Heb je nog een auto naast de Up!?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 10:34 schreef MdMa98 het volgende:
Vandaag Up!loos, vrouwlief heeft hem een dagje mee te werk. Alvast wennen voor als ze er ook mee gaat rijden naar Frankrijk.
Dat beige interieur is leuk!!quote:Op dinsdag 19 juni 2012 10:39 schreef ikweethetookniet het volgende:
Gister proef gereden in de citigo![]()
Helemaal top nu alleen nog een automaat![]()
Die komt pas einde van het jaar
Nja we hebben ook gewoon nog een autorijtopic en pta sc. Dus wellicht is een reeks voor dit dan wat overdreven.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 10:39 schreef MdMa98 het volgende:
Met alle respect, zijn vaak de users die er op aangesproken dienen te worden toch?
Nee, van 1 ervaring niet, maar ik gok dat ik nog wel meer van dat soort ervaringen krijg. Overigens, ik vraag me wel af of jij vindt dat de ABS in de Up het beter doet dan in je Mazda..?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 10:45 schreef MdMa98 het volgende:
Jammer dat je er zo over denkt Coolguy, persoonlijk vind ik het van niet. Maar van 1 ervaring kun je geen waarheid maken. Ik rijdt persoonlijk pittig door, haal ook gewoon in en schroom niet om links te gaan staan bij rechtdoor aan de stoplichten. Auto heeft genoeg pit om vooraan weer te eindigen.
Ik ben bang dat dit wederom een gevalletje is. Liever kwantiteit dan kwaliteit.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 10:42 schreef MdMa98 het volgende:
Ik heb er wel vertrouwen in. Al lees ik wat berichten over Up!s die zijn stilgevallen, of al na 3 dagen voor een servicebeurt naar de garage willen.
In Twingo's, Yarissen en Agila's zijn denk ik nog veel ergerquote:Op dinsdag 19 juni 2012 10:48 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee, van 1 ervaring niet, maar ik gok dat ik nog wel meer van dat soort ervaringen krijg. Overigens, ik vraag me wel af of jij vindt dat de ABS in de Up het beter doet dan in je Mazda..?
Ik plaats de Up in datzelfde rijtje hoor.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 10:49 schreef H-D het volgende:
[..]
In Twingo's, Yarissen en Agila's zijn denk ik nog veel erger
Hmm kweenie maar vind dat de Up! nog iets 'fris' en guitigs heeft wat die drie ab-so-luut niet hebben.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 10:51 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik plaats de Up in datzelfde rijtje hoor.
Je refereert nu aan de 1.2 TSI motoren? Volgens mij wordt dat allemaal door VW zonder kosten voor de klanten opgelost. Stond tenminste in de autoweek.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 10:49 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ik ben bang dat dit wederom een gevalletje is. Liever kwantiteit dan kwaliteit.
Het lijkt wel of dit de nieuwe strategie is van de VAG groep.
Het dashboard en het eerste gevoel met de auto premium laten aanvoelen maar onder de motorkap bezuinigen op de techniek.
Als VW nog even zo doorgaat dan is er weinig meer over van dat betrouwbare imago.
Nou, ik vind de nieuwe Yaris toch anders best fris als je 't mij vraagtquote:Op dinsdag 19 juni 2012 10:54 schreef H-D het volgende:
[..]
Hmm kweenie maar vind dat de Up! nog iets 'fris' en guitigs heeft wat die drie ab-so-luut niet hebben.
Nee sorry vind het nog steeds niks.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 10:58 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou, ik vind de nieuwe Yaris toch anders best fris als je 't mij vraagt
De 1.2TSI en de 1.4TSI inderdaad en dan hebben we het niet alleen over de kettingproblemen!quote:Op dinsdag 19 juni 2012 10:57 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Je refereert nu aan de 1.2 TSI motoren? Volgens mij wordt dat allemaal door VW zonder kosten voor de klanten opgelost. Stond tenminste in de autoweek.
Ik heb zelf een Golf VI en de nieuwe Jetta gereden, beiden met TDI motor en geen centje pijn hoor.
Zeker de hybride versiequote:Op dinsdag 19 juni 2012 10:58 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou, ik vind de nieuwe Yaris toch anders best fris als je 't mij vraagt
Je moet dat relatief zien natuurlijk he, want ik vind de auto op zich niks aan, maar ik vind 'm toch een fris voorkomen hebben.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 11:00 schreef H-D het volgende:
[..]
Nee sorry vind het nog steeds niks.
En die nieuwe Agila![]()
![]()
Wat is daar frisser aan dan de gewone?quote:
Ja ik dus nietquote:Op dinsdag 19 juni 2012 11:04 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Je moet dat relatief zien natuurlijk he, want ik vind de auto op zich niks aan, maar ik vind 'm toch een fris voorkomen hebben.
De Agila is altijd een draak van een auto geweest.
Oh dat mag uiteraardquote:Op dinsdag 19 juni 2012 11:07 schreef H-D het volgende:
[..]
Wat is daar frisser aan dan de gewone?
[..]
Ja ik dus niet![]()
Klopt.
En dan is zo'n Up! toch wel geiniger.
Ja dat bedoel ik. Veel leuker/frisser dan een Agila.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 11:10 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Oh dat mag uiteraard![]()
Dan een Agila? Jazeker. Beiden passen zowat in de kofferbak van de Jetta
Nou ja, als je (maar) een kleine auto wil (/kunt betalen) dan is de Up natuurlijk een prima optie om toch ook nog een auto van een beetje een merk te hebben. Bij Audi, BMW en Mercedes hoef je dan niet aan te kloppen want die bedienen dat segment niet.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 11:14 schreef H-D het volgende:
[..]
Ja dat bedoel ik. Veel leuker/frisser dan een Agila.
Wat ik eigenlijk bedoel is; mijn keus zou de Up! ook absoluut niet zijn. Ik heb totaal niks met dit soort auto's. Maar ik vind 'm wel geiniger dan heel veel andere auto's in dat segment. Al vind ik de Citigo misschien wel nog iets leuker. Maar nog steeds heb ik er niets mee.
Je kunt ook nog een Fiat 500 ofzo kopen natuurlijk. Het hoeft niet meteen Duits te zijn, iig voor mij nietquote:Op dinsdag 19 juni 2012 11:19 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou ja, als je (maar) een kleine auto wil (/kunt betalen) dan is de Up natuurlijk een prima optie om toch ook nog een auto van een beetje een merk te hebben. Bij Audi, BMW en Mercedes hoef je dan niet aan te kloppen want die bedienen dat segment niet.
Ik vind de Up er van de 3 het meest uitzien alsof er een 45KM bordje op hoortquote:Op dinsdag 19 juni 2012 10:42 schreef CoolGuy het volgende:
Ik reed vanmorgen achter een zwarte Up. Ik blijf het geen mooie auto vinden en hij begint nu al direct aan het stereotype beeld te voldoen dat het een auto is voor mensen die niet kunnen of durven te rijden, want waar je 50 mag vond deze mevrouw het prima om nog geen 30 te rijden. Die denkt ook dat ze in dr Uppie op de weg is.
Jaja...eej...eej.. did you see what I did there?
Ik heb geen idee wat de 500 moet kosten, maar ik zou zeggen dat die duurder is dan een Up?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 11:23 schreef H-D het volgende:
[..]
Je kunt ook nog een Fiat 500 ofzo kopen natuurlijk. Het hoeft niet meteen Duits te zijn, iig voor mij niet![]()
Verder vind ik de Citigo iets gedistingeerder en iets minder hipster dan de Up!
Ja klopt maar qua formaat e.d. zit ie wel in die klasse. Al is ie natuurlijk veel meer premium.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 11:34 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat de 500 moet kosten, maar ik zou zeggen dat die duurder is dan een Up?
Het gaat meer over het VAG trio, de andere A's zijn ter vergelijkingquote:Op dinsdag 19 juni 2012 11:35 schreef MdMa98 het volgende:
Plaatje in de op! gehouden. Mischien kan een modje de topic titel aanpassen naar "De VW Up! en andere A-segment auto`s"?
Wat vind jij eigenlijk van de Citigo dan?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 12:18 schreef MdMa98 het volgende:
D. Goed idee, miss dat een modje daar iets van kan maken? animo genoeg dunkt me.
Op basis van de foto's en artikelen vind ik het interieur wel gaaf.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 12:36 schreef MdMa98 het volgende:
Ik heb de citigo nog niet van dichtbij mogen bewonderen, dus kan er nog weinig over kwijt. Denk dat hij er verder ok uit zal zien. Van binnen geen idee nog.
Daar ging het ook al over 'dikke' BMW's, dus dat zegt niet zoveelquote:Op dinsdag 19 juni 2012 16:39 schreef Fritessaus het volgende:
Klopt helemaal, is niet echt een eerlijke vergelijking. Maar omdat 'ie eerder in dit topic naar voren werd gehaald.
Vast wel goedquote:Op dinsdag 19 juni 2012 16:45 schreef MdMa98 het volgende:
Dat de Alto nog niet voorbij gekomen is![]()
Annyway hoor zo hoe m`n meisje het gehad heeft in de Up! Nu even vis kruiden, anders geen eten.
zag hem laatst in het wit, dan is die achterkant een stuk mooier (soort bicolor voertuigje)quote:Op dinsdag 19 juni 2012 19:33 schreef ArnosL het volgende:
Op de achterkant na vind ik de Up! wel een tof bakkie eigenlijk. Ik vraag me alleen af hoeveel toeren zo'n Up! nou maakt bij 120 op de snelweg? Lijkt me niet dat ie daar voor gemaakt is namelijk en om nou met 4 tot 5000 toeren te rijden bij 120 is ook niet echt prettig![]()
Kan zo'n 1.0 Ford blokje met 100 of 125 pk niet in een Up! trouwens?
Hmm ja, volgens Google ziet ie er dan wel een stuk beter uit. Al zou ik voor een zwarte gaan, ik heb een hekel aan auto's wassen namelijkquote:Op dinsdag 19 juni 2012 19:35 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
zag hem laatst in het wit, dan is die achterkant een stuk mooier (soort bicolor voertuigje)
true en ik zie hem ook nog het vaakst in het zwart rijden maar vind hem dan echt oerlelijk van achterquote:Op dinsdag 19 juni 2012 19:38 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Hmm ja, volgens Google ziet ie er dan wel een stuk beter uit. Al zou ik voor een zwarte gaan, ik heb een hekel aan auto's wassen namelijk
Echt? Ik vind hem er zo nog wel leuk uit zien, zeker icm die wieldoppen:quote:Op dinsdag 19 juni 2012 19:42 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
true en ik zie hem ook nog het vaakst in het zwart rijden maar vind hem dan echt oerlelijk van achter
nopes.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 19:48 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Echt? Ik vind hem er zo nog wel leuk uit zien, zeker icm die wieldoppen:
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 19 juni 2012 11:24 schreef D. het volgende:
[..]
Ik vind de Up er van de 3 het meest uitzien alsof er een 45KM bordje op hoort
Ik heb je topic gevonden broertje!quote:Op dinsdag 19 juni 2012 10:42 schreef CoolGuy het volgende:
Ik reed vanmorgen achter een zwarte Up. Ik blijf het geen mooie auto vinden en hij begint nu al direct aan het stereotype beeld te voldoen dat het een auto is voor mensen die niet kunnen of durven te rijden, want waar je 50 mag vond deze mevrouw het prima om nog geen 30 te rijden. Die denkt ook dat ze in dr Uppie op de weg is.
ja smaken verschillen nu eenmaalquote:Op dinsdag 19 juni 2012 19:50 schreef ArnosL het volgende:
Nu vind ik hem in het zwart eigenlijk mooier
Ik zie regelmatig zo'n trein met allemaal Volkswagens/Audi's erop langs komen, maar de laatste tijd staat zo'n beetje de hele bovenkant vol met Volkswagen Ups.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 19:53 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ja smaken verschillen nu eenmaal
er rijden er trouwens al best veel rond is me opgevallen.
Vertelquote:Op dinsdag 19 juni 2012 16:45 schreef MdMa98 het volgende:....
Annyway hoor zo hoe m`n meisje het gehad heeft in de Up! Nu even vis kruiden, anders geen eten.
Grappigquote:Op dinsdag 19 juni 2012 22:44 schreef Andyy het volgende:
Heb er eens eentje met een vriend ingereden (had iets minder dan 100 km gelopen).
Die zal vast niet oud worden
Je wilt niet weten hoe er met die dingen op die verzamelterreinen wordt gereden. Dat gaat ook niet echt alsof er ingereden moet worden.quote:
quote:Op dinsdag 19 juni 2012 23:49 schreef MdMa98 het volgende:
Ze is te spreken over het optrekken en de koersvastheid van de auto. Straks ben ik hem nog kwijt! haha.
quote:Op dinsdag 19 juni 2012 16:55 schreef D. het volgende:
[..]
Vast wel goed
Het is toch meer een damesauto he![]()
Over lelijk gesproken.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 23:46 schreef MdMa98 het volgende:
Keek vanmiddag toevallig even in een IQ inderdaad krap maar totaal andere klasse.
de iq is volgens mij meer bedoeld als een luxe wagen die ook geschikt is voor de snelweg. ziet er van binnen een stukje volwassener uit dan een smart, passen met proppen ook wel 4 mensjes in, en is de duurste kleine dacht ik (excentrieke merken uitgezonderd)quote:Op dinsdag 19 juni 2012 23:33 schreef Andyy het volgende:
[..]
De IQ is dan ook een stukje kleiner dan de Up he, speelt inhetzelfde segment als de Smart
Het zal in ieder geval iets zijn dat door de Germaanse buren gefabricationeerd is.quote:Op woensdag 20 juni 2012 18:14 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
iq is redelijk hip. wat voor auto heb jij?
bmw is wel nice. vag is wel lelijk.quote:Op woensdag 20 juni 2012 19:09 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Het zal in ieder geval iets zijn dat door de Germaanse buren gefabricationeerd is.
Ik vind 'm redelijk lelijk. Maar is een kwestie van smaakquote:Op woensdag 20 juni 2012 18:14 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
iq is redelijk hip. wat voor auto heb jij?
ah. kay dan.quote:Op woensdag 20 juni 2012 20:34 schreef H-D het volgende:
[..]
Ik vind 'm redelijk lelijk. Maar is een kwestie van smaak
Een Volvo 960.
Sorry helaasquote:Op woensdag 20 juni 2012 19:09 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Het zal in ieder geval iets zijn dat door de Germaanse buren gefabricationeerd is.
Ik snap niet zo goed dat men zo enthousiast is over deze cijfers.quote:Op woensdag 20 juni 2012 20:54 schreef ikweethetookniet het volgende:
47 aantal
Benzin
4,26 min
5,37 gem
6,69 max
http://www.spritmonitor.d(...)%21.html?powerunit=2
http://www.werkelijkverbruik.nl/quote:Op woensdag 20 juni 2012 20:54 schreef ikweethetookniet het volgende:
47 aantal
Benzin
4,26 min
5,37 gem
6,69 max
http://www.spritmonitor.d(...)%21.html?powerunit=2
Ik vind werkelijkverbruik.nl enorm negatief qua verbruiksschaling. Dit komt omdat lease rijdend Nederland over het algemeen een redelijk zware voet heeftquote:Op woensdag 20 juni 2012 20:57 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
http://www.werkelijkverbruik.nl/
quote:Op woensdag 20 juni 2012 20:59 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ik vind werkelijkverbruik.nl enorm negatief qua verbruiksschaling. Dit komt omdat lease rijdend Nederland over het algemeen een redelijk zware voet heeft
De verbruiksmonitor van autoweek is een stuk realistischer.
Omg. mijn Focus '11 1.6vtiquote:Op woensdag 20 juni 2012 20:57 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
http://www.werkelijkverbruik.nl/
Geloof dat ik in theorie iets van 1:10 ofzo moeten halen en in de praktijk is het iets van 1:9 ..dus klopt aardig.quote:Op woensdag 20 juni 2012 21:02 schreef CoolGuy het volgende:
ik zou in theorie iets van 1 op 22 moeten halen ofzo dacht ik. In de praktijk kom ik aan 1 op..mwah...18, maar ik rij hele stukken snelweg op de CC.
Daar staat dan wel tegenover dat ik dat Start/Stop uitgezet heb want dat vind ik irritant.
Mijn auto zou volgens norm 1 op 14.7 verbruiken, travelcard geeft aan 1 op 11.1.quote:Op woensdag 20 juni 2012 20:57 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
http://www.werkelijkverbruik.nl/
Sorry maar even..wat de fuck is jouw probleem?quote:Op woensdag 20 juni 2012 21:41 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Mijn auto zou volgens norm 1 op 14.7 verbruiken, travelcard geeft aan 1 op 11.1.
Het norm verbruik haal ik op vakantie met gemak en kan het dan zelfs beter, dan haal ik namelijk makkelijk 1 op 16 zelfs met snelweggemiddelden van 140.
Dat Travelcard verbruik haal ik alleen als ik 'm bij elk verkeerslicht met vol gas de turbo injaag en volvo's 960 van de linkerbaan weg wil jagen.
(niet dat ik dat ooit doe overigens)
Met de Aygo heb ik in het verleden gem 1:17 gereden. Met de Mii is 1:21 prima haalbaar.quote:Op woensdag 20 juni 2012 20:57 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ik snap niet zo goed dat men zo enthousiast is over deze cijfers.
De Aygo heeft deze cijfers al 6 jaar.
Een Yaris / Auris / Prius (Wagon) die beduidend groter, krachtiger en comfortabeler zijn verbruiken hetzelfde of zelfs minder.
De Yaris hybrid haalt in de praktijk zelfs 1:25. Alleen dan heb je wel aanzienlijk meer auto met alle denkbare luxe aanboord.
Volgens spritmonitor is het praktijk verbruik van de Aygo en de Up nagenoeg gelijkquote:Op woensdag 20 juni 2012 22:02 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Met de Aygo heb ik in het verleden gem 1:17 gereden. Met de Mii is 1:21 prima haalbaar.
Ik praat over ervaring, niet over gegevens van een site..quote:Op woensdag 20 juni 2012 22:17 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Volgens spritmonitor is het praktijk verbruik van de Aygo en de Up nagenoeg gelijk.
Dat is nou 6 jaar innovatie bij VAG
Die niks mogen trekken en 30000 euro kosten ipv van 20000 euro waardoor je net zo goed een 20% bijtellings auto kan kopen.quote:Op woensdag 20 juni 2012 22:17 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ik wacht nog steeds op 14% motorisering in het C segment van VAG![]()
Iets wat Toyota en Honda al 6 jaar geleden in het assortiment hadden.
Je wuift de constateringen van tientallen zo niet honderden consumenten gewoon even weg, blijkbaar snap je niet wat gemiddeld betekend.quote:Op woensdag 20 juni 2012 22:23 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Ik praat over ervaring, niet over gegevens van een site..![]()
En dan hebben we niet eens over verschil van bouwkwaliteit.
Trekvermogen interesseerd mij nietquote:Op woensdag 20 juni 2012 22:26 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Die niks mogen trekken en 30000 euro kosten ipv van 20000 euro waardoor je net zo goed een 20% bijtellings auto kan kopen.
En sommige mensen interesseert bijtelling weer niet. Dus who cares dat ze geen 14% motoren hebben in het C segment? Het is gewoon net wat je belangrijk vindt.quote:Op woensdag 20 juni 2012 22:35 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Je wuift de constateringen van tientallen zo niet honderden consumenten gewoon even weg, blijkbaar snap je niet wat gemiddeld betekend.
De kwaliteit van de Up moet zich nog bewijzen, een net afgewerkt dashboard zegt niks over de motorisering. Mooi voorbeeld zijn de TSI problemen. Daar sta je dan bij de garage met je premium dashboard.
[..]
Trekvermogen interesseerd mij niet. Daarnaast is een volledig uitgeruste Megane / Focus / Auris / Prius / Insight nog altijd goedkoper dan een volledig uitgerust golfje.
De Megane heeft overigens een trekgewicht van 1500kg.
Al met al lijkt het erop dat VAG de competitie lijkt te verliezen als het gaat om zuinige motoren die ook nog eens betrouwbaar zijn.
Kijk nu eens naar de nieuwe Lexus GS450, 350PK benzine bij een verbruik van 5.9l/100km.
De concurrentie loopt echt mijlenver voor.
Toch blijven de TSI motoren fijne smeuige motor zolang ze het doen
De up en Mii zijn nog maar net op de markt. Ik geloof niet dat ze door honderden op dezelfde manier getest zijn. Ik snap prima wat een gemiddelde betekend. Je site is niet heilig.quote:Op woensdag 20 juni 2012 22:35 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Je wuift de constateringen van tientallen zo niet honderden consumenten gewoon even weg, blijkbaar snap je niet wat gemiddeld betekend.
De kwaliteit van de Up moet zich nog bewijzen, een net afgewerkt dashboard zegt niks over de motorisering. Mooi voorbeeld zijn de TSI problemen. Daar sta je dan bij de garage met je
Travelcard verbruik 10,2l/100km.quote:Op woensdag 20 juni 2012 22:35 schreef Revolution-NL het volgende:
Kijk nu eens naar de nieuwe Lexus GS450, 350PK benzine bij een verbruik van 5.9l/100km.
De concurrentie loopt echt mijlenver voor.
Not the point, het punt is dat men de concurrentie niet kan bijbenen en dat men niet genoeg innoveert.quote:Op woensdag 20 juni 2012 22:43 schreef H-D het volgende:
[..]
En sommige mensen interesseert bijtelling weer niet. Dus who cares dat ze geen 14% motoren hebben in het C segment? Het is gewoon net wat je belangrijk vindt.
Toen men het argument aandroeg over trekvermogen kwam jij zelf met dat dat jouw niets interesseert. Mij interesseert jouw bijtellings argument niet.quote:Op woensdag 20 juni 2012 22:48 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Not the point, het punt is dat men de concurrentie niet kan bijbenen en dat men niet genoeg innoveert.
Iets wat ik erg jammer vind. Vond VAG producten voorheen altijd erg prettig aanvoelen en betrouwbaar, ik heb in mijn Leon 2006 120.000km fijne probleemloze kilometers gereden.
A. We hadden al geconstateerd dat het travelcard verbruik ruim boven het dagelijks praktijk verbruik van spritmonitor en aw verbruiksmontor ligt.quote:
Fijn dat je toegeeft dat je voor een zuinige compleet uitgeruste auto het best bij een ander merk kan shoppenquote:Op woensdag 20 juni 2012 22:56 schreef H-D het volgende:
[..]
Toen men het argument aandroeg over trekvermogen kwam jij zelf met dat dat jouw niets interesseert. Mij interesseert jouw bijtellings argument niet.
Verder ben ik het niet direct met je eens. Ze innoveren best prima. Alleen niet in een hybride aandrijflijn zoals bijv Lexus. Maar als je bijvoorbeeld het verbruik van Audi's nieuwe V8 diesel ziet is dat best knap gedaan.
Het blijft gewoon maar net wat je wilt als autokoper. Een hele zuinige maar minder spannende auto of misschien iets minder zuinigheid maar meer funfactor. Enkele uitzonderingen zoals die hybride Lexussen daargelaten.
Het verbruik van die auto's is ook niet bepaald te vergelijken natuurlijk. De Audi is een diesel met een blok van 4.2 liter, terwijl die Lexus een 3.5 liter benzine blok heeft met elektromotoren. Tijdens de verbruikstests worden de elektromotoren volop gebruikt, waardoor het gemiddelde verbruik omlaag schiet.quote:Op woensdag 20 juni 2012 23:10 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Fijn dat je toegeeft dat je voor een zuinige compleet uitgeruste auto het best bij een ander merk kan shoppenDat is namelijk waar het in de essentie om ging.
Over het diesel verbruik ben ik niet zo onder de de indruk gezien de energetische waarde van diesel 20% hoger is dan benzine.
Het gecombineerd verbruik van een A8 4.2TDI met 350 PK is dan ook nog eens 7.8/100km. De Lexus doet dus gecombineerd 5km langer op een liter terwijl die liter brandstof ook nog eens minder energie bevat. Voorsprong in techniek noemt men dat
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |