abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218123660
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 19:28 schreef DeKleineOnbekende het volgende:

[..]
Ik vind het eigenlijk prima te begrijpen.
Fijn dat jij dat vind, de rest van Nederland vind dat duidelijk niet......
Allemaal cabaretteketet!
pi_218259436
Manu = overleden
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_218259553
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2025 14:13 schreef RipCity het volgende:
Manu = overleden
Effe met linkje.

https://www.rtl.nl/boulev(...)st-overleden-12-jaar

Bron: www.rtl.nl
Ik hou van eten, maar eten ook van mij.
  zondag 20 juli 2025 @ 03:28:34 #179
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_218265919
De vorige manu.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_218279654
Ongeloofwaardige verhaallijnen zijn natuurlijk van alle tijden. Ik weet ook niet of die van de laatste tijd per se ongeloofwaardiger zijn dan die van vroeger. Ik ben bij de Classics nu bij seizoen 8, waar de jaloerse Ludo Linda terughaalt uit Brazilië voor de hereniging met haar weer opgedoken doodgewaande broer Simon (die ook al het ''lijdend voorwerp'' was van de lachwekkende cliff van seizoen 1). Los van dat zijn terugkeer al volstrekt ongeloofwaardig was, is het natuurlijk ook lachwekkend dat Ludo's belletje naar Linda pas weken plaatsvond nadat heel Meerdijk - of ''Middendam'' zoals het toen nog heette - al op de hoogte was van Simons terugkeer. Je zou toch verwachten dat Linda een van de allereersten was die dat te horen kreeg, ook al zat ze ver weg.

En zo zijn er natuurlijk nog wel meer volstrekt ongeloofwaardige en klunzige verhaallijnen te bedenken uit lang vervlogen tijden. De kritiek op overlijdens buiten beeld en personages die uit het niets ineens niet meer te zien zijn is natuurlijk terecht, maar ook daar zul je van vroeger ongetwijfeld de nodige voorbeelden van vinden.
  maandag 21 juli 2025 @ 22:16:43 #181
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_218281321
Eens gezien de recente op videoland voorbijkomen strijd om de koning verhaallijn die Dennis en Ray voorgoed verpesten en de Dorothea ziet geesten in het huis van Laura is ook ingezet.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_218293102
net seizoen 19 uitgekeken vond het een sterk seizoen. Hier en daar een dipje, maar over het algemeen lekker gekeken. En Maxime Sanders? Wat een goeie toevoeging, die verhaallijn zat goed in elkaar.

Wat me wél echt irriteerde: die hele familie Huygens. Vooral Dex en Ronja, ik kon daar zo weinig mee. Geen gemis als je het mij vraagt.

Weet iemand trouwens of zij nog iets te maken hebben met Rolf en Agath Huygens van vroeger?
@PeterKelder wat vond jij eigenlijk van seizoen 19? En van de Huygens?
  woensdag 23 juli 2025 @ 09:52:52 #183
436222 Japepk
Padvinder
pi_218295489
Volgens mij is het officieel familie maar hier is nooit iets mee gedaan.
't Echte en 't ware!
pi_218302105
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 22:24 schreef Bpalma het volgende:
net seizoen 19 uitgekeken vond het een sterk seizoen. Hier en daar een dipje, maar over het algemeen lekker gekeken. En Maxime Sanders? Wat een goeie toevoeging, die verhaallijn zat goed in elkaar.

Wat me wél echt irriteerde: die hele familie Huygens. Vooral Dex en Ronja, ik kon daar zo weinig mee. Geen gemis als je het mij vraagt.

Weet iemand trouwens of zij nog iets te maken hebben met Rolf en Agath Huygens van vroeger?
@:peterkelder wat vond jij eigenlijk van seizoen 19? En van de Huygens?
Seizoen 19 was een prima seizoen. Geen hoogvlieger maar het had wel verhaallijnen en momenten die nog altijd erg sterk zijn (René Meijer, de dood van Anita, de gasexplosie in Teluma, de strijd tussen Nick en Maxime). Hoewel seizoen 18 al een start maakte met het terugschroeven van de onwaarschijnlijke gebeurtenissen en al meer focus legde op liefdes- en familielijnen is seizoen 19 wel het seizoen waarin je dat écht merkt. Het was een alles-of-niets-seizoen nadat Erland Galjaard in mei 2008 onomwonden had gezegd geen moeite te hebben met het stopzetten van GTST als de kijkcijfers en marktaandelen niet snel zouden aantrekken.

De familie Huygens is daarin een tweesnijdend zwaard geweest; enerzijds waren zij wel grotendeels de belichaming van de inhoudelijke veranderingen waarin de meer herkenbare liefdes- en familieperikelen meer op de voorgrond zouden komen, maar anderzijds was het een gezin waar niet goed over is nagedacht. Martijn was een zacht ei, Irene een koele kikker, Dex een achterbaks ettertje en Ronja was... Ronja. Zij is in haar eentje ook wel de belichaming van de koerswijziging binnen de serie: ze kwam binnen als zelfverzekerd carrièretypje die is afgestudeerd aan Nyenrode en nog geen jaar later was ze de onzekere miep die zonder enige ervaring in een kapsalon werkte. Tussen Martijn en Irene zat geen duidelijke chemie en Dex kwam ook niet verder dan het zijn van een achterbaks ettertje. Tel daarbij op dat de kinderen met 24 en 21 eigenlijk al te oud waren voor een functie binnen het 'gezin' en de chaos was compleet. In zekere zin zijn ze wel belangrijk geweest om de nieuwe koers een gezicht te geven, maar de houdbaarheid was beperkt. Niet voor niks dat toen Alexandra Alphenaar haar ontslag indiende de andere drie acteurs aan de deur werden gezet.

Wat betreft een connectie tussen deze Huygens en de Huygens-clan uit de beginjaren: die is er niet en die is er ook nooit geweest. Toen de familie in 2008 werd geïntroduceerd vertelde toenmalig Endemol drama-producent Peter Römer dat er geen verband was tussen de twee en dat het echt om een nieuwe familie ging zonder verdere bloedbanden - juist omdat de serie toen nood had aan een gezin wat niet al via-via ergens aan vasthing. Er staat weliswaar ergens op Wikipedia dat er wel degelijk een connectie was en dat er plannen waren, maar het eerste bewijs daarvoor moet ik na 15 jaar nog altijd zien.
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
  vrijdag 25 juli 2025 @ 12:32:42 #185
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_218317438
Dat verklaart waarom ik rond die tijd gestopt ben met kijken, ik keek juist voor de onwaarschijnlijke verhaallijnen :D
Er zijn al genoeg series met liefde en familie, maar ik ben nog nooit een serie tegengekomen waarin een karakter leert met computers om te gaan zodat ze de overheid kan hacken en het bsn van haar ex verwijdert, zodat hij Nederland niet meer in kan :+
  vrijdag 25 juli 2025 @ 20:44:23 #186
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_218322560
Ik zit na jarenlang traagjes aan kijken eindelijk in seizoen 7, in de verhaallijn van de verdwijning van... Arnie... ;(
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_218334336
Van alles wat ik hier heb gelezen in de afgelopen week heb ik nog een verhaallijn nog niet gezien: Ludo's Christmas Carol.
pi_218337961
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 22:47 schreef Lisiga het volgende:
Van alles wat ik hier heb gelezen in de afgelopen week heb ik nog een verhaallijn nog niet gezien: Ludo's Christmas Carol.
Ludo's Christmas Carol wat plaatsvond in... februari _O-
Ik denk dat dat moment - samen met het gevangenschap op de boot - hetgeen was waarvan men dacht: ze zijn te ver doorgeslagen, waar ook wel iets voor te zeggen valt. Het werd té kitsch waardoor het niet meer serieus te nemen was en serieuze verhaallijnen zoals Barbara's borstkanker ondergesneeuwd raakten door het over de top-narratief.
De koerswijziging die daarop volgde sloeg in mijn optiek te ver door naar het 'gewone' in de verhaallijnen, waarbij zoals eerder gezegd liefdes- en familieperikelen de overhand namen. En sindsdien zwalken de makers wat mij betreft teveel tussen het 'gewone' en het te 'experimentele' zoals afgelopen seizoen het geval was.
  zondag 27 juli 2025 @ 14:03:15 #189
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_218339102
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 12:19 schreef PeterKelder het volgende:

[..]
Ludo's Christmas Carol wat plaatsvond in... februari _O-
Ik denk dat dat moment - samen met het gevangenschap op de boot - hetgeen was waarvan men dacht: ze zijn te ver doorgeslagen, waar ook wel iets voor te zeggen valt. Het werd té kitsch waardoor het niet meer serieus te nemen was en serieuze verhaallijnen zoals Barbara's borstkanker ondergesneeuwd raakten door het over de top-narratief.
De koerswijziging die daarop volgde sloeg in mijn optiek te ver door naar het 'gewone' in de verhaallijnen, waarbij zoals eerder gezegd liefdes- en familieperikelen de overhand namen. En sindsdien zwalken de makers wat mij betreft teveel tussen het 'gewone' en het te 'experimentele' zoals afgelopen seizoen het geval was.
Het verhaal op die boot (als dat tenminste dezelfde lijn is als het achterhalen wie Ludo probeerde te vermoorden bij de zomercliff) haalde ik juist laatst aan in gesprek met een vriend als een hele sterke climax voor een opgebouwde comeback-lijn voor Ludo. De wijze waarop de muziek opzwelde naar de onthulling dat Ludo degene was die de personen had opgesloten om de waarheid te achterhalen vond ik best sterk.

Niet dat ik toen nog keek, ik was nog afgehaakt na de jumping the shark-cliff van paar jaartjes eerder (Stefano en Yasmine te water). Maar dat Erland Galjaard juist TOEN besloot om weer een keertje te kijken en zwaar kritiek uitte van, "dit is geen soap", vond ik beneden alle peil. Waardeloos was dat. Toen werd GTST een telenovella en dat is nou net wat het niet is. Was.
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_218347508
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 14:03 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
Het verhaal op die boot (als dat tenminste dezelfde lijn is als het achterhalen wie Ludo probeerde te vermoorden bij de zomercliff) haalde ik juist laatst aan in gesprek met een vriend als een hele sterke climax voor een opgebouwde comeback-lijn voor Ludo. De wijze waarop de muziek opzwelde naar de onthulling dat Ludo degene was die de personen had opgesloten om de waarheid te achterhalen vond ik best sterk.
Ja, maar daar benoem je het: de climax dat Ludo achter die vergeldingsactie zat was sterk, maar de algehele verhaallijn zélf sloeg dusdanig door. Voorbeeld: Janine wist van de vergeldingsactie en werkte er aan mee, om halverwege al te protesteren omdat de verdachten niet menswaardig werden behandeld (wat had ze dan gedacht?) en naderhand vond ze het moeilijk te begrijpen dat vrienden als Barbara en Sjors haar als vuil behandelden nadat zij hen had misleid en willens en wetens had meegewerkt aan hun gevangenschap o|O
Daarbij eindigde dat verhaal daar niet; nadat Morris bekend had treiterde Ludo hem nog wekenlang door psychologe Emma Snijder om te kopen zodat ze Morris zou laten doordraaien (ze plantte bijvoorbeeld in zijn hoofd dat Barbara hem mishandeld zou hebben), wat er uiteindelijk in resulteerde dat hij compleet doorgeslagen zichzelf neerschoot voor de ogen van Nina.

Maar goed, de uiteindelijke ineenstorting is een combinatie van factoren geweest: de bruuske verjonging en restyling in 2005, de verhaallijnen uit het verleden die met een retcon werden afgestoft (Dennis is Arnie die dood gevonden wordt en Hans die de tv in het bad duwde) en dan ook nog de saga met de niet zo dooie Ludo. Met als resultaat dat de kijker wegliep.

quote:
Niet dat ik toen nog keek, ik was nog afgehaakt na de jumping the shark-cliff van paar jaartjes eerder (Stefano en Yasmine te water). Maar dat Erland Galjaard juist TOEN besloot om weer een keertje te kijken en zwaar kritiek uitte van, "dit is geen soap", vond ik beneden alle peil. Waardeloos was dat. Toen werd GTST een telenovella en dat is nou net wat het niet is. Was.
Nou ja, er was kritiek vanuit de kijkers en de cijfers liepen langzaam maar zeker terug, dus op de burelen van RTL zouden de alarmbellen hoe dan ook af gaan. Het zou mij niks verbazen moest Galjaard de afleveringen op de boot pas maanden later écht hebben gezien toen de cijfers echt aan het zakken waren en hij een oorzaak probeerde te vinden. Dat hij vervolgens eigenhandig de formule van een soap opnieuw definieerde op basis van een telenovella, daar valt zeker wat voor te zeggen. Al valt dat ook te counteren doordat veel daily soaps in Europa door de komst en het succes van de telenovella zich opnieuw moesten uitvinden en meer gingen leunen op die basis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')