abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf woensdag 20 juni 2012 @ 23:46:55 #102
145146 Andyy
pi_113169925
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 22:35 schreef Revolution-NL het volgende:
Toch blijven de TSI motoren fijne smeuige motor zolang ze het doen :P
Nah, er zijn veel betere. Die Twinscrollers zijn veel soepeler qua koppel en stukken betrouwbaarder :+
  FOK!fotograaf woensdag 20 juni 2012 @ 23:49:07 #103
145146 Andyy
pi_113170051
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 22:57 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

A. We hadden al geconstateerd dat het travelcard verbruik ruim boven het dagelijks praktijk verbruik van spritmonitor en aw verbruiksmontor ligt.

B. Je kijkt naar het verouderde 2011 model met een norm verbruik van 7,70l/100km en een praktijkverbruik van 8l/100km . Het nieuwe model is pas vanaf 1 Juli 2012 leverbaar.
Al iets ervoor hoor, maar amper versies die de 20% bijtelling halen, omdat je in dat segment een luxe bak wilt. Geen uitgeklede met 16 inch en minder opties zodat je die paar gram bespaart voor 20%
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 23:10 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Fijn dat je toegeeft dat je voor een zuinige compleet uitgeruste auto het best bij een ander merk kan shoppen ;) Dat is namelijk waar het in de essentie om ging.

Over het diesel verbruik ben ik niet zo onder de de indruk gezien de energetische waarde van diesel 20% hoger is dan benzine.

Het gecombineerd verbruik van een A8 4.2TDI met 350 PK is dan ook nog eens 7.8/100km. De Lexus doet dus gecombineerd 5km langer op een liter terwijl die liter brandstof ook nog eens minder energie bevat. Voorsprong in techniek noemt men dat :')
Niet te vergelijken, je zou de A8 met de LS moeten vergelijken en de A6 met de GS.
Ze spelen allebei in een ander segment.
  Moderator donderdag 21 juni 2012 @ 00:04:41 #104
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_113170913
alsof je wakker ligt van de bijtelling als je voor een A8 of een 7 serie of een S klasse gaat shoppen, kom nou :') Ja, dat je voor een volledig aangeklede auto bij een ander merk goedkoper uit bent is zo ja, maar dat is logisch, want als die andere merken voor hetzelfde geld ook een kale auto zouden leveren, dan snppen zij ook wel dat een hoop consumenten zeggen ''ja dag, dan wil ik een Duitse auto". Dus ze moeten wel om die auto aantrekkelijk te maken in vergelijking met de concurrentie.
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator donderdag 21 juni 2012 @ 10:17:27 #105
18653 crew  D.
pi_113178854
A8? S klasse?

On-topic maar weer? :P
pi_113180501
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 23:43 schreef MdMa98 het volgende:
Vandaag in een twee jaar oude C1 een stukje gereden. Wat is dat een stuk simpeler dan ik had verwacht zeg! en allemaal zo iel. Dan kan men de up! wel duurder vinden, je krijgt er een knappere auto voor. Wat ik de C1 wel moet meegeven is het lekkere geluid bij het gas geven. En mits goed ingereden, vlot genoeg!

Maar een pook op een lange stok, dat kan toch niet meer anno nu?
Daar heb ik me ook altijd over verwonderd. Sowieso over de hele cheap ass look van het interieur.
pi_113185662
Ik weet niet hoe lang de huidige facelift mee zal gaan van de Toyota/PSA drieling, maar het interieur wordt ongetwijfeld aangepakt in de tweede versie. Hoe dan ook jammer dat ze dat niet direct bij de laatste facelift hebben gedaan.
  donderdag 21 juni 2012 @ 13:24:53 #108
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_113185742
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 13:22 schreef Fritessaus het volgende:
Ik weet niet hoe lang de huidige facelift mee zal gaan van de Toyota/PSA drieling, maar het interieur wordt ongetwijfeld aangepakt in de tweede versie. Hoe dan ook jammer dat ze dat niet direct bij de laatste facelift hebben gedaan.
Dat zal wel teveel kosten voor een facelift. Je ziet inderdaad wel dat de drieling verouderd begint te raken. Wat ook niet heel gek is na bijna 7 jaar.

Als ze het slim zijn dan zorgen ze dat het interieur bij de volgende generatie op hetzelfde niveau is als de Kia Picanto. Daar waan je jezelf echt in een B-Segment auto. Knap gedaan van Kia.
pi_113185834
Ik kan me inderdaad voorstellen dat ze een nieuw interieur laten zitten tot de nieuwe versie. Het feit dat de laatste facelift van binnen geen wijzigingen heeft gehad lijkt mij ook een teken dat deze facelift gewoon de laatste adem is van het huidige model.
pi_113185871
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 13:24 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Dat zal wel teveel kosten voor een facelift. Je ziet inderdaad wel dat de drieling verouderd begint te raken. Wat ook niet heel gek is na bijna 7 jaar.

Als ze het slim zijn dan zorgen ze dat het interieur bij de volgende generatie op hetzelfde niveau is als de Kia Picanto. Daar waan je jezelf echt in een B-Segment auto. Knap gedaan van Kia.
Kom op 7 jr geleden was dat interieur òok al gedateerd en goedkoop ogend. 20jr geleden kon je daar mee weg komen. Nu al lang niet meer.
pi_113186093
Tuurlijk is het interieur goedkoop ogend en gedateerd, maar toen kon dat makkelijk verantwoord worden gezien de prijzen van de drieling tegenover een "normale" auto.

Vandaag de dag is het interieur zo goed als niet meer acceptabel inderdaad omdat de concurrentie ook niet stil heeft gezeten. Al verschilt dat ook weer per mens, er zullen mensen zijn die zich absoluut niet storen aan het gedateerde interieur.

Overigens nog steeds erg benieuwd wat Opel hier tegenover gaat zetten. :) Het interieur van de Adam ziet er vooralsnog niet slecht uit.
pi_113186381
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 13:33 schreef Fritessaus het volgende:
Tuurlijk is het interieur goedkoop ogend en gedateerd, maar toen kon dat makkelijk verantwoord worden gezien de prijzen van de drieling tegenover een "normale" auto.

Vandaag de dag is het interieur zo goed als niet meer acceptabel inderdaad omdat de concurrentie ook niet stil heeft gezeten. Al verschilt dat ook weer per mens, er zullen mensen zijn die zich absoluut niet storen aan het gedateerde interieur.

Overigens nog steeds erg benieuwd wat Opel hier tegenover gaat zetten. :) Het interieur van de Adam ziet er vooralsnog niet slecht uit.
Ja das waar veel mensen die in die klasse shoppen vinden het misschien ook niet zo erg. Persoonlijk zou het me wel storen mja :P

Opel heb ik toch wel enigzins afgeschreven als merk :{ is echt hard achteruit gegaan de afgelopen tijd imo.
  donderdag 21 juni 2012 @ 14:11:35 #113
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_113187773
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 13:33 schreef Fritessaus het volgende:

Overigens nog steeds erg benieuwd wat Opel hier tegenover gaat zetten. :) Het interieur van de Adam ziet er vooralsnog niet slecht uit.
Die kende ik nog niet




Schitterende auto die er volwassen oogt maar is dit niet een auto voor het B-Segment? Opel is de laatste tijd echt goed bezig. Mooi verfrissend design met betrouwbare motorisering.

Persoonlijk vind ik de nieuwe Astra sedan erg mooi!
Hoewel ik stiekem toch het liefst een ampera voor de deur zou hebben staan.
pi_113187821
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 14:11 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Die kende ik nog niet

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Schitterend autootje. Opel is de laatste tijd echt goed bezig. Mooi verfrissend design met betrouwbare motorisering.

Persoonlijk vind ik de nieuwe Astra sedan erg mooi!
Lol hoe meningen kunnen verschillen over Opel xD
pi_113187845
Geloof dat het definitieve uiterlijk nog niet bekendgemaakt is van de Adam, maar van mij mag hij er zo uit zien, al past die impressie beter bij de Corsa denk ik (staat volgens mij ook op de achterklep?)

Verder vind ik Opel ook erg goed bezig de laatste tijd. De Opel Astra GTC/OPC... :9~ :9~ Maar ik ben wel een aardige Opel fan (rij zelf Opel en opgegroeid met Opel ;))
pi_113188010
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 14:13 schreef Fritessaus het volgende:
Geloof dat het definitieve uiterlijk nog niet bekendgemaakt is van de Adam, maar van mij mag hij er zo uit zien, al past die impressie beter bij de Corsa denk ik (staat volgens mij ook op de achterklep?)

Verder vind ik Opel ook erg goed bezig de laatste tijd. De Opel Astra GTC/OPC... :9~ :9~ Maar ik ben wel een aardige Opel fan (rij zelf Opel en opgegroeid met Opel ;))
Ah vandaar ..nja kan ieder zn ding :P
Ik vind Opel echt 3x niks. Qua design niet, en motoren ook niet zo.
pi_113205386
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 21:02 schreef CoolGuy het volgende:
ik zou in theorie iets van 1 op 22 moeten halen ofzo dacht ik. In de praktijk kom ik aan 1 op..mwah...18, maar ik rij hele stukken snelweg op de CC.

Daar staat dan wel tegenover dat ik dat Start/Stop uitgezet heb want dat vind ik irritant.
Ik moet 1 op 8 kunnen halen en ik heb laatst 1 op 9 / 1 op 9,5 gehaald. Ik ben trots op me zelf.
When the priest killed a maiden in the metal church
Armored saints and warlocks watched the slaughter
Rage of the slayer forced the pretty maids
To kiss the Queen in crimson glory
pi_113206488
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 14:13 schreef Fritessaus het volgende:
Geloof dat het definitieve uiterlijk nog niet bekendgemaakt is van de Adam, maar van mij mag hij er zo uit zien, al past die impressie beter bij de Corsa denk ik (staat volgens mij ook op de achterklep?)

Verder vind ik Opel ook erg goed bezig de laatste tijd. De Opel Astra GTC/OPC... :9~ :9~ Maar ik ben wel een aardige Opel fan (rij zelf Opel en opgegroeid met Opel ;))
Staat inderdaad Corsa achterop.

Vandaag kwam er trouwens een bericht dat Opel weer goedkope auto's moet gaan maken en de Adam is daar de eerste van. Die moet voor ongeveer ¤10.000 op de markt gaan komen. Als het dan ongeveer het formaat van de Up! of C1/107/Aygo heeft en het autootje is goed, dan kan het nog wel eens de redding van Opel zijn :)

+ er komen een berg nieuwe modellen van Opel de komende jaren :)
pi_113206490
Wij vertrekken morgen, over 2 weken post ik mijn bevindingen in een hopelijk voortgezet topic!
  Moderator donderdag 21 juni 2012 @ 21:00:40 #120
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_113206709
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 20:56 schreef MdMa98 het volgende:
Wij vertrekken morgen, over 2 weken post ik mijn bevindingen in een hopelijk voortgezet topic!
Op vakantie? Tof! Veel fun op vakantie (maar ik had begrepen dat je hier dan toch nog wel vertoeft zo af en toe ;) ) en laat vooral even weten hoe het is gegaan inderdaad met de Up! :)

*zwaait uit met zakdoekje en zo*
Breitling - Instruments for Professionals
pi_113206780
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 20:56 schreef MdMa98 het volgende:
Wij vertrekken morgen, over 2 weken post ik mijn bevindingen in een hopelijk voortgezet topic!
Happy holidays!
pi_113206909
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 20:56 schreef MdMa98 het volgende:
Wij vertrekken morgen, over 2 weken post ik mijn bevindingen in een hopelijk voortgezet topic!
have fun!
pi_113208729
Tnx! allemaal! wel voortzetten hier he ;)
  Moderator donderdag 21 juni 2012 @ 21:45:01 #124
18653 crew  D.
pi_113209526
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 20:56 schreef MdMa98 het volgende:
Wij vertrekken morgen, over 2 weken post ik mijn bevindingen in een hopelijk voortgezet topic!
Dus je gaat 2 weken op vakantie, neemt je laptop mee om te kunnen Fokken, en laat dit topic links liggen? :P
pi_113212177
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 23:41 schreef 2cv het volgende:
Het ding ziet er uit als een design-vaatwasser in het prototype-stadium.
Waarom quote niemand deze, de opmerking van het topic :')
(Y)
pi_113212325
We willen ook graag nog wat zien op vakantie trouwens, ligt er ook aan of we internet hebben, weet ik zo ff niet.
pi_113323939
Seat Mii sport 5 deurs gekocht met panoramadak. ^O^
  Moderator zondag 24 juni 2012 @ 20:20:46 #128
18653 crew  D.
pi_113328297
quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2012 18:45 schreef ColtZ40 het volgende:
Seat Mii sport 5 deurs gekocht met panoramadak. ^O^
Kleur?

Wanneer geleverd?
pi_113329502
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 20:20 schreef D. het volgende:

[..]

Kleur?

Wanneer geleverd?
Zwart, week 36. -O-
  Moderator zondag 24 juni 2012 @ 20:44:35 #130
18653 crew  D.
pi_113329665
quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2012 20:41 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Zwart,

^O^
quote:
week 36. -O-
Wij week 30 (schatting uiteraard) :7
pi_113331858
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 20:44 schreef D. het volgende:

[..]

^O^

[..]

Wij week 30 (schatting uiteraard) :7
Ze gaan voor ons een bestelde auto die ze in week 30 gaan bouwen proberen aan te passen. Ik ga er maar niet van uit dat het lukt. Je hebt ook een 5 deurs besteld?
  Moderator zondag 24 juni 2012 @ 21:19:33 #132
18653 crew  D.
pi_113332055
quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2012 21:16 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Ze gaan voor ons een bestelde auto die ze in week 30 gaan bouwen proberen aan te passen. Ik ga er maar niet van uit dat het lukt. Je hebt ook een 5 deurs besteld?
:Y

Anders was wachten tot week 30 niet nodig he :P
pi_113916435
En weer terug van een prachtige vakantie! De Up! heeft heerlijk getuft in de bergen van de Auvergne! De 60PK had het soms wel zwaar heuveltjes op (8-12%) maar helemaal haalbaar! Alle bagage ging gemakkelijk mee. (grote koelbox, 2 koffers, 2 sporttassen, krat met levensmiddelen, en nog diverse kleine tassen. Ontspannen heenreis via de route national! Uitgerust aangekomen. Wel tijdens een dagjes weg in de omgeving e.a. meegemaakt. Scheurende geluiden, bleken veel losse kiezelstenen tussen de remblok en schijf te zitten (werden nogal wat kleine paden opnieuw geasfalteerd). Een hagelbui met stenen groter als golfballen! Resultaat 21 deuken! Word dus de verzekering bellen! In een klein plaatsje een drempel over het hoofd gezien, resultaat: gevlogen met de Up! (gangetje van ong. 30 km/u en zeer hoge drempel. Drempel was nieuw, niet gemarkeerd o.i.d. Gisteravond op de terugweg knap stuurwerk mogen leveren in Noord-Frankrijk, weiland naast de tolweg een dikke tornado! Maar wat rijdt dat heerlijk verder dat autotje!

En de vakantie was ook lekker! Heerlijk chalet aan een meer, lekker in de natuur. Bruin en uitgerust weer thuis!
pi_113916917
Mooi dat de vakantie is bevallen! Volgende keer niet meer je auto total löss rijden he :X
pi_113917011
Scheelde ook niet veel, zat weer s niet op te letten of we reden bijna tegen een bergwand aan :D
  zondag 8 juli 2012 @ 11:42:00 #136
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_113918599
En het verbruik was :?
pi_113920180
Tussen de 1/16 en 1/19, auto is net beetje aan het inrijden. Laagste verbruik komt door veel in z`n 3e versnelling rijden bij het opklimmen van wegen op heuvels tijdens vakantie.

1/17 bij constant 150 trouwens! Das best netjes. Wel 2x getankt op terugweg, laatste tank maar 200 op gereden. Dus eigenlijk kleine 60 liter brandstof verstookt over 1000 km. 1 op 16,6 voor de terugrit.
pi_113920240
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 12:39 schreef MdMa98 het volgende:
Tussen de 1/16 en 1/19, auto is net beetje aan het inrijden. Laagste verbruik komt door veel in z`n 3e versnelling rijden bij het opklimmen van wegen op heuvels tijdens vakantie.

1/17 bij constant 150 trouwens! Das best netjes. Wel 2x getankt op terugweg, laatste tank maar 200 op gereden. Dus eigenlijk kleine 60 liter brandstof verstookt over 1000 km. 1 op 16,6 voor de terugrit.
je boordcomputer nooit geloven tenzij je hem zelf een aantal keren hebt nagemeten.
pi_113920664
Ik heb geen boardcomputer als optie ;) ik reken nog keurig met de rekenmachien :Y
Maar wat je zegt, klopt hoor, die zijn zo positief over je verbruik die boardcomp..
pi_113920976
Ow ja vw.... Disabled opties :D
pi_113999403
Toch nog een klein verslagje van onze vakantie naar de Auvergne in Frankrijk. We zijn net een paar dagen terug van onze welverdiende vakantie en hebben ten zeerste genoten! Ik kon mijn Up! 4 weken geleden ophalen bij de garage in Heerhugowaard. De eerste kilometers in Nederland bevielen goed! Ik had mijn eerste tank brandstof nog niet leeg of het was al tijd om op vakantie te gaan! ik was dan ook reuze benieuwd naar hoe het zou gaan 1000 km rijden in de Up!, past alles wel in de auto? Wat gaat het verbruik doen?





Zonder problemen hebben we de Up! volgeladen met onze spullen. Erg handig dat in het extra opbergvak in de kofferbak een tent/zeil/slaapzakken en een hamer pastte! De achterbank platgegooid en de koelbox, 2 grote koffers, diverse tassen en ook nog een kratje levensmiddelen pasten er prima in. Voor hadden we genoeg ruimte over om prima te zitten, ik ben zelf 190cm lang en zat comfortabel op de rijdersstoel. Radio met mp3 aan, navigatie aan en karren maar! We hebben er voor gekozen om de heenreis in 2 dagen te doen. We hadden de tent mee, om op een simpele camping te overnachten. Kilometer na kilometer bromt de kleine krachtbron ons richting onze bestemming.

We kozen voor de route national, zo konden we de afstand prima in twee dagen verdelen en nog wat zien ook. Autoweg, dorpjes en drempels waren geen enkel probleem ondanks het sport onderstel waarvan je toch enige stugheid verwacht. We waren zo relaxed aan het rijden, dat we de tijd vergaten. We kozen voor een comfortabel hotel en lieten de camping voor wat het was. Na een heerlijke douche, en goede nachtrust vervolgden wij onze route.

Aangekomen in de buurt van ons verblijf werden we verrast door het feit dat we niet verder mochten rijden vanwege een lokale wielerwedstrijd. Ik dacht nog even te vragen aan een regelaar of het toch echt niet de Tour de France betrof.. Elk kruispunt werden we weer doorgestuurd en doorgestuurd. De Up! kreeg de taak om ons over smalle en steile wegen te begeleiden. De heuvels waren wel zwaar voor de 60pk, maar even terugschakelen leert dat er weer vermogen genoeg vrijkomt.

Eindelijk in La Chazotte! Eindelijk bij ons huisje, wat staat in een bescheiden chalet-park met uitzicht op het lac de beserve. De spullen uit de Up! en op het terrasje genieten van een drankje, kijken naar roofvogels boven het meer. De streek staat bekend om zijn vele groen, hoge bergen, watervallen en staat geschreven als gebied voor wandelaars. De mensen leven er anders dan wij Nederlanders gewend zijn, `s middags is alles gesloten, vanaf half 3 ben je de eerste. Je went er vlug aan, en past je planning er op aan.

Na een prachtige bezichtiging, terug naar het park, leidde de navigatie ons via de snelle route terug. Het viel op dat veel wegen vernieuwd zijn, grof bezaaid met kiezels. Plots hoorden we een schreeuwend geluid onder de Up! vandaan komen, wat nu? Gestopt op Aire de la vache, contact met de pechhulp van volkswagen gezocht. Na enige tijd wachten kwam er een franse garage houder met sleepauto om ons probleem te analyseren. Leg dat maar eens uit in het gebrekkig Frans! Vrij vlot, was het euvel gevonden! De remklauwen zaten vol steentjes! Na een hoop vriendelijk gelach, konden we onze weg vervolgen. Later als gepland, maar blij zaten we aan een lekker warm stokbroodje, belegd met heerlijke kaas onze dag nog eens door te nemen.

We gingen een dagje naar Saint-Nectaire, een klein plaatsje met een waterval, we zijn dol op watervallen! De Up! snorde er weer heerlijk op los! De airco werkte echt prima. Dat was wel prettig want het was een warme dag! We hebben een heerlijk stukje gewandeld en genoten van al het moois wat water kan geven. Op de terugweg, begon het weer te verdraaien, rijdend door Saint Saturnin vielen er 3 spetters regen op de voorruit, gevolgd door hagelstenen zo groot als golfballen! Wat een klappen op de auto! We waren bang dat de ramen het zouden begeven! Dan maar doorrijden! Mensen en dieren zochten beschutting onder bomen en huizen. Onderweg veel schade gezien, bomen waren kaalgeschaafd en auto`s hadden deuken. En de Up! dan? meteen na de hagelbui gestopt en de schade bekeken. Ik zag nog niks, mijn vriendin zag meteen diverse deuken! De neus, bovenkant en zijkant! Snel foto`s gemaakt van de hagelstenen en schade. Vlug terug naar het park en nog even genieten van een drankje! Ik heb nog even de deuken geteld, het zijn er 21! Inmiddels is de verzekering ingelicht.







Rijdend door een prachtig stadje, waar de naam mij even van ontschoten is, reden we met een blik van verontwaarding over de straatjes, zo mooi is het stadje! Prachtige hoge herenhuizen, mooie straten, het leefde er! BOEM! STUITER! KLAP!...REM! en Stil........Wat was dat? Let nou toch eens op de weg! zij mijn vriendin. Verontwaardigd stappen we uit de Up! Een net nieuwe nog niet beschilderde mega hoge drempel! Oeps! helemaal niet gezien! Ruzie als gevolg, en een vriendin met pijn in haar rib. Even verderop samen weer een goed gesprek gehad, een knuffel en dan kijken of de Up! niks had. Overleefd! goedzo Up!



Samen een dagje richting Tulle! Daar hadden we zin in! Tulle heeft prachtige watervallen en is een rit over de tolweg meer dan waard! De Broodjes gesmeerd en de Up! gestart! De Up! reed goed op de snelweg! Voor zo`n kleintje heel comfortabel en stil. Aangekomen in Gimel (cascades de gimel) een prachtige wandeling gemaakt! Rivieren en watervallen en een mooi dorpje met een prachtige ruïne. Een aanrader voor als je er een keer in de buurt bent (met je Up!). Tulle is ook een mooie stad. Op de terugweg was ik steeds benieuwd naar de temperatuur, enig nadeel dat je toch steeds moet schakelen tussen tijd en temperatuur dan al zal het vanzelf wel wennen.



Het einde van de vakantie is in zicht! We begonnen thuis en onze vier lieve poezen nu toch echt te missen! We besloten om de Tolweg te pakken en met 11 uurtjes weer thuis in Heerhugowaard op de bank te zitten. De Up! ging weer goed op de snelweg. Heerlijk beide afwissellen en doorkarren. In Noord-Frankrijk werd het weer plots wel erg slecht.. "Die wolken lijken we op elkaar in te draaien" zei ik. Niet veel later op het weiland naast de snelweg een pittig grote tornado! "Die bomen hebben het niet overleefd" zei mijn vriendin. De Up! begon flink te trekken, maar de auto bleef goed in koers ondanks de harde wind. Achter ons zien we de tornado de weg oversteken, "en al het verkeer dan" dacht ik nog. Als de Up! het kan houden, dan houden andere auto`s het ook wel.

Iets later als gepland zijn we thuisgekomen. Het weer in Nederland werd er niet beter op, dus vlug de auto leeghalen. Om een uur of één `s nachts hebben we lekker de dekens over ons getrokken en zijn na een heerlijke vakantie weer fijn thuis.

Al met al een zware beproeving voor de Up! Maar wij vinden dat hij de vakantie goed heeft doorstaan. Prima comfort, en verrassend rijdend.

MdMa98

Auto: Volkswagen Move Up!
Rit: Nederland-Frankrijk-Nederland
Kortste afstand volgens tomtom: +/- 980km (Heerhugowaard)
Verbruik gemiddeld: 1/17 (zelf berekend, geen boardcomputer).
Hellingen: 4%-12%
Hoogte: 600-1900 meter
temperatuur: +/- 25 graden
Gemiddelde afstand per dag: 80km
Duur vakantie: 14 dagen
Streek: Auvergne
Plaats: La chazotte/ Saint jaques d`ambur
Bezienswaardigheden:
- Puy de dôme
- Puy de sancy
- Autoroute D983 (prachtige weg, helling, daling, bochten)
- Montfermy
- Saint Nectaire
- Saint Floret
- Tulle (Cascades de Gimel)
- Saint priest des champs (wandelroute)
pi_114031977
Leuk verslag! ^O^

Ongeveer hetzelfde verbruik als ik, met mijn 2 maanden oude Ford Ka 1.2, haal. 1:17,2. :)
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  dinsdag 10 juli 2012 @ 21:23:39 #143
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_114033079
Leuk verslag om te lezen!! Zo te zien hebben jullie het erg naar jullie zin gehad.
Maar sorry.... wat een verbruikcijfers....

Met mijn Civic Hybrid reed ik met gemak 1:18 (model stamt uit 2006), met mijn huidige Focus '11 1.6 vct-ti heb ik over 4000km 1:16 gereden.

Je zou toch denken dat het verbruik van die A segment auto's toch echt beter zou kunnen.
Men weet ook 1:28 uit een Yaris hybrid te toveren die aanzienlijk groter en krachtiger is.

[ Bericht 6% gewijzigd door Revolution-NL op 10-07-2012 21:48:23 ]
pi_114033426
In de praktijk zal zo'n Yaris Hybrid echt geen 1 op 28 rijden hoor, net zo min als dat bijvoorbeeld een Polo Bluemotion in de praktijk nooit 1 op 25 haalt om maar wat te noemen.

Mijn Ford Ka zit nog in de periode waarin het motortje nog moet "inlopen", er staat pas 4.000 km op de teller. Na zo'n 6 tot 10.000 km schijnt het motortje zuiniger te gaan lopen.

Ik vind het een heel redelijk verbruik eerlijk gezegd, omdat er wisselend lange afstanden en korte stukjes mee wordt gereden, files en met airco aan, en ik rij niet als een zuinigheidskampioen maar gewoon met het verkeer mee. Zeker als je het verbruik vergelijkt met de Aygo's en de Cuore's onder de A segmenters vind ik het niet slecht, Een Ka, 500, Panda of Up is toch een stuk meer auto in mijn ogen dan bijv een Aygo of Cuore. Die zijn weliswaar iets zuiniger maar helemaal niet zoveel, die halen over het algemeen ook geen 1 op 20.

Ik geloof ook niet dat je met normaal rijgedrag met een Focus 1.6 zo'n verbruik haalt. Met een Prius of Civic Hybrid wel, maar die rijden dan ook deels op elektriciteit waardoor de motor geen vol vermogen hoeft te leveren. :)
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_114038073
Reken er op dat de Auvergne in Frankrijk een stuk meer heuvels heeft dan Nederland. Nu thuis in ons vlakke landje kan ik weer mooi verder het verbruik bijhouden.

Overigens hadden we ook nog de koelbox en tomtom aangesloten op de auto, radio en airco aan. En niet gelet op de schakelindicator.
pi_114038448
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 22:48 schreef MdMa98 het volgende:
Reken er op dat de Auvergne in Frankrijk een stuk meer heuvels heeft dan Nederland. Nu thuis in ons vlakke landje kan ik weer mooi verder het verbruik bijhouden.

Overigens hadden we ook nog de koelbox en tomtom aangesloten op de auto, radio en airco aan. En niet gelet op de schakelindicator.
Maar je rijdt wel langere afstanden op vakantie, en je hebt weliswaar wel meer heuvels en dus meer klimmen, maar omlaag verbruik je juist weer minder, dus dat weegt ongeveer wel tegen elkaar op hoor.

Bovendien heb je in Nederland meer files en stadskilometers, dus ik denk eerlijk gezegd dat je verbruik op vakantie wel een aardige reële eerste indicatie is.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_114038592
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 22:48 schreef MdMa98 het volgende:
Reken er op dat de Auvergne in Frankrijk een stuk meer heuvels heeft dan Nederland. Nu thuis in ons vlakke landje kan ik weer mooi verder het verbruik bijhouden.

Overigens hadden we ook nog de koelbox en tomtom aangesloten op de auto, radio en airco aan. En niet gelet op de schakelindicator.
Dat lijkt me een behoorlijk net verbruik dan :)

Wel balen van die hagelbui, net een nieuwe auto en dan al zoveel deuken er in }:|
pi_114041344
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 21:30 schreef Tomatenboer het volgende:
In de praktijk zal zo'n Yaris Hybrid echt geen 1 op 28 rijden hoor, net zo min als dat bijvoorbeeld een Polo Bluemotion in de praktijk nooit 1 op 25 haalt om maar wat te noemen.

Mijn Ford Ka zit nog in de periode waarin het motortje nog moet "inlopen", er staat pas 4.000 km op de teller. Na zo'n 6 tot 10.000 km schijnt het motortje zuiniger te gaan lopen.

Ik vind het een heel redelijk verbruik eerlijk gezegd, omdat er wisselend lange afstanden en korte stukjes mee wordt gereden, files en met airco aan, en ik rij niet als een zuinigheidskampioen maar gewoon met het verkeer mee. Zeker als je het verbruik vergelijkt met de Aygo's en de Cuore's onder de A segmenters vind ik het niet slecht, Een Ka, 500, Panda of Up is toch een stuk meer auto in mijn ogen dan bijv een Aygo of Cuore. Die zijn weliswaar iets zuiniger maar helemaal niet zoveel, die halen over het algemeen ook geen 1 op 20.

Ik geloof ook niet dat je met normaal rijgedrag met een Focus 1.6 zo'n verbruik haalt. Met een Prius of Civic Hybrid wel, maar die rijden dan ook deels op elektriciteit waardoor de motor geen vol vermogen hoeft te leveren. :)
ford ka is wat gewicht betreft dezelfde categorie als een aygo / cuore. ziet er wat frisser uit, duurzaamheid weet ik niet.
pi_114041513
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 23:39 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

ford ka is wat gewicht betreft dezelfde categorie als een aygo / cuore. ziet er wat frisser uit, duurzaamheid weet ik niet.
I know, zelfde formaat ook. Maar rijdt echt als meer auto. Betere afwerking en wegligging, en beter uiterlijk ook. Duurzamer is een Ka vast niet, wat dat betreft zijn Japannertjes onverslaanbaar. Al heeft de motor in de Aygo ook z'n kwaaltjes (kantelende zuigers enzo).
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_114145267
Ik vind hem niet echt leuk.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 13:51:13 #151
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_114152055
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 22:57 schreef ArnosL het volgende:
Wel balen van die hagelbui, net een nieuwe auto en dan al zoveel deuken er in }:|
Het kan nog erger hoor :P

120km op de teller en all totall loss :D



http://www.skodaforum.nl/board/f59/totaal-schade-niet-19418.html
pi_114153857
quote:
6s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 13:51 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Het kan nog erger hoor :P

120km op de teller en all totall loss :D

[ afbeelding ]

http://www.skodaforum.nl/board/f59/totaal-schade-niet-19418.html
Plaatjes kan ik niet zien, omdat ik geen account heb daar, maar hier staan wel foto's. Dan voel je je best wel klote :P
pi_114155518
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 14:31 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Plaatjes kan ik niet zien, omdat ik geen account heb daar, maar hier staan wel foto's. Dan voel je je best wel klote :P
Zo, die heeft een autootje van rechts over het hoofd gezien, en dat op de dag van aflevering. Wat een faal zeg. :')
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_114185947
lekker lullig idd,
pi_114186437
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 23:41 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

I know, zelfde formaat ook. Maar rijdt echt als meer auto. Betere afwerking en wegligging, en beter uiterlijk ook. Duurzamer is een Ka vast niet, wat dat betreft zijn Japannertjes onverslaanbaar. Al heeft de motor in de Aygo ook z'n kwaaltjes (kantelende zuigers enzo).
pi_114189320
quote:
Ja? Dat filmpje heb ik gezien voordat ik m'n Ka kocht. Wat wil je daarmee zeggen? Dat mijn mening over de Ka niet klopt ofzo?
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_114189358
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 11:43 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ja? Dat filmpje heb ik gezien voordat ik m'n Ka kocht. Wat wil je daarmee zeggen? Dat mijn mening over de Ka niet klopt ofzo?
ja.
pi_114189433
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 11:45 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

ja.
Nou sorry, maar ik laat mijn mening over een auto niet afhangen van wat Carbuyer ervan vindt. :')

Verder heeft de presentator niets gezegd over wegligging of afwerking.

Ik heb veel A-segmenters proefgereden, en de Ka heeft gewoon de beste wegligging en afwerking wat mij betreft. :)
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_114189448
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 11:48 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Nou sorry, maar ik laat mijn mening over een auto niet afhangen van wat Carbuyer ervan vindt. :')

Verder heeft de presentator niets gezegd over wegligging of afwerking.

Ik heb veel A-segmenters proefgereden, en de Ka heeft gewoon de beste wegligging wat mij betreft. :)
ah ok. ik vind hem lelijk ( het interieur is al nie zo maar buitenkant vink echt lelijk).
pi_114189518
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 11:49 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

ah ok. ik vind hem lelijk ( het interieur is al nie zo maar buitenkant vink echt lelijk).
Smaken verschillen natuurlijk, ik vind 't één van de mooiere A-segmenters, en de Aygo en cs de lelijkste, al kan de Daihatsu Cuore er ook wat van. :P

Maar dat zegt niets over z'n kwaliteiten op zich. Al heeft de Ka ook objectief gezien één van de beste dashboards in het A-segment. Bedenk wel dat je in het A-segment nog veel kale, karige dashboards tegenkomt met veel plaatstaal ed. dat kom je bij de Ka niet tegen. Ik vind het een volwaardig afgewerkt interieur, overigens samen met de Panda en 500 (praktisch dezelfde dashboards). :)
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_114189559
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 11:53 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Smaken verschillen natuurlijk, ik vind 't één van de mooiere A-segmenters, en de Aygo en cs de lelijkste, al kan de Daihatsu Cuore er ook wat van. :P

Maar dat zegt niets over z'n kwaliteiten op zich. Al heeft de Ka ook objectief gezien één van de beste dashboards in het A-segment. Bedenk wel dat je in het A-segment nog veel kale, karige dashboards tegenkomt met veel plaatstaal ed. dat kom je bij de Ka niet tegen. Ik vind het een volwaardig afgewerkt interieur, overigens samen met de Panda en 500 (praktisch dezelfde dashboards). :)
aygo vind ik veruit de mooiste aan de buitenkant. alleen is het echt zo'n bezuinigingsauto waardoor ie wat minder praktisch is dan bv daihatsu, die dan wel weer de lelijkste is.
  zaterdag 14 juli 2012 @ 11:55:54 #162
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_114189586
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 11:53 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Smaken verschillen natuurlijk, ik vind 't één van de mooiere A-segmenters, en de Aygo en cs de lelijkste, al kan de Daihatsu Cuore er ook wat van. :P

Maar dat zegt niets over z'n kwaliteiten op zich. Al heeft de Ka ook objectief gezien één van de beste dashboards in het A-segment. Bedenk wel dat je in het A-segment nog veel kale, karige dashboards tegenkomt met veel plaatstaal ed. dat kom je bij de Ka niet tegen. Ik vind het een volwaardig afgewerkt interieur, overigens samen met de Panda en 500 (praktisch dezelfde dashboards). :)
Het dashboard van de Picanto is ook B Segment waardig.


Plaatstaal aan de binnenkant van de deuren....... pure armoe :P
pi_114189648
Picanto dash is inderdaad ook goed voor elkaar. ^O^

Verder natuurlijk eens met je plaatstaal opmerking.

