abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 16 april 2024 @ 17:56:25 #201
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_213229551
Het zou leuk zijn om Christophe Haddad weer in Meerdijk te zien verschijnen, maar ik weet niet goed wat zijn rol zou kunnen zijn? Met wie heeft Nick Sanders nog enige vorm van binding buiten z'n familie?
pi_213230305
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 17:56 schreef James1988 het volgende:
Het zou leuk zijn om Christophe Haddad weer in Meerdijk te zien verschijnen, maar ik weet niet goed wat zijn rol zou kunnen zijn? Met wie heeft Nick Sanders nog enige vorm van binding buiten z'n familie?
Niet.

Maar laat dat maar aan Blanco en haar team over, binnen een week staat Nick bier te hijsen op het balkonnetje met Rik en Julian en zit ie voetbal te kijken met Bing, om intussen hoteldebotel te worden op Shanti of Elisa :')
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
  Hardste schreeuwer 2022 dinsdag 16 april 2024 @ 23:00:16 #203
335263 freaky40
pi_213233043
Richard is dus weer terug voor langere tijd om oude koeien uit de sloot te halen met Ludo en dito verhaallijntjes ben ik bang. En als het tegen zit verdwijnt Laura (Jette) bij de zomercliff ook nog eens naar de eeuwige jachtvelden en met haar Henk wellicht ook dus wordt de soap weer relatief jong qua karakters ben ik bang, getuige de verhaallijntjes van Nola met dat trainingsjack paupertje van haar die op een Pool lijkt, Steef met dat woke tiener meisje etc. Diepe zucht.
Allemaal cabaretteketet!
  vrijdag 19 april 2024 @ 20:27:08 #204
436222 Japepk
Padvinder
pi_213263444
Om het contrast met nu maar eens aan te geven; de cliff-aflevering van seizoen 14:

Iemand/een vrouw die het tegen Ludo opnam was zelfs toen al niet echt origineel meer, maar zie eens even hoeveel spanning hier wordt neergezet. En dan is het filmisch allemaal nog minder dan nu. En ook kun je er wat van vinden dat deze verhaallijn zich eigenlijk goeddeels op 3 sets afspeelt, terwijl daar nu veel vaker buiten- en locatieshots voor zouden worden gebruikt, maar het doet er niet toe. Als ik het terugkijk vind ik het nog steeds bloedspannend. En wat er in de laatste week allemaal nog gebeurde! Nina raakt eerst bewusteloos, Charlie en Nick vertrekken plotsklaps naar Las Vegas en trouwen daar, Benjamin verdwijnt zonder bericht met suïcidale plannen... En ondertussen tikte de tijdbom tussen Ludo en Martine genadeloos door.

Eigenlijk geeft de vervolgaflevering, de eerste van seizoen 15 dus, nog veel beter weer hoe gelaagd het drama toen allemaal was. Nog beter, in die aflevering vinden de echte drama's (Barbara bewusteloos, Charlie staat, Benjamin verongelukt) in de brand plaats, in plaats van binnen 3 scènes weer koek en ei te zijn.

En wat voor mij een eye-opener was. Twee weken voor de seizoensfinale bekend Barbara al aan Charlie dat zij haar moeder niet is. Ook een van de grotere verhaallijnen dat seizoen:

En ook hulde aan de dialoogschrijvers in die tijd. Echt veel karakters hebben sterke teksten en uitspraken. Ludo en Martine bitchen elkaar natuurlijk vaak af, maar bijvoorbeel Nick en Morris zijn hebben ook prachtige dialogen.
't Echte en 't ware!
pi_213265607
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 20:27 schreef Japepk het volgende:
Om het contrast met nu maar eens aan te geven; de cliff-aflevering van seizoen 14:

Iemand/een vrouw die het tegen Ludo opnam was zelfs toen al niet echt origineel meer, maar zie eens even hoeveel spanning hier wordt neergezet. En dan is het filmisch allemaal nog minder dan nu. En ook kun je er wat van vinden dat deze verhaallijn zich eigenlijk goeddeels op 3 sets afspeelt, terwijl daar nu veel vaker buiten- en locatieshots voor zouden worden gebruikt, maar het doet er niet toe. Als ik het terugkijk vind ik het nog steeds bloedspannend. En wat er in de laatste week allemaal nog gebeurde! Nina raakt eerst bewusteloos, Charlie en Nick vertrekken plotsklaps naar Las Vegas en trouwen daar, Benjamin verdwijnt zonder bericht met suïcidale plannen... En ondertussen tikte de tijdbom tussen Ludo en Martine genadeloos door.

Eigenlijk geeft de vervolgaflevering, de eerste van seizoen 15 dus, nog veel beter weer hoe gelaagd het drama toen allemaal was. Nog beter, in die aflevering vinden de echte drama's (Barbara bewusteloos, Charlie staat, Benjamin verongelukt) in de brand plaats, in plaats van binnen 3 scènes weer koek en ei te zijn.

En wat voor mij een eye-opener was. Twee weken voor de seizoensfinale bekend Barbara al aan Charlie dat zij haar moeder niet is. Ook een van de grotere verhaallijnen dat seizoen:

En ook hulde aan de dialoogschrijvers in die tijd. Echt veel karakters hebben sterke teksten en uitspraken. Ludo en Martine bitchen elkaar natuurlijk vaak af, maar bijvoorbeel Nick en Morris zijn hebben ook prachtige dialogen.
Inmiddels zit RTL Lounge dus precies in deze periode met de classics die in de vroege ochtend worden uitgezonden. Wat ik eerder al zei: als je daarna direct een huidige aflevering voorgeschoteld krijgt is dat een verschil van dag en nacht - in negatieve zin.

Vergis je alleen niet: dit was al het klassieke GTST dat echt op z'n laatste benen liep. De wraak van Martine op Ludo was misschien wel de laatste epische verhaallijn, want al in seizoen 15 stortte de serie grotendeels als een plumpudding in elkaar. Benjamin als geest, Isabella die zonder moeite meerdere malen uit de inrichting kon wegkomen, de strijd om De Koning waarbij het karakter Ray grondig verziekt werd, Ludo die zijn wederopstanding in de schoot geworpen kreeg met wat simpele toevalligheden... Er waren nog een paar dingen die het overeind hielden, zoals Sjors' confrontatie met Nick in Portugal, maar dat was het wel.

En qua schrijvers staan er best wat 'bekende' namen op de aftitelingen uit die tijd. En dat maakt het zo frappant. Namen als Rohan Gottschalk en Jantien van der Meer bewezen het destijds te kunnen om een boeiende soap te schrijven, terwijl ze een aantal jaar later (mede onder druk van de zender) niet verder kwamen dan zielloze liefdeslijntjes. Iemand als Pia Blanco zat toen in het team als storyliner/dialoogschrijfster, en we weten wat zij er jaren later van gebakken heeft als hoofd van het team. Ik zou me haast afvragen wat er uit hun vingers zou komen als ze zonder restricties een soap mogen schrijven...
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
  zaterdag 20 april 2024 @ 03:20:04 #206
436222 Japepk
Padvinder
pi_213266051
Je vergeet de spiritualiteit van Dorothea, wat in het begin ook met geestverschijningen werd geënt. Benjamin was nog tot daar aan toe. Het mooie daarvan was dat Dorothea al subtiel werd geïntroduceerd eind seizoen 14 en Meneer Harmsen al een tijd lang met hoofdpijn rondliep. Geestjamin die Harmsen overtuigd een behandeling te starten en de vriendschap tussen Dorothea en Harmsen compenseerden de wellicht vergezochte verhaallijn.

En dat is ook het punt. Zolang de verhoudingen en relaties goed zijn kun je erg veel vertellen. Om nog te zwijgen over zaken als sterke dialogen en dragende achtergrondmuziek.

Pas daarna ging het echt down the drain, toen het bovennatuurlijke teveel de bovenhand kreeg en je Ray kreeg die zich bekeerde, Frits en de amulet (absoluut dieptepunt van GTST) en in dat kader ook de babywissel.

Je merkt al dat er een nieuwe vorm van schrijven is, want steeds vaker wordt een creep als gast geïntroduceerd. Vincenza, stalker Bob. Seizoen 16 deed het echt de das om, verziekte ook bekende karakters. Robert, Barbara, Ludo, om niet te missen Linda en Dian. Het had nog spraakmakende verhaallijnen maar het verwijderde zich van de kijker.

Seizoen 17 en 18 beterden niet en in seizoen 19 werd ingegrepen met wat we vandaag nog deels zien. Betere relaties en banden, maar minder heftige verhaallijnen. Tussen seizoen 25 en 29 laten ze dat weer compleet los, maar seizoen 30 of 31, met de vermissing van Ludo, Billy en Richard op oorlogspad en Amelie in town hoort voor mij tot de betere uit de geschiedenis van de serie.

Nu merk je dat ze afhankelijk zijn van vertrekkende acteurs, vooral in de familie Verduyn, maar het wordt nog niet opgepakt. Sowieso is het beleid al seizoenen lang om echte pieken te mijden en dat werkt toch blijkbaar.

Sheherazade wist het al. Vertel niet het hele verhaal en men zal verder luisteren. Van mij mag het toch snel weer terugkeren naar 'alles kan spanning hebben'.
't Echte en 't ware!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')