Heb je nog een auto naast de Up!?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 10:34 schreef MdMa98 het volgende:
Vandaag Up!loos, vrouwlief heeft hem een dagje mee te werk. Alvast wennen voor als ze er ook mee gaat rijden naar Frankrijk.
Dat beige interieur is leuk!!quote:Op dinsdag 19 juni 2012 10:39 schreef ikweethetookniet het volgende:
Gister proef gereden in de citigo![]()
Helemaal top nu alleen nog een automaat![]()
Die komt pas einde van het jaar
Nja we hebben ook gewoon nog een autorijtopic en pta sc. Dus wellicht is een reeks voor dit dan wat overdreven.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 10:39 schreef MdMa98 het volgende:
Met alle respect, zijn vaak de users die er op aangesproken dienen te worden toch?
Nee, van 1 ervaring niet, maar ik gok dat ik nog wel meer van dat soort ervaringen krijg. Overigens, ik vraag me wel af of jij vindt dat de ABS in de Up het beter doet dan in je Mazda..?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 10:45 schreef MdMa98 het volgende:
Jammer dat je er zo over denkt Coolguy, persoonlijk vind ik het van niet. Maar van 1 ervaring kun je geen waarheid maken. Ik rijdt persoonlijk pittig door, haal ook gewoon in en schroom niet om links te gaan staan bij rechtdoor aan de stoplichten. Auto heeft genoeg pit om vooraan weer te eindigen.
Ik ben bang dat dit wederom een gevalletje is. Liever kwantiteit dan kwaliteit.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 10:42 schreef MdMa98 het volgende:
Ik heb er wel vertrouwen in. Al lees ik wat berichten over Up!s die zijn stilgevallen, of al na 3 dagen voor een servicebeurt naar de garage willen.
In Twingo's, Yarissen en Agila's zijn denk ik nog veel ergerquote:Op dinsdag 19 juni 2012 10:48 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee, van 1 ervaring niet, maar ik gok dat ik nog wel meer van dat soort ervaringen krijg. Overigens, ik vraag me wel af of jij vindt dat de ABS in de Up het beter doet dan in je Mazda..?
Ik plaats de Up in datzelfde rijtje hoor.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 10:49 schreef H-D het volgende:
[..]
In Twingo's, Yarissen en Agila's zijn denk ik nog veel erger
Hmm kweenie maar vind dat de Up! nog iets 'fris' en guitigs heeft wat die drie ab-so-luut niet hebben.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 10:51 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik plaats de Up in datzelfde rijtje hoor.
Je refereert nu aan de 1.2 TSI motoren? Volgens mij wordt dat allemaal door VW zonder kosten voor de klanten opgelost. Stond tenminste in de autoweek.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 10:49 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ik ben bang dat dit wederom een gevalletje is. Liever kwantiteit dan kwaliteit.
Het lijkt wel of dit de nieuwe strategie is van de VAG groep.
Het dashboard en het eerste gevoel met de auto premium laten aanvoelen maar onder de motorkap bezuinigen op de techniek.
Als VW nog even zo doorgaat dan is er weinig meer over van dat betrouwbare imago.
Nou, ik vind de nieuwe Yaris toch anders best fris als je 't mij vraagtquote:Op dinsdag 19 juni 2012 10:54 schreef H-D het volgende:
[..]
Hmm kweenie maar vind dat de Up! nog iets 'fris' en guitigs heeft wat die drie ab-so-luut niet hebben.
Nee sorry vind het nog steeds niks.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 10:58 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou, ik vind de nieuwe Yaris toch anders best fris als je 't mij vraagt
De 1.2TSI en de 1.4TSI inderdaad en dan hebben we het niet alleen over de kettingproblemen!quote:Op dinsdag 19 juni 2012 10:57 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Je refereert nu aan de 1.2 TSI motoren? Volgens mij wordt dat allemaal door VW zonder kosten voor de klanten opgelost. Stond tenminste in de autoweek.
Ik heb zelf een Golf VI en de nieuwe Jetta gereden, beiden met TDI motor en geen centje pijn hoor.
Zeker de hybride versiequote:Op dinsdag 19 juni 2012 10:58 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou, ik vind de nieuwe Yaris toch anders best fris als je 't mij vraagt
Je moet dat relatief zien natuurlijk he, want ik vind de auto op zich niks aan, maar ik vind 'm toch een fris voorkomen hebben.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 11:00 schreef H-D het volgende:
[..]
Nee sorry vind het nog steeds niks.
En die nieuwe Agila![]()
![]()
Wat is daar frisser aan dan de gewone?quote:
Ja ik dus nietquote:Op dinsdag 19 juni 2012 11:04 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Je moet dat relatief zien natuurlijk he, want ik vind de auto op zich niks aan, maar ik vind 'm toch een fris voorkomen hebben.
De Agila is altijd een draak van een auto geweest.
Oh dat mag uiteraardquote:Op dinsdag 19 juni 2012 11:07 schreef H-D het volgende:
[..]
Wat is daar frisser aan dan de gewone?
[..]
Ja ik dus niet![]()
Klopt.
En dan is zo'n Up! toch wel geiniger.
Ja dat bedoel ik. Veel leuker/frisser dan een Agila.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 11:10 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Oh dat mag uiteraard![]()
Dan een Agila? Jazeker. Beiden passen zowat in de kofferbak van de Jetta
Nou ja, als je (maar) een kleine auto wil (/kunt betalen) dan is de Up natuurlijk een prima optie om toch ook nog een auto van een beetje een merk te hebben. Bij Audi, BMW en Mercedes hoef je dan niet aan te kloppen want die bedienen dat segment niet.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 11:14 schreef H-D het volgende:
[..]
Ja dat bedoel ik. Veel leuker/frisser dan een Agila.
Wat ik eigenlijk bedoel is; mijn keus zou de Up! ook absoluut niet zijn. Ik heb totaal niks met dit soort auto's. Maar ik vind 'm wel geiniger dan heel veel andere auto's in dat segment. Al vind ik de Citigo misschien wel nog iets leuker. Maar nog steeds heb ik er niets mee.
Je kunt ook nog een Fiat 500 ofzo kopen natuurlijk. Het hoeft niet meteen Duits te zijn, iig voor mij nietquote:Op dinsdag 19 juni 2012 11:19 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou ja, als je (maar) een kleine auto wil (/kunt betalen) dan is de Up natuurlijk een prima optie om toch ook nog een auto van een beetje een merk te hebben. Bij Audi, BMW en Mercedes hoef je dan niet aan te kloppen want die bedienen dat segment niet.
Ik vind de Up er van de 3 het meest uitzien alsof er een 45KM bordje op hoortquote:Op dinsdag 19 juni 2012 10:42 schreef CoolGuy het volgende:
Ik reed vanmorgen achter een zwarte Up. Ik blijf het geen mooie auto vinden en hij begint nu al direct aan het stereotype beeld te voldoen dat het een auto is voor mensen die niet kunnen of durven te rijden, want waar je 50 mag vond deze mevrouw het prima om nog geen 30 te rijden. Die denkt ook dat ze in dr Uppie op de weg is.
Jaja...eej...eej.. did you see what I did there?
Ik heb geen idee wat de 500 moet kosten, maar ik zou zeggen dat die duurder is dan een Up?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 11:23 schreef H-D het volgende:
[..]
Je kunt ook nog een Fiat 500 ofzo kopen natuurlijk. Het hoeft niet meteen Duits te zijn, iig voor mij niet![]()
Verder vind ik de Citigo iets gedistingeerder en iets minder hipster dan de Up!
Ja klopt maar qua formaat e.d. zit ie wel in die klasse. Al is ie natuurlijk veel meer premium.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 11:34 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat de 500 moet kosten, maar ik zou zeggen dat die duurder is dan een Up?
Het gaat meer over het VAG trio, de andere A's zijn ter vergelijkingquote:Op dinsdag 19 juni 2012 11:35 schreef MdMa98 het volgende:
Plaatje in de op! gehouden. Mischien kan een modje de topic titel aanpassen naar "De VW Up! en andere A-segment auto`s"?
Wat vind jij eigenlijk van de Citigo dan?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 12:18 schreef MdMa98 het volgende:
D. Goed idee, miss dat een modje daar iets van kan maken? animo genoeg dunkt me.
Op basis van de foto's en artikelen vind ik het interieur wel gaaf.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 12:36 schreef MdMa98 het volgende:
Ik heb de citigo nog niet van dichtbij mogen bewonderen, dus kan er nog weinig over kwijt. Denk dat hij er verder ok uit zal zien. Van binnen geen idee nog.
Daar ging het ook al over 'dikke' BMW's, dus dat zegt niet zoveelquote:Op dinsdag 19 juni 2012 16:39 schreef Fritessaus het volgende:
Klopt helemaal, is niet echt een eerlijke vergelijking. Maar omdat 'ie eerder in dit topic naar voren werd gehaald.
Vast wel goedquote:Op dinsdag 19 juni 2012 16:45 schreef MdMa98 het volgende:
Dat de Alto nog niet voorbij gekomen is![]()
Annyway hoor zo hoe m`n meisje het gehad heeft in de Up! Nu even vis kruiden, anders geen eten.
zag hem laatst in het wit, dan is die achterkant een stuk mooier (soort bicolor voertuigje)quote:Op dinsdag 19 juni 2012 19:33 schreef ArnosL het volgende:
Op de achterkant na vind ik de Up! wel een tof bakkie eigenlijk. Ik vraag me alleen af hoeveel toeren zo'n Up! nou maakt bij 120 op de snelweg? Lijkt me niet dat ie daar voor gemaakt is namelijk en om nou met 4 tot 5000 toeren te rijden bij 120 is ook niet echt prettig![]()
Kan zo'n 1.0 Ford blokje met 100 of 125 pk niet in een Up! trouwens?
Hmm ja, volgens Google ziet ie er dan wel een stuk beter uit. Al zou ik voor een zwarte gaan, ik heb een hekel aan auto's wassen namelijkquote:Op dinsdag 19 juni 2012 19:35 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
zag hem laatst in het wit, dan is die achterkant een stuk mooier (soort bicolor voertuigje)
true en ik zie hem ook nog het vaakst in het zwart rijden maar vind hem dan echt oerlelijk van achterquote:Op dinsdag 19 juni 2012 19:38 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Hmm ja, volgens Google ziet ie er dan wel een stuk beter uit. Al zou ik voor een zwarte gaan, ik heb een hekel aan auto's wassen namelijk
Echt? Ik vind hem er zo nog wel leuk uit zien, zeker icm die wieldoppen:quote:Op dinsdag 19 juni 2012 19:42 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
true en ik zie hem ook nog het vaakst in het zwart rijden maar vind hem dan echt oerlelijk van achter
nopes.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 19:48 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Echt? Ik vind hem er zo nog wel leuk uit zien, zeker icm die wieldoppen:
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 19 juni 2012 11:24 schreef D. het volgende:
[..]
Ik vind de Up er van de 3 het meest uitzien alsof er een 45KM bordje op hoort
Ik heb je topic gevonden broertje!quote:Op dinsdag 19 juni 2012 10:42 schreef CoolGuy het volgende:
Ik reed vanmorgen achter een zwarte Up. Ik blijf het geen mooie auto vinden en hij begint nu al direct aan het stereotype beeld te voldoen dat het een auto is voor mensen die niet kunnen of durven te rijden, want waar je 50 mag vond deze mevrouw het prima om nog geen 30 te rijden. Die denkt ook dat ze in dr Uppie op de weg is.
ja smaken verschillen nu eenmaalquote:Op dinsdag 19 juni 2012 19:50 schreef ArnosL het volgende:
Nu vind ik hem in het zwart eigenlijk mooier
Ik zie regelmatig zo'n trein met allemaal Volkswagens/Audi's erop langs komen, maar de laatste tijd staat zo'n beetje de hele bovenkant vol met Volkswagen Ups.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 19:53 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ja smaken verschillen nu eenmaal
er rijden er trouwens al best veel rond is me opgevallen.
Vertelquote:Op dinsdag 19 juni 2012 16:45 schreef MdMa98 het volgende:....
Annyway hoor zo hoe m`n meisje het gehad heeft in de Up! Nu even vis kruiden, anders geen eten.
Grappigquote:Op dinsdag 19 juni 2012 22:44 schreef Andyy het volgende:
Heb er eens eentje met een vriend ingereden (had iets minder dan 100 km gelopen).
Die zal vast niet oud worden
Je wilt niet weten hoe er met die dingen op die verzamelterreinen wordt gereden. Dat gaat ook niet echt alsof er ingereden moet worden.quote:
quote:Op dinsdag 19 juni 2012 23:49 schreef MdMa98 het volgende:
Ze is te spreken over het optrekken en de koersvastheid van de auto. Straks ben ik hem nog kwijt! haha.
quote:Op dinsdag 19 juni 2012 16:55 schreef D. het volgende:
[..]
Vast wel goed
Het is toch meer een damesauto he![]()
Over lelijk gesproken.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 23:46 schreef MdMa98 het volgende:
Keek vanmiddag toevallig even in een IQ inderdaad krap maar totaal andere klasse.
de iq is volgens mij meer bedoeld als een luxe wagen die ook geschikt is voor de snelweg. ziet er van binnen een stukje volwassener uit dan een smart, passen met proppen ook wel 4 mensjes in, en is de duurste kleine dacht ik (excentrieke merken uitgezonderd)quote:Op dinsdag 19 juni 2012 23:33 schreef Andyy het volgende:
[..]
De IQ is dan ook een stukje kleiner dan de Up he, speelt inhetzelfde segment als de Smart
Het zal in ieder geval iets zijn dat door de Germaanse buren gefabricationeerd is.quote:Op woensdag 20 juni 2012 18:14 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
iq is redelijk hip. wat voor auto heb jij?
bmw is wel nice. vag is wel lelijk.quote:Op woensdag 20 juni 2012 19:09 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Het zal in ieder geval iets zijn dat door de Germaanse buren gefabricationeerd is.
Ik vind 'm redelijk lelijk. Maar is een kwestie van smaakquote:Op woensdag 20 juni 2012 18:14 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
iq is redelijk hip. wat voor auto heb jij?
ah. kay dan.quote:Op woensdag 20 juni 2012 20:34 schreef H-D het volgende:
[..]
Ik vind 'm redelijk lelijk. Maar is een kwestie van smaak
Een Volvo 960.
Sorry helaasquote:Op woensdag 20 juni 2012 19:09 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Het zal in ieder geval iets zijn dat door de Germaanse buren gefabricationeerd is.
Ik snap niet zo goed dat men zo enthousiast is over deze cijfers.quote:Op woensdag 20 juni 2012 20:54 schreef ikweethetookniet het volgende:
47 aantal
Benzin
4,26 min
5,37 gem
6,69 max
http://www.spritmonitor.d(...)%21.html?powerunit=2
http://www.werkelijkverbruik.nl/quote:Op woensdag 20 juni 2012 20:54 schreef ikweethetookniet het volgende:
47 aantal
Benzin
4,26 min
5,37 gem
6,69 max
http://www.spritmonitor.d(...)%21.html?powerunit=2
Ik vind werkelijkverbruik.nl enorm negatief qua verbruiksschaling. Dit komt omdat lease rijdend Nederland over het algemeen een redelijk zware voet heeftquote:Op woensdag 20 juni 2012 20:57 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
http://www.werkelijkverbruik.nl/
quote:Op woensdag 20 juni 2012 20:59 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ik vind werkelijkverbruik.nl enorm negatief qua verbruiksschaling. Dit komt omdat lease rijdend Nederland over het algemeen een redelijk zware voet heeft
De verbruiksmonitor van autoweek is een stuk realistischer.
Omg. mijn Focus '11 1.6vtiquote:Op woensdag 20 juni 2012 20:57 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
http://www.werkelijkverbruik.nl/
Geloof dat ik in theorie iets van 1:10 ofzo moeten halen en in de praktijk is het iets van 1:9 ..dus klopt aardig.quote:Op woensdag 20 juni 2012 21:02 schreef CoolGuy het volgende:
ik zou in theorie iets van 1 op 22 moeten halen ofzo dacht ik. In de praktijk kom ik aan 1 op..mwah...18, maar ik rij hele stukken snelweg op de CC.
Daar staat dan wel tegenover dat ik dat Start/Stop uitgezet heb want dat vind ik irritant.
Mijn auto zou volgens norm 1 op 14.7 verbruiken, travelcard geeft aan 1 op 11.1.quote:Op woensdag 20 juni 2012 20:57 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
http://www.werkelijkverbruik.nl/
Sorry maar even..wat de fuck is jouw probleem?quote:Op woensdag 20 juni 2012 21:41 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Mijn auto zou volgens norm 1 op 14.7 verbruiken, travelcard geeft aan 1 op 11.1.
Het norm verbruik haal ik op vakantie met gemak en kan het dan zelfs beter, dan haal ik namelijk makkelijk 1 op 16 zelfs met snelweggemiddelden van 140.
Dat Travelcard verbruik haal ik alleen als ik 'm bij elk verkeerslicht met vol gas de turbo injaag en volvo's 960 van de linkerbaan weg wil jagen.
(niet dat ik dat ooit doe overigens)
Met de Aygo heb ik in het verleden gem 1:17 gereden. Met de Mii is 1:21 prima haalbaar.quote:Op woensdag 20 juni 2012 20:57 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ik snap niet zo goed dat men zo enthousiast is over deze cijfers.
De Aygo heeft deze cijfers al 6 jaar.
Een Yaris / Auris / Prius (Wagon) die beduidend groter, krachtiger en comfortabeler zijn verbruiken hetzelfde of zelfs minder.
De Yaris hybrid haalt in de praktijk zelfs 1:25. Alleen dan heb je wel aanzienlijk meer auto met alle denkbare luxe aanboord.
Volgens spritmonitor is het praktijk verbruik van de Aygo en de Up nagenoeg gelijkquote:Op woensdag 20 juni 2012 22:02 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Met de Aygo heb ik in het verleden gem 1:17 gereden. Met de Mii is 1:21 prima haalbaar.
Ik praat over ervaring, niet over gegevens van een site..quote:Op woensdag 20 juni 2012 22:17 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Volgens spritmonitor is het praktijk verbruik van de Aygo en de Up nagenoeg gelijk.
Dat is nou 6 jaar innovatie bij VAG
Die niks mogen trekken en 30000 euro kosten ipv van 20000 euro waardoor je net zo goed een 20% bijtellings auto kan kopen.quote:Op woensdag 20 juni 2012 22:17 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ik wacht nog steeds op 14% motorisering in het C segment van VAG![]()
Iets wat Toyota en Honda al 6 jaar geleden in het assortiment hadden.
Je wuift de constateringen van tientallen zo niet honderden consumenten gewoon even weg, blijkbaar snap je niet wat gemiddeld betekend.quote:Op woensdag 20 juni 2012 22:23 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Ik praat over ervaring, niet over gegevens van een site..![]()
En dan hebben we niet eens over verschil van bouwkwaliteit.
Trekvermogen interesseerd mij nietquote:Op woensdag 20 juni 2012 22:26 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Die niks mogen trekken en 30000 euro kosten ipv van 20000 euro waardoor je net zo goed een 20% bijtellings auto kan kopen.
En sommige mensen interesseert bijtelling weer niet. Dus who cares dat ze geen 14% motoren hebben in het C segment? Het is gewoon net wat je belangrijk vindt.quote:Op woensdag 20 juni 2012 22:35 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Je wuift de constateringen van tientallen zo niet honderden consumenten gewoon even weg, blijkbaar snap je niet wat gemiddeld betekend.
De kwaliteit van de Up moet zich nog bewijzen, een net afgewerkt dashboard zegt niks over de motorisering. Mooi voorbeeld zijn de TSI problemen. Daar sta je dan bij de garage met je premium dashboard.
[..]
Trekvermogen interesseerd mij niet. Daarnaast is een volledig uitgeruste Megane / Focus / Auris / Prius / Insight nog altijd goedkoper dan een volledig uitgerust golfje.
De Megane heeft overigens een trekgewicht van 1500kg.
Al met al lijkt het erop dat VAG de competitie lijkt te verliezen als het gaat om zuinige motoren die ook nog eens betrouwbaar zijn.
Kijk nu eens naar de nieuwe Lexus GS450, 350PK benzine bij een verbruik van 5.9l/100km.
De concurrentie loopt echt mijlenver voor.
Toch blijven de TSI motoren fijne smeuige motor zolang ze het doen
De up en Mii zijn nog maar net op de markt. Ik geloof niet dat ze door honderden op dezelfde manier getest zijn. Ik snap prima wat een gemiddelde betekend. Je site is niet heilig.quote:Op woensdag 20 juni 2012 22:35 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Je wuift de constateringen van tientallen zo niet honderden consumenten gewoon even weg, blijkbaar snap je niet wat gemiddeld betekend.
De kwaliteit van de Up moet zich nog bewijzen, een net afgewerkt dashboard zegt niks over de motorisering. Mooi voorbeeld zijn de TSI problemen. Daar sta je dan bij de garage met je
Travelcard verbruik 10,2l/100km.quote:Op woensdag 20 juni 2012 22:35 schreef Revolution-NL het volgende:
Kijk nu eens naar de nieuwe Lexus GS450, 350PK benzine bij een verbruik van 5.9l/100km.
De concurrentie loopt echt mijlenver voor.
Not the point, het punt is dat men de concurrentie niet kan bijbenen en dat men niet genoeg innoveert.quote:Op woensdag 20 juni 2012 22:43 schreef H-D het volgende:
[..]
En sommige mensen interesseert bijtelling weer niet. Dus who cares dat ze geen 14% motoren hebben in het C segment? Het is gewoon net wat je belangrijk vindt.
Toen men het argument aandroeg over trekvermogen kwam jij zelf met dat dat jouw niets interesseert. Mij interesseert jouw bijtellings argument niet.quote:Op woensdag 20 juni 2012 22:48 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Not the point, het punt is dat men de concurrentie niet kan bijbenen en dat men niet genoeg innoveert.
Iets wat ik erg jammer vind. Vond VAG producten voorheen altijd erg prettig aanvoelen en betrouwbaar, ik heb in mijn Leon 2006 120.000km fijne probleemloze kilometers gereden.
A. We hadden al geconstateerd dat het travelcard verbruik ruim boven het dagelijks praktijk verbruik van spritmonitor en aw verbruiksmontor ligt.quote:
Fijn dat je toegeeft dat je voor een zuinige compleet uitgeruste auto het best bij een ander merk kan shoppenquote:Op woensdag 20 juni 2012 22:56 schreef H-D het volgende:
[..]
Toen men het argument aandroeg over trekvermogen kwam jij zelf met dat dat jouw niets interesseert. Mij interesseert jouw bijtellings argument niet.
Verder ben ik het niet direct met je eens. Ze innoveren best prima. Alleen niet in een hybride aandrijflijn zoals bijv Lexus. Maar als je bijvoorbeeld het verbruik van Audi's nieuwe V8 diesel ziet is dat best knap gedaan.
Het blijft gewoon maar net wat je wilt als autokoper. Een hele zuinige maar minder spannende auto of misschien iets minder zuinigheid maar meer funfactor. Enkele uitzonderingen zoals die hybride Lexussen daargelaten.
Het verbruik van die auto's is ook niet bepaald te vergelijken natuurlijk. De Audi is een diesel met een blok van 4.2 liter, terwijl die Lexus een 3.5 liter benzine blok heeft met elektromotoren. Tijdens de verbruikstests worden de elektromotoren volop gebruikt, waardoor het gemiddelde verbruik omlaag schiet.quote:Op woensdag 20 juni 2012 23:10 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Fijn dat je toegeeft dat je voor een zuinige compleet uitgeruste auto het best bij een ander merk kan shoppenDat is namelijk waar het in de essentie om ging.
Over het diesel verbruik ben ik niet zo onder de de indruk gezien de energetische waarde van diesel 20% hoger is dan benzine.
Het gecombineerd verbruik van een A8 4.2TDI met 350 PK is dan ook nog eens 7.8/100km. De Lexus doet dus gecombineerd 5km langer op een liter terwijl die liter brandstof ook nog eens minder energie bevat. Voorsprong in techniek noemt men dat
Nah, er zijn veel betere. Die Twinscrollers zijn veel soepeler qua koppel en stukken betrouwbaarderquote:Op woensdag 20 juni 2012 22:35 schreef Revolution-NL het volgende:
Toch blijven de TSI motoren fijne smeuige motor zolang ze het doen
Al iets ervoor hoor, maar amper versies die de 20% bijtelling halen, omdat je in dat segment een luxe bak wilt. Geen uitgeklede met 16 inch en minder opties zodat je die paar gram bespaart voor 20%quote:Op woensdag 20 juni 2012 22:57 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
A. We hadden al geconstateerd dat het travelcard verbruik ruim boven het dagelijks praktijk verbruik van spritmonitor en aw verbruiksmontor ligt.
B. Je kijkt naar het verouderde 2011 model met een norm verbruik van 7,70l/100km en een praktijkverbruik van 8l/100km . Het nieuwe model is pas vanaf 1 Juli 2012 leverbaar.
Niet te vergelijken, je zou de A8 met de LS moeten vergelijken en de A6 met de GS.quote:Op woensdag 20 juni 2012 23:10 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Fijn dat je toegeeft dat je voor een zuinige compleet uitgeruste auto het best bij een ander merk kan shoppenDat is namelijk waar het in de essentie om ging.
Over het diesel verbruik ben ik niet zo onder de de indruk gezien de energetische waarde van diesel 20% hoger is dan benzine.
Het gecombineerd verbruik van een A8 4.2TDI met 350 PK is dan ook nog eens 7.8/100km. De Lexus doet dus gecombineerd 5km langer op een liter terwijl die liter brandstof ook nog eens minder energie bevat. Voorsprong in techniek noemt men dat
Daar heb ik me ook altijd over verwonderd. Sowieso over de hele cheap ass look van het interieur.quote:Op woensdag 20 juni 2012 23:43 schreef MdMa98 het volgende:
Vandaag in een twee jaar oude C1 een stukje gereden. Wat is dat een stuk simpeler dan ik had verwacht zeg! en allemaal zo iel. Dan kan men de up! wel duurder vinden, je krijgt er een knappere auto voor. Wat ik de C1 wel moet meegeven is het lekkere geluid bij het gas geven. En mits goed ingereden, vlot genoeg!
Maar een pook op een lange stok, dat kan toch niet meer anno nu?
Dat zal wel teveel kosten voor een facelift. Je ziet inderdaad wel dat de drieling verouderd begint te raken. Wat ook niet heel gek is na bijna 7 jaar.quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:22 schreef Fritessaus het volgende:
Ik weet niet hoe lang de huidige facelift mee zal gaan van de Toyota/PSA drieling, maar het interieur wordt ongetwijfeld aangepakt in de tweede versie. Hoe dan ook jammer dat ze dat niet direct bij de laatste facelift hebben gedaan.
Kom op 7 jr geleden was dat interieur òok al gedateerd en goedkoop ogend. 20jr geleden kon je daar mee weg komen. Nu al lang niet meer.quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:24 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Dat zal wel teveel kosten voor een facelift. Je ziet inderdaad wel dat de drieling verouderd begint te raken. Wat ook niet heel gek is na bijna 7 jaar.
Als ze het slim zijn dan zorgen ze dat het interieur bij de volgende generatie op hetzelfde niveau is als de Kia Picanto. Daar waan je jezelf echt in een B-Segment auto. Knap gedaan van Kia.
Ja das waar veel mensen die in die klasse shoppen vinden het misschien ook niet zo erg. Persoonlijk zou het me wel storen mjaquote:Op donderdag 21 juni 2012 13:33 schreef Fritessaus het volgende:
Tuurlijk is het interieur goedkoop ogend en gedateerd, maar toen kon dat makkelijk verantwoord worden gezien de prijzen van de drieling tegenover een "normale" auto.
Vandaag de dag is het interieur zo goed als niet meer acceptabel inderdaad omdat de concurrentie ook niet stil heeft gezeten. Al verschilt dat ook weer per mens, er zullen mensen zijn die zich absoluut niet storen aan het gedateerde interieur.
Overigens nog steeds erg benieuwd wat Opel hier tegenover gaat zetten.Het interieur van de Adam ziet er vooralsnog niet slecht uit.
Die kende ik nog nietquote:Op donderdag 21 juni 2012 13:33 schreef Fritessaus het volgende:
Overigens nog steeds erg benieuwd wat Opel hier tegenover gaat zetten.Het interieur van de Adam ziet er vooralsnog niet slecht uit.
Lol hoe meningen kunnen verschillen over Opel xDquote:Op donderdag 21 juni 2012 14:11 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Die kende ik nog niet
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Schitterend autootje. Opel is de laatste tijd echt goed bezig. Mooi verfrissend design met betrouwbare motorisering.
Persoonlijk vind ik de nieuwe Astra sedan erg mooi!
Ah vandaar ..nja kan ieder zn dingquote:Op donderdag 21 juni 2012 14:13 schreef Fritessaus het volgende:
Geloof dat het definitieve uiterlijk nog niet bekendgemaakt is van de Adam, maar van mij mag hij er zo uit zien, al past die impressie beter bij de Corsa denk ik (staat volgens mij ook op de achterklep?)
Verder vind ik Opel ook erg goed bezig de laatste tijd. De Opel Astra GTC/OPC...![]()
Maar ik ben wel een aardige Opel fan (rij zelf Opel en opgegroeid met Opel
)
Ik moet 1 op 8 kunnen halen en ik heb laatst 1 op 9 / 1 op 9,5 gehaald. Ik ben trots op me zelf.quote:Op woensdag 20 juni 2012 21:02 schreef CoolGuy het volgende:
ik zou in theorie iets van 1 op 22 moeten halen ofzo dacht ik. In de praktijk kom ik aan 1 op..mwah...18, maar ik rij hele stukken snelweg op de CC.
Daar staat dan wel tegenover dat ik dat Start/Stop uitgezet heb want dat vind ik irritant.
Staat inderdaad Corsa achterop.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:13 schreef Fritessaus het volgende:
Geloof dat het definitieve uiterlijk nog niet bekendgemaakt is van de Adam, maar van mij mag hij er zo uit zien, al past die impressie beter bij de Corsa denk ik (staat volgens mij ook op de achterklep?)
Verder vind ik Opel ook erg goed bezig de laatste tijd. De Opel Astra GTC/OPC...![]()
Maar ik ben wel een aardige Opel fan (rij zelf Opel en opgegroeid met Opel
)
Op vakantie? Tof! Veel fun op vakantie (maar ik had begrepen dat je hier dan toch nog wel vertoeft zo af en toequote:Op donderdag 21 juni 2012 20:56 schreef MdMa98 het volgende:
Wij vertrekken morgen, over 2 weken post ik mijn bevindingen in een hopelijk voortgezet topic!
Happy holidays!quote:Op donderdag 21 juni 2012 20:56 schreef MdMa98 het volgende:
Wij vertrekken morgen, over 2 weken post ik mijn bevindingen in een hopelijk voortgezet topic!
have fun!quote:Op donderdag 21 juni 2012 20:56 schreef MdMa98 het volgende:
Wij vertrekken morgen, over 2 weken post ik mijn bevindingen in een hopelijk voortgezet topic!
Dus je gaat 2 weken op vakantie, neemt je laptop mee om te kunnen Fokken, en laat dit topic links liggen?quote:Op donderdag 21 juni 2012 20:56 schreef MdMa98 het volgende:
Wij vertrekken morgen, over 2 weken post ik mijn bevindingen in een hopelijk voortgezet topic!
Waarom quote niemand deze, de opmerking van het topicquote:Op woensdag 20 juni 2012 23:41 schreef 2cv het volgende:
Het ding ziet er uit als een design-vaatwasser in het prototype-stadium.
Kleur?quote:Op zondag 24 juni 2012 18:45 schreef ColtZ40 het volgende:
Seat Mii sport 5 deurs gekocht met panoramadak.
Ze gaan voor ons een bestelde auto die ze in week 30 gaan bouwen proberen aan te passen. Ik ga er maar niet van uit dat het lukt. Je hebt ook een 5 deurs besteld?quote:
quote:Op zondag 24 juni 2012 21:16 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Ze gaan voor ons een bestelde auto die ze in week 30 gaan bouwen proberen aan te passen. Ik ga er maar niet van uit dat het lukt. Je hebt ook een 5 deurs besteld?
je boordcomputer nooit geloven tenzij je hem zelf een aantal keren hebt nagemeten.quote:Op zondag 8 juli 2012 12:39 schreef MdMa98 het volgende:
Tussen de 1/16 en 1/19, auto is net beetje aan het inrijden. Laagste verbruik komt door veel in z`n 3e versnelling rijden bij het opklimmen van wegen op heuvels tijdens vakantie.
1/17 bij constant 150 trouwens! Das best netjes. Wel 2x getankt op terugweg, laatste tank maar 200 op gereden. Dus eigenlijk kleine 60 liter brandstof verstookt over 1000 km. 1 op 16,6 voor de terugrit.
Maar je rijdt wel langere afstanden op vakantie, en je hebt weliswaar wel meer heuvels en dus meer klimmen, maar omlaag verbruik je juist weer minder, dus dat weegt ongeveer wel tegen elkaar op hoor.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 22:48 schreef MdMa98 het volgende:
Reken er op dat de Auvergne in Frankrijk een stuk meer heuvels heeft dan Nederland. Nu thuis in ons vlakke landje kan ik weer mooi verder het verbruik bijhouden.
Overigens hadden we ook nog de koelbox en tomtom aangesloten op de auto, radio en airco aan. En niet gelet op de schakelindicator.
Dat lijkt me een behoorlijk net verbruik danquote:Op dinsdag 10 juli 2012 22:48 schreef MdMa98 het volgende:
Reken er op dat de Auvergne in Frankrijk een stuk meer heuvels heeft dan Nederland. Nu thuis in ons vlakke landje kan ik weer mooi verder het verbruik bijhouden.
Overigens hadden we ook nog de koelbox en tomtom aangesloten op de auto, radio en airco aan. En niet gelet op de schakelindicator.
ford ka is wat gewicht betreft dezelfde categorie als een aygo / cuore. ziet er wat frisser uit, duurzaamheid weet ik niet.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 21:30 schreef Tomatenboer het volgende:
In de praktijk zal zo'n Yaris Hybrid echt geen 1 op 28 rijden hoor, net zo min als dat bijvoorbeeld een Polo Bluemotion in de praktijk nooit 1 op 25 haalt om maar wat te noemen.
Mijn Ford Ka zit nog in de periode waarin het motortje nog moet "inlopen", er staat pas 4.000 km op de teller. Na zo'n 6 tot 10.000 km schijnt het motortje zuiniger te gaan lopen.
Ik vind het een heel redelijk verbruik eerlijk gezegd, omdat er wisselend lange afstanden en korte stukjes mee wordt gereden, files en met airco aan, en ik rij niet als een zuinigheidskampioen maar gewoon met het verkeer mee. Zeker als je het verbruik vergelijkt met de Aygo's en de Cuore's onder de A segmenters vind ik het niet slecht, Een Ka, 500, Panda of Up is toch een stuk meer auto in mijn ogen dan bijv een Aygo of Cuore. Die zijn weliswaar iets zuiniger maar helemaal niet zoveel, die halen over het algemeen ook geen 1 op 20.
Ik geloof ook niet dat je met normaal rijgedrag met een Focus 1.6 zo'n verbruik haalt. Met een Prius of Civic Hybrid wel, maar die rijden dan ook deels op elektriciteit waardoor de motor geen vol vermogen hoeft te leveren.
I know, zelfde formaat ook. Maar rijdt echt als meer auto. Betere afwerking en wegligging, en beter uiterlijk ook. Duurzamer is een Ka vast niet, wat dat betreft zijn Japannertjes onverslaanbaar. Al heeft de motor in de Aygo ook z'n kwaaltjes (kantelende zuigers enzo).quote:Op dinsdag 10 juli 2012 23:39 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ford ka is wat gewicht betreft dezelfde categorie als een aygo / cuore. ziet er wat frisser uit, duurzaamheid weet ik niet.
Het kan nog erger hoorquote:Op dinsdag 10 juli 2012 22:57 schreef ArnosL het volgende:
Wel balen van die hagelbui, net een nieuwe auto en dan al zoveel deuken er in
Plaatjes kan ik niet zien, omdat ik geen account heb daar, maar hier staan wel foto's. Dan voel je je best wel klotequote:Op vrijdag 13 juli 2012 13:51 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Het kan nog erger hoor
120km op de teller en all totall loss
[ afbeelding ]
http://www.skodaforum.nl/board/f59/totaal-schade-niet-19418.html
Zo, die heeft een autootje van rechts over het hoofd gezien, en dat op de dag van aflevering. Wat een faal zeg.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 14:31 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Plaatjes kan ik niet zien, omdat ik geen account heb daar, maar hier staan wel foto's. Dan voel je je best wel klote
quote:Op dinsdag 10 juli 2012 23:41 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
I know, zelfde formaat ook. Maar rijdt echt als meer auto. Betere afwerking en wegligging, en beter uiterlijk ook. Duurzamer is een Ka vast niet, wat dat betreft zijn Japannertjes onverslaanbaar. Al heeft de motor in de Aygo ook z'n kwaaltjes (kantelende zuigers enzo).
Ja? Dat filmpje heb ik gezien voordat ik m'n Ka kocht. Wat wil je daarmee zeggen? Dat mijn mening over de Ka niet klopt ofzo?quote:
ja.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 11:43 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ja? Dat filmpje heb ik gezien voordat ik m'n Ka kocht. Wat wil je daarmee zeggen? Dat mijn mening over de Ka niet klopt ofzo?
Nou sorry, maar ik laat mijn mening over een auto niet afhangen van wat Carbuyer ervan vindt.quote:
ah ok. ik vind hem lelijk ( het interieur is al nie zo maar buitenkant vink echt lelijk).quote:Op zaterdag 14 juli 2012 11:48 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nou sorry, maar ik laat mijn mening over een auto niet afhangen van wat Carbuyer ervan vindt.
Verder heeft de presentator niets gezegd over wegligging of afwerking.
Ik heb veel A-segmenters proefgereden, en de Ka heeft gewoon de beste wegligging wat mij betreft.
Smaken verschillen natuurlijk, ik vind 't één van de mooiere A-segmenters, en de Aygo en cs de lelijkste, al kan de Daihatsu Cuore er ook wat van.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 11:49 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ah ok. ik vind hem lelijk ( het interieur is al nie zo maar buitenkant vink echt lelijk).
aygo vind ik veruit de mooiste aan de buitenkant. alleen is het echt zo'n bezuinigingsauto waardoor ie wat minder praktisch is dan bv daihatsu, die dan wel weer de lelijkste is.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 11:53 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Smaken verschillen natuurlijk, ik vind 't één van de mooiere A-segmenters, en de Aygo en cs de lelijkste, al kan de Daihatsu Cuore er ook wat van.
Maar dat zegt niets over z'n kwaliteiten op zich. Al heeft de Ka ook objectief gezien één van de beste dashboards in het A-segment. Bedenk wel dat je in het A-segment nog veel kale, karige dashboards tegenkomt met veel plaatstaal ed. dat kom je bij de Ka niet tegen. Ik vind het een volwaardig afgewerkt interieur, overigens samen met de Panda en 500 (praktisch dezelfde dashboards).
Het dashboard van de Picanto is ook B Segment waardig.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 11:53 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Smaken verschillen natuurlijk, ik vind 't één van de mooiere A-segmenters, en de Aygo en cs de lelijkste, al kan de Daihatsu Cuore er ook wat van.
Maar dat zegt niets over z'n kwaliteiten op zich. Al heeft de Ka ook objectief gezien één van de beste dashboards in het A-segment. Bedenk wel dat je in het A-segment nog veel kale, karige dashboards tegenkomt met veel plaatstaal ed. dat kom je bij de Ka niet tegen. Ik vind het een volwaardig afgewerkt interieur, overigens samen met de Panda en 500 (praktisch dezelfde dashboards).
ka wint, duidelijk. weet alleen niet of het zolang zo mooie blijft.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 12:05 schreef Tomatenboer het volgende:
Dat dashboard heb ik, inclusief leren bekleding.
Vind het wel een mooi dashboard, al is het lastig te zeggen welk dashboard het mooiste is (van de Picanto of de Ka).
de 500 is een heel leuk autootje om te zien, helemaal tof voor toffe meisjes. die zie je er dan ook veel in rijden.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 12:09 schreef Tomatenboer het volgende:
Dat weet ik ook niet. Bepaalde delen van het dashboard voelen degelijk aan, maar bepaalde knopjes ook heel erg goedkoop.
Overigens vind ik het Up! dashboard ook mooi en netjes, maar is wel minder afgewerkt als dat van de Ka, de Panda en de 500 (maar die laatste kost dan ook 3000 euro meer).
Ik heb 'm gelezen inderdaad. De Mii won, één van de drieling van de Up! en Citigo. Maar ik kan me persoonlijk niet zo vinden in de testuitslag, mede omdat ze in eerdere tests heel andere meningen verkondigden over de betrokken auto's.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 13:58 schreef D. het volgende:
Deze week in Autoweek een multitest tussen de Mii, de Ka, de Aygo en de Picanto.
Raad eens wie er won
Autoweekquote:Op zaterdag 14 juli 2012 13:58 schreef D. het volgende:
Deze week in Autoweek een multitest tussen de Mii, de Ka, de Aygo en de Picanto.
Raad eens wie er won
De Ka en Aygo zijn een stuk minder. Dat is een feit. De Picanto is iets beter dan de Mii maar wel minder veilig en een veel hoger brandstof verbruik.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 13:58 schreef D. het volgende:
Deze week in Autoweek een multitest tussen de Mii, de Ka, de Aygo en de Picanto.
Raad eens wie er won
Wat een nonsens. De Aygo is verouderd ja, dat klopt. Maar dat de Ka en Picanto slechter zouden zijn is helemaal geen "feit".quote:Op zaterdag 14 juli 2012 17:38 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
De Ka en Aygo zijn een stuk minder. Dat is een feit. De Picanto is iets beter dan de Mii maar wel minder veilig en een veel hoger brandstof verbruik.
De mii heeft 5 sterren en de Picanto 4.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 17:56 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Wat een nonsens. De Aygo is verouderd ja, dat klopt. Maar dat de Ka en Picanto slechter zouden zijn is helemaal geen "feit".
De Mii heeft die test in Autoweek alleen gewonnen omdat ze nu ineens tot totaal andere conclusies kwamen dan dat ze voorheen iedere keer over de betreffende auto's meldden. Zo heeft de Ka echt wel een betere afwerking dan de Mii, en een betere wegligging, en heeft die een fijne 4 cilinder.
Maar schijnbaar gaat Autoweek liever voor een hoekig modelletje met plaatstaal in het interieur met een weinig bijzondere wegligging. De Ka is veel strakker, dat weet ik zeker (in bezit van Ka, proefgereden met een Up). De Kia Picanto is bovendien te verkrijgen met een hele batterij aan airbags en ESP, dus minstens net zo veilig als een Mii. Alleen mist een Picanto de City Emergency Braking. Maar of dat nou zo'n toegevoegde waarde is...
Die sterren zeggen wat mij betreft dan ook niet alles. Waarschijnlijk scoort de Picanto minder op voetganger-veiligheid ofzo.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 18:14 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
De mii heeft 5 sterren en de Picanto 4.
De wegligging van een Ka is niet beter dan een mii. En onderhuids is de Ka gewoon een fiat panda.
Hou toch op joh.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 18:17 schreef Tomatenboer het volgende:
Verder niks mis met de Fiat Panda btw. Nog altijd één van de meest volwassen rijdende auto's in het A-segment.
Je hebt het over de Panda vanaf 2003 toch?quote:
De rechtuitstabiliteit van een panda/500 is om te janken. En ze zijn zeer wind gevoelig. ( voor de Aygo het zelfde trouwens )quote:Op zaterdag 14 juli 2012 18:24 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Je hebt het over de Panda vanaf 2003 toch?
Gewoon een feit dat dat één van de meest volwassen rijdende A-segmenters is. Dat jij nou niet objectief bent.
De Panda heeft een fatsoenlijk, prettig rijdende 1200 4 cilinder, een goed onderstel, fatsoenlijk afgewerkt en mooi dashboard, de Panda is altijd veel geprezen als een auto die rijdt als een auto uit een klasse groter, al vind ik dat zelf ook weer overdreven. Maar in verhouding met de Aygo en cs, de Cuore, de i10, en wat mij betreft ook met de VAG drieling, vind ik die Panda nog steeds de betere hoor.
Mii 4, Picanto 3,5quote:Op zaterdag 14 juli 2012 18:14 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
De mii heeft 5 sterren en de Picanto 4.
Na beide gereden te hebben deel ik die meningquote:De wegligging van een Ka is niet beter dan een mii.
quote:Op zaterdag 14 juli 2012 14:14 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Autoweekiets met korreltje zout
Daar reageer ik maar niet opquote:Op zaterdag 14 juli 2012 14:31 schreef OEM het volgende:
Autoweek is het personeelsblad van Pon, dat is toch wel bekend.
Ik heb de Ka, Up en Panda gereden, maar de Up had toch echt de meest volwassen wegligging vond ik, ook de fijnste bak.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 17:56 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Wat een nonsens. De Aygo is verouderd ja, dat klopt. Maar dat de Ka en Picanto slechter zouden zijn is helemaal geen "feit".
De Mii heeft die test in Autoweek alleen gewonnen omdat ze nu ineens tot totaal andere conclusies kwamen dan dat ze voorheen iedere keer over de betreffende auto's meldden. Zo heeft de Ka echt wel een betere afwerking dan de Mii, en een betere wegligging, en heeft die een fijne 4 cilinder.
Maar schijnbaar gaat Autoweek liever voor een hoekig modelletje met plaatstaal in het interieur met een weinig bijzondere wegligging. De Ka is veel strakker, dat weet ik zeker (in bezit van Ka, proefgereden met een Up). De Kia Picanto is bovendien te verkrijgen met een hele batterij aan airbags en ESP, dus minstens net zo veilig als een Mii. Alleen mist een Picanto de City Emergency Braking. Maar of dat nou zo'n toegevoegde waarde is...
Sorry hoor, maar een vriend leent vaak de Panda van z'n moeder en die is toch echt niet fijn hoorquote:Op zaterdag 14 juli 2012 18:24 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Je hebt het over de Panda vanaf 2003 toch?
Gewoon een feit dat dat één van de meest volwassen rijdende A-segmenters is. Dat jij nou niet objectief bent.
De Panda heeft een fatsoenlijk, prettig rijdende 1200 4 cilinder, een goed onderstel, fatsoenlijk afgewerkt en mooi dashboard, de Panda is altijd veel geprezen als een auto die rijdt als een auto uit een klasse groter, al vind ik dat zelf ook weer overdreven. Maar in verhouding met de Aygo en cs, de Cuore, de i10, en wat mij betreft ook met de VAG drieling, vind ik die Panda nog steeds de betere hoor.
My badquote:Op zaterdag 14 juli 2012 20:27 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
http://nl.euroncap.com/nl(...)x?dontlaunchmobile=1
http://nl.euroncap.com/nl(...)x?dontlaunchmobile=1
Mii 5, Picanto 4.
Ik heb ze ook alle drie gereden en vond de Ka duidelijk de beste en meest volwassen wegligging hebben. Niet dat de Up slecht was, maar reed lang niet zo strak als de Ka.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 20:21 schreef Andyy het volgende:
[..]
Ik heb de Ka, Up en Panda gereden, maar de Up had toch echt de meest volwassen wegligging vond ik, ook de fijnste bak.
Ik neem Autoweek anders niet erg serieus.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 20:12 schreef D. het volgende:
[..]
[..]
Daar reageer ik maar niet op
Ow, doe ik het toch
De Panda heeft inderdaad een koppelingspedaal dat nogal gewenning vraagt is mijn ervaring, maar de overige standpunten deel ik absoluut niet. Ik vind zelfs dat de Panda één van de best zittende stoelen en meest riante zitposities kent in de klasse van de stadsautootjes. Het interieur is verder weliswaar opgebouwd uit goedkoop ogend plastic, maar qua vormgeving en opzet is het het meest volwasssen en hoogwaardige interieur, samen met de Ford Ka, Fiat 500, en daar komen nu de VAG drieling bij. Zij het dat die een - naar mijn mening - goedkoper afgewerkt interieur hebben met al dat plaatstaal.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 20:22 schreef Andyy het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar een vriend leent vaak de Panda van z'n moeder en die is toch echt niet fijn hoorStuiterig als maar kan, koppelingspedaal is niet fijn, goedkoop interieur, benarde zitpositie en ook niet eens lekkere stoelen
Ze zeggen ook dat de Ka er 'waanzinnig uitziet en strak rijdt', ze (zowel de testredacteur als de Autoweek-lezer die gast-tester is) vinden alleen overall de Mii de beste van de 4.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 20:47 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik neem Autoweek anders niet erg serieus.
Veelal slecht geschreven tests, discutabele uitslagen, en wisselende standpunten over dezelfde auto's. De ene keer zeggen ze dit over een auto, en de volgende keer is het toch weer dat.
Dit keer ook in deze test. Voorheen in eerdere tests vonden ze de Ka altijd de beste wegligging hebben, met een fijn rijdende motor ook, en nu was het ineens niks.
Niet dat ik mij laat leiden door wat een autoblad vindt, maar als maatstaf gebruiken kun je het dus ook niet.
Je bent oppervlakkig.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 19:21 schreef El_Liberaliste het volgende:
Ik vind de Up helemaal niks, maar ken genoeg mensen die er gek van zijn. Onbegrijpelijk naar mijn mening, het enige wat er nuttig aan is is dat het een economisch rendabele aanschaf is.
Maar ik heb al niets met kleine auto's, en nu komen er na die achtelijke Aygo-familie dus nog drie van die stofzuigertjes. Ik vind het echt een anti-auto. Maar anderen zullen hun prioriteiten elders leggen.
En noem me oppervlakkig, maar in zo'n koekblik wil je als vent toch niet gezien worden..
Ik heb in de 107 gereden en dat vond ik inderdaad zeker geen straf.Alles zag er wel wat plastiekerig uit maar interieurruimte voorin was prima. Alleen als je achterom keek had je zoiets van "oh ja, ik zit in een klein hok". Qua rijden was het ook best goed te doen. Alleen merkte je wel dat boven de 100km/u de fut er wel uit was maar verder reed het best oke.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 20:54 schreef D. het volgende:
Zelfs de Aygo is 'geen straf om in te rijden'.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Specificaties Chip-tuning Volkswagen Up
Standaard
Ventura
Winst
Winst %
Vermogen (PK)
60 PK
72 PK
12 PK
20 %
Vermogen (KW)
44 KW
53 KW
9 KW
20 %
Koppel (NM)
95 NM
114 NM
19 NM
20 %
Topsnelheid
160 km / uur
170 km / uur
10 km / uur
06 %
Acceleratie 0-100 km/u
14.4 sec
13.1 sec
1.3 sec
09 %
Verbruik (buiten bebouwde kom)
3.90 l / 100 km
3.51 l / 100 km
0.39 l / 100 km ind
10 %
Verbruik (binnen bebouwde kom)
5.60 l / 100 km
5.04 l / 100 km
0.56 l / 100 km ind
10 %
Verbruik (gemiddeld)
4.50 l / 100 km
4.05 l / 100 km
0.45 l / 100 km ind
10 %
[ Bericht 1% gewijzigd door ikweethetookniet op 18-07-2012 16:59:17 ]
Dit dus. Een een verbruiksreductie van 10% is ook bullshit. Daarbij gaat je garantie ook naar de knoppen, want die chip is makkelijk te achterhalen.quote:Op woensdag 18 juli 2012 16:51 schreef Tomatenboer het volgende:
Reclame?
Maar waarom zou je in hemelsnaam een Volkswagen Up laten chiptunen.
Sowieso chippen bij motoren zonder turbo.
Een nieuwe auto van 2012 vergelijken met een model van 7 jaar oudquote:Op vrijdag 20 juli 2012 15:23 schreef Goodluck_Charm het volgende:
Ik werk zelf bij een VW/Audi dealer en die dingen gaan als warme broodjes, niet te geloven! Eerlijk, qua kwaliteit en degelijkheid vind ik hem beter dan zijn concurrenten (C1 en Aygo ed), maar zo'n kleine auto is niets voor mij.
Ja alles waar Volkswagen op staat verkoopt als een tierelier. Volkswagen is nu wat Opel vroeger was. Zet een VW logo op een drol en het verkoopt nog als warme broodjes.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 15:23 schreef Goodluck_Charm het volgende:
Ik werk zelf bij een VW/Audi dealer en die dingen gaan als warme broodjes, niet te geloven! Eerlijk, qua kwaliteit en degelijkheid vind ik hem beter dan zijn concurrenten (C1 en Aygo ed), maar zo'n kleine auto is niets voor mij.
Zoalsquote:Op vrijdag 20 juli 2012 16:01 schreef Tomatenboer het volgende:
Niets ten nadele van de Up! .......maar er zijn naar mijn mening wel betere - en vooral leukere! - alternatieven.
Kwaliteit is natuurlijk spannend , vw heeft hier wel wat op afgedaan de laatste jaren.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 16:01 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ja alles waar Volkswagen op staat verkoopt als een tierelier. Volkswagen is nu wat Opel vroeger was. Zet een VW logo op een drol en het verkoopt nog als warme broodjes.
Niets ten nadele van de Up! Inderdaad een betere A-segmenter dan De aygo en cs, de Cuore, Alto, i10 ed. maar er zijn naar mijn mening wel betere - en vooral leukere! - alternatieven.
Ik vind de Fiat 500 toch belachelijk duur voor wat je krijgt hoorquote:Op vrijdag 20 juli 2012 18:33 schreef Tomatenboer het volgende:
De Fiat Panda, Ford Ka, Fiat 500, en Renault Twingo vind ik er allemaal leuker uitzien, rijden net zo volwassen of zelfs nog beter, hebben ook een ruime uitrusting, en zijn veelal vergelijkbaar qua verkoopprijs. Bovendien zijn ze beschikbaar met fijn rijdende 4 cilinders ipv pruttelende 3 cilindertjes.
Zijn ook een tikkie duurderquote:Op vrijdag 20 juli 2012 18:33 schreef Tomatenboer het volgende:
De Fiat Panda, Ford Ka, Fiat 500, en Renault Twingo vind ik er allemaal leuker uitzien, rijden net zo volwassen of zelfs nog beter, hebben ook een ruime uitrusting, en zijn veelal vergelijkbaar qua verkoopprijs. Bovendien zijn ze beschikbaar met fijn rijdende 4 cilinders ipv pruttelende 3 cilindertjes.
nee een kia is value voor money. een vw is hopen dat ie het 5 jaar uithoudt zonder gekke dingen.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:34 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Zijn ook een tikkie duurderben het volledig met eens. Een up is gewoon value for money, vind er ook geen stront aan..
Ja inderdaad. Ik vind toch dat de tendens is dat, omdat het een Vw is dan is het een leuke auto, omgekeerd ook met de Opel. Ik vind het maar een veredelde brommobiel. Het brengt je van a naar b prima.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:35 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
nee een kia is value voor money. een vw is hopen dat ie het 5 jaar uithoudt zonder gekke dingen.
hij is echt kapot lelijk. zelfs het interieurquote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:39 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Ik vind toch dat de tendens is dat, omdat het een Vw is dat het dan een leuke auto is, maar ik vind het maar een veredelde brommobiel. Het brengt je van a naar b prima.
Als zelfs pta-klasbakken als HD deze auto redelijk vind, heeft vw toch haar doel bereikt!quote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:41 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
als ie nou kapot degelijk was geweest maar ja
op grond waarvan baseert hd dat of werkt ie voor vwquote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:43 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Als zelfs pta-klasbakken als HD deze auto redelijk vind, heeft vw toch haar doel bereikt!
Inderdaad, ik denk dat deze Up - maar sowieso alle Volkswagens in het algemeen - zo goed verkocht worden op basis van het degelijke / betrouwbare imago, wat echter allang achterhaald is, maar daar komt de consument binnen een jaar of 5 vanzelf achter.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 18:40 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Kwaliteit is natuurlijk spannend , vw heeft hier wel wat op afgedaan de laatste jaren.
Op grond gebasseert van zijn eigen mening. Vw teert gewoon op het succes van vroeger. Maak een blokkendoos, vlak de kont af en leg er een alsmaar falende tsi-blokje in en tadda je hebt je succes.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:44 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
op grond waarvan baseert hd dat of werkt ie voor vw
Inderdaad, je hebt gelijk. De Fiat 500 is veel duurder dan de andere voorbeelden die ik aanhaalde. Een Fiat 500 kost zo'n ¤ 3000,- meer. Dus geen directe concurrent inderdaad.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 19:16 schreef Goodluck_Charm het volgende:
[..]
Ik vind de Fiat 500 toch belachelijk duur voor wat je krijgt hoor
Aygo is iig redelojk degelijk gebleken.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:54 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Op grond gebasseert van zijn eigen mening. Vw teert gewoon op het succes van vroeger. Maak een blokkendoos, vlak de kont af en leg er een alsmaar falende tsi-blokje in en tadda je hebt je succes.
Ik vind de Aygo persoonlijker leuker, nog steeds niet mijn ding, maar hier wordt vaak denigrerend over gedaan terwijl de up! gewoon niets meer is dan dat.
Redelijk inderdaad. Heeft wel z'n bekende kwaaltjes, van lekkage tot kantelende zuigers. De Aygo is in ieder geval niet meer van die onberispelijke Toyota kwaliteit van jaren 80 en 90.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 03:25 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Aygo is iig redelojk degelijk gebleken.
Een aantal met collega's met TSI's die hebben al meerdere keren uitgesproken dat ze nooit meer een VAG product zullen afnemen.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:53 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Inderdaad, ik denk dat deze Up - maar sowieso alle Volkswagens in het algemeen - zo goed verkocht worden op basis van het degelijke / betrouwbare imago, wat echter allang achterhaald is, maar daar komt de consument binnen een jaar of 5 vanzelf achter.
Dank I guess?quote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:43 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Als zelfs pta-klasbakken als HD deze auto redelijk vind, heeft vw toch haar doel bereikt!
Dit is voor mij ook de enige die ik 'in het wild' gezien heb. Zelfs de 2-deurs nog niet gespot.quote:Op maandag 6 augustus 2012 21:10 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
volgens mij verkoopt de up beter, deze heb ik nog niet bewust gezien iig
misschien dat het mensen zijn die er minder mee rijden. die up zie ik sowieso meerdere keren per dag op de snelweg.quote:Op maandag 6 augustus 2012 21:12 schreef D. het volgende:
[..]
Dit is voor mij ook de enige die ik 'in het wild' gezien heb. Zelfs de 2-deurs nog niet gespot.
Toch verkoopt ie prima, maar het duurt kennelijk ff voor je 'm tegenkomt
Ik heb 3 Up's gespot. En de Up is al een stuk langer op de markt hequote:Op maandag 6 augustus 2012 21:13 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
misschien dat het mensen zijn die er minder mee rijden. die up zie ik sowieso meerdere keren per dag op de snelweg.
ik heb er al tig gespot. goeie kans dat er een paar hetzelfde waren aangezien ik natuurlijk ook een bepaald ritme heb. maar toch.quote:Op maandag 6 augustus 2012 21:14 schreef D. het volgende:
[..]
Ik heb 3 Up's gespot. En de Up is al een stuk langer op de markt he
Ik vind wit helemaal nietsquote:Op maandag 6 augustus 2012 21:15 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ik heb er al tig gespot. goeie kans dat er een paar hetzelfde waren aangezien ik natuurlijk ook een bepaald ritme heb. maar toch.
ik vind wit het mooist dan steekt de zwarte deksel nog wel redelijk af. zwart vink wat minder.
oversized 1 seriequote:Op maandag 6 augustus 2012 21:36 schreef D. het volgende:
[..]
Ik bedoelde zoiets al dit iets 'chiques'
Nice, mijn zwarte 5 deurs met panoramadak (quote Coltz40) is binnen, alleen moet het kenteken nog worden aangevraagd... (en ik wil een XXX kentekenquote:
Da's nog even geduld hebben danquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 12:52 schreef -moppie- het volgende:
[..]
Nice, mijn zwarte 5 deurs met panoramadak (quote Coltz40) is binnen, alleen moet het kenteken nog worden aangevraagd... (en ik wil een XXX kenteken)
XSVquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 17:09 schreef -moppie- het volgende:
welke letters heb jij in je kenteken staan dan? Volgende week maandag ga ik hem ophalen, dan komen de mensen die mijn 'oude' auto hebben gekocht deze ophalen en ik mijn nieuwe! Colt heeft hem al wel gepoetst etc. (hij is Seat verkoper voor de duidelijkheid)
zal leuk worden dan, onze oprit is grind!quote:Op maandag 13 augustus 2012 08:55 schreef henkde_j het volgende:
Hmm inmiddels al meerdere mensen gehoord over grind in de remschijven..Zal wel een terugroep actie worden..
Een Phantom, wat overigens een hele mooie auto is, is het mooist in het zwart vind ikquote:Op maandag 6 augustus 2012 21:36 schreef D. het volgende:
[..]
Ik bedoelde zoiets al dit iets 'chiques'
Hmmm vind je een Up! niet meer een 'zij' ? Of toch een 'hij'?quote:Op maandag 13 augustus 2012 08:49 schreef -moppie- het volgende:
vanmiddag ga ik 'hem' ophalen! ben erg benieuwd!
Nou ja, ik heb een Mii en de mijne is een 'hij'quote:Op maandag 13 augustus 2012 09:26 schreef H-D het volgende:
[..]
Hmmm vind je een Up! niet meer een 'zij' ? Of toch een 'hij'?
Lastig
Okequote:Op maandag 13 augustus 2012 09:32 schreef -moppie- het volgende:
[..]
Nou ja, ik heb een Mii en de mijne is een 'hij'
Iedere auto is het mooist in het zwartquote:Op maandag 13 augustus 2012 09:25 schreef H-D het volgende:
[..]
Een Phantom, wat overigens een hele mooie auto is, is het mooist in het zwart vind ik
Geen XXX dus?quote:Op maandag 13 augustus 2012 08:49 schreef -moppie- het volgende:
vanmiddag ga ik 'hem' ophalen! ben erg benieuwd!
Spannend!quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:25 schreef -moppie- het volgende:
[..]
weet nog niet, ga hem rond 17.00 uur ophalen.
Cool ben benieuwd.quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:29 schreef -moppie- het volgende:
[..]
Inderdaad, ben heel benieuwd!
Laat het vanavond weten.
Hier is ie dan!quote:Op maandag 13 augustus 2012 19:36 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe ie eruit ziet
Hij voelt zeer volwassen aan. Hij doet niet onder voor de ibiza uit 2009 die we hier voor hadden.quote:
Oh oke...apartquote:Op maandag 13 augustus 2012 21:17 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Hij voelt zeer volwassen aan. Hij doet niet onder voor de ibiza uit 2009 die we hier voor hadden.
Dit is toch een SEAT? Ik zie iig een Seat logo...quote:
Nja hij is toch ook niet heel groot gewoon? Kan 'm niet echt omschrijven als een 'grote auto'.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 11:24 schreef Metro2005 het volgende:
Wel grappig dat mensen dit ding omschrijven als een 'kleine' auto. Er stond er pas 1 naast de Xsara van mijn vriendin en de up is nauwelijks kleiner.alleen de motorkap was korter.
Leuk om te zien dat de 'kleine' auto van vandaag eigenlijk bijna vroegere b-klasse is
Alleen een Xsara was vroeger een auto in het C-segment.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 11:24 schreef Metro2005 het volgende:
Wel grappig dat mensen dit ding omschrijven als een 'kleine' auto. Er stond er pas 1 naast de Xsara van mijn vriendin en de up is nauwelijks kleiner.alleen de motorkap was korter.
Leuk om te zien dat de 'kleine' auto van vandaag eigenlijk bijna vroegere b-klasse is
En dat ze natuurlijk volwaardiger en volwassener ogen en aanvoelen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 14:05 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Alleen een Xsara was vroeger een auto in het C-segment.
No way trouwens dat een VW Up nagenoeg even groot is als een Xsara, dat scheelt 50 cm.
Maar het is wel zo dat de kleintjes van nu steeds groter worden en vergelijkbaar zijn met wat vroeger nog B-segment was.
Hier zit morgen de eerste 1000 eropquote:Op woensdag 15 augustus 2012 20:37 schreef MdMa98 het volgende:
Morgen tikt de dagteller alweer 700km aan, nog een kwart benzine. Vandaag 2 uppies gezien en één Mii. Alledrie zwaaiden ze terug. erg leuk.
Maar de dagteller houdt meestal ook niet de kilometerstand per dag bij, maar wordt meestal gebruikt om het aantal kilometers per tank bij te houden.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 11:15 schreef D. het volgende:
[..]
Dat laatste
1000km per dag is wel veel
De 'tripstand' gaat na iedere rijbeurt automatisch weer op 0quote:Op donderdag 16 augustus 2012 12:02 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Maar de dagteller houdt meestal ook niet de kilometerstand per dag bij, maar wordt meestal gebruikt om het aantal kilometers per tank bij te houden.
Oh, heeft de Up meerdere tripstanden dan? Dat zie je weleens bij auto's, zodat de mogelijkheid bestaat om zowel de stand per tank bij te houden als de stand per dagtrip. Mijn Ka heeft dat ook.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 12:44 schreef D. het volgende:
[..]
De 'tripstand' gaat na iedere rijbeurt automatisch weer op 0
Heeft de Up geen BC die dat doet dan? Meeste auto's hebben dat wel tegenwoordig geloof ikquote:Op donderdag 16 augustus 2012 12:51 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Oh, heeft de Up meerdere tripstanden dan? Dat zie je weleens bij auto's, zodat de mogelijkheid bestaat om zowel de stand per tank bij te houden als de stand per dagtrip. Mijn Ka heeft dat ook.
Anders is dat ook onhandig. Ik vind het altijd wel prettig om adhv de dagteller het verbruik bij te houden. Toch één van de aanschafredenen voor een kleine(re) auto.
De Up zal ongetwijfeld een boordcomputer hebben, net als mijn Ka. Maar een boordcomputer is over het algemeen niet heel erg nauwkeurig, en meestal te optimistisch qua verbruik.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 13:30 schreef H-D het volgende:
[..]
Heeft de Up geen BC die dat doet dan? Meeste auto's hebben dat wel tegenwoordig geloof ik
Dat is waar. Ik ben er om heel eerlijk te zijn ook niet meer zo mee bezig tegenwoordig. Vroeger hield ik altijd nauwkeurig m'n BC en dagteller enzo in de gaten om te kijken hoeveel ik verbruikte maar nu niet meer eigenlijk.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 14:27 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
De Up zal ongetwijfeld een boordcomputer hebben, net als mijn Ka. Maar een boordcomputer is over het algemeen niet heel erg nauwkeurig, en meestal te optimistisch qua verbruik.
Zo geeft mijn boordcomputer vaak aan dat ik 5,4 liter op de 100 km heb gereden, terwijl ik in de praktijk 5,65 liter op de 100 km heb gereden.
Is toch het verschil tussen 1 op 18,5 of 1 op 17,7.
Zelf gemeten? Of van je boordcomputer afgelezen? Veel lange afstanden gereden?quote:
Ik heb het de calculator laten doenquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 19:18 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Of je kan niet rekenen of je banden zijn lek.
Hier 326 km gereden en nog 530 km te gaan volgens de bc.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 20:40 schreef D. het volgende:
[..]
Ik heb het de calculator laten doen
*morgen banden op gaat pompen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |