Da's wat een acteur ook moet doen; de kijker overtuigen. Tom van Beek kón dat, een groot deel van de huidige generatie acteurs kan met veel moeite hun tekst maar net onthoudenquote:Op vrijdag 27 juli 2012 14:30 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Op een gegeven moment (seizoen 3) pakt ie Frits ook beet en brult in zijn gezicht "Wie heeft Rien vermoord!". Dat zag er wel echt aardig overtuigend uit
Tom van Beek was dan ook door en doorgewinterd in het acteren, eigenlijk was zoiets als GTST voor hem echt een peuleschil, dat zie je ook aan de manier waarop hij het personage neerzet. Ik ben overigens wel benieuwd hoe hij als zichzelf was.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 14:33 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Da's wat een acteur ook moet doen; de kijker overtuigen. Tom van Beek kón dat, een groot deel van de huidige generatie acteurs kan met veel moeite hun tekst maar net onthouden
En dát is het verschil met veel acteurs van nu, die vinden 1 zinnetje al teveel gedoequote:Op vrijdag 27 juli 2012 14:34 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Tom van Beek was dan ook door en doorgewinterd in het acteren, eigenlijk was zoiets als GTST voor hem echt een peuleschil, dat zie je ook aan de manier waarop hij het personage neerzet.
Gewoon een man die deed wat-ie moest doen, lijkt me. Het zal geen "Ik-heb-hier-de-meeste-ervaring-dus-luister-je-naar-mij"-man zijn geweest, tenminste zo komt hij niet op mij over.quote:Ik ben overigens wel benieuwd hoe hij als zichzelf was.
Ik denk dat ie in het inderdaad best symphatiek was. Geniaal was ook dat moment met Babette van Veen dat ze haar tekst niet meer wist en keihard 'kut' riep en hij met een superverbaasd gezicht stond te kijken precies zoals Herman Hogendoorn waarschijnlijk zou hebben gedaan.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 14:38 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
En dát is het verschil met veel acteurs van nu, die vinden 1 zinnetje al teveel gedoe
[..]
Gewoon een man die deed wat-ie moest doen, lijkt me. Het zal geen "Ik-heb-hier-de-meeste-ervaring-dus-luister-je-naar-mij"-man zijn geweest, tenminste zo komt hij niet op mij over.
"Gaan we onbeschoft worden jongedame?!"quote:Op vrijdag 27 juli 2012 14:41 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Ik denk dat ie in het inderdaad best symphatiek was. Geniaal was ook dat moment met Babette van Veen dat ze haar tekst niet meer wist en keihard 'kut' riep en hij met een superverbaasd gezicht stond te kijken precies zoals Herman Hogendoorn waarschijnlijk zou hebben gedaan.
Die blooper met Bas Muijs die zijn mobieltje aan hem wil geven, dat ding stukvalt op de grond en Erik die dan een batterij pakt en er tegen gaat pratenquote:Erik de Vogel kan dat ook heel goed, doorspelen tijdens een blooper alsof er niks gebeurd, zonder een glimlachje te laten zien.
Hij praat tegen de telefoon zonder batterij.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 14:44 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
"Gaan we onbeschoft worden jongedame?!"
[..]
Die blooper met Bas Muijs die zijn mobieltje aan hem wil geven, dat ding stukvalt op de grond en Erik die dan een batterij pakt en er tegen gaat praten
"We hebben geen verbinding, de batterijen liggen op de grond". En Bas die bijna omvalt van het lachen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 14:44 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
"Gaan we onbeschoft worden jongedame?!"
[..]
Die blooper met Bas Muijs die zijn mobieltje aan hem wil geven, dat ding stukvalt op de grond en Erik die dan een batterij pakt en er tegen gaat praten
Ah, nou ja, het was in ieder geval geweldig om te zienquote:Op vrijdag 27 juli 2012 14:46 schreef Messina het volgende:
[..]
Hij praat tegen de telefoon zonder batterij.
Er is ook zo'n blooper dat hij de envelop van het testament van (ik meen) Maximilliaan wilt openen en dit voor geen mogelijkheid lukt. "Dit is een stevig testament... Dat zit héél goed in elkaar!"quote:Op vrijdag 27 juli 2012 14:46 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
"We hebben geen verbinding, de batterijen liggen op de grond". En Bas die bijna omvalt van het lachen.
Nee hij had een eigen testament gemaakt, maar hij wilde dat veranderen vanwege Bowien (die iets met Stefano had). Daarvoor moest hij zijn eerdere testament vernietigen. (Is ook te zijn aan het decor, in de Maximiliaan tijd had Huize Sanders dat decor#2, tijdens de blooper nog decor#1).quote:Op vrijdag 27 juli 2012 14:49 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Ah, nou ja, het was in ieder geval geweldig om te zien
[..]
Er is ook zo'n blooper dat hij de envelop van het testament van (ik meen) Maximilliaan wilt openen en dit voor geen mogelijkheid lukt. "Dit is een stevig testament... Dat zit héél goed in elkaar!"![]()
![]()
Wat vond ik Laura in die periode walgelijk. Die ommekeer na seizoen 10. Ze werd pas weer aangenaam nadat ze met Cleo had gebroken en hulp verleende aan die familie van Bebe vond ik.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 14:49 schreef Frey het volgende:
Hier ook met een stalen gezicht.
En Jette op het eind.
Ik vind het pas walgelijk dat Laura tegenwoordig geen enkele rol van betekenis meer lijkt te hebben in de seriequote:Op vrijdag 27 juli 2012 14:52 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Wat vond ik Laura in die periode walgelijk. Die ommekeer na seizoen 10. Ze werd pas weer aangenaam nadat ze met Cleo had gebroken en hulp verleende aan die familie van Bebe vond ik.
Ja maar nu heb ik het toch al min of meer op gegeven. Toen zat ik er nog helemaal in en was de periode van de eerste 10 seizoenen toen de familie Alberts nog allure hadden en wat voorstelden nog niet zo lang voorbij. Ik kon toen maar niet wennen aan die omschakeling: Laura die van een stijlvolle, nette en hoogopgeleide vrouw verviel tot een hysterische overjarige slet in die Cleoperiode.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 14:55 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Ik vind het pas walgelijk dat Laura tegenwoordig geen enkele rol van betekenis meer lijkt te hebben in de serie![]()
![]()
Meestal is dat vanwege een producerswissel; een producer (uitvoerend producent) wil er toch altijd zijn/haar stempel op drukken. In die tijd was Idse Grotenhuis volgens mij producer, niet echt een favoriet van mij (hij heeft Goudkust ook gewoon de nek omgedraaid met onzinnige verhaallijnen etc.).quote:Op vrijdag 27 juli 2012 15:00 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Ja maar nu heb ik het toch al min of meer op gegeven. Toen zat ik er nog helemaal in en was de periode van de eerste 10 seizoenen toen de familie Alberts nog allure hadden en wat voorstelden nog niet zo lang voorbij. Ik kon toen maar niet wennen aan die omschakeling: Laura die van een stijlvolle, nette en hoogopgeleide vrouw verviel tot een hysterische overjarige slet in die Cleoperiode.
Jef werd een beetje de sul in zijn eigen huis en ook Robert werd een doorgedraaide, schreeuwerige gek in staat van een permanente midlife crisis. Terwijl ze een jaar daarvoor nog gewoon de typische familie Alberts waren zoals in de tijd met Arnie. Die vreemde omschakeling heb ik altijd betreurd.
Wel mooi dat Laura die ontwikkeling heeft gemaakt; in seizoen 1 ging ze bij wijze van spreken kniezend in een hoekje zitten huilen. Na de dood van Lotje is Laura veel harder en krachtiger geworden, ook op Jette's inspraakquote:Op vrijdag 27 juli 2012 15:10 schreef Frey het volgende:
Dit zal in de eerste week van seizoen 10 geweest zijn. Echt nog zo'n heerlijk moment uit die tijden.
Vooral na de problemen met Karma.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 15:12 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Wel mooi dat Laura die ontwikkeling heeft gemaakt; in seizoen 1 ging ze bij wijze van spreken kniezend in een hoekje zitten huilen. Na de dood van Lotje is Laura veel harder en krachtiger geworden, ook op Jette's inspraak
De eerste momenten van seizoen 10 waren ook nog wel vertrouwd. Daarna ging het heel snel een andere kant op. Vooral het moment dat die Philip van Alphen kwam zag ik echt als het definitieve einde van de familie Alberts, dit hing samen met de komst van Barbara die zich al snel als een kenau ging gedragen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 15:10 schreef Frey het volgende:
Dit zal in de eerste week van seizoen 10 geweest zijn. Echt nog zo'n heerlijk moment uit die tijden.
Hmm okee, maar er zijn toch vaker dit soort wissels geweest daarvoor al of niet?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 15:07 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Meestal is dat vanwege een producerswissel; een producer (uitvoerend producent) wil er toch altijd zijn/haar stempel op drukken. In die tijd was Idse Grotenhuis volgens mij producer, niet echt een favoriet van mij (hij heeft Goudkust ook gewoon de nek omgedraaid met onzinnige verhaallijnen etc.).
Dat dusquote:Op vrijdag 27 juli 2012 15:15 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
De eerste momenten van seizoen 10 waren ook nog wel vertrouwd. Daarna ging het heel snel een andere kant op. Vooral het moment dat die Philip van Alphen kwam zag ik echt als het definitieve einde van de familie Alberts, dit hing samen met de komst van Barbara die zich al snel als een kenau ging gedragen.
Jawel, een overzicht daarvan staat op Wikipediaquote:[..]
Hmm okee, maar er zijn toch vaker dit soort wissels geweest daarvoor al of niet?
Jef ook die hem weer heerlijk de pan uit flipt en Robert die vermaakt toe staat te kijkenquote:Op vrijdag 27 juli 2012 15:23 schreef Frey het volgende:
Dat einde hier. Dat waren nou de momenten.![]()
![]()
Ik wist dit nog zo goed.
Hmm ja...toch eeuwig zonde. Ik heb weleens horen zeggen dat de kracht van The Bold bijvoorbeeld is dat de er zoveel vaste personages inzitten. En ook de decors zijn daar niet zo vaak veranderd.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 15:24 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Dat dus
[..]
Jawel, een overzicht daarvan staat op WikipediaMaar volgens mij gingen in die tijd ook Karin van der Meer en Marjan Ippel weg, die destijds de hoofdschrijfsters waren, waardoor er ineens een stuk of 3 nieuwe hoofdschrijvers waren. Die hebben natuurlijk ook andere ideeën e.d.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |