Nah, er zijn veel betere. Die Twinscrollers zijn veel soepeler qua koppel en stukken betrouwbaarderquote:Op woensdag 20 juni 2012 22:35 schreef Revolution-NL het volgende:
Toch blijven de TSI motoren fijne smeuige motor zolang ze het doen
Al iets ervoor hoor, maar amper versies die de 20% bijtelling halen, omdat je in dat segment een luxe bak wilt. Geen uitgeklede met 16 inch en minder opties zodat je die paar gram bespaart voor 20%quote:Op woensdag 20 juni 2012 22:57 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
A. We hadden al geconstateerd dat het travelcard verbruik ruim boven het dagelijks praktijk verbruik van spritmonitor en aw verbruiksmontor ligt.
B. Je kijkt naar het verouderde 2011 model met een norm verbruik van 7,70l/100km en een praktijkverbruik van 8l/100km . Het nieuwe model is pas vanaf 1 Juli 2012 leverbaar.
Niet te vergelijken, je zou de A8 met de LS moeten vergelijken en de A6 met de GS.quote:Op woensdag 20 juni 2012 23:10 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Fijn dat je toegeeft dat je voor een zuinige compleet uitgeruste auto het best bij een ander merk kan shoppenDat is namelijk waar het in de essentie om ging.
Over het diesel verbruik ben ik niet zo onder de de indruk gezien de energetische waarde van diesel 20% hoger is dan benzine.
Het gecombineerd verbruik van een A8 4.2TDI met 350 PK is dan ook nog eens 7.8/100km. De Lexus doet dus gecombineerd 5km langer op een liter terwijl die liter brandstof ook nog eens minder energie bevat. Voorsprong in techniek noemt men dat
Daar heb ik me ook altijd over verwonderd. Sowieso over de hele cheap ass look van het interieur.quote:Op woensdag 20 juni 2012 23:43 schreef MdMa98 het volgende:
Vandaag in een twee jaar oude C1 een stukje gereden. Wat is dat een stuk simpeler dan ik had verwacht zeg! en allemaal zo iel. Dan kan men de up! wel duurder vinden, je krijgt er een knappere auto voor. Wat ik de C1 wel moet meegeven is het lekkere geluid bij het gas geven. En mits goed ingereden, vlot genoeg!
Maar een pook op een lange stok, dat kan toch niet meer anno nu?
Dat zal wel teveel kosten voor een facelift. Je ziet inderdaad wel dat de drieling verouderd begint te raken. Wat ook niet heel gek is na bijna 7 jaar.quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:22 schreef Fritessaus het volgende:
Ik weet niet hoe lang de huidige facelift mee zal gaan van de Toyota/PSA drieling, maar het interieur wordt ongetwijfeld aangepakt in de tweede versie. Hoe dan ook jammer dat ze dat niet direct bij de laatste facelift hebben gedaan.
Kom op 7 jr geleden was dat interieur òok al gedateerd en goedkoop ogend. 20jr geleden kon je daar mee weg komen. Nu al lang niet meer.quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:24 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Dat zal wel teveel kosten voor een facelift. Je ziet inderdaad wel dat de drieling verouderd begint te raken. Wat ook niet heel gek is na bijna 7 jaar.
Als ze het slim zijn dan zorgen ze dat het interieur bij de volgende generatie op hetzelfde niveau is als de Kia Picanto. Daar waan je jezelf echt in een B-Segment auto. Knap gedaan van Kia.
Ja das waar veel mensen die in die klasse shoppen vinden het misschien ook niet zo erg. Persoonlijk zou het me wel storen mjaquote:Op donderdag 21 juni 2012 13:33 schreef Fritessaus het volgende:
Tuurlijk is het interieur goedkoop ogend en gedateerd, maar toen kon dat makkelijk verantwoord worden gezien de prijzen van de drieling tegenover een "normale" auto.
Vandaag de dag is het interieur zo goed als niet meer acceptabel inderdaad omdat de concurrentie ook niet stil heeft gezeten. Al verschilt dat ook weer per mens, er zullen mensen zijn die zich absoluut niet storen aan het gedateerde interieur.
Overigens nog steeds erg benieuwd wat Opel hier tegenover gaat zetten.Het interieur van de Adam ziet er vooralsnog niet slecht uit.
Die kende ik nog nietquote:Op donderdag 21 juni 2012 13:33 schreef Fritessaus het volgende:
Overigens nog steeds erg benieuwd wat Opel hier tegenover gaat zetten.Het interieur van de Adam ziet er vooralsnog niet slecht uit.
Lol hoe meningen kunnen verschillen over Opel xDquote:Op donderdag 21 juni 2012 14:11 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Die kende ik nog niet
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Schitterend autootje. Opel is de laatste tijd echt goed bezig. Mooi verfrissend design met betrouwbare motorisering.
Persoonlijk vind ik de nieuwe Astra sedan erg mooi!
Ah vandaar ..nja kan ieder zn dingquote:Op donderdag 21 juni 2012 14:13 schreef Fritessaus het volgende:
Geloof dat het definitieve uiterlijk nog niet bekendgemaakt is van de Adam, maar van mij mag hij er zo uit zien, al past die impressie beter bij de Corsa denk ik (staat volgens mij ook op de achterklep?)
Verder vind ik Opel ook erg goed bezig de laatste tijd. De Opel Astra GTC/OPC...![]()
Maar ik ben wel een aardige Opel fan (rij zelf Opel en opgegroeid met Opel
)
Ik moet 1 op 8 kunnen halen en ik heb laatst 1 op 9 / 1 op 9,5 gehaald. Ik ben trots op me zelf.quote:Op woensdag 20 juni 2012 21:02 schreef CoolGuy het volgende:
ik zou in theorie iets van 1 op 22 moeten halen ofzo dacht ik. In de praktijk kom ik aan 1 op..mwah...18, maar ik rij hele stukken snelweg op de CC.
Daar staat dan wel tegenover dat ik dat Start/Stop uitgezet heb want dat vind ik irritant.
Staat inderdaad Corsa achterop.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:13 schreef Fritessaus het volgende:
Geloof dat het definitieve uiterlijk nog niet bekendgemaakt is van de Adam, maar van mij mag hij er zo uit zien, al past die impressie beter bij de Corsa denk ik (staat volgens mij ook op de achterklep?)
Verder vind ik Opel ook erg goed bezig de laatste tijd. De Opel Astra GTC/OPC...![]()
Maar ik ben wel een aardige Opel fan (rij zelf Opel en opgegroeid met Opel
)
Op vakantie? Tof! Veel fun op vakantie (maar ik had begrepen dat je hier dan toch nog wel vertoeft zo af en toequote:Op donderdag 21 juni 2012 20:56 schreef MdMa98 het volgende:
Wij vertrekken morgen, over 2 weken post ik mijn bevindingen in een hopelijk voortgezet topic!
Happy holidays!quote:Op donderdag 21 juni 2012 20:56 schreef MdMa98 het volgende:
Wij vertrekken morgen, over 2 weken post ik mijn bevindingen in een hopelijk voortgezet topic!
have fun!quote:Op donderdag 21 juni 2012 20:56 schreef MdMa98 het volgende:
Wij vertrekken morgen, over 2 weken post ik mijn bevindingen in een hopelijk voortgezet topic!
Dus je gaat 2 weken op vakantie, neemt je laptop mee om te kunnen Fokken, en laat dit topic links liggen?quote:Op donderdag 21 juni 2012 20:56 schreef MdMa98 het volgende:
Wij vertrekken morgen, over 2 weken post ik mijn bevindingen in een hopelijk voortgezet topic!
Waarom quote niemand deze, de opmerking van het topicquote:Op woensdag 20 juni 2012 23:41 schreef 2cv het volgende:
Het ding ziet er uit als een design-vaatwasser in het prototype-stadium.
Kleur?quote:Op zondag 24 juni 2012 18:45 schreef ColtZ40 het volgende:
Seat Mii sport 5 deurs gekocht met panoramadak.
Ze gaan voor ons een bestelde auto die ze in week 30 gaan bouwen proberen aan te passen. Ik ga er maar niet van uit dat het lukt. Je hebt ook een 5 deurs besteld?quote:
quote:Op zondag 24 juni 2012 21:16 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Ze gaan voor ons een bestelde auto die ze in week 30 gaan bouwen proberen aan te passen. Ik ga er maar niet van uit dat het lukt. Je hebt ook een 5 deurs besteld?
je boordcomputer nooit geloven tenzij je hem zelf een aantal keren hebt nagemeten.quote:Op zondag 8 juli 2012 12:39 schreef MdMa98 het volgende:
Tussen de 1/16 en 1/19, auto is net beetje aan het inrijden. Laagste verbruik komt door veel in z`n 3e versnelling rijden bij het opklimmen van wegen op heuvels tijdens vakantie.
1/17 bij constant 150 trouwens! Das best netjes. Wel 2x getankt op terugweg, laatste tank maar 200 op gereden. Dus eigenlijk kleine 60 liter brandstof verstookt over 1000 km. 1 op 16,6 voor de terugrit.
Maar je rijdt wel langere afstanden op vakantie, en je hebt weliswaar wel meer heuvels en dus meer klimmen, maar omlaag verbruik je juist weer minder, dus dat weegt ongeveer wel tegen elkaar op hoor.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 22:48 schreef MdMa98 het volgende:
Reken er op dat de Auvergne in Frankrijk een stuk meer heuvels heeft dan Nederland. Nu thuis in ons vlakke landje kan ik weer mooi verder het verbruik bijhouden.
Overigens hadden we ook nog de koelbox en tomtom aangesloten op de auto, radio en airco aan. En niet gelet op de schakelindicator.
Dat lijkt me een behoorlijk net verbruik danquote:Op dinsdag 10 juli 2012 22:48 schreef MdMa98 het volgende:
Reken er op dat de Auvergne in Frankrijk een stuk meer heuvels heeft dan Nederland. Nu thuis in ons vlakke landje kan ik weer mooi verder het verbruik bijhouden.
Overigens hadden we ook nog de koelbox en tomtom aangesloten op de auto, radio en airco aan. En niet gelet op de schakelindicator.
ford ka is wat gewicht betreft dezelfde categorie als een aygo / cuore. ziet er wat frisser uit, duurzaamheid weet ik niet.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 21:30 schreef Tomatenboer het volgende:
In de praktijk zal zo'n Yaris Hybrid echt geen 1 op 28 rijden hoor, net zo min als dat bijvoorbeeld een Polo Bluemotion in de praktijk nooit 1 op 25 haalt om maar wat te noemen.
Mijn Ford Ka zit nog in de periode waarin het motortje nog moet "inlopen", er staat pas 4.000 km op de teller. Na zo'n 6 tot 10.000 km schijnt het motortje zuiniger te gaan lopen.
Ik vind het een heel redelijk verbruik eerlijk gezegd, omdat er wisselend lange afstanden en korte stukjes mee wordt gereden, files en met airco aan, en ik rij niet als een zuinigheidskampioen maar gewoon met het verkeer mee. Zeker als je het verbruik vergelijkt met de Aygo's en de Cuore's onder de A segmenters vind ik het niet slecht, Een Ka, 500, Panda of Up is toch een stuk meer auto in mijn ogen dan bijv een Aygo of Cuore. Die zijn weliswaar iets zuiniger maar helemaal niet zoveel, die halen over het algemeen ook geen 1 op 20.
Ik geloof ook niet dat je met normaal rijgedrag met een Focus 1.6 zo'n verbruik haalt. Met een Prius of Civic Hybrid wel, maar die rijden dan ook deels op elektriciteit waardoor de motor geen vol vermogen hoeft te leveren.
I know, zelfde formaat ook. Maar rijdt echt als meer auto. Betere afwerking en wegligging, en beter uiterlijk ook. Duurzamer is een Ka vast niet, wat dat betreft zijn Japannertjes onverslaanbaar. Al heeft de motor in de Aygo ook z'n kwaaltjes (kantelende zuigers enzo).quote:Op dinsdag 10 juli 2012 23:39 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ford ka is wat gewicht betreft dezelfde categorie als een aygo / cuore. ziet er wat frisser uit, duurzaamheid weet ik niet.
Het kan nog erger hoorquote:Op dinsdag 10 juli 2012 22:57 schreef ArnosL het volgende:
Wel balen van die hagelbui, net een nieuwe auto en dan al zoveel deuken er in
Plaatjes kan ik niet zien, omdat ik geen account heb daar, maar hier staan wel foto's. Dan voel je je best wel klotequote:Op vrijdag 13 juli 2012 13:51 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Het kan nog erger hoor
120km op de teller en all totall loss
[ afbeelding ]
http://www.skodaforum.nl/board/f59/totaal-schade-niet-19418.html
Zo, die heeft een autootje van rechts over het hoofd gezien, en dat op de dag van aflevering. Wat een faal zeg.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 14:31 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Plaatjes kan ik niet zien, omdat ik geen account heb daar, maar hier staan wel foto's. Dan voel je je best wel klote
quote:Op dinsdag 10 juli 2012 23:41 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
I know, zelfde formaat ook. Maar rijdt echt als meer auto. Betere afwerking en wegligging, en beter uiterlijk ook. Duurzamer is een Ka vast niet, wat dat betreft zijn Japannertjes onverslaanbaar. Al heeft de motor in de Aygo ook z'n kwaaltjes (kantelende zuigers enzo).
Ja? Dat filmpje heb ik gezien voordat ik m'n Ka kocht. Wat wil je daarmee zeggen? Dat mijn mening over de Ka niet klopt ofzo?quote:
ja.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 11:43 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ja? Dat filmpje heb ik gezien voordat ik m'n Ka kocht. Wat wil je daarmee zeggen? Dat mijn mening over de Ka niet klopt ofzo?
Nou sorry, maar ik laat mijn mening over een auto niet afhangen van wat Carbuyer ervan vindt.quote:
ah ok. ik vind hem lelijk ( het interieur is al nie zo maar buitenkant vink echt lelijk).quote:Op zaterdag 14 juli 2012 11:48 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nou sorry, maar ik laat mijn mening over een auto niet afhangen van wat Carbuyer ervan vindt.
Verder heeft de presentator niets gezegd over wegligging of afwerking.
Ik heb veel A-segmenters proefgereden, en de Ka heeft gewoon de beste wegligging wat mij betreft.
Smaken verschillen natuurlijk, ik vind 't één van de mooiere A-segmenters, en de Aygo en cs de lelijkste, al kan de Daihatsu Cuore er ook wat van.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 11:49 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ah ok. ik vind hem lelijk ( het interieur is al nie zo maar buitenkant vink echt lelijk).
aygo vind ik veruit de mooiste aan de buitenkant. alleen is het echt zo'n bezuinigingsauto waardoor ie wat minder praktisch is dan bv daihatsu, die dan wel weer de lelijkste is.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 11:53 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Smaken verschillen natuurlijk, ik vind 't één van de mooiere A-segmenters, en de Aygo en cs de lelijkste, al kan de Daihatsu Cuore er ook wat van.
Maar dat zegt niets over z'n kwaliteiten op zich. Al heeft de Ka ook objectief gezien één van de beste dashboards in het A-segment. Bedenk wel dat je in het A-segment nog veel kale, karige dashboards tegenkomt met veel plaatstaal ed. dat kom je bij de Ka niet tegen. Ik vind het een volwaardig afgewerkt interieur, overigens samen met de Panda en 500 (praktisch dezelfde dashboards).
Het dashboard van de Picanto is ook B Segment waardig.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 11:53 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Smaken verschillen natuurlijk, ik vind 't één van de mooiere A-segmenters, en de Aygo en cs de lelijkste, al kan de Daihatsu Cuore er ook wat van.
Maar dat zegt niets over z'n kwaliteiten op zich. Al heeft de Ka ook objectief gezien één van de beste dashboards in het A-segment. Bedenk wel dat je in het A-segment nog veel kale, karige dashboards tegenkomt met veel plaatstaal ed. dat kom je bij de Ka niet tegen. Ik vind het een volwaardig afgewerkt interieur, overigens samen met de Panda en 500 (praktisch dezelfde dashboards).
ka wint, duidelijk. weet alleen niet of het zolang zo mooie blijft.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 12:05 schreef Tomatenboer het volgende:
Dat dashboard heb ik, inclusief leren bekleding.
Vind het wel een mooi dashboard, al is het lastig te zeggen welk dashboard het mooiste is (van de Picanto of de Ka).
de 500 is een heel leuk autootje om te zien, helemaal tof voor toffe meisjes. die zie je er dan ook veel in rijden.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 12:09 schreef Tomatenboer het volgende:
Dat weet ik ook niet. Bepaalde delen van het dashboard voelen degelijk aan, maar bepaalde knopjes ook heel erg goedkoop.
Overigens vind ik het Up! dashboard ook mooi en netjes, maar is wel minder afgewerkt als dat van de Ka, de Panda en de 500 (maar die laatste kost dan ook 3000 euro meer).
Ik heb 'm gelezen inderdaad. De Mii won, één van de drieling van de Up! en Citigo. Maar ik kan me persoonlijk niet zo vinden in de testuitslag, mede omdat ze in eerdere tests heel andere meningen verkondigden over de betrokken auto's.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 13:58 schreef D. het volgende:
Deze week in Autoweek een multitest tussen de Mii, de Ka, de Aygo en de Picanto.
Raad eens wie er won
Autoweekquote:Op zaterdag 14 juli 2012 13:58 schreef D. het volgende:
Deze week in Autoweek een multitest tussen de Mii, de Ka, de Aygo en de Picanto.
Raad eens wie er won
De Ka en Aygo zijn een stuk minder. Dat is een feit. De Picanto is iets beter dan de Mii maar wel minder veilig en een veel hoger brandstof verbruik.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 13:58 schreef D. het volgende:
Deze week in Autoweek een multitest tussen de Mii, de Ka, de Aygo en de Picanto.
Raad eens wie er won
Wat een nonsens. De Aygo is verouderd ja, dat klopt. Maar dat de Ka en Picanto slechter zouden zijn is helemaal geen "feit".quote:Op zaterdag 14 juli 2012 17:38 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
De Ka en Aygo zijn een stuk minder. Dat is een feit. De Picanto is iets beter dan de Mii maar wel minder veilig en een veel hoger brandstof verbruik.
De mii heeft 5 sterren en de Picanto 4.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 17:56 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Wat een nonsens. De Aygo is verouderd ja, dat klopt. Maar dat de Ka en Picanto slechter zouden zijn is helemaal geen "feit".
De Mii heeft die test in Autoweek alleen gewonnen omdat ze nu ineens tot totaal andere conclusies kwamen dan dat ze voorheen iedere keer over de betreffende auto's meldden. Zo heeft de Ka echt wel een betere afwerking dan de Mii, en een betere wegligging, en heeft die een fijne 4 cilinder.
Maar schijnbaar gaat Autoweek liever voor een hoekig modelletje met plaatstaal in het interieur met een weinig bijzondere wegligging. De Ka is veel strakker, dat weet ik zeker (in bezit van Ka, proefgereden met een Up). De Kia Picanto is bovendien te verkrijgen met een hele batterij aan airbags en ESP, dus minstens net zo veilig als een Mii. Alleen mist een Picanto de City Emergency Braking. Maar of dat nou zo'n toegevoegde waarde is...
Die sterren zeggen wat mij betreft dan ook niet alles. Waarschijnlijk scoort de Picanto minder op voetganger-veiligheid ofzo.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 18:14 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
De mii heeft 5 sterren en de Picanto 4.
De wegligging van een Ka is niet beter dan een mii. En onderhuids is de Ka gewoon een fiat panda.
Hou toch op joh.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 18:17 schreef Tomatenboer het volgende:
Verder niks mis met de Fiat Panda btw. Nog altijd één van de meest volwassen rijdende auto's in het A-segment.
Je hebt het over de Panda vanaf 2003 toch?quote:
De rechtuitstabiliteit van een panda/500 is om te janken. En ze zijn zeer wind gevoelig. ( voor de Aygo het zelfde trouwens )quote:Op zaterdag 14 juli 2012 18:24 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Je hebt het over de Panda vanaf 2003 toch?
Gewoon een feit dat dat één van de meest volwassen rijdende A-segmenters is. Dat jij nou niet objectief bent.
De Panda heeft een fatsoenlijk, prettig rijdende 1200 4 cilinder, een goed onderstel, fatsoenlijk afgewerkt en mooi dashboard, de Panda is altijd veel geprezen als een auto die rijdt als een auto uit een klasse groter, al vind ik dat zelf ook weer overdreven. Maar in verhouding met de Aygo en cs, de Cuore, de i10, en wat mij betreft ook met de VAG drieling, vind ik die Panda nog steeds de betere hoor.
Mii 4, Picanto 3,5quote:Op zaterdag 14 juli 2012 18:14 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
De mii heeft 5 sterren en de Picanto 4.
Na beide gereden te hebben deel ik die meningquote:De wegligging van een Ka is niet beter dan een mii.
quote:Op zaterdag 14 juli 2012 14:14 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Autoweekiets met korreltje zout
Daar reageer ik maar niet opquote:Op zaterdag 14 juli 2012 14:31 schreef OEM het volgende:
Autoweek is het personeelsblad van Pon, dat is toch wel bekend.
Ik heb de Ka, Up en Panda gereden, maar de Up had toch echt de meest volwassen wegligging vond ik, ook de fijnste bak.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 17:56 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Wat een nonsens. De Aygo is verouderd ja, dat klopt. Maar dat de Ka en Picanto slechter zouden zijn is helemaal geen "feit".
De Mii heeft die test in Autoweek alleen gewonnen omdat ze nu ineens tot totaal andere conclusies kwamen dan dat ze voorheen iedere keer over de betreffende auto's meldden. Zo heeft de Ka echt wel een betere afwerking dan de Mii, en een betere wegligging, en heeft die een fijne 4 cilinder.
Maar schijnbaar gaat Autoweek liever voor een hoekig modelletje met plaatstaal in het interieur met een weinig bijzondere wegligging. De Ka is veel strakker, dat weet ik zeker (in bezit van Ka, proefgereden met een Up). De Kia Picanto is bovendien te verkrijgen met een hele batterij aan airbags en ESP, dus minstens net zo veilig als een Mii. Alleen mist een Picanto de City Emergency Braking. Maar of dat nou zo'n toegevoegde waarde is...
Sorry hoor, maar een vriend leent vaak de Panda van z'n moeder en die is toch echt niet fijn hoorquote:Op zaterdag 14 juli 2012 18:24 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Je hebt het over de Panda vanaf 2003 toch?
Gewoon een feit dat dat één van de meest volwassen rijdende A-segmenters is. Dat jij nou niet objectief bent.
De Panda heeft een fatsoenlijk, prettig rijdende 1200 4 cilinder, een goed onderstel, fatsoenlijk afgewerkt en mooi dashboard, de Panda is altijd veel geprezen als een auto die rijdt als een auto uit een klasse groter, al vind ik dat zelf ook weer overdreven. Maar in verhouding met de Aygo en cs, de Cuore, de i10, en wat mij betreft ook met de VAG drieling, vind ik die Panda nog steeds de betere hoor.
My badquote:Op zaterdag 14 juli 2012 20:27 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
http://nl.euroncap.com/nl(...)x?dontlaunchmobile=1
http://nl.euroncap.com/nl(...)x?dontlaunchmobile=1
Mii 5, Picanto 4.
Ik heb ze ook alle drie gereden en vond de Ka duidelijk de beste en meest volwassen wegligging hebben. Niet dat de Up slecht was, maar reed lang niet zo strak als de Ka.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 20:21 schreef Andyy het volgende:
[..]
Ik heb de Ka, Up en Panda gereden, maar de Up had toch echt de meest volwassen wegligging vond ik, ook de fijnste bak.
Ik neem Autoweek anders niet erg serieus.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 20:12 schreef D. het volgende:
[..]
[..]
Daar reageer ik maar niet op
Ow, doe ik het toch
De Panda heeft inderdaad een koppelingspedaal dat nogal gewenning vraagt is mijn ervaring, maar de overige standpunten deel ik absoluut niet. Ik vind zelfs dat de Panda één van de best zittende stoelen en meest riante zitposities kent in de klasse van de stadsautootjes. Het interieur is verder weliswaar opgebouwd uit goedkoop ogend plastic, maar qua vormgeving en opzet is het het meest volwasssen en hoogwaardige interieur, samen met de Ford Ka, Fiat 500, en daar komen nu de VAG drieling bij. Zij het dat die een - naar mijn mening - goedkoper afgewerkt interieur hebben met al dat plaatstaal.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 20:22 schreef Andyy het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar een vriend leent vaak de Panda van z'n moeder en die is toch echt niet fijn hoorStuiterig als maar kan, koppelingspedaal is niet fijn, goedkoop interieur, benarde zitpositie en ook niet eens lekkere stoelen
Ze zeggen ook dat de Ka er 'waanzinnig uitziet en strak rijdt', ze (zowel de testredacteur als de Autoweek-lezer die gast-tester is) vinden alleen overall de Mii de beste van de 4.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 20:47 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik neem Autoweek anders niet erg serieus.
Veelal slecht geschreven tests, discutabele uitslagen, en wisselende standpunten over dezelfde auto's. De ene keer zeggen ze dit over een auto, en de volgende keer is het toch weer dat.
Dit keer ook in deze test. Voorheen in eerdere tests vonden ze de Ka altijd de beste wegligging hebben, met een fijn rijdende motor ook, en nu was het ineens niks.
Niet dat ik mij laat leiden door wat een autoblad vindt, maar als maatstaf gebruiken kun je het dus ook niet.
Je bent oppervlakkig.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 19:21 schreef El_Liberaliste het volgende:
Ik vind de Up helemaal niks, maar ken genoeg mensen die er gek van zijn. Onbegrijpelijk naar mijn mening, het enige wat er nuttig aan is is dat het een economisch rendabele aanschaf is.
Maar ik heb al niets met kleine auto's, en nu komen er na die achtelijke Aygo-familie dus nog drie van die stofzuigertjes. Ik vind het echt een anti-auto. Maar anderen zullen hun prioriteiten elders leggen.
En noem me oppervlakkig, maar in zo'n koekblik wil je als vent toch niet gezien worden..
Ik heb in de 107 gereden en dat vond ik inderdaad zeker geen straf.Alles zag er wel wat plastiekerig uit maar interieurruimte voorin was prima. Alleen als je achterom keek had je zoiets van "oh ja, ik zit in een klein hok". Qua rijden was het ook best goed te doen. Alleen merkte je wel dat boven de 100km/u de fut er wel uit was maar verder reed het best oke.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 20:54 schreef D. het volgende:
Zelfs de Aygo is 'geen straf om in te rijden'.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Specificaties Chip-tuning Volkswagen Up
Standaard
Ventura
Winst
Winst %
Vermogen (PK)
60 PK
72 PK
12 PK
20 %
Vermogen (KW)
44 KW
53 KW
9 KW
20 %
Koppel (NM)
95 NM
114 NM
19 NM
20 %
Topsnelheid
160 km / uur
170 km / uur
10 km / uur
06 %
Acceleratie 0-100 km/u
14.4 sec
13.1 sec
1.3 sec
09 %
Verbruik (buiten bebouwde kom)
3.90 l / 100 km
3.51 l / 100 km
0.39 l / 100 km ind
10 %
Verbruik (binnen bebouwde kom)
5.60 l / 100 km
5.04 l / 100 km
0.56 l / 100 km ind
10 %
Verbruik (gemiddeld)
4.50 l / 100 km
4.05 l / 100 km
0.45 l / 100 km ind
10 %
[ Bericht 1% gewijzigd door ikweethetookniet op 18-07-2012 16:59:17 ]
Dit dus. Een een verbruiksreductie van 10% is ook bullshit. Daarbij gaat je garantie ook naar de knoppen, want die chip is makkelijk te achterhalen.quote:Op woensdag 18 juli 2012 16:51 schreef Tomatenboer het volgende:
Reclame?
Maar waarom zou je in hemelsnaam een Volkswagen Up laten chiptunen.
Sowieso chippen bij motoren zonder turbo.
Een nieuwe auto van 2012 vergelijken met een model van 7 jaar oudquote:Op vrijdag 20 juli 2012 15:23 schreef Goodluck_Charm het volgende:
Ik werk zelf bij een VW/Audi dealer en die dingen gaan als warme broodjes, niet te geloven! Eerlijk, qua kwaliteit en degelijkheid vind ik hem beter dan zijn concurrenten (C1 en Aygo ed), maar zo'n kleine auto is niets voor mij.
Ja alles waar Volkswagen op staat verkoopt als een tierelier. Volkswagen is nu wat Opel vroeger was. Zet een VW logo op een drol en het verkoopt nog als warme broodjes.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 15:23 schreef Goodluck_Charm het volgende:
Ik werk zelf bij een VW/Audi dealer en die dingen gaan als warme broodjes, niet te geloven! Eerlijk, qua kwaliteit en degelijkheid vind ik hem beter dan zijn concurrenten (C1 en Aygo ed), maar zo'n kleine auto is niets voor mij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |