SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De Topicreeks
- De OP -
NOTE VAN DE MODS: Dit topic is om over GTST te praten, niet om persoonlijke vetes uit te vechten.
Dus gaarne niet persoonlijk worden, niet trollen en gewoon normaal doen!
Game on!![]()
[ Bericht 2% gewijzigd door PeterKelder op 26-07-2012 17:15:02 ]
Ik vind het ook onbegrijpelijk; hoe dúrft RTL4 ons maandenlang in spanning te laten met zo'n ijzersterke zomercliff???quote:
Daarom ook die videowallquote:Op donderdag 26 juli 2012 17:12 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Mooie TT, mag eventueel ook wel wat meer over de personen die we herdenken in, die kutkop van Bing domineert nogal
OP is aangepast, credits daarvoor naar Freyquote:Op donderdag 26 juli 2012 17:12 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Mooie TT, mag eventueel ook wel wat meer over de personen die we herdenken in, die kutkop van Bing domineert nogal
Blijf ik een mooi fragment vinden. Fictie en realiteit die naadloos in elkaar over lijken te gaan op dat moment.quote:Op donderdag 26 juli 2012 17:31 schreef Frey het volgende:
http://www.uitzending.net(...)_Slechte_Tijden.html
De herdenking in GTST zelf.
Bij de schoenendoos-versie van seizoen 1 was daar nog een foto van te zien op een hoesjequote:Op donderdag 26 juli 2012 17:16 schreef ArnieAlberts het volgende:
Respect aan Peet en Frey
Deze video mag overigens ook niet missen, wat was Frederique mooi in die jurk![]()
En die muziek ook weer.quote:Op donderdag 26 juli 2012 17:42 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Blijf ik een mooi fragment vinden. Fictie en realiteit die naadloos in elkaar over lijken te gaan op dat moment.
quote:Het wrange is dat Antonie een week later zelfmoord pleegde
En waarom zit hij niet in het stukje waarbij de overleden castleden in beeld komen?quote:Op donderdag 26 juli 2012 18:04 schreef Madame_Paon het volgende:
Waar is Tom van Beek eigenlijk aan overleden? Ik kan het nergens vinden.
quote:Op donderdag 26 juli 2012 18:05 schreef PatriQue89 het volgende:
[..]
En waarom zit hij niet in het stukje waarbij de overleden castleden in beeld komen?
quote:Tom van Beek is, ondanks de cruciale rol van Herman Hoogendoorn in de eerste seizoenen, te weinig gezichtsbepalend geweest voor GTST. Het grote publiek associeert hem te weinig met GTST en hierdoor wordt hij niet consequent genoemd.
quote:Op donderdag 26 juli 2012 17:12 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Waarschijnlijk dachten deze stoethaspels gewoon dat het maar een klein rolletje was ofzo.quote:
Meneer Harmsen was een baasquote:
Schitterend personage van begin tot eind.quote:Op donderdag 26 juli 2012 22:50 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Meneer Harmsen was een baas
Moet je nagaan dat in seizoen 1 de woordenquote:Op donderdag 26 juli 2012 21:28 schreef Koosnaam het volgende:
eindelijk het herdenkingstopic![]()
Vanavond verder met de 2e dvd van seizoen 1.
Helen Helmink is tot nog toe het personage waar het, het meest omdraait.
Maar ik vond de eerste scene van Daniel Daniel, met Rien nog het leukst!
Mee eensquote:Op donderdag 26 juli 2012 22:55 schreef Frey het volgende:
[..]
Schitterend personage van begin tot eind.
Die tekst het ik nooit gelezen, en bij God ze mogen blij zijn dat ik dat destijds niet heb zien staan anders was ik écht bij Endemol verhaal gaan halen. Belachelijk zeg. Echt écht belachelijk.quote:
Haha inderdaad!quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:35 schreef LetsGame het volgende:
[..]
Moet je nagaan dat in seizoen 1 de woorden
Goede tijden, slechte tijden
Soms geluk en soms... verdriet...
alleen Helen's shot is
Tegenwoordig is dat al de helft van de leader
De leader van nu is gewoon hartstikke kut.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:35 schreef LetsGame het volgende:
[..]
Moet je nagaan dat in seizoen 1 de woorden
Goede tijden, slechte tijden
Soms geluk en soms... verdriet...
alleen Helen's shot is
Tegenwoordig is dat al de helft van de leader
Klopt, vond ik sowieso al zwaar bizar omdat ze trouwden in seizoen 2... Maar ik vond het mede bizar omdat de uitzending zelf uiteindelijk niet op de DVD kwam.quote:Op donderdag 26 juli 2012 17:45 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Bij de schoenendoos-versie van seizoen 1 was daar nog een foto van te zien op een hoesje
ik vind het wel een mooie leader eerlijk gezegd, maar de leader uit de jaren 90 was toch echt veel beter, ook qua concept .quote:Op vrijdag 27 juli 2012 01:33 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
De leader van nu is gewoon hartstikke kut.
Gerucht gaat dat Joan Franka vanaf het komende seizoen de zang vertolkt van dit kampvuurnummer waar het in veranderd is.
Vond het wel netjes dat ze zonder problemen gewoon een nieuwe disc opstuurden, alleen al als je ze een mailtje had gestuurd.quote:
NIET DE LAATSTE PRACHTIGE COMPOSITIE VAN RONALD SCHILPEROORT DIE NOG IN DE SERIE TE HOREN IS BASHEN!!!quote:Op vrijdag 27 juli 2012 01:33 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
De leader van nu is gewoon hartstikke kut.
Gerucht gaat dat Joan Franka vanaf het komende seizoen de zang vertolkt van dit kampvuurnummer waar het in veranderd is.
Ik dacht altijd dat het gewoon in GTST te zien zou zijnquote:Op vrijdag 27 juli 2012 01:52 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Klopt, vond ik sowieso al zwaar bizar omdat ze trouwden in seizoen 2... Maar ik vond het mede bizar omdat de uitzending zelf uiteindelijk niet op de DVD kwam.
Ach, specials... De laatste jaren worden die bij uitgaves van Nederlandse films en tv-series niet eens meer toegevoegd. Het kost teveel geld, schijnbaar.quote:Zonder dollen: Al het respect dat Just Bridge toch de moeite neemt om de seizoenen alsnog op DVD uit te brengen (Gezien ONM na één seizoen al geschrapt is en Goudkust ook geen vervolg gegeven lijkt te worden door hun respectievelijke uitgevers), maar zó zonde dat ze dan bomvol fouten (Missende afleveringen) en zonder de even zo nuttige en zeker toevoegende specials en dergelijke uitbrengen.
Tja, extra's zijn natuurlijk leuk (bij Goudkust seizoen 1 werden er een Making-Of en een uur aan bloopers toegevoegd, wellicht om het korte seizoen van 65 afleveringen te compenseren), maar het is in feite al een unicum dat een soapseizoen met een speelduur van gemiddeld 80 uur voor een schappelijke prijs op dvd te koop wordt aangeboden. Extra's zouden natuurlijk leuk zijn, maar ik vind dat beter bij een film van 90 minuten of een 13-delige tv-serie passen dan bij een soapseizoen van 80 uur.quote:Kom op, de zomerpartyspecial voor de seizoen 1-box, de 500ste-afleveringsspecial voor de seizoen 3-box, het 1000ste-aflevering gala voor seizoen 6, de Reüniefilm uit 1998 voor seizoen 9, de 10 jaar GTST-special uit 2000 voor seizoen 10 of 11... Het gaat weliswaar bij deze boxen enkel om de serie, maar hóe goed zal de PR wel niet zijn als de gewoon zulke ultieme extra's erbij pleuren? En het ligt gewoon in de archieven weg te rotten.
Da's inderdaad een grote faal, net zoals ze toen tegen mij zeiden dat die faalcover van seizoen 4 de werkelijke cover zou wordenquote:Als ik kijk naar hoe Just Bridge in het verleden over de specials gereageerd heeft weten ze zelf haast niet eens van deze beelden af: mij werd godverdomme duidelijkgemaakt dat de genoemde specials op de 20 jaar-DVD stonden.
Niet geheel waar, de afscheidsfilmpjes van Wilbert, Wik en Bas bevatten ook beelden van vóór 2000. Maar het is inderdaad frappant te noemen dat een dvd met de titel "20 jaar GTST" voor 90% beelden bevat van de laatste 10 jaar.quote:Guess what: OP DE FUCKING ABOMINATIE DIE DE 20 JAAR-DVD MOET VOORSTELLEN STAAN NIET EENS DINGEN DIE OUDER DAN VAN 2000 ZIJN.
Nah, het lijkt mij dat ze er geen zin in hebben om te reageren op zo'n mail. Ook wel logisch natuurlijk, in de eerste plaats zijn zij niet verantwoordelijk voor wat er op die dvd's komt te staan, dat zijn Endemol en RTL. Wat dit betreft lijkt het me dan ook beter dat je een mail naar Endemol zou sturenquote:En nog mooier, toen ik in een vervolgmail enkele links toonde met voorbeelden aan de specials kreeg ik natuurlijk geen reactie. Sodemieter toch op, zeg. Belachelijk.
Het is inderdaad al aardig dat ze de serie überhaupt al uitbrengen op dvd, en met zo'n snelheid (wie had dat in oktober 2010 gedacht?), en ik persoonlijk vind het al nette uitgaves. Maar da's mijn meningquote:Tot zover mijn rant over de stand van zaken m.b.t. de extra's (of eerder de MISSENDE extra's) op de DVD's, Just Bridge krijgt wel een pluim dát ze de reeks uit blijven brengen... Maar doe het tenminste dan ook meteen in één keer goed.
Je ziet ook de vrouw die Laura wilde vermoorden en Jef in Brazilië liet. Ben haar naam kwijt.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 13:38 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Als je op youtube hierop zoekt: Vrienden voor het leven-Seizoen 3-aflevering 9 dan zitten ze in het begin een scene uit GTST seizoen 2 te kijken en op 13.21 minuten komt die 'mevrouw Simonis' ook nog eens bij Opa op bezoek
Jammer dat je je zo laat kennen met zo een treurige reactie, je kan ook even gaan hardlopen als je vol frustraties zitquote:Op vrijdag 27 juli 2012 14:12 schreef LetsGame het volgende:
[..]
Je ziet ook de vrouw die Laura wilde vermoorden en Jef in Brazilië liet. Ben haar naam kwijt.
Ook die man die met Mvr Simonis aan tafel dinert speelde in GTST als rechercheur ooit volgens mij
Mary-Lou van Steenis.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 14:12 schreef LetsGame het volgende:
[..]
Je ziet ook de vrouw die Laura wilde vermoorden en Jef in Brazilië liet. Ben haar naam kwijt.
Exactly, maar dat zat het dus niet (Nog niet eens in het goede seizoenquote:Op vrijdag 27 juli 2012 12:10 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat het gewoon in GTST te zien zou zijn
Nee is ook, ik zei ook al dat ik niks meer dan respect had voor Just Bridge dat ze zich er überhaupt aan wagen de soap op DVD uit te brengen. Maar mijn gedachte is... Doe het dan ook meteen goed. Nu ligt het alsnog weg te rotten in het archief, en van YouTube worden de specials ook getiefd door de copyrightkwesties.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 12:10 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Tja, extra's zijn natuurlijk leuk (bij Goudkust seizoen 1 werden er een Making-Of en een uur aan bloopers toegevoegd, wellicht om het korte seizoen van 65 afleveringen te compenseren), maar het is in feite al een unicum dat een soapseizoen met een speelduur van gemiddeld 80 uur voor een schappelijke prijs op dvd te koop wordt aangeboden. Extra's zouden natuurlijk leuk zijn, maar ik vind dat beter bij een film van 90 minuten of een 13-delige tv-serie passen dan bij een soapseizoen van 80 uur.
Ja maar kom op, hoe triest is het wel niet dat we de ENIGE beelden van voor 2000 moeten halen uit een paar afscheidsfilmpjes.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 12:10 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Niet geheel waar, de afscheidsfilmpjes van Wilbert, Wik en Bas bevatten ook beelden van vóór 2000. Maar het is inderdaad frappant te noemen dat een dvd met de titel "20 jaar GTST" voor 90% beelden bevat van de laatste 10 jaar.
True, maar er is daar toch iemand aangenomen om op die mails te reageren? Als er een simpele mail komt met de vraag of eventueel geregeld kan worden bij Endemol om de banden van zulke specials voor de release op te vragen, dan is het niet meer dan netjes daar gewoon op te reageren.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 12:10 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Nah, het lijkt mij dat ze er geen zin in hebben om te reageren op zo'n mail. Ook wel logisch natuurlijk, in de eerste plaats zijn zij niet verantwoordelijk voor wat er op die dvd's komt te staan, dat zijn Endemol en RTL. Wat dit betreft lijkt het me dan ook beter dat je een mail naar Endemol zou sturen
Eensch. Ik ben al blij dat ze eindelijk een definitieve manier van uitgeven hebben bereikt die compact, goedkoop en ook functioneel isquote:Op vrijdag 27 juli 2012 12:10 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Het is inderdaad al aardig dat ze de serie überhaupt al uitbrengen op dvd, en met zo'n snelheid (wie had dat in oktober 2010 gedacht?), en ik persoonlijk vind het al nette uitgaves. Maar da's mijn mening
LetsGame kennende? Nehquote:Op vrijdag 27 juli 2012 14:17 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Volgens mij bedoelde hij het quasi-lollig-zogenaamd-sarcastisch.
Op de seizoen 1-box zijn er wel meer foto's die bij het 2e seizoen behoren; Simon en Annette in de keuken, Arnie en Peter in de keuken, Arnie en Peter met de bruidsmeisjes...quote:Op vrijdag 27 juli 2012 14:21 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Exactly, maar dat zat het dus niet (Nog niet eens in het goede seizoen__!), dus als het zo nodig op het artwork wordt geplaatst lijkt het me niet meer dan logisch dat ze dát dan wel op de DVD's zetten.
Misschien dat ze ooit een Specials-box uitbrengen. Met nadruk op óóitquote:[..]
Nee is ook, ik zei ook al dat ik niks meer dan respect had voor Just Bridge dat ze zich er überhaupt aan wagen de soap op DVD uit te brengen. Maar mijn gedachte is... Doe het dan ook meteen goed. Nu ligt het alsnog weg te rotten in het archief, en van YouTube worden de specials ook getiefd door de copyrightkwesties.
Vind ik ook, maar de dvd is samengesteld door die stumperds van Endemol die het mastermateriaal niet eens netjes kunnen bewaren (zoals bij seizoen 4), dus daar moet je ook niet veel van verwachtenquote:[..]
Ja maar kom op, hoe triest is het wel niet dat we de ENIGE beelden van voor 2000 moeten halen uit een paar afscheidsfilmpjes.
Stuur een mail naar Endemol, die hebben daar al veel meer invloed op. En over het mailcontact met JustBridge... Ach, ik ben allang blij dát ze reageren op mijn mails, BrightVision heeft dat nog nooit gedaanquote:[..]
True, maar er is daar toch iemand aangenomen om op die mails te reageren? Als er een simpele mail komt met de vraag of eventueel geregeld kan worden bij Endemol om de banden van zulke specials voor de release op te vragen, dan is het niet meer dan netjes daar gewoon op te reageren.
Kloptquote:[..]
Eensch. Ik ben al blij dat ze eindelijk een definitieve manier van uitgeven hebben bereikt die compact, goedkoop en ook functioneel is
Op een gegeven moment (seizoen 3) pakt ie Frits ook beet en brult in zijn gezicht "Wie heeft Rien vermoord!". Dat zag er wel echt aardig overtuigend uitquote:Op vrijdag 27 juli 2012 14:26 schreef Frey het volgende:
[ afbeelding ]
De ogen die die man op kon zetten.![]()
![]()
Da's wat een acteur ook moet doen; de kijker overtuigen. Tom van Beek kón dat, een groot deel van de huidige generatie acteurs kan met veel moeite hun tekst maar net onthoudenquote:Op vrijdag 27 juli 2012 14:30 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Op een gegeven moment (seizoen 3) pakt ie Frits ook beet en brult in zijn gezicht "Wie heeft Rien vermoord!". Dat zag er wel echt aardig overtuigend uit
Tom van Beek was dan ook door en doorgewinterd in het acteren, eigenlijk was zoiets als GTST voor hem echt een peuleschil, dat zie je ook aan de manier waarop hij het personage neerzet. Ik ben overigens wel benieuwd hoe hij als zichzelf was.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 14:33 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Da's wat een acteur ook moet doen; de kijker overtuigen. Tom van Beek kón dat, een groot deel van de huidige generatie acteurs kan met veel moeite hun tekst maar net onthouden
En dát is het verschil met veel acteurs van nu, die vinden 1 zinnetje al teveel gedoequote:Op vrijdag 27 juli 2012 14:34 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Tom van Beek was dan ook door en doorgewinterd in het acteren, eigenlijk was zoiets als GTST voor hem echt een peuleschil, dat zie je ook aan de manier waarop hij het personage neerzet.
Gewoon een man die deed wat-ie moest doen, lijkt me. Het zal geen "Ik-heb-hier-de-meeste-ervaring-dus-luister-je-naar-mij"-man zijn geweest, tenminste zo komt hij niet op mij over.quote:Ik ben overigens wel benieuwd hoe hij als zichzelf was.
Ik denk dat ie in het inderdaad best symphatiek was. Geniaal was ook dat moment met Babette van Veen dat ze haar tekst niet meer wist en keihard 'kut' riep en hij met een superverbaasd gezicht stond te kijken precies zoals Herman Hogendoorn waarschijnlijk zou hebben gedaan.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 14:38 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
En dát is het verschil met veel acteurs van nu, die vinden 1 zinnetje al teveel gedoe
[..]
Gewoon een man die deed wat-ie moest doen, lijkt me. Het zal geen "Ik-heb-hier-de-meeste-ervaring-dus-luister-je-naar-mij"-man zijn geweest, tenminste zo komt hij niet op mij over.
"Gaan we onbeschoft worden jongedame?!"quote:Op vrijdag 27 juli 2012 14:41 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Ik denk dat ie in het inderdaad best symphatiek was. Geniaal was ook dat moment met Babette van Veen dat ze haar tekst niet meer wist en keihard 'kut' riep en hij met een superverbaasd gezicht stond te kijken precies zoals Herman Hogendoorn waarschijnlijk zou hebben gedaan.
Die blooper met Bas Muijs die zijn mobieltje aan hem wil geven, dat ding stukvalt op de grond en Erik die dan een batterij pakt en er tegen gaat pratenquote:Erik de Vogel kan dat ook heel goed, doorspelen tijdens een blooper alsof er niks gebeurd, zonder een glimlachje te laten zien.
Hij praat tegen de telefoon zonder batterij.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 14:44 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
"Gaan we onbeschoft worden jongedame?!"
[..]
Die blooper met Bas Muijs die zijn mobieltje aan hem wil geven, dat ding stukvalt op de grond en Erik die dan een batterij pakt en er tegen gaat praten
"We hebben geen verbinding, de batterijen liggen op de grond". En Bas die bijna omvalt van het lachen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 14:44 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
"Gaan we onbeschoft worden jongedame?!"
[..]
Die blooper met Bas Muijs die zijn mobieltje aan hem wil geven, dat ding stukvalt op de grond en Erik die dan een batterij pakt en er tegen gaat praten
Ah, nou ja, het was in ieder geval geweldig om te zienquote:Op vrijdag 27 juli 2012 14:46 schreef Messina het volgende:
[..]
Hij praat tegen de telefoon zonder batterij.
Er is ook zo'n blooper dat hij de envelop van het testament van (ik meen) Maximilliaan wilt openen en dit voor geen mogelijkheid lukt. "Dit is een stevig testament... Dat zit héél goed in elkaar!"quote:Op vrijdag 27 juli 2012 14:46 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
"We hebben geen verbinding, de batterijen liggen op de grond". En Bas die bijna omvalt van het lachen.
Nee hij had een eigen testament gemaakt, maar hij wilde dat veranderen vanwege Bowien (die iets met Stefano had). Daarvoor moest hij zijn eerdere testament vernietigen. (Is ook te zijn aan het decor, in de Maximiliaan tijd had Huize Sanders dat decor#2, tijdens de blooper nog decor#1).quote:Op vrijdag 27 juli 2012 14:49 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Ah, nou ja, het was in ieder geval geweldig om te zien
[..]
Er is ook zo'n blooper dat hij de envelop van het testament van (ik meen) Maximilliaan wilt openen en dit voor geen mogelijkheid lukt. "Dit is een stevig testament... Dat zit héél goed in elkaar!"![]()
![]()
Wat vond ik Laura in die periode walgelijk. Die ommekeer na seizoen 10. Ze werd pas weer aangenaam nadat ze met Cleo had gebroken en hulp verleende aan die familie van Bebe vond ik.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 14:49 schreef Frey het volgende:
Hier ook met een stalen gezicht.
En Jette op het eind.
Ik vind het pas walgelijk dat Laura tegenwoordig geen enkele rol van betekenis meer lijkt te hebben in de seriequote:Op vrijdag 27 juli 2012 14:52 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Wat vond ik Laura in die periode walgelijk. Die ommekeer na seizoen 10. Ze werd pas weer aangenaam nadat ze met Cleo had gebroken en hulp verleende aan die familie van Bebe vond ik.
Ja maar nu heb ik het toch al min of meer op gegeven. Toen zat ik er nog helemaal in en was de periode van de eerste 10 seizoenen toen de familie Alberts nog allure hadden en wat voorstelden nog niet zo lang voorbij. Ik kon toen maar niet wennen aan die omschakeling: Laura die van een stijlvolle, nette en hoogopgeleide vrouw verviel tot een hysterische overjarige slet in die Cleoperiode.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 14:55 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Ik vind het pas walgelijk dat Laura tegenwoordig geen enkele rol van betekenis meer lijkt te hebben in de serie![]()
![]()
Meestal is dat vanwege een producerswissel; een producer (uitvoerend producent) wil er toch altijd zijn/haar stempel op drukken. In die tijd was Idse Grotenhuis volgens mij producer, niet echt een favoriet van mij (hij heeft Goudkust ook gewoon de nek omgedraaid met onzinnige verhaallijnen etc.).quote:Op vrijdag 27 juli 2012 15:00 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Ja maar nu heb ik het toch al min of meer op gegeven. Toen zat ik er nog helemaal in en was de periode van de eerste 10 seizoenen toen de familie Alberts nog allure hadden en wat voorstelden nog niet zo lang voorbij. Ik kon toen maar niet wennen aan die omschakeling: Laura die van een stijlvolle, nette en hoogopgeleide vrouw verviel tot een hysterische overjarige slet in die Cleoperiode.
Jef werd een beetje de sul in zijn eigen huis en ook Robert werd een doorgedraaide, schreeuwerige gek in staat van een permanente midlife crisis. Terwijl ze een jaar daarvoor nog gewoon de typische familie Alberts waren zoals in de tijd met Arnie. Die vreemde omschakeling heb ik altijd betreurd.
Wel mooi dat Laura die ontwikkeling heeft gemaakt; in seizoen 1 ging ze bij wijze van spreken kniezend in een hoekje zitten huilen. Na de dood van Lotje is Laura veel harder en krachtiger geworden, ook op Jette's inspraakquote:Op vrijdag 27 juli 2012 15:10 schreef Frey het volgende:
Dit zal in de eerste week van seizoen 10 geweest zijn. Echt nog zo'n heerlijk moment uit die tijden.
Vooral na de problemen met Karma.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 15:12 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Wel mooi dat Laura die ontwikkeling heeft gemaakt; in seizoen 1 ging ze bij wijze van spreken kniezend in een hoekje zitten huilen. Na de dood van Lotje is Laura veel harder en krachtiger geworden, ook op Jette's inspraak
De eerste momenten van seizoen 10 waren ook nog wel vertrouwd. Daarna ging het heel snel een andere kant op. Vooral het moment dat die Philip van Alphen kwam zag ik echt als het definitieve einde van de familie Alberts, dit hing samen met de komst van Barbara die zich al snel als een kenau ging gedragen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 15:10 schreef Frey het volgende:
Dit zal in de eerste week van seizoen 10 geweest zijn. Echt nog zo'n heerlijk moment uit die tijden.
Hmm okee, maar er zijn toch vaker dit soort wissels geweest daarvoor al of niet?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 15:07 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Meestal is dat vanwege een producerswissel; een producer (uitvoerend producent) wil er toch altijd zijn/haar stempel op drukken. In die tijd was Idse Grotenhuis volgens mij producer, niet echt een favoriet van mij (hij heeft Goudkust ook gewoon de nek omgedraaid met onzinnige verhaallijnen etc.).
Dat dusquote:Op vrijdag 27 juli 2012 15:15 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
De eerste momenten van seizoen 10 waren ook nog wel vertrouwd. Daarna ging het heel snel een andere kant op. Vooral het moment dat die Philip van Alphen kwam zag ik echt als het definitieve einde van de familie Alberts, dit hing samen met de komst van Barbara die zich al snel als een kenau ging gedragen.
Jawel, een overzicht daarvan staat op Wikipediaquote:[..]
Hmm okee, maar er zijn toch vaker dit soort wissels geweest daarvoor al of niet?
Jef ook die hem weer heerlijk de pan uit flipt en Robert die vermaakt toe staat te kijkenquote:Op vrijdag 27 juli 2012 15:23 schreef Frey het volgende:
Dat einde hier. Dat waren nou de momenten.![]()
![]()
Ik wist dit nog zo goed.
Hmm ja...toch eeuwig zonde. Ik heb weleens horen zeggen dat de kracht van The Bold bijvoorbeeld is dat de er zoveel vaste personages inzitten. En ook de decors zijn daar niet zo vaak veranderd.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 15:24 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Dat dus
[..]
Jawel, een overzicht daarvan staat op WikipediaMaar volgens mij gingen in die tijd ook Karin van der Meer en Marjan Ippel weg, die destijds de hoofdschrijfsters waren, waardoor er ineens een stuk of 3 nieuwe hoofdschrijvers waren. Die hebben natuurlijk ook andere ideeën e.d.
Die man heeft ook een mooie ontwikkeling doorgemaakt, als klagerige buurman en tevens voorzitter van het buurtcommité in seizoen 1 tot een nare en vrekkerige bemoeial in seizoen 2 die een stuk aardiger werd toen hij Arthur Peters in huis nam in seizoen 3. Daarna de vermakelijke taferelen bij AA&F en de periode dat Jessica kwam, vervolgens zijn carrière bij hotel Dendermonde waarbij men hem toch wel ging waarderen. Tegelijkertijd werkte hij als conciërge op die school en lag overhoop met Kim en Hedwig. Na seizoen 10 ging hij aan het werk als congierce bij Scala. Pas toen werd het de lieve oude man die voor iedereen klaar stond, die met iedereen kon opschieten en je altijd onderdak bood.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 15:34 schreef Frey het volgende:
En Harmsen als conciërge die wordt gepest met zijn vriendschap met Wil de Smet.
De uitvoerend producent van The Bold blijkt ook verhaallijnen onmiddelijk af te kappen als de fans er geen drol aan vinden. Moeten ze hier eens gaan doen; kunnen ze heel GTST gaan opdoekenquote:Op vrijdag 27 juli 2012 15:36 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Hmm ja...toch eeuwig zonde. Ik heb weleens horen zeggen dat de kracht van The Bold bijvoorbeeld is dat de er zoveel vaste personages inzitten. En ook de decors zijn daar niet zo vaak veranderd.
Ze hebben voor de Rozenboom een nieuw decor gebouwd, gebaseerd op het vorige decor. De hotelkamer van seizoen 6 t/m 10 was ook gebaseerd op de hotelkamer die de jaren daarvoor dienst deed als decor.quote:In GTST is alleen De Koning nog daterend uit seizoen 2. De Rozenboom was er in seizoen 1 al, maar volgens mij hebben ze dat decor ooit helemaal afgebroken en weer opgebouwd. Dat huis van Robert en Laura en het huis van Jef wegdoen heb ik nooit begrepen.
Dat is inderdaad erg vreemd. Alles speelt zich nu af in de vaste sets, wat erg saai en voorspelbaar is naar mijn mening. En die bewonerwissels in die huizen zijn ook niet denderend nee, alsof er maar 1 huis in heel Meerdijk leegstaatquote:Het mooie aan de eerdere seizoenen was ook dat ze wat flexibeler waren met decors. Voor de familie Harinxma in seizoen 3 was er een decor. Net als voor Paula en Collete Maas en hun vader. Ook waar Agaath Huygens verbleef en vergeet niet het huis van Karel en Nora Daniël. Nu is het zo statisch, als Janine uit haar huis gaat moet Maxime daar wonen. Als die eruit gaat dan moeten Jack en Lorena daar wonen.
Die zijn stilaan verdwenen na het veranderen van die stockshots in seizoen 19; zat de Koning opeens in een heel ander pand, net als Telumaquote:Op vrijdag 27 juli 2012 15:39 schreef Frey het volgende:
Ik snap ook niet waar die stockshots zijn gebleven waarmee een tijdsprong werd gemaakt.
Omdat het vorige decor te klein was? Of iets anders? Weet je toevallig ook waarom het oude decor van Roberts en Laura's huis moest verdwijnen?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 15:42 schreef PeterKelder het volgende:
Ze hebben voor de Rozenboom een nieuw decor gebouwd, gebaseerd op het vorige decor. De hotelkamer van seizoen 6 t/m 10 was ook gebaseerd op de hotelkamer die de jaren daarvoor dienst deed als decor.
Doet me denken aan de eerste seizoenen waar verhaallijnen ineens stopten zonder climax. Zo ging die Emile ineens weg uit schaamte voor zijn moeder, terwijl je dacht dat er nog iets mee ging gebeuren. En in seizoen 2 had je die donkere vrouw met haar zoontje die bang waren voor de vader en ook bedreigd werden. Je zat te wachten tot de vader ten tonele verscheen, maar ineens besloten ze te vluchten en we hebben er nooit meer iets van gehoord.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 15:42 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
De uitvoerend producent van The Bold blijkt ook verhaallijnen onmiddelijk af te kappen als de fans er geen drol aan vinden. Moeten ze hier eens gaan doen; kunnen ze heel GTST gaan opdoeken
Ik dacht dat dat van Emile te maken had met zijn rol in de Restless Years die gewoon ophield. Ik vraag me ook af hoe lang Jan en Petra het daar volgehouden hebben. Emile Bezemer vond ik trouwens wel een grappig personage, die had van mij nog wel effe mogen blijven.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 15:46 schreef Frey het volgende:
[..]
Doet me denken aan de eerste seizoenen waar verhaallijnen ineens stopten zonder climax. Zo ging die Emile ineens weg uit schaamte voor zijn moeder, terwijl je dacht dat er nog iets mee ging gebeuren. En in seizoen 2 had je die donkere vrouw met haar zoontje die bang waren voor de vader en ook bedreigd werden. Je zat te wachten tot de vader ten tonele verscheen, maar ineens besloten ze te vluchten en we hebben er nooit meer iets van gehoord.
Waarschijnlijk hebben ze het restaurant destijds verbouwd om het groter te maken voor de cameramensen, dat vorige decor was best klein. Maar misschien ook om er wat meer grandeur aan te geven.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 15:46 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Omdat het vorige decor te klein was? Of iets anders? Weet je toevallig ook waarom het oude decor van Roberts en Laura's huis moest verdwijnen?
"Zij die een gezin hebben, komen eerder in aanmerking voor een eigen set". Zoiets was toch het antwoord van Jantien en Rohan op jouw mailtje destijds?quote:Ik snap sowieso ook niet waarom Laura ineens in een hotel ging wonen.
Ja dat was ook een paar maanden later. Dat was de laatste echte verhaallijn van Simon Dekker in normale staat. En misschien dat ie met Daniël en Janine mee op vakantie ging en weer iets met Janine kreeg. Daarna kreeg hij die lamp op zijn hoofd en was hij eigenlijk alleen maar beeldvulling tot hij vertrok.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 15:51 schreef Frey het volgende:
Ik vond het wel mooi hoe bijvoorbeeld de oude Schimmelpenninckx toen nog speciaal even aanwezig was bij het afscheid van Simon.
Dat was wel mooi jaquote:Op vrijdag 27 juli 2012 15:51 schreef Frey het volgende:
Ik vond het wel mooi hoe bijvoorbeeld de oude Schimmelpenninckx toen nog speciaal even aanwezig was bij het afscheid van Simon.
Geweldige comeback was dat.quote:
Kijk dit vind ik nou eens interressante informatiequote:Op vrijdag 27 juli 2012 15:51 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Je bedoelt Huize Alberts uit s1 t/m s10? Tja, het decor was niet zo praktisch (als je een scène in de huiskamer had moesten er schotten geplaatst worden in de gang en keuken, en andersom), en wellicht omdat er ruimtegebrek was ofzo. Maar het kan ook makkelijk een verhaallijn-kwestie zijn geweest, maar dat is pas in seizoen 10 echt te zien
Ik blijf de "Simon in depressie"-verhaallijn in seizoen 4 nog altijd ongeloofwaardig vinden. Dat hij in een depressie belandde kon ik me nog wel indenken na de paar mentale klappen die hij daarvoor had gekregen, maar dat Linda e.d. niet tijdig ingrepen (ze wisten dat-ie aan de drank zat, maar de drankvoorraad weghalen? Ho maar!) vond ik te ongeloofwaardig.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 15:53 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Ja dat was ook een paar maanden later. Dat was de laatste echte verhaallijn van Simon Dekker in normale staat. En misschien dat ie met Daniël en Janine mee op vakantie ging en weer iets met Janine kreeg. Daarna kreeg hij die lamp op zijn hoofd en was hij eigenlijk alleen maar beeldvulling tot hij vertrok.
Die Helen Helmink gek aan het maken was en met een pesterige en gemene lach de kamer uitliepquote:Op vrijdag 27 juli 2012 15:55 schreef Frey het volgende:
[..]
Geweldige comeback was dat.![]()
Ik dacht eerst dat het gewoon dezelfde actrice was in een andere rol.
Nee, niet omdat het omvielquote:Op vrijdag 27 juli 2012 15:56 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Kijk dit vind ik nou eens interressante informatie
Schotten omdat het anders omviel?
Dat is inderdaad erg zonde. Maar voor de productie was het praktischer, omdat je dan niet de hele tijd met die schotten in de weer moestquote:Toch opmerkelijk dat dit het 10 jaar heeft volgehouden. Jammer dat ze niet hetzelfde gedaan hebben als bij de Rozenboom, een nieuw decor bouwen dat er voor de kijker ongeveer uit zag als het vorige. In Huize Alberts decor#2 kon je decor#1 totaal niet terugvinden.
Mira begon best leuk, het is jammer dat ze zo een instabiele zeikdoos werd nadat ze de moeder van Julian en Kim bleek te zijn. Ook vond ik het jammer dat het niks werd tussen haar en Jef. Vond dat best een grappige situatie, Kim die samenwoonde met haar biologische moeder en Jef.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:07 schreef Frey het volgende:
Eind seizoen 6 krijgen we trouwens ook al Mira voor het eerst te zien.
Ik kan me nog iets herinneren eind seizoen 7 dat Laura eindelijk de moeder van Kim en Julian vond en vroeg: "mevrouw Brandts Buys?" Draaide Mira zich om.
Volgens mij was toen die theme te horen die je ook bij Laura en Linda hoort in de zomercliff van seizoen 5.
Damn, complimenten dat je een heel plaatje in elkaar draait. Ja dat verklaart een hoop en inderdaad. Ze hadden alleen de gang en keuken beter kunnen omwisselen, dan leek het nog een beetje op het oude decorquote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:11 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Nee, niet omdat het omviel
[ afbeelding ]
Op bovenstaand plaatje (effe snel in elkaar gezet) zie je een plattegrond van het decor. De dikke zwarte lijnen zijn de muren die er altijd stonden. De doorzichtige lijnen zijn als het ware die schotten. Als je een scène zou hebben in de huiskamer en de doorgangen naar de keuken en gang staan open, dan moesten die schotten daar neergezet worden omdat er anders geen "vierde" muur zou zijn, want officiëel waren dat de ruimtes waar de camera's konden staan om een scène op te nemen in de gang of keuken.
[..]
Dat is inderdaad erg zonde. Maar voor de productie was het praktischer, omdat je dan niet de hele tijd met die schotten in de weer moest
Toen was het ook al zo verschrikkelijk nep. Heb nooit begrepen waarom dat niet wat realistischer kan Õ_òquote:Op vrijdag 27 juli 2012 15:10 schreef Frey het volgende:
Hehe, mijn comment met de hoogste ratingquote:Op vrijdag 27 juli 2012 15:23 schreef Frey het volgende:
Dat einde hier. Dat waren nou de momenten.![]()
![]()
Ik wist dit nog zo goed.
quote:Afrikaanse heerlijkheden... Waar precies?
- Overal.
De muziek was echter weer briljant. Hiervoor hoorde je ook de Robert en Laura tune.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:59 schreef PeterKelder het volgende:
Behalve dat dit één van de slechtste verhaallijnen ever is, lijkt dit ook nog op een schaamteloze rip-off van Robert die door de spiegel valt
De muziek was iddquote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:01 schreef Frey het volgende:
[..]
De muziek was echter weer briljant. Hiervoor hoorde je ook de Robert en Laura tune.
Buiten de slechte verhaallijn vond ik het trouwens wel een goede cliffhanger. Toen hadden ze tenminste nog echte weekcliffs ertussen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:03 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
De muziek was idd![]()
![]()
Nu krijg je óf zo'n Top40-liedje (![]()
![]()
), óf zo'n vervelend Merkies-deuntje met cliffsample (
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
)
Alleen de aanleiding naar deze scène toe sloeg helemaal nergens opquote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:04 schreef Frey het volgende:
[..]
Buiten de slechte verhaallijn vond ik het trouwens wel een goede cliffhanger. Toen hadden ze tenminste nog echte weekcliffs ertussen.
Dennis had gewoon nooit de zoon van Robert en Laura moeten zijn. En zeker niet ten koste van Arnie.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:06 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Alleen de aanleiding naar deze scène toe sloeg helemaal nergens op
Er was ook de verhaallijn waar Jef nadat Dian was overleden bij Ludo binnenstormde met een geweer en Jef door de deur heen donderde.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:59 schreef PeterKelder het volgende:
Behalve dat dit één van de slechtste verhaallijnen ever is, lijkt dit ook nog op een schaamteloze rip-off van Robert die door de spiegel valt
Dit dus. Gewoon dit.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:07 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Dennis had gewoon nooit de zoon van Robert en Laura moeten zijn. En zeker niet ten koste van Arnie.
Dat was een goede rip-off van Robert die door de spiegel valt. Zat ook sterke muziek onderquote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:08 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Er was ook de verhaallijn waar Jef nadat Dian was overleden bij Ludo binnenstormde met een geweer en Jef door de deur heen donderde.
Gelukkig was de cliffhanger van GTST iets geloofwaardigerquote:Trouwens, de seizoen 8 cliffhanger is écht zwaar gebasseerd op één van de grootste zomercliffs uit een Amerikaanse soap; The Moldavian Massacre van Dynasty. Kijk ook naar dat eindshot, ze liggen allemaal doodstil. Prachtig nagedaan in de zomercliff van seizoen 8 met ná die stilte de chaos die losbarst, en een totaal shotje tot slot
Ronald deed ook de muziek voor De Kameleon-films. Bij de eerste film zit er op de dvd audiocommentaar van regisseur Steven de Jong bij. Op een gegeven moment begint-ie over de muziek en Ronald. Volgens hem is Ronald "een meester" in het op beeld inspelen van muziek - iets wat hij ook deed bij GTSTquote:
Sowieso een betere rip-off dan de kandelaar-kwestie, jaquote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:11 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Dat was een goede rip-off van Robert die door de spiegel valt. Zat ook sterke muziek onder
[..]
Gelukkig was de cliffhanger van GTST iets geloofwaardiger
Gewoon doen, blijft altijd mooiquote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:24 schreef Frey het volgende:
De lijst met Ronald muziekjes is gewoon niet goed aan te vullen, want je kan zowat alles erin zetten.
René Retèlquote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:28 schreef Frey het volgende:
Als je heel goed kijkt dan zie je pas dat Casper dezelfde acteur is als die gemene hotelmanager uit seizoen 1. Maar ik zou het zelf nooit geraden hebben.
De heer Gerry de Swaan.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:28 schreef Frey het volgende:
Als je heel goed kijkt dan zie je pas dat Casper dezelfde acteur is als die gemene hotelmanager uit seizoen 1. Maar ik zou het zelf nooit geraden hebben.
Ik was wel gecharmeerd van Pascalequote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:50 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Ik weet dat niet iedereen gecharmeerd was van Pascale, maar ik vond dat die relatie tussen haar en Benjamin wel langer had mogen duren. Ook jammer dat ze Winston Post niet langer gehouden hebben, na Benjamins vertrek werd de soap tamelijk leger en ze hadden nog veel uit het personage kunnen halen.
Rop Verheijen was echt zo geniaal als Robin. Jammer dat zijn rol ook ophield toen Winston eruit ging. Hij keerde nog 1 keer terug in de kerstaflevering toen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:47 schreef PeterKelder het volgende:
Ook hier prachtige muziekEn dat acteerwerk van Winston en (voornamelijk) Rop
![]()
![]()
Bij het zien van die filmpjes mis ik ze gewoon, en zou dan zo graag willen dat ze nu nog in de serie hadden gezeten.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:52 schreef Frey het volgende:
[..]
Rop Verheijen was echt zo geniaal als Robin. Jammer dat zijn rol ook ophield toen Winston eruit ging. Hij keerde nog 1 keer terug in de kerstaflevering toen.![]()
Met het vertrek van Benjamin viel er inderdaad veel uit elkaar.
Hmm ik dacht dat je ongeveer net zo oud als ik was aangezien je zoveel weet over de eerste seizoenenquote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:52 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Ik was wel gecharmeerd van PascaleMaar ik was dan ook 10 jaar hè
Haha, was het maar waarquote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:58 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Hmm ik dacht dat je ongeveer net zo oud als ik was aangezien je zoveel weet over de eerste seizoenen
Benjamin is en blijft een geweldig personagequote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:00 schreef Frey het volgende:
Benjamin heeft ook zo'n prachtige ontwikkeling doorgemaakt. In het begin een schurk die op een gegeven moment bijna alleen vijanden had en op het eind wilde iedereen hem helpen.![]()
Zijn vriendschap met onder andere Harmsen, Stefano en Ray.![]()
Zijn band met Robin.
Dat is eigenlijk ook een van de dingen die ik graag weer terug wil zien. Vooral ook hoe hij later vrienden werd met Anita, die hij in het begin nog zo enorm belazerd had. En Rik nam Benjamin destijds zelfs nog in vertrouwen over de ontvoerde Job. Daarbij was de op dat moment altijd zo behulpzame Benjamin ook uitstekend op zijn plek achter de bar in de Koning.
Het is een beetje offtopic, maar ik ben stiekem toch wel benieuwd hoe het komt dat je zoveel over de eerste seizoenen weetquote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:00 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Haha, was het maar waarNee, ik wordt komende maand "pas" 19 jaar
Helaas is Maxime weer die trut van vóór de wraak van Nick, ze begon eindelijk een mens te worden in de periode tussen haar affaire met Anton en de 4500ste aflevering.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:04 schreef Frey het volgende:
Het zijn nu van die gemaakte vriendschappen, zoals Jef en Maxime.
En de jongeren zijn al helemaal niks.
Ik hoop eigenlijk dat ze weer wat uitvreet en dan gewoon door de mand valt, zodat Ludo haar daarna voorgoed de familie uit knikkert. Als Lucas en Nina het daar niet mee eens zijn, dan worden ze niet meer als Sanders beschouwd.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:11 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Helaas is Maxime weer die trut van vóór de wraak van Nick, ze begon eindelijk een mens te worden in de periode tussen haar affaire met Anton en de 4500ste aflevering.
Informatie vergaren. Die informatie haal ik uit boeken, tijdschriften, artikelen/interviews op internet en ik heb ook een bron uit de "Gouden Tijden"quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:11 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Het is een beetje offtopic, maar ik ben stiekem toch wel benieuwd hoe het komt dat je zoveel over de eerste seizoenen weet
Remco lijkt daar heel veel op Jeff goed gecast.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:28 schreef Frey het volgende:
WAAR VIND IK DAT BLADquote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:21 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Informatie vergaren. Die informatie haal ik uit boeken, tijdschriften, artikelen/interviews op internet en ik heb ook een bron uit de "Gouden Tijden"
Een recent voorbeeld over hoe ik aan info kom is PARK Magazine. In de editie van juli/augustus staat er een artikel van ruim 8 (!!!) pagina's over hoe het eerste seizoen van GTST verliep, met prachtige quotes van oud-schrijvers, regisseurs, zendermanagers- en bazen. Dan zit ik gewoon te watertanden
Neequote:Op vrijdag 27 juli 2012 22:56 schreef Frey het volgende:
Was dat nou Vicky in die reclame over Tim? Zag het maar heel even.
Die film moet gewoon op een DVD voor de kerst.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 22:20 schreef Frey het volgende:
Op het eind bij Laura en Linda heb je de mooie lange versie van die Sylvia tune.
Op een aparte DVD bij seizoen 9.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 23:09 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Die film moet gewoon op een DVD voor de kerst.
Klopt idd.. ik zag het vanavond op tv en zag het meisje idd.. ze heeft wel wat weg van Liza Sips, dat wel!quote:
...Don't count on it.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 23:12 schreef Frey het volgende:
[..]
Op een aparte DVD bij seizoen 9.![]()
Die film had echt de kerstsfeer.
Je kunt het hebben over de specials, maar die film hoort er toch echt bij.quote:
Ja precies. daar gaat het mij ook om. Die specials zijn epic, maar die film hoort er ook gewoon écht bij, het meest van allemaal. Dus het is een schande als die niet mede wordt uitgebracht.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 23:20 schreef Frey het volgende:
[..]
Je kunt het hebben over de specials, maar die film hoort er toch echt bij.
Ik vind het overigens wel jammer dat sommige mensen de dingen in die film als waargebeurd beschouwen, terwijl het toch een droom van Laura was. En er in de lopende serie niet naar werd verwezen. Op wikipedia werd bijvoorbeeld beweert dat Linda een miskraam heeft gehad, vind ik eigenlijk nergens op slaan.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 23:22 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Ja precies. daar gaat het mij ook om. Die specials zijn epic, maar die film hoort er ook gewoon écht bij, het meest van allemaal. Dus het is een schande als die niet mede wordt uitgebracht.
Ik zet er een tientje op in. Wie doet er mee?
Ik vind het ook jammer dat ze die niet zo lang gebruikt hebben. Sowieso, de tune na een spannende cliffhanger bracht altijd dat beetje extra.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 23:49 schreef LetsGame het volgende:
Allerbeste aftiteling ooit wat maar voor 4 maanden gebruikt werd![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
In het eerste seizoen raakt Linda toch haar kind kwijt in een auto-ongeluk?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 23:38 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Op wikipedia werd bijvoorbeeld beweert dat Linda een miskraam heeft gehad, vind ik eigenlijk nergens op slaan.
Ik vond dat de credits toen al te snel gingen, maar de theme was heerlijk jaquote:Op vrijdag 27 juli 2012 23:49 schreef LetsGame het volgende:
Allerbeste aftiteling ooit wat maar voor 4 maanden gebruikt werd![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Je hebt wel gelijk ja, is niet leesbaarquote:Op zaterdag 28 juli 2012 00:20 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Ik vond dat de credits toen al te snel gingen, maar de theme was heerlijk ja
Door het ongeluk werd de zwangerschap spontaan afgebroken dus wel een miskraamquote:Op zaterdag 28 juli 2012 00:19 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
In het eerste seizoen raakt Linda toch haar kind kwijt in een auto-ongeluk?
quote:Op zaterdag 28 juli 2012 00:19 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
In het eerste seizoen raakt Linda toch haar kind kwijt in een auto-ongeluk?
Ik heb het artikel in geen tijden meer gelezen, wellicht dat het er nu goed staat. Dat met Arnie was zeker een miskraam, maar ooit stond er ooit dat ze een dochter had gehad met die Erik die overleden was. Dat lijkt me onzin.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 00:30 schreef LetsGame het volgende:
[..]
Door het ongeluk werd de zwangerschap spontaan afgebroken dus wel een miskraam
Ja, dat.komt voor.in de kerstspecial .quote:Op zaterdag 28 juli 2012 02:32 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
[..]
Ik heb het artikel in geen tijden meer gelezen, wellicht dat het er nu goed staat. Dat met Arnie was zeker een miskraam, maar ooit stond er ooit dat ze een dochter had gehad met die Erik die overleden was. Dat lijkt me onzin.
Dat was in seizoen 4. Simon was gestopt als dokter en begonnen als fotograaf. In het park maakte hij foto's van een jongedame en haar opa in een rolstoel. Op het eerste gezicht niets bijzonders, maar toen hij de foto's ontwikkelde, zag hij dat de man in de rolstoel in werkelijkheid een pop was.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 12:21 schreef Magnificat het volgende:
Kunnen jullie mij helpen?
Ik ben al een poos op zoek naar een verhaallijn van vroeger, veel details kan ik niet geven.
Het had te maken met Micky die in het park liep en die iemand zag lopen met een oude man/vrouw in een rolstoel, wat een pop bleek te zijn? En iets met een fotograaf? Of iemand die telkens foto`s maakte. De verhaallijn erom heen was erg spannend.
Dacht eerst dat het om Mies van Catenbrughe en Cristie ging ( ook super trouwens!), maar na het teruggekeken te hebben, was dat het niet.
Nu twijfel ik of het wel met Micky was, kan ook Stan zijn geweest, of...of...
Maar voor de die hards is de omschrijving vast genoeg.
In de betere boekhandelsquote:
Ja dat was het, super thanx!!quote:Op zaterdag 28 juli 2012 12:36 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Dat was in seizoen 4. Simon was gestopt als dokter en begonnen als fotograaf. In het park maakte hij foto's van een jongedame en haar opa in een rolstoel. Op het eerste gezicht niets bijzonders, maar toen hij de foto's ontwikkelde, zag hij dat de man in de rolstoel in werkelijkheid een pop was.
Verder weet ik het ook niet meer zo goed, wel dat bij de climax van de verhaallijn Arthur en Stan er ook bij betrokken raakten.
Beelden zijn niet te vinden op het Internet (YouTube e.d.), omdat RTL ze wegens "auteursrechten" vrijwel allemaal heeft laten verwijderen. De enige mogelijkheid om de beelden te bekijken is om de dvd-box van seizoen 4 te kopen. Dit kun je doen via bol.com of andere webshop, of langs de plaatselijke MediaMarkt te gaanquote:Op zaterdag 28 juli 2012 12:53 schreef Magnificat het volgende:
[..]
Ja dat was het, super thanx!!
Ben al op zoek naar beelden, maar tnt nog niets kunnen vinden helaas.
Klopt, wat vindt jij persoonlijk leuker, als ze ruzie maken (wat stiekem ook hilarisch is soms) of wanneer ze zoals het heet 'verbroederd' zijn?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 13:05 schreef Frey het volgende:
Weer wat door seizoen 5 aan het spoelen.
Robert en Jef blijven zo geweldig in de jaren 90.
Persoonlijk zie ik ze toch het liefste samenwerken, maar een ruzie op zijn tijd is natuurlijk ook geweldig om te zien. Vooral ook vanwege het acteerwerk van Wilbert en Bartho.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 17:38 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Klopt, wat vindt jij persoonlijk leuker, als ze ruzie maken (wat stiekem ook hilarisch is soms) of wanneer ze zoals het heet 'verbroederd' zijn?
Er was een scene in seizoen 5 toen Jef Silvia wilde spreken op AA&F, maar Robert probeerde hem offscreen tegen te houden. Je hoorde ook echt dingen omvallen en gestommel en toen kwamen ze beiden met verfomfaaide kleren Silvia's en Janine's kantoor binnenquote:Op zaterdag 28 juli 2012 17:51 schreef Frey het volgende:
[..]
Persoonlijk zie ik ze toch het liefste samenwerken, maar een ruzie op zijn tijd is natuurlijk ook geweldig om te zien. Vooral ook vanwege het acteerwerk van Wilbert en Bartho.
Dat, dat mens zich daar zo druk overmaakt.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 18:14 schreef ArnieAlberts het volgende:
Als ik in de komende dagen ineens niet meer post hier, dan heeft Sonja Silva me wegens smaad/laster aangeklaagd. Lees dit topic maar, dan snap je het volkomen.
Bijna-ex Sonja Silva gooit met modder!
Forum.fok, de enige echte soap.
Dian werd daar gewoon echt een beetje bang voor hem. Jef in seizoen 5 overigens wel aardig wat dikker geworden. Ik ben uiterlijke veranderingen ook een beetje bij gaan houden.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 18:13 schreef Frey het volgende:
Jef die Dian mee naar huis sleept als ze uit is met Frits.
Zo ken ik hem ook beter.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 18:23 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Jef in seizoen 5 overigens wel aardig wat dikker geworden.
Aaah, dus dan ben jij degene waar Heer van Bartelhoven het over hadquote:Op zaterdag 28 juli 2012 04:56 schreef LetsGame het volgende:
[..]
Ja, dat.komt voor.in de kerstspecial .
Even duidelijk: De kerstspecial is een DROOM!quote:Op vrijdag 27 juli 2012 23:38 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Ik vind het overigens wel jammer dat sommige mensen de dingen in die film als waargebeurd beschouwen, terwijl het toch een droom van Laura was. En er in de lopende serie niet naar werd verwezen. Op wikipedia werd bijvoorbeeld beweert dat Linda een miskraam heeft gehad, vind ik eigenlijk nergens op slaan.
Behalve het begin en het eind.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 18:55 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Aaah, dus dan ben jij degene waar Heer van Bartelhoven het over had
[..]
Even duidelijk: De kerstspecial is een DROOM!
Mee eens, Marieke is echt precies hetzelfde gebleven ook.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 18:23 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Dian werd daar gewoon echt een beetje bang voor hem. Jef in seizoen 5 overigens wel aardig wat dikker geworden. Ik ben uiterlijke veranderingen ook een beetje bij gaan houden.
Zo werd Suzanne in mijn ogen tamelijk lelijk in seizoen 5. Er zijn ook mensen die ik totaal niet veranderd vind, zoals Frits van Houten van seizoen 1 t/m 5.
?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 18:55 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Aaah, dus dan ben jij degene waar Heer van Bartelhoven het over had
[..]
Even duidelijk: De kerstspecial is een DROOM!
Marcus is Ludo's broer, maar inderdaad, erg leuke tijd toenquote:Op zaterdag 28 juli 2012 21:42 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
Ik vond het vroeger veel leuker.
Toen die ene neef van Ludo, Marcus geloof ik ? er nog was.
Mag ookquote:Op zaterdag 28 juli 2012 21:43 schreef LetsGame het volgende:
[..]
Marcus is Ludo's broer, maar inderdaad, erg leuke tijd toen
Als je de quotes had gezien: Heer van Bartelhoven had het er al eerder over dat het jammer is dat sommigen de gebeurtenissen uit de kerstfilm voor waargebeurd zagen.quote:
Het zal wel altijd een mysterie blijven hoe het beeldje van Arnie nou gebroken is.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 21:53 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Als je de quotes had gezien: Heer van Bartelhoven had het er al eerder over dat het jammer is dat sommigen de gebeurtenissen uit de kerstfilm voor waargebeurd zagen.
Is het beeldje van Arnie gebroken dan? Ik dacht dat het aan het eind van de film weer heel was?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 21:54 schreef Frey het volgende:
[..]
Het zal wel altijd een mysterie blijven hoe het beeldje van Arnie nou gebroken is.
Vooral die gedwongen samenwerking met die opdracht van Maximiliaan. Marcus bakte er niets van.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 21:52 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
[..]
Mag ook.
Gelukkig ben ik niet de enige.
De recast van Maximiliaan was het slechtste wat ik ooit had gezien. Rein Edzard de Vries als Ludo's vader, dat straalde de Sanders-awesomeness uit. Ik herinner me dat videotestament. En toen zagen ze hem nog één keer in leven, was het godverdomme Jules Hamelquote:Op zaterdag 28 juli 2012 21:56 schreef Frey het volgende:
[..]
Vooral die gedwongen samenwerking met die opdracht van Maximiliaan. Marcus bakte er niets van.
Stonden ze op het punt een belangrijke opdracht binnen te halen, dook Marcus even het bed in met de vrouw van de klant.
Gelijmdquote:Op zaterdag 28 juli 2012 21:54 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Is het beeldje van Arnie gebroken dan? Ik dacht dat het aan het eind van de film weer heel was?
Vond ik ook wel jammer ja. Rein paste meer bij die rol.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 21:59 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
De recast van Maximiliaan was het slechtste wat ik ooit had gezien. Rein Edzard de Vries als Ludo's vader, dat straalde de Sanders-awesomeness uit. Ik herinner me dat videotestament. En toen zagen ze hem nog één keer in leven, was het godverdomme Jules Hamel
En in de kerstaflevering van 2004 haalde Laura het gelijmde beeldje weer tevoorschijn en zagen we nog een flashback uit het begin van de film.quote:
Die kerstspecial heb ik nog op VHS liggen ergensquote:Op zaterdag 28 juli 2012 22:03 schreef Frey het volgende:
[..]
En in de kerstaflevering van 2004 haalde Laura het gelijmde beeldje weer tevoorschijn en zagen we nog een flashback uit het begin van de film.
Jammer dat Reinout niet nog even kort als Arnie te zien was. Ik dacht toen echt dat we hem steeds zagen rijden.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 22:04 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Die kerstspecial heb ik nog op VHS liggen ergens
...Ze moeten verdomme écht een kerst-DVD uitbrengen. Of samen met de rest van de reeks.
Inderdaad, die twee misten. Reinout wilde denk ik net van het hele karakter Arnie af (Maar toch lame dat hij niet te zien was), en meneer Harmsen miste inderdaad gewoon compleet.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 22:07 schreef Frey het volgende:
[..]
Jammer dat Reinout niet nog even kort als Arnie te zien was. Ik dacht toen echt dat we hem steeds zagen rijden.
En natuurlijk jammer dat Wik niet mee kon doen.![]()
Wel geweldig dat Herman Hogendoorn nog even te zien was.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 22:10 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Inderdaad, die twee misten. Reinout wilde denk ik net van het hele karakter Arnie af (Maar toch lame dat hij niet te zien was), en meneer Harmsen miste inderdaad gewoon compleet.
quote:Op zaterdag 28 juli 2012 22:11 schreef Frey het volgende:
[..]
Wel geweldig dat Herman Hogendoorn nog even te zien was.
Ik dacht dat je het nooit zou zeggenquote:Op zaterdag 28 juli 2012 22:21 schreef Frey het volgende:
De laatste kerst ook in het oude huis van Robert en Laura. De film was dus net op tijd.
Film zal ook niet zo lang van tevoren opgenomen zijn, aangezien Wiks afwezigheid in de serie pas in februari te merken was.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 22:23 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Ik dacht dat je het nooit zou zeggen
Overigens nog iemand die ik miste: Peter Kelder. Daniël was volgens mij nét uit de reeks, die had absoluut geen zin om terug te komenMaar van Peter vond ik het toch wel jammer.
Ronald Schilperoort deed er ook de muziek voor, toch?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 22:26 schreef Frey het volgende:
[..]
Film zal ook niet zo lang van tevoren opgenomen zijn, aangezien Wiks afwezigheid in de serie pas in februari te merken was.
Natuurlijkquote:Op zaterdag 28 juli 2012 22:40 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Ronald Schilperoort deed er ook de muziek voor, toch?
Like a bossquote:
Wat een zielige review staat daar zeg.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 22:54 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Like a boss
Just like me, as I just added a review of it on IMDbJa, een stuk positiever naast dat stuk ongeluk wat er nu staat... Hele negatieve review van iemand die de soap niet kan waarderen.
Duidelijk iemand die niet eens kijkt en gewoon maar wat heeft neergekalkt.quote:Even for a soap this movie is awful. In the first place because the things that are happening just can't happen, in the second place because the main character is the most irritating person in GTST and in the third place because people who don't know this soap just can't understand this movie. Besides, the acting is bad, the locations are bad, the special effects are bad... And the music is just too sentimental. Maybe nice for the fans, but that's all that can be said about this crap. Don't waste your time with this... It will save your day.
Exactly. Trouwens, ik kijk net de credits na: Johnny de Mol was assistent opnameleiding.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 23:02 schreef Frey het volgende:
[..]
Wat een zielige review staat daar zeg.![]()
![]()
[..]
Duidelijk iemand die niet eens kijkt en gewoon maar wat heeft neergekalkt.
Helen die helemaal doordraaide.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 23:04 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Exactly. Trouwens, ik kijk net de credits na: Johnny de Mol was assistent opnameleiding.
Helen op 2:30 "En die gekke Harmsen die helpt haar natuurlijk, waarom is 'ie d'r anders niet?"
Dat is waar ook!quote:Op zaterdag 28 juli 2012 21:53 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Als je de quotes had gezien: Heer van Bartelhoven had het er al eerder over dat het jammer is dat sommigen de gebeurtenissen uit de kerstfilm voor waargebeurd zagen.
Ik haal tot en met seizoen 15.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 23:18 schreef LetsGame het volgende:
Wie gaan hier overigens seizoen 7 WEL halen?
En die personages uit het verleden zijn de personages die de afgelopen 5 jaar weg zijn gegaan.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 23:18 schreef LetsGame het volgende:
Kerstfilm 2012 een idee?![]()
Personages uit het verleden verschijnen stuk voor stuk bij Laura en Robert
Speciale gast: Milanquote:Op zaterdag 28 juli 2012 23:24 schreef Frey het volgende:
[..]
En die personages uit het verleden zijn de personages die de afgelopen 5 jaar weg zijn gegaan.
Rot op.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 23:18 schreef LetsGame het volgende:
Kerstfilm 2012 een idee?![]()
Personages uit het verleden verschijnen stuk voor stuk bij Laura en Robert
Wie gaan hier overigens seizoen 7 WEL halen?
Ze droomtquote:Op zaterdag 28 juli 2012 23:32 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Rot op.
Waarom? Robert is zelf een personage uit het verleden. Net als Laura's huis.
Ik.
Als Laura dan droomt van Danny en Charlie vind ik het niet gek dat ze haar geen grote rol meer geven.quote:
Ach, in Kinderen Geen Bezwaar zat ook een spanningsmuziekje uit Vrouwenvleugel toen er een parodie op soaps werd gedaan.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 23:48 schreef PeterKelder het volgende:
Ik zit momenteel naar Blauw Blauw te kijken, waarvoor onze grote vriend Fons Merkies de muziek voor deed. Hoor ik ineens een geluidseffect uit zo'n cliffsample die nu wordt gebruikt voor zowel GTST als Flikken Maastricht
Dat heeft Ronald gecomponeerd!!!quote:Op zaterdag 28 juli 2012 23:49 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Ach, in Kinderen Geen Bezwaar zat ook een spanningsmuziekje uit Vrouwenvleugel toen er een parodie op soaps werd gedaan.
quote:Op zaterdag 28 juli 2012 23:48 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Als Laura dan droomt van Danny en Charlie vind ik het niet gek dat ze haar geen grote rol meer geven.
Dat muziekje? Noooh!quote:Op zaterdag 28 juli 2012 23:50 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Dat heeft Ronald gecomponeerd!!!
Maar alsnog; het geeft weer de geweldige muzikale "creativiteit" van Fons Merkies aan
Aangezien dit topic zo hard gaat: nummer #445 MOET gewoon met Ronald in de titelquote:
Echt waar?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 23:53 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Aangezien dit topic zo hard gaat: nummer #345 MOET gewoon met Ronald in de titel
Als het muziekje in seizoen 1 al te horen was, is het helemaal zeker dat Ronald dat gecomponeerd heeftquote:Op zaterdag 28 juli 2012 23:53 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Dat muziekje? Noooh!Dat is echt een bazentheme
quote:Op zaterdag 28 juli 2012 23:48 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Als Laura dan droomt van Danny en Charlie vind ik het niet gek dat ze haar geen grote rol meer geven.
#445 neem ik aanquote:Op zaterdag 28 juli 2012 23:53 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Aangezien dit topic zo hard gaat: nummer #345 MOET gewoon met Ronald in de titel
Ah ja, klein foutjequote:
4305 zul je bedoelen; 1 topic voor iedere aflevering die hij gecomponeerd heeftquote:Mee eens, de volgende 5 topics: Ronald
Hoe hebben zij hem kunnen ontslaan?! Schandequote:Op zaterdag 28 juli 2012 23:58 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
4305 zul je bedoelen; 1 topic voor iedere aflevering die hij gecomponeerd heeft
quote:Op zaterdag 28 juli 2012 23:59 schreef LetsGame het volgende:
[..]
Hoe hebben zij hem kunnen ontslaan?! Schande
Ik vond die aftitelingstune met die bellen ook zo gaafquote:Op zondag 29 juli 2012 00:01 schreef Frey het volgende:
Die mooie theme ook al in het begin. Beetje de theme van de film zeg maar, maar hij werd eerder ook al in de serie gebruikt.
quote:Op zondag 29 juli 2012 00:00 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit zegt al meer dan genoeg.
quote:Op zondag 29 juli 2012 00:02 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Ik vond die aftitelingstune met die bellen ook zo gaaf
En zo hóórt het ook. Fons zou weer zijn eeuwige cliffsamples gebruikenquote:Op zondag 29 juli 2012 00:03 schreef LetsGame het volgende:
[..]
Volgens mij hadden ze het thema echt met elke instrument mogelijk opgenomen
quote:Op zondag 29 juli 2012 00:02 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Ik vond die aftitelingstune met die bellen ook zo gaaf
Hahaquote:Op zondag 29 juli 2012 00:06 schreef Frey het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Die film had echt helemaal de kerstsfeer.
Ik weet nog dat ik de titel altijd verkeerd uitsprak. Ik zei steeds "De ruïne".
Ik moet eerlijk zeggen dat ik, na het zien van seizoen 4 en 5, niet zo'n fan ben van Sylvia. Ik vond Karin vele malen leuker met Jefquote:Op zondag 29 juli 2012 00:10 schreef Frey het volgende:
Die scène met Jef en Sylvia.![]()
En natuurlijk weer prachtige muziek erbij.![]()
![]()
Hier klopte het weer even voor Jef.
quote:Op zondag 29 juli 2012 00:16 schreef Frey het volgende:
Ik zou graag Hilde de Mildt weer terug hebben, maar dat gaat niet.
Dan zouden ze weer een prachtige verhaallijn om zeep gaan helpen, waar deze lui zeker toe in staat zijn.
quote:Op zondag 29 juli 2012 00:18 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
"Hilde de Mildt... Speelde zij niet de rol van Barbara?"
Ik blijf Karin als beste vrouw van Jef zien, ook dankzij dat geweldige acteerwerk van Henriëtte Tol, wat was zij goed in die ruzie-scènesquote:Op zondag 29 juli 2012 00:20 schreef Frey het volgende:
[..]![]()
Jammer dat veel mensen nu Barbara als Jefs beste vrouw zien.![]()
Hoewel er in het begin niks mis mee was.
Zelfs als Ronald een tune maakt met een koektrommel en een fluitketel als instrumenten, dan klinkt het nog geweldigquote:
THE BEARCLIFF!quote:Op zondag 29 juli 2012 00:28 schreef Frey het volgende:
Echt weer Hedwig.![]()
En weer een geweldige cliff tune.
Die droeg overigens een pruik gedurende het einde van seizoen 5, dus ja.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 21:32 schreef LetsGame het volgende:
[..]
Mee eens, Marieke is echt precies hetzelfde gebleven ook.
Hierin verschillen we van mening denk ik.quote:Op zondag 29 juli 2012 00:21 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Ik blijf Karin als beste vrouw van Jef zien, ook dankzij dat geweldige acteerwerk van Henriëtte Tol, wat was zij goed in die ruzie-scènes![]()
![]()
Oh, een pruik? Hoe dat zo als ik vragen mag? (Heb seizoen 5 nog niet gezien, vandaar)quote:Op zondag 29 juli 2012 04:01 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Die droeg overigens een pruik gedurende het einde van seizoen 5, dus ja.![]()
Op mij komt Sylvia juist onredelijk en hypocriet over, daarnaast vind ik haar ook zo'n ongelofelijke zeikdoos. In seizoen 5 bijvoorbeeld; Sylvia kijkt uit het raam en ziet Jef met een dame (Dian) de auto uitkomen. Sylvia trekt meteen haar conclusies (Jef gaat vreemdquote:Op zondag 29 juli 2012 04:10 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Hierin verschillen we van mening denk ik.
Ik vond Karin vaak een beetje hypocriet en onredelijk. Sylvia vond ik een stuk zachter en ze gaf Jef ook een prettigere uitstraling vond ik. Al moet ik toegeven dat het voor mij ook komt doordat Silvia fel afsteekt tegen Barbara. Toch jammer dat Barbara zo een lange tijd het lievelingetje van de schrijvers was.
Na haar verkrachting in de Heavy Heaven draait ze steeds verder door. Op een gegeven moment pakt ze de schaar en knipt haar haren af, hierbij maakt ze zich ook ontzettend vreemd op.quote:Op zondag 29 juli 2012 04:55 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Oh, een pruik? Hoe dat zo als ik vragen mag? (Heb seizoen 5 nog niet gezien, vandaar)
Toen ze Jef met Dian de auto uit zag komen had Jef het vlak ervoor ook wel enorm bond gemaakt. Een fles naar haar hoofd gegooid, gehokt met een andere vrouw in hun huis (vandaar het wantrouwen). En dat met haar ex-man was inderdaad nogal vervelend voor Jef, maar ze kenden elkaar toen amper een maand en woonden nog niet samen of wat dan ook.quote:Op zondag 29 juli 2012 12:30 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Op mij komt Sylvia juist onredelijk en hypocriet over, daarnaast vind ik haar ook zo'n ongelofelijke zeikdoos. In seizoen 5 bijvoorbeeld; Sylvia kijkt uit het raam en ziet Jef met een dame (Dian) de auto uitkomen. Sylvia trekt meteen haar conclusies (Jef gaat vreemd) en gaat op d'r achterste benen staan, zonder ook maar íéts te weten over de dame.
En dat terwijl ze zelf in seizoen 4 doodleuk met d'r ex-man op vakantie ging omdat ze misschien weer gevoelens voor hem had gekregenMaar nee, dat moest Jef maar begrijpen
Waarschijnlijk zijn we het wel alledrie eens over Barbaraquote:Op zondag 29 juli 2012 13:40 schreef Frey het volgende:
Ik zit er precies tussenin denk ik.
Ik ben het totaal niet eens met Peter over Sylvia, maar ook niet met Bartolhoven over Karin.
Ongetwijfeldquote:Op zondag 29 juli 2012 13:46 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zijn we het wel alledrie eens over Barbara
Daarin zijn we het voor de volle 100% eensquote:Op zondag 29 juli 2012 13:46 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
denk dat jullie nog een vierde medestander hebbenquote:Op zondag 29 juli 2012 13:46 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Da's mooi! Hoe meer zielen, hoe meer vreugdquote:Op zondag 29 juli 2012 13:56 schreef roos85 het volgende:
[..]
denk dat jullie nog een vierde medestander hebben
oopsquote:Op zondag 29 juli 2012 04:01 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Die droeg overigens een pruik gedurende het einde van seizoen 5, dus ja.![]()
en een vijfdequote:Op zondag 29 juli 2012 13:56 schreef roos85 het volgende:
[..]
denk dat jullie nog een vierde medestander hebben
Wat dacht je van zijn 'relatie' met die gestoorde Alice. Hij wilde voor haar een vals paspoort laten maken, maar toen hij volgens die vervalser te weinig geld had, sloeg hij (per ongeluk) die gast knock out.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 15:40 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Die man heeft ook een mooie ontwikkeling doorgemaakt, als klagerige buurman en tevens voorzitter van het buurtcommité in seizoen 1 tot een nare en vrekkerige bemoeial in seizoen 2 die een stuk aardiger werd toen hij Arthur Peters in huis nam in seizoen 3. Daarna de vermakelijke taferelen bij AA&F en de periode dat Jessica kwam, vervolgens zijn carrière bij hotel Dendermonde waarbij men hem toch wel ging waarderen. Tegelijkertijd werkte hij als conciërge op die school en lag overhoop met Kim en Hedwig. Na seizoen 10 ging hij aan het werk als congierce bij Scala. Pas toen werd het de lieve oude man die voor iedereen klaar stond, die met iedereen kon opschieten en je altijd onderdak bood.
Een van de weinige personages die er niet slechter op werd na seizoen 10
Totaal bizar was dat met die beer.quote:Op zondag 29 juli 2012 00:39 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
THE BEARCLIFF!![]()
Dit was ook bizar slecht als je erop terugkijkt. Maar dit was leuk doordát het zo bizar slecht was, en omdat het Hedwig was kon je zoiets verwachten.
Kan ik me als de dag van gisteren herinneren. Harmsen en die vervalser hadden enkele 'ruggen' afgesproken, maar Harmsen dacht dat een rug 100 gulden was in plaats van 1000quote:Op zondag 29 juli 2012 15:52 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Wat dacht je van zijn 'relatie' met die gestoorde Alice. Hij wilde voor haar een vals paspoort laten maken, maar toen hij volgens die vervalser te weinig geld had, sloeg hij (per ongeluk) die gast knock out.
Dat weet ik ook nog ja.quote:Op zondag 29 juli 2012 16:31 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Kan ik me als de dag van gisteren herinneren. Harmsen en die vervalser hadden enkele 'ruggen' afgesproken, maar Harmsen dacht dat een rug 100 gulden was in plaats van 1000
quote:Op zondag 29 juli 2012 16:31 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Kan ik me als de dag van gisteren herinneren. Harmsen en die vervalser hadden enkele 'ruggen' afgesproken, maar Harmsen dacht dat een rug 100 gulden was in plaats van 1000
Veel respect voor Wik dat hij de rol 15 jaar heeft gespeeld! Zelfs toen hij ziek was!quote:Op zondag 29 juli 2012 16:44 schreef Frey het volgende:
Ik ben zo blij dat het personage Govert Harmsen, gespeeld door Wik, nooit zijn glans is verloren.
Dat heeft hij daarna nog meerdere malen aangegeven ja.quote:Op zondag 29 juli 2012 16:49 schreef LetsGame het volgende:
Ik weet het zeker; als Wik nooit doodziek was geweest, was hij nooit gestopt met GTST!
...quote:Op zondag 29 juli 2012 17:11 schreef Frey het volgende:
Die uitstraling van hem ook.![]()
Met dat gestuntel bij AA&F. Hoe irritant hij ook kon zijn en hoe terecht zijn ontslag ook was, je had gewoon medelijden met hem.
AA&F? Alberts, Alberts & ... ?quote:Op zondag 29 juli 2012 17:11 schreef Frey het volgende:
Die uitstraling van hem ook.![]()
Met dat gestuntel bij AA&F. Hoe irritant hij ook kon zijn en hoe terecht zijn ontslag ook was, je had gewoon medelijden met hem.
Flash, de big fusion uit seizoen 4quote:
Ik heb seizoen 1 zojuist weer op internet gekeken ofschoon ik de box heb, ik zo ook maar weer eens aan seizoen 2 beginnen. Hoe bevalt het tot nu toe?quote:Op zondag 29 juli 2012 18:55 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Flash, de big fusion uit seizoen 4
In de laatste afleveringen van DVD 7 (seizoen 2) zakt de boel wel een beetje in hoor...
Als je van plan bent s2 via internet te bekijken; dat seizoen staat helaas niet meer op YouTubequote:Op zondag 29 juli 2012 19:19 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Ik heb seizoen 1 zojuist weer op internet gekeken ofschoon ik de box heb, ik zo ook maar weer eens aan seizoen 2 beginnen. Hoe bevalt het tot nu toe?
Kwam ik al achter inderdaad, ga het via de box kijken, daar is ie tenslotte voorquote:Op zondag 29 juli 2012 19:30 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Als je van plan bent s2 via internet te bekijken; dat seizoen staat helaas niet meer op YouTube
Preciesquote:Op zondag 29 juli 2012 19:33 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Kwam ik al achter inderdaad, ga het via de box kijken, daar is ie tenslotte voor
Ronald maakte van aflevering 1 t/m 4305 de muziekjesquote:Op zondag 29 juli 2012 17:56 schreef ArnieAlberts het volgende:
...Zijn die deuntjes uit de eerste seizoenen eigenlijk niet te regelen via via? En wie maakte in die tijd de muziekjes, ook al Ronald?
Prachtig die eerste 2.quote:Op zondag 29 juli 2012 19:39 schreef crazydiamond het volgende:
Kijk, de stagiaire van Ronald Schilperoort zet zijn composities wel online:
http://www.danielpolman.nl/pages/portfolio.html
Misschien moet Merkies eens stage gaan lopen.quote:Op zondag 29 juli 2012 19:42 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Inderdaad jaZelfs zijn stagiaire weet nog geweldige dingen te componeren
Dat is nou een uitstekend ideequote:Op zondag 29 juli 2012 19:43 schreef Frey het volgende:
[..]
Misschien moet Merkies eens stage gaan lopen.
Jaren niet meer gezien.quote:Op zondag 29 juli 2012 19:49 schreef PeterKelder het volgende:
Ik hoorde bij Blauw Blauw zo'n Rozenboom-deuntje uit de eerste seizoenen
De box met de twee seizoenen kun je voor een tientje halen bij de FRSquote:Op zondag 29 juli 2012 19:50 schreef Frey het volgende:
[..]
Jaren niet meer gezien.
Kan me zelfs Putman niet meer herinneren.
Nah, zo geweldig vond ik het niet. Ben meer van Baantjer.quote:Op zondag 29 juli 2012 19:51 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
De box met de twee seizoenen kun je voor een tientje halen bij de FRS
Die komen dan ook uit de KPM music library:quote:Op zondag 29 juli 2012 19:49 schreef PeterKelder het volgende:
Ik hoorde bij Blauw Blauw zo'n Rozenboom-deuntje uit de eerste seizoenen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |