abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 13 juli 2012 @ 13:51:13 #151
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_114152055
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 22:57 schreef ArnosL het volgende:
Wel balen van die hagelbui, net een nieuwe auto en dan al zoveel deuken er in }:|
Het kan nog erger hoor :P

120km op de teller en all totall loss :D



http://www.skodaforum.nl/board/f59/totaal-schade-niet-19418.html
pi_114153857
quote:
6s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 13:51 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Het kan nog erger hoor :P

120km op de teller en all totall loss :D

[ afbeelding ]

http://www.skodaforum.nl/board/f59/totaal-schade-niet-19418.html
Plaatjes kan ik niet zien, omdat ik geen account heb daar, maar hier staan wel foto's. Dan voel je je best wel klote :P
pi_114155518
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 14:31 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Plaatjes kan ik niet zien, omdat ik geen account heb daar, maar hier staan wel foto's. Dan voel je je best wel klote :P
Zo, die heeft een autootje van rechts over het hoofd gezien, en dat op de dag van aflevering. Wat een faal zeg. :')
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_114185947
lekker lullig idd,
pi_114186437
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 23:41 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

I know, zelfde formaat ook. Maar rijdt echt als meer auto. Betere afwerking en wegligging, en beter uiterlijk ook. Duurzamer is een Ka vast niet, wat dat betreft zijn Japannertjes onverslaanbaar. Al heeft de motor in de Aygo ook z'n kwaaltjes (kantelende zuigers enzo).
pi_114189320
quote:
Ja? Dat filmpje heb ik gezien voordat ik m'n Ka kocht. Wat wil je daarmee zeggen? Dat mijn mening over de Ka niet klopt ofzo?
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_114189358
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 11:43 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ja? Dat filmpje heb ik gezien voordat ik m'n Ka kocht. Wat wil je daarmee zeggen? Dat mijn mening over de Ka niet klopt ofzo?
ja.
pi_114189433
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 11:45 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

ja.
Nou sorry, maar ik laat mijn mening over een auto niet afhangen van wat Carbuyer ervan vindt. :')

Verder heeft de presentator niets gezegd over wegligging of afwerking.

Ik heb veel A-segmenters proefgereden, en de Ka heeft gewoon de beste wegligging en afwerking wat mij betreft. :)
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_114189448
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 11:48 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Nou sorry, maar ik laat mijn mening over een auto niet afhangen van wat Carbuyer ervan vindt. :')

Verder heeft de presentator niets gezegd over wegligging of afwerking.

Ik heb veel A-segmenters proefgereden, en de Ka heeft gewoon de beste wegligging wat mij betreft. :)
ah ok. ik vind hem lelijk ( het interieur is al nie zo maar buitenkant vink echt lelijk).
pi_114189518
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 11:49 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

ah ok. ik vind hem lelijk ( het interieur is al nie zo maar buitenkant vink echt lelijk).
Smaken verschillen natuurlijk, ik vind 't één van de mooiere A-segmenters, en de Aygo en cs de lelijkste, al kan de Daihatsu Cuore er ook wat van. :P

Maar dat zegt niets over z'n kwaliteiten op zich. Al heeft de Ka ook objectief gezien één van de beste dashboards in het A-segment. Bedenk wel dat je in het A-segment nog veel kale, karige dashboards tegenkomt met veel plaatstaal ed. dat kom je bij de Ka niet tegen. Ik vind het een volwaardig afgewerkt interieur, overigens samen met de Panda en 500 (praktisch dezelfde dashboards). :)
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_114189559
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 11:53 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Smaken verschillen natuurlijk, ik vind 't één van de mooiere A-segmenters, en de Aygo en cs de lelijkste, al kan de Daihatsu Cuore er ook wat van. :P

Maar dat zegt niets over z'n kwaliteiten op zich. Al heeft de Ka ook objectief gezien één van de beste dashboards in het A-segment. Bedenk wel dat je in het A-segment nog veel kale, karige dashboards tegenkomt met veel plaatstaal ed. dat kom je bij de Ka niet tegen. Ik vind het een volwaardig afgewerkt interieur, overigens samen met de Panda en 500 (praktisch dezelfde dashboards). :)
aygo vind ik veruit de mooiste aan de buitenkant. alleen is het echt zo'n bezuinigingsauto waardoor ie wat minder praktisch is dan bv daihatsu, die dan wel weer de lelijkste is.
  zaterdag 14 juli 2012 @ 11:55:54 #162
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_114189586
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 11:53 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Smaken verschillen natuurlijk, ik vind 't één van de mooiere A-segmenters, en de Aygo en cs de lelijkste, al kan de Daihatsu Cuore er ook wat van. :P

Maar dat zegt niets over z'n kwaliteiten op zich. Al heeft de Ka ook objectief gezien één van de beste dashboards in het A-segment. Bedenk wel dat je in het A-segment nog veel kale, karige dashboards tegenkomt met veel plaatstaal ed. dat kom je bij de Ka niet tegen. Ik vind het een volwaardig afgewerkt interieur, overigens samen met de Panda en 500 (praktisch dezelfde dashboards). :)
Het dashboard van de Picanto is ook B Segment waardig.


Plaatstaal aan de binnenkant van de deuren....... pure armoe :P
pi_114189648
Picanto dash is inderdaad ook goed voor elkaar. ^O^

Verder natuurlijk eens met je plaatstaal opmerking.

Overigens verbaasde het mij dat, ten tijde dat ik mijn Ford Ka kocht, de Picanto toch een stuk prijziger was. Terwijl Kia de naam heeft goedkoop te zijn.

Overigens heb ik wel gemengde gevoelens wat betreft het uiterlijk van de Picanto. De neus en zijkant kunnen mij wel bekoren, zeker van de 3 deurs, maar de achterkant vind ik echt spuuglelijk.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_114189736
ok kon net niet typen. ford heeft idd een vet dashboard. jammer van de buitenkant!
pi_114189786
Dat dashboard heb ik, inclusief leren bekleding. :P

Vind het wel een mooi dashboard, al is het lastig te zeggen welk dashboard het mooiste is (van de Picanto of de Ka).
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_114189845
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 12:05 schreef Tomatenboer het volgende:
Dat dashboard heb ik, inclusief leren bekleding. :P

Vind het wel een mooi dashboard, al is het lastig te zeggen welk dashboard het mooiste is (van de Picanto of de Ka).
ka wint, duidelijk. weet alleen niet of het zolang zo mooie blijft.
pi_114189898
Dat weet ik ook niet. Bepaalde delen van het dashboard voelen degelijk aan, maar bepaalde knopjes ook heel erg goedkoop.

Overigens vind ik het Up! dashboard ook mooi en netjes, maar is wel minder afgewerkt als dat van de Ka, de Panda en de 500 (maar die laatste kost dan ook 3000 euro meer).
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_114190119
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 12:09 schreef Tomatenboer het volgende:
Dat weet ik ook niet. Bepaalde delen van het dashboard voelen degelijk aan, maar bepaalde knopjes ook heel erg goedkoop.

Overigens vind ik het Up! dashboard ook mooi en netjes, maar is wel minder afgewerkt als dat van de Ka, de Panda en de 500 (maar die laatste kost dan ook 3000 euro meer).
de 500 is een heel leuk autootje om te zien, helemaal tof voor toffe meisjes. die zie je er dan ook veel in rijden.
  Moderator zaterdag 14 juli 2012 @ 13:58:15 #170
18653 crew  D.
pi_114193115
Deze week in Autoweek een multitest tussen de Mii, de Ka, de Aygo en de Picanto.

Raad eens wie er won :7
pi_114193343
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 13:58 schreef D. het volgende:
Deze week in Autoweek een multitest tussen de Mii, de Ka, de Aygo en de Picanto.

Raad eens wie er won :7
Ik heb 'm gelezen inderdaad. De Mii won, één van de drieling van de Up! en Citigo. Maar ik kan me persoonlijk niet zo vinden in de testuitslag, mede omdat ze in eerdere tests heel andere meningen verkondigden over de betrokken auto's.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tomatenboer op 14-07-2012 14:20:39 ]
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_114193585
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 13:58 schreef D. het volgende:
Deze week in Autoweek een multitest tussen de Mii, de Ka, de Aygo en de Picanto.

Raad eens wie er won :7
Autoweek :') iets met korreltje zout
  zaterdag 14 juli 2012 @ 14:31:46 #173
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_114194079
Autoweek is het personeelsblad van Pon, dat is toch wel bekend.
pi_114200217
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 13:58 schreef D. het volgende:
Deze week in Autoweek een multitest tussen de Mii, de Ka, de Aygo en de Picanto.

Raad eens wie er won :7
De Ka en Aygo zijn een stuk minder. Dat is een feit. De Picanto is iets beter dan de Mii maar wel minder veilig en een veel hoger brandstof verbruik.
pi_114200661
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 17:38 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

De Ka en Aygo zijn een stuk minder. Dat is een feit. De Picanto is iets beter dan de Mii maar wel minder veilig en een veel hoger brandstof verbruik.
Wat een nonsens. De Aygo is verouderd ja, dat klopt. Maar dat de Ka en Picanto slechter zouden zijn is helemaal geen "feit". :')

De Mii heeft die test in Autoweek alleen gewonnen omdat ze nu ineens tot totaal andere conclusies kwamen dan dat ze voorheen iedere keer over de betreffende auto's meldden. Zo heeft de Ka echt wel een betere afwerking dan de Mii, en een betere wegligging, en heeft die een fijne 4 cilinder.

Maar schijnbaar gaat Autoweek liever voor een hoekig modelletje met plaatstaal in het interieur met een weinig bijzondere wegligging. De Ka is veel strakker, dat weet ik zeker (in bezit van Ka, proefgereden met een Up). De Kia Picanto is bovendien te verkrijgen met een hele batterij aan airbags en ESP, dus minstens net zo veilig als een Mii. Alleen mist een Picanto de City Emergency Braking. Maar of dat nou zo'n toegevoegde waarde is...
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_114201165
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 17:56 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Wat een nonsens. De Aygo is verouderd ja, dat klopt. Maar dat de Ka en Picanto slechter zouden zijn is helemaal geen "feit". :')

De Mii heeft die test in Autoweek alleen gewonnen omdat ze nu ineens tot totaal andere conclusies kwamen dan dat ze voorheen iedere keer over de betreffende auto's meldden. Zo heeft de Ka echt wel een betere afwerking dan de Mii, en een betere wegligging, en heeft die een fijne 4 cilinder.

Maar schijnbaar gaat Autoweek liever voor een hoekig modelletje met plaatstaal in het interieur met een weinig bijzondere wegligging. De Ka is veel strakker, dat weet ik zeker (in bezit van Ka, proefgereden met een Up). De Kia Picanto is bovendien te verkrijgen met een hele batterij aan airbags en ESP, dus minstens net zo veilig als een Mii. Alleen mist een Picanto de City Emergency Braking. Maar of dat nou zo'n toegevoegde waarde is...
De mii heeft 5 sterren en de Picanto 4.

De wegligging van een Ka is niet beter dan een mii. En onderhuids is de Ka gewoon een fiat panda. :')
pi_114201233
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 18:14 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

De mii heeft 5 sterren en de Picanto 4.

De wegligging van een Ka is niet beter dan een mii. En onderhuids is de Ka gewoon een fiat panda. :')
Die sterren zeggen wat mij betreft dan ook niet alles. Waarschijnlijk scoort de Picanto minder op voetganger-veiligheid ofzo.

Verder niks mis met de Fiat Panda btw. Nog altijd één van de meest volwassen rijdende auto's in het A-segment. Ford heeft echter wel het onderstel aangepast, en dat merk je ook. :)
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_114201331
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 18:17 schreef Tomatenboer het volgende:


Verder niks mis met de Fiat Panda btw. Nog altijd één van de meest volwassen rijdende auto's in het A-segment.
Hou toch op joh. _O-
pi_114201430
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 18:20 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Hou toch op joh. _O-
Je hebt het over de Panda vanaf 2003 toch?

Gewoon een feit dat dat één van de meest volwassen rijdende A-segmenters is. Dat jij nou niet objectief bent. :')

De Panda heeft een fatsoenlijk, prettig rijdende 1200 4 cilinder, een goed onderstel, fatsoenlijk afgewerkt en mooi dashboard, de Panda is altijd veel geprezen als een auto die rijdt als een auto uit een klasse groter, al vind ik dat zelf ook weer overdreven. Maar in verhouding met de Aygo en cs, de Cuore, de i10, en wat mij betreft ook met de VAG drieling, vind ik die Panda nog steeds de betere hoor.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_114202434
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 18:24 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Je hebt het over de Panda vanaf 2003 toch?

Gewoon een feit dat dat één van de meest volwassen rijdende A-segmenters is. Dat jij nou niet objectief bent. :')

De Panda heeft een fatsoenlijk, prettig rijdende 1200 4 cilinder, een goed onderstel, fatsoenlijk afgewerkt en mooi dashboard, de Panda is altijd veel geprezen als een auto die rijdt als een auto uit een klasse groter, al vind ik dat zelf ook weer overdreven. Maar in verhouding met de Aygo en cs, de Cuore, de i10, en wat mij betreft ook met de VAG drieling, vind ik die Panda nog steeds de betere hoor.
De rechtuitstabiliteit van een panda/500 is om te janken. En ze zijn zeer wind gevoelig. ( voor de Aygo het zelfde trouwens )



Vindt je dit een mooi dashboard?
pi_114203316
Ik vind de Up helemaal niks, maar ken genoeg mensen die er gek van zijn. Onbegrijpelijk naar mijn mening, het enige wat er nuttig aan is is dat het een economisch rendabele aanschaf is.

Maar ik heb al niets met kleine auto's, en nu komen er na die achtelijke Aygo-familie dus nog drie van die stofzuigertjes. Ik vind het echt een anti-auto. Maar anderen zullen hun prioriteiten elders leggen.

En noem me oppervlakkig, maar in zo'n koekblik wil je als vent toch niet gezien worden..
pi_114203385
De rechtuitstabiliteit vind ik ook bij een Aygo, een Cuore, en bij een i10 belabberd. Bij een Panda is het ook niet top, maar wel beter dan de hiervoor genoemde modellen, en een 500 is vooral erg nerveus met sturen, maar niet echt bijzonder zijwindgevoelig.

Maar rechtuitstabiliteit is natuurlijk maar een beperkt onderdeel van de totale rij-eigenschappen.

Overigens vind ik dat een mooi en volwassen dashboard ja, zeker als je het vergelijkt met de dashboards van andere concurrenten in het A-segment.

[ Bericht 11% gewijzigd door Tomatenboer op 14-07-2012 19:33:07 ]
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  Moderator zaterdag 14 juli 2012 @ 20:09:42 #184
18653 crew  D.
pi_114205008
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 18:14 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

De mii heeft 5 sterren en de Picanto 4.

Mii 4, Picanto 3,5
quote:
De wegligging van een Ka is niet beter dan een mii.
Na beide gereden te hebben deel ik die mening :Y

Overigens zegt Autoweek ook dat de Picanto met 4 cilinder eerder van de Up gewonnen had, maar de 3 cilinder Picanto het aflegt tegen de Mii
  Moderator zaterdag 14 juli 2012 @ 20:12:24 #185
18653 crew  D.
pi_114205119
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 14:14 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Autoweek :') iets met korreltje zout
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 14:31 schreef OEM het volgende:
Autoweek is het personeelsblad van Pon, dat is toch wel bekend.
Daar reageer ik maar niet op :')

Ow, doe ik het toch :+
  FOK!fotograaf zaterdag 14 juli 2012 @ 20:21:14 #186
145146 Andyy
pi_114205467
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 17:56 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Wat een nonsens. De Aygo is verouderd ja, dat klopt. Maar dat de Ka en Picanto slechter zouden zijn is helemaal geen "feit". :')

De Mii heeft die test in Autoweek alleen gewonnen omdat ze nu ineens tot totaal andere conclusies kwamen dan dat ze voorheen iedere keer over de betreffende auto's meldden. Zo heeft de Ka echt wel een betere afwerking dan de Mii, en een betere wegligging, en heeft die een fijne 4 cilinder.

Maar schijnbaar gaat Autoweek liever voor een hoekig modelletje met plaatstaal in het interieur met een weinig bijzondere wegligging. De Ka is veel strakker, dat weet ik zeker (in bezit van Ka, proefgereden met een Up). De Kia Picanto is bovendien te verkrijgen met een hele batterij aan airbags en ESP, dus minstens net zo veilig als een Mii. Alleen mist een Picanto de City Emergency Braking. Maar of dat nou zo'n toegevoegde waarde is...
Ik heb de Ka, Up en Panda gereden, maar de Up had toch echt de meest volwassen wegligging vond ik, ook de fijnste bak.
  FOK!fotograaf zaterdag 14 juli 2012 @ 20:22:52 #187
145146 Andyy
pi_114205531
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 18:24 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Je hebt het over de Panda vanaf 2003 toch?

Gewoon een feit dat dat één van de meest volwassen rijdende A-segmenters is. Dat jij nou niet objectief bent. :')

De Panda heeft een fatsoenlijk, prettig rijdende 1200 4 cilinder, een goed onderstel, fatsoenlijk afgewerkt en mooi dashboard, de Panda is altijd veel geprezen als een auto die rijdt als een auto uit een klasse groter, al vind ik dat zelf ook weer overdreven. Maar in verhouding met de Aygo en cs, de Cuore, de i10, en wat mij betreft ook met de VAG drieling, vind ik die Panda nog steeds de betere hoor.
Sorry hoor, maar een vriend leent vaak de Panda van z'n moeder en die is toch echt niet fijn hoor :') Stuiterig als maar kan, koppelingspedaal is niet fijn, goedkoop interieur, benarde zitpositie en ook niet eens lekkere stoelen :N
  Moderator zaterdag 14 juli 2012 @ 20:29:17 #189
18653 crew  D.
pi_114205791
quote:
My bad

Ik dacht dat je doelde op de sterren verkregen bij de test in Autoweek :P
pi_114206304
quote:
6s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 20:21 schreef Andyy het volgende:

[..]

Ik heb de Ka, Up en Panda gereden, maar de Up had toch echt de meest volwassen wegligging vond ik, ook de fijnste bak.
Ik heb ze ook alle drie gereden en vond de Ka duidelijk de beste en meest volwassen wegligging hebben. Niet dat de Up slecht was, maar reed lang niet zo strak als de Ka.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_114206432
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 20:12 schreef D. het volgende:

[..]

[..]

Daar reageer ik maar niet op :')

Ow, doe ik het toch :+
Ik neem Autoweek anders niet erg serieus.

Veelal slecht geschreven tests, discutabele uitslagen, en wisselende standpunten over dezelfde auto's. De ene keer zeggen ze dit over een auto, en de volgende keer is het toch weer dat.

Dit keer ook in deze test. Voorheen in eerdere tests vonden ze de Ka altijd de beste wegligging hebben, met een fijn rijdende motor ook, en nu was het ineens niks. :')

Niet dat ik mij laat leiden door wat een autoblad vindt, maar als maatstaf gebruiken kun je het dus ook niet. :)
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_114206518
quote:
6s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 20:22 schreef Andyy het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar een vriend leent vaak de Panda van z'n moeder en die is toch echt niet fijn hoor :') Stuiterig als maar kan, koppelingspedaal is niet fijn, goedkoop interieur, benarde zitpositie en ook niet eens lekkere stoelen :N
De Panda heeft inderdaad een koppelingspedaal dat nogal gewenning vraagt is mijn ervaring, maar de overige standpunten deel ik absoluut niet. Ik vind zelfs dat de Panda één van de best zittende stoelen en meest riante zitposities kent in de klasse van de stadsautootjes. Het interieur is verder weliswaar opgebouwd uit goedkoop ogend plastic, maar qua vormgeving en opzet is het het meest volwasssen en hoogwaardige interieur, samen met de Ford Ka, Fiat 500, en daar komen nu de VAG drieling bij. Zij het dat die een - naar mijn mening - goedkoper afgewerkt interieur hebben met al dat plaatstaal.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  Moderator zaterdag 14 juli 2012 @ 20:54:46 #193
18653 crew  D.
pi_114206655
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 20:47 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ik neem Autoweek anders niet erg serieus.

Veelal slecht geschreven tests, discutabele uitslagen, en wisselende standpunten over dezelfde auto's. De ene keer zeggen ze dit over een auto, en de volgende keer is het toch weer dat.

Dit keer ook in deze test. Voorheen in eerdere tests vonden ze de Ka altijd de beste wegligging hebben, met een fijn rijdende motor ook, en nu was het ineens niks. :')

Niet dat ik mij laat leiden door wat een autoblad vindt, maar als maatstaf gebruiken kun je het dus ook niet. :)
Ze zeggen ook dat de Ka er 'waanzinnig uitziet en strak rijdt', ze (zowel de testredacteur als de Autoweek-lezer die gast-tester is) vinden alleen overall de Mii de beste van de 4.

Zelfs de Aygo is 'geen straf om in te rijden'.
  zaterdag 14 juli 2012 @ 22:13:40 #194
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_114209230
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 19:21 schreef El_Liberaliste het volgende:
Ik vind de Up helemaal niks, maar ken genoeg mensen die er gek van zijn. Onbegrijpelijk naar mijn mening, het enige wat er nuttig aan is is dat het een economisch rendabele aanschaf is.

Maar ik heb al niets met kleine auto's, en nu komen er na die achtelijke Aygo-familie dus nog drie van die stofzuigertjes. Ik vind het echt een anti-auto. Maar anderen zullen hun prioriteiten elders leggen.

En noem me oppervlakkig, maar in zo'n koekblik wil je als vent toch niet gezien worden..
Je bent oppervlakkig.

Ik vind de Up zelf niet zo denderend om te zien maar een kleine auto op zich is niks mis mee. Ook niet als man zijnde.
Ik vind zelf de aygo het leukst maar ook de nieuwe picanto is best een aardig ding.
En kaal plaatstaal in een auto anno 2012? Sorry maar dat kan toch echt niet meer. Dat de aygo/C1/107 het hebben snap ik, die zijn al 7 jaar oud maar dat de UP dat heeft vind ik echt niet meer van deze tijd.

quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 20:54 schreef D. het volgende:

Zelfs de Aygo is 'geen straf om in te rijden'.
Ik heb in de 107 gereden en dat vond ik inderdaad zeker geen straf.Alles zag er wel wat plastiekerig uit maar interieurruimte voorin was prima. Alleen als je achterom keek had je zoiets van "oh ja, ik zit in een klein hok". Qua rijden was het ook best goed te doen. Alleen merkte je wel dat boven de 100km/u de fut er wel uit was maar verder reed het best oke.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_114362387
Ben nu toch aan het twijfelen tussen een nieuwe A-segmenter of een tweedehandse B-segmenter, vooral voor woon-werk verkeer.
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
  woensdag 18 juli 2012 @ 16:25:53 #196
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_114368798
Heeft iemand hem al laten chiptunen ?

En eh nee geen belang bij of aandelen in maar leek mij gewoon prijstechnisch interessant en hij rijdt nog zuiniger ook dus waarom niet :?
Chip-tuning Volkswagen Up - Move Up! 60 PK uitvoering.

Vrijwel gelijk toen de Up op de markt kwam werden wij bij Ventura Tuning overstelpt door klanten met de vraag kunnen jullie bij Ventura Tuning de 60 PK motor ook achteraf meer vermogen geven want het prijsverschil tussen de 60 PK en 75 PK bedraagt toch ¤ 899,-. Daarom heeft Ventura Tuning speciaal voor de Up een 3-D tuning ontworpen zodat de 1.0i 3 cilinder motor ook achteraf simpel geupgrade kan worden. Zo voelt uw Up een stuk vlotter aan. De prijs van
de tuning bedraagt slechts ¤ 295,- , dus zo heeft u snel ¤ 594,- verdiend :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Specificaties Chip-tuning Volkswagen Up

Standaard

Ventura

Winst

Winst %

Vermogen (PK)

60 PK

72 PK

12 PK

20 %

Vermogen (KW)

44 KW

53 KW

9 KW

20 %

Koppel (NM)

95 NM

114 NM

19 NM

20 %

Topsnelheid

160 km / uur

170 km / uur

10 km / uur

06 %

Acceleratie 0-100 km/u

14.4 sec

13.1 sec

1.3 sec

09 %

Verbruik (buiten bebouwde kom)

3.90 l / 100 km

3.51 l / 100 km

0.39 l / 100 km ind

10 %

Verbruik (binnen bebouwde kom)

5.60 l / 100 km

5.04 l / 100 km

0.56 l / 100 km ind

10 %

Verbruik (gemiddeld)

4.50 l / 100 km

4.05 l / 100 km

0.45 l / 100 km ind

10 %

[ Bericht 1% gewijzigd door ikweethetookniet op 18-07-2012 16:59:17 ]
pi_114370446
Reclame?

Maar waarom zou je in hemelsnaam een Volkswagen Up laten chiptunen. :')

Sowieso chippen bij motoren zonder turbo. :')
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_114373438
dit dus chiptuning is bull als je geen turbo hebt.
pi_114373960
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 16:51 schreef Tomatenboer het volgende:
Reclame?

Maar waarom zou je in hemelsnaam een Volkswagen Up laten chiptunen. :')

Sowieso chippen bij motoren zonder turbo. :')
Dit dus. Een een verbruiksreductie van 10% is ook bullshit. Daarbij gaat je garantie ook naar de knoppen, want die chip is makkelijk te achterhalen.
pi_114463854
Ik werk zelf bij een VW/Audi dealer en die dingen gaan als warme broodjes, niet te geloven! Eerlijk, qua kwaliteit en degelijkheid vind ik hem beter dan zijn concurrenten (C1 en Aygo ed), maar zo'n kleine auto is niets voor mij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')