Die man heeft ook een mooie ontwikkeling doorgemaakt, als klagerige buurman en tevens voorzitter van het buurtcommité in seizoen 1 tot een nare en vrekkerige bemoeial in seizoen 2 die een stuk aardiger werd toen hij Arthur Peters in huis nam in seizoen 3. Daarna de vermakelijke taferelen bij AA&F en de periode dat Jessica kwam, vervolgens zijn carrière bij hotel Dendermonde waarbij men hem toch wel ging waarderen. Tegelijkertijd werkte hij als conciërge op die school en lag overhoop met Kim en Hedwig. Na seizoen 10 ging hij aan het werk als congierce bij Scala. Pas toen werd het de lieve oude man die voor iedereen klaar stond, die met iedereen kon opschieten en je altijd onderdak bood.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 15:34 schreef Frey het volgende:
En Harmsen als conciërge die wordt gepest met zijn vriendschap met Wil de Smet.
De uitvoerend producent van The Bold blijkt ook verhaallijnen onmiddelijk af te kappen als de fans er geen drol aan vinden. Moeten ze hier eens gaan doen; kunnen ze heel GTST gaan opdoekenquote:Op vrijdag 27 juli 2012 15:36 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Hmm ja...toch eeuwig zonde. Ik heb weleens horen zeggen dat de kracht van The Bold bijvoorbeeld is dat de er zoveel vaste personages inzitten. En ook de decors zijn daar niet zo vaak veranderd.
Ze hebben voor de Rozenboom een nieuw decor gebouwd, gebaseerd op het vorige decor. De hotelkamer van seizoen 6 t/m 10 was ook gebaseerd op de hotelkamer die de jaren daarvoor dienst deed als decor.quote:In GTST is alleen De Koning nog daterend uit seizoen 2. De Rozenboom was er in seizoen 1 al, maar volgens mij hebben ze dat decor ooit helemaal afgebroken en weer opgebouwd. Dat huis van Robert en Laura en het huis van Jef wegdoen heb ik nooit begrepen.
Dat is inderdaad erg vreemd. Alles speelt zich nu af in de vaste sets, wat erg saai en voorspelbaar is naar mijn mening. En die bewonerwissels in die huizen zijn ook niet denderend nee, alsof er maar 1 huis in heel Meerdijk leegstaatquote:Het mooie aan de eerdere seizoenen was ook dat ze wat flexibeler waren met decors. Voor de familie Harinxma in seizoen 3 was er een decor. Net als voor Paula en Collete Maas en hun vader. Ook waar Agaath Huygens verbleef en vergeet niet het huis van Karel en Nora Daniël. Nu is het zo statisch, als Janine uit haar huis gaat moet Maxime daar wonen. Als die eruit gaat dan moeten Jack en Lorena daar wonen.
Die zijn stilaan verdwenen na het veranderen van die stockshots in seizoen 19; zat de Koning opeens in een heel ander pand, net als Telumaquote:Op vrijdag 27 juli 2012 15:39 schreef Frey het volgende:
Ik snap ook niet waar die stockshots zijn gebleven waarmee een tijdsprong werd gemaakt.
Omdat het vorige decor te klein was? Of iets anders? Weet je toevallig ook waarom het oude decor van Roberts en Laura's huis moest verdwijnen?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 15:42 schreef PeterKelder het volgende:
Ze hebben voor de Rozenboom een nieuw decor gebouwd, gebaseerd op het vorige decor. De hotelkamer van seizoen 6 t/m 10 was ook gebaseerd op de hotelkamer die de jaren daarvoor dienst deed als decor.
Doet me denken aan de eerste seizoenen waar verhaallijnen ineens stopten zonder climax. Zo ging die Emile ineens weg uit schaamte voor zijn moeder, terwijl je dacht dat er nog iets mee ging gebeuren. En in seizoen 2 had je die donkere vrouw met haar zoontje die bang waren voor de vader en ook bedreigd werden. Je zat te wachten tot de vader ten tonele verscheen, maar ineens besloten ze te vluchten en we hebben er nooit meer iets van gehoord.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 15:42 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
De uitvoerend producent van The Bold blijkt ook verhaallijnen onmiddelijk af te kappen als de fans er geen drol aan vinden. Moeten ze hier eens gaan doen; kunnen ze heel GTST gaan opdoeken
Ik dacht dat dat van Emile te maken had met zijn rol in de Restless Years die gewoon ophield. Ik vraag me ook af hoe lang Jan en Petra het daar volgehouden hebben. Emile Bezemer vond ik trouwens wel een grappig personage, die had van mij nog wel effe mogen blijven.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 15:46 schreef Frey het volgende:
[..]
Doet me denken aan de eerste seizoenen waar verhaallijnen ineens stopten zonder climax. Zo ging die Emile ineens weg uit schaamte voor zijn moeder, terwijl je dacht dat er nog iets mee ging gebeuren. En in seizoen 2 had je die donkere vrouw met haar zoontje die bang waren voor de vader en ook bedreigd werden. Je zat te wachten tot de vader ten tonele verscheen, maar ineens besloten ze te vluchten en we hebben er nooit meer iets van gehoord.
Waarschijnlijk hebben ze het restaurant destijds verbouwd om het groter te maken voor de cameramensen, dat vorige decor was best klein. Maar misschien ook om er wat meer grandeur aan te geven.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 15:46 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Omdat het vorige decor te klein was? Of iets anders? Weet je toevallig ook waarom het oude decor van Roberts en Laura's huis moest verdwijnen?
"Zij die een gezin hebben, komen eerder in aanmerking voor een eigen set". Zoiets was toch het antwoord van Jantien en Rohan op jouw mailtje destijds?quote:Ik snap sowieso ook niet waarom Laura ineens in een hotel ging wonen.
Ja dat was ook een paar maanden later. Dat was de laatste echte verhaallijn van Simon Dekker in normale staat. En misschien dat ie met Daniël en Janine mee op vakantie ging en weer iets met Janine kreeg. Daarna kreeg hij die lamp op zijn hoofd en was hij eigenlijk alleen maar beeldvulling tot hij vertrok.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 15:51 schreef Frey het volgende:
Ik vond het wel mooi hoe bijvoorbeeld de oude Schimmelpenninckx toen nog speciaal even aanwezig was bij het afscheid van Simon.
Dat was wel mooi jaquote:Op vrijdag 27 juli 2012 15:51 schreef Frey het volgende:
Ik vond het wel mooi hoe bijvoorbeeld de oude Schimmelpenninckx toen nog speciaal even aanwezig was bij het afscheid van Simon.
Geweldige comeback was dat.quote:
Kijk dit vind ik nou eens interressante informatiequote:Op vrijdag 27 juli 2012 15:51 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Je bedoelt Huize Alberts uit s1 t/m s10? Tja, het decor was niet zo praktisch (als je een scène in de huiskamer had moesten er schotten geplaatst worden in de gang en keuken, en andersom), en wellicht omdat er ruimtegebrek was ofzo. Maar het kan ook makkelijk een verhaallijn-kwestie zijn geweest, maar dat is pas in seizoen 10 echt te zien
Ik blijf de "Simon in depressie"-verhaallijn in seizoen 4 nog altijd ongeloofwaardig vinden. Dat hij in een depressie belandde kon ik me nog wel indenken na de paar mentale klappen die hij daarvoor had gekregen, maar dat Linda e.d. niet tijdig ingrepen (ze wisten dat-ie aan de drank zat, maar de drankvoorraad weghalen? Ho maar!) vond ik te ongeloofwaardig.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 15:53 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Ja dat was ook een paar maanden later. Dat was de laatste echte verhaallijn van Simon Dekker in normale staat. En misschien dat ie met Daniël en Janine mee op vakantie ging en weer iets met Janine kreeg. Daarna kreeg hij die lamp op zijn hoofd en was hij eigenlijk alleen maar beeldvulling tot hij vertrok.
Die Helen Helmink gek aan het maken was en met een pesterige en gemene lach de kamer uitliepquote:Op vrijdag 27 juli 2012 15:55 schreef Frey het volgende:
[..]
Geweldige comeback was dat.![]()
Ik dacht eerst dat het gewoon dezelfde actrice was in een andere rol.
Nee, niet omdat het omvielquote:Op vrijdag 27 juli 2012 15:56 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Kijk dit vind ik nou eens interressante informatie
Schotten omdat het anders omviel?
Dat is inderdaad erg zonde. Maar voor de productie was het praktischer, omdat je dan niet de hele tijd met die schotten in de weer moestquote:Toch opmerkelijk dat dit het 10 jaar heeft volgehouden. Jammer dat ze niet hetzelfde gedaan hebben als bij de Rozenboom, een nieuw decor bouwen dat er voor de kijker ongeveer uit zag als het vorige. In Huize Alberts decor#2 kon je decor#1 totaal niet terugvinden.
Mira begon best leuk, het is jammer dat ze zo een instabiele zeikdoos werd nadat ze de moeder van Julian en Kim bleek te zijn. Ook vond ik het jammer dat het niks werd tussen haar en Jef. Vond dat best een grappige situatie, Kim die samenwoonde met haar biologische moeder en Jef.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:07 schreef Frey het volgende:
Eind seizoen 6 krijgen we trouwens ook al Mira voor het eerst te zien.
Ik kan me nog iets herinneren eind seizoen 7 dat Laura eindelijk de moeder van Kim en Julian vond en vroeg: "mevrouw Brandts Buys?" Draaide Mira zich om.
Volgens mij was toen die theme te horen die je ook bij Laura en Linda hoort in de zomercliff van seizoen 5.
Damn, complimenten dat je een heel plaatje in elkaar draait. Ja dat verklaart een hoop en inderdaad. Ze hadden alleen de gang en keuken beter kunnen omwisselen, dan leek het nog een beetje op het oude decorquote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:11 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Nee, niet omdat het omviel
[ afbeelding ]
Op bovenstaand plaatje (effe snel in elkaar gezet) zie je een plattegrond van het decor. De dikke zwarte lijnen zijn de muren die er altijd stonden. De doorzichtige lijnen zijn als het ware die schotten. Als je een scène zou hebben in de huiskamer en de doorgangen naar de keuken en gang staan open, dan moesten die schotten daar neergezet worden omdat er anders geen "vierde" muur zou zijn, want officiëel waren dat de ruimtes waar de camera's konden staan om een scène op te nemen in de gang of keuken.
[..]
Dat is inderdaad erg zonde. Maar voor de productie was het praktischer, omdat je dan niet de hele tijd met die schotten in de weer moest
Toen was het ook al zo verschrikkelijk nep. Heb nooit begrepen waarom dat niet wat realistischer kan Õ_òquote:Op vrijdag 27 juli 2012 15:10 schreef Frey het volgende:
Dit zal in de eerste week van seizoen 10 geweest zijn. Echt nog zo'n heerlijk moment uit die tijden.
Hehe, mijn comment met de hoogste ratingquote:Op vrijdag 27 juli 2012 15:23 schreef Frey het volgende:
Dat einde hier. Dat waren nou de momenten.![]()
![]()
Ik wist dit nog zo goed.
quote:Afrikaanse heerlijkheden... Waar precies?
- Overal.
De muziek was echter weer briljant. Hiervoor hoorde je ook de Robert en Laura tune.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:59 schreef PeterKelder het volgende:
Behalve dat dit één van de slechtste verhaallijnen ever is, lijkt dit ook nog op een schaamteloze rip-off van Robert die door de spiegel valt
De muziek was iddquote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:01 schreef Frey het volgende:
[..]
De muziek was echter weer briljant. Hiervoor hoorde je ook de Robert en Laura tune.
Buiten de slechte verhaallijn vond ik het trouwens wel een goede cliffhanger. Toen hadden ze tenminste nog echte weekcliffs ertussen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:03 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
De muziek was idd![]()
![]()
Nu krijg je óf zo'n Top40-liedje (![]()
![]()
), óf zo'n vervelend Merkies-deuntje met cliffsample (
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
)
Alleen de aanleiding naar deze scène toe sloeg helemaal nergens opquote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:04 schreef Frey het volgende:
[..]
Buiten de slechte verhaallijn vond ik het trouwens wel een goede cliffhanger. Toen hadden ze tenminste nog echte weekcliffs ertussen.
Dennis had gewoon nooit de zoon van Robert en Laura moeten zijn. En zeker niet ten koste van Arnie.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:06 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Alleen de aanleiding naar deze scène toe sloeg helemaal nergens op
Er was ook de verhaallijn waar Jef nadat Dian was overleden bij Ludo binnenstormde met een geweer en Jef door de deur heen donderde.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:59 schreef PeterKelder het volgende:
Behalve dat dit één van de slechtste verhaallijnen ever is, lijkt dit ook nog op een schaamteloze rip-off van Robert die door de spiegel valt
Dit dus. Gewoon dit.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:07 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Dennis had gewoon nooit de zoon van Robert en Laura moeten zijn. En zeker niet ten koste van Arnie.
Dat was een goede rip-off van Robert die door de spiegel valt. Zat ook sterke muziek onderquote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:08 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Er was ook de verhaallijn waar Jef nadat Dian was overleden bij Ludo binnenstormde met een geweer en Jef door de deur heen donderde.
Gelukkig was de cliffhanger van GTST iets geloofwaardigerquote:Trouwens, de seizoen 8 cliffhanger is écht zwaar gebasseerd op één van de grootste zomercliffs uit een Amerikaanse soap; The Moldavian Massacre van Dynasty. Kijk ook naar dat eindshot, ze liggen allemaal doodstil. Prachtig nagedaan in de zomercliff van seizoen 8 met ná die stilte de chaos die losbarst, en een totaal shotje tot slot
Ronald deed ook de muziek voor De Kameleon-films. Bij de eerste film zit er op de dvd audiocommentaar van regisseur Steven de Jong bij. Op een gegeven moment begint-ie over de muziek en Ronald. Volgens hem is Ronald "een meester" in het op beeld inspelen van muziek - iets wat hij ook deed bij GTSTquote:
Sowieso een betere rip-off dan de kandelaar-kwestie, jaquote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:11 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Dat was een goede rip-off van Robert die door de spiegel valt. Zat ook sterke muziek onder
[..]
Gelukkig was de cliffhanger van GTST iets geloofwaardiger
Gewoon doen, blijft altijd mooiquote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:24 schreef Frey het volgende:
De lijst met Ronald muziekjes is gewoon niet goed aan te vullen, want je kan zowat alles erin zetten.
René Retèlquote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:28 schreef Frey het volgende:
Als je heel goed kijkt dan zie je pas dat Casper dezelfde acteur is als die gemene hotelmanager uit seizoen 1. Maar ik zou het zelf nooit geraden hebben.
De heer Gerry de Swaan.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:28 schreef Frey het volgende:
Als je heel goed kijkt dan zie je pas dat Casper dezelfde acteur is als die gemene hotelmanager uit seizoen 1. Maar ik zou het zelf nooit geraden hebben.
Ik was wel gecharmeerd van Pascalequote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:50 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Ik weet dat niet iedereen gecharmeerd was van Pascale, maar ik vond dat die relatie tussen haar en Benjamin wel langer had mogen duren. Ook jammer dat ze Winston Post niet langer gehouden hebben, na Benjamins vertrek werd de soap tamelijk leger en ze hadden nog veel uit het personage kunnen halen.
Rop Verheijen was echt zo geniaal als Robin. Jammer dat zijn rol ook ophield toen Winston eruit ging. Hij keerde nog 1 keer terug in de kerstaflevering toen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:47 schreef PeterKelder het volgende:
Ook hier prachtige muziekEn dat acteerwerk van Winston en (voornamelijk) Rop
![]()
![]()
Bij het zien van die filmpjes mis ik ze gewoon, en zou dan zo graag willen dat ze nu nog in de serie hadden gezeten.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:52 schreef Frey het volgende:
[..]
Rop Verheijen was echt zo geniaal als Robin. Jammer dat zijn rol ook ophield toen Winston eruit ging. Hij keerde nog 1 keer terug in de kerstaflevering toen.![]()
Met het vertrek van Benjamin viel er inderdaad veel uit elkaar.
Hmm ik dacht dat je ongeveer net zo oud als ik was aangezien je zoveel weet over de eerste seizoenenquote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:52 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Ik was wel gecharmeerd van PascaleMaar ik was dan ook 10 jaar hè
Haha, was het maar waarquote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:58 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Hmm ik dacht dat je ongeveer net zo oud als ik was aangezien je zoveel weet over de eerste seizoenen
Benjamin is en blijft een geweldig personagequote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:00 schreef Frey het volgende:
Benjamin heeft ook zo'n prachtige ontwikkeling doorgemaakt. In het begin een schurk die op een gegeven moment bijna alleen vijanden had en op het eind wilde iedereen hem helpen.![]()
Zijn vriendschap met onder andere Harmsen, Stefano en Ray.![]()
Zijn band met Robin.
Dat is eigenlijk ook een van de dingen die ik graag weer terug wil zien. Vooral ook hoe hij later vrienden werd met Anita, die hij in het begin nog zo enorm belazerd had. En Rik nam Benjamin destijds zelfs nog in vertrouwen over de ontvoerde Job. Daarbij was de op dat moment altijd zo behulpzame Benjamin ook uitstekend op zijn plek achter de bar in de Koning.
Het is een beetje offtopic, maar ik ben stiekem toch wel benieuwd hoe het komt dat je zoveel over de eerste seizoenen weetquote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:00 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Haha, was het maar waarNee, ik wordt komende maand "pas" 19 jaar
Helaas is Maxime weer die trut van vóór de wraak van Nick, ze begon eindelijk een mens te worden in de periode tussen haar affaire met Anton en de 4500ste aflevering.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:04 schreef Frey het volgende:
Het zijn nu van die gemaakte vriendschappen, zoals Jef en Maxime.
En de jongeren zijn al helemaal niks.
Ik hoop eigenlijk dat ze weer wat uitvreet en dan gewoon door de mand valt, zodat Ludo haar daarna voorgoed de familie uit knikkert. Als Lucas en Nina het daar niet mee eens zijn, dan worden ze niet meer als Sanders beschouwd.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:11 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Helaas is Maxime weer die trut van vóór de wraak van Nick, ze begon eindelijk een mens te worden in de periode tussen haar affaire met Anton en de 4500ste aflevering.
Informatie vergaren. Die informatie haal ik uit boeken, tijdschriften, artikelen/interviews op internet en ik heb ook een bron uit de "Gouden Tijden"quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:11 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Het is een beetje offtopic, maar ik ben stiekem toch wel benieuwd hoe het komt dat je zoveel over de eerste seizoenen weet
Remco lijkt daar heel veel op Jeff goed gecast.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:28 schreef Frey het volgende:
WAAR VIND IK DAT BLADquote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:21 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Informatie vergaren. Die informatie haal ik uit boeken, tijdschriften, artikelen/interviews op internet en ik heb ook een bron uit de "Gouden Tijden"
Een recent voorbeeld over hoe ik aan info kom is PARK Magazine. In de editie van juli/augustus staat er een artikel van ruim 8 (!!!) pagina's over hoe het eerste seizoen van GTST verliep, met prachtige quotes van oud-schrijvers, regisseurs, zendermanagers- en bazen. Dan zit ik gewoon te watertanden
Neequote:Op vrijdag 27 juli 2012 22:56 schreef Frey het volgende:
Was dat nou Vicky in die reclame over Tim? Zag het maar heel even.
Die film moet gewoon op een DVD voor de kerst.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 22:20 schreef Frey het volgende:
Op het eind bij Laura en Linda heb je de mooie lange versie van die Sylvia tune.
Op een aparte DVD bij seizoen 9.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 23:09 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Die film moet gewoon op een DVD voor de kerst.
Klopt idd.. ik zag het vanavond op tv en zag het meisje idd.. ze heeft wel wat weg van Liza Sips, dat wel!quote:
...Don't count on it.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 23:12 schreef Frey het volgende:
[..]
Op een aparte DVD bij seizoen 9.![]()
Die film had echt de kerstsfeer.
Je kunt het hebben over de specials, maar die film hoort er toch echt bij.quote:
Ja precies. daar gaat het mij ook om. Die specials zijn epic, maar die film hoort er ook gewoon écht bij, het meest van allemaal. Dus het is een schande als die niet mede wordt uitgebracht.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 23:20 schreef Frey het volgende:
[..]
Je kunt het hebben over de specials, maar die film hoort er toch echt bij.
Ik vind het overigens wel jammer dat sommige mensen de dingen in die film als waargebeurd beschouwen, terwijl het toch een droom van Laura was. En er in de lopende serie niet naar werd verwezen. Op wikipedia werd bijvoorbeeld beweert dat Linda een miskraam heeft gehad, vind ik eigenlijk nergens op slaan.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 23:22 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Ja precies. daar gaat het mij ook om. Die specials zijn epic, maar die film hoort er ook gewoon écht bij, het meest van allemaal. Dus het is een schande als die niet mede wordt uitgebracht.
Ik zet er een tientje op in. Wie doet er mee?
Ik vind het ook jammer dat ze die niet zo lang gebruikt hebben. Sowieso, de tune na een spannende cliffhanger bracht altijd dat beetje extra.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 23:49 schreef LetsGame het volgende:
Allerbeste aftiteling ooit wat maar voor 4 maanden gebruikt werd![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |