abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218860303
quote:
1s.gif Op woensdag 24 september 2025 18:31 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
Daarom vind ik ook wat er al eerder werd aangehaald iets wat er eigenlijk had moeten gebeuren: had voor Videoland een versie gemaakt nog zonder de scène met Reinout. Hadden ze die op 1 oktober om 19;00u ofzo vervangen door de final versie, mét Reinout. Dan was dat op 1 oktober, op RTL 4, een gigantische verrassing geweest voor alle reguliere kijkers.
Gewoon Henk die weggaat en Henk die terugkomt? Dat was voor nu op Videoland wel een domper geweest denk ik. Dan hadden we schande van haar exit gesproken en dat momentum hadden ze niet willen breken.

Het tijdstip was vooral beter geweest, haha. Nu lag ik 's nachts de aflevering te kijken en vond ik het 'leuk'. En toen zat ze daar en kwam er 'iemand' aanlopen. En pas na een seconde of wat dacht ik; ''Oh my god, ze hebben het gedaan!'' (Of ja dacht, ik heb dat midden in de nacht uitgeroepen haha) En toen was het hem echt, en toen viel pas wéér later het kwartje; ''Oh my god, ze gaat dood!'' En toen kwamen de traantjes...
't Echte en 't ware!
pi_218860310
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2025 17:52 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ik hoop trouwens niet dat Troy de zoon van Simon is. Nina was nog een kleuter toen Simon doodging dat maakt Troy in een klap veel te oud voor Nola.
Ehhhh, nou... daar zou je best eens gelijk in kunnen hebben. Gezien hij opeens in een random verhaallijn opduikt in huize Linda-Luuk.
pi_218860495
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2025 18:58 schreef rvtm het volgende:

[..]
Ehhhh, nou... daar zou je best eens gelijk in kunnen hebben. Gezien hij opeens in een random verhaallijn opduikt in huize Linda-Luuk.
En wie is zijn moeder dan? Die Esther? Of is dit een oudere opname en is Simon de vader van Nina? Of kan dat niet? Ik dacht trouwens eerst dat het moest impliceren dat Simon de vader van Linda was. Omdat hij het eerst over die ouders heeft 'Zou ik echt d'r vader zijn?' hoorde ik. Maar in de spoilers lees je inderdaad neefje of nichtje.

Beetje kansloos verhaal ook. Linda heeft al kinderen, dus daar hoeven ze het niet voor te doen. Overigens wel tof om Simon in beeld te hebben en besproken. Die hebben ze bij 30 jaar echt wel overgeslagen.
't Echte en 't ware!
pi_218861599
En gezien. Zat goed in elkaar, slot scene top notch! Zo kan het dus ook. Leuk om veel bekende te zien, maar ook om bepaalde acteurs te missen want waar waren Georgina Verbaan en Victoria Koblenko in het hele verhaal? Te druk met asfaltplakken op de A10 zeker...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Erg benieuwd naar de hopelijk nieuwe afgemaakte verhaallijnen zonder gapende gaten, na dit momentum. Dat verdiend de soap gewoon anders moet je echt maar eens een einde aan gaan breien en hoeft het zelf niet meer op Videoland only wat mij betreft want kwaliteit is en blijft prio 1 waar het ook uitgezonden wordt....
Allemaal cabaretteketet!
pi_218861805
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2025 21:09 schreef freaky40 het volgende:
En gezien. Zat goed in elkaar, slot scene top notch! Zo kan het dus ook. Leuk om veel bekende te zien, maar ook om bepaalde acteurs te missen want waar waren Georgina Verbaan en Victoria Koblenko in het hele verhaal? Te druk met asfaltplakken op de A10 zeker...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Erg benieuwd naar de hopelijk nieuwe afgemaakte verhaallijnen zonder gapende gaten, na dit momentum. Dat verdiend de soap gewoon anders moet je echt maar eens een einde aan gaan breien en hoeft het zelf niet meer op Videoland only wat mij betreft want kwaliteit is en blijft prio 1 waar het ook uitgezonden wordt....
Isabella is natuurlijk gestorven in het verhaal. Maar zij had best op de foto's gemogen ja. In het kader van het grote exit van Laura was Stan wel tof geweest, of Daniël. Aangezien zelfs Tessel er was. Valt wel op dat er geen enkele Bouwhuis is terug gekomen, of überhaupt karakters die geïntroduceerd zijn na seizoen 16...
't Echte en 't ware!
pi_218861911
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2025 17:46 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
Hoe is jouw volledige mening over deze dubbele aflevering, Kelder?
Het was een aflevering waar de makers nog eens hun best hebben gedaan. Niet geheel zonder uitglijertjes (Simon die gefotografeerd heeft voor Variety, toch knap aangezien hij in die periode doodverklaard was) maar over het algeheel hebben ze iets afgeleverd waar ze trots op mogen zijn en waarvan de positieve reacties zeker terecht zijn. Dit is ook waar ze nog in excelleren: jubilea die een soort standalone-vibe hebben.

Het is alleen jammer dat mijn vermoeden over de comebacks voor het merendeel waar gebleken is: het zijn glorified cameos, niet meer en niet minder. Zelfs de oude rotten als Wilbert en Bartho hebben eigenlijk niks te doen dan wat door het beeld heen lopen. Jef en Remco zijn nog eens samen in de serie maar wisselen geen woord met elkaar. Jack zit aan een tafel, en dat is het. Zelfs de hereniging van Laura met Sil, Noud en Dennis voelde emotieloos. En intussen mag de burgemeester (wat kan ie componeren hè) hele monologen houden. Ergens hoop ik dat er komende afleveringen nog wat in het vat zit met sommige van de comebacks, maar ik betwijfel het. Dat we dan ook ettelijke minuten van de aflevering moeten spenderen met huidige verhaallijnen als Shanti-zonder-baby of Stefano's wraakplan wat jammerlijk mislukt voelt zonde van de tijd, zeker met al die oude bekenden die er nu voor spek en bonen (en giftige paddenstoelen) bij waren.

De omlijsting was verder in orde. De voice-over van Cas Jansen met sommige shots deden mij eerder denken aan een commercial van de RegioBank, maar ach. De scènemuziek was zeer mooi verzorgd, daar zou die burgemeester misschien iets meer mee moeten doen. En het zag er mooi gefilmd uit, er was moeite voor gedaan. Nu is dat tegenwoordig wel erg vaak zo, dat het er vooral mooi uitziet maar inhoudelijk weinig om het lijf heeft, maar hier was de balans prima in orde.

Het nieuwe verhaaltje met het mogelijke kind van Dokter Simon wat er nu niet al te subtiel in gefietst wordt kan interessant zijn. In de audio heeft hij het over dat hij de maand erop dan écht gaat trouwen. Daar hebben we maar twee keuzes: zijn huwelijk met Annette in 91, of zijn huwelijk met Esther in 03. Gezien de verdere boodschap zou ik neigen naar 1991, toen Simon met geheugenverlies vlak daarvoor nog het bed deelde met zowel Joke als Angela Nieuwkoop. Ergens zou ik het geniaal vinden als ze er nu nog van maken dat Angela zwanger raakte maar Simon alsnog voor Annette koos, waarop Angela volledig doorsloeg (met de verhaallijn rondom Helen als haar patiënte in seizoen 5 tot gevolg). Maar heel eerlijk gezegd vertrouw ik zulke genialiteit niet toe aan Blaadje Blanco, dus zal Troj wel het geheime kind van Simon zijn met Esther.

