Dekatria | donderdag 9 augustus 2012 @ 12:35 |
![]() Dit is een gezellig clubje Fok!ers die allemaal 1 ding gemeen hebben: motorrijden is onze hobby! We hebben al verschillende meets ...bla bla bla bla... maar weken vooruit plannen is er meestal niet bij. ![]() Heb je zin om eens mee te rijden, dan zien we je graag! Ook voor een gezellig praatje over motoren kun je hier terecht ![]() ![]() • Honda CBR600F '94 - (dribbel79) • Kawasaki ER-6N '06 - (koffiekoekje) [*]Kawasaki Z750 '04 - (Gawaine) • Kawasaki ZR-7 '01 - (ikookhier) • Triumph Street Triple R '09 - (BazzieK) • Suzuki GS500e- (Cocktailprikker) • Suzuki GSF600 Bandit '99 - (Roderick2085) • Suzuki GSX750F '03 - (Paxlie) • Suzuki GSX750F '05 - (bwt) • Suzuki Hayabusa GSX-1300R '00 - (Stinkie) • Yamaha XJ600 '91 - (Geerd) [*]Yamaha XJ600s '92 - (Knuffelslet) • Yamaha XJ900 '92 - (whY...) • Yamaha SZR660 - (-XX-) • Yamaha YZF 750 - (-Den_Haag-) [*]Kawasaki ZX12 Fighter - (Bunnybeater) • Suzuki TL1000R - KTM LC4 400 Super-Motard - pic2- (Cageon) ... update ![]() ![]() ![]() ![]() Gewoon melden in het topic. Iedereen is in principe welkom, maar we willen wel van tevoren wel graag weten wie er allemaal komen. ![]() Er wordt afhankelijk van het seizoen en de weersomstandigheden vrij vlot gereden, maar z�ker niet achterlijk hard. Als je het te snel vindt gaan meld je dit even aan degene die voorop rijdt. En anders wachten we wel op je. Ga zeker niet proberen de rest bij te houden, dit kan leiden tot ongelukken. ![]() Door het hele land, de ene keer wordt er in Zeeland gereden en dan weer in Friesland. ![]() Dit varieert. Soms al 2 � 3 weken van te voren, maar het gebeurt ook regelmatig dat we een dag van tevoren afspreken of soms zelfs dezelfde dag nog. ![]() Nou, de meeste leden houden er wel van om een beetje mooi op de foto te komen, maar er worden zeker geen wedstrijdjes gehouden en aan opnaaierij doen we ook niet. Ons motto is: Op de openbare weg valt niets te winnen, alleen te verliezen. ![]() Hier is geen vaste persoon voor aangewezen, eigenlijk iedereen die een digitale camera bij zich heeft maakt foto's. ![]() Meestal wordt er van tevoren een route gemaakt en voorgereden door een Fok!MC'er. Het kan ook zijn dat iemand al bekend is in de buurt en dan rijdt diegene gewoon voorop. ![]() Dat staat meestal in het profiel van de Fok!MC'er. Zo niet, dan wil deze persoon dit graag anoniem houden. ![]() Degene die de laatste post heeft geplaatst maakt het nieuwe topic. Dit is in de vorm van "Fok Motorclub [SC deel xxx] + topictitel naar keuze". Indien dit niet binnen 5 minuten wordt gedaan kan een andere FokMC'er dit doen (zie lijstje met motoren hierboven). De OP kan je in deze Wiki vinden ![]() ![]() Ja dat mag, misschien ooit. Het enige wat je hiervoor moet doen is een foto aanleveren en het merk, model + bouwjaar van je motor en smeken tot je een ons weegt. Nieuwelingen moeten eerst bewijzen dat ze een jaar lang kunnen posten alvorens er moeite wordt gedaan om de OP aan te passen. ![]() • Alles van nul tot ?2.500,00 • Occasions • Speurders • Marktplaats • Duitse motoren op Mobile.de • Duitse motoren op Scout24 • BPM-Calculator • Tarieven snelheidsovertredingen Onderdelen, kleding & aftermarket parts • RAD, groot Belgisch verzendhuis in motorkleding en accessories met enorm assortiment • Motowebshop, voordelig Nederlands verzendhuis in motorkleding en accessoires. • Motozoom, groot Nederlands verzendhuis in motorkleding en accessoires met enorm assortiment • Louis, groot Duits verzendhuis in motorkleding en accesoires met enorm assortiment ------------ (moederbedrijf, maar goedkoper dan Motozoom!) • Martijns, Rotterdamse winkel in motorkleding en accessoires • Bikebandit, groot Amerikaans verzendhuis in accessoires • Superpole uitlaten • Japarts, onderdelen Japanse motorfietsen. Vaak 10-15% goedkoper. Nu ook accessoires! • Vortex - bloedmooie goodies voor je motor! • Evotech - bloedmooie goodies voor je motor! • Motorolie te koop • Ontwerp je eigen TankPad • Ontwerp je eigen motorpak Database met alle specificaties van motorfietsen sinds 1970 • Bikez Motorreparatie • Motorcycle repair • Vele Motor gebruiks/service handleidingen Motorfietsen voor grote mensen • Klik! Motorfilmpjes!! • Duc and WSBK movies, manuals and more. Disclaimer: Niet gesponsorde links. Gebruik maken van de aangeboden diensten is op eigen risico ![]() Tevens maakt FOK! meer kapot dan je lief is. ![]() | |
Dekatria | donderdag 9 augustus 2012 @ 12:35 |
Ik overwoog nog iets met 'gemasseerde billetjes' te doen, maar toch maar niet ![]() | |
JK1982 | donderdag 9 augustus 2012 @ 12:36 |
![]() Ik dacht dat je altijd zo snel 'weg' was ![]() | |
Dekatria | donderdag 9 augustus 2012 @ 12:36 |
Voor het zingen de kerk uit ![]() | |
Yreal | donderdag 9 augustus 2012 @ 12:41 |
das ook niet leuk... ![]() | |
JK1982 | donderdag 9 augustus 2012 @ 12:41 |
Nou.. nog 1 bakkie koffie, en dan moet ik echt weer even wat gaan doen. Ik ben vrij vandaag, maar heb nog genoeg op de planning staan.. | |
Dekatria | donderdag 9 augustus 2012 @ 12:42 |
Zonet even het linkerbagagerek van de Alp ontdaan van verf, vanavond gaat'ie naar de lassert ![]() | |
Vinniiee | donderdag 9 augustus 2012 @ 12:44 |
Was bang dat er een auto aan zou komen ![]() Ik heb overigens wel zin om wat vrouwelijke billetjes te masseren ![]() ![]() [ Bericht 14% gewijzigd door Vinniiee op 09-08-2012 12:56:12 ] | |
bwt | donderdag 9 augustus 2012 @ 12:50 |
tering - gaat weer snel..... | |
WhiteJoker | donderdag 9 augustus 2012 @ 13:08 |
Hey Vinniiee ik lees dat je ook uit Apeldoorn komt ![]() | |
Vinniiee | donderdag 9 augustus 2012 @ 13:15 |
Klopt, je hebt DM ivm ongewenste spam hier ![]() | |
stinkie | donderdag 9 augustus 2012 @ 13:34 |
Newbe's. Net kinderen. Weten nooit wanneer ze hun kop moeten houden ![]() | |
Salatrel | donderdag 9 augustus 2012 @ 13:44 |
beetje van dittum als je toch naar italië gaat Dekatria ![]() stond op MF ![]() | |
Dekatria | donderdag 9 augustus 2012 @ 13:48 |
Damn ![]() | |
Vinniiee | donderdag 9 augustus 2012 @ 13:48 |
![]() Ik vond dit best goed opgelost anders: ![]()
| |
Vinniiee | donderdag 9 augustus 2012 @ 13:52 |
Daar moet ik ook langs zodra ik mijn allroad heb ![]() | |
Dekatria | donderdag 9 augustus 2012 @ 13:53 |
Wat wordt het eigk? | |
WhiteJoker | donderdag 9 augustus 2012 @ 13:55 |
Ga jij ook al voor een All-Road. Ik zit ook heel erg te twijfelen daarover ![]() ![]() | |
Vinniiee | donderdag 9 augustus 2012 @ 13:56 |
AT, TA, XTZ, zoiets. Maar die XTZ is een parallel twin volgens mij en ik heb liever een v-twin ![]() Die grindpaden zijn toch wel leuk (zelfs met een GS ![]() ![]() ![]() Als het binnenkort nog mooi weer is en diekooi van MF nog tijd heeft, ga ik rondje de kuil doen bij IJmuiden geloof ik (met mijn GS) ![]() | |
Dekatria | donderdag 9 augustus 2012 @ 13:59 |
XTZ's zijn mooie dingen ![]() | |
Vinniiee | donderdag 9 augustus 2012 @ 14:01 |
Daar heb ik het inderdaad over ![]() | |
Salatrel | donderdag 9 augustus 2012 @ 14:13 |
volgende meet zal een AT & TA meet only worden ![]() | |
Dekatria | donderdag 9 augustus 2012 @ 14:16 |
Dat blijft leuk op de Alp. Lekker staan ![]() | |
mstx | donderdag 9 augustus 2012 @ 14:17 |
Allroads zijn stom joh
| |
mstx | donderdag 9 augustus 2012 @ 14:21 |
Met een supersport kun je ook gewoon door het bos rijden dus waar hebben jullie die allroads nou voor nodig? ![]() | |
Dekatria | donderdag 9 augustus 2012 @ 14:21 |
Geniaal filmpje is dat ![]() Maar och, ieder z'n meug. Ik vind supersports dan weer helemaal niks ![]() | |
Salatrel | donderdag 9 augustus 2012 @ 14:22 |
die had ik poosje terug ook al eens gepost ![]() | |
Dekatria | donderdag 9 augustus 2012 @ 14:24 |
Het vervolg ![]() | |
Vinniiee | donderdag 9 augustus 2012 @ 14:30 |
Wel nee, duurt nog minimaal ¾ jaar want heb nu nog licht rijbewijs. Doe ik dus ook vaak genoeg, staat alleen niet zo fijn ![]() | |
Salatrel | donderdag 9 augustus 2012 @ 14:32 |
op de gsr kan ik ook zonder problemen staand over drempels ![]() | |
Salatrel | donderdag 9 augustus 2012 @ 14:32 |
misschien maar eens kijken of er noppenbanden in de juiste maat te krijgen zijn ![]() | |
Dekatria | donderdag 9 augustus 2012 @ 14:33 |
Valbeugels erop, sumpguard, hogere vering ![]() | |
Salatrel | donderdag 9 augustus 2012 @ 14:35 |
zo maar eens douchen want straks weer werken ![]() ![]() | |
mstx | donderdag 9 augustus 2012 @ 14:36 |
Gewoon rupsbanden eronder ![]() | |
Salatrel | donderdag 9 augustus 2012 @ 14:38 |
leuk idee voor ijsland ![]() ![]() | |
Dekatria | donderdag 9 augustus 2012 @ 14:38 |
Watnou offroad, gewoon meteen Polen binnenvallen ![]() | |
Dekatria | donderdag 9 augustus 2012 @ 14:39 |
Ik heb daar van de week naar gekeken als mogelijke reis over 2 jaar ofwat. Bootticket is best prijzig ![]() | |
WhiteJoker | donderdag 9 augustus 2012 @ 14:42 |
Lol @ die filmpjes ![]() ![]() Ik zat trouwens zelf een beetje naar deze te kijken, de f650gs. Is dat wat? Ik zou er i.i.g op passen. ![]() | |
Dekatria | donderdag 9 augustus 2012 @ 14:45 |
Gewoon een Yamaha danwel Honda doen. Zijn ze niet zo nieuw dan steken ze ook nog es wat simpeler in elkaar - wat er niet op zit kan immers ook niet verrot gaan ![]() BMW's zijn namelijk redelijk duur in onderhoud (en bovendien, GSen zie je overal, doet es origineel ![]() | |
WhiteJoker | donderdag 9 augustus 2012 @ 14:48 |
Lol ik stond laatst in de dealer (tweedehands, dat wel gelukkig) en daar stonden wat Yamaha's en Honda's, maar die zadels komen ongeveer tot aan m'n heup ![]() ![]() | |
Dekatria | donderdag 9 augustus 2012 @ 14:51 |
Ook naar Triumph (Tiger) gekeken, zowel oud als nieuw (XC) ? | |
stinkie | donderdag 9 augustus 2012 @ 14:51 |
All-road mania ![]() | |
Vinniiee | donderdag 9 augustus 2012 @ 14:53 |
Als je een fietszadel af stelt op de juiste hoogte moet die toch ook op heup hoogte zitten? Alles valt te verlagen btw. | |
WhiteJoker | donderdag 9 augustus 2012 @ 14:54 |
Sorry bedoelde boven m'n heup ![]() ![]() Maar het wordt sowieso pas volgend seizoen, maar het kan geen kwaad om vast te kijken ![]() | |
Vinniiee | donderdag 9 augustus 2012 @ 15:00 |
Weet niet hoe erg het bij Anne was, maar die is 1,64m en die heeft haar TA ook laten verlagen. En volgend seizoen inderdaad pas aanschaffen. | |
Yreal | donderdag 9 augustus 2012 @ 15:03 |
Daar is een verlagingsetje voor te krijgen, ontworpen voor mensen van 1.60. Die dingen kunnen echt ACHTERLIJK laag gewoon. Dat het blok bijna op de grond hangt.. | |
Vinniiee | donderdag 9 augustus 2012 @ 15:08 |
Ben je eigenlijk vrouw of man? Kleine mannen zie je niet zo vaak ![]() Edit: wat er in een profiel allemaal niet kan staan ![]() | |
Salatrel | donderdag 9 augustus 2012 @ 15:08 |
misschien issie asian | |
Vinniiee | donderdag 9 augustus 2012 @ 15:10 |
Typisch hollandse naam vind ik niet voor een asian ![]() | |
WhiteJoker | donderdag 9 augustus 2012 @ 15:11 |
Man, 1.71m (niet heel klein dus) en gewoon Nederlands. Nog meer dingen die jullie willen weten? | |
Vinniiee | donderdag 9 augustus 2012 @ 15:13 |
Pincode en hoe ik je bankpas kan bemachtigen ![]() | |
WhiteJoker | donderdag 9 augustus 2012 @ 15:35 |
Die vraag krijg ik vaker ![]() | |
Vinniiee | donderdag 9 augustus 2012 @ 15:43 |
Inkoppertje ![]() ![]() | |
WhiteJoker | donderdag 9 augustus 2012 @ 15:48 |
Lol die F650 weet ik zeker. Ik heb er bij de dealer op gezeten ![]() | |
JK1982 | donderdag 9 augustus 2012 @ 16:03 |
Voor de langere mensen in dit topic, ik heb een Aprilia Caponord gehad. Dat is ook een heerlijke motor, vooral om mee te reizen. Voor mij bleek hij achteraf te groot te zijn, maar een kleinere/lichtere allroad kan ook maar zo ook nog eens in mijn schuur komen te staan.. ![]() ![]() ![]() ![]() Die kun je ook aardig opleuken met wat accessoires.. ![]() Of zelfs voor de Rally Raid gaan, die heeft een wat hogere vering als het goed is, en en wat hoger zadel: ![]() | |
JK1982 | donderdag 9 augustus 2012 @ 16:09 |
Dit lijkt me wel een keer leuk. Een R1200GS is me ook veel te groot.. ![]() ![]() | |
Lilliesleaf | donderdag 9 augustus 2012 @ 16:25 |
AVB gehaald! Nog even en ik mag ook rijden! ![]() Ik had gisteren een blok van 3 uur en vandaag ook weer 3 uur, daarna examen.. Gisteravond was het al erg, maar nu nog erger: M'n linkerduim is totáál verrekt van het constante koppelen bij al die oefeningen. Auw. ![]() | |
JK1982 | donderdag 9 augustus 2012 @ 16:26 |
Gefeliciteerd! Dan heb je die maar vast binnen.. Ben je op tijd voor de volgende Fok!rit denk je? | |
WhiteJoker | donderdag 9 augustus 2012 @ 16:27 |
GEFELICITEERD!!! ![]() ![]() | |
Vinniiee | donderdag 9 augustus 2012 @ 16:29 |
Je duim verrekt van het koppelen? Wat doe jij met je duim dan? ![]() Nogmaals, gefeliciteerd ![]() Zie lessers topic ![]() | |
Lilliesleaf | donderdag 9 augustus 2012 @ 16:29 |
Ik denk het niet.. en ik denk ook niet dat dat slim is. Als ik bedenk hoe ik was net nadat ik m'n B had gehaald.. tsja.. zo alleen in de auto voelde ik me nogal opgejaagd door andere bestuurders die zaten te pushen. Meerijden met een grote groep en dat proberen bij te houden, terwijl ik nog niet veel eigen ervaring heb, lijkt me dan ook geen goed plan. Zeker met de motor wil ik niet boven m'n niveau gaan rijden, zoals dat af en toe in de auto wel gebeurde. | |
Lilliesleaf | donderdag 9 augustus 2012 @ 16:30 |
Lessers-topic idd, zoals Vinnie al zei. Uitgebreid verslag ![]() | |
Lilliesleaf | donderdag 9 augustus 2012 @ 16:31 |
De instructeur zei dat ik waarschijnlijk veel te gespannen met de opdrachten bezig ben geweest en dat de pijn komt door het krampachtig vasthouden van de koppeling als gevolg daarvan. ![]() | |
Vinniiee | donderdag 9 augustus 2012 @ 16:33 |
Hmm zou kunnen ja. Heb ik last van als ik veel op de snelweg rijd, klemmen met benen krijg ik last van mijn rugblessure, dus ik knijp wat harder in mijn stuur, maar dat voelt niet prettig nee ![]() | |
Yreal | donderdag 9 augustus 2012 @ 16:33 |
f800gs ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
JK1982 | donderdag 9 augustus 2012 @ 16:34 |
Tis geen race hoor ![]() | |
Lilliesleaf | donderdag 9 augustus 2012 @ 16:36 |
Snap ik, maar ik denk, áls ik het red, dat ik dan wel degene zal zijn met de minste ervaring.. namelijk: gewoon geen ervaring. Als je dan een groep 'moet' bijhouden.. da's gewoon niet fijn. | |
Vinniiee | donderdag 9 augustus 2012 @ 16:37 |
Eerste meeting ging toen HARD, kunnen sommigen wel bevestigen. Met een grote groep rij je gewoon rustiger, omdat als de voorste weg trekt, de 2e 2x zo hard moet acceleren, doe het sommetje met hoeveel er zijn en je krijg een omgekeerd file resultaat. | |
JK1982 | donderdag 9 augustus 2012 @ 16:38 |
't Is wel zo dat je in een groepje beter vooraan kunt rijden, dan wel inderdaad.. ![]() | |
Vinniiee | donderdag 9 augustus 2012 @ 16:38 |
Achter de voorrijder rijden, dat rijd het rustigst. Je niets wijs laten maken als hij weg trekt, hij wacht maar lekker ![]() | |
JK1982 | donderdag 9 augustus 2012 @ 16:38 |
Ben je weer te laat, tsjongejonge.. Da's de tweede keer al vandaag! ![]() | |
Vinniiee | donderdag 9 augustus 2012 @ 16:40 |
Ik kon de voorrijder niet bijhouden (nick even kwijt), met een GS500, en ik reed er achter. Maar dat ging echt ook veels te gek. Inderdaad ![]() | |
JK1982 | donderdag 9 augustus 2012 @ 16:47 |
Dan was het geen geschikte voorrijder blijkbaar.. ![]() | |
picodealion | donderdag 9 augustus 2012 @ 16:59 |
Zo, nu ik volgende week hard aan de slag ga om mijn AVB alvast te halen ga ik ook vast eens rondkijken naar wat voor motor ik eigenlijk wil gaan kopen. Nog tips waar ik naar moet kijken? | |
Vinniiee | donderdag 9 augustus 2012 @ 16:59 |
Een goeie zitpositie. | |
Tankiej | donderdag 9 augustus 2012 @ 18:00 |
Nieuwe bandjes onder m'n SV, remvloeistof en bougies vervangen. Bij het ophalen even ter informatie gevraagd of er toevallig een demper ligt met e-keur en die ook nog op de SV past.. Blijkt er een mooie demper precies te passen, dus gelijk eronder gezet! Klinkt nu iets donkerder ![]() Is een demper van GPR Italia ![]() ![]() | |
mstx | donderdag 9 augustus 2012 @ 18:07 |
Ik zie geen filmpje met geluid in je post? ![]() | |
Vinniiee | donderdag 9 augustus 2012 @ 18:17 |
Nice Tankiej! Geld te veel? ![]() | |
Yreal | donderdag 9 augustus 2012 @ 18:26 |
Even door op de f800gs adoratie toer... Wat een brute motor ![]() ![]() | |
Dekatria | donderdag 9 augustus 2012 @ 18:40 |
Even tegen die GS adoratie in hier ![]() (Deel 1 van 5, die laatste ![]() | |
Vinniiee | donderdag 9 augustus 2012 @ 18:51 |
Die garage is trouwens wel baas, gaat gewoon buiten sleutelen als het goed weer is ![]() | |
Tankiej | donderdag 9 augustus 2012 @ 19:00 |
![]() Ga nu even m'n bandjes inrijden, zal wel even stoppen voor een filmpje ![]() Was dat maar zo.. Nee, dit dempertje kost 'bijna' niks! Komt van een bedrijf dat ermee stopte, deze garage heeft de restpartij opgekocht voor een klein bedrag en verkoopt ze nu ook voor een klein bedrag. Ik heb m'n oude demper daar achter gelaten en mocht deze erop laten zitten voor 175 ![]() Haha klopt ![]() | |
Vinniiee | donderdag 9 augustus 2012 @ 19:04 |
Nice, dat is in principe geen geld voor een demper inderdaad. Ben benieuwd naar het geluid! | |
JK1982 | donderdag 9 augustus 2012 @ 19:15 |
Iets donkerder? Ik heb deze ook op mijn tweecylindertje en ik vind het geluid bijna tegen het schofterige aan.. ![]() Niet dat dat erg is natuurlijk! ![]() ![]() | |
Roderick2085 | donderdag 9 augustus 2012 @ 19:29 |
Die rally raid ziet er wel leuk uit ![]() ![]() Ik heb ook een eerste Fok meet gedaan toen ik 3 weken m'n rijbewijs had, zijn hier niet veel mensen meer die toen mee reden, maar was niet de slimste actie ![]() Vergeet ook vooral niet dat als je 25kw moet rijden, dat dat trager is dan je lesmotor, kan vervelende situaties opleveren ![]() | |
Vinniiee | donderdag 9 augustus 2012 @ 19:31 |
Wat voor motor had jij dan? Misschien dat ik je nog kan herinneren xD. Ik had geluk dat mijn motor ontgrenst was, anders had ik helemaal niet mee kunnen komen ![]() | |
Roderick2085 | donderdag 9 augustus 2012 @ 19:33 |
Een gs500, maar dat is inmiddels al bijna 7 jaar geleden, was jij niet bij ![]() shit, zo klink ik al wel oud ![]() | |
Vinniiee | donderdag 9 augustus 2012 @ 19:34 |
Eeeeuw, daar was ik niet bij nee ![]() ![]() Nu klink je nog ouder of niet? ![]() | |
Roderick2085 | donderdag 9 augustus 2012 @ 19:35 |
![]() | |
Tankiej | donderdag 9 augustus 2012 @ 20:56 |
Daarom! Filmpje met geluid moet nog even op zich laten wachten. Blijkbaar sluit mijn telefoon de microfoon af als het te luid wordt. Ik heb een bijna stil filmpje ![]() Vergeleken met m'n vorige demper he, dat is een Devil uitlaat waar 'For race use only' in staat gegraveerd.. ![]() | |
Vinniiee | donderdag 9 augustus 2012 @ 20:57 |
![]() ![]() Hoe is het vergeleken met je vorige demper? Nog luider of iets beschaafder? ![]() | |
Lilliesleaf | donderdag 9 augustus 2012 @ 21:01 |
Zonet naar de motorzaak geweest om een tweede poging te wagen in het vinden van een broek. En ik heb er 1 gevonden! ![]() Daarmee heb ik nu een compleet pak. Net op tijd voor de weglessen. ![]() | |
picodealion | donderdag 9 augustus 2012 @ 21:02 |
Suzuki is dat he? Ik lees op een ander forum dat dat wel een aardige beginnersmotor is, en zie ze op marktplaats (afhankelijk van bouwjaa en onderhoud) van 750 tot 2500 euro staan ongeveer. In elk geval een prijsklasse die me aanstaat, maar is die aan te raden? Sowieso lijkt me een tweedehandse wel verstandig toch? | |
Tankiej | donderdag 9 augustus 2012 @ 21:02 |
Iets luider, maar ik vind het nog steeds beschaafd ![]() | |
Vinniiee | donderdag 9 augustus 2012 @ 21:04 |
Nice, kun je lekker in je eigen pak lessen! Suzuki is dat ja. Ik heb er ook 1. Zéér gebruiksvriendelijk, degelijke motor, rijd lekker. Onderhoud valt zelf te doen als je een beetje technisch aangelegd bent, mocht je het willen proberen maar niet precies weten: of MF staan een paar zéér uitgebreide how-to's in het GS500-topic (ik ben TS daar). Oh, en ook niet onbelangrijk: bij flink doorknallen heb ik een verbruik van 1:20. Snelweg km's = 1:25. Nice ![]() Muziek staat een beetje hard geloof ik, er trilt van alles de plank af ![]() ![]() | |
Lilliesleaf | donderdag 9 augustus 2012 @ 21:11 |
Je gaat hem sówieso een paar keer laten vallen als beginner. ![]() En op zich.. kilometers lijken me niet het grootste probleem bij een tweedehands, zolang alles maar constant goed is onderhouden. | |
picodealion | donderdag 9 augustus 2012 @ 21:12 |
Wederom dank Vinnie, klinkt goed. Ik ben sowieso van plan veel onderhoud zelf te leren doen, dat moet me wel lukken. Ik ga eens op MF (is motor-forum.nl?) kijken ![]() | |
Vinniiee | donderdag 9 augustus 2012 @ 21:14 |
Niks sowieso ![]() Mezelf al wel een paar keer onderuit geremd/gegleden, maar ik heb het tot nu toe altijd nog kunnen houden (afgezien van een opbok-blunder ![]() Geen dank, ik stuur je het desbetreffende topic wel ff via PM. | |
picodealion | donderdag 9 augustus 2012 @ 21:14 |
Ja precies. Waar ik allemaal naar moet kijken qua onderhoud moet ik nog ff uitvinden (iig de banden lijken me wel een weggever ![]() | |
Vinniiee | donderdag 9 augustus 2012 @ 21:19 |
Als je naar een GS gaat kijken kun je het beste hier op letten: - Verrotte uitlaatbochten - Oliepeil (te lang doorrijden met te laag oliepeil = naar zijn grootje, maar dat geldt voor iedere motor) - Banden - Remblokken (ff op de knietjes kan je zo langs de schijf op kijken) - Tijdens de testrit handjes van het stuur om te kijken of ie rechtdoor blijft rijden. Uiteraard op een vlakke weg. (Mijne heeft een afwijking naar rechts ![]() Verder kan ik me zo ff niks bedenken. /edit: oja, voelen aan de motor of die warm is. Als de motor warm is als je komt kijken is er een grote kans dat er iets mis is. | |
lipjes | donderdag 9 augustus 2012 @ 21:24 |
Zo he, hallo ben ik ook weer. | |
Vinniiee | donderdag 9 augustus 2012 @ 21:24 |
Ook goeienavond. Inmiddels begonnen bij je nieuwe werkgever? ![]() | |
lipjes | donderdag 9 augustus 2012 @ 21:25 |
Al meer dan een week erop. en afgelopen maandag deftig op mijn bek gegaan ![]() | |
Vinniiee | donderdag 9 augustus 2012 @ 21:29 |
Vandaar dat het zo stil was vanaf jouw kant ![]() WTF heb je gedaan? ![]() ![]() | |
lipjes | donderdag 9 augustus 2012 @ 21:31 |
Druk he ![]() Wilde een halve draai maken met vriendinlief achterop. Keek even 1 sec naar beneden en daar gingen we, motor + vriendin + mezelf wel weten op te vangen op 1 been, die doet nog steeds pijn ![]() Ja had zoiets opgevangen, iemand was door rood gereden toch ![]() | |
Vinniiee | donderdag 9 augustus 2012 @ 21:34 |
Ben je nou wel of niet op je bek gegaan ![]() ![]() Ja, scheelde een seconde. Bijna een schuiver, maar dat kon ik ook nog net opvangen ![]() Overigens, volgens mij was vlak daarvoor ook al een motorrijder aangereden of iets, want er stond een motor in de berm en de motorrijder was met de automobilist aan het praten. | |
Lilliesleaf | donderdag 9 augustus 2012 @ 21:43 |
Begin nou niet over valpartijen te praten, jongens! ![]() ![]() | |
Dekatria | donderdag 9 augustus 2012 @ 21:55 |
Na die valpartij in Schotland het rek vandaag even bij de lassert gebracht. "Oooh, dan slijp ik 'm hier en zettik 'm daar vast, hebbik van het weekend al klaar." Mooi volk toch ![]() | |
Vinniiee | donderdag 9 augustus 2012 @ 22:08 |
Zal wel meevallen hoor. Succes ![]() Dan is het weekend nog langzaam ![]() ![]() ![]() | |
Dekatria | donderdag 9 augustus 2012 @ 22:09 |
Bij 'm thuis langsgebracht ![]() | |
Vinniiee | donderdag 9 augustus 2012 @ 22:10 |
Eeeuw, dat verklaart al een hoop ![]() ![]() | |
JK1982 | donderdag 9 augustus 2012 @ 22:47 |
SV650 is ook een leuke fiets om op te beginnen. Maar er is zo veel leuks te koop.. Wat voor budget heb je zelf ongeveer dan? Oh, ik wou al zeggen.. Vind die van mij al aardig luid, terwijl dat dubbele db-killers in zitten. Een aan het eind van de demper die je er zo uit kan trekken, en een onderin de linkpijp, daar zit een of ander kegeltje.. Wil niet weten hoe die klinkt als die 2 eruit zijn... ![]() De Caponord is een zwaar ondergewaardeerde motor, dus die prijs kan nog wel eens flink meevallen. Alleen een Rally Raid kom je niet zo heel veel tegen, je moet een beetje geluk hebben. Denk dat je met een duizendje of 6 wel een hele mooie moet kunnen vinden. Maargoed, ik weet niet wat jij 'veel te duur' vind natuurlijk... | |
Roderick2085 | donderdag 9 augustus 2012 @ 22:50 |
![]() Verder lekker licht ding waar je mee kan gooien en smijten ![]() ![]() ![]() Dat ja ![]() ![]() Verder met 2 van de 4 motoren op de grond gelegen, eerste en de derde, dus ik denk dat ik deze voorlopig nog maar houd ![]() Gezien hoeveel ik rijd vind ik voor mezelf 6k toch wel veel te duur ![]() ![]() | |
Vinniiee | donderdag 9 augustus 2012 @ 22:54 |
Op MF zitten overigens verscheidene GS-rijders die ontiegelijk veel km's hebben gereden met hun motor. | |
mstx | donderdag 9 augustus 2012 @ 22:54 |
Een SV650 is de perfecte beginnersfiets. ![]() ![]() Ik ben verder niet bevooroordeeld ofzo ![]() | |
picodealion | donderdag 9 augustus 2012 @ 22:55 |
Ik wil voor mijn eerste eigenlijk niet meer dan 2500 betalen, 3000 als het echt moet. Ik moet naast de lessen die ik nu volg ook nog het pak + helm enzo kopen. Volgens mij moet dat wel lukken trouwens als ik zo eens rondkijk. | |
Vinniiee | donderdag 9 augustus 2012 @ 22:56 |
Is die 2500 á 3000 incl. pak? Zo ja, dan kan een SV nog wel eens lastig worden. | |
Tankiej | donderdag 9 augustus 2012 @ 22:56 |
Ik heb ze beide onder mn duoseat ![]() | |
picodealion | donderdag 9 augustus 2012 @ 22:58 |
Nee, die had ik ernaast gerekend maar dan zit ik wel echt ff aan de max. Maar ik zie dat de SV wel echt even een prijsklasse hoger ligt. | |
Vinniiee | donderdag 9 augustus 2012 @ 22:59 |
Ah oke. Ja voor 2500~3000 kan je volgens mij wel een nette SV (oude type) krijgen hoor ![]() | |
JK1982 | donderdag 9 augustus 2012 @ 23:05 |
Wat vind je van een Cagiva Raptor? Dan heb je wel wat aparts... Bijvoorbeeld: http://www.motoroccasion.(...)giva-raptor-650.html En een leuke Belg: http://nl.kapaza.be/west-(...)tor-650-66447341.htm [ Bericht 9% gewijzigd door JK1982 op 09-08-2012 23:10:40 ] | |
lipjes | donderdag 9 augustus 2012 @ 23:21 |
Soort van ![]() Motor heeft gelukkig geen schade ![]() | |
lipjes | donderdag 9 augustus 2012 @ 23:21 |
Ik weet niet waar je woont, want als je hier in de buurt woont kan ik 1 motorzaak zeker afraden ![]() | |
picodealion | donderdag 9 augustus 2012 @ 23:41 |
Arnhem. | |
Vinniiee | donderdag 9 augustus 2012 @ 23:44 |
Gelukkig maar ![]() Ook al, nice! Zou je mij wel eens kunnen spotten (blauw grijze GS500 met MF stickert), kunnen binnenkort wel een minimeet doen met al die Arnhemmers hier. Voor Suzuki moet je trouwens bij De Valkenier in Barneveld zijn, goeie motorzaak imo ![]() | |
picodealion | donderdag 9 augustus 2012 @ 23:47 |
Ah tof Vinniiee. Ik woon in de binnenstad, zit me nog af te vragen hoe ik dat zou gaan doen. Een lichte motor zou ik toch in de berging moeten krijgen, maar elke dag? Voor de deur vind ik in 't weekend wel eng. Misschien eens kijken of er een garagebox oid in de buurt is. Enig idee? En die raptor vind ik niks, niet mijn ding. Toch bedankt ![]() | |
Vinniiee | donderdag 9 augustus 2012 @ 23:50 |
Een GS is handelbaar, een SV is nog net iets lichter geloof ik. Zelf woon ik niet in Arnhem hoor, ik woon in Apeldoorn. Maar ik rijd altijd door Arnhem heen als ik naar mijn werk ga (in Heteren). Ik weet niet hoe toegankelijk je berging is, maar er is heel veel mogelijk. Je hebt namelijk van die verrijdbare middenbok-steunen, of een complete "plank" waar je je motor op kan rijden, op de zijstandaard kan zetten en volledig kan verrijden. Maar of je daar op den duur blij van wordt? | |
picodealion | donderdag 9 augustus 2012 @ 23:53 |
Ah, vandaar. Ik moet een trap af.. Zit een brede geul naast en heel stijl is 't niet, maar ik moet nog maar zien hoe dat gaat. Kan 'm vooralsnog wel bij iemand stallen, maar ik wil er eigenlijk zodra het kan gewoon mee naar m'n werk. | |
Vinniiee | donderdag 9 augustus 2012 @ 23:55 |
Hmm, trap af wordt lastig. Als het een een paar treden is kan het trouwens wel. Ik zeg, koop een SM en knal hem met een vaart die trap op ![]() ![]() | |
lipjes | vrijdag 10 augustus 2012 @ 00:07 |
Oke dan denk ik dat ik hem niet hoef te vermelden ![]() Ik ga iig morgen verhaal halen ![]() Ja inderdaad, de enige reden dat ik niet op mijn bek wil gaan is niet omdat ik dan zelf pijn heb, maar omdat ik geen schade wil op mijn mooie motor ![]() | |
Vinniiee | vrijdag 10 augustus 2012 @ 00:14 |
Verhaal halen? Watskebeurt? ![]() BTW, motor is vervangbaar, jij of een onderdeel van je lichaam niet ![]() | |
lipjes | vrijdag 10 augustus 2012 @ 00:52 |
Toen ik mijn motor kocht heb ik 250 euro betaald voor een afleveringsbeurt hierbij is toen alleen de olie, remolie en banden vervangen. de banden waren spekglad als het regent, dus die konden vrij snel al vervangen worden, daarnaast was de achterband gepropt. vervolgens loopt die niet lekker, soms geen vermogen, moeite met starten en viel soms zelfs uit, dus terug voor garantie. Hadden ze een slangetje verlegd oid, dus denk zal wel, maar mijn stationair blijft huppen en geeft nog af en toe problemen, dus zelf maar kijken. Tijdens het onderhoud draai ik er 4 verroeste bougies uit en mist er een bescherming over de bobines/bougies waardoor er water bij kan komen.. Dus 4 nieuwe bougies maar gehaald, dat scheelde al een hoop, hetgene wat nu nog is is gewoon afstelling. Dus morgen even verhaal halen waarom de bougies zo verroest waren en dat ik graag die bescherming ook wil aangezien die er standaard op zit. | |
Salatrel | vrijdag 10 augustus 2012 @ 01:09 |
bedorven bougievonkjes denk ik | |
Salatrel | vrijdag 10 augustus 2012 @ 01:25 |
vandaag had ik onverwacht een collega mee de hele dag ![]() ![]() ![]() | |
Salatrel | vrijdag 10 augustus 2012 @ 01:25 |
kan ik mooi wat anders kopen ![]() | |
Geerd | vrijdag 10 augustus 2012 @ 01:46 |
Doe je voor werk dan? | |
Vinniiee | vrijdag 10 augustus 2012 @ 07:27 |
Nice, gelijk werk van maken! ![]() Beetje jammer dat er steeds meer vrouwen gaan motor rijden, omdat hun vriend ook motor rijd ![]() | |
lipjes | vrijdag 10 augustus 2012 @ 07:49 |
Gaat me meer om, ik koop een motor met een dure afleveringsbeurt. Daarna loopt en start die slecht. En dan is er niemand die nadenkt: hey, zal ik de bougies eens checken? Dat is juist 1 van de eerste dingen die ik zou doen | |
bwt | vrijdag 10 augustus 2012 @ 08:27 |
Dat klinkt net zo oud als dat ik een SV650s reed..... En ik zit in omgeving nijmegen [ Bericht 2% gewijzigd door bwt op 10-08-2012 08:36:47 ] | |
Vinniiee | vrijdag 10 augustus 2012 @ 08:44 |
Op MF was laatst een topic over rijklaarmaakkosten en wat daar meestal onder valt. Doekie over je motor en succes met je motor ![]() ![]() | |
Salatrel | vrijdag 10 augustus 2012 @ 08:49 |
ik werk bij de NS ![]() | |
Vinniiee | vrijdag 10 augustus 2012 @ 08:53 |
Prorail ![]() ![]() ![]() NS doet goed zijn werk meestal ![]() | |
peterzx9r | vrijdag 10 augustus 2012 @ 09:34 |
en alles goed gegaan | |
lipjes | vrijdag 10 augustus 2012 @ 09:41 |
Mijn vriendin is juist sneller aan haar rijbewijs begonnen door mij. Mijn vorige vriendin heb ik gedumpt omdat ik van haar geen motor mocht rijden ![]() | |
Lilliesleaf | vrijdag 10 augustus 2012 @ 09:41 |
Ja! Wel wat moeite met de motor gehad, hij schakelde heel anders dat de motoren van het AVB-terrein, waardoor ik wel een paar keer de motor liet af slaan midden op de weg. Niet erg handig, maar ach, wat wil je met een eerste les. Ik merk wel dat ik geen natuurtalentje ben, of überhaupt gewoon.. naja.. het duurt bij mij gewoon allemaal wat langer, omdat ik eerst veel vertrouwen moet krijgen in de motor en hoe hij stuurt en beweegt en wat wel kan wat niet kan, hoe het voelt om zo hard te gaan etc etc voordat ik me echt kan concentreren op het goed rijden. Was bij AVB ook zo, alles ging hééél langzaam en toen per oefening kwam er op een moment waarop ik het plotseling gewoon door had en toen ging van een constante 4/10 in een keer naar een 7/10. Ik verwacht dat het op de weg niet anders zal gaan. Eerst de hele tijd maar wat aankloten en fout na fout na fout, en dat ik het dan gewoon plots doorheb en dat het heel snel gaat. Maar het was leuk! We gingen helemaal binnendoor langs weilanden en dorpjes etc. Erg leuke route. | |
Lilliesleaf | vrijdag 10 augustus 2012 @ 09:42 |
huh? Waarom is dat jammer? ![]() | |
lipjes | vrijdag 10 augustus 2012 @ 09:43 |
Bij mij was wel te zien dat er andere banden onder waren gegaan en dat in ieder geval de remvloeistof was vervangen. Maar dat ik dan terugkom voor garantie omdat die slecht loopt en er niet eens naar de bougies gekeken wordt? Dat is juist 1 van de eerste dingen die ik check | |
Vinniiee | vrijdag 10 augustus 2012 @ 09:43 |
Ik doel er dus op dat er weinig single dames uit zichzelf gaan motorrijden. Als ik een vaste relatie zou hebben zou ik het ook niet erg vinden ![]() Nice goed om te horen! Bij mij duurde het ook allemaal wat langer, maar het komt vanzelf! | |
lipjes | vrijdag 10 augustus 2012 @ 09:46 |
Vriendinlief wilde sowieso gaan rijden, schoonbroer trouwens ook. Maar vanwege dat ik kwam met: er komen nieuwe rijbewijzen aan Zijn ze wat sneller begonnen, plus daarbij kom ik daar al vanaf het begin met de motor ![]() | |
Vinniiee | vrijdag 10 augustus 2012 @ 09:46 |
Zie mijn post hierboven ![]() Banden horen imo niet bij rijklaarmaakkosten, dat er nieuwe banden onder moeten hebben ze meegerekend in verkoopprijs. Die lui zijn echt niet gek. Remvloeistof valt wel onder rijklaarmaakkosten vind ik. Als de motor goed loopt in eerste instantie, waarom zou je dan naar de bougies kijken? Dat je later terug komt en dat ze er dan nog niet naar kijken is wel een beetje dom, naja eigenlijk te slim, mensen denken vaak te moeilijk. | |
Vinniiee | vrijdag 10 augustus 2012 @ 09:50 |
Dan is het een ander verhaal. Nja eigenlijk ook weer niet, want doordat jij daar komt zijn hun sneller met hun rbw begonnen ![]() | |
lipjes | vrijdag 10 augustus 2012 @ 09:54 |
Klopt, had wel gezegt tegen ze dat ik de motor koop, indien er nieuwe banden onder gingen. De banden die eronder zaten waren compleet versleten dus dan vind ik dat wel onder rijklaar vallen. Maar als ik met symptomen rijd van: geen vermogen, moeite met starten, utivallen. dan lijkt me dat toch wel ontsteking-gerelateerd te zijn. Ach, hun blij ![]() Scheelt ze een aantal examens | |
Lilliesleaf | vrijdag 10 augustus 2012 @ 09:58 |
Wiieee! Zoals het er nu uit ziet ga ik begin september afrijden! ![]() En dan kan ik eindelijk rijden. ![]() | |
Vinniiee | vrijdag 10 augustus 2012 @ 10:00 |
Ik vind dat ze die banden er al onder moeten leggen voordat dat ding in de showroom staat. Met nieuwe banden erom staat toch veel aantrekkelijker dan volledig afgesleten banden? ![]() Daar heb je gelijk in ![]() Nice! Dat is goed nieuw! Kan je nog net een paar dagen van het seizoen meepakken ![]() | |
bwt | vrijdag 10 augustus 2012 @ 10:03 |
Geert ook al | |
Lilliesleaf | vrijdag 10 augustus 2012 @ 10:05 |
Ik ben ook wel blij, maar ook ietsiepietsie teleurgesteld. Ik had mezelf een half jaar terug als doel gesteld dat ik op m'n eerste collegedag met de motor naar college wilde komen. En dat gaat nu dus niet lukken. ![]() | |
Vinniiee | vrijdag 10 augustus 2012 @ 10:07 |
Wel jammer ja, maar goed dan nog hartstikke snel! ![]() | |
Lilliesleaf | vrijdag 10 augustus 2012 @ 10:09 |
Wordt wel zwaar. Ik heb om dit te kunnen doen niet volgende week maar die week daarop letterlijk ELKE dag een les ingepland van 2 uur. Goed.. ik doe dan ook niks anders met m'n leven op het moment dan motorles, FOKken over motoren en slapen, maar toch.. ben benieuwd! ![]() | |
WhiteJoker | vrijdag 10 augustus 2012 @ 10:10 |
In ieder geval sneller dan dat ik het heb gedaan ![]() ![]() | |
Lilliesleaf | vrijdag 10 augustus 2012 @ 10:12 |
Je moet eventjes de laatste post van het lesserstopic lezen. ![]() ![]() | |
Vinniiee | vrijdag 10 augustus 2012 @ 10:13 |
Ziet er een beetje uit als mijn leven, alleenik fok op mijn werk. Daten? ![]() Wel druk inderdaad, maar ook wel leuk. Ik had 1 uurtje per week AVD, dat schoot echt niet op. | |
Lilliesleaf | vrijdag 10 augustus 2012 @ 10:14 |
Ik zal m'n rooster wel ff in het lessertopic zetten, kun je zien wat een hell er op me te wachten staat. ![]() | |
Vinniiee | vrijdag 10 augustus 2012 @ 10:14 |
Ik vind het werkelijk geniaal ![]() ![]() | |
lipjes | vrijdag 10 augustus 2012 @ 10:16 |
Ja vond ik ook, maar daarom zei ik ook dat ik hem alleen kocht als er nieuwe banden op kwamen ![]() | |
WhiteJoker | vrijdag 10 augustus 2012 @ 10:20 |
Nou ja, het is zeer geniaal, maar ik had slechts 1x in de week tijd (werk + school = drama) en ik ben 2x gezakt voor AVD. Anders was het mij ook in 2 à 3 maanden gelukt. | |
Masque-Obscura | vrijdag 10 augustus 2012 @ 10:20 |
Niets mis met die fietsjes inderdaad. ![]() Een tweedehands fiets is inderdaad aan te raden, je gaat hem immers laten vallen, doet iedereen. (herinnert zich het eerste ritje met zijn eerste motor, vriendin van 3 jaar had het net uitgemaakt. Spiegel kapot bij het uit de tuin rijden, remhendel kapot na het laten vallen bij het opbokken. Such a great day!) | |
Lilliesleaf | vrijdag 10 augustus 2012 @ 10:26 |
Neuj, die gaf me groot gelijk. ![]() Ok, m'n rooster in het kort: woensdag 15: 2 uur vrijdag 17: 2 uur maandag 20: 2 uur dinsdag 21: 2 uur woensdag 22: 2 uur donderdag 23: 2 uur vrijdag 24: 2 uur dinsdag 28: 2 uur woensdag 29: 2 uur Dan zit ik in totaal op 19 uur, mocht het te veel zijn, dan kan ik altijd nog schrappen, maar ik denk dat ik ze gewoon allemaal ga doen.. Ik wil het gewoon goed doen, dus dan maar liever wat extra lessen, dan nét genoeg. | |
JK1982 | vrijdag 10 augustus 2012 @ 10:31 |
Daar kun je voor opgepakt worden, weet je dat? ![]() | |
Vinniiee | vrijdag 10 augustus 2012 @ 10:32 |
Hehe, goeie instructeur ![]() 19 uur moet genoeg zijn denk ik, ik had totaal geen autoverkeersinzicht, en ik had ook zoiets naar mijn weten ![]() Succes alvast! ![]() | |
Salatrel | vrijdag 10 augustus 2012 @ 10:33 |
je slaat een paar dagen over waar je best nog een lesje kunt plannen | |
Lilliesleaf | vrijdag 10 augustus 2012 @ 10:35 |
Hoe doen jullie dat eigenlijk met afremmen omdat je bijvoorbeeld een rotonde op moet. Ver van tevoren langzaam maar zeker afremmen en versnelling voor versnelling terugschakelen totdat je op de juiste snelheid/versnelling zit of afremmen en gelijk naar de juiste schakelen en in 1 keer door? | |
Lilliesleaf | vrijdag 10 augustus 2012 @ 10:36 |
Nee dus, anders had ik die serieus óók ingepland. ![]() | |
Vinniiee | vrijdag 10 augustus 2012 @ 10:38 |
Zelf rem ik altijd op de motor af (ff achterrem erbij pakken voor het remlicht) tot zijn 2, afhankelijk van van wat voor soort weg het is een paar keer terugschakelen. 50 weg = 2 keer terugschakelen 80 weg = 4 keer terug schakelen (of 3) Maar dat is ook afhankelijk van hoeveel versnellingen je hebt en wat het motor karakter is. | |
Dekatria | vrijdag 10 augustus 2012 @ 10:38 |
Ik neem ze onderhand ook vaak zonder de rem te gebruiken. Terugschakelen, en blazen maar ![]() | |
WhiteJoker | vrijdag 10 augustus 2012 @ 10:38 |
Ik laat meestal m'n gas los van te voren, en dan (afhankelijk van de situatie) schakel ik langzaam terug of ga ik in één keer naar de twee toe. | |
Vinniiee | vrijdag 10 augustus 2012 @ 10:38 |
Jij hebt geen recht van spreken, jij knalt gewoon er recht overheen ![]() | |
Dekatria | vrijdag 10 augustus 2012 @ 10:39 |
Dat zou ook nog kunnen ![]() | |
Vinniiee | vrijdag 10 augustus 2012 @ 10:40 |
Eensch ![]() | |
Salatrel | vrijdag 10 augustus 2012 @ 10:40 |
ik laat meestal gewoon gas los ![]() | |
Salatrel | vrijdag 10 augustus 2012 @ 10:41 |
ohhhhh was dat de reden | |
Lilliesleaf | vrijdag 10 augustus 2012 @ 10:41 |
Ok, iedereen doet het dus anders. Waar ik namelijk tegenaanliep: Dan moet je van een 60 weg opeens naar twee op een rotonde.. en ik probeerde af te remmen en in 1 keer naar twee te gaan.. maar toen raakte ik in de war van in welke versnelling ik überhaupt stond en dan kom ik verkeerd uit .. maar ik heb nog niet genoeg ervaring om dat gelijk aan te voelen en in te schatten, dus dan denk ik 'Hey, wat een raar geluid, volgens mij zit ik verkeerd' maar ik kan dan niet horen of ik te laag of te hoog zit en dan.. naja.. dan ben ik ondertussen al te laat. | |
JK1982 | vrijdag 10 augustus 2012 @ 10:42 |
Dat ligt maar net aan de situatie.. wat voor weer is het, hoe druk is het, heb ik wel of geen haast etc etc. ![]() | |
Dekatria | vrijdag 10 augustus 2012 @ 10:42 |
Ja er zat een mug op m'n tank ![]() Je moet het ook gewoon rustig doen van tevoren, je tijd nemen. Aan komen rijden, gas los, keertje terugschakelen, wellicht wat rem erbij, nog eens terug, etc. | |
Vinniiee | vrijdag 10 augustus 2012 @ 10:46 |
Precies dit. Op een gegeven moment heb je het karakter van je motor door en kan je ook meerdere keren terugschakelen en wat later/harder remmen, maar bij het lessen gaat het om het zo vloeiend mogelijk rijden, dus beter versnelling voor versnelling. Of koppeling in, remmen, terugschakelen, koppeling op laten komen en gaan. Indien je ineens echt hard afremt (op de motor) en de motor veel toeren gaat maken, dan zit je een versnelling te ver. Edit: Goeie richtlijn: de vertragingsoefening. Heb vaak op een 80-weg dat ik wat later in de remmen ga en gewoon 2 versnellingen terug stamp. Maar dat doe ik dan ook voor de knallen uit mijn demper ![]() | |
Salatrel | vrijdag 10 augustus 2012 @ 10:47 |
bij de 60 schakel ik pas naar de 2 ![]() | |
lipjes | vrijdag 10 augustus 2012 @ 10:53 |
Wat je kan doen is tellen en proberen te onthouden maar dat is vaak onbegonnen werk, zeker als je straks net als mij heel veel moet schakelen omdat het druk is ![]() Op mijn vorige motor had ik nog een gear-indicator, die heb ik nu niet meer. En zelfs ik doe nog wel eens verkeerd schakelen, dan denk ik dat ik in zijn 3 sta maar dan sta ik in zijn 2 en knal ik hem dus in zijn 1. Je blijft het houden, teminnste, ik ![]() | |
stinkie | vrijdag 10 augustus 2012 @ 10:55 |
Helemaal naar beneden trappen en dan 1 omhoog. Kan niet missen. Als ik twijfel welke versnelling ik zit en ik moet naar z'n 2 doe ik het zo. | |
Vinniiee | vrijdag 10 augustus 2012 @ 10:57 |
![]() ![]() Niet te doen inderdaad, het is een gevoelskwestie. Je moet een beetje één worden met de motor en het gevoel krijgen hoe hij afremt op de motor. BTW; je rijd nu op een 2 cilinder denk ik? Denk eraan dat als je straks op je bandit rijd hij een stuk minder snel afremt (omdat 4 cilinder). | |
WhiteJoker | vrijdag 10 augustus 2012 @ 10:57 |
Ha! Ben ik toch niet de enige die dat probleem heeft. Ik doe het net zoals Stinkie. Hoewel ik inmiddels ook kan horen als ik in de twee beland ben aan het klikje dat hij geeft. Die is echt specifiek voor de 2e versnelling. | |
lipjes | vrijdag 10 augustus 2012 @ 10:58 |
Reed op een 2cil, rijd nu op een 4cil, rem zo goed als nooit eigenlijk, weet het altijd wel goed in te schatten. Voorheen op een GSX400e, nu op een GSX600f | |
Vinniiee | vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:01 |
Euw oeps dat wist ik. ik doelde eigenlijk op Lilliesleaf ofzoiets ![]() | |
Lilliesleaf | vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:08 |
Ik probeerde idd ook te tellen toen het mis ging.. alleen, opschakelen voelt juist heel natuurlijk dat ik niet eens bewust meer door heb dat ik heb geschakeld en het dus niet kan tellen. En over de Bandit, ik heb er al wel een stukje op gereden op een parkeerplaats en die schakelt gewoon heel duidelijk. Dat ging eigenlijk in 1 keer goed toen, terwijl die lesmotor.. ik weet niet.. ik snap die lesmotor gewoon nog niet. ![]() | |
Dekatria | vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:12 |
Hoe sneller je wil terugschakelen, des te makkelijker raak je de draad kwijt. De tijd nemen werkt enorm goed. | |
Lilliesleaf | vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:14 |
Ok, eerder beginnen dus ook. Ik ga volgende keer proberen om hem gewoon wat uit te laten rollen, zoals hier een paar al zeiden en dan met zo min mogelijk remmen uitkomen met de juiste snelheid. | |
Dekatria | vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:16 |
Sowieso is rust overal wel belangrijk. Ook met kijken - doe je dat te snel, dan zie je niks en loop je de kans dat je motor gaat slingeren. | |
mstx | vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:17 |
![]() Opgelost. ![]() | |
Lilliesleaf | vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:18 |
Neem aan dat die rust vanzelf komt, naarmate ik meer heb gereden.. nu is het net als met autorijden in het begin: je moet overal op letten en er gebeurt zo veel.. en nog niks wordt op belangrijkheid gefilterd. Dingen als.. snelheid.. ik vóel niet hoe snel ik rij, dus ik moet constant kijken of ik nog wel doorrijd en of ik niet stiekem m'n gas een beetje dichtdraai, terwijl mijn vader kan het na 30 jaar op 2-3 kilometer nauwkeurig gewoon aanvoelen. Dat zijn dan allemaal extra handelingen en extra concentratiepunten waardoor alles idd wat onrustiger wordt. | |
Masque-Obscura | vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:19 |
Remmen? Nergens voor nodig! | |
Vinniiee | vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:22 |
In principe niet, als alles normaal verloopt. Ik rem vaak genoeg op de motor af voor verkeerslichten en dan kom ik precies goed uit. Precisiestop zonder remmen ![]() | |
Masque-Obscura | vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:26 |
Werkt prima, kost wel meer benzine als je geen injectie hebt! ![]() Op de motor remmen moet ik mijn boxer niet proberen, dan schiet hij alle kanten op, haha! | |
Vinniiee | vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:27 |
Kost meer benzine? Wat is dat voor onzin? Als je afremt heb je het gas niet open, dus hij zuigt gewoon benzine aan zoveel hij nodig heeft voor een verbranding. Met injectie is dat niks anders. Sterker nog, ik denk dat injectie juist meer verbruikt in dat opzicht. | |
Joooo-pi | vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:27 |
Ik probeer ook wat toerentallen bij bepaalde versnellingen te leren en onthouden. 80 in de 6e = 4500 toeren. De rest vergeet ik toch telkens weer ![]() Verder houd ik me er zoveel mogelijk aan vaste patronen, zoals 50 in z'n 3 en boven de 80 altijd in z'n 6 te zitten. Vervolgens tel ik terug bij het terugschakelen. Het gaat dus mis in het stuk tussen 50 en 80 met de 4e en 5e versnelling ![]() Terugstampen in 1 terwijl ik nog op een behoorlijke snelheid zit, lijkt me niet zo goed voor de versnellingsbak. Dat werd me al in de allereerste les afgeleerd: "Doe je dat in de auto ook? ![]() | |
Vinniiee | vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:29 |
Ik heb ook nog wel eens last dat ik misschakel, bijvoorbeeld van zijn 1 naar zijn 2.HIIIIIIIIIIIIIIING, oeps dat was zijn vrij xD. Terug naar zijn 1 op een behoorlijke snelheid is niet zo'n goed plan, tenzij je SM rijd en de bocht door drift ![]() | |
mstx | vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:30 |
Bij injectie stopt de brandstoftoevoer volledig als je afremt op de motor. Dan is het verbruik dus nul. edit: totdat hij natuurlijk onder een bepaald toerental komt | |
Lilliesleaf | vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:30 |
Weetje.. dit is echt een leuk gedeelte van FOK. ![]() | |
Joooo-pi | vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:30 |
Dat is behoorlijk irritant, vooral als je dach dat je in z'n 2 zat ![]() | |
Masque-Obscura | vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:32 |
Haha, dat gebeurd bij de BMW K dingen nog wel eens, die moet je echt met een grote KLAK in de 1 stampen. Vervolgens blijf je in de neutraal hangen als je naar 2 wil, en als je van 4 naar 3 wil bleef hij er ook nog wel eens tussenin hangen, of er klonken ongezonden geluiden uit de bak (KRRRRREGGGG) Schijnt te horen,.. zelfs met 75w140 olie in de bak.. | |
Dekatria | vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:33 |
Wij zijn dan ook een stel crowdpleasers, niet te zuinig ![]() | |
Vinniiee | vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:33 |
Is goed voor je motor dan ![]() Eensch, beetje ouwehoeren tussen serieuze stuff door. Moet kunnen vind ik. Ben dan ook érg blij met de mods hier ![]() Heb wel eens dat ik heel rustig op trek, van zijn 1 in zijn vrij: wtf, ik accelereer niet meer? oja, in zijn vrij ![]() | |
Vinniiee | vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:34 |
75W140 wut? Is dat niet een beetje dik? ![]() /edit: Cardanolie is 80W90 of 80W140, en dan ga jij van die dikke meuk in je bak gooien? ![]() | |
Dekatria | vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:34 |
Ik luister simpelweg... gecombineerd met de snelheid weet je al gauw in welke versnelling je zit. | |
Yreal | vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:36 |
Moet ook zeggen dat tellen mij nooit lukt. Ik schakel altijd maar een beetje op gevoel. Komt vaak genoeg voor dat ik in zijn 3 op de snelweg zit of dat ik in zijn 6 door een woonwijk rij.. of dat ik 3x probeer op te schakelen in zijn 6... ![]() ![]() | |
Vinniiee | vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:37 |
Heb ik ook wel eens ![]() Maar het blijft vooral een gevoelskwestie. | |
Dekatria | vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:37 |
Dat laatste klinkt wel herkenbaar ja ![]() | |
Vinniiee | vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:38 |
Rijd je 120~140, wat maakt hij toch veel toeren? *schakelt* KUT, zit al in zijn 6 ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:38 |
Misschien een vraagje voor hier: 23 augustus heb ik mijn 2e motor examen. Nu zat ik wat rond te kijken op internet voor een goedkope 2e hands motor (om op te beginnen) Maar ik vind nu niet echt iets leuks.. Hebben jullie misschien een paar suggesties? +/- zo'n 1500¤ (gaan het niet te gek maken voor eerste motor he) Ook ben ik niet echt fan van cross motoren en/of veel chroom. (het liefst koop ik gelijk een mat zwarte iron maar die zijn zo duur) | |
stinkie | vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:39 |
Met 120 is er geen enkele reden om terug te gaan natuurlijk ![]() En dat ding heeft een koppeling. Hebben ze je dat principe niet uitgelegd tijdens je lessen ![]() 120 in z'n 1, het kan overigens prima ![]() | |
mstx | vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:40 |
Daar valt niks aan te geloven want het is een feit. Waarom zou je nutteloos benzine in de cilinder pompen als diezelfde cilinder al wordt aangedreven door het voortbewegen van de motor? Waarom zou het slecht zijn voor je motor? | |
Masque-Obscura | vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:40 |
Yup, zowel in de K als in de tweeklepsboxer. Het schakelt een stuk soepeler. Alleen de cardanklok en overbrenging vul ik met 80w90. | |
stinkie | vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:40 |
Opschakelen sla ik meestal ook een hele serie over. 1,2, evt 3 en dan naar 6. Zeker de snelweg opgaan is alles tussen 2 en 6 zinloos ![]() | |
Masque-Obscura | vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:41 |
. [ Bericht 99% gewijzigd door Masque-Obscura op 10-08-2012 11:42:19 ] | |
lipjes | vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:42 |
Ben zelf op een GSX400E begonnen uit 85, mijn broer op een LTD geloof ik, en mijn andere broer op dezelfde GSX400E als waarop ik begonnen ben, allen hebben neit meer als 500 euro gekost ![]() zou gewoon eens rondkijken voor een leuke honda oid | |
Vinniiee | vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:43 |
GS500, goedkoop in aanschaf, goedkoop in onderhoud. Mijn gevoel zegt dat het slecht is voor de motor, heb er geen verklaring voor. Zal wel typisch iets bmw's zijn ![]() 60 in zijn 1 is max bij mij denk ik ![]() | |
Yreal | vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:44 |
Dat ja ![]() | |
lipjes | vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:44 |
Driepink: http://www.motoroccasion.nl/motoren/1043659/honda-vf-400-f.html | |
Skv | vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:44 |
Hebben jullie ervaring met het verneuken van je pols(en) door er op te zitten en dat ding half om te laten tyfen? ![]() Ik heb het nu twee keer gehad. Valt dat ding om, vang ik 'm op met één hand aan het stuur. Ik weet nu iig wel dat mijn polsen en onderarmspieren géén 250 kilo kunnen dragen. Heb van mn linkerpols al bijna vier weken flink last. En vrijdag gebeurde het voor de tweede keer, dit keer rechts. Doet echt flink pijn. ![]() | |
Yreal | vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:45 |
Zat keus, wat voor iets wil je wel rijden dan? klasgenoot doet eigenlijk gewoon alles in zijn 2 ![]() | |
Dekatria | vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:45 |
Als'ie valt dan valt'ie, dan is er gewoon geen houden aan. | |
Dekatria | vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:46 |
Is z'n pook afgebroken? ![]() | |
Vinniiee | vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:47 |
Ik rijd dus werkelijk nóóit achter een vrachtwagen. Alleen als het niet meer lukt om in te halen voor een afrit. Maar dan ga ik nog liever van meest linker baan naar afrit in 1 keer, niet dat dat verstandig is ![]() Gewoon laten gaan, anders bezeer je jezelf alleen maar. Daarna kan je hem zo weer oprapen. | |
lipjes | vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:47 |
Nee wel mijn knie, onderuit gaan met vriendinlief achterop en alles op mijn linkerbeen opvangen ![]() Afgelopen maandag gebeurd, nu nog last van | |
Masque-Obscura | vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:47 |
GS500 CB500 Honda NTV 650 (bulletproof, gaan niet stuk!) BMW K75 XJ600 of 900 GTR1000 BMW R65/80 Allemaal prima beginnersmotoren, met uitzondering van de GTR misschien. ![]() | |
Masque-Obscura | vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:48 |
Verdomme, ik blijf quoten als ik wil editten. | |
Yreal | vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:49 |
![]() Mijne, was 1700 euro. | |
lipjes | vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:50 |
heb voor mijn 1e +/- 2300 euro betaald, GSX600F uit 98' | |
Vinniiee | vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:51 |
Nice! Ik ben alleen niet van de 4-cilinders. Lijkt overigens op mijn jas. Macna? | |
Skv | vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:52 |
Ja, dat merk ik ja. Maar het is meer een reflex van, overeind houden dat ding! Als het weer gebeurt dan flikkert ie maar lekker keihard om, ik zit midden in mijn eigen verhuizing en ik kan nog geen vork optillen. ![]() | |
mstx | vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:53 |
Dat kan, maar dat is dus niet zo. ![]() Bij alle injectiemotoren werkt het zo, ook bij alle auto's van de afgelopen 20 jaar. Als de motor vanuit de krukas wordt aangedreven en niet onder het minimale toerental komt ziet de boordcomputer dat en hoeft hij dus geen benzine in te spuiten om de motor te laten draaien. ![]() | |
Skv | vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:53 |
Ik vind de SRX 600 geweldig (maar dat is biased omdat ik die zelf als eerste motor heb). The Sir ![]() | |
Yreal | vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:55 |
Maar nou weten we nog niet of ie naked, toer, sport, sm, all-road of choppa wil rijden. Dan kunnen we linkjes gaan spammen ![]() | |
Vinniiee | vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:55 |
Zal wel werken ja, anders hadden ze het niet zo gelaten ![]() | |
Joooo-pi | vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:57 |
Gekoppeld is het ook niet zo'n goed idee om op snelheid terug te schakelen, heb ik geleerd. Ook niet met bijv. 40 km/u. Geeft ook een beste klap, overigens. | |
Vinniiee | vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:58 |
Afhankelijk van je motor. Met een supersport zal het best kunnen, met een of ander kort geschakelde bak moet je het niet doen nee ![]() | |
Joooo-pi | vrijdag 10 augustus 2012 @ 12:00 |
Niet schakelen is ook leuk trouwens. 14000 rpm klinkt zo leuk ![]() | |
Vinniiee | vrijdag 10 augustus 2012 @ 12:01 |
Ik trek liever op vanaf 4000 toeren tot 8000 toeren, roffel klinkt zo leuk. Vooral als je door een lange tunnel rijd of een viaduct ![]() Meestal rem ik ook af ter ergenis van de auto's achter me, maar anders kan ik niet optrekken door de auto voor me ![]() | |
Joooo-pi | vrijdag 10 augustus 2012 @ 12:03 |
Bij mij wordt'ie pas boos boven 8000 toeren ![]() | |
Vinniiee | vrijdag 10 augustus 2012 @ 12:04 |
2 cilinder roffels ![]() ![]() | |
stinkie | vrijdag 10 augustus 2012 @ 12:05 |
Boven de 6000 toeren is die teef niet meer te houden ![]() | |
Masque-Obscura | vrijdag 10 augustus 2012 @ 12:06 |
Mijn motor gaat maar tot 6000 toeren, haha! | |
Dekatria | vrijdag 10 augustus 2012 @ 12:06 |
Lekker klappen met die uitlaat bij het uitrollen ![]() | |
Vinniiee | vrijdag 10 augustus 2012 @ 12:07 |
Deze baas weet hoe het zit ![]() | |
Joooo-pi | vrijdag 10 augustus 2012 @ 12:11 |
![]() | |
Yreal | vrijdag 10 augustus 2012 @ 12:47 |
http://www.motoroccasion.nl/motoren/828970/suzuki-dr-650-rse.html Vet ding | |
Yreal | vrijdag 10 augustus 2012 @ 13:37 |
nieuwe 800gs ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nieuwe GS : de 700 ! ![]() ![]() ![]() ![]() en een 1250 in de maak !! ![]() | |
mstx | vrijdag 10 augustus 2012 @ 13:38 |
Zo dan, die 700 is me een partij lelijk. | |
Yreal | vrijdag 10 augustus 2012 @ 13:40 |
![]() Wel fucking lame dat de nieuwe GS beschikbaar word voor 35kw.. ik doe een moord om nu een 800gs te mogen rijden.. | |
Masque-Obscura | vrijdag 10 augustus 2012 @ 13:48 |
Vet ding! Toffe BMW lelijkheid! Die wil ik best hebben, ooit. | |
Skv | vrijdag 10 augustus 2012 @ 13:50 |
Ik vind die Bimmermotoren zo mogelijk nog lelijker dan hun auto's. Wanneer gaat Audi motoren maken? ![]() | |
Skv | vrijdag 10 augustus 2012 @ 13:51 |
![]() ![]() | |
Masque-Obscura | vrijdag 10 augustus 2012 @ 13:52 |
Ja? Ik vind ze fantastisch, zowaar een van de weinige merken die vooruitstrevend en gedurfd is in hun design en techniek. | |
bwt | vrijdag 10 augustus 2012 @ 13:59 |
Voor mij is schakelen alleen gevoel. Op schakelen kan iedere halve zool. Vaak tik ik er 2 achter elkaar omhoog bij het wegrijden bj een stopicht. (met name van 2 naar 4) (beetje gas er op met wegrijden en dan relaxed net boven max. snelheid blijven rijden) Terug schakelen gaat per versnelling. Zelden meer versnellingen in 1x. | |
mstx | vrijdag 10 augustus 2012 @ 14:01 |
Sinds 18 april 2012. | |
Skv | vrijdag 10 augustus 2012 @ 14:04 |
Laat maar. ![]() ![]() | |
bwt | vrijdag 10 augustus 2012 @ 14:11 |
Idd, sinds Volkswagen onder de audi naam Ducati heeft gekocht ![]() ![]() Wel leuk die designer dingen | |
Joooo-pi | vrijdag 10 augustus 2012 @ 14:46 |
![]() | |
Dekatria | vrijdag 10 augustus 2012 @ 14:50 |
Die eerste maakt het dan weer jammer dat het een BMW is. | |
Yreal | vrijdag 10 augustus 2012 @ 14:55 |
Enige jammere daaraan is dat de knipperlichten zo dom werken | |
koffiekoekje | vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:23 |
![]() [ Bericht 0% gewijzigd door koffiekoekje op 10-08-2012 15:38:50 ] | |
Dekatria | vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:26 |
Moet je het wel goed spellen hea ![]() ![]() | |
Lilliesleaf | vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:28 |
Aaah.. Dat fietsje in echt schattig! ![]() | |
koffiekoekje | vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:29 |
Ja maar ja maar jamaar ![]() Naar de baas moet geluisterd worden ![]() | |
Lilliesleaf | vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:31 |
Newbies toch? Anders geeft het bezit aan. Zonder apostrof, net als 'babies' (ten minste, op z'n engels.. in het Nederlands is het weer "baby's"). | |
Skv | vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:33 |
Newbies idd ![]() | |
mstx | vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:34 |
Nee ![]() Newbie's = Newbie is Net als he's = he is, you're = you are. | |
Paxlie | vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:38 |
Niet helemaal, een vriend van mij heeft zijn BMW K1200R gered terwijl zijn handvat letterlijk 20cm boven de grond hing. Wel een week spierpijn over zijn hele lijf ![]() | |
Lilliesleaf | vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:41 |
Ik bedoelde het ook in het Nederlands. ![]() ![]() edit: die hele post sloeg dus erop dat het dus een rotwoord was omdat je van iets typisch Engels Nederlands aan het maken bent en het dan gewoon onduidelijk is hoe en wat. | |
koffiekoekje | vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:42 |
Calm your tits! het is reeds aangepast. ![]() | |
Skv | vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:42 |
Ik doe 't niet meer. ![]() Eén pols naar de klote was vervelend, twee is gewoon onmogelijk. Kan m'n haar niet eens meer wassen. ![]() | |
bwt | vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:45 |
KK ik vind em geniaal met die 3wielertjes zijwieltjes | |
koffiekoekje | vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:55 |
Tenks bvt ![]() | |
Skv | vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:56 |
Wat een epische driewielert. ![]() | |
JK1982 | vrijdag 10 augustus 2012 @ 16:01 |
Eensch! Wanneer gaan we en tunnelritje doen? ![]() | |
bwt | vrijdag 10 augustus 2012 @ 16:02 |
Volgende Topic starter mag en er in knallen | |
Skv | vrijdag 10 augustus 2012 @ 16:03 |
En dan komen de namen van iedereen die niet bij de 'oldbies' hoort er bij? Met foto's van motor ook? | |
koffiekoekje | vrijdag 10 augustus 2012 @ 16:11 |
Mooi klusje voor de mods dacht ik zo. | |
Anne | vrijdag 10 augustus 2012 @ 17:05 |
![]() Ik koekeloer er wel een keer naar. Mensen die er per se in willen, pleur jezelf even in een TR met een linkje naar een foto, motor merk en type; Da's lekker overzichtelijk voor ons. | |
Anne | vrijdag 10 augustus 2012 @ 17:05 |
En koffiekoekje: ![]() | |
Lilliesleaf | vrijdag 10 augustus 2012 @ 17:15 |
Die mod kan dan gelijk even kijken naar de linkjes in de OP, er zijn er aardig wat dood. Welke ik tot nu toe tegen ben gekomen: RAD, MotoZoom, BikeBandit & Onterwerp je eigen motorpak. | |
Geerd | vrijdag 10 augustus 2012 @ 17:26 |
Ben je Hc? | |
bwt | vrijdag 10 augustus 2012 @ 17:33 |
Misschien kan Cageon/1/2/3 vertellen waar hij zijn custom racepak vandaan heeft? | |
peterzx9r | vrijdag 10 augustus 2012 @ 17:44 |
mooi gewoon rustig aan beginen ![]() | |
Tankiej | vrijdag 10 augustus 2012 @ 17:47 |
Motozoom doet het hier gewoon hoor ![]() En RAD is nu rad.eu, kan zo aangepast worden. Maar je kan er zelf ook naar kijken en dan het stukje incl BB tags in orde maken, kan een mod het zo vervangen ![]() | |
Masque-Obscura | vrijdag 10 augustus 2012 @ 17:47 |
Kunstig! Ik heb mijn motor altijd lekker laten gaan. 1x BMW K, rustig naar de grond kunnen begeleiden, geen schade. (dom ook, af willen stappen en vergeten dat de standaard nog ingeklapt staat) 2x GTR1000, 300 kilo aan motor, not even going to try. Een keer rechts (spiegel en stepje stuk), een keer links, stepje stuk. | |
Lilliesleaf | vrijdag 10 augustus 2012 @ 17:51 |
Ik was niet bepaald zelf op zoek, was gewoon random op de linkjes aan het klikken om te zien wat er achter zat. ![]() | |
Yreal | vrijdag 10 augustus 2012 @ 18:04 |
ik heb hem 1x laten valen, meteen carter beschadigd.. gaat ie nog een keer mag ik een nieuw blok zoeken.. | |
Salatrel | vrijdag 10 augustus 2012 @ 18:22 |
jus | |
Roderick2085 | vrijdag 10 augustus 2012 @ 19:17 |
Die gele ![]() ![]() Deed ik met de gs ook regelmatig ![]() Dat hadden we hier vroeger ook ![]() ![]()
![]() ![]()
![]() ![]() wat is die multiquote bagger, hoe kan je nou fatsoenlijk in chronologische volgorde quoten ![]() | |
Vinniiee | vrijdag 10 augustus 2012 @ 19:20 |
Niet zo moeilijk hoor ![]() Dempertje scoren op MP en er onder laten zetten. Of bij Pajic in Genderingen, die heeft ook wel wat leuke dempertjes liggen. Normaal gesproken zag ik geen enkele GS500 hier in Apeldoorn, vandaag zag ik er zo waar 2 ![]() | |
Roderick2085 | vrijdag 10 augustus 2012 @ 19:24 |
Moet denk ik eens uitzoeken wat erop kan, want als je zoekt voor een TA vind je niet veel ![]() Heb al wel deze gevonden, maar ik vertrouw het niet echt ![]() | |
Vinniiee | vrijdag 10 augustus 2012 @ 19:26 |
Staat imo ook niet. Pajic kan alles pas maken ![]() | |
Dekatria | vrijdag 10 augustus 2012 @ 19:27 |
Vol! |