Overigens verbaasde het mij dat, ten tijde dat ik mijn Ford Ka kocht, de Picanto toch een stuk prijziger was. Terwijl Kia de naam heeft goedkoop te zijn.

Overigens heb ik wel gemengde gevoelens wat betreft het uiterlijk van de Picanto. De neus en zijkant kunnen mij wel bekoren, zeker van de 3 deurs, maar de achterkant vind ik echt spuuglelijk.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_114189736
ok kon net niet typen. ford heeft idd een vet dashboard. jammer van de buitenkant!
pi_114189786
Dat dashboard heb ik, inclusief leren bekleding. :P

Vind het wel een mooi dashboard, al is het lastig te zeggen welk dashboard het mooiste is (van de Picanto of de Ka).
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_114189845
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 12:05 schreef Tomatenboer het volgende:
Dat dashboard heb ik, inclusief leren bekleding. :P

Vind het wel een mooi dashboard, al is het lastig te zeggen welk dashboard het mooiste is (van de Picanto of de Ka).
ka wint, duidelijk. weet alleen niet of het zolang zo mooie blijft.
pi_114189898
Dat weet ik ook niet. Bepaalde delen van het dashboard voelen degelijk aan, maar bepaalde knopjes ook heel erg goedkoop.

Overigens vind ik het Up! dashboard ook mooi en netjes, maar is wel minder afgewerkt als dat van de Ka, de Panda en de 500 (maar die laatste kost dan ook 3000 euro meer).
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_114190119
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 12:09 schreef Tomatenboer het volgende:
Dat weet ik ook niet. Bepaalde delen van het dashboard voelen degelijk aan, maar bepaalde knopjes ook heel erg goedkoop.

Overigens vind ik het Up! dashboard ook mooi en netjes, maar is wel minder afgewerkt als dat van de Ka, de Panda en de 500 (maar die laatste kost dan ook 3000 euro meer).
de 500 is een heel leuk autootje om te zien, helemaal tof voor toffe meisjes. die zie je er dan ook veel in rijden.
  Moderator zaterdag 14 juli 2012 @ 13:58:15 #170
18653 crew  D.
pi_114193115
Deze week in Autoweek een multitest tussen de Mii, de Ka, de Aygo en de Picanto.

Raad eens wie er won :7
pi_114193343
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 13:58 schreef D. het volgende:
Deze week in Autoweek een multitest tussen de Mii, de Ka, de Aygo en de Picanto.

Raad eens wie er won :7
Ik heb 'm gelezen inderdaad. De Mii won, één van de drieling van de Up! en Citigo. Maar ik kan me persoonlijk niet zo vinden in de testuitslag, mede omdat ze in eerdere tests heel andere meningen verkondigden over de betrokken auto's.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tomatenboer op 14-07-2012 14:20:39 ]
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_114193585
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 13:58 schreef D. het volgende:
Deze week in Autoweek een multitest tussen de Mii, de Ka, de Aygo en de Picanto.

Raad eens wie er won :7
Autoweek :') iets met korreltje zout
  zaterdag 14 juli 2012 @ 14:31:46 #173
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_114194079
Autoweek is het personeelsblad van Pon, dat is toch wel bekend.
pi_114200217
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 13:58 schreef D. het volgende:
Deze week in Autoweek een multitest tussen de Mii, de Ka, de Aygo en de Picanto.

Raad eens wie er won :7
De Ka en Aygo zijn een stuk minder. Dat is een feit. De Picanto is iets beter dan de Mii maar wel minder veilig en een veel hoger brandstof verbruik.
pi_114200661
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 17:38 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

De Ka en Aygo zijn een stuk minder. Dat is een feit. De Picanto is iets beter dan de Mii maar wel minder veilig en een veel hoger brandstof verbruik.
Wat een nonsens. De Aygo is verouderd ja, dat klopt. Maar dat de Ka en Picanto slechter zouden zijn is helemaal geen "feit". :')

De Mii heeft die test in Autoweek alleen gewonnen omdat ze nu ineens tot totaal andere conclusies kwamen dan dat ze voorheen iedere keer over de betreffende auto's meldden. Zo heeft de Ka echt wel een betere afwerking dan de Mii, en een betere wegligging, en heeft die een fijne 4 cilinder.

Maar schijnbaar gaat Autoweek liever voor een hoekig modelletje met plaatstaal in het interieur met een weinig bijzondere wegligging. De Ka is veel strakker, dat weet ik zeker (in bezit van Ka, proefgereden met een Up). De Kia Picanto is bovendien te verkrijgen met een hele batterij aan airbags en ESP, dus minstens net zo veilig als een Mii. Alleen mist een Picanto de City Emergency Braking. Maar of dat nou zo'n toegevoegde waarde is...
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_114201165
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 17:56 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Wat een nonsens. De Aygo is verouderd ja, dat klopt. Maar dat de Ka en Picanto slechter zouden zijn is helemaal geen "feit". :')

De Mii heeft die test in Autoweek alleen gewonnen omdat ze nu ineens tot totaal andere conclusies kwamen dan dat ze voorheen iedere keer over de betreffende auto's meldden. Zo heeft de Ka echt wel een betere afwerking dan de Mii, en een betere wegligging, en heeft die een fijne 4 cilinder.

Maar schijnbaar gaat Autoweek liever voor een hoekig modelletje met plaatstaal in het interieur met een weinig bijzondere wegligging. De Ka is veel strakker, dat weet ik zeker (in bezit van Ka, proefgereden met een Up). De Kia Picanto is bovendien te verkrijgen met een hele batterij aan airbags en ESP, dus minstens net zo veilig als een Mii. Alleen mist een Picanto de City Emergency Braking. Maar of dat nou zo'n toegevoegde waarde is...
De mii heeft 5 sterren en de Picanto 4.

De wegligging van een Ka is niet beter dan een mii. En onderhuids is de Ka gewoon een fiat panda. :')
pi_114201233
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 18:14 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

De mii heeft 5 sterren en de Picanto 4.

De wegligging van een Ka is niet beter dan een mii. En onderhuids is de Ka gewoon een fiat panda. :')
Die sterren zeggen wat mij betreft dan ook niet alles. Waarschijnlijk scoort de Picanto minder op voetganger-veiligheid ofzo.

Verder niks mis met de Fiat Panda btw. Nog altijd één van de meest volwassen rijdende auto's in het A-segment. Ford heeft echter wel het onderstel aangepast, en dat merk je ook. :)
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_114201331
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 18:17 schreef Tomatenboer het volgende:


Verder niks mis met de Fiat Panda btw. Nog altijd één van de meest volwassen rijdende auto's in het A-segment.
Hou toch op joh. _O-
pi_114201430
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 18:20 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Hou toch op joh. _O-
Je hebt het over de Panda vanaf 2003 toch?

Gewoon een feit dat dat één van de meest volwassen rijdende A-segmenters is. Dat jij nou niet objectief bent. :')

De Panda heeft een fatsoenlijk, prettig rijdende 1200 4 cilinder, een goed onderstel, fatsoenlijk afgewerkt en mooi dashboard, de Panda is altijd veel geprezen als een auto die rijdt als een auto uit een klasse groter, al vind ik dat zelf ook weer overdreven. Maar in verhouding met de Aygo en cs, de Cuore, de i10, en wat mij betreft ook met de VAG drieling, vind ik die Panda nog steeds de betere hoor.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_114202434
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 18:24 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Je hebt het over de Panda vanaf 2003 toch?

Gewoon een feit dat dat één van de meest volwassen rijdende A-segmenters is. Dat jij nou niet objectief bent. :')

De Panda heeft een fatsoenlijk, prettig rijdende 1200 4 cilinder, een goed onderstel, fatsoenlijk afgewerkt en mooi dashboard, de Panda is altijd veel geprezen als een auto die rijdt als een auto uit een klasse groter, al vind ik dat zelf ook weer overdreven. Maar in verhouding met de Aygo en cs, de Cuore, de i10, en wat mij betreft ook met de VAG drieling, vind ik die Panda nog steeds de betere hoor.
De rechtuitstabiliteit van een panda/500 is om te janken. En ze zijn zeer wind gevoelig. ( voor de Aygo het zelfde trouwens )



Vindt je dit een mooi dashboard?
pi_114203316
Ik vind de Up helemaal niks, maar ken genoeg mensen die er gek van zijn. Onbegrijpelijk naar mijn mening, het enige wat er nuttig aan is is dat het een economisch rendabele aanschaf is.

Maar ik heb al niets met kleine auto's, en nu komen er na die achtelijke Aygo-familie dus nog drie van die stofzuigertjes. Ik vind het echt een anti-auto. Maar anderen zullen hun prioriteiten elders leggen.

En noem me oppervlakkig, maar in zo'n koekblik wil je als vent toch niet gezien worden..
pi_114203385
De rechtuitstabiliteit vind ik ook bij een Aygo, een Cuore, en bij een i10 belabberd. Bij een Panda is het ook niet top, maar wel beter dan de hiervoor genoemde modellen, en een 500 is vooral erg nerveus met sturen, maar niet echt bijzonder zijwindgevoelig.

Maar rechtuitstabiliteit is natuurlijk maar een beperkt onderdeel van de totale rij-eigenschappen.

Overigens vind ik dat een mooi en volwassen dashboard ja, zeker als je het vergelijkt met de dashboards van andere concurrenten in het A-segment.

[ Bericht 11% gewijzigd door Tomatenboer op 14-07-2012 19:33:07 ]
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  Moderator zaterdag 14 juli 2012 @ 20:09:42 #184
18653 crew  D.
pi_114205008
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 18:14 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

De mii heeft 5 sterren en de Picanto 4.

Mii 4, Picanto 3,5
quote:
De wegligging van een Ka is niet beter dan een mii.
Na beide gereden te hebben deel ik die mening :Y

Overigens zegt Autoweek ook dat de Picanto met 4 cilinder eerder van de Up gewonnen had, maar de 3 cilinder Picanto het aflegt tegen de Mii
  Moderator zaterdag 14 juli 2012 @ 20:12:24 #185
18653 crew  D.
pi_114205119
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 14:14 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Autoweek :') iets met korreltje zout
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 14:31 schreef OEM het volgende:
Autoweek is het personeelsblad van Pon, dat is toch wel bekend.
Daar reageer ik maar niet op :')

Ow, doe ik het toch :+
  FOK!fotograaf zaterdag 14 juli 2012 @ 20:21:14 #186
145146 Andyy
pi_114205467
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 17:56 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Wat een nonsens. De Aygo is verouderd ja, dat klopt. Maar dat de Ka en Picanto slechter zouden zijn is helemaal geen "feit". :')

De Mii heeft die test in Autoweek alleen gewonnen omdat ze nu ineens tot totaal andere conclusies kwamen dan dat ze voorheen iedere keer over de betreffende auto's meldden. Zo heeft de Ka echt wel een betere afwerking dan de Mii, en een betere wegligging, en heeft die een fijne 4 cilinder.

Maar schijnbaar gaat Autoweek liever voor een hoekig modelletje met plaatstaal in het interieur met een weinig bijzondere wegligging. De Ka is veel strakker, dat weet ik zeker (in bezit van Ka, proefgereden met een Up). De Kia Picanto is bovendien te verkrijgen met een hele batterij aan airbags en ESP, dus minstens net zo veilig als een Mii. Alleen mist een Picanto de City Emergency Braking. Maar of dat nou zo'n toegevoegde waarde is...
Ik heb de Ka, Up en Panda gereden, maar de Up had toch echt de meest volwassen wegligging vond ik, ook de fijnste bak.
  FOK!fotograaf zaterdag 14 juli 2012 @ 20:22:52 #187
145146 Andyy
pi_114205531
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 18:24 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Je hebt het over de Panda vanaf 2003 toch?

Gewoon een feit dat dat één van de meest volwassen rijdende A-segmenters is. Dat jij nou niet objectief bent. :')

De Panda heeft een fatsoenlijk, prettig rijdende 1200 4 cilinder, een goed onderstel, fatsoenlijk afgewerkt en mooi dashboard, de Panda is altijd veel geprezen als een auto die rijdt als een auto uit een klasse groter, al vind ik dat zelf ook weer overdreven. Maar in verhouding met de Aygo en cs, de Cuore, de i10, en wat mij betreft ook met de VAG drieling, vind ik die Panda nog steeds de betere hoor.
Sorry hoor, maar een vriend leent vaak de Panda van z'n moeder en die is toch echt niet fijn hoor :') Stuiterig als maar kan, koppelingspedaal is niet fijn, goedkoop interieur, benarde zitpositie en ook niet eens lekkere stoelen :N
  Moderator zaterdag 14 juli 2012 @ 20:29:17 #189
18653 crew  D.
pi_114205791
quote:
My bad

Ik dacht dat je doelde op de sterren verkregen bij de test in Autoweek :P
pi_114206304
quote:
6s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 20:21 schreef Andyy het volgende:

[..]

Ik heb de Ka, Up en Panda gereden, maar de Up had toch echt de meest volwassen wegligging vond ik, ook de fijnste bak.
Ik heb ze ook alle drie gereden en vond de Ka duidelijk de beste en meest volwassen wegligging hebben. Niet dat de Up slecht was, maar reed lang niet zo strak als de Ka.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_114206432
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 20:12 schreef D. het volgende:

[..]

[..]

Daar reageer ik maar niet op :')

Ow, doe ik het toch :+
Ik neem Autoweek anders niet erg serieus.

Veelal slecht geschreven tests, discutabele uitslagen, en wisselende standpunten over dezelfde auto's. De ene keer zeggen ze dit over een auto, en de volgende keer is het toch weer dat.

Dit keer ook in deze test. Voorheen in eerdere tests vonden ze de Ka altijd de beste wegligging hebben, met een fijn rijdende motor ook, en nu was het ineens niks. :')

Niet dat ik mij laat leiden door wat een autoblad vindt, maar als maatstaf gebruiken kun je het dus ook niet. :)
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_114206518
quote:
6s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 20:22 schreef Andyy het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar een vriend leent vaak de Panda van z'n moeder en die is toch echt niet fijn hoor :') Stuiterig als maar kan, koppelingspedaal is niet fijn, goedkoop interieur, benarde zitpositie en ook niet eens lekkere stoelen :N
De Panda heeft inderdaad een koppelingspedaal dat nogal gewenning vraagt is mijn ervaring, maar de overige standpunten deel ik absoluut niet. Ik vind zelfs dat de Panda één van de best zittende stoelen en meest riante zitposities kent in de klasse van de stadsautootjes. Het interieur is verder weliswaar opgebouwd uit goedkoop ogend plastic, maar qua vormgeving en opzet is het het meest volwasssen en hoogwaardige interieur, samen met de Ford Ka, Fiat 500, en daar komen nu de VAG drieling bij. Zij het dat die een - naar mijn mening - goedkoper afgewerkt interieur hebben met al dat plaatstaal.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  Moderator zaterdag 14 juli 2012 @ 20:54:46 #193
18653 crew  D.
pi_114206655
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 20:47 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ik neem Autoweek anders niet erg serieus.

Veelal slecht geschreven tests, discutabele uitslagen, en wisselende standpunten over dezelfde auto's. De ene keer zeggen ze dit over een auto, en de volgende keer is het toch weer dat.

Dit keer ook in deze test. Voorheen in eerdere tests vonden ze de Ka altijd de beste wegligging hebben, met een fijn rijdende motor ook, en nu was het ineens niks. :')

Niet dat ik mij laat leiden door wat een autoblad vindt, maar als maatstaf gebruiken kun je het dus ook niet. :)
Ze zeggen ook dat de Ka er 'waanzinnig uitziet en strak rijdt', ze (zowel de testredacteur als de Autoweek-lezer die gast-tester is) vinden alleen overall de Mii de beste van de 4.

Zelfs de Aygo is 'geen straf om in te rijden'.
  zaterdag 14 juli 2012 @ 22:13:40 #194
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_114209230
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 19:21 schreef El_Liberaliste het volgende:
Ik vind de Up helemaal niks, maar ken genoeg mensen die er gek van zijn. Onbegrijpelijk naar mijn mening, het enige wat er nuttig aan is is dat het een economisch rendabele aanschaf is.

Maar ik heb al niets met kleine auto's, en nu komen er na die achtelijke Aygo-familie dus nog drie van die stofzuigertjes. Ik vind het echt een anti-auto. Maar anderen zullen hun prioriteiten elders leggen.

En noem me oppervlakkig, maar in zo'n koekblik wil je als vent toch niet gezien worden..
Je bent oppervlakkig.

Ik vind de Up zelf niet zo denderend om te zien maar een kleine auto op zich is niks mis mee. Ook niet als man zijnde.
Ik vind zelf de aygo het leukst maar ook de nieuwe picanto is best een aardig ding.
En kaal plaatstaal in een auto anno 2012? Sorry maar dat kan toch echt niet meer. Dat de aygo/C1/107 het hebben snap ik, die zijn al 7 jaar oud maar dat de UP dat heeft vind ik echt niet meer van deze tijd.

quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 20:54 schreef D. het volgende:

Zelfs de Aygo is 'geen straf om in te rijden'.
Ik heb in de 107 gereden en dat vond ik inderdaad zeker geen straf.Alles zag er wel wat plastiekerig uit maar interieurruimte voorin was prima. Alleen als je achterom keek had je zoiets van "oh ja, ik zit in een klein hok". Qua rijden was het ook best goed te doen. Alleen merkte je wel dat boven de 100km/u de fut er wel uit was maar verder reed het best oke.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_114362387
Ben nu toch aan het twijfelen tussen een nieuwe A-segmenter of een tweedehandse B-segmenter, vooral voor woon-werk verkeer.
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
  woensdag 18 juli 2012 @ 16:25:53 #196
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_114368798
Heeft iemand hem al laten chiptunen ?

En eh nee geen belang bij of aandelen in maar leek mij gewoon prijstechnisch interessant en hij rijdt nog zuiniger ook dus waarom niet :?
Chip-tuning Volkswagen Up - Move Up! 60 PK uitvoering.

Vrijwel gelijk toen de Up op de markt kwam werden wij bij Ventura Tuning overstelpt door klanten met de vraag kunnen jullie bij Ventura Tuning de 60 PK motor ook achteraf meer vermogen geven want het prijsverschil tussen de 60 PK en 75 PK bedraagt toch ¤ 899,-. Daarom heeft Ventura Tuning speciaal voor de Up een 3-D tuning ontworpen zodat de 1.0i 3 cilinder motor ook achteraf simpel geupgrade kan worden. Zo voelt uw Up een stuk vlotter aan. De prijs van
de tuning bedraagt slechts ¤ 295,- , dus zo heeft u snel ¤ 594,- verdiend :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Specificaties Chip-tuning Volkswagen Up

Standaard

Ventura

Winst

Winst %

Vermogen (PK)

60 PK

72 PK

12 PK

20 %

Vermogen (KW)

44 KW

53 KW

9 KW

20 %

Koppel (NM)

95 NM

114 NM

19 NM

20 %

Topsnelheid

160 km / uur

170 km / uur

10 km / uur

06 %

Acceleratie 0-100 km/u

14.4 sec

13.1 sec

1.3 sec

09 %

Verbruik (buiten bebouwde kom)

3.90 l / 100 km

3.51 l / 100 km

0.39 l / 100 km ind

10 %

Verbruik (binnen bebouwde kom)

5.60 l / 100 km

5.04 l / 100 km

0.56 l / 100 km ind

10 %

Verbruik (gemiddeld)

4.50 l / 100 km

4.05 l / 100 km

0.45 l / 100 km ind

10 %

[ Bericht 1% gewijzigd door ikweethetookniet op 18-07-2012 16:59:17 ]
pi_114370446
Reclame?

Maar waarom zou je in hemelsnaam een Volkswagen Up laten chiptunen. :')

Sowieso chippen bij motoren zonder turbo. :')
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_114373438
dit dus chiptuning is bull als je geen turbo hebt.
pi_114373960
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 16:51 schreef Tomatenboer het volgende:
Reclame?

Maar waarom zou je in hemelsnaam een Volkswagen Up laten chiptunen. :')

Sowieso chippen bij motoren zonder turbo. :')
Dit dus. Een een verbruiksreductie van 10% is ook bullshit. Daarbij gaat je garantie ook naar de knoppen, want die chip is makkelijk te achterhalen.
pi_114463854
Ik werk zelf bij een VW/Audi dealer en die dingen gaan als warme broodjes, niet te geloven! Eerlijk, qua kwaliteit en degelijkheid vind ik hem beter dan zijn concurrenten (C1 en Aygo ed), maar zo'n kleine auto is niets voor mij.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 15:30:29 #201
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_114464158
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 15:23 schreef Goodluck_Charm het volgende:
Ik werk zelf bij een VW/Audi dealer en die dingen gaan als warme broodjes, niet te geloven! Eerlijk, qua kwaliteit en degelijkheid vind ik hem beter dan zijn concurrenten (C1 en Aygo ed), maar zo'n kleine auto is niets voor mij.
Een nieuwe auto van 2012 vergelijken met een model van 7 jaar oud :')
pi_114465408
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 15:23 schreef Goodluck_Charm het volgende:
Ik werk zelf bij een VW/Audi dealer en die dingen gaan als warme broodjes, niet te geloven! Eerlijk, qua kwaliteit en degelijkheid vind ik hem beter dan zijn concurrenten (C1 en Aygo ed), maar zo'n kleine auto is niets voor mij.
Ja alles waar Volkswagen op staat verkoopt als een tierelier. Volkswagen is nu wat Opel vroeger was. Zet een VW logo op een drol en het verkoopt nog als warme broodjes. :P

Niets ten nadele van de Up! Inderdaad een betere A-segmenter dan De aygo en cs, de Cuore, Alto, i10 ed. maar er zijn naar mijn mening wel betere - en vooral leukere! - alternatieven.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')