Maar goed, een groot deel van de aflevering draait om Laura en dat is meer dan terecht. Ergens was het ook wel fijn om de aflevering in te gaan in de wetenschap hoe het zou eindigen (door alle media die om 00:01 uur al online gooiden wat er zou gebeuren). En ja, die laatste scène op het strand met Arnie is gewoon wat iedere fan ooit hoopte te zien: een terugkeer van Reinout als Arnie. Hij had nog best wat tekst ook, waar ik positief verrast over was en wat het moment extra mooi maakte. De moeder/zoon-chemie tussen Jette en Reinout was er meteen weer en de hele aflevering had wat mij betreft het weerzien tussen Laura en Arnie mogen zijn. Maar: ik ben blij met wat we hebben gekregen, dat Reinout tien jaar geleden beloofde aan Jette terug te keren als zij zou vertrekken en zijn woord heeft gehouden. Er is een GTST vóór en een GTST ná deze aflevering, niet alleen door het definitieve afscheid van Jette maar ook omdat hiermee een einde komt aan wat iedereen toch altijd stiekem hoopte. Want dit gaan ze nooit meer kunnen overtreffen.
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_218862568
Neem aan dat Jette ook als actrice geridderd is ga ik vanuit? Kan bijna niet anders toch, meer dan terecht.
Allemaal cabaretteketet!
  woensdag 24 september 2025 @ 22:42:44 #108
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_218862662
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2025 18:56 schreef Japepk het volgende:

[..]
Gewoon Henk die weggaat en Henk die terugkomt? Dat was voor nu op Videoland wel een domper geweest denk ik. Dan hadden we schande van haar exit gesproken en dat momentum hadden ze niet willen breken.
Met wel nog steeds dat shot aan het eind waarin ze in die stoel zit en Henk bij haar neerknielt, maar je ook haar in de achtergrond met iemand ziet weglopen. Ja er was schande van gesproken, des te groter de ontlading als dan op 1 oktober... O-)
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  woensdag 24 september 2025 @ 22:51:52 #109
328189 ArnieAlberts
pi_218862780
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2025 19:34 schreef Japepk het volgende:

[..]

Er is een GTST vóór en een GTST ná deze aflevering, niet alleen door het definitieve afscheid van Jette maar ook omdat hiermee een einde komt aan wat iedereen toch altijd stiekem hoopte. Want dit gaan ze nooit meer kunnen overtreffen.
_O_ Mooie uiteenzetting in het geheel, maar dit slot til ik er even uit want dit is zo, zo waar.

Ik herinner me nog dat ze 10 (of volgens mij zelfs al 15? /Gottschalkmodus) jaar geleden aan de desk van RTL Boulevard(?) een item te zien kreeg waarin Reinout dus voor het eerst zei dat ie "nooit nooit zegt tegen een eventuele comeback", en ze zichtbaar verrast was. Ik weet het zeker, want ik herinner me Jette die ging van "Nou ja, hij is dan echt van gedachten veranderd! Een paar jaar geleden hoefden ze hem écht niet te benaderen hiervoor, dat vind ik wel heel mooi!". O+ Ik ga eens zoeken!
pi_218862969
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2025 02:19 schreef Japepk het volgende:

[..]
Seizoen 29-32(?, met de kettingbotsing) waren een aardige revival, maar nu zwabbert het alweer jaren rond.
Mijn mening zal niet populair zijn, maar het verlies van Laura heeft op mij geen enkele impact in het besluit wel of niet verder te kijken. Dat personage deed voor mij al 10 tot 15 jaar niets meer. Het verschil met mij is misschien wel dat ik pas trouw kijk sinds 2003, en dus ook alles van de jaren 2000-2009 gewoon enorm leuk vond. Wel een hele mooie aflevering en een heel mooi eind, hoor.

Maar om in te haken op je voorbeeld met de kettingbotsing, dat is juist een perfect voorbeeld van wat ik verschrikkelijk vind aan de recente seizoenen. Het is continue een opbouw naar momenten, en af en toe weten ze best nog eens uit te pakken met acties en gebeurtenissen zoals vroeger. De nasleep spelen ze echter altijd op safe. Na die botsing hebben we dan wel een verlamming gehad, maar het heeft veel meer impact als een vast personage sterft. Saskia en Demi gingen er direct daarna uit, ze hadden kunnen sterven want het waren permanente exits (tot Noa vroeg of ze terug mocht komen). Maar nee, ze overleven het gewoon en verdwijnen uit beeld op de bekende manier; levend naar het buitenland. Dan kom je na zo'n zomer toch met een teleurstelling terug. Zelfs Tamara had liever gezien dat haar personage Saskia kwam te overlijden.

Vrijwel nooit brengen ze vaste personages om op een spectaculaire manier tijdens spannende gebeurtenissen. Ze durven het alleen aan met personages die er al uit zijn, en de laatste tijd ook nog vaak buiten beeld. Ook het voorbeeld met Lucas, Valentijn en Stefano van vandaag is er weer zo eentje. Er zijn tal van voorbeelden, maar ik denk dat het punt duidelijk is.
  woensdag 24 september 2025 @ 23:08:46 #111
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_218863031
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2025 23:05 schreef ikbengeenslappehap het volgende:

[..]
Mijn mening zal niet populair zijn, maar het verlies van Laura heeft op mij geen enkele impact in het besluit wel of niet verder te kijken. Dat personage deed voor mij al 10 tot 15 jaar niets meer. Het verschil met mij is misschien wel dat ik pas trouw kijk sinds 2003, en dus ook alles van de jaren 2000-2009 gewoon enorm leuk vond. Wel een hele mooie aflevering en een heel mooi eind, hoor.

Maar om in te haken op je voorbeeld met de kettingbotsing, dat is juist een perfect voorbeeld van wat ik verschrikkelijk vind aan de recente seizoenen. Het is continue een opbouw naar momenten, en af en toe weten ze best nog eens uit te pakken met acties en gebeurtenissen zoals vroeger. De nasleep spelen ze echter altijd op safe. Na die botsing hebben we dan wel een verlamming gehad, maar het heeft veel meer impact als een vast personage sterft. Saskia en Demi gingen er direct daarna uit, ze hadden kunnen sterven want het waren permanente exits (tot Noa vroeg of ze terug mocht komen). Maar nee, ze overleven het gewoon en verdwijnen uit beeld op de bekende manier; levend naar het buitenland. Dan kom je na zo'n zomer toch met een teleurstelling terug. Zelfs Tamara had liever gezien dat haar personage Saskia kwam te overlijden.

Vrijwel nooit brengen ze vaste personages om op een spectaculaire manier tijdens spannende gebeurtenissen. Ze durven het alleen aan met personages die er al uit zijn, en de laatste tijd ook nog vaak buiten beeld. Ook het voorbeeld met Lucas, Valentijn en Stefano van vandaag is er weer zo eentje. Er zijn tal van voorbeelden, maar ik denk dat het punt duidelijk is.
De actrice die Saskia speelde heeft recent aangegeven dat ze liever was dood gegaan tijdens de kettingbotsing.inplaats van hoe ze er nu werd uitgeschreven. Weer verliefd op een dokter na het hele Roman gedoe vond ze zelfs ongepast voor haar personage.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_218863041
Enige wat wellicht nóg beter had gekund is dat Laura daar met Robert op het strand was... Henk is een leuke bijman geweest maar zeker nu ze weer uit elkaar waren had het met Robert in die laatste scenes nog meer indruk gemaakt dan nu
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  woensdag 24 september 2025 @ 23:34:31 #113
62455 Frey
Ludo Sanders
pi_218863188
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2025 22:51 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]

Ik herinner me nog dat ze 10 (of volgens mij zelfs al 15? /Gottschalkmodus) jaar geleden aan de desk van RTL Boulevard(?) een item te zien kreeg waarin Reinout dus voor het eerst zei dat ie "nooit nooit zegt tegen een eventuele comeback", en ze zichtbaar verrast was. Ik weet het zeker, want ik herinner me Jette die ging van "Nou ja, hij is dan echt van gedachten veranderd! Een paar jaar geleden hoefden ze hem écht niet te benaderen hiervoor, dat vind ik wel heel mooi!". O+ Ik ga eens zoeken!
Daar had ik het vandaag met PeterKelder ook nog over ja en even onze reacties hier teruggelezen ook. :D
Inderdaad 10 jaar geleden. Geen idee of die beelden nog ergens staan.
Jij moet nog krijgen wat je verdient. Keep the change.
pi_218863275
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2025 23:09 schreef TheVulture het volgende:
Enige wat wellicht nóg beter had gekund is dat Laura daar met Robert op het strand was... Henk is een leuke bijman geweest maar zeker nu ze weer uit elkaar waren had het met Robert in die laatste scenes nog meer indruk gemaakt dan nu
Snap wat je bedoelt, maar ik vind dat Henk het wel echt "verdiende" om haar laatste momenten te delen. Leuke, sympathieke rol.
pi_218863281
Wel grappig dat ze de nieuwe vlam van Henk, de oude schooljuf van Arnie hebben gemaakt. Zo blijft er nog een link met het verleden. Niet dat ze hier iets mee kunnen voor toekomstige verhaallijnen maar toch.
Allemaal cabaretteketet!
pi_218863343
Ook de aflevering van volgende week donderdag is erg mooi. Wat respectvol gedaan allemaal zeg!
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
pi_218863345
Jup, ik vind het ook wel passend (of niet storend) dat het met Henk was.
En het duurt even, maar de scènes waarin de oude garde hoort dat Laura overleden is.... Biggelend over de wangen hoor
't Echte en 't ware!
pi_218863347
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2025 23:09 schreef TheVulture het volgende:
Dat zou nergens op slaan want Laura ziet Arnie omdat ze gestorven is, hij komt haar halen.
Robert is nog springlevend. :P
Of ze hadden het zo moeten doen dat Laura tegen Robert zegt dat ze Arnie ziet, hij geen idee heeft waar ze het over heeft en daarna Laura in zijn armen sterft. :)
Wellicht bedoel jij ook zoiets.
pi_218863351
Ze laten het ook gewoon lekker vaag hoe ze is overleden omdat het niet boeit.
pi_218863356
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2025 01:14 schreef Anandy07 het volgende:
Zo wauw, heel mooi!🥹😢
En die van 2 oktober, ook wauw, alles in De Koning😭
En de terugblik die ik gister hoopte zat er gelukkig nu in, perfect.

[ Bericht 6% gewijzigd door Anandy07 op 25-09-2025 00:54:12 (Aanvulling) ]
pi_218863359
Ow en wat is Julian toch een leuke rol geworden! Mooie comeback uiteindelijk!
pi_218863360
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 00:44 schreef Anandy07 het volgende:

[..]
En die van 2 oktober, ook wauw, alles in De Koning😭
En de langverwachte flashbacks. Waar waren Rik en Bing in dit gezelschap? Indrukwekkend ook in de Sandersvilla en Ludo die het zichtbaar zwaar heeft
't Echte en 't ware!
pi_218863376
Ik ben benieuwd of de oude karakters ook op de begrafenis komen want de comeback van remco en Jack en tessel voelt wat betekenisloos zo. Jeff Robert noud sil lucas en Dennis zaten iig nog in de aflevering van volgende week donderdag
Het beste adres voor al uw primeurs!
  donderdag 25 september 2025 @ 01:03:19 #124
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_218863383
Mooi met die flashbacks en de Alberts nog aanwezig al hadden ze wat meer mogen reageren.
Nu kreeg je wel Lucas Jessica Charlie die op die onzin verhaallijnen reageren maar niet echt een zichtbare reactie van een Jef Robert Sill Dennis op de dood van Laura maar toch mooi afgesloten met de flashbacks.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  donderdag 25 september 2025 @ 01:30:29 #125
328189 ArnieAlberts
pi_218863408
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2025 23:34 schreef Frey het volgende:

[..]
Daar had ik het vandaag met PeterKelder ook nog over ja en even onze reacties hier teruggelezen ook. :D
Inderdaad 10 jaar geleden. Geen idee of die beelden nog ergens staan.
Ik zal nog wel ergens een dvd'tje hebben liggen. Geef me de tijd en ik zal vinden O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')