abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113158774
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 19:09 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Het zal in ieder geval iets zijn dat door de Germaanse buren gefabricationeerd is.
Sorry helaas :* je bent echt enorm gefrustreerd ofniet? :') of je moet drastisch iets aan je vooroordelen gaan doen. Of allebei.
  woensdag 20 juni 2012 @ 20:54:47 #77
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_113159694
47 aantal

Benzin

4,26 min

5,37 gem

6,69 max

http://www.spritmonitor.d(...)%21.html?powerunit=2
  woensdag 20 juni 2012 @ 20:57:05 #78
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_113159807
quote:
6s.gif Op woensdag 20 juni 2012 20:54 schreef ikweethetookniet het volgende:
47 aantal

Benzin

4,26 min

5,37 gem

6,69 max

http://www.spritmonitor.d(...)%21.html?powerunit=2
Ik snap niet zo goed dat men zo enthousiast is over deze cijfers.
De Aygo heeft deze cijfers al 6 jaar.

Een Yaris / Auris / Prius (Wagon) die beduidend groter, krachtiger en comfortabeler zijn verbruiken hetzelfde of zelfs minder.

De Yaris hybrid haalt in de praktijk zelfs 1:25. Alleen dan heb je wel aanzienlijk meer auto met alle denkbare luxe aanboord.
  woensdag 20 juni 2012 @ 20:59:18 #80
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_113159939
quote:
Ik vind werkelijkverbruik.nl enorm negatief qua verbruiksschaling. Dit komt omdat lease rijdend Nederland over het algemeen een redelijk zware voet heeft

De verbruiksmonitor van autoweek is een stuk realistischer.
pi_113159985
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 20:59 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Ik vind werkelijkverbruik.nl enorm negatief qua verbruiksschaling. Dit komt omdat lease rijdend Nederland over het algemeen een redelijk zware voet heeft

De verbruiksmonitor van autoweek is een stuk realistischer.
:') ff denken een klantenbestand waarvan je weet dat ze de auto gewoon rijden of...
  Moderator woensdag 20 juni 2012 @ 21:02:00 #82
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_113160097
ik zou in theorie iets van 1 op 22 moeten halen ofzo dacht ik. In de praktijk kom ik aan 1 op..mwah...18, maar ik rij hele stukken snelweg op de CC.

Daar staat dan wel tegenover dat ik dat Start/Stop uitgezet heb want dat vind ik irritant.
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 20 juni 2012 @ 21:04:27 #83
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_113160240
quote:
Omg. mijn Focus '11 1.6vti :') staat op een werkelijkverbruik van 8l/100km :'). Ik heb over 40.000km een gemiddelde van 6.4l/100km en dan heb ik een normale rijstijl. Norm verbruik is 5.90l/100km
pi_113160261
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 21:02 schreef CoolGuy het volgende:
ik zou in theorie iets van 1 op 22 moeten halen ofzo dacht ik. In de praktijk kom ik aan 1 op..mwah...18, maar ik rij hele stukken snelweg op de CC.

Daar staat dan wel tegenover dat ik dat Start/Stop uitgezet heb want dat vind ik irritant.
Geloof dat ik in theorie iets van 1:10 ofzo moeten halen en in de praktijk is het iets van 1:9 ..dus klopt aardig.
  woensdag 20 juni 2012 @ 21:41:26 #85
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_113162302
quote:
Mijn auto zou volgens norm 1 op 14.7 verbruiken, travelcard geeft aan 1 op 11.1.

Het norm verbruik haal ik op vakantie met gemak en kan het dan zelfs beter, dan haal ik namelijk makkelijk 1 op 16 zelfs met snelweggemiddelden van 140.

Dat Travelcard verbruik haal ik alleen als ik 'm bij elk verkeerslicht met vol gas de turbo injaag en volvo's 960 van de linkerbaan weg wil jagen.

(niet dat ik dat ooit doe overigens)
pi_113162456
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 21:41 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Mijn auto zou volgens norm 1 op 14.7 verbruiken, travelcard geeft aan 1 op 11.1.

Het norm verbruik haal ik op vakantie met gemak en kan het dan zelfs beter, dan haal ik namelijk makkelijk 1 op 16 zelfs met snelweggemiddelden van 140.

Dat Travelcard verbruik haal ik alleen als ik 'm bij elk verkeerslicht met vol gas de turbo injaag en volvo's 960 van de linkerbaan weg wil jagen.

(niet dat ik dat ooit doe overigens)
Sorry maar even..wat de fuck is jouw probleem? :') misschien leuk om je eens als een volwassen man te gedragen hier ipv een puber. :) het wordt een beetje triest namelijk.
pi_113163402
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 20:57 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Ik snap niet zo goed dat men zo enthousiast is over deze cijfers.
De Aygo heeft deze cijfers al 6 jaar.

Een Yaris / Auris / Prius (Wagon) die beduidend groter, krachtiger en comfortabeler zijn verbruiken hetzelfde of zelfs minder.

De Yaris hybrid haalt in de praktijk zelfs 1:25. Alleen dan heb je wel aanzienlijk meer auto met alle denkbare luxe aanboord.
Met de Aygo heb ik in het verleden gem 1:17 gereden. Met de Mii is 1:21 prima haalbaar. :W
  woensdag 20 juni 2012 @ 22:17:00 #88
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_113164175
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2012 22:02 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Met de Aygo heb ik in het verleden gem 1:17 gereden. Met de Mii is 1:21 prima haalbaar. :W
Volgens spritmonitor is het praktijk verbruik van de Aygo en de Up nagenoeg gelijk :W.
Dat is nou 6 jaar innovatie bij VAG :')

Ik wacht nog steeds op 14% motorisering in het C segment van VAG :O
Iets wat Toyota en Honda al 6 jaar geleden in het assortiment hadden.

[ Bericht 2% gewijzigd door Revolution-NL op 20-06-2012 22:22:42 ]
pi_113164522
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 22:17 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Volgens spritmonitor is het praktijk verbruik van de Aygo en de Up nagenoeg gelijk :W.
Dat is nou 6 jaar innovatie bij VAG :')


Ik praat over ervaring, niet over gegevens van een site.. :W

En dan hebben we niet eens over verschil van bouwkwaliteit.
pi_113164685
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 22:17 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]


Ik wacht nog steeds op 14% motorisering in het C segment van VAG :O
Iets wat Toyota en Honda al 6 jaar geleden in het assortiment hadden.
Die niks mogen trekken en 30000 euro kosten ipv van 20000 euro waardoor je net zo goed een 20% bijtellings auto kan kopen. ;)
  woensdag 20 juni 2012 @ 22:35:35 #91
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_113165232
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2012 22:23 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Ik praat over ervaring, niet over gegevens van een site.. :W

En dan hebben we niet eens over verschil van bouwkwaliteit.
Je wuift de constateringen van tientallen zo niet honderden consumenten gewoon even weg, blijkbaar snap je niet wat gemiddeld betekend. :')

De kwaliteit van de Up moet zich nog bewijzen, een net afgewerkt dashboard zegt niks over de motorisering. Mooi voorbeeld zijn de TSI problemen. Daar sta je dan bij de garage met je premium dashboard :').

quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2012 22:26 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Die niks mogen trekken en 30000 euro kosten ipv van 20000 euro waardoor je net zo goed een 20% bijtellings auto kan kopen. ;)
Trekvermogen interesseerd mij niet ;). Daarnaast is een volledig uitgeruste Megane / Focus / Auris / Prius / Insight nog altijd goedkoper dan een volledig uitgerust golfje.

De Megane heeft overigens een trekgewicht van 1500kg.

Al met al lijkt het erop dat VAG de competitie lijkt te verliezen als het gaat om zuinige motoren die ook nog eens betrouwbaar zijn.

Kijk nu eens naar de nieuwe Lexus GS450, 350PK benzine bij een verbruik van 5.9l/100km.
De concurrentie loopt echt mijlenver voor.

Toch blijven de TSI motoren fijne smeuige motor zolang ze het doen :P
pi_113165717
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 22:35 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Je wuift de constateringen van tientallen zo niet honderden consumenten gewoon even weg, blijkbaar snap je niet wat gemiddeld betekend. :')

De kwaliteit van de Up moet zich nog bewijzen, een net afgewerkt dashboard zegt niks over de motorisering. Mooi voorbeeld zijn de TSI problemen. Daar sta je dan bij de garage met je premium dashboard :').

[..]

Trekvermogen interesseerd mij niet ;). Daarnaast is een volledig uitgeruste Megane / Focus / Auris / Prius / Insight nog altijd goedkoper dan een volledig uitgerust golfje.

De Megane heeft overigens een trekgewicht van 1500kg.

Al met al lijkt het erop dat VAG de competitie lijkt te verliezen als het gaat om zuinige motoren die ook nog eens betrouwbaar zijn.

Kijk nu eens naar de nieuwe Lexus GS450, 350PK benzine bij een verbruik van 5.9l/100km.
De concurrentie loopt echt mijlenver voor.

Toch blijven de TSI motoren fijne smeuige motor zolang ze het doen :P
En sommige mensen interesseert bijtelling weer niet. Dus who cares dat ze geen 14% motoren hebben in het C segment? Het is gewoon net wat je belangrijk vindt.
pi_113165764
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 22:35 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Je wuift de constateringen van tientallen zo niet honderden consumenten gewoon even weg, blijkbaar snap je niet wat gemiddeld betekend. :')

De kwaliteit van de Up moet zich nog bewijzen, een net afgewerkt dashboard zegt niks over de motorisering. Mooi voorbeeld zijn de TSI problemen. Daar sta je dan bij de garage met je
De up en Mii zijn nog maar net op de markt. Ik geloof niet dat ze door honderden op dezelfde manier getest zijn. Ik snap prima wat een gemiddelde betekend. Je site is niet heilig.

Het gevoel wat je in een up,mii hebt is niet te vergelijken met een Aygo. De up voelt degelijk aan niet van dat poppenspel als een Aygo. De motor van een up is de voorloper van de nieuwe tsi motoren. Een extra cilinder en een distributieriem met een onderhoudsinterval van 240000km. ;)
pi_113166040
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 22:35 schreef Revolution-NL het volgende:


Kijk nu eens naar de nieuwe Lexus GS450, 350PK benzine bij een verbruik van 5.9l/100km.
De concurrentie loopt echt mijlenver voor.

Travelcard verbruik 10,2l/100km. _O-
  woensdag 20 juni 2012 @ 22:48:42 #95
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_113166080
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2012 22:43 schreef H-D het volgende:

[..]

En sommige mensen interesseert bijtelling weer niet. Dus who cares dat ze geen 14% motoren hebben in het C segment? Het is gewoon net wat je belangrijk vindt.
Not the point, het punt is dat men de concurrentie niet kan bijbenen en dat men niet genoeg innoveert.

Iets wat ik erg jammer vind. Vond VAG producten voorheen altijd erg prettig aanvoelen en betrouwbaar, ik heb in mijn Leon 2006 120.000km fijne probleemloze kilometers gereden.
pi_113166622
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 22:48 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Not the point, het punt is dat men de concurrentie niet kan bijbenen en dat men niet genoeg innoveert.

Iets wat ik erg jammer vind. Vond VAG producten voorheen altijd erg prettig aanvoelen en betrouwbaar, ik heb in mijn Leon 2006 120.000km fijne probleemloze kilometers gereden.
Toen men het argument aandroeg over trekvermogen kwam jij zelf met dat dat jouw niets interesseert. Mij interesseert jouw bijtellings argument niet.

Verder ben ik het niet direct met je eens. Ze innoveren best prima. Alleen niet in een hybride aandrijflijn zoals bijv Lexus. Maar als je bijvoorbeeld het verbruik van Audi's nieuwe V8 diesel ziet is dat best knap gedaan.

Het blijft gewoon maar net wat je wilt als autokoper. Een hele zuinige maar minder spannende auto of misschien iets minder zuinigheid maar meer funfactor. Enkele uitzonderingen zoals die hybride Lexussen daargelaten.
  woensdag 20 juni 2012 @ 22:57:05 #97
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_113166686
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2012 22:48 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Travelcard verbruik 10,2l/100km. _O-
A. We hadden al geconstateerd dat het travelcard verbruik ruim boven het dagelijks praktijk verbruik van spritmonitor en aw verbruiksmontor ligt.

B. Je kijkt naar het verouderde 2011 model met een norm verbruik van 7,70l/100km en een praktijkverbruik van 8l/100km . Het nieuwe model is pas vanaf 1 Juli 2012 leverbaar.
  woensdag 20 juni 2012 @ 23:10:05 #98
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_113167663
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2012 22:56 schreef H-D het volgende:

[..]

Toen men het argument aandroeg over trekvermogen kwam jij zelf met dat dat jouw niets interesseert. Mij interesseert jouw bijtellings argument niet.

Verder ben ik het niet direct met je eens. Ze innoveren best prima. Alleen niet in een hybride aandrijflijn zoals bijv Lexus. Maar als je bijvoorbeeld het verbruik van Audi's nieuwe V8 diesel ziet is dat best knap gedaan.

Het blijft gewoon maar net wat je wilt als autokoper. Een hele zuinige maar minder spannende auto of misschien iets minder zuinigheid maar meer funfactor. Enkele uitzonderingen zoals die hybride Lexussen daargelaten.
Fijn dat je toegeeft dat je voor een zuinige compleet uitgeruste auto het best bij een ander merk kan shoppen ;) Dat is namelijk waar het in de essentie om ging.

Over het diesel verbruik ben ik niet zo onder de de indruk gezien de energetische waarde van diesel 20% hoger is dan benzine.

Het gecombineerd verbruik van een A8 4.2TDI met 350 PK is dan ook nog eens 7.8/100km. De Lexus doet dus gecombineerd 5km langer op een liter terwijl die liter brandstof ook nog eens minder energie bevat. Voorsprong in techniek noemt men dat :')
pi_113168896
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 23:10 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Fijn dat je toegeeft dat je voor een zuinige compleet uitgeruste auto het best bij een ander merk kan shoppen ;) Dat is namelijk waar het in de essentie om ging.

Over het diesel verbruik ben ik niet zo onder de de indruk gezien de energetische waarde van diesel 20% hoger is dan benzine.

Het gecombineerd verbruik van een A8 4.2TDI met 350 PK is dan ook nog eens 7.8/100km. De Lexus doet dus gecombineerd 5km langer op een liter terwijl die liter brandstof ook nog eens minder energie bevat. Voorsprong in techniek noemt men dat :')
Het verbruik van die auto's is ook niet bepaald te vergelijken natuurlijk. De Audi is een diesel met een blok van 4.2 liter, terwijl die Lexus een 3.5 liter benzine blok heeft met elektromotoren. Tijdens de verbruikstests worden de elektromotoren volop gebruikt, waardoor het gemiddelde verbruik omlaag schiet.

Dat gaat nogal lastig bij die Audi. Daarbij ben ik ook wel benieuwd naar het gemiddelde verbruik van consumenten/leaserijders over een jaar in die Lexus. Kijken of dat ding echt zo zuinig is als beweerd wordt.

Maargoed, misschien is het handig om weer ontopic te gaan, want de Up! heeft geen elektromotoren en geen blok van 3.5 of 4.2 liter groot.
  † In Memoriam † woensdag 20 juni 2012 @ 23:41:32 #100
25682 2cv
Niet subtiel
pi_113169650
Het ding ziet er uit als een design-vaatwasser in het prototype-stadium.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')