Sorry helaasquote:Op woensdag 20 juni 2012 19:09 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Het zal in ieder geval iets zijn dat door de Germaanse buren gefabricationeerd is.
Ik snap niet zo goed dat men zo enthousiast is over deze cijfers.quote:Op woensdag 20 juni 2012 20:54 schreef ikweethetookniet het volgende:
47 aantal
Benzin
4,26 min
5,37 gem
6,69 max
http://www.spritmonitor.d(...)%21.html?powerunit=2
http://www.werkelijkverbruik.nl/quote:Op woensdag 20 juni 2012 20:54 schreef ikweethetookniet het volgende:
47 aantal
Benzin
4,26 min
5,37 gem
6,69 max
http://www.spritmonitor.d(...)%21.html?powerunit=2
Ik vind werkelijkverbruik.nl enorm negatief qua verbruiksschaling. Dit komt omdat lease rijdend Nederland over het algemeen een redelijk zware voet heeftquote:Op woensdag 20 juni 2012 20:57 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
http://www.werkelijkverbruik.nl/
quote:Op woensdag 20 juni 2012 20:59 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ik vind werkelijkverbruik.nl enorm negatief qua verbruiksschaling. Dit komt omdat lease rijdend Nederland over het algemeen een redelijk zware voet heeft
De verbruiksmonitor van autoweek is een stuk realistischer.
Omg. mijn Focus '11 1.6vtiquote:Op woensdag 20 juni 2012 20:57 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
http://www.werkelijkverbruik.nl/
Geloof dat ik in theorie iets van 1:10 ofzo moeten halen en in de praktijk is het iets van 1:9 ..dus klopt aardig.quote:Op woensdag 20 juni 2012 21:02 schreef CoolGuy het volgende:
ik zou in theorie iets van 1 op 22 moeten halen ofzo dacht ik. In de praktijk kom ik aan 1 op..mwah...18, maar ik rij hele stukken snelweg op de CC.
Daar staat dan wel tegenover dat ik dat Start/Stop uitgezet heb want dat vind ik irritant.
Mijn auto zou volgens norm 1 op 14.7 verbruiken, travelcard geeft aan 1 op 11.1.quote:Op woensdag 20 juni 2012 20:57 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
http://www.werkelijkverbruik.nl/
Sorry maar even..wat de fuck is jouw probleem?quote:Op woensdag 20 juni 2012 21:41 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Mijn auto zou volgens norm 1 op 14.7 verbruiken, travelcard geeft aan 1 op 11.1.
Het norm verbruik haal ik op vakantie met gemak en kan het dan zelfs beter, dan haal ik namelijk makkelijk 1 op 16 zelfs met snelweggemiddelden van 140.
Dat Travelcard verbruik haal ik alleen als ik 'm bij elk verkeerslicht met vol gas de turbo injaag en volvo's 960 van de linkerbaan weg wil jagen.
(niet dat ik dat ooit doe overigens)
Met de Aygo heb ik in het verleden gem 1:17 gereden. Met de Mii is 1:21 prima haalbaar.quote:Op woensdag 20 juni 2012 20:57 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ik snap niet zo goed dat men zo enthousiast is over deze cijfers.
De Aygo heeft deze cijfers al 6 jaar.
Een Yaris / Auris / Prius (Wagon) die beduidend groter, krachtiger en comfortabeler zijn verbruiken hetzelfde of zelfs minder.
De Yaris hybrid haalt in de praktijk zelfs 1:25. Alleen dan heb je wel aanzienlijk meer auto met alle denkbare luxe aanboord.
Volgens spritmonitor is het praktijk verbruik van de Aygo en de Up nagenoeg gelijkquote:Op woensdag 20 juni 2012 22:02 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Met de Aygo heb ik in het verleden gem 1:17 gereden. Met de Mii is 1:21 prima haalbaar.
Ik praat over ervaring, niet over gegevens van een site..quote:Op woensdag 20 juni 2012 22:17 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Volgens spritmonitor is het praktijk verbruik van de Aygo en de Up nagenoeg gelijk.
Dat is nou 6 jaar innovatie bij VAG
Die niks mogen trekken en 30000 euro kosten ipv van 20000 euro waardoor je net zo goed een 20% bijtellings auto kan kopen.quote:Op woensdag 20 juni 2012 22:17 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ik wacht nog steeds op 14% motorisering in het C segment van VAG![]()
Iets wat Toyota en Honda al 6 jaar geleden in het assortiment hadden.
Je wuift de constateringen van tientallen zo niet honderden consumenten gewoon even weg, blijkbaar snap je niet wat gemiddeld betekend.quote:Op woensdag 20 juni 2012 22:23 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Ik praat over ervaring, niet over gegevens van een site..![]()
En dan hebben we niet eens over verschil van bouwkwaliteit.
Trekvermogen interesseerd mij nietquote:Op woensdag 20 juni 2012 22:26 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Die niks mogen trekken en 30000 euro kosten ipv van 20000 euro waardoor je net zo goed een 20% bijtellings auto kan kopen.
En sommige mensen interesseert bijtelling weer niet. Dus who cares dat ze geen 14% motoren hebben in het C segment? Het is gewoon net wat je belangrijk vindt.quote:Op woensdag 20 juni 2012 22:35 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Je wuift de constateringen van tientallen zo niet honderden consumenten gewoon even weg, blijkbaar snap je niet wat gemiddeld betekend.
De kwaliteit van de Up moet zich nog bewijzen, een net afgewerkt dashboard zegt niks over de motorisering. Mooi voorbeeld zijn de TSI problemen. Daar sta je dan bij de garage met je premium dashboard.
[..]
Trekvermogen interesseerd mij niet. Daarnaast is een volledig uitgeruste Megane / Focus / Auris / Prius / Insight nog altijd goedkoper dan een volledig uitgerust golfje.
De Megane heeft overigens een trekgewicht van 1500kg.
Al met al lijkt het erop dat VAG de competitie lijkt te verliezen als het gaat om zuinige motoren die ook nog eens betrouwbaar zijn.
Kijk nu eens naar de nieuwe Lexus GS450, 350PK benzine bij een verbruik van 5.9l/100km.
De concurrentie loopt echt mijlenver voor.
Toch blijven de TSI motoren fijne smeuige motor zolang ze het doen
De up en Mii zijn nog maar net op de markt. Ik geloof niet dat ze door honderden op dezelfde manier getest zijn. Ik snap prima wat een gemiddelde betekend. Je site is niet heilig.quote:Op woensdag 20 juni 2012 22:35 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Je wuift de constateringen van tientallen zo niet honderden consumenten gewoon even weg, blijkbaar snap je niet wat gemiddeld betekend.
De kwaliteit van de Up moet zich nog bewijzen, een net afgewerkt dashboard zegt niks over de motorisering. Mooi voorbeeld zijn de TSI problemen. Daar sta je dan bij de garage met je
Travelcard verbruik 10,2l/100km.quote:Op woensdag 20 juni 2012 22:35 schreef Revolution-NL het volgende:
Kijk nu eens naar de nieuwe Lexus GS450, 350PK benzine bij een verbruik van 5.9l/100km.
De concurrentie loopt echt mijlenver voor.
Not the point, het punt is dat men de concurrentie niet kan bijbenen en dat men niet genoeg innoveert.quote:Op woensdag 20 juni 2012 22:43 schreef H-D het volgende:
[..]
En sommige mensen interesseert bijtelling weer niet. Dus who cares dat ze geen 14% motoren hebben in het C segment? Het is gewoon net wat je belangrijk vindt.
Toen men het argument aandroeg over trekvermogen kwam jij zelf met dat dat jouw niets interesseert. Mij interesseert jouw bijtellings argument niet.quote:Op woensdag 20 juni 2012 22:48 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Not the point, het punt is dat men de concurrentie niet kan bijbenen en dat men niet genoeg innoveert.
Iets wat ik erg jammer vind. Vond VAG producten voorheen altijd erg prettig aanvoelen en betrouwbaar, ik heb in mijn Leon 2006 120.000km fijne probleemloze kilometers gereden.
A. We hadden al geconstateerd dat het travelcard verbruik ruim boven het dagelijks praktijk verbruik van spritmonitor en aw verbruiksmontor ligt.quote:
Fijn dat je toegeeft dat je voor een zuinige compleet uitgeruste auto het best bij een ander merk kan shoppenquote:Op woensdag 20 juni 2012 22:56 schreef H-D het volgende:
[..]
Toen men het argument aandroeg over trekvermogen kwam jij zelf met dat dat jouw niets interesseert. Mij interesseert jouw bijtellings argument niet.
Verder ben ik het niet direct met je eens. Ze innoveren best prima. Alleen niet in een hybride aandrijflijn zoals bijv Lexus. Maar als je bijvoorbeeld het verbruik van Audi's nieuwe V8 diesel ziet is dat best knap gedaan.
Het blijft gewoon maar net wat je wilt als autokoper. Een hele zuinige maar minder spannende auto of misschien iets minder zuinigheid maar meer funfactor. Enkele uitzonderingen zoals die hybride Lexussen daargelaten.
Het verbruik van die auto's is ook niet bepaald te vergelijken natuurlijk. De Audi is een diesel met een blok van 4.2 liter, terwijl die Lexus een 3.5 liter benzine blok heeft met elektromotoren. Tijdens de verbruikstests worden de elektromotoren volop gebruikt, waardoor het gemiddelde verbruik omlaag schiet.quote:Op woensdag 20 juni 2012 23:10 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Fijn dat je toegeeft dat je voor een zuinige compleet uitgeruste auto het best bij een ander merk kan shoppenDat is namelijk waar het in de essentie om ging.
Over het diesel verbruik ben ik niet zo onder de de indruk gezien de energetische waarde van diesel 20% hoger is dan benzine.
Het gecombineerd verbruik van een A8 4.2TDI met 350 PK is dan ook nog eens 7.8/100km. De Lexus doet dus gecombineerd 5km langer op een liter terwijl die liter brandstof ook nog eens minder energie bevat. Voorsprong in techniek noemt men dat
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |