abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113169737
Vandaag in een twee jaar oude C1 een stukje gereden. Wat is dat een stuk simpeler dan ik had verwacht zeg! en allemaal zo iel. Dan kan men de up! wel duurder vinden, je krijgt er een knappere auto voor. Wat ik de C1 wel moet meegeven is het lekkere geluid bij het gas geven. En mits goed ingereden, vlot genoeg!

Maar een pook op een lange stok, dat kan toch niet meer anno nu?
  FOK!fotograaf woensdag 20 juni 2012 @ 23:46:55 #102
145146 Andyy
pi_113169925
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 22:35 schreef Revolution-NL het volgende:
Toch blijven de TSI motoren fijne smeuige motor zolang ze het doen :P
Nah, er zijn veel betere. Die Twinscrollers zijn veel soepeler qua koppel en stukken betrouwbaarder :+
  FOK!fotograaf woensdag 20 juni 2012 @ 23:49:07 #103
145146 Andyy
pi_113170051
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 22:57 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

A. We hadden al geconstateerd dat het travelcard verbruik ruim boven het dagelijks praktijk verbruik van spritmonitor en aw verbruiksmontor ligt.

B. Je kijkt naar het verouderde 2011 model met een norm verbruik van 7,70l/100km en een praktijkverbruik van 8l/100km . Het nieuwe model is pas vanaf 1 Juli 2012 leverbaar.
Al iets ervoor hoor, maar amper versies die de 20% bijtelling halen, omdat je in dat segment een luxe bak wilt. Geen uitgeklede met 16 inch en minder opties zodat je die paar gram bespaart voor 20%
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 23:10 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Fijn dat je toegeeft dat je voor een zuinige compleet uitgeruste auto het best bij een ander merk kan shoppen ;) Dat is namelijk waar het in de essentie om ging.

Over het diesel verbruik ben ik niet zo onder de de indruk gezien de energetische waarde van diesel 20% hoger is dan benzine.

Het gecombineerd verbruik van een A8 4.2TDI met 350 PK is dan ook nog eens 7.8/100km. De Lexus doet dus gecombineerd 5km langer op een liter terwijl die liter brandstof ook nog eens minder energie bevat. Voorsprong in techniek noemt men dat :')
Niet te vergelijken, je zou de A8 met de LS moeten vergelijken en de A6 met de GS.
Ze spelen allebei in een ander segment.
  Moderator donderdag 21 juni 2012 @ 00:04:41 #104
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_113170913
alsof je wakker ligt van de bijtelling als je voor een A8 of een 7 serie of een S klasse gaat shoppen, kom nou :') Ja, dat je voor een volledig aangeklede auto bij een ander merk goedkoper uit bent is zo ja, maar dat is logisch, want als die andere merken voor hetzelfde geld ook een kale auto zouden leveren, dan snppen zij ook wel dat een hoop consumenten zeggen ''ja dag, dan wil ik een Duitse auto". Dus ze moeten wel om die auto aantrekkelijk te maken in vergelijking met de concurrentie.
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator donderdag 21 juni 2012 @ 10:17:27 #105
18653 crew  D.
pi_113178854
A8? S klasse?

On-topic maar weer? :P
pi_113180501
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 23:43 schreef MdMa98 het volgende:
Vandaag in een twee jaar oude C1 een stukje gereden. Wat is dat een stuk simpeler dan ik had verwacht zeg! en allemaal zo iel. Dan kan men de up! wel duurder vinden, je krijgt er een knappere auto voor. Wat ik de C1 wel moet meegeven is het lekkere geluid bij het gas geven. En mits goed ingereden, vlot genoeg!

Maar een pook op een lange stok, dat kan toch niet meer anno nu?
Daar heb ik me ook altijd over verwonderd. Sowieso over de hele cheap ass look van het interieur.
pi_113185662
Ik weet niet hoe lang de huidige facelift mee zal gaan van de Toyota/PSA drieling, maar het interieur wordt ongetwijfeld aangepakt in de tweede versie. Hoe dan ook jammer dat ze dat niet direct bij de laatste facelift hebben gedaan.
  donderdag 21 juni 2012 @ 13:24:53 #108
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_113185742
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 13:22 schreef Fritessaus het volgende:
Ik weet niet hoe lang de huidige facelift mee zal gaan van de Toyota/PSA drieling, maar het interieur wordt ongetwijfeld aangepakt in de tweede versie. Hoe dan ook jammer dat ze dat niet direct bij de laatste facelift hebben gedaan.
Dat zal wel teveel kosten voor een facelift. Je ziet inderdaad wel dat de drieling verouderd begint te raken. Wat ook niet heel gek is na bijna 7 jaar.

Als ze het slim zijn dan zorgen ze dat het interieur bij de volgende generatie op hetzelfde niveau is als de Kia Picanto. Daar waan je jezelf echt in een B-Segment auto. Knap gedaan van Kia.
pi_113185834
Ik kan me inderdaad voorstellen dat ze een nieuw interieur laten zitten tot de nieuwe versie. Het feit dat de laatste facelift van binnen geen wijzigingen heeft gehad lijkt mij ook een teken dat deze facelift gewoon de laatste adem is van het huidige model.
pi_113185871
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 13:24 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Dat zal wel teveel kosten voor een facelift. Je ziet inderdaad wel dat de drieling verouderd begint te raken. Wat ook niet heel gek is na bijna 7 jaar.

Als ze het slim zijn dan zorgen ze dat het interieur bij de volgende generatie op hetzelfde niveau is als de Kia Picanto. Daar waan je jezelf echt in een B-Segment auto. Knap gedaan van Kia.
Kom op 7 jr geleden was dat interieur òok al gedateerd en goedkoop ogend. 20jr geleden kon je daar mee weg komen. Nu al lang niet meer.
pi_113186093
Tuurlijk is het interieur goedkoop ogend en gedateerd, maar toen kon dat makkelijk verantwoord worden gezien de prijzen van de drieling tegenover een "normale" auto.

Vandaag de dag is het interieur zo goed als niet meer acceptabel inderdaad omdat de concurrentie ook niet stil heeft gezeten. Al verschilt dat ook weer per mens, er zullen mensen zijn die zich absoluut niet storen aan het gedateerde interieur.

Overigens nog steeds erg benieuwd wat Opel hier tegenover gaat zetten. :) Het interieur van de Adam ziet er vooralsnog niet slecht uit.
pi_113186381
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 13:33 schreef Fritessaus het volgende:
Tuurlijk is het interieur goedkoop ogend en gedateerd, maar toen kon dat makkelijk verantwoord worden gezien de prijzen van de drieling tegenover een "normale" auto.

Vandaag de dag is het interieur zo goed als niet meer acceptabel inderdaad omdat de concurrentie ook niet stil heeft gezeten. Al verschilt dat ook weer per mens, er zullen mensen zijn die zich absoluut niet storen aan het gedateerde interieur.

Overigens nog steeds erg benieuwd wat Opel hier tegenover gaat zetten. :) Het interieur van de Adam ziet er vooralsnog niet slecht uit.
Ja das waar veel mensen die in die klasse shoppen vinden het misschien ook niet zo erg. Persoonlijk zou het me wel storen mja :P

Opel heb ik toch wel enigzins afgeschreven als merk :{ is echt hard achteruit gegaan de afgelopen tijd imo.
  donderdag 21 juni 2012 @ 14:11:35 #113
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_113187773
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 13:33 schreef Fritessaus het volgende:

Overigens nog steeds erg benieuwd wat Opel hier tegenover gaat zetten. :) Het interieur van de Adam ziet er vooralsnog niet slecht uit.
Die kende ik nog niet




Schitterende auto die er volwassen oogt maar is dit niet een auto voor het B-Segment? Opel is de laatste tijd echt goed bezig. Mooi verfrissend design met betrouwbare motorisering.

Persoonlijk vind ik de nieuwe Astra sedan erg mooi!
Hoewel ik stiekem toch het liefst een ampera voor de deur zou hebben staan.
pi_113187821
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 14:11 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Die kende ik nog niet

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Schitterend autootje. Opel is de laatste tijd echt goed bezig. Mooi verfrissend design met betrouwbare motorisering.

Persoonlijk vind ik de nieuwe Astra sedan erg mooi!
Lol hoe meningen kunnen verschillen over Opel xD
pi_113187845
Geloof dat het definitieve uiterlijk nog niet bekendgemaakt is van de Adam, maar van mij mag hij er zo uit zien, al past die impressie beter bij de Corsa denk ik (staat volgens mij ook op de achterklep?)

Verder vind ik Opel ook erg goed bezig de laatste tijd. De Opel Astra GTC/OPC... :9~ :9~ Maar ik ben wel een aardige Opel fan (rij zelf Opel en opgegroeid met Opel ;))
pi_113188010
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 14:13 schreef Fritessaus het volgende:
Geloof dat het definitieve uiterlijk nog niet bekendgemaakt is van de Adam, maar van mij mag hij er zo uit zien, al past die impressie beter bij de Corsa denk ik (staat volgens mij ook op de achterklep?)

Verder vind ik Opel ook erg goed bezig de laatste tijd. De Opel Astra GTC/OPC... :9~ :9~ Maar ik ben wel een aardige Opel fan (rij zelf Opel en opgegroeid met Opel ;))
Ah vandaar ..nja kan ieder zn ding :P
Ik vind Opel echt 3x niks. Qua design niet, en motoren ook niet zo.
pi_113205386
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 21:02 schreef CoolGuy het volgende:
ik zou in theorie iets van 1 op 22 moeten halen ofzo dacht ik. In de praktijk kom ik aan 1 op..mwah...18, maar ik rij hele stukken snelweg op de CC.

Daar staat dan wel tegenover dat ik dat Start/Stop uitgezet heb want dat vind ik irritant.
Ik moet 1 op 8 kunnen halen en ik heb laatst 1 op 9 / 1 op 9,5 gehaald. Ik ben trots op me zelf.
When the priest killed a maiden in the metal church
Armored saints and warlocks watched the slaughter
Rage of the slayer forced the pretty maids
To kiss the Queen in crimson glory
pi_113206488
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 14:13 schreef Fritessaus het volgende:
Geloof dat het definitieve uiterlijk nog niet bekendgemaakt is van de Adam, maar van mij mag hij er zo uit zien, al past die impressie beter bij de Corsa denk ik (staat volgens mij ook op de achterklep?)

Verder vind ik Opel ook erg goed bezig de laatste tijd. De Opel Astra GTC/OPC... :9~ :9~ Maar ik ben wel een aardige Opel fan (rij zelf Opel en opgegroeid met Opel ;))
Staat inderdaad Corsa achterop.

Vandaag kwam er trouwens een bericht dat Opel weer goedkope auto's moet gaan maken en de Adam is daar de eerste van. Die moet voor ongeveer ¤10.000 op de markt gaan komen. Als het dan ongeveer het formaat van de Up! of C1/107/Aygo heeft en het autootje is goed, dan kan het nog wel eens de redding van Opel zijn :)

+ er komen een berg nieuwe modellen van Opel de komende jaren :)
pi_113206490
Wij vertrekken morgen, over 2 weken post ik mijn bevindingen in een hopelijk voortgezet topic!
  Moderator donderdag 21 juni 2012 @ 21:00:40 #120
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_113206709
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 20:56 schreef MdMa98 het volgende:
Wij vertrekken morgen, over 2 weken post ik mijn bevindingen in een hopelijk voortgezet topic!
Op vakantie? Tof! Veel fun op vakantie (maar ik had begrepen dat je hier dan toch nog wel vertoeft zo af en toe ;) ) en laat vooral even weten hoe het is gegaan inderdaad met de Up! :)

*zwaait uit met zakdoekje en zo*
Breitling - Instruments for Professionals
pi_113206780
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 20:56 schreef MdMa98 het volgende:
Wij vertrekken morgen, over 2 weken post ik mijn bevindingen in een hopelijk voortgezet topic!
Happy holidays!
pi_113206909
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 20:56 schreef MdMa98 het volgende:
Wij vertrekken morgen, over 2 weken post ik mijn bevindingen in een hopelijk voortgezet topic!
have fun!
pi_113208729
Tnx! allemaal! wel voortzetten hier he ;)
  Moderator donderdag 21 juni 2012 @ 21:45:01 #124
18653 crew  D.
pi_113209526
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 20:56 schreef MdMa98 het volgende:
Wij vertrekken morgen, over 2 weken post ik mijn bevindingen in een hopelijk voortgezet topic!
Dus je gaat 2 weken op vakantie, neemt je laptop mee om te kunnen Fokken, en laat dit topic links liggen? :P
pi_113212177
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 23:41 schreef 2cv het volgende:
Het ding ziet er uit als een design-vaatwasser in het prototype-stadium.
Waarom quote niemand deze, de opmerking van het topic :')
(Y)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')