grond dan PSV.
Een team bestaat gelukkig uit meer spelersquote:Op maandag 3 september 2012 12:32 schreef TIM-846 het volgende:
[..]
In de selectie misschien.
Zaterdag was het: Tyton, Hutchinson, Marcelo, Bouma, Willems, Bommel, Strootman, Toivonen, Mertens, Matavz, Lens.
Ik tel er 5
Dat is een suggestie, een scenario. Op een gegeven moment zul je je aankopen moeten kunnen verantwoorden, daarom ook de term investeren. De standaardverwachting om ieder jaar kampioen te worden en ver te komen in de CL wordt eerder geopperd door anderen dan door PSV zelf.quote:Op maandag 3 september 2012 12:33 schreef TIM-846 het volgende:
[..]
Klopt. Maar dat heeft met het verkeerde beleid van enkele jaren terug te maken zoals je al zegt.
Een dergelijk scenario is bij PSV ook niet ondenkbaar als ze de blijven investeren zoals de afgelopen twee jaar en de successen nog even uit blijven. Of zie ik dat verkeerd?
Alleen jammer dat hij dat dan zegt als Rutten weg is, zoiets kan je destijds ook aangeven?quote:Of ik me de kritiek van de trainer heb aangetrokken? Natuurlijk", zegt Matavz in gesprek met De Telegraaf. "Ik was nog niet goed, maar nu ben ik wel goed. Ik ben weer in de juiste conditie. Het is juist goed dat de trainer ons steeds scherp houdt. Dat is een groot verschil met vorig jaar."
Dit dus, het maakt allemaal niet zoveel uit als je beleid maar de beoogde resultaten haalt en binnen het budget past.quote:Op maandag 3 september 2012 12:28 schreef Buitendam het volgende:
Klopt niet helemaal, Feyenoord is natuurlijk pas recent noodgedwongen begonnen met het gebruiken van jeugd omdat er geen geld meer was om te kopen.quote:Op maandag 3 september 2012 12:50 schreef Xaobotnik het volgende:
Niet alleen slechts drie keer kampioen in 30 jaar, maar ook meermaals in financiële nood, terwijl PSV gewoon de bronnen in onroerend goed heeft om zichzelf ruimte te verschaffen, waar voor diezelfde bronnen, altijd al aan de tiet van andere partijen heeft gelegen. De meeste clubs overigens, aangezien PSV als enige een eigen stadion heeft.
Jij daagt ze toch uit.quote:Op maandag 3 september 2012 00:10 schreef FL_Freak het volgende:
Gelijk uitdagen
Uitdagen.quote:
quote:Op maandag 3 september 2012 13:01 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Uitdagen.
Volwassen mannen die een excuus zoeken elkaar op de bek te timmeren vanwege de voorkeur voor een andere voetbalclub.____!!
quote:Op maandag 3 september 2012 13:01 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Uitdagen.
Volwassen mannen die een excuus zoeken elkaar op de bek te timmeren vanwege de voorkeur voor een andere voetbalclub.____!!
Tegen wie bedoel je diequote:
2-2 was een hele goede uitslag voor Ajax. Kwamen ze goed mee weg.quote:Op maandag 3 september 2012 13:04 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Tegen wie bedoel je die?
Ik zeg alleen dat die gozer zelf een reactie uitlokt door over de uitslag te beginnen.
Ahja. Er zit een soort van logica in begroetingen a la "he kutboertje" en de reactie over de uitslag van die andere supporters?quote:Op maandag 3 september 2012 13:04 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Tegen wie bedoel je die?
Ik zeg alleen dat die gozer zelf een reactie uitlokt door over de uitslag te beginnen.
Uiteindelijk natuurlijk niet, maar laten we het er hier maar niet over hebbenquote:Op maandag 3 september 2012 13:06 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
2-2 was een hele goede uitslag voor Ajax. Kwamen ze goed mee weg.
Dus als je als 16 jarige naar Ajax komt en 2 jaar in de jeugd speelt ben je een product uit de eigen opleiding?quote:Op maandag 3 september 2012 12:17 schreef Devv het volgende:
[..]
Ze worden ook opgeleid door Ajax. Ze komen naar Ajax voordat het gevestigde namen zijn en worden verder opgeleid om in het Ajax-systeem te spelen. Dat is een filosofie die ze bij PSV natuurlijk niet kennen. Dus ik neem je die onwetendheid niet kwalijk.
Juistquote:Op maandag 3 september 2012 13:15 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Dus als je als 16 jarige naar Ajax komt en 2 jaar in de jeugd speelt ben je een product uit de eigen opleiding?
Bij Feyenoord heeft juist het merendeel vanaf vroege leeftijd (ook vanaf de F) de jeugdopleiding doorlopen.quote:Op maandag 3 september 2012 13:22 schreef Tarado het volgende:
In principe is de belangrijkste leeftijd voor een jeugdvoetballer 10-12, daar moet eigenlijk de basis gelegd worden, als je dan kijkt bij alle profclubs hoeveel spelers al vanaf die leeftijd in de jeugd zitten en uiteindelijk ook nog het eerste halen zijn het er maar weinig.
Ja, en? Je kunt vol trots zeggen dat je jeugdopleiding top notch is, mits het raakvlakken heeft met de prestaties van het eerste team. Dat zie ik bij Feyenoord niet, dus ik mag hopen dat PSV door blijft gaan met het kapen van 16 jarige talenten waardoor we nog meer kampioenschappen bij kunnen schrijven, de komende jaren.quote:Op maandag 3 september 2012 13:35 schreef Caland het volgende:
[..]
Bij Feyenoord heeft juist het merendeel vanaf vroege leeftijd (ook vanaf de F) de jeugdopleiding doorlopen.
Vanaf 10 geloof ik nog wel maar vanaf de Fjes zal je tegenvallenquote:Op maandag 3 september 2012 13:35 schreef Caland het volgende:
[..]
Bij Feyenoord heeft juist het merendeel vanaf vroege leeftijd (ook vanaf de F) de jeugdopleiding doorlopen.
Martins Indi, Kongolo en Cabral zijn zo al voorbeelden uit mijn hoofd die vanaf de F alle jeugdelftallen doorlopen hebben en het eerste hebben gehaald.quote:Op maandag 3 september 2012 13:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
Vanaf 10 geloof ik nog wel maar vanaf de Fjes zal je tegenvallen
Nog meer nog wel? Ondanks de aanhoudende financiele injecties is het ook voor PSV toch alweer een tijdje geleden dat ze uberhaupt om het kampioenschap hebben meegedaan. Vorig jaar werd er een Feyenoordje gedaan om het zo maar even te noemen, met alle risico's van dien.quote:Op maandag 3 september 2012 13:42 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja, en? Je kunt vol trots zeggen dat je jeugdopleiding top notch is, mits het raakvlakken heeft met de prestaties van het eerste team. Dat zie ik bij Feyenoord niet, dus ik mag hopen dat PSV door blijft gaan met het kapen van 16 jarige talenten waardoor we nog meer kampioenschappen bij kunnen schrijven, de komende jaren.
Risico's van dien? Welke risico's van dien? De club is in geen jaren zo gezond geweest als nu, en dan staat er ook nog eens een heel behoorlijke selectie op het veld waarvan geen hond zou opkijken als ze dit jaar het kampioenschap binnen slepen.quote:Op maandag 3 september 2012 13:49 schreef Caland het volgende:
Nog meer nog wel? Ondanks de aanhoudende financiele injecties is het ook voor PSV toch alweer een tijdje geleden dat ze uberhaupt om het kampioenschap hebben meegedaan. Vorig jaar werd er een Feyenoordje gedaan om het zo maar even te noemen, met alle risico's van dien.
Het is maar net wat je gezond noemt natuurlijk, daar heb ik toch wel wat twijfels bij, hoe je die constructie met de gemeente ook noemt, dat hoeft een "gezonde" club natuurlijk niet te doen.quote:Op maandag 3 september 2012 13:53 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Risico's van dien? Welke risico's van dien? De club is in geen jaren zo gezond geweest als nu, en dan staat er ook nog eens een heel behoorlijke selectie op het veld waarvan geen hond zou opkijken als ze dit jaar het kampioenschap binnen slepen.
Ik heb me in geen seizoenen minder zorgen gemaakt dan nu, lang leve een jeugdopleiding waar men om lacht. Ondertussen is de mop van die spitsen bij Feyenoord in mijn ogen vermakelijker.
Ik vind het toch knap dat PSV het zich kan veroorloven te blijven kopen en spelers als Manolev, Engelaar en Wijnalbum op de bank te hebben zitten met grote salarissen. Allemaal +1 miljoen toch?quote:Op maandag 3 september 2012 13:53 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Risico's van dien? Welke risico's van dien? De club is in geen jaren zo gezond geweest als nu, en dan staat er ook nog eens een heel behoorlijke selectie op het veld waarvan geen hond zou opkijken als ze dit jaar het kampioenschap binnen slepen.
Ik heb me in geen seizoenen minder zorgen gemaakt dan nu, lang leve een jeugdopleiding waar men om lacht. Ondertussen is de mop van die spitsen bij Feyenoord in mijn ogen vermakelijker.
Gezond noem ik gewoon hoe de cijfertjes ervoor staan. Wat komt er in, wat gaat er uit, wat zijn de salarissen. Kortom; het huishoudboekje is op orde. Die constructie met de gemeente is vaak genoeg behandeld, die vinden wij PSV'ers net zo eerlijk als de spothuurprijs die onze Amsterdamse vrinden voor de ArenA betalen etc.quote:Op maandag 3 september 2012 13:57 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het is maar net wat je gezond noemt natuurlijk, daar heb ik toch wel wat twijfels bij, hoe je die constructie met de gemeente ook noemt, dat hoeft een "gezonde" club natuurlijk niet te doen.
Komt omdat wij boeren goed boeren. Er is veel verpatst en vertrokken en door uitstekend beleid is de club nu financieel prima bezig.quote:Op maandag 3 september 2012 13:58 schreef TIM-846 het volgende:
[..]
Ik vind het toch knap dat PSV het zich kan veroorloven te blijven kopen en spelers als Manolev, Engelaar en Wijnalbum op de bank te hebben zitten met grote salarissen. Allemaal +1 miljoen toch?
De begroting is toch nog niet op orde, er is wel al flink gesneden maar ook dit jaar gaat er meer uit dan erin.quote:Op maandag 3 september 2012 13:58 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Gezond noem ik gewoon hoe de cijfertjes ervoor staan. Wat komt er in, wat gaat er uit, wat zijn de salarissen. Kortom; het huishoudboekje is op orde. Die constructie met de gemeente is vaak genoeg behandeld, die vinden wij PSV'ers net zo eerlijk als de spothuurprijs die onze Amsterdamse vrinden voor de ArenA betalen etc.
Op 17 mei dit jaar is er weer een opname geweest van de KNVB. Samen met oa. Ajax en Twente zit PSV in categorie 3. Gezond.quote:Op maandag 3 september 2012 14:00 schreef Tarado het volgende:
[..]
De begroting is toch nog niet op orde, er is wel al flink gesneden maar ook dit jaar gaat er meer uit dan erin.
Wishful thinking. PSV is weer gewoon een kerngezonde clubquote:Op maandag 3 september 2012 14:00 schreef Tarado het volgende:
[..]
De begroting is toch nog niet op orde, er is wel al flink gesneden maar ook dit jaar gaat er meer uit dan erin.
Ik denk dat dat een beetje wishful thinking van jouw kant is, verder heb ik helemaal geen belang bij een arm of failliet PSV want het niveau van de eredivisie is al laag genoeg zoals het is en zou daar zeker niet beter van wordenquote:Op maandag 3 september 2012 14:03 schreef Brabiliaan het volgende:
[..]
Wishful thinking. PSV is weer gewoon een kerngezonde club
Kort geheugen die je hebt. Ben je vergeten hoe Van den Herik die club gered heeft van de ondergang eind jaren '80, begin jaren '90? En als ik de oudere supporters moet geloven, was dat niet de eerste keer.quote:Op maandag 3 september 2012 12:54 schreef Tarado het volgende:
[..]
Klopt niet helemaal, Feyenoord is natuurlijk pas recent noodgedwongen begonnen met het gebruiken van jeugd omdat er geen geld meer was om te kopen.
Dat het financiële beleid niet was wat het moest zijn, is iedereen het wel over eens. Alhoewel je daarover kan discussiëren. Als het een keus is tussen sportief op niveau blijven en die assets voor jezelf houden, of die assets 'riskeren' en sportief wèl op niveau blijven, wat kies je dan? Verder moet je Feyenoord en PSV niet op hetzelfde vlak plaatsen in deze. PSV heeft nimmer een faillissement geriskeerd. Als het plan niet door was gegaan, had PSV gewoon doorgegaan, en alleen niet meer op hetzelfde niveau. Feyenoord was gewoon verdwenen. Failliet. Niemand die erin wilde stappen.quote:Verder heeft ook PSV net als Ajax en Feyenoord financieel wanbeleid gevoerd en blijft deze constructie met de grond een gewaagde, als het zo simpel lag als jij het voorstelt had een commerciele partij er wel ingestapt ipv de gemeente.
PSV had de afgelopen drie jaar gewoon kampioen moeten worden, pik.quote:Op maandag 3 september 2012 13:49 schreef Caland het volgende:
[..]
Nog meer nog wel? Ondanks de aanhoudende financiele injecties is het ook voor PSV toch alweer een tijdje geleden dat ze uberhaupt om het kampioenschap hebben meegedaan. Vorig jaar werd er een Feyenoordje gedaan om het zo maar even te noemen, met alle risico's van dien.
Dat is geen wishful thinking, dat is gehaald uit het laatste rapport van de KNVB over de financiële situatie bij clubs. PSV heeft in no-time die financiële status van bijna-failissement omgedraaid in een categorie 3 status bij de KNVB, en zoals ik al eerder zei; een heel behoorlijke selectie.quote:Op maandag 3 september 2012 14:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik denk dat dat een beetje wishful thinking van jouw kant is, verder heb ik helemaal geen belang bij een arm of failliet PSV want het niveau van de eredivisie is al laag genoeg zoals het is en zou daar zeker niet beter van worden
Maar ze hebben volgend jaar wel echt cl voetbal nodig anders kunnen ze weer gaan bezuinigen, dit is niet eens zo heel lang geleden nog naar buiten gebrachtquote:Op maandag 3 september 2012 14:09 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat is geen wishful thinking, dat is gehaald uit het laatste rapport van de KNVB over de financiële situatie bij clubs. PSV heeft in no-time die financiële status van bijna-failissement omgedraaid in een categorie 3 status bij de KNVB, en zoals ik al eerder zei; een heel behoorlijke selectie.
Beiden waren gewoon niet goed genoeg. Lucius was daarbij een labiel persoon.quote:Op maandag 3 september 2012 14:09 schreef vivelafete het volgende:
Het moet idd natuurlijk samengaan met prestaties natuurlijk, maar toch vind ik het wel degelijk een meerwaarde als er spelers uit de eigen opleiding of uit de regio komen. Zo vind ik het bijv. best jammer dat Marcellis niet meer bij ons speelt, zeker gezien wat er voor hem in de plaats kwam. Dat had ik ook bij Theo Lucius. Hoewel het verre van de beste voetballer is vond ik het toch altijd mooi om hem in het PSV-shirt te zien spelen.
Ik denk dat je niet goed snapt waar dit over ging. PSV begrootte het CL voetbal mee. Dat hadden ze niet moeten doen, omdat op het moment dat dat niet meer structureel werd gehaald, ze financieel niet meer uitkwamen. Dat is nu over, en dat doen ze niet meer. Er is/wordt flink gesaneerd, juist om de reden dat ze op te grote voet leefde. Verder zijn er extra bronnen aangetrokken.quote:Op maandag 3 september 2012 14:10 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Maar ze hebben volgend jaar wel echt cl voetbal nodig anders kunnen ze weer gaan bezuinigen, dit is niet eens zo heel lang geleden nog naar buiten gebracht
Dat klopt, dat is afgelopen winter door Sanders gemeld op de nieuwjaarsborrel. Club is weer financieel in orde, maar om op deze manier te kunnen blijven meedoen moet er gewoon CL gehaald worden en eens in de twee (geloof ik) een kampioenschap worden binnengesleept. Van de 3e plekken en Europa League haalt deze portemonnee het niet.quote:Op maandag 3 september 2012 14:10 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Maar ze hebben volgend jaar wel echt cl voetbal nodig anders kunnen ze weer gaan bezuinigen, dit is niet eens zo heel lang geleden nog naar buiten gebracht
Dat is geen meerwaarde maar nostalgische waarde.quote:Op maandag 3 september 2012 14:09 schreef vivelafete het volgende:
Het moet idd natuurlijk samengaan met prestaties natuurlijk, maar toch vind ik het wel degelijk een meerwaarde als er spelers uit de eigen opleiding of uit de regio komen. Zo vind ik het bijv. best jammer dat Marcellis niet meer bij ons speelt, zeker gezien wat er voor hem in de plaats kwam. Dat had ik ook bij Theo Lucius. Hoewel het verre van de beste voetballer is vond ik het toch altijd mooi om hem in het PSV-shirt te zien spelen.
quote:Op maandag 3 september 2012 14:13 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat klopt, dat is afgelopen winter door Sanders gemeld op de nieuwjaarsborrel. Club is weer financieel in orde, maar om op deze manier te kunnen blijven meedoen moet er gewoon CL gehaald worden en eens in de twee (geloof ik) een kampioenschap worden binnengesleept. Van de 3e plekken en Europa League haalt deze portemonnee het niet.
Ik geloof buitendam op dit punt overigensquote:Op maandag 3 september 2012 14:11 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Beiden waren gewoon niet goed genoeg. Lucius was daarbij een labiel persoon.
Marcellis maakte geregeld de nodige domme fouten. Ooijer, Salcido, Maza stonden allemaal boven hem in de pikorde.
[..]
Ik denk dat je niet goed snapt waar dit over ging. PSV begrootte het CL voetbal mee. Dat hadden ze niet moeten doen, omdat op het moment dat dat niet meer structureel werd gehaald, ze financieel niet meer uitkwamen. Dat is nu over, en dat doen ze niet meer. Er is/wordt flink gesaneerd, juist om de reden dat ze op te grote voet leefde. Verder zijn er extra bronnen aangetrokken.
We zeggen feitelijk hetzelfde.quote:Op maandag 3 september 2012 14:14 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
[..]
Ik geloof buitendam op dit punt overigens
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |